Het grote spoorwegentopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 54 Laatste
Acties:
  • 173.114 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Antwerpen maakt op de lange termijn toch geen kans in de concurrentiestrijd met Rotterdam. Die Westerschelde wordt niet eeuwig verdiept en de schepen worden alleen maar groter en krijgen meer diepgang. Rotterdam kan rustig doorbouwen (Derde Maasvlakte here we come ;) ), Antwerpen blijft dan achter. Zeebrugge is er ook nog maar stelt qua grootte niets voor in vergelijking met Rotterdam.

Er lijkt nu in elk geval en akkoord te liggen over de IJzeren Rijn, dat is mooi. Nederland krijgt wat het wilde (een oplossing zonder de Meinweg aan te tasten) dus dat is mooi. Aan het dubbelsporige alternatief hadden we niet zo veel gehad dus dat maakt voor ons weinig uit, en de Belgen vinden het blijkbaar ook wel best. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2008 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 16:49

LauPro

Prof Mierenneuke®

SleutelMan schreef op woensdag 19 november 2008 @ 16:08:
Ja dat kan. Er is echter nu al een omleidingsroute: via Roosendaal --> Eindhoven --> Venlo of eventueel nog via Luik-Maastricht-Heerlen (is dat baanvak in Belgie geschikt voor goederentreinen?)....
De vraag is of dit nu al de capaciteit heeft om ook daadwerkelijk als vervanger te fungeren.
Zelf juich ik meer spoorvervoer alleen maar toe (en ook de reactivatie van oude lijnen), maar ik moet maar eens zien wanneer er wat komt uit dat geharrewar. Over de Ijzeren Rijn zijn ze al jaren bezig...
Ik vind het vanuit België gezien een beetje kansloos eerlijk gezegd. Ze zijn in 1991 gestopt met vervoer over die spoorlijn, daarna is het gebied als natuurgebied verklaard. Als ze gewoon treinen hadden laten rijden was er waarschijnlijk niets aan de hand.

Nu beginnen er opeens weer mensen te mekkeren dat ze er treinen overheen willen hebben, dan zit je ook wel een beetje in de underdogpositie.

Overigens zie ik wel kansen voor Antwerpen, natuurlijk zullen de hele grote schepen in minder grotere aantallen komen, maar ook daar is een markt voor. En misschien zit Rotterdam daar op den duur ook niet meer op te wachten (liever een aantal grote schepen dan een paar kleine).

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:45

Chiron

Moderator Discord
HawVer schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 15:11:
[...]

Lol.. In Schotland trekken ze aan de noodrem als de trein het station voorbij rijd. Trein in de achteruit en weer terug.. :P Uitstappen en weg gaat de trein weer.

[...]

Het is dan wel geen Nederlandse trein, maar wat denk je van de Shinkansen lijn in Japan. Daar rijden ze met deze mislukte ontwerpen.
[afbeelding]
Ik vind die rechter nog wel meevallen.

Als je trouwens naar de flitsende ontwerpen kijkt van de TGV en de ICE, heeft Nederland natuurlijk ook weer z'n eigenzinnige keus gemaakt: |:( :| -O-

Afbeeldingslocatie: http://www.tourpress.nl/materials/pers_images/070327_070327_NS_hispeed_directie_hsa.jpg

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:55

Luke!

#Treinbaas
LauPro schreef op woensdag 19 november 2008 @ 13:50:
[...]
Ik neem wel aan dat er als bijv. een langdurige calamiteit is op de BetuweRoute men de verkeersstromen om kan leiden via de Ijzeren Rijn.
Natuurlijk kan dat, waarom niet? De vraag is: waarom zou je dat willen? Bij een stremming van de BetuweRoute wordt nu ook via het conventionele net gereden en dat kan in de toekomst ook.

Verwijderd

Daarnaast zijn de meeste goederentreinen voor zover ik weet niet zo tijdkritisch. Vertraging is natuurlijk niet de bedoeling maar als het een uurtje (of meer) later aankomt is dat lang niet altijd een groot probleem. Er is natuurlijk geen reiziger die geen uren in de trein wil zitten en gewoon ergens op tijd wil zijn. :) Wat treinen uitstellen i.p.v. omleiden over het drukke gewone net lijkt me dan in een aantal gevallen ook wel een optie.

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Interessant een spoorwegtopic op GoT.
Nu heb ik wel een vraagteken bij het volgende in de openingspost.
Ik kan me niet voorstellen dat de Protos een dieseltrein is. Ik zit er elke dag in. Ding maakt gewoon gebruik van de bovenleiding.

Overigens komt er begin 2009 een 6e Protos bij, dit in verband met de 4x per uur dienstregeling naar Barneveld Centrum (ideaal trouwens voor mij!)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Protos is er ook in een diesel-aangedreven ontwerp.

Connexxion gebruikt die alleen niet afaik, alleen de elektrische.

Virussen? Scan ze hier!

• Cheesy
  • Niet online
Oké, beetje verwarrend dat de Valleilijn onder diesel staat. Volgens mij sowieso geen diesel Protos in NL.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 18:19:
Daarnaast zijn de meeste goederentreinen voor zover ik weet niet zo tijdkritisch. Vertraging is natuurlijk niet de bedoeling maar als het een uurtje (of meer) later aankomt is dat lang niet altijd een groot probleem. Er is natuurlijk geen reiziger die geen uren in de trein wil zitten en gewoon ergens op tijd wil zijn. :) Wat treinen uitstellen i.p.v. omleiden over het drukke gewone net lijkt me dan in een aantal gevallen ook wel een optie.
Volgens mij zijn goederentreinen juist wel tijdkritisch. Veel fabrieken werken volgens het just-in-time principe, wat snel gezegd betekent dat de levering van onderdelen precies op tijd plaatsvindt zodat er weinig voorraden nodig zijn voor de productie. Als er dan, ik zeg maar iets, een weekend (48 uur) geen treinen rijden en er dus ook geen leveringen plaatsvinden, kan de fabriek niet meer produceren. Ik kan me voorstellen dat er vanuit IJmuiden rollen aluminium gaan naar Duitse autofabrieken; als de levering hiervan stopt, kan de productie niet meer doorgaan. Daarom zou ik me kunnen voorstellen dat het beter is een trein om te laten rijden met enige uren vertraging tot gevolg, dan de trein uit te stellen.

Een ander probleem van uitstellen lijkt me overigens de capaciteit op het spoor. De ritten zullen toch een keer gereden moeten worden en als de uitgestelde ritten gaan rijden, krijg je daar weer congestie van. Het spoor is al zo druk bezet.

• zwahiel
  • Laatst online: 22-09 12:15

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 18:29:
offtopic:
Antwerpen maakt op de lange termijn toch geen kans in de concurrentiestrijd met Rotterdam. Die Westerschelde wordt niet eeuwig verdiept en de schepen worden alleen maar groter en krijgen meer diepgang. Rotterdam kan rustig doorbouwen (Derde Maasvlakte here we come ;) ), Antwerpen blijft dan achter. Zeebrugge is er ook nog maar stelt qua grootte niets voor in vergelijking met Rotterdam.

Er lijkt nu in elk geval en akkoord te liggen over de IJzeren Rijn, dat is mooi. Nederland krijgt wat het wilde (een oplossing zonder de Meinweg aan te tasten) dus dat is mooi. Aan het dubbelsporige alternatief hadden we niet zo veel gehad dus dat maakt voor ons weinig uit, en de Belgen vinden het blijkbaar ook wel best. :)
Mwoh als nieuwe Antwerpenaar wijs ik je even op de kosten van Antwerpen als haven ipv Rotterdam, al die belachelijke taxen en moeilijke meuk hebben ze hier niet. Dus zo goed is de positie van Rotterdam t.o.z. van Antwerpen ook weer niet hoor.

Trouwens nu op BBC2 een erg interessante docu over de Rail in Groot-Brittanië, over de ontmanteling van een groot gedeelte van het Britse spoornetwerk in de jaren 50 en 60 door Dr. Beeching.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-09 13:28

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Cheesy schreef op donderdag 20 november 2008 @ 18:28:
Interessant een spoorwegtopic op GoT.
Nu heb ik wel een vraagteken bij het volgende in de openingspost.
Ik kan me niet voorstellen dat de Protos een dieseltrein is. Ik zit er elke dag in. Ding maakt gewoon gebruik van de bovenleiding.

Overigens komt er begin 2009 een 6e Protos bij, dit in verband met de 4x per uur dienstregeling naar Barneveld Centrum (ideaal trouwens voor mij!)
Nja, of die 6e protos er komt... FTD zit nog in de faillissementsfase enzo, dus of de FTD-01 bij Connexion komt te rijden voor de nieuwe dienstregeling... In ieder geval maken ze dankbaar gebruik van NSR Plan V 867 tot die tijd lijkt me :P.

