[Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 20 Laatste
Acties:
  • 112.224 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 00:28:
@Optimango
Even snel zoeken op het dell-forum en zie hier je antwoord:
http://www.dellcommunity....XPS_Laptop&thread.id=3424

Oftewel: Ja dus!
_/-\o_

een schijf kost nu 18 euro, maar dat wil ik wel eens proberen dan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb een probleem met Bluetooth.
Ik krijg het voor geen meter (meer) aan de praat.

Ja, het zit er in.
In het Bios staan WIFI & BT (en beide geactiveerd).

Ik heb de driver al verwijderd en gedownload.
Maar als ik die wil installeren, wordt er gezegd dat ik via fn+F2 bluetooth eerst aan moet zetten. Dan gebeurt er niks.

Wanneer ik in apparaatbeheer kijk staat er niks tussen m.b.t. bluetooth. Dat stond er ook niet voordat ik de driver/software verwijderde (vanuit programmabeheer).

Ik weet niet zeker of het komt omdat ik iets verwijderd heb. Wifi (+wifi zoekknop aan de zijkant) werkt prima! Weet dus ook niet zeker of het überhaupt gewerkt heeft.

Iemand een idee hoe ik BT werkend kan krijgen zonder een algehele recovery/herinstallatie te moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:16
wat ik me afvraag is wanneeer je een laptop besteld onder de 999 euro. worden die transport kosten later dan weer verrekend omdat de korting gewoon blijven staan in mij online bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikKam schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 11:11:
wat ik me afvraag is wanneeer je een laptop besteld onder de 999 euro. worden die transport kosten later dan weer verrekend omdat de korting gewoon blijven staan in mij online bestelling.
als je volgens mij een laptop besteld met een totaalprijs van boven de 999 euro (dus zonder 5% of 10% kortingsbonnen) krijg je de transportkosten gratis. zo had ik bijvoorbeeld een laptop met totaalprijs 1030 euro. Ik kreeg dus de transportkosten gratis, en was mijn uiteindelijk prijs 879 euro (5% en 10% korting toegepast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Laatst online: 00:54
Nu op de belgische site heb je een korting van 250 euro. Nu ga ik de mijne annuleren en voor 30 euro meerprijs heb ik dan een T7500 i.p.v een T7250. Een beetje langer wachten vind ik niet erg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:12
Heb jij hem dan nog steeds niet binnen?

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
boaty schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 16:40:
Heb jij hem dan nog steeds niet binnen?
Nee, telkens is er wel iets misgelopen. Eerst hadden ze verkeerde gegevens van me (naam en email). Ik belde terug om nog eens te vragen of ze wel echt de juiste gegevens hadden omdat ik de ordermail niet kreeg. Ze zeiden dat het probleem bij hotmail lag en dat ik een paar dagen moest wachten. Vervolgens heb ik na een paar dagen weer gebeld en weer mijn uitleg gedaan. Ze zouden me dan terug bellen omdat het te druk was, nooit gedaan. Ten laatste heb ik nog eens gebeld maar dan maakten ze weer problemen met de kortingsbonnen. Uiteindelijk toch zo ver gekregen en een mail gekregen waar ik het moest overschrijven. Ze gaven de citi bank in nederland en ik moest ze van Belgie hebben. Toch heb ik het gestort nadat ik uitdrukkelijk had gevraagd of het wel klopte. Dan heb ik ze na een paar dagen weer gebeld met hoe het in elkaar zat. Ze vertelden me dat ik een verkeerde bankrekening nummer heb gekregen en dat het daarom zo lang duurde. Nu staat hij al een week op preproductie. Dus kan ik het nog altijd annuleren en ga ik voor de T7500 voor een 30 euro meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Wow dat is niet leuk, tja dat is wel beter. Hopen dat die bestelling dan wat voorspoediger zal gaan.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
boaty schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 17:43:
Wow dat is niet leuk, tja dat is wel beter. Hopen dat die bestelling dan wat voorspoediger zal gaan.
In principe maakt het niks uit. Ik zit in mijn examenperiode en het is veel beter als ik begin februarie mijn laptop krijg. Alleen dat er nu al zoveel problemen zijn met service, wat zou het dan zijn als er iets scheelt aan mijn laptop 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 11:01
Mudi schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 17:05:
[...]
Nu staat hij al een week op preproductie. Dus kan ik het nog altijd annuleren en ga ik voor de T7500 voor een 30 euro meer.
Weet je dat heel zeker ?
Als je betaald hebt en de status preproductie staat bij de voortgang kan je meestal niets meer annuleren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixeled
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-09 20:04
K-2SO schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 18:30:
[...]

Weet je dat heel zeker ?
Als je betaald hebt en de status preproductie staat bij de voortgang kan je meestal niets meer annuleren..
Yep! Ik kan bevestigen dat dat wel kan :)

Ik heb het ook voor elkaar gekregen. Mijn eerste bestelling had ik op 1 januari geplaatst, maar na een week kwam ik via GoT achter de kortingscoupons (thanks GoT ;)) en het feit dat je een LCD scherm met hogere resolutie telefonisch kon bestellen. Vervolgens heb ik 7 of 8 januari de order geannuleerd, terwijl ik wel al betaald had en de bestelling in pre-productie was.
De terugstorting van mijn geld ging overigens erg snel! Dinsdag geannuleerd, vrijdag stond het op mijn rekening. Goede service dus...

Overigens staat mijn nieuwe order al vanaf 10 januari op pre-productie. Jammer, want ik heb hier mensen gezien die dezelfde config hebben als ik (T7500, 250gig hd, WXGA+ scherm) maar hun order al ruim binnen 2 weken hadden. Later besteld en eerder binnen dus... Nou ja, nog maar even wachten! ;)

[ Voor 4% gewijzigd door pixeled op 25-01-2008 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die weet of er veel verschil is tussen de laptop voor de consumenten en die voor kleine- en middelgrote bedrijven?

Bedankt =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 19:55:
Iemand die weet of er veel verschil is tussen de laptop voor de consumenten en die voor kleine- en middelgrote bedrijven?

Bedankt =)
Geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zojuist de laptop binnen gekregen. ziet er goed uit;helaas een samsung scherm SEC3350. niet echt super. hoe is dit bij anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ben vergeten bij te vrage of dit ook geldt voor desktops ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillion01
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:06

Zillion01

Obey your screen!

