ik kreeg toen de bevestiging pas 2 weken NA dat ik het geld had
Hier ook niks, nou was ik wel wat later met invullen T-form...caRe.Ghost schreef op maandag 12 mei 2008 @ 14:00:
[...]
Nee nog niets! ik heb nog niet eens een bevestiging gehad van de belastingdienst, heeft iemand die al in huis?
Ook geen bevestiging.
Dit keer niet alleen vakantiewerk d'r op ingevuld, maar ook de WAJONG incl terugwerkende kracht. Aardig bedrag, dus om (meer) verwarring te voorkomen maar kopie jaaropgave erbij gedaan.
En 'n vinkje* gezet bij jonggehandicaptenkorting, zou ik recht op hebben alleen wat kan ik daarvan verwachten?
* Op papier, no way dat ik bij die lui iets digitaal instuur...
Als ik iets had moeten betalen zouden ze al(lang) gereageerd hebben he
[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 12-05-2008 23:40 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Alsof je formulier niet ingescaned wordt...Raven schreef op maandag 12 mei 2008 @ 21:53:
[...]
* Op papier, no way dat ik bij die lui iets digitaal instuur...
No production networks were harmed during this posting
Lijkt me niet zo handig, er wordt nl. expliciet gevraagd om geen bijlagen mee te sturen....Raven schreef op maandag 12 mei 2008 @ 21:53:
[...]Aardig bedrag, dus om (meer) verwarring te voorkomen maar kopie jaaropgave erbij gedaan.
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Precies, dat soort dingen heb je alleen nodig als er controle komt..Question Mark schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 09:09:
[...]
Lijkt me niet zo handig, er wordt nl. expliciet gevraagd om geen bijlagen mee te sturen....
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Verwijderd
achja als ze maar opschieten dit jaar vorige jaar had half nederland het al in de eerste week van mei ..! maarja in het verleden behaalde resultatien bieden geen garantie voor de toekomst.
krijg een aardig bedrag terug al zeg ik het zelf dus laat het geld maar binnenkomen
krijg een aardig bedrag terug al zeg ik het zelf dus laat het geld maar binnenkomen
Volgens mij houd Wouter Bos alles tegen om zijn begroting te kunnen waarmaken
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
hoe langer hij wacht, hoe meer rente hij moet uitkeren... dus sneller is beter
No production networks were harmed during this posting
Ik zit er wel een beetje om te springen eigenlijk, want ik ga over 3 weken op vakantie. Nou komt 't vakantiegeld ook over anderhalve week binnen ... maar voor 5½ week in Zuid-Amerika heb ik wel iets meer nodig dan dat.
Ik heb 't ruim voor 1 april ingestuurd (ook aanslag gehad). Vorig jaar ontving ik 't op 9 mei.
Ik heb 't ruim voor 1 april ingestuurd (ook aanslag gehad). Vorig jaar ontving ik 't op 9 mei.
Ik begrijp persoonlijk niet dat je voor een vakantie rekening houdt met geld wat je niet hebt. Dat je het vorig jaar vroeg hebt gekregen is geen garantie dat je het dit jaar ook vroeg krijgt. Zeker met de problemen die ze hebben gekend.Wouter! schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 22:23:
Ik zit er wel een beetje om te springen eigenlijk, want ik ga over 3 weken op vakantie. Nou komt 't vakantiegeld ook over anderhalve week binnen ... maar voor 5½ week in Zuid-Amerika heb ik wel iets meer nodig dan dat.
Hoe dan ook, voor 1 juli zou het gestort moeten zijn. Dan heb je het binnen.
Zo bedoelde ik het niet helemaal
. Uiteraard heb ik het geld wel, maar om wat extra bestedingsruimte te hebben zou het prettig zijn om dit geld voor die tijd te ontvangen. Dan kan ik bijvoorbeeld voor de vakantie nog een nieuwe camera halen, en anders houd ik voorlopig nog m'n oude camera.
Verwijderd
hoe zit dat eigenlijk met die rente? ik hoorde een vriend van mij erover vertellen. ik had er zelf niet van gehoort namelijk.Jopster schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 10:09:
[...]
Hoe dan ook, voor 1 juli zou het gestort moeten zijn. Dan heb je het binnen.Van mij mag het wel wat later komen. De rente is niet echt laag te noemen.
en toen ik het aan andere vrienden vroeg ziden die doodleuk dat daar niets van waar was
hoeveel % is die rente dan ongeveer?
ik krijg ruim 1500 euro terug, en ben aan het sparen voor een auto
Ah, dat is inderdaad wat duidelijker.Wouter! schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 11:59:
Zo bedoelde ik het niet helemaal. Uiteraard heb ik het geld wel, maar om wat extra bestedingsruimte te hebben zou het prettig zijn om dit geld voor die tijd te ontvangen. Dan kan ik bijvoorbeeld voor de vakantie nog een nieuwe camera halen, en anders houd ik voorlopig nog m'n oude camera.
LinkVerwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:32:
[...]
hoe zit dat eigenlijk met die rente? ik hoorde een vriend van mij erover vertellen. ik had er zelf niet van gehoort namelijk.
en toen ik het aan andere vrienden vroeg ziden die doodleuk dat daar niets van waar was![]()
hoeveel % is die rente dan ongeveer?
ik krijg ruim 1500 euro terug, en ben aan het sparen voor een auto
5,3% momenteel. Dat krijg je niet zo snel ergens anders. Meer info vind je in die link, ook over welke periode de rente wordt berekend.
[ Voor 25% gewijzigd door Jopster op 14-05-2008 14:44 ]
Verwijderd
als ik het goed heb begrepen berekenen ze de rente over te tijd dat hun mijn geld in het bezit hadden/hebben.
dit kan dan erg leuk voor mij uitpakken want ik heb ook dit jaar mijn aangiftes van 2005 en 2006 ingevuld.want die jaren had ik niets terug gevraagt terwijl ze wel belastinggeld van mijn loon hebben ingehouden.
dus stel dat ik in 2005 en 2006 €1000 terug had kunnen vorderen
krijg ik dan 5,3% rente over de 500 euro van 2005 x 3 jaar?
en
krijg ik dan 5,3%rente over de 500 euro van 2006 x 2 jaar?
dit kan dan erg leuk voor mij uitpakken want ik heb ook dit jaar mijn aangiftes van 2005 en 2006 ingevuld.want die jaren had ik niets terug gevraagt terwijl ze wel belastinggeld van mijn loon hebben ingehouden.
dus stel dat ik in 2005 en 2006 €1000 terug had kunnen vorderen
krijg ik dan 5,3% rente over de 500 euro van 2005 x 3 jaar?
en
krijg ik dan 5,3%rente over de 500 euro van 2006 x 2 jaar?
De belastingdienst zal daar best wel wat regeltjes voor hebben.
In ieder geval wordt de rente per kwartaal vastgesteld. De rente in 2005 en 2006 was geen 5.3%. 
Maar als je daar meer info over wilt, bel je ze gewoon even. Dan weet je het gelijk.
Maar als je daar meer info over wilt, bel je ze gewoon even. Dan weet je het gelijk.
Hier ook een slachtoffer van de verdwenen aangiften. Nog geen voorlopige teruggaaf op papier gezien maar.................... het geld kwam zojuist binnen.
Er is dus iets gaande.
Er is dus iets gaande.
ARME AOW’er
Beter komt het wel snel binnen idd, want ik ga over 6 weken trouwen, dus een beetje en buffer kan ik wel gebruiken
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
hier net gecontroleerd en nog niets ontvangen.
Ik heb vandaag ook het geld binnen gekregen. Heb begin februari aangifte gedaan en direct toen bekend werd dat deze verloren was gegaan opnieuw aangifte gedaan.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Hier nog niks ontvangen, vorig jaar had ik het 9 mei al. Wel netjes op tijd ingestuurd (2x ivm die storing
) Is wel een lekkere aanvulling op mijn spaarrekening weer strakjes (hypotheekrente aftrek
altijd per jaar, toch een lekker spaarpotje)

En nu is het wel bijgeschreven, tesamen met de teruggave van mijn vrouwmegatronics schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 08:59:
hier net gecontroleerd en nog niets ontvangen.
Same hereargro schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:23:
Ik heb vandaag ook het geld binnen gekregen. Heb begin februari aangifte gedaan en direct toen bekend werd dat deze verloren was gegaan opnieuw aangifte gedaan.
Niet blij met de ontvangen centen?
Less = more
nog geen cent gezien... en ik verwacht er een hoop... aankoop nieuw huis etc.Jamal schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 14:09:
Niet blij met de ontvangen centen?
Hier vandaag een brief ontvangen dat mijn aangifte door een ander kantoor wordt overgenomen. Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren
911GT2 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 14:30:
nog geen cent gezien... en ik verwacht er een hoop... aankoop nieuw huis etc.
offtopic:
Offtopic en alles, maar je brengt mensen begrijpelijkerwijs in verwarring als je niets onvangt en regeert met "same here" op het volgende
Offtopic en alles, maar je brengt mensen begrijpelijkerwijs in verwarring als je niets onvangt en regeert met "same here" op het volgende
argro schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:23:
Ik heb vandaag ook het geld binnen gekregen. [..]
Ik zat ook bij de groep van 700.000 en heb direct nogmaals m'n aangifte verstuurd maar helaas nog geen geld ontvangen.
Ik ben toch malle pietje niet!
Ik ook nog niets gezien.
Misschien krijg ik ook nog wat 'problemen' omdat ik misschien niet in aanmerking kom voor heffingskortingen die ik wel heb opgegeven....
