Het grote spoorwegentopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 54 Laatste
Acties:
  • 173.103 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Hooglander1 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 19:30:
[...]

You sure? Ik heb het nog nooit gezien namelijk. Welk traject?
Idem door 't station in Haarlem vanochtend om 10:28. 2x VIRM-4 + ICM-3.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 20:40:
[...]

Idem door 't station in Haarlem vanochtend om 10:28. 2x VIRM-4 + ICM-3.
Dat klopt precies :)

V 10:36 Den Haag Centraal spoor 4
Intercity NS richting Gouda
A 12:14 Zwolle spoor 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mwah gezien de snelheid was dat ding niet in 8 minuten van Haarlem naar Den Haag ;) Bovendien reed 'ie dan de verkeerde kant uit..

Ah wacht dat was jouw trein :P

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeR op 04-02-2009 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 09:45

Onbekend

...

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:15

Luke!

#Treinbaas
Cheesy schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 21:29:
[...]

Dat klopt precies :)

V 10:36 Den Haag Centraal spoor 4
Intercity NS richting Gouda
A 12:14 Zwolle spoor 3
Nee dus; zoals al werd gezegd kan ICM en IRM niet elektrisch gecombineerd worden, alleen mechanisch. Het komt dus ook niet in de reizigersdienst terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Wat grappig, ik maak toch aardig wat uren op het spoor, maar deze was ik nog niet tegengekomen :)

Vanochtend wel weer de nieuwe VIRM tegengekomen. Prima dingen en eindelijk heb je wat meer ruimte op de trap, omdat de lift er niet meer in zit. Ideaal :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-09 13:28

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Luccus schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 21:40:
[...]
Nee dus; zoals al werd gezegd kan ICM en IRM niet elektrisch gecombineerd worden, alleen mechanisch. Het komt dus ook niet in de reizigersdienst terecht.
Aangezien zowel VIRM als ICM in Onnen onderhoud krijgt, en Haarlem wat herstelwerk + revisie ICM doet, neemt regelmatig een VIRM uitwisselingsslag naar Amsterdam of verder een ICM mee naar Haarlem voor herstelwerk of revisie. Ook de weg andersom (van Hlm naar On) komt voor, bijv. een nieuw gereviseerde ICMm die voor nawerk naar On gaat. Dat was vandaag het geval, de nieuw gereviseerde ICMm 4057 werd voortgesleept door de 9434+9563 :).

Over het koppelen van ICM+VIRM nog even (meer over het koppelen van verschillende materieelsoorten in het algemeen), de Scharfenbergkoppeling is niet (primair) bedoeld om iets mee te slepen, vandaar dat er ook genoeg tractie/remvermogen* voor het gesleepte object moet zitten. Wat je nu ziet (2x VIRM-IV + ICM of soms VIRM-VI+ICM) is wel het maximum van wat ze regulier verplaatsen via deze constructie. (uitgezonderd rangeerdienst, bijv. 1 DM'90 die een VIRM-VI door de wasstraat duwt die geen waslijn erboven heeft :P).

Immers, aangezien er alleen een mechanische koppeling is en niet elektrisch of pneumatisch, is er ook geen tractie of beremming vanuit de ICM

[ Voor 12% gewijzigd door SleutelMan op 04-02-2009 23:26 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 12:15

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Luccus schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 19:26:
[...]
Allebei fout; er is niks veranderd aan de inzet van 186'ers.
Dan zijn ze stammen aan het wijzigen. Want er verschijnen de laatste tijd meer treinen met dubbel Traxx en ik zit steeds minder in een 11.8 getrokken of geduwde stam.
Zoals?
SLT-s die ineens Duitsspreken en nog steeds tests ondergaan, Traxxen die schijnbaar uitvallen en daarom ook weer getest worden. GTW's die 't in 't begin ook wel 's af lieten weten. Protosen waarmee ook niet alles helemaal prettig is.

Als ik een product maak als fabrikant lever ik dat compleet werkend zonder storingen af. Schijnbaar is dat in deze tijd niet meer mogelijk :?
Dan is 't nog even buiten de verplichte tests van VWS.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

kinderziektes houd je altijd. Daarnaast moet elk type (dat zich soms al heeft bewezen in het buitenland) aangepast worden aan de nederlandse situatie (o.a. ATB, bijv. perronhoogte bij GTW/SLT), en dat is meestal het best te testen in de praktijk. Wat betreft versnelde inzet en problemen daarvan, dat hangt meestal samen met de concessie die z.s.m. nieuwe materieelinzet wil op straffe van boeteclausules.
-ErikE- schreef op maandag 02 februari 2009 @ 02:24:
[...]

25 kV en 3kV kan zowiezo niet samen. 25KV is wisselspanning en 3KV is gelijkspanning, Daar is gewoon in de huidige treinen niet genoeg ruimte voor. Een VIRM rijd op 'wisselspanning'. De 1500V van het net nu, wordt dmv een wisselrichter naar 'wisselspanning' getransformeerd en verhoogd. Dan rijd je treintje weg. Je verliest op deze manier nogal wat energie en dus tractie, waardoor een VIRM op 1500V nogal wat trager wegrijd dan 'dedicated' gelijkspanning treinen zoals mat `64 en DDAR.

Zou je dus op 25KV rijden, dan zou de ruimte die nu ingenomen wordt door de gelijkspanningsinstallatie + wisselrichter ingenomen worden door een wisselspanningsinstallatie (voor 25KV) EN een gelijkspanningsinstallatie + wisselrichter (voor 3KV). Beetje ruimtegebrek dus ;)
Om hier nog even op terug te komen: in het VIRM die voor 25kV is voorbereid is de ruimte die daarvoor is benodigd ingenomen door extra stoelen. Er is dus wel ruimte voor een 25kV AC installatie naast een 1,5 kV DC installatie (is anders ook niet praktisch). Dan komen er weer stroomafnemers op de kopbakken (mBvk's) voor 25kV en de 2 huidige afnemers op de ABv6 voor 1,5 kV.

[ Voor 62% gewijzigd door SleutelMan op 04-02-2009 23:07 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
zwahiel schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 22:39:
[...]
Dan zijn ze stammen aan het wijzigen. Want er verschijnen de laatste tijd meer treinen met dubbel Traxx en ik zit steeds minder in een 11.8 getrokken of geduwde stam.
Al een paar weken terug is afgestapt van het model van loccen omrangeren en rijden de stammen met 186 met 186 voor en achter. Aan de inzet van het aantal locs is verder niks veranderd.
SLT-s die ineens Duitsspreken en nog steeds tests ondergaan, Traxxen die schijnbaar uitvallen en daarom ook weer getest worden. GTW's die 't in 't begin ook wel 's af lieten weten. Protosen waarmee ook niet alles helemaal prettig is.

