Ik heb de 1280x800 vandaag teruggestuurd. De 1440x900 komt eraan, maar staat al een weekje in preproductie. Ik hoop maar dat ik de goede beslissing heb genomen om de 1440x900 te kiezen ipv de 1280x800. Wat denken jullie ?
Je had beter de 1680x1050 kunnen kiezenVerwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 16:28:
Ik heb de 1280x800 vandaag teruggestuurd. De 1440x900 komt eraan, maar staat al een weekje in preproductie. Ik hoop maar dat ik de goede beslissing heb genomen om de 1440x900 te kiezen ipv de 1280x800. Wat denken jullie ?
Als je een goede config hebt kun je hem toch opslaan om later de kortingsbonnen eventueel te kunnen toepassen? Dan kun je later kiezen welke het goedkoopste is.Mudi schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 15:21:
[...]
Ga ik ook doen alleen is er nog geen kortingsbonne (allee voor belgie dan)
Edit
Kl*te, de 9 cell kost alweer 30 euro meer. Ik begreep al niet waarom ze evenduur waren als de 6 cell Gemiste kans
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
Tja, toevallig heb ik vanochtend beide resoluties kunnen vergelijken voordat ik mijn bestelling plaatste voor de 1440x900. Ik vond alles net even te klein op de 1680. Ik denk dat ik een goede keuze heb gemaakt met de 1440 waar alles net een tikkie groter is, hopende op een LG scherm.silmaril8 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 18:25:
[...]
Je had beter de 1680x1050 kunnen kiezen
Hoe zit het trouwens met die resoluties? Is dat een verkapte manier van geld verdienen of zijn het hardwarematig daadwerkelijk andere schermen?
het zijn echt hardwarematige andere schermen. Bij een hogere resolutie bevinden zich meer pixels op hetzelfde oppervlakte van het scherm.virtualjoe schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 18:42:
[...]
Tja, toevallig heb ik vanochtend beide resoluties kunnen vergelijken voordat ik mijn bestelling plaatste voor de 1440x900. Ik vond alles net even te klein op de 1680. Ik denk dat ik een goede keuze heb gemaakt met de 1440 waar alles net een tikkie groter is, hopende op een LG scherm.
Hoe zit het trouwens met die resoluties? Is dat een verkapte manier van geld verdienen of zijn het hardwarematig daadwerkelijk andere schermen?
"May our framerates be high and our temperatures low."
Verwijderd
Wat een geweldige laptop is het toch! Weet iemand hoe je een beetje bas in de luidsprekers krijgt?
De grafische kaart is hetzelfde, de schermen zijn anders.virtualjoe schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 18:42:
[...]
En een 1680x1050 is echt heeeeerlijk...
Verwijderd
Ik heb inmiddels ook een M1530 besteld en heb meteen bij mijn bestelling aangegeven dat ik een geaarde (dus 3-polige) adapter geleverd wil hebben.Dit was mogelijk zonder meerprijs.[b][message=29534402,noline]Deem schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 12:16[/message je kan altijd later voor een 3 polige stekker vragen nadat je je laptop hebt ontvangen.
En met geemen?K-2SO schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 18:56:
[...]
De grafische kaart is hetzelfde, de schermen zijn anders.
En een 1680x1050 is echt heeeeerlijk...
Verwijderd
Kan het zijn dat een order van pre-produktie naar in produktie en daarna weer naar pre-produktie gezet wordt? Wat kan de reden zijn? Bij mij is dit namelijk het geval...:(
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2008 19:50 ]
Begin deze week (zondag geloof ik) gebeurde dit bij mij ook, en bij vele andere hier ook.Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 19:50:
Kan het zijn dat een order van pre-produktie naar in produktie en daarna weer naar pre-produktie gezet wordt? Wat kan de reden zijn? Bij mij is dit namelijk het geval...:(
Waarschijnlijk is dat een foutje van Dell, of een stagiaire die met de knopjes speelt
Verwijderd
Mijn order is van 19/1 en ik betaal per creditcard, dus bestelling is meteen in pre-porductie gegaan maar staat daar nu nog op. Ik heb ze zojuist een mail gestuurd met de volgende opmerkingen:
1. wat vertraagt de levertijd
2. ik wil meteen een LG/Philips scherm anders stuur ik hem terug of moeten ze langs komen
3. ik wil een 3 polige adapter
Ik heb hierbij gerefereerd aan de diverse fora.
Ik ben benieuwd naar hun reactie.
2. ik wil meteen een LG/Philips scherm anders stuur ik hem terug of moeten ze langs komen
Die van mij heb ik ook besteld op 19/1, en de leverdatum staat op 18/2.Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 19:54:
Mijn order is van 19/1 en ik betaal per creditcard, dus bestelling is meteen in pre-porductie gegaan maar staat daar nu nog op. Ik heb ze zojuist een mail gestuurd met de volgende opmerkingen:
Ben dan ook zeer benieuwt naar het antwoord op jouw mailtje!
Werkt de 'normale' ForceWare Nvidia drivers (bv. 169.25_forceware_winvista_32bit_english_whql.exe) van www.nvidia.com website ook met de 6800M GT chip? Want de 6800M staat niet in de 'support lijst van chips' op de website. Echter ik kan geen enkele andere driver vinden behalve dan die 'oude' op de dell website.
Ik geem nie maar mocht ik dat willen heb ik daar nog een dikke desktop voor..
Verwijderd
ja het is ook geen 6800 maar 8600M GTWerkt de 'normale' ForceWare Nvidia drivers (bv. 169.25_forceware_winvista_32bit_english_whql.exe) van www.nvidia.com website ook met de 6800M GT chip? Want de 6800M staat niet in de 'support lijst van chips' op de website. Echter ik kan geen enkele andere driver vinden behalve dan die 'oude' op de dell website.
ik heb ook een CPT scherm, hoewel hij niet rare vlekken weergeeft ben ik toch van mening dat hij wel beter kan.
is het misschien iemand gelukt om een 1440x900 te krijgen (kopen) wanneer je laptop een 1280 heeft?
verder heb ik ook wel eens tintelingen, ik moet maar eens een mailtje sturen naar dell xps, want via de telfoon gaat het totaal niet.
