Het grote spoorwegentopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 54 Laatste
Acties:
  • 173.113 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Over smerig gesproken: ik zie echt nooit schone DD-AR stellen rijden (van buiten dan), die dingen zijn echt altijd onmeunig smerig. VInd ik dan relevanter dan een goederenloc.

Hoe zie je trouwens van buiten of een wagon ICK of ICL is?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:55

Luke!

#Treinbaas
Boudewijn schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 17:46:
Hoe zie je trouwens van buiten of een wagon ICK of ICL is?
Behalve aan het blinkgehalte zie je het m.i. het makkelijkste aan de ramen: bij ICK kunnen alle ramen van de reizigerscompartimenten open, bij ICL alleen die aan de uiteinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Was er vandaag iets aan de hand tussen Dordrecht en Roosendaal, zo rond 16:30 ofzo? Ik zag namelijk de stoptrein verzorgd worden door een Koploper-drietje (ongereviseerd), terwijl daar volgens mij zo goed als altijd een (m)DDM of een Mat'64 word ingezet.

Of zou het een vertraagde Intercity Amsterdam<>Vlissingen zijn geweest? Maar dan lijkt één ICM-drietje me wat weinig :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

hmm, dacht dat alleen de traxx-beneluxstammen zonder stuurstand reden. Zit nu in een stam met nmbs 1191 zonder stuurstand.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Even een vraagje :)

Ik moet met de trein naar Gent. Nu is dat voor mij via R'dam richting België. Is dat met de normale trein te doen qua zitplaats etc of is de Thalys en reserveren handiger (kan btw niet via internet, maf gedoe). Okee, het is maar een uur naar Antwerpen maar toch. Tevens zijn de aansluitingen niet echt royaal imo, dus weet iemand hoe het doorgaans gesteld is met de dienstregeling?

Moet trouwens zeggen dat ik 1e klas voor 64 euro vanaf Enschede naar Gent nog niet echt duur kan vinden... enkele reis dan. Ook al mag de baas betalen :D

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Bastien schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 18:07:
Even een vraagje :)

Ik moet met de trein naar Gent. Nu is dat voor mij via R'dam richting België. Is dat met de normale trein te doen qua zitplaats etc of is de Thalys en reserveren handiger (kan btw niet via internet, maf gedoe)
Je kunt dacht ik gewoon via internet plaatsen boeken in de Thalys hoor.

De gewone Beneluxtrein is prima te doen, mits je buiten de spits reist. Voldoende zitplaats dan, en het is ICRm dus de zitkwaliteit is ook goed te doen.
. Okee, het is maar een uur naar Antwerpen maar toch. Tevens zijn de aansluitingen niet echt royaal imo, dus weet iemand hoe het doorgaans gesteld is met de dienstregeling?
Voor zover mij bekend is de dienstregeling in België een stuk uitgekleder dan in Nederland, as in: minder treinen. Maar dat is gewoon een kwestie van plannen natuurlijk, ik weet niet op welke dag je hoe laat in Gent moet zijn. Vanaf Antwerpen heb je een rechtstreekse trein naar Gent St. Pieters.

Kijk voor een internationale treinplanner op http://plannerint.b-rail.be/bin/query.exe/nn?L=ns_hispeed
Moet trouwens zeggen dat ik 1e klas voor 64 euro vanaf Enschede naar Gent nog niet echt duur kan vinden... enkele reis dan. Ook al mag de baas betalen :D
Tweede klas is prima te doen, maar als jij graag eerste klas wilt reizen - be my guest. Wat de meerwaarde ervan is op de Beneluxtrein zie ik niet echt in, pas op de Thalys wordt het meer de moeite waard met (ik dacht gratis) WiFi.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

De baas sponsort 1e klas dus sja :P En doorgaans mag ik graag rustig zitten en dat is in de 2e klas (in NL dan) vaak niet het geval dus zo erg is dat niet dan.

Ik reis op zondagmiddag heen en op woensdagavond terug, dus het zal wel lukken dan met de normale trein. Dank voor de info :)

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik kreeg net een mailtje van de NS dat ze een aanbieding hebben die vanaf morgen geldt: € 19 voor een enkeltje Parijs met de Thalys (http://www.nshispeed.nl/m...-parijs-voor-maar-19-euro). Verder kan ik heel weinig vinden over deze actie. Zijn er addertjes onder het gras? Bv. voor € 19 erheen maar voor de terugreis de volle mep betalen? Iemand enig idee? Ik meen dat er vorig jaar ook een dergelijke actie was namelijk :)

Ik hoop dat het hier on-topic is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Treinverkeer rondom Amsterdam blijft waarschijnlijk nog tot volgende week ontregeld:
Het treinverkeer rond Amsterdam blijft voorlopig nog ontregeld. Zaterdag ontspoorde bij station Muiderpoort een goederentrein.

Volgens spoorwegbeheerder ProRail, dinsdag, is de trein weggehaald maar is de omvang van de schade zo groot dat het herstel nog enige tijd duurt, waarschijnlijk tot begin volgende week.

Door de ontsporing raakten rails en wissels over een lengte van 500 meter total loss. Op de twee sporen die niet beschadigd zijn blijven de treinen voorlopig rijden in een halfuursdienst tussen Amsterdam Centraal en Lelystad, Amsterdam Centraal en Utrecht en Amsterdam Centraal en Amersfoort.
nu.nl

Hmm, best wel heftig gevalletje dus!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:43

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Wel raar dat ze nu de impact kunnen zien 3 dagen later? Dat zie je toch al eerder? :?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ariën Clay schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 19:30:
Wel raar dat ze nu de impact kunnen zien 3 dagen later? Dat zie je toch al eerder? :?
Niet als er een enorme berg kalk overheen ligt. :+

Maar even serieus: ik vermoed dat ze de schade eerst uitgebreid geïnventariseerd hebben en dat ze eerst ook niet alles konden zien doordat delen van de schade aan het zicht werden onttrokken door de ontspoorde wagons en hun lading. Dan kun je beter even wachten met uitspraken doen tot de situatie grotendeels duidelijk is.

[ Voor 39% gewijzigd door Commendatore op 25-11-2008 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Bastien schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 18:31:
De baas sponsort 1e klas dus sja :P En doorgaans mag ik graag rustig zitten en dat is in de 2e klas (in NL dan) vaak niet het geval dus zo erg is dat niet dan.
Oh, da's wel makkelijk natuurlijk. Als je buiten de spits reist heb je in de Benelux voldoende zitplek.

Afgelopen vrijdag had ik er eentje, van Dordrecht naar Schiphol, om 8.50 ofzo (hij had wat vertraging gehad), ik zat in het achterste rijtuig en er was plek zat. Toen ik terugreisde (16.10 vanaf Schiphol vertrokken) zat de trein echter stampvol en moest ik op het balkon zitten, pas bij de eerstvolgende stop (Den Haag HS) was er een zitplek voor mij vrijgekomen. En dat is dan nog omdat ik gewoon meteen het rijtuig in ben gelopen toen we Den Haag HS binnenrolden.
Ik reis op zondagmiddag heen en op woensdagavond terug, dus het zal wel lukken dan met de normale trein. Dank voor de info :)
Goede reis, op zo'n korte termijn lukt het reserveren van de Thalys je niet meer via internet nee. Telefonisch of via een NS-servicebalie op het station lukt het je waarschijnlijk nog wel. Als ik me niet vergis kun je Thalys tot 48 uur voor vertrek boeken. De gewone trein (getrokken door die HLE 11-reeks dus) kun je gewoon instappen.

