Goede Service van Dell?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 698 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariejan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:10
Als je GOT doorzoekt op Dell, dan vind ik veel klachten over de service van Dell. Hier en daar zelfs namen van mensen van Customer Care en de Technische Service die zich niet voor je inzetten.

Omdag ik binnenkort zelf 'n Dell (Inspiron 9300 met full-options) wil gaan bestellen, wil ik vragen of er ook mensen zijn met *positieve* ervaringen met Dell. Zo ja, laat me even weten met wie je goede ervaringen hebt, en evt. 'n telefoonnummer zodat ik daar ook kan bestellen.

Ik hoop dat er aardig wat reacties komen, anders ga ik me toch nog eens beraden over mijn aankoop (van ruim 2500 Euro) bij Dell.

Computeraar - Part-time Maker van Geluiden - https://neuroslasher.bandcamp.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dell voor bedrijven is prima. Maar dan heb je ook gewoon een service contract. Over Dell icm particulieren kan ik alleen stellen dat ze een beetje lastig doen als je ineens een ander adres op wilt geven voor de bezorging. Loopt via UPS namelijk, maar die nemen alleen wijzigingen van Dell zelf aan...mag je Dell weer gan bellen enzo :|

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is natuurlijk ook geheel afhankelijk of jij er extra garantie bij neemt.
En ja je moet wel een beetje uitgaan van je eigen kennis.. mocht er iets kapot zijn dan komen ze hem thuis ophalen bij je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariejan
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 23:58:
Het is natuurlijk ook geheel afhankelijk of jij er extra garantie bij neemt.
En ja je moet wel een beetje uitgaan van je eigen kennis.. mocht er iets kapot zijn dan komen ze hem thuis ophalen bij je.
Mijn kennis m.b.t. tot PC's en laptops is uitstekend (Ik heb m'n SKY P4 al wel 20x uit mekaar gehaald en inmekaar gezet, zonder problemen.)

Ik ga voor de 3y on-site garantie. Zou het probleem bij veel 'klachten' te maken hebben met het feit dat de koper gekozen heeft voor 90 dagen of 1 jaar PAR garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dell is gewoon zo enorm groot qua afzetcijfers. Vervolgens is het een feit dat mensen negatieve verhalen eerder/vaker neerpennen dan positieve verhalen. Wat zeggen een paar ervaringen nou helemaal bij zo'n grote oem als Dell? De keuze tussen 90 dagen / 1 jaar / 3 jaar moet je gewoon maken uit persoonlijke overwegingen of gebaseerd op afschrijvingstermijn en niet op bepaalde meningen over de service gedurende een bepaalde periode.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ariejan schreef op woensdag 23 november 2005 @ 00:07:
[...]
Ik ga voor de 3y on-site garantie. Zou het probleem bij veel 'klachten' te maken hebben met het feit dat de koper gekozen heeft voor 90 dagen of 1 jaar PAR garantie?
Dat zou niet uit moeten maken natuurlijk, je behoort gewoon garantie te krijgen met bijbehorende service.

Mijn ervaring is dat de service van Dell te wensen overlaat. Ze zijn imho niet altijd in staat problemen op te lossen en deze netjes af te handelen. Heb zelf al genoeg gezeur gehad met de TFTs die ik hier heb staan en kan niet zeggen dat ik echt netjes behandelt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:26

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik heb zelf een Dell laptopje welke nu 3 jaar oud is. Ik had 3 jaar garantie, net in de laatste twee maand van de garantie periode ontond er een schuurtje in de lijst van het scherm direct naast één van de scanieren. Ik heb Dell gebeld, bleek dit een meer voorkomend probleem te zijn met deze serie laptop's (Inspiron 4150). De volgende dag werd mijn laptop opgehaald van mijn werk adres en nauwelijks een week later weer keurig netjes afgeleverd.

Nu was het afleveradres in eerste instantie mijn woonadres, maar ik wilde de laptop ook weer op mijn werk in ontvangst nemen. Eén telefoontje naar Dell was voldoende om dit te wijzigen. De transporteur belde mij 's morgens nog op om de wijziging te bevestigen.

Mijn broertje heeft ook een Dell laptopje ook al weer een jaar of 3 geleden gekocht (werkt ook nog uitstekend). Hij had voor zijn laptop 1x 128MB besteld. Bleek bij levering dat er twee modulen van 64Mb ingestoken waren. Eén telfoontje naar Dell was voldoende om één 128MB module toegezonden te krijgen met extra verpakkings materiaal om de twee 64MB modulen retour te sturen.

Eerst werd natuurlijk wel gevraagd aan ons of wij kans zouden zien zelf de modullen om te wisselen.

Het enige is dat wanneer je Dell belt je wel de kans loopt een keer doorverbonden wordt voordat je de juiste afdeling te pakken hebt.

Verder heb ik gewoon goede ervaring met de produkten van Dell. Over het algemeen een leuk design met goede prestaties. Als ik iemand een laptop moet aanraden raad ik meestal een Dell aan. Overigens ik heb ook ervaring met IBM, HP/Compaq en Toshiba laptops.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Laatst online: 23:26

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Terw_Dan schreef op woensdag 23 november 2005 @ 00:18:
[...]

Dat zou niet uit moeten maken natuurlijk, je behoort gewoon garantie te krijgen met bijbehorende service.

Mijn ervaring is dat de service van Dell te wensen overlaat. Ze zijn imho niet altijd in staat problemen op te lossen en deze netjes af te handelen. Heb zelf al genoeg gezeur gehad met de TFTs die ik hier heb staan en kan niet zeggen dat ik echt netjes behandelt ben.
Er zijn wel meer fabrikanten van TFT schermen die erg moeilijk doen. zo zit er bij ons een Compuetr shop in de buurt die een offcieel leverancier van IIyama was. De zaak werd ook op de homepage van Iiyama genoemd, maar er ontstonden zeer grote problemen met de garantie afhandelingen van TFT schermen. Zo groot dat de eigenaar met onmiddelijke ingang geen IIyama schermen meer wilde verkopen en IIyama verzocht heeft direct zijn naam van de leverancier lijst te halen (en de website).

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Laatst online: 21-07 16:23
leveren op een ander adres dan het factuuradres blijkt af en toe een hele opgave te zijn voor dell
ze raken je betaling kwijt, en vervolgens annuleren ze je bestelling omdat ze nog niks binnen hebben
t is maar goed dat ik gebeld heb, en nog een keer gebeld heb, en toen degene die em wilde had gebeld kwam het weer een beetje goed

volgende week wordt er geleverd, dus ik hou je op de hoogte

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:55

KingCrash

Angry Rabbit

Ik heb zowel zakelijk als particulier goede ervaringen met Dell. Helpdesk is bekwaam genoeg om dingen uit te leggen, en schatten de kennis van de klant goed in.

Levertijd wil soms nog wel wat uitlopen op de eerst aangegeven datum (laptop) Maarqua garantie en service zit het bij Dell wel snor (ik heb zelf minder goede ervaringen met Compaq/HP, maar dit zal natuuurlijk per persoon verschillen)

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Service van Dell is prima. Ik heb bijna 3 jaar geleden een dimension desktop gekocht daar, ondertussen verschillende onderdelen kapot gehad (Onboard lan, complete rij dode pixels, en nog wel wat) En je belt die lui, geeft je servicetag nummer door en je kunt gelijk een afspraak maken wanneer de monteur langs komt. Deze monteurs zijn van Getronics, en mijn ervaring is dat het prima monteurs zijn.
I
k heb btw 3 jaar onsite garantie. Kost wat maar dan heb je ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 00:44

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

* Outerspace heeft ook geen problemen met Dell. Weet je wat het is? Mensen zullen eerder laten merken dat ze het slecht hebben dan dat ze het goed hebben. In dit geval ook zo; je merkt eerder de klachten op dan de positieve kanten er van :)

Ik kan trouwens goed overweg met de helpdesk, wil nog wel eens wezen dat je lang in de wachtrij 'staat'. Gelukkig heb ik het er voor over gehad :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:40
Het enige waar je je goed bewust van moet zijn is dat Dell custom-made componenten gebruikt. Mijn ouders hadden een Dell-computer waarvan het moederbord kapot was. Keuze: ofwel nieuw moederbord bij Dell bestellen (> 350 euro als ik me niet vergis), ofwel vervangen van moederbord, maar omdat dat niet in de kast past, vervangen van kast en aantal aanverwante dingen.

Dit is redelijk goed af te dekken met garantie, maar houd het in je achterhoofd (ook was casemodding betreft :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:38
Ook ik heb nagenoeg alleen maar positieve ervaringen met Dell. Ik wil je wel adviseren voor de 3 jaar garantie. Ik vind de extra centjes de discussie niet waard over wel of niet de verplichte 2 jaar garantie geven op een systeem waar je maar 1 jaar of nog minder afsluit om geld te besparen.

Bij de on-site is het vandaag bellen en morgen staan ze op een adres waar jij wil.

Bij de CAR is het vandaag bellen en na een trajekt van handelingen wordt er besloten wat er vervangen gaat worden, wat je dan misschien zelf kan doen. Het onderdeel, mits op voorraad is dan ok de volgende dag per koerier bij je aan de deur. Mocht het zelf niet mogelijk zijn, bv moederbord, dan wordt het systeem de volgende dag opgehaald.

Natuurlijk lees je alleen de negatieve ervaringen, want de mensen willen hulp of de frustratie weg schrijven. Vergelijk het maar eens met het aantal wat Dell verkoopt. Dat is niet zomaar een enkel pc-tje.

Is het na de garantie dan adviseer ik je om Dell niet meer te bellen. Zoals de poster hierboven al schreef, de onderdelen worden dan erg duur. Op de USA ebay kun je Dell onderdelen kopen voor relatief weinig geld.

[ Voor 11% gewijzigd door johoo op 23-11-2005 12:45 ]

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

• Ariejan
Mijn ervaringen tot nu toe zijn top.

Gisteren 'n verkoper aan de lijn gehad om 'n laptop te configureren (Inspiron 9300 bijna full-options). Kwam op 2220 Euro met 3y on-site garantie.