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 21:14:
zojuist de laptop binnen gekregen. ziet er goed uit;helaas een samsung scherm SEC3350. niet echt super. hoe is dit bij anderen?
Welke resolutie heb je? Wat is er niet super an je scherm? En waar kun je het merk zien van je scherm? Ik heb de laptop zelf nog niet binnen..

[ Voor 4% gewijzigd door Zillion01 op 25-01-2008 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:14
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 21:14:
Je mag nog blij zijn met een samsung scherm, veel mensen krijgen er eentje van AU Optronics (AUO) en dan lijkt je Samsung plots heel goed ;)
Spijtig dat Dell nog steeds het spelletje speelt met willekeurige leveranciers.
Tegenwoordig als je bij Dell koopt, zelfs bij de duurdere modellen, heb je erg veel kans om een totaal waardeloos scherm te krijgen. (zie reacties op GoT, notebookreview, etcetera).
Als je lang en hard klaagt mag je eventueel je laptop omruilen, ben je hem een tijdje kwijt, en moet je opnieuw afwachten of er pruts onderdelen in zitten, want je kan het niet voorspellen.
Best stom want Dell weet al een jaar dat AU Optronics bagger schermen levert, het is zelfs zo erg geworden dat er in de gewone pers klachten over verschijnen, maar ze blijven doodleuk hetzelfde doen.

[ Voor 47% gewijzigd door phobosdeimos op 25-01-2008 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wsxga+ resolutie. er hang t een waas overheen. wordt AUO ook in de hoogste resolutie geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 21:23:
wsxga+ resolutie. er hang t een waas overheen. wordt AUO ook in de hoogste resolutie geleverd?
Ben ik niet zeker van, wat ik wel zeker weet is dat AUO WXGA en WXGA+ levert, zowel bij Vostro, Inspiron en XPS modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kunt de fabrikant zien: apparaatbeheer - beeldscherm - eigenschappen - detail en dan hardware ID. hierstaat SEC3350. als googled zie dat dit samsung is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillion01

Zillion01

Obey your screen!

Hmm op notebookjournal.de zijn lui idd hard over die AUO schermen an klagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oops

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2008 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 21:17:
[...]

ok ben vergeten bij te vrage of dit ook geldt voor desktops ?
nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 21:23:
ik heb precies het zelfde
ik krijg een nieuwe laptop omdat er nog een paar dingen niet goed waren.
Hoop maar dat ik een goed scherm krijg
Na een tijdje ben je de waas goed zat, vooral met op en neer scrollen valt het erg op.
de waas staat stil, en de tekst gaat wel naar boven en beneden.
super irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 21:44:
[...]

ik heb precies het zelfde
ik krijg een nieuwe laptop omdat er nog een paar dingen niet goed waren.
Hoop maar dat ik een goed scherm krijg
Na een tijdje ben je de waas goed zat, vooral met op en neer scrollen valt het erg op.
de waas staat stil, en de tekst gaat wel naar boven en beneden.
super irritant
heb je ook een SEC? Hoe reageerde Dell toen je klaagde over het scherm? heb je voor een LG gevraagd?
wat was nog meer niet goed?
moet je je laptop eerst terugsturen (op kosten van DELL??) en krijg je daarna pas een nieuwe of komen ze hem omruilen?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2008 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ook opvalt is dat als je recht voor het scherm zit, de hoeken/zijkanten donkerer zijn. erg irritant. belichting lijkt niet in orde. dat heb ik met mijn 4 jaar oude TFT scherm van NEC (LCD1701) voor mijn desktop niet. hoe is dat bij een LG scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:01

Edd

Vraagje.. wat vind je zo slecht aan het Samsung scherm?

Ik zit hier nu een beetje te spelen op de nieuwe laptop (Latitude D830 met WSXGA+) die ik van mn baas heb gekregen en ik vind m eerlijk gezegd niet eens zo erg slecht.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Laatst online: 16:06
Ik blijf het proberen. Wat is de product code op de factuur van de AUO, Samsung en LG schermen? Nog steeds benieuwd of je het dus vooraf in je order te weten kan komen.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Dit is mijn referentie op de order bon voor een WSXGA+ scherm: 230-10152. Als mijn bestelling binnen is zal ik eens kijken welk scherm ik heb. Als iemand anders een ander referentie nummer voor zijn WSXGA+ scherm heeft, post dat dan even hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

boaty schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 07:23:
Dit is mijn referentie op de order bon voor een WSXGA+ scherm: 230-10152. Als mijn bestelling binnen is zal ik eens kijken welk scherm ik heb. Als iemand anders een ander referentie nummer voor zijn WSXGA+ scherm heeft, post dat dan even hier.
Ik heb hetzelfde nummer bij mijn bestelling erbij staan. Zal als ik hem heb even melden welk scherm het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Terror schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 22:49:
Ik blijf het proberen. Wat is de product code op de factuur van de AUO, Samsung en LG schermen? Nog steeds benieuwd of je het dus vooraf in je order te weten kan komen.
Helaas zal dat niet werken.
Die product code is gewoon gelinkt aan de term "een 15.4inch WXGA+ scherm" bijvoorbeeld.
Welk scherm het dan precies zal worden, hangt af van het scherm dat op dat moment voor handen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
phobosdeimos schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 10:00:
[...]

Helaas zal dat niet werken.
Die product code is gewoon gelinkt aan de term "een 15.4inch WXGA+ scherm" bijvoorbeeld.
Welk scherm het dan precies zal worden, hangt af van het scherm dat op dat moment voor handen is.
Dat denk ik ook. Want als je de amerikaanse topics bekijk dan zie je echt een hele batch mensen die rond dezelfde tijd hun laptop hebben gekregen die allemaal samsung óf iets later allemaal lg's hebben gekregen. Alleen de Duitsers hebben op dit moment die AUO schermen gekregen volgens mij.

Mijn eerste m1530 heeft ook een lg-scherm, dus ik ben benieuwd of ik nu ook een samsung zal krijgen. Vrijdag verstuurd, dus vrij dichtbij ROGJA's bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillion01

Zillion01

Obey your screen!

Dat lijkt LG part number (NU763) te zijn of XK309, echter dat staat niet op de factuur. Er zijn op dat forum wel meer threads over de XPS M1530 schermen..