Logius | Somda | Twitter

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 18:19:
Ik vind dergelijke redeneringen altijd zo tenenkrommend. Net of goederenvervoerders niet te maken hebben met planning van matarieel en personeel. Plus: ze hebben net zoveel recht op infracapaciteit als reizigersvervoerders. Niet voor niets zijn er in enkele concessies voorwaarden opgenomen zoals het staken of uitdunnen van de reizigersdienst in geval van noodzakelijke omleidingen in de goederendienst.
SleutelMan schreef op donderdag 20 november 2008 @ 21:14:
[...]
Nja, of die 6e protos er komt... FTD zit nog in de faillissementsfase enzo, dus of de FTD-01 bij Connexion komt te rijden voor de nieuwe dienstregeling... In ieder geval maken ze dankbaar gebruik van NSR Plan V 867 tot die tijd lijkt me :P.
De 844 gaat wat eerder weg bij VTLR en gaat waarschijnlijk ook naar Cxx.

[ Voor 18% gewijzigd door Luke! op 20-11-2008 21:52 ]

• Cheesy
  • Niet online
SleutelMan schreef op donderdag 20 november 2008 @ 21:14:
[...]

Klopt, die wordt nu al ingezet buiten de spits om (volgens mij voor opleidingen). Ik zag 'm vanmiddag z'n laatste rit doen bij aankomst 17.35 +5 in Amersfoort.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Van FOK!:
DEN HAAG (ANP) - De eerste treinen op de hogesnelheidslijn HSL Zuid laten opnieuw op zich wachten. Verkeersminister Camiel Eurlings deelde dat donderdag mee in de Tweede Kamer. De Kamer reageerde woedend, ook omdat de minister de exploitant HSA te hulp wil schieten om een faillissement af te wenden.

Het spoortracé is klaar, maar HSA heeft niet op tijd treinen beschikbaar. De Italiaanse fabrikant Ansaldo Breda kan niet op tijd locomotieven leveren.

In januari zouden de eerste treinen tussen Amsterdam en Rotterdam gaan rijden, maar dat gaat niet door. Wanneer er wel kan worden gereden, is onduidelijk.
Gaat weer lekker :')

HSA zou het contract met AB moeten ontbinden, en dan alsnog wat treinen bij Siemens bestellen, dan wordt het tenminste wél geleverd...

[ Voor 8% gewijzigd door Alex) op 20-11-2008 22:24 ]

We are shaping the future

Verwijderd

Alex) schreef op donderdag 20 november 2008 @ 22:23:
Van FOK!:

[...]

Gaat weer lekker :')

HSA zou het contract met AB moeten ontbinden, en dan alsnog wat treinen bij Siemens bestellen, dan wordt het tenminste wél geleverd...
Het is inderdaad treurig hoe dit verloopt, helemaal als je de ervaringen van de Deense spoorwegen hoort met AnsaldoBreda. Je hebt echter maar weinig mogelijkheden in dit stadium. Ontbinding van het contract is tamelijk lastig. Misschien staat in het PvE geen leverdatum. Dan kun je het contract ontbinden, maar dan wil AnsaldoBreda geld zien. Misschien staat er in het PvE wel een leverdatum en zou het contract wel ontbonden kunnen worden. Maar de vraag is wat dat oplost, want dan moet je treinen bestellen bij een andere leverancier. En ook: opnieuw aanbesteden.

Ten eerste zijn die treinen niet op voorraad en hebben dus een levertijd. Ik heb geen idee wat de levertijd van bijvoorbeeld een ICE3 is, maar die is vast niet minder dan een jaar. Ten tweede zijn andere leveranciers waarschijnlijk heel veel duurder, want HSA heeft immers voor AnsaldoBreda gekozen. En dat is niet vanwege hun uitermate goede portfolio. Zeker als leveranciers de wetenschap hebben dat HSA die treinen echt heel hard nodig heeft, zal dat de prijs niet ten goede komen.

Ofwel: wachten op de AnsaldoBreda treinen kost veel geld en tijd, andere treinen bestellen (ofwel opnieuw aanbesteden) kost ook veel (meer?) geld en (meer?) tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Alex) schreef op donderdag 20 november 2008 @ 22:23:
Het verhaal is enigszins dubieus, want voor de tijdelijke dienst Amsterdam-Rotterdam zijn wél locomotieven beschikbaar: de 186'ers.

[ Voor 12% gewijzigd door Luke! op 21-11-2008 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luccus schreef op donderdag 20 november 2008 @ 21:51:
[...]
Ik vind dergelijke redeneringen altijd zo tenenkrommend. Net of goederenvervoerders niet te maken hebben met planning van matarieel en personeel. Plus: ze hebben net zoveel recht op infracapaciteit als reizigersvervoerders. Niet voor niets zijn er in enkele concessies voorwaarden opgenomen zoals het staken of uitdunnen van de reizigersdienst in geval van noodzakelijke omleidingen in de goederendienst.
Wat ik bedoelde te zeggen was het volgende. NS Reizigers wordt voor zover ik weet afgerekend op vertragingen van 3 minuten en meer, mijn redenatie was dat dat bij goederentreinen een stuk minder kritisch is. Nou denk ik nog steeds dat het wel zo is dat een reizigerstrein zo ongeveer op de minuut op tijd moet rijden en de marge bij een goederentrein als de dienstregeling op het traject dat toelaat toch wel iets groter is dan dat. Maar inderdaad, zoals uit jouw en diverse andere reacties blijkt is die marge is niet zo groot als dat ik dacht. Mea culpa. :)

@ HSL verhaal: wat ik me nou afvraag, als ik de artikelen op sommige nieuwssites lees krijg ik de indruk alsof dit dè trein is die over de HSL zou moeten gaan rijden en er geen andere treinen gaan rijden, of in elk geval niet eerder. Maar zowel de Thalys naar Parijs als de Benelux naar Brussel zouden toch ook over de HSL gaan rijden (al heb ik geen idee wanneer)? Nou waren er geloof ik problemen met de ECTS beveiliging (het deel wat in de trein moet komen), maar weet iemand hoe dat precies zit?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2008 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:43

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Cheesy schreef op donderdag 20 november 2008 @ 18:28:
En iemand een idee of dit de omgebouwde proto-PROTOS gaat worden van FTD?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Ariën Clay schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 00:23:
[...]

En iemand een idee of dit de omgebouwde proto-PROTOS gaat worden van FTD?
Nee, dat wordt een stel voor Rusland dat slechts op de tekentafel bestaat maar toch alvast omgebouwd wordt voor Connexxion. Hoé vaak is nou al gezegd dat Connexxion de FTD 01 zou overnemen voordat er sprake was van een failissement van de fabrikant? Ik schreef 't zelfs al in 't stukje over de Valleilijn in RM 25huppeldepup, ergens in maart of april... En je weet dat op Sombaaa, waar je zelf ook meeleest, alles 25.000 keer herhaald wordt. Minimaal. Dus ja, je veronderstelling klopt. Áls het nog doorgaat.
Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 00:16:
[...]
Wat ik bedoelde te zeggen was het volgende. NS Reizigers wordt voor zover ik weet afgerekend op vertragingen van 3 minuten en meer, mijn redenatie was dat dat bij goederentreinen een stuk minder kritisch is. Nou denk ik nog steeds dat het wel zo is dat een reizigerstrein zo ongeveer op de minuut op tijd moet rijden en de marge bij een goederentrein als de dienstregeling op het traject dat toelaat toch wel iets groter is dan dat. Maar inderdaad, zoals uit jouw en diverse andere reacties blijkt is die marge is niet zo groot als dat ik dacht.
De marge is er in die zin wel dat vertragingen her en der wel opgevangen kúnnen worden, maar het m.i. niet de insteek mag zijn om goederentreinen dús maar om zeep te helpen vanwege een reizigerstrein. Goederenvervoerders betalen net zo veel, zo niet méér voor een pad (gewichtsafhankelijk) en moeten dus ook dezelfde rechten hebben. Gelukkig is men recentelijk afgestapt van het domme inplannen van goederen in de restcapaciteit (dus ná het inplannen van de reizigersdienst).
[...]
@ HSL verhaal: wat ik me nou afvraag, als ik de artikelen op sommige nieuwssites lees krijg ik de indruk alsof dit dè trein is die over de HSL zou moeten gaan rijden en er geen andere treinen gaan rijden, of in elk geval niet eerder. Maar zowel de Thalys naar Parijs als de Benelux naar Brussel zouden toch ook over de HSL gaan rijden (al heb ik geen idee wanneer)? Nou waren er geloof ik problemen met de ECTS beveiliging (het deel wat in de trein moet komen), maar weet iemand hoe dat precies zit?
Die V250's zijn voorzien voor inzet in NL (en in België tot hooguit in Brussel?), Thalys is voor de dienst op Paris. Ombouw Thalys loopt nog steeds c.q. mondjesmaat, V250 is een drama vanwege de fabrikant en 186+Prio's (tijdelijk tot komst V250's) rijdt ook nog niet vanwege uitgelopen gedoe met ETCS. De Witz is nu dat voor het rijden op de HSL bepaalde software in de loc moet en die in België niet wordt herkend. En de loccen die in België goedgekeurde software aan boord hebben mogen ... jawel ... niet de HSL op.

