[Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 20 Laatste
Acties:
  • 112.222 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verwachte leveringsdatum was 29 jan.
3 weken dus.

Wat was dat over die site :

Ik heb een waadebon van www.replacedirect.com van 109 € en ik weet niet echt iets om te kopen.
Hij is wel beperkt geldig. hierdoor vroeg ik de hulp van andere.

bij deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier dan een bericht(je) over de aan mij geleverde XPS M1530. Nadat hij eerst de 18e zou worden geleverd bleek dat men bij UPS niet hard genoeg op de bel drukt :'(. Daardoor dacht men dat ik niet thuis was...de 21ste een briefje opgehangen met "hard drukken" erop 8), en nu is ie er dan :*).

Configuratie:
Notebook: XPS M1530 Crimson Red
Scherm: 15,4-inch UltraSharp WXGA+ (1.440 x 900) CCFL-scherm (220 nit) met TrueLife
Processor: Intel® Core™2 Duo Processor T7500 (2,20 GHz, 800 MHz FSB, 4 MB L2-cache)
Geheugen: 2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM
Grafische kaart: NVIDIA GeForce Go 8600M GT 256MB
Harde schijf: 160 GB (7.200 rpm) SATA
Optische station: 8x DVD+/- RW-station
Draadloze connectiviteit: Intel Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Minikaart
Bluetooth: Dell Wireless 355 Bluetooth 2.0-module (tot 3 Mbps)
Batterij: 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 W/h)
Garantie 1: 1 jaar XPS Premium hardwaresupport (incl.support on-site)
Garantie 2: 1 jaar Accidental damage support
Verder: Biometrische vingerafdruklezer; 2.0 MP camera; Reisafstandsbediening; Toetsenbord VS/Internationaal; Besturingssysteem Vista Home Premium

Prijs
€1049,94

Accesoires:
  • Een mooie hoes voor om de laptop
  • Uitstekende oordopjes van Creative (EP630, €23)
  • Een mooie opberghoes voor de documentatie en DVD's / CD's.
  • Een kleine handige afstandsbedieningen, ideaal voor geluidsaanpassingen en powerpointpresentaties.
  • Een stofdoekje met XPS erop :p.
Design:
  • Simpelweg prachtig! Netjes afgewerkt, mooie vormgeving, strak en modern.
  • Het Crimson Red is erg chiq.
  • De stand met een 9cell batterij is wat mij betreft prima. Ook op schoot niets mis mee.
Degelijkheid:
  • Er lijkt zowat niets op aan te merken. Voelt zeer solide aan.
  • De powerconnector van de adaptor zit inderdaad nogal los. Maar niet onoverkomelijk.
  • Alle lampjes doen het hier ;).
  • Toetsenbord tikt heerlijk en voelt stevig. Ook de touchpad werkt tot nu toe goed.
  • Ligt last van tintelingen, soms is het er wel, dan weer niet! Ik vraag uiteraard een andere adaptor aan.
  • Geen last van schermbleeding, ziet er echt prachtig uit (LG-scherm)!
  • HD wordt een beetje warm inderdaad, maar niet irritant. Zweetplekken heb ik nog niet; ik heb het folie er even overheen gelaten :p.
  • Qua geluid helemaal geen last van de HD. Je hoort een beetje getik als ie bezig is...nauwelijks hoorbaar.
  • Batterijduur kan ik nog niets over zeggen, eerst eens goed leeg laten lopen bij normaal gebruik.
  • Enige nadeel: de manier van openen van het scherm (en dus de laptop). Er zit geen knopje (of 2 zoals gewoonlijk) o.i.d. Dus je moet er met de vingers tussen om hem te openen, niet erg handig. Bovendien is het een solide design en dus gaat hij niet zomaar open: je moet dus met 1 hand het scherm omhoog tillen en met 1 hand de onderkant tegenhouden --> anders til je de hele laptop op :p.
Vista:
  • Tot nu toe best wennen om al mijn vertrouwde tweakplekjes te vinden.
  • Drivers van alles gelukkig kunnen vinden. Alle software draait :).
  • Vista lijkt de boel te vertragen als ik het met XP-laptops vergelijk, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker --> langzaam is de laptop overigens niet hoor!
  • Ik vind Vista wel een mooi design hebben :).
  • Tot nu toe 1 blauw scherm gehad...ik wilde het volume van windows instellen...! |:(
  • Ow ja: meteen maar dat Gebruikersaccountbeheer uitgezet --> wat is dat irritant zeg (vraagt ie bij alles qua installatie 2x om goedkeuring ;().
Prestaties:
  • Tot nu toe gewoon snel.
  • Dit is mijn eerste PC met dual core, maar daar merk ik persoonlijk niet veel van (zal wel de HD als bottleneck hebben). De installaties gingen allemaal wel razend snel.
  • Vingerafdrukscan nog niet uitgeprobeerd. Ben bang dat ik er dan niet meer in kom :p.
  • 3DMark niet uitgeprobeerd. Maar het spelen van Call of Duty 4 draaide uitstekend, de optimale systeemsettings waren volgens CoD4 de meeste extra's Uit en de graphics op Normal. Zowel SP als MP draaide heerlijk - al was ik wel mijn Commander (55) rang kwijt O-).
  • De standaard wireless kaart doet redelijk haar werk. Iets minder dan mijn USB Asus WL-167g.
  • De webcam is van prima kwaliteit (Creative Live Cam) en de Microfoon ook (ook Creative)!
  • Echter: Er zit op de koptelefoonuitgang een constante ruis. Dit heeft niets met de oordopjes te maken wat mij betreft. Ook mijn Sennheiser CX-300 hebben er evenveel last van. Jammer!
Conclusie:
Een uitstekende laptop - zeker voor de huidige prijzen! Er zitten wat kleinere nadelen aan de laptop, zoals de slechte koptelefoonaansluiting en de onhandige manier van openmaken. Maar deze vallen uiteraard te overzien. Daarbij moet gezegd worden dat ik geen enkele last heb van de eerder genoemde problemen uit het dit topic, op een enkele tinteling na :X. De prestaties, design en degelijkheid zijn uitstekend en ik weet zeker dat we van deze laptop nog ontzettend veel plezier gaan beleven! 8)

Foto's:Veel succes aan alle laptop-zoekenden met de beslissingen! En aan alle eigenaren met de eventuele problemen. Maar natuurlijk vooral veel plezier met de laptops! :)

ps. Ik neem aan dat dit genoeg informatie is 8).

Edit: Foto's nu correct gehost. Enjoy!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjbenning
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-07 12:46
Gefeliciteerd met je notebook.
Crimson Red ziet er inderdaad mooi uit.

Leuk dat je van die mooie foto's van het beeldscherm er bij heb gedaan. Was al benieuwd hoe
1440x900 nou precies uit zag.

In ieder geval veel succes er mee.

Misschiein dat een andere gebruiker nog foto's van zijn XPS kan laten zien met een scherm resolutie
van 1680x1050.

[ Voor 24% gewijzigd door rjbenning op 22-01-2008 20:22 ]

http://www.card.mygamercard.net/NL/TOPROB+NL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
Kakaroto schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 12:34:
Ik heb niet zoveel ervaring met notebook schijven, maar welke keuze is beter. Ik kijk voornamelijk naar performance.. 160GB 7200rpm of 250GB 5400rpm.
Indien je alleen naar performance kijkt is een 7200 rpm hardeschijf iets beter in vergelijking met een 5400 rpm hardeschijf. Bij werken met kleine en middelmatige bestanden zul je weinig in prestatie verschil merken, maar bij grotere bestanden, merk je dat alles toch wel iets vlotter gaat.
Een kleine nadeel is dat een 7200 rpm hardeschijf iets meer energie inneemt waardoor je ongeveer 5 min korter op accu kan werken. :)

Info.
Foto's van HawkeyePro toegevoegd aan TS.

Mensen, ik voeg nu hele tijd ongevraagd de foto's die vindt in deze topic toe aan de TS. Mocht iemand zijn of haar foto daar niet in willen hebben. Willen jullie dit dan even melden?

