[Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 20 Laatste
Acties:
  • 112.225 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickienick
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-09 01:47
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 18:51:
[...]

ik heb het al een paar keer verteld
Ja het is ook een brander!

Zowel een BD-R als een BD-RE
Ok thnx, vind je hem de moeite waard of heb je hem zelf niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Gutteguttegut schreef op maandag 04 februari 2008 @ 19:02:
[...]
Volgens mij is Dell daar niet zo streng in hoor.
Als je zo'n module plaatst hoef je niets te slopen o.i.d.
Dus als het niet werkt of je moet op iets anders garantie claimen haal je die module er gewoon weer uit.
Ik zou er zowieso niet aan beginnen om zo'n ding erin te zetten, merk je zo goed als niks van. In m'n laptop zit er wel eentje (1GB robson module) maar als je het uitzet merk je weinig tot geen verschil. Dus ik zou er geen extra geld voor betalen en al helemaal m'n garantie voor risceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nickienick schreef op maandag 04 februari 2008 @ 19:33:
[...]

Ok thnx, vind je hem de moeite waard of heb je hem zelf niet?
ik gebruik tot nu toe de laptop voor HD video bewerking.
Dus voor mij is het zeker belangrijk

Alleen het slechte scherm en het tintelend gevoel geeft mij tot nu toe een zeer onprettig gevoel
ik heb al een BD-RE gebrand
Dit ging zonder enig probleem

wat betreft het scherm
Ik heb links en rechts onder gewoon donkere plekken zitten.
Als ik een witte achtergrond heb , gaat dit echt richting grijs
En mijn 2 jaar oude asus heeft een veel scherper beeld als mijn nieuwe xps 1530
Dit had ik in de verste verte niet verwacht :'(

ik kan een nieuw scherm krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickienick
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-09 01:47
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 19:47:
[...]

ik gebruik tot nu toe de laptop voor HD video bewerking.
Dus voor mij is het zeker belangrijk

Alleen het slechte scherm en het tintelend gevoel geeft mij tot nu toe een zeer onprettig gevoel
ik heb al een BD-RE gebrand
Dit ging zonder enig probleem

wat betreft het scherm
Ik heb links en rechts onder gewoon donkere plekken zitten.
Als ik een witte achtergrond heb , gaat dit echt richting grijs
En mijn 2 jaar oude asus heeft een veel scherper beeld als mijn nieuwe xps 1530
Dit had ik in de verste verte niet verwacht :'(

ik kan een nieuw scherm krijgen.
Ok dan is het begrijpelijk ja. Maar daarvoor heb je ook een HD camera dan?
Jammer van het scherm ja, maar dat ruilen ze dan bij je om voor een nieuwe LG?

Wat ik wel heel vreemd vind ik dat alle Dell medewerkers in NL tot 3x toe zeggen dat er alleen mee gelezen kan worden en op de USA en Australische website inderdaad staat dat deze ook kan branden. Op de Nederlandse site staat het namelijk nergens duidelijk. Echter is de optie in NL ook goedkoper dan op de USA website van Dell. Dus zullen ze misschien nu niet een ander type hebben? wat wel alleen kan lezen? of kan hij voor dat geld van 418 euro wel branden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:54
@simonflore
Het is het wachten natuurlijk niet waard, maar Ik had ze begin januarie besteld met een T7250 en staat nog altijd in preproductie tot 20 februarie. Ik kan voor hetzelfde bedrag nu ene kopen met een betere processor en 4gb geheugen. Bij mij duurde het een maand en ik kreeg ze nog niet, jij hebt ze vrijdag besteld en vandaag al in productie :?

Trouwens enige verschil tussen T8300 en T7700 is die 1 mb cache. De T9300 heeft dan weer 2 mb cache meer dan de T7700, maar gebruikt alleen 2,4 ghz i.p.v 2,5 ghz omdat intel nog niet in halve werken. Verder lijkt me de T8300 de ideale processor aangezien deze evenduur is als de T7500 en evensnel is als de T7700

Ten slotte ga ik pas bestellen als de problemen met de schermen en adapters zijn opgelost.
Dan maar even wachten en lezen wat de ervaringen zijn met de nieuwe bestellingen.

Edit
Voor diegene die toch behoefte hebben aan blu ray zou ik dan gewoon voor een externe kijken. Kun je overal aansluiten en ben je zeker dat het leest en schrijft ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Mudi op 04-02-2008 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is een Bluray Matshita BD-RE UJ 225S

Dus wel degelijk een brander!!

En over het beeldscherm
Dell schijnt maar 1 partnummer voor het scherm te hebben.
Tenminste dit wordt mij door Dell verteld
Er zijn 3 leveranciers, en je moet maar afwachten wat er komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 20:48:
het is een Bluray Matshita BD-RE UJ 225S

Dus wel degelijk een brander!!
Dit is nu al de 4de of 5de keer dat dit verteld wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:49

aap

silmaril8 schreef op maandag 04 februari 2008 @ 21:21:
[...]

Dit is nu al de 4de of 5de keer dat dit verteld wordt ;)
Bestaat dit hele forum niet uit herhalingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
aap schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 09:06:
[...]

Bestaat dit hele forum niet uit herhalingen?
En zo is het! _O-
Het is dat blijkbaar veel users niet weten wat "This Topic (AND)" doet.

Oh trouwens, alle kanttekeningen die ik over deze laptop geplaatst hebt...

Al met al is dit een van mijn beste aankopen de afgelopen tijd. Geweldige scherm, super snel en ziet er slik uit terwijl ik ook nog gewoon bij windows kan blijven. Windows Vista nota bene die gewoon flawless draait.
Én ik heb voor het eerst sinds jaren weer spellen geinstalleerd (Jericho & CnC: Tiberium wars). Waarom? Omdat het kan, er super uitziet en goed speelbaar is met de 8600M GT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liquid schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 09:14:
[...]

En zo is het! _O-
Het is dat blijkbaar veel users niet weten wat "This Topic (AND)" doet.

Oh trouwens, alle kanttekeningen die ik over deze laptop geplaatst hebt...

Al met al is dit een van mijn beste aankopen de afgelopen tijd. Geweldige scherm, super snel en ziet er slik uit terwijl ik ook nog gewoon bij windows kan blijven. Windows Vista nota bene die gewoon flawless draait.
Én ik heb voor het eerst sinds jaren weer spellen geinstalleerd (Jericho & CnC: Tiberium wars). Waarom? Omdat het kan, er super uitziet en goed speelbaar is met de 8600M GT!
Exactly. Ga ik volledig mee akkoord. Enkel dat gamen heb ik nog maar een keertje geprobeerd. :) En 't is idd super. :D :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi om te horen dat het gamen zo goed gaat. Dat is voor mij dé reden om deze laptop eventueel te gaan kopen. Ik wil een laptop die lekker hanteerbaar is (17" is dus te groot), die er mooi en slank uitziet én waar ik de nieuwste games gewoon lekker op kan spelen. Dan lijkt dit dus toch de ultieme keus te gaan worden. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:01

Edd

Even in het verlengde van de Gaming Experience...
Is er al iemand geweest die 3DMark heeft laten draaien??

