[Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 20 Laatste
Acties:
  • 112.221 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:06
CLB schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 21:08:...Geweldige lijst met benchamarks...
Tijdje m'n videokaartdriver niet geupgradet... Komt vooral, omdat ik 'n tijdje niet gegamed heb :)
Is je vergeven :) Heb je dit op een externe monitor gedaan? Zo niet, hoe zien de niet native resoluties er uit op je scherm?

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yingyang
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-03 14:45
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 00:13:
[...]

al eens geprobeert met isopropyl alcohol? of soortgelijk product. wel opletten dat je geen solventen gebruikt die je kunststoffen aantasten.
Is er al iemand die een oplossing heeft gevonden tegen zweet of andere vlekken op de aluminium bovenzijde?
Ik heb uit voorzorg het beschermfolie laten zitten, maar dit is niet een echt fijne oplossing want deze laat op den duur los en dan ziet het ook niet bepaald mooi meer uit.
Ikzelf had gedacht om o.a. scherm, keyboard, padje enz. af te plakken en dan de aluminium bovenzijde met een blanke lak te bespuiten, hierdoor blijft het dan zijn mooie uiterlijk behouden en het heeft dan als bijkomend voordeel een isolerend effect waardoor die irritante stroomprikkels ook weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Terror: kun je niet gewoon tijdens het gamen de resolutie van je scherm lager zetten? Dan heb je bij het kijken van films enzo een tof scherm, en bij het gamen toch voldoende snelheid. Of denk ik er nou te simpel over?

Ik was zelf in ieder geval van plan wél het beste scherm te kopen, maar ook veel games te gaan spelen en dan eventueel de resolutie aan te passen. Of kan ik dan beter een eenvoudiger scherm kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:54
Denk niet dat het de temperatuur positief zal beinvloeden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Terror schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 21:21:
Is je vergeven :) Heb je dit op een externe monitor gedaan?
Noopz gewoon op m'n laptopschermpje
Zo niet, hoe zien de niet native resoluties er uit op je scherm?
Als ik een resolutie instel lager dan 1440x900 wordt het blurry...
Sommige games speel ik op iets lagere resolutie en dat is wel redelijk te doen :)
Dat kan ja, maar 1280x800 draaien op 'n een 1680x1050 scherm.. Tsjaa lelijk, blurry, :r
Ik was zelf in ieder geval van plan wél het beste scherm te kopen, maar ook veel games te gaan spelen en dan eventueel de resolutie aan te passen. Of kan ik dan beter een eenvoudiger scherm kopen?
Een 'eenvoudiger' scherm O-) Ik zou voor een tussenresolutie gaan a la 1440x900!
een GO8600M GT kan daar nog redelijk wat fullscreen games mee draaien, dus das leukjes!
Maarja ik weet niet wat je andere eisen zijn.. Als je bv. veel gaat Autocadden is 1680x1050 weer leuk...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yingyang schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:38:
[...]

Is er al iemand die een oplossing heeft gevonden tegen zweet of andere vlekken op de aluminium bovenzijde?
Ik heb uit voorzorg het beschermfolie laten zitten, maar dit is niet een echt fijne oplossing want deze laat op den duur los en dan ziet het ook niet bepaald mooi meer uit.
Ikzelf had gedacht om o.a. scherm, keyboard, padje enz. af te plakken en dan de aluminium bovenzijde met een blanke lak te bespuiten, hierdoor blijft het dan zijn mooie uiterlijk behouden en het heeft dan als bijkomend voordeel een isolerend effect waardoor die irritante stroomprikkels ook weg zijn.
Waarom accepteerd iedereen de irritante stroomprikkels?
ik begrijp dit niet helemaal, en een laptop gaan bespuiten met een lak lijkt me helemaal niet kloppen
De laptop wordt aan de bovenkant behoorlijk warm
Warmte kan op lak een zeer nadelige uitwerking hebben!!
Dan kan je volgens mij de garantie ook wel vergeten.
het is een hele mooie laptop , maar de metalen afdek plaat bezorgt volgens mij ook problemen.
De stroom prikkels zijn hierdoor alleen maar merkbaar, met kunststof zou het er niet zijn.

O ja hoe kan je op een normale manier een foto uploaden?
ik heb er wel een paar van een 1680x1050 scherm (Samsung)

Wordt vervolgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij zijn de irritante stroomprikkels opgelost, eenvoudig weg door die nieuwe adapter. Blijkbaar geaard stopcontact? Of wat de reden ook is. En eigenlijk waren die stroomprikkels niet zó irritant, wel soms verschietachtig. En als 't toch beter kon... En een tweede adapter is wel handig. :)
Dat probleem met de aluminium behuizing en vlekken heb ik ook. Voorlopig probeer ik er zo weinig mogelijk aan te komen, tot een oplossing beschikbaar is. :)
Maar al deze kleine euvels moeten we toch een beetje relativeren. Iedereen klaagt hier maar steen en been. Er komen alleen maar slechte aspecten aan bod: levertijd, scherm, luide HD, enz. Uit dit forum lijkt het alsof iedereen de grootste miskoop van zen leven gedaan heeft. :d
Dit topic gaat over ervaringen, geen 'slechte' ervaringen. ;)
't Is een goe systeem, punt andere lijn. Maar zoals elk nieuw systeem heeft het een paar flaws, helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop en mij lijkt de XPS M1530 wel wat. Juist ik vind het prettig dat er vooral "slechte" ervaringen hier te vinden zijn, aangezien ik dan beter kan vergelijken.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Laatst online: 15-10-2024
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 08:53:
Voor mij zijn de irritante stroomprikkels opgelost, eenvoudig weg door die nieuwe adapter. Blijkbaar geaard stopcontact? Of wat de reden ook is. En eigenlijk waren die stroomprikkels niet zó irritant, wel soms verschietachtig. En als 't toch beter kon... En een tweede adapter is wel handig. :)
Dat probleem met de aluminium behuizing en vlekken heb ik ook. Voorlopig probeer ik er zo weinig mogelijk aan te komen, tot een oplossing beschikbaar is. :)
Maar al deze kleine euvels moeten we toch een beetje relativeren. Iedereen klaagt hier maar steen en been. Er komen alleen maar slechte aspecten aan bod: levertijd, scherm, luide HD, enz. Uit dit forum lijkt het alsof iedereen de grootste miskoop van zen leven gedaan heeft. :d
Dit topic gaat over ervaringen, geen 'slechte' ervaringen. ;)
't Is een goe systeem, punt andere lijn. Maar zoals elk nieuw systeem heeft het een paar flaws, helaas...
Ervaringen kunnen zowel positief als negatief zijn...
Er zijn zeker een heleboel positieve dingen aan deze Laptop, maar jammergenoeg ook een aantal negatieve. (of minder positive, hoe je het dan ook wilt noemen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Zucht, nieuwe "aanbiedingen" , weer geen penryn. Lijkt erop dat dat grote voorraad 7x00 wel eens waar kan zijn. Startprijs is nu wel lager, alleen de upgrades zijn weer iets duurder.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals beloofd de foto van Midnight Blue, en ja het is een stuk donkerder als op de Dell website
Afbeeldingslocatie: http://aycu26.webshots.com/image/45665/2002804978359241861_th.jpg
En het verschil tussen de 2 schermen die ik thuis heb een Philips 190C en de Samsung van me XPS
Afbeeldingslocatie: http://aycu12.webshots.com/image/45411/2002895569393175661_th.jpg
En nog 2 van mijn zichtbare minpuntjes aan de laptop, rond toetsenbord en losse rand onderkant scherm (lijkt alleen vast te zitten bij het DELL logo
Afbeeldingslocatie: http://aycu09.webshots.com/image/42688/2000303701532218040_th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu36.webshots.com/image/45555/2000339458975396990_th.jpg

