Het grote spoorwegentopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 54 Laatste
Acties:
  • 172.743 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:24

Luke!

#Treinbaas
Anoniem: 9449 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 20:06:
Wat staat er (momenteel) eigenlijk voor spanning of de havenspoorlijn?
<knip>
Dus is het 25 kV, 1,5 kV of helemaal niets?
Niks. Er komt uiteindelijk 25 kV op te staan. De 1200 komen er gesleept of geduwd naartoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Nog een recente foto van de V200 in actie:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dfetNtkZZih0nzN72bOIx5SQ/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Was dit hier al bekend?
Paris, February 20, 2008 – Veolia Cargo signed an agreement for the acquisition of Rail4Chem, a company that specializes in international rail freight transportation. Owned by four private shareholders, Rail4Chem recorded revenue of over €80 million in 2007. The acquisition will come into effect in 2008 subject to the approval of the antitrust authorities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-05 23:12

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

wel op somda :P

Ja, wat moet je ervan zeggen? Mooi voor Veolia, en voor de Veolia-haters minder natuurlijk. Voor de rest niet zo schokkend nieuws :P

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-06 07:17
Anoniem: 9449 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 23:43:
Nog een recente foto van de V200 in actie:

[afbeelding]
Blijf het een houtje-touwtje bovenleiding vinden daar in deutschland! Maar jah het werkt prima :)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericding
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-06 08:19

ericding

Altijd de eerste.

IJnte schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:10:
[...]

Blijf het een houtje-touwtje bovenleiding vinden daar in deutschland! Maar jah het werkt prima :)
Daar kun je op basis van deze foto helemaal niets over zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

IJnte schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:10:
[...]

trouwens, zo was het vroeger in Nederland ook hoor. Zoek maar eens naar oude foto's van Utrecht CS. Het is best stevig, alleen vereist het nogal wat spanwerk en rekenwerk om alles strak te hebben hangen. Onderhoudsvriendelijk is het ook niet echt... :P

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:06
SleutelMan schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:01:
[...]

trouwens, zo was het vroeger in Nederland ook hoor. Zoek maar eens naar oude foto's van Utrecht CS. Het is best stevig, alleen vereist het nogal wat spanwerk en rekenwerk om alles strak te hebben hangen. Onderhoudsvriendelijk is het ook niet echt... :P
Denk aan de tramleidingen in Amsterdam. Toch verbaasd het me dat het af en toe niet naar beneden komt kletteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-06 21:56

Spacecowboy

XBL: Biggmans

SleutelMan schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:01:
[...]

Om een of andere reden vond ik dat er vroeger alijd heel spannend uitzien... Tegenwoordig is 't allemaal zo strak en netjes...

Dit bedoel ik dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.nicospilt.com/dia/dia0062.JPG
(C) Nico Spilt (www.nicospilt.com)

[ Voor 10% gewijzigd door Spacecowboy op 26-02-2008 17:02 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

ericding schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:30:
[...]

Wel hoor. Of zie jij wel portalen staan?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:07
Spacecowboy schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 16:53:
[...]

Om een of andere reden vond ik dat er vroeger alijd heel spannend uitzien... Tegenwoordig is 't allemaal zo strak en netjes...

Dit bedoel ik dus:
[afbeelding]
(C) Nico Spilt (www.nicospilt.com)
Zuidkant van Utrecht Centraal sporen richting Den Bosch en Arnhem zit nog een piep klein stukje met een soort dwars ondersteuning zoals op deze foto. Ik bedoel dus, een bovenleidin die een andere bovenleidin ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
ericding schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:30:
[...]

Blaat... Komt er ook 1 een keer binnenzijlen.. Ik vindt het er appart uitzien, en dat mag ik vinden:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Termi schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 23:10:
[...]

Zuidkant van Utrecht Centraal sporen richting Den Bosch en Arnhem zit nog een piep klein stukje met een soort dwars ondersteuning zoals op deze foto. Ik bedoel dus, een bovenleidin die een andere bovenleidin ondersteunt.
Jarenlang Utrecht - Houten gedaan met de trein; probeer het me even voor de geest te halen. Je bedoelt daar net voor stationUtrecht Lunetten?

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Morgen de laatste rit met de DH-tjes op de Maaslijn. Wie er bij wilt zijn moet vroeg zijn :P Tussen 7 en 8!
Afbeeldingslocatie: http://www.jantzen.nl/trein/groningen/emma/2.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door IJnte op 27-02-2008 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
IJnte schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 19:14:
Morgen de laatste rit met de DH-tjes op de Maaslijn. Wie er bij wilt zijn moet vroeg zijn :P Tussen 7 en 8!
De laatste vier eentjes gaan om 10u precies uit Nijmegen naar Zwolle.

[ Voor 4% gewijzigd door Luke! op 27-02-2008 19:27 ]

• ericding
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-06 08:19

ericding

Altijd de eerste.

IJnte schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 11:54:
[...]

Blaat... Komt er ook 1 een keer binnenzijlen.. Ik vindt het er appart uitzien, en dat mag ik vinden:)
Ik bedoelde dat je niet kunt zien op die foto of het goed functioneert... 't is een diesel. ;)

• mrsar
  • Laatst online: 20-06 22:12

mrsar

waar een sar is,is een wodka

volgens mij zie ik een zooi van die staan tussen amsterdam centraal en muiderpoort.blijf ze lelijk vinden :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• IJnte
mrsar schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 09:21:
volgens mij zie ik een zooi van die staan tussen amsterdam centraal en muiderpoort.blijf ze lelijk vinden :P
Kan kloppen. Ze worden allemaal afgevoerd en op diverse plekken gestald. Jij mag ze lelijk vinden, ik vindt het mooie treinen :)
Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/mhijong19/pictures/IMG_4113.jpg
Wadlopers opgesteld bij Zwolle om 12:00 :)

[ Voor 13% gewijzigd door IJnte op 28-02-2008 22:49 ]

• mace
  • Laatst online: 20-06 14:58

mace

Sapere Aude

Die krengen rijden geloof ik nog steeds op almelo-marienberg, of het is nu mat 64 maar ik kan me vergissen, ik kom namelijk nooit op het perron waar die trein stopt.