Ik vond het wat veel, en heb mijn eigenlijke eisen terug gemaild. (full-options). Net 'n belletje terug:

Tja, als ik het nog 'ns goed bekijk enzo, dan kom ik op 1440 Euro. (Ja, 3x gevraagd of dat *echt* klopte). De prijs was wel met 1 jaar CAR, met 3y on-site wordt het 1754 *met* full-options.

Onderhandelen lijkt dus wel degelijk zin te hebben :)

Voordeel: zo'n 450 Euro + full-options :)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

_Dune_ schreef op woensdag 23 november 2005 @ 00:20:
Ik heb zelf een Dell laptopje welke nu 3 jaar oud is. Ik had 3 jaar garantie, net in de laatste twee maand van de garantie periode ontond er een schuurtje in de lijst van het scherm direct naast één van de scanieren. Ik heb Dell gebeld, bleek dit een meer voorkomend probleem te zijn met deze serie laptop's (Inspiron 4150). De volgende dag werd mijn laptop opgehaald van mijn werk adres en nauwelijks een week later weer keurig netjes afgeleverd.
Ik had eenzelfde probleem met mijn 2,5 jaar oude inspiron 2600, maar mocht toch echt dik 250 euro dokken :/ (waarin de kosten eik alleen in het transport zaten) en ja ik had dus die 3 jaar extra garantie gekocht.

Overigens werd hij wel de volgende dag opgehaald en een paar dagen later was hij weer terug :) Helaas hadden ze behalve mijn scherm ook maar even de BIOS voorzien van een upgrade waardoor mijn linux distro het niet meer deed. (tip overigens om je HD er zelf uit te halen, kunnen ze daar niet mee klooien)

[ Voor 19% gewijzigd door Erkens op 24-11-2005 11:56 ]

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:24
Mijn ervaring met de Dell-service buiten de garantie-periode is slecht.

Ik heb een Dell-laptop met een defect moederbord gekregen, dus ik heb gevraagd wat de kosten zouden zijn om dit te laten vervangen. De breuk is eigen schuld, dus (terecht) geen garantie. Maar nu wilden ze de laptop NIET repareren, omdat ik niet de eerste eigenaar ben. Ook niet als ik er gewoon voor wil betalen. Dit om te voorkomen dat ze een gestolen laptop gaan repareren. Ik heb de gegeves van de originele koper, maar ook dat was niet genoeg. Zelfs een schriftelijke koopovereenkomst niet. De verkoper had de nieuwe (mijn) gegevens moeten doorgeven bij de verkoop, anders geen service. Het is goed dat ze geen gestolen laptops repareren, maar ik vind het te ver gaan om alle laptops standaard als gestolen te behandelen, puur omdat mijn gegevens niet overeen komen.

Bovendien is de reparatie ontzettend duur: €600-650. Dit was volgens iemand van de service-afdeling omdat het moederbord al bijna €500 zou kosten en dat de rest was voor de monteur (die bij je thuis het moederbord vervangt en inbouwt). Belachelijk! Voor dat geld kan ik dezelfde laptop NIEUW kopen. Bovendien klopt de prijs van het moederbord niet. Via internet kan ik een officieel en nieuw Dell-moederbord kopen voor nog geen €250 (170 Engelse Ponden).

Nee, voor mij geen Dell-laptop meer....

• Bansoon
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03-2021
Ariejan schreef op donderdag 24 november 2005 @ 11:50:
Mijn ervaringen tot nu toe zijn top.

Gisteren 'n verkoper aan de lijn gehad om 'n laptop te configureren (Inspiron 9300 bijna full-options). Kwam op 2220 Euro met 3y on-site garantie.

Ik vond het wat veel, en heb mijn eigenlijke eisen terug gemaild. (full-options). Net 'n belletje terug:

Tja, als ik het nog 'ns goed bekijk enzo, dan kom ik op 1440 Euro. (Ja, 3x gevraagd of dat *echt* klopte). De prijs was wel met 1 jaar CAR, met 3y on-site wordt het 1754 *met* full-options.

Onderhandelen lijkt dus wel degelijk zin te hebben :)

Voordeel: zo'n 450 Euro + full-options :)
Wat zijn full options? Kan je alle specs van je laptop neerzetten (die van 1440 euro)?

• Ariejan
Ik wacht nog eve op de definitieve offerte. Dan zal ik alles neer proppen. Hier alvast wat globale dingen:

Dell Inspiron 9300
Intel Pentium M 760 2.0Ghz, 533Mhz FSB, 2048Kb L2 Cache
1x1024Mb 533Mhz RAM
100Gb Harddisk (Ik geloof 5400 rpm)
17" Ultrasharp Wide Screen WXGA+ (1440x900) TFT
Nvidia GeForce 6800 Go 256 Mb PCI-Express 16x
Intel ProWireless 802.11a/b/g wireless built-in
8x DVD-/+RW Drive
9-Cell battery
Natural Leather snap-on
Extra Large Black/Gray Nylon Carry Case
Bluetooth
3y on-site next businessday warranty

Dat even uit m'n hoofd. Het is niet helemaal full options wat betreft wat er geboden wordt (geen Pentium 780 b.v. of 2Gb geheugen) maar wel alles wat "betaalbaar" is. (400 euro voor 1gb extra ram, of 400 euro voor 266 Mhz extra vind ik niet betaalbaar).

Meer info volgt nog :)

Ik weet ook niet in hoeverre je deze prijs mag/kunt gebruiken bij het onderhandelen met Dell natuurlijk.

• Bansoon
Als ik dat invoer in die configurator, kom ik uit op zo'n 1900 euro.
Wat heb je in hemelsnaam gezegd dat ze er ineens 450 euro vanaf knallen? :D
(met 1 jaar garantie)
Ik ben nl. op zoek naar ongeveer dezelfde configuratie...

[ Voor 7% gewijzigd door Bansoon op 24-11-2005 12:44 ]

Verwijderd

Toch wel gemengde ervaringen met DELL:

1) 4 servers besteld met volledige service erbij. 4 van de 16 schijven bleken defect. Belletje naar DELL en gewezen op service contract. Nee meneer, over 3 weken heeft u nieuwe schijven!!! Na veel aandringen werd het een week. Waren tevens laatste servers die we bij DELL hebben gekocht.

2) de andere keer een laptop die stuk was en die werd een week later al weer gerepareerd afgeleverd.

Hangt denk ik af wie je tegenover je hebt aan de lijn.

• Ariejan
BaN5Hee schreef op donderdag 24 november 2005 @ 12:41:
Als ik dat invoer in die configurator, kom ik uit op zo'n 1900 euro.
Wat heb je in hemelsnaam gezegd dat ze er ineens 450 euro vanaf knallen? :D
(met 1 jaar garantie)
Ik ben nl. op zoek naar ongeveer dezelfde configuratie...
Na m'n eerste offerte (2220 Euro) gezegd dat ik er niet mee accoord ging. Even opgesomt wat ik zelf extra geconfigureerd had, incl de toen geldende acties. (100 Euro off, Geen VZK, dubbelgeheugen). En dat het veel lager uit kwam (geen bedragen genoemd.)

Maar bij de eerste offerte doen ze er niets of niet veel af denk ik. Tenminste, dat bleek bij mij ook moeilijk te gaan. Maar als je die offerte afwijst omdat het gewoon weg te duur is, en verzoekt om 'n nieuwe als 't goedkoper kan , of anders nog maar even te wachten, dan komt er waarschijnlijk een mooiere offerte jouw kant op.

Wel grappig, die actie van 'n gratis 720 Printer kunnen ze niet uitzetten, dus die doen ze er ook nog bij :)

• Bansoon
Bedankt voor je reactie en alvast veel plezier met je nieuwe laptop :)

Wanneer mag je em verwachten?

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Ariejan schreef op donderdag 24 november 2005 @ 14:15:
[...]

Na m'n eerste offerte (2220 Euro) gezegd dat ik er niet mee accoord ging. Even opgesomt wat ik zelf extra geconfigureerd had, incl de toen geldende acties. (100 Euro off, Geen VZK, dubbelgeheugen). En dat het veel lager uit kwam (geen bedragen genoemd.)

Maar bij de eerste offerte doen ze er niets of niet veel af denk ik. Tenminste, dat bleek bij mij ook moeilijk te gaan. Maar als je die offerte afwijst omdat het gewoon weg te duur is, en verzoekt om 'n nieuwe als 't goedkoper kan , of anders nog maar even te wachten, dan komt er waarschijnlijk een mooiere offerte jouw kant op.

Wel grappig, die actie van 'n gratis 720 Printer kunnen ze niet uitzetten, dus die doen ze er ook nog bij :)
ook gehad met mijn huidige PC, had via bedrijfs aanbieding een leuk systeempje, dankzij de gratis dubbel geheugen actie ook nog eens dubbel geheugen (terwijl je dat niet zou verwachten omdat je van de folder besteld ;) ) alleen het was wel goed opletten dat ik een 6800GTO kreeg ipv een 6800NU :/

verder kreeg ik een 3.4Ghz ipv een 3.2Ghz verder gelukkig geen gedonder gehad met de garantie, niet nodig gehad (gelukkig) overgens is die nu bijna voorbij (januari) ik heb 1 jaar genomen en ja als het over een paar maanden kapot gaat moet ik niet zeuren daar heb ik voor gekozen (geen garantie meer) en daar hoor je er ook veel over zeuren ;)

Verwijderd

Dell komt er bij ons (zakelijk) niet meer in. No way!

Wij hebben 8 Dell laserprinters gekocht (1700n) en aan de Account Manager aangegeven dan we wel interesse hadden om in de toekomst meer Dell-apparatuur te gaan gebruiken (meer printers, PDA"s.....). De apparatuur doet het prima, daarover hoor je ons niet klagen. Maar toen we toners wilden gaan bestellen, zijn we van een aardig koude kermis thuisgekomen.