Voor deze 2 zaken ga ik sowieso met Dell bellen en ik zit nog met scherm en hd verhaal. Wat is nu verstandig om te melden over je scherm, er worden zoveel dingen gezegd?? :? En me hd blijft een beetje knisperen (200/7200) getest > goed, performance max > je blijft het horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Heb vandaag een beetje rond lopen neuzen op internet naar de combinatie zweetvlekken en aluminium. Best veel hits maar weinig echt serieuze oplossingen. Voor in de bouw zijn er middellen beschikbaar om alu-kozijnen te reinigen en te beschermen. Daarnaast heb je de zo geheten wondermiddeltjes :)

Maar ook oma weet raadt met alu-pannen. Meest serieuze oplossing kwam ik hier tegen. Ze raden daar belgcom aan. Is eigenlijk wel voor auto's / motoren, maar toch.

Aangezien aluminium van zichzelf een beschermend oxide laagje heeft lijken die zweetplekken me vastgekoekt zweet te zijn. Zweet is volgensmij een combi van vocht, zout en vet. Dat laatste zal bruin worden en kan je meestal met iets zurigs verwijderen. Geniaal vond ik dan ook de optie van babydoekjes. Dit lijkt mij alleen het probleem te verergeren.

Hopelijk zit er wat nuttigs tussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:35

Q-bone

Dusss...

kan iemand bevestigen dat de nieuwe "bv samsung" schermen wel goed zijn? of nog steeds alleen de lg schermen die oke zijn...

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:12
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:33:
[...]

Ben blij dat iemand mijn mening deelt, ik heb hier ook het samsung scherm en daar is echt niks, maar dan ook niks op aan te merken, zelfs als zit ik met mijn neus tegen het scherm dan nog zie ik geen grains of zoiets...

Out of the box, stond het scherm niet perfect ingesteld, (zet bvb digital vibrance eens op max en voila, daar zijn de kleuren, helderheid etc.) maar het is echt ok!

Ik zou elke koper aanraden om, naast de paranoia die er heerst op het net, hun laptop 2 dagen te gebruiken VOOR te gaan kijken wat voor scherm je hebt! Probeer dan eerst te raden wat voor scherm je hebt en beslis voor je het weet of het scherm ok is.

Veel mensen beginnen jammer genoeg te blaten als ze weten dat hun scherm een samsung is, nog voor ze het gezien hebben...

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

die had ik nog niet gelezen ;) we zien het wel... ga eerst twee dagen kijken ^^ maar ja, eerst de laptop maar eens binnen krijgen.

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Q-bone schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 11:49:
kan iemand bevestigen dat de nieuwe "bv samsung" schermen wel goed zijn? of nog steeds alleen de lg schermen die oke zijn...
ik ben er nog niet uit als samsung eigenaar... Eerst dacht ik moah.. nu wen ik er aan en het bleek dat contrast bij video instellingen helemaal dicht stond. HD trailers zijn gewoon gruwelijk mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Het is denk ik wat voor eisen je er zelf aan stelt. Als jij verwacht een prachtig mooi scherm te krijgen, tja... Als jij gewoon een goed functionerend scherm verwacht die er best ok uit ziet, zit je denk ik wel goed met de Samsung, als ik het hier zo hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

nog een vraagje, zit er standaard een etui bij? dus zo'n neopreem sleeve?

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de "Red" M1530 ontvangen. Een plaatje. Na eerst al het kwijl eraf gehaald te hebben, heb ik Vista en alle "rest" rommel eraf gehaald en Windows XP geinstalleerd. Dit ging nog niet zo eenvoudig omdat een aanpassing in de BIOS noodzakelijk was (ATA ipv AHCI, anders herkend hij de HD niet) Ik heb een 7200 rpm 160Gb HD.

Daarna de drivers van XP geinstalleerd die in deze forum staan en hij draait. Beeld is schitterend, HD trailers zien er super uit, net zoals COD4.

De negatieve aspect is de Intel Wireless ProSet card die standaard meegeleverd is. De verbinding is echt bagger. De ene keer een optimale verbinding, na een paar minuten is de verbinding helemaal weg. Ik heb de kaart gedisabled en maak nu gebruik van een Asus USB stick.

Twee vraagjes nav bovenstaande.

Wat is het verschil tussen ATA (waar hij nu op staat) en AHCI? De Flash Cache Module is nu gisabled omdat hij anders niet op ATA kan staan in de BIOS. Ik heb gelezen dat dit inv;oed kan hebben bij het opstarten. Klopt dit?

Verder zou ik graag de Wireless N-card willen hebben van Dell. Is deze beter dan de Intel Wireless ProSet die standaard meegeleverd wordt en is deze makkelijk in te brengen? (in de laptop bedoel ik dan.... ;)

Ik zit erover te denken om toch maar Vista weer te installeren. Hardware is tenslotte gemaakt voor Vista, er zijn tenslotte ook geen XP-drivers te vinden op de Dell site voor de M1530.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
Je ook even kunnen wachten met Vista er opnieuw opzetten, totdat SP1 uitkomt.

Wat betreft je vraag:

The standard interface for SATA controllers is Advanced Host Controller Interface (AHCI), which allows advanced features of SATA such as hot plug and Native Command Queuing (NCQ). If AHCI is not enabled by the motherboard and chipset, SATA controllers typically operate in "IDE emulation" mode which does not allow features of devices to be accessed that are not supported by the ATA/IDE standard. Windows device drivers that are labeled as SATA are usually running in IDE emulation mode unless they explicitly state that they are AHCI. While the drivers included with Windows XP do not support AHCI, AHCI has been implemented by proprietary device drivers.[1] Windows Vista and the current versions of Mac OS X and Linux [1] have native support for AHCI.[citation needed]

Dit alles staat op Wikipedia: Wikipedia: Serial ATA - Wikipedia, the free encyclopedia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PCMedic schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 14:05:
Je ook even kunnen wachten met Vista er opnieuw opzetten, totdat SP1 uitkomt.

Wat betreft je vraag:

The standard interface for SATA controllers is Advanced Host Controller Interface (AHCI), which allows advanced features of SATA such as hot plug and Native Command Queuing (NCQ). If AHCI is not enabled by the motherboard and chipset, SATA controllers typically operate in "IDE emulation" mode which does not allow features of devices to be accessed that are not supported by the ATA/IDE standard. Windows device drivers that are labeled as SATA are usually running in IDE emulation mode unless they explicitly state that they are AHCI. While the drivers included with Windows XP do not support AHCI, AHCI has been implemented by proprietary device drivers.[1] Windows Vista and the current versions of Mac OS X and Linux [1] have native support for AHCI.[citation needed]

Dit alles staat op Wikipedia: Wikipedia: Serial ATA - Wikipedia, the free encyclopedia
Bedankt voor je reactie. Klopt, SP1 kan ik nu downloaden van Microsoft.

