We are shaping the future
Tja, je kunt zeggen wat je wilt, maar in Nederland zie je zoiets nooit
alsLa CC 72064, adaptée d'un attelage spécifique est l'une des trois machines spécialement affectée à la traction des TGV entre Nantes (44)et Les Sables-d'Olonne (85)....en attendant l'électrification de la ligne, prévue en 2006.
Zou dus betekenen dat het iig van 2000 tot 2006 zo is geweest. Eigenlijk een bizarre oplossing idd...CC 72.064, aangepast van een specifieke koppeling is een van de drie machines die speciaal toegewezen aan tractie tussen Nantes TGV (44) en Les Sables-d'Olonne (85 ).... in afwachting van de elektrificatie van de lijn in 2006.
Virussen? Scan ze hier!
Er stond me ergens iets bij dat de electrificatie pas onlangs in gebruik is genomen, en volgens dit bericht klopt dat ook wel. Dus pas sinds afgelopen december kan er doorgereden worden.wildhagen schreef op zondag 04 januari 2009 @ 22:26:
Zou dus betekenen dat het iig van 2000 tot 2006 zo is geweest. Eigenlijk een bizarre oplossing idd...
Het is dan ook het dieselzusje van de BB7200, het franse voorbeeld van onze 1600. Alleen zijn het 6-assers en is het dak verhoogd om ruimte te maken voor een dik broem masjien (3600 pk).
Overigens ontworpen door de ontwerper Paul Arzens. Bekend om zijn enigszins eccentrieke (IMHO geweldig mooie) ontwerpen.
[ Voor 9% gewijzigd door Maasluip op 04-01-2009 23:26 ]
Signatures zijn voor boomers.
Kennen ze met die trein dan geen NoodGereedmaken procedure waar je met een voetpomp (serieus) er lucht in kan blazen, net als in de ICM(m)?
Bron: Instructie DVD ICMm
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
Ik heb 1x gezien dat men met een houten stok de afnemer tegen de bovenleiding aandrukten.Ariën Clay schreef op maandag 05 januari 2009 @ 10:02:
De ICE had geen lucht meer om de stroomafnemer tegen de bovenleiding te plaatsen?
Kennen ze met die trein dan geen NoodGereedmaken procedure waar je met een voetpomp (serieus) er lucht in kan blazen, net als in de ICM(m)?
Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes
Het sysadmin irc-cafe
Jawel, maar wil je met je voetpompje ook je treinleiding vullen? Of rem je met de kont tegen de krib?Ariën Clay schreef op maandag 05 januari 2009 @ 10:02:
De ICE had geen lucht meer om de stroomafnemer tegen de bovenleiding te plaatsen?
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
Verwijderd

Die heb ik vanuit m'n kantoor 2x voorbij zien komen vandaag
Mooie foto's!
Op de Heuvellandlijn reden tot begin van de middag de sneltreinen niet, daarna reed alles. De foto van het dieselstel is gemaakt bij Asselt, in de boog vlak voor Roermond.SleutelMan schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 21:23:
aaah, mooi, die D-GTW's van Veolia (die in tegenstelling tot hun elektrische broertjes vandaag wel reden). Waar heb je die laatste foto genomen Luccus? Ik herken het niet zo in de sneeuw (ben ook al een tijdje niet meer op de Maaslijn geweest
).
Ik snap niet dat iedereen altijd wil weten hoeveel pk zo'n ding heeft. Wat veel interessanter is is hoeveel koppel zo'n loc heeft. Daar moet ' ie het van hebbenMaasluip schreef op zondag 04 januari 2009 @ 23:19:
[...]
Er stond me ergens iets bij dat de electrificatie pas onlangs in gebruik is genomen, en volgens dit bericht klopt dat ook wel. Dus pas sinds afgelopen december kan er doorgereden worden.
[...]
Het is dan ook het dieselzusje van de BB7200, het franse voorbeeld van onze 1600. Alleen zijn het 6-assers en is het dak verhoogd om ruimte te maken voor een dik broem masjien (3600 pk).
Overigens ontworpen door de ontwerper Paul Arzens. Bekend om zijn enigszins eccentrieke (IMHO geweldig mooie) ontwerpen.
HENG HENG
Maar er zit een SACM AGO V16 ESHR in die maximaal 2650 kW bij 1350 1/min levert, dus minimaal 18.745 Nm. Er is een test geweest met een SEMT Pielstick V12 PA 6 van 3100 kW bij 1050 1/min, dat maakt 28.193 Nm.
Dat zijn nog eens cijfers. Dank voor de verhelderingMaasluip schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 08:24:
Het is een dieselelektrische trein, dus koppel is helemaal niet zo interessant (toerental van de motor is niet vast gekoppeld met de snelheid van het voertuig, zoals bij auto's wel het geval is).
Maar er zit een SACM AGO V16 ESHR in die maximaal 2650 kW bij 1350 1/min levert, dus minimaal 18.745 Nm. Er is een test geweest met een SEMT Pielstick V12 PA 6 van 3100 kW bij 1050 1/min, dat maakt 28.193 Nm.
