[Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 20 Laatste
Acties:
  • 112.227 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaiGht
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-09 10:31
even een vraagje tussendoor ...

ik lees veel over slechte adaptors, waar moet ik op letten om te zien of er ook iets mis zal zijn met die van mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:06
AaiGht schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 16:57:
even een vraagje tussendoor ...

ik lees veel over slechte adaptors, waar moet ik op letten om te zien of er ook iets mis zal zijn met die van mij?
Adaptors zijn niet slecht. Je hebt gewoon 2 soorten.

eerste model:
2 pins (geen aarde), deze is standaard. Heeft vaak tot gevolg dat je een tinteling voelt bij aanraking op de behuizing. Dit komt omdat die ook echt onder stroom staat (geen aarde, dus apparaat ontlaad op je lichaam). Ongevaarlijk maar kan irritant zijn.

tweede model:
3 pins (wel aarde): geen tinteling wel een zwaardere/dikkere adapter als we dell mogen geloven.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:31
Op het Notebookreviews forum is er sprake van dat Dell vanaf nu gaat proberen om goeie schermen te leveren bij de M1530, met name de LG/Philips panelen.
De Samsung SXGA+ worden zowiezo uitgefaseerd.
Als het waar is natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualjoe
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:16
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 14:50:
..........Afgelopen weekend heb ik mijn laptop aangesloten op mijn Samsung LCD tv via HDMI, ik ben op dit punt echter niet tevreden over de beeldkwaliteit. Wanneer ik de m1530 via VGA aansluit is het beeld veel scherper bij een gelijke resolutie.

Daarnaast heb ik een vraag over het afspelen van HD materiaal (.mkv bestanden). Op mijn desktop had ik wat HD beeldmateriaal staan, bij het afspelen op de M1530 kreeg ik een schokkend beeld. Ook het afspelen van NTSC films op dvd gaf een haperend beeld. Hebben meer mensen hier last van?..........
Is daar al iets meer bekend over? lijkt me niet in orde....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucket
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:25
Zelf ben ik nu iets meer dan 1 week in het bezit van een M1530. Vandaag gebeld met de Ierse helpdesk en de volgende zaken aangebracht:
- grainy scherm (Samsung SEC3350)
- tintelende adapter
- tikkende/kloenkende harde scherm (Seagate 200GB, 7200rpm, 16MB)
- beetje gebobbelde/verwrongen Central Control Cover

Bij elkaar dik 1 uur aan de telefoon gezeten, maar alles wordt morgen vervangen; nieuwe harde schijf, andere (3-aderige) adapter, nieuwe Central Control Cover.... en een nieuw LCD-paneel (code Y274C). Morgen even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maandag rond 5 uur Dell gebeld; vandaag een monteur geweest met en geaarde voeding (tintelingen weg) en een nieuw scherm: een LG! wat een verschil...

de monteur zelf zag het niet en voelde niks; maar wij wel.
bij de helpdesk zeiden ze niet op de hoogte te zijn van problemen met Samsung schermen; daarnaast konden ze niet garanderen dat ik nu wel een LG zou krijgen; maar gelukkig wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er nog die problemen hebben met het aanmelden op internet met de xps?
mijn adaptor doet echt lastig om online te geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 13:54
Als ik het zo lees is de support wel erg goed. Erg fijn dat er een mannetje langskomt, in plaats van dat je je laptop 3 weken kwijt bent met opsturen e.d. Ben ook blij dat ik wel gewoon support kan krijgen.

Ik hoop dat die geruchten waar zijn, want dat zou betekenen dat diegene die hem nog in preproductie hebben staan, misschien toch een LG krijgen. Ben ook benieuwd of ze de ''niet-schokkende'' adapters gaan leveren, dat scheelt ook weer manuren natuurlijk, en ik zie geen nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-09 08:08
pipo1000 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:19:
Mijn zwarte 1680x1050 notebook is binnen (zaterdag besteld, nu binnen!). Ik moet nog effe naar huis gaan om hem uit te pakken. Later meer!
Ook een samsung scherm en een oude 2 draadsvoeding. Verder een mooi apparaat. Het scherm valt inderdaad wel tegen. Niet veel beter of slechter (iets helderer) dan mijn oude Inspiron 6000 van 2 jaar oud. We gaan binnenkort ook maar eens bellen met Dell. Voorlopig hangt hij nu aan mijn oude 3 draads voeding van de 6000, geen tinteling. Met de 2 draads voeding is het goed voelbaar. Ik hoop dat Dell een stapel LG's vind, dan kunnen ze er hier ook een komen monteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
  • Laatst online: 09-09 11:01
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 17:38:
maandag rond 5 uur Dell gebeld; vandaag een monteur geweest met en geaarde voeding (tintelingen weg) en een nieuw scherm: een LG! wat een verschil...

bij de helpdesk zeiden ze niet op de hoogte te zijn van problemen met Samsung schermen; daarnaast konden ze niet garanderen dat ik nu wel een LG zou krijgen; maar gelukkig wel...
Ik verwacht morgen ook de monteur voor exact dezelfde problemen, als ik ook deze oplossing ga krijgen ben ik erg blij en is m'n vertrouwen in DELL onbeschadigd gebleven. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog 1 issue, maar weet niet of dat VISTA ligt of aan de XPS.
soms wordt het beeldscherm niet herkent en wordt het scherm als default beschouwd. Als dat het geval is, kan de helderheid van het scherm niet instellen (vergroten). Dit is metname van belang als de stroom eraf is, want dan is het scherm standaard wat minder helder.
wat zou dit kunnen zijn?
ik heb het zowel met het huidige LG scherm als met het Samsung scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K-2SO schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 19:20:
[...]

Ik verwacht morgen ook de monteur voor exact dezelfde problemen, als ik ook deze oplossing ga krijgen ben ik erg blij en is m'n vertrouwen in DELL onbeschadigd gebleven. _/-\o_
Zou je mijn vraag nog kunnen beantwoorden? Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Tralapo schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 20:36:
Ik vroeg me wat af over die installatie cd's van Vista die je er bij krijgt.
Zijn dat van die recovery disks die je alleen kunt gebruiken als er ook al Vista op stond, of kun je ook gewoon Vista installeren met die disks op een pc waar XP op staat?
Of de XPS M1530 als je er XP op gezet hebt en je later toch weer terug wilt naar Vista....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 19:29:
[...]

Zou je mijn vraag nog kunnen beantwoorden? Thx
Een casenr weet ik zo niet, maar ik ben erg goed geholpen door Terry Gale van de TS in Ierland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K-2SO schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 19:32:
[...]