De uitleg is duidelijk maar er wordt niet echt gesproken over het verschil in prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Werken de mediatoetsen, wifi catchers en al die zooi ook op XP? En wat is het performance verschil in games tussen Vista en XP? Geeft XP echt een hele grote boost (met T7250)?

edit: Hmm, laptop staat in productie sinds vandaag, maar op de site staat vanaf 9-2, zal dit weer zo'n stagaire zijn die met de knopjes speelt?

[ Voor 31% gewijzigd door TheJVH op 13-02-2008 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring met Dell en de XPS M1530

ik heb in de eerste week van Januari een XPS M1530 besteld.
Het was een 1530 met alles erop en eraan.
dus incl blu-ray brander en 4 Gb intern geheugen T7700.

Toen de laptop binnenkwam zag ik het volgende:
Het beeldscherm van de 1530 was slechter dan een oude Asus laptop.
korrelig en wit was grijs.
Aan de rechterkant kon ik naar binnen kijken. de metalen bovenplaat zat er niet goed opgemonteerd.
Aan de bovenkant van het beeldscherm zat de behuizing niet goed.er zat een kier in .
En natuurlijk ontdekte ik direct een vervelend tintelend gevoel

Ik heb toen contact gehad met de XPS helpdesk.
Er werd mij direct een 3pins connector beloofd, zonder enig probleem werd mij dit beloofd
De volgende dag lagen er twee pakjes . een pakje met een nieuwe adaptor en 1 met een nieuw snoer.
Helaas was er een verkeerd snoer mee geleverd, maar complimenten aan Dell voor de snelle service.
Helaas kon ik de adaptor niet gebruiken, dus weer gebeld met de XPS helpdesk

Een dag later bemerkte ik dat de rechter speaker het niet deed.(af en toe kwam er wel geluid uit)
Dus weer de telefoon opgepakt om met de XPS helpdesk te praten

En er is toen een afspraak gemaakt om de laptop te repareren, en de monteur zou een nieuw snoer meenemen.
Er kwam een monteur met 6 grote dozen binnen, waaronder 1 met referbisched parts(hergebruikt).
Helaas wist hij niets van een nieuw snoer af.
Dus kon ik nog steeds niet mijn nieuwe adaptor gebruiken
De monteur vertelde mij dat hij de laptop niet durfde te repareren, en vroeg mij waarom ik geen nieuwe aangevraagd had.
Na dit aangehoord te hebben , heb ik weer de helpdesk gebeld en legde het weer helemaal uit.
Dell beloofde mij een nieuwe laptop, en de monteur liep hier opgelucht weg.
Ik zou ook direct een nieuwe 3pins adaptor met snoer meegeleverd krijgen.(de derde dus!!)

Na een week kwam de tweede laptop binnen.
Vol verwachting maakte ik de doos open.
Op het eerste gezicht was er niets aan de hand.alles was goed gemonteerd , maar er zat wel een lichte deuk in de metalen plaat.
Bij het opstarten van de laptop bemerkte ik al dat de aan en uit knop niet lekker werkte.
Nadat ik de folie bij de aan en uit knop had verwijderd , bleef dit het zelfde.
De aan en uitknop lag ook een beetje scheef erin.
Toen ik de laptop had aangezet , zag ik direct al dat het scherm niet volgens mijn verwachting was.
Mijn verwachting voor zo'n dure laptop was namelijk een zeer helder en scherp scherm.
Dit was het in de verste verte niet het geval.
En het tintellende gevoel was met deze laptop nog erger.
Ik heb toen nogmaals een een nieuw snoer gevraagd,dit omdat de laptop met een 2pins adaptor was geleverd.ik had dus een stapeltje adaptors liggen.

De volgende dag was er weer een nieuw pakje.
Hoera hulde aan Dell (serieus) en nu wel de goede en compleet.
Nu zat er wel een goed snoer bij.alleen werkt dit snoer alleen als het op een randaarde wandcontactdoos is aangesloten.
Weer de helpdesk gebeld, en de medewerker vertelde mij dat de XPS M1530 gebouwd is voor een randaarde wandcontactdoos
En om nou overal een randaarde aan te leggen omdat ik een nieuwe laptop heb gaat me iets te ver.
Ik begrijp niet waarom dit gevoel geaccepteeerd wordt.
Ik lees hier heel vaak "ik zal er wel aan gaan wennen"besef wel dat je gewoon een lekspanning/stroom door je lichaam voelt lopen.
Lijkt me op de duur super vervelend worden.
Gamen doe je volgens mij met de adaptor eraan!

ik heb toen weer met de XPS helpdesk gebeld, en er werd me weer een nieuw scherm voorgesteld.
Men kon niet aangeven welk type scherm er zou komen.
Er werd mij gevraagd om een foto van het scherm te maken, zodat men kon zien wat het probleem was.
Dit heb ik gedaan.De Helpdesk gaf mij gelijk dat ik niet tevreden was met het scherm.
Wit was grijs, en aan de linker en rechterzijde ,aan de onderkant zaten donkere vlekken.
Het contrast stond hierbij volledig open.
En natuurlijk was het beeldscherm over het volledige scherm korrelig.

Er werd mij toen een refund (terugbetaling) voorgesteld.
Hier ben ik op ingegaan, en na een maand een XPS M1530 in het bezit gehad te hebben, ga ik nu even rustig kijken wat ik nu wil hebben.

ik heb het volledige bedrag terug gestort gekregen.

Conclusie:
Ik ben over Dell zeer te spreken, ze hebben een goede service, en er wordt zonder al te veel problemen een ander onderdeel of nieuwe laptop opgestuurd
ik zou zo weer een computer via Dell bestellen.
Wel altijd met een aanvullende garantie,dit heeft mij veel ergenis bespaard.

Helaas was ik niet echt tevreden over de 1530.
Maar dit is door Dell ZEER GOED OPGELOST.
De complimenten aan Dell, en wens jullie veel geluk en plezier met de XPS M1530 toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Vandaag een monteur thuis gehad om het scherm te laten vervangen. Hij had dus een andere samsung bij zich. Probleem is dus niet opgelost. Wel een dooie pixel minder :) Hij zou eens kijken wat er nog geregeld kon worden maar een LG konden ze niet meer bestellen voor de XPS serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Laatst online: 30-03-2023
Nou .. ik wilde de 1530 bestellen , maar na het lezen van alle berichten hier zie ik er toch vanaf .. althans .. in ieder geval voorlopig. Wat een gemiste kans van Dell dat het ze ontbreekt aan enige vorm van 'kwaliteitscontrole'.. het klinkt meer als 'uitleveren en maar zien wat er terug komt'. Helaas doen veel fabrikanten dit tegenwoordig zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 15:44:

Helaas was ik niet echt tevreden over de 1530.
Maar dit is door Dell ZEER GOED OPGELOST.
De complimenten aan Dell, en wens jullie veel geluk en plezier met de XPS M1530 toe
Zou je mij een mail/pm kunnen sturen? Ik heb een aantal vraagjes aan je, maar je hebt geen emailadres ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Nou moet het ook niet vreemder worden :S
Krijg ik een mailtje van Dell dat mijn leverdatum verschoven is naar 11-3, ga ik bij status besteling kijken... Is ie vandaag in productie gegaan (datum en alles klopt ook, dus deze keer echt neem ik aan).
Wat dan dus zou betekenen dat ze een maand nodig hebben om alles in elkaar te schroeven......
Dell, bedankt voor de heldere service :P Ik wacht af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liquid schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 17:34:
[...]

