Pixal schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 03:01:
Meneer Cepada, geen slechte reclame voor Dell maken terwijl je zelf voor ze werkt he? Gaat goed met Stream hoorde ik trouwens? Not!
Hoe lang nog voordat Dell de stekker eruit trekt? 1 maand? Geklooi van mensen die nog nooit een 9300 aangeraakt hebben, dat is de tech support. Ik kan het weten toevallig. Ja jongens, we supporten een nieuw systeem.. kijk maar naar de plaatjes op internet. Dell is nog te cheap om de TECH support van elk model te voorzien. Ja meneer, drukt u even op dat knopje aan de zijkant.... OH hij zit voorop, ja die bedoel ik ja.
Dat dell refurbished parts gebruikt is voor niemand een geheim, je hoeft dat niet iedere keer te herhalen. In principe niets mis mee, al komt het wel eens voor dat een computer met kapotte USB poorten richting Dell gaat en gerepareerd weer terug komt maar nu met kapotte AUDIO poorten. Dat soort dingen, ja ze hebben er een nieuw moederbord in gedaan maar dat er iets met de audiopoorten mis was hadden ze niet gezien. Dan kost het je een klant maar in tien andere reparaties heb je alweer 1000 dollar winst gemaakt.
Monteurs lopen rond met dozen waarop grote REFURBISHED stickers staan, als je de doos open doet zit er netjes een moederbord in zonder ook maar een stofje. Je ziet nergens rare draadjes zitten of onderdelen die erop gesoldeerd zijn, alles ziet er netjes en nieuw uit. Ik heb laatst een optiplex moederbord zitten "refurbishen", 2 nieuwe ELCO's omdat de oude bol waren geworden. Bekend probleem bij die japanse kut ELCO's. Die computer was compleet dood, nu werkt hij alsof er nooit iets mee is geweest. Had ik dat moederbord maar weg moeten gooien? Of gewoon 2 euro aan onderdelen erop solderen? Juist, heb ik die computer even een reparatie van 575 euro bespaard.
Erger vind ik dat Dell een laptop verkoopt, het moederbord gaat stuk buiten garantie, je betaalt dus 600 euro om het te fixen, vervolgens nemen ze het oude moederbord mee, repareren het in 1 minuut en verkopen het nog een keer. Maar ja, ook een manier om rijk te worden.