HENG HENG
Om met je laatste vraag te beginnen: daar valt natuurlijk geen antwoord op te geven, want je geeft geen enkele informatie waaruit te herleiden is om welke trein het wanneer ging. 6400'en kunnen met zijn vieren multiple rijden en dat is altijd zo geweest. Los daarvan gebeurt het vrijwel nooit.Ariën Clay schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 21:35:
Pas geleden kwam ik een goederentrein tegen van 4x6400. Het klopt toch dat er max. 3 in tractie kunnen zijn, of is dit ooit aangepast ofzo? Of is het gewoon 3x6400 in tractie plus een (defecte?) loc als sleep?
Met zijn vieren dus, ikd acht namelijk altijd met zijn drieën.Luccus schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 22:53:
[...]
Om met je laatste vraag te beginnen: daar valt natuurlijk geen antwoord op te geven, want je geeft geen enkele informatie waaruit te herleiden is om welke trein het wanneer ging. 6400'en kunnen met zijn vieren multiple rijden en dat is altijd zo geweest. Los daarvan gebeurt het vrijwel nooit.
Alsnog bedankt Luc voor de opheldering.
Verwijderd
Altijd.Maasluip schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 08:13:
Volgens mij is er wel een tijd geweest dat de 4800 ton ertstrein naar Dillingen met 4x6400 reed. Maar die wordt tegenwoordig normaal gesproken ook met 3x6400 gereden.
(en het is inmiddels 5400 ton)
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2009 19:12 ]
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Zijn oud en vallen uit. Als 't goed is krijg je van 't GVB iig op CS warme chocomel ter compensatiepingkiller schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 21:30:
Wat is er aan de hand met de verwarming in de (oude) metro's in amsterdam? Vandaag zat ik in een metro zonder verwarming en dat is echt ontzettend koud. Mijn vader klaagt er ook al dagen over.
http://www.gvb.nl/overgvb...rwarmtmetroreizigers.aspx
[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 09-01-2009 21:35 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
+/- 120 minuten vertraging door zoals ze dat zo mooi omroepen 'te laat aankomen materiaal in bourg st maurice' *)
en ze roepen nu net om dat we moeten overstappen op een andere trein in brussel
en dit moet zo snel mogelijk gedaan worden
en als de trein in roosendaal meer als 120 minuten vertraging heeft dan wordt de trein opgeheven
maf verhaal allemaal
en vraag me af wat de reden is waarom we zonodig moeten overstappen
*)
eerder met een conducteur gesproken en reden van vertraging (van de trein die vanuit nl vanmorgen naar alpen is gegaan)
30 minuten door onbekend iets vanuit nl al
toen in brussel (of antwerpen?) vertraging ivm ziekte van iemand die door ambu opgehaald moest worden
en toen ook nog eens tgv die in brand heeft gestaan ergens in frankrijk, waardoor alles vertraagd was
Verwijderd
maar vermaak me wel verder, paar filmpjes gekeken ed
heb ook perfecte plek, zo'n 1 persoons plek met stoel tegenovergesteld tegenover me.
die ook nog eens niet bezet is (naja nu wel door mijn benen
Interessanter - twee keer is scheepsrecht:

[ Voor 37% gewijzigd door Luke! op 11-01-2009 00:14 ]
?Luccus schreef op zondag 11 januari 2009 @ 00:07:
[...], dat lelijke groene ding van die club van mensen zonder (realistische) visie.
Verwijderd
Voor en na Venlo ofzo (richting DE)?Luccus schreef op zondag 11 januari 2009 @ 00:07:
Interessanter - twee keer is scheepsrecht: ...
Luccus schreef op zondag 11 januari 2009 @ 00:07:
Vanavond heeft een DD-AR in Leidschendam geprobeerd kindjes te maken met plan V 419, dat lelijke groene ding van die club van mensen zonder (realistische) visie. Nou stelde dat ding toch al niks voor maar het is dus het volgende "museumstel" dat is geramd in korte tijd.

Hoe je het omschrijft, prachtig.
Nice pics!
-we moesten van trein wisselen ivm warmlopen as, en de thalys mocht om die reden niet het nl spoor op
(waarom we dan wel veilig 298 konden rijden in frankrijk... ?)
-en opheffen trein in roosendaal zou te maken hebben met werkzaamheden van prorail die om 01:00 gingen beginnen.
(hebben wegehaald btw, we maken nu extra stop in roosendaal)
Wilde de Wintersport TGV naar Moutiers pakken maar dat ding gaat echt maar een keer per week, op zaterdag. En ik wilde op dinsdag, heb nog hier bij zo'n reisbureau'tje van de SNCF gezeten maar die bevestigde 't zelfs geen boemel volgens hun waar ik in kon zonder dat 't een reis van 8 uur extra was met veel overstappen. Zonde!
