Het grote spoorwegentopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 54 Laatste
Acties:
  • 173.109 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

LauPro schreef op zondag 14 december 2008 @ 17:18:
[...]
Op een druk spoortje als bij Bilthoven waar alleen al per uur 8 treinen stoppen en ook nog 2 intercity's richting Hilversum, 3 intercity's richting Amersfoort en 5 IC's richting Utrecht Centraal lijkt me toch wel onder 'common practice' verstaan.
Intercities richting Hilversum door Bilthoven kan echt niet. Je hebt er de stoptreinen naar Baarn en Amersfoort van Utrecht en de vier (spits zes, maar dan wel vlak na elkaar) intercities tussen het Noorden/Oosten/Schothorst en het westen. Per richting dus acht treinen per uur, waarbij er nog inhaalmogelijkheden zijn bij Utrecht overvecht. Treinen naar Hilversum gaan na Overvecht links de zijtak van de oosterspoorbaan op. Overigens is het tussen Bilthoven en Den Dolder ook nog eens drie sporen breed, dus inhalen kan daar ook.

[ Voor 6% gewijzigd door PeaceNlove op 14-12-2008 19:30 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:56

Luke!

#Treinbaas
LauPro schreef op zondag 14 december 2008 @ 18:07:
[...]
Juist op zo'n druk spoor moet je toch uitwijkmogelijkheden hebben? Als er ook maar 1 trein ergens stuk gaat en je kan er niet fatsoenlijk langs heb je meteen weer de befaamde olievlek.
Uitwijkmogelijkheden creëer je door middel van wissels en extra sporen, niet door middel van een andere werking van de beveiliging bij linkerspoorrijden. Misschien moet je nog maar eens een keer gaan lezen wat linkerspoorbeveiliging inhoudt in plaats van me aan te vallen op "common practice" als je niet weet waar het over gaat.
Saturnus schreef op zondag 14 december 2008 @ 18:20:
Die goederentransporten door Groningen...welke locs zitten daar nou voor? 6400? BR 203/204?
Railion met 6400, vanaf Onnen naar het zuiden een 1600 voor enkele treinen. ACTS zuidelijk van Onnen met alles wat ze hebben behalve V60, erboven G1206, Class 58 of Class 66.

[ Voor 9% gewijzigd door Luke! op 14-12-2008 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 16:51

LauPro

Prof Mierenneuke®

mediabeast schreef op zondag 14 december 2008 @ 19:27:
[...]
Intercities richting Hilversum door Bilthoven kan echt niet. Je hebt er de stoptreinen naar Baarn en Amersfoort van Utrecht en de vier (spits zes, maar dan wel vlak na elkaar) intercities tussen het Noorden/Oosten/Schothorst en het westen. Per richting dus acht treinen per uur, waarbij er nog inhaalmogelijkheden zijn bij Utrecht overvecht. Treinen naar Hilversum gaan na Overvecht links de zijtak van de oosterspoorbaan op. Overigens is het tussen Bilthoven en Den Dolder ook nog eens drie sporen breed, dus inhalen kan daar ook.
Ik zie dat voor voor station Bh al afslaan idd, even verkeken. Maar ook dan blijven het er imo nog veel voor (ook weer) een dergelijke doorklieving.
Luccus schreef op zondag 14 december 2008 @ 19:30:
Uitwijkmogelijkheden creëer je door middel van wissels en extra sporen, niet door middel van een andere werking van de beveiliging bij linkerspoorrijden. Misschien moet je nog maar eens een keer gaan lezen wat linkerspoorbeveiliging inhoudt in plaats van me aan te vallen op "common practice" als je niet weet waar het over gaat.
Ik snap best wat het verschil is tussen linkerspoorbeveiliging en dubbel-enkelspoor wat ik niet snap is dat men zo vast houdt aan bestaande technieken - nogmaals mis ik op dit punt de innovatie weer. Waarom is nog niet overal de dubbel-enkelspoorbeveiliging ingevoerd? Het zal wel weer een kostenafweging zijn geweest maar het is wel weer tekenend.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:10

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Luccus schreef op zondag 14 december 2008 @ 17:06:
Een van de nieuwe brommertjes van ERSR werd vandaag uitgelaten met de Mainz-shuttle.
[afbeelding]
[afbeelding]
Weet je hoe laat die de grens over ging? In Remagen kruisten we gisteren een goederentrein met een dikke broemdoos. Klonk als Class 66, maar het was al donker (ik was om 17:41 in Remagen).
En omdat het zo reteactueel is: een plaatje van een VST.
[afbeelding]
OMG. Hadden ze daar niet beter een DH-1 voor kunnen overnemen? Dat zal toch een stuk comfortabeler zijn.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Laatst online: 21-09 13:28

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Erhm, een DH-1? Comfort is niet het eerste waar ze aan denken bij dat soort dingen hoor :P. Sowieso zijn die dingen allemaal verkocht (als het goed is) en er zijn al meerdere voormalige 2200'en die tot videoschouwtrein zijn verbouwd ;). En een loc is multifunctioneel, ik zie niet een DH-1 nog wat erachteraan slepen :P.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Maasluip schreef op maandag 15 december 2008 @ 08:07:
[...]

Weet je hoe laat die de grens over ging? In Remagen kruisten we gisteren een goederentrein met een dikke broemdoos. Klonk als Class 66, maar het was al donker (ik was om 17:41 in Remagen).
13.13 uit Venlo, in Köln Gremberg ging de 189'er eraf. Qua tijd kan het dus wel, maar er rijdt natuurlijk meer broemends door Duitsland. :P
LauPro schreef op maandag 15 december 2008 @ 04:22:
[...]
Ik snap best wat het verschil is tussen linkerspoorbeveiliging en dubbel-enkelspoor wat ik niet snap is dat men zo vast houdt aan bestaande technieken - nogmaals mis ik op dit punt de innovatie weer. Waarom is nog niet overal de dubbel-enkelspoorbeveiliging ingevoerd? Het zal wel weer een kostenafweging zijn geweest maar het is wel weer tekenend.
Welk voordeel heeft dubbel enkelspoorbeveiliging hier dan volgens jou? En wat hadden die uitwijikmogelijkheden er volgens jou dan mee te maken? Ben ik wel benieuwd naar dan hoor. :+

[ Voor 42% gewijzigd door Luke! op 15-12-2008 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Ik zie nergens gigantisch groot geklaag over de nieuwe dienstregeling, maar voor arme Yellow is hij best rampzalig. Vorige week had ik nog een rustige 30 minuten reistijd, maar die is nu vervangen voor 1 uur en 10 minuten en twee keer overstappen en wachten op koude perrons.

Prima gedaan NS, Amsterdam Zuid onbereikbaar maken voor forensen. Yellow gaat wel iets zoeken in Utrecht, want ik heb echt geen zin in bizare reistijden.

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:41

DDX

Had dat niet te maken met de wisselstoring tussen bijlmer en zuid ?
(Waren flink wat treinen gecanceld vanmorgen op bijlmer daardoor)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Yellow|A schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:03:
Ik zie nergens gigantisch groot geklaag over de nieuwe dienstregeling, maar voor arme Yellow is hij best rampzalig. Vorige week had ik nog een rustige 30 minuten reistijd, maar die is nu vervangen voor 1 uur en 10 minuten en twee keer overstappen en wachten op koude perrons.