[ Voor 46% gewijzigd door mace op 28-02-2008 22:48 ]

• IJnte
mace schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 22:47:
Die krengen rijden geloof ik nog steeds op almelo-marienberg, of het is nu mat 64 maar ik kan me vergissen, ik kom namelijk nooit op het perron waar die trein stopt.
Vroeger :) Ik zag vandaag een DM90 staan ri marienberg. Later op de dag een PlanV

• mace

mace

Sapere Aude

IJnte schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 22:50:
[...]

Vroeger :) Ik zag vandaag een DM90 staan ri marienberg. Later op de dag een PlanV
Die Plan V staat er zowat altijd wel. Buffeltjes rijden voor zover ik weet alleen op Zwolle > Enschede, misschien stond hij bij het verkeerde perron? Gebeurt nog wel eens tegenwoordig nu ze met het spoor bezig zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door mace op 28-02-2008 22:54 ]

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
mace schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 22:47:
Op Almelo - Mariënberg hangt geen draad, dus als daar Mat '64 moet rijden moet je zelf gaan duwen. :P Op die lijn rijdt alweer even Lint41.

[ Voor 4% gewijzigd door Luke! op 28-02-2008 23:05 ]

• mace

mace

Sapere Aude

Luccus schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 23:02:
[...]
Op Almelo - Mariënberg hangt geen draad, dus als daar Mat '64 moet rijden moet je zelf gaan duwen. Op die lijn rijdt alweer even Lint41.
Ohja. 8)7

• IJnte
Luccus schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 23:02:
[...]
Op Almelo - Mariënberg hangt geen draad, dus als daar Mat '64 moet rijden moet je zelf gaan duwen. :P Op die lijn rijdt alweer even Lint41.
Dan stond de CTA fout vandaag :P Er stond een PlanV met op de CTA: Emmen :)

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
IJnte schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 23:29:
[...]
Dan stond de CTA fout vandaag :P Er stond een PlanV met op de CTA: Emmen :)
Wat is het verband tussen Zwolle - Mariënberg - Emmen en Mariënberg - Almelo? :+

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

IJnte schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 22:45:
[...]

Kan kloppen. Ze worden allemaal afgevoerd en op diverse plekken gestald. Jij mag ze lelijk vinden, ik vindt het mooie treinen :)
[afbeelding]
Wadlopers opgesteld bij Zwolle om 12:00 :)
Klopt, ook een prachtig filmpje op youtube :) : hier

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 20-06 22:27

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

IJnte schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 11:54:
[...]

sorry om te mierenneuken en ff compleet offtopic, maar ik vindt :? ;(

Ik = stam zonder toevoeging...
Irriteer me nooit aan spelfouten, maar dit is toch wel ERG tenenkrommend hoor...!

Nog ff een ontopic, die Protos stellen worden ook in Blerick onderhouden / nagekeken? Zag er gisteren weer eentje vanuit die richting voorbij gaan in Helmond richting Eindhoven.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Geachte Klant,

Wij hebben uw vraag ontvangen, hartelijk dank voor het gebruik maken van deze e-mail service.
U kunt van ons binnen twee werkdagen een antwoord verwachten.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Nederlandse Spoorwegen.
Ben benieuwd. Trein gemist op Schiphol toen ik uit mijn vlucht kwam omdat de automaat alle kaarten uitspuugde als Ongeldig. Een automaat er naast deed het wel, maar toen was de trein al weg. Zo rond 23:45 is mijn waardering voor humor niet zo hoog :X

Ze hebben in ieder geval nu het automaatnummer dat niet werkt.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

zwahiel schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 02:09:
[...]

Irriteer me nooit aan spelfouten, maar dit is toch wel ERG tenenkrommend hoor...!

Nog ff een ontopic, die Protos stellen worden ook in Blerick onderhouden / nagekeken? Zag er gisteren weer eentje vanuit die richting voorbij gaan in Helmond richting Eindhoven.
Uit mn hoofd gezegd is het onderhoud in Amersfoort. Diegene die je bij Eindhoven zag kan door de wasstraat gaan (onwaarschijnlijk, maar ik zei, KAN :+) maar waarschijnlijk is het de 50xx (weet ik niet uit mn hoofd, ga ik nu niet opzoeken met in deze slaperige bui :P), Connexxion heeft een normaal stel uit de dienst* gehaald voor extra testen (geloof met verhoogde snelheid, de PROTOS is nu alleen toegelaten tot 100 km/h en ze willen toelating tot 130 voor het stukje Amersfoort-Barneveld Noord) en gekoppeld rijden, maar deze dingen zeg ik even uit mn hoofd. Van eindhoven naar venlo is natuurlijk een populair testtraject (zie ook de SLT) dus dat zou wel kunnen kloppen

* in de normale dienst heeft CXX weer plan V 840 van NSFS geleased, die rijd nu weer (tijdelijk) over de valleilijn :)

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
5031 rijdt t/m dinsdag inderdaad proefritten op Helmond - Horst=Sevenum. Wassen van de stellen gebeurt in Utrecht.

[ Voor 22% gewijzigd door Luke! op 29-02-2008 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Zeg weet iemand hoe dat met die coleance regeling gaat. Heb nu al een maand zo geleden een brief gestuurd naar NSR omdat ik mijn OV vergeten was en daarvoor bij de conducteur op de bon geslingerd werd (nadat ik 'm zelf aangesproken had!). Je mag met je SOV een keer per jaar je kaart vergeten je boete wordt dan kwijt gescholden en je krijgt 't terug gestort op je rekening. Maar ik heb nog steeds niets van NSR gehoord. Geen brief niks.

Straks 's bellen, maar zijn er hier mensen die ervaring daarmee hebben dat 't lang duurt?

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
[...]

Afdeling mierenneuken inderdaad :> Typo moet kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Niet die typo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

zwahiel schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 12:51:
Zeg weet iemand hoe dat met die coleance regeling gaat. Heb nu al een maand zo geleden een brief gestuurd naar NSR omdat ik mijn OV vergeten was en daarvoor bij de conducteur op de bon geslingerd werd (nadat ik 'm zelf aangesproken had!). Je mag met je SOV een keer per jaar je kaart vergeten je boete wordt dan kwijt gescholden en je krijgt 't terug gestort op je rekening. Maar ik heb nog steeds niets van NSR gehoord. Geen brief niks.