[ Voor 16% gewijzigd door Zillion01 op 26-01-2008 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
Ik vind het toch raar dat een grote speler zoals DELL dit zomaar allemaal laat gebeuren. Als ik mijn 1530 binnen heb zal ik hem eens aan een grondige inspectie onderwerpen.. mijn ervaringen met DELL tot nu toe zijn namelijk uitermate goed te noemen. (Op zakelijk vlak) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm-Jan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-09 15:18
Maandag komt die van mij, ga hem eerst helemaal na kijken of hij wel degelijk in elkaar gezet is, en goed op het toetsenbord letten dat die niet uitsteekt.

Ik plaatst hier dan ook wel wat foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik klaag over het scherm, moet ik de laptop dan opsturen of komen ze terplekke repareren?
Op het scherm na (en de tintelingen indien verbonden met het stopcontact) is de laptop erg prettig en stil.
wel af en toe wat problemen met het draadloze netwerk. als de pc op slaapmode is geweest is het netwerk weg en niet meer terug te halen. moet perse opnieuw opstarten. zal wel aan vista liggen. moet ik nog even uitzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:54
phobosdeimos schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 16:05:
Slechte schermen heb je zowel bij WXGA als WXGA+, dus het is gewoon een kwestie van vingers kruisen.
Killzone kom je aan zo'n lage prijs omdat je ook nog eens die 5% kortingcode hebt kunnen gebruiken? Die bestaat helaas niet voor België, ik kom met dezelfde config en 1280x800 scherm op 890 € uit.
Die heeft m'n pa geregeld, omdat hij die XPS samen met 10 inspirons en 1 server besteld ;) . En het gaat via zijn werk, dus ik krijg de prijs zonder BTW, maar die 874.45 is incl BTW.

Verwachte leverdatum: 14 Februari
Hij is nu in Preproductie... Ben benieuwd!

[ Voor 3% gewijzigd door TheJVH op 26-01-2008 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom net thuis en zie een briefje van UPS dat ze gisteren zijn langsgeweest. Baal er verschrikkelijk van dat je de spullen niet op een ander adres kunt laten bezorgen, want er zijn ook nog altijd mensen die niet thuis zijn/vrij kunnen nemen. Wat dat betreft gaan ze bij Dell terug naar de middeleeuwen, want nu komt die chauffeur maandag weer langs, maar kan je nu al vertellen dat er niemand thuis is. Heb vorige week nog gebeld of het niet naar een ander adres gestuurd kon worden, maar volgens hun moet het eerst fout gaan en dan kun je pas het adres veranderen. Maandag zijn ze natuurlijk met de laptop onderweg als ik het adres ga wijzigen, dus ben benieuwd wanneer ik eindelijk van mijn laptop kan gaan genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals eerder gemeld is het enige waar ik mij aan stoor dat mijn toesten omhoog staan in het midden. ik heb een link gevonden hier, hoe je die volledig uit elkaar haalt. om zelf te zoeken wat er mis is. zijn er van jullie dat daar ervaring mee hebben? of zend je die gewoon terug naar dell? heb geen zin om daardoor mijn garantie te verliezen als ze zeggen dat je er zelf hebt aan gewerkt.

Weet er iemand raad?? bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 16:11:
Kom net thuis en zie een briefje van UPS dat ze gisteren zijn langsgeweest. Baal er verschrikkelijk van dat je de spullen niet op een ander adres kunt laten bezorgen, want er zijn ook nog altijd mensen die niet thuis zijn/vrij kunnen nemen. Wat dat betreft gaan ze bij Dell terug naar de middeleeuwen, want nu komt die chauffeur maandag weer langs, maar kan je nu al vertellen dat er niemand thuis is. Heb vorige week nog gebeld of het niet naar een ander adres gestuurd kon worden, maar volgens hun moet het eerst fout gaan en dan kun je pas het adres veranderen. Maandag zijn ze natuurlijk met de laptop onderweg als ik het adres ga wijzigen, dus ben benieuwd wanneer ik eindelijk van mijn laptop kan gaan genieten.
Het klinkt alsof je van te voren wel wist dat er niemand thuis zou zijn.....
Dan is het dus een beetje je eigen schuld, en had je daar tijdens het bestellen al rekening mee moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toch 1 nadeel, bij het inbrengen van een dvd, en je moet iets installeren (intensief gebruik dus) maakt hij enorm lawaai. kan mijn partner niet meer verstaan op dat moment.

voor de rest echt handig en volledig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
Kijk trouwens maar uit met annuleren. Ik heb op 8 januari mijn order telefonisch geannuleerd, zou helemaal goedkomen. Week later ofzo werd ik nog gebeld dat de annulering geregeld was en ik een bevestiging zou krijgen. Bevestiging nooit gehad dus maar weer contact opgenomen. Annulering was kennelijk toch niet gebeurd maar het zou geregeld worden. Nu werd ik van de week opgebeld door Dell dat er iets misgegaan was en mijn notebook via UPS onderweg was, vele malen excuses, fout lag bij Dell. Ze wilden nog een korting aanbieden om de koop toch nog door te zetten, maar dit wilde ik niet. De medewerkster zou het pakket proberen terug te halen maar anders moest ik hem maar gewoon weigeren aan de deur. Dit laatste is dus gebeurd en ik hoop maar dat het goed gaat komen, want heb er weinig vertrouwen in, factuur ook al binnengehad innmiddels. Zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillion01

Zillion01

Obey your screen!

Ransom_nl schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 17:11:
Kijk trouwens maar uit met annuleren. Ik heb op 8 januari mijn order telefonisch geannuleerd, zou helemaal goedkomen. Week later ofzo werd ik nog gebeld dat de annulering geregeld was en ik een bevestiging zou krijgen. Bevestiging nooit gehad dus maar weer contact opgenomen. Annulering was kennelijk toch niet gebeurd maar het zou geregeld worden. Nu werd ik van de week opgebeld door Dell dat er iets misgegaan was en mijn notebook via UPS onderweg was, vele malen excuses, fout lag bij Dell. Ze wilden nog een korting aanbieden om de koop toch nog door te zetten, maar dit wilde ik niet. De medewerkster zou het pakket proberen terug te halen maar anders moest ik hem maar gewoon weigeren aan de deur. Dit laatste is dus gebeurd en ik hoop maar dat het goed gaat komen, want heb er weinig vertrouwen in, factuur ook al binnengehad innmiddels. Zucht
Daar was ik dus al bang voor met annuleren en dan opnieuw bestellen om een 7200 schijf en Wireless N te regelen. Omdat ik uiteindelijk onder zakelijk ter boek stond werd ik tig keer doorverbonden, waarbij toen ik vroeg of er niets administratief mis kon gaan er gezegd werd dat ze dat niet helemaal konden garanderen. Toen dacht ik bekijk het maar, ik vind 250 gb ook wel prima ipv 160gb ietsje sneller, geen zin om weken extra te moeten wachten met gratis kans op administratief / logistiek gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]mark de man schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 18:45:
Die staan gewoon hier:
dell waardebonnen? (coupons)
In dit topic worden steeds nieuwe bonnen geplaatst, dus op de laatste pagina staan de meest actuele :)
Spuit 11
Toch wel prachtig, die kortingsbonnen, 10% + 5%, 250 euro korting, geen verzendkosten en vorige maand gratis extra geheugen. _/-\o_