Prima gedaan NS, Amsterdam Zuid onbereikbaar maken voor forensen. Yellow gaat wel iets zoeken in Utrecht, want ik heb echt geen zin in bizare reistijden.
In je profiel staat dat je in Utrecht woont, volgens ns.nl doe je over Utrecht CS -> Amsterdam Zuid met de nieuwe dienstregeling 24 minuten. Vanochtend had je dus gewoon pech door - zoals eerder gemeld - een storing.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 22-09 12:15

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ik vind 't wel grappig. Ze hebben zelfs de reistijden van de Benelux gewijzigd.
ipv .58 of soms .59 gaat ie nu om .00 ben erg benieuwd. En 't viel me ook op dat er nu een latere trein naar NL gaat. de laatste gaat nu om 23.00 terwijl het vanuit NL nu nog steeds de laatste om 21.55 vertrekt :'(

Verder veranderd er voor mij niets, schijnt dat Venlo - Utrecht 2 minuten sneller is, maar verder niet.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Alex) schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:15:
[...]

In je profiel staat dat je in Utrecht woont, volgens ns.nl doe je over Utrecht CS -> Amsterdam Zuid met de nieuwe dienstregeling 24 minuten. Vanochtend had je dus gewoon pech door - zoals eerder gemeld - een storing.
Ut - Asdz is al sinds de opening van de Utrechtboog een direkte verbinding, nu met 4 IC's per uur. Dus Yellow woont niet in Utrecht of er is iets anders aan de hand.
Ook via Duivendrecht hoeft het met 1 overstap geen uur te duren.
zwahiel schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:21:

Verder veranderd er voor mij niets, schijnt dat Venlo - Utrecht 2 minuten sneller is, maar verder niet.
Nope. Maar Deurne/Eindhoven naar Den Haag is nog altijd met overstappen sneller via Utrecht.

[ Voor 21% gewijzigd door Maasluip op 15-12-2008 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nieuwe dienstregeling win ik op m'n terugweg een kwartier mee. 's Ochtends moet ik wel 3 minuten eerder uit bed :P

Het grappig is dat hier (Barneveld Centrum) de trein naar Amersfoort (korte slag) eerder klaar staat dan de doorgaande trein naar Amersfoort (uit Ede-Wageningen).
Vanmorgen ging iedereen dus massaal naar de trein die als eerste kwam. Sja, niet zo verwonderlijk als de doorgaande trein 5 minuten later aankomt, en er gewoon 0 informatieborden staan. Hoog tijd dat die gaan komen. (Als je geluk hebt, staan wel de bestemmingen op de trein aangegeven, maar die klopt ook niet altijd).

Ik zag ook trouwens dat de onbewaakte overweg bij de Esweg een groot demonstratiebord staat met: ONBEWAAKT EIST LEVENS. De machinist ziet dus elke keer dat levensgrote bord... Het is wel wat suggestief, maar de intensiteit van het spoort is wel omhoog gegaan van 4 naar 8 treinen per uur. Waarschijnlijk ook geplaatst naar aanleiding van een ernstig ongeluk vorig jaar, een straat verder.

[ Voor 22% gewijzigd door Cheesy op 15-12-2008 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik denk dat die mini-loc zo de lucht in gaat ;)

Iemand een idee wat voor ding het is? (edit: Staat 29309 op het 'nummerbord')
Afbeeldingslocatie: http://www.kixtart.tweakdsl.nl/Spoor/Takel-klein.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Kixtart op 15-12-2008 13:58 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

wat een kraan? :P Of die wagons daarachter? Kun je trouwens even zeggen waar dit is? (ik gok ergens in limburg maar das puur een gokje wat betreft de omgeving en het materieel wat ik zie). Als je trouwens op zoek bent naar Nederlandse rijtuigen dan moet je hier kijken: Klik. Maar ik gok dat dit spul buitenlands is :P.

[ Voor 30% gewijzigd door SleutelMan op 15-12-2008 14:18 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Dat is het locje wat bij ECT in Blerick stond. Gokje: wordt rangeerkar bij Voith?
Uit 't archief:
Afbeeldingslocatie: http://www.lucpeulen.nl/data/spoorwegen/groot/005341.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Luke! op 15-12-2008 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 22:31

vooghel

Cunning linguist

Maasluip schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:30:
[...]

Ut - Asdz is al sinds de opening van de Utrechtboog een direkte verbinding, nu met 4 IC's per uur. Dus Yellow woont niet in Utrecht of er is iets anders aan de hand.
Ook via Duivendrecht hoeft het met 1 overstap geen uur te duren.
Je hebt via Duivendrecht sowieso 2 overstappen, omdat de IC daar niet stopt (tenzij je de sprinter vanuit Ut naar Amsterdam neemt). De route die mij aangeraden wordt van Utrecht naar A'dam RAI is ook met overstap in Bijlmer op de sprinter naar Duivendrecht, en daar weer overstappen op de sprinter naar RAI. Alternatief is de stoptrein over H'sum, die er een uur over doet terwijl ik voor Ut-RAI voorheen 31 minuten kwijt was... Gelukkig heb ik een OV-kaart van mijn werk zodat ik via Zuid/WTC kan reizen; meer kilometers maar minder tijd :).

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Blerick ja. Ik denk ook dat het een rangeerloc voor Voith wordt, want er staan ook een paar van Voith te kijken. Ik vroeg me vooral af waar die loc vandaan komt en hoe oud deze is. Ziet er best grappig uit dat kleine ding :)

Afbeeldingslocatie: http://www.kixtart.tweakdsl.nl/Spoor/Takel2-klein.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Kixtart op 15-12-2008 14:32 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Yellow|A schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:03:
Dus omdat er één keer een storing is ergens, is meteen de hele dienstregeling rampzalig? Mag ik melden dat ik dit een wel héél kort-door-de-bocht conclusie vind?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spoorwegovergang Almelo de Riet:
Afbeeldingslocatie: http://www.tctubantia.nl/multimedia/archive/00979/spoor_979727b.JPG

Zonder die hekken toch iets mooier als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:44
Ach ja, als het een dode per jaar scheelt is dat lelijk op de koop toe te nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 19:49

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Klapperen die hekken niet heen en weer, met al dat staal?

Trouwens wtf deed die dubbeldekker in leeuwarden rond 8uur :? nieuwe dienstregeling?

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

wildhagen schreef op maandag 15 december 2008 @ 17:17:
Dus omdat er één keer een storing is ergens, is meteen de hele dienstregeling rampzalig?
Ik zeg ook nergens dat er een storing is, de reistijd komt puur door de nieuwe dienstregeling, dus je conclusie is verkeerd en "gevaarlijker kort de bocht" dan die van mij. Als er een storing was (wat ik nu lees in dit topic) is het niet gemeld aan de reizigers en had ik er volgens mij ook geen last van.

Utrecht heeft meerdere stations. Dus van centraal is het best fijn, maar als je van Zuilen gebruikt maakt, minder hip. Zuilen > Breukelen. Breukelen > Arena/Duiverdrecht. Arena > Zuid.

Morgen centraal maar doen, maar dat is ook niet echt een oplossing waar ik blij van wordt, maarja het scheelt wel en is niet overstappen.

[ Voor 40% gewijzigd door Yellow|A op 15-12-2008 19:47 ]

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Yellow|A schreef op maandag 15 december 2008 @ 19:34:
[...]