Meestal heb je ze na een half uur wel te pakken op een drukke dag, wel goede muziek tijdens het wachten.Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 20:34:
[...]
ik moet maar eens een mailtje sturen naar dell xps, want via de telfoon gaat het totaal niet.
Hahahah YES JACKPOT!! alle problemen die er maar bekend zijn met de xps 1530 heb ik!!
bolle toetsenbord, elektrische schokken, die kut scherm, en ik kan die touch knoppen aardig ver indrukken. En het geweldige is dat ik hem om 5 uur op vrijdag heb gekrijgen, zodat ik er de weekend mee opgescheept ben.
Heeft er iemand gelijk de XPS nummer dat ik daar direct naar toe kan bellen?
edit:
ik heb all bescherm materiaal eraf gehaald.
bolle toetsenbord, elektrische schokken, die kut scherm, en ik kan die touch knoppen aardig ver indrukken. En het geweldige is dat ik hem om 5 uur op vrijdag heb gekrijgen, zodat ik er de weekend mee opgescheept ben.
edit:
ik heb all bescherm materiaal eraf gehaald.
[ Voor 6% gewijzigd door Kaizah op 01-02-2008 21:23 ]
heb je de plak beschermings stikker al van de touch knoppen afgehaald, dan doen ze het beter!?Kaizah schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 21:09:
Hahahah YES JACKPOT!! alle problemen die er maar bekend zijn met de xps 1530 heb ik!!
Verwijderd
Wordt je in het nederlands of in het engels te woord gestaan ?K-2SO schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 20:47:
[...]
Meestal heb je ze na een half uur wel te pakken op een drukke dag, wel goede muziek tijdens het wachten.Als je ze spreekt wordt je meestal ook wel prima geholpen hoor.
Ik snap niet dat sommigen meteen een geaarde stekker erbij geleverd wil hebben. Laat ze maar lekker leveren. Ik kreeg 2 dagen na met Dell te hebben gebeld m'n tweede stekker (zoals zovelen hier). Ik vind het wel handig twee van die opladers. En eerlijk gezegd voelde ik die tintelingen nauwelijks.
Overigens hoor ik nog graag wat ervaringen van anderen zijn met de wireless kaart.
Overigens hoor ik nog graag wat ervaringen van anderen zijn met de wireless kaart.
Ik merk dat mijn power knop geen 'terugmelding' geeft. Wanneer ik hem indruk krijg ik totaal geen feedback. Wanneer ik echter de MediaDirect knop indruk, dan voel ik een goede klik.
Moet die power knop ook niet klikken?
Bij mij geeft de power knop ook geen " feedback". Het lijkt dan alsof je gewoon het hele paneel naar onderdrukt. Maar het wordt bij mij sowieso vervangen omdat de flatconnecter die daar onderloopt helemaal verfrommeld is en mijn media controls niet meer fijn werkt. Het bold trouwens ook naar het midden toe.GertB schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 22:41:
Ik merk dat mijn power knop geen 'terugmelding' geeft. Wanneer ik hem indruk krijg ik totaal geen feedback. Wanneer ik echter de MediaDirect knop indruk, dan voel ik een goede klik.
Verwijderd
Ik heb dat ding er ook 2 weken op laten zitten, gewoon omdat ik niet wist dat er een op zat omdat hij erg moeilijk te zien is. De knopjes doen het veel beter zonder.pipo1000 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 21:11:
[...]
heb je de plak beschermings stikker al van de touch knoppen afgehaald, dan doen ze het beter!?
Goh, toch iemand met een cpt. Vind je het een goed scherm? Ik weet natuurlijk niet hoe het met de andere cpt schermen zit, maar die van mij heeft een slecht kijkhoek en behoorlijk wat backlightbleeding.Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 20:34:
[...]
ik heb ook een CPT scherm, hoewel hij niet rare vlekken weergeeft ben ik toch van mening dat hij wel beter kan.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2008 23:41 ]
Ja die werkt moet je alleen even een gemodde .inf opzoeken.pipo1000 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 20:08:
Werkt de 'normale' ForceWare Nvidia drivers (bv. 169.25_forceware_winvista_32bit_english_whql.exe) van www.nvidia.com website ook met de 6800M GT chip? Want de 6800M staat niet in de 'support lijst van chips' op de website. Echter ik kan geen enkele andere driver vinden behalve dan die 'oude' op de dell website.
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
Deze link over het wijzigen van de 402 in 407 in de inf file werkt. Zie; Nvidia 8600M GT Drivers niet installeren . Ik heb deze driver genomen; http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=16679boaty schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 08:22:
[...]
Ja die werkt moet je alleen even een gemodde .inf opzoeken.
oja, met deze driver heb ik een 3dmark06 standaard 1280x1024 van 3985 punten... is dat een beetje zoals het hoort?
[ Voor 24% gewijzigd door pipo1000 op 02-02-2008 11:18 ]
Verwijderd
Nu wordt ie nog mooier. Besteld op 18-1. Levertijd 7-2. Preproduktie vanaf 19-1. Gisteren in produktie, daarna weer preproduktie en nu levertijd 22-2!!!!!!!!!!Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 19:50:

ja ik heb dus het zelfde besteld 15-01 en zou op 7-2 geleverd worden staat nu op 22-2Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 12:18:
[...]
Nu wordt ie nog mooier. Besteld op 18-1. Levertijd 7-2. Preproduktie vanaf 19-1. Gisteren in produktie, daarna weer preproduktie en nu levertijd 22-2!!!!!!!!!!![]()
![]()
Verwijderd
Weet echt niemand of er ergens geavanceerde instellingen zitten voor de luidspeakers? Het geluid is ongelovelijk blikkerig, en zou er graag wat bas bij willen doen. Voor de rest ben ik super tevreden over de 1530, maar heb wel gelijk de harde schijf geformateerd en een schone Vista geinstalleerd. Hierdoor start de computer sneller op, maar ben alleen het media gedeelte kwijtgeraakt en kan deze nergens terug vinden. Als ik nu de knop indruk gebeurd er helemaal niets meer en dat is wel jammer.
