[Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 20 Laatste
Acties:
  • 112.228 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 13:54
Dat vraag ik me ook af, ik wil misschien ook XP gaan draaien (dual boot OS X x86??), als dit veel sneller is. Ik wil erg veel gaan gamen, en DX10 interesseert me niet, dus als XP een lekkere boost geeft, wil ik dat wel gaan draaien. Alleen de drivers dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ hierboven:

Langs hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:12
XxKr0n3xX schreef op maandag 28 januari 2008 @ 15:59:
SEC3350 zegt mijn beeldscherm ik vind er echter niets mis mee. Ik heb de WSXGA 1680x1050 versie.

Nog een vraagje heeft er iemand al succesvol Win XP er op gegooid met de drivers op notebookreview. Zo ja draait het in orde of zijn er nog problemen mee?
Ook geen last bij het scrollen? Het scherm is niet vaag ofzo? Ik krijg hem morgen of overmorgen binnen dus grote kans dat er bij mij hetzelfde scherm op zit als bij jou.

[ Voor 52% gewijzigd door boaty op 28-01-2008 16:34 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 11:01
XxKr0n3xX schreef op maandag 28 januari 2008 @ 15:59:
SEC3350 zegt mijn beeldscherm ik vind er echter niets mis mee. Ik heb de WSXGA 1680x1050 versie.

Nog een vraagje heeft er iemand al succesvol Win XP er op gegooid met de drivers op notebookreview. Zo ja draait het in orde of zijn er nog problemen mee?
Ik heb deze parts:

Scherm: Samsung SEC3350
HDD: ST9160823AS

Het scherm lijkt wat donker, ik bekijk het straks ff verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillion01
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 09:06

Zillion01

Obey your screen!

noteboeki schreef op maandag 28 januari 2008 @ 12:40:
Ik zou graag willen weten of jullie de upgrade in de XPS-1530 van 3gig --> 4gig RAM
de €100 waard vinden of niet?
Dan moet je dus wel een 64 bits OS gaan installeren, Vista 32 bits zoals ie afgeleverd wordt kan maximaal 3 gb gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm-Jan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-09 15:18
K-2SO schreef op maandag 28 januari 2008 @ 16:50:
[...]

Ik heb deze parts:

Scherm: Samsung SEC3350
HDD: ST9160823AS

Het scherm lijkt wat donker, ik bekijk het straks ff verder..
Die van mij is er ook _/-\o_ wat een geweldig ding, beter dan ik had verwacht (en ik verwachte al een heel mooi gewelig ding)

Ik heb hetzelfde scherm en HDD

Afstandsbediening wou eerst niet maar het plaatsen van de batterij moest heel precies gebeuren 8)7

Ga vanavond wel wat foto's maken en hier neer zetten.

PS. geen last van tinteling of toetsenbord wat te hoog is.
zo even de DVD-speler testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
boaty schreef op maandag 28 januari 2008 @ 16:33:
[...]

Ook geen last bij het scrollen? Het scherm is niet vaag ofzo? Ik krijg hem morgen of overmorgen binnen dus grote kans dat er bij mij hetzelfde scherm op zit als bij jou.
Nee nog geen merkbare problemen gehad.

Ik heb zojuist windows XP PRO SP2 geinstalleerd hieronder mijn stappen voor wie er interesse heeft

Stappen in de BIOS

1.)Boot sequence op CD/DVDrom eerst gezet
2.)Serial ATA op ATA gezet
3.)Flash module gedisabled.

Stappen in windows setup

1.)Windows XP PRO SP2 cd gebruikt voor de basis installatie
2.)Alle partities behalve de 118mb partite verwijdert. Geen idee waar die voor is maar als dat de MBR is moet je weer gaan fdisken enzo en daar had ik geen zin in.
3.)Drivers van Notebook review gedownload en op een cdtje gefikt(dit zijn 2 zipfiles te vinden op deze pagina's let op download start automagisch):4.)Volgorde van installeren:
  • Chipset
  • Video
  • Audio
  • Netwerk (bekabeld)
  • Netwerk (wi-fi)
  • Biometrics
  • CF reader
  • De rest
5.)Paar reboots verder en super snel WinXP systeem zonder bloatware van Dell.

Achteraf gezien hoefde ik eigenlijk s-ata niet te disablen omdat ik een windows xp pro sp2 cd heb. Alle versies daarvoor vereisen dat je de s-ata drivers op voorhand installeert tijdens de setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-08 09:32
En wat moet je doen als je een super snel Win Vista systeem zonder bloatware van dell wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Vista opnieuw installen, ik neem aan dat je er een Vista instal DVD erbij krijgt?? (ik heb er nog wel 1, maar toch.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg om een M1530 te kopen maar heb nog de volgende 2 vragen :
  • Is het mogelijk om met de M1530 5.1 surround geluid weer te geven via een versterker?
    Heeft iemand bijv. ervaring met het aansluiten van een spdif kabel op zijn versterker via de s-video uitgang vd laptop ?
    Bij Dell in de US hebben ze een adapter voor de M1710 beschikbaar waarmee dit mogelijk zou moeten zijn.
    (http://accessories.us.del...&s=dhs&cs=19&sku=310-8272)
  • Zijn er mensen die een dode (sub)pixel op hun scherm hebben aangetroffen ?
    Zo, ja hoe gaat Dell hier dan mee om ?
    Kan ik de laptop terug sturen of moet ik een bepaald aantal accepteren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 21:24:
je kunt de fabrikant zien: apparaatbeheer - beeldscherm - eigenschappen - detail en dan hardware ID. hierstaat SEC3350. als googled zie dat dit samsung is
Erg vreemd!!! Net nog even gekeken naar het scherm en nu staat er default_monitor terwijl er vrijdag nog SEC3350 stond.... Hoe kan dat? Driver update van VISTA?

Daarnaast kan ik vandaag niet meer de helderheid instellen van het scherm; zowel aangesloten op de 220V als op de accu werkend. heeft dit enig verband?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm-Jan
Hier dan wat foto's

Afbeeldingslocatie: http://xs123.xs.to/xs123/08051/img_0396332.jpg.xs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xs123.xs.to/xs123/08051/img_0397494.jpg.xs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xs123.xs.to/xs123/08051/img_0398388.jpg.xs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xs123.xs.to/xs123/08051/img_0399204.jpg.xs.jpg

Hij haald een score van 4.8 in Vista
Afbeeldingslocatie: http://xs123.xs.to/xs123/08051/img_0400612.jpg.xs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
@Harm-Jan:
Jij hebt een 6-cell accu zo te zien he? Wat is jouw accuduur? Met scherm volle sterkte en wifi aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 22:46
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 19:48:
[...]