[ Voor 71% gewijzigd door Luke! op 21-11-2008 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

[...]
Wat ik bedoelde te zeggen was het volgende. NS Reizigers wordt voor zover ik weet afgerekend op vertragingen van 3 minuten en meer, mijn redenatie was dat dat bij goederentreinen een stuk minder kritisch is.
Waar zijn deze tijden eigenlijk op gebaseerd, is dit op het 'spoorboekje' of op de gegevens die op de CTA staan? Als het nodig is om een goederentrein voor te laten gaan om zo meer ruimte te maken voor andere treinen dan vind ik het geen probleem als een reizigerstrein wordt verplaats in het schema. Als dit maar ook wel duidelijk op de CTA's staat en dan zeker een minimaal een half uur van tevoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 24-09 12:19

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Cheesy schreef op donderdag 20 november 2008 @ 18:39:
Oké, beetje verwarrend dat de Valleilijn onder diesel staat. Volgens mij sowieso geen diesel Protos in NL.
Daar heeft Iorgie even niet opgelet, want in de openingspost staat hij wel onder het rijtje van electrische stellen.
Van de Protos is ook geen dieselvariant. Kan ook niet want er is absoluut geen plaats om een dieselmotor te monteren. De Protos is een erg uniek ontwerp, vooral ook omdat de FTD nu failliet is.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Maasluip schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 08:28:
[...]

Van de Protos is ook geen dieselvariant. Kan ook niet want er is absoluut geen plaats om een dieselmotor te monteren. De Protos is een erg uniek ontwerp, vooral ook omdat de FTD nu failliet is.
Er is wel een dieselvariant:
The modular Protos regional trains are powered by diesel or electro motors and achieve a maximum speed of 160 km/h.
Zie http://www.can-cia.de/index.php?id=257

Alleen is er nooit een van gebouwd volgens mij, en gezien het faillisement zal dat ook wel niet meer gebeuren ook.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Woei, ik zit in de internationale trein van Brussel naar Amsterdam (ik moet overstappen op Schiphol). Op dat spoor zou ook een trein aankomen die zou stoppen in Leiden, er is wel 4x omgeroepen dat deze trein niet, ik herhaal *niet*, in Leiden zou stoppen. Ik vraag me af hoe vaak ik dat nog moet horen.

Net al even wat plaatjes geschoten (met m'n mobiele telefoon - digicam heb ik niet meegenomen omdat ik dacht niks boeiends te gaan spotten):

Leuk foutje op deze CTA:
Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/dmuoth.jpg

Dat ging over deze trein:
Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/1zyu694.jpg

En toen die weg was, stond er dit:
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/106dl3a.jpg

Dit kwam binnen, voor de InterCity die ook in Leiden zou stoppen, op hetzelfde spoor. Op de CTA's stond ook nog de 'gewone' trein ipv deze.
Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/35lss49.jpg

Dit hing erachter:
Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/2rdjh41.jpg

En zo ziet dat er vanbinnen uit:
Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/29mn66o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Laatst online: 22-09 09:54
Kijk er nog maar es mooi naar dan, want de HSL-zuid heeft alweer vertraging opgelopen...
Voorlopig geen treinen op HSL-Zuid
Uitgegeven: 20 november 2008 22:09
Laatst gewijzigd: 20 november 2008 22:56

DEN HAAG - De eerste treinen op de hogesnelheidslijn HSL-Zuid laten opnieuw op zich wachten. Verkeersminister Camiel Eurlings deelde dat donderdag mee in de Tweede Kamer. De Kamer reageerde woedend, ook omdat de minister de exploitant HSA te hulp wil schieten om een faillissement af te wenden.

Het spoortracé is klaar, maar HSA heeft niet op tijd treinen beschikbaar. De Italiaanse fabrikant Ansaldo Breda is namelijk te laat met de levering van locomotieven. Verder is het spoorbeveiligingssysteem niet op orde.

De HSL-Zuid tussen Amsterdam en Parijs zou oorspronkelijk in april 2007 in gebruik worden genomen. Meer dan een keer is de opening vertraagd. In januari volgend jaar zouden de eerste treinen tussen Amsterdam en Rotterdam rijden, maar daar gaat opnieuw een streep door. Wanneer er wel kan worden gereden, is onduidelijk.

Maximaal

Omdat het tracé (sinds begin oktober) gereed is, moet HSA de Staat wel een gebruikersvergoeding betalen vanaf 1 juli volgend jaar. Eurlings wil het bedrijf echter maximaal vier jaar uitstel van betaling geven om omvallen te voorkomen. Want zolang er geen treinen rijden, heeft HSA geen inkomsten. HSA is voor 90 procent eigendom van NS, de andere 10 procent zit bij KLM .

De verkeerswoordvoerders staken hun woede niet onder stoelen of banken. "Dit is verbijsterend. Een echte puinhoop", aldus Paul de Krom (VVD). "HSA heeft er een potje van gemaakt", stelde SP-Kamerlid Emile Roemer.

Spinnijdig

De woordvoerders van de regeringsfracties waren ook spinnijdig. Ger Koopmans (CDA) wil dat de minister eist van HSA dat de contracten met de betrokken fabrikanten worden aangepast. Voor de PvdA en de ChristenUnie staat alles open en is het de vraag of HSA overeind gehouden moet worden. "De minister heeft ons niet overtuigd", zei Diederik Samson (PvdA).

Volgens Eurlings kon HSA niets claimen bij zijn leveranciers. Met het Canadese Bombardier, dat het ERTMS-veiligheidssysteem levert, is alleen een 'inspanningsverplichting' geregeld. HSA inruilen voor een andere exploitant is echter geen optie. "Dat kost jaren."

Als het bedrijf omvalt, kost dat de staat bovendien structureel inkomsten, aldus Eurlings. Hij zegde de Kamer toe volgende week vertrouwelijk in te lichten over de afspraken en de verdere mogelijkheden.
Bron: Nu.nl

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Van de week heb ik Halve Zolenlijn gefietst en heb ik ook een uur in die trein mogen zitten. Ik zeg mogen want het was werkelijk een genot. Wat zijn die heerlijk stil en ruim. Je kan ook gewoon normaal je fiets kwijt. Echt een totaal andere beleving van treinreizen, her en der nog een beetje lompe wissel maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
wildhagen schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 08:32:
[...]
Er is wel een dieselvariant:
Het dieselstel bestaat als concept; er is geen concreet ontwerp van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IJnte schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 09:29:
Kijk er nog maar es mooi naar dan, want de HSL-zuid heeft alweer vertraging opgelopen...

Bron: Nu.nl
Waarom gaat de Thalys hier niet rijden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
LauPro schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 05:46:
[...]
Waar zijn deze tijden eigenlijk op gebaseerd, is dit op het 'spoorboekje' of op de gegevens die op de CTA staan? Als het nodig is om een goederentrein voor te laten gaan om zo meer ruimte te maken voor andere treinen dan vind ik het geen probleem als een reizigerstrein wordt verplaats in het schema.
Gebaseerd op het pad van de trein in het VL-systeem.
Als dit maar ook wel duidelijk op de CTA's staat en dan zeker een minimaal een half uur van tevoren.
Hoe moet ik dat zien? Meldingen over treinen na de eerstvolgende ergens erbijfrutselen? Alsjeblieft zeg, de gemiddelde Nederlander is zo dom als het achtereind van een varken en kan nog geen conclusie trekken uit de waarnemingen CTA op "Niet instappen", "Eindhoven" op de bestemmingsdisplays in een trein (in Eindhoven...) en het feit dat de hele trein leeg is.
Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 01:10:
[...]