Edit: laat maar... Ja dus ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Edd op 05-02-2008 13:25 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Smolders
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-01 13:06
Ik heb net geregeld met Dell dat ze morgen mijn M1530 komen ophalen en dat ik mijn geld terug krijg.
Het scherm 1680*1020 was echt bagger en ondanks alle vriendelijke mensen in Ierland van de XPS helpdesk konden ze mij niet vertellen wanneer er weer LG schermen binnen zouden komen.

Helaas, misschien dat ik er toch nog eentje bestel maar dan over een paar weken als ik weet dat de schermen goed zijn.

Heeft iemand recent een M1530 besteld en ontvangen met een 1440*900 scherm?
En wat zijn daar de ervaringen mee?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand de email van de speciale xps support?
ik stuur blijkbaar steeds naar de verkeerde!

krijg nu al 2 weken geen antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:14
Jeroen Smolders schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 13:25:

Alvast bedankt
Het 1440*900 scherm is net zo bagger als het SXGA+.
Bijna iedereen zit opgescheept met een Samsung of AU Optronics (nog erger) en de mythische LG schermen zijn erg dun gezaaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yingyang
  • Laatst online: 13-03 14:45
Ik heb net geregeld met Dell dat ze morgen mijn M1530 komen ophalen en dat ik mijn geld terug krijg.
Het scherm 1680*1020 was echt bagger en ondanks alle vriendelijke mensen in Ierland van de XPS helpdesk konden ze mij niet vertellen wanneer er weer LG schermen binnen zouden komen.

Helaas, misschien dat ik er toch nog eentje bestel maar dan over een paar weken als ik weet dat de schermen goed zijn.

Alvast bedankt
quote:

Alvast bedankt
Het 1440*900 scherm is net zo bagger als het SXGA+.
Bijna iedereen zit opgescheept met een Samsung of AU Optronics (nog erger) en de mythische LG schermen zijn erg dun gezaaid

Daar ben ik het absoluut niet mee eens, want ik heb sinds enkele weken een 1440*900 scherm en ik moet zeggen dat dit een perfect scherm is en zonder tekortkomingen.

O.a. super scherp en geen bleeding of pixelfouten

Dit is de Everest rapportage:

Algemeen PnP-beeldscherm [NoDB]
Monitor Eigenschappen:
Monitor Naam Algemeen PnP- Beeldscherm [NoDB]
Monitor ID LPLDF00
Apparaat ID *pnp09ff
Fabrikant #3=He„ªÿ
Fabricagedatum 2007
Serienummer Geen.

Het schijnt dus een: LG Philips LPLDF00 - Dell P/N: XP059 - Size: 15.4" - Experience: Not Grainy te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Jij wel. Hij niet. Hij heeft een samsumg ipv een lg philips.

Misschien wordt het tijd voor een deel twee met alle bevindingen samengevat. *hint *hint O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yingyang
  • Laatst online: 13-03 14:45
Liquid schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 15:08:
Jij wel. Hij niet. Hij heeft een samsumg ipv een lg philips.

Misschien wordt het tijd voor een deel twee met alle bevindingen samengevat. *hint *hint O-)
Ik heb het hier over een 1440*900 scherm en geen 1680*1020 zoals boven genoemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
yingyang schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 15:23:
[...]

Ik heb het hier over een 1440*900 scherm en geen 1680*1020 zoals boven genoemt
Dat weet ik, maar voor zowel de 1440/1280/1650 zijn er schermen in omloop die van samsung/auo of lg/philips zijn.

Dus dat jij een goeie 1440 scherm te pakken heb is gewoon veel geluk hebben. Kortom een lg scherm krijgen is op alle resoluties geluk hebben.

Maar het kan zijn dat dell nu alleen nog maar lg's levert (gerucht) waardoor de wachttijden weer flink gaan stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillion01
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:06

Zillion01

Obey your screen!

Nou ik wacht het wel even af, ik hoef geen slecht scherm enzo, dus ik heb geannuleerd. Ik ben benieuwd naar de lading die over 2 - 3 weken binnenkomt, als dat allemaal LG is denk ik er weer over na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 11:01
Liquid schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 15:33:
[...]

Dat weet ik, maar voor zowel de 1440/1280/1650 zijn er schermen in omloop die van samsung/auo of lg/philips zijn.

Dus dat jij een goeie 1440 scherm te pakken heb is gewoon veel geluk hebben. Kortom een lg scherm krijgen is op alle resoluties geluk hebben.

Maar het kan zijn dat dell nu alleen nog maar lg's levert (gerucht) waardoor de wachttijden weer flink gaan stijgen.
Ik geloof dat ik blij moet zijn dat er nu een LG in m'n 1530 geschroefd zit.. :)
Ze leveren die Samsung ook helemaal niet meer uit dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen maandag telefonisch contact opgenomen met een Dell medewerker van Customer Care Representative Home & Small Business en haar het probleem voorgelegd met de slechte beeldschermen.
Ik heb haar laten weten dat mijn laptop nog geleverd moet gaan worden en ik nog al verontrustende berichten lees op diverse nationale en internationale fora over de slechte kwaliteit vd beeldschermen en dat ik graag zou zien dat mijn laptop van een goed beeldscherm, ofwel de LG/Philips, voorzien zal worden.
Zij wist mij alleen te vertellen dat de laptops van Dell schermen voorzien waren, maar dat er verschillende merken gemonteerd worden was zij niet van op de hoogte.
Zij liet mij weten dat zij hier al vaker over gebeld was en vroeg om links door te mailen waar zij deze klachten na kon lezen zodat zij hier overleg over kon voeren.
Ook heb ik gevraagd of de samsung schermen nu daadwerkelijk uitgefaseerd zijn/worden en er alleen nog maar LG/Philips schermen gemonteerd gaan worden.
Als het goed is wordt ik hier vrijdag over terug gebeld.
Wordt vervolgd ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Gum2
Ik geloof dat ze bij Dell erg ontwijkend gedrag vertonen. Als ze al meerdere keren hierover gebeld is, moet er toch een belletje gaan rinkelen? En daarbij hebben verschillenden onder ons (waaronder ikzelf) al een mail gestuurd waarin we dit probleem ook voorlegden. En daarnaast hebben velen al gereclameerd die een slecht scherm geleverd hebben gekregen. Hoeveel signalen moet je als Dell nog meer krijgen????? Ik proef hier een complete minachting voor de klant! Wellicht goed om deze thread naar ze door te mailen.
Ik heb overigens nog steeds geen reactie gehad op mijn mail om een LG-scherm te krijgen. Vandaag wel een mail dat de levertijd is verschoven naar 25/2......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 17:57:
@ Gum2
Ik geloof dat ze bij Dell erg ontwijkend gedrag vertonen. Als ze al meerdere keren hierover gebeld is, moet er toch een belletje gaan rinkelen? En daarbij hebben verschillenden onder ons (waaronder ikzelf) al een mail gestuurd waarin we dit probleem ook voorlegden. En daarnaast hebben velen al gereclameerd die een slecht scherm geleverd hebben gekregen. Hoeveel signalen moet je als Dell nog meer krijgen????? Ik proef hier een complete minachting voor de klant! Wellicht goed om deze thread naar ze door te mailen.
Ik heb overigens nog steeds geen reactie gehad op mijn mail om een LG-scherm te krijgen. Vandaag wel een mail dat de levertijd is verschoven naar 25/2......
Ik heb deze thread gisteren al doorgemaild en wacht de reactie van de Dell medewerker af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 17:57:
@ Gum2
@ejbak
Ik heb dezelfde config besteld als jij, alleen een 6-cells accu ipv 9. Ik geloof dat Dell inderdaad met die 1440x900 schermen in de maag zitten, want ik wacht ook nog steeds. (besteldatum 27-1; geschatte leverdatum 15-2) Waarschijnlijk krijg ik volgende week ook een mailtje dat de leverdatum naar eind februari gaat. Ga 'm dan ook zeer waarschijnlijk annuleren en wachten op de Penryn. Ik ben ook erg bang dat ik zo'n kl**te scherm krijg (AUO of SEC).

