[Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 20 Laatste
Acties:
  • 112.223 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 13:27:
[...]

beeldscherm:

Dus eigenlijk heb je nu gezegt:ok ik accepteer een slecht scherm!!
En dat voor 150 euro!!??
-
ik hoop voor je dat je hier geen spijt van krijgt, een nieuw scherm kost veel meer dan 150 euro

Adaptor:

Dit is bekend,een nieuwe adaptor werkt alleen bij een randaarde wandcontact doos
Als je geen randaarde wandcontactdoos hebt, zal je hier last van blijven houden!!!
Nee sorry,

In mijn vorie post had ik verteld dat ze 75 euro verzendskosten hadden meegerekend en dat me laptop een beetje te duur was geworden omdat ik geen kortingscoupon enzo had gebruikt.

Dus wilde ik deze laptop gewoon terugsturen en een nieuwe bestellen. mja, als ze 150 euro rekenen voor een retour verzending ben ik gauw van gedachte verandert. en dus boden ze me aan om 150 euro terug te storten op mijn rekening.

Ik heb tot nu toe geen last van mijn beeldscherm, mischien dat ik in de komende dagen wat tegen kom ofzo..

En ik zal ze straks bellen voor een nieuwe adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

heeft iemand hier een dell xps 1530 met een 9cell batterij?
ik had gelezen op internet dat de 9cells batterij je laptop een beetje verhoogt..

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 15:25:
hallo,

ik had gelezen op internet dat de 9cells batterij je laptop een beetje verhoogt..

alvast bedankt
Yep, heb een 9cells onder mijn M1530. De laptop wordt verhoogd, inderdaad. Eigenlijk zijn er geen nadelen aan. Alleen maar voordelen. Ten eerste is het een betere typpositie voor je handen ;) . Ten tweede kan er meer lucht onder je laptop, dus alles draait iets koeler. Ten derde: lange werktijd! (tuurlijk 8)7 )
Ook maakt het geen problemen met mijn notebook tas (ik heb de logitech backpack, sterk gebouwde tas trouwens :) )

Als je nog vragen hierover hebt, stel ze gerust :9 . Ik zal ze met plezier beantwoorden O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:12
Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 15:25:
hallo,

alvast bedankt
Daar is nog maar drie keer op geantwoord :'( 8)7

edit:
@hieronder

En? :S Dubbele vragen zijn ongewenst en als mensen het topic nu is lezen is dat helemaal niet nodig. En daarbij had ik datzelfde antwoord eerder in het topic ook al gegeven. Dus als mensen beter lezen...

[ Voor 25% gewijzigd door boaty op 08-02-2008 23:14 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 15:43:
[...]
bedankt voor je antwoord :)
Yep, heb een 9cells onder mijn M1530. De laptop wordt verhoogd, inderdaad. Eigenlijk zijn er geen nadelen aan. Alleen maar voordelen. Ten eerste is het een betere typpositie voor je handen ;) . Ten tweede kan er meer lucht onder je laptop, dus alles draait iets koeler. Ten derde: lange werktijd! (tuurlijk 8)7 )
Ook maakt het geen problemen met mijn notebook tas (ik heb de logitech backpack, sterk gebouwde tas trouwens :) )

Als je nog vragen hierover hebt, stel ze gerust :9 . Ik zal ze met plezier beantwoorden O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

ik heb op de 27ste januari ook mijn XPS M1530 besteld. Hij zal voornamelijk voor school en af en toe wat games gebruikt worden. Laatste leverdatum staat op 22 februari, hopelijk iets vroeger natuurlijk ;)

Specs:

- CORE 2 DUO T7700
- 15.4" WXGA+ (1440*900)
- backcover black
- Memory Dual Channel 4.0GB (2*2048) (ik dacht dat het een 64bit OS was, jammer maar helaas)
- 250GB 5400rpm HD
- NVIDIA GeForce Go 8600M GT (256MB)
- Bluetooth module
- 9-cell batterij
- Vista 32bit
- 1 jaar Accidental Damage

Dit alles voor €1400, waarvan pa €200 sponsort.
Ik kan niet wachten tot hij aankomt, is mijn eerste laptop _/-\o_

Heb ondertussen al BitDefender 2008 Premium gekocht als beveiliging. Heb deze ook op de vaste pc en ben er meer dan tevreden over (kosten worden ook beperkt doordat mijn vader en broer een deel betalen, premium-pakket is namelijk voor 3pc's/3 jaar).
Verder ga ik wss ook een Altec Lansing FX6021 speakersetje kopen om erop aan te sluiten en ga ik een nieuwe muis kopen 8)

Kan iemand mij zeggen of Accidental Damage Guarantee ook te verlengen is zoals de normale garantie? Heb dat niet gevonden via google ...

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 21:45:Kan iemand mij zeggen of Accidental Damage Guarantee ook te verlengen is zoals de normale garantie? Heb dat niet gevonden via google ...
Dat kan. Je kan het verlengen tot maximaal 4 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:54
Ongelofelijk..... 25-1 besteld, leverdatum: 14-2 (bijna dus!)

Kijk ik daarnet op de site: Leverdatum: 4-3!! :( :( . Eerst stond er ook: In preproductie: 25-1, en nu: in preproductie 9-2. Hier ga ik dus even over bellen, want dit vind ik niet normaal. Als ze er niets aan kunnen doen, dan zeg ik in ieder geval dat ik een LG scherm verwacht, en een 3 pins adapter.....

Bah! :(

[ Voor 10% gewijzigd door TheJVH op 09-02-2008 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:15

I

Killzone schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 11:17:

Kijk ik daarnet op de site: Leverdatum: 4-3!! :( :( . Eerst stond er ook: In preproductie: 25-1, en nu: in preproductie 9-2. Hier ga ik dus even over bellen, want dit vind ik niet normaal. Als ze er niets aan kunnen doen, dan zeg ik in ieder geval dat ik een LG scherm verwacht, en een 3 pins adapter.....

Ik heb precies het zelfde :( Ben eigenlijk bang voor Dell dat ik hier niet op ga wachten. Ik vond 3 weken levertijd al aan de hoge kant maar dit slaat alles. Wat zijn de alternative voor +- 1200e?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Dat is dus het probleem bij mij, ik heb geen alternatief, ik heb via m'n vader deze geregeld voor +/- 850 euro, dus hij is heel voordelig. Maar 850 euro is erg veel geld voor een 16 jarige, en daar wilt hij niet te lang op wachten.... zeker niet langer dan een maand.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zij die nog een manier zoeken op XPS support te overtuigen van je slechte scherm. Vertel ze gewoon dat je iemand kent met juist dezelfde laptop en zijn scherm is duizend maal beter. Gegarandeerd dat ze dan weten waarover je het hebt, zonder dat ze denken dat je gewoon om een nieuw scherm vraagt. Gewoon klagen dat je het een schande vindt dat jouw scherm een pak slechter is dan dat van een ander met hetzelfde toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik heb ze gisteren ook gebeld maar mijn laptop zat niet in de batch met slechte schermen. Toch komen ze volgende week woensdag langs om het scherm te vervangen. Hij wist alleen niet welk scherm het vervangende scherm zou zijn. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

I schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 11:39:
[...]

Ik heb precies het zelfde :( Ben eigenlijk bang voor Dell dat ik hier niet op ga wachten. Ik vond 3 weken levertijd al aan de hoge kant maar dit slaat alles. Wat zijn de alternative voor +- 1200e?
Acer 7720G. Dan heb je voor 1200,- een uitvoering met Blu-Ray (brander), of 1 met 2 HD's in Raid.

Helaas is het voor mij ook meteen de eerste en de laatste keer Dell. Wel jammer. Ik begon net enthousiast te worden over de website, de prijzen en de mogelijkheden. 3-4 weken, prima. 7-9 weken, no way.

EDIT:

7720G is natuurlijk een 17 inch. Een 15.4 zou de 5920G zijn. Zelfde specs als Dell, maar dan met een HD-DVD drive i.p.v. een DVD drive.