Even iets anders, willen jullie zo vriendelijk zijn bij het posten van de specificaties erop te letten of dit korter kan? Bijv. de videokaart, dvd speler, fingerprint etc. Deze is toch bij ieder notebook hetzelfde en hoeven dus niet gepost te worden. Reden hiervoor is, dat deze topic een tikje te snel stijgt qua pagina's en door die lange lijsten een beetje onoverzichtelijk wordt. :+

[ Voor 33% gewijzigd door PCMedic op 22-01-2008 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-08 09:32
Na lang kwijlen aan de zijlaan, heb ik toch maar de knoop doorgehakt. Laatste dag dat de 10% korting geldig was een bestelling gepleegd.

Ik heb het via de spaanse dell gedaan omdat ik nu tijdelijk in spanje woonde. Na 3x proberen eindelijk een engels sprekende telefoniste.

Nu heb ik het volgende weten te bemachtigen voor 1243,25. dat is inclusief 3 jaar garantie. Is dit op zelfde niveau als dell NL?

XPS M1530 CORE 2 DUO T7500 2.20GHz,800MHz,4M
Display 15.4" UltraSharp¿ Widescreen WSXGA+ (1680x1050) TFT with TrueLife¿ (Wide Viewing Angle)
Fingerprint Reader Biometric with BLACK accent
3yr Consumer XPS Premium Hardware Support
CCFL backcover black & 2.0mp camera
Documentation English XPS M1530
Resource DVD XPS M1530 - (Diagnostics & Drivers)
Ship Accessories Euro XPS M1530 - Power Cord
Memory Dual Channel 3.0GB (1X2GB + 1X1GB) 667 MHz DDR2 SDRAM
Hard Drive 200GB Serial ATA (7200rpm)
8xDVD+/-RW Slim Slot-Load Drive, including SW
Adaptador AC 90W
Battery XPS Primary 9-cell 85WHr Li-Ion
Maletín de transporte grande nailon negro (L44xA33xA12) 1.4 kg.
Graphics Card 256MB NVIDIA GeForce Go 8600M GT
Dell Travel Remote control
European - Dell TrueMobile 355 internal Bluetooth Module
Intel® Next-Gen Wireless-N Mini-PCI Card, EUR
Internal Keyboard Uk/Irish (QWERTY)
English - Vista Home Premium
Inglés Microsoft Works 8.0 (Word Processor, Spreadsheet, Outlook Express, Powerpoint Viewer) con CD de recuperación
Dell Support Center 2.0
English - Adobe Reader 8.1
English McAfee Security Centre 9.0 - 30 Day Trial Version
Base Warranty - 1 Year XPS Premium Hardware Support (incl. Gaming and On-Site Support)
Promo: Vista introduction Online Training (30 Days)
To access Online Training or free trial, please go to www.learndell.com/euro to register

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Kaizah schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 20:52:
Na lang kwijlen aan de zijlaan, heb ik toch maar de knoop doorgehakt. Laatste dag dat de 10% korting geldig was een bestelling gepleegd.

Ik heb het via de spaanse dell gedaan omdat ik nu tijdelijk in spanje woonde. Na 3x proberen eindelijk een engels sprekende telefoniste.

Nu heb ik het volgende weten te bemachtigen voor 1243,25. dat is inclusief 3 jaar garantie. Is dit op zelfde niveau als dell NL?

XPS M1530 CORE 2 DUO T7500 2.20GHz,800MHz,4M
Display 15.4" UltraSharp¿ Widescreen WSXGA+ (1680x1050) TFT with TrueLife¿ (Wide Viewing Angle)
Fingerprint Reader Biometric with BLACK accent
3yr Consumer XPS Premium Hardware Support
CCFL backcover black & 2.0mp camera
Documentation English XPS M1530
Resource DVD XPS M1530 - (Diagnostics & Drivers)
Ship Accessories Euro XPS M1530 - Power Cord
Memory Dual Channel 3.0GB (1X2GB + 1X1GB) 667 MHz DDR2 SDRAM
Hard Drive 200GB Serial ATA (7200rpm)
Adaptador AC 90W
Maletín de transporte grande nailon negro (L44xA33xA12) 1.4 kg.
Graphics Card 256MB NVIDIA GeForce Go 8600M GT
Dell Travel Remote control
Internal Keyboard Uk/Irish (QWERTY)
English - Vista Home Premium
Inglés Microsoft Works 8.0 (Word Processor, Spreadsheet, Outlook Express, Powerpoint Viewer) con CD de recuperación
Dell Support Center 2.0
English - Adobe Reader 8.1
English McAfee Security Centre 9.0 - 30 Day Trial Version
Base Warranty - 1 Year XPS Premium Hardware Support (incl. Gaming and On-Site Support)
Promo: Vista introduction Online Training (30 Days)
To access Online Training or free trial, please go to www.learndell.com/euro to register
Waarom neem je 3 jaar garantie? Over 10 maanden kan je voor een klein bedrag (plusminus 50 euro) een jaar extra garantie erbij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-08 09:32
die heb ik niet genomen, die kreeg ik gratis aangeboden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:54
Ben nu al een lange tijd opzoek naar een laptop. Over een maand ongeveer, heb ik genoeg om deze te kopen, maar:

Mijn pa die gaat morgen een bestelling plaatsen bij Dell, 10 Inspiron laptops, en 1 server (oid). Nu heeft hij ook in een mail gezet of het mogelijk was om er een XPS M1530 bij te kopen, met evt wat korting. Ik weet niet of ze dat doen, maar omdat het samen met een grotere bestelling gaat, is er mischien wel wat leuks te regelen?

Wat voor een kans geven jullie mij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Killzone schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 22:30:
Ben nu al een lange tijd opzoek naar een laptop. Over een maand ongeveer, heb ik genoeg om deze te kopen, maar:

Mijn pa die gaat morgen een bestelling plaatsen bij Dell, 10 Inspiron laptops, en 1 server (oid). Nu heeft hij ook in een mail gezet of het mogelijk was om er een XPS M1530 bij te kopen, met evt wat korting. Ik weet niet of ze dat doen, maar omdat het samen met een grotere bestelling gaat, is er mischien wel wat leuks te regelen?

Wat voor een kans geven jullie mij??
toen mijn ma haar laptops had besteld in begin van december had ik in totaal een korting van 28% op de aankoopprijs. maar aangezien er toen nog niet veel over bekend was heb ik toch maar gewacht. nu heb ik de mijne besteld aan :

-200 € dell
-90.75 verzending
-10 ´% korting.

Kwam in totaal ook iets van een 30 % korting. ik weet niet of daar nog veel extra zou afkunne.
maar is de bedrijven garantie van dell niet langer standaard als die van consumenten?

hoop voor je op een goede prijs.

ps er gaan ook nog bonnen van 5% rond die je extra kan inbregen,maar deze werken niet in belgië.

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:05

Edd

Hier nog iemand die een m1530 heeft besteld.
De details:
- C2D T7500
- 2GB
- 8600M GT
- Midnight Blue
- WXGA+ (1440x900)
- 160GB 7200rpm schijf
- Intel Wireless-N

Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben is of iemand hier de m1530 icm iets van een Docking station gebruikt. Ik heb begrepen dat Dell zelf geen docking station voor deze machine heeft, maar misschien iemand die hier ervaring heeft met een andere/universele?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 19:41:
Hier dan een bericht(je) over de aan mij geleverde XPS M1530. Nadat hij eerst de 18e zou worden geleverd bleek dat men bij UPS niet hard genoeg op de bel drukt :'(. Daardoor dacht men dat ik niet thuis was...de 21ste een briefje opgehangen met "hard drukken" erop 8), en nu is ie er dan :*).

