Ach easydisk, ik was laatst op de Toshiba site en daar werd een oproep voor alle model X laptop gebruikers gedaan, dat ze hem zo snel mogelijk mochten laten repareren, ook buiten de garantie en alles kosteloos. Aangezien hij uitviel bij de minste beweging. Ontwerp foutjes kom je overal weleens tegen.
Bij Dell wordt dat nieuws zo stil mogelijk gehouden en alle klanten die het doorhebben worden afgescheept, daar zit het verschil.
De support van HP werkt precies hetzelfde als Dell, (niet werkelijk bij de fabrikant maar bij ingehuurde helpdesk bedrijven). Dat gaat dus net zo snollerig, ik heb een known issue met allerlei nieuwe laserjets op m'n werk. Heel simpel probleem in de firmware, ik wijs hem de weg naar het HP forum waar het in staat zegt ie dat hij het door gaat geven, het bedrijf dat de Dell support doet heeft vroeger ook die van HP gedaan. Ik heb hem dus gevraagd of hij het aan de echte HP kon doorgeven aangezien ik zit te springen om een firmware update. Ja hoor meneer! 2 uur later was mijn case closed, in de log stond dat ik een tevreden klant was en dat ik had toegestemd met het sluiten van de case. EXCUSE ME????
Bijna alle tech supports op dit moment zijn gewoon gaar. Het beste is ook zelf het probleem vast te stellen en dan bellen, er vanuit gaande dat ze alle troubleshooting stappen MOETEN uitvoeren van hun baas, vrolijk bij alle vragen zeggen "ja geprobeerd".
Bij normale reparaties waarvoor het Dell systeem wordt opgehaald duurt het ongeveer 5-8 werkdagen, ik heb er genoeg gezien overigens die al na 2 dagen terug waren. Ma opgehaald, Wo teruggebracht. Dat is dik klasse van Dell, dat is iets wat ze goed doen, daar gaat niet eens zoveel mis. Daarbij hoef je er niet mee terug naar de winkel. Als ik een Asus laptop met dood moederbord naar de winkel breng en de bekende uit die winkel maakt er nog een haastklus van ook mag ik al blij zijn met gemiddeld 3 weken.
Ik kreeg dagelijks de vraag hoe lang het systeem in reparatie was, de helft van de mensen wisten NIET waar ze het over hadden en zeiden dingen als PFFFF aaaahh, neeee zo lang!! blabla.. de volgende keer geen Dell voor mij. Ik werd daar vrolijk van, ik hoopte stuk voor stuk dat ze een HP of Asus zouden gaan kopen en ermee terug moesten. De reparatietijden van Dell zijn 3 keer zo snel als wat wettelijk als maximum staat en dat is zo ongeveer het enige waarmee ze binnen de wet werken.
Mensen die hun computer niet 5 werkdagen kunnen missen hebben ECHT een overwegingsfout gemaakt bij de aankoop, meestal waren dat mensen die 1 jaar CAR garantie hadden genomen ook. Als je je laptop niet kan missen neem je NBD garantie, dan heb je de volgende werkdag een monteur aan huis. Ik ga toch ook niet mensen uitschelden als ik me realiseer dat ik iets doms heb gedaan? Jammer dat er in het systeem niet een sabotage knop zat voor domme mensen, voor 4 dagen extra vertraging.
[
Voor 13% gewijzigd door
Pixal op 13-12-2005 18:23
]