Waarom gaat de Thalys hier niet rijden dan?
Wer lesen kann ist klar im Vorteil:
Luccus schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 00:29:
[...]
Die V250's zijn voorzien voor inzet in NL (en in België tot hooguit in Brussel?), Thalys is voor de dienst op Paris. Ombouw Thalys loopt nog steeds mondjesmaat

[ Voor 6% gewijzigd door Luke! op 22-11-2008 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

In Amsterdam is zaterdagmiddag in de buurt van het centraal station een goederentrein gekanteld. De trein, die kalk vervoerde, ontspoorde op het rangeerterrein bij de Zeeburgerkade.

Volgens een woordvoerster van het KLPD rijden er minder treinen tussen Amsterdam en Utrecht en tussen Amsterdam en Amsterdam-Muiderpoort. Niemand raakte bij het ongeval gewond.
nu.nl

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Ja, is de 48642 uit Hermalle (B). Plaatjes o.a. hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Minder treinen is een eufenisme. Er rijden vrijwel geen treinen tussen Amsterdam CS - Amsterdam MP, volgens de actuele vertrektijden rijden er een aantal stoptreinen. Helaas geeft de melding op NS.nl geen enkel alternatief:
Amsterdam Centraal
Zondag 23 November 08:25
Oorzaak Rond Amsterdam Centraal rijden minder treinen door herstelwerkzaamheden.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Klopt, die problemen zijn op zijn vroegst vanavond verholpen, zie het onderstaande artikel (onderste alinea). Dus ook geen treinverkeer rondom Utrecht. Prorail is weer goed bezig jongens...
Het treinverkeer rond Utrecht Centraal is zondagochtend ontregeld door een spoordefect. Hierdoor rijden tussen Utrecht CS en Amersfoort en Utrecht CS en Baarn momenteel geen treinen.

Reizigers moeten rekening houden met een uur vertraging en wordt aangeraden om te reizen via Hilversum.

Dat heeft spoorbeheerde ProRail bekendgemaakt. Naast de problemen rond Utrecht rijden er ook geen treinen tussen Amsterdam en Amsterdam Bijlmer en rijden er tussen Amsterdam en Amersfoort en Amsterdam en Lelystad minder treinen.

Dit komt doordat zaterdagmiddag bij station Muiderpoort een goederentrein kantelde. Het treinverkeer tussen Amsterdam en Utrecht wordt omgeleid via Amsterdam Zuid en Schiphol.

Volgens een zegsman van ProRail hebben zondagochtend nog maar weinig mensen last van alle vertragingen en omleidingen. Het is de bedoeling dat de problemen rond Utrecht in de loop van de ochtend worden opgelost.

De vertragingen en beperkingen als gevolg van het ongeluk bij Amsterdam zijn op z'n vroegst zondagavond verholpen.
nu.nl

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op zondag 23 november 2008 @ 09:33:
Klopt, Prorail is weer goed bezig jongens...
Nou, ik vind dit dan nog wel meevallen. Wat ik pas echt bizar vond was dat het treinverkeer meer dan een dag stil heeft gelegen toen een paar maanden geleden een vrachtwagen een draadje stuk trok bij 't Harde (of daar in de buurt).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bvIdhkMX6n8wXQQ4yJQCuhlw/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Laatst online: 06-09 06:49
Ik werd anders vrijdag wel helemaal gek van de meldingen en omleidingen toen treinverkeer tussen utrecht en amersfoort niet mogelijk was. Deed 5 uur voor een kleine rotterdam-groningen :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 10:17:
[...]

Nou, ik vind dit dan nog wel meevallen. Wat ik pas echt bizar vond was dat het treinverkeer meer dan een dag stil heeft gelegen toen een paar maanden geleden een vrachtwagen een draadje stuk trok bij 't Harde (of daar in de buurt).

[afbeelding]
Is hier pas ook gebeurd... Duurde alleen geen hele dag reparatie.

Afbeeldingslocatie: http://www.energievoorziening.info/pictures/storing/barneveld/IMG_2321_resize%20(Small).JPG
Even klikken voor meer foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:02

DDX

PolarBear schreef op zondag 23 november 2008 @ 09:31:
Minder treinen is een eufenisme. Er rijden vrijwel geen treinen tussen Amsterdam CS - Amsterdam MP, volgens de actuele vertrektijden rijden er een aantal stoptreinen. Helaas geeft de melding op NS.nl geen enkel alternatief:

[...]
Idd appart dat ze niet eens noemen wat de alternatieven zijn.
(naar amstel kan iedereen nog wel de metro bedenken, maar naar mp een bus, tram ?)

Hopenlijk is er morgenochtend weer normaal treinverkeer mogelijk en dan is het maar een geluk dat het op zaterdagochtend is gebeurd.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DDX schreef op zondag 23 november 2008 @ 11:31:
[...]

Idd appart dat ze niet eens noemen wat de alternatieven zijn.
(naar amstel kan iedereen nog wel de metro bedenken, maar naar mp een bus, tram ?)
Muiderpoort kan met bus 22. Richting Utrecht is denk ik het beste om de metro naar Bijlmer-Arena te nemen en daar op de trein stappen. Jammer dat dit niet op ns.nl staat, maar ik neem toch aan dat de NS-servicemedewerkers op de stations dit weten te vertellen.

Edit: nu op ns.nl info dat reizigers tussen Asd en Ut omreizen via Shl.
Hopenlijk is er morgenochtend weer normaal treinverkeer mogelijk en dan is het maar een geluk dat het op zaterdagochtend is gebeurd.
De wagons worden nu opgeruimd, pas als dat klaar is kan begonnen worden met herstel van de infrastructuur. Het is dus afwachten.

Edit 2: waarom kan Prorail wel fatsoenlijk informatie geven:
Ontspoorde goederentrein Muiderpoort
Tussen Amsterdam Centraal en Amsterdam Bijlmer ArenA moeten reizigers rekening houden met een vertraging van ongeveer 60 minuten.
Door herstelwerkzaamheden na een ontsporing rijden er tussen Amsterdam Bijlmer ArenA en Amsterdam Centraal geen treinen.
*Intercity-reizigers tussen Amsterdam Centraal en Utrecht Centraal kunnen omreizen via Schiphol.
*Stoptreinreizigers tussen Amsterdam Centraal en Utrecht Centraal reizen deels met de metro.
* Er rijden wel stoptreinen tussen Amsterdam Blijmer Arena en Utrecht Centraal.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2008 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Ik zie dat de Benelux ook al de hele dag niet rijd vanaf Amsterdam CS, kennelijk zien ze geen kans om die treinen van Watergraafsmeer naar CS te krijgen 1x per 2 uur, maar wel stoptreinen naar Amerfoort en Almere/Lelystad.

Ik ben benieuwd hoe de nachtnettreinen gisteren hebben gereden.

[ Voor 13% gewijzigd door PolarBear op 23-11-2008 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Andere nieuws van nu.nl:
Politie stuurt trein met voetbalsupporters terug
Uitgegeven: 23 november 2008 13:27

TILBURG - De politie in Tilburg heeft zondagmiddag een trein met 120 supporters van FC Groningen teruggestuurd omdat zij geen treinkaartje hadden.

Dat heeft de politie zondag gemeld. De ME werd ingeschakeld om de supporters op het station van Tilburg in de trein te houden.

De Groningse voetbalfans waren naar Tilburg gekomen voor de wedstrijd tegen Willem II. Vanwege de aanwezigheid van de ME konden er korte tijd geen treinen van en naar het station rijden. Rond 13.00 uur kon het treinverkeer weer worden hervat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PolarBear schreef op zondag 23 november 2008 @ 15:24:
Ik zie dat de Benelux ook al de hele dag niet rijd vanaf Amsterdam CS, kennelijk zien ze geen kans om die treinen van Watergraafsmeer naar CS te krijgen 1x per 2 uur, maar wel stoptreinen naar Amerfoort en Almere/Lelystad.
Het zal wel te maken met de werkzaamheden op het traject van de Benelux, want dit weekend zou deze al niet stoppen in Schiphol en Den Haag HS, maar wel extra in Duivendrecht.

Edit: 400 meter rails beschadigd (bron AT5), dan denk ik niet dat het morgenochtend gerepareerd is.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2008 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De problemen rondom Amsterdam gaan nog wel een paar dagen duren:
Het treinverkeer rond Amsterdam is ook de komende dagen ontregeld. De NS heeft de dienstregeling tijdelijk aangepast, maakte een woordvoerder zondag bekend.

Reden hiervan is de ontsporing van een goederentrein zaterdag vlakbij het Centraal Station (CS).

Door de ontsporing kunnen er helemaal geen treinen meer rijden tussen Amsterdam CS en Amsterdam Bijlmer. De komende tijd is er ook minder treinverkeer tussen CS en Amersfoort, Lelystad en Utrecht.