Als ik een product maak als fabrikant lever ik dat compleet werkend zonder storingen af. Schijnbaar is dat in deze tijd niet meer mogelijk :?
Dan is 't nog even buiten de verplichte tests van VWS.
Met alle respect, maar ik kan alleen maar zeggen: waar praat je over? Alle zaken die je hier noemt zijn puur softwarematig en een deel van de nu optredende problemen kom je alleen in de praktijk tegen. De problemen met de 186'ers zijn gerelateerd aan het niet uitontwikkelde ETCS (in de goederendienst draaien ze immers al tijden mee). Voor wat betreft de PROTOS hoor je ook maar één kant van het verhaal. Feit is echter dat op een dag vaak wel alle stellen rijden, alleen staan er één of twee stellen stil en gaan later alsnog de dienst in. Dit duidt niet direct op technische problemen, maar dát wordt op sites als somda natuurlijk wel klakkeloos rondgekwekt.

Je vergeet dat we nu in een tijd leven waarin je makkelijker hoort wát er met materieel gebeurt; denk jij dat het in de tijd van 1100'en, 1200'en en 1300'en ook zo was? Een beetje meer contact met de werkelijkheid zou niet gek zijn voor je dergelijke beweringen doet, want je slaat de plank wel eens mis. En dat is niet direct negatief bedoeld, maar je gaat nogal eens kort door de bocht in het commentaar dat je geeft. In de spoorwegindustrie werken niet alleen maar achterlijken, so-to-say.

[ Voor 3% gewijzigd door Luke! op 05-03-2009 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwam vanochtend dit tegen op het station in Den Bosch. Leuke rit heb je dan: Den bosch -> Eindhoven -> Weert -> Roermond -> Sittard -> Maastricht -> Geldermalsen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.mediafire.com/imgbnc.php/98d4ed3fa85a967d004b34ab4ff8386b4g.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

o, in dat opzicht, kijk eens naar www.opeenshadikhet.nl en dan op het forum naar CTA-rariteiten, daar staan er een heleboel. Zelf heb ik gisteren deze op de foto gezet:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cAtzwSNZnyHho2VMSARGosGB/full.png

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dit is anders ook een aardig creatieve route:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2215/2146604474_b65afae051_b.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:15
Vroeger kon ik altijd goederen en reizigertreinen uit elkaar houden aan de kleur van de lampen. Goederen verkeer heeft zo goed als altijd witte voorlichten en reizigersverkeer heeft gele.

Echter zo ongeveer twee weken geleden zag ik een mat64 met witte voorlichting! Dit waren tevens ook nog eens LED lampen, sinds wanneer is de NS hier gebruik van het maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:20

djidee

Mr. Slungel

Pittie schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 08:08:
Vroeger kon ik altijd goederen en reizigertreinen uit elkaar houden aan de kleur van de lampen. Goederen verkeer heeft zo goed als altijd witte voorlichten en reizigersverkeer heeft gele.

Echter zo ongeveer twee weken geleden zag ik een mat64 met witte voorlichting! Dit waren tevens ook nog eens LED lampen, sinds wanneer is de NS hier gebruik van het maken?
Ah, de 879, ja, dat is een proef. Rijdt al wel meer rond met led trouwens. Omgebouwde SGM's, een mDDM en er volgt straks meer... En arriva/veolia/connexion hebben allemaal stellen met witte led's

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:00
djidee schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 08:39:
[...]

Ah, de 879, ja, dat is een proef. Rijdt al wel meer rond met led trouwens. Omgebouwde SGM's, een mDDM en er volgt straks meer... En arriva/veolia/connexion hebben allemaal stellen met witte led's
Kleine correctie: er zijn drie stellen Plan V met led-verlichting :)

Verder: waarop baseer je dat er meer gaat volgen ? Dit is voor zover ik me heb laten vertellen (door NS Persvoorlichting) een proef die 'minimaal drie maanden' gaat duren, maar over eventuele voortzetting of uitbreiding lieten ze niks los :p

[ Voor 6% gewijzigd door Carpento op 05-02-2009 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ergens vind ik het wel prima dat men niet meer Traxx inzet op de BNL... 11.8 hoort toch zo'n beetje bij die verbinding. Ik vind 11.8 ook wel meer een uitstraling hebben ("hey kijk mij, ik ben een loc") t.o.v. zo'n 186.

't is alleen jammer dat er zoveel gezeik is met die dingen ;(

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Laatst online: 22-09 09:54
kwou al zeggen :) Die 11.8 gevallen rijden nog, en dat is al een geluk! Ik was gisteren op Dordrecht en daar kwam ook zo'n geval langs, met horten en stoten kwam ie de brug over geloof ik.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Carpento schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 08:53:
[...]

Kleine correctie: er zijn drie stellen Plan V met led-verlichting :)

Verder: waarop baseer je dat er meer gaat volgen ? Dit is voor zover ik me heb laten vertellen (door NS Persvoorlichting) een proef die 'minimaal drie maanden' gaat duren, maar over eventuele voortzetting of uitbreiding lieten ze niks los :p
Er komt wel uitbreiding hoor, in de vorm van SLT :P.

Wat betreft de inzet van BR18 of reeks 11.8: tja, ik vind ze allebei wel wat hebben. Reeks 11.8 vind ik niet de mooiste belgische locs, to be honest...

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Het is geen afvoer O-) Ze worden tijdelijk op Venlo geplaatst omdat Kijfhoek te vol stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
Maar ze zijn allemaal niet rijvaardig meer ? Anders is die E-loc zo nutteloos :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 14:08

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Carpento schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 17:46:
Maar ze zijn allemaal niet rijvaardig meer ? Anders is die E-loc zo nutteloos :p
vast wel hoor, maar tractie met zijn tienen wil niet lukken, met zijn tienen tegelijk slepen kan wel weer.
Hoewel er ook tot max. 4 in tractie reden, en 6 konden slepen...
Maar goed, dat zal wel misschien ervanaf afhangen of er een 6400 machinist beschikbaar is etc...?