Zou je mij een mail/pm kunnen sturen? Ik heb een aantal vraagjes aan je, maar je hebt geen emailadres ingevuld.
Sorry , als je wat wilt vragen, graag hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is nou het oordeel over het eventuele lawaaimaken van de dell xps 1530???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vond de XPS prima qua geluid
De harde schijf en brander maken niet exreem veel lawaai
wel werd de xps aan de bovenkant warm

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2008 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mijne is blijkbaar deze avond ook in productie gegaan ... tis te hopen dat het deze keer echt is.
Ondertussen ook de MX Revolution gekocht. Jammer genoeg ga ik hem retourneren, aangezien hij blijkbaar niet echt geschikt is voor games ...

Ik ga de G5 kopen in de plaats. Kost evenveel, enkel retour gaat me €9,50 kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op notebookreview.com lees ik regelmatig dat reparaties thuis worden uitgevoerd, monteurs komen dus langs. Is dit alleen met de uitgebreide garantie, of ook de "standaard 1 jaar" garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
[b]

Voor deze 2 zaken ga ik sowieso met Dell bellen en ik zit nog met scherm en hd verhaal. Wat is nu verstandig om te melden over je scherm, er worden zoveel dingen gezegd?? :? En me hd blijft een beetje knisperen (200/7200) getest > goed, performance max > je blijft het horen
Dit is (bij mij in iedergeval) te verhelpen door Notebook Hardware Controle te installeren en daarmee de HD performance op max. te zetten, muisstil wordt tie dan...

http://www.pbus-167.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoera! Vanmiddag m'n 1530 binnengekregen! UPS gaf aan dat ze 14/2 zouden bezorgen, maar ze kijken blijkbaar niet op een dagje eerder.
Ondanks de meldingen hier, doet Dell er nog steeds GEEN 3pins adapter bij.
Ik heb een 1440-scherm. Bij het aanzetten zie ik boven en onder bleeding. Verder zover ik nu even snel heb kunnen checken een prima scherm. Ik heb daarna even gekeken wat voor hardware-id dit scherm heeft: LPLDF00. Blijkbaar dus een LG. Maar ik vraag me wel af: kan Dell bij het configureren dit aanpassen zodat het lijkt of nu iedereen een LG krijgt?
Ik heb een midnight blue, maar het lijkt wel een midnight black; verwacht geen spetterende kleur, in het lampenlicht lijkt het gewoon zwart.
Knopjes werken allemaal prima en de afwerking ziet er ook gewoon goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 20:44:
Ik heb een midnight blue, maar het lijkt wel een midnight black; verwacht geen spetterende kleur, in het lampenlicht lijkt het gewoon zwart.
Het heet ook niet voor niets Midnight blue :P
Midden in de nacht ziet blauw er meestal zwart uit 8) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zijn alle kleuren in het donker zwart, want licht geeft/heeft kleur....... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjbenning
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-07 12:46
Ik zag gisteren op de US site van Dell dat de 1330 al geleverd kan worden met Penryn CPU's.
Denk dat het voor de 1530 niet lang meer zal duren.

http://www.card.mygamercard.net/NL/TOPROB+NL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje dat niet direct over de 1530 gaat, maar indirect wel. Ik wil snel de 1530 gaan bestellen (morgen, als er dan weer kortingsbonnen zijn:) ) en wil hem ook voor games gaan gebruiken.

Zijn er al mensen die ervaring hebben met de 1530 in combinatie met een game-controller? Ik heb de volgende op het oog: http://www.laptopshop.nl/...ontroller-pc-ps2-ps3.html

Weet iemand of deze goed werkt onder Vista (zou hij volgens de specs wel moeten aankunnen). En werkt dat dan bij vrijwel alle games, of alleen bij enkele? Hoe zit dit?

Gamen met een controller lijkt me namelijk veel relaxter dan met een toetsenbord/muis, dus dat zou ik graag willen.
Hebben jullie eventueel nog andere tips voor een lekkere controller die met de 1530 werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 21:59:
Ik heb een vraagje dat niet direct over de 1530 gaat, maar indirect wel. Ik wil snel de 1530 gaan bestellen (morgen, als er dan weer kortingsbonnen zijn:) ) en wil hem ook voor games gaan gebruiken.

Zijn er al mensen die ervaring hebben met de 1530 in combinatie met een game-controller? Ik heb de volgende op het oog: http://www.laptopshop.nl/...ontroller-pc-ps2-ps3.html

Weet iemand of deze goed werkt onder Vista (zou hij volgens de specs wel moeten aankunnen). En werkt dat dan bij vrijwel alle games, of alleen bij enkele? Hoe zit dit?

Gamen met een controller lijkt me namelijk veel relaxter dan met een toetsenbord/muis, dus dat zou ik graag willen.
Hebben jullie eventueel nog andere tips voor een lekkere controller die met de 1530 werkt?
Waarom stel je in het M1530 topic vragen over een game controller? Lijkt me beter om dat in het desbetreffende subforum te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door silmaril8 op 13-02-2008 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik ben benieuwd of er mensen zijn die een controller al op de M1530 met Vista aan de praat hebben gekregen. Er zijn fora waarin problemen met Vista en controllers worden gemeld, ook als de fabrikant meldt dat ze WEL onder Vista zouden moeten werken. Vandaar

Als er iemand is die probleemloos met een bepaalde controller op de M1530 werkt, dan kan ik die controller gaan kopen en weet ik zeker dat het goed gaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 23:10:
.. ook als de fabrikant meldt dat ze WEL onder Vista zouden moeten werken. Vandaar ...
Volgensmij heb je niet meer variabelen dan chipset, en besturingssysteem die hier relevant zijn. Aangezien er hier een intel PM965 chipset wordt gebruikt, mag je hem met elke andere notebook vergelijken die dezelfde chipset gebruikt lijkt me.

• AaiGht
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-09 10:31
Even snel een vraagje ...

Ik zit te twijfelen over het aanschaffen van 4GB ram of 2GB ram (verschil is €110).

Heeft iemand enig idee of het verschil merkbaar is (en zo jah bij welke applicaties of bij wat voor soort gebruik heb je meer GB mem nodig?).

En daarnaast wil ik graag weten of iemand weet waar je zo'n stripje van 2GB zou kunnen kopen om die vervolgens zelf te plaatsen in de laptop (en of dat natuurlijk veel werk is).

met vrgr!

edit: heb ff snel op salland de volgende set gevonden, zou deze in de laptop kunnen?
Kingston ValueRam Dual Channel 2048 MB, PC5300, 667 MHz, 5, Non-ECC, Kit Of 2

[ Voor 16% gewijzigd door AaiGht op 14-02-2008 09:10 ]

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:12
Ik kreeg zelf problemen toen ik mn pagefile uitzette en vervolgens Call of Duty 4 wilde spelen naast een dedicated server die ik op de laptop gestart had. Toen ging ik over de limiet van 2 Gb die ik heb heen. Ik denk ook dat dat komt omdat de 8600M 780Mb of iets dergelijks van het werkgeheugen afsnoept. Maar om eerlijk te zijn zou ik het dat niet waard vinden. Twee van deze reepjes is nog maar 78 Euro en dan kun je je oude geheugen nog verkopen als je dat wil. Aangezien Dell in mijn laptop Kingston geheugen heeft gestopt ga ik ervan uit dat deze voor in totaal 84 Euro zeker zullen werken en je grote kans hebt dat je hetzelfde in je laptop hebt zitten als je voor de upgrade van Dell kiest. Btw houdt er wel rekening mee dat je met het 32-bit besturingssysteem wat Dell op de laptop standaard installeert niet de gehele 4 Gb kunt benutten.

