Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
he, dat ziet er nog niet zo gek uit trouwens...
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Wanneer moet dat wel en niet?IJnte schreef op zondag 15 februari 2009 @ 16:42:
Denk alleen niet dat het toegestaan isGeen witte of gele neus streep op de neus (verplicht door IVW)
Want deze heeft zoiets ook niet:

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
een kleine quote:
Dus (V)IRM voldoet ook niet aan de eisen, deze is echter besteld/geleverd voor het ingaan van de richtlijn (1994 geloof ik). Idem dito voor de Thalys, deze dateert ook van voor 2002Richtlijn voor zichtbaarheid trein:
Voorkeur voor kleur
Zolang er mensen op en rond het spoor werken en de gewone burger
er in de buurt kan komen, blijft een goede zichtbaarheid en opvallend-
heid van de trein belangrijk. Zeker overdag als de frontseinen minder
opvallen. En zeker nu moderne treinen steeds stiller worden.
Kleur en vorm spelen daarbij een belangrijke rol. Naar aanleiding van klachten
stelde de Inspectie Verkeer en Waterstaat in 2002 een richtlijn op.
Sinds 1 januari 2005 maakt deze deel uit van de Ministeriële Richtlijn
(MR) die onder de nieuwe Spoorwegwet valt.
Waardoor valt een trein op in zijn omgeving? Wat vergroot zijn zichtbaarheid? De laatste jaren stond opvallendheid ook in de aandacht van wetenschappers.
TNO ontwikkelde bijvoorbeeld een methode om opvallendheid te
meten. Een trein met een donkere voorkant (front) blijkt meestal slechter zichtbaar dan een trein met een lichte voorkant. Maar ook lichte en extreem gestroomlijnde treinen voldoen niet altijd. Het allerbeste scoren treinen met een helder geel of wit front dat onder een hoek van 15 - 30 graden staat. En: hoe groter het lichte kleurvlak, hoe beter de zichtbaarheid. Tenzij je dus met een witte trein door een besneeuwd landschap rijdt. Dan werkt een contrasterende kleur weer beter…
Donkergroen
In de richtlijn staan geen keiharde eisen, maar mogelijke oplossingsrichtingen. Toon je aan dat je opvallendheid op een andere manier oplost, dan mag dat ook.
bijlage bij artikel 11 beschrijft welke kleuren geel en wit voldoen en geeft richtlijnen voor de oppervlakteen de hoogte van de kleurvlakken. De bijlage zet de keuringseisen op een rijtje, die gelden bij toelating. Het gaat onder andere om nieuw materieel en bestaand materieel dat een grote onderhoudsbeurt
ondergaat. Een historische trein met een donkergroen front mag zijn
plezierritjes blijven maken.
Design
In de praktijk levert de wet weinig problemen op. Alleen waar design in beeld komt, wringt het nog wel eens. Wat de ontwerper mooi en modern vindt, voldoet soms niet aan de wet. Zo heeft het interregio-materieel van NS Reizigers – besteld vóór de richtlijn inging – door de grote raamvlakken en het vele donkergrijs, te weinig geel of witte contrasterende vlakken. Ook de Thalys voldoet niet aan de Nederlandse wet. In Frankrijk en België gelden geen regels over frontkleuren, en destijds in Nederland ook niet. De Eurostar tussen Londen, Parijs en Brussel is juist tiptop in orde. De Britten kenden namelijk al wél wet-
geving op dit gebied.
[ Voor 13% gewijzigd door SleutelMan op 15-02-2009 17:53 ]