Straks 's bellen, maar zijn er hier mensen die ervaring daarmee hebben dat 't lang duurt?
Toevallig vorige maand ook een opgestuurd, maar nog steeds niks van gehoord...

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
zwahiel schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 12:51:
Ja, kan wel eens zes tot acht weken duren.
Eens. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:35

Wokschotel

Op 6 wielen

[...]

Ik erger me aan mensen die uitdrukkingen of woorden verhaspelen :')

On topic: euh, niets eigenlijk :P

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Dinsdag (en dus niet woensdag zoals op Sombaaaa wordt beweerd) komen de laatste twee Veolia D-GTW's van de lopende serie binnen in Venlo. De eerste E-GTW's van Arriva hobbelen inmiddels al in Zwitserland rond. De E-GTW's van Veolia volgen dan reeds begin juli.

[ Voor 12% gewijzigd door Luke! op 02-03-2008 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Motrax schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 02:20:
[...]
Ben benieuwd. Trein gemist op Schiphol toen ik uit mijn vlucht kwam omdat de automaat alle kaarten uitspuugde als Ongeldig. Een automaat er naast deed het wel, maar toen was de trein al weg. Zo rond 23:45 is mijn waardering voor humor niet zo hoog :X

Ze hebben in ieder geval nu het automaatnummer dat niet werkt.
Graag beantwoorden wij uw e-mail. U laat ons weten dat de kaartautomaat uw pinpas weigerde. Onze excuses voor dit ongemak.

Een pinpas kan om diverse redenen geweigerd worden. Soms is het voor de kaartautomaat niet mogelijk om een pinpas te lezen. In een aantal gevallen kunt u de kaartautomaat vragen om een betaalbewijs, waarop u kunt aflezen wat de reden is van de weigering.

Wij raden onze klanten altijd aan om voor gebruik van de kaartautomaat de magneetstrip goed schoon te maken. Nadat de magneetstrip goed schoongemaakt te hebben word deze altijd geaccepteerd bij de kaartautomaat.

Graag vertrouwen wij erop dat uw volgende treinreizen naar wens verlopen.

Mocht u nog vragen hebben, dan beantwoorden wij deze graag. Stuur daarvoor een antwoord op deze e-mail of vul een nieuw e-mailformulier op de site in.
Tuurlijk. Mijn pinpas + twee credit cards werken niet in de automaat, maar in de automaat er naast wel en dan ligt het aan mijn pas.

En ja, ik ben er van op de hoogte dat credit cards in de meeste automaten niet geaccepteerd worden, maar er zijn er een paar (de allernieuwste?) die dat wel doen. Ik heb de logo's gecontroleerd...

Maar goed, zal wel weer aan mij liggen. Woensdag sta ik weer op Schiphol en pak die automaat weer als ik tijd over heb.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-06 15:56

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Motrax schreef op maandag 03 maart 2008 @ 14:48:
[...]

Tuurlijk. Mijn pinpas + twee credit cards werken niet in de automaat, maar in de automaat er naast wel en dan ligt het aan mijn pas.
Dat heet een standaard tekstbouwsteen. "Oh, mailtje met pinpas werkt niet? Reply, #include pinpas-wordt-geweigerd, Send".

Ze hebben nog niet eens verder gelezen dan jouw melding "Mijn pinpas deed het niet en...".

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-06 11:16

djiwie

Wie?

Tip: kies voor 'Maestro' in plaats van 'PIN', die eerste is wat minder streng en pakt geweigerde pinpassen vaak alsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteren zijn er weer een paar class66'en aangekomen in Rotterdam:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Qu1XD3DVB1exCrOBTBZ7KEuC/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Blijf 't lelijke modellen vinden...

Luccus, komen die hekken in Blerick tot aan de loods van Voith of blijven ze halverwege het emplacement staan? (kan alweer geregeld zijn daar, kom er niet zo vaak)

@Wokschotel :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
zwahiel schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 11:40:
Luccus, komen die hekken in Blerick tot aan de loods van Voith of blijven ze halverwege het emplacement staan? (kan alweer geregeld zijn daar, kom er niet zo vaak)
Je bedoelt neem ik aan de hekken die nu tussen de lijn naar Nijmegen en de lijn naar Eindhoven staan? Ik vermoed dat dat blijft zoals nu; de sporen waar het om gaat gaan door Speno gebruikt worden.

By the way: RP's 6402 met een beetje hulp verdwaald én een zongat van twee portalen groot:
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007611.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Laatst online: 00:07
Motrax schreef op maandag 03 maart 2008 @ 14:48:
[...]

[...]

En ja, ik ben er van op de hoogte dat credit cards in de meeste automaten niet geaccepteerd worden, maar er zijn er een paar (de allernieuwste?) die dat wel doen. Ik heb de logo's gecontroleerd...

Maar goed, zal wel weer aan mij liggen. Woensdag sta ik weer op Schiphol en pak die automaat weer als ik tijd over heb.
Op zo'n moment, gewoon in de trein springen conducteur opzoeken situatie uitleggen. Met een goede conducteur zul je altijd wel geholpen worden.

Me ervaring met de NS klantenservice voor reizen zonder SOV, geloof 3 weken. Maar keurig netjes bedrag incl boete terug :). Geloof dat er nu nog een aanvraag ligt van Oktober 2007 :+.