Tussen Amsterdam en Schiphol rijden helemaal geen internationale treinen meer. Reizigers moeten gemiddeld rekening houden met een vertraging van ongeveer een half uur.

De trein kantelde zaterdag op een rangeerterrein. Het duurt nog zeker tot maandag voordat het 315 meter lange en 2138 ton wegende gevaarte is verwijderd. Spoorbeheerder ProRail denkt dinsdag te kunnen zeggen wanneer het spoor weer is gerepareerd.
nu.n,

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 15:35:

Edit: 400 meter rails beschadigd (bron AT5), dan denk ik niet dat het morgenochtend gerepareerd is.
wildhagen schreef op zondag 23 november 2008 @ 20:37:
De problemen rondom Amsterdam gaan nog wel een paar dagen duren:

[...]

nu.n,
Werkelijk wat een traagheid weer. Volgens mij liggen daar minimaal 6 bruikbare sporen. Zijn er 1 of 2 die nu vervangen/repareerd moeten worden. Vervolgens duurt het 2 dagen om, op een van de drukste plekken van het spoornetwerk, 400 meter spoor te repareren. Waar zijn ze mee bezig bij ProRail. Dit lijkt me een situatie waar alle verloven worden ingetrokken en waarbij het spoor ASAP gerepareerd wordt, zodat de maandagochtend spits weer normaal kan worden uitgevoerd. Alsof 400 meter asfalt van de A1 tussen Muiden en Amsterdam beschadigd is, alsof dat 2 dagen moet duren (ja het is ander, maar het gaat om het idee).

Zelfs na de treinramp in Harmelen was er na 48 uur al weer treinverkeer mogelijk. En het kan allemaal wel veel en moeilijk zijn maar ik vind dit niet echt indrukwekkend.

[ Voor 15% gewijzigd door PolarBear op 23-11-2008 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PolarBear schreef op zondag 23 november 2008 @ 21:17:
Zelfs na de treinramp in Harmelen was er na 48 uur al weer treinverkeer mogelijk. En het kan allemaal wel veel en moeilijk zijn maar ik vind dit niet echt indrukwekkend.
In Harmelen (een 2 sporig traject!) reden al binnen 36 uur na het ongeluk de treinen weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PolarBear schreef op zondag 23 november 2008 @ 21:17:
[...]

[...]

Werkelijk wat een traagheid weer. Volgens mij liggen daar minimaal 6 bruikbare sporen. Zijn er 1 of 2 die nu vervangen/repareerd moeten worden. Vervolgens duurt het 2 dagen om, op een van de drukste plekken van het spoornetwerk, 400 meter spoor te repareren. Waar zijn ze mee bezig bij ProRail. Dit lijkt me een situatie waar alle verloven worden ingetrokken en waarbij het spoor ASAP gerepareerd wordt, zodat de maandagochtend spits weer normaal kan worden uitgevoerd. Alsof 400 meter asfalt van de A1 tussen Muiden en Amsterdam beschadigd is, alsof dat 2 dagen moet duren (ja het is ander, maar het gaat om het idee).

Naar mijn idee zijn er meer dan twee sporen beschadigd, maar ik kan het verkeerd hebben gezien.

En wat betreft de A1: op de A1 ligt doorgaans geen 300 meter lange en 2000 ton zware trein die moet (deels) moet worden weggetakeld waarbij bovenleidingsdraden- en portalen in de weg zitten. Vervolgens is de puinhoop opgeruimd en moeten die bovenleidingsportalen, bovenleidingsdraden, wissels (dit heeft een snelweg allemaal niet), rails, bekabeling van het beveiligingssysteem, enz. worden vervangen of gerepareerd. Bovendien zijn er van het viaduct bij de ontsporing brokstukken naar beneden gekomen (van zowel het viaduct zelf als van de trein).

Ik ben met je eens dat het lang duurt, maar ik vrees toch echt dat het niet anders kan. Waarom ging het dan sneller bij Harmelen? Geen idee, misschien omdat er toen heel veel meer personeel was, er geen of veel minder regels waren met betrekking tot de veiligheid van spoorwerkers, het spoor daar minder complex is dan een traject met zes sporen. Bovendien zit je hier echt midden in de stad, dus je kunt niet even de hele hoop schroot langs de kant smijten en het later opruimen, want hier is gewoon geen ruimte voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Communicatie loopt ook weer lekker...

Vriendin van me moest vandaag van R'dam naar A'dam. Op R'dam CS werd haar verteld dat er door de ontsporing geen treinen van R'dam naar A'dam rechtstreeks zouden rijden en ze via Utrecht (!) moest rijden. En jawel hoor, daar aangekomen reed niets tussen Utrecht en A'dam CS waardoor ze alsnog via Den Haag verder moest.

Kijk, dat het even allemaal wat stroever gaat begrijp ik (al deel ik het ongeloof mbt hoe lang het duurt), maar mensen de verkeerde kant op sturen waardoor 30 min vertraging opeens 1.5u vertraging wordt is echt nergens voor nodig.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

dion_b schreef op zondag 23 november 2008 @ 22:29:
Communicatie loopt ook weer lekker...

Vriendin van me moest vandaag van R'dam naar A'dam. Op R'dam CS werd haar verteld dat er door de ontsporing geen treinen van R'dam naar A'dam rechtstreeks zouden rijden en ze via Utrecht (!) moest rijden. En jawel hoor, daar aangekomen reed niets tussen Utrecht en A'dam CS waardoor ze alsnog via Den Haag verder moest.

Kijk, dat het even allemaal wat stroever gaat begrijp ik (al deel ik het ongeloof mbt hoe lang het duurt), maar mensen de verkeerde kant op sturen waardoor 30 min vertraging opeens 1.5u vertraging wordt is echt nergens voor nodig.
Erhm, er reden sowieso geen treinen van Rotterdam, naar Amsterdam wegens werkzaamheden tussen Rtd en Den haag HS. Ben het met je eens dat de berichtgeving nogal knullig is. (afgelopen vrijdag was het op den Haag centraal ook al belabberd aangegeven met al de vertragingen wegens het weer).

Maar ik stel voor dat we dit geen 'klaag hier over NS en/of Prorail' topic van maken want dat is al (helaas) vaak genoeg gebeurt en verzand in eindeloos geëmmer :P.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 22:27:
Ik ben met je eens dat het lang duurt, maar ik vrees toch echt dat het niet anders kan. Waarom ging het dan sneller bij Harmelen? Geen idee, misschien omdat er toen heel veel meer personeel was, er geen of veel minder regels waren met betrekking tot de veiligheid van spoorwerkers, het spoor daar minder complex is dan een traject met zes sporen. Bovendien zit je hier echt midden in de stad, dus je kunt niet even de hele hoop schroot langs de kant smijten en het later opruimen, want hier is gewoon geen ruimte voor.
De hoofdzaak is dat er toen meer belang gehecht werd aan een spoedige hervatting van de dienstregeling. Bedenk je dat het huidige ProRail meer belang heeft bij een ordentelijk verloop dan van treinen (van derden) die een paar dagen niet kunnen rijden. Al ligt het een week stil, ze kunnen het altijd verantwoorden door te zeggen dat het "complex is en de uiterste zorgvuldigheid betracht moet worden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Er zijn ook een aantal wissels flink beschadigd.. Die liggen niet standaard op de plank, zodat ze die even snel kunnen vervangen. Ook zal er het nodige aan bekabeling beschadigd zijn, wat veel werk kost om te herstellen. Ik raadt je aan om eens te zoeken naar de afleveringen van "spanning op het spoor" om wat meer begrip te krijgen voor het werk wat deze mensen uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:18
Goed, de werkzaamheden Rotterdam CS - Den Haag HS waren uitgelopen. Er zou een pendeltrein ingezet worden. Dit werd uiteindelijk een 6-VIRM, deze kreeg veel vertraging omdat hij overvol zat. Al met al 07.34 vertrokken uit Leiden en 08.54 op Rotterdam CS aangekomen. Toen was het nog niet over want het perron ( 8 ) was helemaal afgeladen met mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
SNEEUW + NS = :'( :'( :'(

NS & COMMUNICATIE NAAR DE REIZIGER = :'( :'( :'(

STATION + WIND = :'( :'( :'(

MAT 64 = :'( :'( :'(

[ Voor 10% gewijzigd door YoshiBignose op 24-11-2008 09:36 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

YoshiBignose schreef op maandag 24 november 2008 @ 09:36:
SNEEUW + NS = :'( :'( :'(

NS & COMMUNICATIE NAAR DE REIZIGER = :'( :'( :'(

STATION + WIND = :'( :'( :'(

MAT 64 = :'( :'( :'(
De eerste 3 zijn een herhaling van de rest van het topic, maar het laatste?

