Deze keer had ik wat problemen met mijn bestelling bij dell:
Ik had op 31 December ook een m1530 besteld. Dit had ik via de telefoon gedaan i.v.m. een snellere HD (160gb 7200RPM) die niet via de website te bestellen was. Allereerst raakten ze daar mijn bestelling
kwijt. Ik stond ingeschreven als nieuwe klant en in de logs bleek inderdaad dat ik
iets besteld had. Nu moest ik dus een nieuwe bestelling plaatsen, terwijl alle kortingen verlopen waren. Alsnog is dit wel goed gegaan, de telefoniste geloofde mijn verhaal.
Op 8 Januari kreeg ik een bevestiging, ik heb meteen betaald. Na twee weken in preproductie te hebben gestaan stond mijn laptop eindelijk in productie. Op 23 Januari werd mijn laptop verstuurd. Ik kreeg mijn laptop 25 Januari binnen.
Alles werkte perfect. Hij ziet er enorm gelikt uit, voelt fijn aan en draait als een tiet. Ik heb geen problemen met mijn scherm of toetsenbord. Ik heb echter wel last van het 2-pins-adapter-schok-probleem. Ik heb Vista opnieuw geïnstalleerd, Ubuntu 7.10 erop gedaan, alles geüpdate en mijn collectie muziek via een lan-kabeltje geüpload. (Alles op Ubuntu werkte trouwens out-of-the-box) Hierna heb ik nog een tijdje Supreme Commander op Vista gespeelt, alles draaide perfect.
Gisteravond, één dag nadat ik mijn laptop binnen had, crashde ineens Ubuntu compleet. (nog nooit meegemaakt

) Ik zette hem uit, zette hem weer aan, en mijn hardeschijf begon rare geluiden te produceren. Nu hoor ik de HD wel starten, hij probeert dan iets te lezen, maar hij blijft maar tikken. De bios en de diagnostiek van de laptop geven aan dat er geen HD geplaatst is.
Ik heb Dell support gemailt. Nu moet ik dus waarschijnlijk wachten op een reactie en dan moet ik een afspraak maken voor iemand die langs komt om te kijken of mijn HD daadwerkelijk dood is. Hopelijk krijg ik dan meteen een nieuwe HD en zit ik niet nog langer zonder werkende laptop.
Heeft iemand ervaring met de onsite support van Dell?