[ Voor 11% gewijzigd door Termi op 05-03-2008 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 9449 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 10:09:
Gisteren zijn er weer een paar class66'en aangekomen in Rotterdam:

[afbeelding]
Ik vind 't altijd best grappig dat dit soort dingen gewoon in een boot worden geflikkerd. Heeft iets heel erg kinderlijks, eigenlijk. Jochie dat z'n modeltreintjes gewoon maar naast elkaar heeft gezet, zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyBeR schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 22:44:
Ik vind 't altijd best grappig dat dit soort dingen gewoon in een boot worden geflikkerd. Heeft iets heel erg kinderlijks, eigenlijk.
Heel kinderlijk, totdat je de prijs van zo'n boot per dag weet. Dan realiseer je je dat er een aantal mensen goed over (na)gedacht (zou moeten) hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 10-06 22:30
Voor een 3d model van een ICE ben ik op zoek van een of meerdere foto's van een redelijk modern onderstel. Zijn hier misschien mensen die me daar aan kunnen helpen? Misschien met een logische zoekterm? Trein en onderstel leverde helaas geen resultaat op. Als de trein klaar is zal ik uiteraard een afbeelding plaatsen.. :)

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Wat bedoel je met 'onderstel'? 'Draaistel'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Ehh.. :P Ik ben niet zo'n trein kenner, maar ik bedoel de wielen incl ophanging.

Op de plek van de groene wieltjes..

Afbeeldingslocatie: http://www.adminter.nl/images/train/007.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

draaistel ja...

De trein die je bedoelt is eigenlijk de Siemens Velaro

Hier is een algemene brochure met wat kleine pic's ervan erin
http://www.transportation...image_brochure_trains.pdf
Hier is de folder van 't ding zelf (ICE3)
http://www.transportation...oduct_brochure_velaro.pdf

Denk dat je aan deze 't meeste hebt, aangezien hier ook wat aparte tekeningen van de draaistellen in staan: http://references.transpo...248-V2-X-7600856.pdf&l=en
(Da's de folder van de ICE3 series)

Verder nog Wikipedia Wikipedia: Siemens Velaro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
zwahiel schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 02:16:
draaistel ja...

De trein die je bedoelt is eigenlijk de Siemens Velaro

Hier is een algemene brochure met wat kleine pic's ervan erin
http://www.transportation...image_brochure_trains.pdf
Hier is de folder van 't ding zelf (ICE3)
http://www.transportation...oduct_brochure_velaro.pdf

Denk dat je aan deze 't meeste hebt, aangezien hier ook wat aparte tekeningen van de draaistellen in staan: http://references.transpo...248-V2-X-7600856.pdf&l=en
(Da's de folder van de ICE3 series)

Verder nog Wikipedia Wikipedia: Siemens Velaro
Thanks, je bent geweldig...

Via wikipedia kwam ik uit op deze site en die bevat meer dan genoeg info.
http://www.ice-fanpage.de...ilder/ice_bw/ice_bw01.htm

[ Voor 7% gewijzigd door HawVer op 07-03-2008 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

No problem!

Geinige site, die had ik nog niet gezien.
Wist niet dat de ICE ook in Frankrijk reed vanuit Frankfurt / Köln :D
Lijkt me een mooi gezicht zo'n ICE en TGV in één station...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

zwahiel schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 17:37:

Lijkt me een mooi gezicht zo'n ICE en TGV in één station...
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/78/Tgv_ice.jpg/800px-Tgv_ice.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.eurotrib.com/files/3/070526_ICE___TGV_Paris_petit.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.euregiochambers.com/weimages/06_ICE-Thalys.jpg

;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
GTW 210 is gister volgens het boekje als 400e GTW gepresenteerd en gaat sindsdien door het leven als Wilhelm Tell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

nog leuker, bekijk deze eens :P :

Afbeeldingslocatie: http://www.nicospilt.com/anderen/RR20030222_ICE-Thalys.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.nicospilt.com/anderen/RR20030113_ICE-Thalys.JPG
Met dank aan Nico Spilt ;)

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ligt het aan mij of doen die Nico Spilt links het niet?

===

Wat een rare opschriften op deze loc trouwens:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/od8sjBKRJjyYFkSlX6R0Hyb7/full.jpg

Is deze lok van Hoeben? Wat doet ie dan op de Kijfhoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hoeben heeft een heleboel locomotoren gesloopt destijds, (o.a.) de 303 is daarbij als tractie gebruikt om de te slopen locomotoren te vervoren (vandaar de bijnaam "Sloop Express"). Dat is ergens zo rond 2002/2003 geweest volgens mij.

Niet alleen locomotoren trouwens, ook ander materieel, zie o.a. deze foto: http://www.geocities.com/trainpictures6/PA210006.JPG of http://www.geocities.com/trainpictures6/DCP_9093.JPG

Of hij nog steeds eigendom is van Hoeben zou ik verder niet weten, en wat hij op de Kijfhoek doet ook niet.,.. volgens http://www.locomotor.nl/locaties.htm is hij nu eigendom van Railion. :? Volgens diezelfde lijst is die gele locomotor erachter de 324, eveneens eigendom van Railion....

[ Voor 25% gewijzigd door wildhagen op 08-03-2008 16:12 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze hebben allebei dat nummer 65 dus ze zullen i.d.d. wel van dezelfde eigenaar zijn. En is dat Express zonder 2e s een grap ofzo?

Leuke link trouwens. Opvallend hoeveel sikken er nog niet gesloopt zijn. Meer dan de helft zo lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat nummer 65 heeft niet zoveel te maken met de eigenaar, dat hadden ze in de NS-tijd namelijk ook allemaal. Het is namelijk de maximumsnelheid van die dingen :)

En idd er zijn redelijk wat Sikjes bewaard gebleven bij musea, zowel rijdend en als statisch object. Op zich ook weer niet zo raar, er zijn er toch 170 gemaakt in totaal. Ze hebben ook erg lang dienst gedaan: van 1927 tot ongeveer het jaar 2002 ongeveer (en sporadisch nog iets langer zelfs).

[ Voor 15% gewijzigd door wildhagen op 08-03-2008 16:18 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
wildhagen schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 16:02:
Hoeben heeft een heleboel locomotoren gesloopt destijds, (o.a.) de 303 is daarbij als tractie gebruikt om de te slopen locomotoren te vervoren (vandaar de bijnaam "Sloop Express"). Dat is ergens zo rond 2002/2003 geweest volgens mij.
Helemaal geen locomotoren zelfs. :P
Of hij nog steeds eigendom is van Hoeben zou ik verder niet weten, en wat hij op de Kijfhoek doet ook niet.,.. volgens http://www.locomotor.nl/locaties.htm is hij nu eigendom van Railion. :? Volgens diezelfde lijst is die gele locomotor erachter de 324, eveneens eigendom van Railion....
De loc is nooit eigendom geweest van Hoeben - tijdens de inzet van Maastricht was de loc gewoon van Railion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecom
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-06 09:09
Verkeert Roland in een midlife crises :?