Dat geluid is eigenlijk altijd blikkerig, trek je Accu er maar eens uit en kijk dan hoe dik die speaker is, 5mm ofzo, kun je helaas geen mooi geluid uit verwachten, maar dit hebben bijna alle laptops.Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 14:22:
Weet echt niemand of er ergens geavanceerde instellingen zitten voor de luidspeakers? Het geluid is ongelovelijk blikkerig, en zou er graag wat bas bij willen doen. Voor de rest ben ik super tevreden over de 1530, maar heb wel gelijk de harde schijf geformateerd en een schone Vista geinstalleerd. Hierdoor start de computer sneller op, maar ben alleen het media gedeelte kwijtgeraakt en kan deze nergens terug vinden. Als ik nu de knop indruk gebeurd er helemaal niets meer en dat is wel jammer.
Als het goed is heb je een blauwe CD/DVD bij gekregen die dat Media gebeuren er weer op zet.
Heb je gewoon de meegeleverde Vista DVD gebruikt voor de install ?
Weet iemand BTW of je die 2e partitie met rotzooi weg kunt gooien en bij de C schijf kunt trekken ??
[ Voor 10% gewijzigd door Harm-Jan op 02-02-2008 14:56 ]
Verwijderd
Daar zijn vast wel programmatjes voor om partities weer aan elkaar te lijmen. bijv: Acronis® Disk Director Suite 10.0.. Volgens mij zit er ook een programmatje op de windows xp cd daarvoor die je bij het booten kunt starten.
Zie trouwens dat de meerprijs voor een blu ray station 410 E is geworden ipv 350 voorheen. Alsof het nog niet duur genoeg was
...
Zie trouwens dat de meerprijs voor een blu ray station 410 E is geworden ipv 350 voorheen. Alsof het nog niet duur genoeg was
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2008 16:56 ]
Tralapo schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 20:06:
[...]
Die van mij heb ik ook besteld op 19/1, en de leverdatum staat op 18/2.
Ben dan ook zeer benieuwt naar het antwoord op jouw mailtje!
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 19:29:
[...]
Ik heb inmiddels ook een M1530 besteld en heb meteen bij mijn bestelling aangegeven dat ik een geaarde (dus 3-polige) adapter geleverd wil hebben.Dit was mogelijk zonder meerprijs.
agaam schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 13:21:
[...]
ja ik heb dus het zelfde besteld 15-01 en zou op 7-2 geleverd worden staat nu op 22-2
Ik ben een aantal dagen niet aanwezig geweest in deze topic, maar kunnen we nou eindelijk eens ophouden met deze onzinnige berichten. Ik heb besteld of het duurt nog langer.. Lees voordat je een reactie plaats eens even de waarschuwing die de Moderator hieronder heeft neergezet.Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 12:18:
[...]
Nu wordt ie nog mooier. Besteld op 18-1. Levertijd 7-2. Preproduktie vanaf 19-1. Gisteren in produktie, daarna weer preproduktie en nu levertijd 22-2!!!!!!!!!!![]()
![]()
Dit topic is bedoeld om ervaringen uit te wisselen mbt de M1530 en niet Dell levertijden of om aan te kondigen dat je het hebt besteld.
[ Voor 15% gewijzigd door PCMedic op 02-02-2008 17:25 ]
Verwijderd
Als ik de blauwe CD er in stop, dan gaat deze tot 4% en stopt hij vanwege een error. Heb ook nog op de site van Dell gekeken, maar kon het programma daar ook niet vinden. Voor de schone installatie heb ik inderdaad de meegeleverde Vista CD gebruikt. Had namelijk problemen om meerdere partities aan te maken(gebruik Partition Managaer) en heb toen maar de schijf geformateerd. Hierna kon ik wel gewoon meerdere partities aanmaken.Harm-Jan schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 14:45:
[...]
Dat geluid is eigenlijk altijd blikkerig, trek je Accu er maar eens uit en kijk dan hoe dik die speaker is, 5mm ofzo, kun je helaas geen mooi geluid uit verwachten, maar dit hebben bijna alle laptops.
Als het goed is heb je een blauwe CD/DVD bij gekregen die dat Media gebeuren er weer op zet.
Heb je gewoon de meegeleverde Vista DVD gebruikt voor de install ?
Weet iemand BTW of je die 2e partitie met rotzooi weg kunt gooien en bij de C schijf kunt trekken ??
Even een update'tje wat betreft de 160gig / 7200rpm hd die je bij deze laptop geleverd krijgt.
Het is een Seagate momentus 7200.2. Ik vind het persoonlijk best wel hard klinken, vergeleken met andere drives. Vooral als het aan het lezen is. Bij nader onderzoek hoort dat ook gewoon zo bij deze schrijf
Het is een Seagate momentus 7200.2. Ik vind het persoonlijk best wel hard klinken, vergeleken met andere drives. Vooral als het aan het lezen is. Bij nader onderzoek hoort dat ook gewoon zo bij deze schrijf
bronSeagate's 7,200 RPM notebook drive updated with perpendicular recording and fall detection. Fixes the high power consumption of the 7200.1, but otherwise is not much of an improvement. Our sample had higher vibration than any notebook drive we've tested, and the overall noise level was closer to a desktop drive than a notebook drive
Wat is de goede beeldschermcode die er moet komen te staan als je dus een nieuw LG scherm hebt, met juiste brightness enz.? PNP09FF is van het Samsung scherm neem ik dus aan?Liquid schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 12:35:
[...]
Je kijkt nog steeds verkeerdJij kijkt namelijk onder Compatibele-id (bij mij staat daar ook PNP09FF)
Maar je moet onder Hardware-id's kijken. Het staat er dan als MONITOR\"Jouw SchermCode"
zie Liquid in "[Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 1"Nickienick schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 18:11:
[...]
Wat is de goede beeldschermcode die er moet komen te staan als je dus een nieuw LG scherm hebt, met juiste brightness enz.? PNP09FF is van het Samsung scherm neem ik dus aan?
ik denk dat PNP09FF gewoon voor de naam Plug aNd Play staat.... en niet dus een merk van een scherm!Nickienick schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 18:11:
[...]
Wat is de goede beeldschermcode die er moet komen te staan als je dus een nieuw LG scherm hebt, met juiste brightness enz.? PNP09FF is van het Samsung scherm neem ik dus aan?
