[Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 20 Laatste
Acties:
  • 112.219 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 00:13:
Ik hoop dat Dell dit gewoon zelf op korte termijn gaat aanpakken. En ik denk dat ze dat ook wel gewoon gaan doen. Het blijft toch slechte reclame voor zo'n mooie laptop. Omdat het eenvoudig is op te lossen, zullen ze dat zelf vast snel doen.
Ze zijn bezig met alle adapters te vervangen voor de nog niet afgeleverde XPS-en. Vandaar oa ook de vertraging ...

Ik snap ook niet waarom sommigen bestellen, annuleren en dan achteraf weer bestellen. Zo vertraag je toch gewoon maar alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 01:41:
[...]

Ze zijn bezig met alle adapters te vervangen voor de nog niet afgeleverde XPS-en. Vandaar oa ook de vertraging ...

Ik snap ook niet waarom sommigen bestellen, annuleren en dan achteraf weer bestellen. Zo vertraag je toch gewoon maar alles?
Jij denkt dat er vertraging is omdat ze adapters vervangen? 8)7

En waarom zou je niet bestellen, annuleren en opnieuw bestellen als dit goedkoper is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, ik heb hem nu ook geannuleerd en ga wachten op de Penryn processor. Het probleem is dat, als je 2 maanden moet wachten, de prijs minimaal 100 euro lager ligt voor dezelfde configuratie.
Verder lijkt het mij wel een goede laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 08:01:
Inderdaad, ik heb hem nu ook geannuleerd en ga wachten op de Penryn processor. Het probleem is dat, als je 2 maanden moet wachten, de prijs minimaal 100 euro lager ligt voor dezelfde configuratie.
Ik hoop niet nog twee maanden te wachten tot de Penryn wordt geleverd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 08:01:
Ik ben alleen bang dat er zoveel mensen zijn die dit doen dat je levertijd voor de M1530 met Penryn processor helemaal gigantisch word. En tijdens die levertijd veranderd er dan weer iets, en dan kan je weer annuleren en opnieuw bestellen. Zo blijf je bezig, en heb je na een jaar lang bestellen en annuleren nog steeds geen laptop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 12:20:
[...]

Ik ben alleen bang dat er zoveel mensen zijn die dit doen dat je levertijd voor de M1530 met Penryn processor helemaal gigantisch word. En tijdens die levertijd veranderd er dan weer iets, en dan kan je weer annuleren en opnieuw bestellen. Zo blijf je bezig, en heb je na een jaar lang bestellen en annuleren nog steeds geen laptop :+
Kijk, eindelijk eens een slim iemand _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Tralapo schreef op zondag 17 februari 2008 @ 12:33:
[...]

Kijk, eindelijk eens een slim iemand _/-\o_
Vertel eens, wat is hier slim aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Nou, dat het heus geen zin heeft om telkens op één of andere verbetering/nieuw onderdeel te wachten, omdat dat toch eeuwig door blijft gaan. Eigen mening..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Tralapo schreef op zondag 17 februari 2008 @ 13:54:
Nou, dat het heus geen zin heeft om telkens op één of andere verbetering/nieuw onderdeel te wachten, omdat dat toch eeuwig door blijft gaan. Eigen mening..
Er zijn 1. nu veel problemen met de M1530 zijn en 2. binnenkort komen de Penryn (sneller en langere accuduur voor dezelfde prijs). En op dit moment zijn er geen 10% bonnen. Als deze tegelijkertijd met de komst van de Penryns komen, is dat natuurlijk helemaal mooi.
Dus wat mij betreft is het wel slim om nu te annuleren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 01:49:
[...]

Jij denkt dat er vertraging is omdat ze adapters vervangen? 8)7
Dat werd mij verteld door Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
silmaril8 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 14:01:
[...]

Er zijn 1. nu veel problemen met de M1530 zijn en 2. binnenkort komen de Penryn (sneller en langere accuduur voor dezelfde prijs). En op dit moment zijn er geen 10% bonnen. Als deze tegelijkertijd met de komst van de Penryns komen, is dat natuurlijk helemaal mooi.
Lijkt me niet. Die problemen zoals jij ze noemt blijven heus wel (Dell trekt zich geen ene *** van die schermen aan, en wat zijn verdere problemen? Die stroom?), tja, die processors zijn wel leuk ja...
En nee, er zijn geen 10% bonnen nu. Maar zelfs met die 10% kom ik niet uit op die super scherpe prijs van een maand geleden. In mijn ogen dus niet slim om te annuleren..

[ Voor 37% gewijzigd door Tralapo op 17-02-2008 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:06
Vind dat bonnen gedoe een beetje onzin. Als ik kijk wat het nu kost ten opzichte van begin januari dan kan je nu goedkoper bestellen dan begin januari met al je bonnen bij elkaar (heb configuratie printouts + prijzen mocht iemand iets anders beweren). Die bonnen klinken leuk, maar de systeem prijzen zijn gewoon erop aangepast.