Erg vreemd!!! Net nog even gekeken naar het scherm en nu staat er default_monitor terwijl er vrijdag nog SEC3350 stond.... Hoe kan dat? Driver update van VISTA?

Daarnaast kan ik vandaag niet meer de helderheid instellen van het scherm; zowel aangesloten op de 220V als op de accu werkend. heeft dit enig verband?
Dat is raar! En wat als je met Everest of SIW (System Information for Windows) kijkt?

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog vreemder: een restart en er staat weer SEC3350 en kan ik de helderheid weer instellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm-Jan
silmaril8 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 20:07:
@Harm-Jan:
Jij hebt een 6-cell accu zo te zien he? Wat is jouw accuduur? Met scherm volle sterkte en wifi aan?
Afbeeldingslocatie: http://xs223.xs.to/xs223/08051/untitled-1489.jpg.xs.jpg

Boven met "Hoge Prestaties"
Onder met "Energiebesparing"

Opladen moet dus wel altijd mee, misschien ga ik later een 9-cell bij bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
2 uur en 22 min valt nog best mee voor een 6cel accu. Bedankt voor de snelle info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik partities wil aanmaken met paragon partition manager dan krijg ik "the hard drive contains invalid partition(s) "

Weet iemand wat ik kan doen om alsnog meerdere partities aan te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Niet online
Nog even ter aanvulling op mijn post.

Serial-ATA op windows XP NA reinstall
Om s-ata aan de praat te krijgen onder windows XP moet je een achteraf nog een driver installeren is niet gecompliceerd en kost nauwelijks tijd.

Op onderstaande link vind je de beschrijving. De beschrijving is gemaakt op een XPS M1330 maar werkt ook op een M1530. Op de mijne heeft het prima gewerkt.

link naar beschrijving serial-ata install: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=164159

Niet herkende bluetooth module op windows XP NA reinstall
De bluetooth module zit op een of andere manier niet in de driver packs. Onderstaand de download link naar de bluetooth driver install.

Let op! De driver installer package is voor Windows Vista gemaakt dus je kunt de driver niet installeren via de normale setup je zult hem via je device manager met de hand moeten toevoegen.

link naar bluetooth installer: http://ftp.us.dell.com/network/R140135.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 00:54
XxKr0n3xX, Merci voor je hulp, ik ga de mijne ook zo snel mogelijk updaten naar XP :D (nee ik heb het niet fout, het is geen downgrade :P)
Voor de rest, merk je het verschil met XP? Eigenlijk is dit waarschijnlijk een domme vraag, want zeker is XP veel beter dan Vista, maar in hoeverre? Trouwens heel erg bedankt voor je links, zal ik ook moeten gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
Gisteren nog eens een beetje mee gespeeld, wat een mooie laptop zeg. :)
De mijne zit fysiek goed in elkaar, niets schuin of een bol keyboard oid. alles netjes.
Ik sta echt te kijken van z'n snelheid, een Vista score van 4.8 is zeker niet verkeerd dacht ik.
Ook heb ik totaal geen last van een wazig beeldscherm, lekker helder en zowat geen bleeding. Echter heb ik 1 dode (sub)pixel gevonden wat ik wel een beetje jammer vind.

Waarom zou je Vista er trouwens afgooien ? Dat loopt als een speer op dit systeem ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Niet online
Mudi schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 01:14:
XxKr0n3xX, Merci voor je hulp, ik ga de mijne ook zo snel mogelijk updaten naar XP :D (nee ik heb het niet fout, het is geen downgrade :P)
Voor de rest, merk je het verschil met XP? Eigenlijk is dit waarschijnlijk een domme vraag, want zeker is XP veel beter dan Vista, maar in hoeverre? Trouwens heel erg bedankt voor je links, zal ik ook moeten gebruiken
NP is alleen een samenvatting van wat er op andere fora staat hoor :)

Ik ben vanuit mijn werk alleen maar windows XP Pro gewend eigenlijk. De overstap naar Vista vond ik erg groot en na een paar uurtjes met de laptop gevogeld te hebben kon ik er toch niet echt lekker aan wennen.

Ik was er ook niet zeker van of de games die ik graag speel zouden draaien op Windows Vista.(lees: Final Fantasy XI Online, WoW(die zal wel)). Daarom was een "downgrade" voor mij wel een vereiste.

Ik heb het idee dat het allemaal wel wat soepeler loopt dan Windows Vista maar ik moet er wel bij vertellen dat ik alle grafische opsmuk van XP ook altijd uit zet en puur voor performance ga.

Maak overigens niet de fout Windows XP 64bit te installeren hier is nog geen voltallige driverset voor te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 08:52
XxKr0n3xX schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 08:45:
Ik was er ook niet zeker van of de games die ik graag speel zouden draaien op Windows Vista.(lees: Final Fantasy XI Online, WoW(die zal wel)). Daarom was een "downgrade" voor mij wel een vereiste.
Je weet niet zeker of de downgrade nodig is, maar toch noem je het een vereiste? Zou het niet makkelijker geweest zijn om het eerst eens te installeren, om te zien of het toch niet lukt? Volgens de site van deze spellen is het trouwens wél mogelijk om ze te installeren op Vista.

Trouwens, Vista raak je echt snel gewend hoor. Maar dit gaat nu meer over Vista dan de m1530.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
silmaril8 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 21:10:
2 uur en 22 min valt nog best mee voor een 6cel accu. Bedankt voor de snelle info!
Dat is de software-schatting: hoe nauwkeurig is die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk dat die 2u20 voor een 6cel inderdaad redelijk lang is. Ikzelf heb een 9cel-batterij en die gaat wel redelijk lang mee, zelfs op volledige lichtsterkte en met wifi aan. Ik denk dat ik dan aan een uur of 3 kom. met alles wat minder kan er wrsl nog een uur of zo bij. 'k Zou het eens moeten testen. :-) Nog altijd tevreden over 't machien. Gisteren 3-pins adapter gevraagd, en gekregen. Tinteling was niet zo pijnlijk, maar wel nogal verschiet-achtig...
En vista draait er inderdaad zéér vlot op. Zelfs het opstarten gaat vlot, en er staat al wat software op... De bloatware kan wel redelijk makkelijk verwijderd worden, wat de performantie zowat verdubbelt ;-) :-P
Kortom, nog steeds een A+ laptop, zou ze niet ruilen voor een ander model dat vandaag op de markt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
Waar letten de mensen met een 'grainy' scherm nu eigenlijk precies (tests etc.) op ?
Ik zie namelijk wel een duidelijk verschil in weergave met een HP NC6320 van de zaak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 09:59:
denk dat die 2u20 voor een 6cel inderdaad redelijk lang is. Ikzelf heb een 9cel-batterij en die gaat wel redelijk lang mee, zelfs op volledige lichtsterkte en met wifi aan. Ik denk dat ik dan aan een uur of 3 kom. met alles wat minder kan er wrsl nog een uur of zo bij. 'k Zou het eens moeten testen. :-) Nog altijd tevreden over 't machien. Gisteren 3-pins adapter gevraagd, en gekregen. Tinteling was niet zo pijnlijk, maar wel nogal verschiet-achtig...
En vista draait er inderdaad zéér vlot op. Zelfs het opstarten gaat vlot, en er staat al wat software op... De bloatware kan wel redelijk makkelijk verwijderd worden, wat de performantie zowat verdubbelt ;-) :-P
Kortom, nog steeds een A+ laptop, zou ze niet ruilen voor een ander model dat vandaag op de markt is.
vorige week heb ik ook de tinteling gemerkt... echter niet op het aluminium naast de touchpad maar langs de zijkant van het scherm.