Een casenr weet ik zo niet, maar ik ben erg goed geholpen door Terry Gale van de TS in Ierland.
Dat helpt al aardig. Thx. Heb je misschien je service tag voor me? Je mag me deze emailen hier kan me account manager namelijk verhaal halen bij de support in ierland..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Smolders
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-01 13:06
Liquid schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 12:34:
[...]

Wat heb je gezegd en was het de Nederlandse Klanten service of de Ierse XPS helpdesk?
Ik kreeg iemand van de ierse desk aan de lijn.
Hij vertelde mij dat hij meerdere mensen aan de lijn had gehad met het zelfde probleem
Heeft op aanraden van mij ook nog op internet gezocht over klachten met betrekking tot het scherm.

Hij heeft beloofd om deze klacht te laten escaleren bij zijn baas.
Hij heeft mij verzekerd dat er nu geen LG schermen op voorraad zijn maar wel binnen een paar dagen.
Ik heb hem verteld dat ik speciaal €130 meer betaald heb voor een extra scherp scherm.
Als ik geen goed scherm zou krijgen heb ik hem verteld dat ik niks anders kan doen dan de laptop terug te sturen.

Als je beleefd blijft je probleem goed uitlegd en vraagd om bevestigingen per mail, namen van wie je hebt gesproken blijkt dat er mensen zijn in ierland die je wel willen helpen.

Ik heb een bevestiging per mail gekregen over mijn klacht en de afspraak gemaakt om begin volgende week weer te mailen of te bellen.
Als ik dan niks hoor gaat hij terug... ik gebruik hem nu ook niet, zit gewoon weer in de doos.

Wordt vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualjoe
Vraagje, wordt over de HDMI aansluiting van de 1530 ook gewoon het geluid gestuurd naar bijvoorbeeld een lcd tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamshadow
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 21:54
Mijn XPS staat op 18-02 afleverdatum, dus ik hoop dat ze voor die tijd alle schermen naar LG om hebben gezet. Volgens dit topic zijn ze het aan het veranderen. Ik vind het toch wel raar van Dell dat ze niet gelijk een 3 pins adaptor mee leveren als het probleem algemeen bekend is.
Zou het nog helpen om van te voren een e-mailtje te sturen dat ik een LG scherm wil? Verder ben ik ook wel benieuwd of de instalatie cd van Vista erbij zit zodat ik de laptop opnieuw kan installeren zonden de software van Dell erbij.

Hier staan foto's ter vergelijking tussen de LG en Samsung, alleen zie ik er weinig aan.

@Rogja; Misschien eens proberen met een live cd van ubuntu en dan kijken of je wel elke keer je beeldscherm sterkte kan wijzigen?

@Joda77; HDMI staat op wikipedia als standaard waardoor video en audio door wordt gezonden, dus het is wel waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 13:54
Ik denk niet dat er een normale installatie DVD van Vista erbij zit, waarschijnlijk een back-up DVD'tje van Dell zelf (dus als je pech hebt krijg je alsnog al die meuk erbij). Probeer ergens een gewone Vista DVD te regelen, en dan het serienummer van de laptop gebruiken.

Ook denk ik niet dat bellen voor een LG scherm zin heeft, aangezien de mensen die hebben gebeld voor vervanging, ook te horen kregen dat het niet zeker was welk scherm de monteur erin zou zetten. Maar je kan het natuurlijk altijd proberen, ik geef je alleen weinig kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucket
@Dreamshadow & @Killzone: ja hoor, zat bij mij een keurig nette verzameling met cd's/dvd's bij, waaron een versie kale Windows Vista Home Premium DVD... alleen de productkey is al pre-set in de installatie-file. Alle overige drivers staan weer op een losse schijf. Heb, als test, de laptop al een paar keer ge-her-installeerd en dat werkt probleemloos. Er is een duidelijke omschrijving op de driver-schijf over de volgorde van installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

virtualjoe schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 22:01:
Vraagje, wordt over de HDMI aansluiting van de 1530 ook gewoon het geluid gestuurd naar bijvoorbeeld een lcd tv?
neen, ik heb al geprobeert om een blu-ray af te spelen. Het geluid moet je via een extra kabel sturen, Tenzij dit natuurlijk ergens instelbaar is. ik heb er niet achter gezocht omdat ik de audio zowieso over mijn stereo stuur. normaal voorziet hdmi toch video en audio...

Over de kwaliteit van de HD, op mijn lcd verschenen er soms transparante strepen. Niet echt optimaal dus.

Er werd hier gepost dat de Blu-ray drive ook een bluray brander is... er is mij vandaag echter verzekerd door een kenner dat het hier enkel over een blu-ray lezer, met een DVD writer gaat.

Ik ben blij dat ik een 1440x900 scherm heb van LG als ik de reacties hier zo lees. Daar ben ik zeer tevreden over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 17:38:

Welke partnrs. had je op je service request staan ?
Dit staat er bij mij:

code:
1
2
3
4
5
Parts information pertaining to this Service Call
Part Number Description Quantity
Y274C   SERVICE KIT..., LIQUID CRYSTAL DISPLAY..., 15.4WSXGA+, VIDEO ELEC. STDS. ASSOC...., TLF 1
6U352   KIT..., CORD..., 220, 3F, D3W/3P, EURO...   1
C2894   ASSEMBLY..., ADAPTER..., ALTERNATING CURRENT..., 90W19.5V, DELTA PRODUCTS..., WORLD WIDE... 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm-Jan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-09 15:18
Ik werk er nu 3 dagen mee, maar heb geen last van het scherm denk ik, of ik weet niet waar ik naar moet kijken, het is een Samsung SEC3350, scherm lijkt goed. Heb photoshop erop gezet en een plaatje met gradient gemaakt, op mijn DELL 2007WFP ziet het er nog slechter uit. Met dezelfde achtergrond op beide schermen wint de M1530 ook met gemak.

Ik heb wel last van tinteling, als ik met m'n hand erover "aai" dan blijft ie plakken voelt het. haal ik de adapter eruit dan glijd ie makkerlijk. kan ik dus bewijzen aan een monteur als het moet.

Graag antwoord over de monitor en tot hoe lang na aankoop kun je een nieuwe eisen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
Harm-Jan schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 00:02:
[..]
Graag antwoord over de monitor en tot hoe lang na aankoop kun je een nieuwe eisen ??
1 Jaar standaard garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm-Jan
K-2SO schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 00:06:
[...]