Overigens ben ik ook iemand die op penryn wacht. Vind een langere accuduur zeker de moeite waard om nog een maand op te wachten, het gebeurt niet elke maand dat er nieuwe procs gelanceerd worden.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

silmaril8 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 14:01:
[...]

Je doet wel heel wat aannames :) Je weet niet of de problemen worden opgelost,en ook niet wat er met de prijzen gaat gebeuren. Voor hetzelfde geld, gaan de prijzen terug naar af, en betaal je opeens meer.

Je weet het niet. Wat ik wel weet, is dat ik heb afgeleerd om te wachten met bestellen (koop elk jaar 1 nieuwe laptop). Je blijft bezig. Zodra de Penryn in de 1530 ligt, komt de volgende er weer aan, komt er een nieuw model of een nieuwe videokaart.

De Amerikaanse site is meestal wat vollediger m.b.t. info. En ziehier:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9YjoUsOJ5xWeW6MdC0uiGehX/full.jpg

Lijkt dus inderdaad op een probleem met de videokaarten. Overigens ben je voor hetzelfde systeem in de US echt duurder uit.

[ Voor 13% gewijzigd door PWM op 17-02-2008 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 23:23:
Zou dit niet relatief makkelijk op te lossen kunnen zijn? Waar het contact onstaat met de behuizing gewoon een kunststof plaatje ertussen of zo? Vind de aluminiumafwerking prachtig maar wel jammer dat dit een gevolg is.
Killzone schreef op zondag 17 februari 2008 @ 00:07:
[...]

Dit vraag ik mij ook af, mischien een heel dun stuk kunststof onder het alu. Ik weet alleen niet wie het aandurft om als eerste z'n XPS open te schroeven.
Aan het hand van de plaatje, is te zien dat de voorste stuk gewoon eraf kan. Als je nou binnenkant van deze kapje nou bespuit met een dun laagje blanke lak of van dat isolatie materiaal..(weet de naam niet meer ervan, lijkt op blanke lak). Dan lijkt mij dat het probleem dan opgelost is. Een adapter met randaarde aansluiting is leuk, maar deze werkt alleen wanneer je wandcontactdoos van randaarde is voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
PWM schreef op zondag 17 februari 2008 @ 15:19:
[...]

Je doet wel heel wat aannames :) Je weet niet of de problemen worden opgelost,en ook niet wat er met de prijzen gaat gebeuren. Voor hetzelfde geld, gaan de prijzen terug naar af, en betaal je opeens meer.

Je weet het niet. Wat ik wel weet, is dat ik heb afgeleerd om te wachten met bestellen (koop elk jaar 1 nieuwe laptop). Je blijft bezig. Zodra de Penryn in de 1530 ligt, komt de volgende er weer aan, komt er een nieuw model of een nieuwe videokaart.

[afbeelding]

Lijkt dus inderdaad op een probleem met de videokaarten. Overigens ben je voor hetzelfde systeem in de US echt duurder uit.
:)
Misschien eerst een beetje rondkijken hoe de Penryns bij andere fabrikanten geprijsd is? Als je kijkt bij bv Zepto, is een T8300 upgrade net zo duur als een T7500 upgrade. De T8300 is 1. sneller en 2. zuiniger. Dit geldt trouwens ook voor Dell. Kijk maar naar de Amerikaanse website van Dell bij de modellen M1330 (met Penryn) en de M1530 (zonder Penryn). Vergelijk de prijzen maar eens ;)

Een M1530 is echt niet duurder in Amerika: jij bent de kortingsbonnen vergeten (die daar in overvloed zijn) en vergeet ook niet dat de dollar veel minder waard is dan de euro. 1,40 dollar = 1 euro (bij koop, verkoop is nog hoger). Dat betekent dus dat je zo'n 30% van de totale dollar prijs mag afhalen wil je de prijs in Euro's hebben.

Betreffende de vertragingen vanwege de videokaarten: dit geldt alleen voor de US. Wat geldt voor de Amerikaanse markt, hoeft helemaal niet voor de Europese markt te gelden. Over aannames gesproken ;)

De prijs van een M1530 zal wel omlaag moeten, omdat die van andere fabrikanten ook omlaag gaan. Een Asus laptop met een Nvidia GeForce 9500 videokaart (jaja), 4GB en een T9300 kost nog maar 1200 euro. Dell zal heus niet zijn prijzen omhoog gooien hoor.

En als laatste de problemen met de M1530 (schermen, tinteling): denk je nou echt dat Dell deze problemen laat liggen? Negatieve publiciteit is altijd slecht voor een bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Laatst online: 15-10-2024
PWM schreef op zondag 17 februari 2008 @ 15:19:
[...]