Z'n site is al 'n maand niet ververst......... (http://www.rolandrail.net/)

Of is tie toe aan een andere hobby :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
spacecom schreef op zondag 09 maart 2008 @ 18:11:
Verkeert Roland in een midlife crises :?
Vind je je vraag gepast? Lees wat er bovenaan het Cargonieuws staat - en als je het Cargonieuws zo belangrijk vindt en dus regelmatig leest had je ook geweten waarom het lang duurt voor er een update is. Ook dit soort volledig respectloze vragen zorgen ervoor dat een update nóg langer op zich laat wachten.

[ Voor 3% gewijzigd door Luke! op 09-03-2008 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:24
offtopic:
Hap.

Mag je tegenwoordig niet eens je vraag op een wat prikkelende manier stellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoezo hap? De reply van Luccus is volledig terecht. Als spacecom zich ook maar enigszins verdiept had in de materie had hij kunnen weten dat het verwijt aan het adres van Roland ongepast is. Bovendien voegt de constatering dat er al een tijdje geen update is geweest niets toe; dat zien wij zelf ook wel, en degenen die dat niet zien zijn er blijkbaar ook niet in geinteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:24
Mwah, ik kijk er ook heel af en toe, en ik krijg op dit moment niet redelijkerwijs gevonden waarom zijn vraag ongepast zou zijn. Ja, tuurlijk: ik snap ook wel dat die updates er pas komen als hij tijd of zin heeft, maar als er een maand niks gebeurt zou je ook iets explicieter aan kunnen geven dat we even niks moeten verwachten.

Ga je als webmaster verlangen dat je bezoekers zich eerst ergens in verdiepen voor ze kunnen beslissen of hun vraag wel of niet ongepast is ? Die disclaimer vind ik dan maar erg flauwtjes hoor.

Buiten dat: als Luccus wel weet hoe de vork in de steel zit (of iig beter ingelicht is dan spacecom) dan zou hij toch ook even aan kunnen geven hoe het zit. Spacecom hoeft ongetwijfeld niet alle details te weten. Dat lijkt me gezonder dan het op deze manier te benaderen.

[ Voor 6% gewijzigd door Carpento op 09-03-2008 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11-2023
Heeft er iemand een foto (min. 850 breed) van een gesloten spoorwegovergang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Laatst online: 20-06 16:44
the_scientist schreef op maandag 10 maart 2008 @ 14:12:
Heeft er iemand een foto (min. 850 breed) van een gesloten spoorwegovergang?
Ja google

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Carpento schreef op zondag 09 maart 2008 @ 19:50:
Buiten dat: als Luccus wel weet hoe de vork in de steel zit (of iig beter ingelicht is dan spacecom) dan zou hij toch ook even aan kunnen geven hoe het zit. Spacecom hoeft ongetwijfeld niet alle details te weten. Dat lijkt me gezonder dan het op deze manier te benaderen.
Nee, het blijft volledig ongepast om op een dergelijke manier te vragen naar het hoe en wat. Eenieder die de site bekijkt - óók al is dat maar af en toe - moet zich kunnen inbeelden hoeveel werk erin en in het maken van de TDR gaat zitten. Vraag je je af waarom er radiostilte heerst, dan kijk je eerst verder dan je neus lang is (er is genoeg over gezegd in het Cargonieuws) en neem je desnoods contact op met de maker van de site zelf, voordat je blöde berichten met een m.i. vervelende ondertoon op een ander forum plaatst.

[ Voor 15% gewijzigd door Luke! op 10-03-2008 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Leuke aflevering van transportwereld over vervoer van gevaarlijke stoffen per spoor.

http://www.rtl.nl/automotor/rtltransportwereld/video/

[ Voor 15% gewijzigd door HawVer op 10-03-2008 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sY8tPyr5mTS8qcJVNMXzZSxt/full.jpg

http://www.rolandrail.net/cjb07/cjb_intek.php

Luccus, er staan ook foto's van jou in:

http://www.rolandrail.net/cjb07/opmaak%20R4C%20v1.pdf

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 10-03-2008 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Anoniem: 9449 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 22:51:
Luccus, er staan ook foto's van jou in:
Je meent het. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Gestrande trein Geldermalsen en Den Bosch
Tussen Zaltbommel en Den Bosch moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door een gestrande reizigerstrein rijden er tussen Geldermalsen en Den Bosch geen treinen en rijden er tussen Amsterdam en Utrecht Centraal minder treinen.
*Doorgaande reizigers tussen Eindhoven en Amsterdam en tussen Tilburg en Utrecht Centraal kunnen omreizen via Rotterdam Centraal.

Defecte reizigerstrein Utrecht
Tussen Utrecht Centraal en Amersfoort, tussen Utrecht Centraal en Amsterdam, tussen Utrecht Centraal en Driebergen Zeist en tussen Utrecht Centraal en Rotterdam Centraal moeten reizigers rekening houden met een vertraging van ongeveer 30 minuten.
Door gestrande trein rijden er tussen Utrecht Centraal en Amersfoort, tussen Utrecht Centraal en Rotterdam Centraal, tussen Utrecht Centraal en Driebergen Zeist en tussen Utrecht Centraal en Amsterdam minder treinen.
Utrecht ligt dus denk ik weer flink overhoop :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Vragen op een forum heeft niets met ongepastheid te maken, als je iets niet weet kun en mag je 't vragen. Dan hoeft dat niet afgebrand te worden door opmerkingen te plaatsten die niets met 't onderwerp te maken hebben. Je kunt ook iemand gewoon even de weg laten zien ipv af te branden zoals wel vaker gebeurd.

Niet iedereen is een insider in 'het wereldje' en weet dus niet alles en kijkt niet overal. Dat hoeft niet telkens aangerekend te worden aan mensen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

IJnte schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:03:
[...]