Configuratie:
Notebook: XPS M1530 Crimson Red
Scherm: 15,4-inch UltraSharp WXGA+ (1.440 x 900) CCFL-scherm (220 nit) met TrueLife
Processor: Intel® Core™2 Duo Processor T7500 (2,20 GHz, 800 MHz FSB, 4 MB L2-cache)
Geheugen: 2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM
Grafische kaart: NVIDIA GeForce Go 8600M GT 256MB
Harde schijf: 160 GB (7.200 rpm) SATA
Optische station: 8x DVD+/- RW-station
Draadloze connectiviteit: Intel Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Minikaart
Bluetooth: Dell Wireless 355 Bluetooth 2.0-module (tot 3 Mbps)
Batterij: 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 W/h)
Garantie 1: 1 jaar XPS Premium hardwaresupport (incl.support on-site)
Garantie 2: 1 jaar Accidental damage support
Verder: Biometrische vingerafdruklezer; 2.0 MP camera; Reisafstandsbediening; Toetsenbord VS/Internationaal; Besturingssysteem Vista Home Premium

Prijs
€1049,94

Accesoires:
  • Een mooie hoes voor om de laptop
  • Uitstekende oordopjes van Creative (EP630, €23)
  • Een mooie opberghoes voor de documentatie en DVD's / CD's.
  • Een kleine handige afstandsbedieningen, ideaal voor geluidsaanpassingen en powerpointpresentaties.
  • Een stofdoekje met XPS erop :p.
Design:
  • Simpelweg prachtig! Netjes afgewerkt, mooie vormgeving, strak en modern.
  • Het Crimson Red is erg chiq.
  • De stand met een 9cell batterij is wat mij betreft prima. Ook op schoot niets mis mee.
Degelijkheid:
  • Er lijkt zowat niets op aan te merken. Voelt zeer solide aan.
  • De powerconnector van de adaptor zit inderdaad nogal los. Maar niet onoverkomelijk.
  • Alle lampjes doen het hier ;).
  • Toetsenbord tikt heerlijk en voelt stevig. Ook de touchpad werkt tot nu toe goed.
  • Ligt last van tintelingen, soms is het er wel, dan weer niet! Ik vraag uiteraard een andere adaptor aan.
  • Geen last van schermbleeding, ziet er echt prachtig uit (LG-scherm)!
  • HD wordt een beetje warm inderdaad, maar niet irritant. Zweetplekken heb ik nog niet; ik heb het folie er even overheen gelaten :p.
  • Qua geluid helemaal geen last van de HD. Je hoort een beetje getik als ie bezig is...nauwelijks hoorbaar.
  • Batterijduur kan ik nog niets over zeggen, eerst eens goed leeg laten lopen bij normaal gebruik.
  • Enige nadeel: de manier van openen van het scherm (en dus de laptop). Er zit geen knopje (of 2 zoals gewoonlijk) o.i.d. Dus je moet er met de vingers tussen om hem te openen, niet erg handig. Bovendien is het een solide design en dus gaat hij niet zomaar open: je moet dus met 1 hand het scherm omhoog tillen en met 1 hand de onderkant tegenhouden --> anders til je de hele laptop op :p.
Vista:
  • Tot nu toe best wennen om al mijn vertrouwde tweakplekjes te vinden.
  • Drivers van alles gelukkig kunnen vinden. Alle software draait :).
  • Vista lijkt de boel te vertragen als ik het met XP-laptops vergelijk, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker --> langzaam is de laptop overigens niet hoor!
  • Ik vind Vista wel een mooi design hebben :).
  • Tot nu toe 1 blauw scherm gehad...ik wilde het volume van windows instellen...! |:(
  • Ow ja: meteen maar dat Gebruikersaccountbeheer uitgezet --> wat is dat irritant zeg (vraagt ie bij alles qua installatie 2x om goedkeuring ;().
Prestaties:
  • Tot nu toe gewoon snel.
  • Dit is mijn eerste PC met dual core, maar daar merk ik persoonlijk niet veel van (zal wel de HD als bottleneck hebben). De installaties gingen allemaal wel razend snel.
  • Vingerafdrukscan nog niet uitgeprobeerd. Ben bang dat ik er dan niet meer in kom :p.
  • 3DMark niet uitgeprobeerd. Maar het spelen van Call of Duty 4 draaide uitstekend, de optimale systeemsettings waren volgens CoD4 de meeste extra's Uit en de graphics op Normal. Zowel SP als MP draaide heerlijk - al was ik wel mijn Commander (55) rang kwijt O-).
  • De standaard wireless kaart doet redelijk haar werk. Iets minder dan mijn USB Asus WL-167g.
  • De webcam is van prima kwaliteit (Creative Live Cam) en de Microfoon ook (ook Creative)!
  • Echter: Er zit op de koptelefoonuitgang een constante ruis. Dit heeft niets met de oordopjes te maken wat mij betreft. Ook mijn Sennheiser CX-300 hebben er evenveel last van. Jammer!
Conclusie:
Een uitstekende laptop - zeker voor de huidige prijzen! Er zitten wat kleinere nadelen aan de laptop, zoals de slechte koptelefoonaansluiting en de onhandige manier van openmaken. Maar deze vallen uiteraard te overzien. Daarbij moet gezegd worden dat ik geen enkele last heb van de eerder genoemde problemen uit het dit topic, op een enkele tinteling na :X. De prestaties, design en degelijkheid zijn uitstekend en ik weet zeker dat we van deze laptop nog ontzettend veel plezier gaan beleven! 8)

Foto's:Sorry maar ik kan het niet laten om nog maar eens een vraag te stellen over de prijsbepaling van je notebook. Ik heb rond 31december een xps m1330 besteld processor t7500, 3gb geh, wledscherm, 8400GS 128MB, 0.3mpixel camera, totaal geen garanties en ik heb 1188euro betaald. Ik voel me hier wel mooi bedrogen door dell. Ik had ook eerst gedacht aan een M1530 maar het prijsverschil en de lage resolutie voor zijn klasse (een hogere resolutie kon 14 dagen geleden niet), trok me over de streep om toch voor de m1330 te kiezen. Ja,ja die kostte een paar 100eur meer dan de m1330. En die kortingsbonnen nog zoiets. Ik heb die per email gekregen van dell zelf maar toen verhoogde dell zijn prijzen waardoor het op hetzelfde neer kwam. Ik hoop dat ik een eerlijk en open antwoord krijg van je. Groetjes...
ps kom van België maar maakt dat zo groot verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:54
Heb je de bovenstaande bericht niet gelezen :?
De topic wordt onoverzichtelijker als iedereen zoals je zou doen.
Gewoon @...of
...
is genoeg hoor. Ook kun je nog editen als je nog iets bij wil schrijven.

Ik ben ook van Belgie en ik heb ook een systeem besteld voor 955 euro zoals in mijn sign staat. De M1530 kwam veel goedkoper, alleen moest je weten wanneer je moest bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm-Jan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-09 15:18
_/-\o_ Maandag besteld, 's avonds zat in preproductie >:)
keek net en hij zit al in productie _/-\o_ _/-\o_ Hulde aan Dell 8)

Ben benieuwd of ie vandaag ook al word verzonden :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:12
Ik heb misschien een rare vraag, maar zou iemand voor mij even de hoogte en de breedte van de lcd op kunnen meten. Ik ben benieuwd naar de hoogste resolutie van de XPS M1530 en hoe fijn die precies is. Op het moment heb ik namelijk een 15 inch laptop met een 1400 x 1050 resolutie en ik wil vergelijken of de resolutie van het scherm veel hoger is bij de XPS M1530.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 11:01
Ik zie zojuist dat mijn order ook in productie staat (fase 3).
Ben benieuwd, leverdatum is nog steeds 07-02-08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
boaty schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 09:27:
Ik heb misschien een rare vraag, maar zou iemand voor mij even de hoogte en de breedte van de lcd op kunnen meten. Ik ben benieuwd naar de hoogste resolutie van de XPS M1530 en hoe fijn die precies is. Op het moment heb ik namelijk een 15 inch laptop met een 1400 x 1050 resolutie en ik wil vergelijken of de resolutie van het scherm veel hoger is bij de XPS M1530.
Het beeldscherm van die m1530 komt in 3 opties he:
1280x800. Alles lijkt heel groot en robuust en je ziet de pixels best wel.
1400x900. Al wat fijner.
1680x1050. Heel fijn en nog kleiner dan je nu hebt.

Maar je moet ook even geluk hebben dat je een goed scherm krijgt, want er zijn ook schermen in omloop die een soort van raster hebben. Het lijkt dat alsof er een miniscuul wandje tussen de pixels zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Ja dat snap ik maar ik bedoel eigenlijk de afmetingen in centimeters of in mm :P. Dan kan ik de pixelgrootte uitrekenen en vergelijken met de pixelgrootte van mijn huidige laptop :*)

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamshadow
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 21:54
HawkeyePro, bedankt voor je review (alleen doen de foto's het niet meer)! Ik heb afgelopen maandag ook een XPS M1530 besteld:
- C2D T7250
- Midnight Blue
- 2GB
- 8600M GT
- WXGA+ (1440x900)
- 160GB 7200rpm schijf
- Intel Wireless-N

Eerst via internet besteld en daarna de hardeschijf en de netwerkkaart telefonische gewijzigd. Zo kwam ik uit op 935 euro. Als ik dit zo allemaal lees, kan ik niet wachten tot hij er is! Dell moet eerst mijn betaling bevestigen zodat ik de status kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreamshadow schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:48:
HawkeyePro, bedankt voor je review (alleen doen de foto's het niet meer)!
Bedankt :). Ik geloof graag dat je er veel plezier van zult hebben!