Of een Asus C90s

Keuze zat eigenlijk ;)

[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 09-02-2008 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn hier wel een ongelooflijk pak mensen die dan weer hun notebook binnen de week binnen krijgen, raar dus wat die enkelen overkomt.
Weet iemand trouwens of de fingerprint-module ook samenwerkt met Messenger. Bij mij lukt het niet...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2008 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mag ik vragen wat voor systeem je hebt besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-08 03:44
Wordt het overigens niet tijd voor een deel 2 van dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
Ik heb een constant rommelend klikkend geluid wat lijkt te komen van de
harde schijf. (200G 7200RPM)
Hebben meerdere XPS-1530 gebruikers hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 19:30:
[...]

mag ik vragen wat voor systeem je hebt besteld?
T7250
2GB
1440*900
Wireless N
160 7200rpm'er
Zwart
9 Cell batterij

Ik ben ook wel in voor een deeltje 2, en dan een geupdate startpost? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg nu te zien dat mijn levering wordt voorbereid (besteld per 19/1 en een paar keer de levering vooruitgeschoven); echter de leverdatum staat nog op 25/2. Ik heb wel de electronische pakbon gekregen. Daarop staat het volgende artikelnummer voor het scherm (1440x900): 230-10143; kun je hier al aan zien welk merk scherm je krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is trouwens het beste om te doen:

HDMI kabel aansluiten op mijn Sony Bravia tv of een vga kabel? en dan is het voornamelijk bedoeld voor Blu-Ray films enz.

Ik heb de 1680x1050 scherm.. voor als het wat uitmaakt.

En ik heb overigens ook de logitech Z-5500 besteld die binnenkort arriveert, alleen is er niet veel keus dan de hoofdtelefoon aansluiting te gebruiken van de M1530 he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle 1440x900 schermen zijn pleite bij Dell. Zit ook nog steeds te wachten. Als dit te lang duurt, dan annuleer ik de boel en ga voor een Sony. Heb je gelijk ook een goed scherm. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 11:01
PWM schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 16:28:
[...]

Acer 7720G. Dan heb je voor 1200,- een uitvoering met Blu-Ray (brander), of 1 met 2 HD's in Raid.

Helaas is het voor mij ook meteen de eerste en de laatste keer Dell. Wel jammer. Ik begon net enthousiast te worden over de website, de prijzen en de mogelijkheden. 3-4 weken, prima. 7-9 weken, no way.

EDIT:

7720G is natuurlijk een 17 inch. Een 15.4 zou de 5920G zijn. Zelfde specs als Dell, maar dan met een HD-DVD drive i.p.v. een DVD drive.

Of een Asus C90s

Keuze zat eigenlijk ;)
Een Acer ?? Dat is toch niet te vergelijken.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Het is vandaag zondagmorgen. De derde week dat mijn laptop een pre-productie zondag in gaat.
En kijk nou! We zitten nog niet eens voor een paar uur in productie..... zitten ze te slapen bij Dell :P

Maar goed, zijn die 1440*900 echt op? Heb nog geen melding gekregen van Dell dat mijn leverdatum opgeschoven is, hoop ook niet dat ze dat doen. 19-01 t/m 18-02 vind ik toch echt wel lang zat!
En dan te bedenken dat sommige mensen hem hier in 4 dagen krijgen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Tja, mijne is al opgeschoven, dus ik weet het niet. Mischien helpt het als je je scherm verandert naar 1680x1050. Mischien doe ik dat wel, dan betaal ik maar wat extra, heb je wel een lekkere resolutie, en is hij mischien eerder geleverd... twijfel twijfel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumblebee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:34
Ik heb mijn M1530 maandag ontvangen, helaas ook met Samsung 1680x1050 scherm.
Voor de rest T7250, 250G 5400rpm, 2G RAM, Geforce 8600GT, WLAN a/b/g. Prijs 965 euro (besteld op 28 januari, incl. 10% en 5% korting). Ik had al een beetje de pest in dat daarna 4G RAM upgrade zakte van 310 naar 110 euro, Wlan N standaard werd, en 200G 7200rpm maar 27,90 euro meer was. Dan had ik eigenlijk wel een andere configuratie willen bestellen.

Midnight Blue is een erg fraaie kleur blauw, veel donkerder dan de website suggereert.

Het scherm heeft wel wat last van korreligheid, maar daar valt mogelijk nog wel aan te wennen, maar de kijkhoek is nogal klein, het wit is nogal grijs, behoorlijke backlightbleeding onderaan bij zwart beeld, en het beeld is niet erg scherp en de kleuren spatten nou niet bepaald van het scherm af. De XPS M1710 laptops met 1920x1200 scherm op mijn werk hebben een veel fraaier scherm. Ik had een daarmee vergelijkbaar beeld verwacht, en dat is deze Samsung niet. Dus wil ik een ander scherm.

De niet geaarde adapter geeft de vreemde tintelingen, dat is niet erg aangenaam. Test met een 3 pin adapter van een andere laptop toont aan dat het dan weg is, maar dan moet je wel een geaard stopcontact gebruiken. Als je de laptop op tafel zet voel je het veel meer dan als hij op je schoot ligt.
Helaas heb ik niet overal een geaard stopcontact.

Ik vind dat hij aan de onderkant nogal warm wordt (gewoon al bij internet surfen), vooral onder het touchpad. Daar zit een luikje voor 3 minicards, waarvan 1 gevuld met de WLAN module. Deze warmte ontwikkeling lijkt nu nogal mee te vallen, maar in de zomer wordt dat erg onaangenaam op schoot. De warme plek precies onder het touchpad is voor mannen trouwens erg ongezond....

Het touchpad zelf reageert af en toe niet erg goed, en dan verplaatst de cursor niet of naar een verkeerde plek.

De Toshiba 250G disk (5400rpm) is erg stil en wordt niet warm.

Regelmatig viel de WLAN verbinding uit, maar dat lijkt na een driver update wel opgelost.

Al met al ben ik niet erg tevreden met deze laptop, hoe mooi hij er ook uit ziet en hoe mooi de specs ook zijn.

Ik heb Dell gemeld dat ik de laptop wil retourneren binnen 8 werkdagen en mijn geld retour wil.
Ik werd gebeld en kreeg na uitleg van de klachten een voorstel om de laptop te houden met 150 euro korting, en daarbij een schermvervanging uit te laten voeren en een 3 pin adapter te ontvangen.
Dell Nederland kan geen toezeggingen doen over het type vervangende scherm, dus een LG scherm kon hij me niet beloven. Daarvoor heb ik vrijdag kontakt met de XPS support lijn in Ierland opgenomen. Was snel aan de beurt, en sprak met een goedwillende man die er geen moeite mee had om mij een ander scherm te geven, en die beloofde e.e.a. uit te zoeken en mij terug te bellen. Dat heeft hij ook dezelfde dag nog gedaan, en het blijkt dat het LG scherm (XK309) niet beschikbaar is. Als je een scherm laat vervangen is onbekend welk type je zult ontvangen (luck of the draw). Het meest waarschijnlijk is dat je dus gewoon een ander Samsung scherm krijgt totdat de voorraad op is.

Het blijkt dat er een slechte partij van een paar honderd slechte Samsung schermen is gebruikt, maar mijn scherm hoorde daar niet bij, en voldoet aan de kwaliteitseisen van Dell (maar niet aan die van mij !). Dit verhaal van die slechte partij werd me door zowel Dell Nederland als XPS support in Ierland verteld (er is een interne email over geweest (grainy screen met backlight bleeding)).
Die slechte partij heeft voor veel gossip op het internet gezorgd, en nu is iedereen allergisch tegen Samsung SEC3350. Maar eigenlijk valt het met de korreligheid wel mee, maar ik vind beperkte kijkhoek, en weergave van wit en kleuren veel slechter dan verwacht.

De XPS support man vond het wel erg vreemd dat het LG scherm wel een vervangend onderdeel is voor de Vostro1500, maar niet meer voor de premium brand XPS M1530. Voor een Premium class laptop verwacht ik de beste onderdelen. Dat was hij wel met me eens.
Als ik dus het scherm laat vervangen is de kans op een LG heel erg klein, hij kon niet een LG als vervanger sturen. "That part (XK309) is no longer listed as a replacement iterm for XPS M1530"
Dit geldt dus voor de Dell fabriek in Ierland. Wat er bij notebookreview.com in het forum staat geldt meestal voor de Amerikaanse Dell fabrieken.
Tav. de tintelingen bij niet geaard stopcontact geldt blijkbaar dat de ene laptop er meer last van heeft dan de andere, en de ene mens er meer last van heeft dan de andere.

Pas trouwens wel op: als je besluit tot vervanging van het scherm en de adapter accepteer je impliciet het systeem en kun je daarna niet meer alsnog besluiten tot retourneren van het systeem.
Dus de niet-goed-geld-terug optie binnen 8 werkdagen geldt alleen zolang het systeem in originele toestand is. De optie is bedoeld als je bijv. spijt hebt van je (impuls)aankoop.