Als er bij het hardware ID de code LPLF300 heb je een LG/Philips.
Is het eigenlijk mogelijk om vista 64 bit te kopen met je bestelde product i.p.v een 32
Weet iemand hier meer over
Weet iemand hier meer over
In opvolging. Kleine problemen met de mediaknopjes en powerknop komt gewoon door een slechte architectuur/positionering van de connector.Liquid schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 22:52:
Bij mij geeft de power knop ook geen " feedback". Het lijkt dan alsof je gewoon het hele paneel naar onderdrukt. Maar het wordt bij mij sowieso vervangen omdat de flatconnecter die daar onderloopt helemaal verfrommeld is en mijn media controls niet meer fijn werkt. Het bold trouwens ook naar het midden toe.
De media-button en powerknop overzicht:

close-up powerknop op printplaat

Wanneer de plaat er weerop gaat:

Zoals je kunt zien valt de flatkabel gewoon over die powerknop op de printplaat. Ik weet niet in hoeverre dit schade kan hebben, want je drukt toch elke keer weer op een kabel die het hele media control panel connect.
Ik heb nu die van mij voor een stuk onder het toetsenbord geduwd. Zodoende maak je plaats vrij onder het paneel. Dus de powerknop is nu ook vrij om in te drukken.
Let wel op als je dit zelf wilt proberen, dat het vrij veel krachtkost om het paneel los te krijgen. Je moet het namelijk een beetje buigen en de zij-flappen opzij duwen. Aan de rechter kant viel mij ook op dat een witte tft-kabeltje een beetje beschadigd was.
Het is eigenlijk een combinatie van slechte positionering, maar vooral onzorgvuldige assemblage.
Hier de HDTach uitdraai van de 250GB/5400rpm

Staan er op D belangrijke bestanden ?? wil C eigenlijk wel 60GB maken en de rest aan D gevenHarm-Jan schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 14:45:
[...]
Maar wil eerst weten of D dan helemaal leeg mag, iemand ervaring hier mee ?
Verwijderd
Ik heb een paar keer geprobeerd om die cover eraf te krijgen volgens de manual, maar ik krijg de hinge covers er niet af. Hoe heb je dat gedaan?Liquid schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 21:14:
[...]
In opvolging. Kleine problemen met de mediaknopjes en powerknop komt gewoon door een slechte architectuur/positionering van de connector.
De media-button en powerknop overzicht:
[afbeelding]
close-up powerknop op printplaat
[afbeelding]
Wanneer de plaat er weerop gaat:
[afbeelding]
Zoals je kunt zien valt de flatkabel gewoon over die powerknop op de printplaat. Ik weet niet in hoeverre dit schade kan hebben, want je drukt toch elke keer weer op een kabel die het hele media control panel connect.
Ik heb nu die van mij voor een stuk onder het toetsenbord geduwd. Zodoende maak je plaats vrij onder het paneel. Dus de powerknop is nu ook vrij om in te drukken.
Let wel op als je dit zelf wilt proberen, dat het vrij veel krachtkost om het paneel los te krijgen. Je moet het namelijk een beetje buigen en de zij-flappen opzij duwen. Aan de rechter kant viel mij ook op dat een witte tft-kabeltje een beetje beschadigd was.
Het is eigenlijk een combinatie van slechte positionering, maar vooral onzorgvuldige assemblage.

Dank Liquid en Hurricane voor het plaatsen van de HDTachs. Hier hebben we wat an!
Samenvattend :
Burstspeed (higher is better)
250gb/5400rpm: 98.9 MB/s
160gb/7200rpm: 172.2 MB/s
Random Access (lower is better)
250gb/5400rpm: 21.1ms
160gb/7200rpm: 14.6ms
CPU utilization (lower is better)
250gb/5400rpm: 14%
160gb/7200rpm: 9%
Average read (higher is better)
250gb/5400rpm: 43.7 MB/s
160gb/7200rpm: 48.6 MB/s
Dat scheelt mijns inziens aanzienlijk. Ik mag verwachten dat de 200gb 7200 rpm die nu verkrijgbaar is niet wezenlijk zal onder doen voor de cijfers van de 160gb 7200 rpm.
Dit betekent dat ik mijn order annuleer, aangezien ik toch nog 3 weken extra moet wachten en of een nieuwe ga bestellen of toch maar even ga kijken wat de nieuwe MB pro gaat bieden die zeer binnenkort uitkomt.
Samenvattend :
Burstspeed (higher is better)
250gb/5400rpm: 98.9 MB/s
160gb/7200rpm: 172.2 MB/s
Random Access (lower is better)
250gb/5400rpm: 21.1ms
160gb/7200rpm: 14.6ms
CPU utilization (lower is better)
250gb/5400rpm: 14%
160gb/7200rpm: 9%
Average read (higher is better)
250gb/5400rpm: 43.7 MB/s
160gb/7200rpm: 48.6 MB/s
Dat scheelt mijns inziens aanzienlijk. Ik mag verwachten dat de 200gb 7200 rpm die nu verkrijgbaar is niet wezenlijk zal onder doen voor de cijfers van de 160gb 7200 rpm.
Dit betekent dat ik mijn order annuleer, aangezien ik toch nog 3 weken extra moet wachten en of een nieuwe ga bestellen of toch maar even ga kijken wat de nieuwe MB pro gaat bieden die zeer binnenkort uitkomt.
Nou gewoon de drie schroefjes los maken. Dat kleine haakje links (als je tegen de onderkant van de laptop kijkt) een beetje los maken.Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 22:15:
[...]
Ik heb een paar keer geprobeerd om die cover eraf te krijgen volgens de manual, maar ik krijg de hinge covers er niet af. Hoe heb je dat gedaan?
Om draaien. Bol de controlpanel een beetje op ongeveer waar de stop/play/pause touch buttons zijn. En klik het dan elegant los. Eerst rechts en dan naar links werken. Blijf wel de controlpanel naar het toetsenbord duwen aangezien er ook nog lipjes langs het toetsenbord loopt.
Het is vrij flexibel, maar toch wees voorzichtig.