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
2e klas is dacht ik 150 euro
en nu voor mij extra goedkoop ivm 132minuten vertraging 100% terug van terugreis
gaan wel meer treinen hoor, collega gaat as donderdagmiddag, en stapt dan over op de nachttrein in parijs
terug gaat hij op een vrijdag avond met tgv om 23:30 oid en hij is dan om half12 's ochtends in amsterdam.
(hij gaat naar bourg st maurice)
je moet gewoon ff op tgv-europe.com kijken, die geeft alle opties aan
Dat laatste bestaat trouwens al hoorCyBeR schreef op zondag 11 januari 2009 @ 00:37:
Waarom is er een Plan V 'museumstel'? Dat spul rijdt toch nog gewoon? Is net zoals een CRT scherm in een computermuseum zetten...
Ow, btw: foto van Ldd botschade:

[ Voor 6% gewijzigd door SleutelMan op 11-01-2009 10:15 ]

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
Klopt, tussen Horst=Sevenum en Blerick vanaf de grote bult en vlak voor de grens met de Niederlande-fähige 186.
Nee nee, het stel is vlak voor terzijdestelling gebruikt door standplaats Amsterdam ten behoeve van wegleerritten voor machinisten. Daarop heeft de NVBS met een zooitje vrijwilligers het stel snel groengeschilderd als ludieke actie. Na afloop van de wegleerritten is dat Mat '64-clubje om de hoek komen kijken en wilde het stel hebben, zonder te kijken naar de technische staat van het ding maar puur vanwege het kleurtje.SleutelMan schreef op zondag 11 januari 2009 @ 10:11:
[...]
Dat laatste bestaat trouwens al hoor. Plan V 419 is een van de oudste Plan V's (serie V1 t/m V3) die al in 2004 terzijde zijn gesteld. Het leek een aantal mensen mooi om een van de oudste V'tjes die er zijn te bewaren en in de oorspronkelijke groene kleur over te spuiten. Meer hierover op www.mat64.nl.
Verwijderd
Nog een idee: anders knal je er een nieuwe(re) kopwagen op en heb je Mat '64 oud en nieuw in 1 setje!!
Volgens mij zijn er geen andere Plan V1-V3's bewaard gebleven, maar zijn die allemaal gesloopt, op de 419 na dan. Welke is er volgens jou dan nog meer bewaard gebleven uit die deelserie?Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 11:36:
Nou ja, er zijn er gelukkig nog genoeg dus deze kunnen ze naar de sloper sturen.
En sowieso zou een Plan-V uit een latere deelserie in het groen wel iets minder historisch verantwoord zijn geweest, want alleen de de 401 t/m 430 hebben ooit in het groen rondgereden, en afaik zijn er, los van de 419, uit die serie dus geen enkele meer intact.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Wat ik wel een vervelende gedachte vind is dat ditzelfde ook met echt historische stellen kan gebeuren. Ze zouden toch een procedure moeten maken dat ze dat spul niet zomaar overal neerplempen.
Als nou de Bk van het stel was geraakt dan had je die nog kunnen vervangen door de Bk van Plan T 528, die heeft hem namelijk gekregen van een Plan V uit de V1-V3 serie. Maar de ABDk is geraakt, en die is (nu) in nederland uniek, dus geen vervanging mogelijk.wildhagen schreef op zondag 11 januari 2009 @ 11:40:
[...]
Volgens mij zijn er geen andere Plan V1-V3's bewaard gebleven, maar zijn die allemaal gesloopt, op de 419 na dan. Welke is er volgens jou dan nog meer bewaard gebleven uit die deelserie?
En sowieso zou een Plan-V uit een latere deelserie in het groen wel iets minder historisch verantwoord zijn geweest, want alleen de de 401 t/m 430 hebben ooit in het groen rondgereden, en afaik zijn er, los van de 419, uit die serie dus geen enkele meer intact.
Waarom niet? Opstelruimte is duur en aangezien al die blöde verenigingen het al jaren niet voor elkaar krijgen om samen op te trekken en samen onderdak te regelen zijn dit dus de consequenties: materieel dat her en der buiten moet staan omdat er geen andere plek is. Van drukke opstelterreinen zoals de Watergraafsmeer wordt het spul m.i. terecht geweerd.Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 11:49:
Wat ik wel een vervelende gedachte vind is dat ditzelfde ook met echt historische stellen kan gebeuren. Ze zouden toch een procedure moeten maken dat ze dat spul niet zomaar overal neerplempen.
Omdat het zo mooi is en de A73-Zuid zo handig is:

nu.nlDe Nederlandse Spoorwegen (NS) willen in mei beginnen met de 'uitrol' van de ov-chipkaart. ''Dat hopen we.'' Het eerste traject waarmee met het digitale vervoersbewijs gereisd kan worden, wordt de Flevolijn. Dat heeft een woordvoerster van de NS zondag gezegd.
Dat is het traject tussen Lelystad en Schiphol. Op die lijn houdt de NS nu een proef met de ov-chipkaart.