- Eerst beginnen ze te zeuren over vooruitbetaling.... Daar doen wij dus niet aan.
- Wij bellen met de Account Manager, die zou alles oplossen. Die toners kwamen onze kant op, op rekening zoals het hoort. (Nu klonk het nog redelijk positief.)
- Week later maar weer eens bellen. "Komt er nog wat van? 1 van de 8 printers heeft nu helemaal geen toner meer en de tweede is ook echt bijna op." De Account Manager ging "het vandaag nog regelen." (Achteraf bleek dat hij niets ging regelen, maar lekker op vakantie was gegaan. Zijn vervanger kon ons helaas niet helpen, bleek de daarop volgende week.)
- Week later maar weer eens bellen. Excuses, bla bla, jullie krijgen korting omdat het zo foutgaat...
- En 2 dagen later eindelijk..... "TONERS!!!"

Wij bestellen nu bij Dell dus alleen nog maar toners voor die 8 printers.... en houden elke keer ons hart vast! De eerste keer duurde het dik 3 weken..... voor wat f*cking supplies!

De foldertjes gaan nu voortaan ook ongelezen het ronde archief in. Misschien hebben wij gewoon pech gehad, maar wij vinden toch dat je zo niet met zakelijke klanten omgaat.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2005 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariejan
Ik heb zoals jullie weten 'n nieuwe offerte gekregen. Het heeft wel 3 dagen geduurd voordat ik deze gemaild kreeg. (Schijnbaar werkt de mail van mijn contactpersoon niet, maar die van de account manager wel.)

Ik ben wel steeds netjes teruggebeld om het e-mail probleem op te lossen. Vandaag heb ik de offerte eindelijk ontvangen, en gelijk de bestelling geplaatst.

Maargoed, ik vroeg oorspronkelijk om positieve berichten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monsie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 09:32
Ik heb toch eigenlijk geen problemen met dell hier op mijn stage. Tot nu toe is alles binnen 1 werkdag vervangen. Maar wij hebben hier ook wel Gold Support (geen idee of het verder veel uit maakt)

Je kan het zo gek niet bedenken of het werd zonder problemen omgewisseld. Wel vind ik het vervelend dat ze iedere keer een standaard lijstje af gaan zitten werken. Ik neem dan ook al niet eens meer de moeite om erachter te komen waarom de pc niet werkt. Want ik moet alles nog een keer doen wat ik dan al getest heb :P Mocht ik wel al dingen geprobeerd hebben een een conclusie getrokken hebben, dan antwoord ik gewoon op alle vragen zonder het te doen :D
Al schijn je hiervoor wel een speciale Dell-cursus te doen zodat als jij zegt: het mobo is kapot, dat ze dit van je aannemen en een nieuwe sturen. 8)7

Sign here please

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Mijn ervaring met Dell is dat als je één specifiek onderdeeltje nodig hebt, en je door goed zoeken ook nog eens het specifieke partnummer van Dell zelf hebt, het van de telefoon-aanpakker afhangt of je fatsoenlijk geholpen wordt of niet.

In dit geval ging het om een temperatuur sensor voor een CPU in een machine die net 1,5 jaar uit de garantie was, drie telefonisten achter elkaar beweerde dat een nieuwe alleen te verkrijgen was door een nieuw moederbord met een CPU kit te bestellen a 750 euro ex btw.
De vierde wist me te vertellen dat Dell-europe alleen complete sets mocht verkopen aan particulieren.
van hem telefoonnummer gekregen van DELL-USA daar onderdeel kunnen bestellen, en voor 15 euro netjes thuis gekregen inclusief verzendkosten. (officieel kan Dell-USA niet naar europa verzenden, maar doormiddel van diverse kennissen inschakelen kon het wel.)

Dit samen met de bekende verhalen... als je service wil na je garantie, je garantie service bereid bent bij de rechtbank te halen, dan zou ik Dell overwegen.

Dell gaat naar mijn ervaring totaal verschillend met bedrijven en particulieren om en probeerd geregeld onder europese en nationale wetten uit te komen, zeker in de particukliere hoek.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Heb je garantie, dan is dell ok. Is je garantie verlopen, dan moet je je hart vasthouden dat alles blijft werken.

Veelvoorkomende problemen die heel gebruikelijk zijn bij notebooks maar waar ik me aan de prijzen stoor.

Oude 24x combo drive defect. 200 euro ex btw
Toetsenbord kapot. 95 euro ex btw

Als na 3 jaar je brander kapot gaat bijvoorbeeld kan je niet upgraden naar een nieuwer model, je kan alleen maar het type drive nabestellen dat oorspronkelijk geleverd is bij je computer. Zo'n drive is in werkelijkheid nog iets van 40 euro waard maar prijzen dalen niet naarmate ze ouder worden. Die blijven staan op de prijs die ze toendertijds waren.

Verder is Dell een ontzettend stug bedrijf, niet erg voordelig voor particulieren.

Met de 90 dagen garantie proberen ze je te belazeren want het mag niet wat ze doen, alleen de mensen die blijven zeuren zullen uiteindelijk geholpen worden.

Alles wat Dell doet is zo lang mogelijk de klant ontmoedigen. Als je genoeg tijd en zin hebt bereik je wel eens iets maar als er voor je probleem geen procedure bestaat of je bent aan het eind van de procedure kan je hoog of laag springen. Ik vond het een beroerd bedrijf om voor te werken, alles in het nadeel van de klant. (niet letterlijk, dat is gewoon het gevoel wat ik erbij kreeg)

De zakelijke afdelingen (optiplex en latitude) zijn overigens ondergebracht bij een andere support afdeling en hebben hun eigen procedures. Het personeel is er meestal iets technischer en soepeler. Zakelijk ben ik positiever over Dell.

[ Voor 12% gewijzigd door Pixal op 29-11-2005 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansoon
Weet je ook ongeveer hoe snel offerte aanvragen voor particulieren verwerkt worden?
Ik heb een offerte aangevraagd, maar nog geen reactie gehad in op de mail...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 10:35
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 17:15:
Dell komt er bij ons (zakelijk) niet meer in. No way!

Wij hebben 8 Dell laserprinters gekocht (1700n) en aan de Account Manager aangegeven dan we wel interesse hadden om in de toekomst meer Dell-apparatuur te gaan gebruiken (meer printers, PDA"s.....). De apparatuur doet het prima, daarover hoor je ons niet klagen. Maar toen we toners wilden gaan bestellen, zijn we van een aardig koude kermis thuisgekomen.

- Eerst beginnen ze te zeuren over vooruitbetaling.... Daar doen wij dus niet aan.
- Wij bellen met de Account Manager, die zou alles oplossen. Die toners kwamen onze kant op, op rekening zoals het hoort. (Nu klonk het nog redelijk positief.)
- Week later maar weer eens bellen. "Komt er nog wat van? 1 van de 8 printers heeft nu helemaal geen toner meer en de tweede is ook echt bijna op." De Account Manager ging "het vandaag nog regelen." (Achteraf bleek dat hij niets ging regelen, maar lekker op vakantie was gegaan. Zijn vervanger kon ons helaas niet helpen, bleek de daarop volgende week.)
- Week later maar weer eens bellen. Excuses, bla bla, jullie krijgen korting omdat het zo foutgaat...
- En 2 dagen later eindelijk..... "TONERS!!!"

Wij bestellen nu bij Dell dus alleen nog maar toners voor die 8 printers.... en houden elke keer ons hart vast! De eerste keer duurde het dik 3 weken..... voor wat f*cking supplies!

De foldertjes gaan nu voortaan ook ongelezen het ronde archief in. Misschien hebben wij gewoon pech gehad, maar wij vinden toch dat je zo niet met zakelijke klanten omgaat.
Onze accountmanager van Xerox is nog erger.. en die ervoor (van HP) was ook niet veel soeps. Denk dat het aan de persoon ligt.. als je klachten hebt kun je beter een andere account manager vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariejan
BaN5Hee schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 07:17:
Weet je ook ongeveer hoe snel offerte aanvragen voor particulieren verwerkt worden?
Ik heb een offerte aangevraagd, maar nog geen reactie gehad in op de mail...
Mailtjes worden traag verwerkt. Ik heb gemerkt dat je gewoon moet bellen-bellen-bellen. Dat werkt veel beter.

Na wat gerommel met 'n offerte (op donderdag) die niet wilde aankomen was ie maandag eindelijk toch binnen. Direct order geplaatst. Ging allemaal goed. Totdat op dinsdat de order watch aangaf dat de status van mijn order niet weergegeven kon worden. Weer gebeld etc. Dinsdag is er een nieuwe aangemaakt, de vorige zou door 'n storing geannuleerd zijn?!

De order staat nu nog steeds op "Bestelling wordt verwerkt". Geen idee waar ze op wachten. 't Ding is allang met m'n creditcard betaald.

Nouja.. we zullen zien hoe het verder gaat. Volgens de orderbevestiging moet ie 12/12 geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariejan
m3gA schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 07:46:
[...]

Onze accountmanager van Xerox is nog erger.. en die ervoor (van HP) was ook niet veel soeps. Denk dat het aan de persoon ligt.. als je klachten hebt kun je beter een andere account manager vragen.
Denk 't ook. Er gaat bij Dell veel fout, maar gelukkig heb ik wel 'n account manager die me terugbelt en de zaakjes zo goed mogelijk probeert op te lossen. Ik heb wel 3x gebeld met 'n vraag o.i.d. en gekeken of ik de persoon aan de andere kant van de lijn betrouwbaar vond overkomen.. en of ze moeite voor je willen doen. Heeft wel wat geholpen in mijn geval denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariejan
Pixal schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 01:55:
Met de 90 dagen garantie proberen ze je te belazeren want het mag niet wat ze doen, alleen de mensen die blijven zeuren zullen uiteindelijk geholpen worden.

Alles wat Dell doet is zo lang mogelijk de klant ontmoedigen. Als je genoeg tijd en zin hebt bereik je wel eens iets maar als er voor je probleem geen procedure bestaat of je bent aan het eind van de procedure kan je hoog of laag springen. Ik vond het een beroerd bedrijf om voor te werken, alles in het nadeel van de klant. (niet letterlijk, dat is gewoon het gevoel wat ik erbij kreeg)
90 dagen garantie mag volgens mij wel, als je er uitdrukkelijk bij vermeldt dat jeje wettelijke garantietermijn daarmee afkoopt. Maar, dat doen ze dus niet duidelijk. (Of misschien wel in de terms & conditions waarvoor niemand ooit de moeite neemt ze te lezen.)