Heeft er iemand nog een 1440x900 gehad de afgelopen weken, want volgens mij zijn ze op :X

Verder ben ik nog steeds benieuwd naar de geluidsproductie van die 250Gig harddisk. Heeft iemand daar gegevens van ?

Nieuw draadje gestart over de laptop schermen klik hier.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2008 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Besteld 31-01-08 Midnight Blue, T7500, 3Gb, 200Gb 7200rpm, Wireless N, 1680x 1050

Verwachte leverdatum 26-02-08

Net een mail van Dell met UPS track & trace afleverdatum 07-02-08 Blijkbaar kan het dus wel snel! Ben erg benieuwd welk scherm ik krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het eigenlijk met de warmteproductie van deze laptop? Iemand al ervaring met de 8600GT i.c.m. 7200rpm harddisk. Ik vraag me af of ie nog wel op schoot te houden is als je aan het gamen bent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 19:56:
Hoe zit het eigenlijk met de warmteproductie van deze laptop? Iemand al ervaring met de 8600GT i.c.m. 7200rpm harddisk. Ik vraag me af of ie nog wel op schoot te houden is als je aan het gamen bent :P
Daar kan ik wel wat over vertellen.

Bij gewoon gebruik is het een vrij frisse laptop. maar het grappige is dat ze een van de warmste onderdelen precies onder je touchpad hebben geplaatst is het nogal oncomfortabel bij je kruis zeg maar (ik weet niet wat er onder zit, maar is bij een open te maken klepje). :P

Zodra je een spel opstart, dan stijgt de laptop bijna op. Alle fans gaan aan op volle toeren. Heel logisch natuurlijk ook omdat je het systeem flink gaat stressen. Het lucht dat eruit geblazen wordt is ook echt heet. Goede warme lucht afvoer dus.

Maar er is nog meer! Als je het scherm open klapt, dan valt het bij normaal gebruik niet direct over de ventilator uitgang links. Ik had een keer het scherm op bijna zijn verste punt naar achteren staan, dan blokkeer je wèl de lucht uitgang. Toen werd het echt gloeiend heet en het plastic van de onderkant van mijn scherm was ook niet meer om aan te raken + het metalen deel was ook heel heet :D

Nu in de winter is het niet zo'n probleem, maar in de zomer denk ik dat er mensen zijn die daar last van zouden kunnen ondervinden. Aluminium geleid nu wat meer warmte dan kunstof.

Al met al, geen laptop om maximum te stressen en vervolgens op jouw schoot te plaatsen. Gebruik dan minimaal een bedtafeltje of zo'n belkin schootkussen (wat ik dus ook doe).

[ Voor 7% gewijzigd door Liquid op 05-02-2008 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik lees er vast ergens overheen, maar hoe neem ik na Nederlandse sluitingstijd contact op met XPS support?
Ik wordt helemaal gestoord van die wireless kaart. Dan weer wel verbinding/dan weer niet. Terwijl ik niks heb veranderd of geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 19:50:
Besteld 31-01-08 Midnight Blue, T7500, 3Gb, 200Gb 7200rpm, Wireless N, 1680x 1050

Verwachte leverdatum 26-02-08

Net een mail van Dell met UPS track & trace afleverdatum 07-02-08 Blijkbaar kan het dus wel snel! Ben erg benieuwd welk scherm ik krijg.
Laat je ons ook iets weten welke scherm ze momenteel erin steken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
readytoflow schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 20:11:
Ik lees er vast ergens overheen, maar hoe neem ik na Nederlandse sluitingstijd contact op met XPS support?
Ik wordt helemaal gestoord van die wireless kaart. Dan weer wel verbinding/dan weer niet. Terwijl ik niks heb veranderd of geïnstalleerd.
Wil je wel direct naar ierland bellen? Of ga je het collect-call proberen :+
0870 366 4180

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Liquid schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 20:17:
[...]Wil je wel direct naar ierland bellen? Of ga je het collect-call proberen :+
0870 366 4180
pfff...dacht dat dat ook via een Nederlands nummer kon? Maar dat is alleen maar tot 17uur dus?
Tja...dan maar morgen overdag bellen.
Ik zal het hier ook nog eens proberen in het Netwerk forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag ook mijn bevestiging gekregen dat ik de komende dagen UPS kan verwachten met een pakje. Ik laat zeker weten wat ik van het scherm vindt. Ga het gewoon eens objectief bekijken, en daarna wel zien wat voor soort er in zit. Ben niet ongelooflijk kieskeurig, maar doe wel veel grafisch werk dus een beetje een waarheidsgetrouw scherm is wel het minste. Natuurlijk kan je niet alles verwachten van een notebookscherm.
Ik zie ook op mijn orderlist van UPS staan dat het morgen al toekomt, maar Dell stuurde me een mail dat het overmorgen toekomt. Zeer eigenaardig. Mijn pakje was vanmorgen om achter trouwens nog in Ierland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:12
Vanochtend dus ook gebeld over het Samsung screen wat ik heb mogen ontvangen. Mijn Engels is niet zo goed :) maar de medewerker heeft dus een case aangemaakt en ik zou teruggebeld worden zodra er meer bekend is over wat Dell aan de problemen gaat doen, als ik het goed begreep.