Ik zal even een goede hosting plek zoeken voor de foto's. Ik heb nooit eerder foto's gehost :p. Ken je een gratis goede plek (waar de foto's dus deze afmeting blijven)? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Hier kun je foto's tot een limiet van 2,5 MB/foto uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry maar ik kan het niet laten om nog maar eens een vraag te stellen over de prijsbepaling van je notebook.
Er was in het begin van dit jaar gewoon een grote kortingsactie. In mijn eerdere post waarin ik vertelde wat ik ging bestellen staat hoe ik tot dee prijs ben gekomen. Als herhaling:
Prijs:
€1428,00 + €89,25 (transport) - €200 (aanbieding XPS) - €122,80 (10% Coupon: VGM1BVZ9N63FWJ) - €55,26 (5% Coupon: 1TJ$N20835B2SZ) – €89,25 (transport gratis bij XPS boven de €999) = €1049,94

Niets vreemds aan dus!
Ik hoop dat ik een eerlijk en open antwoord krijg van je.
Klinkt alsof ik een of andere gluiperd ben :/. En ik ben ook niet van Dell of zo...dus...waarom zou ik niet eerlijk antwoorden?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boaty schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 11:30:
Hier kun je foto's tot een limiet van 2,5 MB/foto uploaden.
Bedankt. Ga ik nu dan even doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Btw hier is een nieuwe 10% kortingsbon die ook geldig is voor de XPS. Geldig tot en met 29-01-2008:
NMG55QHJM1?T1D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De foto's in mijn eerdere (review) post zijn nu correct gehost :).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uiteindelijk de knoop doorgehakt, en dit is hem geworden:

Intel® Core™2 Duo Processor T7250
2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2
NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT
250 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf
Vast 8x DVD+/-RW-station
Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Minikaart
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 W/h)
15,4-inch WXGA+ (1.440 x 900)
Basisgarantie - 1 jaar XPS Premium hardwaresupport

al met al voor een prijs van €879,79

en nu maar wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
Topic start is weer geupdated.
- Je vindt er nu onder ander de verschillen tussen WXGA, WXGA+ en WSXGA+.
- Cover kleuren die nu leverbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
PCMedic schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 20:36:
[...]

Indien je alleen naar performance kijkt is een 7200 rpm hardeschijf iets beter in vergelijking met een 5400 rpm hardeschijf. Bij werken met kleine en middelmatige bestanden zul je weinig in prestatie verschil merken, maar bij grotere bestanden, merk je dat alles toch wel iets vlotter gaat.
Een kleine nadeel is dat een 7200 rpm hardeschijf iets meer energie inneemt waardoor je ongeveer 5 min korter op accu kan werken. :)
Bedankt voor je antwoord. Hier kan ik wel wat mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Laatst online: 16:06
Volgensmij is het precies andersom. Met 7200 rpm is het toerental hoger en dus ben je sneller by een bestand, daarnaast lees je hem sneller in. Kortom, je burstrate en latency zijn lager waardoor je systeem sneller aanvoelt/is.

Voor grote bestanden boeit het vrijwel niet aangezien je totale throughput gelijk blijkt. Het is niet voor niets dat servers met veel hits een 15000 rpm schijf hebben.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Ik wil er een beetje mee gaan gamen, dan is het neem ik aan handig om een 7200rpm te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Killzone schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:48:
Ik wil er een beetje mee gaan gamen, dan is het neem ik aan handig om een 7200rpm te nemen?
Games worden van HDD naar je werkgeheugen geladen. Dus een 7200 rpm schijf zorgt voor snellere laadtijden. Leuk voor multiplayer (zit je een fractie eerder in een level) Spel zelf draait even snel.

[ Voor 3% gewijzigd door Terror op 23-01-2008 13:51 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Niemand die effe het LCD voor mij kan opmeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MIsschien leuk voor de mensen wiens notebook in pre productie zit.
Dit is een reply van dell op mijn mail.

Allereerst wil ik u bedanken voor uw email.

Zolang niet alle onderdelen beschikbaar zijn blijft de order in pre-productie staan.

Wel kan ik u verzekeren dat zodra de order in productie is gegaan hij ook binnen 24 uur verscheept zal worden.

Met vriendelijke groet,
Dell B.V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Kunnen jullie stoppen met die leveringstijden-posts? Dat is echt voor niemand (behalve jezelf) boeiend, omdat het geen stof voor discusie kan geven. Heb je vragen, bell Dell, maar vervuil svp dit topic er niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm-Jan
boaty schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 14:11:
Niemand die effe het LCD voor mij kan opmeten?
hij is 15,4 inch |:(
Breedte: 14,06 inch (357 mm) (maat van de laptop zelf)
Diepte: 10,34 inch (263 mm) (maat van de laptop zelf)

kijkend naar een foto gaat er aan elke zijkant wel 1 cm af + boven- en onderkant wel 1,5 cm

reken maar uit O-)
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

Als die van mij er is ga ik ook wel wat foto's maken van mijn 1680 bij 1050 scherm _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Harm-Jan op 23-01-2008 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
Roamor schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 14:16:
Kunnen jullie stoppen met die leveringstijden-posts? Dat is echt voor niemand (behalve jezelf) boeiend, omdat het geen stof voor discusie kan geven. Heb je vragen, bell Dell, maar vervuil svp dit topic er niet mee.
Gelukkig zijn daar moderators voor om dat te bepalen.
Ondertussen kan je het gewoon ook niet lezen als het je stoort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 5 dagen xps m1530 gebruikt te hebben even een update op gebied van voor- en nadelen.

Eerst nog kort even mijn configuratie:
  • T7250 (2GHz)
  • 2GB RAM
  • 250 GB HD (5400rpm)
  • 15,4 inch met resolutie van 1680x1050
Voordelen
  • design, zéér mooi, zelfs met de 9-cell accu erin
  • tijd op batterij is ook redelijk lang. Met draadloos aan en beeldscherm op volle sterkte, passeer ik vlot de 2u30min
  • beelscherm is super van kwaliteit. Ik heb een 1680x1050 resolutie en die is optimaal voor te programmeren (wat ik dus doe) en als je vaak werkt met meerdere applicaties open.
  • ook op batterij is het scherm voldoende helder. Gisteren getest op de trein, en zichtbaarheid van tekst op het (reflecterend) scherm is heel goed.
  • het geluid van de harde schijf is bij mij zeker niet storend, desondanks de vele 'klachten' hier. Bij mij spint hij af en toe eens een beetje, maar ach die hd moet ook af en toe eens ademen he. :) De snelheid van werken is ook snel genoeg in mijn geval.
  • het voordeel van de 9-cell accu is dat je benen hierdoor niet zo snel warm krijgen, wat wel gemakkelijk is.
Nadelen / mindere punten
  • de onderkant kan soms wel redelijk warm worden, maar pas nadat de laptop langere tijd heeft aangestaan (45min -> 1u)
  • de afstandsbediening steekt een kleine milimeter uit, maar storend is het niet.
Conclusie

In mijn geval ben ik heel tevreden over mijn aankoop, het is een laptop die op-en-top beantwoordt aan mijn verwachtingen, die toch redelijk hoog waren. Ik heb hem tot nog toe enkel gebruikt voor programmatie en een film, beide zijn zéker haalbaar op de pc. Het eerste wat ik wel gedaan heb is de meeste pre-installed software verwijderd, wat een aanrader is. De laptop werkt duidelijk sneller zonder al die extra software. En natuurlijk dat gebruikersaccountbeheer-ding uitschakelen. ;)

Ik zou deze laptop aanraden voor iedereen, mits aanpassen van de cpu voor extreme gamers, eventueel wat lager als het enkel voor internet en document-verwerking is.