(Dit kan ook met een OV-SK, in Nederland telt hij als een gewone intercity. Pas vanaf Roosendaal-Grens tot aan je bestemming in België moet je een kaartje hebben.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:02

DDX

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 01:03:
[...]
Er zijn geen wissels om van spoor te veranderen. Pas na Bijlmer-Arena is de eerste mogelijkheid (zie ook weer het onvolprezen sporenplan.nl kaartje) ;)
ik kom even terug op de discussie van gisteravond, de ic's richting nijmegen rijden vanaf (en naar) duivendrecht.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Commendatore schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 19:37:
[...]

Maar even serieus: ik vermoed dat ze de schade eerst uitgebreid geïnventariseerd hebben en dat ze eerst ook niet alles konden zien doordat delen van de schade aan het zicht werden onttrokken door de ontspoorde wagons en hun lading. Dan kun je beter even wachten met uitspraken doen tot de situatie grotendeels duidelijk is.
Sorry hoor maar dat het een ravage was had je zaterdag ook al kunnen zien. Ze hadden toen ook al de verwachting kunnen uitspreken dat het lang ging duren. Ipv hoe lang het nog duur is onbekend of "dit is in ieder geval zondag ook nog zo".

[ Voor 30% gewijzigd door PolarBear op 25-11-2008 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
DDX schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 20:53:
[...]

ik kom even terug op de discussie van gisteravond, de ic's richting nijmegen rijden vanaf (en naar) duivendrecht.
Ik zie dat op de actuele vertrektijden van Duivendrecht op ns.nl niet terug. Het lijkt mij ook sterk, want de eerste mogelijkheid om naar het juiste spoor te gaan vanaf Duivendrecht is pas tussen Holendrecht en Abcoude. Dat kost een hele hoop spoorcapaciteit tussen Bijlmer en die wissel (hoewel het daar wel 4 sporig is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
PolarBear schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 21:24:
[...]

Ik zie dat op de actuele vertrektijden van Duivendrecht op ns.nl niet terug. Het lijkt mij ook sterk, want de eerste mogelijkheid om naar het juiste spoor te gaan vanaf Duivendrecht is pas tussen Holendrecht en Abcoude. Dat kost een hele hoop spoorcapaciteit tussen Bijlmer en die wissel (hoewel het daar wel 4 sporig is).
Toch is het zo, maar alleen in de spits voor zover ik het heb gevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

PolarBear schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 21:24:
[...]

op bijlmer kwam de ic trein langs op spoor 1 richting duivendrecht
op duivendrecht stopt en keert de trein op spoor 1
en 10 minuten kwam de ic weer langs op spoor 3 op bijlmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

laatste info trouwens :
In het ernstige geval kan dit nog wel het hele jaar duren en dat is geen grap. De brug is goed kapot gegaan en ook de sporen eromheen zijn zwaar beschadigd. Voorlopig dus effe geen treinverkeer Asb-Amsterdam Centraal vv en de rest minder. Het is 100% zeker dat de hele brug met de zes sporen erop vervangen gaat worden over een tijd. De planfabriek van NSR en de mensen eromheen zijn druk bezig om een noodplan aan dienstregeling te verzinnen voor de komende weken, want is nu bij ons ook bekend dat dit nog weken/maanden kan duren.
(http://forum.opeenshadikh...opic.php?p=230736#p230736)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Commendatore schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 19:37:
[...]

Ja, okee, maar 300 meter wagons en 500 meter rails wat total loss is...
Dan moet je toch achter de trein wel een nogal defect spoor zien.

[ Voor 5% gewijzigd door AW_Bos op 25-11-2008 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-09 13:28

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Ariën Clay schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 22:01:
[...]

Het probleem zit m niet alleen in het beschadigde spoor maar ook het viaduct wat waarschijnlijk compleet moet worden vervangen. Als ik het zo her en der lees is de NS al bezig met een nooddienstregeling om het de komende weken op te vangen (want zo lang gaat het dus (misschien) duren...).
CyBeR schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 18:05:
hmm, dacht dat alleen de traxx-beneluxstammen zonder stuurstand reden. Zit nu in een stam met nmbs 1191 zonder stuurstand.
Is wel de bedoeling dat de serie 11.8 met de stuurstand blijft rijden. Anderzijds, nu Antwerpen centraal nu een doorgaand spoor heeft ipv dat het een kopstation is, is de stuurstand niet zo hard meer nodig en kan het dus ook wel zonder :).
wildhagen schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 18:01:
Was er vandaag iets aan de hand tussen Dordrecht en Roosendaal, zo rond 16:30 ofzo? Ik zag namelijk de stoptrein verzorgd worden door een Koploper-drietje (ongereviseerd), terwijl daar volgens mij zo goed als altijd een (m)DDM of een Mat'64 word ingezet.

Of zou het een vertraagde Intercity Amsterdam<>Vlissingen zijn geweest? Maar dan lijkt één ICM-drietje me wat weinig :P
Klopt, door de verstoringen te Asd was het de hele dag raak met vervangend materieel in alle mogelijke plekken waar het normaal niet zit. Ik meende dat er die dag een ICM-III'tje dienst deed als trein in de stopper bij Dordrecht ja :). (maar net zo goed reed er ook VIRM in diverse stoptreinseries :P).

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ariën Clay schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 22:01:
[...]

Er is niet alleen spoor vernield (zoals al verschillende keren is gezegd), maar ook een spoorbrug is beschadigd. En misschien wel in zo ernstige mate dat deze totaal vervangen moet worden.

Edit: @boven, ik vergat op Verstuur te klikken 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2008 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:58
Is er al iets bekend of het GVB in kan springen met extra metro's op lijn 54 om de extra reizers op te vangen? Nu is lijn 54 bom en bom vol. Nu zijn er in de spits dus 2 metro's die vanaf centraal station al geen ruimte hebben voor de passagiers op de volgende haltes. Dat gaat echt nergens over.
Trouwens, waarom zet het GVB geen extra lange metro's meer in? Dat zag ik tot 1.5 jaar geleden(denk ik) nog wel gebeuren.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Volgens mij heeft het gvb gewoon niet meer metro materiaal beschikbaar.
Het oude materiaal (53/54 zegmaar) rijd ook op lijn 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Qua metro zit 't idd redelijk vol, en dat kun je ook niet zo makkelijk even ergens anders vandaan halen. Ik zie meer in extra busdiensten.

Toch blij dat ik van die hele commotie compleet geen last heb. Er is geen enkele trein uit Haarlem richting Amsterdam die verder gaat dan CS, en laat ik nou daartussen pendelen.

[ Voor 39% gewijzigd door CyBeR op 25-11-2008 23:36 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 17:44:
Dus alle mensen die alweer klaar stonden met hun mening dat het herstel veel te lang duurt: volgende keer wat minder voorbarig zijn a.u.b., scheelt weer een hoop gezeur hier. ;)
Dus als een medewerker van ProRail zegt dat ProRail het goed doet dan zijn alle mensen die niet die mening toegedaan zijn voorbarig...

Maar het zal wel aan mij liggen hoor, ik kocht vroeger ook nooit WC eend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:18

Steffie

Opaque

De meeste mensen die op Bijlmer Arena of Duivendrecht overstappen op de metro zijn ook niet heel erg snugger. Omdat ze richting CS willen pakken ze massaal metro 54, terwijl je net zo goed metro 50 kunt pakken als die als eerste langskomt, vervolgens kun je dan overstappen op 53 bij metrostation Van der Madeweg. Meestal rijden beide metro's tegelijk binnen op dat station. Ik zat maandag in een uitgestorven 50 en 53 terwijl de rest als sardientjes in de 54 zat. De omgekeerde route werkt doorgaans ook op deze manier.