De 150 euro korting wordt verleend vanwege de hoge kosten voor het retourneren en refurbishen van zo'n laptop. Die kosten geeft Dell dus liever aan de consument door (beter voor hun omzet).
Dan zou mijn laptop dus 815 euro kosten Dat is wel een erg aantrekkelijke prijs voor zo'n systeem.
Maar ik denk dat ik niet blij zal worden van dit scherm en de andere genoemde minpunten.
Mijn huidige Asus laptop is eigenlijk ook nog niet zo slecht, en daar kan ik ook nog wel even mee vooruit.

Ik geloof niet dat de kans op een LG scherm erg hoog is, en dan ga je dus een pad op waarvan de verbetering van beeldkwaliteit onbekend is, en mogelijk zo blijft als ik nu heb met een Samsung scherm. Wel zou je misschien meerdere keren een schermwisseling kunnen aanvragen, maar hoeveel tijd wil een mens daar nou in investeren?

Ik ga dus voor de niet-goed-geld-terug optie. Dit werd me ook door de XPS support man geadviseerd ipv accepteren met korting. Als over een aantal maanden blijkt in fora dat mensen allemaal een LG scherm krijgen en blij zijn met hun Penryn gebaseerde XPS M1530 (komt binnenkort beschikbaar, lijkt me) dan wil ik wel overwegen om opnieuw te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaiGht
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-09 10:31
Een vraagje,

Met wie heb je gebelt om die 150,- optie retour te krijgen?

Gewoon met de Nederlandse helpdesk? Welk nummer?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

AaiGht schreef op zondag 10 februari 2008 @ 12:49:
Een vraagje,

Met wie heb je gebelt om die 150,- optie retour te krijgen?

Gewoon met de Nederlandse helpdesk? Welk nummer?

Groetjes
En dan? Bellen en 150,- incasseren, terwijl je helemaal geen problemen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumblebee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:34
Ik wou Engelse Vista ipv de nederlandse versie, maar aangezien de website niet klopt (ik kreeg een incompatible error en een fikse prijsverhoging) had ik telefonisch gevraagd om een wijziging van mijn order. De man van Customer Care had dat snel geregeld. Hij belde me deze week zelf op om te vragen of dat gelukt was (hulde voor deze nazorg). Ik had net een paar uur daarvoor via de website een systeem-retour aangevraagd, dus ik dacht dat hij daar voor belde, maar dat was dus niet zo. In dat gesprek kwam dus de behandeling van mijn klachten op gang en zijn voorstel voor 150 euro korting.
Als antwoord op de systeem-retour aanvraag werd ik ook nog de volgende dag gebeld door iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 15:13
Is er iemand met een XPS M1530 met een resolutie van 1680x1050 die daar een foto van zou willen maken? Ik twijfel heel erg tussen een 1680 en een 1440 resolutie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
RelaXXinG schreef op zondag 10 februari 2008 @ 13:49:
Is er iemand met een XPS M1530 met een resolutie van 1680x1050 die daar een foto van zou willen maken? Ik twijfel heel erg tussen een 1680 en een 1440 resolutie..
Staat toch wel gewoon in de beginpost van dit topic

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1266624/0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaiGht
PWM schreef op zondag 10 februari 2008 @ 12:53:
[...]

En dan? Bellen en 150,- incasseren, terwijl je helemaal geen problemen hebt?
Nee, gewoon zodat ik weet met welke afdeling ik moet bellen mocht ik problemen hebben en het voorkomen dat ik met de verkeerde persoon aan de lijn hang ... zodat ik vervolgens weer een half uur in de wacht sta bij de verkeerde afdeling.

Niet zo snel conclusies trekken aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Laatst online: 16:06
RelaXXinG schreef op zondag 10 februari 2008 @ 13:49:
Om voor me zelf een duidelijk beeld te krijgen van resoluties, heb ik zelf de volgende tabel opgesteld

XPS 1530 opties
15" 1280*800 => 100,6 dpi
15" 1440*900 => 113,2 dpi
15" 1680*1050=> 132,0 dpi

Native monitor resoluties
19" 1440*900 => 86,2 dpi
20" 1680*1050 => 99,0 dpi
24" 1900*1200 => 93,6 dpi

Smartphone HTC Tytn
2,8" 320*240 => 114,2 dpi

XPS 1730 full HD
17" 1900 *1200 => 142,8 dpi

ipod nano 3e generatie
2" 320*240 => 200 dpi

Met dit lijstje kan je een inschatting maken van het level van detail wat je in je scherm kan waarnemen, en op welke afstand je nog pixels kan waarnemen. Heb thuis zowel de iPod nano en de HTC Tytn. Bij die laatste moet ik echt met mijn neus op het scherm zitten om losse pixels te zien (vergelijk dpi bij 15" 1680*1050). Misschien heb je zelf vergelijkbare apparaten in je omgeven waardoor je zelf een inschatting kan maken.

Op lagere resoluties meer fps :) Die 8600 GT is leuk, maar ben bang dat je daar op 1680*1050 weinig meer van terug ziet.
Rolfski schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 23:12:
Wordt het overigens niet tijd voor een deel 2 van dit topic?
Lijkt me beter om daarmee te wachten tot de penryn modellen online staan. Maar verder wel mee eens. Toevoegingen die me de moeite waard lijken:

Enkele benchmarks
*grafisch
*5400 vs 7200 rpm HD

Bekende problemen:
*Type schermen
*2 pins en 3 pins power adapater

Dell service
*Nederlandse desk
*Ierse desk

Noemen van de Product Red actie

Heb het een en ander samengevat uit eigen interesse. Ben eventueel wel bereid er een lopend verhaal van te maken voor de TS.

[ Voor 39% gewijzigd door Terror op 10-02-2008 18:17 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejsp
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:52
Ik heb de xps1530 sinds 29-1 in bestelling staan.

Maandag heb ik een mail gestuurd naar Dell met links naar dit topic en het topic op notebookreview. Ik heb gevraagd of ik direct de juiste adapter kon krijgen (3 pins) en een goed scherm (LG).

Vandaag werd ik hierover teruggebeld. Ze verzekerde mij dat alle nieuwe laptops opgestuurd worden met de 3 pins adapter en dat vanaf deze week elke nieuwe laptop een goed sherm heeft.

Mocht ik toch een slecht scherm krijgen, dan kon ik 0206744594 bellen. Als het scherm slecht is, komt er waarschijnlijk een compleet nieuwe laptop, dus geen vervanging van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
We wachten weer af..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Dat zou heel goed nieuws zijn, dan is het toch het wachten waard tot 4-3 :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pfff... door alle slechte reacties op het forum toch ongelofelijk gaan twijfelen. Heb ook de 1400X900 config, waar zoveel lever problemen mee zijn.

sta nog steeds als leverdatum 19-02 (besteld 22-01), en dat is ook echte de uiterste datum tot wanneer ik wil wachten. Dan wil ik echter wel een goed scherm, anders gaat hij meteen terug naar dell. Ik vind dat ze een rare policy hebben met betrekking tot afhandeling van (scherm)klachten voor de xps. de ene krijgt niks gedaan, de ander een verwisseling, en weer een ander krijgt 150 euro retour.

Helaas vind ik dat er voor deze prijs (879 euro) geen alternatieven met de zelfde specs verkrijgbaar zijn, en wil ik toch wel erg graag wachten op deze laptop. Ik ben zeer benieuwd naar mijne, en had hem eigenlijk deze week al verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het klopt dat als je zakelijk besteld je de computer niet kan retouneren?
En waarom zou dat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 16:51:
Weet iemand of het klopt dat als je zakelijk besteld je de computer niet kan retouneren?
En waarom zou dat zijn?
Ik weet niet of het klopt (je kan toch bellen naar Dell?), maar het zal waarschijnlijk wel te maken hebben met het verschil in rechten tussen particulieren en bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 15:13
Ja ik weet wel hoeveel ruimte je kwijt kan enzo. Heb zelf namelijk ook een resolutie van 1680x1050 op mijn 20,1" Dell TFT. Maar het gaat er mij om hoe klein alles word..Dus als ik een foto zie van een laptop die deze resolutie draait kan ik een beetje een inschatting maken.

Ik ga het onder andere gebruiken om te photoshoppen (webdesign) en als alles heel klein word, dan ben ik bang dat de details te klein worden..maar ander andere kant is het dus wel fijn om veel op je scherm kwijt te kunnen aangezien ik nu ook een 1680x1050 resolutie gewend.