[ Voor 21% gewijzigd door AW_Bos op 05-02-2009 19:52 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
Dat laatste snijdt idd wel hout ja :)

Qua tractie lijkt me 2 stuks met 8 x opzending wel voldoende ofzo ? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Het zijn allemaal rijvaardige locs. Het betreft de terzijdestelling van tien 6400'en die door DB Schenker zijn gehuurd en in Duitsland werden ingezet. De radiobesturing mocht in Duitsland echter niet gebruikt worden, één van de redenen waardoor ze niet bevielen en dus retour afzender gegaan. Door een overschot aan locs hier zijn ze inderdaad aan de kant gezet en vandaag verhuisd naar Venlo. Het opvallende aspect is dat Railion sinds 2-2 halsoverkop de setjes Duitse herders heeft moeten herschikken doordat de tussenherders (geen Indusi, wel qua profiel aangepast voor inzet in Duitsland) opeens niet meer welkom waren bij de oosterburen. Onder andere een groot deel van het productiemodel rond Beverwijk is daarvoor op de schop gegaan om 189'ers vrij te spelen voor de kolendienst. De tien 6400'en die nu in Venlo zijn geparkeerd hebben echter alle Indusi en zouden de plek van de tussenherders dus ook kunnen innemen...
AW_Bos schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 19:50:
Maar goed, dat zal wel misschien ervanaf afhangen of er een 6400 machinist beschikbaar is etc...?
Iedere volledig bevoegde machinist (zegt niks over kennis van materieeltype) bij Railion heeft bekendheid op 6400.

[ Voor 27% gewijzigd door Luke! op 05-02-2009 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Carpento schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 20:37:
Qua tractie lijkt me 2 stuks met 8 x opzending wel voldoende ofzo ? :p
Als een eloc er al tien mee kan nemen moet een zo'n 6400 toch wel negen van die dingen kunnen slepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

het gaat hier om terzijde gestelde exemplaren,ik neem aan dat deze worden afgetankt en ze dus niet zelf tractie leveren? Of is het een soort van actieve reserve...?

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Mein Senf dazu:
Afbeeldingslocatie: http://www.lucpeulen.nl/v3flash/railways/groot/008828.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.lucpeulen.nl/v3flash/railways/groot/008832.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
Die onderste plaat *spat* echt van het scherm af, lekker strakke lijnen, felle kleurtjes :) Lekker :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Ik zag vanmiddag om omstreeks 12:40 een aantal verbrande rijtuigen voorbij komen over Ut, met Lok 1746 en 1773 ervoor. Het leken mij ICK rijtuigen die eerder op Nuth gestaan hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Voor de liefhebbers van kleine treintjes: Märklin, toch geen kleine naam, is failliet gegaan eerder deze week:
Het einde nadert voor Märklin. De Duitse fabrikant van modeltreinen heeft faillissement aangevraagd en kan nu alleen nog hopen op een doorstart in afgeslankte vorm.

Net als zijn concurrenten kampt Märklin al jaren met de opmars van de computer, die de modeltrein naar de achtergrond dringt als speelgoed voor kinderen met interesse voor techniek. De financiële crisis en economische neergang gaven het bedrijf uit het Duitse Göppingen het laatste zetje.

,,Niet leuk,’’ zegt Rotterdammer Johan Voermans over het faillissement. Hij drijft al 28 jaar een winkel met modeltreinen en toebehoren in Rotterdam-Noord. ,,Het is zonde van zo’n merk. Maar misschien heeft Märklin het wel aan zichzelf te danken. Er zijn andere merken die net zo goed zijn, maar wel goedkoper.’’

Hij doelt op het Duitse Modelleisenbahn GmbH, dat enkele jaren geleden de fabrikanten Fleischmann en Roco opkocht. Voerman: ,,Dat is een sterke speler die de zelfde kwaliteit maakt als Märklin.’’

De belangstelling voor modeltreinen en modelspoorbanen is volgens Voermans nog steeds goed. ,,Ik heb het nog steeds druk, al is het allemaal wel wat minder geworden. Toen ik hier 28 jaar geleden begon, telde Rotterdam 25 tot dertig winkels waar je modeltreinen kon kopen. Nu zijn we nog maar met z’n tweeën.’’

Nederland telt drie echte Märklin-winkels en 27 winkels met een Märklin-afdeling. Ronald Kluver van de Märklin-store in Utrecht kan zich niet voorstellen dat zo’n groot en gezond bedrijf, dat al 150 jaar bestaat, failliet gaat. Hij spreekt van stijgende omzetten. ,,Ook de toeloop van jeugd is behoorlijk,’’ bezweert hij.

Märklin balanceerde drie jaar geleden ook al op de rand van de afgrond. Toen bracht een overname door durfkapitalisten redding. Maar ondanks een harde sanering slaagde het bedrijf er niet in weer uit de rode cijfers te komen.

Bij Märklin werken bijna 700 mensen. Het bedrijf behaalde vorig jaar een omzet van 128 miljoen euro.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Märklin is een hele grote naam in de wereld van het modelspoor, maar zoals het artikel vermeld wel erg duur. Bovendien gebruiken ze als één van de weinigen een wisselstroomsysteem met derde rail waardoor je als je Märklin kiest bijna alleen hun producten kunt kopen, die zoals gezegd nogal duur zijn. De concurrentie is blijkbaar voor de meeste mensen toch interessanter.

/me heeft een jaar of 8 geleden ook ooit nog eens een modelspoor gedaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Kiddo's, de Bergland Express gaat vanavond met 1200 op pad naar Venlo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

klopt, ik zag op Utrecht Cartesiusweg al 2x ACTS1200 staan + de rijtuigen voor de bergland Express.

Verder vandaag door alle verstoringen leuke materieelcombinaties, o.a. diverse ICM stellen in de 3100 (Shl-Nm). Lekker comfort :).

Zag te Ut ook spiksplinternieuw VIRM 9579 voorbijkomen, is die vandaag via Venlo binnengekomen?

[ Voor 17% gewijzigd door SleutelMan op 06-02-2009 19:57 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Zit er tegenwoordig trouwens omloopmatig wat VIRM in de 2200? 't begint nu vaker voor te komen dat ik in een fatsoenlijke trein zit ipv zo'n DDRM kreng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

sinds 2 februari wel, wegens nieuwe instroom VIRM-4 en terzijdestelling van mat'64 is er wat geschoven: DD-AR uit 2200 is naar de (1)6000 verhuist, waar het ongeveer 15 diensten plan V vervangt wat terzijde gaat. DD-AR wordt vervangen door VIRM (dus nu alleen nog maar VIRM / DDM-1 in de 2200 )

[ Voor 32% gewijzigd door SleutelMan op 06-02-2009 19:59 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ah excellent. Doorzetten die trend, zou ik zeggen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
En eerlijk gezegd: ik geniet dan weer van DD-AR in de (1)6000. Zoveel beter dan Mat'64. Het mag allemaal een beetje krap wezen, dr gaan een hoop passagiers in en het rijdt ook nog eens prima.

