Goede Service van Dell?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 696 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

-darkstar- schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 18:18:

Ik begrijp niet wrum mensen gewoon geen IBM ThinkPAD / ASUS / MSI laptops willen; daar betaal je ook niet zo veel voor het merk en meestal een betere support.
Bedoel je nou de Asus "4 weken wachten voordat je laptop van reparatie terug is support"?

Leuk voor particulier gebruik dan ga je patiencen op je desktop. Als bedrijf koop je een laptop niet om op te chatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -darkstar-
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-03-2023
Pixal schreef op zondag 15 januari 2006 @ 00:40:
[...]

Bedoel je nou de Asus "4 weken wachten voordat je laptop van reparatie terug is support"?

Leuk voor particulier gebruik dan ga je patiencen op je desktop. Als bedrijf koop je een laptop niet om op te chatten.
Maar kunnen bedrijven geen service contract bij andere merken krijgen ? Je hebt altijd nog IBM :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 15:43

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Pixal schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 03:01:
Meneer Cepada, geen slechte reclame voor Dell maken terwijl je zelf voor ze werkt he? Gaat goed met Stream hoorde ik trouwens? Not!

Hoe lang nog voordat Dell de stekker eruit trekt? 1 maand? Geklooi van mensen die nog nooit een 9300 aangeraakt hebben, dat is de tech support. Ik kan het weten toevallig. Ja jongens, we supporten een nieuw systeem.. kijk maar naar de plaatjes op internet. Dell is nog te cheap om de TECH support van elk model te voorzien. Ja meneer, drukt u even op dat knopje aan de zijkant.... OH hij zit voorop, ja die bedoel ik ja.

Dat dell refurbished parts gebruikt is voor niemand een geheim, je hoeft dat niet iedere keer te herhalen. In principe niets mis mee, al komt het wel eens voor dat een computer met kapotte USB poorten richting Dell gaat en gerepareerd weer terug komt maar nu met kapotte AUDIO poorten. Dat soort dingen, ja ze hebben er een nieuw moederbord in gedaan maar dat er iets met de audiopoorten mis was hadden ze niet gezien. Dan kost het je een klant maar in tien andere reparaties heb je alweer 1000 dollar winst gemaakt.

Monteurs lopen rond met dozen waarop grote REFURBISHED stickers staan, als je de doos open doet zit er netjes een moederbord in zonder ook maar een stofje. Je ziet nergens rare draadjes zitten of onderdelen die erop gesoldeerd zijn, alles ziet er netjes en nieuw uit. Ik heb laatst een optiplex moederbord zitten "refurbishen", 2 nieuwe ELCO's omdat de oude bol waren geworden. Bekend probleem bij die japanse kut ELCO's. Die computer was compleet dood, nu werkt hij alsof er nooit iets mee is geweest. Had ik dat moederbord maar weg moeten gooien? Of gewoon 2 euro aan onderdelen erop solderen? Juist, heb ik die computer even een reparatie van 575 euro bespaard.

Erger vind ik dat Dell een laptop verkoopt, het moederbord gaat stuk buiten garantie, je betaalt dus 600 euro om het te fixen, vervolgens nemen ze het oude moederbord mee, repareren het in 1 minuut en verkopen het nog een keer. Maar ja, ook een manier om rijk te worden.
Dell ZOU idd de stekker eruit trekken, maar voorlopig gebeurd dat neit omdat dell zelf bij ons op de vloer ziet dat we hard werken om de klant zoveel mogelijk te vreden te houden.
Wij TS'ers zien alle systemen virtueel voor onze neus en sommige zelfs letterlijk in onze handen.

Ik ben het met je eens dat over je laatste punt. ik vind het ook schandalig dat dell een kapot mobo weer "verkoopt"

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

AzN_cRzY schreef op zondag 15 januari 2006 @ 16:57:
[...]

Dell ZOU idd de stekker eruit trekken, maar voorlopig gebeurd dat neit omdat dell zelf bij ons op de vloer ziet dat we hard werken om de klant zoveel mogelijk te vreden te houden.
Wij TS'ers zien alle systemen virtueel voor onze neus en sommige zelfs letterlijk in onze handen.

Ik ben het met je eens dat over je laatste punt. ik vind het ook schandalig dat dell een kapot mobo weer "verkoopt"
Kheb hetzelfde werk als jij gedaan hoor, ik heb je nog weleens gesproken, volgens mij zat jij best lang naast Jelle. En dat je een nieuw model op je scherm kan zien is niet echt handig. Als de klant je iets specifieks vraagt kan je hem niet even snel bekijken, daarbij zijn die foto's niet echt goed in te zoomen. De modellen die je letterlijk in je handen ziet zijn 3 jaar oud. Er zijn laatst een aantal nieuwe geleverd maar die waren toen al maanden in de verkoop. Ik weet niet hoe het nu zit maar er stond wel een 9200 maar geen 9300. T scheelt wel aanzienlijk. Op outbound heb je daar stuk meer last van aangezien mensen dan rare vragen stellen als, hoeveel speling mag er in het scharnier zitten. of. Als ik het scherm dichtklap zit er nog een opening van 2 millimeter, hoort dat. Je kan niet naar plaatjes kijken en zeggen van. mjaaa hoor, dat hoort. Als je klanten helpt moet je iets zeker weten, en niet aannemen dat het waarschijnlijk wel of niet zo is. Anders help je de klant zoals Dell dat wil en dat is fucked up. :)'

Maarre, werkse en doe iedereen de groeten van Michiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je weet hoe het daar gaat Michiel, je kan wel zeiken op azn maar hij kan er niets aan doen. Ben blij dat ik daar niet meer werk. Heb nu ITIL en andere zooi certificaten waar ik bij Dell nooit de kans voor had gehad.
Pagina: 1 2 Laatste