Als je een nieuwe lader besteld, moet je die oude dan terug opsturen of mag je die dan gewoon houden? Is dit via de support in Ierland?

Vista liep in het begin bij mij helemaal niet goed. ik heb nu een Dell recovery gedaan, dus gewoon terug naar de fabriekstoestand gezet. Het loopt al veel vlotter heb ik de indruk. straks eens crysis spelen om te testen, voordien liep die al vierkant bij de introductiefilmpjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Niet online
needless to say schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 09:44:
[...]

Je weet niet zeker of de downgrade nodig is, maar toch noem je het een vereiste? Zou het niet makkelijker geweest zijn om het eerst eens te installeren, om te zien of het toch niet lukt? Volgens de site van deze spellen is het trouwens wél mogelijk om ze te installeren op Vista.

Trouwens, Vista raak je echt snel gewend hoor. Maar dit gaat nu meer over Vista dan de m1530.
Laatste over XP en Vista geneuzel:)
WoW zou zeker zonder problemen draaien is ook een veel nieuwere game. Op verschillende fora heb ik gelezen dat FFXI niet lekker draaide onder Vista en dat je bijvoorbeeld in game wat performance problemen zou kunnen krijgen, vooral met Nvidia kaarten onder Vista bleek dit het geval te zijn. (Fora: Bluegartr KillingIfrit). Zoek maar op nvidia+vista+ffxi veel problemen vooral met de 8 series kaarten.

Dat plus het feit dat ik WinXP een heel prettig besturings systeem vind was voor mij voldoende reden om te downgraden. Het voelde voor mij als een vereiste. Had het niet gelukt had ik een windows vista cd er in gegooid en de boel een clean install met vista gegeven en eraan moeten wennen. Niet geschoten is altijd mis. En to each his own wat betreft besturingssystemen.

Over de laptop
Ik heb geen problemen met het scherm ik heb de SEC3350 (samsung) met wsxga 1680x1050 ook met scrollen wordt het allemaal niet vager. Ik heb van het werk een Compaq / HP NX8220 en als ik de beelschermen vergelijk is het beeldscherm van de compaq / hp slechter.

Ik moet zeggen dat ik zeker te spreken ben over het scherm. Bij vorige werkgevers heb ik een Dell Latitude LS400 gehad en een Dell D640 waarvan de schermen een stuk vager waren en het altijd was alsof er een soort waas overheen hing.

Ik heb geen last van de tintelingen of van een toetsenbord wat deels verhoogd ligt.

Wat me wel opvalt is dat de aanrakingsgevoelige knoppen aan de bovenzijde van het toetsenbord (mute, volume + en -) wat slecht reageren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 10:43:
[...]
...
Als je een nieuwe lader besteld, moet je die oude dan terug opsturen of mag je die dan gewoon houden? Is dit via de support in Ierland?
...
Je mag je oude houden. :-) Ze sturen gewoon een nieuwe 3-pin adapter op. Volgens mij was het India of zo... Klonk niet echt Iers of GB Engels. Maar 't ging wel vlot. Hou er wel rekening mee dat je lang aan de lijn kan hangen voordat je 'bedient' wordt. Heb gisteren de telefoon een half uur laten open liggen vooraleer 't mijn beurt was. Gewoon op luidspreker zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de geforce 8600 is niet op vooraad bij dell, getuigen dit onderstaande mailtje. vandaag gekregen van dell support.

Bedankt voor uw bestelling bij Dell B.V.. Graag willen wij u informeren over de status van uw order.

Tot onze spijt zijn enkele onderdelen niet voorradig en heeft uw order vertraging opgelopen. Uw order zal in productie worden genomen zodra alle onderdelen aangeleverd zijn. De verwachte afleverdatum is op dit moment 19-02-2008.

Het vertraagde onderdeel is GRAPHICS CARD 256MB NVIDIAGEFORCE GO 86. Die een extra levertijd van +10 heeft.

Wij raden u aan om regelmatig onze website te controleren voor de status aangezien de afleverdatum nog kan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand al gewerkt met de Bluetooth verbinding, ttz een muis en/of keyboard?
Ik krijg de laptop binnenkort ook binnen, en ik was ondertussen al eens aan't rondzien voor een mooi setje (suggesties?) maar eerst eens polsen of het allemaal wel soepel gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
XxKr0n3xX schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 10:43:
[...]

Over de laptop
Ik heb geen problemen met het scherm ik heb de SEC3350 (samsung) met wsxga 1680x1050 ook met scrollen wordt het allemaal niet vager. Ik heb van het werk een Compaq / HP NX8220 en als ik de beelschermen vergelijk is het beeldscherm van de compaq / hp slechter.
Ik constateer nu toch wel een wat korrelig beeld. Vooral als ik de laptop nu zo naast 2 normale TFT's heb staan valt het ontzettend op. Het is met name te zien op een lichte (witte) achtergrond.

Owja, en het tintelen heb ik ook. Als je met je fingers over het alu heen streeld en tegelijkertijd de adapter onplugged stopt het ineens. Dit ga ik alvast even melden bij DELL.

[ Voor 13% gewijzigd door K-2SO op 29-01-2008 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Ik heb mijn laptop vanochtend ook binnengekregen, en ik heb dus ook het Samsung scherm. Het viel mij ook niet echt tegen, had het erger verwacht maar heb ook eigenlijk nog geen tijd gehad om het goed te bekijken. Vanmiddag heb ik tentamen en vanavond moet ik werken dus moet nog effe geduld hebben tot morgen om hem te testen.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 10:43:

Support is inderdaad toch in Ierland. :-) Net bevestigingsemail gehad voor batterij. Nu wachten tot ze die afleveren he... 't Gaat wel vlug. Goed teken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
boaty schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 13:16:
Ik heb mijn laptop vanochtend ook binnengekregen, en ik heb dus ook het Samsung scherm. Het viel mij ook niet echt tegen, had het erger verwacht maar heb ook eigenlijk nog geen tijd gehad om het goed te bekijken. Vanmiddag heb ik tentamen en vanavond moet ik werken dus moet nog effe geduld hebben tot morgen om hem te testen.
Ik ben inmiddels met Photoshop aan de slag gegaan en nu weet ik het zeker. Dit accepteer ik niet. Wat een korrelig scherm zeg. :( Straks ga ik DELL bellen en vragen om een oplossing en ik confronteer ze meteen met het wereldwijde probleem met de Samsung schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:31
K-2SO schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:10:
[...]