Sinds 1 januari van dit jaar zijn alle kaartautomaten van de NS op de stations Bijlmer Arena, Amsterdam Amstel en -Zuid en Duivendrecht geschikt gemaakt voor de verkoop van de anonieme ov-chipkaart en het laden van saldo.
Eind februari moet dat het geval zijn op alle Amsterdamse stations. In de Amsterdamse tram, metro en bussen kan al gereisd worden met de ov-chipkaart.
De NS heeft besloten de ov-chipkaart stapsgewijs per traject of regio in te voeren. Het zou voor de hand liggen dat ze daarbij de regionale vervoerders volgen.
''Dat zou een overweging kunnen zijn'', zegt een woordvoerster. Het Rotterdamse openbaar vervoerbedrijf RET stapt eind januari in de metro helemaal over op de ov-chip. De NS begint eind februari in die regio met het aanpassen van de kaartautomaten.
'Maar in die periode kan daar nog niet gereisd worden met de kaart.'' Omdat de landelijke invoering van de ov-chipkaart in een 'big bang' allang van de baan is, heeft de NS ervoor gekozen ook de kaartautomaten niet meer in een klap aan te passen. De medewerkers van de NS zullen ook pas opgeleid worden wanneer dat opportuun is.
''Wij zijn het grootste vervoersbedrijf van Nederland, dus de invoering is voor ons het ingewikkeldst.''
Virussen? Scan ze hier!
Edit: zie hier uitleg van iemand met verstand van zaken.
Inmiddels is men er ook achter dat de 273 meer schade heeft opgelopen dan de deukjes in de neuzen. Daar ga je dan, met je "binnen drie weken hersteld". Told ya... Prognose is inmiddels twee maanden.
[ Voor 32% gewijzigd door Luke! op 11-01-2009 20:49 ]
Want 4 euro borg ga je mensen krijgen die vergeten uit te checken, maar 60 euro borg krijg je verplicht heel hoog opladen ook leuke 'boetes' als je per ongeluk vergeet uit te checken.
Meer dan €7.50 borg kan niet: zoveel kost een nieuwe anonieme kaart. Dan is 't voordeliger om niet uit te checken en in plaats daarvan gewoon een nieuwe kaart uit de automaat te trekken. (Dat is dus ook meteen waarom zo'n kaart kopen geld kost: je betaalt om er tijdelijk mee 'rood' te kunnen staan. De kosten voor de fysieke kaart zijn nihil en dus niet boeiend.)
Wat wel een probleem is, is de manier waarop de NS met de kaart om gaat. Het idee van de chipkaart is dat abonnementen etc. op je persoonlijke chipkaart worden geladen. Vreemdgenoeg krijg je bij de NS iedere keer een nieuwe chipkaart. Vervolgens kan je het electronische abonnement niet over laten zetten op je oude kaart en je kan het tegoed van je oude kaart ook niet op je nieuwe kaart laten zetten. Het over laten zetten van het automatisch opladen kan ook niet zonder meer, dat kost je een hoop papierwerk en op en neer reizen naar de OV-winkel. Al met al heb ik al drie persoonlijke OV-chipkaarten liggen (vierde al onderweg), met allemaal nog een beetje tegoed erop

Iemand die hier al een oplossing voor gevonden heeft, zonder dat het je geld heeft gekost? NS en TLS verwijzen namelijk lekker naar elkaar

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.
(enkele reis 1e klas kost 62,10)
edit: En hoe ga je aangeven dat je in 1e klas wilt bijvoorbeeld?
[ Voor 41% gewijzigd door DDX op 11-01-2009 20:43 ]
En dat is dus waarom NS nog aan 't kutten is en RET/GVB/CXX al maanden bezig zijnDDX schreef op zondag 11 januari 2009 @ 20:36:
Mja maar op die manier kost denhelder maastricht dus niet meer dan 7,50 ?
Ik vermoed dat het 1e-klasprobleem opgelost wordt ofwel met een speciaal poortje ofwel met een extra paal, te gebruiken nadat je door een poortje gelopen bent.
Mja. Lastig probleem tijdens de overgangsperiode idd. Het saldo zou je bij een GVB/RET balie over moeten kunnen laten zetten van kaart A naar kaart B. Automatisch opwaarderen is idd lastig omdat dat te maken heeft met automatische incasso's en dat is nu eenmaal lastig. Wat ik zou doen, als ik jou was, is een normale persoonlijke kaart aanvragen bij een vervoerder danwel bij TLS zelf (ov-chipkaart.nl) en die gebruiken voor reizen op saldo in de bus e.d., en dan de NS-chipkaart gewoon lekker mooi alleen bij NS gebruiken. (Of één NS-kaart hiervoor aanwijzen, maar aangezien die er allemaal hetzelfde uitzien is dat wellicht verwarrend.)Vunzz schreef op zondag 11 januari 2009 @ 20:36:
Dat bedrag zal vast geen €60,- zijn, aangezien bijvoorbeeld een enkeltje Rotterdam Groningen nog geen €35,- kost. Bovendien hoef je niet voor dat bedrag opgeladen te hebben, aangezien je op de OV-chipkaart rood kan staan. Zolang er nog iets op je kaart staat, al is het maar 5 cent, kan je inchecken.