Mijn vorige laptop was een Inspiron 9400 (17inch). Maar nu ik deze heb ga ik wrsl niet meer voor 17inch gaan, als ik ooit nog een nieuwe aanschaf... :D :+

"It's a superb system!" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Vragen die ik al gesteld heb, maar nooit antwoord op heb gekregen:

1: Hoe ervaart de 9 cells accu op schoot en in een tas? Door dat de accu enigsinds naar beneden uit steekt heb je een drukpunt. Is dit drukpunt storend op schoot? Levert dit punt problemen op in een tas?

2: Kan men posten welk scherm men heeft (even in apparaat beheer kijken en type noteren), resolutie en dell type nummer (van factuur) Ben benieuwd of je aan je factuur kan zien of je het gave LG scherm krijgt :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn post staat dat de 9cell wel handig is omdat de laptop niet direct op je schoot staat, waardoor die niet zo snel warm krijgen (laatste punt bij voordelen).
Ik zal vanavond of morgen de specificaties van men scherm noteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Ik vraag me af of die beroerde of minder goede schermen alleen voorkomen bij de 1440 x 900 resolutie of ook bij de andere resoluties?
De link die eerder in het topic genoemd werd ging namelijk alleen over de 1440 x 900 versie.
Maken andere drivers ook niets uit ten aanzien van ruisproblemen met de oordopjes?
Er ligt me bij dat men in het XPS M1330 topic hetzelfde raporteerde.

[ Voor 25% gewijzigd door boaty op 23-01-2008 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

PCMedic schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 12:15:
Topic start is weer geupdated.
- Je vindt er nu onder ander de verschillen tussen WXGA, WXGA+ en WSXGA+.
Die screenshots zijn leuk, maar niet helemaal representatief imho :)
Als je op je bureaublad gaat staan en control indrukt terwijl je scrollt met je muiswieltje kun je namelijk je icoon-grootte aanpassen! Die screenshot van 1280x800 is echt met hele kleine icoontjes gefixed, want op mijn scherm (1440x900) heb ik maar 7 icoontjes in 'n kolom staan en geen 10 zoals op die pic! ;)
K-2SO schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:04:
Gelukkig zijn daar moderators voor om dat te bepalen.
Ondertussen kan je het gewoon ook niet lezen als het je stoort..
Ondertussen hoef jij er ook niet op te reageren, waar ik me aan stoor }:|

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraag over de optionele blu-ray speler. Weet er iemand of deze zowel kan lezen als kan schrijven? Ik ging er altijd van uit dat het enkel een BD reader betreft, maar gisteren begon er iemand over het feit dat dell laptops ook uitrust met een BD writer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm-Jan
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:49:
ik heb een vraag over de optionele blu-ray speler. Weet er iemand of deze zowel kan lezen als kan schrijven? Ik ging er altijd van uit dat het enkel een BD reader betreft, maar gisteren begon er iemand over het feit dat dell laptops ook uitrust met een BD writer...
Dat is volgends mij een DVD-brander en BrD lezer, met 2 lasers, 1 voor Blue-ray en 1 voor DVD's en CD's lezen en branden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, na een maand dit topic (en dat van de XPS 1330) gelezen te hebben, toch maar belsoten te bestellen! Qua looks vind ik het persoonlijk een schitterend mooie laptop, de specs zullen ook wel in orde zijn:

1680x1050 scherm,
160 GB 7200 RPM schijf,
Wireless-N
9-cell batterij
kensington microsaver slot

verder alles vrij standaard (T7250, 2GB, 8600GT, RED, etc...)

voor een totaal prijs van 1112 € (België, BTW incl.) (die btw trek ik nog terug ;))

Ik was nu nog aan' t rondkijken voor een bluetooth setje keyboard-muis, iemand al ervaring mee met de BT module of suggesties voor een degelijk setje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
CLB schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:49:
[...]

Ondertussen hoef jij er ook niet op te reageren, waar ik me aan stoor }:|
Als je je ergens aan stoort ben je al een stap te ver voor jezelf. Je ergens druk om maken heb je altijd zelf in de hand. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Jij laat me die stap maken PUNT

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
CLB schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 16:49:
K-2SO schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 16:49:
[...]

Als je je ergens aan stoort ben je al een stap te ver voor jezelf. Je ergens druk om maken heb je altijd zelf in de hand. ;)
:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harm-Jan schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:54:
[...]

Dat is volgends mij een DVD-brander en BrD lezer, met 2 lasers, 1 voor Blue-ray en 1 voor DVD's en CD's lezen en branden
de blu ray speler is ook een brander.
Zowel voor BD-R en BD-RE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:20:
[..]
• het voordeel van de 9-cell accu is dat je benen hierdoor niet zo snel warm krijgen, wat wel gemakkelijk is.
[..]
Hoe ervaar jij de 'stand' op je benen met de 9-cell accu als je de laptop op je schoot hebt ?
Ik las op diverse sites dat dit niet erg comfortabel zou zijn los van de warmte -afvoer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boaty schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:43:
Ik vraag me af of die beroerde of minder goede schermen alleen voorkomen bij de 1440 x 900 resolutie of ook bij de andere resoluties?
ik heb een 1680x1050 beeldscherm
hier ben ik niet echt tevreden over, en heb contact met Dell gezocht
ik heb een Samsung.
het is net of het beeld een beetje vuil is vooral met op en neerscrollen valt het erg op
en op een lichte achtergrond
De kijkhoek is ook niet echt groot, het scherm wordt een stuk donkerder als je van opzij kijkt

Ik vond het geluid heel erg zacht,toen ik beter ging luisteren bleek de rechterspeaker stuk te zijn.
Ook zit er aan de rechterkant een opening tussen de metalen plaat en plastic behuizing
ik kan dit niet handmatig goedduwen

------------------
zojuist wordt ik door Dell gebeld:ik krijg een nieuwe Laptop opgestuurd.
incl een 3 pins adaptor
Ik hoop dat die Laptop goed is
------------------

Positieve dingen zijn er natuurlijk ook
De harde schijf: superstil (7200 toeren)
De Laptop wordt niet echt warm(ook na een paar uur vind ik het niet echt warm)
Ziet er gewoon super uit
Vista vind ik persoonlijk er erg mooi uitzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Is het niet mogelijk dat de TS een Poll maakt in de startpost met de vraag over de schermen en welke E-Value code je systeem heeft etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yingyang
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-03 14:45
quote:
CLB schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 16:49:
quote:
Serum schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 16:49:
[...]

Als je je ergens aan stoort ben je al een stap te ver voor jezelf. Je ergens druk om maken heb je altijd zelf in de hand.

Laten wij hier A.U.B geen eindeloze persoonlijke discussies krijgen en in het oog houden dat dit een forum van [Ervaringen] Dell XPS M1530 is en dat wij tenslotte dit forum bezoeken omdat wij allemaal hierin geintereseert zijn :9~

Misschien een goed idee, om als je persé jouw config wil laten zien, laat dan de standaard XPS M1530 Configuration achterwegen want dat weten we allemaal wel en noem dan alleen jouw extra aanvullingen dan wordt het ook veel overzichterlijker.

Hierbij zou ik graag jullie mening willen horen van het volgende Dell support verhaal:

Na enkele dagen tevergeefs geprobeerd te hebben om tel. contact met een Nederlands sprekende Dell support medewerker te krijgen aangaande een paar probleempjes van mijn nieuwe XPS laptop, heb ik onderstaande klacht via een mailtje naar Dell verzonden.

Het betreft een klacht van mijn nieuwe laptop met de volgende gebreken:

1. Het Keyboard is waarschijnlijk niet goed gemonteerd omdat de F-toetsen in het midden ongeveer 5 mm hoger staan ( _ _ _------_ _ _ )

2. De aluminium bovenkant vertoond een lichte deuk bij de linker CTRL toets.

3. Als de stroomadapter in het stopcontact zit, krijg ik irritante stroom tintelingen.
In afwachting voor een oplossing van deze punten verblijf ik.

Hierop kreeg ik deze mail terug:

Onze excuses voor het ongemak.

U kunt het beste telefonisch contact opnemen met onze XPS Support afdeling, te bereiken op nummer 020 - 674 4594. Zij kunnen u het beste helpen met deze problemen.