Dell laat het lijken alsof 90 dagen "standaard" is, omdat dat 'n mooi prijsje oplevert. Maar eigenlijk krijg je dus korting omdat je garantie afkoopt.

Ik heb trouwens gekozen voor 3y on-site. Gebruik 't apparaat dagelijks en moet er van op aan kunnen dat ie altijd werkt. Ik wil 'm niet 'n week missen, omdat ik dan gewoon niet verder kan met m'n werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariejan
Hoe pas ik de topic title aan?!?!

Ik probeer al anderhalve week 'n order te plaatsen, maar dat schijnt vrij moeilijk te zijn. Heb maandag al met creditcard betaald, maar dat schijnen ze daar niet te snappen. En iemand aan de lijn krijgen is ook onmogelijk a.t.m.

Dit wordt gewoon echt te gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topic title kan je niet aanpassen, had je na bijna 5 jaar GoT wel kunnen weten inmiddels.

Als het zo'n probleem is om een order te plaatsen zou ik mooi voor een ander merk kiezen. Blijkbaar willen ze je dan niet als klant

[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 02-12-2005 10:44 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariejan
Ik ben wel 5 jaar lid, maar zoveel topics open ik niet eigenlijk niet..

Nee, maar ik heb dus al betaald, dus dan wil ik wel zeker weten dat ik m'n poen terugkrijg. Zit ondertussen al 25m te wachten op CustomerCare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Laatst online: 16-09 00:11
LuukNouwen schreef op donderdag 24 november 2005 @ 12:08:
Mijn ervaring met de Dell-service buiten de garantie-periode is slecht.

Ik heb een Dell-laptop met een defect moederbord gekregen, dus ik heb gevraagd wat de kosten zouden zijn om dit te laten vervangen. De breuk is eigen schuld, dus (terecht) geen garantie. Maar nu wilden ze de laptop NIET repareren, omdat ik niet de eerste eigenaar ben. Ook niet als ik er gewoon voor wil betalen. Dit om te voorkomen dat ze een gestolen laptop gaan repareren. Ik heb de gegeves van de originele koper, maar ook dat was niet genoeg. Zelfs een schriftelijke koopovereenkomst niet. De verkoper had de nieuwe (mijn) gegevens moeten doorgeven bij de verkoop, anders geen service. Het is goed dat ze geen gestolen laptops repareren, maar ik vind het te ver gaan om alle laptops standaard als gestolen te behandelen, puur omdat mijn gegevens niet overeen komen.
De persoon die jou de laptop heeft verkocht had een transfer of ownership moeten maken. Dit is een kleine online form waarop hij jou aanwijst als nieuwe eigenaar. Het service tag word dan overgedragen. Het invullen kost 5 minuten en binnen een dag is de service tag overgedragen.

http://www1.us.dell.com/c...ntl?c=us&cs=19&l=en&s=dhs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariejan
Nou mijn dell vertegenwoordiger heeft het probleem nu in eigen hand genomen en een nieuwe order geplaatst en die zelf afgehandeld (in plaats van via de sales afdeling).

De nieuwe bestelling staat nu weer op preproduction, leverdatum: 13-12-2005. Ik ben benieuwd. Gelukkig heb ik wel 'n vertegenwoordiger die dit goed wil oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Ik heb de topic niet gelezen maakt ook niet zoveel uit voor mijn ervaring :)
Ik heb een lcd tv gehaald en toen mijn betaling binnen bleek te zijn was het ding 200 euro goedkoper geworden terwijl het toen verstuurd werd. Even opgebeld en uiteindelijk 140 euro teruggekregen binnen 2 dagen, niet slecht hoewel ik 200 euro wel super eerlijk had gevonden. Ik heb wat problemen met ontvangst dus na een telefoontje gaan we de wisseltruuk doen wat mij dus wel tegenvalt. Het scherm kan niet tegelijk opgehaald gebracht worden om 1 of andere reden, dus 2 keer thuis moeten wachten. Ze mogen dus wel wat sleutelen aan het hele UPS systeem, ik krijg dus nu ook een mailtje dat ik een +4 dagen afspraak moet maken terwijl het nieuwe scherm nog moet komen. Aan de telefoon vind ik ze erg vriendelijk en behulpzaam moet ik zeggen, ze vroegen ook beide of ik tevreden was over hun service om dit te noteren, misschien dat ze hier flink mee aan het sleutelen zijn. Ik denk dat ik wel wat vaker naar iets van Dell zal gaan kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door BARACUS op 04-12-2005 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Laatst online: 16-09 00:11
Dell kwam gisteren te sprake in Kassa.

De Dell Inspiron 5150(?) had een productiefout waardoor de laptop onder bepaalde omstandigheden crashte. Mensen die geen garantie meer hadden, klaagden dat reparatie erg duur was. Dell heeft uiteindelijk aangeboden de problemen gratis op te lossen ook voor mensen die geen garantie meer hebben. Niet meer dan netjes vond ik.

http://kassa.vara.nl/port...sa_artikel&number=2017734

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 19:40
Ik heb gemengde ervaring met een Dell Dimension 8300 van eind 2003.

PC draaide perfect, toendertijd met een dubbel geheugen aanbieding gekocht, geen extra garantie gekocht, leek me niet nodig.

Laatst is na 2 jaar de videokaart stuk gegaan (Ati Radeon 9800 Pro). Ik mailen, maar nee ik had geen extra garantie.
Dus ik wijs deze meneer op de garantie wet voor consumenten oid (weet preciese naam niet meer, maargoed).

Hij mailt voor het eerst snel terug (duurde eerder minstens 2 dagen) dat ik zou worden gebelt door het escalatie team.
Leek nog best spannend te worden.

Dus ik zo'n man aan de lijn, "blabla geen garantie, vervanging van een kaart kan wel, maar dat gaat geld kosten".

Vervanging vond ik best, zou nooit veel kunnen kosten, deze kaart kost namelijk tegenwoordig gemiddeld 100 euro.

Dus ik vraag hoeveel dat kost, en de beste man antwoord met 300 euro, wat ik belachelijk vondt, en dat ik daarvan een X850XT kon kopen. Deze man lulde er in het groot omheen, en ik bleef volhouden dat een videokaart (die toendertijd best duur was, 357 zie ik net op mijn bestelformulier) in een andere winkel veel minder kostte. Uiteindelijk hadden we elkaar niet veel meer te zeggen, en heb ik een X850XT bij een internet winkel gekocht.

Pc's zijn goed, alleen moet je in iedergeval als particulier het niet van de service hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Laatst online: 23:10
Dell is heel simpel: ze zijn niet aardig. Je krijgt alleen support als je er voor betaald, die komen ze dan wel na. Ik ben daar zeer tevreden over, je weet gewoon precies waar je aan toe bent.

Als ik hier dan ook lees dat je met een servicecontract geen support krijgt is dat erg vreemd. Ik heb dit nog niet meegemaakt. Als je een next-business-day support contract hebt geloof ik niet dat je pas na 3 weken support krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 12:55
Is er nog verschil om via de 'consumenten' website of de 'kleine ondernemeningen' website te bestellen ? Vind de aanbiedingen daar leuker moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 07:29
easydisk schreef op zondag 04 december 2005 @ 18:40:
Is er nog verschil om via de 'consumenten' website of de 'kleine ondernemeningen' website te bestellen ? Vind de aanbiedingen daar leuker moet ik zeggen.
Indien je een zakelijke overeenkomst aangaat dan is veel van de wettelijke consumentenbescherming niet van toepassing. Dus geen 7 dagen afkoelperiode, geen garantie buiten de contractueel overeengekomen periode en voorwaarden, etc.

Ik weet echter niet of consumenten ook via Dell's kleinzakelijke site kunnen kopen. Indien wel (dus geen KVK of bedrijfsnaamverplichting of iets van die strekking) dan zou het juridisch niets uit moeten maken om daar als consument te kopen.

[ Voor 22% gewijzigd door Rukapul op 04-12-2005 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydisk
Ik heb het even getest ;-) een test account aangemaakt. En er staat bij bedrijfs naam: 'voor consumenten niets invullen' (maar je moet wel iets invullen anders gaat het niet verder, dus dan vul je gewoon 'geen' in en een BTW/KVK nummer is ook niet nodig, dus zie vooralsnog geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariejan
easydisk schreef op zondag 04 december 2005 @ 19:07:
Ik heb het even getest ;-) een test account aangemaakt. En er staat bij bedrijfs naam: 'voor consumenten niets invullen' (maar je moet wel iets invullen anders gaat het niet verder, dus dan vul je gewoon 'geen' in en een BTW/KVK nummer is ook niet nodig, dus zie vooralsnog geen problemen.
Volgens mij moeten zakelijke klanten 'n KvK inschrijving/BTW verklaring kunnen overleggen ofzoiets. Als je geen KvK nummer invult als daar om wordt gevraagd, wordt je gewoon als consument behandeld. Maar ik zie niet in waarom jij als consument geen zakelijk laptop/pc zou kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Laatst online: 23:10
Je kunt wel een "zakelijk product" zoals je het noemt, dus bijvoorbeeld een Optiplex in plaats van een Dimension, kopen maar niet onder dezelfde voorwaarden als een bedrijf. Het woord zakelijk is hier dus een beetje onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m3gA schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 07:46:
[...]

Die moeite zou je eventueel kunnen nemen inderdaad. Maar dat past niet binnen de policy van de zaak. Onze policy is meer in de richting van "voor jou 10 anderen". Een leverancier die erg goed bevallen is in het verleden, die mag best een keer een steekje laten vallen hoor. Fouten maken is menselijk. Maar als je dan (meerdere malen) op je fouten en waardeloze toezeggingen gewezen wordt zonder dat er iets aan gedaan wordt, doe dan maar 1 van die 10 anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

AttiX schreef op zondag 04 december 2005 @ 14:13:
Dell kwam gisteren te sprake in Kassa.

