Bastien schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 18:07:
Even een vraagje
Ik moet met de trein naar Gent. Nu is dat voor mij via R'dam richting België. Is dat met de normale trein te doen qua zitplaats etc of is de Thalys en reserveren handiger (kan btw niet via internet, maf gedoe)
Je kunt dacht ik gewoon via internet plaatsen boeken in de Thalys hoor.
De gewone Beneluxtrein is prima te doen, mits je buiten de spits reist. Voldoende zitplaats dan, en het is ICRm dus de zitkwaliteit is ook goed te doen.
. Okee, het is maar een uur naar Antwerpen maar toch. Tevens zijn de aansluitingen niet echt royaal imo, dus weet iemand hoe het doorgaans gesteld is met de dienstregeling?
Voor zover mij bekend is de dienstregeling in België een stuk uitgekleder dan in Nederland, as in: minder treinen. Maar dat is gewoon een kwestie van plannen natuurlijk, ik weet niet op welke dag je hoe laat in Gent moet zijn. Vanaf Antwerpen heb je een rechtstreekse trein naar Gent St. Pieters.
Kijk voor een internationale treinplanner op
http://plannerint.b-rail.be/bin/query.exe/nn?L=ns_hispeedMoet trouwens zeggen dat ik 1e klas voor 64 euro vanaf Enschede naar Gent nog niet echt duur kan vinden... enkele reis dan. Ook al mag de baas betalen

Tweede klas is prima te doen, maar als jij graag eerste klas wilt reizen - be my guest. Wat de meerwaarde ervan is op de Beneluxtrein zie ik niet echt in, pas op de Thalys wordt het meer de moeite waard met (ik dacht gratis) WiFi.