Met vriendelijke groet,

Dit nr. gebeld en ja hoor je verzint het niet, alweer een Engels sprekende support medewerker aan de lijn. Na gevraagd te hebben om een Dutch speaking medewerker, kreeg ik na een kwartier wachten een 8 cijfers lang tel nr. waar ik dan in het Nederlands mijn ei kwijt kon, maar toen ik hem vertelde dat wij hier in Nederland alleen uit 10 cijfers bestaande tel. nr. hebben, antwoordde hij dat dit het enige nummer was wat hij voor mij had en kon vinden.

Hierop heb ik de NL support gebeld waarna ik te horen kreeg dat de XPS support inderdaad uitsluitend in Ierland zit en daarom ook alleen in de Engelse taal gevoerd wordt en kreeg het advies dat ik maar iemand moest vragen om mij te helpen met de Engelse taal punt uit.

In ieder geval zal ik hierover een klacht indienen want op z’n minst kunnen ze er voor zorgen dat Dell .NL mijn probleem in de Nederlandse taal afhandelt, want het is tenslotte een NL Support site met een NL tel. nr. en dat tenslotte Dell .NL maar met de betreffende Support afdeling in Ierland contact moet opnemen met klachten over de XPS M1530.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, na het mailtje waarin ze vroegen wanneer ik beschikbaar was heb ik niets meer ontvangen. Lekker vaag! Ik vraag ze om hulp, vragen ze om vanalles. 3 mailtjes verder hoor ik niets meer van ze. :[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:14
Dus dat is die superieure XPS garantie waar ik al zo vaak over gehoord heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-09 08:08
Heeft iemand ervaring of de HDMI poort van een M1530 met 8600M GT chip ook HDCP oversteund? Ik zie het nergens staan op de Dell website, maar op een nvidia spec sheet staat HDCP wel genoemt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag een mail gekregen van dell dat de xps uit ierland verstuurd is. dell geeft als leverdatum vrijdag as op, terwijl ups maandag opgeeft. iemand ervaring wat ik kan verwachten?

daarnaast: ik heb hem op mijn naam besteld; kan mij vrouw de bestelling in ontvangst nemen? op haar legitematie bewijs staat nog haar familienaam. we zijn ondertussen wel getrouwd dus heeft ze een mijn achternaam alleen niet op het rijbewijs of paspoort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
@hierboven
Je weet het maar nooit met UPS. Ik heb 2,5 dag voor niks thuisgezeten.
Na tig boze telefoontjes zijn ze mijn 1530 om 19.00 komen brengen.

Zit nu dus al op m'n nieuwe laptop te werken, woohoo.
Zo op het eerste gezicht en gevoel geen problemen. Ja met Vista, maar dat is wennen.

Nauwelijks/geen backlight bleeding.
Tintelingen voel ik ook bijna niet. Dat komt denk omdat links ben. Wanneer ik echt ga voelen, voel ik de tinteling rechts wel een beetje.
HDD is naar mijn mening behoorlijk stil (hoewel de voetbal wel aanstaat ;) ).
Wordt inderdaad wel warm, maar nog niet hinderlijk. Heb net al behoorlijk wat software geïnstalleerd.

Fingerprintreader lijkt ' lerend' te zijn (of verbeeld ik me dat?) en werkt prettig.

Wel een vraag:
Welke Dell/Standaard software kan ik als overbodig of te belastend beschouwen en kan ik veilig verwijderen? (bijv. Dell Support Center/Dell Quickset etc...?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yingyang
phobosdeimos schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 20:02:
Slaat deze opmerking op mijn bericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me nu afvraag, heb ook een simpele m1530 besteld, wel met 8600m GT
Is dit nu met 256 gddr3 of ddr2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 16:59:
[...]

de blu ray speler is ook een brander.
Zowel voor BD-R en BD-RE
Waar heb je dat gezien dan? Ik dacht namelijk ook dat het alleen BR lezer was, die wel DVD kon branden. Heb je een bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 00:35:
Wat ik me nu afvraag, heb ook een simpele m1530 besteld, wel met 8600m GT
Is dit nu met 256 gddr3 of ddr2?
Gddr3 _/-\o_
yingyang schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:30:
[...]

Ik denk eerder op mijn bericht. Is ook terecht.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2008 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 11:32:
[...]

Er was in het begin van dit jaar gewoon een grote kortingsactie. In mijn eerdere post waarin ik vertelde wat ik ging bestellen staat hoe ik tot dee prijs ben gekomen. Als herhaling:
Prijs:
€1428,00 + €89,25 (transport) - €200 (aanbieding XPS) - €122,80 (10% Coupon: VGM1BVZ9N63FWJ) - €55,26 (5% Coupon: 1TJ$N20835B2SZ) – €89,25 (transport gratis bij XPS boven de €999) = €1049,94

Niets vreemds aan dus!

[...]

Klinkt alsof ik een of andere gluiperd ben :/. En ik ben ook niet van Dell of zo...dus...waarom zou ik niet eerlijk antwoorden?? :?
Hoe kom je aan die kortingsbonnen 2x via mail heb ik een korting van 10% gezien boven op een korting van maar 120euro. Ik ben nog op de website van dell geweest en ik kom lang geen 1049 euro uit maar veel meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Lees dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yingyang,
als je een klacht invoert schrijf maar dat er meerdere mensen hier last van hebben. e mag tevens mijn naam erbij gebruiken als je wilt.
ik heb een half uur aan de lijn gehangen met een mevrouw die zo onduidelijk sprak dat ik het maar ophing.

waardeloze xps service, heb liever een gewoon custom care als die van inspiron!

kaisz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Heb vanochtend ook mijn XPS besteld, alleen wilde die man over de telefoon de 250 GB schijf 5400rpm niet downgraden naar een 160 GB 7200 rpm schijf om daarmee de Wireless LAN N optie te betalen en moest ik voor a/b/g/n 25 Euro bijleggen :? naja, dat kon er dan ook nog wel af. Uiteindelijk krijg je een vergelijkbare notebook ergens anders toch nooit voor dat geld :P .
Edit:

Dit is mijn relevante config:
N01X5303
CORE 2 DUO T7500 2.20GHz,800MHz,4M
Display 15.4" UltraSharp Widescreen WSXGA+ (1680x1050) TFT with TrueLife (Wide Viewing Angle)
2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024)
Hard Drive 160GB Serial ATA (7200rpm)
Targus Campus Notebook Backpack XL - Compatible with up to 17" screen notebooks
Dutch - Vista Home Premium (32Bit OS)
Dutch - Microsoft Works 8.0
No Accidental Damage Support

Btw, de man die mij hielp zei op mijn vraag of er gelijk een goede adapter geleverd kon worden dat zover hij wist de nieuwe orders met een aarding geleverd werden.

[ Voor 55% gewijzigd door boaty op 24-01-2008 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
boaty schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 09:46:
Heb vanochtend ook mijn XPS besteld, alleen wilde die man over de telefoon de 250 GB schijf 5400rpm niet downgraden naar een 160 GB 7200 rpm schijf om daarmee de Wireless LAN N optie te betalen en moest ik voor a/b/g/n 25 Euro bijleggen :? naja, dat kon er dan ook nog wel af. Uiteindelijk krijg je een vergelijkbare notebook ergens anders toch nooit voor dat geld :P .
Edit:

Btw, de man die mij hielp zei op mijn vraag of er gelijk een goede adapter geleverd kon worden dat zover hij wist de nieuwe orders met een aarding geleverd werden.
Bij het eerste moest je gewoon zeggen dat je het dan even op een andere manier gaat proberen. Zeg gedag en hang je op.

Tweede issue. Dat is best wel balen toch :P
Ik heb er nu lekker twee. Een voor thuis en een voor op het werk. Die tintelingen is wel een beetje irritant als je echt langdurig moet typen, maar thuis kijk ik hooguit een filmpje of surf wat op het internet met een externe muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-08 03:44
Zijn er meer mensen die ruis ervaren over de koptelefoonuitgang of is dit een incidenteel probleem?
De reviewer in de video review in dit topic had er ook last van nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Rolfski schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 10:36:
Zijn er meer mensen die ruis ervaren over de koptelefoonuitgang of is dit een incidenteel probleem?
De reviewer in de video review in dit topic had er ook last van nl.
Dat probleem doet zich nogal vaak voor, bij praktisch alle modellen Dell laptops.
Net zoals de slechte kwaliteit "grainy" tft schermen zich voordoen bij de meeste modellen, en helaas erg frequent. (bedankt AU Optronics).