Ik ben inmiddels met Photoshop aan de slag gegaan en nu weet ik het zeker. Dit accepteer ik niet. Wat een korrelig scherm zeg. :( Straks ga ik DELL bellen en vragen om een oplossing en ik confronteer ze meteen met het wereldwijde probleem met de Samsung schermen.
Idd, ik zou zeker niet op je kop laten zitten.
Het probleem met de beeldschermen bij dell is al duizend maal op forums over heel de wereld uitvoerig besproken, ik vind het ook echt niet kunnen dat je op XPS en Vostro laptops met zo'n bagger schermen afkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Bah, ik hoop niet dat ik ook een slecht scherm heb. Trouwens ook balen dat er geen 8600GT's meer zijn... Mijn uiterste leverdatum was 14 feb, ik hoop niet dat die is verlengt.

Zou het trouwens nog iets uitmaken, dat ik hem via een bedrijf heb besteld??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 22:46
Voor diegene die hem al hebben:

Ship Accessories Euro XPS M1530 - Power Cord, is dat gewoon een kabel voor hier in Nederland of zit er dan ook een kabel voor het Verenigd Koninkrijk bij?

Zo was het namelijk gedaan met de Western Digital MyBook. Zou wel handig zijn als het hier ook zo is, dan hoef ik er geen extra kabel bij te regelen.

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Ansenyi schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:34:
Voor diegene die hem al hebben:

Ship Accessories Euro XPS M1530 - Power Cord, is dat gewoon een kabel voor hier in Nederland of zit er dan ook een kabel voor het Verenigd Koninkrijk bij?

Zo was het namelijk gedaan met de Western Digital MyBook. Zou wel handig zijn als het hier ook zo is, dan hoef ik er geen extra kabel bij te regelen.
Je krijgt enkel een kabel voor het land waarin je besteld hebt.
Anders kunnen ze standaard wel 7 verschillende stekkers leveren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaiGht
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-09 10:31
Hallo mensen!

Ik heb zonet m'n lappy definitief besteld en wou aan jullie 2 dingen vragen:

A. hebben jullie ook extra warrenty?
Ik kreeg telefonisch de aanbieding voor 3 Year Consumer XPS Premium Hardware Support voor de prijs van 2 jaar (lijkt me vrij belangrijk altijd of ben ik de enige die hiervoor kiest?)

B. ik wil graag met win xp pro werken aangezien ik geen vista home wil gebruiken, kan ik gewoon formatteren zoals bij windows xp?

dus prim. boot op cd/dvdrom en dan via win xp pro formatteren en opniuw installeren? of is dat niet mogelijk

groetjes,
aaight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb nu ook het scherm SEC3350 mogen aanschouwen. Het is inderdaad een vrij ruizerig, maar vergeleken met huidige fijutsu's, acer, asus enzo.. kan het er wel mee door.
Echter als je het vergelijkt met de ultra sharp desktop monitors van dell, dan zie je een wereld van verschil.

Persoonlijk denk ik dat de meeste doorgaanse mensen niet eens het verschil opmerken. Dat neemt niet weg dat het "grainy" wel met het blote oog duidelijk te zien is.

Vraag mij alleen af hoe dell dit kan of zou willen oplossen. Zover ik heb kunnen lezen heeft vrijwel iedereen in dit topic een Samsung tft'tje erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
Is er al iemand die met een bluetooth muis op de XPS1530 werkt, en zo ja met welke
heb/hebben je/jullie goede ervaring?
Of werkt een "gewone" draadloze toch beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

En ook ik heb vandaag mijn XPS1530 mogen ontvangen met een SEC3350 scherm. Zal zo Photoshop ook eens installeren en kijken hoe het scherm (1680x1050) zich gedraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Kunnen de mensen met een 1680x1050 scherm ook hun bevindingen over de accuduur hier posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillion01

Zillion01

Obey your screen!

AaiGht schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 16:46:
Hallo mensen!

Ik heb zonet m'n lappy definitief besteld en wou aan jullie 2 dingen vragen:

A. hebben jullie ook extra warrenty?
Ik kreeg telefonisch de aanbieding voor 3 Year Consumer XPS Premium Hardware Support voor de prijs van 2 jaar (lijkt me vrij belangrijk altijd of ben ik de enige die hiervoor kiest?)

B. ik wil graag met win xp pro werken aangezien ik geen vista home wil gebruiken, kan ik gewoon formatteren zoals bij windows xp?

dus prim. boot op cd/dvdrom en dan via win xp pro formatteren en opniuw installeren? of is dat niet mogelijk

groetjes,
aaight
Zoek ff door deze forum thread, beide is besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik vroeg me wat af over die installatie cd's van Vista die je er bij krijgt.
Zijn dat van die recovery disks die je alleen kunt gebruiken als er ook al Vista op stond, of kun je ook gewoon Vista installeren met die disks op een pc waar XP op staat?
Of de XPS M1530 als je er XP op gezet hebt en je later toch weer terug wilt naar Vista....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

silmaril8 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 19:43:
Kunnen de mensen met een 1680x1050 scherm ook hun bevindingen over de accuduur hier posten?
Met een 9-cells accu geeft hij nu nog 4 uur en 22 minuten aan bij 97%.
Draadloos aan en scherm op standje 4/7 op standje gebalanceerd van Vista. (Clean install met vlite)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Smolders
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-01 13:06
@Hurricane
Heb je al getest met Photoshop? Ben benieuwd naar je bevindingen

Ik krijg mijn M1530 morgen, ben benieuwd naar het scherm.
Als het niet goed is gaat hij meteen terug naar Dell
Laat het hier wel weten, als ik dit lees heb ik wel een beetje spijt van de dure upgrade naar een 1680x1050 scherm....

Iemand ervaring met laptops terugsturen naar Dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Hurricane schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 21:42:
[...]

Met een 9-cells accu geeft hij nu nog 4 uur en 22 minuten aan bij 97%.
Draadloos aan en scherm op standje 4/7 op standje gebalanceerd van Vista. (Clean install met vlite)
Wow, dan is die accuduur dus behoorlijk lang?? Ben benieuwd hoe hij het uithoud met een game aan :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
[b][message=29518227,noline]
[..]
Ik krijg mijn M1530 morgen, ben benieuwd naar het scherm.
Als het niet goed is gaat hij meteen terug naar Dell
Laat het hier wel weten, als ik dit lees heb ik wel een beetje spijt van de dure upgrade naar een 1680x1050 scherm....