Wat wel een probleem is, is de manier waarop de NS met de kaart om gaat. Het idee van de chipkaart is dat abonnementen etc. op je persoonlijke chipkaart worden geladen. Vreemdgenoeg krijg je bij de NS iedere keer een nieuwe chipkaart. Vervolgens kan je het electronische abonnement niet over laten zetten op je oude kaart en je kan het tegoed van je oude kaart ook niet op je nieuwe kaart laten zetten. Het over laten zetten van het automatisch opladen kan ook niet zonder meer, dat kost je een hoop papierwerk en op en neer reizen naar de OV-winkel. Al met al heb ik al drie persoonlijke OV-chipkaarten liggen (vierde al onderweg), met allemaal nog een beetje tegoed erop![]()
Iemand die hier al een oplossing voor gevonden heeft, zonder dat het je geld heeft gekost? NS en TLS verwijzen namelijk lekker naar elkaar
Dwz, dat ben ik nu van plan
[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 11-01-2009 20:47 ]
Nu moet ik steeds 5 retourkaartjes kopen en gaan afstempelen iedere ochtend.
(of ns moet eens een maandkaart met korting aanbieden voor mensen die na 9'en reizen)
Bij NS idd wel jaDDX schreef op zondag 11 januari 2009 @ 20:51:
Duurt voorlopig dus nog wel even, maar ik zou het persoonlijk fijn vinden om lekker met ov-chip te gaan treinen.

Ja precies, dat probleem lijkt me met zo'n chip toch makkelijk oplosbaar.Nu moet ik steeds 5 retourkaartjes kopen en gaan afstempelen iedere ochtend.
Dat is nou net het punt, dat kan dus niet.CyBeR schreef op zondag 11 januari 2009 @ 20:42:
Mja. Lastig probleem tijdens de overgangsperiode idd. Het saldo zou je bij een GVB/RET balie over moeten kunnen laten zetten van kaart A naar kaart B.
Die persoonlijke kaart van de RET heb ik al jaren. De pest is dat de NS eigenwijs is en steeds nieuwe kaarten geeft. Eigenlijk zou TLS dat bij moeten houden en moeten zorgen dat er maar één persoonlijke kaart per persoon uit wordt gegeven. Natuurlijk kan ik de oude kaart gebruiken in de metro, maar het punt is dat ik een NS-jaarabonnement PLUS ZONES heb. Als ik het tegoed op mijn oude kaart opreis, betaal ik dus eigenlijk iedere keer teveel, want 99,9% van mijn reizen begint of eindigd in een gebied dat binnen die zones valt.Automatisch opwaarderen is idd lastig omdat dat te maken heeft met automatische incasso's en dat is nu eenmaal lastig. Wat ik zou doen, als ik jou was, is een normale persoonlijke kaart aanvragen bij een vervoerder danwel bij TLS zelf (ov-chipkaart.nl) en die gebruiken voor reizen op saldo in de bus e.d., en dan de NS-chipkaart gewoon lekker mooi alleen bij NS gebruiken. (Of één NS-kaart hiervoor aanwijzen, maar aangezien die er allemaal hetzelfde uitzien is dat wellicht verwarrend.)
How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.
Ik zie je voordeel niet zo. In plaats van nu 1x per dag stempelen mag je dan 4x per dag in de rij gaan staan voor een poortje. En reizen op saldo zal duurder zijn dan een huidig retourtje.DDX schreef op zondag 11 januari 2009 @ 20:51:
Duurt voorlopig dus nog wel even, maar ik zou het persoonlijk fijn vinden om lekker met ov-chip te gaan treinen.
In principe is de invoering kostenneutraal. Als jouw traject goedkoper wordt dan moeten er ook trajecten zijn die duurder worden.CyBeR schreef op zondag 11 januari 2009 @ 20:56:
Ik zie niet waarom iedereen loopt te zeiken dat 't duurder wordt
Bij het GVB niet? Als je ze lief aankijkt? Is wel de bedoeling namelijk. Toch in ieder geval voor producten, mischien dat ze saldo dan weer niet interessant genoeg vinden. In dat geval zit er weinig anders op dan gewoon elke kaart opgebruiken tot 'ie negatief staat.
Kun je je oude kaarten niet teruggeven aan NS en 't saldo op je rekening laten storten trouwens? Stond me iets van bij dat dat kon.