Verwijderd
Zijn de 250GB HDDs van verschillende fabrikanten redelijk met elkaar vergelijkbaar ? En hoe staat het met het geluid ?
grtz
grtz

Hij is in productie! 25 januari besteld, toen gelijk in preproductie. Ik hoop dat ik een goed scherm heb, en gelijk een goede adapter. Hoe lang zou het nu ongeveer nog duren totdat hij komt?
Dan nog iets anders: De 7200 tegenover de 5200 geeft een goede performance boost in windows en in games neem ik aan?? En heeft er iemand al gemeten (dus niet via Windows) hoe lang een 9 cell batterij meegaat?
Haha, ik zou maar niet te vroeg gaan juichen als ik jou was.Killzone schreef op zondag 03 februari 2008 @ 12:18:
![]()
Hij is in productie! 25 januari besteld, toen gelijk in preproductie. Ik hoop dat ik een goed scherm heb, en gelijk een goede adapter. Hoe lang zou het nu ongeveer nog duren totdat hij komt?
Die van mij staat nu ook weer in productie, net als vorige week zondagochtend.
Een paar uur erna stond ie weer in preproductie. Dus geen idee wat Dell altijd doet op zondag, maar prutsen doen ze iig wel. We wachten weer af.
Performence van 7200 en 5400 is met games vrijwel gelijk. Je hebt gewoon te maken met langer laadtijden. Die extra 9% cpu is wel te verwaarlozen.Killzone schreef op zondag 03 februari 2008 @ 12:18:
Dan nog iets anders: De 7200 tegenover de 5200 geeft een goede performance boost in windows en in games neem ik aan?? En heeft er iemand al gemeten (dus niet via Windows) hoe lang een 9 cell batterij meegaat?
Wbt de accu. Ik haal 3,5 uur met brightness op 5/7 en wat internetten mailen etc.
Eigenlijk had ik de 6-cell er toen extra erbij moeten bestellen. Die 9-cell steekt wat uit en is nogal oncomfortabel op je schoot. De prijzen bij direct mee bestellen waren 35 euro voor 6-cell en 58 voor 9-cell. Als je ze nu los besteld kost het meer dan het dubbele.
[ Voor 88% gewijzigd door Thandor op 03-02-2008 13:37 ]
nu er al een aantal mensen de 1530 hebben.
kan iemand bevestigen of die simkaart slot werkt voor bv Tmobile web n walk?
Werkt nietpetezah schreef op zondag 03 februari 2008 @ 12:46:
nu er al een aantal mensen de 1530 hebben.
[ Voor 41% gewijzigd door Thandor op 03-02-2008 13:37 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Heio die van mij is nu ook in productie (leverdatum 15-2). Ik heb hem besteld op 27-1; en staat op de orderstatus ook dat de status 3 in productie ook op 27-1 is. Lijkt me een beetje raar maarja, wachten wel af...Killzone schreef op zondag 03 februari 2008 @ 12:18:
![]()
Ik heb ook 1440x900 besteld, maar met 6-cells accu.
Laten we hopen op een LG scherm!!!

Hoe krijg ik geluid uit mijn TV/Receiver via een HDMI aansluiting?
Ik sluit HDMI kabel aan op laptop en TV.
Dan heb ik meteen beeld, maar het geluid blijft weg? Ik hoor alleen geluid uit de laptop.
Waar en hoe kan ik ergens instellen om ook geluid via HDMI te versturen?
Dat geldt voor Films en ook voor bijvoorbeeld Winamp streams.
Ik sluit HDMI kabel aan op laptop en TV.
Dan heb ik meteen beeld, maar het geluid blijft weg? Ik hoor alleen geluid uit de laptop.
Waar en hoe kan ik ergens instellen om ook geluid via HDMI te versturen?
Dat geldt voor Films en ook voor bijvoorbeeld Winamp streams.
Stond ergens op de vorige pagina's. Schijnt dat je met Blu-Ray wel geluid via HDMI krijgt, maar bijv. met DivX niet. Dit moet je dus gewoon via de koptelefoon uitgang doen
.
Zit er op de M1530 trouwens ook 2 koptelefoon uitgangen? Is wel handig voor een vriend in de klas oid
.
Zit er op de M1530 trouwens ook 2 koptelefoon uitgangen? Is wel handig voor een vriend in de klas oid
Ja, voorop zitten 2 aansluitingen.Killzone schreef op zondag 03 februari 2008 @ 13:56:
Die van mij staat wonder boven wonder nog steeds op "in productie".
Ben benieuwt of het ook zo blijft, of dat er weer hetzelfde gebeurt als vorige week...
Ja, zitten twee aansluitingen op.
Maar dat is toch raar van het geluid over HDMI?
HDMI is toch altijd beeld en geluid? Of heb ik het nou verkeerd begrepen?
Zo ja, dan moet het toch ook ergens in te stellen zijn?
Volgens Wikipedia:readytoflow schreef op zondag 03 februari 2008 @ 14:23:
De High-Definition Multi-media Interface (HDMI) is een aansluiting voor audio- en videosignalen in ongecomprimeerde digitale vorm. HDMI biedt een interface tussen elke compatibele digitale bron van audio/video zoals een Set-top_box, DVD-speler, versterker en een compatibel scherm zoals een plasmascherm of een LCD-scherm en computers met DVI aansluiting.
Vervolg: http://nl.wikipedia.org/w...tion_Multimedia_Interface
dubbel
[ Voor 98% gewijzigd door silmaril8 op 03-02-2008 14:52 ]
De (eventuele problemen van) 1440x900 schermen zijn in dit topic nog niet ter sprake geweest. AFAIK hebben alleen de schermen met resoluties 1680x1050 problemen. Dus hopende op een LG scherm met resolutie 1440x900 is een beetje zinloosVerwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 13:31:
Ik heb ook 1440x900 besteld, maar met 6-cells accu.
Laten we hopen op een LG scherm!!!![]()
Waarom zet je dat hier neer? Dit is toch geen antwoord op zijn vraag?Tralapo schreef op zondag 03 februari 2008 @ 14:30:
Volgens Wikipedia:
De High-Definition Multi-media Interface (HDMI) is een aansluiting voor audio- en videosignalen in ongecomprimeerde digitale vorm. HDMI biedt een interface tussen elke compatibele digitale bron van audio/video zoals een Set-top_box, DVD-speler, versterker en een compatibel scherm zoals een plasmascherm of een LCD-scherm en computers met DVI aansluiting.