[ Voor 29% gewijzigd door boaty op 14-02-2008 09:14 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

• AaiGht
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-09 10:31
Ik ga zowiezo Vista 64bit installeren.

Hoe zit het met XP, kan die wel 64bit benutten?

• Jeroen Smolders
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-01 13:06
Na een week met de helpdesk in Ierland te hebben gebeld (ongeveer een een keer of 10) heb ik binnen de 7 dagen mijn XPS M1530 teruggestuurd (na overleg met customer service van Dell)

De mensen zijn allemaal zeer vriendelijk en netjes maar er zat geen nieuwe scherm (LG) in de planning. Mijn scherm was van de slechte Samsung badge. Binnen 3 werkdagen mijn geld volledig teruggekregen, hulde aan Dell.
Ik vind Dell een prima bedrijf maar voor mij geen M1530 meer.
Iedereen veel succes en veel plezier met de M1530, ik ben er vanaf en heb gisteren een Apple gekocht.... wat een prachtig scherm....

CU Jeroen

• bechown
  • Laatst online: 09-05-2023
Jeroen Smolders schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 09:30:
Na een week met de helpdesk in Ierland te hebben gebeld (ongeveer een een keer of 10) heb ik binnen de 7 dagen mijn XPS M1530 teruggestuurd (na overleg met customer service van Dell)

De mensen zijn allemaal zeer vriendelijk en netjes maar er zat geen nieuwe scherm (LG) in de planning. Mijn scherm was van de slechte Samsung badge. Binnen 3 werkdagen mijn geld volledig teruggekregen, hulde aan Dell.
Iedereen veel succes en veel plezier met de M1530, ik ben er vanaf en heb gisteren een Apple gekocht.... wat een prachtig scherm....

CU Jeroen
Ben toch benieuwd waar je dan voor gegaan bent..
13" MacBook met een veel mindere grafische kaart
15" MacBook Pro met een prijskaart van €2000+
tegenover een 15" XPS 1530 met een vergelijkbare kaart voor €1000+.. heb je €1000 meer uitgegeven?

• Zillion01
  • Laatst online: 09:06

Zillion01

Obey your screen!

Jeroen Smolders schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 09:30:

CU Jeroen
En dat nu er op ieder moment een nieuwe Macbook Pro kan komen...

• bechown
  • Laatst online: 09-05-2023
edit:doh.. vage dubbelpost

[ Voor 93% gewijzigd door bechown op 14-02-2008 10:46 ]

• Jeroen Smolders
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-01 13:06
bechown schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 10:44:
[...]

Ben toch benieuwd waar je dan voor gegaan bent..
13" MacBook met een veel mindere grafische kaart
15" MacBook Pro met een prijskaart van €2000+
tegenover een 15" XPS 1530 met een vergelijkbare kaart voor €1000+.. heb je €1000 meer uitgegeven?
Een gewone macbook, ik heb het grafische voor lief genomen, gamen gaat toch op een gewone PC beter. Ik heb ook nog naar de ACER 5520 gekeken (daar kun je wel goed op gamen) maar ik heb mijn eisen voor de notebook aangepast en voor de Mac gekozen. Mede omdat ik het Vista verhaal ook een beetje tegen vond vallen.
Macbook Pro is inderdaad achterlijk duur voor wat je krijgt. macbook moet nog wel een geheugen upgrade krijgen...

Verwijderd

nog andere reacties over het eventuele lawaaimaken? of is hij stil genoeg?

Verwijderd

Zou dell nog een revisie maken om die lekstromen aan te pakken of wordt het dan wachten op een opvolger... Ik weet niet of iemand hier de productcyclus kent van dell. Hoe vaak komen ze met een nieuw model in de 15.4" notebookjes? Ik wil graag een XPS maar dan wel graag eentje zonder stroom op mn lichaam.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2008 22:49 ]

• Nickienick
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-09 01:47
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 22:48:
Zou dell nog een revisie maken om die lekstromen aan te pakken of wordt het dan wachten op een opvolger... Ik weet niet of iemand hier de productcyclus kent van dell. Hoe vaak komen ze met een nieuw model in de 15.4" notebookjes? Ik wil graag een XPS maar dan wel graag eentje zonder stroom op mn lichaam.
De XPS M1530 is redelijk nieuw, dus er zal niet snel een nieuw model/opvolger uitkomen denk ik.
Wel ken ik redelijk de Productcyclus van Dell en ze brengen meestal 1 tot 2x per jaar nieuwe modellen uit in de 15,4" range. Er zal hoogstens een nieuwe Rev. komen idd, maar dan van de adapters denk ik. Het zijn tintelingen die je kan voelen. De een heeft hier natuurlijk meer last van dan de ander...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightForce
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 23:24
telefonisch korting krijgen is dat mogelijk?
om te proberen 10%? Omdat je zo lang moet wachten voordat ze geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillion01
  • Laatst online: 09:06

Zillion01

Obey your screen!

Jeroen Smolders schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 12:09:
[...]

Een gewone macbook, ik heb het grafische voor lief genomen, gamen gaat toch op een gewone PC beter. Ik heb ook nog naar de ACER 5520 gekeken (daar kun je wel goed op gamen) maar ik heb mijn eisen voor de notebook aangepast en voor de Mac gekozen. Mede omdat ik het Vista verhaal ook een beetje tegen vond vallen.
Macbook Pro is inderdaad achterlijk duur voor wat je krijgt. macbook moet nog wel een geheugen upgrade krijgen...
Sry hoor maar een ordinaire Macbook daar kun je een beetje mee Internetten en een brief tiepen. Thats it. Geemen kan niet, want er zit een slap intel kaartje in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Nu online

aap

Zillion01 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 03:07:
[...]

Sry hoor maar een ordinaire Macbook daar kun je een beetje mee Internetten en een brief tiepen. Thats it. Geemen kan niet, want er zit een slap intel kaartje in.
Dat zei hij toch zelf ook al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geef mij toch maar een m1530. ;-) Ik ben blij dat ik een van de gelukkigen ben die er niet teveel problemen mee heeft. :) En qua prijs-kwaliteit-verhouding denk ik niet dat je ergens anders beter vindt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn dell xps staat nu in productie. maar de levertijd is verschoven van 19-2 naar 12-3
Ik dell gebeld zeggen ze dat nog steeds niet alle onderdelen binnen zijn, en dat in fase productie?
Ik snap er niks meer van. Zijn er meerdere mensen die dit hebben meegemaakt en wat doen jullie?
anuleren of afwachten?

En zijn er nog steeds veel problemen met stroomschokjes en slechte schermen. Weegt mee in mijn keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:20
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 09:28:
Mijn dell xps staat nu in productie. maar de levertijd is verschoven van 19-2 naar 12-3
Ik dell gebeld zeggen ze dat nog steeds niet alle onderdelen binnen zijn, en dat in fase productie?
Ik snap er niks meer van. Zijn er meerdere mensen die dit hebben meegemaakt en wat doen jullie?
anuleren of afwachten?