[ Voor 16% gewijzigd door phobosdeimos op 24-01-2008 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

readytoflow schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 21:48:

Wel een vraag:
Welke Dell/Standaard software kan ik als overbodig of te belastend beschouwen en kan ik veilig verwijderen? (bijv. Dell Support Center/Dell Quickset etc...?).
Iemand hier al een antwoord op. Zou het ook graag weten?

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Is dat niet toevallig een driver issue? Iemand daar al mee geexperimenteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net binnengekregen van ups.

Goed ingepakt. ben er nu op aan't werken. enige nadeel tot nu toe is da de 9 cel niet in mijn rugzak kan :( en da al die extra programma's het opstarten vertragen. voor de rest geen probleemen voorlopig. heb de 250 gb schijf en die hoor je inderdaad zachtjes, maar voor mij niet storend. tinteling : heb plaastiek nog op hange. ga da zo lang mogelijk laten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBrunekreeft
  • Laatst online: 10:55

BBrunekreeft

Dus...

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 20:18:
daarnaast: ik heb hem op mijn naam besteld; kan mij vrouw de bestelling in ontvangst nemen? op haar legitematie bewijs staat nog haar familienaam. we zijn ondertussen wel getrouwd dus heeft ze een mijn achternaam alleen niet op het rijbewijs of paspoort...
Volgens mij werkt het bij UPS zo dat degene die de deur opendoet op het afleveradres het pakket gewoon aan mag nemen. Bij mij werkte het wel zo in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo zeg heel wazig..checkte even mijn status, verwachte leveringsdatum was 5 feb, en nu is ie al verzonden haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Net een mail van m'n pa gehad:
1085 EUR voor deze config:
T7250
Zwart
Wireless N
1440x900
7200 160 GB HD

Helaas nog duurder dan als je gewoon besteld. Hij kijkt even of hij er nog wat vanaf kan halen, maar tot nu toe helaas niet goed :'( .

Hoe werkt trouwens de afstandsbediening?? Ik wil hem mede als media center gebruiken (niet via HDMI, maar met die Composiet Video uitgang> het is gewoon voor de simpele CRT op m'n kamer en in de huiskamer). Werkt het een beetje prettig??

[ Voor 7% gewijzigd door TheJVH op 24-01-2008 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@killzone

Dit werkt zeer goed, ik heb de laptop al aangesloten op de CRT in mijn kamer en ook via HDMI op de LCD beneden.

Gewoon aansluiten en via de functietoets overgaan op het andere beeldscherm. Vista herkent het apparaat en stelt automatisch de resolutie in die je nodig hebt op het externe beeldscherm!

erg handig en werkt heel vlotjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn toetsen staan ook omhoog in't midden, zou dit kunnen dat iedereen dat heeft?

die afstandsbediening steekt inderdaad wat uit, maar moest die der volledig inzitte zou je problemen hebben met die der uit te halen denk ik.

Kan iemand dat bevestigen van dat toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestelling 09-01:
T7500
2GB
Zwart
1440x900
7200 160 GB HD
Vista Ultimate

Bezorgd op 18-01! :D

Ook ik heb mijn dell nu ongeveer een kleine week in gebruik en ben helemaal tevreden! Eerder genoemde punten (tinteling rond het touchpad en het openen van de laptop) ervaar ik ook maar vind ik niet bepaald storend. Ook ik heb last van een lichte ruis op de koptelefoon uitgang, gelukkig gebruik ik een externe geluidskaart voor muziekproductie en heb ik daar dus verder geen last van.

Afgelopen weekend heb ik mijn laptop aangesloten op mijn Samsung LCD tv via HDMI, ik ben op dit punt echter niet tevreden over de beeldkwaliteit. Wanneer ik de m1530 via VGA aansluit is het beeld veel scherper bij een gelijke resolutie.

Daarnaast heb ik een vraag over het afspelen van HD materiaal (.mkv bestanden). Op mijn desktop had ik wat HD beeldmateriaal staan, bij het afspelen op de M1530 kreeg ik een schokkend beeld. Ook het afspelen van NTSC films op dvd gaf een haperend beeld. Hebben meer mensen hier last van?

voor de rest: TOP apparaat! Ik gebruik 'm voornamelijk voor muziek productie (Ableton & Reason) en daarvoor is deze jongen uitermate geschikt. Ik ga echter wel op zoek naar een snelle (FireWire)externe HD. De 160GB zit zo vol, zeker met alle .wav samples die ik gebruik.

Sporadisch speel ik een game, toevallig COD4 geprobeerd om te testen. Vrijwel alle grafische instellingen op High, en het loopt soepel! Prachtig spel overigens, ben toch weer iets meer gaan gamen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
*O*

Definitieve prijs incl BTW: 874,45 EUR

Voor een:
T7250
Zwart
160 GB 7200RMP'er
9 cell accu
Wireless N
1440x900 scherm

* TheJVH is :D

Ben erg benieuwd, ik hoop dat ik geen last zal hebben van tintelingen, of van een slecht scherm. Had ik nu gelezen dat die slechte schermen vooral bij 1440x900 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Slechte schermen heb je zowel bij WXGA als WXGA+, dus het is gewoon een kwestie van vingers kruisen.
Killzone kom je aan zo'n lage prijs omdat je ook nog eens die 5% kortingcode hebt kunnen gebruiken? Die bestaat helaas niet voor België, ik kom met dezelfde config en 1280x800 scherm op 890 € uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yingyang
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 09:35:
Yingyang,
als je een klacht invoert schrijf maar dat er meerdere mensen hier last van hebben. e mag tevens mijn naam erbij gebruiken als je wilt.
ik heb een half uur aan de lijn gehangen met een mevrouw die zo onduidelijk sprak dat ik het maar ophing.

waardeloze xps service, heb liever een gewoon custom care als die van inspiron!

kaisz
Inderdaad was het mij ook al opgevallen dat er een paar mensen zeer slecht verstaanbaar zijn.
Maar ik moet toegeven, dat er ook mensen bij zijn die het ABN perfect beheersen en je ook zeer correct en vriendelijk te woord staan.
Misschien hebben ze het wel te druk om de mierenneukers van het Tweakers.net tevreden te stellen :Y :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Laatst online: 12-08-2024
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 14:40:
mijn toetsen staan ook omhoog in't midden, zou dit kunnen dat iedereen dat heeft?

die afstandsbediening steekt inderdaad wat uit, maar moest die der volledig inzitte zou je problemen hebben met die der uit te halen denk ik.

Kan iemand dat bevestigen van dat toetsenbord?
Onlangs mijn XPS 1530 :D ook ontvangen, bij mij staan de toetsen niet omhoog maar wel loopt het plastic van de middenbesturing helemaal rechts voorbij de geluidsknoppen een 3-5 mm omhoog... Heb al geprobeerd dat middenbesturings kapje eraf te halen om te kijken of er een kabeltje verkeerd zit, maar verder dan de schroeven onder de accu los te draaien kom ik niet echt. Iemand anders dit ook toevallig :? ?

PS: topic op dell forum over elevated keyboard
Zijn dit en dit trouwens de wireless kaartjes die erin zitten?

[ Voor 21% gewijzigd door Nivk op 24-01-2008 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaiGht
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-09 10:31
Hey jongens!

Ik ben van plan ook een 1530 aan te schaffen en lees hier erg veel over kortingsbonnen en goedkoper uit zijn dan op de dell site word aangegeven.

Mijn vraag erg simpel: Hoe?

Als ik alles samestel met deze configuratie, kom ik op € 1.028,99

Dus een stukje duurder vergeleken met de rest van de mensen hier :(
Bedoel overigens de M1530

Onderdelen
Intel® Core™2 Duo Processor T7250 (2,00 GHz, 800 MHz FSB, 2 MB L2-cache)
Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands
Basisgarantie - 1 jaar hardwaresupport, Next Business Day
2,0 megapixel camera & Tuxedo Black voor CCFL-beeldscherm
15,4-inch UltraSharp™ WXGA (1.280 x 800) CCFL-scherm (220 nit) met TrueLife™
Biometrische vingerafdruklezer met ZWART accent
2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024]
250 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf
NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT with 256MB dedicated graphic memory
Vast 8x DVD+/-RW-station met dunne laadsleuf, inclusief software
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 W/h)

Accessoires
Geen draagtas
Dell™ Wireless 355 Bluetooth 2.0-module (tot 3 Mbps) met Enhanced Data rate - Eur
Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Minikaart - Europa - Core 2 Duo Processors
Microsoft® Works 8.0 - Nederlands
Services & Software
Geen Accidental Damage-support
Geen beveiliging/antivirusbeveiliging - Nederlands

Bevat ook
N01X5303
Inspiron-bestelling - Nederland
Nederlandse documentatie met Europese stroomkabel
DVD met hulpbronnen - diagnosemiddelen en drivers
90 W wisselstroomadapter
Geen modem
VS/Internationaal - Intern toetsenbord (QWERTY)
Basisgarantie - 1 jaar XPS Premium hardwaresupport (incl.support on-site en voor games)
Dell™-reisafstandsbediening
Bestelling via internet bij Dell
Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
AaiGht schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 18:35:
Hey jongens!