Ik zeg ook nergens dat er een storing is, de reistijd komt puur door de nieuwe dienstregeling, dus je conclusie is verkeerd en "gevaarlijker kort de bocht" dan die van mij.
Dan moet je duidelijk zijn en niet miepen en alleen onvolledige informatie geven. Reistijd Utrecht Zuilen -> Amsterdam zuid: 0u42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Luccus schreef op maandag 15 december 2008 @ 19:49:
[...]
Dan moet je duidelijk zijn en niet miepen en alleen onvolledige informatie geven. Reistijd Utrecht Zuilen -> Amsterdam zuid: 0u42.
Daarbij Zuilen -> Utrecht CS is ook goed te doen. Met OV of de fiets. Dus via Utrecht Centraal reizen lijkt me dat geen punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

tussen utrecht en amsterdam was vanavond ook weer iets, alle treinen hadden minimaal 10 minuten vertraging.
(en treinen staan nogsteeds met aantal minuten vertraging aangegeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Had daarstraks nog wel iets grappigs... Ht - Bd, na Tb stopte de trein ineens en ging erg langzaam verderrijden. Na ongeveer 2 minuten wat gekraak: "Goedenavond dames en heren... zoals u al wel gemerkt heeft, rijden we langzamer dan gewoonlijk... we staan namelijk, net als met de auto wel eens gebeurd, ... in de file. Voor ons rijden andere treinen... en daar moeten we op wachten."

Uiteindelijk met +7 in Breda aangekomen... ik vond het wel grappig hoe het werd omgeroepen, de frustratie was goed te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 09:45

Onbekend

...

Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 17:32:
[afbeelding]

Zo'n compleet afgesloten spoorwegovergang is wel gevaarlijk. Als je er in opgesloten raakt kan je niet eens wegrijden....

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Onbekend schreef op maandag 15 december 2008 @ 21:38:
[...]

Zo'n compleet afgesloten spoorwegovergang is wel gevaarlijk. Als je er in opgesloten raakt kan je niet eens wegrijden....
Zitten er geen detectielussen in de weg?

Edit: volgens Wikipedia wel:
De bomen van een ADOB sluiten steeds de gehele weg af. Hierdoor kunnen eventueel ingesloten voertuigen niet weg. Om botsingen te vermijden is de overweg uitgerust met een radarsysteem en detectielussen in het wegdek. Als één van deze toestellen ingesloten verkeer waarneemt, gaat de betreffende uitrijboom later dicht, zodat het voertuig nog van de overweg af kan

[ Voor 46% gewijzigd door jelmervos op 15-12-2008 21:55 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Laatst online: 11:24
Alex) schreef op maandag 15 december 2008 @ 21:07:
Had daarstraks nog wel iets grappigs... Ht - Bd, na Tb stopte de trein ineens en ging erg langzaam verderrijden. Na ongeveer 2 minuten wat gekraak: "Goedenavond dames en heren... zoals u al wel gemerkt heeft, rijden we langzamer dan gewoonlijk... we staan namelijk, net als met de auto wel eens gebeurd, ... in de file. Voor ons rijden andere treinen... en daar moeten we op wachten."

Uiteindelijk met +7 in Breda aangekomen... ik vond het wel grappig hoe het werd omgeroepen, de frustratie was goed te horen.
Laatst toen we Utrecht binnen reden:
'Dames en Heren, zo meteen arriveren we op station Utrecht Centraal. Zoals u weet ligt Utrecht midden in Nederland en kunt u overstappen in alle richtingen.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op maandag 15 december 2008 @ 21:07:

Drietal weken geleden van Weert naar Utrecht hadden we een conducteur welke zijn opleiding had genoten bij de KLM

Bij het uitstappen.

"Dames en heren, wij arriveren thans bij station Eindhoven, wilt u bij het verlaten van deze trein denken aan uw persoonlijke bezittingen. Namens het voltallige personeel van trein $nummer$ wensen wij u nog een zeer prettige middag"

Bij het instappen

"Dames en heren, welkom op deze treinreis naar s'hertogenbosch, Utrecht centraal enz, namens het voltallige personeel van deze trein wensen wij u een goede reis toe"

Even iets anders,

Twee weken terug reed ik tussen Zaltbommel en Utrecht toen de trein plotseling enorm hard moest remmen, direct zag je de hoofdconducteur naar voren rennen toen er plots iets werd geroepen als in: "Ali B HaaCee"..

Zou iemand mij kunnen uitleggen wat hiermee werd bedoelt? was dit het ATB systeem oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
"Ali B HaaCee".... Zou iemand mij kunnen uitleggen wat hiermee werd bedoelt? was dit het ATB systeem oid?
ATB, HC (hoofd conducteur)?
Om de HC te laten weten dat het een ATB ingreep is en geen ongeval/noodremming denk ik.

[ Voor 34% gewijzigd door Lennart_1337 op 15-12-2008 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Luccus schreef op zondag 14 december 2008 @ 19:30:
[...]
Railion met 6400, vanaf Onnen naar het zuiden een 1600 voor enkele treinen. ACTS zuidelijk van Onnen met alles wat ze hebben behalve V60, erboven G1206, Class 58 of Class 66.
Inderdaad. 6400 ik heb er vandaag even opgelet. Mooi spul zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Lennart_1337 schreef op maandag 15 december 2008 @ 22:48:
[...]

ATB, HC (hoofd conducteur)?
Om de HC te laten weten dat het een ATB ingreep is en geen ongeval/noodremming denk ik.
Precies goed. En HC staat voor Hoofd Conducteur ja :P.
Ghostrider schreef op maandag 15 december 2008 @ 18:00:
Klapperen die hekken niet heen en weer, met al dat staal?

Trouwens wtf deed die dubbeldekker in leeuwarden rond 8uur :? nieuwe dienstregeling?
Kun je even specificeren? :P. Dubbeldekker kan zowel DDM-1 of DD-AR zijn :

Afbeeldingslocatie: http://treinpunt.damnserver.com/TreinPunt/Afbeeldingen/Materieel/mat-ddm-1.jpg

Of het kan VIRM zijn:

Afbeeldingslocatie: http://www.freewebs.com/falcoflipsen/VIRM8242-DD-240701.jpg

Als het DDM/DD-AR is het zeer bijzonder (er staat wel DD-AR in Zwolle voor de 5600 (Utrecht-Zwolle), VIRM kan wel eens zijn vanwege vervangend materieel in de 10700/10500/12700/12500 (allemaal Zwolle-Leeuwarden :P). In Zwolle staat er nogal wat VIRM :P.

Hoe dan ook, het is niet planmatig ;)

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 22:44:
[...]

Drietal weken geleden van Weert naar Utrecht hadden we een conducteur welke zijn opleiding had genoten bij de KLM

Bij het uitstappen.

"Dames en heren, wij arriveren thans bij station Eindhoven, wilt u bij het verlaten van deze trein denken aan uw persoonlijke bezittingen. Namens het voltallige personeel van trein $nummer$ wensen wij u nog een zeer prettige middag"

Bij het instappen

"Dames en heren, welkom op deze treinreis naar s'hertogenbosch, Utrecht centraal enz, namens het voltallige personeel van deze trein wensen wij u een goede reis toe"
En de gouwe ouwe:

Dames en heren, we zijn zojuist begonnen aan de afdaling naar station Schiphol enz, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Vroeger en tegenwoordig ook weer trouwens...

Zwolle - Roosendaal:
Het volgende station is Zutphen, deze trein stopt nog in Dieren, Arnhem, Elst, Nijmegen, Oss, Hertogenbosch...

...

En nog een heleboel andere stations.