[ Voor 5% gewijzigd door Steffie op 26-11-2008 00:20 ]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Je ziet zoveel typische dingen in het OV.
Net zoals dat reizigers massaal opstaan zodra rondgeroepen wordt wat het volgende station is.
Heb wel 'ns meegemaakt dat in de IC van Zwolle - Amersfoort tussen Vathorst en Nijkerk werd rondgeroepen. Voor Amersfoort hebben we nog een aantal keer op een rood sein moeten wachten, en die mensen hebben echt 10 minuten voor niets staan wachten _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Laatst online: 24-09 07:03

mace

Sapere Aude

Ja dat is herkenbaar.

Ik vind het allemaal maar een stel n00bs. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Lijn 50 zat anders vandaag ook extreem vol.
Maargoed je kunt de ns reizigers die alleen naar de omroepberichten luisteren ook niets kwalijk nemen, die horen alleen dat lijn 54 de mogelijkheid is om verder te komen na bijlmer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 00:17:
[...]

Dus als een medewerker van ProRail zegt dat ProRail het goed doet dan zijn alle mensen die niet die mening toegedaan zijn voorbarig...

Maar het zal wel aan mij liggen hoor, ik kocht vroeger ook nooit WC eend...
Nee. Maar als er nog geen enkele informatie naar buiten is gebracht over de mate van beschadiging omdat er nog een hele berg rotzooi ligt waardoor het nog niet te zien c.q. vast te stellen is dan toch al gaan roepen dat het 40 jaar geleden bij een totaal onvergelijkbaar ongeluk ook minder dan twee dagen duurde dus dat dat nu ook maar ff moet kunnen, dat is wel voorbarig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:19

TommyGun

Stik er maar in!

Op woensdag 26 november 2008 00:36 schreef Peterselieman het volgende:
Even de laatste post uit het vorige topic opnieuw plaatsen:

Het schijnt nog erger te zijn met die brug waar in Amsterdam het ongeval plaatsvond. Hier wat stukjes van OHIH:
Trein was net na passeren van Amsterdam Amstel door een warme aspot (warmloper) uit het spoor gehobbeld en heeft daar voor diverse spoorstaafbreuken gezorgt. Over een afstand van 400 meter zijn alle dwarsliggers doormidden gereten en is het ballastbed toegetakeld. Vlak voor Muiderpoort is de trein weer in het spoor terecht gekomen... maar met een gebroken as e.d. Na Amsterdam Muiderpoort Aansluiting is door de wissels de boel flink buiten het spoor gekomen en is 600 meter spoor letterlijk vernietigd doordat 9 wagens naast het spoor kwamen en er uiteindelijk 4 kantelden. Een van deze wagens heeft het spoorviaduct over het lozingskanaal en de weg dermate beschadigd dat gevreest wordt voor de structurele kracht van de brug. Ingenieurs komen ter plaatsen wanneer de kalkzooi (met de hand) is opgeschept. Verder zijn de wissels op de brug over het lozingskanaal uniek door hun manier van verankering en bevestiging in het viaduct. Alle wissels zijn kapot en komen niet meer terug.
De brug/viaduct is redelijk beschadigd.De wachtdienst van NSR-Amsterdam wist gisteren te vertellen dat er een groot stuk beton naar beneden is gekomen en vlak achter een fietser terecht is gekomen.Die knaap heeft een beschermengeltje op zijn bagage rekje gehad.Over de oorzaak kan nu nog niks gezegd of geschreven worden,daar zal IVW t.z.t. wel met een rapport uitgebreid over uitweiden.
In het ernstige geval kan dit nog wel het hele jaar duren en dat is geen grap. De brug is goed kapot gegaan en ook de sporen eromheen zijn zwaar beschadigd. Voorlopig dus effe geen treinverkeer Asb-Amsterdam Centraal vv en de rest minder. Het is 100% zeker dat de hele brug met de zes sporen erop vervangen gaat worden over een tijd. De planfabriek van NSR en de mensen eromheen zijn druk bezig om een noodplan aan dienstregeling te verzinnen voor de komende weken, want is nu bij ons ook bekend dat dit nog weken/maanden kan duren.
Betreffend topic: http://forum.opeenshadikh...=7&t=10541&st=0&sk=t&sd=a

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 01:52:
[...]

Nee. Maar als er nog geen enkele informatie naar buiten is gebracht over de mate van beschadiging omdat er nog een hele berg rotzooi ligt waardoor het nog niet te zien c.q. vast te stellen is dan toch al gaan roepen dat het 40 jaar geleden bij een totaal onvergelijkbaar ongeluk ook minder dan twee dagen duurde dus dat dat nu ook maar ff moet kunnen, dat is wel voorbarig.
Dat is voorbarig maar wel een gevolg van een gebrek aan informatie.

Ik snap ook niet dat er nu al scenario's/geruchten circuleren dat het nog een jaar kan duren. Zelfs al zou de brug total loss zijn dan kan ik me niet voorstellen dat als er hoge prioriteit aan wordt gegeven dat het langer dan een maand of 3 - 4 moet duren. Met alle respect, ik zag vanochtend rond 7:30 maar +/- 10 man rondlopen, dat geeft ook niet echt de indruk dat ze met volle kracht bezig zijn (wat niet de waarheid hoeft te zijn, maar het geeft de indruk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:20

rapture

Zelfs daar netwerken?

Een afgebrande transformatorhuis in Brussel herstellen koste al 3 maanden. Dat gebouw staat netjes naast het spoor zodat ze ongestoord eraan kunnen werken. http://www.brusselnieuws....laar/?searchterm=infrabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PolarBear schreef op woensdag 26 november 2008 @ 08:45:
Zelfs al zou de brug total loss zijn dan kan ik me niet voorstellen dat als er hoge prioriteit aan wordt gegeven dat het langer dan een maand of 3 - 4 moet duren. Met alle respect, ik zag vanochtend rond 7:30 maar +/- 10 man rondlopen, dat geeft ook niet echt de indruk dat ze met volle kracht bezig zijn (wat niet de waarheid hoeft te zijn, maar het geeft de indruk).
Ik denk dat deze indruk klopt hoor. En er zijn op het kantoor waarschijnlijk nog 100 man bezig om deze 10 man aan te sturen. Het verschil met vroeger is dat 95 van die 100 man toen ook gewoon op de baan zouden staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Wat ik mij afvroeg: is het niet handig om een pendeltrein tussen amstel en bijlmer te laten rijden ?
Zo ontlast je de metro ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 24-09 12:19

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Wat fototjes van de ravage bij Amsterdam:

Afbeeldingslocatie: http://ns.mpublisher.com/images/14/ontregeling1.gif

Afbeeldingslocatie: http://ns.mpublisher.com/images/14/ontregeling2.gif

Afbeeldingslocatie: http://ns.mpublisher.com/images/14/ontregeling3.gif

Afbeeldingslocatie: http://ns.mpublisher.com/images/14/ontregeling4.gif

Afbeeldingslocatie: http://ns.mpublisher.com/images/14/ontregeling5.gif

Afbeeldingslocatie: http://ns.mpublisher.com/images/14/ontregeling6.gif

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Steffie schreef op woensdag 26 november 2008 @ 00:19:
De meeste mensen die op Bijlmer Arena of Duivendrecht overstappen op de metro zijn ook niet heel erg snugger. Omdat ze richting CS willen pakken ze massaal metro 54, terwijl je net zo goed metro 50 kunt pakken als die als eerste langskomt, vervolgens kun je dan overstappen op 53 bij metrostation Van der Madeweg. Meestal rijden beide metro's tegelijk binnen op dat station. Ik zat maandag in een uitgestorven 50 en 53 terwijl de rest als sardientjes in de 54 zat. De omgekeerde route werkt doorgaans ook op deze manier.
Idd, het is op vd Madeweg zo geregeld dat je gewoon van de ene naar andere kant kunt lopen. Alleen (voor mij dan als ik naar Holendrecht moet) irritant dat de 50 momenteel niet verder rijdt dan Bullewijk. Dat komt icm hiermee slecht uit, en een tweede keer overstappen op Bullewijk heb ik ook weer geen zin in.
mace schreef op woensdag 26 november 2008 @ 00:38:
Ja dat is herkenbaar.