Oh, dat je ook zones hebt zei je er niet bij. Dan moet je inderdaad steeds de nieuwste gebruiken ja, en dan is de NS elke-keer-een-nieuwe-kaart-policy natuurlijk pestirritant. Maar hopelijk komt daar dan binnenkort verandering in als ze 't echt in gaan voeren. Nu zeggen baliemedewerkers nog 'ja daar doen wij niets mee, dat gebeurt in Utrecht' als je iets wilt vragen aangaande OV-chipkaarten. Maar als NS 't daadwerkelijk gaat gebruiken krijgen de baliemedewerkers mischien ook wel apparatuur om dit soort handelingen mee uit te voeren. Kun je eindelijk je producten overzetten. Volgens CXX moet je dat namelijk doen bij de vervoerder die het product afgegeven heeft. Dus om een RET abo op een NS kaart te zetten moet je bij RET zijn. Maar aangezien NS nog geen apparatuur heeft om dit soort dingen te doen kom je daar ook niet echt ver mee..Die persoonlijke kaart van de RET heb ik al jaren. De pest is dat de NS eigenwijs is en steeds nieuwe kaarten geeft. Eigenlijk zou TLS dat bij moeten houden en moeten zorgen dat er maar één persoonlijke kaart per persoon uit wordt gegeven. Natuurlijk kan ik de oude kaart gebruiken in de metro, maar het punt is dat ik een NS-jaarabonnement PLUS ZONES heb. Als ik het tegoed op mijn oude kaart opreis, betaal ik dus eigenlijk iedere keer teveel, want 99,9% van mijn reizen begint of eindigd in een gebied dat binnen die zones valt.
Ik weet 't. Ik woon zonetechnisch namelijk erg ongelukkig. Tussen mijn halte en de volgende is een zonegrens namelijk. 't scheelt dat de volgende zone wel net na m'n eindhalte (Haarlem NS) begint, anders was 't verschil nog groter. Maar ik zal 's kijken wat 't kost naar 't centrum van Haarlem (weer een zone verderop dus) en dat vergelijken met de ruwweg 2 euro aan strip danwel dalkaartje.asmi schreef op zondag 11 januari 2009 @ 23:06:
[...]
In principe is de invoering kostenneutraal. Als jouw traject goedkoper wordt dan moeten er ook trajecten zijn die duurder worden.
[ Voor 24% gewijzigd door CyBeR op 12-01-2009 00:01 ]
Geloof maar niet dat er een "5-retourkaart" komt als het al te moeilijk is om een enkele reis en retourtarief te verzinnen.DDX schreef op zondag 11 januari 2009 @ 20:51:
(of ns moet eens een maandkaart met korting aanbieden voor mensen die na 9'en reizen)
Als die er toch zou komen dan alleen als voorgeladen product, wat inhoudt dat je naar de automaat moet gaan, je reisproduct moet laden, naar het poortje moet gaan, je chipkaart aanbieden, in de trein nog een keer aan de conducteur laten zien, bij het overstappen weer door de poortjes.
Ik zie niet in waarom een OV-Chipkaart op dat gebied makkelijker is dan een 5-retourkaart.
Wat ik nu dus ook regelmatig doe. En die stempel ik dan netjes af iedere ochtend als ik in de trein stap.
Daarom lijkt me de ov chip een stuk makkelijker, niet geen vooraadje kaartjes hebben maar gewoon in/uit checken.
Ook nog eens makkelijker als ik besluit een station eerder of verder uit te stappen (wat ik nu vantevoren moet bedenken)
Alles in het kader van "met de OV-chipkaart wordt treinreizen niet duurder".
Maar hoe gaat de NS dit invoeren? In de randstad zullen de stations afgesloten worden en alleen toegankelijk worden door die poortjes, daar ben je dus in feite verplicht om uit te checken anders kom je niet van het station af. Maar op andere kleinere stations kun je dus wel gewoon van het station af komen zonder door een poortje te gaan. Ik denk echt dat het een grote fail gaat worden... helemaal leuk als er ergens storing is en die pestpoortjes dicht blijven zitten
Dat zal mijn kaart dus worden.3. De wegwerpchipkaart
* Geschikt voor eenmalig gebruik of voor een korte periode
* U kunt zelf geen reisproduct of saldo op de kaart laden
Terug naar boven
[ Voor 11% gewijzigd door Coldcat op 12-01-2009 10:47 ]
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Papiertje wat ik thuis geprint heb met kaartnummer gaat echt niet met die poortjes werken
De conducteur en controleploegen verdwijnen niet. Je kunt nog steeds worden betrapt als je zonder geldig kaartje in een trein of op een perron bent.Coldcat schreef op maandag 12 januari 2009 @ 10:41:
Maar hoe gaat de NS dit invoeren? In de randstad zullen de stations afgesloten worden en alleen toegankelijk worden door die poortjes, daar ben je dus in feite verplicht om uit te checken anders kom je niet van het station af. Maar op andere kleinere stations kun je dus wel gewoon van het station af komen zonder door een poortje te gaan.