Dames en heren, het volgende station is Zutphen.
Doet mij dan toch weer glimlachen op de maandagochtend.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
SleutelMan schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 00:08:
[...]
VIRM kan wel eens zijn vanwege vervangend materieel in de 10700/10500/12700/12500 (allemaal Zwolle-Leeuwarden :P). In Zwolle staat er nogal wat VIRM :P.

Nou volg ik die trala niet, maar komt die ambtenarenomloop 526/561 waarin VIRM planmatig zit niet ook op ergens in Leeuwarden uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Luccus schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 00:20:
[...]
Nou volg ik die trala niet, maar komt die ambtenarenomloop 526/561 waarin VIRM planmatig zit niet ook op ergens in Leeuwarden uit?
Nee, als de 526/561 rijdt dan rijden de vleugelseries (buiten de spits dus 10xxx voor Lw-Zl en 2xxxx voor Ut-Rtd) los van de 500/1700 als 12xxx (nummer voor het hele traject Rtd-Lw).

De 526/561 rijden dus alleen het traject Gn-Gvc (en viceversa) en komen dus NIET in Leeuwarden ;).

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
SleutelMan schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 00:08:
[...]

Precies goed. En HC staat voor Hoofd Conducteur ja :P.
[...]

Kun je even specificeren? :P. Dubbeldekker kan zowel DDM-1 of DD-AR zijn :

[afbeelding]

Of het kan VIRM zijn:

[afbeelding]

Als het DDM/DD-AR is het zeer bijzonder (er staat wel DD-AR in Zwolle voor de 5600 (Utrecht-Zwolle), VIRM kan wel eens zijn vanwege vervangend materieel in de 10700/10500/12700/12500 (allemaal Zwolle-Leeuwarden :P). In Zwolle staat er nogal wat VIRM :P.

Het was een VIRM. Die heb ik rond 8.45 in Zwolle gezien. Intercity Leeuwarden - Den Haag (of is het nou Schiphol of Rotterdam?)
Deze rijdt wel vaker. Heb er ook een aantal keer in gezeten.
Rijdt heel af en toe ook wel 'ns als stoptrein Utrecht-Amersfoort-Zwolle.

[ Voor 3% gewijzigd door Cheesy op 16-12-2008 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
SleutelMan schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 00:29:
[...]

Nee, als de 526/561 rijdt dan rijden de vleugelseries (buiten de spits dus 10xxx voor Lw-Zl en 2xxxx voor Ut-Rtd) los van de 500/1700 als 12xxx (nummer voor het hele traject Rtd-Lw).

De 526/561 rijden dus alleen het traject Gn-Gvc (en viceversa) en komen dus NIET in Leeuwarden ;).
Ja, dat klopt, maar ik zei niet voor niets "de omloop". :P In de vorige dienstregeling kwam die op enig moment namelijk wel in Leeuwarden uit. Fact is: het gaat hier waarschijnlijk om vervangend materieel, wat inderdaad niks met de 526/561-omloop te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Vanmorgen om 8.45 weer een VIRM op perron 1 in Zwolle richting Den Haag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Dat is IC 526 en die rijdt planmatig met VIRM zoals ik al zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Leuk die nieuwe dienstregeling. Hoorn - Amsterdam meer treinen en intercity's elk half uur.

Tenminste, klinkt leuk op papier.

Tot nu toe elke trein die ik nam had vertraging. Ach ja, ze moeten even wennen natuurlijk hé :X :O

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:50

wontcachme

You catch me? No you wont

Net op Arnhem Presikhaaf wilde ik de trein van 21.31 naar Nijmegen pakken, staan er op het perron twee jongens van nog geen 16, lamzat en aan een stuk door K dit, K dat, K zus, K zo. Op een gegeven moment springt een van hen het perron af het spoor op en klimt op het andere perron (richting zutphen, spoor 2) en gaat daar zitten. En het vloeken en schreeuwen ging weer door (ik hoorde hun al schreeuwen op 500 meter afstand). Vervolgens komt de sprinter naar zutphen eraan, roept degene op spoor 2 naar zijn vriend "Dadelijk komt de trein naar Arnhem en zit ik hier". Wat doet die vervolgens? Hij staat op, springt het perron af het spoor op (met de sprinter er vlaak naast en nog een vrij snel rijdend) en rent naar spoor 1. Vervolgens test de machinist van woede zijn claxon even (wat een herrie, was gelijk wakker), die jongen stopt op het spoor 1, draait om, geeft 2 middelvingers en springt het perron op en gaat rustig een jointje draaien en pakt een blikje bier erbij 8)7 |:(

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Ongelooflijk inderdaad
Vandaag zag ik ook nog iemand onder de spoorbomen doorkuipen (ja, een voetganger op het station die dacht dan sneller bij de trein te zijn (ze had nog ongelijk ook, een andere trein vertrok eerder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 11:58

TommyGun

Stik er maar in!

Kansloze lui inderdaad

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

wontcachme schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 23:19:

Vervolgens test de machinist van woede zijn claxon even (wat een herrie, was gelijk wakker), die jongen stopt op het spoor 1, draait om, geeft 2 middelvingers en springt het perron op en gaat rustig een jointje draaien en pakt een blikje bier erbij 8)7 |:(
Direkt (discreet) 112 bellen. Erbij zeggen dat machinist van trein x het ook gezien heeft. Blijkbaar hadden die gasten verder geen haast om weg te komen, dan is de spopo nog wel op tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:20
Over het zelfde traject:

erg leuk die nieuwe sprinters die er nu rijden, maar zet verdorie in de spits géén enkel tweetje in |:(
Was om een uurtje of 5 proppen geblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53

silverstorm

tearing me apart

LauPro schreef op maandag 15 december 2008 @ 04:22:
Ik snap best wat het verschil is tussen linkerspoorbeveiliging en dubbel-enkelspoor wat ik niet snap is dat men zo vast houdt aan bestaande technieken - nogmaals mis ik op dit punt de innovatie weer.
Wat is er mis met linkerspoorbeveiliging? Er zijn genoeg plekken waar alleen maar rechterspoor wordt gereden. Welke innovatie wil je graag zien? Als je een super idee hebt, zou ik eens gaan praten met ProRail. Misschien willen ze je wel in dienst nemen.
Waarom is nog niet overal de dubbel-enkelspoorbeveiliging ingevoerd? Het zal wel weer een kostenafweging zijn geweest maar het is wel weer tekenend.
Tekenend voor?

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Maasluip schreef op woensdag 17 december 2008 @ 08:20:
[...]