Misschien krijg ik ook nog wat 'problemen' omdat ik misschien niet in aanmerking kom voor heffingskortingen die ik wel heb opgegeven....
Less = more
Ik had verkeerd gelezen, ik las dat hij nog niets ontvangen had... my bad!Dido schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 14:59:
[...]
offtopic:
[...]
Hier inmiddels ook het geld ontvangen, maar nog geen bericht gehad. Goede volgorde. 
Ik hoorde ook bij de club van 700000.
Ik hoorde ook bij de club van 700000.
Ik heb de aangifte erg snel gedaan en zelfs nogmaals moeten insturen, maar voorlopig nog geen pegels op mn rekening gezien. Zal niet lang meer duren denk ik. (hoop ik)
Ik heb ook nog geen euro's op m'n rekening. Geen idee wat de reden ervan is
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Ik wel! Gisteren een brief van de belastingdienst, afgelopen vrijdag al op mn rekening!
M'n vriendin heeft inmiddels wel de voorlopige aanslag gehad maar nog geen geld en ik nog geen van beide terwijl we samen aangifte hebben gedaan als fiscaal partner
[ Voor 51% gewijzigd door The Legend op 19-05-2008 09:07 ]
Dat is wel vreemd ja.The Legend schreef op maandag 19 mei 2008 @ 09:04:
M'n vriendin heeft inmiddels wel de voorlopige aanslag gehad maar nog geen geld en ik nog geen van beide terwijl we samen aangifte hebben gedaan als fiscaal partner
Ik heb ook samen aangifte gedaan.
Geld op beide momenten binnen alsmede de belastingenveloppen.
Ik hoorde niet bij de groep van 700.000 en heb m'n aangifte ± 20 maart gedaan.
Heb er nog niks van gehoord of gezien.
Ze doen het waarschijnlijk dus ècht random...
Dat denk ik niet. Ik doe ieder jaar zo snel mogelijk aangifte en ik heb tot op heden ieder jaar vrij snel (begin mei) de aanslag en het geld ontvangen. Dat kan natuurlijk toeval zijn maar ik denk het niet.Gitarist schreef op maandag 19 mei 2008 @ 09:15:
Hier 25 februari ingestuurd (net na de verdwijning van de 700000) nog niets binnen (net gekeken). Wel gecheckt of ik echt niet bij de 700000 hoorde, maar de aangifte was keurig binnen gekomen. Het zal een dezer dagen wel komen.
Verwijderd
ik heb zojuist 1/3 van het totaal bedrag ontvangen. deel van 2007 is binnen
2006 en 2005 nog niet.
nog ff gedult dus
2006 en 2005 nog niet.
nog ff gedult dus
Zaterdag alles binnengekregen, maar niet helemaal zoals verwacht. Dus maar weer even alles controleren
Vandaag voorlopige aanslag plus het geld gekregen
Ook hier vandaag brief + geld (ruim 6000 euries) binnen.
*sniff* hier nog niets... ben benieuwd of ik nog wat te horen ga krijgen van die alleenstaande ouderkortingen...
Less = more
Niet random denk ik... maar waarschijnlijk behandelt ieder kantoor de aangiftes in volgorde van binnenkomst (uitzonderingen daargelaten). Helaas heb ik ook nog niets ontvangen, ook al heb ik de aangifte al op 8 maart ingediend. Het gaat toch om 2300 euro, dus wat mij betreft mogen ze snel uitbetalen.Gitarist schreef op maandag 19 mei 2008 @ 09:15:
Ik hoorde niet bij de groep van 700.000 en heb m'n aangifte ± 20 maart gedaan.
(Edit: of zijn er al mensen uit Eindhoven die na 8 maart hun aangifte ingediend hebben en al wel geld ontvangen hebben?)
Update: Op 22 mei is het binnengekomen (zowel brief als geld).
[ Voor 20% gewijzigd door Stamgastje op 23-05-2008 11:47 ]
Mijn geld staat nog lekker rente te trekken bij de BD

Waarom? Omdat het kan!!
Hier iemand uit Den Haag die 1161 euro's terug heeft gekregen vandaag.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan
idem dito...!TweakersOnly schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 16:27:
Ook hier vandaag brief + geld (ruim 6000 euries) binnen.![]()
Verwijderd
Ben je verhuisd of is je belastingkantoor gesloten? Zou op zich niet tot vertraging van de voorlopige aanslag moeten leiden.orf schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 14:33:
Hier vandaag een brief ontvangen dat mijn aangifte door een ander kantoor wordt overgenomen. Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren
Verwijderd
Estafettestakingen bij de posterijen.. Zullen er wel meer 'last' van hebben/krijgen.Guardian Angel schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 04:49:
Hier ook een slachtoffer van de verdwenen aangiften. Nog geen voorlopige teruggaaf op papier gezien maar.................... het geld kwam zojuist binnen.
Er is dus iets gaande.