Ik mag het hopen, want dat maakt goedkoop rondreizen toch nog mogelijk.CyBeR schreef op maandag 12 januari 2009 @ 13:42:
Als ik dit document: http://www.minvenw.nl/cen...hipkaart_tcm61-171436.pdf mag geloven, wordt reizen op saldo gewoon landelijk ingevoerd. Ten eerste om gelijk te lopen met de stads- en streekvervoerders maar vooral ook omdat de klant dat wil: die ziet dat als een manier van betalen, niet zozeer als een product.
Er is namelijk (afgezien van controle op de trein) geen mogelijkheid om te zien of ik rechtstreeks van Vroomshoop* naar Vriezenveen* ben gegaan of dat ik een omweg via Vierlingsbeek* heb gemaakt
* vul naar wens een station zonder poortjes in.
En omdat de saldering achteraf pas plaats vindt kan een controleur jou ook niet halverwege betichten van zwartrijden. Ik heb toch ingecheckt? Ik mag toch hier zijn als ik op saldo reis? En wat moet ik nu betalen nu ik tussen Zutphen en Arnhem gecontroleerd ben?
[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 12-01-2009 14:05 ]
Goed, nu ben ik vergeten uit- en in te checken tijdens mijn onderbreking. Maar wat wordt er dan berekend?
Maar inderdaad: hoe daar mee omgegaan wordt moeten we nog zien...
Ik weet niet waar in alle stations de poortjes geplaatst worden, maar ik weet van Leiden dat je door de poortjes moet om van buitenaf in de stationstraverse (waar alle winkels zijn) te komen. Er is niets in welke reisregels dan ook dat mij verbiedt om van Amsterdam naar Rotterdam te reizen en 8 uur in de traverse van Leiden door te brengen. Dat mag gewoon. Daar kun je reizigers dus ook niet vreemd op aankijken.
En dat ik in die 8 uur het hele land doorcross is alleen te controleren door een controleur op de trein, maar de vraag is dan hoe dan de kosten berekend worden.
En zodra je het station verlaat moet je uitchecken. Dat staat nu nog niet in de regels maar je kunt er natuurlijk vergif op innemen dat dat er in komt te staan.Maasluip schreef op maandag 12 januari 2009 @ 14:29:
Nee, je hebt volgens de reisregels niets vreemds gedaan. Je mag je reis onderbreken.
Het zou me ook niets verbazen als er in komt te staan dat je binnen X minuten na aankomst op een station uit moet checken. Anders gaat de controleerbaarheid namelijk inderdaad compleet de goot in.
Ja, als jij acht uur lang binnen de poortjes van een station wilt rondhangen is dat jouw ding natuurlijk. Maar laten we even stellen dat de meeste mensen van station naar station reizen omdat ze het station uit willen.Ik weet niet waar in alle stations de poortjes geplaatst worden, maar ik weet van Leiden dat je door de poortjes moet om van buitenaf in de stationstraverse (waar alle winkels zijn) te komen. Er is niets in welke reisregels dan ook dat mij verbiedt om van Amsterdam naar Rotterdam te reizen en 8 uur in de traverse van Leiden door te brengen. Dat mag gewoon. Daar kun je reizigers dus ook niet vreemd op aankijken.
En dat ik in die 8 uur het hele land doorcross is alleen te controleren door een controleur op de trein, maar de vraag is dan hoe dan de kosten berekend worden.
[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 12-01-2009 14:46 ]
Mijn punt is dat dit niet te controleren is, juist voor die uitzonderingen. En om dan te zeggen "je moet direkt uitchecken" terwijl je dan door de poortjes moet, daar zal Servex wel heel erg van gaan steigeren. De NS wil juist het station als winkelcentrum gaan promoten, komen ze hier mee.
[ Voor 46% gewijzigd door Maasluip op 12-01-2009 15:13 ]
[ Voor 10% gewijzigd door Luke! op 12-01-2009 15:21 ]
Met sanfranjake (profiel) had ik op MSN een discussie erover, en het is boven water:
hier vind je de plek waar Werkspoor Utrecht heeft gezeten.
De lange loods blijkt nog te bestaan, maar van wie deze is? Of van Kidzworld of van iemand anders...?
Dan doet een NS medewerker ze weer open, en kunnen de mensen de in/uitcheck palen gebruiken>Coldcat schreef op maandag 12 januari 2009 @ 10:41:
Ik denk echt dat het een grote fail gaat worden... helemaal leuk als er ergens storing is en die pestpoortjes dicht blijven zitten
In geval van brand kan iedereen die poortjes zo opengooien met een druk op de noodknop, wel staan er camera's op gericht.
Werd omgeroepen dat we een noodrem gingen maken voor een machinist in opleiding.Vond het wel geinig dat het gebeurde, had het nog nooit eerder meegemaakt. En inderdaad, een minuut later stonden we midden in een weiland stil. Ons werd verzekerd dat we geen tijd zouden verliezen.
Helaas liepen we toch nog 15 minuten vertraging op door overwegen die niet dichtgingen oid.