1 Jaar standaard garantie.
Dankje, dan heb ik nog even.

Heb nu in photoshop een wit vlak gemaakt en van dicht bij lijkt het wel of het scherm vet is.
Is dat het of kijk ik nog steeds verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 23:54:
[...]

neen, ik heb al geprobeert om een blu-ray af te spelen. Het geluid moet je via een extra kabel sturen, Tenzij dit natuurlijk ergens instelbaar is. ik heb er niet achter gezocht omdat ik de audio zowieso over mijn stereo stuur. normaal voorziet hdmi toch video en audio...

Over de kwaliteit van de HD, op mijn lcd verschenen er soms transparante strepen. Niet echt optimaal dus.

Er werd hier gepost dat de Blu-ray drive ook een bluray brander is... er is mij vandaag echter verzekerd door een kenner dat het hier enkel over een blu-ray lezer, met een DVD writer gaat.

Ik ben blij dat ik een 1440x900 scherm heb van LG als ik de reacties hier zo lees. Daar ben ik zeer tevreden over!
Dit is voor je kennis:
het is een Bluray Matshita BD-RE UJ 225S

Dus wel degelijk een brander!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petezah
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-08-2021
sorry voor de offtopic

maar weet niet waar ik dit kan vragen

als dell de geschatte leverdatum niet haald. en ze hebben verder niks van ze laten horen over dergelijke vertragingen.

kan ik dan hiervoor een vergoeding voor krijgen/eisen?

iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand van jullie wie de producent is van't scherm met de code PNP09FF? ergens staat der een of ander chinees merk, ergens anders staat der hitachi, iemand die uitsluitsel heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

virtualjoe schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 22:01:
Ik heb dit getest en het werkt prima! Enige irritante is dat het geluid hoorbaar blijft via de laptop speakers. Ik weet niet of het mogelijk is om het uit te zetten. Een workaround is om een koptelefoon aan te sluiten, maar nog steeds niet ideaal lijkt mij.

Verder kan ik melden dat de kleuren zeer goed overkomen via HDMI, in ieder geval beter dan via VGA. Nadeel is wel via HDMI dat je geen exacte pixelmapping krijgt en bij VGA is dat wel mogelijk. Voor het kijken van films en het spelen van games is dit niet echt een probleem, maar lezen van tekst op een webbrowser gaat al een stuk lastiger. Voor het laatste is een VGA aansluiting aan te raden mits je televisie dat ondersteunt natuurlijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 00:54
WFT normaal zou ik de levertijd nooit hier vermelden, maar dit gaat er wel een beetje over vind ik. Echt niet meer te doen. Check dit eens:

Meer Informatie
Orderdatum: 8/01/2008
Geschatte leverdatum (op of voor deze datum): 20/02/2008

In preproductie sinds 31/01/2008

Ik heb de 10de betaald denk ik, nu staat deze al 3 weken in preproductie en liegen ze ook nog eens met dat ze vandaag pas in preproductie is.
Ik denk dat ik het eens ga annuleren en een nieuwe bestelling ga plaatse. Eerst toch eens naar dell bellen en om meer uitleg vragen.

Trouwens kan ik via de website nu 2 betere systemen samenstellen (zelfde als mijn sig behalve 200GB 7200 en 9 cell ofwel een T7500 en 9 cell (maar dan moet het weer telefonisch)) voor dezelfde prijs. Ik ga het zeker doen volgende week wanneer ik de codes heb, ik ben het zowat goed beu die dell met al zijn problemen.
Bijna 2 maanden wachten voor een nieuwe laptop!!!!!!!!! De technologie wacht niet dell :( !!!!!!!!!!

[ Voor 5% gewijzigd door Mudi op 31-01-2008 03:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualjoe
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 00:45:
[...]

Ik heb dit getest en het werkt prima! Enige irritante is dat het geluid hoorbaar blijft via de laptop speakers. Ik weet niet of het mogelijk is om het uit te zetten. Een workaround is om een koptelefoon aan te sluiten, maar nog steeds niet ideaal lijkt mij.

Verder kan ik melden dat de kleuren zeer goed overkomen via HDMI, in ieder geval beter dan via VGA. Nadeel is wel via HDMI dat je geen exacte pixelmapping krijgt en bij VGA is dat wel mogelijk. Voor het kijken van films en het spelen van games is dit niet echt een probleem, maar lezen van tekst op een webbrowser gaat al een stuk lastiger. Voor het laatste is een VGA aansluiting aan te raden mits je televisie dat ondersteunt natuurlijk :-)
Thanks. Wel slecht van het geluid op de speakers. Beetje vaag. Het gaat me vooral om kijken van films, mkv en divx en dergelijke in 720P en 1080i. Dus dat klinkt wel goed! Toch maar eens serieus overwegen deze als Media Center te gaan gebruiken. :9
Ik hoorde ook al dat PowerDVD veel beter uitstuurt dan MC zelf. En als het goed is ook gewoon over de HDMI. Is er iemand die dit al getest heeft of wil testen? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Laatst online: 15-10-2024
Mudi schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 03:12:
WFT normaal zou ik de levertijd nooit hier vermelden, maar dit gaat er wel een beetje over vind ik. Echt niet meer te doen. Check dit eens:

Meer Informatie
Orderdatum: 8/01/2008
Geschatte leverdatum (op of voor deze datum): 20/02/2008

In preproductie sinds 31/01/2008

Ik heb de 10de betaald denk ik, nu staat deze al 3 weken in preproductie en liegen ze ook nog eens met dat ze vandaag pas in preproductie is.
Ik denk dat ik het eens ga annuleren en een nieuwe bestelling ga plaatse. Eerst toch eens naar dell bellen en om meer uitleg vragen.

Trouwens kan ik via de website nu 2 betere systemen samenstellen (zelfde als mijn sig behalve 200GB 7200 en 9 cell ofwel een T7500 en 9 cell (maar dan moet het weer telefonisch)) voor dezelfde prijs. Ik ga het zeker doen volgende week wanneer ik de codes heb, ik ben het zowat goed beu die dell met al zijn problemen.
Bijna 2 maanden wachten voor een nieuwe laptop!!!!!!!!! De technologie wacht niet dell :( !!!!!!!!!!
Vreemd ik heb 29-01-08 besteld en gisteren 30-01-2008 is die verzonden en dus onderweg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op notebookreview zag ik bij de specs van een aantal forumleden dat zij 1GB Turbomemory op hun M1530 hebben zitten.
Wordt deze laptop hier standaard mee geleverd of is dat een optie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 'grainy' schermen, welke resolutie hebben die? Ik heb een resolutie van 1680x1050, en heb geen problemen met het scherm... Het ziet er goed uit. Misschien geluk gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 09:14:
Die 'grainy' schermen, welke resolutie hebben die? Ik heb een resolutie van 1680x1050, en heb geen problemen met het scherm... Het ziet er goed uit. Misschien geluk gehad?
Het gaat er ook om of jij tevreden bent met het scherm. :)
Maar mocht je het willen controleren, dan gaat het via Configuratiescherm > beeldscherm > driver details > hardware id (kun je selecteren onder de dropdown).