Hoe krijgen jullie het voor elkaar om 2 x een kortingscode in te vullen ? :?
Ik heb kortingscode Z7QQK2KD$B?VV? gevonden op kieskeurig.nl voor 10 % korting maar om een 2e keer een code NRF8MZ4?VK?LL8 voor nog eens 5% korting in te voeren krijg ik niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yingyang
  • Laatst online: 13-03 14:45
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 16:46:
Zoals eerder gemeld is het enige waar ik mij aan stoor dat mijn toesten omhoog staan in het midden. ik heb een link gevonden hier, hoe je die volledig uit elkaar haalt. om zelf te zoeken wat er mis is. zijn er van jullie dat daar ervaring mee hebben? of zend je die gewoon terug naar dell? heb geen zin om daardoor mijn garantie te verliezen als ze zeggen dat je er zelf hebt aan gewerkt.

Weet er iemand raad?? bedankt
Dit is bij mij ook het geval, zoals ik hier al eerder had geschreven, maar heb jij al eens met een lineaaltje gekeken of de alluminium bovenkant vlak is ? Want bij mij staat die aan de linkerkant hol en aan de rechterkant bol, ik vermoed dat ze het bord met geweld erin gedrukt hebben en dat daardoor de zaak onder druk is komen te staan.
Als ik jou was zou ik Dell hierover verwittigen anders gaat je garantie eraan, ikzelf heb hun hierover een mailtje gestuurd dat ik een goed exemplaar toegezonden wil hebben en geen kneusje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
yingyang schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 18:49:
[...]

Dit is bij mij ook het geval, zoals ik hier al eerder had geschreven, maar heb jij al eens met een lineaaltje gekeken of de alluminium bovenkant vlak is ? Want bij mij staat die aan de linkerkant hol en aan de rechterkant bol, ik vermoed dat ze het bord met geweld erin gedrukt hebben en dat daardoor de zaak onder druk is komen te staan.
Als ik jou was zou ik Dell hierover verwittigen anders gaat je garantie eraan, ikzelf heb hun hierover een mailtje gestuurd dat ik een goed exemplaar toegezonden wil hebben en geen kneusje :(
Ik las op een ander forum dat dit te maken heeft met de kabelboom die wat minder handig onder het toetsenbord weggewerkt is. Het is zelf op te lossen als je voorzichtig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 16:49:
toch 1 nadeel, bij het inbrengen van een dvd, en je moet iets installeren (intensief gebruik dus) maakt hij enorm lawaai. kan mijn partner niet meer verstaan op dat moment.
Elk nadeel heb z'n voordeel.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]
Hoe krijgen jullie het voor elkaar om 2 x een kortingscode in te vullen ? :?
Ik heb kortingscode Z7QQK2KD$B?VV? gevonden op kieskeurig.nl voor 10 % korting maar om een 2e keer een code NRF8MZ4?VK?LL8 voor nog eens 5% korting in te voeren krijg ik niet voor elkaar.
Uiteindelijk toch gelukt !
Blijkt een kwestie te zijn van de juiste codes te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yingyang
  • Laatst online: 13-03 14:45
K-2SO schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 19:05:
[...]

Ik las op een ander forum dat dit te maken heeft met de kabelboom die wat minder handig onder het toetsenbord weggewerkt is. Het is zelf op te lossen als je voorzichtig bent.
Dit had ik ook al gezien, maar ik hoef toch geen risico te lopen wegens een montage fout van Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tralapo schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 16:47:
[...]

Het klinkt alsof je van te voren wel wist dat er niemand thuis zou zijn.....
Dan is het dus een beetje je eigen schuld, en had je daar tijdens het bestellen al rekening mee moeten houden.
Ik wist inderdaad van te voren al dat er niemand thuis zou zijn, maar volgens de medewerkerster kon het alleen op het huisadres afgeleverd worden. Heb haar verteld dat het de vorige keer ook op een ander adres was afgeleverd, maar volgens haar was dat niet mogelijk. Daarom ben ik kwa afleveren niet te spreken over de service van Dell. Via mail kreeg ik gewoon te horen dat ik UPS moest laten langskomen, en die zouden dan een briefje in de bus gooien en naar aanleiding daarvan kon ik het adres pas wijzigen.

Erg krom allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 22:43:
[...]

Ik wist inderdaad van te voren al dat er niemand thuis zou zijn, maar volgens de medewerkerster kon het alleen op het huisadres afgeleverd worden. Heb haar verteld dat het de vorige keer ook op een ander adres was afgeleverd, maar volgens haar was dat niet mogelijk. Daarom ben ik kwa afleveren niet te spreken over de service van Dell. Via mail kreeg ik gewoon te horen dat ik UPS moest laten langskomen, en die zouden dan een briefje in de bus gooien en naar aanleiding daarvan kon ik het adres pas wijzigen.

Erg krom allemaal.
Klopt. wanneer je met kredietkaart de betaling uitvoert kan er enkel geleverd worden aan het adres dat aan die kaart is gekoppeld. wil je dit laten leveren op een ander adres moet je dit adres eerst laten registreren bij je bankinstelling. heb dat ook nagekeken. om die reden heb ik dan toch maar via overschrijving betaald. hierdoor werd mijn laptop dus wel later geleverd. dit door de tragere ververwerking van overschrijving tegenover visa of dergelijke. dit enkel om gestolen kredietkaarten door te gaan denk ik, iemand een ander idee?

ps der zit bij mij nen dual core 2 in, zoals bij de meeste van ons zeker, hangt der toch wel plakker van centrino op. hebben der da nog???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm-Jan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-09 15:18
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 22:51:
ps der zit bij mij nen dual core 2 in, zoals bij de meeste van ons zeker, hangt der toch wel plakker van centrino op. hebben der da nog???
Centrino is geen type processor, maar een standaard van intel
Wikipedia: Centrino - Wikipedia, the free encyclopedia

Ps. kunnen jullie niet een "[Ervaring] wat bezorgt dell ***" topic aanmaken ipv hier gaan zeuren over UPS 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door Harm-Jan op 26-01-2008 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harm-Jan schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 22:58:
[...]