Kan iemand mij vertellen of beide V-IRM's nou de extra bakken waren die in Amf staan in de voormalige wagenwerkplaats? Of welke nou in de wagenwerkplaats staan? Of zijn bepaalde VIRM's nou ruwbouw voor een productie (tot inzet) waar ze mee bezig waren?
In Amf stonden toch maar 4 bakken?
[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 15-02-2009 18:19 ]
Aha. En omdat dat zo is hoeft VIRM4, wat toch echt van 2008/2009 is, daar ook niet aan te voldoen?SleutelMan schreef op zondag 15 februari 2009 @ 17:06:
er zijn uitzonderingen
een kleine quote:
[...]
Dus (V)IRM voldoet ook niet aan de eisen, deze is echter besteld/geleverd voor het ingaan van de richtlijn (1994 geloof ik). Idem dito voor de Thalys, deze dateert ook van voor 2002.
(Ik klaag niet hoor, ik ben pro-mooi
van wanneer is die bovenste foto? De bakken zijn nog helemaal *kaal*, dus productiewerk is het niet (die komen kant-en-klaar over de grens). Het kunnen die bakken eronder zijn als ze inmiddels zijn geverfd...AW_Bos schreef op zondag 15 februari 2009 @ 18:18:
[afbeelding]
[afbeelding]
Kan iemand mij vertellen of beide V-IRM's nou de extra bakken waren die in Amf staan in de voormalige wagenwerkplaats? Of welke nou in de wagenwerkplaats staan? Of zijn bepaalde VIRM's nou ruwbouw voor een productie (tot inzet) waar ze mee bezig waren?
In Amf stonden toch maar 4 bakken?
Onderste foto zijn de vier reservebakken te Amf
Het IVW spreekt hier zijn eigen richtlijnen tegen, dusCyBeR schreef op zondag 15 februari 2009 @ 18:20:
[...]
Aha. En omdat dat zo is hoeft VIRM4, wat toch echt van 2008/2009 is, daar ook niet aan te voldoen?
(Ik klaag niet hoor, ik ben pro-mooi)
VIRM-4 is een vervolgbestelling van het orgineel, dus volgens de strikte interpretatie mag het niet...Zichtbaarheid treinfronten
De volgende keuringseisen zijn geldig voor alle locomotieven, treinstellen, stuurstandrijtuigen en
bijzondere voertuigen en zijn van toepassing op:
• nieuw materieel;
• bestaand materieel waarvan de kleurstelling wordt aangepast;
• bestaand materieel dat in het kader van groot onderhoud een nieuwe of vernieuwde laklaag krijgt;
• een vervolgserie van een bestaande materieelserie.
Op spoorvoertuigen die worden ingezet voor de beleving van de spoorweghistorie en die zijn
uitgevoerd in de oorspronkelijke kleurstelling, zijn deze keuringseisen niet van toepassing.
Kleur:
Het kenmerkende kleurvlak moet geel of wit zijn, waarbij geel de voorkeur heeft aangezien deze kleur
de beste vertaling is van de functionele eisen detectie, opvallendheid en herkenning.
De vereiste kleuren geel en wit worden beschreven in ISO 3864 (Safety colours and safety signs) op
basis van de CIE-kleurendriehoek (zie figuur 1). Tabel 1 geeft de specifieke eisen voor de twee vereiste
kleursoorten en de luminantiefactor.
Afmetingen:
Een minimaal aaneengesloten kleurvlak van 1 m2
met minimale verticale afmeting van 0,6 m
(geprojecteerd gemeten = loodrecht op de verticaal) is vereist.
Hoogte:
Het kenmerkende kleurvlak moet zich tenminste op een hoogte tussen 1,2 en 2,5 m +BS bevinden
Hoek
Het kenmerkende kleurvak dient te worden aangebracht op een licht schuin hellend vlak (30° +/- 10°
met de verticaal) of op een verticaal vlak. Het kleurvlak op een schuin voorover hellend vlak (vanaf 10°)
wordt, vanwege de naar beneden gerichte reflecties, niet meegeteld
Opbouw
Het kenmerkende kleurvlak kan gedeeld worden, indien dat door de constructie en het ontwerp
van het treintype noodzakelijk is. Voorwaarde is, dat elk deelvlak een aaneengesloten oppervlak
van minimaal 0,5 m2
heeft met een minimale verticale afmeting van 0,6 m.
Aantal kleuren:
Het aantal toe te passen kleuren op een treinfront dient beperkt te blijven tot maximaal 3.
Eén van de kleuren dient “wit” of “geel” te zijn. De aangrenzende kleur(en) dient(en) in helderheid zo
veel mogelijk hiervan af te wijken. Er dient uitgegaan te worden van grotere kleurvlakken zodat geen
versnipperd visueel beeld ontstaat waardoor de schijnbare vorm en afmeting van de trein nadelig
worden beïnvloed.
Toepassing logo en tekst:
Een logo of tekst op het treinfront is toegestaan. Bij voorkeur wordt dit niet op het kenmerkende
kleurvlak geplaatst. Indien het wel op het kenmerkende kleurvlak wordt geplaatst, telt de omhullende
rechthoekige contour van het logo of de tekst niet mee bij het oppervlak van het kenmerkende
kleurvlak. In dit geval geldt de eerdere eis bij toepassing van deelvlakken.
Spoorvoertuigen toegelaten met een snelheid van maximaal 40 km/uur:
Bij spoorvoertuigen zoals rangeerlocomotieven die in de ogen van de waarnemer op een
emplacement onverwachte rangeerbewegingen kunnen uitvoeren in een mogelijk drukke,
onoverzichtelijke omgeving kunnen afwisselend gele en zwarte diagonale strepen (onder een hoek van 45 graden) worden toegepast. Qua opvallendheid is dit optimaal. De uitvoering kan gebaseerd worden op het voorschrift waarbij de breedte van de strepen afgestemd zijn op de maximale
snelheid van het spoorvoertuig:
o 20 km/h -> 50 mm
o 40 km/h -> 100 mm
De afstand tussen de strepen is dezelfde als de breedte van de strepen zelf. Als het
vanwege de vormgeving van het front van het spoorvoertuig niet mogelijk is een
aaneengesloten kleurvlak van 1 m2
aan te brengen mogen als alternatief alle voorwaarts
gerichte vlakken de vereiste kleur hebben.”
De bovenstaande keuringseisen zijn ook hier van toepassing.
De 2e zin die ik even heb vetgemaakt is ook wel grappig, max. 3 kleuren voor het front? Iemand toevallig nog een foto van Bs 28.105?
[ Voor 129% gewijzigd door SleutelMan op 15-02-2009 20:29 ]
Wellicht zijn beide heren er samen op uitgetrokken om foto's te maken?Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2009 @ 20:27:
[...]
Hee, da's dezelfde als deze:
http://www.flickr.com/photos/bjornnielsen/3279738520/
We are shaping the future
Verwijderd
Loc stond stil want beide foto's zijn op verschillend tijdstip genomen zie ik nu.Alex) schreef op zondag 15 februari 2009 @ 20:31:
Wellicht zijn beide heren er samen op uitgetrokken om foto's te maken?
Ik meen mij te herinneren dat VIRM er wel aan voldoet i.t.t. wat in die tekst hierboven wordt beweerd.CyBeR schreef op zondag 15 februari 2009 @ 18:20:
[...]
Aha. En omdat dat zo is hoeft VIRM4, wat toch echt van 2008/2009 is, daar ook niet aan te voldoen?
[ Voor 54% gewijzigd door Luke! op 15-02-2009 23:08 ]
Verwijderd
Wat bedoel je hiermee? Je bedoelt dat de trein dan altijd vrij veel naar 1 kant helt? Dat merk ik iedere dag ja, is vast is mis gegaan met de fundering onder het spoor.Hooglander1 schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 17:55:
[...]
Mij bevallen ze prima lekker stil en rustig. (Al blijft de brug bij rosmalen een hel, maar dat is vast wel bekend)
En toch ziet die er niet uit, alsof hij niet af is of zo
Alsof de slager erin gehakt heeft met een slagersmes of zo.
Verder erg fraaie plaaten Luuk! Ook die tussendoor met 't hekje en de frontseinen. Erg mooi.
[ Voor 3% gewijzigd door zwahiel op 16-02-2009 12:55 ]
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Verwijderd
Bron: RTV Rijnmond.Naast HSL ook Benelux-Intercitylijn
4 februari 2009
Als de hogesnelheidstrein eind dit jaar gaat rijden, moet de populaire Benelux-Intercity gewoon in stand blijven. Minister Eurlings van verkeer heeft dat toegezegd in de Tweede Kamer. Reizigers kunnen daardoor kiezen tussen een boemeltje en de veel duurdere flitstrein tussen Amsterdam, Rotterdam en Brussel.
Aanvankeliijk zou de Beneluxtrein verdwijnen, maar de minister komt daar nu op terug. De SP in de Tweede Kamer is erg blij met de toezegging van Eurlings. In het debat werd verder bekend dat reizigers die vertraging hebben met de Beneluxtrein voortaan geld terug krijgen. Nu hebben ze alleen nog recht op een tegoedbon voor een kopje koffie.
Partijen in de Tweede kamer zijn bang dat de klanten straks weg zullen blijven omdat het kaartje te duur zal worden. Een enkeltje Amsterdam-Rotterdam v.v. gaat uiteindelijk ruim 21 euro kosten, een retourtje ruim 39 euro.
Nu is een reiziger nog 13 euro kwijt voor een enkele reis tussen de twee grote steden.
Ik heb nog geen andere bron kunnen vinden dan RTV Rijnmond dus de betrouwbaarheid van dit bericht is nog even een beetje een vraagteken.
Als het waar is dan ben ik wel heel benieuwd wat de HSA dan op de HSL gaat rijden. De Benluxstammen kunnen dan niet de HSL op en de Albatros is nog niet af. Het gevolg zou dan zijn dat de benelux die 1x per uur over de "oude" lijn rijdt als enige concurrentie de Thalysverbinding Amsterdam - Parijs v.v. krijgt die maar een paar keer per dag rijdt. Zo houd je die Beneluxtrein wel vol ja, en de treinen op de HSL leeg.