Ik vind het allemaal maar een stel n00bs. :')
Nogal ja. Maar goed, als je niet zo'n n00b bent kun je er baat bij hebben. Gisteren nog in 54 gestapt op CS in de avondspits. Eerste rijtuig was zo vol dat mensen er staand niet eens in pasten. Eén rijtuig verder was er zowaar nog gewoon zitplek :z

Ook amusant om de n00bs te horen. Stel bakvissen schrokken allereerst van het feit dat de metro op CS in tegenovergestelde richting vertrok van hoe het aankwam... Daarna begonnen ze te klagen dat ze niets snapten van de kaart van de metrolijnen:

Afbeeldingslocatie: http://www.debeurs.nl/UserFiles/Image/2007/200708/20070824/binnenland/metronetdec06.JPG

Ze moesten van CS naar Bijlmer reizen en wisten dat ze in 54 zaten. Erg onoverzichtelijk en ingewikkeld ja 8)7

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

dion_b schreef op woensdag 26 november 2008 @ 13:48:
Alleen (voor mij dan als ik naar Holendrecht moet) irritant dat de 50 momenteel niet verder rijdt dan Bullewijk.
Huh volgens mij is dat al voorbij, maandagochtend had ik iig gewoon een 50 die vanaf sloterdijk naar holendrecht ging.
(en gistermiddag ook een 50 die van holendrecht naar bijlmer ging)

[ Voor 11% gewijzigd door DDX op 26-11-2008 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hmm, afgelopen vrijdag iig nog niet, maar sindsdien hoefde ik die kant niet op, dus wie weet eindelijk opgelost :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Er zijn wat FOK!kers die ook mee willen genieten *ahum* van deze foto's... zou jij ze daar willen posten?

Darkwing_Duck quote dit stukje uit het NRC:
Kritiek op aankoop van Italiaanse trein van NS
ROTTERDAM - „Amsterdam-Rotterdam in minder dan drie kwartier? Rotterdam-Schiphol in 24 minuten? Met NS Hispeed kan het binnenkort!”
Ronkende woorden op de website van NS Hispeed, de aanbieder van reizen per hogesnelheidstrein vanuit Nederland. Maar ‘binnen-kort’ duurt nog even, want de opening van de HSL-zuid, tussen Amsterdam en de Belgische grens, is deze week voor de zoveelste keer uitgesteld.
Minister Eurlings (Verkeer, CDA) zei in de Tweede Kamer dat problemen met het beveiligingssysteem ERTMS de belangrijkste oor-zaak van de vertraging is. De eerste trein zal nu op zijn vroegst medio 2009 rijden, twee jaar later dan gepland. Verder uitstel is niet ondenkbaar.

In de Kamer gaven partijen, zowel van de oppositie als van de coalitie, felle kritiek op de trage gang van zaken rond de HSL-zuid, waarvan de aanleg 6,3 miljard euro heeft gekost. Vooral het Italiaanse bedrijf AnsaldoBreda, dat treinen voor de binnenlandse route – onder de naam V250 Albatros – zou leveren moest het ontgelden.

Volgens de onafhankelijke railanalist Harry Hondius is deze kritiek terecht. „NS en de Belgische NMBS hebben voor 16 respectieve-lijk 3 treinen een Europese aanbesteding gehouden. AnsaldoBreda had de laagste prijs. Het bedrijf is technisch best competent, maar is internationaal berucht om zijn te late leveringen. NS had beter geen treinen bij AnsaldoBreda kunnen bestellen.”

Bij de Deense spoorwegen (DSB) is de vertraging in de levering van 83 intercitytreinen inmiddels opgelopen tot vier jaar. De Denen eisen schadevergoeding als AnsaldoBreda nog later levert. De DSB heeft nog maar vier treinen ontvangen en hiermee traden ook nog eens technische problemen op. „Het is algemeen bekend dat je in treinenland moet kiezen uit een van de grote drie: Alstom, Siemens of Bombardier”, zegt Hondius. „Het was voor NS en NMBS beter geweest een Franse TGV of een Duitse ICE te bestellen.”

Maar Stefano Fanucci, verantwoordelijk projectmanager voor de V250-hogesnelheidstrein bij het Italiaanse Ansaldo Breda bestrijdt de mening over zijn bedrijf: „Wij zijn volgens het contract niet te laat met leveren. Vanaf het moment dat de lijn volledig is gecertifi-ceerd hebben we nog negen maanden om de eerste trein te laten rijden. Bij mijn weten is de lijn nog niet totaal goedgekeurd voor vervoer met 250 kilometer per uur, zoals is afgesproken in het contract.” Fanucci zegt dat AnsaldoBreda twee treinen zo goed als gereed heeft. De eerste zal eind december of begin januari aan Nederland worden geleverd. De tweede is een prototype dat sinds maart rijdt op het testcircuit in het Tsjechische Velim. Ook deze trein zal aan NS worden overgedragen, eind januari of begin februari, zo zegt Fanucci. De productie van de andere treinen is in volle gang, zo verzekert hij.

Een woordvoerder van NS wijst erop dat niet alleen met de treinen van AnsaldoBreda problemen zijn op de HSL-zuid, maar ook met de Thalys en de Traxx-treinen van Bombardier. De Thalys moet over de HSL tussen Amsterdam en Parijs gaan rijden, een verbin-ding die nu op gewone snelheid over het oude spoor wordt uitgevoerd. En de Trax-treinen zijn tweedehands treinen, die door NS zijn gehuurd om de vertraagde Albatros tijdelijk te vervangen. „Het punt is dat ERTMS veel ingewikkelder is dan eerst werd gedacht. Geen van de drie treinen werkt goed op ERTMS en er is geen alternatief.”

Nederland koos er bij de plannen voor de aanleg van de HSL-zuid, begin jaren negentig, voor om alleen ERTMS te gaan gebruiken, zonder back-up. In Frankrijk, bakermat van de hogesnelheidstreinen, is op nieuwe lijnen het bestaande beveiligingssysteem gehand-haafd en wordt ERTMS geleidelijk ingevoerd. In Zwitserland is deze dubbele procedure inmiddels met succes toegepast.
Is dat ERTMS nou echt zo lastig? Het lijkt me een kwestie van specificaties opvolgen en dan moet je er toch wel zijn, of zijn die specs nou zo lastig? Staan die ergens online of moet je diep in de buidel tasten om ze überhaupt in te mogen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Alex) schreef op woensdag 26 november 2008 @ 15:14:
[...]