Heeft iemand de exacte maten van het scherm van de laptop?
Dan zou ik een printscreen kunnen maken, deze verkleinen, en dan uitprinten..

@ Terror, bedankt voor het overzicht, heb ik een beetje een idee.

[ Voor 3% gewijzigd door RelaXXinG op 10-02-2008 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickienick
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-09 01:47
Mudi schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:05:
Jajaa mensen het is zover. Dell lanceert binnen een week de penryns in de laptops in USA. Zal niet lang meer duren voordat ze hier zijn, denk dat het volgende week al zover is. Zie hier voor de artikel http://blogs.cnet.com/nan...egoryId=1109&tag=category

Edit
@simonflore
Kun je dit eens checken en zeggen of het ook klopt als je ze hebt ontvangen. http://forum.notebookrevi...hread.php?t=214373&page=3
Dus voordat je je order krijgt kun je al weten welk scherm je kunt krijgen, wil je het eens nakijken
Weet iemand hoe het staat met de introductie hiervan?
Op geen enkele site vind ik hier verder info van.
Op de websites van Dell staan nu nog gewoon de Santo Rosa's namelijk, ook voor de M1730 (USA, AUS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het raar dat iedereen zegt dat net de WXGA+ schermen slecht zijn. Op een ander forum (ik dacht notebookreviews) was het net andersom. Daar bleek dat 80% van de WXGA+ een LG was ...

Trouwens die WXGA+ zijn toch goed genoeg om te gamen e?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Nickienick schreef op zondag 10 februari 2008 @ 18:11:
[...]

Weet iemand hoe het staat met de introductie hiervan?
Op geen enkele site vind ik hier verder info van.
Op de websites van Dell staan nu nog gewoon de Santo Rosa's namelijk, ook voor de M1730 (USA, AUS).
Ik vermoed dat ze beschikbaar komen als de huidige aanbiedingen verlopen (12-2) zijn. Kortom woensdag 13 feb. Nogmaals, puur een gok op basis van wat de rest van de markt nu doet.

[ Voor 7% gewijzigd door Terror op 10-02-2008 18:21 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bumblebee schreef op zondag 10 februari 2008 @ 12:33:
Ik heb mijn M1530 maandag ontvangen, helaas ook met Samsung 1680x1050 scherm.
Voor de rest T7250, 250G 5400rpm, 2G RAM, Geforce 8600GT, WLAN a/b/g. Prijs 965 euro (besteld op 28 januari, incl. 10% en 5% korting). ........

Ik ga dus voor de niet-goed-geld-terug optie. Dit werd me ook door de XPS support man geadviseerd ipv accepteren met korting. Als over een aantal maanden blijkt in fora dat mensen allemaal een LG scherm krijgen en blij zijn met hun Penryn gebaseerde XPS M1530 (komt binnenkort beschikbaar, lijkt me) dan wil ik wel overwegen om opnieuw te bestellen.
Ik ben afgelopen vrijdag ook teruggebeld door Dell ivm klachten op dit forum over de slechte kwaliteit vd Samsung beeldschermen.
Ook ik kreeg het verhaal te horen dat er een slechte partij beeldschermen is gebruikt en dat dit nu opgelost zou zijn.
Als ik dit verhaal nu zo hoor blijken de 'goede' Samsung schermen echter nog steeds niet dezelfde kwaliteit te bieden als de LG/Philips schermen.
Ik heb mijn order dan ook geannuleerd (sinds 28 januari in preproductie) en blijf dit forum verder in de gaten houden voordat ik een nieuwe order plaats.
Mocht het allemaal te lang gaan duren dan overweeg ik de overstap naar Asus G1S of Asus X55SV.

Betreffende Dell medewerker liet mij verder weten dat het nog wel 2 maanden kan duren voordat de Penryn versie in Nederland leverbaar zal zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2008 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 19:15:
[...] ...
Betreffende Dell medewerker liet mij verder weten dat het nog wel 2 maanden kan duren voordat de Penryn versie in Nederland leverbaar zal zijn.
Lijkt me erg sterk. Zou betekenen dat ze 2 maanden achter de concurrentie aanlopen?

En gezien de levertijd 4 maanden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Terror schreef op zondag 10 februari 2008 @ 19:46:
[...]

Lijkt me erg sterk. Zou betekenen dat ze 2 maanden achter de concurrentie aanlopen?

Volgens mij trekt Dell zich geen ene **** aan van de concurrentie, omdat ze toch wel weten dat zo goed als alle bedrijven bij hun blijven bestellen. Simpelweg omdat ze op dat gebied gewoon voordelig zijn.

Mijn mening.............. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik hoop dat de DELL medewerker ongelijk krijgt en dat ze eerder leverbaar zijn !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Misschien heeft Dell zo'n grote voorraad T7x00 processors dat ze eerst deze willen opmaken alvorens met de Penryn te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:54
silmaril8 schreef op zondag 10 februari 2008 @ 22:33:
[...]

Misschien heeft Dell zo'n grote voorraad T7x00 processors dat ze eerst deze willen opmaken alvorens met de Penryn te beginnen.
Dan moet het een zeer groot voorraad zijn. Ik denk dat dell weet dat het niet moet. Kijk nu eens bij een ander bedrijf. Dell biedt het beste qua kwaliteit/prijs. Je kunt nergens anders een T7500, 2GB, WXGA+, 8600M DDR3, 200GB 7200 rpm, HDMI, Bluetooth, Wireless N, Windows HP, ...
voor rond de 1000 euro vinden. Je zit gemakkelijk boven de 1250 bij zo'n config bij andere A merken. Ik zocht ook een alternatief voor de XPS 1530, maar ik kan je garanderen dat je niets anders beters kan vinden dan dell. Hoeveel men ook klaagt, ze vergeten dat ze een laptop hebben gekocht dat 300-500 euro goedkoper is en even goed is als de Asus G1S, Macbook pro of Alienware.

Ik wacht nog even op de kortingsbonnen en dan ook maar opnieuw bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Mudi schreef op zondag 10 februari 2008 @ 23:12:
[...]

Dan moet het een zeer groot voorraad zijn. Ik denk dat dell weet dat het niet moet. Kijk nu eens bij een ander bedrijf. Dell biedt het beste qua kwaliteit/prijs. Je kunt nergens anders een T7500, 2GB, WXGA+, 8600M DDR3, 200GB 7200 rpm, HDMI, Bluetooth, Wireless N, Windows HP, ...
voor rond de 1000 euro vinden. Je zit gemakkelijk boven de 1250 bij zo'n config bij andere A merken. Ik zocht ook een alternatief voor de XPS 1530, maar ik kan je garanderen dat je niets anders beters kan vinden dan dell. Hoeveel men ook klaagt, ze vergeten dat ze een laptop hebben gekocht dat 300-500 euro goedkoper is en even goed is als de Asus G1S, Macbook pro of Alienware.

Ik wacht nog even op de kortingsbonnen en dan ook maar opnieuw bestellen
Misschien zijn de Dell laptops nu wel zo goedkoop omdat ze van hun partij T7x00 afwillen, of omdat ze misschien een supergrote partij intel T7x00 processoren hebben afgenomen tegen een gunstige prijs. Anyway, ik kan geen andere reden bedenken waarom er nog geen enkele laptop van Dell een Penryn processor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 10:56
silmaril8 schreef op zondag 10 februari 2008 @ 23:20:
[...]

Misschien zijn de Dell laptops nu wel zo goedkoop omdat ze van hun partij T7x00 afwillen, of omdat ze misschien een supergrote partij intel T7x00 processoren hebben afgenomen tegen een gunstige prijs. Anyway, ik kan geen andere reden bedenken waarom er nog geen enkele laptop van Dell een Penryn processor heeft.
Ik las volgens mij op notebookreview dat de m1330 nu ook de penryn kreeg.

Link gevonden:
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noteboeki schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 23:15:
Ik heb een constant rommelend klikkend geluid wat lijkt te komen van de
harde schijf. (200G 7200RPM)
Hebben meerdere XPS-1530 gebruikers hier last van?
Heb ik ook last van! Moet nog een tip gaan proberen om hem op Performance in te stellen in BIOS of met Notebook Hardware control. Kwam er trouwens van het weekend nog achter dat de hele onderrand van me scherm bol staat, en niet erin t klikken is :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Laatst online: 15-10-2024
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 08:38:
[...]