Centrino is geen type processor, maar een standaard van intel
Wikipedia: Centrino - Wikipedia, the free encyclopedia

Ps. kunnen jullie niet een "[Ervaring] wat bezorgt dell ***" topic aanmaken ipv hier gaan zeuren over UPS 8)7
Gaat niet over de service van UPS, maar over de service van Dell. Overigens heb je voor de rest wel gelijk, dus ik stop ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Mijn Dell staat sinds vanochtend in productie, na een kleine week preproductie dus.
Maar nou vroeg ik me af, wordt ie nu nog steeds pas op 18-02 geleverd? Of is dit nu ook eerder...
Kan namelijk nergens vinden hoe lang productie precies duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tralapo schreef op zondag 27 januari 2008 @ 10:57:
Mijn Dell staat sinds vanochtend in productie, na een kleine week preproductie dus.
Maar nou vroeg ik me af, wordt ie nu nog steeds pas op 18-02 geleverd? Of is dit nu ook eerder...
Kan namelijk nergens vinden hoe lang productie precies duurt.
@tralapo

zag dat ik precies dezelfde configuratie hebt besteld als jij. mijne staat ook sinds vanochtend in productie.. ben benieuwd verwacht hem dinsdag...

meen ergens gelezen te hebben dat hij binnen 24 uur verscheept wordt als hij in productie is gegaan.

we zullen waarscijnlijk het zelfde type scherm krijgen. hopelijk dus een LG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillion01

Zillion01

Obey your screen!

Dan hebben wij zo te zien het Santa Rosa platform... PM965 chipset + Intel Core 2 Duo + Intel Wifi card

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 11:06:
[...]

@tralapo

zag dat ik precies dezelfde configuratie hebt besteld als jij. mijne staat ook sinds vanochtend in productie.. ben benieuwd verwacht hem dinsdag...

meen ergens gelezen te hebben dat hij binnen 24 uur verscheept wordt als hij in productie is gegaan.

we zullen waarscijnlijk het zelfde type scherm krijgen. hopelijk dus een LG
Dat hoop ik idd ook :)
Ben benieuwd wanneer ik hem nou ga krijgen. Zou het best flauw vinden als ze hem tot 18-02 nog in elkaar gaan zetten...... Maar je weet het nooit met Dell 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wassasin
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-03-2024

Wassasin

Hippe kip

Deze keer had ik wat problemen met mijn bestelling bij dell:

Ik had op 31 December ook een m1530 besteld. Dit had ik via de telefoon gedaan i.v.m. een snellere HD (160gb 7200RPM) die niet via de website te bestellen was. Allereerst raakten ze daar mijn bestelling kwijt. Ik stond ingeschreven als nieuwe klant en in de logs bleek inderdaad dat ik iets besteld had. Nu moest ik dus een nieuwe bestelling plaatsen, terwijl alle kortingen verlopen waren. Alsnog is dit wel goed gegaan, de telefoniste geloofde mijn verhaal. :+

Op 8 Januari kreeg ik een bevestiging, ik heb meteen betaald. Na twee weken in preproductie te hebben gestaan stond mijn laptop eindelijk in productie. Op 23 Januari werd mijn laptop verstuurd. Ik kreeg mijn laptop 25 Januari binnen.

Alles werkte perfect. Hij ziet er enorm gelikt uit, voelt fijn aan en draait als een tiet. Ik heb geen problemen met mijn scherm of toetsenbord. Ik heb echter wel last van het 2-pins-adapter-schok-probleem. Ik heb Vista opnieuw geïnstalleerd, Ubuntu 7.10 erop gedaan, alles geüpdate en mijn collectie muziek via een lan-kabeltje geüpload. (Alles op Ubuntu werkte trouwens out-of-the-box) Hierna heb ik nog een tijdje Supreme Commander op Vista gespeelt, alles draaide perfect.

Gisteravond, één dag nadat ik mijn laptop binnen had, crashde ineens Ubuntu compleet. (nog nooit meegemaakt :o) Ik zette hem uit, zette hem weer aan, en mijn hardeschijf begon rare geluiden te produceren. Nu hoor ik de HD wel starten, hij probeert dan iets te lezen, maar hij blijft maar tikken. De bios en de diagnostiek van de laptop geven aan dat er geen HD geplaatst is.

Ik heb Dell support gemailt. Nu moet ik dus waarschijnlijk wachten op een reactie en dan moet ik een afspraak maken voor iemand die langs komt om te kijken of mijn HD daadwerkelijk dood is. Hopelijk krijg ik dan meteen een nieuwe HD en zit ik niet nog langer zonder werkende laptop. :'(

Heeft iemand ervaring met de onsite support van Dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tralapo schreef op zondag 27 januari 2008 @ 11:45:
[...]

Dat hoop ik idd ook :)
Ben benieuwd wanneer ik hem nou ga krijgen. Zou het best flauw vinden als ze hem tot 18-02 nog in elkaar gaan zetten...... Maar je weet het nooit met Dell 8)7
nu staat hij ineens weer op fase 2 pre-productie??
rare jongens bij dell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 12:40:
[...]

nu staat hij ineens weer op fase 2 pre-productie??
rare jongens bij dell
Ja idd, die van mij nu ook weer.
Vreemd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tralapo schreef op zondag 27 januari 2008 @ 12:59:
[...]

Vreemd....
Idem hier :'(
Weliswaar voor de m1330 maar dat maakt op zich niet veel uit. Vanochtend in productie en nu weer in preproductie ?
Hebben ze daar bij Dell per toeval ff alle orders in productie gezet ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 08:52
Tralapo schreef op zondag 27 januari 2008 @ 12:59:
[...]

Vreemd....
Same here! Hij stond plots in productie en nu weer in pre-productie. We hebben blijkbaar allemaal dezelfde batch :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of zouden ze aktie ondernemen ivm "het schokeffect" en alle laptops vanaf nu voorzien van een 3-poots aansluiting? Misschien dat de pre-produktie daarom iets langer gaat duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 13:54:
Of zouden ze aktie ondernemen ivm "het schokeffect" en alle laptops vanaf nu voorzien van een 3-poots aansluiting? Misschien dat de pre-produktie daarom iets langer gaat duren?
Misschien gaan ze eindelijk kwalitatieve TFT schermen in hun laptops steken, na de lawine van klachten 18 maanden aan een stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
phobosdeimos schreef op zondag 27 januari 2008 @ 14:15:
[...]