De Dell Inspiron 5150(?) had een productiefout waardoor de laptop onder bepaalde omstandigheden crashte. Mensen die geen garantie meer hadden, klaagden dat reparatie erg duur was. Dell heeft uiteindelijk aangeboden de problemen gratis op te lossen ook voor mensen die geen garantie meer hebben. Niet meer dan netjes vond ik.

http://kassa.vara.nl/port...sa_artikel&number=2017734
Wel zo netjes?????

Dat probleem speelt nu al anderhalf jaar, er zijn talloze gedupeerden die kassa niet gezien hebben en er zijn er zat die letterlijk de computer hebben weggegooid, terwijl het simpel op te lossen is. Niet te spreken over vele mensen die al 575 euro hebben betaald voor de reparatie.

Al een jaar klaagt iedereen op de dell tech support over dit model, een aantal maanden geleden is er met behulp van een klant achter gekomen wat het probleem is. Toen kwam er een speciale regeling, alle klanten die dit probleem hadden mochten de computer voor 250 euro laten repareren.

Natuurlijk kan je geen stand houden als je toegeeft dat het systeem klote is en uiteindelijk kom je bij kassa terecht. En doe je wat toezeggingen. Maar ze hebben het lang genoeg vol gehouden hoor, want de laatste tijd kwamen er al niet zoveel meer binnen als daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariejan
Heuj.. eindelijk is m'n bestelling in productie en zelfd "verzonden".

Ik kreeg om 2.00 vannacht 'n mail met de melding van OrderWatch dat mijn bestelling verzonden is en binnen 3-5 dagen wordt bezorgd.

Om 7.00 vanochtend kreeg ik echter een "Dell Late Shipping Advisory" dat de verwachtte leverdatum van 13 december naar 23 december is verschoven!! WTF?!

Nog geen contact met mijn account manager kunnen krijgen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansoon
Die van mij staat in Ierland op 't moment.... :+

edit:
Eén pakketje (het zijn er twee) is gescanned in Eindhoven. Zou ik hem dan toch nog voor het weekend binnen hebben? ;)

Weet iemand of UPS ook op zaterdag levert?

[ Voor 67% gewijzigd door Bansoon op 09-12-2005 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
BaN5Hee schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 10:20:
Die van mij staat in Ierland op 't moment.... :+

edit:
Eén pakketje (het zijn er twee) is gescanned in Eindhoven. Zou ik hem dan toch nog voor het weekend binnen hebben? ;)

Weet iemand of UPS ook op zaterdag levert?
UPS levert ook op zaterdag. Helaas niet met de door Dell gekozen verzendmethode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansoon
Potverdrie, wil je niet meer posten. Elke post die je maakt, maakt mij verdrietig... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariejan
Mijn UPS tracker zegt dat ie het pakket nog niet kent.

Accountmanager vertelde me dat er een fout in het systeem was (de 2e of 3e al nu) en dat mijn bestelling gewoon onderweg is. (Wat dus niet zo is).

Iedereen die begin december 'n order heeft geplaatst zou gisteren een mail gehad hebben dat de leverdatum 10 dagen is opgeschoven.

Hij zou me terugbellen, maar dat heeft ie weer niet gedaan... Wat gaat er bij Dell een hoop fout zeg! Verschrikkelijk!

Ban5hee: Wanneer is jouw order geplaatst? Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 12:02

PnD

like in Pinda ^_^

Momenteel ondervindt ik echt een ongelooflijk baggere service van dell:
- Koopovereenkomst niet nakomen (teveel orders aangenomen geen produkt in huis, annuleren na 2 weken)
- Langzame response op mail (+3 dagen)
- Plotseling verwijderen van mijn order
- Binnen Dell wordt er veel langs elkaar heen gecommuniceerd
- etc.

zie: [rml][ LCD TV] Het Dell W2600 (E 537) W1900 (E 355) topic[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansoon
@Ariejan: Op vrijdag 2 december definitief geplaatst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariejan
PnD schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 10:58:
Momenteel ondervindt ik echt een ongelooflijk baggere service van dell:
- Koopovereenkomst niet nakomen (teveel orders aangenomen geen produkt in huis, annuleren na 2 weken)
- Langzame response op mail (+3 dagen)
- Plotseling verwijderen van mijn order
- Binnen Dell wordt er veel langs elkaar heen gecommuniceerd
- etc.

zie: [rml][ LCD TV] Het Dell W2600 (E 537) W1900 (E 355) topic[/rml]
EXACT hetzelfde bij mij. lange respons op mail, verwijderen van orders etc. etc. etc.

Mijn definitieve order op 2 december geplaatst.

ban5hee: Kun jij bij UPS tracken dat je pakket vanuit Ierland met UPS verstuurd wordt?? Ik kreeg te horen dat het eerst naar NL verscheept wordt en dan pas in NL door UPS wordt opgepakt. Ik geloof daar geen hout van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansoon
Volgens mijn trackerstatus staat 't nu in Brussel.
Hij ging tot nu toe van (twee pakketjes) Limerick, naar Eindhoven, naar Frankrijk, naar Brussel.

Volgens Dell moet hij binnen 2-5 werkdagen bezorgd worden na verzending, tot nu toe vallen ze nog binnen die grens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariejan
BaN5Hee schreef op zondag 11 december 2005 @ 09:31:
Hij ging tot nu toe van (twee pakketjes) Limerick, naar Eindhoven, naar Frankrijk, naar Brussel.

Volgens Dell moet hij binnen 2-5 werkdagen bezorgd worden na verzending, tot nu toe vallen ze nog binnen die grens :)
Misschien dat UPS ze via de weg of trein naar de EU vervoert. Dan zou de kanaaltunnel 'n logische optie zijn. in Limerick moet ie naar Eindhoven, maar dan gaat ie via frankrijk, brussel, Eindhoven.

Nouja, maandaag ochtend hang ik weer aan de telefoon, want ik wordt er echt :r van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariejan
Ban5hee: Hoe track jij je pakket met UPS? Via je 613... Dell order nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
BaN5Hee schreef op zondag 11 december 2005 @ 09:31:

Dan zorg maar dat er maandag iemand thuis is. Controleer wel even of alle pakketten al in Brussel/Eindhoven staan. Als dat zo is dan durf ik de gok wel aan dat hij morgen geleverd gaat worden.

@arieja -> als het goed is heb jij van Dell een ordernummer of opdracthnummer gekregen. Dat kan inderdaad een NL nummer zijn. Die gegevens kun je op de orderstatus site van Dell invullen en krijg je een ups link. Als je die aanklikt kom je op de ups site en zie je precies wat er gebeurd met je pakketjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariejan
johoo schreef op zondag 11 december 2005 @ 10:55:
[...]

Dan zorg maar dat er maandag iemand thuis is. Controleer wel even of alle pakketten al in Brussel/Eindhoven staan. Als dat zo is dan durf ik de gok wel aan dat hij morgen geleverd gaat worden.

@arieja -> als het goed is heb jij van Dell een ordernummer of opdracthnummer gekregen. Dat kan inderdaad een NL nummer zijn. Die gegevens kun je op de orderstatus site van Dell invullen en krijg je een ups link. Als je die aanklikt kom je op de ups site en zie je precies wat er gebeurd met je pakketjes.
Ok.. dan gebeurd er dus wederom niks: Unable to track shipment "613958512".
Dit terwijl de Dell Order Status zegt: 5. Verzonden vrijdag, december 09, 2005

De verkoper die ik gister aan de lijn had vertelde me dat het pakket eerst naar NL verscheept wordt en dat UPS het daar pas oppakt. Aan het verhaal van Ban5hee te horen is dat dus niet zo!

[ Voor 13% gewijzigd door Ariejan op 11-12-2005 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
Ariejan schreef op zondag 11 december 2005 @ 13:43:
[...]

Ok.. dan gebeurd er dus wederom niks: Unable to track shipment "613958512".
Dit terwijl de Dell Order Status zegt: 5. Verzonden vrijdag, december 09, 2005

De verkoper die ik gister aan de lijn had vertelde me dat het pakket eerst naar NL verscheept wordt en dat UPS het daar pas oppakt. Aan het verhaal van Ban5hee te horen is dat dus niet zo!
Je hebt dus op de link geklikt bij orderstatus waar onderaan in het vierkantje (waar jij je gegevens vandaan haalt dat het verzonden is) UPS staat. Wanneer hij dan nog op unable staat dan heeft ups de opdracht nog niet verwerkt. Dan komt er tussen het daadwerkelijk aannemen van het pakket door ups nog een tijdelijke melding "billing information". Hiermee kun je al wel zien of het meerdere pakketten worden. Daarna zie je pas de gegevens die eerder gemeld zijn. Als het pas vrijdag is verzonden dan klopt het ook wel dat er nog vrij weinig info is. Nog even afwachten dus. Zou zo maar kunnen dat er vanavond meer duidelijkheid is.

Ik twijfel overigens of je nummer wel klopt. Ik dacht dat UPS nummers iets met een Z op de 2e plaats hadden staan. Wat jijopgeeft is een ordernummer van Dell. Vul dit samen met je NL klantnummer in op de orderstatus site.

[ Voor 13% gewijzigd door johoo op 11-12-2005 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Eventjes een half offtopic vraagje tussendoor, het is tegenwoordig toch zo dat op laptops en dat soort spul altijd 2 jaar of meer garantie moet zitten?
Hoe werkt dat dan met die Dell 90 dagen garantie want dat gaat toch tegen de wet in?

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
Wolfboy schreef op zondag 11 december 2005 @ 15:09:
Eventjes een half offtopic vraagje tussendoor, het is tegenwoordig toch zo dat op laptops en dat soort spul altijd 2 jaar of meer garantie moet zitten?
Hoe werkt dat dan met die Dell 90 dagen garantie want dat gaat toch tegen de wet in?
Ja en ja. Het zit zo dat de consument 2 jaar recht heeft op garantie, buiten dat...ook nog eens een soort van garantie heeft op de te verwachten levensduur. Natuurlijk is het dan wel zo dat je niet het volledige bedrag vergoed krijgt maar naar rato. Bij Dell kun je kiezen voor verschillende garantie opties. Je kunt zelfs downgraden tot inderdaad die 90 dagen of upgraden tot 4 jaar all in.