En zijn er nog steeds veel problemen met stroomschokjes en slechte schermen. Weegt mee in mijn keuze.
Precies hetzelfde probleem hier, stond woensdag in productie (nadat ik dinsdag gemaild en gebeld had met Dell, toeval?) en ik kreeg gisteren een mailtje dat de leverdatum was verschoven naar 12-3.. Toen heb ik gemaild, maar nog niks op teruggekregen. Als ik vandaag niks hoor, bel ik vanmiddag ook even.

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

12-3 lijkt gewoon een soort standaardatum te zijn die ze opgeven als ze nog niet weten wat de leverdatum precies wordt. Ik heb gisteren een M1530 besteld en kreeg ook 12-3 door. Maar dat betekent 'op of VOOR' 12-3. Het is dus een uiterste datum en het kan ook veel sneller gaan (zoals veel anderen al is overkomen). Ik zou je dus nog geen zorgen maken, hoor. Het kan zomaar zijn dat de levertijd plots een stuk naar voren wordt gehaald en je hem gewoon volgende week of de week erna krijgt. :)

Ik twijfelde ook over de aanschaf van de Dell (ivm schermproblemen en stroomschokjes), maar heb besloten hem toch te bestellen. Ik kan nergens een 15.4" laptop vinden die qua gaming prestaties, gewicht en slank uiterlijk bij deze Dell in de buurt komt. Dus toch gewoon besteld. Mocht hij nou helemaal niet bevallen, dan kan ik hem altijd nog retourneren. Maar daar gaan we gewoon niet vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben net gebeld door Dell: alle XPS-en zijn vertraagd tot maart. Ook al staat je XPS in fase 3 (in productie). Als je het te lang vindt duren, dan kun je 'm annuleren. En nu hou ik op over de levertijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's balen dat die levertijd zo lang wordt. Nou ja, begin maart gaat nog wel (2 weken), maar eind maart (6 weken) zou wel heel erg vervelend zijn.

Zijn er alternatieve laptops die het overwegen waard zijn? Ik wil een laptop waar ik goed op kan gamen (dus minimaal 8600GT grafische kaart), maximaal 15,4"screen en een laptop die niet zwaarder is dan 2,9 kg. Iemand tips?
Ik heb de MacBook Pro al gescand, maar die is toch E1.000 duurder dan de XPS en da's wel heel veel meer. Bovendien lijkt het me ook een hele tour om daar dan weer Vista op te zetten en alles via Windows te laten draaien zoals al die games onder Windows die ik wil gaan spelen... :(

Heeft er iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:20
Damn dat is klote.. dan ga ik hem ook maar annuleren ben ik bang, zit al vanaf 22-1 te wachten en om nou tot maart te wachten vind ik een beetje te veel van het goede..

nou dat wordt het internet weer opgaan, op zoek naar andere alternatieven!

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen met een losse onderrand van het scherm en een rondstaand toetsenbord? En zo ja is dit al opgelost door Dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zonet dell costumer care en technical support gebeld.
krijg nu een nieuwe adapter+batterij en een nieuw toetsenbord (die van mij is nederlands ipv engels).
heeft iemand een DIY van hoe je een toetsenbord moet vervangen?

kaisz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Mijne is verzonden!!! *O*

Dell zegt maandag, UPS zegt dinsdag, wie had er gelijk bij jullie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
Killzone schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 11:47:

Grote kans dat het maandag wordt. Volgens mij was de regel, voor vijf uur verzonden de volgende werkdag in huis. (In Nederland tenminste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 10:30:
Ben net gebeld door Dell: alle XPS-en zijn vertraagd tot maart. Ook al staat je XPS in fase 3 (in productie). Als je het te lang vindt duren, dan kun je 'm annuleren. En nu hou ik op over de levertijd...
Tegen die tijd heb je al een oude laptop.
de meeste merken komen eind mei met de Penryn processor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Correctie: tegen dan komen hopelijk de penryns uit. Anders was al dat wachten voor nix...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 14:15:
Correctie: tegen dan komen hopelijk de penryns uit. Anders was al dat wachten voor nix...
De penryns zijn al een tijdje te bestellen, zal echt niet lang meer duren voordat ze hier ook te bestellen zijn, eerder weken dan maanden.

XPS-M1330
http://configure.us.dell....=19&l=en&oc=DYCWTG1&s=dhs

XPS-M1730
http://configure.us.dell....=19&l=en&oc=DYCWM90&s=dhs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 10:30:
Ik heb zelf eens gebeld, en de persoon aan de lijn zei dat er inderdaad een aantal XPS-en tot maart zijn vertraagd, maar zeker niet allemaal. De mijne staat voor 22-02 en is nog niet uitgesteld ...
De reden van de vertraging zijn de adapters. Ik zou het wel jammer vinden moest de mijne om die reden vertraagd worden, aangezien thuis en op school alle stopcontacten geaard zijn 8)7

Ze was ook zo vriendelijk om mij woensdag terug te bellen om mij op de hoogte te brengen van mijn laptop. Ben alleszins tevreden over Dell's service!

Trouwens is er zo'n groot verschil tss de T7700 en die Penryns qua prestaties??

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2008 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn m1530 nu al een dikke maand.
Ben er wel vrij tevreden over, maar nu is mijn Fingerprint reader stuk. Hij geeft een internal error, en het herinstalleren van de drivers werkt niet...

dit is de error:
An internal error occured (pt: tfmerr -1081)

Niet dat ik hem echt mis, maar een nieuwe laptop moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 14:43:
Ik heb mijn m1530 nu al een dikke maand.
Ben er wel vrij tevreden over, maar nu is mijn Fingerprint reader stuk. Hij geeft een internal error, en het herinstalleren van de drivers werkt niet...

dit is de error:
An internal error occured (pt: tfmerr -1081)

Niet dat ik hem echt mis, maar een nieuwe laptop moet werken.
Voor wat dient dat eigenlijk? Ik heb het nog nooit gebruikt.
Kun je het bv voor msn gebruiken, ipv je paswoord in te typen doe je een fingerprint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 15:00:
[...]

Voor wat dient dat eigenlijk? Ik heb het nog nooit gebruikt.
Kun je het bv voor msn gebruiken, ipv je paswoord in te typen doe je een fingerprint?
Kan je allesinds ook gebruiken om in te loggen op websites en zo. Is wel handig als je veel verschillende paswoorden gebruikt. Nadeel is dat je je paswoorden wel vergeet na een tijdje, denk ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 14:41:
[...]

Trouwens is er zo'n groot verschil tss de T7700 en die Penryns qua prestaties??
Penryn heeft SSE 4.1. Daarnaast heeft de penryn deep powerdown aan boord en werkt hij op een lager voltage, waardoor je accuduur flink verlengt wordt. Afhankelijk van de applicatie hebben we het over 5% tot 20% extra accu duur.

Energiezuinig betekent daarnaast ook minder heet. Performance verschil is minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terror schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 16:15:
[...]

Penryn heeft SSE 4.1. Daarnaast heeft de penryn deep powerdown aan boord en werkt hij op een lager voltage, waardoor je accuduur flink verlengt wordt. Afhankelijk van de applicatie hebben we het over 5% tot 20% extra accu duur.