Vervolg: http://nl.wikipedia.org/w...tion_Multimedia_Interface
[ Voor 35% gewijzigd door silmaril8 op 03-02-2008 14:52 ]
Hoe kan ik een order annuleren die al een productie is ;?
Ik had al een mail gestuurd, maar ik had geen antwoord gekregen. Nu kan ik vandaag niet bellen omdat het gesloten is en hoe kan het dat ze zondag bij dell werken???????????
Enige hoop is dat ze zoals vorige week bij sommige terug in preproductie gaat en dat ik morgen onmiddelijk kan bellen. Iemand ander suggesties????????
Ik had al een mail gestuurd, maar ik had geen antwoord gekregen. Nu kan ik vandaag niet bellen omdat het gesloten is en hoe kan het dat ze zondag bij dell werken???????????
Enige hoop is dat ze zoals vorige week bij sommige terug in preproductie gaat en dat ik morgen onmiddelijk kan bellen. Iemand ander suggesties????????
Jawel, want hij zegt: "HDMI is toch altijd beeld en geluid? Of heb ik het nou verkeerd begrepen?"silmaril8 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 14:52:
[...]
Waarom zet je dat hier neer? Dit is toch geen antwoord op zijn vraag?
Dus bevestig ik nog even dat hij het niet verkeerd begrepen heeft en het inderdaad beeld en geluid is.
Als je er last van hebt lees je er toch over heen?
In de fabriek in Ierland werken ze elke dag...net als bij de XPS support.Mudi schreef op zondag 03 februari 2008 @ 14:56:
Hoe kan ik een order annuleren die al een productie is ;?
IN productie geld alleen als ook de datum is gewijzigd.
Hiermee bedoel ik dat er ook onder moet staan,
"uw order is in Productie sinds 03-02-2008" Als dit de datum is dat je systeem in preproductie ging/je betaling is verwerkt dan gaat deze weer terug naar preproductie vannacht of morgenochtend
Zijn voornaamste vraag was waarom het geluid het niet doet via HDMI (wat volgens mij kan worden opgelost door geluid op digitale output te zetten). Een copy past van Wikipedia over HDMI hier neer zetten lijkt me een beetje overbodig niet?Tralapo schreef op zondag 03 februari 2008 @ 14:57:
[...]
Jawel, want hij zegt: "HDMI is toch altijd beeld en geluid? Of heb ik het nou verkeerd begrepen?"
Dus bevestig ik nog even dat hij het niet verkeerd begrepen heeft en het inderdaad beeld en geluid is.
Als je er last van hebt lees je er toch over heen?
En ja hoor, we zijn weer in preproductie....Nickienick schreef op zondag 03 februari 2008 @ 15:09:
[...]
In de fabriek in Ierland werken ze elke dag...net als bij de XPS support.
IN productie geld alleen als ook de datum is gewijzigd.
Hiermee bedoel ik dat er ook onder moet staan,
"uw order is in Productie sinds 03-02-2008" Als dit de datum is dat je systeem in preproductie ging/je betaling is verwerkt dan gaat deze weer terug naar preproductie vannacht of morgenochtend

Vindt Dell het leuk om elke zondag alle bestellingen op "Fase 3:In productie" te zetten, en ze vervolgens weer terug te gooien naar fase 2??

Maar ik geloof dat we het hier niet meer over mochten hebben van de mods, dus ik zal er over ophouden

[ Voor 7% gewijzigd door Tralapo op 03-02-2008 15:25 ]
Wat is het nut van de recovery schijf, tegenover de CD's die al meegeleverd zijn? en zou ik het eventueel ook kunnen verwijderen?
Met de recovery schijf krijg je Windows Vista zonder de voorgeinstalleerde programma's van Dell, dus gewoon kaal zoals je hem ook in de winkel zou kopen.Kaizah schreef op zondag 03 februari 2008 @ 15:27:
Wat is het nut van de recovery schijf, tegenover de CD's die al meegeleverd zijn? en zou ik het eventueel ook kunnen verwijderen?
De recovery schijf geeft je de mogelijkheid om alles terug te zetten naar de instellingen zoals je hem kreeg vanuit de fabriek. Je kan hem altijd verwijderen als je denk dat je dit nooit nodig zult hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door Nickienick op 03-02-2008 15:40 ]
Verwijderd
Dacht het niet, juist de schermen van 1440x900 hebben last van 'grainy displays'. Hier zijn talloze forums over. Vooral in Duitsland (waar ze de laptops vanuit de Dell-fabriek in Polen krijgen geleverd) hebben ze hier last van. Alleen als je een LG hebt, dan heb je nergens last van. Als het een Samsung, AUO of iets anders is, dan is het mis.silmaril8 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 14:52:
[...]
De (eventuele problemen van) 1440x900 schermen zijn in dit topic nog niet ter sprake geweest. AFAIK hebben alleen de schermen met resoluties 1680x1050 problemen. Dus hopende op een LG scherm met resolutie 1440x900 is een beetje zinloosMisschien zijn juist de LG schermen met 1440x resolutie van zeer slechte kwaliteit (zoals de Samsung schermen dat waren bij de 1680x resolutie).
[...]
Waarom zet je dat hier neer? Dit is toch geen antwoord op zijn vraag?
BTW, nog een vraagje: Kun je 5.1 Dolby Digital geluid van de m1530 alleen via HDMI krijgen ?
Mijn receiver heeft alleen geen HDMI ingang, dus kan ik de m1530 niet op mijn receiver aansluiten (buiten de analoge manier natuurlijk) ?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2008 16:14 ]
Ik zit er al heel erg lang aan te denken om hem te annuleren.
O.a. om de volgende punten:
-De 200 GB 7200rmp schijf
-Wireless N
Maar dit durf ik nog niet, aangezien er nog helemaal geen kortingsbonnen zijn.
En zonder kortingsbonnen kom ik nu op een te hoge prijs uit....
Hoe werkt dat annuleren eigenlijk precies? Moet je ze dan een mail sturen?