Er zijn wat FOK!kers die ook mee willen genieten *ahum* van deze foto's... zou jij ze daar willen posten?
Uit hoofde van mijn functie post ik niet meer op Fok ;)
Je mag ze best zelf posten, de plaatjes worden toch door NS gehost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:58
Mag je in het spoorweg topic trouwens ook over metro's praten? De omroeper van de Amsterdamse metro vind denk ik van wel omdat hij/zij metro's altijd treinen noemt :p

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Metro is ook spoorweg-vervoer, dus ja, dat mag hier ook :)

En "metrotrein" hoor je wel vaker, en helemaal onjuist is het ook niet:
Een trein is een railgebonden voertuig, bestaande uit een of meer eenheden.
Zie Wikipedia: Trein

Een metro voldoet dus aan die beschrijving :)

[ Voor 9% gewijzigd door wildhagen op 26-11-2008 18:36 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pingkiller schreef op woensdag 26 november 2008 @ 18:33:
De omroeper van de Amsterdamse metro vind denk ik van wel omdat hij/zij metro's altijd treinen noemt :p
Inderdaad, waarom het GVB haar eigen metro's geen metro noemt :? :? Het zorgt regelmatig voor verwarring onder reizigers: die denken dat er een trein komt in plaats van een metro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Metro komt natuurlijk van metropolitan dus als iemand zegt "de metro komt er aan" dat zou dan betekenen dat "stedelijk" er aan komt en dat je in een "stedelijk" stapt.

Dat is natuurlijk onzin. trein is veel logischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
mace schreef op woensdag 26 november 2008 @ 20:33:
Metro komt natuurlijk van metropolitan dus als iemand zegt "de metro komt er aan" dat zou dan betekenen dat "stedelijk" er aan komt en dat je in een "stedelijk" stapt.

Ja, maar heden ten dage geldt een 'pars pro toto': metro i.p.v. metrotrein. Kwestie van gewenning, net zoals men 'bus' zegt i.p.v. 'autobus' enzo.

[ Voor 7% gewijzigd door Alex) op 26-11-2008 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Alex) schreef op woensdag 26 november 2008 @ 20:47:
[...]

Ja, maar heden ten dage geldt een 'pars pro toto': metro i.p.v. metrotrein. Kwestie van gewenning, net zoals men 'bus' zegt i.p.v. 'autobus' enzo.
Ja absoluut.

Maar dat mensen dan raar opkijken als iemand het voor de verandering eens wel juist zegt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
mace schreef op woensdag 26 november 2008 @ 20:53:
[...]

Ja absoluut.

Maar dat mensen dan raar opkijken als iemand het voor de verandering eens wel juist zegt. :P
"Dit is de trein naar... Gein."

Wie verzint dat, Gein? Wat is dat nou voor haltenaam? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Alex) schreef op woensdag 26 november 2008 @ 21:04:
[...]

Wie verzint dat, Gein? Wat is dat nou voor haltenaam? :P
De naam Gein verwijst naar het gelijknamige riviertje welke tussen Abcoude en de Gaasp stroomt.
Wikipedia: Gein (metrostation)

:Y)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mace schreef op woensdag 26 november 2008 @ 20:33:

In Nederland heeft metro de betekenis 'een (grotendeels) ondergrondse spoorweg voor verkeer binnen een stad' (Van Dale). Jouw uitleg is wat dat betreft ook onzin, want we spreken hier over de situatie in Nederland. Feitelijk is 'de metro komt er aan' inderdaad onjuist, want het zou dus betekenen dat er een spoorweg aankomt. Bovendien kun je in Amsterdam vraagtekens zetten bij de betekenis metro omdat slechts een minimaal gedeelte van het metronet ondergronds is. Desondanks veroorzaakt de benaming 'trein' verwarring bij de (uiteraard onervaren) metroreiziger. Ik wil er inderdaad nog wel in meegaan dat de benaming metro dus ook niet kan, maar trein vind ik niet dus ook niet handig. Wellicht zou 'metrotrein' beter zijn... Maar dat is vermoedelijk geen bestaand woord.

Toevoeging: het GVB maakt het voor de reiziger ook niet duidelijker met teksten als:
Metro
De metro rijdt gescheiden van het overige verkeer, deels in een tunnel, deels op een hoge baan. Daardoor is het reizen met de metro snel en betrouwbaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2008 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is misschien onjuist om te spreken over metro, maar het is wel een ingeburgerd begrip waarvan iedereen weet wat er bedoelt wordt. Dan is het ondanks het feit dat het onjuist is toch handiger om dat begrip te gebruiken, het doel van communicatie is immers dat de ontvanger de informatie begrijpt.

Officieel is het middelste licht van een stoplicht ook geel maar iedereen spreekt over oranje, zo zijn er ongetwijfeld nog vele andere voorbeelden te noemen. Om maar te zwijgen over dingen die eigenlijk helemaal nergens op slaan, zoals "het internet ligt er uit". Lag het er ooit in dan? ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2008 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 21:07:
[...]

In Nederland heeft metro de betekenis 'een (grotendeels) ondergrondse spoorweg voor verkeer binnen een stad' (Van Dale). Jouw uitleg is wat dat betreft ook onzin, want we spreken hier over de situatie in Nederland. Feitelijk is 'de metro komt er aan' inderdaad onjuist, want het zou dus betekenen dat er een spoorweg aankomt. Bovendien kun je in Amsterdam vraagtekens zetten bij de betekenis metro omdat slechts een minimaal gedeelte van het metronet ondergronds is. Desondanks veroorzaakt de benaming 'trein' verwarring bij de (uiteraard onervaren) metroreiziger. Ik wil er inderdaad nog wel in meegaan dat de benaming metro dus ook niet kan, maar trein vind ik niet dus ook niet handig. Wellicht zou 'metrotrein' beter zijn... Maar dat is vermoedelijk geen bestaand woord.

Toevoeging: het GVB maakt het voor de reiziger ook niet duidelijker met teksten als:
[...]
Mja, mijn uitleg is misschien niet van toepassing op de definitie van Van Dale, maar onzin is het niet, en de conclusie is juist.

Ik val er niet over dat men het metro noemt, ik noem het zelf ook metro, maar het is gewoon grappig dat mensen zich blijkbaar niet realiseren dat het natuurlijk gewoon een kleinere soort trein is.

Het zijn gewoon van die ingeburgerde woorden, zoals "auto", dat moet ook "automobiel" zijn, maar geen hond die het zo noemt.

[ Voor 4% gewijzigd door mace op 26-11-2008 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Over naar de realiteit: morgenochtend hobbelt voor de laatste keer een plan V in de reizigersdienst op de Heuvellandlijn. Het stelletje loopt in Heerlen uit en wordt daar vervangen door een GTW.

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dit is wel typisch. De mobiel planner laat wel actuele tijden zien, de ns site niet...

http://m.ns.nl/mobiel/act...on?from=barneveld+centrum
http://ns.nl/actuele-vert...station=Barneveld+Centrum

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Wel of niet de goede plek, geen idee :P maar net mijn onderdeel van onze aanbieding van de Hanzelijn afgerond. Flink project zeg, hoop dat we het binnenhalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Op de mobiele site staan ook de extra treinen vermeld (zoals de omgeleide IC naar Maastricht/Heerlen die stopt op Hilversum). Er zit dus verschil in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook volgende week treinvertragingen rond Amsterdam
Uitgegeven: 28 november 2008 13:19
Laatst gewijzigd: 28 november 2008 13:21

AMSTERDAM - De overlast op het spoor rond Amsterdam houdt komende week nog aan, ook nadat de reparatiewerkzaamheden begin volgende week zijn afgerond. Het vervangende spoor moet dan nog worden ingereden. Dat laat ProRail vrijdag weten.

Toen zaterdag een kalktrein ontspoorde tussen Amsterdam Centraal en Amsterdam Muiderpoort, werd vijfhonderd meter rails geheel kapotgerukt. Hoe dit kon gebeuren, is niet bekend. Van de 24 wagons ontspoorden er negen.