Iemand ervaring met laptops terugsturen naar Dell?
Ik zou niet al te voorbarig zijn. Het zou jammer zijn van dat scherm, maar dat is m.i. een garantie-geval.
Verder is het echt een zalige laptop, gisteren nog de hele avond vanalles zitten doen op dat ding en hij verbaast me echt keer op keer. De looks, de feels en wat een krachtpatser. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Smolders
@ Serum

Ik las dat jij ook problemen had met het scherm, heb je al iets van Dell gehoord of heb je het daar al aangemeld?
Goed te horen dat je verder wel tevreden bent over de M1530, dat zijn nu echt de redenen waarom ik hem heb uitgezocht.... ik wacht het gewoon even af...
als je niet tevreden bent kun je hem binnen 7 dagen terugsturen... maar daar ga ik niet van uit... ik wil hem nl erg graag gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Laatst online: 12-09 16:06
wOOT, wireless N is nu standaard via webbestelling en ook de keuze voor 200GB 7200 rpm schijven is beschikbaar.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terror schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 09:07:
wOOT, wireless N is nu standaard via webbestelling en ook de keuze voor 200GB 7200 rpm schijven is beschikbaar.
Klopt ze zijn nu zelfs ook goedkoper, helemaal als je kortingsbonnen toepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
Jeroen Smolders schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 08:59:
@ Serum

Ik las dat jij ook problemen had met het scherm, heb je al iets van Dell gehoord of heb je het daar al aangemeld?
Goed te horen dat je verder wel tevreden bent over de M1530, dat zijn nu echt de redenen waarom ik hem heb uitgezocht.... ik wacht het gewoon even af...
als je niet tevreden bent kun je hem binnen 7 dagen terugsturen... maar daar ga ik niet van uit... ik wil hem nl erg graag gaan gebruiken.
Ik heb nu 2x de XPS Technical Service gebeld en 2x krijg ik te horen dat ik meer dan 15 a 20 minuten moet wachten. Dat schiet nou niet erg op moet ik zeggen.
Momenteel ben ik aan het uitzoeken hoe het retourneren in zijn werk gaat.. dit duurt me te lang allemaal.
Beetje jammer dit. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Ik heb nu een dag op een xps1530 gewerkt. Hij is supersnel, zelfs met vista. Alles werkt goed en meteen.

In het begin vond ik het scherm onder de mate, doch net voldoende. Maar als je een paar uurtjes achter je laptop moet werken, dan merk je toch goed duidelijk hoe onrustig dit scherm (SEC3350) eigenlijk is voor je ogen. Het lijkt continue of je niet scherp kan focussen en toch is het niet echt onscherp.

Het effect is vergelijkbaar met een normale schermpje waar je vervolgens een screen protector erop plakt. Hoe goed je het ook doet je ziet altijd wel dat er iets op zit. Als miniscule plakrestjes, maar dan bij ELKE pixel van je scherm!

Bij films kijken etc, dan valt het minder op, maar dan merk je dat je hele dunne zwarte lijntjes door het beeld lopen.

Geprobeerd om er niet op te letten, maar het mag niet baten aangezien ik continue wissel tussen twee schermen. Echt jammer dit, want verder vind ik het echt een geweldig systeem.

Ik moet het denk ik ook maar retourneren. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Laatst online: 12-09 16:06
Misschien heb ik het gemist, maar kan iemand foto's posten van een grainy scherm? Ben nu toch wel benieuwd hoe dat eruit ziet.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Terror schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 10:47:
Misschien heb ik het gemist, maar kan iemand foto's posten van een grainy scherm? Ben nu toch wel benieuwd hoe dat eruit ziet.
Het is vrijwel onmogelijk om dat in beeld vast te leggen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Welke zijn de slechte schermen van de 1530, is dat WXGA of WXGA+ ? Of allebei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Smolders
Die van mij is binnen

Even gekeken, een samsung scherm, en dat zag ik al bij het opstarten.

Het scherm is echt heel erg... slecht...zit nu aan de telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
K-2SO schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 10:04:
[...]

Ik heb nu 2x de XPS Technical Service gebeld en 2x krijg ik te horen dat ik meer dan 15 a 20 minuten moet wachten. Dat schiet nou niet erg op moet ik zeggen.
Momenteel ben ik aan het uitzoeken hoe het retourneren in zijn werk gaat.. dit duurt me te lang allemaal.
Beetje jammer dit. :(
Na ruim 1,5 uur bellen is mijn resultaat 0.

Ik werd eerst doorverbonden van de Nederlandse Technische dienst naar de Engelse technische dienst. Helaas doen ze er niks mee, ze kunnen het scherm vervangen, maar uiteindelijke kunnen ze niet zeggen welk scherm je dan krijg. Het kan slechter worden of beter, maar dat ligt puur aan welke onderdelen ze aangeleverd krijgen.

De enige mogelijkheid was om de laptop te retourneren. Dus ik werd vervolgens doorverbonden met de Nederlandse klantenservice. Daar blijkt dat ik de laptop niet kan retourneren!
Ik heb het zakelijk besteld, zakelijke klanten hebben bij dell geen recht tot retournering. Gekocht is gekocht. Als er iets volgens jou mankeert aan het product, dan kan alleen de technische dienst jou verder helpen door een vervangd product aan te leveren of het probleem op te lossen. Maar Dell onderkent de kwaliteitsverschillen tussen verschillende schermen niet, dus er is niks met de laptop en het scherm aan de hand....

Nou ja, dus voor de mensen die het zakelijk hebben besteld. Pech.
Consumenten mogen het retourneren zonder reden van opgaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zitten nu dus verschillende mensen, waaronder ik, te wachten op de nieuwe lading geforce 8600go, die dell niet op voorraad had. inmiddels is hij al weer 70 euro goedkoper geworden, en is n-wireless standaard. zou dell hier nog iets van coulance tegenover zetten??? cq dreigen met retourneren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Smolders
@ Liquid

Ik zou daar geen genoegen meenemen, laat ze maar komen vervangen totdat hij goed is.

Ben zelf aan het bellen met de engelse service desk... gelukkig ben ik consument als ze niet kunnen garanderen dat ik een goed scherm krijg gaat hij terug... hoe mooi hij er ook uit ziet en met pijn in mijn hart maar ik heb net 15 minuten gewerkt met dat ding het is echt een super laptop alleen ik wordt echt misselijk van het scherm.