Nee, maar mijn bv's zijn wel gevestigd in de plaats van het kantoor die het heeft overgenomen. Lijkt daarmee te maken te hebben.Ben je verhuisd of is je belastingkantoor gesloten? Zou op zich niet tot vertraging van de voorlopige aanslag moeten leiden.
Verwijderd
Ja als je het geld niet nodig hebt, en er geen lening tegen een hoger tarief open staatLolhozer schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 19:26:
Mijn geld staat nog lekker rente te trekken bij de BD
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2008 22:56 ]
Is toch elke dag weer €0,50
[ Voor 6% gewijzigd door Lolhozer op 20-05-2008 22:45 ]
Waarom? Omdat het kan!!
Jullie zijn wel snel... Ik heb vorige week pas de definitieve aangifte over 2006 verstuurd. Sjeez, wat was mijn administratie van de zaak een teringzooi. Maar nu is alles in orde, en ben ik vol goede moed aan 2007 begonnen. Ik ben benieuwd wanneer mijn 8.500 euro (over 2006) retour komen...
Van alle zagen die we zagen zagen, zagen we geen zagen zagen zoals we onze zagen zagen zagen.
M'n vriendin zat in de groep van 700.000 aangiftes die opnieuw moesten. Haar tweede poging heeft ze in de laatste week van maart gedaan.
Ik heb mijn aangifte de week daarvoor gedaan.
Inmiddels heeft zij haar bevestiging en het geld ontvangen...
Ik heb mijn aangifte de week daarvoor gedaan.
Inmiddels heeft zij haar bevestiging en het geld ontvangen...
Brief en geld ook binnen, had de aangifte net een dag na de crash verzonden
Best wel een leuke maand nu ook het vakantiegeld werd uitgekeerd
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Ik heb voor 2007 (Voorlopig) nog niks ontvangen.
Gisteren voor 2006 pas de definitieve aanslag gekregen, accordatie dat het 0€ terugbetalen wordt voor de toenmalige uitbetaling.
Nu snel die rest!
Gisteren voor 2006 pas de definitieve aanslag gekregen, accordatie dat het 0€ terugbetalen wordt voor de toenmalige uitbetaling.
Nu snel die rest!
Van de BelastingTelefoon word je ook niet wijzer...
Ik wilde de status weten van mn aangifte over 2007 en het enige wat ze me kon vertellen was dat ik voor 1 juli bericht krijg na 10 minuten wachten aan de telefoon.
Nog even rustig afwachten dus.
Ik wilde de status weten van mn aangifte over 2007 en het enige wat ze me kon vertellen was dat ik voor 1 juli bericht krijg na 10 minuten wachten aan de telefoon.
Nog even rustig afwachten dus.
Heb hier de voorlopige aanslag ook binnen , alleen klopt het voor geen meter naar mijn idee!
Heb elektronisch aangifte gedaan samen met mijn vrouw , daar kwam uiteindelijk uit dat ik rond de 900 euro terug zou moeten betalen en zij zou rond de 1300 euro terug krijgen.
Maar tot mijn verbaasing klopt het bedrag wat op de opgave stond voor mij wel , maar voor mijn vrouw dus niet. Ipv ongeveer 1300 euro van de belastingdienst te ontvangen , moet ze nu ruim 1300 euro terug betalen en lijkt het erop dat ze een + en - teken hebben verwisseld.
Ze heeft verder geen inkomsten en zou dus 2043 euro netto per jaar moeten ontvangen min 1283 euro van de voorlopige teruggave.
Hierbij komt dan dat ze nog wat terug ontvangt aan medische kosten , zoals vaste aftrek chronisch zieke , reiskosten voor ziekenhuis bezoek in rotterdam en vaste aftrek dieet op dokters voorschrift.
Dus het kan nooit zijn dat ze geld terug moet betalen
Nu heb ik geen uitdraai gemaakt van de aangifte en ik dus geen bezwaar kan makken omdat ik niet weet welke bedragen we precies waar hebben ingevuld. Dus op aanraden van de belastingdienst nog maar een keer aangifte doen
Heb elektronisch aangifte gedaan samen met mijn vrouw , daar kwam uiteindelijk uit dat ik rond de 900 euro terug zou moeten betalen en zij zou rond de 1300 euro terug krijgen.
Maar tot mijn verbaasing klopt het bedrag wat op de opgave stond voor mij wel , maar voor mijn vrouw dus niet. Ipv ongeveer 1300 euro van de belastingdienst te ontvangen , moet ze nu ruim 1300 euro terug betalen en lijkt het erop dat ze een + en - teken hebben verwisseld.
Ze heeft verder geen inkomsten en zou dus 2043 euro netto per jaar moeten ontvangen min 1283 euro van de voorlopige teruggave.