Ik vind het persoonlijk vrij onzinnig eerlijk gezegd. De politiek lijkt maar niet te willen begrijpen dat een privaat bedrijf ook echt privaat is en dus niet verplicht is te handelen naar het grootste publieke belang als dat botst met haar eigen belang. M.a.w.: HSA (deels NS) is imho niet verplicht met zichzelf (NS) te gaan concurreren op dezelfde verbinding omdat het voor het publiek aantrekkelijk is als er naast de nieuwe, snellere maar ook duurdere verbinding ook nog de optie is voor de oude verbinding tegen het oude tarief.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2009 01:11 ]
Dat bericht heb ik een tijdje geleden al gelezen. Let ook op dat de huidige benelux opeens "een boemeltje" wordt genoemd. Jaja, alles om het spoor lekker af te zeiken.Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 01:05:
[...]
Bron: RTV Rijnmond.
Ik heb nog geen andere bron kunnen vinden dan RTV Rijnmond dus de betrouwbaarheid van dit bericht is nog even een beetje een vraagteken.
Maar het was sowieso al de vraag wat er over de HSL gaat rijden vanaf de zomer. Dan zou de HSA namelijk de Amsterdam-Rotterdam pendel gaan rijden. Dat zou ook met BNL stammen moeten gebeuren, maar de BNL heeft niet echt ruimte om er een te missen.
Signatures zijn voor boomers.
Wezz6400: dat NS en HSA private bedrijven zijn, klopt. Maar ik vind niet dat ze dan volledig hun eigen plan moeten kunnen bepalen, ze hebben een monopolie op treinvervoer en dienen daarmee een publiek belang. Wanneer een reisoptie te duur of onhandig wordt, vind ik het redelijk dat de overheid hier ingrijpt.
Overigens, als de BNL behouden blijft, behouden Rotterdam en Amsterdam ook een rechtstreekse intercity, iets wat NS juist wil ontmoedigen dmv de HSL. Interessant...
Komt er een bnl uit essen binnengerold zonder tractie. Dus de stopper werd ook weer niks.
Sta je een uur te wachten met omroep "geen treinverkeer mogelijk van naar rsd. Zie je ineens een sein op groen springen.. Vertrekt de stopper zonder verdere verduidelijking... Perronopzichter krijgt huid volgescholden en kan ook niet meer uitbrengen dan dat hij er niks van snapt.
10 minuten later, BNL die er stond wordt omgebouwd en staat weer klaar om naar esssen te gan Perronopzichter belt naar prorail, verzekert mij dat die niet kan / zal rijden. Wij naar uitgang, zou mn ma wel naar essen brengen. sta je net bij uitgang, omroep "eerste trein naar brussel" vertrekt zo van 4A. Wij omdraaien en rennnen, sein word groen en hele perron zwaait bnl uit, terwijl ze mee moesten
Perronopzichter werd toen belaagd. Arme man..
when it rains it pours, terwijl ik dit typ kotst iemand het balkon onder in de 1e overvolle, verkeerdspoor rijdende bnl naar rdam.
2,5 uur vertraging, maar dan heb je ook .....
prutsert
Er zijn 11 Bs'en, dus maximaal 11 stammen. De dienst is theoretisch te rijden met 6 stammen, als je tenminste aan beide einden kort keert. Maar dat zal niet gedaan worden, als ik een beetje op SOMDA kijk dan zijn er 8 diensten, dus 3 stammen als reserve.SleutelMan schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 08:33:
tja, er zijn minimaal 2 stammen nodig voor de dienst Asd-Rtd over de HSL, en hoeveel zijn er nu in gebruik voor de BNL? de NSR gaat echt niet nog meer ICRm stammen (al dan niet tijdelijk) overhevelen...
Kan NS met de nieuwe instroom van VIRM niet wat ICL voor de HSL afgeven? Dan kunnen ze ook nog 200 rijden.
Oh wacht, de Traxx mag dat niet. Stelletje prutsers.