Direkt (discreet) 112 bellen. Erbij zeggen dat machinist van trein x het ook gezien heeft. Blijkbaar hadden die gasten verder geen haast om weg te komen, dan is de spopo nog wel op tijd.
Discreet bellen ging moeilijk. Hun zaten misschien net 15 meter weg van me en verder naast hun en ik was er nog 1 persoon op het perron en die stond naast me. Ik verloor ze ook uit het oog toen de trein naar Nimwegen (1 minuut later) eraan kwam, aangezien de trein uit 2 treinstellen bestond en hun ook instapten.
EDIT schreef op woensdag 17 december 2008 @ 09:40:
Over het zelfde traject:

erg leuk die nieuwe sprinters die er nu rijden, maar zet verdorie in de spits géén enkel tweetje in |:(
Was om een uurtje of 5 proppen geblazen.
De trein van 21.30 was 2 treinstellen van SGMm III, hoezo overkill. Ik stapte in Nijmegen uit, keek om, en ik + nog een persoon waren de enigste in de gehele trein :X

[ Voor 26% gewijzigd door wontcachme op 17-12-2008 13:33 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
wontcachme schreef op woensdag 17 december 2008 @ 13:31:
De trein van 21.30 was 2 treinstellen van SGMm III, hoezo overkill. Ik stapte in Nijmegen uit, keek om, en ik + nog een persoon waren de enigste in de gehele trein :X
Dat kan natuurlijk ook verkapte materieeloverbrenging geweest zijn natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Misschien beetje lokaal nieuws, maar wel interessant. Moet je nagaan dat op die overweg 8x per uur een trein rijdt.
http://www.ad.nl/amersfoo...t_bijna_misgingrsquo.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

ik zie amersfoo...t en ik weet direct over welke spoorwegovergang het gaat. Die onbeveiligde tussen Bnn en Bnc. Tja, er woeden over discussies maar om eerlijk te zijn, gewoon goed opletten bij het oversteken lijkt mij het devies. Hoewel het eigenlijk niet kan, het had minimaal een AKI moeten zijn. Hoewel die tegenwoordig worden vervangen door AHOB's of mini-AHOB's.

Maar, de andere kant van de weg is een doodlopend pad is waar ongeveer 30 huizen staan (zo uit mijn hoofd gezegd) dus niet een doorgaande drukke weg... en als ik mij het goed herinner wordt er al een verbindingsweg aangelegd waardoor deze overgang straks kan worden gesloten...

Tussentijds gezien: een AKI of een AHOB aanleggen scheelt niet zoveel behalve de bomen, dus dat er niets gebeurd, tja. Erg veilig is het niet maar what else? een beveiligingsinstallatie aanleggen die na minder dan een jaar weer eruit gaat? dan kun je die overgang net zo goed laten liggen... Maar ja, daar hangt het hele geintje net op. Wat ik dan minder kies vind is dat de bewoners borden ophangen die vooral bedoeld zijn om de mcn'en van Connexion te pesten terwijl die er niets aan kunnen doen (is Prorail die hierover gaat).

[ Voor 52% gewijzigd door SleutelMan op 17-12-2008 16:52 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 19:49

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Cheesy schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 00:30:
[...]

Het was een VIRM. Die heb ik rond 8.45 in Zwolle gezien. Intercity Leeuwarden - Den Haag (of is het nou Schiphol of Rotterdam?)
Deze rijdt wel vaker. Heb er ook een aantal keer in gezeten.
Rijdt heel af en toe ook wel 'ns als stoptrein Utrecht-Amersfoort-Zwolle.
Klopt VIRM ja :)

Moest een tijdje terug naar heerenveen....wat stond daar klaar op leeuwarden: (maar dan wat langer)

Afbeeldingslocatie: http://i.pbase.com/u44/tune82/upload/28337453.800mat64train.jpg

Vervangend materiaal 8)7 conducteur excuseerde zich nog....voor zover ongeveer alleen het eerste gedeelte de intercom werkte :X
gelukkig moest ik niet naar rotterdam oid

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ghostrider schreef op woensdag 17 december 2008 @ 17:25:
[...]

Klopt VIRM ja :)

Moest een tijdje terug naar heerenveen....wat stond daar klaar op leeuwarden: (maar dan wat langer)

[afbeelding]

Vervangend materiaal 8)7 conducteur excuseerde zich nog....voor zover ongeveer alleen het eerste gedeelte de intercom werkte :X
gelukkig moest ik niet naar rotterdam oid
Je plaatje doet het niet, maar het zal vast Mat'64 zijn ;)

Die reed ook een tijdje met 6 bakken tussen Zwolle - Nijmegen, waar 6 bakken VIRM al krap was. Nu 7 bakken ICR, kan net, maar handig is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

aaah, die goede oude tijd waarin de 3700 (zwolle-Nijmegen) alleen reed met mat'64 :P :X. Mja, 10 baks ICR (wat eigenlijk wel handiger is) past niet op een aantal stations voorbij Arnhem geloof ik :P.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Het was leuk in het land der Belgen... alleen de terugreis vandaag verliep minder voorspoedig. Kom je op tijd in Roosendaal aan (17.30 uur), zie je op het bord al staan dat de trein 20 minuten vertraging heeft... huh :? Roepen ze om dat de trein 20 minuten vertraging gaat krijgen omdat een andere trein, ook naar Amsterdam, van rond 17.45 uur eerst zal vertrekken... nog meer huh :? En ja hoor, fijn natuurlijk de aansluiting in Rotterdam niet eens meer uit kunnen zwaaien :+

Maar wat ze daar in Rotterdam allemaal deden. Meer dan 50% van de treinen vertrok ineens van een ander spoor. Wat een geren en gevloek :D Heb ik dus de volgende aansluiting ook gemist want tegen de tijd dat ik dat in die oude riooltunnel daar doorhad dat ie dus niet vertrok van het spoor op het bord was ie al foetsie :/

Gelukkig toch uiteindelijk nog weer overgekomen :P

Positieve noot bij dit verhaal: ze hebben trouwens wel een aantal :9~ conductrices daar in België :D

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Bastien schreef op woensdag 17 december 2008 @ 22:38:
Het was leuk in het land der Belgen... alleen de terugreis vandaag verliep minder voorspoedig. Kom je op tijd in Roosendaal aan (17.30 uur), zie je op het bord al staan dat de trein 20 minuten vertraging heeft... huh :? Roepen ze om dat de trein 20 minuten vertraging gaat krijgen omdat een andere trein, ook naar Amsterdam, van rond 17.45 uur eerst zal vertrekken... nog meer huh :? En ja hoor, fijn natuurlijk de aansluiting in Rotterdam niet eens meer uit kunnen zwaaien :+
Ik heb mijn ouders er wel positief mee kunnen verrassen though.

Als je met de eurostar gaat, moet je maar even kijken. Als je maar in de benelux zit, je hebt dan wel vertraging, maar je zal het wel redden denk ik.

Op de terugweg ook ruim geplant, zodat ze iig tijd genoeg hebben om vertraging op te vangen.

En ja hoor, twee keer 20+ vertragingen _O-

Blijkbaar stond de hele benelux trein maandagavond niet op de borden, statisch noch dynamisch. Mijn moeder maar mopperen en mopperen. In Nederland hebben we het zo slecht nog niet met de fantastische mobiele site van de NS.
In hetzelfde gesprek, ze zaten ondertussen in Amersfoort: "Onze trein heeft 10 minuten vertraging, dus we drinken nu een kopje koffie in de restauratie."
* Hooglander1 klikt een beetje rond op m.ns.nl
"Nee, 4 minuten, hij is er over 8, perron 1"
"Oh, okeej, dan gaan we maar vast lopen :> "

Altijd leuk, die nieuwe technologie :)

Mijn ouders gaan echt nooit met de trein en hebben dus ook niet zo'n kaas gegeten van hoe dat tegenwoordig werkt.