Heb ik ook last van! Moet nog een tip gaan proberen om hem op Performance in te stellen in BIOS of met Notebook Hardware control. Kwam er trouwens van het weekend nog achter dat de hele onderrand van me scherm bol staat, en niet erin t klikken is :|
Ik heb inmiddels NHC geinstalleerd en de performance op max. gezet.
Het constante gerommel van de HD is meteen opgelost, helaas hoor ik nu door de stilte af en toe een heeeele hoge fluittoon in de laptop....
Dit is gelukkig wel een stuk minder irritant dan het gerommel van de HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de Penryns: reken er maar gewoon op dat Dell de medewerkers in het call center niet vertelt wanneer ze die gaan launchen. Dat is concurrentiegevoelige informatie en dat wordt pas op het laatste moment (misschien wel de avond voor de lancering) bekend gemaakt aan het call center.

Het kan dus best zijn dat die Penryns er al op hele korte termijn aan zitten te komen, maar dat zullen de mensen in het call center je echt niet kunnen vertellen. Als ze het wel zouden vertellen, dan zouden ze ook hun eigen glazen ingooien, want dan zou niemand nu het type met de oude processor meer bestellen.

Kortom: die Penryns kunnen best één dezer dagen opduiken, maar het zou ook nog een maandje kunnen duren. Is nu nog niks van te zeggen. Ik ga zelf in elk geval tot woensdag wachten met bestellen. Ik wil niet het risico lopen dat ze nu met twee dagen beschikbaar komen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

penryn T9300 1530 op youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=0w3DEaFbEZk

[edit] hmm mischien fake, ach ja.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2008 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 12:17:

Waarom fake? Hij heeft gewoon een losse T9300 processor gekocht (die al te koop zijn in Azie) en die in zijn M1530 gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er vorige week ook eentje besteld. Maar als ik het zo lees wil ik dus geen Samsung scherm (artikelnummer RW985) hebben maar moet ik een Philips (artikelnummer XK309) hebben. Aangezien mijn laptop nog in pre-productie is zou ik graag Dell willen mailen en willen vragen of ze er een XK309 (Dells artikelnummer voor het Philips beeldscherm) op kunnen zetten. Maar heeft iemand misschien een e-mail adres van de XPS support van Dell? Ik kan hem niet vinden op de website daar staat alleen een telefoonnummer, maar mijn engelse spreekkunst is niet echt geweldig, maar engels schrijven gaat me wel aardig af, en ik ben momenteel even niet in de mogelijkheid om te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 12:17:

Schijnbaar kijkt niemand het overigens geniale filmpje af. Aan het einde is er een aftitelling:

Origineel
T7500, vista met 5400 rpm schijf
Na aanpassen
T9300, xp home, 7200 rpm schijf

Die gast heeft trouwens flink lopen klussen als je het filmpje bekijkt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reeds een 3 tal weken een M1530 in het bezit (T7250, HD 250/5400, 1680x1050res, 9cell).
Deze keer eindelijk eens geen klachten over de M1530.Nog steeds tevreden over. :)
Het is toch een pareltje, je mag zeggen wat je wilt.
Ik heb geen last van de zogenaamde 'kwaaltjes' die hier alomtegenwoordig zijn. Geen rommelende HD, scherm is ook goed van kwaliteit (Samsung! Ligt mss ook aan mijn ogen ;)), geen bolle constructie, enzovoort.

Ik zou eerlijk gezegd geen ander meer willen. Ook filmpjes draaien netjes.
Ik (de)installeer heel wat, en toch blijft ie goed vlot draaien, waar men vorige laptop het vlug liet afweten.
Ook die 9cell batterij is handig, voor temperatuursgevoelige mensen zeker een aanrader. Ik gebruik hem 5 dagen i/d week op de trein, en 't is een handig ding!

Een werkpaard in een schoon keurslijf, om het mooi uit te drukken. ;) Een A++ laptop, aanrader voor ieder die houdt van schoonheid en kracht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Wat hier al eerder gezegd werd namelijk dat er een zeer kleine batch slechte Samsung schermen was is denk ik juist als ik kijk naar de mail die ik ontving van Dell naar aanleiding van de klacht die ik had ingediend over mijn scherm.
Dear *****

I have just been informed from the escalations team that the only affected screen is the WXGA + LCD panel; sold between 26/12/07 and 07/01/08.

Your screen does not match this criteria.

We also do not stock LG screens.

I hope this helps.

Kind regards
Al
Op zich was ik niet ontevreden over het scherm alleen moest ik eraan wennen en had ik in eerste instantie het idee dat het scherm af en toe niet geheel scherp was.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 12:42:
Ik heb er vorige week ook eentje besteld. Maar als ik het zo lees wil ik dus geen Samsung scherm (artikelnummer RW985) hebben maar moet ik een Philips (artikelnummer XK309) hebben. Aangezien mijn laptop nog in pre-productie is zou ik graag Dell willen mailen en willen vragen of ze er een XK309 (Dells artikelnummer voor het Philips beeldscherm) op kunnen zetten. Maar heeft iemand misschien een e-mail adres van de XPS support van Dell? Ik kan hem niet vinden op de website daar staat alleen een telefoonnummer, maar mijn engelse spreekkunst is niet echt geweldig, maar engels schrijven gaat me wel aardig af, en ik ben momenteel even niet in de mogelijkheid om te bellen.
Dat zal jammer genoeg niet lukken. Ik heb reeds twee mails daaromtrend geschreven en steeds kreeg ik hetzelfde antwoord:

"Geachte heer,

Helaas is het niet mogelijk om de bestelling aan te passen.U kunt het beste na aflevering contact opnemen met onze technische dienst. Deze zijn ook te bereiken op nummer 0031 20 674 4500

Met vriendelijke groet,
Ian Tan A Kiam
Dell Customer Care"

Je zult dus ofwel moeten annuleren (en ik weet zelfs niet of het dan mogelijk is om specifiek dat merk van scherm te krijgen) ofwel achteraf gratis te laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 05:09:
Ik heb na 3 weken nog steeds geen mailtje terug van dell. Dit is het laatste bericht.

[...]

Erg vaag en ik denk dat ik maar eens ga bellen. De kwaliteit van mijn scherm kan veel beter. Ik heb volgens mij een zeldzaam scherm. Een CPT141F.
Zou je misschien het mailadres van hun door kunnen geven? Staat nergens op de website van Dell een adres voor de Ierse techsupport :( Ik wil ze doorgeven dat ik gelijk een LG wil omdat ze anders toch onnodig werk verschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 15:54:
[...]

Dat zal jammer genoeg niet lukken. Ik heb reeds twee mails daaromtrend geschreven en steeds kreeg ik hetzelfde antwoord:

"Geachte heer,

Helaas is het niet mogelijk om de bestelling aan te passen.U kunt het beste na aflevering contact opnemen met onze technische dienst. Deze zijn ook te bereiken op nummer 0031 20 674 4500

Met vriendelijke groet,
Ian Tan A Kiam
Dell Customer Care"

Je zult dus ofwel moeten annuleren (en ik weet zelfs niet of het dan mogelijk is om specifiek dat merk van scherm te krijgen) ofwel achteraf gratis te laten vervangen.
Wat stom zeg, ik wil die laptop wel hebben dus annuleren ga ik me bestelling niet, maar dan moeten ze wel binnen 7 dagen een LG er in bouwen anders stuur ik hem snel terug voordat het geld gaat kosten. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boaty schreef op maandag 11 februari 2008 @ 15:42:
Wat hier al eerder gezegd werd namelijk dat er een zeer kleine batch slechte Samsung schermen was is denk ik juist als ik kijk naar de mail die ik ontving van Dell naar aanleiding van de klacht die ik had ingediend over mijn scherm.

[...]

Op zich was ik niet ontevreden over het scherm alleen moest ik eraan wennen en had ik in eerste instantie het idee dat het scherm af en toe niet geheel scherp was.
Lijkt mij een makkelijker manier om van je af te komen. Op het forum van notebookreview.com zijn er mensen die vorige week nog hun 1530 binnen hebben gekregen met Samsung schermen die problemen gaven. En in iedergeval een paar van hun hebben hun scherm laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een interessante link naar die schermen. Mijn excuses als die hier reeds gepost is geweest.

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=215595

In de foto is het grainy aspect van de schermen duidelijk zichtbaar.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2008 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 16:39:
Hier een interessante link naar die schermen. Mijn excuses als die hier reeds gepost is geweest.

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=215595

In de foto is het grainy aspect van de schermen duidelijk zichtbaar.
Zo erg was het echt niet hoor :P

Het was meer een ongemakkelijkheid voor de ogen dan écht belachelijke kleuren, lijnen en pixels die je ziet. Misschien is dat van de batch die niet door de kwaliteitseisen van dell kwamen.