Verwijderd
Kan dat niet bedoel je?Maasluip schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 10:22:
Kan NS met de nieuwe instroom van VIRM niet wat ICL voor de HSL afgeven? Dan kunnen ze ook nog 200 rijden.
Oh wacht, de Traxx mag dat niet.
Heb dat vaak genoeg geprobeerd maar krijg toch echt nul op 't recest.
NS is trouwens semi-privaat. De Nederlandse Staat is de enige aandeelhouder. Dus op zich kan Eurlings dat wel zeggen en dat gebeurd 't ook nog want er is nog genoeg druk mogelijk vanuit de overheid. Maar wil 't wel eerst 's zien.
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
nee. Het maximum aantal stammen is niet afhankelijk van het aantal Bs'en, maar van het aantal prio-rijtuigen (/stammen). Immers, er kan ook zonder Bs met een 186 worden geredenMaasluip schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 10:22:
[...]
Er zijn 11 Bs'en, dus maximaal 11 stammen. De dienst is theoretisch te rijden met 6 stammen, als je tenminste aan beide einden kort keert. Maar dat zal niet gedaan worden, als ik een beetje op SOMDA kijk dan zijn er 8 diensten, dus 3 stammen als reserve.
Oh wacht, de Traxx mag dat niet. Stelletje prutsers.
ICL moet je dan weer gaan verbouwen (toiletten o.a.) en dat is de moeite niet echt meer als je naar 1 jaar al weer van die dingen af moet (ze raken ze nu al nauwelijks kwijt). Vraag me af of dat ook leasetechnisch kan met die dingen, dat contract met DB zit nogal vaag in elkaar...
Verwijderd
Alex) schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 08:47:
Wezz6400: dat NS en HSA private bedrijven zijn, klopt. Maar ik vind niet dat ze dan volledig hun eigen plan moeten kunnen bepalen, ze hebben een monopolie op treinvervoer en dienen daarmee een publiek belang. Wanneer een reisoptie te duur of onhandig wordt, vind ik het redelijk dat de overheid hier ingrijpt.
Nu is het al zo dat de staat zijn positie als opdrachtgever misbruikt om strafmaatregelen tegen de NS te nemen als die de prioriteitsnorm niet haalt, terwijl dat grotendeels veroorzaakt wordt door het prutswerk van prorail wat in opdracht van de staat opereert. Met andere woorden: de staat veroorzaakt problemen door haar verantwoordelijkheid niet te nemen en neemt vervolgens strafmaatregelen tegen het slachtoffer daarvan.zwahiel schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 18:37:
NS is trouwens semi-privaat. De Nederlandse Staat is de enige aandeelhouder. Dus op zich kan Eurlings dat wel zeggen en dat gebeurd 't ook nog want er is nog genoeg druk mogelijk vanuit de overheid. Maar wil 't wel eerst 's zien.
zwahiel wil dus dat de staat daarnaast zijn positie als aandeelhouder ook nog eens gaat misbruiken om de NS verliesgevende en voor haar nadelige activiteiten uit te laten voeren. De NS heeft het toch al niet makkelijk en zeker in de huidige economische tijden is dat vragen om problemen. Ik vind het dan ook een uitermate slecht plan.
Wat mij betreft wordt het tijd dat de politiek eens gaat kiezen. Of ze voltooien de privatisering door zowel de aandelen van de NS als die van prorail van de hand te doen zodat ze niet langer meerdere petten dragen en alleen nog maar opdrachtgever zijn. De kwaliteit van het vervoer kan afgedwongen worden via de concessies.
Of men kiest er voor dat het railvervoer in staatshanden moet blijven en draait de privatisering terug. De huidige vorm van privatisering maar ondertussen doen alsof de NS een staatsbedrijf is, is wat mij betreft absolute waanzin en daar moet m.i. zo snel mogelijk een einde aan komen.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2009 19:20 ]
Ik zie niet in wat 'de huidige economische tijden' (wat ook allemaal self-fulfilling prophecies zijn imo) te maken hebben met de mate waarin mensen zich wel of niet moeten laten vervoeren. Mensen moeten nog steeds naar hun werk, gaan nog steeds met de trein naar Schiphol, de huishoudbeurs is nog nooit zo druk bezocht geweest en NS draait nog altijd een miljarenomzet.Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 19:18:
[...]
De NS heeft het toch al niet makkelijk en zeker in de huidige economische tijden is dat vragen om problemen. Ik vind het dan ook een uitermate slecht plan.
Oh dat had ook wel bij elkaar gekund maar ik was alweer vergeten dat ik als laatste gepost had
[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 17-02-2009 19:25 ]
Kweenie! Het beste van Amsterdam, nl. de IC naar Limburg van 16u07 was stipt op tijd en ondanks dat zag ik even daarvoor de flikker-Bs met de 11.8 ervoor als leeg mat. naar de Meer gaan en nog een paar minuten eerder een 186 met Prio-stam zonder loc achterop ri. westen vertrekken. Schokkend, joh.CyBeR schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 19:22:
Wtf was er nou vanmiddag weer dat elke (!) trein bij Ass vertraagd was met minimaal een minuut of 10?
Quote van Somda:CyBeR schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 19:22:
Wtf was er nou vanmiddag weer dat elke (!) trein bij Ass vertraagd was met minimaal een minuut of 10?
Lijkt me de oorzaak. (Vertraging Hlm-Asd treft o.a. series bij Ass door o.a. 6300, 5400, 2200, 4800). Nothing special dus...ErikFB: En ligt Asd - Ledn via Hlm plat door een aanrijding. Volgens info zou het betrekking op station Hlm hebben, maar geen nadere info over verkeer richting Zvt en Sptz en Bv.
Voor diegenen die de telegrafische afkortingen niet machtig zijn:
Asd = Amsterdam Centraal
Ledn= Leiden Centraal
Hlm = Haarlem
Zvt = Zandvoort-aan-Zee
Sptz = Santpoort Zuid
Bv = Beverwijk
6300 = stoptrein Den Haag Centraal (Gvc) - Haarlem (spits Asd)
5400 = 'intercity' Asd-Zvt
2200 = Sneltrein Asd-Breda (Bd) via Hlm
4800 = Stoptrein Asd-Uitgeest (Utg)
[ Voor 14% gewijzigd door SleutelMan op 17-02-2009 19:32 ]
Aha. 'Aanrijding'. Dat verklaart dan ook meteen weer waarom perron 1 ontruimd en afgezet was.SleutelMan schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 19:31:
[...]
Quote van Somda:
[...]
Lijkt me de oorzaak. (Vertraging Hlm-Asd treft o.a. series bij Ass door o.a. 6300, 5400, 2200, 4800). Nothing special dus...
Verwijderd
Vervoer is de backbone van de economie. Werklozen gaan niet meer naar hun werk. Het toerisme loopt terug dus ook die zitten niet meer in de trein. Bedrijven bezuinigen dus snoepreisjes en cursussen worden ook minder. Het CBS heeft berekent dat de economie over 2009 waarschijnlijk met 3,5% zal krimpen, de NS ontkomt daar heus niet aan. Het goederenvervoer is hier nog gevoeliger voor en daar gaat het al helemaal slecht (maar daar heeft NSR natuurlijk niks mee te maken).CyBeR schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 19:25:
[...]
Ik zie niet in wat 'de huidige economische tijden' (wat ook allemaal self-fulfilling prophecies zijn imo) te maken hebben met de mate waarin mensen zich wel of niet moeten laten vervoeren. Mensen moeten nog steeds naar hun werk, gaan nog steeds met de trein naar Schiphol, de huishoudbeurs is nog nooit zo druk bezocht geweest en NS draait nog altijd een miljarenomzet.
Uit cijfers blijkt dat hoewel het aantal reizigers in 2008 met 4,1% steeg, de winst van 337 naar 281 miljoen afnam. Dat is nog niet dramatisch, maar het voorspelt weinig goeds voor 2009. Het lijkt mij niet de beste tijd om de NS eens flink op kosten te jagen (if ever).
Mja, ik ga hier niet de econoom uithangen maar IMO is dit allemaal te voorkomen. Als we al eens kapten met 't steeds over 'die barre economische tijden' te hebben en alles in het kader daarvan te doen konden we mischien gewoon verder leven zoals we dat altijd al deden en er niets van merken. Ik merk namelijk helemaal niets van het hele gezeur: ik verdien nog even veel geld, alles wat ik wil doen en/of kopen kost me nog even veel en ik ga nog precies even vaak met de trein als toen ik begon met het kopen van kaartjes (toegegeven toen ik nog een SOV had deed ik dat wel een ietsjepietsje vaker maar zoveel nou ook weer nietVerwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 19:38:
[...]
Vervoer is de backbone van de economie. Werklozen gaan niet meer naar hun werk. Het toerisme loopt terug dus ook die zitten niet meer in de trein. Bedrijven bezuinigen dus snoepreisjes en cursussen worden ook minder. Het CBS heeft berekent dat de economie over 2009 waarschijnlijk met 3,5% zal krimpen, de NS ontkomt daar heus niet aan. Het goederenvervoer is hier nog gevoeliger voor en daar gaat het al helemaal slecht (maar daar heeft NSR natuurlijk niks mee te maken).
Zoals ik al zei: self-fulfilling prophecy. 'Oh het gaat niet zo goed met de economie, mischien maar wat minder geld uitgeven'. Ja, dat werkt niet inderdaad.
Heeft die daling van de winst niet voor een aardig deel te maken met het feit dat NS een flinke bak aan nieuw materieel besteld heeft e.d.?Uit cijfers blijkt dat hoewel het aantal reizigers in 2008 met 4,1% steeg, de winst van 337 naar 281 miljoen afnam. Dat is nog niet dramatisch, maar het voorspelt weinig goeds voor 2009. Het lijkt mij niet de beste tijd om de NS eens flink op kosten te jagen (if ever).
[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 17-02-2009 19:45 ]
http://www.mat64.nl/17februari.htm
De kosten voor herstel zijn vrij duur voor een bak die al total-loss is (was NedTrain/NS nou niet verantwoordelijk?) en misschien nemen ze een andere plan-V over.
Als de NS-FS het goed vindt en zich erin kan zien, heeft de Mat '64 het haast voor het kiezen...
Wat mooi dat mensen nu kunnen kiezen om via Schiphol te reizen (beter: de bulk al via schiphol rijdt). Dat zal met de invoering van de HSL (als NS de IC's via Haarlem wil gaan laten rijden) wat minder worden. Of denk je dat NS en Prorail dan zo flexibel zijn om alles via Schiphol te sturen?SleutelMan schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 19:31:
[...]
Quote van Somda:
[...]
Lijkt me de oorzaak. (Vertraging Hlm-Asd treft o.a. series bij Ass door o.a. 6300, 5400, 2200, 4800). Nothing special dus...