Ik zeg: top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

ik zag liever 5x V :P. Maar goed, zo heeft ieder zijn ding :P.

DD-AR inzet duurt niet eeuwig daar gok ik, dat hangt ook af van de aanstaande revisie :P. (en dan zal het wel SLT worden in de (1)6000, alhoewel je dan wel over een termijn van enkele jaren spreekt :P).

trouwens, over revisie(s) gesproken: ICM-IV 4205 wordt op 23 februari bij Haarlem binnengenomen als vooropname voor de (aanstaande) ICM-IV revisie. De werkelijke revisie van de serie 4201-4250 gaat dan lopen tussen februari 2010 en maart 2012 (kleine overlapping met revisie ICM-III). De indeling van het interieur wordt (nagenoeg) gelijk aan die van de 3'tjes, en er komen 2 toiletten in met bio-reactoren (en laptopaansluitingen (wandcontactdozen :P) in de 1e klasse).

[ Voor 46% gewijzigd door SleutelMan op 07-02-2009 18:12 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:31

vooghel

Cunning linguist

SleutelMan schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 00:09:
[...]
De werkelijke revisie van de serie 4021-4050 gaat dan lopen tussen februari 2010 en maart 2012
[...]
Dat zijn toch de III'tjes die al gereviseerd zijn? Bij de IV'jes beginnen de nummers met 42, of begrijp ik iets verkeerd :?

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

vooghel schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 09:11:
[...]

Dat zijn toch de III'tjes die al gereviseerd zijn? Bij de IV'jes beginnen de nummers met 42, of begrijp ik iets verkeerd :?
Klopt, gewoon een typo.

III's gaan van 4001 t/m 4097 (waarbij 4008/9/10 nooit gebruikt zijn, en 4001 t/m 4007 inmiddels grotendeels tot scheermesjes is verwerkt)
IV's gaan van 4201 t/m 4250

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:20

djidee

Mr. Slungel

En de 4444 (dat was de 4231 vrougah)

[ Voor 56% gewijzigd door djidee op 07-02-2009 10:47 . Reden: oops ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ProRail gaat projecten versneld uitvoeren. De spoorbeheerder wil hiermee spoorbouwers snel aan extra werk helpen en voorkomen dat deze bedrijven moeten inkrimpen als gevolg van de economische crisis.

Dat heeft ProRail zaterdag bekendgemaakt. De komende zes maanden laat ProRail onder meer voor 10 miljoen euro extra onderhoud doen aan het spoor.

De spoorbeheerder zal verder in de tweede helft van dit jaar en volgend jaar opdracht geven voor herstel- en vervangingswerkzaamheden die oorspronkelijk gepland stonden voor eind 2011.

Het gaat hier om een bedrag van 45 miljoen euro.

ProRail onderzoekt nog of grote infrastructurele werken zoals bijvoorbeeld de Hanzelijn en de verbinding Schiphol-Amsterdam-Almere-Lelystad kunnen worden versneld.

Andere mogelijkheden die worden onderzocht op versnelde uitvoering zijn onder meer het plaatsen van camera's op stations, brailleplaatjes, toegangspoortjes, liften en de bouw van fietsenstallingen.

ProRail zegt met deze maatregelen ontslagen in de spoorsector te willen voorkomen. Ze zorgen voor een meer constante stroom aan opdrachten.

''Wij hebben belang bij een vitale spoorsector. Als er kennis en kunde verloren gaat is dat slecht voor ons'', aldus bestuursvoorzitter Bert Klerk van ProRail in een verklaring.

Bijkomend voordeel is volgens hem dat door de versnelde uitvoering tegelijkertijd de kwaliteit van het spoor weer verbetert.
nu.nl

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Enkele bedrijven (BAM Rail, Volkerrail, Strukon) hebben dus voor even genoeg werk begrijp ik :P. Maar de meeste kennis komt inderdaad nog voort uit de oude NS infra, dus wel belangrijk dat dit blijft behouden. En leuk voor de treinreizigers natuurlijk :) :P

@vooghel: was een tikfout... :P

[ Voor 34% gewijzigd door SleutelMan op 07-02-2009 18:16 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het station van Eindhoven waren ze afgelopen bezig met de kaartautomaten. Ze hadden de voorkanten van de automaten eraf gehaald en waren met de apparatuur die erin zit bezig. Mogelijk worden ze dan nu toch echt klaargemaakt voor de OV-chipkaart....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

SleutelMan schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 18:15:
Enkele bedrijven (BAM Rail, Volkerrail, Strukon) hebben dus voor even genoeg werk begrijp ik :P. Maar de meeste kennis komt inderdaad nog voort uit de oude NS infra, dus wel belangrijk dat dit blijft behouden. En leuk voor de treinreizigers natuurlijk :) :P

@vooghel: was een tikfout... :P
Op papier wel ja. Probleem is dat Prorail afhankelijk is van de treinvrije perioden. Probleem bij de spooraannemer is niet zozeer dat er geen geld is cq werk , maar dat dit werk van Prorail op de markt kan komen als project voor de aannemer. Prorail heeft er grote moeite mee om de vooraf aangegeven volumes naar opdrachten te vertalen. Daarnaast zijn er inmiddels al heel wat meer spelers dan de drie die je meldt: Schreck, Dura, Heijmans, Spitzke..

[ Voor 14% gewijzigd door Il Ljama op 08-02-2009 07:29 ]

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Op 's-Hertogenbosch zag ik deze week twee in/uitcheckpaaltjes staan, ook voor die OV-chipkaart. De plek ervan was wel ongelofelijk onlogisch: tussen twee van die krantenzuilen in, ter hoogte van de trap naar spoor 3/4.

Op één van de displays stond 'buiten gebruik', op de andere was alleen maar zwart te zien... dat display was dus al stuk.

Heel onlogische plek if you ask me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:54

DinX

Motormuis

Alex) schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 21:39:
Op 's-Hertogenbosch zag ik deze week twee in/uitcheckpaaltjes staan, ook voor die OV-chipkaart. De plek ervan was wel ongelofelijk onlogisch: tussen twee van die krantenzuilen in, ter hoogte van de trap naar spoor 3/4.

Op één van de displays stond 'buiten gebruik', op de andere was alleen maar zwart te zien... dat display was dus al stuk.