Wat al eerder gezegd werd, het lijkt scherp maar je moet telkens focussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Dit is toch echt triest, Dell weet heel erg goed dat die bepaalde schermen gewoon bagger zijn (Samsung, AU Optronics, ...) waarom blijven ze die dan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

phobosdeimos schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 12:04:
Dit is toch echt triest, Dell weet heel erg goed dat die bepaalde schermen gewoon bagger zijn (Samsung, AU Optronics, ...) waarom blijven ze die dan gebruiken?
Omdat Dell ze eenmaal heeft gekocht. Dell gaat niet even uit naastenliefde de schermen weggooien omdat ze wat minder van kwaliteit zijn. Consumenten zijn uiteindelijk ook maar een noodzakelijk kwaad. Net zoals die één jaar garantie terwijl ze van de EU minstens 2 jaar (wettelijke) garantie moeten voorzien (dus geen commerciële).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Smolders
Ik heb net iemand gesproken die de zaak gaat escalleren bij Dell.
Hij heeft beloofd om mij een LG scherm te sturen... wordt vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Jeroen Smolders schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 12:03:
@ Liquid

Ik zou daar geen genoegen meenemen, laat ze maar komen vervangen totdat hij goed is.

Ben zelf aan het bellen met de engelse service desk... gelukkig ben ik consument als ze niet kunnen garanderen dat ik een goed scherm krijg gaat hij terug... hoe mooi hij er ook uit ziet en met pijn in mijn hart maar ik heb net 15 minuten gewerkt met dat ding het is echt een super laptop alleen ik wordt echt misselijk van het scherm.

Wat al eerder gezegd werd, het lijkt scherp maar je moet telkens focussen
Mja ik probeer zometeen nog een keer. Maar in totaal twee verschillende klanten service mevrouwen aan de lijn gehad. Ze zeggen precies hetzelfde (letterlijk). Dat is bij dell natuurlijk altijd al het geval geweest dat je niet door kan komen tot de mensen die echte beslissingen mogen maken.

Echt vreemd, ik heb het ook via het consumentengedeelte besteld, maar bij bedrijfsnaam had ik wel iets ingevuld, dus nu staat het ook op zakelijk.
Waarom staat dat vakje daar dan :P

Oh maar nogmaals. Het is echt een fantatische laptop. In gebruik, in hardware etc. Het is puur het scherm dat zeer ongeschikt is om er lang achter te werken. Cq lezen, surfen, designen etc.

Filmpje kijken gaat er prima op en de kleuren zien er ook wel sprankelend uit. Het haalt het echter absoluut niet bij mijn desktop variant dell ultra sharp 20"

[ Voor 19% gewijzigd door Liquid op 30-01-2008 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Jeroen Smolders schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 12:28:
Ik heb net iemand gesproken die de zaak gaat escalleren bij Dell.
Hij heeft beloofd om mij een LG scherm te sturen... wordt vervolgd
Wat heb je gezegd en was het de Nederlandse Klanten service of de Ierse XPS helpdesk?

[ Voor 10% gewijzigd door Liquid op 30-01-2008 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 12:08:
[...]

Omdat Dell ze eenmaal heeft gekocht. Dell gaat niet even uit naastenliefde de schermen weggooien omdat ze wat minder van kwaliteit zijn. Consumenten zijn uiteindelijk ook maar een noodzakelijk kwaad. Net zoals die één jaar garantie terwijl ze van de EU minstens 2 jaar (wettelijke) garantie moeten voorzien (dus geen commerciële).
Als ik de fora mag geloven scheelt er tegenwoordig wel altijd iets met dell laptop schermen, en moeten ze voor een groot deel van de klanten een omruiling of vervanging doen...
Kan toch ook niet goed zijn voor de zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillion01

Zillion01

Obey your screen!

Kan iemand hier een lees schrijf speed testje doen voor de 5400 schijf, en twee voor de 7200 (160 gb én 200gb). Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat het verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

phobosdeimos schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 12:36:
[...]

Als ik de fora mag geloven scheelt er tegenwoordig wel altijd iets met dell laptop schermen, en moeten ze voor een groot deel van de klanten een omruiling of vervanging doen...
Kan toch ook niet goed zijn voor de zaken?
Maar er is groot verschil met initieel bij de assemblage alleen nog 'goede' schermen te gebruiken of die 'slechte' er toch nog in plaatsen. Ze weten bij Dell ook dat dan maar slechts een klein deel van die verkochte laptops ook effectief terugkomt voor vervanging van het scherm. Veel consumenten blijven opgezadeld met het slechte scherm.
Persoonlijk weet ik niet in hoeverre het scherm echt 'slecht' is maar het is wel een feit dat er maar in slecht weinige laptops echt een goed scherm zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
Zojuist 1 uur aan de telefoon gehangen waarvan de laatste 30min met een medewerker van de TS uit Ierland. Deze stuurt morgen direct een monteur (naar mijn werk) met een vervangende LCD. Hij zag eerst dat dat weer een Samsung ging worden maar ineens veranderde dat op zijn scherm en gaf hij aan dat er een vandaag een change doorgevoerd was met de schermen omdat alles ou-of-stock was, ook de Samsung vertelde hij. Helaas kon hij niet kon zien wat er dus nu beschikbaar was maar hij verzekerde dat we net zo lang door gaan tot het probleem verholpen was.
Ook stuurt hij meteen een nieuwe adapter mee om m'n 'spannings' probleem op te lossen.

Je kan zeggen wat je wil, maar dit vind ik toch allemaal wel snel en netjes van DELL.
Een ding blijft voorop staan: Ik wil deze laptop eigenlijk gewoon houden, maar wel met een goed scherm.

To be continued.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K-2SO schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:10:
Zojuist 1 uur aan de telefoon gehangen waarvan de laatste 30min met een medewerker van de TS uit Ierland. Deze stuurt morgen direct een monteur (naar mijn werk) met een vervangende LCD. Hij zag eerst dat dat weer een Samsung ging worden maar ineens veranderde dat op zijn scherm en gaf hij aan dat er een vandaag een change doorgevoerd was met de schermen omdat alles ou-of-stock was, ook de Samsung vertelde hij. Helaas kon hij niet kon zien wat er dus nu beschikbaar was maar hij verzekerde dat we net zo lang door gaan tot het probleem verholpen was.
Ook stuurt hij meteen een nieuwe adapter mee om m'n 'spannings' probleem op te lossen.

Je kan zeggen wat je wil, maar dit vind ik toch allemaal wel snel en netjes van DELL.
Een ding blijft voorop staan: Ik wil deze laptop eigenlijk gewoon houden, maar wel met een goed scherm.

To be continued.. :)
Kan je me vertellen hoe je dat geregeld hebt? Ik krijg het namelijk niet voor elkaar bij de technische dienst... Ook ik heb de hele ochtend aan de telefoon gehangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Ok ben hier ook aan het bellen. Opeens is deze medewerker van Dell XPS service (ierland) veel toegankelijker tot dit probleem. Wellicht dat ze echt een memo hebben gekregen.