"We hebben zelden een ongeluk gehad dat zo veel schade aan de rails veroorzaakte", zegt een ProRail-woordvoerder.

Werkzaamheden

Voordat nieuwe rails kon worden aangelegd, moest eerst de 2138 ton wegende en 315 meter lange trein worden verwijderd. Van de zes rijbanen zijn er vier beschadigd.

Al het treinverkeer moet nu over de twee overgebleven sporen. Treinen tussen Amsterdam en Utrecht worden omgeleid via Hilversum.

Vertragingen

Vrijdag kondigde de NS in advertenties in landelijke dagbladen aan dat ook volgende week nog vertragingen worden verwacht. ProRail verwacht dat het vervangende spoor begin volgende week is gelegd. Hierover hoopt het zaterdag uitsluitsel te kunnen geven.

Spoor

Maar dat nieuwe spoor moet voor de veiligheid eerst worden ingereden. "Dat betekent dat de treinen daar langzamer rijden", legt de woordvoerder uit. Ook dit zorgt nog voor vertraging. Pas als alles goed is aangedrukt, rijden de treinen op volle snelheid.

"Met een nieuwe auto geef je ook niet meteen vol gas", vergelijkt de zegsvrouw.
Bron: nu.nl, http://www.nu.nl/news/186...ingen_rond_Amsterdam.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Op OHIH meldt een ProRail-medewerker dit:
Overigens kreeg ik via welingelichte bronnen binnen Hispät te horen dat Siemens een zeer aantrekkelijke aanbieding heeft gedaan voor een zeer snelle levering van Valero stellen. Voordeel... zijn al toegelaten op het kernnet.
Lijkt me interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooralsnog niet, omdat Hispeed een contract heeft met een andere leverancier. Deze leverancier schijnt zich aan de contractuele voorwaarden te houden, dus kun je niet zomaar naar een andere leverancier stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog wat foto's van de ontsporing:

http://www.mp-produktie.n...ord%20in%20Amsterdam.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft het recente besluit over de IJzeren Rijn. Weet iemand of ook wel eens overwogen is om een kortsluiting bij Weert te gebruiken, daarna naar Venlo en dan eventueel in Duitsland een verdubbeling van het spoor (omdat de Meinweg altijd het grote probleem was en je dan ook niet door Weert (het andere probleem) hoeft)?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ccn9odH96LSkr9LqISSWth7s/full.png

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2008 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:38
Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 16:40:
[...]

Vooralsnog niet, omdat Hispeed een contract heeft met een andere leverancier. Deze leverancier schijnt zich aan de contractuele voorwaarden te houden, dus kun je niet zomaar naar een andere leverancier stappen.
Met 'Vooralsnog niet' bedoel je waarschijnlijk dat Hispeed vooralsnog niet op het aanbod kan ingaan ? Dat ze een contract hebben met AnsaldoBreda hoeft voor Siemens niet te betekenen dat die geen leuke aanbieding gaan doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carpento schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 19:40:
[...]

Met 'Vooralsnog niet' bedoel je waarschijnlijk dat Hispeed vooralsnog niet op het aanbod kan ingaan ? Dat ze een contract hebben met AnsaldoBreda hoeft voor Siemens niet te betekenen dat die geen leuke aanbieding gaan doen ;)
Zo'n aanbieding is pas 'interessant' voor Hispeed als Hispeed er wat mee kan. Vooralsnog kunnen ze er dus niets mee. Ja, gewoon die dingen bestellen als extraatje. Verder kan Siemens uiteraard alles wat ze maar willen aanbieden aan Hispeed. Ik heb ook nog een interessante aanbieding: mijn studieboeken van vorig collegejaar verkoop ik voor eentiende van de prijs. Voor Hispeed is die interessante aanbieding niet interessant, voor bepaalde studenten wel.

Verder kun je je afvragen wat je hebt aan snelle levering, want er zijn nogal wat problemen met de HSL. De beveiliging kent hardnekkige problemen (maar dat wordt zeker opgelost) maar veel ernstiger zijn de problemen die optreden bij snelheden >200kmh langs bestaand spoor. Zolang die problemen niet zijn opgelost, heb je weinig aan een hele lading treinen. En een lading treinen die niets staat te doen kost ook geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze week viel mij op dat er op de lijn Den Bosch-Nijmegen een tekort is aan het aantal normale hondenkop treinen. Steeds vaker worden er ICM's of VIRM's ingezet. De VIRM's zijn vaak nog best modern, maar de ICM's zijn van de 4000 serie, bijvoorbeeld nummer 4243. Die zijn echt al oud. Ook zijn ze steeds vaker te kort tijdens de spits. Vandaag stonden er bijvoorbeeld nog passagiers voor de trein van 16.56 die de trein niet in konden omdat hij te vol was. Eigenlijk was het ook onverantwoord om zo te gaan rijden, dat vond de conducteur zelf ook. Maar ja, om dan mensen de trein uit te sturen is ook zowat. Toen heb ik dus maar de trein van 17.26 uur genomen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 20:31:
[...]
Verder kun je je afvragen wat je hebt aan snelle levering, want er zijn nogal wat problemen met de HSL. De beveiliging kent hardnekkige problemen (maar dat wordt zeker opgelost) maar veel ernstiger zijn de problemen die optreden bij snelheden >200kmh langs bestaand spoor. Zolang die problemen niet zijn opgelost, heb je weinig aan een hele lading treinen. En een lading treinen die niets staat te doen kost ook geld.
Zegt wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 00:21:
Deze week viel mij op dat er op de lijn Den Bosch-Nijmegen een tekort is aan het aantal normale hondenkop treinen.
Hondekoppen rijden al heel erg lang niet meer.
Steeds vaker worden er ICM's of VIRM's ingezet. De VIRM's zijn vaak nog best modern, maar de ICM's zijn van de 4000 serie, bijvoorbeeld nummer 4243. Die zijn echt al oud.
Die zijn niet oud.
Ook zijn ze steeds vaker te kort tijdens de spits. Vandaag stonden er bijvoorbeeld nog passagiers voor de trein van 16.56 die de trein niet in konden omdat hij te vol was. Eigenlijk was het ook onverantwoord om zo te gaan rijden, dat vond de conducteur zelf ook. Maar ja, om dan mensen de trein uit te sturen is ook zowat. Toen heb ik dus maar de trein van 17.26 uur genomen....
Und jetzt? De rommel bij Amsterdam heeft nu eenmaal invloed op de omlopen door het hele land dus het is niet verrassend dat de materieelbeschikbaarheid - die zich sowieso in deze tijd van het jaar op een dieptepunt bevindt - wat afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gedeelte 'Verder kun .. bestaand spoor': iemand van de projectorganisatie HSL-Zuid
Gedeelte 'Zolang die .. ook geld': ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik heb de laatste bladzijdes niet helemaal gelezen, maar volgens mij is er weer een opendag hier in blerick. Stel oude locomotieven & passagierstreinen en heel veel mensen.

edit:
Deze dus weer:
http://www.vsmstoomtrein....DSC_0069_klein-border.jpg

En een of andere glanzende rode loc, beide met een lading oude passagiersgedeeltes erachteraan.