Maar bijna alle dells lijken op de samsung wat ik had. Het glinsterende effect.
Je moet het zo zien. Valuelijn van dell lijken op de samsung en de Ultra sharp lijn lijken op de LG/Philips.

Maar ja als je de ultra-sharp hebt gezien, dan wil je echt niet anders. Het is gewoon veel fijner qua look. Maar besef je wel dat heel veel schermen eigenlijk een beetje korrelig zijn, alleen bij de m1530 heb je gewoon een excuus om een betere te "eisen" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liquid schreef op maandag 11 februari 2008 @ 16:58:
[...]

Maar ja als je de ultra-sharp hebt gezien, dan wil je echt niet anders. Het is gewoon veel fijner qua look. Maar besef je wel dat heel veel schermen eigenlijk een beetje korrelig zijn, alleen bij de m1530 heb je gewoon een excuus om een betere te "eisen" :P
En dat is ook precies het grootste probleem, ik weet dat het beter kan dan die Samsung dus dan verwacht ik ook beter voor een laptop van deze prijs. Ik vindt het alleen een beetje raar dat ze niet standaart LG's er in zetten, je zal toch zeggen dat je op een gegeven moment geen winst meer maakt als je elke XPS die je verkoopt een dag later al weer moet gaan verbouwen :/
Naja, ik wacht het wel af, en als hij binnen is en het is een Samsung en een 2 aderige adaptor dan bel ik ze gelijk die dag nog op voor een nieuw scherm en een nieuwe adaptor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meerderheid van de kopers zal niet op tweakers.net lezen over de schermen. Die weten niet eens dat er een ander scherm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben blij dat iemand mijn mening deelt, ik heb hier ook het samsung scherm en daar is echt niks, maar dan ook niks op aan te merken, zelfs als zit ik met mijn neus tegen het scherm dan nog zie ik geen grains of zoiets...

Out of the box, stond het scherm niet perfect ingesteld, (zet bvb digital vibrance eens op max en voila, daar zijn de kleuren, helderheid etc.) maar het is echt ok!

Ik zou elke koper aanraden om, naast de paranoia die er heerst op het net, hun laptop 2 dagen te gebruiken VOOR te gaan kijken wat voor scherm je hebt! Probeer dan eerst te raden wat voor scherm je hebt en beslis voor je het weet of het scherm ok is.

Veel mensen beginnen jammer genoeg te blaten als ze weten dat hun scherm een samsung is, nog voor ze het gezien hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Inderdaad, Ik ben het met Krikke en DJGio eens. Ik heb hier zelf ook de Samsung en moet zeggen dat ik in eerste instantie ook dacht dat het scherm slecht was. Ik heb ook gebeld over het scherm maar ik moet zeggen dat naarmate ik het scherm nu wat langer heb ik gewend ben geraakt aan het scherm. Het scherm is echt niet zo slecht als soms beweerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 1440-schermen zijn blijkbaar niet op, want ik kreeg zojuist een mail dat mijn laptop eraan komt (Dell zegt 13/2, UPS zegt 14/2). Mijn afleverdatum was overigens ondertussen op 25/2 gezet, dus wellicht zijn de onderdelen weer voorradig. Ik ben nu heel benieuwd of het klopt dat ze een 3 pins adapter er standaard bij hebben en of het scherm acceptabel is. Eind van de week weet ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is goed nieuws. Heb mijn namelijk op de 27ste besteld! ;)
Ze leveren zeker ook op zaterdagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:33:
[...]

Ben blij dat iemand mijn mening deelt, ik heb hier ook het samsung scherm en daar is echt niks, maar dan ook niks op aan te merken, zelfs als zit ik met mijn neus tegen het scherm dan nog zie ik geen grains of zoiets...

Out of the box, stond het scherm niet perfect ingesteld, (zet bvb digital vibrance eens op max en voila, daar zijn de kleuren, helderheid etc.) maar het is echt ok!

Ik zou elke koper aanraden om, naast de paranoia die er heerst op het net, hun laptop 2 dagen te gebruiken VOOR te gaan kijken wat voor scherm je hebt! Probeer dan eerst te raden wat voor scherm je hebt en beslis voor je het weet of het scherm ok is.

Veel mensen beginnen jammer genoeg te blaten als ze weten dat hun scherm een samsung is, nog voor ze het gezien hebben...
Ja natuurlijk, als het Samsung scherm gewoon in orde is ga ik niet moelijk lopen doen voor een LG. Alleen hoop ik wel dat er een 3 pins adaptor bij zit, heb niet echt zin om elke keer een opdonder te krijgen als ik mijn laptop aanraak, en het kan ook niet echt goed zijn voor de hardware in je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
De stroom die je krijgt kun je geen opdonder noemen, meer een tinteling. Maar je moet er wel rekening mee houden dat ook al heb je de 3 pins adapter dat je af en toe toch nog een tinteling voelt omdat je naast een 3 pins adapter ook nog een geaard stopcontact nodig hebt. Daarnaast is het alleen maar handig als je een 2 pins adapter krijgt omdat ze die 2 pins niet terug willen hebben en je dan dus 2 adapters hebt. Dat is altijd mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boaty schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 08:44:
De stroom die je krijgt kun je geen opdonder noemen, meer een tinteling. Maar je moet er wel rekening mee houden dat ook al heb je de 3 pins adapter dat je af en toe toch nog een tinteling voelt omdat je naast een 3 pins adapter ook nog een geaard stopcontact nodig hebt. Daarnaast is het alleen maar handig als je een 2 pins adapter krijgt omdat ze die 2 pins niet terug willen hebben en je dan dus 2 adapters hebt. Dat is altijd mooi meegenomen.
Ok, dat is wel mooi heb je in iedergeval een reserve adaptor voor wanneer die andere kapot gaat. Ik heb toevallig vorig jaar het merendeel van mijn stopcantacten geaard voor mijn aparatuur, dus dan zal ik het wel fijn zijn om een 3 pins adaptor te hebben anders is het alsnog allemaal voor niks geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bericht verwijderd

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2008 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
boaty schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 08:44:
Als ze je scherm komen repareren en tegelijkertijd ook de adapter leveren, dan nemen ze het wel mee. Helaas.

De tinteling is wel te overkomen, maar ik ben benieuwd hoe de klaagzang zal zijn wanneer het zomer is en de linker kant waar je hand op rust bij het typen continue zo warm is door de HD. Krijg je klamme palmen van.

Ik voel het nu al een beetje O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Zat net een beetje te spelen met een product Red m1530 en een ander kleurtje, zelfde config. Prijs verschil is freaking €120.

Alleen gaat er van die meer prijs maar $50 dollar (ongeveer €35). Kortom; onder het mom van een goed doel wordt Dell zijn kas met een extra €85 gespekt. Beetje vreemd.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Laatst online: 17:49

aap

Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 23:15:
Ze leveren zeker ook op zaterdagen?
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-07 16:33
Terror schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 10:18:
Zat net een beetje te spelen met een product Red m1530 en een ander kleurtje, zelfde config. Prijs verschil is freaking €120.

Alleen gaat er van die meer prijs maar $50 dollar (ongeveer €35). Kortom; onder het mom van een goed doel wordt Dell zijn kas met een extra €85 gespekt. Beetje vreemd.
Bron
Toch heb ik zojuist die product red XPS 1530 besteld. Gewoon omdat ik de rode kleur wil hebben niet meer leverbaar bij de "normale" lijn XPS
Overigens zit er wel Vista Ultimate in wat bij de andere XPS 1530's optioneel is...zal ook wel een gedeelte van het verschil inzitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:20
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 09:24:
Ik heb besteld op 27-1 (t7250, 1440x900 scherm). Eerste leverdatum gepland op 15-2, nu verschoven naar 10-3. Ik wacht morgen ff af voor de aanbiedingen en dan ga ik de boel annuleren.
Beter gaat dat niet bij mij gebeuren. Heb namelijk dezelfde config en sta ondertussen vanaf 24-1 al op 'pre-productie'. :O

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand er ook last van dat filmpjes in media player extreem grijs en grauw zijn? Iemand een tip? Of kom ik er nu pas echt achter dat ik een boutscherm heb??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 11:29:
Heeft iemand er ook last van dat filmpjes in media player extreem grijs en grauw zijn? Iemand een tip? Of kom ik er nu pas echt achter dat ik een boutscherm heb??
Als het alleen in media player is en normale afbeeldingen etc goed zijn, dan lijkt het mij sterk dat het door het scherm komt.