Je kan downgraden naar de 90 dagen optie, en dan uiteindelijk de strijd aangaan met Dell om je gelijk te krijgen. Dit is een moeilijke strijd.

Persoonlijk vind ik het geen correcte manier van handelen. Je hebt namelijk zelf de keuze gemaakt om te downgraden. Bij Dell staat voor de consument nagenoeg alles standaard op 3 jaar on-site garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

johoo schreef op zondag 11 december 2005 @ 15:43:
Persoonlijk vind ik het geen correcte manier van handelen. Je hebt namelijk zelf de keuze gemaakt om te downgraden. Bij Dell staat voor de consument nagenoeg alles standaard op 3 jaar on-site garantie.
Correct is het zeker niet en ik ben ook niet van plan om zoiets te gaan doen, ik vroeg het me alleen af.

Wat ik alleen wel erg flauw vind van Dell is dat ze op de site van die leuke "aanbiedingen" hebt staan voor een flink laag bedrag terwijl je bij de configurator standaard een veel hoger bedrag krijgt omdat ze die garantie er opeens _wel_ standaard bij doen.
Doe het gewoon bij allebij wel standaard of bij allebij niet, op die manier ben je mensen gewoon voor de gek aan het houden natuurlijk.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

De 90 dagen garantie van Dell is niet zo spannend, als je geen bedrijf bent die dat soort overeenkomsten kan nagaan is er niks aan de hand. Ze kunnen je niks maken, eerst proberen ze het wel. Als je er niet mee akkoord gaat moeten ze wel. Op zich kan je zo redelijk goedkoop een laptop scoren met de verplichte garantie, als je gezeik wil voorkomen neem je gewoon 3 jaar.

Over het algemeen zou ik compleet geen laptop van Dell kopen, maar om dat volledig te snappen moet je er op de tech support hebben gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansoon
Delivered :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 19:40
Pixal schreef op maandag 12 december 2005 @ 09:36:
Over het algemeen zou ik compleet geen laptop van Dell kopen, maar om dat volledig te snappen moet je er op de tech support hebben gezeten.
Klinkt interresant, vertel :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
Thaan schreef op maandag 12 december 2005 @ 18:21:
[...]

Klinkt interresant, vertel :o
Ik ben ook wel benieuwd. Ik ben altijd erg tevreden geweest met mijn Dell apparatuur. Nooit problemen met service. In verschillende tests komen ook veelvuldig zeer goed uit de test. Dus een tipje van de sluier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariejan
Lucky you!

Kun je me je UPS traject 'n keer laten weten? (Mag gecopy/paste per mail als je wilt).

Inmiddels wat meer duidelijkheid van UPS (NIET van Dell, die weten niks!)

Je kunt bij UPS nl. ook tracken op reference nummer, en dat is je Dell Ordernummer. Ik het nu idd 3 paketten die netjes voorzien zijn van 'n UPS tracking nummer. 1 Staat in Limerick, IE. 2 staan in Eindhoven, Best, NL.

Dus ik ben benieuwd wanneer ie d'r is. Zou 't morgen al kunnen zijn??

Zal UPS die paketten tegelijk afleveren? Of gewoon als ze deliverable zijn?

Nouja. van Dell dus geen reactie. Vele malen gebeld en gemaild naar mijn account manager, maar die geeft niet thuis. Helaas.

Hopelijk is de afhandeling van mijn 3y NBD garantie beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Tis gewoon een koppig en bureaucratisch bedrijf dat enkel aan geld denkt, ik heb wel gehoord dat ze op een redelijk grootse manier hun naam proberen te redden sinds de uitzending van kassa. Ik weet niet of je dat gezien hebt maar dat probleem was al anderhalf jaar bekend bij Dell, wij kregen de opdracht om te ontkennen dat het een bekend probleem was.

Ik heb honderden mensen verteld dat het buiten de garantie viel en dat de reparatie van hun 1.1 jaar oude systeem 575 euro kost. Ik moet niet denken aan de mensen die hun systeem op grond daarvan in de vuilnisbak hebben geknikkerd terwijl het nu gratis wordt gerepareerd.

En zo zijn ze in principe met alles, ik heb keer op keer bij de leidinggevenden aangegeven dat het probleem simpel was op te lossen en dat het zelfs op amerikaanse dell forums werd beschreven.

Reactie? dat is ons werk niet, neem jij nou maar de telefoon op.

Wacht maar totdat ze jou eens geld schuldig zijn of dat er een probleem met je laptop voordoet dat wat minder bekend is, of waar niet door de telefoon achter te komen is. Ze proberen het eerst drie maanden elke dag bellen telefonisch, daarna zien ze in dat het geen zin heeft.

Als je per se Dell moet, koop dan een Latitude met 3 jaar garantie. Die afdeling staat dichter bij het echte Dell bedrijf en is naar mijn eigen ervaringen iets meer service gericht. Inspiron moet alleen maar zoveel mogelijk poen verdienen. (Het kan wel een beetje veranderd zijn sinds ze inzien dat ze een naam te redden hebben hoor.)

Dell bouwt een normale Desktop PC in minder dan 30 seconden, laatst was in het nieuws dat Dell liever geen stickertjes op de laptop meer wil van fabrikanten, aangezien dat 2 seconden per laptop kost. Het bedrijf is groot en ziet daarom klanten als nummertjes (van ongeveer 9 karakters) en bespaart als het even kan op centen. Ze bespraren niet op klanten, wel een beetje de laatste tijd, garantie halen is in de afgelopen maanden makkelijker geworden. Maar kijk eens naar HP, iets fout gegaan? Een nieuwe camera met een paar amateur foto's erop gekocht? Je kan je huis niet meer in door de bloemen, printers en andere kado's die ze je geven. Als ik een bedrijf had, maakte ik iets minder winst en deed ik wat minder moeilijk bij alles.

[ Voor 47% gewijzigd door Pixal op 12-12-2005 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariejan
Pixal schreef op maandag 12 december 2005 @ 21:00:
Tis gewoon een koppig en bureaucratisch bedrijf dat enkel aan geld denkt, ik heb wel gehoord dat ze op een redelijk grootse manier hun naam proberen te redden sinds de uitzending van kassa. Ik weet niet of je dat gezien hebt maar dat probleem was al anderhalf jaar bekend bij Dell, wij kregen de opdracht om te ontkennen dat het een bekend probleem was.

Ik heb honderden mensen verteld dat het buiten de garantie viel en dat de reparatie van hun 1.1 jaar oude systeem 575 euro kost. Ik moet niet denken aan de mensen die hun systeem op grond daarvan in de vuilnisbak hebben geknikkerd terwijl het nu gratis wordt gerepareerd.

En zo zijn ze in principe met alles, ik heb keer op keer bij de leidinggevenden aangegeven dat het probleem simpel was op te lossen en dat het zelfs op amerikaanse dell forums werd beschreven.

Reactie? dat is ons werk niet, neem jij nou maar de telefoon op.

Wacht maar totdat ze jou eens geld schuldig zijn of dat er een probleem met je laptop voordoet dat wat minder bekend is, of waar niet door de telefoon achter te komen is. Ze proberen het eerst drie maanden elke dag bellen telefonisch, daarna zien ze in dat het geen zin heeft.

Als je per se Dell moet, koop dan een Latitude met 3 jaar garantie. Die afdeling staat dichter bij het echte Dell bedrijf en is naar mijn eigen ervaringen iets meer service gericht. Inspiron moet alleen maar zoveel mogelijk poen verdienen. (Het kan wel een beetje veranderd zijn sinds ze inzien dat ze een naam te redden hebben hoor.)

Dell bouwt een normale Desktop PC in minder dan 30 seconden, laatst was in het nieuws dat Dell liever geen stickertjes op de laptop meer wil van fabrikanten, aangezien dat 2 seconden per laptop kost. Het bedrijf is groot en ziet daarom klanten als nummertjes (van ongeveer 9 karakters) en bespaart als het even kan op centen. Ze bespraren niet op klanten, wel een beetje de laatste tijd, garantie halen is in de afgelopen maanden makkelijker geworden. Maar kijk eens naar HP, iets fout gegaan? Een nieuwe camera met een paar amateur foto's erop gekocht? Je kan je huis niet meer in door de bloemen, printers en andere kado's die ze je geven. Als ik een bedrijf had, maakte ik iets minder winst en deed ik wat minder moeilijk bij alles.
True. Maar we blijven krenterige Nederlanders. Dus toch maar met z'n allen aan 'n Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Als je klaar bent met de verzendkosten, toch maar wel bluetooth, hmmm liever wel iets snellere proc. enzovoorts... vind ik niet dat je goedkoper uitkomt dan ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariejan
Pixal schreef op maandag 12 december 2005 @ 21:28:
Als je klaar bent met de verzendkosten, toch maar wel bluetooth, hmmm liever wel iets snellere proc. enzovoorts... vind ik niet dat je goedkoper uitkomt dan ergens anders.
Hmm. Ligt eraan.

Inspiron 9300
Intel 760 2Ghz 2Mb L2 Cache 533 FSB
1x1024Mb RAM
100Gb HD
NVidia GeForce 6800 256Mb
Bluetooth
WiFi (a/b/g)
DVD alles kunner
Snap-On
3y on-site garantie
1780 Euro.

Denk niet dat je snel zo'n systeem, met garantie voor die prijs vindt. Eerst offerte stond op 2200, en dat is inderdaad niet zo'n bijzondere prijs. Enige concurentie is van ProMedion of Jewel, maar dat zijn in mijn optiek B-Merken. Dell gebruikt (ondanks alles) toch goeie onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Als ik zo'n systeem zou moeten aanraden aan een collega of kennis zou hij niet willen horen "het kost 2200 euro maar misschien kunnen we hem goedkoper krijgen. Hij wil gewoon in de folder een goed geprijsde laptop zien. Toen ik op mijn nieuwe werk aan kwam en vertelde dat ik een tijdje bij Dell had gewerkt zeiden er veel, ja daar heb ik nog gekeken voor een laptop.. maarre uiteindelijk toch wat duurder dan in het foldertje staat.