Zelf heb ik liever mat '64 dan SGM of VIRM. Dat zit tenminste nog enigzins comfortabel :P :X.

Zou je trouwens nog een toelichting kunnen geven? anders is het zo'n loze kreet enzo :P.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ach ja... ik had het ook wel verwacht dus was mentaal wel voorbereid. Als het weer ook maar enigszins afwijkt van de normale omstandigheden dan gaat het fout. Sneeuw = vertragingen. Te harde wind = vertragingen. Te veel regen = vertragingen. Blaadjes op de weg = vertragingen. Te warm = vertragingen.

Maar dan sta je op het koude station, er wordt niks omgeroepen of aangegeven... pas na 10 min. DAMES EN HEREN DE INTERCITY HEEFT 10 MIN. VERTRAGING. Goh meen je dat nou. Is dat 10 min. vanaf nu of 10 min. geleden? Dan komt er opeens rode tekst met 10 min. Okok... ff wachten nog. Weer 10 min. later gaat het bord draaien pfffrrtt weg trein. Blijk het op andere spoor te staan. Iedereen daarheen lopen. Nog 10 min. wachten... ondertussen staat er dus een gigantische groep mensen (normaal altijd lange dubbel dekker de intercity) en dan komen ze met een mat 64 :'( 8)

Maar ja.. ik hoorde dat het op de weg ook erg druk was dus dat verzacht de pijn een beetje. Maar als ik moet kiezen om een uur in de auto te zitten of een uur op het station dan weet ik het wel :)

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l185/bobsbloggie/Trein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
En je verveelt ons met dit geklaag, omdat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 24-09 16:30

mrsar

waar een sar is,is een wodka

er inderdaad meer kapot dan we denken,daar niets richting utrecht ging (de meest rechtse sporen vanaf CS gezien en alle treinen richting almere/amersfoort + treinen naar CS vertrokken vanaf spoor3
* mrsar had maar besloten met bus 22 naar centraal te gaan :+

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Luccus schreef op maandag 24 november 2008 @ 10:05:
En je verveelt ons met dit geklaag, omdat? :P
Omdat het oplucht :) En jij verveelt me met een nutteloze comment omdat... ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is niet als klacht bedoeld, maar het viel me op dat ik geen omroepberichten hoordde in Rosmalen en Den Bosch Centraal. De stoptrein had toch echt vertraging en in Den Bosch waren diverse spoorwijzigingen, dus ja, waarschijnlijk was er iets kapot aan het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Zoooo ben ik blij dat ik de auto heb genomen :X Ik dacht juist verstandig te zijn om de trein te nemen, vanwege het spitsalarm. En blij dat ik besloten heb om niet in Amsterdam te gaan werken :X Rotterdam <> Den Haag HS is niet zo soepel op het moment.

Sterkte aan de mensen die op de trein staan te wachten. En sterkte aan de mensen zoals ik die vanavond in een dikke file staan :+

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Wat weer een besodemieterij bij NS Highspeed.

Op de site staat heel groot dat je vanaf 85 euro naar Val Thorens kunt, klik je vervolgens erop, dan staat er met grote letters vanaf 95,- en ga je dan verder dan komt er weer een zinnetje vanaf 105 euro naar Val Thorens. Wat is het nu!? Beetje misleidend allemaal!

Ik kan trouwens nergens info vinden over de Benelux, rijdt die buiten A'dam vanaf R'dam nu wel of niet via normale dienstregeling (met dan +5 vanaf Roosendaal, want in België werken ze niet zo rap). Op NS staat niets van een vertraging en op NSHighspeed ook niet. Maar ik vraag 't me ten zeerste af. Iemand?

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
zwahiel schreef op maandag 24 november 2008 @ 12:21:
Ik kan trouwens nergens info vinden over de Benelux, rijdt die buiten A'dam vanaf R'dam nu wel of niet via normale dienstregeling (met dan +5 vanaf Roosendaal, want in België werken ze niet zo rap). Op NS staat niets van een vertraging en op NSHighspeed ook niet. Maar ik vraag 't me ten zeerste af. Iemand?
ICE International Amsterdam-Köln-Frankfurt,InterCity Amsterdam-Hannover-Berlin, Thalys Amsterdam-Brussel-Paris en InterCiy Amsterdam-Antwerpen-Brussel

Door de ontsporing van een goederentrein op zaterdag 22 november is de dienstregeling gewijzigd.

De situatie voor maandag 24 november voor NSHispeedtreinen is als volgt:
- InterCity Amsterdam – Antwerpen - Brussel; Uit Nederland rijdt deze vanaf Amsterdam Centraal, volgens normale dienstregeling. Uit België rijdt hij tot Schiphol, verder volgens normale dienstregeling.
- Thalys Amsterdam – Brussel - Paris; Uit Nederland rijdt deze vanaf Amsterdam Centraal, volgens normale dienstregeling. Uit België rijdt hij tot Schiphol, verder volgens normale dienstregeling.
- ICE International naar Duitsland start en eindigt in Utrecht. Verder volgens normale dienstregeling.
- InterCity Amsterdam-Hannover-Berlin rijdt volgens normale dienstregeling, op twee uitzonderingen na. IC 143 start in Amersfoort (vertrek 11:41 u.) en de IC 142 eindigt in Amersfoort. Reizigers, die met de IC 143 willen reizen, kunnen gebruik maken van de stoptreinen tussen Amsterdam Centraal en Amersfoort.
- CNL start en eindigt in Utrecht.

Houdt u rekening met vertraging en ga indien mogelijk eerder op reis.

Het is nog niet bekend hoe lang deze situatie gaat duren.
Bron: http://www.nshispeed.nl/n...vanaf-amsterdam-bijlmer-2

Stond gewoon op de frontpage daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ik zie behalve aanbiedingen en de boek nu meuk helemaal niks op die frontpage staan anders :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
zwahiel schreef op maandag 24 november 2008 @ 12:38:
Ik zie behalve aanbiedingen en de boek nu meuk helemaal niks op die frontpage staan anders :|
Linkerkolom, bovenaan staat het NS Hispeed logo, daaronder een plaatje (ik zag zojuist de Big Ben), daaronder:
ICE International, InterCity, Thalys

Door de ontsporing van een goederentrein op zaterdag 22 november is de dienstregeling gewijzigd.

> Lees verder
Lijkt me duidelijk zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

ah! Dat viel net weg door windowsize. Wel stom om 't daar beneden neer te zetten, dat soort informatie wil je als eerste lezen, niet als laatste op een pagina...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
YoshiBignose schreef op maandag 24 november 2008 @ 11:54:
[...]
Omdat het oplucht :) En jij verveelt me met een nutteloze comment omdat... ? :P
... we in dit topic nogal moe worden van dergelijke berichten die geen enkele discussiewaarde hebben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik was vanochtend voorbereid op een ouderwetse ochtend treinwachten. Ik rij elke werkdag van Zaandam naar Utrecht en had dus het ergste verwacht eigenlijk.
Trein kwam in Zaandam netjes op tijd en in de trein werd er duidelijk gemeld naar welk spoor op Amsterdam CS iedereen moest overstappen. Toen wel een minuut of 15 op de trein naar Maastricht staan wachten, maar het viel mij alleszins mee, ik had erger verwacht.

Trein reed over HIlversum in een slakkentempo overgens, maar ach ja kon ik lekker een tukkie doen :Y) .

Wel vreemd dat die reparatie zo lang duurt, kennelijk is het spoor zeer ernstig beschadigd geweest.

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Communicatie tussen en NS en reiziger loopt volgens mij ook niet direct maar via (prorail?)

Gewoon je gezonde verstand gebruiken. Communicatie van treinen van Connexxion (Valleilijn) loopt nog moeizamer. De trein van Amersfoort naar Ede-Wageningen stond aangegeven als vertraagde trein van Amersfoort naar Barneveld Noord. Ik ben er lekker in gaan zitten, en jawel vrolijk uitgestapt in Barneveld Centrum :)

Vanmorgen was wel jammer in Amersfoort. Amersfoort-Groningen 7.38 +25 = 8.05. Precies toen deze over-over-volle trein vertrok, kwam er op het spoor naast ons de Amersfoort-Groningen van 8.08. Bijna compleet leeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Cheesy schreef op maandag 24 november 2008 @ 17:22:
Communicatie tussen en NS en reiziger loopt volgens mij ook niet direct maar via (prorail?)
De omroep op de stations is idd niet van de NS nee, dat is een taak van ProRail.