Heel onlogische plek if you ask me.
Als je met krantenzuilen die dingen bedoelt zoals we ze hier in België ook hebben (gratis Metro krant) dan vind ik het niet zo onlogisch. Als ik 's morgens in de spits kijk naar de mensen die voor me lopen gaat 7 van de 10 toch een krantje nemen bij zo'n zuil (misschien minder in Nederland). Als je dan toch naar dat punt gaat kan je er meteen inchecken :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Laatst online: 00:57

mace

Sapere Aude

Ja, dat bedoelt hij en in Nederland halen ook veel mensen een krantje, misschien wel meer dan in België want het is een gratis krantje en we zijn toch Nederlands hé? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat hoeft niet persee hoor. Tenzij 't niet in pixels was maar een grote inktvlek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik pak nooit een krantje mee, voor mij is die plek zeer onlogisch... het lijkt me logischer om die dingen onderaan bij een trap te zetten, of in de stationspasserelle op een duidelijker plaats.

Het was trouwens geen inktvlek, maar alle pixels op het scherm toonden een flinke zwarte waas eroverheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Alex) schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 22:00:
Ik pak nooit een krantje mee, voor mij is die plek zeer onlogisch... het lijkt me logischer om die dingen onderaan bij een trap te zetten, of in de stationspasserelle op een duidelijker plaats.
Als enige plek is 't onlogisch ja, maar ga er van uit dat ze in ieder geval op (ongeveer) dezelfde plaatsen komen te staan als waar de stempelautomaten nu ook staan.
Het was trouwens geen inktvlek, maar alle pixels op het scherm toonden een flinke zwarte waas eroverheen.
Ah, da's gewoon het contrast wat niet goed is ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Afbeeldingslocatie: http://www.lucpeulen.nl/v3flash/railways/groot/008843.jpg
Nu eens even wat kledingstukken uitwringen... (vanwege de regen, ja...)

[ Voor 9% gewijzigd door Luke! op 10-02-2009 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Ik vroeg me vandaag in de trein iets af. Worden er weleens botsproeven gehouden? Van de ICM(m) bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schitterende foto Luccus. _O_ Staat erg mooi als bureaubladachtergrond. Heb je hem misschien in een nog wat groter formaat? :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:38:
Schitterende foto Luccus. _O_ Staat erg mooi als bureaubladachtergrond. Heb je hem misschien in een nog wat groter formaat? :*
DM of mail me maar even met het formaat waarop je 'm wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Don3k schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 18:07:
Ik vroeg me vandaag in de trein iets af. Worden er weleens botsproeven gehouden? Van de ICM(m) bijvoorbeeld.
een trein fabriceer je helaas niet zo makkelijk en van de lopende band als een auto :P. Ik heb in ieder geval nooit van botsproeven gehoord met een volledig treinstel, het zou kunnen dat de kopvorm testen met een mock-up of iets dergelijks...

Zag vandaag wat "aparts" achterop een 186'er die achterop meeliep in de Benelux dienst:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yCeMpiACAdyqwlA7gEHTaHIT/full.jpg

Is er toevallig een technische reden waarom de eigen sluitseinen niet gebruikt worden? Of was dit gewoon een gevalletje van defecte sluitseinen?
(Bij de Nederlandse elocs is het geen probleem om de sluitseinen te laten branden als een afgebouwde loc achter een compositie hangt).

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 15:29
Wat is eigenlijk de maximum snelheid voor de trein in Nederland? Ik kijk sinds kort regelmatig op m'n telefoon (met GPS) en deze geeft vaak als maximum snelheid 141 km/u aan (VIRM).

Nu heb ik deze week al 2x meegemaakt dat daaroverheen werd gegaan, tussen Leiden en Den Haag 147 km/u, en dan niet voor 1 seconde maar voor een wat langere tijd. Komt dat vanwege de aanpassingen aan dat traject om tot 160km/u te kunnen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Tussen Den Haag Mariahoeve en Hoofddorp (?) is er idd 160 km/h mogelijk, echter alleen met de Thalys die daarvoor een aangepaste ATB heeft i.c.m. ATB-NG bakens langs de baan (voor meer info hierover, kijk eens hier :)). Normale reizigerstreinen (inclusief Benelux) mogen nog steeds 140.

Over die hogere snelheden: er zijn 2 factoren waar je rekening mee moet houden. GPS is niet heel erg nauwkeurig, zeker die dingen in je telefoon niet. Ik heb het zelf ook en die metingen kloppen voor geen meter, dat kan ik je vertellen ;).

Bovendien is het zo dat de ATB niet altijd gelijk is afgesteld en dat je in sommige stellen dus harder kunt gaan dan 140 km/h (bijv 145 of zelfs 148 km/h) zonder dat er wordt ingegrepen.

Baanvaksnelheid daar is nog steeds 140 en zal dat ook nog wel even blijven ;).

[ Voor 7% gewijzigd door SleutelMan op 10-02-2009 22:14 . Reden: linkje toegevoegd: ATBM+ ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
SleutelMan schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 21:34:
Zag vandaag wat "aparts" achterop een 186'er die achterop meeliep in de Benelux dienst:
(Bij de Nederlandse elocs is het geen probleem om de sluitseinen te laten branden als een afgebouwde loc achter een compositie hangt).
Andere vervoerders doen het ook vaak niet en plaats bordjes; het is puur om het leeglopen van de batterijen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Hoe oud is VIRM4 nr 9568? Die deed de 2200 vandaag (m'n nieuwe favo treinserie sinds ik met redelijke accuraatheid kan voorspellen wanneer er geen 50 jaar oude dubbeldekker voor komt rijden maar een fatsoenlijke) en de 'new train smell' hing er nog in.. Zag er ook nog fonkelnieuw uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mogelijk toch andere route IJzeren Rijn

http://www.trouw.nl/nieuw...e_route_IJzeren_Rijn.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:31

vooghel

Cunning linguist

CyBeR schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 20:23:
Hoe oud is VIRM4 nr 9568? Die deed de 2200 vandaag (m'n nieuwe favo treinserie sinds ik met redelijke accuraatheid kan voorspellen wanneer er geen 50 jaar oude dubbeldekker voor komt rijden maar een fatsoenlijke) en de 'new train smell' hing er nog in.. Zag er ook nog fonkelnieuw uit.
De eerste spot in Somda is van 15 december, dus zo'n twee maanden jong.

[ Voor 5% gewijzigd door vooghel op 11-02-2009 21:34 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

vooghel schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 21:34:
[...]

De eerste spot in Somda is van 15 december, dus zo'n twee maanden jong.
Hm, dat blijft dan vrij lang nieuw of hij is nog niet veel gebruikt... De ruiten waren zelfs nog schoon en onbekrast. Hmm, valt ook mee zo te zien...