Utrecht ligt dus denk ik weer flink overhoop :'(
Ja ik zat al te rekenen, de 17400 (Utrecht-Veenendaal Centrum) serie rijd nooit met 2x SGM III en over spoor 2 in Veenendaal Centrum :P (gaat via wissel bij Veenendaal West al naar spoor 1), gokte al dus dat de 7400 (Amsterdam Zuid-Rhenen) vertraging had van ongeveer 20 min rond 1600 uur. Pas toen ik thuis kwam zag ik op somda de gigantische puinhoop die het vandaag was geweest :P :X.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HAREN - Een oudere man en vrouw zijn woensdagavond op het station van Haren om het leven gekomen door een aanrijding met een trein. Het tweetal stond op een oversteekplaats tussen twee perrons toen een langsrijdende trein hen schepte, aldus een politiewoordvoerder.

De intercity kwam vanaf het Centraal Station in Groningen en reed in de richting van Assen. Inzittenden van de intercity moesten in verband met het onderzoek enige tijd wachten om de trein te mogen verlaten.

Het treinverkeer tussen Groningen en Assen heeft enkele uren stilgelegen.
Alweer Haren. Volgens mij zijn hier eerder soortgelijke ongelukken gebeurd. Er zitten daar dacht ik spoorbomen tussen de sporen in. Zouden ze trein uit Groningen niet gezien hebben door een triein naar Groningen die aan het perron stond? Spoorbomen zouden dan i.i.g. toch dicht moeten zijn zou je zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:21

Killjoy

Klingon lawn products

zwahiel schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:47:
Vragen op een forum heeft niets met ongepastheid te maken, als je iets niet weet kun en mag je 't vragen. Dan hoeft dat niet afgebrand te worden door opmerkingen te plaatsten die niets met 't onderwerp te maken hebben. Je kunt ook iemand gewoon even de weg laten zien ipv af te branden zoals wel vaker gebeurd.

Niet iedereen is een insider in 'het wereldje' en weet dus niet alles en kijkt niet overal. Dat hoeft niet telkens aangerekend te worden aan mensen...
De tekst in kleine letters onderaan de nieuwspagina van Roland maakt vrij duidelijk waarom Roland niet dagelijks updates verzorgt. En aangezien Luccus' foto's ook op de site van Roland staan en zij dezelfde hobby delen, veronderstel ik dat zij elkaar tot op zekere hoogte kennen. Dan begrijp ik de reactie van Luccus wel.

Overigens ben ik het soms ook niet eens met de wijze waarop Luccus reageert op posts. Hij is echter - sinds zijn Railluc periode en daarvoor - wel een stuk milder geworden.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Euhm je bedoelt van zijn vader.
In januari en februari zijn er ook updates geweest, dus ik volg dat niet helemaal. Maar goed hij moet 't zelf weten. Ik zie verder niets wat mij als argeloze bezoeker moet attenderen dat er geen update komen op regelmatige basis. Noem me blind noem me wat je wil, maar ik zie 't niet als ik richting nieuws op naar de HP ga...

En dan nog, kennelijk mag je je niets meer afvragen want dan wordt je afgebrand... Schijnbaar hoort dat er tegenwoordig ook bij... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59888

zwahiel schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 00:17:
En dan nog, kennelijk mag je je niets meer afvragen want dan wordt je afgebrand... Schijnbaar hoort dat er tegenwoordig ook bij... :/
Dat is natuurlijk onzin. Het gaat om de manier waarop je het vraagt, omdat je meteen suggereert dat Roland een mid-life crisis zou hebben. Je kunt er over twisten in hoeverre je je stoort aan zo'n opmerking maar het is en blijft ongepast om zoiets zomaar out of the blue te suggereren.

Maar laten we maar weer on-topic gaan, want ik geloof niet dat we hier uit gaan komen. Zo langzamerhand lijkt er wel een anti-Luccus beweging op gang te komen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie
  • Laatst online: 21-06 11:16

djiwie

Wie?

Mensen, neem toch niet alles zo serieus... :P Het is toch duidelijk dat het spacecom niet serieus bedoelde Roland in een midlife crisis zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Killjoy schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 12:03:
Overigens ben ik het soms ook niet eens met de wijze waarop Luccus reageert op posts. Hij is echter - sinds zijn Railluc periode en daarvoor - wel een stuk milder geworden.
Nee hoor,ik heb c.q. maak alleen minder tijd voor de mensen die amper tot geen vaardigheden op het gebied van lezen, schrijven en zoeken hebben. :+

[ Voor 9% gewijzigd door Luke! op 14-03-2008 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:51

Steffie

Opaque

Nou volgens mij hebben de betrokkenen hun standpunten wel duidelijk gemaakt. Hopelijk worden er vanaf nu weer ontopic reacties geplaatst waarbij de op dit forum geldende fatsoensnormen in acht worden genomen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Steffie op 14-03-2008 15:58 ]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Eindelijk wordt er weer eens gezaagd aan de stoelpoten van het park 1600'en: een eerste loc van de nog rijdende veertien gaat vanavond terzijde. Dan de Bergland-express: die komt morgen bij Venlo de grens over en eindigt daar ook vanwege onenigheid tussen de aanbieder en NMBS. Voor het rangeerwerk in Venlo is Portfeeders 7103 inmiddels ter plekke.

[ Voor 41% gewijzigd door Luke! op 15-03-2008 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Luccus schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 18:11:
Eindelijk wordt er weer eens gezaagd aan de stoelpoten van het park 1600'en: een eerste loc van de nog rijdende veertien gaat vanavond terzijde.
Weet jij hoeveel 1600'en (en eventueel 1700 en 1800) er al terzijde zijn gegaan?