Zou je denken?Maasluip schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 08:19:
[...]
Wat mooi dat mensen nu kunnen kiezen om via Schiphol te reizen (beter: de bulk al via schiphol rijdt). Dat zal met de invoering van de HSL (als NS de IC's via Haarlem wil gaan laten rijden) wat minder worden. Of denk je dat NS en Prorail dan zo flexibel zijn om alles via Schiphol te sturen?
Ik moet nog zien hoe NS het wil oplossen als de HSL niet te gebruiken is door bijvoorbeeld een seinstoring... ik verwacht niet dat ze die mooie (*ahum*) V250's dan ineens over de oude lijn gaan sturen...
Ik ben juist blij dat de overheid de enige aandeelhouder is, want deze crisis zoals je zegt is veroorzaakt door grijpgrage kapitalisten. En een bedrijf zonder dit soort figuren is een verademing.
En sinds wanneer is dit een verliesgevende bezigheid? De Benelux is zoals ik al wat vaker gezegd heb hier een van de meest rendabele lijnen van de NS. Elke trein zit vol, las eens een rapport van een poosje geleden en daaruit bleek dat de bezettingsgraat ver boven de 85% zat. En dan hebben we het over alle treinen die op een dag rijden van de Benelux, NSR kan dromen van dit soort percentages op andere lijnen.
Dat men nu dat achterlijke HSL systeem in wil voeren is gewoon een prestige project net als dat grote gemeenten in de jaren 70 grote flats neerzette terwijl uit onderzoeken de nadelige gevolgen al lang bekend waren en deze ver de positieve gevolgen overschaduwden. Bij de nieuwe HSL is hetzelfde. Door alle negatieve publiciteit eromheen is het al een marketinggrap van jewelste. Daarbij. Er is totaal niet geluisterd naar reizigers. Waarom moet er in godshemelsnaam een HSL gaan rijden op dat traject? Er is er al eentje! Mensen appreciëren juist de huidige Benelux trein enorm. Jammer dat door al het gezever nu er nu de laatste jaren zoveel afbreuk is van de Benelux waardoor de status van het 'gouden lijntje' zoals NS en NMBS de lijn toch echt vaak genoemd hebben nu afbrokkelt.
Een overheid mag zich best wel sterk maken voor behoud van deze dienst? Waarom? Omdat de overheid eigenlijk de stem van het volk dient te zijn. En wat wil het volk? Juist geen stupide HSL verbinding maar de huidige hop on hop off verbinding die de Benelux heet. Dus wat de overheid nu doet is eigenlijk precies wat het moet doen. En als je de lijn verder doortrekt, NS is eigendom van de overheid dus jah, wat zou er in theorie moeten gebeuren; behoud van de lijn
Ik haal ze vaak door elkaar, ik bedoel idd ravenstein. Die heerlijke enkelsporige brug daar.Luccus schreef op zondag 15 februari 2009 @ 23:25:
Aannemelijk bedoelt hij de brug bij Ravenstein; daar ligt het spoor er inderdaad bij als een achtbaan.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Ik wil even opmerken dat sommige treinen (vooral in de spits) voor zo'n 120 % zijn gevuld. Overdag zijn de treinen ongeveer voor 50% gevuld, maar die 120% trekt het gemiddelde percentage wel flink omhoog.zwahiel schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 18:36:
Elke trein zit vol, las eens een rapport van een poosje geleden en daaruit bleek dat de bezettingsgraat ver boven de 85% zat. En dan hebben we het over alle treinen die op een dag rijden van de Benelux, NSR kan dromen van dit soort percentages op andere lijnen.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Verwijderd
Er wordt al jaren bericht over de slechte onderhoudsstaat van de infrastructuur. Wie regelmatig met het spoor reist weet dat vertragingen vaak worden veroorzaakt door storingen aan seinen, wissels of bovenleiding. Exacte cijfers heb ik niet kunnen vinden maar het lijkt mij voldoende aannemelijk dat de NS met gemak aan de punctualiteitseis zou kunnen voldoen als de infrastructuur op orde was. De overheid is eindverantwoordelijk voor de staat van die infrastructuur maar doet daar niets aan, en veroorzaakt zo dus problemen bij de NS.zwahiel schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 18:36:
Hoezo veroorzaakt de overheid problemen bij de NS?
Je spreekt maar meteen voor het gehele Nederlandse en Belgische volk? Doe eerst maar eens wat bronnen van gerenommeerde onderzoeken die dit alles aantonen. Iedereen kan wel een mening ventileren en roepen dat "het volk" dat wil...zwahiel schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 18:36:
De Benelux is zoals ik al wat vaker gezegd heb hier een van de meest rendabele lijnen van de NS.
[...]
Dat men nu dat achterlijke HSL systeem in wil voeren is gewoon een prestige project net als dat grote gemeenten in de jaren 70 grote flats neerzette terwijl uit onderzoeken de nadelige gevolgen al lang bekend waren en deze ver de positieve gevolgen overschaduwden.
[...]
Mensen appreciëren juist de huidige Benelux trein enorm.
[...]
En wat wil het volk? Juist geen stupide HSL verbinding maar de huidige hop on hop off verbinding die de Benelux heet.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2009 19:04 ]
Niet alle IC's gaan direct over Haarlem als de HSL gereed komt hoorMaasluip schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 08:19:
[...]
Wat mooi dat mensen nu kunnen kiezen om via Schiphol te reizen (beter: de bulk al via schiphol rijdt). Dat zal met de invoering van de HSL (als NS de IC's via Haarlem wil gaan laten rijden) wat minder worden. Of denk je dat NS en Prorail dan zo flexibel zijn om alles via Schiphol te sturen?
De 2600 blijft gewoon zijn huidige route rijden, de 2100 wordt inderdaad omgelegd via Haarlem. En straks krijg je in ieder geval de 140/240 die na Schiphol door gaat naar Den Haag Centraal via de Oude Lijn (geen stop te Leiden wegens perronscapaciteitsproblemen) en er wordt nog gekeken om na de DRGL 2011 om de 1600/700 te verlengen naar Den Haag (dat laatste is nog erg onzeker)).
Kortom, don't panic
Die grijpgrage kapitalisten hebben allemaal klanten gehad die er aan meededen. Dat wordt nog wel eens vergeten.zwahiel schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 18:36:
Hoezo veroorzaakt de overheid problemen bij de NS?
Ik ben juist blij dat de overheid de enige aandeelhouder is, want deze crisis zoals je zegt is veroorzaakt door grijpgrage kapitalisten. En een bedrijf zonder dit soort figuren is een verademing.
Welke dan?Waarom moet er in godshemelsnaam een HSL gaan rijden op dat traject? Er is er al eentje!
Ik zou een HSL alleen al tussen Amsterdam en Rotterdam fijn vinden, al geeft het misschien maar een kwartier winst. Wat mij wel tegenstaat is dat de tarieven flink hoger liggen. Iets hoger kan ik nog inkomen, maar als ik kijk wat ik betaal voor een 1e klasse OV jaarkaart en wat de HSL zou gaan kosten dan is de HSL toch echt heel erg duur.Mensen appreciëren juist de huidige Benelux trein enorm. Jammer dat door al het gezever nu er nu de laatste jaren zoveel afbreuk is van de Benelux waardoor de status van het 'gouden lijntje' zoals NS en NMBS de lijn toch echt vaak genoemd hebben nu afbrokkelt.
De overheid heeft natuurlijk ook boter op haar hoofd he? Voor veel geld is de concessie aan de HSA verleend (vandaar de flinke toeslag die, nogmaals, in vergelijking met andere landen helemaal niet hoog is), waar de NS 90% eigenaar van is en nu zit de overheid NS Hispeed (volledig eigendom van NS) te pushen om zichzelf concurrentie aan te doen.zwahiel schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 18:36:
Een overheid mag zich best wel sterk maken voor behoud van deze dienst? Waarom? Omdat de overheid eigenlijk de stem van het volk dient te zijn. En wat wil het volk? Juist geen stupide HSL verbinding maar de huidige hop on hop off verbinding die de Benelux heet. Dus wat de overheid nu doet is eigenlijk precies wat het moet doen. En als je de lijn verder doortrekt, NS is eigendom van de overheid dus jah, wat zou er in theorie moeten gebeuren; behoud van de lijn
Bestuurlijk klopt dat van geen kant.
Overigens is de HSL (afgezien van de Thalys en afgezien van de toeslag die je moet betalen) ook een hop-on hop-off verbinding. Voor wat HSA gaat rijden met de Albatross (dus tot Brussel) kun je gewoon opstappen.
En inderdaad: zo zou het moeten zijn. Dat achterlijke reserveringssysteem hebben de Fransen hard nodig omdat die heel erg aanbodgericht rijden. In "beschaafde" treinlanden rijdt men een gecadanseerde dienst: elk uur of half uur (of in Nederland elk kwartier) een trein. Dan is de ene misschien wat langer dan de andere, maar je hebt een aanbod waarmee je de vraag spreidt.
In Frankrijk is dat niet. Daar rijdt een trein als er vraag is, en die vraag is dan doorgaans zo hoog dat de trein ook vol zit (op het moment dat hij in Parijs vertrekt of aankomt dan toch). En dan moet je wel een verplichte reservering invoeren om niet ongelofelijke problemen te krijgen.
[ Voor 100% gewijzigd door Luke! op 21-02-2009 18:04 ]
gpsworld.com: Stop the Train, I Want to Get Off!
Because a link to the train's satnav service was lost, the train operator on a Southern company train traveling from the East Croydon station in London informed his passengers that the train would not be stopping until the end of the line. The unhappy passengers had to fly by six more stations until reaching Caterham, Surrey. Most passengers had to wait a half hour for another train to take them back to their station.
Because some stations have shorter platforms, the conductor was unable to open the correct doors at the six stops enroute. “A lot of our trains have GPS, which recognizes where the train is and allows it to open the doors at the station, depending on the length of the train and the length of the platform,” a spokesman for Southern said. “Doors can be opened manually in an emergency, but we would not recommend it at other times.”
“It's absolutely bizarre,” said one passenger. “We now have trains that can't let the passengers out because they fail to pick up signals from outer space.”