Maar nogmaals, ik heb het ook eerst gewoon bekeken of ik er wel tevreden mee was. Toen vond ik het al minder kwaliteit hebben dan mijn huidige scherm. Daarna heb ik het even gecontroleerd en het bleek inderdaad een van de slechtere schermen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al via Configuratiescherm > beeldscherm > driver details > hardware id geprobeerd om mijn product ID vast te krijgen, maar daar krijg ik alleen "default/monitor".

Het enige wat ik verder in het lijstje vind is ook de PNP09FF.

Ook via Everest krijg ik geen verdere informatie. Als ik via de Dell support site + m'n service tag aan de informatie wil raken, blokkeert mijn pc dat bestand aangezien hij een bestand van "onbekende uitvoerder" niet wil uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liquid schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 09:23:
[...]

Het gaat er ook om of jij tevreden bent met het scherm. :)
Maar mocht je het willen controleren, dan gaat het via Configuratiescherm > beeldscherm > driver details > hardware id (kun je selecteren onder de dropdown).

Maar nogmaals, ik heb het ook eerst gewoon bekeken of ik er wel tevreden mee was. Toen vond ik het al minder kwaliteit hebben dan mijn huidige scherm. Daarna heb ik het even gecontroleerd en het bleek inderdaad een van de slechtere schermen te zijn.
Liquid.. zou je mij nog willen helpen? stuur me anders mailtje als je wilt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 10:17:
[...]

Liquid.. zou je mij nog willen helpen? stuur me anders mailtje als je wilt..
Jouw profiel heeft geen email en ook geen pm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liquid schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 10:27:
[...]

Jouw profiel heeft geen email en ook geen pm :P
Oeps.. nu wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 12:44
Een vraagje: als ik een hardeschijf met 7200rpm bestel (ipv van de standaard 5400rpm), maakt deze dan meer lawaai en/of verbruikt deze dan meer energie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
De 250/5400 disk die ik gehoord heb klinkt harder de de 160/7200.
Maar de 160/7200 is ook niet geruisloos. Je hoort continue een een scrapend geluid. grr... stil.. grr.. stil Ten minste bij die van mij.

In een andere laptop heb ik een 100/7200 die hoor je echt nauwelijks.

Volgens dit topic zou de 7200rpm jouw accu 5 minuten sneller leegtrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liquid schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 11:38:
De 250/5400 disk die ik gehoord heb klinkt harder de de 160/7200.
Maar de 160/7200 is ook niet geruisloos. Je hoort continue een een scrapend geluid. grr... stil.. grr.. stil Ten minste bij die van mij.

In een andere laptop heb ik een 100/7200 die hoor je echt nauwelijks.

Volgens dit topic zou de 7200rpm jouw accu 5 minuten sneller leegtrekken.
Ik heb dat ook.. dr zal toch niks mis met die HD zijn? Als je er op let is het iid wel iritant.. maar je hoort het alleen als het vrij stil is in de omgeving waar je zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is t een 250/5400. Ik hoor ze bijna niet. Soms zou 't eens durven beetje lawaai maken, maar hij is wel stiller dan die die in men Inspiron 9400 zat. Dus toch niet zo slecht. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Liquid schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:34:
[...]

Bij mij komen ze morgen het scherm vervangen. MAAR op het moment kunnen ze niet garanderen dat je een lg/philips of betere scherm krijgt.
Ok mijn scherm is zojuist vervangen. Een lg/philips :)
De on-site support krijgt wel degelijk per klant een order door. Dus het is niet een willekeurig scherm die die persoon uit zijn busje trekt.

Kwaliteit. Het is een fijn scherm, zonder sparkly/gruis en zwart is echt pikzwart zonder rare backlight bleeding.

Maar er is meer :P
Deem schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 14:42:
[...]

Ze zijn nu juist bij mij best gevoelig, ik hoef niet te drukken ofzo, aanraken in bij mij al voldoende om het te laten oplichten. je moet eens kijken of er nog de beschermfolie overheen zit. Bij mij is het verschil met of zonder folie gewoon niet zichtbaar tot 2 dagen geleden. Deze folie zorgde er bij mij voor dat de boel wat minder gevoelig is dan gewenst. Eerste moet ik er echt op drukken, nu gewoon de vinger erop houden en de lapjes lichten al op.
Beschermfolie heb ik er al meteen afgehaald.

Ik dacht dat het normaal was, maar je hebt gelijk. De knopjes horen veel makkelijk ingedrukt te worden. Er zitten intotaal 3 schroefjes in die het touchpaneel naar onder trekt. Als het paneel een beetje boven de electronica zweeft, dan zijn ze stukken minder gevoelig. Dat kan komen door slechte montage of door de flatkabel die daar onder loopt.

Bij mij:
1. Schroefjes zijn kapot gedraaid (hij kon ze gewoon doordraaien). Dus de schroefjes trokken het panneel niet naar onder.
2. Mijn flatkabel was beschadigd omdat het tussen de behuizing en het speakerplastic paneel was geklemd. Als ik mijn batterij ervan afhaalde dan zag ik een stukje wit plastic tussen de kier.

Dus morgen nog een ronde on-site support om de rest te verhelpen.

Wederom to be continued

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top dat het bij jou opgelost is met je scherm! Nu bij mij nog.. hopelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
Mooi joh ! Ik verwacht de monteur vandaag ook, ik zal blij zijn als het straks opgelost is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 09:47:
Ik heb al via Configuratiescherm > beeldscherm > driver details > hardware id geprobeerd om mijn product ID vast te krijgen, maar daar krijg ik alleen "default/monitor".

Het enige wat ik verder in het lijstje vind is ook de PNP09FF.