Codecs? Color Management?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
arjen9551 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 11:19:
[...]

Beter gaat dat niet bij mij gebeuren. Heb namelijk dezelfde config en sta ondertussen vanaf 24-1 al op 'pre-productie'. :O
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 09:24:
Ik heb besteld op 27-1 (t7250, 1440x900 scherm). Eerste leverdatum gepland op 15-2, nu verschoven naar 10-3. Ik wacht morgen ff af voor de aanbiedingen en dan ga ik de boel annuleren.
Killzone schreef op zondag 10 februari 2008 @ 15:41:
Dat zou heel goed nieuws zijn, dan is het toch het wachten waard tot 4-3 :) .

Lees aub de waarschuwing voordat jullie weer een dergelijke reactie plaatsen.

Ik zal op dit moment in ieder geval nog geen deel 2 aanmaken. De eerste 10 pagina's gingen namelijk nogal over , dit heb ik besteld en zie mijn specificatie lijst. Indien ik merk dat er meer over ervaringen/problemen etc wordt gepraat. Wat meer gerelateerd is aan de M1530 en niet aan de service van Dell. Dan pas zal ik een deel 2 aanmaken.

Maar wees gerust, we komen er wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Nogal logisch dat het over levertijden gaat en over de schermen, daar heeft deze laptop het meest mee te kampen. Natuurlijk komen er genoeg ervaringen over de laptop zelf, maar 70% van de mensen hier moet hem eerst nog binnen krijgen.

Maargoed, ik zal wel niets meer posten, totdat ik de laptop binnen heb...

[ Voor 5% gewijzigd door TheJVH op 12-02-2008 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net gechat met een techsupport medewerker van Dell Nederland, en van hem heb ik een mail aders gekregen van de Dell XPS Support in de UK, die schijnen me verder te kunnen helpen dus heb ik net een mailtje gestuurd met de vraag of ik gelijk een 3 pins adaptor kan krijgen en een LG scherm. Ik laat het jullie wel weten wanneer ik antwoord heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bechown
  • Laatst online: 09-05-2023
Heb er ook 1 besteld. Heb niet gehad over het scherm omdat ik wel afwacht wat de kwaliteit is. Wel heb ik gevraagd over de adapter en hij kon me direct vertellen dat deze bij elke levering nu meegeleverd wordt. Verder heb ik de config T7500 WSXGA 3GB 9cell. Hij wordt al vanaf het begin(2-2) van de order op 3-3 geschat.

Het scherm heb ik gekozen omdat ik op mijn Lenovo R60 ook met dezelfde resolutie werk. Het is ff wennen maar de extra ruimte in applicaties is wel zo prettig. 17" is voor mij geen optie omdat ik het dan al geen laptop meer vind (gewicht en grote)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaiGht
Even snel een vraagje ...

Voor 45,- extra heb je 4GB ipv 3GB he, maar zal dit in de verdere toekomst veel uitmaken of je 3 of 4GB geheugen hebt?

Ik snap dat het niet super veel uit zal maken, maar is het zeg maar de moeite waard om voor 45 1GB meer memory te hebben :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AaiGht schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 17:41:
Even snel een vraagje ...

Voor 45,- extra heb je 4GB ipv 3GB he, maar zal dit in de verdere toekomst veel uitmaken of je 3 of 4GB geheugen hebt?

Ik snap dat het niet super veel uit zal maken, maar is het zeg maar de moeite waard om voor 45 1GB meer memory te hebben :)?
Ik zou het niet doen. Je hebt in principe al genoeg aan 2GB Ram. Je kan er later altijd nog RAM bijprikken als het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yingyang
  • Laatst online: 13-03 14:45
Ik krijg wegens een aantal fabrieksfouten aan mijn laptop een nieuwe toegestuurd.
Tijdens telefonisch contact hierover, vertelde ik dat er nu een LG Philips 1440*900 scherm in zit en dat ik gelezen had dat er kwalitatief zeer slechte schermen geleverd zouden zijn en heb gelijk gevraagd of het mogelijk is om weer een LG Philips te krijgen omdat ik hier dik tevreden over ben.
Hierop antwoordde hij dat er inderdaad een slechte partij schermen geleverd was, maar dat de nu geleverde schermen aan de eisen van Dell voldoet en dat hij niet kon garanderen dat ik weer hetzelfde merk scherm zou krijgen.
Dus nu maar duimen dat ik weer een LG scherm krijg of in ieder geval een die hiermee is te vergelijken.
Hij vertelde verder dat ik eerst een nieuwe toegestuurd kreeg en dat ik daarna bericht krijg om de defecte te retourneren.
Als ik inderdaad een ander merk scherm krijg, kan ik die twee naast elkaar zetten en zodoende de verschillen in kwaliteit vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
Killzone schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 13:24:
Nogal logisch dat het over levertijden gaat en over de schermen, daar heeft deze laptop het meest mee te kampen. Natuurlijk komen er genoeg ervaringen over de laptop zelf, maar 70% van de mensen hier moet hem eerst nog binnen krijgen.

Maargoed, ik zal wel niets meer posten, totdat ik de laptop binnen heb...
Dat men gaat discuseren over de schermen, daar zit ik niet zo mee en heb ik ook geen opmerking van gemaakt. Maar er staat duidelijk in de waarschuwing, meldingen maken/reacties plaatsen dat het weer langer duurt of ik heb inmiddels dit besteld. Niet relevant is voor dit onderwerp. Ik heb deze topic geopend omdat er vraag naar was, deze is dan ook bedoeld om ervaringen uit te wisselen. Dergelijke post zullen echt niet voor zorgen, dat je je bestelling sneller binnen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yingyang schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 18:44:
Ik krijg wegens een aantal fabrieksfouten aan mijn laptop een nieuwe toegestuurd.
Tijdens telefonisch contact hierover, vertelde ik dat er nu een LG Philips 1440*900 scherm in zit en dat ik gelezen had dat er kwalitatief zeer slechte schermen geleverd zouden zijn en heb gelijk gevraagd of het mogelijk is om weer een LG Philips te krijgen omdat ik hier dik tevreden over ben.
Hierop antwoordde hij dat er inderdaad een slechte partij schermen geleverd was, maar dat de nu geleverde schermen aan de eisen van Dell voldoet en dat hij niet kon garanderen dat ik weer hetzelfde merk scherm zou krijgen.
Dus nu maar duimen dat ik weer een LG scherm krijg of in ieder geval een die hiermee is te vergelijken.
Hij vertelde verder dat ik eerst een nieuwe toegestuurd kreeg en dat ik daarna bericht krijg om de defecte te retourneren.
Als ik inderdaad een ander merk scherm krijg, kan ik die twee naast elkaar zetten en zodoende de verschillen in kwaliteit vergelijken.
Vandaag heb ik contact gehad met de xps support, India? ze hadden allemaal een hindoestaans-engels accent :P

De vriendelijke man vertelde mij dat er alleen Samsung schermen op voorraad zijn en dat ze z.s.m. contact zouden opnemen ALS er een nieuwe voorraad schermen geleverd wordt.

Ik moet over 4(!) weken terugbellen als ik niks van ze hoor.. en donderdag krijg ik een nieuwe adapter, en de oude mag ik houden.. best handig.

Uiteindelijk ben ik nu uitgekomen op een totaal bedrag van 1295,- euro (waarom werkt mijn euro teken niet op de xps??) i.p.v. 1518,- ze storten deze week 223,- euro terug :D

Ohh en hoe zijn de ervaringen met de hdmi aansluiting nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Aan de andere kant kan het wel helpen om een bestelling sneller te krijgen. Vermijdt de 1440 als je het nu snel wilt hebben en toch al aan het twijfelen was om de 1680 te halen.
Net als je 2-3 weken geleden beter de 6cell accu kon vermijden om het sneller te ontvangen.