En zeg jij tussen de regels door dat de 1600 geen goede loc is (m.a.w. dat je er blij mee bent dat ze verdwijnen)? Ik ben zelf geen machinist maar volgens mij is de 1600 toch een succesvolle aankoop geweest van NS destijds. Dat een deel van de locs uiteindelijk misschien niet bruikbaar is (vanwege alle ontwikkelingen op het spoor) staat hier m.i. los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Anoniem: 9449 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 20:33:
[...]
Weet jij hoeveel 1600'en (en eventueel 1700 en 1800) er al terzijde zijn gegaan?
Railion heeft de 1601-1604, 1606, 1609, 1611, 1613-1616, 1619, 1621 nog in dienst; de 1605, 1607, 1608, 1610, 1612, 1617, 1618, 1620 en 1625 staan terzijde. Bij NSR rijden de 1822-1824, 1826-1837 en 1839-1858; de 1838 is gesloopt. Van de 1700'en is alleen de 1735 gesloopt.
En zeg jij tussen de regels door dat de 1600 geen goede loc is (m.a.w. dat je er blij mee bent dat ze verdwijnen)? Ik ben zelf geen machinist maar volgens mij is de 1600 toch een succesvolle aankoop geweest van NS destijds. Dat een deel van de locs uiteindelijk misschien niet bruikbaar is (vanwege alle ontwikkelingen op het spoor) staat hier m.i. los van.
Nee hoor, het ding rijdt fijn, maar ik ben er - vanuit fotografisch oogpunt - op uitgekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met bouwjaar 1981-1983 moeten die dingen toch nog prima 10-15 jaar mee kunnen? En anders hebben we altijd de serie 1700 nog die 10 jaar jonger zijn en dus nog veel langer mee kunnen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 01:26

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

@ Luccus, en de 1825 dan?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Luccus schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 22:19:
Nee hoor, het ding rijdt fijn, maar ik ben er - vanuit fotografisch oogpunt - op uitgekeken.
Met al dat dieselgeweld tegenwoordig vind ik het mooi om nog eens een 1600 voor een goederentrein te zien. Die 1700'en in DD-AR zijn daarentegen natuurlijk wel extreem suf (zonde om zo'n loc daarvoor in te zetten).

Wat ik ook altijd mooi vind is hoe vuil die Railion 1600'en altijd zijn. Gek dat andere locs blijkbaar niet zo vuil worden. Of ze worden steeds gewassen. Maar waarom zou je? Bij een personenloc kan ik me er nog iets bij voorstellen (representatie) maar bij Railion? Laat die locs lekker vuil a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Anoniem: 59888 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 23:11:
Met bouwjaar 1981-1983 moeten die dingen toch nog prima 10-15 jaar mee kunnen?
Kunnen ze ook, maar dan moeten er revisiewerkzaamheden plaatsvinden en dat vindt men te duur.
Die heeft nooit bestaan; bekijk het lijstje nog eens en het licht gaat (hopelijk) branden. :P
Anoniem: 9449 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 23:34:
[...]
Met al dat dieselgeweld tegenwoordig vind ik het mooi om nog eens een 1600 voor een goederentrein te zien. Die 1700'en in DD-AR zijn daarentegen natuurlijk wel extreem suf (zonde om zo'n loc daarvoor in te zetten).

Wat ik ook altijd mooi vind is hoe vuil die Railion 1600'en altijd zijn. Gek dat andere locs blijkbaar niet zo vuil worden. Of ze worden steeds gewassen. Maar waarom zou je? Bij een personenloc kan ik me er nog iets bij voorstellen (representatie) maar bij Railion? Laat die locs lekker vuil a.u.b.
Er zijn iets van elf diensten voor 1600'en, waarvan twee voor de DB NZ'en en die gaan binnenkort met 189 rijden (min één, want één nachttrein gaat zoals het er nu naar uitziet in Nederland weer sneuvelen per december). Vuil of niet, het bepaalt toch mede de uitstraling van je bedrijf. Er is poetsen en poetsen, maar de 1600'en vind ik vaak toch té ranzig, zeker gezien de hoeveelheid graf* die er op sommige loccen zit. Daarnaast is het op den duur ook niet goed voor de laklaag, maar dat is een ander verhaal. Doe me dan maar een glimmende 1800 voor een CNL. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Luccus schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 23:54:
Daarnaast is het op den duur ook niet goed voor de laklaag, maar dat is een ander verhaal.
Gelukkig dat we in Nederland nog vrijwilligers hebben die hierbij een helpende hand bieden:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QHdpqaMW2UUhttU2y0GAgpP2/full.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 16-03-2008 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Luccus schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 22:19:
[...]
Railion heeft de 1601-1604, 1606, 1609, 1611, 1613-1616, 1619, 1621 nog in dienst; de 1605, 1607, 1608, 1610, 1612, 1617, 1618, 1620 en 1625 staan terzijde. Bij NSR rijden de 1822-1824, 1826-1837 en 1839-1858; de 1838 is gesloopt. Van de 1700'en is alleen de 1725 gesloopt.
Kleine correctie: niet de 1725 is gesloopt, maar de 1735.

Kortsluiting gevolgd door brand in het motorblok in Venlo op 24-2-2000. Ontdaan van nog bruikbare onderdelen, restanten afgevoerd en gesloopt op 8-10-2002.

De 1725 rijd afaik nog gewoon rond.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Worden ze nog vervangen voor andere exemplaren? Traxxen?

[ Voor 46% gewijzigd door zwahiel op 16-03-2008 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
wildhagen schreef op zondag 16 maart 2008 @ 07:40:
[...]

Kleine correctie: niet de 1725 is gesloopt, maar de 1735.

Kortsluiting gevolgd door brand in het motorblok in Venlo op 24-2-2000. Ontdaan van nog bruikbare onderdelen, restanten afgevoerd en gesloopt op 8-10-2002.

De 1725 rijd afaik nog gewoon rond.
Hm, ik zal nog eens wat laat op de avond typen. Inderdaad.
zwahiel schreef op zondag 16 maart 2008 @ 08:11:
Worden ze nog vervangen voor andere exemplaren? Traxxen?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]
Kunnen ze ook, maar dan moeten er revisiewerkzaamheden plaatsvinden en dat vindt men te duur.
Tja als je een overschot aan locs hebt kan ik me er iets bij voorstellen. Als liefhebber vind ik het jammer maar Railion doet natuurlijk niet aan liefdadigheid. Dan hoop ik wel (en dat lijkt me dan ook weer het slimste) dat ze die dingen ergens parkeren zodat ze die revisie later alsnog kunnen doen, mocht dat overschot ooit een tekort worden. Dat lijkt mij goedkoper dan nieuwe locs aanschaffen. :?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 59888 op 16-03-2008 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Anoniem: 59888 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 13:29:
[...]