Dat zijn ook mensen die niet eerst nog zitten af te dingen en het maar opgeven, ik zie dat zelf ook niet echt zitten.

En al die mensen die bleutooth vergaten aan te klikken konden mooi een dongle gaan gebruiken want naleveren was toch echt niet mogelijk. Star gedoe, maar jij bent nu erg blij met Dell, dat is goed want het was een mooie prijs. Ik hoop echter dat er niet opeens iets mis gaat met je cd-rom speler of je scherm, of wat dan ook. Vooral niet net na de garantie, al kan ik me met zo'n duur systeem voorstellen dat je over 3 jaar toch wel weer een vervanger neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariejan
Alle drie de paketten staan nu op "Out for delivery" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 09:14
heb div keren merkt dat Dell niet weet wat leveren is..... als ze zeggen dat het er binnen een week is dan mag je van geluk spreken als je het binnen 2 - 3 weken hebt

printers zijn klote, bv toners gaan kort mee

spare parts zijn mega duur

support is *ruk*

snap ook niet dat mensen bij Dell willen blijven, ja het is soms goedkoper dan het gemiddelde product, maar als je er wat mee heb....

(heb ik nu gewoon pech of ligt het aan mij?)

gelukkig levert m'n werk alleen maar HP, daar heb ik gek genoeg nooit wat mee, en als er een keer wat geks gebeurd krijg je gelijk korting of iets extra's, technische support bevalt ook uitstekend!

en dat kan ik wel zeggen als je het hebt over ruim 40+ servers, 300+ pc's/laptops, 80+ printers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 15:43

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Mensen koop nooit meer een DELL. Slogan -> Easy as Dell dat betekent gewoon heel EASY dat onze laptops uitvallen. Meneer/Mevrouw u bent u laptop 5 tot 8 werkdagen kwijt. Daarmee moet het probleem opgelost zijn. Als u nog steeds probleemn heeft kunt u ons altijd terugbellen.
Hierbij moet gedacht worden dat een moederbord van een laptop meer dan een jaar moet werken. Meestal gaan ze weer stuk binnen ene paar maanden omdat er REFURBISHED PARTS worden gebruikt!!!!!!!!!!!!.

What About That!!

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariejan
Maargoed. Het topic werd gestart als "Goede service van Dell".

Zo te zien lukt dat dus nog niet echt daaro. Nouja. Ik wacht nog even braaf op UPS en dan zullen we zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 20:58
Ariejan schreef op maandag 12 december 2005 @ 21:32:
[...]

Hmm. Ligt eraan.

Inspiron 9300
Intel 760 2Ghz 2Mb L2 Cache 533 FSB
1x1024Mb RAM
100Gb HD
NVidia GeForce 6800 256Mb
Bluetooth
WiFi (a/b/g)
DVD alles kunner
Snap-On
3y on-site garantie
1780 Euro.

Denk niet dat je snel zo'n systeem, met garantie voor die prijs vindt. Eerst offerte stond op 2200, en dat is inderdaad niet zo'n bijzondere prijs. Enige concurentie is van ProMedion of Jewel, maar dat zijn in mijn optiek B-Merken. Dell gebruikt (ondanks alles) toch goeie onderdelen.
Fujutsu Siemens M3438G http://computerpirates.com

Welke High-end Laptop?

[ Voor 6% gewijzigd door Mr.David op 13-12-2005 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariejan
1y collect & return en dat loopt via Mediamarkt.
1780 (mijn prijs) - 340 (3y on-site) = 1440 :) Dus dat valt nogal mee he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariejan
sinds 5.30 AM vandaag staat m'n UPS tracker op "Out for delivery", maar nog niks gezien. Klopt dit met jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydisk
Vorige week woensdag een offerte aangevraagd, vrijdag maar gebeld waar de offerte bleef.. ja mee bezig.. 2 uur later een e-mail van een offerte voor een laptop met andere specificaties dan ik opgegeven heb. (teven was de offerte zeer prijzig... op de website kon ik een *veel* beter systeem bestellen voor 15 euro meer)
Mail terug gestuurd met juiste config, nog niets van gehoord tot nu toe. Heb nu maar ergens anders een laptop besteld.

Tevens vind ik dat, gebasseerd op verhalen van de verschillende fora, dat Dell best wel eens een misser heeft met laptops, ontwerp foutjes, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ach easydisk, ik was laatst op de Toshiba site en daar werd een oproep voor alle model X laptop gebruikers gedaan, dat ze hem zo snel mogelijk mochten laten repareren, ook buiten de garantie en alles kosteloos. Aangezien hij uitviel bij de minste beweging. Ontwerp foutjes kom je overal weleens tegen.

Bij Dell wordt dat nieuws zo stil mogelijk gehouden en alle klanten die het doorhebben worden afgescheept, daar zit het verschil.

De support van HP werkt precies hetzelfde als Dell, (niet werkelijk bij de fabrikant maar bij ingehuurde helpdesk bedrijven). Dat gaat dus net zo snollerig, ik heb een known issue met allerlei nieuwe laserjets op m'n werk. Heel simpel probleem in de firmware, ik wijs hem de weg naar het HP forum waar het in staat zegt ie dat hij het door gaat geven, het bedrijf dat de Dell support doet heeft vroeger ook die van HP gedaan. Ik heb hem dus gevraagd of hij het aan de echte HP kon doorgeven aangezien ik zit te springen om een firmware update. Ja hoor meneer! 2 uur later was mijn case closed, in de log stond dat ik een tevreden klant was en dat ik had toegestemd met het sluiten van de case. EXCUSE ME????

Bijna alle tech supports op dit moment zijn gewoon gaar. Het beste is ook zelf het probleem vast te stellen en dan bellen, er vanuit gaande dat ze alle troubleshooting stappen MOETEN uitvoeren van hun baas, vrolijk bij alle vragen zeggen "ja geprobeerd".

Bij normale reparaties waarvoor het Dell systeem wordt opgehaald duurt het ongeveer 5-8 werkdagen, ik heb er genoeg gezien overigens die al na 2 dagen terug waren. Ma opgehaald, Wo teruggebracht. Dat is dik klasse van Dell, dat is iets wat ze goed doen, daar gaat niet eens zoveel mis. Daarbij hoef je er niet mee terug naar de winkel. Als ik een Asus laptop met dood moederbord naar de winkel breng en de bekende uit die winkel maakt er nog een haastklus van ook mag ik al blij zijn met gemiddeld 3 weken.

Ik kreeg dagelijks de vraag hoe lang het systeem in reparatie was, de helft van de mensen wisten NIET waar ze het over hadden en zeiden dingen als PFFFF aaaahh, neeee zo lang!! blabla.. de volgende keer geen Dell voor mij. Ik werd daar vrolijk van, ik hoopte stuk voor stuk dat ze een HP of Asus zouden gaan kopen en ermee terug moesten. De reparatietijden van Dell zijn 3 keer zo snel als wat wettelijk als maximum staat en dat is zo ongeveer het enige waarmee ze binnen de wet werken.

Mensen die hun computer niet 5 werkdagen kunnen missen hebben ECHT een overwegingsfout gemaakt bij de aankoop, meestal waren dat mensen die 1 jaar CAR garantie hadden genomen ook. Als je je laptop niet kan missen neem je NBD garantie, dan heb je de volgende werkdag een monteur aan huis. Ik ga toch ook niet mensen uitschelden als ik me realiseer dat ik iets doms heb gedaan? Jammer dat er in het systeem niet een sabotage knop zat voor domme mensen, voor 4 dagen extra vertraging.

[ Voor 13% gewijzigd door Pixal op 13-12-2005 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansoon
Ik heb tot nu toe geen klachten over Dell. De offerteaanvraag ging vlot, verwerking ging vlot, er werd verteld bij bevestiging van de order dat het systeem 14 december geleverd zou worden en het is 12 december geleverd en alles was compleet. Nog niet lang in het bezit dus van een dell laptop, maar vooralsnog geen klachten van mijn kant.

Enige nadeel van mijn XPS vind ik dat de laptop soms wel erg warm wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Contactpersonen die continue ziek of op vakantie zijn. Bestel je 2x512Mb, krijg je 4x256Mb (dus bankjes vol). Wil je extra optische drive erin zetten, moet je stad en land afzoeken voor passende plastic brackets omdat die niet in de kast zitten. Ga je klagen over die geheugenfout (stond op bestelling ook 2x512) dan heb ik pech zo zegt men, want ik kreeg het voor een leuke prijs.

Nou, zak maar lekker in de s....grond met die Dellclub. Hardware is prima, software restore/recovery cd's zijn altijd nodig omdat er vaak een afwijkend bios of type videokaart wordt meegeleverd. Maar goede service, nee, dat zit niet bij de prijs inbegrepen. :(

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Laatst online: 21:15

Stewie!

Keen must die!

Pixal schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 18:18:
Bijna alle tech supports op dit moment zijn gewoon gaar. Het beste is ook zelf het probleem vast te stellen en dan bellen, er vanuit gaande dat ze alle troubleshooting stappen MOETEN uitvoeren van hun baas, vrolijk bij alle vragen zeggen "ja geprobeerd".