• Alex)
m.ns.nl is echt handig ja, al is hij soms een tikje buggy :)

• Carpento
Ik gebruik m ook vaak, zelfs als ik achter een gewone PC zit. Veel overzichtelijker :p

• LauPro
  • Laatst online: 19-09 16:51

LauPro

Prof Mierenneuke®

silverstorm schreef op woensdag 17 december 2008 @ 10:14:
Wat is er mis met linkerspoorbeveiliging? Er zijn genoeg plekken waar alleen maar rechterspoor wordt gereden. Welke innovatie wil je graag zien? Als je een super idee hebt, zou ik eens gaan praten met ProRail. Misschien willen ze je wel in dienst nemen.
Persoonlijk zou ik niet snel gaan werken voor een dergelijke organisatie in z'n huidige vorm ;) (tenzij de bedrijfscultuur werkelijk 100% anders is dan nu naar buiten komt in de diverse media).

De innovatie die ik graag zie is dat alle sporen gewoon in beide richtingen kunnen worden bereden zonder rare situaties ('openrijden' van overwegen). Het is niet mogelijk om in dichte kernen extra sporen aan te leggen. Verder viel ik eigenlijk meer over de suggestie die werd gewekt.
Tekenend voor?
Een starre organisatie die niet bereid is om hun infrastructuur te optimaliseren en daar vooral zelf initiatief in te nemen. ProRail als beheerder moet ook zelf plannen initiëren.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• wontcachme

wontcachme

Die site is idd handig. Laatst stond ik met een paar medestudenten van een vak in de toen nog stoptrein van Zutphen naar arnhem om in Arnhem over te stappen naar nijmegen (cross platform, 15 minuten wachten). We stappen uit, ik kijk op de pda naar de site en zie een wijziging, spoor 7 - 5 minuten vertraging. Perron stond toen al vol met mensen naar Nijmegen dus ik zeg zo extra luid tegen de andere studenten van: "we moeten naar perron 7 en de trein heeft 5 minuten vertraging". Dus wij naar de trappen, zegt een vent van "nee, op dit perron komt de trein altijd, niet perron 7". Hij was uitgesproken, riep de installatie om "op perron 7 met 5 minuten vertraging". Die blik van al die mensen die was Priceless. Hoe weet hij dat nu weer voordat ze het omroepen? _/-\o_

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:58
LauPro schreef op donderdag 18 december 2008 @ 00:39:
[...]
Persoonlijk zou ik niet snel gaan werken voor een dergelijke organisatie in z'n huidige vorm ;) (tenzij de bedrijfscultuur werkelijk 100% anders is dan nu naar buiten komt in de diverse media).
je zou eens moeten weten ;) want alles wat de media zeggen is waar...

• Cheesy
  • Niet online
Carpento schreef op donderdag 18 december 2008 @ 00:21:
Ik gebruik m ook vaak, zelfs als ik achter een gewone PC zit. Veel overzichtelijker :p
Ik ook ;)
Is ook veel exacter want het geeft ook 1 minuut vertraging aan.

Probleem is alleen dat ik op m'n mobiel maar de helft werkend krijg. Actuele vertrektijden doet de "Toon" button het niet, en bij de reisplanner kan ik ook niet op "Reisadvies" klikken. Gebeurd gewoon niets. (SE 280i)

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

mocht je de mobiele site niets vinden (hij geeft trouwens ook gewoon netjes +2 of +3 aan hoor :P), er is nog een alternatief (vooral nuttig voor treinspotters :P, hij geeft wel een treinnummer maar niet het soort trein :P) : klik :P

klein voorbeeld voor mensen die te lui zijn om te klikken :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZBcl49vovqGBgoLtTXvf8qHW/full.jpg
sorry voor de crappy kwaliteit, ik zit hier achter een W2k workstation met alleen Paint en kodak imaging, dus kan de compressieopties niet kiezen of opslaan als png :P :X

[ Voor 48% gewijzigd door SleutelMan op 18-12-2008 11:29 ]

Logius | Somda | Twitter

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 16:32
Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 17:32:
[afbeelding]

Toevalligerwijze zijn ze sinds een paar dagen (iig vandaag) weggehaald, en waren de spoorbomen met plakband afgeplakt.. Iemand een idee waarom dit gebeurt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Zelfs de 2e Kamer bemoeit zich er mee ;) Ik ben benieuwd of er dan ook echt concreet plannen gemaakt worden.
BARNEVELD – De beveiliging van het Kippenlijntje, de spoorverbinding van Amersfoort, via Barneveld, naar Ede Wageningen, moet snel verbeteren.

Een motie van SGP-Tweede Kamerlid Van der Staaij van die strekking werd donderdag unaniem gesteund door de volksvertegenwoordiging.
De enkelsporige verbinding bevat nu nog een aantal onbewaakte overwegen of spoorwegovergangen met alleen een knipperlichtenbeveiliging. Het aantal treinen op de lijn is echter de afgelopen maanden verdubbeld. Daarmee is het volgens Van der Staaij „niet acceptabel” om de overwegen ongemoeid te laten.

[ Voor 4% gewijzigd door Cheesy op 19-12-2008 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Cheesy schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 00:44:
Zelfs de 2e Kamer bemoeit zich er mee ;) Ik ben benieuwd of er dan ook echt concreet plannen gemaakt worden.

[...]
Tja, dat heeft meer met de relatie van SGP<>Christelijk Barneveld te maken :P

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
Hehe, dat kon best eens wezen ja. Ik zie de SGP er alleen niet voor om nutteloze dingen te gaan doen om die relatie op peil te houden; op zich is dit toch wel een aardige actie.

Ach, en als de SGP het niet gedaan had was er wel een andere partij mee gekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu we het toch over spoorwegovergangen hebben: gisteren stapte ik uit op station rosmalen uit de stoptrein naar nijmegen. De overgang ligt gelijk na het perron, dus als de trein aankomt en de mensen in en uitstappen gaan de spoorbomen al naar beneden. Gisteren gingen ze echter al binnen een minuut weeer omhoog, dus kon de trein niet vertrekken. Toen zag je gelijk de machinist eruit gaan en de 2 conducteuren ook. Waarschijnlijk hebben ze Prorail of iets gebeld, want vrij snel erna gingen de spoorbomen weer naar beneden en kon de trein toch vertrekken.

De intercity van 8.08 naar Maastricht heeft de laatste tijd ook wel vaak vertraging als hij bij station Den Bosch aankomt. Waarschijnlijk komt het door de nieuwe dienstregeling, maakt mij op zich niet zoveel uit, ik moet toch van spoor 3 naar spoor 6 lopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Lijstje met de tarieven die NS Hispeed wil gaan hanteren tussen Amsterdam, Schiphol en Rotterdam: http://www.nshispeed.nl/images/stories/pdf/tarieven(4).pdf

Gemiddeld liggen de prijzen zo'n 60% hoger, dat lijkt me nou niet echt bevorderlijk om mensen de HSL in te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:12
YoshiBignose schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 22:48:
Leuk die nieuwe dienstregeling. Hoorn - Amsterdam meer treinen en intercity's elk half uur.

Tenminste, klinkt leuk op papier.

Tot nu toe elke trein die ik nam had vertraging. Ach ja, ze moeten even wennen natuurlijk hé :X :O
Voor mensen uit Purmerend is het er anders een stuk slechter geworden.. Het was altijd al een behoorlijk drukke trein, maar de treinen richting sloterdijk zijn nu overvol (een stuk minder treinstellen) en richting Amsterdam CS is het al helemaal een drama geworden. Enige voordeel voor mij is dat ik per januari naar Hoofddorp moet met de trein en deze trein nu 2 maal per uur rijdt ipv 1 maal per uur.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
M@cer schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 11:22:
[...]