In de treinen zelf is het uiteraard wel een zaak van de NS (machinist/hoofdconducteur).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Het zou tof zijn als ProRail de posities van de rijdende treinen zou publiceren op een RSS feed. Dan heb je in no time dat bedrijven en hobbyisten daar toepassingen voor gaan maken, zoals een interactief kaartje op de NS website, iPhone applicaties, interactieve spoorkaarten op het station en zo. Als je wat meer mogelijkheden hebt om informatie over je vertraagde trein in te winnen maakt dat het wachten ook wat minder erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik gebruik daarvoor http://m.ns.nl, hier worden de vertragingen preciezer gemeld dan via andere wegen.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
jelmervos schreef op maandag 24 november 2008 @ 19:26:
Ik gebruik daarvoor http://m.ns.nl, hier worden de vertragingen preciezer gemeld dan via andere wegen.
Ik ook. Zag thuis al dat er geen treinen naar Leeuwarden reden. Ben ik nota bene in Zwolle, belt de meneer voor me in de trein naar z'n werk dat hij niet kan komen omdat er geen trein rijdt en weer terug naar Utrecht gaat. (was net omgeroepen in de trein). Dan gebruik je je ogen ook niet O-)

Overigens, ik heb nu al met 2 mobieltjes dat de http://m.ns.nl/ niet werkt bij de reisplanner en actuele vertrektijden. Het 'GO' of 'TOON' knopje werkt niet.

Meer mensen problemen mee? Nog liever zie ik de oplossing 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 23:43

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

benoni schreef op maandag 24 november 2008 @ 18:43:
Het zou tof zijn als ProRail de posities van de rijdende treinen zou publiceren op een RSS feed. Dan heb je in no time dat bedrijven en hobbyisten daar toepassingen voor gaan maken, zoals een interactief kaartje op de NS website, iPhone applicaties, interactieve spoorkaarten op het station en zo. Als je wat meer mogelijkheden hebt om informatie over je vertraagde trein in te winnen maakt dat het wachten ook wat minder erg.
Kunnen ze beter een API voor 'Track & Trace' maken :P. Jammer dat dat volgens mij op een intranet bij NS en NedTrain draait.
Daarmee kan je gewoon op op een Google Map zien welk treinstel op welke plek is.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Je ontweek de vraag! Beantwoordt die eens :P :+

Btw, als je een plaatje post om je punt te onderstrepen (ik neem aan richting mat '64?) gebruik dan wel het goede plaatje. Dit is Plan U :P :+

mierenneuken in het kwadraat, I know :P

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

de ontspoorde trein heeft flink huisgehouden trouwens :
Trein was net na passeren van Amsterdam Amstel door een warme aspot (warmloper) uit het spoor gehobbeld en heeft daar voor diverse spoorstaafbreuken gezorgt. Over een afstand van 400 meter zijn alle dwarsliggers doormidden gereten en is het ballastbed toegetakeld. Vlak voor Muiderpoort is de trein weer in het spoor terecht gekomen... maar met een gebroken as e.d. Na Amsterdam Muiderpoort Aansluiting is door de wissels de boel flink buiten het spoor gekomen en is 600 meter spoor letterlijk vernietigd doordat 9 wagens naast het spoor kwamen en er uiteindelijk 4 kantelden. Een van deze wagens heeft het spoorviaduct over het lozingskanaal en de weg dermate beschadigd dat gevreest wordt voor de structurele kracht van de brug. Ingenieurs komen ter plaatsen wanneer de kalkzooi (met de hand) is opgeschept. Verder zijn de wissels op de brug over het lozingskanaal uniek door hun manier van verankering en bevestiging in het viaduct. Alle wissels zijn kapot en komen niet meer terug.
(http://forum.opeenshadikh...opic.php?p=230578#p230578)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ouch dat klinkt slecht.
Vanochtend rond 11.00 lag er nog 1 wagon (ik reed erlangs vanuit hilversum).

Waarom kan ik vanuit hilversum wel naar centraal, maar niet vanuit amstel?
En verder, wat is er logtistiek zo lastig aan de intercities naar amstel te laten rijden en dan terug? (zoals de metro ook doet)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Wellicht geen keer installatie?
Ik weet niet hoe Amstel er uit ziet.

[ Voor 40% gewijzigd door Cheesy op 25-11-2008 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Treinen hebben en een loc en een stuurstandrijtuig.
Moet toch gewoon mogelijk zijn om even de trein door te lopen als machinist zijnde? Dit gebeurde in de oude dienstregeling in haarlem gewoon. Dat was eindpunt voor de trein vanuit maastricht\heerlen.
Ding stopte in haarlem. Machinist naar andere kant trein, en terugrijden maar.

Door dit geintje heb ik in diverse treinen gezeten met >30 mins vertraging vandaag.

[ Voor 30% gewijzigd door Boudewijn op 25-11-2008 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op maandag 24 november 2008 @ 23:35:
Waarom kan ik vanuit hilversum wel naar centraal, maar niet vanuit amstel?
Omdat tussen centraal en Hilversum nog begaanbare sporen zijn en tussen centraal en Amstel niet. Op www.sporenplan.nl kun je goed zien hoe de situatie is, en dan specifiek op dit kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

En op amstel laten keren zal vast wel kunnen, alleen niet erg veel ruimte met 2 sporen.
Dan kunnen ze beter stoppen op bijlmer waar je 6 sporen hebt. (en mogelijkheid om door te rijden om te keren)

[ Voor 13% gewijzigd door DDX op 25-11-2008 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

True, maar gevolg is dat het op bijlmer vandaag de soep in liep.
NS personeel op de perrons met megafoons die omroepen aub te overwegen een volgende trein te nemen ivm grote drukte is ook niet echt de bedoeling.
Zowel amstel als bijlmer is normaal vrij druk, en beide drukke stations moeten nu alleen bijlmer gebruiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DDX schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 00:57:
En op amstel laten keren zal vast wel kunnen, alleen niet erg veel ruimte met 2 sporen.
Er zijn geen wissels om van spoor te veranderen. Pas na Bijlmer-Arena is de eerste mogelijkheid (zie ook weer het onvolprezen sporenplan.nl kaartje) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Dure Belgische kalktrein dus :P

Vandaag weer een strakstaaltje. Nam de verkeerde IC naar Rotterdam, omdat op zowel de CTA's als 't bord in Utrecht CS niets aangegeven stond tussen .55 en .10 Gewoon lege ruimten.
Wil ik overstappen in Gouda omdat ik per ongeluk de IC naar Den Haag genomen heb van 20.59 die + 3 reed. In Gouda, lege CTA. Op de gele borden gewoon vermelding dat de IC naar Rotterdam om 21.24 zou rijden (IC vanuit Utr. naar Den Haag vertrok om 21.21 weer uit Gouda)
Om half 10 komt er een melding op de CTA te staan over de volgende IC (.39). Ik ff kijken voor zo'n NS-er, geen te vinden. Op de LCD's ook niets, geen spoor van de .24 naar Rotjeknor. Toch maar ff de stationschef gebeld aangezien er wijselijk geen klantenservice nummer te vinden is op 't station in Gouda. Kreeg ik meteen iemand eraan (!!!) Die wist me te vertellen dat de .24 geschrapt was. En ook dat 't totaal niet aangekondigd was. Ze ging meteen de omroep laten komen, en op de achtergrond hoorde je al iemand beginnen die tegelijk ook op 't station te horen was.

Voor één keertje was ik eens blij met de vertraging die de .39 overigens snel ingehaald heeft, hij kwam +6 en kwam in rotterdam +2 aan. De int. IC naar Brussel had volgens 't vrouwtje aan de telefoon ook een +12 (welke ik dus moest hebben) en ja hoor, exact 12 minuten later dan geplant op spoor drie net als mevrouw aan de lijn vermeldde (normaal 4) kwam ie aan.
Jammer dat communicatie op 't station niet zo goed verloopt, maar deze dame had er wel verstand van! Chapeau! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Wat ik me nu afvraag, wie gaat voor al die schade bij Amsterdam opdraaien? Is dat de belastingbetaler, of is dat degene van wie die wagon is/was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

De vervoerder denk ik hé. Die heeft de infra gesloopt. En als ik 't zo lees dan is de aspot de oorzaak, dus de eigenaar of uitbater van de wagons in dit geval. NMBS Cargo dus... Zullen ze leuk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 24-09 16:30

mrsar

waar een sar is,is een wodka

vanmorgen stond op spoor 2 op station amsterdam muiderpoort een goederentrein met de vervanging van de rails :) ze zijn druk bezig :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Boudewijn schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 00:32:
Treinen hebben en een loc en een stuurstandrijtuig.
Moet toch gewoon mogelijk zijn om even de trein door te lopen als machinist zijnde? Dit gebeurde in de oude dienstregeling in haarlem gewoon. Dat was eindpunt voor de trein vanuit maastricht\heerlen.
Ding stopte in haarlem. Machinist naar andere kant trein, en terugrijden maar.
Dat is zo'n beetje de minst belangrijke factor, het feit of het met de trein kan. Belangrijk is of de infra erop gemaakt is én er de capaciteit voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Hier bij Barneveld Centrum is zojuist ook een keerinstallatie gemaakt voor de nieuwe dienstregeling. Zijn ze toch flink wat weken bezig geweest om dat te doen. Heb wel 'ns gehoord dat het in de bovenleidingbeveiliging zit ofzo, als je dan zou keren dan valt alles plat ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Kwatsj. :P Is puur een (sein)beveiligingstechnische aangelegenheid.