Verwijderd
De machinist is het probleem niet. De deurontgrendeling is gekoppeld aan een GPS ontvanger, zodat passagiers alleen de deuren kunnen openen als de trein op een station staat. Geen fix = geen deuren open.mace schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 23:55:
Nou dat lijkt me dan een behoorlijk slechte machinist als je niet zonder GPS kan rijden.
Typisch gevalletje over-engineered

Typisch brits trouwens, die hebben de zaken nog minder op orde dan wij hier.
Het is een combinatie he. Over-engineered dat 't ueberhaupt nodig is, en combineer dat met de britse schijterigheid (geïnspireerd door de VS) voor welke vorm van onveiligheid dan ook ('oh jee, iemand kon wel 's niet zien dat er geen perron onder een deur zit') en dan krijg je dus dit soort taferelen.
In Nederland gaat dat precies hetzelfde hoor. Hier weigeren ze ook te stoppen op stations waar de perrons niet lang genoeg zijn. In België hebben ze daar dan weer wat minder moeite mee.CyBeR schreef op zondag 22 februari 2009 @ 01:03:
[...]
Het is een combinatie he. Over-engineered dat 't ueberhaupt nodig is, en combineer dat met de britse schijterigheid (geïnspireerd door de VS) voor welke vorm van onveiligheid dan ook ('oh jee, iemand kon wel 's niet zien dat er geen perron onder een deur zit') en dan krijg je dus dit soort taferelen.
Ja, natuurlijk. Dat is ook logisch: een trein laten stoppen op een perron dat de helft te kort is, is geen goed idee. Dus wij doen dat op drie manieren: treinen die kort genoeg zijn voor alle perrons op 't traject waar de trein stopt, treinen die stations overslaan omdat ze te lang zijn (sneltreinen/IC's meestal) en als laatste de perrons lang genoeg maken voor de treinen die erlangs komen (vb. Overveen). M.a.w: hier houden we daar rekening mee in de dienstregeling danwel in de constructie van de perrons.Commendatore schreef op zondag 22 februari 2009 @ 17:01:
[...]
In Nederland gaat dat precies hetzelfde hoor. Hier weigeren ze ook te stoppen op stations waar de perrons niet lang genoeg zijn. In België hebben ze daar dan weer wat minder moeite mee.
Zij niet, zij laten 't afhangen van een GPS-systeem om uit te zoeken waar de trein is en hoeveel deuren er dan dus open mogen. Dát is het overengineered gedeelte. En mocht dat dan een keer niet werken dan stoppen ze maar niet omdat er potentieel een deur open zou gaan zonder perron eronder. Dat is het schijterige gedeelte.
[ Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 22-02-2009 17:07 ]
Verwijderd
Ik heb anders al een paar keer meegemaakt dat er omgeroepen werd dat de passagiers in de laatste x rijtuigen even op moesten letten omdat het perron te kort is en als er geen perron is niet alsnog uit moeten stappen maar naar voren moeten lopen naar een rijtuig dat wel langs het perron staat. Met daarbij de mededeling dat de conducteur zou wachten en men dus niet hoefde te rennen. Oké dat was dan in gevallen waar het duidelijk niet de bedoeling was, maar het gebeurt een enkele keer dus wèl.Commendatore schreef op zondag 22 februari 2009 @ 17:01:
[...]
In Nederland gaat dat precies hetzelfde hoor. Hier weigeren ze ook te stoppen op stations waar de perrons niet lang genoeg zijn. In België hebben ze daar dan weer wat minder moeite mee.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2009 18:28 . Reden: quote toegevoegd ]
Uiteraard. Er kan altijd iets niet goed gaan. Zo ook in Engeland. Maar wij stoppen dan wel gewoon zodat mensen, met een waarschuwing van de conducteur, uit kunnen stappen. En dus niet eerst een half uur verder en vervolgens een half uur terug moeten reizen. Beter idee of beter idee?Verwijderd schreef op zondag 22 februari 2009 @ 17:32:
Ik heb anders al een paar keer meegemaakt dat er omgeroepen werd dat de passagiers in de laatste x rijtuigen even op moesten letten omdat het perron te kort is en als er geen perron is niet alsnog uit moeten stappen maar naar voren moeten lopen naar een rijtuig dat wel langs het perron staat. Met daarbij de mededeling dat de conducteur zou wachten en men dus niet hoefde te rennen. Oké dat was dan in gevallen waar het duidelijk niet de bedoeling was, maar het gebeurt een enkele keer dus wèl.
Verwijderd
Dat zijn dan weer uitzonderingen. In de gewone dienstregeling zie ik het niet zo gauw gebeuren.Verwijderd schreef op zondag 22 februari 2009 @ 17:32:
[...]
Ik heb anders al een paar keer meegemaakt dat er omgeroepen werd dat de passagiers in de laatste x rijtuigen even op moesten letten omdat het perron te kort is en als er geen perron is niet alsnog uit moeten stappen maar naar voren moeten lopen naar een rijtuig dat wel langs het perron staat. Met daarbij de mededeling dat de conducteur zou wachten en men dus niet hoefde te rennen. Oké dat was dan in gevallen waar het duidelijk niet de bedoeling was, maar het gebeurt een enkele keer dus wèl.
De trein die ik elke morgen neem is ook langer dan sommige perrons onderweg (Brussel Midi bvb). Ze roepen dat al af voor hij aankomt. "Opgelet, de achterste 2 wagons zijn niet toegankelijk voor reizigers met bestemming Brussel Centraal en <andere plaats>. De eerste klasse rijtuigen bevinden zich in het midden van de trein". Elke morgen diezelfde mededelingCommendatore schreef op zondag 22 februari 2009 @ 17:01:
[...]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Het is en blijft een proefbedrijf, alhoewel de 2402 wel nog een extra slagje maakte naar Den Haag (9840/9855?) ipv alleen de 9830/9845 (waar ik trouwens in zatIJnte schreef op maandag 23 februari 2009 @ 14:05:
De SLT is ook in reizigersdienst gekomen vandaag.. De 2402 rijdt een paar slagjes Utrecht - De Haag Centraal
Belofte maakt schuld