Hierbij komt dan dat ze nog wat terug ontvangt aan medische kosten , zoals vaste aftrek chronisch zieke , reiskosten voor ziekenhuis bezoek in rotterdam en vaste aftrek dieet op dokters voorschrift.
Dus het kan nooit zijn dat ze geld terug moet betalen
Nu heb ik geen uitdraai gemaakt van de aangifte en ik dus geen bezwaar kan makken omdat ik niet weet welke bedragen we precies waar hebben ingevuld. Dus op aanraden van de belastingdienst nog maar een keer aangifte doen
Heb je ook meteen het programma gewist? Ik kan gewoon nog mijn aangifte welke ik verstuurd heb openen en inkijken volgens mij? (Zit op mn werk, maar zal straks wel even kijken)Dancis schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 15:22:
[ Voor 5% gewijzigd door Lolhozer op 22-05-2008 15:27 ]
Waarom? Omdat het kan!!
Yep, dat kan gewoon. Ik heb ook nog backups van voorgaande jaren, en die kunnen ook gewoon geopend worden.
Die heb ik dus niet meer , weet niet wat er mee gebeurt is. Programma staat er nog wel op maar bestanden niet meer.
Het programma zoekt in de standaardmap. Als jij het bestand van je aangifte (of de map waarin het staat) sindsdien toevallig verplaatst hebt, moet je die even handmatig terugzoeken. Het lijkt me sterk dat bestanden zomaar 'verdwijnen'. :-)Dancis schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 16:50:
Die heb ik dus niet meer , weet niet wat er mee gebeurt is. Programma staat er nog wel op maar bestanden niet meer.
Nee dat klopt bestanden verdwijnen niet zo maar , heb mijn backup ook al na gekeken en daar kan ik 'm ook niet in vinden dus ik denk dat ik ze niet heb gebackupt

Verwijderd
Denk dat je het vinkje van het uitbetalen van de algemene heffingskorting in de voorlopige aanslag bent vergeten als ik je verhaal zo lees Dancis (klik links op heffingskortingen, vink de vierde aan). Daarom wordt nu de volledige voorlopige teruggaaf + heffingsrente ingevorderd. In een definitieve zou het weer rechtgetrokken worden, maar een nieuwe aangifte zal inderdaad stukken sneller gaan. Vraag in de tussentijd uitstel van betaling aan (tweemaal keuze 3 bij 0800-0543).
Verder kan ze indien ze inderdaad zoals je aangeeft geen inkomen heeft ook niks terugkrijgen op basis van ziektekosten (TBU na definitieve aanslag daargelaten). Jij natuurlijk wel als die ziektekosten van haar bij jou in mindering worden gebracht. Bij de elektronische aangifte zullen zeker geen plusjes in minnetjes verandert worden.
Wat betreft het bellen van de belastingtelefoon voor de status van je aangifte kun je het wel vergeten. Zolang de aanslag in de toekomst ligt mag daar niks over vermeld worden. Als je het tig keer probeert kom je vast wel een keer bij iemand die dat vergeet trouwens
Verder kan ze indien ze inderdaad zoals je aangeeft geen inkomen heeft ook niks terugkrijgen op basis van ziektekosten (TBU na definitieve aanslag daargelaten). Jij natuurlijk wel als die ziektekosten van haar bij jou in mindering worden gebracht. Bij de elektronische aangifte zullen zeker geen plusjes in minnetjes verandert worden.
Wat betreft het bellen van de belastingtelefoon voor de status van je aangifte kun je het wel vergeten. Zolang de aanslag in de toekomst ligt mag daar niks over vermeld worden. Als je het tig keer probeert kom je vast wel een keer bij iemand die dat vergeet trouwens
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2008 03:08 . Reden: Uitstel toegevoegd ]
Heb *net* de brief binnen gehad van het te verrekenen bedrag, dus zal niet lang meer duren voor het erop staat. Ik behoorde ook tot de 700.000 mensen van wie de aanslag kwijt was.
Hoop dat het van de week op mn rekening staat
Ik ook!BlizzarD schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:13:
Heb *net* de brief binnen gehad van het te verrekenen bedrag, dus zal niet lang meer duren voor het erop staat. Ik behoorde ook tot de 700.000 mensen van wie de aanslag kwijt was.
Vorig jaar had ik t bedrag eerder op mn rekening dan de aanslag in de bus, dit jaar dus omgekeerd. Elk jaar hetzelfde is ook niet leuk natuurlijk...
Het was zelfs nog hoger dan verwacht, dus kom maar op met die teveel betaalde poen.
misschien niet helemaal op de juiste plek hier,
Maar ik kan geen van de belastingdienst programma's downloaden. Ik zoek het proggie voor huur/zorgtoeslag omdat ik een nieuw geschat verzamelinkomen wil doorgeven, maar die proggies downloaden allemaal maar half! OSX geprobeerd, en Windows geprobeerd, geen van allen download normaal!
Meer mensen deze problemen?