Voor mensen uit Purmerend is het er anders een stuk slechter geworden.. Het was altijd al een behoorlijk drukke trein, maar de treinen richting sloterdijk zijn nu overvol (een stuk minder treinstellen) en richting Amsterdam CS is het al helemaal een drama geworden. Enige voordeel voor mij is dat ik per januari naar Hoofddorp moet met de trein en deze trein nu 2 maal per uur rijdt ipv 1 maal per uur.
Ja pffff jullie zijn helemaal genaaid. Soms begrijp ik de breinen achter de NS ook werkelijk niet. Extra station bouwen op Purmerend en dan minder (kleinere) treinen in gaan zetten 8)7 .

De terugweg vanaf Sloterdijk naar Hoorn is voor mij ook veel lastiger geworden. De intercity vertrekt nu :15 en :45, wat niet echt lekker aansluit met mijn metro etc. en voor die stoptrein moet je 5 min. lopen naar dat perron dus dat is ook niks :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Alex) schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 11:17:
Lijstje met de tarieven die NS Hispeed wil gaan hanteren tussen Amsterdam, Schiphol en Rotterdam: http://www.nshispeed.nl/images/stories/pdf/tarieven(4).pdf

Gemiddeld liggen de prijzen zo'n 60% hoger, dat lijkt me nou niet echt bevorderlijk om mensen de HSL in te krijgen...
Inmiddels is die pdf hernoemd naar http://www.nshispeed.nl/images/stories/pdf/tarieven.pdf

Maar die toeslag is best wel in lijn met wat er in Duitsland voor ICE's betaald moet worden.
Vergelijk het eens met het traject Keulen - Essen. Daar doe je met de RE 1 uur over en 45 minuten met de ICE. Dat is erg vergelijkbaar met Amsterdam - Rotterdam waar het nu 1 uur is met de IC en straks iets van 40 minuten met de HSL.
Betaal je ook € 7,20 toeslag voor.
Nu zijn dat daar natuurlijk treinen die van ver komen, maar in mijn ervaring is er ook lokaal verkeer dat de ICE neemt.

[ Voor 4% gewijzigd door Maasluip op 19-12-2008 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Alex) schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 11:17:

Dat schiet idd niet echt op, en zeker niet ri. brussel als de benelux opgeheven wordt...

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
SleutelMan schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 08:20:
[...]

Tja, dat heeft meer met de relatie van SGP<>Christelijk Barneveld te maken :P
Weet je het heel zeker?

Als het de Partij van de Dieren was geweest had je dan gezegd dat het voor de welzijn van de koeien en kippen was?
En de VVD dat uitgaven van de overheid goed zijn voor de economie?

Beetje vooroordelen, vind je zelf niet? Ik kan me meer vinden in de reactie van Carpento.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Hallo,
Woensdag zat ik (zoals vaak) in de trein van Almere Buiten naar Lelystad(intercity).
De trein had al meer dan 10minuten vertraging, en toen die dan eindelijk kwam, was het een (zo te zien) erg oude trein! probeer hem te zoeken op internet maar vind niet echt wat, misschien weten jullie het.

Van buiten was die gewoon blauw/geel (NS kleren) maar van binnenuit allemaal aparte apparte ruimtes met een aantal zitplaatsen naast elkaar. Ook hingen er gordijntjes bij de ramen :? De stoelen zelf waren erg relaxt.

En ik zat aan het gangpad (1 pad aan de zijkant van de trein) en stoote mijn hoofd tegen een glasplaat...Dit zit er normaal namelijk niet, haha.

Verder was het nog zo'n oud "deur systeem" je moest zo'n knop naar boven duwen om de deuren te openen.
Dat soort deuren heb ik wel eerder gezien, maar niet in combinatie met het bovenste.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 22:31

vooghel

Cunning linguist

Ik denk ICK of ICL :)

[ Voor 30% gewijzigd door vooghel op 19-12-2008 14:57 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Thanks!

Hij lijkt idd op die eerste ICK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Carpento schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 08:50:
Hehe, dat kon best eens wezen ja. Ik zie de SGP er alleen niet voor om nutteloze dingen te gaan doen om die relatie op peil te houden; op zich is dit toch wel een aardige actie.

Ach, en als de SGP het niet gedaan had was er wel een andere partij mee gekomen ;)
Zelf vind ik het miereneuken in het kwadraat dat de 2e kamer zich zo met detailbeleid moet bemoeien (wat eigenlijk door de gemeente/Provinciale Staten moet worden gedaan). Vandaar deze flauwe opmerkingen, maar dit hangt sowieso samen met het scoren in de media als politicus (en dat is een hele andere discussie :P).
TripleQ schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 14:45:
Hallo,
Woensdag zat ik (zoals vaak) in de trein van Almere Buiten naar Lelystad(intercity).
De trein had al meer dan 10minuten vertraging, en toen die dan eindelijk kwam, was het een (zo te zien) erg oude trein! probeer hem te zoeken op internet maar vind niet echt wat, misschien weten jullie het.

Van buiten was die gewoon blauw/geel (NS kleren) maar van binnenuit allemaal aparte apparte ruimtes met een aantal zitplaatsen naast elkaar. Ook hingen er gordijntjes bij de ramen :? De stoelen zelf waren erg relaxt.

En ik zat aan het gangpad (1 pad aan de zijkant van de trein) en stoote mijn hoofd tegen een glasplaat...Dit zit er normaal namelijk niet, haha.

Verder was het nog zo'n oud "deur systeem" je moest zo'n knop naar boven duwen om de deuren te openen.
Dat soort deuren heb ik wel eerder gezien, maar niet in combinatie met het bovenste.

Iemand een idee?
Dat moet wel ICL geweest zijn: die zit sinds kort (sinds de nieuwe dienstregeling :P) in de serie 14300 (Schiphol-Lelystad) :).

[ Voor 44% gewijzigd door SleutelMan op 19-12-2008 16:37 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

TripleQ schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 15:07:
Thanks!

Hij lijkt idd op die eerste ICK!
Ik denk dat het ICL is. Dat materieel is tegenwoordig ook allemaal geel-blauw.
Het grote verschil tussen ICK en ICL is dat ICK alleen maar 6-persoons coupés heeft en ICL heeft in één rijtuig 5-persoons coupés aan de einden en een soort zitlandschap (ook weer met 5 zitplaatsen per raam) in het midden.

ICK komt normaal gesproken niet buiten de 1900 Venlo - Den Haag Centraal tot inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
SleutelMan schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 16:34:
[...]

Zelf vind ik het miereneuken in het kwadraat dat de 2e kamer zich zo met detailbeleid moet bemoeien (wat eigenlijk door de gemeente/Provinciale Staten moet worden gedaan). Vandaar deze flauwe opmerkingen, maar dit hangt sowieso samen met het scoren in de media als politicus (en dat is een hele andere discussie :P).
Ik ben het daar wel helemaal mee eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Maasluip schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 16:48:
[...]

Ik denk dat het ICL is. Dat materieel is tegenwoordig ook allemaal geel-blauw.
Het grote verschil tussen ICK en ICL is dat ICK alleen maar 9-persoons coupés heeft en ICL heeft in één rijtuig 5-persoons coupés aan de einden en een soort zitlandschap (ook weer met 5 zitplaatsen per raam) in het midden.