SLT 2402 komt aanrijden voor de dienst (9830, vertrek 10.35 uit Utrecht)

De lange haltering te Gouda Goverwelle biedt mooi kansen voor een fotostop

De informatieschermen werken nog niet helemaal vlekkeloos

De cabine

2e klas vanaf bakovergang

2e stop te Gdg, HC poseert voor het stel

de SLT is weer aangekomen te Utrecht en maakt zich op trein 9845. Rechts ICE 4610
Alles is klikbaar
[ Voor 87% gewijzigd door SleutelMan op 24-02-2009 14:53 ]
Verwijderd

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2009 00:35 ]
Verwijderd
Verder ook lagere draadverliezen enzo.
[edit]
In België zijn de HSL's ook voor 1500A bij 25kV vrijgegeven.
[ Voor 18% gewijzigd door Maasluip op 25-02-2009 08:09 ]
Verwijderd
Nee, dat is niet zo. Ze rijden (effectief) maximaal met een 10/10 voor en een 6/6 achter. Dubbele 10/10 zie je wel eens (ook voor lege treinen) maar die trekt niet vol. Dat kunnen de koppelingen niet aan.Maasluip schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 07:55:
Ze rijden daar met dubbeltractie Re 10/10 (een Re 10/10 is al een dubbeltractie van Re 4/4 en Re 6/6).

Gemoderniseerde DD-AR, wat dan (hoe leuk ook) DD-ARm gaat heten.
Ziet er wel tof uit moet ik zeggen.
Doe dan inklapbare leuningen, maarnu zit je redelijk opgesloten.
En ook boven vind ik het allemaal niet echt kloppen. De kromming in het raam lijkt mij wat klein.
DD-AR is gewoon krap, en dat zal niet echt ruimer worden.
Ook niet fijn hoor...
Geef me dan maar gewon ICK stelletjes, daar heb je wat meer ruimte (door de armsteun, maar ook doordat je maar met zijn 3en naast elkaar zit...).
Die moeten zich er nu juist tussen drukken om te kunnen gaan zittenCheesy schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 20:58:
Die tussenschotjes lijken mij ideaal.
Nooit meer last van (te) dikke mensen die mij klemdrukken
Doe maar een onsje meer...
museumtreinen HIJSM vernield
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Ik heb nu wel eens dat m'n armsteun niet omlaag kan omdat er iemand anders echt voor zit.Intheweb schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 21:13:
[...]
Die moeten zich er nu juist tussen drukken om te kunnen gaan zitten
Voordeel is dat ik redelijk slank gebouwd ben. Maar krantje lezen is soms ook lastig. Sowieso in de Protos van Connexxion.
Overigens, in de Valleilijn controleren ze amper. Vanmorgen vertrokken vanaf Barneveld Centrum, kom ik precies achter dat m'n OV-kaart in m'n andere jas zit. Direct in Barneveld Noord de trein weer teruggepakt, zitten er precies 2 controleurs in. Bij het instappen even gevraagd of ze het geen probleem vonden, en dat was het geval... Gelukkig. Ik heb vorig jaar ook een boete gehad wegens vergeten, en die terug kunnen vragen. Maar als je in februari het jaar al begint, heb je niet nog een keer om dat te doen.
Tenzij er volk tegenover je zit...Boudewijn schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 21:03:
Geef me dan maar gewon ICK stelletjes, daar heb je wat meer ruimte (door de armsteun, maar ook doordat je maar met zijn 3en naast elkaar zit...).
ICRm FTW!
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ach, ik heb vandaag
Veenendaal West-->Den Haag-->Zoetermeer-->Den Haag--> Rotterdam Centraal --> Veenendaal West gedaan.
(via RandstadRail omdat de 561 tot 2 maal toe een defect had en toen zat ik er al anderhalf uur in en kwamen we niet verder dan Ztm).
En hoe vaak gecontroleerd? Ja, op de terugreis tussen Rotterdam Alexander en netjes in de stoptrein vanaf Utrecht Centraal. Was ook direct de eerste controle deze week geloof ik (heb 3 dagen met de trein gereisd
[ Voor 4% gewijzigd door SleutelMan op 26-02-2009 22:19 ]
Ik kan er echt met m'n hoofd niet bij waarom mensen dat doen. Er zit echt een serieus draadje bij je los volgens mij. Echt zo ontzettend zonde, laat ze dat bij hun eigen bezittingen doenKilljoy schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 21:44:
Nog meer slecht nieuws met betrekking tot museummaterieel. Tuig...
Verwijderd
Ongelofelijk inderdaad, waarom mensen zoiets doen is me een raadsel. Zeker als het lijkt op een georganiseerde actie.Killjoy schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 21:44:

Nou nou, ik vind het ook ontzettend zonde maar om nou meteen te roepen dat die mensen dood moeten gaat wel weer heel erg ver. Je kunt het ook overdrijven natuurlijk.

Ik vind opknopen wat sterk, maar 800k dokken is prima. En zelfs met de blote handjes opknappenVerwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 22:31:
[...]
Ongelofelijk inderdaad, waarom mensen zoiets doen is me een raadsel. Zeker als het lijkt op een georganiseerde actie.Ik hoop dat ze de daders vinden zodat de schade daarop verhaald kan worden, anders ziet het er somber uit voor deze stichting en haar treinen.
[...]
Nou nou, ik vind het ook ontzettend zonde maar om nou meteen te roepen dat die mensen dood moeten gaat wel weer heel erg ver. Je kunt het ook overdrijven natuurlijk.
Mja ik snap het echt niet, als in: die dingen wekken toch geen woede op zoals bijvoorbeeld flitspalen (ik praat niet goed dat mensen die slopen, maar dat is nog een HEEL KLEIN beetje begrijpelijker (ook gestoord natuurlijk)).
Raar hoor.
dfgefgk;ljdfg:@ Daar kan ik nou zo boos om worden, dat mensen dat kunnen doen! Geen andere bewoordingen voor...Entity schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 22:22:
[...]
Ik kan er echt met m'n hoofd niet bij waarom mensen dat doen. Er zit echt een serieus draadje bij je los volgens mij. Echt zo ontzettend zonde, laat ze dat bij hun eigen bezittingen doen
[ Voor 3% gewijzigd door IJnte op 26-02-2009 23:42 ]
Ik ben er natuurlijk ook niet vrolijk over, maar misschien realiseert de HIJSM zich nu dat het onzinnig is om als 1 museumorganisatie 3 Plan U's te onderhouden en restaureren. Het kost klauwen vol geld en echt zinnig is het ook niet met 3 stellen te rijden. Zeker aangezien onderdelen ook erg schaars zijn. Ik wil niet zeggen dat ze direct er 2 moeten slopen maar enigszins prioriteiten stellen mag wel. Ik zie liever 1 Plan U in tiptop conditie dan deze 3 2 middelmatige gevallen...Entity schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 22:22:
[...]
Ik kan er echt met m'n hoofd niet bij waarom mensen dat doen. Er zit echt een serieus draadje bij je los volgens mij. Echt zo ontzettend zonde, laat ze dat bij hun eigen bezittingen doen
De 121 is nog gereviseerd en in stukken betere staat
[ Voor 4% gewijzigd door SleutelMan op 27-02-2009 00:10 ]
Verwijderd
Om eerlijk te zijn niet nee.mace schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 22:34:
Ach, je kent het wel, krachttermen en spreken vanuit de onderbuik.
Ontopic: ik heb verder niets meer vernomen van een eventuele verplichting van het laten rijden van de benelux. Heeft iemand daar al meer over gehoord?
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2009 00:09 ]
Sodemieters, wat een smerige kutstreek zeg.Killjoy schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 21:44:
Hoop dat ze de daders weten op te sporen.
- NAC Breda -
Enige reden die ik me kan bedenken is 'hey daar staan wat oude treinen die niet meer gebruikt worden laten we 't slopen!' enzo. Onzinnig en kansloos? Yep.Boudewijn schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 22:33:
[...]
Mja ik snap het echt niet, als in: die dingen wekken toch geen woede op zoals bijvoorbeeld flitspalen (ik praat niet goed dat mensen die slopen, maar dat is nog een HEEL KLEIN beetje begrijpelijker (ook gestoord natuurlijk)).
Raar hoor.
Ik zeg voor dan: taakstraf, een een hele toepasselijke...Ritchie schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 10:45:
[...]
Sodemieters, wat een smerige kutstreek zeg.
Hoop dat ze de daders weten op te sporen.
Dat ding restaureren totdat hij weer goed is, en verder al het materiaal wat vervangen moet worden door hun meteen laten dokken, kaalplukken die gasten laat ze maar lekker 9/10 van hun inkomsten aan NedTrain/HIJSM betalen.
Trouwens, dit is al een halve week geleden gebeurd:
Zie ook: http://www.treinenweb.nl/index.php?page=nieuws&id=382
[ Voor 10% gewijzigd door AW_Bos op 27-02-2009 19:54 ]
Welnee, fabeltjes. Er is één incident geweest met een rijtuig (oververhit verwarmingselement), verder niks.IJnte schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 23:15:
[...]
Sad, but unfortunate... Zoveel problemen de laatste tijd met hun matrieel..

[ Voor 4% gewijzigd door Luke! op 02-03-2009 19:55 ]
Tja hoe spijtig het ook is het zorgt wel voor een beetje roulatie in de museumcatalogus.AW_Bos schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 19:44:
Trouwens, dit is al een halve week geleden gebeurd:
Zie ook: http://www.treinenweb.nl/index.php?page=nieuws&id=382
Verder zet ik in dit soort gevallen ook wel weer de kanttekeningen bij de beveiliging van het terrein en ik weet niet wat er misschien vooraf gegaan is bij die club.
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Los van het feit dat die club sowieso een ballentent is, is de beveiliging daar waar de stellen staan zeer slecht. Met de regelmaat van de klok onstaat daar schade aan (museum)materieel.LauPro schreef op maandag 02 maart 2009 @ 16:54:
[...]
Verder zet ik in dit soort gevallen ook wel weer de kanttekeningen bij de beveiliging van het terrein en ik weet niet wat er misschien vooraf gegaan is bij die club.
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
[ Voor 36% gewijzigd door CyBeR op 02-03-2009 20:35 ]
Edit 3-3:

BAM!
[ Voor 32% gewijzigd door Luke! op 05-03-2009 02:36 ]
Dit topic is gesloten.