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 11-02-2009 21:38 ]

• IJnte
Dit blijft ook een langdurig getouwtrek. Neem een besluit en ga er dan voor. Ik wil niet zeggen dat de huidige afspraak beter is of slechter is dan het alternatief maar hierdoor duurt het allemaal nog langer :X

• AW_Bos

AW_Bos

Ben ik nou de enige die het gek vindt dat je in de VIRM-4 treinen niet naar de toilet mag, als deze op het station staat?
Op de toiletdeuren staat gewoon een sticker dat je niet van de toilet gebruik mag maken als hij op het station staat. Maar goed, dat ding heeft nu toch een bioreactor, zodat de fecalien niet meer op het spoor terrecht komen?

Hebben ze die stickers er per ongeluk opgeplakt? Of heeft het alsnog een reden?

[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 12-02-2009 15:54 ]

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
AW_Bos schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 13:31:
Ben ik nou de enige die het gek vindt dat je in de VIRM-4 treinen niet naar de toilet mag, als deze op het station staat?
Op de toiletdeuren staat gewoon een sticker dat je niet van de toilet gebruik mag maken als hij op het station staat. Maar goed, dat ding heeft nu toch een bioreactor, zodat de fecalien niet meer op het spoor terrecht komen?
De VIRM4'en waarin ik naar de wc ben geweest hadden die sticker niet.
Zijn ze vergeten die stickers van de deuren af te halen ofzo? Of heeft het alsnog een reden?
Wat dacht je van abusievelijk erop geplakt?

• IJnte
9580 is ook in het land. Volgens somdatralala (aldus Luccus) is deze om 11:45 vanaf Venlo vertrokken voor zijn eerste rit in NL :)

• AW_Bos

AW_Bos

Vandaag heb ik dan al de 9560 mogen meemaken die ook die stickers had. Ik heb het over de kleine toilet dan.

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

IJnte schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 14:06:
9580 is ook in het land. Volgens somdatralala (aldus Luccus) is deze om 11:45 vanaf Venlo vertrokken voor zijn eerste rit in NL :)
om het even samen te vatten: 9578 + 9579 hebben gisteren een afnamerit gereden en zijn vandaag in dienst gekomen, de 9580 is inderdaad in Venlo geland vandaag. De 9597 (de laatste VIRM-4) is gepland om op 1 juli de grens over te komen...

Wat betreft die verhalen over het toilet: het zit ook in de Prio stammen van de BNL, hoewel het daar wel een erfenis uit het verleden zal zijn... :P (bij VIRM-4 is het gewoon klakkeloos tekeningen uit de vorige series VIRM overnemen, inclusief stickers...)

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Tsja, die Duitsers weten toch niet wat er op die sticker staat, dus plakken ze 'm er gewoon maar op.

Het kan natuurlijk ook zijn dat NS niet wilt dat mensen op het station naar het toilet gaan, omdat er op het station meestal genoeg gelegenheden zijn (tegen betaling natuurlijk). </conspiracy>

Ik ben trouwens wel benieuwd wat NS gaat doen na VIRM-4. VIRM-5? :P

[ Voor 10% gewijzigd door Alex) op 13-02-2009 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-09 10:49
Alex) schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 09:48:
Lekker he, eenheidsworst ;)

Een compleet nieuw model zou opzich ook niet verkeerd zijn.

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Met "eenheidsworst" is an sich niks mis. Sterker nog, vanuit bedrijfsoogpunt is het alleen maar goed.

Bespaart namelijk flink op de kosten:

- Personeel hoeft minder materieelkennis te hebben en is dus breder inzetbaar
- Personeelsplanning word als gevolg van bovenstaande een stuk eenvoudiger
- Hetzelfde geld voor onderhoudsmedewerkers.
- Je hoeft ook minder verschillende onderdelen op voorraad te houden
- Het zorgt voor een uniforme uitstraling naar de buitenwereld, waardoor de herkenbaarheid nog verder vergroot word
- Je koopt een produkt dat zich reeds heeft bewezen, je weet dus wat je koopt

Etc etc

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 13-02-2009 10:12 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 22-09 13:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Alex) schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 09:48:

HICM. Treinstellen die voor 200 km/h geschikt zijn, bicourant en misschien ook nog wel 3000V= en 15kV~ erbij, met ERTMS en ATBL om over de Hanzelijn te rijden en hispeed shuttles Eindhoven - Breda - Den Haag te rijden.
(Meeliften op de bestelling van treinstellen voor de DB)

/dream-on modus

[ Voor 23% gewijzigd door Maasluip op 13-02-2009 10:22 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-09 10:49
wildhagen schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 10:12:
Met "eenheidsworst" is an sich niks mis. Sterker nog, vanuit bedrijfsoogpunt is het alleen maar goed.

- Het zorgt voor een uniforme uitstraling naar de buitenwereld, waardoor de herkenbaarheid nog verder vergroot word

Etc etc
Compleet waar... maar aan de andere kant word het wel wat 'saaier' op het spoor :)
Daarnaast vraag ik mij af of de VIRM wel een efficient rijtuig is... vaak genoeg kunnen mensen koffers nauwelijks plek vinden om hun koffers kwijt te kunnen.

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De Nederlandse Spoorwegen (NS) hebben het afgelopen jaar 4,1 procent meer reizigers vervoerd dan het jaar ervoor. De groei lag daarmee hoger dan in 2007, toen het spoorbedrijf in een jaar tijd het aantal reizigers met 3 procent zag toenemen.

Dat blijkt uit vrijdag gepubliceerde jaarcijfers van de NS.

De stijging zit wel onder het streven van het kabinet om ieder jaar 5 procent meer reizigers in de trein te krijgen. En de NS voorziet voor dit jaar dat de reizigersgroei ''sterk zal afnemen''.

Ook verwacht de NS een ''beduidend lagere volume- en omzetgroei''. Het spoorbedrijf verwacht een duidelijke invloed van de recessie op zowel het reizigersvervoer als de activiteiten op en rond de stations en in de bouwactiviteiten.

Daarbij komt dat de NS vanaf medio dit jaar moet gaan betalen voor het gebruik van het HSL-spoor. ''Mede door die factoren komen zowel rendement als resultaat uit bedrijfsactiviteiten sterk onder druk te staan'', aldus de Spoorwegen.

Het afgelopen jaar zag de NS zowel het resultaat als de winst dalen, ondanks meer opbrengsten uit de verkoop van treinkaartjes, vastgoed en horecaomzet op stations.

Het bedrijfsresultaat daalde van 355 miljoen euro in 2007 tot 328 miljoen euro vorig jaar. De winst daalde van 337 miljoen euro tot 281 miljoen euro.