ICK komt normaal gesproken niet buiten de 1900 Venlo - Den Haag Centraal tot inzet.
Yep, dan is het toch de ICL geweest..
Vond het allemaal maar luxe...aparte bagage opberg ruimtes vakken...
Maar deze komt zo te horen dus wel vaker voor... Was voor mij iig de eerste keer, terwijl ik toch al aardig wat jaartjes met de trein ga... Voornamelijk denbosch/utrecht utrecht/zwolle lelystad/almere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Komt omdat ICL er nog niet zo gek lang is, word pas sinds eind 2006 in Nederland ingezet.

Is wel oud spul (bijna 46 jaar oud alweer), maar kan nog wel redelijk mee.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Het duurt even, maar dan heb je naast spierpijn door het van het bergje afflikkeren ook wat: SNCFF met een badkuip aan de loc.
Afbeeldingslocatie: http://www.lucpeulen.nl/v3flash/railways/groot/008657.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.lucpeulen.nl/v3flash/railways/groot/008659.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.lucpeulen.nl/v3flash/railways/groot/008680.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
SleutelMan schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 16:34:
[...]

Daar geef ik je helemaal gelijk in!
Vandaar dat ik ook verwonderd was dat het in de 2e Kamer aan de orde was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luccus schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 17:47:
Het duurt even, maar dan heb je naast spierpijn door het van het bergje afflikkeren ook wat: SNCFF met een badkuip aan de loc.
Mooie pics. Zie ik daar een Belgische en Nederlandse vlag op die laatste foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Klopt: het is het logo van SNCF Fret Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

wildhagen schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 17:30:
Komt omdat ICL er nog niet zo gek lang is, word pas sinds eind 2006 in Nederland ingezet.

Is wel oud spul (bijna 46 jaar oud alweer), maar kan nog wel redelijk mee.
Nou, zo oud zal het niet zijn. In ontwerp is het wel 46 jaar oud, maar zelfs de oudste ICK is pas van 1972.
ICL is daarbij begin jaren 90 flink verbouwd en heeft daarbij ook nieuwe draaistellen gekregen (geschikt voor 200 km/h). Je merkt het verschil tussen ICK en ICL daardoor wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 21:26

TMDevil

Blaat

Vandaag net de spinter gemist naar Breukelen (van Utrecht), natuurlijk flink de pest er in, gezien ik hem net weg zag rijden. Maar daardoor heb ik wel een nieuwe sprinter gezien, meteen even wat plaatjes gemaakt met de telefoon (dus sorry voor de crappy kwaliteit :X )

Nieuw sprinter
Vorokant van de trein, ziet er wel netjesuit moet ik zeggen.

Nieuw sprinter
TFT scherm, hing er in elke coupé één

Nieuw sprinter
Het knikput in een treinstel

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8wxt7yseAm8Ow0AW3lx1wXE0/thumb.jpg
Genoeg staanplaatsen in de trein aanwezig :|

Om even mee te gaan over de ICK discussie, van mij mogen ze die er asap uitgooien, ik slaap vaak in de trein, maar door het gebrek aan comfort lukt me dat totaal niet in een ICK. Was ook blij toen ze die van het traject Schilhol<->Eindhoven af hebben gehaald (hoewel ik dat nu niet meer rij).

[ Voor 11% gewijzigd door TMDevil op 20-12-2008 18:14 ]

n54 power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Die SLeTten rijden nog steeds proefritten; morgen hetzelfde als vandaag: Utrecht - Zwolle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 10:12

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Luccus schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 18:23:
Die SLeTten rijden nog steeds proefritten; morgen hetzelfde als vandaag: Utrecht - Zwolle.
Totdat de kinderziektes opgelost zijn die Bombardier op zal lossen.
Er schijnen volgens bronnen op Somda nog problemen met de dodeman te zijn, en met het diagnosesysteem die soms een eigen leven leidt... En dan ook nog het 'op hol slaan' van de computer bij een aankoppeling, en duitse texten die nog niet vertaald zijn naar het Nederlands....

Planning: medio Jan of zelfs Feb....

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Bombardier is daarmee bezig, niet Siemens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

De NS lijkt een voorschotje te nemen op de invoering van de OV-chipkaart door maar compleet te stoppen met kaartcontroles... Ik heb afgelopen 3 dagen 12 uur in de trein gezeten (meeste intercity) en ben welgeteld 2 keer gecontroleerd:

1. Normale controle op vrijdag rond 14u, en het feit dat ik met een weekendretour reisde (geldig vanaf 19u) werd niet opgemerkt. Ik was er van overtuigd dat hij vanaf 12u geldig was, en ik kwam er dus mee weg.
2. De conducteur loopt door de cabine heen en zegt: "jullie hebben allemaal wel een kaartje toch?" en is direct weer weg. Ook mooi :P

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Moartn schreef op zondag 21 december 2008 @ 23:13:
De NS lijkt een voorschotje te nemen op de invoering van de OV-chipkaart door maar compleet te stoppen met kaartcontroles... Ik heb afgelopen 3 dagen 12 uur in de trein gezeten (meeste intercity) en ben welgeteld 2 keer gecontroleerd:

1. Normale controle op vrijdag rond 14u, en het feit dat ik met een weekendretour reisde (geldig vanaf 19u) werd niet opgemerkt. Ik was er van overtuigd dat hij vanaf 12u geldig was, en ik kwam er dus mee weg.
2. De conducteur loopt door de cabine heen en zegt: "jullie hebben allemaal wel een kaartje toch?" en is direct weer weg. Ook mooi :P
Oh, dus jij wordt wel gecontroleerd? Ik kom echt letterlijk één keer per maand een controleur tegen ofzo...

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 22-09 12:15

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Zag in Roosendaal zo'n NS OV Chipkaart paal staan, best mooie dingen. In tegenstelling tot die units die je zo overal ziet staan door Nederland heen, heeft deze een groot grafisch wit backlid LCD display waarop meer informatie te zien is. Zou je dan ook vertraging of aansluiting zien? Dat zou namelijk wel extreem makkelijk zijn eigenlijk.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:12
Op het traject Sloterdijk-Purmerend is controle tegenwoordig ook echt een zeldzaamheid. Volgens mij deze maand pas 1 keer gecontroleerd..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Vanmorgen op traject zaandam-a'dam bijlmer 3 keer controle.

1e keer in stoptrein tussen zaandam en sloterijk
2e keer in ic tussen centraal en amstel (redde door de continue overstap weer eens niet de stoptrein)
3e keer in stoptrein tussen amstel en bijlmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Het hangt natuurlijk van de tijden af. In de spits wordt er stukken minder gecontroleerd, omdat iedereen toch een abo heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
zwahiel schreef op maandag 22 december 2008 @ 09:11:
Zag in Roosendaal zo'n NS OV Chipkaart paal staan, best mooie dingen. In tegenstelling tot die units die je zo overal ziet staan door Nederland heen, heeft deze een groot grafisch wit backlid LCD display waarop meer informatie te zien is. Zou je dan ook vertraging of aansluiting zien? Dat zou namelijk wel extreem makkelijk zijn eigenlijk.
Ik mag het hopen van niet. Je wilt niet hebben dat mensen gaan kijken naar de vertrekkende treinen op een plek waar andere mensen moeten inchecken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

YoshiBignose schreef op maandag 22 december 2008 @ 12:07:
Het hangt natuurlijk van de tijden af. In de spits wordt er stukken minder gecontroleerd, omdat iedereen toch een abo heeft.
Denk dat het ook te maken heeft met amper doorkomen ivm volle balkons ?
(Reis zelf trouwens altijd na 9'en aangezien dat goedkoper is als een abo)

Pagina: 1 ... 24 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.