Misschien gaan ze eindelijk kwalitatieve TFT schermen in hun laptops steken, na de lawine van klachten 18 maanden aan een stuk?
Ik heb het idee dat ze dat TOTAAL NIET boeit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Tralapo schreef op zondag 27 januari 2008 @ 14:19:
[...]

Ik heb het idee dat ze dat TOTAAL NIET boeit :P
Blijkbaar niet want ze steken gewoon vrolijk AU Optronics schermen aan de lopende band :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:54
Wie weet hoe duur een auto adapter kost (dus voor in de auto, via de aansteker aansluiting)?? Op de Dell site gezocht, maar die is zo onduidelijk :S .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik een keer zon auto adapter gekocht (half jaar geleden). Was toen ongeveer 85 euro, niet echt goedkoop dus maar heb er wel veel plezier aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 21:24:
je kunt de fabrikant zien: apparaatbeheer - beeldscherm - eigenschappen - detail en dan hardware ID. hierstaat SEC3350. als googled zie dat dit samsung is
Vreemd, ik zou heel graag willen weten wat voor scherm ik heb, maar bij staat er: MONITOR\Default_Monitor ,heeft iemand idee welke ik heb??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 19:24:
[...]

Vreemd, ik zou heel graag willen weten wat voor scherm ik heb, maar bij staat er: MONITOR\Default_Monitor ,heeft iemand idee welke ik heb??????
Als je tevreden bent met het scherm, wat maakt het dan uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
Wassasin schreef op zondag 27 januari 2008 @ 12:20:
[..]
Deze keer had ik wat problemen met mijn bestelling bij dell:
Alles werkte perfect. Hij ziet er enorm gelikt uit, voelt fijn aan en draait als een tiet. Ik heb geen problemen met mijn scherm of toetsenbord. [..]
Welk scherm heb je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTAlMollY
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wassasin schreef op zondag 27 januari 2008 @ 12:20:
....
Ik heb Dell support gemailt. Nu moet ik dus waarschijnlijk wachten op een reactie en dan moet ik een afspraak maken voor iemand die langs komt om te kijken of mijn HD daadwerkelijk dood is. Hopelijk krijg ik dan meteen een nieuwe HD en zit ik niet nog langer zonder werkende laptop. :'(

Heeft iemand ervaring met de onsite support van Dell?
Ik heb ook een probleem gehad met de HD van m'n nieuwe XPS1530. Direct uitgepakt werkte hij al niet meer ;( . Dus direct DELL support gebeld, hierbij kreeg ik na een korte wachttijd iemand te spreken. Hij noteerde het probleem en verbond me direct door met een Engelstalige support site.

Ook hier werd ik netjes geholpen, deze persoon noteerde mijn gegevens en vertelde mij dat er de volgende dag al een monteur zou langskomen met een nieuwe HD. De monteur was er inderdaad een dag later al en nu zit er nu een nieuwe HD in m'n XPS1530, dus ik kan weer werken :). Prima service dus.

P.S. Wat je zelf alvast kunt doen is na het opstarten van je XPS, F12 indrukken (na BIOS scherm).
Vanuit het keuzemenu kun je nu een 'self diagnostic' test uitvoeren. Met deze tests wordt de hardware gecontroleerd. Kun je ook direct eventuele HD fouten zien. Mij is gevraagd dit te doen tijdens de telefonische hulp en inderdaad ik kreeg een error tijdens een bepaalde HD test.

Succes met je probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Het draaien van Mac OSX op een non-Apple systeem is illegaal dus dat gaan we maar even niet doen ;).

[ Voor 68% gewijzigd door Thandor op 28-01-2008 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn verbinding met internet doet echt lastig elke keer da ik terug wil komen. zijn hier mensen die hier ook last van hebben?

ik heb ook acer aspire9413.
die is nog maar net opgestart of die heeft al verbinding. met deze duurt het 5 min of zo. en dan komt hij eerst nog af dat er problemen zijn, dan moet ik eerst nog 3 keer opnieuw probleem oplossen.

normaal??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 10:56
Ik zit er ook aan te denken om een dell xps 1530 te kopen, echter ben ik nog niet zeker over de resolutie. Nu staan er in de startpost 3 desktop op 15 inch. Op basis daarvan zou ik kiezen voor de 1440 x 900 resolutie. Nu is het vrij moeilijk vergelijken omdat de 1440 x 900 en de 1650x1050 screens niet hetzelfde zijn (thema etc). Misschien een idee om als toevoeging van dit topic opdezelfde manier ook 3 screens te maken, maar dan met zelfde desktop en thema etc.

De reden waarom ik twijfel is dat ik mijn laptop waarschijnlijk ga aansluiten op een scherm waarop ik 1650 x 1050 draai.

[ Voor 4% gewijzigd door KraveN op 27-01-2008 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
KraveN schreef op zondag 27 januari 2008 @ 21:03:
Ik zit er ook aan te denken om een dell xps 1530 te kopen, echter ben ik nog niet zeker over de resolutie. Nu staan er in de startpost 3 desktop op 15 inch. Op basis daarvan zou ik kiezen voor de 1440 x 900 resolutie. Nu is het vrij moeilijk vergelijken omdat de 1440 x 900 en de 1650x1050 screens niet hetzelfde zijn (thema etc). Misschien een idee om als toevoeging van dit topic opdezelfde manier ook 3 screens te maken, maar dan met zelfde desktop en thema etc.

De reden waarom ik twijfel is dat ik mijn laptop waarschijnlijk ga aansluiten op een scherm waarop ik 1650 x 1050 draai.
Heb je moeite met het lezen van kleine letters? Kies dan 1400x900. Zo niet, kies dan lekker voor 1650x1050, want als je aan 1680x1050 gewend raakt door die grote scherm, dan is het meteen een achteruitgang mocht je een keer gewoon lekker op de bank willen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wassasin
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-03-2024

Wassasin

Hippe kip

Daar kan ik nu helaas niet achter komen. Ik zal kijken wanneer ik weer in een OS zit.
MeTAlMollY826 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 20:03:
[...]

Ook hier werd ik netjes geholpen, deze persoon noteerde mijn gegevens en vertelde mij dat er de volgende dag al een monteur zou langskomen met een nieuwe HD. De monteur was er inderdaad een dag later al en nu zit er nu een nieuwe HD in m'n XPS1530, dus ik kan weer werken :). Prima service dus.