Ik ben van plan ook een 1530 aan te schaffen en lees hier erg veel over kortingsbonnen en goedkoper uit zijn dan op de dell site word aangegeven.

Mijn vraag erg simpel: Hoe?

Als ik alles samestel met deze configuratie, kom ik op € 1.028,99

Dus een stukje duurder vergeleken met de rest van de mensen hier :(

[...]

Kan iemand mij helpen?
Hoe? Die kortingsbonnen kun je bij het afrekenen ingeven, zo simpel is dat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaiGht
Jah prima, maar waar vind je die kortingsbonnen, want ik zie KillZone voor € 874 hetzelfde apparaat kopen en zelfs met 10% korting kom ik daar nog niet op uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
AaiGht schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 18:43:
Jah prima, maar waar vind je die kortingsbonnen, want ik zie KillZone voor € 874 hetzelfde apparaat kopen en zelfs met 10% korting kom ik daar nog niet op uit :)
dell waardebonnen? (coupons) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Laatst online: 08-09 12:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Die staan gewoon hier:
dell waardebonnen? (coupons)
In dit topic worden steeds nieuwe bonnen geplaatst, dus op de laatste pagina staan de meest actuele :)
Spuit 11
Toch wel prachtig, die kortingsbonnen, 10% + 5%, 250 euro korting, geen verzendkosten en vorige maand gratis extra geheugen. _/-\o_
Als ze vragen hoe je aan die kortingsbonnen komt?
Gewoon dat je ze via hun nieuwsbrief hebt gekregen, maar als je het invult op die site dan denk ik niet dat ze ernaar zullen vragen.

[ Voor 51% gewijzigd door mark de man op 24-01-2008 18:58 . Reden: Spuit 11 ]

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaiGht
Kijk nu kom ik al wat dichter in de buurt, bedankt mark ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaiGht
Wat moet ik overigens vertellen als ze vragen hoe ik aan die 5% EPP korting kom?

Iemand een goed verhaal wat ook logisch overkomt? =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillion01
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:06

Zillion01

Obey your screen!

pff schaf toch die 4MB cache aan... tenzij dat in België echt vet duurder is. In NL staat ie nu standaard al op de T7500 en 3gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Weet iemand of Wireless N netwerkkaarten meer energie gebruiken dan de normale Wifi kaarten? (en daardoor mindere accuduur dus..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
silmaril8 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 19:24:
Weet iemand of Wireless N netwerkkaarten meer energie gebruiken dan de normale Wifi kaarten? (en daardoor mindere accuduur dus..)
In theorie is de N kaart een A/B/G-kaart+N, dus er is alleen een standaard bijgekomen. Deze vraagt meer vermogen (door het grotere bereik en hogere snelheden), maar of het echt merkbaar is voor de accu weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
[b][message=29482121,noline]yingyang schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 18:53

Hierbij zou ik graag jullie mening willen horen van het volgende Dell support verhaal:

Hierop heb ik de NL support gebeld waarna ik te horen kreeg dat de XPS support inderdaad uitsluitend in Ierland zit en daarom ook alleen in de Engelse taal gevoerd wordt en kreeg het advies dat ik maar iemand moest vragen om mij te helpen met de Engelse taal punt uit.

In ieder geval zal ik hierover een klacht indienen want op z’n minst kunnen ze er voor zorgen dat Dell .NL mijn probleem in de Nederlandse taal afhandelt, want het is tenslotte een NL Support site met een NL tel. nr. en dat tenslotte Dell .NL maar met de betreffende Support afdeling in Ierland contact moet opnemen met klachten over de XPS M1530.
phobosdeimos schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 20:02:
yingyang schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:30:
[...]

Je kunt eventuele klachten of discusie over Dell service ook in deze topic terecht.
Goede Service van Dell? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-09 22:47

t!mP

is inflatie gevoelig

Is er ook iemand die ervaring heeft met een 9cell accu die besteld is op Ebay? Ik zie veelvuldig aanbiedingen van geschikte 9cell accu's voor een aantrekkelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
t!mP schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 20:31:
Is er ook iemand die ervaring heeft met een 9cell accu die besteld is op Ebay? Ik zie veelvuldig aanbiedingen van geschikte 9cell accu's voor een aantrekkelijke prijs.
Je kan wellicht overwegen een mailtje te sturen naar iemand op eBay die zo'n accu gekocht heeft? Even op feedback klikken en je hebt een lijst kopers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AaiGht schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 18:54:
Wat moet ik overigens vertellen als ze vragen hoe ik aan die 5% EPP korting kom?

Iemand een goed verhaal wat ook logisch overkomt? =D
Gewoon zeggen dat je een medewerker of leerling van het mon3aan college bent. die hebben ter compensatie van het pc privé project een kortings actie van dell voor 5% korting. die andere 10% bon heb je gewoon van een advertentie van kieskeurig.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 12:05:
net binnengekregen van ups.

Goed ingepakt. ben er nu op aan't werken. enige nadeel tot nu toe is da de 9 cel niet in mijn rugzak kan :( en da al die extra programma's het opstarten vertragen. voor de rest geen probleemen voorlopig. heb de 250 gb schijf en die hoor je inderdaad zachtjes, maar voor mij niet storend. tinteling : heb plaastiek nog op hange. ga da zo lang mogelijk laten denk ik.
Mooi ;)
Wel heb ik nog iets op te merken. Ik had ook eens zo een plastiekje laten hangen op een gsm. Jammergenoeg werd dat dus warm (zoals in je zak), je laptop komt ook wel warm. En de lijm werd eigenlijk vloeibaar. Gevolg: veel problemen om het af te krijgen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds een drietal weken m'n M1530. Alles leuk en mooi in het begin, maar nu krijg ik toch problemen. Niets met de hardware ofzo, maar gwn met m'n zweethanden :| . Doordat ik mijn handen leg op de plaats waar de harde schijf zit en juist naar de fingerprintreader, komen er daar zweetplekken. Jammergenoeg krijg ik dit niet meer uit. Het blijven kleine plekjes |:( . Heeft er iemand zelfde ervaringen en weet iemand dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 21:07:
Heb sinds een drietal weken m'n M1530. Alles leuk en mooi in het begin, maar nu krijg ik toch problemen. Niets met de hardware ofzo, maar gwn met m'n zweethanden :| . Doordat ik mijn handen leg op de plaats waar de harde schijf zit en juist naar de fingerprintreader, komen er daar zweetplekken. Jammergenoeg krijg ik dit niet meer uit. Het blijven kleine plekjes |:( . Heeft er iemand zelfde ervaringen en weet iemand dit op te lossen?
al eens geprobeert met isopropyl alcohol? of soortgelijk product. wel opletten dat je geen solventen gebruikt die je kunststoffen aantasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al iemand meer nieuws over het feit dat het nu ook een Bluray schrijver is?
Met de bijgeleverde software kan je wel BD branden denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:05

Edd

@Optimango
Even snel zoeken op het dell-forum en zie hier je antwoord:
http://www.dellcommunity....XPS_Laptop&thread.id=3424

Oftewel: Ja dus!

[ Voor 5% gewijzigd door Edd op 25-01-2008 00:29 ]

-

Pagina: 1 ... 7 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Dell XPS 1530 ervaringen topic. Gelieve géén 1330 gerelateerde zaken hier plaatsen! Tevens zijn meldingen over 'Ik heb 'm ook besteld! Hoelang moet ik nog wachten?' helemaal niet interessant, het product komt echt wel; posten daarover in dit topic zal de levertijd echt niet doen verkorten ;).