Ook via Everest krijg ik geen verdere informatie. Als ik via de Dell support site + m'n service tag aan de informatie wil raken, blokkeert mijn pc dat bestand aangezien hij een bestand van "onbekende uitvoerder" niet wil uitvoeren.
Je kijkt nog steeds verkeerd ;) Jij kijkt namelijk onder Compatibele-id (bij mij staat daar ook PNP09FF)
Maar je moet onder Hardware-id's kijken. Het staat er dan als MONITOR\"Jouw SchermCode"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is dus het probleem he.
Achter die Monitor staat gewoon "default". Geen schermcode. En inderdaad 1 topic eronder is compatible-id en daar staat dan die PNP09FF.
Iemand een idee hoe dit komt en hoe ik dit kan oplossen?

Echt wel frustrerend, want ik kan moeilijk bellen naar Dell als ik niet zeker ben he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:12
En als je je laptop opnieuw opstart? Je bent ook niet in staat om de brightness van je scherm aan te passen? Ik heb hier ook het Samsung scherm (1680 x 1050) maar kan nu niet echt zeggen dat het scherm echt slecht is. Eerst dacht ik van het scherm is slecht, kan niet goed focussen, maar nu ik een dag mee gewerkt heb vind ik het eigenlijk wel meevallen, of is dat omdat ik wen aan de slechte kwaliteit? Wat mij wel opvalt is dat als ik ergens mijn wachtwoord intype in Firefox en je krijgt dan van die sterretjes, dat die totaal niet scherp zijn en erg wazig. Ook vind ik de kleuren soms erg flets in vergelijking met mijn oude laptop. Ik ben er nog niet uit of ik hier een probleem van moet gaan maken bij Dell. Btw moet je voor die geaarde voeding ook bij de XPS Premium support in Ierland zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door boaty op 31-01-2008 13:27 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:39

oZy

Vrijdag 25-1 om 17.15u bij mijn accountmanager de XPS 1530 full option besteld, en gisteren 30-1 kwam deze binnen. Ik ben ook gezegend met het WSXGA+ 1680x1050 van Samsung maar moet toch eerlijk bekennen dat ik nooit gevallen zou zijn over de 'grainyness' van het scherm als ik dit topic niet gelezen zou hebben.. het is minimaal vergelijkbaar met mijn trouwe1704pf van Dell waar ik al 2 jaar prima op werk..

Alleen de geaarde stekker zou wel prettig zijn, gebruik nu die van mijn oude laptop en laat de ander omruilen bij Dell.. het scherm wacht ik wel even af tot het onderkend wordt bij Dell. Verder niets dan lof (behalve het smettelijke materiaal waar je handen op rusten).

Ik had wel binnen een uur de recovery CD nodig :) startte de laptop perongeluk op met de MediaDirect knop en vervolgens kom je in een Windows Embedded achtig iets welke gelijk mijn harddrive begon te scannen naar media files, ik dacht dit te onderbreken door de uitknop ingedrukt te houden maar vervolgens alleen maar BSOD's en een verminkte bootsector :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boaty schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 13:26:
En als je je laptop opnieuw opstart? Je bent ook niet in staat om de brightness van je scherm aan te passen?
Ik heb het 1280x800 scherm, maar met de Fn toetsen kan ik de brightness wel gewoon aanpassen, maar toch steeds bij hardware id het "MONITOR/default".

Iemand nog ideeën om toch te weten te komen welk scherm ik heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm-Jan
zit nu in de wacht bij de helpdesk even kijken of ik een nieuwe adapter kan krijgen en een nieuw scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm-Jan
ik krijg een adaptor, maar geen scherm, word weer naar customor care gestuurd, hij had er wel van gehoord, maar kon alleen samsung met samsung vervangen omdat ik geen "probleem" had met samsung maar het niet aan mijn verwachtingen voldeed.

Gast was niet aardig :X damn wat praat ie snel :o

BTW morgen al een nieuwe adapter :D

[ Voor 8% gewijzigd door Harm-Jan op 31-01-2008 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
Harm-Jan schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 13:59:
ik krijg een adaptor, maar geen scherm, word weer naar customor care gestuurd, hij had er wel van gehoord, maar kon alleen samsung met samsung vervangen omdat ik geen "probleem" had met samsung maar het niet aan mijn verwachtingen voldeed.

Gast was niet aardig :X damn wat praat ie snel :o

BTW morgen al een nieuwe adapter :D
Ik geloof dat je afgepoeierd bent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm-Jan
K-2SO schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 14:09:
[...]

Ik geloof dat je afgepoeierd bent..
Jup morgen misschien maar weer proberen ;)
Beter is scherm is mooi meegenomen, maar heb niet super veel problemen met de huidige.

[ Voor 20% gewijzigd door Harm-Jan op 31-01-2008 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
noteboeki schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 08:12:
[...]

Vreemd ik heb 29-01-08 besteld en gisteren 30-01-2008 is die verzonden en dus onderweg....
Ja ik vind het dus ook niet doen :(
Alleen hoop ik dan dat ik tegen dan een LG scherm krijg, anders mogen ze onmiddelijk al opnieuw ene sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualjoe
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 23:54:
[...]

Maar komt dat niet omdat het vanaf een blu ray komt? Geeft een divx van hdd ook geen geluid door over HDMI? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm-Jan
9-Cell batterij is nu los te koop bij dell voor € 157,07 + 11,90 verzendkosten.

Misschien dat ik over een maand 1 bij bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

virtualjoe schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 15:37:
[...]

Maar komt dat niet omdat het vanaf een blu ray komt? Geeft een divx van hdd ook geen geluid door over HDMI? :?
Ondersteunt je LCD televisie/monitor wel geluid via HDMI of wordt het slechts gebruikt als DVI verloopstuk, zonder geluid dus? Ik heb in eerdere reactie al aangegeven dat geluid via HDMI werkt. Al het geluid wordt doorgestuurd via HDMI en het maakt daarbij niet uit welke applicatie en welk medium je gebruikt. Probeer je laptop eens op andere LCD aan te sluiten om het geluid uit te testen

De transparante strepen heb ik niet waargenomen op mijn LCD televisie. Geen idee wat daar de oorzaak van zou kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is nog even spanned of ik me nieuwe scherm ga krijgen. Mijn account manager heeft eindelijk iemand te pakken gekregen bij de XPS TD. Morgen hoor ik meer.. fingers crossed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucket
Engineer is hier net weg... resultaat:
- nieuwe harde schijf (Seagate)
- nieuw lcd-paneel (LG!!!!)
- nieuw Central Control Cover
- nieuwe 3-aderige adapter

Nu maar eens Vista 64bit gaan proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:31
Nice Bucket :) Zal wel een hemelsbreed verschil zijn, dat LG paneel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualjoe
8)7 gister was een bluray station nog 325 euro extra, vandaag 418..... Aardige hoogvlieger.
Niet dat ik ook maar overwoog om bij mijn bestelling een bluray te doen voor dat geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
Bucket schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 16:09:

Wat is de type-aanduiding van je LG scherm nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucket
K-2SO schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 16:34:
[...]