[ Voor 4% gewijzigd door boaty op 05-02-2008 23:04 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Jajaa mensen het is zover. Dell lanceert binnen een week de penryns in de laptops in USA. Zal niet lang meer duren voordat ze hier zijn, denk dat het volgende week al zover is. Zie hier voor de artikel http://blogs.cnet.com/nan...egoryId=1109&tag=category

Edit
@simonflore
Kun je dit eens checken en zeggen of het ook klopt als je ze hebt ontvangen. http://forum.notebookrevi...hread.php?t=214373&page=3
Dus voordat je je order krijgt kun je al weten welk scherm je kunt krijgen, wil je het eens nakijken

[ Voor 32% gewijzigd door Mudi op 05-02-2008 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mudi schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:05:
Jajaa mensen het is zover. Dell lanceert binnen een week de penryns in de laptops in USA. Zal niet lang meer duren voordat ze hier zijn, denk dat het volgende week al zover is. Zie hier voor de artikel http://blogs.cnet.com/nan...egoryId=1109&tag=category

Edit
@simonflore
Kun je dit eens checken en zeggen of het ook klopt als je ze hebt ontvangen. http://forum.notebookrevi...hread.php?t=214373&page=3
Dus voordat je je order krijgt kun je al weten welk scherm je kunt krijgen, wil je het eens nakijken
Ik zou het met plezier doen, maar ik vertik het om voor ik m'n scherm zie te kijken welk merk het is. Wil gewoon eerst dat scherm eens goed bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de T9300 dus het interessantst als je naar de prijs kijkt. Zit er nou veel performanceverschil in met de huidige processors? Ook gezien het feit dat het cache van 4 naar 6 MB gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
De T8300 is juist het interessants als je naar prijs kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Laatst online: 16:06
Gelijk geklokt pakweg 10% sneller en 20% zuiniger. Bronnen zou ik even terug moeten zoeken.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Vandaag liep ik even bij een extern bedrijf mee. Ze hebben daar zo'n 30 dell schermen staan. Varierend van 20" breedbeeld tot 30". Weet je wat mij opviel. De ultrasharp edities is vergelijkbaar met de lg/philips die ik nu heb. Alle andere schermen is vergelijkbaar met de samsung! Dus de grainy kristalachtige look :D

Wel grappig dat er jaren met de desktop modellen bijna niet geklaagd word over dit probleem. (Afgezien van de backlight bleeding dan).

Zo zie je maar weer. Pas als het je opvalt of weet dat een dergelijk probleem bestaat, dan irriteer je je eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 00:57:
De T8300 is juist het interessants als je naar prijs kijkt.
Maar dan krijg je wel maar 3 MB cache, dan kan je toch beter voor die iets duurdere gaan? Of maakt dat cache niet zoveel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Effect van chache is heel erg applicatie afhankelijk. Je kan cache zien als ultra snel werkgeheugen. Op het moment dat je je chache moet legen of vullen ben je je voordeel kwijt (vergelijk swappen). Maar net als werkgeheugen is het boven een bepaalde hoeveelheid zinloos.

Voordeel van cache merk je pas echt bij cpu intensieve applicaties die helemaal in je cache passen. Kan me zo voorstellen dat programma's als matlab er veel baat bij hebben. In windows zal je echter geen verschil merken. Ook bij gamen betwijfel ik het omdat je telkens "nieuwe" dingen aan het inladen bent.

[ Voor 12% gewijzigd door Terror op 06-02-2008 11:52 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik lees wisselende verhalen over die 9-Cell accu.

Is deze nou groter dan de 6-cell, en steekt hij dus uit? Of is hij wel net zo groot, wat ik op een ander forum lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:12
Ik heb hier de 9-cell accu en hij is groter, als je eerst eens het forum hier leest had je kunnen lezen dat hij naar onderen uitsteekt waardoor de laptop iets gekantelt staat en je dus volgens veel mensen beter kunt typen. Alleen het op schoot zetten van de laptop is iets minder comfortabel.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-08 09:32
ik heb mijn laptop net 5 dagen binnen, als ze de nieuwe penryn cpu binnen 30 dagen uitbrengen. Zou ik er graag 1 willen hebben ipv. mijn huidge T7500. Zal ik de mogelijkheid krijgen om mijn laptop in te ruilen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap

aap

Liquid schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 11:37:
Zo zie je maar weer. Pas als het je opvalt of weet dat een dergelijk probleem bestaat, dan irriteer je je eraan.
Je zou een psychologie proefschrift vol kunnen schrijven over de effecten waardoor iedereen denkt dat ie enorm tekort gedaan wordt met z'n scherm. Ik heb de grainy schermen niet gezien (heb een LG ;-) ), maar ik wed dat een grote meerderheid van de gebruikers niet geklaagd had over zijn schermen als ze niet beter wisten. Maar als je op internet leest dat andere mensen schermen hebben die beter schijnen te zijn dan de jouwe, dan worden alle rechtvaardigheidscentra in de hersenen opeens vol gestimuleerd.

Mijn vriendin zat in het toerisme en heeft daar in de praktijk geleerd dat je groepen Japanners alleen in hotels moet onderbrengen waar alle kamers identiek zijn, anders vinden ze allemaal dat ze de minste kamer gekregen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap

aap

Kaizah schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 12:43:
ik heb mijn laptop net 5 dagen binnen, als ze de nieuwe penryn cpu binnen 30 dagen uitbrengen. Zou ik er graag 1 willen hebben ipv. mijn huidge T7500. Zal ik de mogelijkheid krijgen om mijn laptop in te ruilen ofzo?
Wat denk je zelf? De techniek verandert voortdurend. Dell zal wel gek zijn om iedereen toe te staan z'n apparatuur om te ruilen iedere keer als er wat nieuws op de markt komt.

Je hebt echter bij internetaankopen wel een wettelijk recht om binnen 7 dagen van de koop af te zien. Je moet overigens de kosten voor het terugsturen (naar Ierland! Reken op +100 euro) wel zelf betalen. Dus als je nu al weet dat je liever die nieuwe processor wilt, kun je je huidige laptop nog terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Wat betekend Themapakket in deze context?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IJbmxz5CCFVBvJ3kxDzdpyI0/full.jpg

Daaronder staat ook: Get Started - Themapakket: 179,-

[ Voor 18% gewijzigd door PWM op 06-02-2008 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn config: (N01X5303) XPS M1530

Intel® Core 2 Duo Processor T7500 2,2Ghz, 4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM, 250 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf, 8x DVD+/-RW-station, Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g, 6-cel lithium-ion hoofdbatterij, 15.4" UltraSharp™ Widescreen WSXGA+ (1680x1050) TFT Display with TrueLife.