En hoe lang duurt het voor je je geld terug krijgt (en dus een nieuwe kunt betalen).
O.a. om de volgende punten:
-De 200 GB 7200rmp schijf
-Wireless N
Maar dit durf ik nog niet, aangezien er nog helemaal geen kortingsbonnen zijn.
En zonder kortingsbonnen kom ik nu op een te hoge prijs uit....
Hoe werkt dat annuleren eigenlijk precies? Moet je ze dan een mail sturen?
En hoe lang duurt het voor je je geld terug krijgt (en dus een nieuwe kunt betalen).
Verwijderd
Je kan toch gewoon bellen naar dell om die order te laten aanpassen? Dan vervallen je kortingen niet en je krijgt het systeem wat je wil.
Nou zie ik het.
Je moet bij het aansluiten van een HDMI Kabel daarna ook nog selecteren dat hij die uitgang moet gebruiken voor geluid.
(Luidsprekersymbool>rechtermuis>Afspeelapparaten>HDMI>Als standaardinstellen)
Wel jammer dat hij dat niet automatisch doet wanneer er een HDMI kabel wordt aangesloten.
Of zou ik dat ook nog ergens kunnen instellen misschien?
Je moet bij het aansluiten van een HDMI Kabel daarna ook nog selecteren dat hij die uitgang moet gebruiken voor geluid.
Wel jammer dat hij dat niet automatisch doet wanneer er een HDMI kabel wordt aangesloten.
readytoflow schreef op zondag 03 februari 2008 @ 16:31:
Nou zie ik het.

Verwijderd
Hmm. Ik heb van links naar rechts gewerkt en dat lukt ookLiquid schreef op zondag 03 februari 2008 @ 10:11:
[...]
Nou gewoon de drie schroefjes los maken. Dat kleine haakje links (als je tegen de onderkant van de laptop kijkt) een beetje los maken.
Om draaien. Bol de controlpanel een beetje op ongeveer waar de stop/play/pause touch buttons zijn. En klik het dan elegant los. Eerst rechts en dan naar links werken. Blijf wel de controlpanel naar het toetsenbord duwen aangezien er ook nog lipjes langs het toetsenbord loopt.
Het is vrij flexibel, maar toch wees voorzichtig.
Verwijderd
Zou het een merkbaar verschil zijn als ik 2gb ipv 3gb ram zou nemen bij dit systeem:
Intel® Core™2 Duo Processor T7250 (2,00 GHz, 800 MHz FSB, 2 MB L2-cache)
Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands
3.072 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [1x2048+1x1024]
200 GB (7.200 rpm) SATA harde schijf
NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT with 256MB dedicated graphic memory
2gb kost ongeveer 56 euro minder. Zou het verstandig en voordeliger zijn als ik nu 2gb neem om over een jaartje ofzo er 4gb dual channel van te maken?
Intel® Core™2 Duo Processor T7250 (2,00 GHz, 800 MHz FSB, 2 MB L2-cache)
Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands
3.072 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [1x2048+1x1024]
200 GB (7.200 rpm) SATA harde schijf
NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT with 256MB dedicated graphic memory
2gb kost ongeveer 56 euro minder. Zou het verstandig en voordeliger zijn als ik nu 2gb neem om over een jaartje ofzo er 4gb dual channel van te maken?
Ligt eraan wat je doet met je systeem. Mijn ervaring is dat je vrijwel nooit over de 2 GB geheugen gebruik heen komt. Daarom zou ik lekker voor 2 ipv 3 GB gaan. Heb je nog voordeel van dual channel ook.
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Bij XP ga je (ik) zelfs bijna nooit over de 1GB.Terror schreef op maandag 04 februari 2008 @ 00:14:
Ligt eraan wat je doet met je systeem. Mijn ervaring is dat je vrijwel nooit over de 2 GB geheugen gebruik heen komt. Daarom zou ik lekker voor 2 ipv 3 GB gaan. Heb je nog voordeel van dual channel ook.
Voor 40 euro heb je tegenwoordig een 2gig module. Dus hou die 56 euro gewoon lekker in je zak en koop het wanneer je het echt nodig hebt. Met twee kom je wel vooruit.
En dualchannel heb je trouwens altijd. Ook is het 1 reepje van 2 en 1 reep van 1. Dat maakt tegenwoordig niets meer uit met deze chipsets.
En dualchannel heb je trouwens altijd. Ook is het 1 reepje van 2 en 1 reep van 1. Dat maakt tegenwoordig niets meer uit met deze chipsets.
[ Voor 29% gewijzigd door Liquid op 04-02-2008 00:25 ]
Is het iemand gelukt om de remote control, ook werkend te krijgen op andere programma's? o.a. VLC media player.
Dual channel heb je alleen met 2 identieke reepjes als ik me niet vergis. Dat het weinig uitmaakt heb je gelijk in. Grofweg 2 tot 5%. Maargoed: 56 euro uitsparen en 5% snelheids voordeel.... Lijkt me een gemakkelijke keus
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Hoe blijft de stekker van de adapter (3-pins) bij jullie zitten ? Als ik er naar kijk valt ie er al uit namelijk..
Die zit heel losjes ja en en ik voel de tintelingen nog steeds. Was van plan om de tweepins adapter terug te vragenK-2SO schreef op maandag 04 februari 2008 @ 08:48:
Hoe blijft de stekker van de adapter (3-pins) bij jullie zitten ? Als ik er naar kijk valt ie er al uit namelijk..
Ben benieuwd of het zou lukken.
Mijn Adapter zit wel goed, geen probleem mee.
Is je huis niet geaard dan heb je ook niks aan een geaarde adapter en voel je dus nog steeds schokken geloof ik.
probeer dus eens een geaard stopcontact.
Is je huis niet geaard dan heb je ook niks aan een geaarde adapter en voel je dus nog steeds schokken geloof ik.
Verwijderd
Dit is toch belachelijk!!Harm-Jan schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:41:
ik voel het over de hele metalen plaat
Na een tijdje ben je het spuugzat!!
ik heb ook een 3 pins adaptor,en inderdaad voel je het niet (volgens mij nog steeds een klein beetje)
helaas heb ik alleen een randaarde wandcontact doos in de keuken en niet in de woonkamer.