Wat is de type-aanduiding van je LG scherm nu ?
In Vista64 (maar dat zou niet uit mogen maken): LPLF300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
Bucket schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 16:09:

Is het nu echt waard om te gaan klagen en uren lang om een LG te gaan vragen of is het verschil met de Samsung en de LG toch niet zo groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucket
pipo1000 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 17:21:
[...]

Is het nu echt waard om te gaan klagen en uren lang om een LG te gaan vragen of is het verschil met de Samsung en de LG toch niet zo groot?
Ik heb geen rechtstreeks vergelijkingsmateriaal (2 dezelfde schermen naast elkaar), maar ik vind het nieuwe scherm (de LG dus) stukken helderder en op 1-of-andere manier rustiger aan m'n ogen. Dus ja, ik ben blij dat ze m'n scherm vervangen hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de nieuwe laptop binnen.zit nu wel goed inelkaar, en de speakers doen het ook

Helaas weer een Samsung
Wat ik nu ook heb is bleeding aan de onderkant
Wat/hoeveel is normaal voor dit scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
De engineer was vandaag bij me op de zaak en had een voeding en een lcd-scherm bij zich. We constateerde direct dat het vervangende scherm wederom een samsung was en de man heeft direct gebeld met DELL om een LG/Philips te bestellen. Deze wordt morgen alsnog ingebouwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixeled
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-09 20:04
Ok, ik kan bevestigen dat de 8600m gt out of stock is en daarnaast melden dat ze nu óók problemen hebben met de levering van de lcd-schermen. Ik heb vanmiddag even gebeld omdat mijn bestelling nu al 3 weken op 'pre-production' stond, wat ik nogal raar vond gezien de meeste meldingen hier ;)

Zou je daaruit kunnen concluderen dat ze nu alleen LG schermen gaan leveren? Of zou de vraag naar de xps 1530's gewoon te groot zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
pixeled schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 21:26:
Zou je daaruit kunnen concluderen dat ze nu alleen LG schermen gaan leveren? Of zou de vraag naar de xps 1530's gewoon te groot zijn...
Ik gok een combi van beide ;)

[ Voor 83% gewijzigd door Tralapo op 31-01-2008 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook dat als je een cd eject de laptop eventjes blijft hangen? Speel maar eens een mp3tje af en eject dan een cd.. of druk gewoon op de eject knop. Het geluid blijft dan 2 seconden hangen.. hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm-Jan
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=214100

Dus melden dat je LIGHT LEAKAGE hebt, morgen even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Wat is dell toch allemaal bezig. Als ik nu eens de kortingsbonnen kon vinden, dan had ik onmiddelijk een nieuw bestelling geplaats. Check dit eens.
Meerprijs T7500 = 93 euro
Meerprijs 9cell = 0 euro
Meerprijs 200 GB 7200 rpm = 27 euro

Totaal nieuwe bestelling 1087 euro zonder kortingsbonnen.
Ben van Belgie dus alleen 10 % (tenzij iemand 5% kan vinden voor me :P) komt de bestelling voor 978 euro !!!!!!!!
Ik betaalde 955 euro voor mijn spec. Nu is het zeker annuleren, maar eerst die couponnen vinden !!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Als ik jou was zou ik er helemaal geen meer bestellen!
Elke week zijn de specs en prijzen namelijk weer anders, en de levertijd wordt inderdaad vreemd lang als je hem telkens annuleert.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
pipo1000 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 17:21:

Waarom zou je er eigenlijk naar gaan zoeken als je tevreden bent met het huidige scherm? Helderder is het niet. Samsung is opzichzelf al heel bright. Alleen de ruis en egale vlakken is een groot voordeel.

Ik wilde perse een andere omdat ik er na een dag mee gewerkte te hebben er last van had. Vermoeide ogen.
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 18:38:
ik heb de nieuwe laptop binnen.zit nu wel goed inelkaar, en de speakers doen het ook

Helaas weer een Samsung
Wat ik nu ook heb is bleeding aan de onderkant
Wat/hoeveel is normaal voor dit scherm
Ook de LG heeft een beetje bleeding hoor, maar dat hebben vrijwel alle tft'tjes die niet led zijn. Onderin zie je een lange lichte balk en bovenin zie je dat een beetje. Bij de samsung waren die balken bij mij wat hoger en er liep nog een lichtlijn ondergeveer 5cm eronder. Dus dat was wel een beetje vreemd.
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 21:33:
Hebben jullie ook dat als je een cd eject de laptop eventjes blijft hangen? Speel maar eens een mp3tje af en eject dan een cd.. of druk gewoon op de eject knop. Het geluid blijft dan 2 seconden hangen.. hebben meer mensen hier last van?
Ja, dat bij eject hangt het systeem bij mij ook voor een paar seconden.
Mudi schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 21:39:

Totaal nieuwe bestelling 1087 euro zonder kortingsbonnen.
Ben van Belgie dus alleen 10 % (tenzij iemand 5% kan vinden voor me :P) komt de bestelling voor 978 euro !!!!!!!!
Ik betaalde 955 euro voor mijn spec. Nu is het zeker annuleren, maar eerst die couponnen vinden !!!!!!!!!!!
Twee maanden wachten op een bestelling is sowieso al vreemd. 25ste besteld, 29ste in huis. Maar het ligt er ook aan wat je besteld! Vraag even telefonisch wat de wachttijden per onderdeel zijn. De wireless n kaart was een tijdje het langst te leveren onderdeel, daarna de hd's, toen de 6cells batt, nu waarschijnlijk de schermen. Vaak kun je dat eigenlijk ook wel terug zien in de keuzes die je hebt op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Tralapo schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 22:03:
Als ik jou was zou ik er helemaal geen meer bestellen!
Elke week zijn de specs en prijzen namelijk weer anders, en de levertijd wordt inderdaad vreemd lang als je hem telkens annuleert.......
Ik heb nog geen enkel bestelling geannuleerd :?
Mijn bestelling heb ik begin januarie geplaatst en betaald en ik heb een levertijd van 2 maanden terwijl sommige die dezelfde spec hebben, ze allang thuis hebben. Wat zou jij dan gaan doen, fijn nog 3 weken wachten terwijl je voor hetzelfde bedrag een veel beter systeem kan samenstellen waarvan de levertijd even lang zal duurt.