Het lagere resultaat was te wijten aan een stijging van de lasten van 6,5 procent tot bijna 4 miljard euro.

Dat komt volgens de NS voornamelijk door hogere personeelskosten en meer activiteiten van de bouwpoot (Strukton) en de exploitant van horeca en winkels (Servex). Ook moest er meer belasting betaald worden als gevolg van ''afwikkeling van belastingen over voorgaande jaren''.

De spoorwegen verdienden 6 procent meer aan hun 'core business', het reizigersvervoer. De opbrengsten op het hoofdspoornet stegen tot ongeveer 1,8 miljard euro.

De uitbreiding van het nachtnet met Brabant, een extra stop van intercity's in Best en hogere verkopen van zowel enkeltjes als retourtjes en abonnementen waren daar debet aan.

Het aantal treinen dat op tijd reed, lag in 2008 ongeveer op hetzelfde niveau als het jaar ervoor.
nu.nl

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Afbeeldingslocatie: http://media.nu.nl/m/m1ezk0eaojco.jpg
:? Iemand meer info :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Intheweb schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 10:07:
[...]

Lekker he, eenheidsworst ;)

Een compleet nieuw model zou opzich ook niet verkeerd zijn.
Het is wel saai ja. Ik zit hier in 's-Hertogenbosch bij een klant, met uitzicht op het station, en wanneer ik ook kijk, ik zie minstens 1 VIRM. Het is best wel saai om te zien eigenlijk. Maar VIRM vind ik op zich wel tof.

NS heeft wanneer de uitrol van VIRM4 klaar is geloof ik ook meer bakken VIRM dan van welk materieel dan ook, dus het zal wel een succesformule zijn.
wildhagen schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 10:12:

Etc etc
Klopt, het is slim om steeds hetzelfde te bestellen (met kleine verbeteringen), voor je personeel, voor NedTrain, maar ook voor de reiziger: het wordt voor hen vertrouwd, een InterCity is gewoon een VIRM. In een ideale situatie weet een reiziger dat hij in een IC (of sneltrein) stapt op het moment dat hij in een VIRM stapt.
Maasluip schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 10:22:
[...]

HICM. Treinstellen die voor 200 km/h geschikt zijn, bicourant en misschien ook nog wel 3000V= en 15kV~ erbij, met ERTMS en ATBL om over de Hanzelijn te rijden en hispeed shuttles Eindhoven - Breda - Den Haag te rijden.
(Meeliften op de bestelling van treinstellen voor de DB)

/dream-on modus
Flinke fantasie heb je ja :) Ik verwacht niet dat NS zo'n order gaat plaatsen, ze hebben weinig interesse om hun buitenlands aanbod uit te breiden. Op de HSL gaat de Thalys rijden en die Italiaanse meuk (hopelijk...), en naar Duitsland hebben we de IC Berlijn en ICE al.

Ik verwacht niet dat NS treinstellen aan gaat schaffen, die ook naar BE en DE kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Misschien krijgen we wel een NS-HiSpeed VIRM :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

offtopic:
Mmm, ik zou dan niet bovenin willen zitten met al dat geschud :+. (sowieso moeten er dan andere draaistellen onder, + bioreactoren als ze die niet al niet hebben).
het zou om wagens van trein 47726 (ACTS, Freiburg kolen) gaan. (bron: Somda)

Voor de rest nog niets bekend ;).

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
IJnte schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 11:41:
Misschien krijgen we wel een NS-HiSpeed VIRM :+
Zou wel lekker fleurig zijn, dat wit+roze+rood.

En dan 250 km/h over de HSL :)
SleutelMan schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 12:02:
Mmm, ik zou dan niet bovenin willen zitten met al dat geschud :+. (sowieso moeten er dan andere draaistellen onder, + bioreactoren als ze die niet al niet hebben).
VIRM4 heeft al bioreactoren. Je hebt alleen andere draaistellen, 25 kV en ERTMS nodig om die VIRM op de HSL-Zuid te krijgen. En een beetje meer power zou leuk zijn, zodat hij 250 haalt. Maar je hebt gelijk over het gewiebel, dat lijkt me nou niet super. :+

VIRM mag het buitenland niet in omdat het stel breder is dan het omgrenzingsprofiel... zou het voor Bombardier moeilijk zijn om een VIRM-4b (buitenland) te maken, die dat wel mag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

breder valt op zich nog mee, kijk eens naar de hoogte ;).

Het omgrenzingssprofiel in nederland EN internationaal heeft allebei een breedte van 3150 mm, VIRM is 3020 mm (believe me, ik heb het al eens uitgezocht ;)). DM'90/SM'90 is dan wel weer te breed (3200 mm). Hoogte van VIRM was geloof ik 4670 mm en internationale profielen variëren van 4320 mm tot 4650 mm. Dus.... :P

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
VIRM is volgens Wikipedia inderdaad 4670mm hoog. Het standaardomgrenzingsprofiel (wederom Wikipedia) staat 4650 mm toe... ofwel, als Bombardier 2 cm van de hoogte van een VIRM weg kan nemen, zou een VIRM het buitenland inmogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

dan nog niet overal, de 4650 is het maximum in de meeste landen. Zie zo ook het voorbeeld van de Belgische M6, deze is nog iets lager dan de Nederlandse VIRM, en die is niet overal in België toegelaten wegens de hoogte...

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik kan nergens echt exacte specificaties van M6 vinden, helaas. Pasgeleden had ik het hier al wel over: Alex) in "Het grote spoorwegentopic deel 17"

Als M6 ongeveer 4540 mm is, zou Bombardier dus 13 centimeter moeten weghalen van de hoogte van een VIRM... wordt lastig, denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
I know who can do the job:
Afbeeldingslocatie: http://www.xzibitcentral.com/images/xzibit_pimp_my_ride.jpg
Pimp my Train :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
IJnte schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 17:35:
I know who can do the job:
[afbeelding]
Pimp my Train :D
_O- _O-

Klinkt als een goed plan d:)b

Ik zit nu trouwens lekker bovenin een VIRM4, 9579. De stoel is keihard, gloednieuw volgens mij. Ik heb alleen 't gevoel dat hij niet echt doorrijdt, ik hoor 'm amper en uit 't raam kijken geeft ook niet echt een gevoel van snelheid :/

[ Voor 29% gewijzigd door Alex) op 13-02-2009 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Alex) schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 17:52:
[...]