Totaalprijs: € 1.518,25 incl. transportkosten van €75,00 terwijl er duidelijk bij stond dat je dat niet hoeft te betalen bij een bestelling boven de €899,- ik heb net even gebeld en het enige wat ze zouden kunnen doen is de order annuleren, maar hij is al onderweg dus dan zou ik €184,- moeten betalen voor de retourzending om mijn €75,- terug te kunnen krijgen.. :? :?

Heb ik nou veelste veel betaald of is dit normaal? Ik heb geen kortingscoupon ofzo gebruikt want ik had geen idee dat je die dingen overal kunt vinden 8)7

Orderdatum: 4-2-2008
Geschatte leverdatum (op of voor deze datum): 22-2-2008
Werkelijke verzenddatum: 6-2-2008 (best snel opzich!)
UPS status: In transit - Op tijd
Vastgestelde aflevering: 08/02/2008

Nu maar hopen dat ik een goede scherm heb en dat alles het goed doet.. _/-\o_ (denk het haast niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 16:12:
Totaalprijs: € 1.518,25 incl. transportkosten van €75,00 terwijl er duidelijk bij stond dat je dat niet hoeft te betalen bij een bestelling boven de €899,- ik heb net even gebeld en het enige wat ze zouden kunnen doen is de order annuleren, maar hij is al onderweg dus dan zou ik €184,- moeten betalen voor de retourzending om mijn €75,- terug te kunnen krijgen.. :? :?

Heb ik nou veelste veel betaald of is dit normaal? Ik heb geen kortingscoupon ofzo gebruikt want ik had geen idee dat je die dingen overal kunt vinden 8)7
Ik denk als je de configuratie vergelijkt met een andere notebook je niet duurder uit bent. Maar ongeveer even duur of iets goedkoper. Het probleem bij jou is dat je geen kortings couponnen hebt gebruikt en 4 Gb intern geheugen hebt genomen. Die geheugen module's kosten dacht ik uit mijn hoofd ook iets van 200 euro boven op de 2 Gb intern geheugen prijs. Neem daarbij het hoge resolutie scherm denk ik dat je wel voordelig uit bent.

Het kon uiteraard (afhankelijk van de tijdsperiode waarin je het had besteld) goedkoper worden, door gebruik te maken van kortingscouponnen. Wat ik wel vreemd vind is waarom je 75 euro aan bezorg kosten moest betalen, terwijl je had gelezen op de site dat het gratis was boven 899 euro.

Ik adviseer je dan ook, om Dell te bellen en te vertellen dat de factuur niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 16:12:
Mijn config: (N01X5303) XPS M1530

Intel® Core 2 Duo Processor T7500 2,2Ghz, 4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM, 250 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf, 8x DVD+/-RW-station, Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g, 6-cel lithium-ion hoofdbatterij, 15.4" UltraSharp™ Widescreen WSXGA+ (1680x1050) TFT Display with TrueLife.

Orderdatum: 4-2-2008
Geschatte leverdatum (op of voor deze datum): 22-2-2008
Werkelijke verzenddatum: 6-2-2008 (best snel opzich!)
UPS status: In transit - Op tijd
Vastgestelde aflevering: 08/02/2008

Nu maar hopen dat ik een goede scherm heb en dat alles het goed doet.. _/-\o_ (denk het haast niet)
Je hebt zo'n 300-400 euro meer betaald dan je zou hoeven betalen :)
--> die 4GB had je nooit moeten nemen. Is die prijs helemaal niet waard en je gebruikt het toch nooit. 2GB is meer dan voldoende. Als je toch per se 4GB wil, had je gewoon 2 losse 2GB modulen moeten bestellen, klik, voor 33 euro per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:13

Deem

Ontcijfer mij!

Ik kreeg mijn laptop op 18 Januarie en heb dus een LG scherm. Geen idee hoe de andere types zijn, maar ben er zeer tevreden mee.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die kan vertellen hoe groot ongeveer de kans is dat je een slecht beeldscherm krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

@jasperlang
Vanochtend mijn bestelling geannuleerd en ook met de reden dat ik slechte berichten had gelezen over de beeldschermen (naast dat ik de levertijd te lang vind). Hierop verzekerde de persoon aan de andere kant van de lijn dat dit probleem zou zijn aangepakt.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixeled
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-09 20:04
Edd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 17:09:
@jasperlang
Vanochtend mijn bestelling geannuleerd en ook met de reden dat ik slechte berichten had gelezen over de beeldschermen (naast dat ik de levertijd te lang vind). Hierop verzekerde de persoon aan de andere kant van de lijn dat dit probleem zou zijn aangepakt.
Daar wilde ik nog even op inhaken omdat ik hetzelfde had; 9 januari besteld, stond nu nog op pre-productie, heb hem dus geannuleerd.

Wat misschien nuttig is voor mensen die in hetzelfde schuitje zitten: ze waren bij mij bereid €40,- te vergoeden als tegemoedkoming voor de vertraagde levertijd (omdat ik klaagde dat er een nu grotere selectie HD's bestaat, betere WiFi kaartjes zijn en standaard 3 ipv 2 gig geleverd werd bij hetzelfde model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze middag mijn XPS 1530, Crimson red ontvangen met standaard specs (t7250, 160/7200tr, 1680x1050,wifi-N). Heb er ondertussen al XP opgezet en het dingt vliegt. Ik volg hier al een paar weken en met name over de slechte kwaliteit van schermen. Ik besloot bij de mijne eerst een halve dag te checken vooraleer te kijken wat voor scherm ik heb. Het scherm is goed, goede kleuren, heel scherp en kan zeker mee met mijn desktop samsung 205 bw. Dus ik was overtuigd dat ik een LG had, kheb net gekeken, maar het bleek een samsung scherm te zijn. Dus heb ik ofwel "gelukkig" een goede samsung gekregen, ofwel zijn mijn ogen niet in staat om het probleem te zien!

Ben verder heel content met het machientje, doet goed zijn werk
volgende stap is ubuntu (dualboot) derop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 16:31:
[...]

Je hebt zo'n 300-400 euro meer betaald dan je zou hoeven betalen :)
--> die 4GB had je nooit moeten nemen. Is die prijs helemaal niet waard en je gebruikt het toch nooit. 2GB is meer dan voldoende. Als je toch per se 4GB wil, had je gewoon 2 losse 2GB modulen moeten bestellen, klik, voor 33 euro per stuk.
Ik snap er niks meer van!

Als ik nu dezelfde XPS in elkaar zet met dezelfde config maar met nog een snellere cpu(!) kom ik alsnog bijna €400,- goedkoper uit! :?

Kost het echt €184,- om de laptop terug te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 21:22:
[...]

Als ik nu dezelfde XPS in elkaar zet met dezelfde config maar met nog een snellere cpu(!) kom ik alsnog bijna €400,- goedkoper uit! :?