Verder ben ik er mee eens dat berichten zoals "Ik heb besteld voor x-bedrag, oeh nu is het spannend" niet hoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te twijvelen of ik een Product Red zal nemen. Heeft iemand deze laptop al in huis? ik ben benieuwd wat een ander van deze kleur vind. Anders neem ik een blue one!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er geen spijt van dat ik blauw heb genomen! Als je wil kan ik foto's plaatsen het is in ieder geval stuk donkerder als op de website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-07 16:33
Het is dezelfde als alle andere rode m1530's die nu niet meer verkrijgbaar is...alleen deze is geconfigureerd met vista ultimate (red) en heeft speciale wallpapers blabla... ook is er een logo van dell red in de behuizing bij toetsenbord gegrafeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaringen met het aansluiten van een digitale receiver zonder HDMI op de XPS m1530 ?
Ik wil graag DD5.1 of DTS5.1 geluid uit de XPS krijgen. Kan dit via een TV met HDMI of is er een verloopplug van HDMI naar S/PDIF ? Ik weet dat de S-Video poort GEEN S/PDIF ondersteund (dit is al in diverse forums ter sprake geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickienick
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 20:13:
Ik heb er geen spijt van dat ik blauw heb genomen! Als je wil kan ik foto's plaatsen het is in ieder geval stuk donkerder als op de website
Graag zie ik die foto's iig:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickienick
Terror schreef op zondag 10 februari 2008 @ 14:37:
[...]

Om voor me zelf een duidelijk beeld te krijgen van resoluties, heb ik zelf de volgende tabel opgesteld

XPS 1530 opties
15" 1280*800 => 100,6 dpi
15" 1440*900 => 113,2 dpi
15" 1680*1050=> 132,0 dpi

Native monitor resoluties
19" 1440*900 => 86,2 dpi
20" 1680*1050 => 99,0 dpi
24" 1900*1200 => 93,6 dpi

Smartphone HTC Tytn
2,8" 320*240 => 114,2 dpi

XPS 1730 full HD
17" 1900 *1200 => 142,8 dpi

ipod nano 3e generatie
2" 320*240 => 200 dpi

Met dit lijstje kan je een inschatting maken van het level van detail wat je in je scherm kan waarnemen, en op welke afstand je nog pixels kan waarnemen. Heb thuis zowel de iPod nano en de HTC Tytn. Bij die laatste moet ik echt met mijn neus op het scherm zitten om losse pixels te zien (vergelijk dpi bij 15" 1680*1050). Misschien heb je zelf vergelijkbare apparaten in je omgeven waardoor je zelf een inschatting kan maken.
Mooi lijstje! Weet je misschien ook van de XPS M1530 alle type nummers, zodat mensen makkelijk kunnen controleren wat voor type scherm ze hebben gekregen? Misschien kan je dit aan het lijstje toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Ik zit nog steeds te twijfelen over welk scherm ik moet kiezen. Niet zo zeer vanwege de levertijd, maar vanwege game prestaties. Als het om dpi gaat is een 1280*800 scherm me te grof. Vanaf 1440*900 denk ik dat de pixels voor mij wel fijn genoeg zijn. Nu de 1440 schermen zo laat geleverd worden neig ik naar 1680. Alleen 1680 is best wel een aanslag op je game prestatie volgensmij.

Spellen die ik veel speel atm op mijn desktop met een radeon x1650 pro AGP kaart:
UT2004
AOE 3 met alle uitbreidingen
C&C 3 Tiberium wars

Spellen zie ik eigenlijk wel wil spelen:
Unreal 3

Kan iemand een indicatie van performance geven op 1440*900 en 1680*1050? Vooral die laatste ben ik erg benieuwd naar, in bijvoorbeeld Unreal 3 of Crysis.
Nickienick schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 20:58:
[...]
Mooi lijstje! Weet je misschien ook van de XPS M1530 alle type nummers, zodat mensen makkelijk kunnen controleren wat voor type scherm ze hebben gekregen? Misschien kan je dit aan het lijstje toevoegen?
Dankje. Ik neem aan dat je partnummers bedoeld? Die stonden opzich al in het topic vermeld. Even een resumé.

Dell XPS m1530 Beeldscherm opties met partnummer
WSXGA+ 1680x1050 Paneel met 132 dpi
LG Philips LPLF300 - Dell P/N: XK309 - Size: 15.4" - Experience: Not Grainy
Samsung SEC3350 - Dell P/N: RW985 - Size: 15.4" - Experience: Some batches are grainy

WSXGA/WXGA+ 1440x900 Paneel met 113 dpi
AU Optronics AUO2077 - Dell P/N: GU429 - Size: 15.4" - Experience: Grainy
Samsung SEC3157 - Dell P/N: Unknown - Size: 15.4" - Experience: Some batches are grainy
LG Philips LPLDF00 - Dell P/N: XP059 - Size: 15.4" - Experience: Not Grainy

Ter vergelijking:
Standaard 20"monitor met 1680x1050 resolutie is 99 dpi
HTC TyTn smartphone 2,8" met 320x240 resolutie is 114 dpi
iPod nano 3G heeft 2"display met 320x240 resolutie op 200 dpi

[ Voor 44% gewijzigd door Terror op 12-02-2008 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Dat is niet lekker te doen met mooie resolutie en hoge instellingen...
Unreal speel ik op 1440x900 met alles op high met een fps van zo'n 32fps'jes dus dat is leuk...
Crysis speel ik op 1280x800 met alles op medium met 'n fps 16 fps, wat redelijk te doen is!
1680 reso en Crysis is 'n no-go! Hieronder een hele benchmarklist van m'n eigen fps'jes/ instellingen:

Videokaartdriver- , Benchmark- en OverClockingtabel CLB
Driver
Clock1
3D Mark '062
UT3 fps3
Crysis fps 4/5/6
101.08
475Mhz/ 950Mhz/ 400Mhz
3329
X7
X
158.45
475Mhz/ 950Mhz/ 400Mhz
3339
X
X
163.44
475Mhz/ 950Mhz/ 400Mhz
3321
25fps
17 / 12fps
167.26
475Mhz/ 950Mhz/ 400Mhz
3483
27fps
18 / 14fps
167.26
500Mhz/ 1000Mhz/ 425Mhz
3673
29fps
19 / 14fps
167.26
550Mhz/ 1100Mhz/ 450Mhz
3878
30fps
20 / 14ps
167.26
600Mhz/ 1200Mhz/ 475Mhz
4007
31fps
22 / 15fps
169.02
475Mhz/ 950Mhz/ 400Mhz
3489
27fps
18 / 14fps
169.02
500Mhz/ 1000Mhz/ 425Mhz
3666
29fps
19 / 14fps
169.02
550Mhz/ 1100Mhz/ 450Mhz
3932
30fps
20 / 14ps
169.02
600Mhz/ 1200Mhz/ 475Mhz
4146
32fps
22 / 15fps
169.13
475Mhz/ 950Mhz/ 400Mhz
3491
31fps
X
169.13
600Mhz/ 1200Mhz/ 475Mhz
4015
33fps
X
169.17
475Mhz/ 950Mhz/ 400Mhz
3489
32fps
X
169.17
600Mhz/ 1200Mhz/ 475Mhz
4147
34fps
X
169.21
475Mhz/ 950Mhz/ 400Mhz
3493
X
X
169.21
600Mhz/ 1200Mhz/ 475Mhz
4155
X
X

1 ==> Core Clock/ Shader Clock/ Memory Clock
2 ==> Getest op een resolutie van 1280x854
3 ==> Getest op een resolutie van 1440x900 met object- / worddetail op level 3 (vd 5)
4 ==> Getest op een resolutie van 1280x800 met alle instellingen op medium en AA niet aan
5 ==> 1ste fps is in de jungle/ 2de fps is tijdens gevechten
6 ==> Crysis is op DX9 en op DX10 getest en gaf dezelfde framerates.
Na aandachtig het Crysis topic gelezen te hebben kwam ik erachter dat DX10 pas merkbaar is vanaf 'very high'
instellingen en aangezien ik alles op medium heb staan, heb ik dus helemaal geen DX10 kunnen testen eigenlijk!
7 ==> X = Is niet gebenched, omdat ik deze drivers maanden terug gebruikt heb of de game niet meer heb.

* Test-device:
Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900/ nVidia GO 8600M GT 512MB/ Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 2048MB DDR2 - 800MHz DC/ 200GB @ 7200 rpm HD/ DVD+-RW/ Integrated BT & Wi-Fi/ Windows Vista Home Premium x86

** Alle tests gedraaid op energieschema 'hoge prestaties'

Tijdje m'n videokaartdriver niet geupgradet... Komt vooral, omdat ik 'n tijdje niet gegamed heb :)

[ Voor 90% gewijzigd door CLB op 12-02-2008 21:10 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Pagina: 1 ... 13 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Dell XPS 1530 ervaringen topic. Gelieve géén 1330 gerelateerde zaken hier plaatsen! Tevens zijn meldingen over 'Ik heb 'm ook besteld! Hoelang moet ik nog wachten?' helemaal niet interessant, het product komt echt wel; posten daarover in dit topic zal de levertijd echt niet doen verkorten ;).