_O- _O-

Ik zit nu trouwens lekker bovenin een VIRM4, 9579. De stoel is keihard, gloednieuw volgens mij. Ik heb alleen 't gevoel dat hij niet echt doorrijdt, ik hoor 'm amper en uit 't raam kijken geeft ook niet echt een gevoel van snelheid :/
LOL, in een auto word dat als positief gezien :P

Mij bevallen ze prima lekker stil en rustig. (Al blijft de brug bij rosmalen een hel, maar dat is vast wel bekend)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
[...]

_O- _O-

Ik heb vandaag ook in de 9579 gezeten, rook nog lekker nieuw maar de eerste sporen van reizigers waren toch al wel te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

[...]

_O- _O-

ja, als je bovenin zit zit je hoog, en dan lijkt het trager te gaan dan op normale hoogte of laag zitten (dat lijkt sneller). Op welk traject was het trouwens? :P

En sowieso, ik zat van de week in de 9550, die al een tijdje rondrijdt, en het zit nog steeds hard (minder hard dan gloednieuw, dat wel :P).

Laatste nieuws wat betreft SLT en de inzet daarvan: de planning is om onbekende redenen weer een week opgeschoven (de 2402 zou volgende week enkele slagen in de 9800 (Utrecht Centraal-Den Haag Centraal) gaan maken, maar dat gaat dus niet door (mooi voor mij, want ik heb die week erop vakantie >:) :P).

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 12:41:
[...] Maar je hebt gelijk over het gewiebel, dat lijkt me nou niet super. :+
Dat valt wellicht wel mee, die HSL-baan ligt natuurlijk wel effe wat strakker dan een doorsnee lijntje ergens op de klei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Hooglander1 schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 17:55:
[...]

LOL, in een auto word dat als positief gezien :P
Hoe meer herrie, hoe beter, vind ik. Daarom ga ik meestal ook bij een motorstel zitten ;)
Commendatore schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 19:35:
[...]
Ik heb vandaag ook in de 9579 gezeten, rook nog lekker nieuw maar de eerste sporen van reizigers waren toch al wel te zien.
Ik zag het ook ja, er lag wat vuil op de grond. ;(
SleutelMan schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 20:14:
[...]

ja, als je bovenin zit zit je hoog, en dan lijkt het trager te gaan dan op normale hoogte of laag zitten (dat lijkt sneller). Op welk traject was het trouwens? :P
s-Hertogenbosch - Breda.
En sowieso, ik zat van de week in de 9550, die al een tijdje rondrijdt, en het zit nog steeds hard (minder hard dan gloednieuw, dat wel :P).
Nouja, bij de andere VIRMs zal het precies hetzelfde zijn geweest denk ik. Eerst keihard, tot het wordt 'ingezeten'
Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 20:29:
[...]

Dat valt wellicht wel mee, die HSL-baan ligt natuurlijk wel effe wat strakker dan een doorsnee lijntje ergens op de klei.
Klopt... maar het viel me vandaag goed op hoe erg de 9579 aan het wiebelen was, zelfs op een recht stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Puinhoop rond Ut nog steeds nu. Vanochtend had dat gedurende lange tijd leuke effecten, nl. linkerspoor rijden in beide richtingen tussen Utrecht Lunetten en Geldermalsen.

SLeTje 2403 is vanmiddag door de Rurtalbahn V202 in Aachen opgehaald en naar Amersfoort Bokkeduinen gebracht. Gelukkig zat de gek in Amsterdam een andere G2000 te fotograferen want daar wel zon. :P
SleutelMan schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 12:02:
het zou om wagens van trein 47726 (ACTS, Freiburg kolen) gaan. (bron: Somda)
Eén wagen nu aan de wiebel inderdaad; door dit gekut verzoop alles in de Houtrakpolder. Kolentrein is uiteindelijk niet meer geplaatst; m.b.v. Railion werd het geraakte wagentje gerepatrieerd, lees weggezet op het kopje. Plaatje volgt straks.

[ Voor 36% gewijzigd door Luke! op 13-02-2009 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Wilde vanavond om 20.12 de Intercity naar Den-Helder pakken vanuit Amsterdam CS

D'r stond me d'r toch een partij politie op 't peron, die gingen de trein door waarna na een minuut of 10 de deuren pas open gingen.

Iemand die hier meer over weet? Zelf kon ik er niks van vinden.
Hoorde iets van geruchten met een indringer in een cabine..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Dat gebrek aan snelheidsgevoel heb ik bij alle VIRM, alle dubbeldekkers eigenlijk. Vandaar dat ik altijd liever beneden ga zitten. Bij VIRM ook omdat de knik in het raam boven voor mij precies op ooghoogte zit waardoor ik de hele tijd tegen en uitgerekt landschap aan zit te kijken. Niet bepaald een ramp allemaal maar als ik nou toch kan kiezen ga ik liever beneden zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 23:32:
[...]

Dat gebrek aan snelheidsgevoel heb ik bij alle VIRM, alle dubbeldekkers eigenlijk. Vandaar dat ik altijd liever beneden ga zitten. Bij VIRM ook omdat de knik in het raam boven voor mij precies op ooghoogte zit waardoor ik de hele tijd tegen en uitgerekt landschap aan zit te kijken. Niet bepaald een ramp allemaal maar als ik nou toch kan kiezen ga ik liever beneden zitten. :)
Het snelheidsgevoel is inderdaad inherent aan hoger zitten. Komt door 't principe achter perspectief he ;) Dat ze stiller zijn is imo een voordeel. Maar ik had idd in de VIRM4 ook meer 't idee dat we niet supersnel gingen vergeleken met de vorige VIRMs en al helemaal met die 500 jaar oude dubbeldekkerbakken. Maar we kwamen gewoon op tijd aan dus dat moet dan toch in m'n hoofd gezeten hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
CyBeR schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 23:36:
[...]
helemaal met die 500 jaar oude dubbeldekkerbakken.
Ik meen dat alle trekschuiten intussen wel gesloopt waren ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3385/3279065501_4fc8d8b1d4_o.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.lucpeulen.nl/v3flash/railways/groot/008866.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.lucpeulen.nl/v3flash/railways/groot/008871.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.lucpeulen.nl/v3flash/railways/groot/008880.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.lucpeulen.nl/v3flash/railways/groot/008886.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.lucpeulen.nl/v3flash/railways/groot/008910.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Luke! op 14-02-2009 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 22-09 13:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Hoedoetiedat? Ik neem aan dat er geduwd wordt door een diesel, maar zijn de frontseinen aan voor je foto of komt hij echt deze kant op?
Ziet er iig leuk uit.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Onder de draad uitrijden en al uitrollend binnenkomen; even later rangeerde de G2000 er tegenaan en sleepte 't ding verder de havens in.
Pagina: 1 ... 29 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.