Al je dat ding prive gekocht hebt kost het niks. Je hebt het recht om de laptop binnen 7 dagen te retourneren zonder opgave van reden. Dus laat je niks wijsmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand nog al gemerkt dat de startprijs van de xps m1503 bij kleine en middelgrote ondernemingen goedkoper is geworden (in belgie van bijvoorbeeld 980€ naar 780€), dat er nu ook 3gb intern geheugen kan gekozen worden, dat er nu ook een harde schijf van 320gb (5400rpm) kan gekozen worden en ook dat men geen crimson red meer kan kiezen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2008 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Is het al bekend of en zo ja, wanneer er een WLED scherm komt voor deze laptop .. net als bij de M1330 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
crimson red is nu voorbehouden aan de RED actie, waarbij er 50 dollar gedoneerd word aan een goed doel. Aids fonds meen ik... Zelfde grapje als met de rode iPod. Of je telefonisch red kan regelen zonder te doneren weet ik niet.

Kan me best voorstellen dat je niks met zo'n stichting hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pfff spijtig, kwou echt die rode en zeker nu dat ie minder kost en er een grotere harde schijf en meer geheugen ter beschikking is

echt zwaar klote, mja nu hope da et mss telefonisch nog kan geregeld worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 21:22:
[...]

Hey Kammo laat je neits wijs maken door Dell.
Ten eerste je hoeft NIET die 184 euro te betalen, dat is alleen als je verder niets meer bij Dell besteld. Wanneer je aangeeft dat je niet tevreden bent met de jouwe en graag een ander laptop wilt bestellen kost het je NIETS!
daarnaast zal ik als ik jou was het ZEKER terug sturen en dit keer met meer slimheid bestellen. Dus gewoon de "gratis" 2 gb pakken en daarnaast 2 kingston dell-compatible 2GB kopen (52 ps incl verzendkosten). Dell pakt alleen de dellcompatible modules van Kingston.
Gebruik ook de kortingsbonnen!

veel succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik heb er ook 1 besteld voor een oom

T7700
3GB Intern
200GB 7200RPM

En de rest van de specs kennen jullie wel :) Aangezien ik zo min mogelijk last wil hebben van mijn familie als er wat mis is met hun computer, heb ik er 4 jaar XPS garantie bij genomen :)

Kost 1300,- incl verzending.

EDIT:

Ik heb trouwens het 1440x900 scherm genomen.

[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 07-02-2008 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjbenning
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-07 12:46
Vanochtend mijn bestelling geannuleerd en ook met de reden dat ik slechte berichten had gelezen over de beeldschermen (naast dat ik de levertijd te lang vind).

Hierop verzekerde de persoon aan de andere kant van de lijn dat dit probleem zou zijn aangepakt.
[/quote]

> Laat hem dat dan op de factuur zetten!. Als het achteraf niet zo blijkt te zijn sta je tenminste sterk!.
(iets roepen is altijd makkelijk)

http://www.card.mygamercard.net/NL/TOPROB+NL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op 31-1 (2 weken levertijd) een XPS M1530 gekregen met oa T7250, 2Gb, 250Mb (5400) en WSXGA+ scherm (Samsung). Totaalprijs: 1035 euro.

Het scherm vertoonde teveel backlight bleeding en was te grainy. Ik heb hierover vandaag contact gehad met DELL. Zij bevestigen dat er een serie slechte schermen zijn gebruikt en ik was daar 1 van. Inmiddels worden alle XPS-en met goede schermen geleverd. Zij deden mij een aanbod:

Het scherm wordt vervangen door een monteur en indien ik tevreden ben, krijg ik 100 euro retour.

Op zich een prima aanbod. Maar, ik had inmiddels gekeken op de DELL-site en voor 60 euro meer had ik een XPS met betere specs. Om dat ik nog binnen de 7 dagen zat, was mijn voorstel om mijn 'oude' XPS te retourneren en een een nieuwe bestelling te plaatsen. Hiermee vervallen ook de kosten van 155 euro om het systeem terug te sturen.

Ging men mee akkoord en ik krijg nu voor 1098euro een XPS met T7500, 200GB (7200), WSXGA (1680x1050) en Wireless N. Lijkt mij een prima deal. De korting is standaard 10% plus 6% EPP-korting en geen verzendkosten. Verwachte leverdatum is 27-2.

Dus voor iedereen die denkt een slecht scherm te hebben: gewoon met de customer service bellen en je wordt keurig geholpen.
-----

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2008 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Wat valt er eigenlijk onder het Premium Hardware support, anders dan gewoon het vervangen van kapotte onderdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Dus de problemen met slechte schermen zijn opgelost? Kan iemand dit bevestigen en ons vertellen als het echt zo is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn 1530 ook binnengkomen! Bij de buren gedropt... best raar voor een laptop van 1100 euro! Ik heb dus wel een Samsung scherm(1680x1050), valt me op het eerste gezicht niet direct tegen(eerste laptop), maar heb nog niet in de foto's e.d. gezeten. Weet iemand hoe ik me scherm beetje kan testen? Of verschillende kleuren kan bekijken enzo? Ik wil vanzelfsprekend wel het maximale voor een laptop van dit geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel, ik heb vandeweek mijne XPS gekregen, en ondanks het feit dat het scherm de veelgenoemde samsung is, kan ik er niks slecht van vinden. Hij kan perfect mee met mijn desktop (samsung 205 bw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
  • Laatst online: 14:16
het viel me net op dat de meerprijs voor 4 gig intern erg is gezakt, 4 gig kost nu maar ongeveer 100 euro meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

ErikKam schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 17:36:
het viel me net op dat de meerprijs voor 4 gig intern erg is gezakt, 4 gig kost nu maar ongeveer 100 euro meer.
Nadeel is dat je dan 64-bit moet draaien om het daadwerkelijk te gebruiken (ik ken de /PAE trucjes, maar 64-bit is de enige manier om het echt aan te roepen).

Ik draai nu zelf 64-bit, en het werkt echt hartstikke goed. Het enige is dat drivers gewoon wat lastiger zijn. Heb je hardware die 64 ondersteund, dan moet je het gewoon doen, maar het kan lastig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Laatst online: 06-09 08:08
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 12:52: Ik heb hierover vandaag contact gehad met DELL. Zij bevestigen dat er een serie slechte schermen zijn gebruikt en ik was daar 1 van. Inmiddels worden alle XPS-en met goede schermen geleverd.
welke telefoonnummer heb jij gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo ik ben aan het kijken voor een laptop die ik wil gebruiken voor school en games voor als ik op stage ga (zeevaart) nu ben ik aan het kijken voor een 1530 of een acer 5920G maar ik zat even naar die benchmarks te kijken en nu heeft een 1530 rond de 8000 punten en die acer rond de 4000 punten. is de dell zoveel beter of heeft dit ook andere reden want ik wil namelijk nfs pro street kunnen spelen als dat kan met de acer ga ik denk ik daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 19:21:
hallo ik ben aan het kijken voor een laptop die ik wil gebruiken voor school en games voor als ik op stage ga (zeevaart) nu ben ik aan het kijken voor een 1530 of een acer 5920G maar ik zat even naar die benchmarks te kijken en nu heeft een 1530 rond de 8000 punten en die acer rond de 4000 punten. is de dell zoveel beter of heeft dit ook andere reden want ik wil namelijk nfs pro street kunnen spelen als dat kan met de acer ga ik denk ik daarvoor.
Hoe kom je erbij dat de M1530 8000 punten heeft en de 5920G maar 4000 punten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zat ik net te lezen maar klopt dit niet, ik heb namelijk geen verstand van dat benchmark gedoe maar ik vond het al raar want de specs waren aardig het zelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 10:17:
[...]