Dus zou ik alleen de laptop kunnen gebruiken in de keuken
heel triest , en heb hierover alweer een mail verstuurd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2008 12:14 ]
Houd ons even op de hoogte, ik weet zeker dat er meer mensen zijn met dit probleem.Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 12:07:
[...]
Dit is toch belachelijk!!
ik voel het over de hele metalen plaat
Na een tijdje ben je het spuugzat!!
ik heb ook een 3 pins adaptor,en inderdaad voel je het niet (volgens mij nog steeds een klein beetje)
helaas heb ik alleen een randaarde wandcontact doos in de keuken en niet in de woonkamer.
Dus zou ik alleen de laptop kunnen gebruiken in de keuken![]()
![]()
![]()
heel triest , en heb hierover alweer een mail verstuurd
Erg slecht dat dit probleem niet anders is op te lossen.
Een notebook met deze prijs waarvan je stroomschokken krijgt... LOL.. nee dank je, I pass....
Verwijderd
Zou iemand die inmiddels een M1530 in zijn bezit heeft eens willen kijken of er standaard een FCM card (ofwel turbomemory) geinstalleerd wordt.
zie http://support.dell.com/s.../wsm4300/en/sm_en/fcm.htm
Mocht dat niet het geval zijn welk merk/type geheugen zou hier dan in gemonteerd moeten worden ?
Mocht dat niet het geval zijn welk merk/type geheugen zou hier dan in gemonteerd moeten worden ?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2008 15:59 ]
Zelf monteren = garantie weg
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 15:47:
Zou iemand die inmiddels een M1530 in zijn bezit heeft eens willen kijken of er standaard een FCM card (ofwel turbomemory) geinstalleerd wordt.
Mocht dat niet het geval zijn is het dan mogelijk om dit zelf aan te schaffen/monteren ?
Jep geannuleerd. Het duurde gewoon te lang en dan maar annuleren, ik ga toch eens eve wachte totdat de penryns processoren te voor schijnkomen bij dell, zal niet lang meer duren aangezien je al in australie kan bestellen met een T9300
http://www1.ap.dell.com/c...c=au&cs=audhs1&l=en&s=dhs
http://www1.ap.dell.com/c...c=au&cs=audhs1&l=en&s=dhs
Verwijderd
Zou het echt?
Maar dan nog, de Penryns zullen wel weer duurder worden. En de 8***-reeks lijkt me toch minder dan de 7500. Minder cache alleszins. Heb je er dan zo lang op gewacht? Ik heb vrijdag betaald, sinds vandaag in productie. Laten we hopen op het einde van de week
Maar dan nog, de Penryns zullen wel weer duurder worden. En de 8***-reeks lijkt me toch minder dan de 7500. Minder cache alleszins. Heb je er dan zo lang op gewacht? Ik heb vrijdag betaald, sinds vandaag in productie. Laten we hopen op het einde van de week
Nou als je nu overnieuw moet bestellen dan zou ik ook wachten op de penryns. Langere accutijden/zuiniger en een beetje performence extra.
Kwa prijs zal het wel gelijk blijven, want die processors zijn gewoon ook goedkoper om te produceren.
De meeste mensen hier wilden niet wachten om je tot voor kort heel veel kortingen kreeg (standaard/extra geheugen/10%/5% etc). Als je nu die kortingen niet meer hebt/krijgt, dan kan je beter wachten ja.
Kwa prijs zal het wel gelijk blijven, want die processors zijn gewoon ook goedkoper om te produceren.
De meeste mensen hier wilden niet wachten om je tot voor kort heel veel kortingen kreeg (standaard/extra geheugen/10%/5% etc). Als je nu die kortingen niet meer hebt/krijgt, dan kan je beter wachten ja.
De T8300 is sneller dan de T7500: 2,4Ghz tegenover 2,2Ghz. En waarschijnlijk zijn deze even duur.Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 16:42:
Zou het echt?
Heeft iemand dit systeem met Blue ray erin?
Kan je dan ook branden of alleen lezen?
Op de Amerikaanse website van Dell staat namelijk wel zeer duidelijk met brander.
Als je Dell Nederland belt vertellen ze het tegenovergestelde...
Op de Amerikaanse website van Dell staat namelijk wel zeer duidelijk met brander.
Is al keertje langsgekomen, schijnt ook een brander te zijn. maar 400 euro extra ??Nickienick schreef op maandag 04 februari 2008 @ 17:57:

Ja klopt, ik had het ook al een keer wat over gelezen snel, maar wil dit graag zeker weten(a)virtualjoe schreef op maandag 04 februari 2008 @ 18:08:
[...]
Is al keertje langsgekomen, schijnt ook een brander te zijn. maar 400 euro extra ??
voor een mooie prijs wil ik m wel:)
Verwijderd
ik heb het al een paar keer verteldNickienick schreef op maandag 04 februari 2008 @ 17:57:
Ja het is ook een brander!
Zowel een BD-R als een BD-RE
Verwijderd
Maar wat is het verschil tussen de T7700 en de T8300?silmaril8 schreef op maandag 04 februari 2008 @ 17:17:
[...]
De T8300 is sneller dan de T7500: 2,4Ghz tegenover 2,2Ghz. En waarschijnlijk zijn deze even duur.
Beide zijn 2.4Ghz
Volgens mij is Dell daar niet zo streng in hoor.
Als je zo'n module plaatst hoef je niets te slopen o.i.d.
Dus als het niet werkt of je moet op iets anders garantie claimen haal je die module er gewoon weer uit.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit is een Dell XPS 1530 ervaringen topic. Gelieve géén 1330 gerelateerde zaken hier plaatsen! Tevens zijn meldingen over 'Ik heb 'm ook besteld! Hoelang moet ik nog wachten?' helemaal niet interessant, het product komt echt wel; posten daarover in dit topic zal de levertijd echt niet doen verkorten ;).
Dit is een Dell XPS 1530 ervaringen topic. Gelieve géén 1330 gerelateerde zaken hier plaatsen! Tevens zijn meldingen over 'Ik heb 'm ook besteld! Hoelang moet ik nog wachten?' helemaal niet interessant, het product komt echt wel; posten daarover in dit topic zal de levertijd echt niet doen verkorten ;).