Heeft iemand het proggie misschien nog op zijn/haar pc staan?
Maar ik kan geen van de belastingdienst programma's downloaden. Ik zoek het proggie voor huur/zorgtoeslag omdat ik een nieuw geschat verzamelinkomen wil doorgeven, maar die proggies downloaden allemaal maar half! OSX geprobeerd, en Windows geprobeerd, geen van allen download normaal!
Meer mensen deze problemen?
[ Voor 8% gewijzigd door Japie.G op 23-05-2008 14:30 ]
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Ik zou even wachten, ik denk dat er wat problemen met de site zijn. Ik heb het net ook geprobeerd en mij lukt het ook niet.
hmm, zijn ze aan het knooien daar waarschijnlijk inderdaad!Sherlock schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:37:
Ik zou even wachten, ik denk dat er wat problemen met de site zijn. Ik heb het net ook geprobeerd en mij lukt het ook niet.
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
ib2007_win_setup.exeJapie.G schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:29:
[ Voor 9% gewijzigd door Stamgastje op 23-05-2008 14:55 ]
Mooie pc heb jij met een site van de belastingdienst erop
En je bedoelt waarschijnlijk deze: hz2008_win_setup.exe
Afgelopen vrijdag de aanslag in de bus gehad, maar helaas tot op heden nog geen geld gezien. Daar gaat meestal toch niet zo veel tijd overheen toch?
Nee lijkt me ook niet. Ik heb 'm ook vrijdag in de bus gekregen.Gitarist schreef op maandag 26 mei 2008 @ 11:41:
Afgelopen vrijdag de aanslag in de bus gehad, maar helaas tot op heden nog geen geld gezien. Daar gaat meestal toch niet zo veel tijd overheen toch?
Zal morgen of overmorgen wel bijgeschreven worden.
Same here.. Ik verwacht dat het er morgen wel op staat, op maandag gebeurd er meestal niet veel qua betalingen.
Dat word gelijk weer uitgeven
Dat word gelijk weer uitgeven
Verwijderd
Goede dag,
Sorry als dit onder de "uitgebreide discussies" valt, maar ik heb gewoon een simpele vraag:
Ik heb vorig jaar 4 werkgevers gehad (studenten tijd enzo...) en in totaal 12000 verdient ongeveer. Nu heb ik 3 werkgevers ingevuld in het programma en toen kreeg ik rond de 1500 terug (iets in die richting, ik weet niet meer precies wat de bedragen waren). Toen ik de 4e werkgever invulde, toen werd dat hogere bedrag opeens iets van 700 euro.
Klopt dat? En zo ja... waarom is dat? Snap de ballen van de belasting!
Sorry als dit onder de "uitgebreide discussies" valt, maar ik heb gewoon een simpele vraag:
Ik heb vorig jaar 4 werkgevers gehad (studenten tijd enzo...) en in totaal 12000 verdient ongeveer. Nu heb ik 3 werkgevers ingevuld in het programma en toen kreeg ik rond de 1500 terug (iets in die richting, ik weet niet meer precies wat de bedragen waren). Toen ik de 4e werkgever invulde, toen werd dat hogere bedrag opeens iets van 700 euro.
Dat zou goed kunnen kloppen. Waarschijnlijk heb jij bij werkgever 4 de loonheffingskorting toegepast en bij werkgever 1, 2 en 3 niet. Zonder verdere gegevens is het moeilijk om er verder iets nuttigs over te zeggen.Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 16:56:
Goede dag,
Overigens is het belastingstelsel niet heel erg eenvoudig maar voor een student moet het toch wel te doorgronden zijn. Ik zou je de tip willen geven om je er eens in te verdiepen. Met een paar uurtjes studie weet je vrij goed hoe het werkt en met die kennis kun je vaak heel wat euro's besparen.
Als je de waarden van je jaaropgaven goed overneemt klopt het gewoon. Hoe meer je verdient hoe meer je moet betalen
En zoek even verder in dit topic op heffingskorting.
Waarom? Omdat het kan!!
Ben het niet helemaal met argro eens, het is best simpel allemaalVerwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 16:56:
Goede dag,
De volgende bedragen zijn niet helemaal precies, maar komen in de buurt om het makkelijk te maken.
Stel:
werkgever 1: 2500 euro loon, geen loonheffing
werkgever 2: 1500 euro loon, geen loonheffing
werkgever 3: 6000 euro loon, 1500 euro loonheffing
werkgever 4: 2000 euro loon, geen loonheffing.
Als je nu de eerste 3 inkomens invult, dan heb je in totaal 10.000 euro verdient en 1500 euro loonheffing (belasting) betaald. Door allerlei kortingen moet je over de eerste 10.000 euro ongeveer 0 euro belasting betalen (lees je krijgt 1500 euro korting). Daarom krijg je dan 1500 euro terug (die je eerder betaald hebt. Als je werkgever 4 dan ook invult, heb je 12.000 verdient en moet je 700 euro belasting betalen, Omdat jij in totaal 1500 euro betaald hebt, krijg je 1500-700= 800 terug in plaats van die 1500 die je eerst terug kreeg... Zoals hierboven al genoemd werd, hoe meer je verdient hoe meer belasting je betaald..