Hey Kammo laat je neits wijs maken door Dell.
Ten eerste je hoeft NIET die 184 euro te betalen, dat is alleen als je verder niets meer bij Dell besteld. Wanneer je aangeeft dat je niet tevreden bent met de jouwe en graag een ander laptop wilt bestellen kost het je NIETS!
daarnaast zal ik als ik jou was het ZEKER terug sturen en dit keer met meer slimheid bestellen. Dus gewoon de "gratis" 2 gb pakken en daarnaast 2 kingston dell-compatible 2GB kopen (52 ps incl verzendkosten). Dell pakt alleen de dellcompatible modules van Kingston.
Gebruik ook de kortingsbonnen!

veel succes
Thanks voor je reactie kaisz.

Als het goed is komt die morgen binnen, en dan bel ik Dell wel op dat ik niet tevreden ben met de laptop en een nieuwe bestelling wil plaatsen.
En uiteraard wil ik dan het geld wat ik teveel betaald heb terug.. iemand enig idee hoelang ze er over doen om geld terug te storten?

(en ik zoek een kortingscoupon :) )

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2008 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 19:36:
zat ik net te lezen maar klopt dit niet, ik heb namelijk geen verstand van dat benchmark gedoe maar ik vond het al raar want de specs waren aardig het zelfde
Het hangt er natuurlijk vanaf welke specs je precies neemt. Die Acer is ook in meerdere smaken te krijgen.

Als je ze beiden met dezelfde specs neemt, zal het elkaar echt niet heel erg veel ontlopen. Dan kan je beter kijken naar de grote/dikte/gewicht, Garantie voorwaarden e.d. En het design natuurlijk, wat ik bij deze nieuwe Acer serie echt minder vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 21:06:
[...]

Het hangt er natuurlijk vanaf welke specs je precies neemt. Die Acer is ook in meerdere smaken te krijgen.

Als je ze beiden met dezelfde specs neemt, zal het elkaar echt niet heel erg veel ontlopen. Dan kan je beter kijken naar de grote/dikte/gewicht, Garantie voorwaarden e.d. En het design natuurlijk, wat ik bij deze nieuwe Acer serie echt minder vind :)
ok bedankt en is ondanks het verschil in geheugen soort de 512mb versie van de 8600GT toch wel een stukie sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 21:05:
iemand enig idee hoelang ze er over doen om geld terug te storten?
Ongeveer 5 á 7 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 21:52:
[...]

ok bedankt en is ondanks het verschil in geheugen soort de 512mb versie van de 8600GT toch wel een stukie sneller?
Was ik net aan het lezen:
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=215282

Het maakt waarschijnlijk niet veel uit omdat de 512mb versie de volledige 512mb niet kan gebruiken. Misschien ook wel langzamer omdat de 512mb versie DDR2 heeft ipv DDR3:
the 8600gt ddr2 256mb is faster in games than the 8600gt 512mb, not just in benchmark.
the reason is that to take use of 512 mb requires high textures and high resolution, but with a 128bit bandwidth, going to such high resolutions (1900x1200+) or using such high textures = low low low fps except in old games such as those running on source engine.
you should get the ddr3 version as it will work better for resolutions below 1680x1050 since the memory is at 700mhz (1.4ghz effectve) rather than ddr2 memory timings at 400mhz (800 effective).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaiGht
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-09 10:31
Hallo mensen,

Heb even wat berichten gelezen en vroeg me af hoe lang je precies kan annuleren, voordat ik morgen met de customer service ga bellen.

Heb het geld via iDeal (1199,-) op 31-01-2008 overgemaakt.

Hoe lang heb ik recht op geld terug en annulering van m'n bestelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

@AaiGht
Volgens mij kun je hem nog annuleren als ie in pre-productie staat. Althans dat had ze voor me nagekeken en dat kon nog. Dus gewoon bellen en vragen of je hem nog kan annuleren.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pipo1000 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 18:07:
[...]

welke telefoonnummer heb jij gebruikt?
Gewoon de customer service: 020 67 44 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
Waarom zou je willen annuleren ? Als het om het scherm gaat, die kan je laten vervangen.. dat gaat sneller. Ik heb het idee dat er hier mensen eerst een deal sluiten en deze willen cancellen als de prijs gaat zakken ? Zo kan je beter nooit een laptop online kopen.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 23:14
PWM schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 18:05:
Nadeel is dat je dan 64-bit moet draaien om het daadwerkelijk te gebruiken (ik ken de /PAE trucjes, maar 64-bit is de enige manier om het echt aan te roepen).

Ik draai nu zelf 64-bit, en het werkt echt hartstikke goed. Het enige is dat drivers gewoon wat lastiger zijn. Heb je hardware die 64 ondersteund, dan moet je het gewoon doen, maar het kan lastig zijn.
En mocht dat toch niet lukken, met 32bits kan je alsnog 3,5GB van de 4GB aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 12:57

agaam

dit is mijn huisdier

nou ik had hem maandag geanuleerd en stond dinsdag al op men rekening, 1 dag dus. vind ik opzich wel een pluim waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Gisteren dus besteld, vandaag de leverdatum gekregen: 30-03 :?

Toch gek, ze weten toch dat er in anderhalve maand veel kan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2de dag dat ik de m1530 in gebruik heb... Heb hem naast een paar andere (desktop) schermen gehouden (nieuwe samsung en philips) En dat wit van die schermen is behoorlijk witter als van de Samsung in mijn Dell. Mag ik verwachten dat dit gelijkwaardig is? En is dit ook zo bij de mensen met een LG scherm? Daarnaast maakt me hd (200/7200) een soort knisperend geluid. Herkent iemand dit, en kan ik hier Dell over aanspreken? Ook lijkt me toetsenbord iets bol te staan? Is dit bij iemand al verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste halfuurtje. eerste wat me opviel was het scherm. Wat een gedoe, geen echte bleeding, maar zeer korrelig en ja, het lijkt alsof er naast elke pixel er zoiezo een grijze pixel zit. Maar support eens bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 11:30:
Daarnaast maakt me hd (200/7200) een soort knisperend geluid. Herkent iemand dit, en kan ik hier Dell over aanspreken? Ook lijkt me toetsenbord iets bol te staan? Is dit bij iemand al verholpen?
Notebook Hardware Control installeren en de HD op performance zetten. Misschien werkt dit ook wel al vanuit het BIOS, maar ik gebruik dus NHC. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen de Wireless N kaart en de Intel Pro Wireless 3945 802?