@Liquid
Wat ik erg raar vind, is dat iedereen die hem begin januarie met dezelfde spec of bijna (buiten de proc na) allang ontvangen heeft. Idd dat wordt eens bellen, alleen als ik thuis ben kan ik het, dus maandag en dan gaan we eens een mooi gesprek voeren >:)

[ Voor 16% gewijzigd door Mudi op 31-01-2008 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
Liquid schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 22:15:
[...]
Waarom zou je er eigenlijk naar gaan zoeken als je tevreden bent met het huidige scherm? Helderder is het niet. Samsung is opzichzelf al heel bright. Alleen de ruis en egale vlakken is een groot voordeel.

Ik wilde perse een andere omdat ik er na een dag mee gewerkte te hebben er last van had. Vermoeide ogen.
Nee hoor, ik zie precies wat jullie ook zien, bleeding, en een soort van raster over het scherm ( het scherm is marginaal beter dan in mijn 2.5 jaar oude inspiron 6000). Mijn vraag alleen was of de LG het oplost, omdat je zo ik lees, toch wel even tegen Dell aan moet praten om een LG te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillion01
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 09:06

Zillion01

Obey your screen!

Mudi schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 22:44:
[...]

Ik heb nog geen enkel bestelling geannuleerd :?
Mijn bestelling heb ik begin januarie geplaatst en betaald en ik heb een levertijd van 2 maanden terwijl sommige die dezelfde spec hebben, ze allang thuis hebben. Wat zou jij dan gaan doen, fijn nog 3 weken wachten terwijl je voor hetzelfde bedrag een veel beter systeem kan samenstellen waarvan de levertijd even lang zal duurt.

@Liquid
Wat ik erg raar vind, is dat iedereen die hem begin januarie met dezelfde spec of bijna (buiten de proc na) allang ontvangen heeft. Idd dat wordt eens bellen, alleen als ik thuis ben kan ik het, dus maandag en dan gaan we eens een mooi gesprek voeren >:)
Ik ben ook nog an wachten sinds 17/1 en baal ook dat nu de 200gb hdd 7200 wel beschikbaar is en de N wireless. Echter Crimson Rood is nu niet te bestellen, en dat vind ik wel cool dus ik annuleer hem niet. Ik heb een 1440x800 besteld en maybe omdat we zolang moeten wachten krijgen we wel standaard een LG :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Zillion01 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 00:31:
[...]

Ik ben ook nog an wachten sinds 17/1 en baal ook dat nu de 200gb hdd 7200 wel beschikbaar is en de N wireless. Echter Crimson Rood is nu niet te bestellen, en dat vind ik wel cool dus ik annuleer hem niet. Ik heb een 1440x800 besteld en maybe omdat we zolang moeten wachten krijgen we wel standaard een LG :)
Dat hoop ik anders mogen ze de volgende dag al langs komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb na 3 weken nog steeds geen mailtje terug van dell. Dit is het laatste bericht.
Can i get your address and postcode?

What weekdays you are available between 9-530pm for an engineer?

Many thanks,

XPS Support

Original Message Follows: ------------------------
Erg vaag en ik denk dat ik maar eens ga bellen. De kwaliteit van mijn scherm kan veel beter. Ik heb volgens mij een zeldzaam scherm. Een CPT141F.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Voor wie het wilt weten. HDtach voor de 160/7200rpm

Afbeeldingslocatie: http://xs224.xs.to/xs224/08055/hdtach242.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Laatst online: 15-10-2024
in hoeverre is de datum die UPS aangeeft om langs te komen ook daadwerkelijk de datum?
wat is jullie ervaring komen ze ook echt op die aangegeven dag of wil dat ook nog wel eens eerder/later zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door noteboeki op 01-02-2008 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
Liquid schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 08:17:
Voor wie het wilt weten. HDtach voor de 160/7200rpm

[afbeelding]
Mooi om te zien, over de snelheid van dit juweeltje twijfel ik echt niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-08 03:44
Ik was al van plan om te wachten op de LED scherm versie vd XPS M1530 (wil er ook af en toe buiten mee gaan werken nl). Gezien alle scherm en levertijd ellende die ik hier lees ben ik helemaal overtuigd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualjoe
Whohoo, de midnight blue besteld! incl. 4 jaar garantie en 7200 rpm schijf. De 1440 resolutie, 2,2 GHZ 4MB cache en 4GB intern.

Orderdatum: 1-2-2008
Geschatte leverdatum (op of voor deze datum): 21-2-2008

[ Voor 36% gewijzigd door virtualjoe op 01-02-2008 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen zondag heb ik de m1530 besteld met de volgende specs:
wxga+ scherm (1440x900)
T7250
2GB intern geheugen
250GB HDD

geplande leverdatum 15-2-2008
Ik heb de volgende vragen:
- Is die T7250 sneller dan mijn AMD Athlon 64 3200+ @2ghz
- Zijn er nog steeds problemen met het 1440x900 scherm?
- Is de 250GB HDD stil ?
- Word je nog steeds onder stroom gezet met de meegeleverde AC-adapter?

Het beroerde is dat ik eerst een foutje had gemaakt door de 1280x800 display te bestellen, deze heb ik gecancelled, maar deze wordt toch vandaag (1 febr) afgeleverd. De 1440x900 staat echter nog op fase 2 Pre-productie.... maar ja... ik heb toch liever die 1440x900...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillion01
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 09:06

Zillion01

Obey your screen!

Mudi schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 01:06:
[...]

Dat hoop ik anders mogen ze de volgende dag al langs komen
Net bericht gehad dat de levertijd uitgesteld wordt naar 21 feb. Nu ga ik toch ook zwaar overwegen om te annuleren.., dan maar een zwarte laptop met betere specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Wat is er vaag aan deze mail? Ze vragen toch duidelijk om wat info?
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 05:09:
Ik heb na 3 weken nog steeds geen mailtje terug van dell. Dit is het laatste bericht.

[...]

Erg vaag en ik denk dat ik maar eens ga bellen. De kwaliteit van mijn scherm kan veel beter. Ik heb volgens mij een zeldzaam scherm. Een CPT141F.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:13

Deem

Ontcijfer mij!

Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 11:19:

Ik heb de volgende vragen:
- Zijn er nog steeds problemen met het 1440x900 scherm?
- Is de 250GB HDD stil ?
- De T7250 heeft 2 cores en is een stuk sneller dan je oude Athlon 64 3200+.
- Dat is vooralsnog onduidelijk, de een krijgt een samsung of iets anders, de ander een LG.
- De 160GB lijkt stiller dan het 250GB model. Het geluid van de 250GB serie lijkt wisselend ontvangen te worden.
- Ja, je krijgt waarschijnlijk de 2 polige adapter en het 'schokken' ervaar ik personlijk niet als storend en is heel minimaal. als je het weet dan voel je het, anders niet. je kan altijd later voor een 3 polige stekker vragen nadat je je laptop hebt ontvangen.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 11:19:
[..]

Jep. :)
Ja, heel duidelijk. Maar DELL ruilt deze adapter direct om als je daar om vraagt.
Ik heb nu de 3 polige en ervaar geen schokken meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Zijn er misschien meer mensen die onregelmatig problemen hebben met hun wireless netwerkkaart?
Ik heb de Intel 4965AGN Kaart en krijg er vaak geen verbinding mee.

Niet dat het te lang duurt. Want dat zou aan Vista liggen. Maar ik zie dan constant een geel driehoekje staan bij de netwerkverbinding. Dan kan ik repareren wat ik wil maar ik krijg geen verbinding en dat driehoekje blijft staan dan (je ziet het al, ben geen techneut). Ook opnieuw opstarten helpt meestal niet.
Er is ook een open verbinding hier van de buren maar ook daar krijg ik geen verbinding mee.

Stuurprogramma's gecontroleerd, maar daar zijn geen problemen te vinden.
En dan als de computer even uit heeft gestaan dan kan het zijn dat ik plots wel ineens verbinding krijg wanneer ik weer opstart. En soms ook als het ding een uur aanstaat.
Wanneer ik directe LAN verbinding gebruik werkt het wel zo te zien.

Als ik eenmaal verbinding heb, blijft die trouwens prima. Het probleem is om soms verbinding te krijgen.

Is er iets mis met de Wireless kaart? Of Vista? of...?
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm-Jan
Gisteren adapter besteld en vandaag al in huis via UPS, zeer netjes van Dell, lijkt wel of elke UPS centrale een vooraad van die dingen heeft gekregen ofzo. laptop versturen duurt normaal wel 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom leveren ze alle nieuwe laptops niet gewoon standaard uit met een 3 polige adapter. Lijkt me nou niet bepaald reclame als je je klanten stroomschokken geeft om 2 tientjes te sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
@readytoflow

Ik denk dat het ligt aan de methode hoe je je beveiliging hebt ingesteld. Ik heb op het werk en thuis twee verschillende instellingen. Op het werk verliest ie ook continue zijn verbinding. Thuis rock stabiel. Waar het precies aan ligt weet ik nog niet. wpsk wpa open ksip etc.

Oh en dat van het adapter. Ik merk geen verschil tussen 3-polig en 2-polig :P
Bij 3-polig voel ik net zo goed tintelingen. Misschien zijn al mijn hoofd aansluitingen gewoon ongeaard ofzo.
Wel jammer dat mijn levering van het 3-polig de 2-polige weer mee moest nemen. 2 adapters is wel zo fijn.

[ Voor 93% gewijzigd door Liquid op 01-02-2008 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darth Malak schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 11:58:
Wat is er vaag aan deze mail? Ze vragen toch duidelijk om wat info?

[...]
Ja, en die heb ik onderhand al 3 keer opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Liquid schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 13:18:
@readytoflow

Ik denk dat het ligt aan de methode hoe je je beveiliging hebt ingesteld. Ik heb op het werk en thuis twee verschillende instellingen. Op het werk verliest ie ook continue zijn verbinding. Thuis rock stabiel. Waar het precies aan ligt weet ik nog niet. wpsk wpa open ksip etc.
Maar ook bij de "onbeveiligde" open verbinding van een van de buren heb ik het probleem.
Het is ook niet zo dat de verbinding steeds verbroken wordt, maar dat het me niet altijd lukt om verbinding te krijgen. Wanneer er verbinding is, blijft gedurende de tijd dat de computer aanstaat stabiel en ononderbroken.
Het is meer alsof de WLAN kaart niet altijd goed opstart of zoiets. Ook al zie ik dan geen fouten bij apparaatbeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
K-2SO schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 21:24:
De engineer was vandaag bij me op de zaak en had een voeding en een lcd-scherm bij zich. We constateerde direct dat het vervangende scherm wederom een samsung was en de man heeft direct gebeld met DELL om een LG/Philips te bestellen. Deze wordt morgen alsnog ingebouwd. :)
Zo .. ook hier is het gefixt ! TOP. :P
(En wat een verschil zeg, eigenlijk schandalig dat ze die Samsungs nog uitleveren..)
Dat LG/Philips scherm is precies wat ik verwachtte van m'n M1530, nu is ie perfect.
I'm happy !

Voor de mensen die de TS op weg willen helpen, het dell-product nummer is: XK309.

[ Voor 7% gewijzigd door K-2SO op 01-02-2008 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Laatst online: 17:49

aap

readytoflow schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 13:45:
[...]
Maar ook bij de "onbeveiligde" open verbinding van een van de buren heb ik het probleem.
Het is ook niet zo dat de verbinding steeds verbroken wordt, maar dat het me niet altijd lukt om verbinding te krijgen. Wanneer er verbinding is, blijft gedurende de tijd dat de computer aanstaat stabiel en ononderbroken.
Het is meer alsof de WLAN kaart niet altijd goed opstart of zoiets. Ook al zie ik dan geen fouten bij apparaatbeheer.
Ik heb precies hetzelfde met mijn Inspiron 1720. Daar zit overigens "slechts" de g-wifi kaart in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Zillion01 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 11:56:
[...]

Net bericht gehad dat de levertijd uitgesteld wordt naar 21 feb. Nu ga ik toch ook zwaar overwegen om te annuleren.., dan maar een zwarte laptop met betere specs
Ga ik ook doen alleen is er nog geen kortingsbonne (allee voor belgie dan)

Edit
Kl*te, de 9 cell kost alweer 30 euro meer. Ik begreep al niet waarom ze evenduur waren als de 6 cell Gemiste kans |:(

[ Voor 14% gewijzigd door Mudi op 01-02-2008 15:24 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Dell XPS 1530 ervaringen topic. Gelieve géén 1330 gerelateerde zaken hier plaatsen! Tevens zijn meldingen over 'Ik heb 'm ook besteld! Hoelang moet ik nog wachten?' helemaal niet interessant, het product komt echt wel; posten daarover in dit topic zal de levertijd echt niet doen verkorten ;).