P.S. Wat je zelf alvast kunt doen is na het opstarten van je XPS, F12 indrukken (na BIOS scherm).
Vanuit het keuzemenu kun je nu een 'self diagnostic' test uitvoeren. Met deze tests wordt de hardware gecontroleerd. Kun je ook direct eventuele HD fouten zien. Mij is gevraagd dit te doen tijdens de telefonische hulp en inderdaad ik kreeg een error tijdens een bepaalde HD test.

Succes met je probleem.
De diagnostiek geeft simpelweg aan dat er geen hardeschijf geplaatst is, terwijl hij wel hoorbaar opstart. Ook hoor ik nu een geluid dat lijkt aan te geven dat de koppen vrij kunnen bewegen. Ik zal morgen even wachten op een mailtje en indien ik niets hoor direct bellen.

Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn acer draait ook op vista.
Ik zit nu terug op mijn oude laptop online. nen Pentium 4, 1,7 ghz; met XP. gewoon omdat mijne 4dagen oude laptop nu al weigert om op internet te gaan , ben acer vergeten op school.
Moeten der maar mee voort zeker? heb zo'n systeemscan laten uitvoeren door op F12 te duwen, heb het gevoel da die koeler nu veel meer van zich laat horen als daarvoor. is dat een gedacht, of bevestigen der dat nog?

grrr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hurricane schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 08:12:
[...]

Ik heb hetzelfde nummer bij mijn bestelling erbij staan. Zal als ik hem heb even melden welk scherm het is.
Dit is een Samsung scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Idd ik had precies etzelfde: Woensdagavond besteld, donderdagochtend bestelling gewijzigd en betaald, vrijdagochtend in pre-productie. 's Middags in productie 's avonds werd de levering voorbereid. Zaterdagochtend was de bestelling verzonden. UPS zegt nu dat de verwachtte leverdatum 30 Januari is. Dus in zes dagen zou hij binnen moeten zijn :D .

Edit:
@hierboven;

Hoe bevalt dat scherm? Jij had toch ook een WSXGA+ scherm?

[ Voor 10% gewijzigd door boaty op 28-01-2008 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 21:45:
[...]

heb je ook een SEC? Hoe reageerde Dell toen je klaagde over het scherm? heb je voor een LG gevraagd?
wat was nog meer niet goed?
moet je je laptop eerst terugsturen (op kosten van DELL??) en krijg je daarna pas een nieuwe of komen ze hem omruilen?
Ja ik heb ook een SEC
Men wist niets van slechte schermen af, ik was natuurlijk de enige met een slecht scherm
Rechter speaker is defect.
en de metalen bovenplaat zit aan de rechterkant niet goed.

Er is bij mij een monteur geweest, maar die durfde er niet aan te werken (echt waar)
hij had 6 grote dozen(waaronder refurbished parts) bij zich
Ik wil geen gebruikt materiaal in een nieuwe laptop
ik heb toen zelf weer met Dell gebeld , uitgelegd, en er is mij een nieuwe laptop beloofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boaty schreef op maandag 28 januari 2008 @ 09:57:
Idd ik had precies etzelfde: Woensdagavond besteld, donderdagochtend bestelling gewijzigd en betaald, vrijdagochtend in pre-productie. 's Middags in productie 's avonds werd de levering voorbereid. Zaterdagochtend was de bestelling verzonden. UPS zegt nu dat de verwachtte leverdatum 30 Januari is. Dus in zes dagen zou hij binnen moeten zijn :D .

Edit:
@hierboven;

Hoe bevalt dat scherm? Jij had toch ook een WSXGA+ scherm?
Zie een paar bladzijden terug
het is wazig, net ofdat het heel erg vuil is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 10:40:
Ik weet dat je niet over levertijd mag posten maar hoe kan het dat sommigen hun dell xps m1530 in 1,5 week binnen hebben en ik moet bijvoorbeeld een maand wachten? ligt dat aan de configuratie?
Heb je toevallig een 6-cell batterij besteld en een 1440x900 scherm?

Trouwens:

WSXGA+ 1680x1050 Panels
  • LG Philips LPLF300 - Dell P/N: XK309 - Size: 15.4" - Experience: Not Grainy
  • Samsung SEC3350 - Dell P/N: RW985 - Size: 15.4" - Experience: Grainy
  • WSXGA/WXGA+ 1440x900 Panels
  • AU Optronics AUO2077 - Dell P/N: GU429 - Size: 15.4" - Experience: Grainy
  • Samsung SEC3157 - Dell P/N: Unknown - Size: 15.4" - Experience: Some Grain
  • LG Philips LPLDF00 - Dell P/N: XP059 - Size: 15.4" - Experience: Not Grainy
  • Samsung SEC4457 - Dell P/N: Unknown - Size: 14.1" - Experience: Grainy
  • WXGA 1280x800 Panels
  • AU Optronics (Model Unknown) - Dell P/N: UX303 - Size: 14.1" - Experience: Unknown
  • LG Philips LPL0000 - Dell P/N: WR362 - Size: 14.1" - Experience: Not Grainy
bron: http://forum.notebookreview.com *klik*

Enige goede scherm is de LG dus. De Samsung kan redelijk zijn tot slecht. Ligt maar net aan het model dat je hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Liquid op 28-01-2008 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Laatst online: 16:06
Liquid schreef op maandag 28 januari 2008 @ 10:50:
[...]
Trouwens:

[.........
Enige goede scherm is de LG dus. De Samsung kan redelijk zijn tot slecht. Ligt maar net aan het model dat je hebt.
Geweldige info! Wat is je bron? Je kan dus aan het part number (P/N) zien wat je hebt...

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 10:40:
Ik weet dat je niet over levertijd mag posten maar hoe kan het dat sommigen hun dell xps m1530 in 1,5 week binnen hebben en ik moet bijvoorbeeld een maand wachten? ligt dat aan de configuratie?
boaty schreef op maandag 28 januari 2008 @ 09:57:
Die van mij heeft volgens Dell zelf nog steeds een verwachte leverdatum van 25-02-2008 8)7 . Dus neem dat maar met een pot zout. Volgens mij geven ze die datum gewoon heel ruim op zodat ze in ieder geval niet te laat leveren, wat vroeger regelmatig gebeurde en waar ook erg over geklaagd werd.