(Het is niet helemaal naar de correcte schalen en %'s maar het is een eerste begin in de wereld van belastingen
[ Voor 3% gewijzigd door Jaspertje op 26-05-2008 21:19 ]
Het staat erop.-elw00d schreef op maandag 26 mei 2008 @ 15:54:
[...]
Nee lijkt me ook niet. Ik heb 'm ook vrijdag in de bus gekregen.
Zal morgen of overmorgen wel bijgeschreven worden.
Ik wacht helaas nog steeds. Nog geen post en nog geen geld. De aangifte heb ik ruim voor de crash gedaan, vervolgens een week of twee na de crash weer. Meer mensen die nog steeds wachten?
Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!
Same here.... het belastingkantoor dat er over gaat zit in Oss... schijnt regio-gebonden te zijn.Positron schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 16:34:
Ik wacht helaas nog steeds. Nog geen post en nog geen geld. De aangifte heb ik ruim voor de crash gedaan, vervolgens een week of twee na de crash weer. Meer mensen die nog steeds wachten?
Less = more
Vandaag brief binnen gehad eindelijk, Mijn vriendin had het al 2 weken eerder binnen
Nu nog wachter totdat het op mijn rekening staat.
Hier ook nog niksPositron schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 16:34:

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Gister even gebeld met de belastingdienst hoe het zat met verrekenen van de teruggaaf met een stukje zorgtoeslag wat ik terug moet betalen. Dat mocht men niet verrekenen omdat dat twee aparte zaken zijn. Alleen openstaande posten m.b.t. inkomstenbelasting mogen ze verrekenen. Hij wist mij ook te vertellen dat de betalingen wat vertragingen hebben opgelopen en dat het eind van de week gestort wordt.
Ik weet alleen niet of dat voor iedereen geldt, ik heb de voorlopige aanslag afgelopen vrijdag binnen gekregen iig.
[ Voor 12% gewijzigd door sjaak op 28-05-2008 06:50 ]
Ik ben benieuwd! Begin hier al aardig ongeduldig te worden heb nog geen voorlopige aanslag en nog geen geld binnen....sjaak schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 06:49:
Gister even gebeld met de belastingdienst hoe het zat met verrekenen van de teruggaaf met een stukje zorgtoeslag wat ik terug moet betalen. Dat mocht men niet verrekenen omdat dat twee aparte zaken zijn. Alleen openstaande posten m.b.t. inkomstenbelasting mogen ze verrekenen. Hij wist mij ook te vertellen dat de betalingen wat vertragingen hebben opgelopen en dat het eind van de week gestort wordt.Ik weet alleen niet of dat voor iedereen geldt, ik heb de voorlopige aanslag afgelopen vrijdag binnen gekregen iig.
zoals?Wouter! schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 08:53:
En vanochtend hoor ik ook nog zorgwekkende berichten op de radio
Dit gewoon algemeen gevraagd? Of specifiek voor jouw situatie / met jouw belastingkantoor?sjaak schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 06:49:
Gister even gebeld met de belastingdienst hoe het zat met verrekenen van de teruggaaf met een stukje zorgtoeslag wat ik terug moet betalen. Dat mocht men niet verrekenen omdat dat twee aparte zaken zijn. Alleen openstaande posten m.b.t. inkomstenbelasting mogen ze verrekenen. Hij wist mij ook te vertellen dat de betalingen wat vertragingen hebben opgelopen en dat het eind van de week gestort wordt.Ik weet alleen niet of dat voor iedereen geldt, ik heb de voorlopige aanslag afgelopen vrijdag binnen gekregen iig.
Less = more
Toeslagen en inkomstenbelasting zijn volledig gescheiden. Misschien kunnen verschillende toeslagen wel onderling verrekend worden, maar toeslagen kunnen niet met de inkomstenbelasting worden verrekend.Jamal schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 10:09:
[...]
Dit gewoon algemeen gevraagd? Of specifiek voor jouw situatie / met jouw belastingkantoor?
Zoals Pooh aangeeft, in het algemeen, al vroeg ik het in eerste instantie voor mijn situatie.Jamal schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 10:09:
[...]
Dit gewoon algemeen gevraagd? Of specifiek voor jouw situatie / met jouw belastingkantoor?
Uhmm... ik ben niet helemaal duidelijk genoeg geweest
Het ging me vooral over de betalingen
Of ging dat storten ook over de toeslagen?