[ Voor 39% gewijzigd door Kixtart op 29-11-2008 11:13 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Laatst online: 22-09 09:54
Hij lekt :9

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kixtart schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 10:49:
Ik heb de laatste bladzijdes niet helemaal gelezen, maar volgens mij is er weer een opendag hier in blerick. Stel oude locomotieven & passagierstreinen en heel veel mensen.

edit:
Deze dus weer:
http://www.vsmstoomtrein....DSC_0069_klein-border.jpg

En een of andere glanzende rode loc, beide met een lading oude passagiersgedeeltes erachteraan.
Gokje: SSN Kerst Express 2008: http://www.stoomstichting.nl/Public/HTML/evenementen_NL.php

Brochure: http://www.stoomstichting...2008%20Kerst%20Expres.pdf

En die rode loc, was dat deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.nicospilt.com/2004/20040430_0121.JPG?

Die is van de DGEG en zou de rit over moeten nemen van de SSN-loc, aldus de brochure.
Rond kwart over acht ’s morgens staat onze sneltreinloc
01 1075 met een heerlijk verwarmde trein
klaar voor de rit naar de grens. Terwijl de eerste
koffiegeur van de dag door onze rijtuigen trekt,
gaat het via Breda naar Tilburg, waar nog een
aantal medereizigers in zal stappen.

In Venlo gaat de 01 van de trein en wordt vervangen
door museumdieselloc V100 007 van onze
collega’s van de DGEG.

[ Voor 20% gewijzigd door wildhagen op 29-11-2008 11:30 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ah, thnx. Volgens mij klopt het helemaal.

Die rode lok was iig wat mooier opgepoets dan op dat plaatje :)
Toch leuk om te lezen wat het is geweest. Het stukje van 'verwarmde' treinen klopt volgens mij ook goed, want ik zag de passagiersgedeeltes ook 'roken'. Volgens mij worden die verwarmd door de stoom van de loc.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vroeger werden de rijtuigen inderdaad verwarmd met de rest-stoom van de locomotief ja.

De laatste NS-rijtuigen die nog met stoom verwarmd werden waren de Bolkoppen van Plan-K en de rijtuigen Plan-N van 1957-1959. Zowel Plan-K als N is begin 1984 buiten dienst gegaan.

[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 29-11-2008 11:52 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Morgen of overmorgen zijn er misschien wel foto's te vinden, want ik zag bijna iedereen met een (professionele) fototoestel staan :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Kermistrala komt straks weer uitwisselen in Venlo:
38117 Maastricht 17.57, Roermond 18.36/.40, Venlo 19.15
38118 Kaldenkirchen 19.20, Venlo 19.28
38119 Venlo 20.05, Kaldenkirchen 20.13 (mind you: dat kan dus nooit...)
38120 Venlo 20.05, Eindhoven 20.45/21.20 (Wasser fassen), Tilburg 21.48/22.00, Rotterdam centraal 22.54/23.08, Rotterdam noord goederen 23.16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Luccus schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 01:37:
[...]

[...]
Die zijn niet oud.
De 4243 is ergens in september of oktober 1993 afgeleverd. De eerste DD-IRM kwam in 1994. Dat ontloopt elkaar dus niet hard. 15 jaar oud dus. En de 4000's worden as we speak herbouwd, dus die zijn weer helemaal modern. Dus ik zou ook niet zeggen "die zijn oud".
Plan-V, het materieel wat daar normaal rijdt, dat is pas oud. Daar rijden nog stellen uit 1966 van rond. Maar dat gaat de komende tijd aan de kant.

En dan zit ik 1000 keer liever in een hondekop dan in een VIRM. Waarom moet het toch altijd zo koud zijn in een VIRM? Is het omdat je je jas nergens fatsoenlijk kunt ophangen dat ze daarom maar de temperatuur laag houden?
Ik was laatst in een VIRM op de wc, en daar was het wel lekker warm. Waarom kan het daar wel warm zijn en in de reizigersafdelingen niet?
Toch eens een mailtje naar NS sturen daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Luccus schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 12:30:

38119 Venlo 20.05, Kaldenkirchen 20.13 (mind you: dat kan dus nooit...)
Hoezo niet? Strak achter de stopper aan, angstlok klaar zetten en hobbelen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Morgen rijd het treinverkeer rondom Amsterdam weer volgens dienstregeling:
Het treinverkeer rond Amsterdam is zondag weer normaal. Dat liet spoorbeheerder ProRail zondag weten.

Door een ongeluk met een goederentrein bij station Amsterdam Muiderpoort reden er sinds 22 november geen treinen tussen Amsterdam Centraal en Amsterdam Bijlmer ArenA.

Tussen de hoofdstad en Amersfoort reden minder treinen.
nu.nl

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-09 13:46
Misschien dat het al gezegd is hier, maar ik kon het niet terugvinden.
Gisteren zat ik in de trein van utrecht - gouda, en ik zag op het rangeerterrein bij Utrecht een hele lading treinen staan die ik niet kon thuisbrengen. Ze zagen er uit als de vlaflip sprinters qua kleurstelling, alleen de neus was een stuk spitser en gestroomlijnder. Verder hadden ze (volgens mij) 3x 2 deuren per rijtuig.

Nieuwe sprinters?

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:25

wontcachme

You catch me? No you wont

S2801 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 15:19:
Misschien dat het al gezegd is hier, maar ik kon het niet terugvinden.
Gisteren zat ik in de trein van utrecht - gouda, en ik zag op het rangeerterrein bij Utrecht een hele lading treinen staan die ik niet kon thuisbrengen. Ze zagen er uit als de vlaflip sprinters qua kleurstelling, alleen de neus was een stuk spitser en gestroomlijnder. Verder hadden ze (volgens mij) 3x 2 deuren per rijtuig.

Nieuwe sprinters?
Deze? Dat is een van de nieuwe sprinters
Afbeeldingslocatie: http://www.mp-produktie.nl/images-2008-1/2008-01-30%20Nieuwe%20Sprinter%20NS%20SLT%20OVnieuws-info%20(2).jpg

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

If so, dat zijn inderdaad nieuwe sprinters, de zogenoemde SLT's (Sprinter Light Train).

Zijn er 99 van besteld (50 viertjes, 49 zesjes).

Hoe zit het eigenlijk met de inzet hiervan? Er word toch nog steeds mee getest? Wanneer komen deze eigenlijk in gebruik?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 09:45

Onbekend

...

Zie ik dat goed? Zijn dat vier korte bakken?

[ Voor 7% gewijzigd door Onbekend op 29-11-2008 15:28 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
wildhagen schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 15:26:
Hoe zit het eigenlijk met de inzet hiervan? Er word toch nog steeds mee getest? Wanneer komen deze eigenlijk in gebruik?
Per nieuwe dienstregeling twee omlopen in de 9800, met een aantal mits-en en tenzij-en.
Onbekend schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 15:27:
Zie ik dat goed? Zijn dat vier korte bakken?
Nee, één lange waar ze bakovergangen op hebben geschilderd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 09:45

Onbekend

...

Luccus schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 15:41:
[...]
Nee, één lange waar ze bakovergangen op hebben geschilderd. :+
Lol :) . Het lijkt alsof die bakken veel kleiner zijn dan van die andere sprinters. Daar gaan dan toch veel minder passagiers in?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Onbekend schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 16:12:
[...]

Lol :) . Het lijkt alsof die bakken veel kleiner zijn dan van die andere sprinters. Daar gaan dan toch veel minder passagiers in?
Daarom zijn er ook viertjes en zesjes en geen tweetjes en viertjes besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

wildhagen schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 15:09:
Morgen rijd het treinverkeer rondom Amsterdam weer volgens dienstregeling:

[...]

nu.nl
Maar wel met een bypass???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-09 13:46
wontcachme schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 15:24:
[...]

Deze? Dat is een van de nieuwe sprinters
[afbeelding]
Yes. Die zijn het, bedankt!

Zien er best prima uit die dingen naar mijn mening. :)

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luccus schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 01:37:
[...]