Tja als je een overschot aan locs hebt kan ik me er iets bij voorstellen. Als liefhebber vind ik het jammer maar Railion doet natuurlijk niet aan liefdadigheid. Dan hoop ik wel (en dat lijkt me dan ook weer het slimste) dat ze die dingen ergens parkeren zodat ze die revisie later alsnog kunnen doen, mocht dat overschot ooit een tekort worden. Dat lijkt mij goedkoper dan nieuwe locs aanschaffen. :?
Weinig kans, aan 1600'en heb je straks maar weinig als er nog meer spul over de BetuweRoute gaat rijden. Wel gaan ze mogelijk naar 't buitenland. Wait and see.

[ Voor 4% gewijzigd door Luke! op 16-03-2008 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59888 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 13:29:
Dan hoop ik wel (en dat lijkt me dan ook weer het slimste) dat ze die dingen ergens parkeren zodat ze die revisie later alsnog kunnen doen, mocht dat overschot ooit een tekort worden. Dat lijkt mij goedkoper dan nieuwe locs aanschaffen. :?
Het lijkt me eerlijk gezegd logisch dat de locs ooit een keer aan NSR verkocht gaan worden. Of aan 1 van de concurrenten (vervanger van de ACTS 1200'en?). Alhoewel, hier spelen natuurlijk wel tegengestelde belangen voor Railion (cash nu versus meer concurrentie en dus minder cash later).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 01:26

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Die heeft nooit bestaan; bekijk het lijstje nog eens en het licht gaat (hopelijk) branden. :P
Oh ja, logisch. De 1625 is dat dus, die nu terzijde staat 8)7....

Voor de geinteresseerden heb ik weer een fotoalbum klaar liggen.
Gisteren was ik welkom als uitgenodigde door de NVBS welkom op de werkplaats van NedTrain op de Watergraafsmeer. En daar kregen we we voor 30 personen ongeveer een rondleiding door de werkplaats.

>>> Klik hier voor het fotoalbum <<<

En die OV-chipkaart lezers, zijn die nu echt zo brak :?. Ik haalde voor de grap mijn Voordeel-urenkaart erlangs zonder saldo, en hij gaf keurig aan Goede Reis... Maar er staat geen saldo op? Nadat ik hem er nog een keer langshaalde gaf hij aan dat ik al in/uit gechecked was (in OF uit gechecked??), en later had ik opeens een nagatief salde erop staan van -4 euro? En ik heb dat ding nog nooit opgeladen?

En wat is het verschil tussen de gele en blauwe chipkaartlezers op het perron?

[ Voor 33% gewijzigd door AW_Bos op 16-03-2008 13:54 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gelukkig rijdt NSR wel met schone 1600'en:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NNoucIvoAKJtdlSvW5DWtDmH/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Anoniem: 9449 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 13:41:
[...]
Het lijkt me eerlijk gezegd logisch dat de locs ooit een keer aan NSR verkocht gaan worden. Of aan 1 van de concurrenten (vervanger van de ACTS 1200'en?). Alhoewel, hier spelen natuurlijk wel tegengestelde belangen voor Railion (cash nu versus meer concurrentie en dus minder cash later).
Zeg, we doen hier toch niet aan Sombaaa-waardige speculaties hoop ik? Je voorgestelde scenario is verre van realistisch: NSR heeft de aankoop van 1600'en eerder al af laten ketsen, men heeft nu al een locoverschot én de behoefte aan loccen zal alleen maar afnemen door de komst van VIRM. ACTS heeft 186'ers besteld. Ik schreef niet voor niets dat als het gaat rijden, dat in het buitenland gaat gebeuren.
Anoniem: 9449 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 14:01:
[...]
Gelukkig rijdt NSR wel met schone 1600'en:
NS heeft helemaal niks met die trein te maken (en rijdt bovendien niet met 1600'en). De foto toont een trein van DB Autozug, dat in Nederland Railion inhuurt voor materieel en personeel. Zoals ik een paar berichten eerder al schreef worden dat binnenkort 189'ers en dan komt Railion er helemaal niet meer aan te pas.

[ Voor 4% gewijzigd door Luke! op 16-03-2008 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ariën Clay schreef op zondag 16 maart 2008 @ 13:44:
[...]
>>> Klik hier voor het fotoalbum <<<

En die OV-chipkaart lezers, zijn die nu echt zo brak :?. Ik haalde voor de grap mijn Voordeel-urenkaart erlangs zonder saldo, en hij gaf keurig aan Goede Reis... Maar er staat geen saldo op? Nadat ik hem er nog een keer langshaalde gaf hij aan dat ik al in/uit gechecked was (in OF uit gechecked??), en later had ik opeens een nagatief salde erop staan van -4 euro? En ik heb dat ding nog nooit opgeladen?
Dat hoort. Op 't moment dat je positief saldo hebt (0.00 is dat blijkbaar, imo is dat een fout) kun je reizen. Dan wordt er een vervoerderafhankelijk bedrag afgeschreven. Op het moment dat je vervolgens weer uitchecked wordt de ritprijs berekend, van dat eerdere bedrag afgetrokken en het restant weer terug op de kaart gezet. Dit is zodat als je wel inchecked maar niet uitchecked, je toch betaalt (alleen dan een vast bedrag dat per definitie hoger is dan de ritprijs). Op deze manier is het mogelijk om onder de 0 euro saldo uit te komen. Dat moet je dan, voordat je nog een keer wilt reizen, corrigeren met de oplaadautomaten.

Dat je nu 4 euro kwijt bent betekent dat je dom bezig was: je had ook meteen (ik geloof dat dat de volgende minuut moet) uit moeten checken, dan had die 4 euro er weer op geschreven geworden zodat je weer op 0 uitkwam. (Hoewel dat gedrag wellicht uitgeschakeld is voor paaltjes, aangezien 't meer van toepassing is op poortjes.)
En wat is het verschil tussen de gele en blauwe chipkaartlezers op het perron?
In/Uitchecken vs. saldo-informatie.

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 16-03-2008 14:24 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.