Alweer vrij? Ja, alweer vrij, dus tijd voor een plaatje: :P
Afbeeldingslocatie: http://www.lucpeulen.nl/data/spoorwegen/groot/008605.jpg

[ Voor 91% gewijzigd door Luke! op 25-11-2008 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wat is een aspot trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwahiel schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 09:54:
De vervoerder denk ik hé. Die heeft de infra gesloopt. En als ik 't zo lees dan is de aspot de oorzaak, dus de eigenaar of uitbater van de wagons in dit geval. NMBS Cargo dus... Zullen ze leuk vinden.
Denk je nu echt dat NMBS hier iets mee te maken heeft? De wagens zaten ongetwijfeld nog binnen de revisietermijn en zijn internationaal toegelaten. Zelfs als ze buiten hun revisietermijn zaten is de vervoerder (niet NMBS dus) aansprakelijk. De vervoerder is (bij mijn weten) Railion / DB Schenker en die is m.i. alleen verantwoordelijk als ze te hard hebben gereden (o.i.d.).

Dus het is 99,9% zeker gewoon ProRail die voor de schade opdraait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Gokje: kogellagerhuis :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

De aspot is de behuizing aan de buitenkant waar de as in draait. Daar zit ook een lager in dat gesmeerd moet worden, en als dat niet gebeurt of als er iets anders aan defect is dan wordt de aspot warm en kan hij uitlopen waardoor de as niet meer gefixeerd is, of de as loopt vast of hij gaat gewoon helemaal kapot waardoor de as los komt.

plaatje. Dat ding waar "NS V23" op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 12:10:
[...]

Denk je nu echt dat NMBS hier iets mee te maken heeft? De wagens zaten ongetwijfeld nog binnen de revisietermijn en zijn internationaal toegelaten. Zelfs als ze buiten hun revisietermijn zaten is de vervoerder (niet NMBS dus) aansprakelijk. De vervoerder is (bij mijn weten) Railion / DB Schenker en die is m.i. alleen verantwoordelijk als ze te hard hebben gereden (o.i.d.).

Dus het is 99,9% zeker gewoon ProRail die voor de schade opdraait.
Dat geloof ik nog niet zo hard. Mij lijkt dat ProRail de schade gewoon doorberekend aan de verantwoordelijke voor de inzet van de wagens, in dit geval Railion. B-Cargo verhuurt die wagens aan Railion, die staan daar natuurlijk buiten tenzij de oorzaak van de schade blablabla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 06:31

PeaceNlove

Deugleuter

Luccus schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 12:06:
Kwatsj. :P Is puur een (sein)beveiligingstechnische aangelegenheid.

Alweer vrij? Ja, alweer vrij, dus tijd voor een plaatje: :P
[afbeelding]
Had je die loc niet even kunnen poetsen voordat je die foto nam? ;)

Overigens wel mooi dat er nu een keerinstallatie is bij Barneveld. Die twee extra treinen per uur geven me stukken betere aansluiting op de bus in Amersfoort :) Ik zal het donderdag of vrijdag eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mediabeast schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 13:56:
[...]

Poetsen :? Doe niet zo raar joh, poetsen is niet nodig: http://www.rolandrail.net/nieuws/08/fp_02215.htm ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2008 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Vind ik dan wel een vreemd constructie, de eigenaar van de bakken lijkt me ook verantwoordelijk voor het onderhoud. Zij verhuren ze aan Railion / DB Schenker.

Lijkt me als de vervoerder gewoon netjes zich aan de regeltjes gehouden heeft en 't ongeluk is veroorzaakt door een verhitte aspot als gevolg van slecht onderhoud en een defect aan het verhuurde materieel, dan is dat juridisch gezien toch wel een probleem van de verhuurder. Die heeft immers defect of onvoldoende onderhouden materieel verhuurd.

Als jouw huis dat je huurt instort omdat de verhuurder geen onderhoud pleegt ga je toch ook 't verhalen op de verhuurder. Dan is dat niet jou schuld, maar de verhuurder zijn schuld. Anders was het als de huurder geconstateerd had dat 't defect er was en dat niet tegen de verhuurder gemeld had.

Lijkt mij dus wel logisch dat B Cargo daar wat van te horen gaat krijgen, misschien niet via ProRail maar denk ik wel zeker via de vervoerder in kwestie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwahiel schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 15:09:
Als jouw huis dat je huurt instort omdat de verhuurder geen onderhoud pleegt ga je toch ook 't verhalen op de verhuurder. Dan is dat niet jou schuld, maar de verhuurder zijn schuld. Anders was het als de huurder geconstateerd had dat 't defect er was en dat niet tegen de verhuurder gemeld had.
Maar da's een heel slecht voorbeeld om 2 redenen.

Ten eerste moeten er over het spoor ook nog een heleboel andere partijen waarbij er ook nog eens een groot maatschappelijk belang is.

Ten tweede krijgt ProRail het geld uiteindelijk toch wel terug van de overheid. Dus hun drang om bij allerlei partijen te gaan claimen zou wel eens niet zo sterk kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Mjah wil je zeggen dat ze de locs niet meer schoon moeten maken, maar gewoon vol tegen een andere trein aan rijden zodat ze een nieuwe neus krijgen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Lijkt mij dus wel logisch dat B Cargo daar wat van te horen gaat krijgen, misschien niet via ProRail maar denk ik wel zeker via de vervoerder in kwestie...
Zo denk ik het ook. Als ik met een gehuurde auto een paal omver rij, dan krijg ik de rekening. Maar als ik kan aantonen dat het ongeval is gebeurd door slecht onderhoud van de verhuurmaatschappij, dan zal ik die maatschappij moeten aanklagen daarvoor.

Van de andere kant heb je namelijk ook zelf een onderzoeksplicht. Je hoort niet de weg (of het spoor) op te gaan met ondeugdelijk materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IJnte schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 15:33:
[...]

Mjah wil je zeggen dat ze de locs niet meer schoon moeten maken, maar gewoon vol tegen een andere trein aan rijden zodat ze een nieuwe neus krijgen :?
Nou nee, want zelfs dan maken ze die locs niet even schoon. Het is gewoon treurig dat ze met die vieze locs rondrijden.

Brand bij Muiderpoort, het zit ook niet mee...

16:11:22 25-11-08 13 G BRAN BR 1 BRAND MIDDEL TIS 2.2 Station AMSTERDAM Muiderpoort OOSTERSPOORPLEIN 4 Station ASD [ 043 591 543 556C 541 558C 583 511 588 ]

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2008 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Vind ik dan wel een vreemd constructie, de eigenaar van de bakken lijkt me ook verantwoordelijk voor het onderhoud. Zij verhuren ze aan Railion / DB Schenker.

<...>

Leuk en aardig allemaal, maar wie zegt dat a) de trammelant is ontstaan door slecht onderhoud en b) B-Cargo verantwoordelijk is voor het onderhoud?
mediabeast schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 13:56:
[...]

Speciaal voor jou & vers van de geheugenkaart: een schone loc!

Afbeeldingslocatie: http://www.lucpeulen.nl/data/spoorwegen/groot/008607.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.lucpeulen.nl/data/spoorwegen/groot/008608.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.lucpeulen.nl/data/spoorwegen/groot/008609.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.lucpeulen.nl/data/spoorwegen/groot/008610.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus alle mensen die alweer klaar stonden met hun mening dat het herstel veel te lang duurt: volgende keer wat minder voorbarig zijn a.u.b., scheelt weer een hoop gezeur hier. ;)
Pagina: 1 ... 19 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.