Energiezuinig betekent daarnaast ook minder heet. Performance verschil is minimaal.
Dan maakt het mij niet zo heel veel uit wat voor processor ik krijg. 99% van de tijd heb ik mijn laptop toch in een stopcontact dus accuduur en warmte maakt me niet zo heel veel uit.
Momenteel staat die van mij nog steeds op pre-production (al 12 dagen nu) en zal het geleverd moeten worden op 4 maart, maar ik denk niet dat hij dat haalt.Weet iemand de gemiddelde tijdsduur van de verschillende productieprocessen? Bij mij was prepairing order 4 dagen en preproduction is nu 12 dagen.
Ik weet het je wilt geen gezeur over levertijden in dit topic, maar dat is nou eenmaal het grootste probleem op het moment, en meer mensen zullen er baat bij hebben als ze weten hoe lang die verschillende productieprocessen ongeveer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Nu online

aap

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 16:39:
Momenteel staat die van mij nog steeds op pre-production (al 12 dagen nu) en zal het geleverd moeten worden op 4 maart, maar ik denk niet dat hij dat haalt.Weet iemand de gemiddelde tijdsduur van de verschillende productieprocessen? Bij mij was prepairing order 4 dagen en preproduction is nu 12 dagen.
Ik weet het je wilt geen gezeur over levertijden in dit topic, maar dat is nou eenmaal het grootste probleem op het moment, en meer mensen zullen er baat bij hebben als ze weten hoe lang die verschillende productieprocessen ongeveer duren.
De fasen hebben geen vaste duur. E.e.a. hangt vooral af van de voorradigheid van onderdelen. Als alles voorradig is, kan een Dell bestelling binnen een paar dagen verzonden zijn. Je kunt niet zien wat er wel en niet voorradig is en wanneer de niet-voorradige onderdelen weer geleverd gaan worden. Mijn recente ervaring is dat de Dell customer care daar ook niks zinnigs over kan zeggen (ook al proberen ze het wel). Als de oorspronkelijke leverdatum niet gehaald kan worden, dan wordt er een nieuwe datum geprikt, die grofweg 2-3 weken later ligt en die net zo onbetrouwbaar is als de oorspronkelijke.

Kortom, iedere dag de website checken of ie al verzonden is. Zolang de status nog niet verzonden is, kan niemand zeggen hoe lang het nog gaat duren. Is dat frustrerend? Ja. Heeft vragen stellen over levertijd in CLS zin? Nee; wij weten het ook niet. Hoe snel iemand anders zijn bestelling had zegt niks, de factoren die levertijd bepalen zijn te grillig om patronen te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier kun je het performanceverschil zien met een penryn:

http://www.anandtech.com/...l/showdoc.aspx?i=3195&p=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merkte gister op dat de onderrand van mijn scherm helemaal los zit?! :S

Wat is eigenlijk het directe nummer van de xps support in Ierland? iedere keer als ik wil bellen is het 17.00 uur geweest en is de nederlandse klantenservice gesloten..

Oh en ik begin onderhand toch wel last te krijgen van vermoeide ogen met mijn samsung scherm, hebben meerdere mensen dit? en dan heb ik het al over 5 minuten gebruik maken van de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-09 08:08
vandaag bracht een monteur van Getronics een nieuwe 3-pole adapter langs. Mijn vrouw heeft hem aangenomen. Alleen jammer dat 's avonds blijkt dat de nieuwe los geleverde stekker niet in de nieuw geleverde adapter past... een beetje dom! Maandag maar weer bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Killzone schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 11:47:

In mijn geval had Dell gelijk en kun je hem maandag verwachten; ben benieuwd welk scherm jij hebt. Succes! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 18:23:
Ik merkte gister op dat de onderrand van mijn scherm helemaal los zit?! :S

Wat is eigenlijk het directe nummer van de xps support in Ierland? iedere keer als ik wil bellen is het 17.00 uur geweest en is de nederlandse klantenservice gesloten..

Oh en ik begin onderhand toch wel last te krijgen van vermoeide ogen met mijn samsung scherm, hebben meerdere mensen dit? en dan heb ik het al over 5 minuten gebruik maken van de laptop.
Nou dat heb ik gisteren ook ondervonden.. Niet normaal.. echt raar! Hoe zijn jou bevindingen over het scherm nu op het moment? Hoelang heb jij hem nu? ik een week.. Mijn onderrand zit ook los.. Moet dat perse via Ierland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou die van mij is ook binnen :D
Wat een prachtding!

Stevig, mooie metalen afwerking(geen krasjes of deukjes) en typt heerlijk.

Ik heb hem op 13-01 besteld
Crimson Red ( veel mooier dan ik had gedacht), 160GB, 2Gb werkgeheugen en een 9 cell accu.
Ik heb gelukkig geen spleten of los zittende dingen, alleen een lichte boling onder het toetsenbord(maar dat is niet zo storend).

De HD is een Fuijitsu en fluisterstil. Tot nu toe niet gehoord, niet tijdens het opstarten of installeren.
De dvd speler/brander maakt tijdens het "inslikken en uitspugen" van een schijf, een mechanisch geluid(weet niet hoe ik het precies hoe ik het moet omschrijven) en daarna tijdens het lezen een licht zoemend geluid van het draaien van het schijfje. Geheel normaal zover ik weet.

De batterij was praktisch vol toen ik hem aan zetten. Hij had nog 90% en gaf aan dat hij nog 4u30min mee kon. Zeer netjes imo. Na het aanpassen van de background light en verder bekijken van het juweeltje en het installeren van een paar proggies, was deze nog 42% en kon hij nog 1u46min mee.

De hotkeys moeten idd een beetje hard indrukken, maar dat vind ik absoluut niet storend.

En nu het scherm.

Ik heb een 1440x900 en hij is prachtig!
Geen dode pixels en super scherp.
Hij was in het begin een beetje donker, maar dat lag aan de instellingen.

Ik kan helaas niet zeggen wat voor scherm ik heb, omdat ik niet weet waar ik moet zoeken :$.
Dus als iemand mij kan zeggen waar ik die van vinden, dan zal ik het meest gewilde stukje info prijsgeven.

Voor de rest vind ik dit een geweldig ding. Heb nog geen games gespeeld, maar dat moet wel goed zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 21:03:
De hotkeys moeten idd een beetje hard indrukken, maar dat vind ik absoluut niet storend.
Bescherm plastic er wel af gehaald?
Ik kan helaas niet zeggen wat voor scherm ik heb, omdat ik niet weet waar ik moet zoeken :$.
Dus als iemand mij kan zeggen waar ik die van vinden, dan zal ik het meest gewilde stukje info prijsgeven.
Configuratiescherm > beeldscherm > driver details > hardware id (kun je selecteren onder de dropdown).

Heb vandaag een mail naar Dell gestuurd over mijn hopeloze bestelling status die maar op en neer vliegt, maar hoop dat ik binnenkort net zo positief en blij mag zijn als jij :D

[ Voor 13% gewijzigd door Tralapo op 15-02-2008 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 19:50:
[...]

Nou dat heb ik gisteren ook ondervonden.. Niet normaal.. echt raar! Hoe zijn jou bevindingen over het scherm nu op het moment? Hoelang heb jij hem nu? ik een week.. Mijn onderrand zit ook los.. Moet dat perse via Ierland?
Ik heb hem nu ook 1 week, ben er heel blij mee maar begin nu wel last te krijgen van mijn slechte Samsung scherm en de wireless verbinding die soms wegvalt voor 5 minuten enz.

Voor de rest echt een prachtding! behalve de losse onderkant van mijn scherm dan.