Bij normale reparaties waarvoor het Dell systeem wordt opgehaald duurt het ongeveer 5-8 werkdagen, ik heb er genoeg gezien overigens die al na 2 dagen terug waren. Ma opgehaald, Wo teruggebracht. Dat is dik klasse van Dell, dat is iets wat ze goed doen, daar gaat niet eens zoveel mis. Daarbij hoef je er niet mee terug naar de winkel. Als ik een Asus laptop met dood moederbord naar de winkel breng en de bekende uit die winkel maakt er nog een haastklus van ook mag ik al blij zijn met gemiddeld 3 weken. .
Ken het probleem. Laatst een moederbord van een server kapot, dus ik bel ze even of ze deze kunnen komen vervangen:
- meneer, is goed, over 3 weken heeft u een nieuw exemplaar in huis
--> niet akkoord
- meneer, rijdt u zelf maar even naar het datacentrum, dan nemen wij het stap voor stap even door en dan kunnen wij bepalen hoe we verder handelen
--> niet akkoord

2e telefoon opgepakt, mijn accountmanager gebeld, hem verteld hoe zijn tech personeel mij laat wachten, 5 minuten later was de monteur ingeboekt en de dag daarna, 9:30 in de ochtend, zat een monteur achter de server en die heeft in een uurtje het moederbord vervangen.
Oordeel over tech support: erg slecht
Oordeel over account manager: erg goed
Allround oordeel: prima, ik weet volgende keer waar ik aan toe ben.
Achteraf nog gebeld door iemand van tech support om excuses aan te bieden en alles nog even door te nemen, goede afhandeling, ik ben weer tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Laatst online: 21:15

Stewie!

Keen must die!

AzN_cRzY schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 10:14:
Mensen koop nooit meer een DELL. Slogan -> Easy as Dell dat betekent gewoon heel EASY dat onze laptops uitvallen. Meneer/Mevrouw u bent u laptop 5 tot 8 werkdagen kwijt. Daarmee moet het probleem opgelost zijn. Als u nog steeds probleemn heeft kunt u ons altijd terugbellen.
Hierbij moet gedacht worden dat een moederbord van een laptop meer dan een jaar moet werken. Meestal gaan ze weer stuk binnen ene paar maanden omdat er REFURBISHED PARTS worden gebruikt!!!!!!!!!!!!.

What About That!!
Doe eens gek en zoek op 'Acer' reparaties op GoT. Wordt je gek, laptops die dagen/weken wegzijn en half of niet "we konden de fout niet vinden" gerepareerd terugkomen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
RFVR schreef op woensdag 14 december 2005 @ 09:58:
Contactpersonen die continue ziek of op vakantie zijn. Bestel je 2x512Mb, krijg je 4x256Mb (dus bankjes vol). Wil je extra optische drive erin zetten, moet je stad en land afzoeken voor passende plastic brackets omdat die niet in de kast zitten. Ga je klagen over die geheugenfout (stond op bestelling ook 2x512) dan heb ik pech zo zegt men, want ik kreeg het voor een leuke prijs.

Nou, zak maar lekker in de s....grond met die Dellclub. Hardware is prima, software restore/recovery cd's zijn altijd nodig omdat er vaak een afwijkend bios of type videokaart wordt meegeleverd. Maar goede service, nee, dat zit niet bij de prijs inbegrepen. :(
Dat verkeerde geheugen is natuurlijk niet correct. Als dat ook uitdrukkelijk op de opdrachtbevestiging staat zou ik alsnog terug bellen.

Qua drivers heb je echter geen gelijk. Alle kaarten die Dell in hun systemen stoppen zijn wel degelijk standaard. Je kan gewoon standaard drivers gebruiken van de fabrikant. Voor het bios is het volgens mij zo dat iedere fabrikant een eigen bios heeft. Als je een systeem koopt met een Asus mobo dan zal je er een Asus bios op moeten proppen. Als je een Dell systeem koopt met een Dell mobo zul je bij Dell terecht moeten. Hetzelfde geld voor HP of F.Siemens.

Je hebt de restore cd's dus niet nodig.

• Ariejan
Mijn Inspiron 9300 is dindsdag netjes aangekomen. Geen 10 dagen vertraging dus zoals de Dell Order Status weergaf.

M'n account manager heeft me echter nog steeds niet teruggebeld. Ik lag me rot als ie dat nog gaat doen deze week.

Alles is compleet, alles werkt perfect, en ik ben nu weer 'n blij man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:42
Hoe ver kan je onderhandelen?

bij 1 verkoper kon ik de printer al inruilen voor een XP Pro upgrade (59euro).
Maar nu bij een ander willen ze voor inruil van de printer maar 30 euro van de prijs af doen.

Tevens wilden ze niet een downgrade van de HD doen wat een upgrade op een lager systeem is van 71 euro!

Gisteren bij weer een andere verkoper moest ik maandag maar terug bellen omdat ik een computer particulier wilde kopen maar op een zakelijke naam (eenmansbedrijfje).

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

hbsJR

All rounder

huidig een dell laptop besteld, er is iets misgegaan met de betaling, maar na keurig melden moet ik nu even maandag afwachten of er iets gebeurd. Zo niet moesten we even terug bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:42
toch besteld.

Maandag ochtend gebeld, maandag middag veranderd.
Om 4 uur betaling per credit card.
S'avonds systeem gereedt voor verzending (!!)
Dinsdag verzonden.
Donderdag aangekomen.

Ontzettend snel, en het was geen standaard systeem aangezien ik er redelijk wat aan verklust had.

Ben zeer tevreden met de snelle levering in ieder geval! en hoop niet gebruik te hoeven maken van de 3 jaar garantie.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

En wat heb je nu besteld en binnen gekregen dan ?
Daar ben ik wel nieuwsgierig naar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 15:43

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

DaMorpheus schreef op woensdag 14 december 2005 @ 10:04:
[...]

Doe eens gek en zoek op 'Acer' reparaties op GoT. Wordt je gek, laptops die dagen/weken wegzijn en half of niet "we konden de fout niet vinden" gerepareerd terugkomen :/
IK zeg dit mensen omdat ik op de Support afdelingvoor de dimensions // inspirons // lcd tv/lcd's en de Axims zit;)

op het punt van we konden de fout niet vinden -> kennen wij niet, omdat wij als TS'ers het probleem telefonisch MOETEN oplossen. Kan het neit zolang wij het supporten dan moet de outbound team ernaar kijken.

Wij TS'ers zijn gebonden aan de regels. Dus als het oplossen niet zo goed gaat doordat de klant iets wenst wat begrijpelijk is, maar niet meteen gerealiseerd kan worden. Komt dat omdat we aan de regels gebonden zijn. (DELL is een AMERIKAANS bedrijf). ik meld dit omdat amerikanen denken dat wij europeanen alles pikken en dom zijn. Wat dus niet het geval is.

Een belangrijk punt wat eer grote oorzaak zijn van her-reperaties -> dell gebruikt REFURBISHED parts

[ Voor 47% gewijzigd door crzyhiphopazn op 13-01-2006 23:02 ]

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Meneer Cepada, geen slechte reclame voor Dell maken terwijl je zelf voor ze werkt he? Gaat goed met Stream hoorde ik trouwens? Not!

Hoe lang nog voordat Dell de stekker eruit trekt? 1 maand? Geklooi van mensen die nog nooit een 9300 aangeraakt hebben, dat is de tech support. Ik kan het weten toevallig. Ja jongens, we supporten een nieuw systeem.. kijk maar naar de plaatjes op internet. Dell is nog te cheap om de TECH support van elk model te voorzien. Ja meneer, drukt u even op dat knopje aan de zijkant.... OH hij zit voorop, ja die bedoel ik ja.

Dat dell refurbished parts gebruikt is voor niemand een geheim, je hoeft dat niet iedere keer te herhalen. In principe niets mis mee, al komt het wel eens voor dat een computer met kapotte USB poorten richting Dell gaat en gerepareerd weer terug komt maar nu met kapotte AUDIO poorten. Dat soort dingen, ja ze hebben er een nieuw moederbord in gedaan maar dat er iets met de audiopoorten mis was hadden ze niet gezien. Dan kost het je een klant maar in tien andere reparaties heb je alweer 1000 dollar winst gemaakt.

Monteurs lopen rond met dozen waarop grote REFURBISHED stickers staan, als je de doos open doet zit er netjes een moederbord in zonder ook maar een stofje. Je ziet nergens rare draadjes zitten of onderdelen die erop gesoldeerd zijn, alles ziet er netjes en nieuw uit. Ik heb laatst een optiplex moederbord zitten "refurbishen", 2 nieuwe ELCO's omdat de oude bol waren geworden. Bekend probleem bij die japanse kut ELCO's. Die computer was compleet dood, nu werkt hij alsof er nooit iets mee is geweest. Had ik dat moederbord maar weg moeten gooien? Of gewoon 2 euro aan onderdelen erop solderen? Juist, heb ik die computer even een reparatie van 575 euro bespaard.

Erger vind ik dat Dell een laptop verkoopt, het moederbord gaat stuk buiten garantie, je betaalt dus 600 euro om het te fixen, vervolgens nemen ze het oude moederbord mee, repareren het in 1 minuut en verkopen het nog een keer. Maar ja, ook een manier om rijk te worden.

[ Voor 33% gewijzigd door Pixal op 14-01-2006 03:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
als je goede service wil is business support een goede keuze (ik dacht ergens gelezen te hebben dat je dat hebt?).

Gegarandeed binnen 2 minunten een microsoft certified medewerker aan de lijn die zelf voor jou het probleem gaat oplossen (en niet gaat doorschuiven ed).
Ik belde omdat er een rubbert onder m'n M70 miste. Eerst vroegen ze of ik een nieuwe notebook wou, maar dat vond ik wat ver gaan. 2 dagen later had ik het rubbertje op m'n bureau liggen.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -darkstar-
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-03-2023
Owja als je een flaptop wil kopen denk eraan: !!!!!!!!ACCU MAAR 1 JAAR GARANTIE!!!!!! en meestal na een jaar dood ook als je 3 jaar NBD / CAR garantie hebt!

Of even wachten want op 1 juni 2006 gaat er een europese wet in die ervoor zorgt dat op ieder electronica onderdeel tenminste 2 jaar garantie MOET krijgen.

Ik begrijp niet wrum mensen gewoon geen IBM ThinkPAD / ASUS / MSI laptops willen; daar betaal je ook niet zo veel voor het merk en meestal een betere support.

[ Voor 28% gewijzigd door -darkstar- op 14-01-2006 18:20 ]

Pagina: 1 2 Laatste