[ Voor 17% gewijzigd door boaty op 28-01-2008 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:19

Thandor

SilverStreak

Modbreak:Gelieve even de topicwaarschuwing in acht nemen mensen :o. Het zeuren over levertijden zal de levertijd echt niet verkorten. Zo'n laptop komt echt wel een keer binnen :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
Terror schreef op maandag 28 januari 2008 @ 10:53:
[...]

Geweldige info! Wat is je bron? Je kan dus aan het part number (P/N) zien wat je hebt...
Maar dus nog steds niet op voorhand... Bij mij staat er immers een artikelcode op de bestelbon, nl. 230-10143 voor het 1440x900 scherm, en dat is gelijk voor alle 1440x900 schermen.

[ Voor 6% gewijzigd door needless to say op 28-01-2008 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat klopt!

Weet iemand of er op elke xps m1530 een hdmi uitgang zit. Of alleen als je een blueray speler hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-09 08:08
Ik heb een 1680x1050 (T7500, 6 cell battery) besteld, als mijn notebook (hopelijk deze week) binnen is laat ik wel weten wat ik heb gekregen, een LG of een Samsung.

[ Voor 17% gewijzigd door pipo1000 op 28-01-2008 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 11:43:

Ja dat klopt!

Weet iemand of er op elke xps m1530 een hdmi uitgang zit. Of alleen als je een blueray speler hebt?
Ja er zit standaard HDMI uitgang aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik krijg als het goed is vandaag mijn XPS 1530 binnen met WSXGA 1680 X 1050 scherm zal eens even nakijken welk scherm er op zit en wat de kwaliteit is.

Kan iemand me vertellen wat voor soot geheugen ik er in moet bestellen. Ik heb op geheugen.com door de lijsten heen gezocht maar de xps 1530 staat er niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaiGht
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-09 10:31
Ik ga vandaag mijn laptop bestellen ...

Maar nu wil ik dus telefonisch aangeven dat ik ALLEEN de laptop bestel als ik een LG scherm krijg, kan ik dat vragen?

En kunnen zij mij weigeren door te zeggen dat ze niet van te voren weten welk scherm ik krijg?

Dus om het kort samen te vatten; Kan ik aangeven dat ik alleen een Dell XPS M1530 bestel mits ik een LG scherm krijg, zo niet dat ik dan het apparaat terug stuur en mijn geld retour krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Laatst online: 15-10-2024
Ik zou graag willen weten of jullie de upgrade in de XPS-1530 van 3gig --> 4gig RAM
de €100 waard vinden of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noteboeki schreef op maandag 28 januari 2008 @ 12:40:
Ik zou graag willen weten of jullie de upgrade in de XPS-1530 van 3gig --> 4gig RAM
de €100 waard vinden of niet?
Ik neem aan dat je bij de configuratie met 3 gig geheugen, 1x 1 gig en 1x 2 gig hebt. Dit zou betekenen dat je voor de upgrade van 1 naar 2 gig 100 euro betaald. Je kunt dan veel beter online een extra 2 gig geheugen bankje bestellen... kun je die 1 gig die je overhoudt nog verkopen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
XxKr0n3xX schreef op maandag 28 januari 2008 @ 12:23:
Ik krijg als het goed is vandaag mijn XPS 1530 binnen met WSXGA 1680 X 1050 scherm zal eens even nakijken welk scherm er op zit en wat de kwaliteit is.

Kan iemand me vertellen wat voor soot geheugen ik er in moet bestellen. Ik heb op geheugen.com door de lijsten heen gezocht maar de xps 1530 staat er niet tussen.
Kijk op de website van Corsair of Kingston.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AaiGht schreef op maandag 28 januari 2008 @ 12:27:
Ik ga vandaag mijn laptop bestellen ...

Maar nu wil ik dus telefonisch aangeven dat ik ALLEEN de laptop bestel als ik een LG scherm krijg, kan ik dat vragen?

En kunnen zij mij weigeren door te zeggen dat ze niet van te voren weten welk scherm ik krijg?

Dus om het kort samen te vatten; Kan ik aangeven dat ik alleen een Dell XPS M1530 bestel mits ik een LG scherm krijg, zo niet dat ik dan het apparaat terug stuur en mijn geld retour krijg?
nee, diit kan niet!
bestellen en afwachten is het motto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
XxKr0n3xX schreef op maandag 28 januari 2008 @ 12:23:
[..]
Mijn 1530 is zojuist afgeleverd hoorde ik. Ik zal straks meteen even kijken welk type scherm ik heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
Over kredietkaart en leveringsplaats:

Eerst kwam mijn bestelling niet door omdat mijn leveringsplaats niet dezelfde was als het adres dat geregistreerd staat bij de kredietkaart. Na aanpassing van het leveringsadres kon de bestelling toch doorgaan.

Na nog eens bellen bij Dell blijkt dat ik de laptop toch ergens anders kan laten leveren, maar enkel wanneer UPS hem heeft. Ik krijg een mail wanneer UPS hem heeft en moet dan terugbellen naar Dell, waarop het adres aangepast zal worden. Allemaal ingewikkeld voor een eenvoudig iets, maar het komt in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Laatst online: 15-10-2024
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 12:50:
[...]

Ik neem aan dat je bij de configuratie met 3 gig geheugen, 1x 1 gig en 1x 2 gig hebt. Dit zou betekenen dat je voor de upgrade van 1 naar 2 gig 100 euro betaald. Je kunt dan veel beter online een extra 2 gig geheugen bankje bestellen... kun je die 1 gig die je overhoudt nog verkopen ook.
Oke dankjewel!
Maakt het verder nog uit als je er bv een 2 gig reepje van een ander merk naast
doet of moeten ze echt beide van hetzelfde merk zijn?

Weet iemand toevallig welk merk/type RAM geheugen Dell in de XPS-1530 gebruikt
Of is dit verschillend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
SEC3350 zegt mijn beeldscherm ik vind er echter niets mis mee. Ik heb de WSXGA 1680x1050 versie.

Nog een vraagje heeft er iemand al succesvol Win XP er op gegooid met de drivers op notebookreview. Zo ja draait het in orde of zijn er nog problemen mee?
Pagina: 1 ... 8 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Dell XPS 1530 ervaringen topic. Gelieve géén 1330 gerelateerde zaken hier plaatsen! Tevens zijn meldingen over 'Ik heb 'm ook besteld! Hoelang moet ik nog wachten?' helemaal niet interessant, het product komt echt wel; posten daarover in dit topic zal de levertijd echt niet doen verkorten ;).