(ik heb nog steeds last van schokjes, en heb nu dus ook een 3 polige adapter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je er misschien ook wat foto's van willen plaatsen?
Ben zeer benieuwd hoe deze versie eruit ziet!

In ieder geval veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou mijn beeldscherm is een LDLPF00, dus als ik het goed heb ik dat een LG :).
En ik denk dat ik mij hiermee gelukkig mag prijzen.

En ook ik heb last van schokjes met een 2 polige adaptor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:15

I

Nog even een updateje van mijn kant.
Zoals ik hier aangaf, had mijn bestelling een nieuwe leverdatum gekregen. De maandag erop had ik Dell gebeld met de vraag waar precies de vertraging door kwam. Dit zou het scherm zijn, nieuwe batch zou vrijdag (vandaag) binnen komen en begin volgende week op de band belanden. Einde van de week zou ik dan mijn laptop wel moeten hebben.
Nja prima denk ik bij mezelf, ik ga wel zoeken naar een andere en als ik die voor die tijd vind cancel ik mn order. Staat er tot mijn grote verbazing gister een UPC koerier voor de deur. M'n laptop alsnog op de eerste datum die Dell mij gegeven had :)
Zit een LG scherm in en ik ben er erg tevereden mee. Vanavond gaan we em vol gooien met games en meer van dat soort ongein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is trouwens bezorgd op de leverdatum van Dell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 21:21:
Nog even een updateje van mijn kant.
Zoals ik hier aangaf, had mijn bestelling een nieuwe leverdatum gekregen. De maandag erop had ik Dell gebeld met de vraag waar precies de vertraging door kwam. Dit zou het scherm zijn
Grappig, want ik ben maandag door Dell gebeld met een update over de vertraging(hulde service) en mij hadden ze verteld dat de videokaarten op waren..
Wel vreemd dat mijn laptop de dag erna verstuurd was 8)7 .. naja ik ben happy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 15:13
hmm lijkt wel of ze nu weer een voorraad LG schermen hebben, ik hoop dat ze die LG schermen aanhouden want ik bestel de laptop zodra ze met penryn processoren geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu 2 avonden mijn LG scherm (1440) bekeken en ben er zeer tevreden over. Erg scherp, een enorme kijkhoek en goed contrast. Kleine letters zijn prima te lezen en er zijn geen dode (sub)pixels.
Wat kleine "minpunten":
- Onderaan en bovenaan het scherm wat bleeding
- Ik vind de kleuren ietwat meer naar het blauw en grijs neigen; ze zijn wat hard. En dit is eigenlijk niet goed aan te passen in kleurbeheer. Nu vergelijk ik dit (met bijv. dezelfde foto's) wel met de weergave op mijn Dell 24" monitor en dat is niet helemaal eerlijk want dat is werkelijk een top-scherm (en kostte ook meer dan de hele XPS laptop). Ik heb ook m'n ultrasharp 15" Dell monitor ernaast gezet en hier kan die goed in mee. Mijn andere Dell laptop (Inspiron 1520 van 1,5 jaar oud) verslaat ie met gemak, vooral met de kijkhoek!
Kortom als je een LG scherm hebt, heb je weinig reden tot klagen.
En zoals ik al eerder meldde is de productiekwaliteit ook prima. Alleen de space-bar staat iets overeind aan de rechterkant.
Wel kleefachtig gevoel op het aluminium, dus ook maar een 3 pins adapter vragen.
De harde schijf (250 GB, 5400) is zeer stil; wel af en toe een klikkend geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er eigenlijk veel verschil in beeldkwaliteit tussen de verschillende schermtypes (WXGA, WXGA+ en WSXGA+)? Ik heb de WXGA+ besteld, maar ik twijfel omdat deze niet 'UltraSharp' zou zijn. Een medewerkster van Dell vertelde mij dat er veel verschil in kwaliteit zat tussen de WXGA+ en de WSXGA+ zitten, alleen twijfel ik of ze wel objectief is. De WSXGA+ kost namelijk 130 euro meer, en ik vraag me af of dit het wel waard is. Weet iemand hier iets van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteraard is de resolutie bij WSXGA+ hoger, maar als je wij WXGA+ een LG-scherm krijgt heb je wat mij betreft een "ultrasharp" scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
Vraag me eigenlijk af, die schokjes waren toch gerelateerd dat er (lek)spanning op de behuizing kwam? Indien zo, zou je dit kunnen meten met een multi meter. Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel erop staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
PCMedic schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 21:12:
Vraag me eigenlijk af, die schokjes waren toch gerelateerd dat er (lek)spanning op de behuizing kwam? Indien zo, zou je dit kunnen meten met een multi meter. Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel erop staat.
Ik heb ooit een foto gezien hiervan. Weet helaas niet meer wat er toen op stond.
Volgens mij was het op één van die Dell forums.. Ik zal weer eens zoeken.

Edit:

Gevonden!!

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2245/2197010569_83fc0ff792.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2407/2197010305_283eb4c4c5.jpg

Hier komen de foto's vandaan.

[ Voor 26% gewijzigd door Tralapo op 16-02-2008 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou dit niet relatief makkelijk op te lossen kunnen zijn? Waar het contact onstaat met de behuizing gewoon een kunststof plaatje ertussen of zo? Vind de aluminiumafwerking prachtig maar wel jammer dat dit een gevolg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nu een een xps m1530 besteld met 1680*1050 resolutie heb je dan nog steeds een minder samsung paneel en de trillingproblemen met de voeding ? Heeft iemand enig idee wanneer de nieuwe penryn's bestelbaar zijn in de m1530 ? Als dat niet meer lang duurt lijkt het me verstandig om toch nog eventjes te wachten tot alle kwaaltjes opgelost zijn inclusief nieuwe cpu...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 23:34:
Als je nu een een xps m1530 besteld met 1680*1050 resolutie heb je dan nog steeds een minder samsung paneel en de trillingproblemen met de voeding ? Heeft iemand enig idee wanneer de nieuwe penryn's bestelbaar zijn in de m1530 ? Als dat niet meer lang duurt lijkt het me verstandig om toch nog eventjes te wachten tot alle kwaaltjes opgelost zijn inclusief nieuwe cpu...?
Allemaal vragen die te beantwoorden zijn door dit topic te lezen of door Dell te bellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 23:23:
Zou dit niet relatief makkelijk op te lossen kunnen zijn? Waar het contact onstaat met de behuizing gewoon een kunststof plaatje ertussen of zo? Vind de aluminiumafwerking prachtig maar wel jammer dat dit een gevolg is.
Dit vraag ik mij ook af, mischien een heel dun stuk kunststof onder het alu. Ik weet alleen niet wie het aandurft om als eerste z'n XPS open te schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat Dell dit gewoon zelf op korte termijn gaat aanpakken. En ik denk dat ze dat ook wel gewoon gaan doen. Het blijft toch slechte reclame voor zo'n mooie laptop. Omdat het eenvoudig is op te lossen, zullen ze dat zelf vast snel doen.
Pagina: 1 ... 14 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Dell XPS 1530 ervaringen topic. Gelieve géén 1330 gerelateerde zaken hier plaatsen! Tevens zijn meldingen over 'Ik heb 'm ook besteld! Hoelang moet ik nog wachten?' helemaal niet interessant, het product komt echt wel; posten daarover in dit topic zal de levertijd echt niet doen verkorten ;).