Sta nu in de wacht want hij ging even kijken wat hij kan doen.
Wordt vervolgd over enkele ogenblikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja houd ons op de hoogte.. Als het gelukt is kan je dan precies vertellen wat je gezegt hebt? Dan kan ik daarna gaan bellen namelijk :)
Kan je me vertellen met wie je hebt gesproken? Misschien werkt dat :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2008 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.telegraaf.nl/d...s_tegen_aids__.html?p=9,1

Zie laatste alinea. Kan dit een reden zijn waarom een rode laptop nog niet geleverd wordt? (omdat ze pas op 31 januari in andere landen beschikbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de m1530 nu ongeveer anderhalve week en mijn ervaringen met deze laptop zijn positief te noemen. Na 1 dag gebruik heb ik echter wel XP geinstalleerd, omdat het bijna onafgebroken geratel van de harddisk mij snel begon te irriteren. Ben een dagje bezig geweest om alle goedwerkende drivers te vinden. Vooral het vinden van een goede installatie van QuickSet heeft even geduurd. Na enig speurwerk vond ik QuickSet voor de latitude 830 die prima draait op een m1530:

http://ftp.us.dell.com/app/R165094.EXE

Systeem draait nu als een zonnetje met XP erop. Fan is luid bij cpu-intensieve applicaties, maar dit ervaar ik persoonlijk niet als storend. Als ik zo de reacties lees over de schermen, dan mag ik mezelf gelukkig prijzen met een LG scherm. Helaas is het niet behulp van foto's aan te tonen wat de kwaliteitsveschillen zijn met een Samsung scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Lijkt me niet ik heb dinsdag mijn rode laptop binnengekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-09 08:08
Als ik zo de reacties lees over de schermen, dan mag ik mezelf gelukkig prijzen met een LG scherm. Helaas is het niet behulp van foto's aan te tonen wat de kwaliteitsveschillen zijn met een Samsung scherm.
welke resolutie heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:18:
Ja houd ons op de hoogte.. Als het gelukt is kan je dan precies vertellen wat je gezegt hebt? Dan kan ik daarna gaan bellen namelijk :)
Kan je me vertellen met wie je hebt gesproken? Misschien werkt dat :)
Ok vergeet de Nederlandse support maar. Bel meteen naar de Ierse (aardige en beleefde mensen daar trouwens). Nummer is: 020 674 4594

Medewerker. Tja geen idee ze praten zo snel in het begin. Ene Nick volgens mij.

Vertel dat jouw scherm niet aan de kwaliteiten voldoen die je verwacht. Dat sowieso en dat een vergelijkbaar laptop bijvoorbeeld inspiron etc een veel betere scherm hebben in vergelijking met de xps die jij hebt.

Hij zal je waarschijnlijk vragen om wat testjes te doen. Externe monitor aansluiten (controle of het niet ligt aan de videokaart). Diagnostic programma van Dell laten draaien.
Je kunt gewoon zeggen dat je dit al gedaan hebt en denkt dat het gewoon een hardware probleem is waar de tft van slechte kwaliteit is.

Als hij vraagt waar je deze informatie van hebt. Ten eerste je hebt "the grainyness" van het scherm al zelf verondersteld. Vervolgens ben je gaan onderzoeken waarom dit was. Het informatie dat je hebt verkregen vanuit diverse fora geeft aan dat het lg/philips monitor het beste is. Dus die wil je natuurlijk ook hebben!

Ze zullen je dan aanbieden om het scherm te vervangen on-site. In wisselen voor zakelijke consumenten lukt idd niet en daarom gaan ze er alles aan doen om het te verhelpen. Ook al zou dat betekenen dat het scherm 10 verwisseld moet worden tot we tevreden zijn. Dell gaat het nu onderzoeken en mochten ze het onderkennen, dan is er mogelijkheid op refund.

Bij mij komen ze morgen het scherm vervangen. MAAR op het moment kunnen ze niet garanderen dat je een lg/philips of betere scherm krijgt.

[ Voor 11% gewijzigd door Liquid op 30-01-2008 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liquid schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:34:
[...]

Ok vergeet de Nederlandse support maar. Bel meteen naar de Ierse (aardige en beleefde mensen daar trouwens). Nummer is: 020 674 4594

Medewerker. Tja geen idee ze praten zo snel in het begin. Ene Nick volgens mij.

Vertel dat jouw scherm niet aan de kwaliteiten voldoen die je verwacht. Dat sowieso en dat een vergelijkbaar laptop bijvoorbeeld inspiron etc een veel betere scherm hebben in vergelijking met de xps die jij hebt.

Hij zal je waarschijnlijk vragen om wat testjes te doen. Externe monitor aansluiten (controle of het niet ligt aan de videokaart). Diagnostic programma van Dell laten draaien.
Je kunt gewoon zeggen dat je dit al gedaan hebt en denkt dat het gewoon een hardware probleem is waar de tft van slechte kwaliteit is.

Ze zullen je dan aanbieden om het scherm te vervangen on-site. In wisselen voor zakelijke consumenten lukt idd niet en daarom gaan ze er alles aan doen om het te verhelpen. Ook al zou dat betekenen dat het scherm 10 verwisseld moet worden tot we tevreden zijn. Dell gaat het nu onderzoeken en mochten ze het onderkennen, dan is er mogelijkheid op refund.

Bij mij komen ze morgen het scherm vervangen. MAAR op het moment kunnen ze niet garanderen dat je een lg/philips of betere scherm krijgt.
Super! Ik ga het meteen proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schermresolutie: 1440 x 900
8 januari besteld, 18 januari ontvangen

Het lijkt erop alsof mensen een recente bestelling een Samsung scherm krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
Liquid schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:16:
Ok ben hier ook aan het bellen. Opeens is deze medewerker van Dell XPS service (ierland) veel toegankelijker tot dit probleem. Wellicht dat ze echt een memo hebben gekregen.
[..]
Dat denk ik ook inderdaad, tenminste, zo kwam het wel over.. ik wacht dan ook met smart af nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die on-site garantie, is dat altijd op het leveradres van de laptop? Of kan dat op eender welk adres dat je opgeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:45:
Die on-site garantie, is dat altijd op het leveradres van de laptop? Of kan dat op eender welk adres dat je opgeeft?
Overal waar je die dag bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:13

Deem

Ontcijfer mij!

XxKr0n3xX schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 10:43:
[...]