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 11:58:
Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen de Wireless N kaart en de Intel Pro Wireless 3945 802?

:?
Om een lang verhaal kort te houden. De wireless N is sneller en is nu zeg maar het nieuwere generatie. Je moet natuurlijk wel een router hebben die de N functie ondersteund. (Zijn ook wat duurder.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap

aap

Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 11:30:
2de dag dat ik de m1530 in gebruik heb... Heb hem naast een paar andere (desktop) schermen gehouden (nieuwe samsung en philips) En dat wit van die schermen is behoorlijk witter als van de Samsung in mijn Dell. Mag ik verwachten dat dit gelijkwaardig is? En is dit ook zo bij de mensen met een LG scherm?
In mijn Inspiron 1720 zit een LG scherm (1440x900), maar dat is toch niet zo wit als mijn (desktop) Samsung 226BW en heeft bovendien een veel kleinere verticale kijkhoek. Ik denk dat we van laptopschermen niet dezelfde kwaliteit kunnen verlangen als van stand-alone schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Nou mijn M1530 is vandaag binnen gekomen, en het blijkt dus een SEC 3350 te zijn op 1680x1050.. wat zijn jullie ervaringen hiermee? en vergeleken met een LG? (wel een lekkere resolutie zeg!)

Ik heb vandaag gebeld en heb wel 150 euro korting gekregen als ik hem niet terug zou sturen (anders zou IK 150 moeten betalen)

Voor de rest vind ik het echt een top systeem, alles werkt super maar ik vind het wel raar dat wanneer ik een speedtest doe op een willekeurig site dat die uitkomt op bijna 300mb internet snelheid :P

De 5.400 harde schijf maakt soms rare klik geluiden maar dat is niet echt storend te noemen, de webcam is super goed en de fingerprint reader werkt uitstekend.

Ik heb trouwens wel last van de rare stroom "schokjes" ook als ik het scherm aanraak voelt het raar aan, terwijl alles gewoon normaal is als ik op accu werk.

De muis werkt opzich wel goed maar soms reageert die niet op je vinger |:(

Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/4536/naamloospz3.jpg

Het RAM geheugen is aan de lagere kant vergeleken met de rest, komt dit omdat ik 4GB heb en dat dat niet goed wordt ondersteund en de kloksnelheid ook lager draait dan normaal?

Het "touch" panel is niet echt touch omdat je de knopjes redelijk hard in moet drukken, en de volume even snel zachter zetten is heel erg irritant omdat het veelste lang duurt voordat het geluid zachter staat. (natuurlijk kun je het geluid ook gewoon via windows wijzigen, dus dat is geen echt probleem)

Het toetsenbord is wel heel erg lekker om mee te typen!
Geluid is goed genoeg voor een laptop, en de 3D effecten heb ik nog niet uitgetest.

Is de touchpanel bij jullie trouwens ook een beetje bollig bij de power button? het is nogal naar boven geschoven, dit zou komen omdat er iets onder zit ofzo heb ik begrepen?

Groetjes,
Kammo

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2008 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Bartekz
Je kunt veel bereiken met de color control van nvidea als de kleuren niet goed zijn hoor.

@kammo
Dat van de muis is denk ik bij iedereen (?). Als het systeem net opgestart word, uit standby komt/hybernate etc, dan heb ik dat ook. Dan springt het allerlei kanten op. Zelf wanneer je alleen het scherm dichtklapt

Volgens mij moet er dan nog wat geladen worden in het geheugen.
Kijk maar eens naar je tray met touch-pad icoontje. het lijkt dan net disco verlichting met dat blauw verspringende vlakjes :P

Trouwens geheugen met 3gig heb ik een 4,7. You decide ;)

[ Voor 75% gewijzigd door Liquid op 08-02-2008 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 13:09:

Nou mijn M1530 is vandaag binnen gekomen, en het blijkt dus een SEC 3350 te zijn op 1680x1050.. wat zijn jullie ervaringen hiermee? en vergeleken met een LG? (wel een lekkere resolutie zeg!)

Ik heb vandaag gebeld en heb wel 150 euro korting gekregen als ik hem niet terug zou sturen (anders zou IK 150 moeten betalen)

Dus eigenlijk heb je nu gezegt:ok ik accepteer een slecht scherm!!
En dat voor 150 euro!!??

Ik heb trouwens wel last van de rare stroom "schokjes" ook als ik het scherm aanraak voelt het raar aan, terwijl alles gewoon normaal is als ik op accu werk.

Dit is bekend,een nieuwe adaptor werkt alleen bij een randaarde wandcontact doos
Als je geen randaarde wandcontactdoos hebt, zal je hier last van blijven houden!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 13:27:
[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 13:09:

beeldscherm:

Dus eigenlijk heb je nu gezegt:ok ik accepteer een slecht scherm!!
En dat voor 150 euro!!??
-
ik hoop voor je dat je hier geen spijt van krijgt, een nieuw scherm kost veel meer dan 150 euro

Adaptor:

Dit is bekend,een nieuwe adaptor werkt alleen bij een randaarde wandcontact doos
Als je geen randaarde wandcontactdoos hebt, zal je hier last van blijven houden!!!

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2008 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Laatst online: 06-09 08:08
Ik ben blij dat ik met mijn vorige inspiron 6000 Dell nooit nodig heb gehad... mijn hemel ik heb vandaag geprobeerd een nieuwe voeding-3draads en een nieuw scherm te krijgen. Maar na een half uurtje tussen diverse afdelingen heen en weer te zijn doorverbonden heb ik het maar opgegeven. Elke keer willen ze je weer in de half uur wachtrij bij xps-technical-support in ireland sturen met een half uur wachttijd... niemand kan je helpen... maandag nog maar een poging als ik weer een goede bui heb! :'( :X :? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meteen even gebeld, na een heel gedoe via Ierland komt er maandag iemand met een LCD-kit met een goed scherm verzekerde hij mij. Ook de adapter wordt meegeleverd. Nette service, alhoewel ze dit allemaal konden voorkomen
Pagina: 1 ... 12 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Dell XPS 1530 ervaringen topic. Gelieve géén 1330 gerelateerde zaken hier plaatsen! Tevens zijn meldingen over 'Ik heb 'm ook besteld! Hoelang moet ik nog wachten?' helemaal niet interessant, het product komt echt wel; posten daarover in dit topic zal de levertijd echt niet doen verkorten ;).