Opmerkelijk hoe leeg de trein om 7.08 is en hoe vol om 7.38
Ach, bij Arriva lieten ze een jaar geleden voor mij als meereizende passagier in de cabine zien hoe een noodrem werkt. Het was dan ook met een lage snelheid, maar tochCheesy schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:37:
Vanmorgen IC 7.08 Amersfoort - Zwolle.
Werd omgeroepen dat we een noodrem gingen maken voor een machinist in opleiding.Vond het wel geinig dat het gebeurde, had het nog nooit eerder meegemaakt. En inderdaad, een minuut later stonden we midden in een weiland stil. Ons werd verzekerd dat we geen tijd zouden verliezen.
Helaas liepen we toch nog 15 minuten vertraging op door overwegen die niet dichtgingen oid.
Opmerkelijk hoe leeg de trein om 7.08 is en hoe vol om 7.38
"Dames en heren in verband met een aanrijding bij Zwolle rijden er geen treinen naar Zwolle. Reizigers voor de richting Amersfoort kunnen omreizen via Deventer, ehm, ehm, ehm ... Amersfoort"
Van de nos...Zeker 220.000 reizigers in Rotterdam zijn het afgelopen jaar vergeten uit te checken met hun ov-chipkaart. De helft daarvan heeft bij vervoerder RET geld teruggevraagd, blijkt uit cijfers van de RET. Het bedrijf zegt dat zij hun geld hebben teruggekregen, gemiddeld 2 euro.
Bij het inchecken in bus, tram of metro wordt standaard 4 euro afgeschreven als een soort borg. Bij het uitchecken wordt de afgelegde afstand berekend en van het bedrag afgetrokken. Wie vergeet uit te checken betaalt dus 4 euro.
Over twee weken kan in de metro van Rotterdam alleen nog betaald worden met de ov-chipkaart.
Dus ik zal niet de enige zijn over korte tijd
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
(ben ook wel eens vergeten uit te checken bij de metro in Amsterdam)
Verwijderd
Coulance. En imagoverbetering. Ze willen nu zo min mogelijk gezeur en tegenstand hebben, dus geven ze maar gewoon geld terug als je geld kwijt raakt, al is dat je eigen schuld.DDX schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 21:04:
Vraag ik mij alleen af waarom die mensen hun geld terug hebben gekregen ?
(ben ook wel eens vergeten uit te checken bij de metro in Amsterdam)
Ik heb wat dat betreft wel een appeltje te schillen met Connexxion trouwens: volgens de Mijn OV-Chipkaart heb ik een saldo van 8.25 op m'n kaart staan, wat 10.97 had moeten zijn. Het laatst bekende saldo daarvoor was 12.25 (bewijs op een bon van RET). Dus in plaats van 1.28 zoals de lezer in de bus aangaf is er 4 euro vanaf gegaan.
Wel interessant eigenlijk nu ik er nog even verder over nadenk: de lezer in de bus zei dat er 1.28 vanaf is gegaan. Dus als 't goed is vindt m'n kaart zelf ook dat 'ie 10.97 erop heeft staan, terwijl de backend vindt dat er 8.25 op staat. Morgen eerst maar 's met een andere kaart op weg gaan en m'n normale langs een saldolezer halen...
[ Voor 45% gewijzigd door CyBeR op 13-01-2009 21:22 ]
Als ik me nu alleen maar kon herinneren waar ik dat las.
Voor de bus zal het lastiger zijn, maar voor trein/metro lijkt me dat toch vrij logisch dat je ook je kaart nodig hebt om naar buiten te komen. Heb genoeg landen bezocht waar je je ticket net zo goed nodig hebt om uit het station te komen. Lijkt me simpel om dat te fixen en ben je iig met de trein/metro weer van wat gezeur af.
[ Voor 4% gewijzigd door Bastien op 13-01-2009 21:23 ]
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Als die transactie fout gaat, dan krijg je geen afboeking. En als je op een station zonder poortjes komt dan kun je het uitchecken makkelijk vergeten.
Op het moment dat er iets mis is met je transactie gaan uiteraard de poortjes niet voor je open.Alex) schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 21:37:
Zou zo'n transactie dan niet foolproof moeten zijn? Of je checkt succesvol uit, of je krijgt een duidelijke melding dat het uitchecken is mislukt voor de poortjes opengaan... lijkt mij logischer dan de mensen in het ongewisse laten.
[ Voor 36% gewijzigd door CyBeR op 13-01-2009 21:39 ]
En je hebt nog altijd bussen en trams. Daar gaat de deur open en moet je bij het naar buiten gaan uitchecken. Ik denk dat je door de chauffeur toch vrij dringend wordt verzocht je te verwijderen als het uitchecken om de een of andere reden niet lukt en je in de deur blijft staan. Als je al merkt dat je niet uitcheckt.
[ Voor 49% gewijzigd door CyBeR op 13-01-2009 21:53 ]
[ Voor 30% gewijzigd door CyBeR op 13-01-2009 22:03 ]
Lijkt me dus geen probleem.
Virussen? Scan ze hier!
Dit topic is gesloten.