Wat me wel opvalt is dat de aanrakingsgevoelige knoppen aan de bovenzijde van het toetsenbord (mute, volume + en -) wat slecht reageren?
Dat had ik dus ook, todat er een bubbeltje onstond bij een van de knopjes en ik erachter kwam dat er nog een extra laag beschermplastic overheen zit, Dit had ik echt helemaal niet in de gaten, en na verwijderen doen ze het ineens supergoed.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sta nu in de wacht bij de Ierse helpdesk.. ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:39:
[...]

Schermresolutie: 1440 x 900
8 januari besteld, 18 januari ontvangen

Het lijkt erop alsof mensen een recente bestelling een Samsung scherm krijgen
Maar dan volgens mij alleen mensen met een wxvga+ scherm? of heb ik het mis. De mensen die recent een wxga+ scherm hebben besteld waaronder ikzelf hebben nog niks ontvangen (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
Deem schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:52:
[...]

Dat had ik dus ook, todat er een bubbeltje onstond bij een van de knopjes en ik erachter kwam dat er nog een extra laag beschermplastic overheen zit, Dit had ik echt helemaal niet in de gaten, en na verwijderen doen ze het ineens supergoed.
Hier heb ik totaal geen last van trouwens. Dat werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
K-2SO schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 14:23:
[...]

Hier heb ik totaal geen last van trouwens. Dat werkt perfect.
Ik denk dat ie bedoelt dat je toch vrij precies moet drukken. Het bovenlaagje moet idd een beetje in het paneel veren. Het zijn dus echt platte knoppen en geen touch/tip ala ipod aanrakingsknoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt volgens mij helemaal niks.. sta nu weer in de wacht.. die gast wil me niet helpen omdat er "technisch niets mis is met het scherm"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
@XeNoC1De

Denk dat je ook een support medewerker moet treffen die eerder van dit gegeven heeft gehoord. De eerste keer dat ik iemand aan lijk kreeg stuurde mij ook gewoon door omdat het geen technisch iets is.

De tweede wist eigenlijk precies waar ik op doelde. Tja, je komt weer in de wacht te staan, maar dat moet je helaas maar voor lief nemen. Ik ben deze ochtend in totaal 2 uur kwijt aan dell, waarvan 5 keer rond de twintig minuten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:13

Deem

Ontcijfer mij!

Liquid schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 14:28:
[...]

Ik denk dat ie bedoelt dat je toch vrij precies moet drukken. Het bovenlaagje moet idd een beetje in het paneel veren. Het zijn dus echt platte knoppen en geen touch/tip ala ipod aanrakingsknoppen.
Ze zijn nu juist bij mij best gevoelig, ik hoef niet te drukken ofzo, aanraken in bij mij al voldoende om het te laten oplichten. je moet eens kijken of er nog de beschermfolie overheen zit. Bij mij is het verschil met of zonder folie gewoon niet zichtbaar tot 2 dagen geleden. Deze folie zorgde er bij mij voor dat de boel wat minder gevoelig is dan gewenst. Eerste moet ik er echt op drukken, nu gewoon de vinger erop houden en de lapjes lichten al op.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liquid schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 14:28:
[...]

Ik kom dus niet verder. Onze nederlandse account manager van dell vind het echt super vreemd dat ik niet geholpen wordt. Ik heb hem uitgelegd dat jij het wel voor elkaar hebt gekregen. Zou je mij een een PM of email je case nummer of service tag nummer kunnen geven? mijn account manager heeft dan een referentie naar iemand die wel geholpen is. Je mag ook direct mijn account manager bellen.
ALs je me zou willen helpen graag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-09 08:08
Mijn zwarte 1680x1050 notebook is binnen (zaterdag besteld, nu binnen!). Ik moet nog effe naar huis gaan om hem uit te pakken. Later meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dinsdag me eerste laptop besteld een M1530 dus! Verwachtte levertijd uiterlijk 26-02 ben erg benieuwd naar de ontwikkelingen van de schermen (heb de ook de 1680x1050 besteld) Ik blijf dus de verhalen volgen hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Donders! Slecht nieuws dus die schermen :( . Mijne staat gepland op 14 februari, ik hoop echt dat ik een goed scherm heb. Ik heb namelijk wél besteld als zakelijk (via m'n vaders werk dus), en dan is er geen hoop dat ik een nieuw scherm kan krijgen??
Hier baal ik een beetje van, ik hoop dat ik geen spijt ga krijgen...

hoewel ik de laptop wel voor een hele lage prijs heb gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:40
Mijn zwarte 1680x1050 notebook is ook binnen gekomen.

Ik vind het scherm ook erg slecht, als ik in het midden kijk zijn de hoeken wat donkerder en het lijkt net of er een heel dun laagje folie over het scherm ligt daarom ziet het scherm er zoiezo al slechter uit.

Verder, de adapter die ik gekregen heb is zonder aarde dus heb ook het tinteling probleem. Dat wordt morgen bellen naar de helpdesk en hopen dat ik goed geholpen wordt en dat dit snel gebeurd.

Vind het erg jammer dat als je 1300 euro voor zo'n laptop neerlegt je deze problemen hebt.

De bouwkwaliteit is wel erg goed en het is een plaatje om te zien. Ook over de prestaties heb ik geen klachten.

To be Continued

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
Killzone schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:31:
[..] Ik heb namelijk wél besteld als zakelijk (via m'n vaders werk dus), en dan is er geen hoop dat ik een nieuw scherm kan krijgen??
Wel goed lezen he ? Dat maakt niks uit. Je komt als zakelijk (in principe) niet in aanmerking voor retournering .. dat is heel wat anders dan geen support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Serum:

Zou je mijn reactie naar Liquid willen bekijken? Misschien dat jij me ook kan helpen?
Een case nummer of service tag (mailen mag ook) zou me ontzettend helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualjoe
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:16
Heeft iemand al wat meer ervaring met de 1530 als Media Center? Ik wil hem graag als MC gaan gebruiken op mijn LCD TV. En dan dus MKV en divx in 720p en 1080i afspelen. 8)

Ben benieuwd hoe de kwaliteit van het beeld is en of er vertraging optreed bijvoorbeeld. En is het geluid goed gesynced met video.

Kun je trouwens over de HDMI aansluiting ook bijvoorbeeld full screen weergaven van VLC player sturen?

Dit lijkt me een prima laptop om dat mee te gaan doen. Zeker de huidige aanbieding met de 2.2 GHZ 4mb cache dual core en 3GB intern geheugen!!! :9~

[ Voor 28% gewijzigd door virtualjoe op 30-01-2008 17:02 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Dell XPS 1530 ervaringen topic. Gelieve géén 1330 gerelateerde zaken hier plaatsen! Tevens zijn meldingen over 'Ik heb 'm ook besteld! Hoelang moet ik nog wachten?' helemaal niet interessant, het product komt echt wel; posten daarover in dit topic zal de levertijd echt niet doen verkorten ;).