Was dat specifiek voor jou situatie, of krijgt iedereen eind van de week gestort?Hij wist mij ook te vertellen dat de betalingen wat vertragingen hebben opgelopen en dat het eind van de week gestort wordt.Ik weet alleen niet of dat voor iedereen geldt, ik heb de voorlopige aanslag afgelopen vrijdag binnen gekregen iig.
Less = more
Verwijderd
Bedankt voor de uitleg! Dit klinkt raar maar ergens toch ook logisch. Van die belasting logicaJaspertje schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:17:
[...]
Ben het niet helemaal met argro eens, het is best simpel allemaalde basis iig, je moet het alleen willen snappen.
De volgende bedragen zijn niet helemaal precies, maar komen in de buurt om het makkelijk te maken.
Stel:
werkgever 1: 2500 euro loon, geen loonheffing
werkgever 2: 1500 euro loon, geen loonheffing
werkgever 3: 6000 euro loon, 1500 euro loonheffing
werkgever 4: 2000 euro loon, geen loonheffing.
Als je nu de eerste 3 inkomens invult, dan heb je in totaal 10.000 euro verdient en 1500 euro loonheffing (belasting) betaald. Door allerlei kortingen moet je over de eerste 10.000 euro ongeveer 0 euro belasting betalen (lees je krijgt 1500 euro korting). Daarom krijg je dan 1500 euro terug (die je eerder betaald hebt. Als je werkgever 4 dan ook invult, heb je 12.000 verdient en moet je 700 euro belasting betalen, Omdat jij in totaal 1500 euro betaald hebt, krijg je 1500-700= 800 terug in plaats van die 1500 die je eerst terug kreeg... Zoals hierboven al genoemd werd, hoe meer je verdient hoe meer belasting je betaald..
(Het is niet helemaal naar de correcte schalen en %'s maar het is een eerste begin in de wereld van belastingen) Je kan trouwens ook een aantal zaken opvoeren. Denk hierbij aan ziektekosten. Daarvoor verwijs ik je terug naar de eerdere pagina's in het topic, daar staat het goed in allemaal...
Ik werk in de informatica sector als software & system engineer. Wat kan ik als beroepskosten aftrekken van mijn belastingen?
* aankoop van computer hardware (extra ram, hdd's, ...)
* internet abonnement voor thuis (werk soms van thuis uit, en voor interventies)
* aankoop van informatica-studieboeken
Welke van de voorgaande zaken zou ik kunnen aftrekken van de belastingen?
* internet abonnement voor thuis (werk soms van thuis uit, en voor interventies)
Wanneer jij zelf een studie betaald kun je zaken die je voor deze studie nodig hebt aftekken. Zaken als hardeschijven zijn voor niemand aftrekbaar voor zover ik weet, ook niet als je in de IT werkt. Ik mag ook geen cement en spaanplaat aftekken omdat ik in "de bouw" werk voor zover ik weet. Als jij echt extra rammetjes of een internetabonnement nodig hebt om te kunnen werken zou ik eens bij je baas aankloppen.phobosdeimos schreef op zondag 01 juni 2008 @ 17:42:
Ik werk in de informatica sector als software & system engineer. Wat kan ik als beroepskosten aftrekken van mijn belastingen?
Beroepskosten kun je al sinds het nieuwe belastingstelsel niet meer aftrekken. Je hebt een algemene arbeidskorting, daar moet je het mee doen. Wel mag je een aantal dingen belastingvrij vergoed krijgen van je werkgever.phobosdeimos schreef op zondag 01 juni 2008 @ 17:42:
Gisteren kwam ik op mijn werk achter het volgende.
Mij is verteld dat ik de betaalde loonheffing terug kan krijgen.
De situatie is als volgt:
Ben 17 (in het jaar 2007 nog 16)
Ik heb in 2007 1330 netto verdiend.
En heb 670 euro loonbelasting betaald. (33.650%)
En er is 123 euro ingehouden bijdrage zorgverzekeringswet.
Nu blijkt het dat ik hier een deel van terugkrijgen.
Ik heb al een digiD aangevraagd. Maar wat is hier van waar?
Sommige hebben het over het volledige bedrag loonbelasting.
Mij is verteld dat ik de betaalde loonheffing terug kan krijgen.
De situatie is als volgt:
Ben 17 (in het jaar 2007 nog 16)
Ik heb in 2007 1330 netto verdiend.
En heb 670 euro loonbelasting betaald. (33.650%)
En er is 123 euro ingehouden bijdrage zorgverzekeringswet.
Nu blijkt het dat ik hier een deel van terugkrijgen.
Ik heb al een digiD aangevraagd. Maar wat is hier van waar?
Sommige hebben het over het volledige bedrag loonbelasting.
Let op:
Concrete vragen over een specifieke situatie of een uitgebreidere discussie aub in een eigen topic! Zie Invulling en behandeling Grote Topics aangepast
Concrete vragen over een specifieke situatie of een uitgebreidere discussie aub in een eigen topic! Zie Invulling en behandeling Grote Topics aangepast