Sorry ik bedoel Plan T en Plan V van Mat'64. Gelukkig kom ik vooral Plan V tegen.

[...]
Die zijn niet oud.

Ik vond ze er anders best oud uitzien, vooral de deuren naar de coupes. En de airco zag er uit zoals je in de touringcarbussen de airco hebt. Maar ze zaten wel goed, dus ik klaag niet.

[...]
Und jetzt? De rommel bij Amsterdam heeft nu eenmaal invloed op de omlopen door het hele land dus het is niet verrassend dat de materieelbeschikbaarheid - die zich sowieso in deze tijd van het jaar op een dieptepunt bevindt - wat afneemt.

Ja, dat geloof ik best. Heb op zich ook niet zo'n probleem met het inzetten van ander materiaal, ik zit/sta toch maar 7 minuten in de trein enkele reis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

:9~ Dit viel mij ook al op op het traject Nijmegen <-> den-Bosch de stoptrein was een regiorunner donderdag en de op de terugweg zo`n koploper. :)

Vindt ik helemaal niet erg beter als die oude rammelkast van een plan V.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Onbekend schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 16:12:
[...]

Minder zitplaatsen misschien. Maar wel meer staanplaatsen. En daarvoor zijn ze nou net bedoeld :P.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Jaja, staanplaatsen. Heb die sprinterzooi nooit begrepen. Zo inefficiënt als maar kan. Zogenaamd is dat dan voor de "korte stukken" dus met veel stops. Leuk is dat als je één station verder moet ofzo, maar deze treinen werden bij mijn traject ook wel eens ingezet. Kan je lekker 30 min. met zo'n bochel in je rug zitten. Wie verzint dat 8)7

En dan 6x4 zitplaatsen ofzo in 1 coupé... de rest kan gaan staan. Maar ja, na 30 min. ben ik ook gaan staan voordat ik acute spit in m'n rug kreeg :')

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

YoshiBignose schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 23:16:
Jaja, staanplaatsen. Heb die sprinterzooi nooit begrepen. Zo inefficiënt als maar kan. Zogenaamd is dat dan voor de "korte stukken" dus met veel stops. Leuk is dat als je één station verder moet ofzo, maar deze treinen werden bij mijn traject ook wel eens ingezet. Kan je lekker 30 min. met zo'n bochel in je rug zitten. Wie verzint dat 8)7

En dan 6x4 zitplaatsen ofzo in 1 coupé... de rest kan gaan staan. Maar ja, na 30 min. ben ik ook gaan staan voordat ik acute spit in m'n rug kreeg :')
Ik zit er standaard mee. De 7400 (rhenen-amsterdam zuid) rijdt er standaard mee. Gelukkig hoef ik meestal maar 15 min (naar driebergen-zeist) of 25 min (naar utrecht) ermee. Maar voor langere afstandend dan dat kan ik het niet aanraden (naar Amsterdam Rai bv., de klapstoeltjes zitten dan vaak beter...).

Over de nieuwe SLT gesproken: is het zitcomfor beter dan SGMm of even goed? :P

Lijkt me wel lachen om op de stoel te zitten op de bakovergang trouwens :P.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Maasluip schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 12:47:
[...]

Hoezo niet? Strak achter de stopper aan, angstlok klaar zetten en hobbelen maar.
Omdat je a) door Veolia heenrijdt dan en b) de opvolgtijd daar niet slechts één minuut is. En wat je met een angstloc moet is me niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

SleutelMan schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 23:50:
[...]

Ik zit er standaard mee. De 7400 (rhenen-amsterdam zuid) rijdt er standaard mee. Gelukkig hoef ik meestal maar 15 min (naar driebergen-zeist) of 25 min (naar utrecht) ermee. Maar voor langere afstandend dan dat kan ik het niet aanraden (naar Amsterdam Rai bv., de klapstoeltjes zitten dan vaak beter...).
Leuk, zit ik vaak bij jou in de trein, ik stap in Bunnik uit of op. Maar laatste tijd veel Plan V in de spits daar. Komen daar nou die nieuwe sprinters voor in de plaats op korte termijn?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

jelmervos schreef op zondag 30 november 2008 @ 10:56:
[...]

Leuk, zit ik vaak bij jou in de trein, ik stap in Bunnik uit of op. Maar laatste tijd veel Plan V in de spits daar. Komen daar nou die nieuwe sprinters voor in de plaats op korte termijn?
er is een setje plan V planmatig wegens Sandite treinen (er bestaat geen Sandite SGMm :P), de rest is niet planmatig (maar ik klaag niet :P).

SLT komt pas rond augustus/september volgend jaar geloof ik, eerst komen ze te rijden in de series 9800 (utrecht-Den Haag Centraal) en 19800 (Gouda Goverwelle-Den Haag Centraal). Daarna is de 7400 aan de beurt (maar ik houd me hier aan een planning waarvan het niet zeker is of die nu nog klopt...)

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Luccus schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 23:52:
[...]
Omdat je a) door Veolia heenrijdt dan en b) de opvolgtijd daar niet slechts één minuut is. En wat je met een angstloc moet is me niet duidelijk.
Misschien een stomme vraag, maar wat moet ik me voorstellen bij een angstloc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Alex) schreef op zondag 30 november 2008 @ 17:07:
[...]

Misschien een stomme vraag, maar wat moet ik me voorstellen bij een angstloc?
Een extra loc die met een trein word meegestuurd om het over te kunnen nemen mocht de primaire locomotief defect raken of anderszins niet meer in staat zijn de reis voort te zetten.

Op die manier kan je de trein z.s.m. weer op weg krijgen zodat hij niet het hele traject blokkeert terwijl hij staat te wachten om weggesleept te worden.

Een voorzorgsmaatregel dus.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
wildhagen schreef op zondag 30 november 2008 @ 17:14:
[...]

Een extra loc die met een trein word meegestuurd om het over te kunnen nemen mocht de primaire locomotief defect raken of anderszins niet meer in staat zijn de reis voort te zetten.
Mogen ze bij de HLE 11.8/9 wel meesturen dus.

Al heb ik pasgeleden een HLE 11.8/9 gezien, waar ook nog een Traxx achter hing. Misschien doen ze dat daarom wel dus.
Op die manier kan je de trein z.s.m. weer op weg krijgen zodat hij niet het hele traject blokkeert terwijl hij staat te wachten om weggesleept te worden.

Een voorzorgsmaatregel dus.
Ahhh ok. Merci. :)

Ik vind het een rare term, 'angstloc', dan zou ik eerder voor 'reserveloc' kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Alex) schreef op zondag 30 november 2008 @ 18:05:
[...]
Mogen ze bij de HLE 11.8/9 wel meesturen dus.

Al heb ik pasgeleden een HLE 11.8/9 gezien, waar ook nog een Traxx achter hing. Misschien doen ze dat daarom wel dus.
Niet elke loc die achter een andere loc in een trein hangt is een angstloc. Sterker nog, de meesten zijn dat niet ;)

Soms worden locomotieven ook in opzending meegestuurd omdat ze bijvoorbeeld ergens anders nodig zijn.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
wildhagen schreef op zondag 30 november 2008 @ 18:08:
[...]

Niet elke loc die achter een andere loc in een trein hangt is een angstloc. Sterker nog, de meesten zijn dat niet ;)

Soms worden locomotieven ook in opzending meegestuurd omdat ze bijvoorbeeld ergens anders nodig zijn.
True. Maar vergeet niet, het is een HLE 11.8. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Benelux rijdt *niet* met angstloccen.
Pagina: 1 ... 20 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.