[afbeelding]

Het gerucht gaat dat er zeer binnenkort (nog eerder dan Penryn keuzes) meer keuzemogelijkheden komen wbt videokaarten voor de XPS serie wellicht ook een rede voor bovenstaande...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 15:46:
[...]

De prijs van een M1530 zal wel omlaag moeten, omdat die van andere fabrikanten ook omlaag gaan. Een Asus laptop met een Nvidia GeForce 9500 videokaart (jaja), 4GB en een T9300 kost nog maar 1200 euro. Dell zal heus niet zijn prijzen omhoog gooien hoor.
Wat is beter?
een Nvidia GeForce 9500 videokaart of de meegeleverde Nvidia GeForce 8600MGT videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mja, we kunnen nu wel allemaal concurrerende producten erbij betrekken, maar dit is een m1530 topic.
Daarnaast had ik destijds besteld vanwege 3 dingen, 1680x1050 scherm + vormgeving + met topprestaties zonder iets in te leveren.

Vooral het hele resolutie scherm is moeilijk terug te vinden of je moet echt naar de robuste (lees:lelijke) modellen kijken van ibm/nec of naar de mac met een dubbel zo hoge prijskaartje.

Tintelingen voel ik alleen als ik met de rug van mijn hand over het metaal gaat. Soms wat ergers, soms wat minder. Scherm is opgelost met een ultrasharp lg/philips. Wachttijd was bij mij trouwens maar 4 dagen.

Kortom, je koopt gewoon wat je op dat moment het beste deal lijkt. Ik ben er iig super blij en tevreden mee. Ik kan trouwens nu nog steeds geen beter alternatief vinden.
Maar om het in perspectief te brengen. Als je pas in maart een laptop nodig hebt, dan moet je het nu ook niet kopen vanwege al die nadelige elementen: kortingsbonnen, levertijden, nabije upgrades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 16:34:
[...]

Wat is beter?
een Nvidia GeForce 9500 videokaart of de meegeleverde Nvidia GeForce 8600MGT videokaart?
Volgens google is de GeForce 9500M GS identiek aan de GeForce 8600M GT. Omdat het een nieuwere revisie is, zal de 9500M GS misschien koeler draaier.
In ieder geval is ie dus even snel als de 8600M GT.
Liquid schreef op zondag 17 februari 2008 @ 16:44:
Mja, we kunnen nu wel allemaal concurrerende producten erbij betrekken, maar dit is een m1530 topic.
Daarnaast had ik destijds besteld vanwege 3 dingen, 1680x1050 scherm + vormgeving + met topprestaties zonder iets in te leveren.

Vooral het hele resolutie scherm is moeilijk terug te vinden of je moet echt naar de robuste (lees:lelijke) modellen kijken van ibm/nec of naar de mac met een dubbel zo hoge prijskaartje.
True. De M1530 is op dit moment, IMO, de mooiste 15,4 inch laptop met resolutie 1680x1050.

[ Voor 42% gewijzigd door silmaril8 op 17-02-2008 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de beste resolutie voor films en dergelijke te bekijken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 18:29:
Wat is de beste resolutie voor films en dergelijke te bekijken? :)
Dat maakt niks uit aangezien je toch op fullscreen een film bekijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aah ok bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
silmaril8 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 18:16:

[...]

True. De M1530 is op dit moment, IMO, de mooiste 15,4 inch laptop met resolutie 1680x1050.
Oh wat zeg ik. De macbook pro van 1899 heeft niet eens een 1680x1050 scherm... Dan is er eigenlijk geen ander keus (nodig) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Liquid schreef op zondag 17 februari 2008 @ 18:41:
[...]

Oh wat zeg ik. De macbook pro van 1899 heeft niet eens een 1680x1050 scherm... Dan is er eigenlijk geen ander keus (nodig) :P
Ik ken één laptop in deze prijsklasse met een 1680x1050 scherm, die er ook nog "redelijk" uitziet. Dat is de Medion MD96216, ondertussen is die alleen weer wat "verouderd", dus ja, blijft wederom deze mooie XPS M1530 over :)
Euh, onzinnige reactie dan eigenlijk 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Tralapo op 17-02-2008 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er de laatste tijd nog handige coupons uitgebracht voor de top laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Asus laptop waar naar werd verwezen is deze: http://www.pcmweb.nl/hardware_review.jsp?productid=3011

Ik vind het design stukken minder mooi dan van de XPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand welke penryn processor te vergelijken is met de t7500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 19:19:
Weet iemand welke penryn processor te vergelijken is met de t7500?
De T8100 (draait op 2,1Ghz en heeft 6MB cache).

Klik

[ Voor 22% gewijzigd door silmaril8 op 17-02-2008 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand was me voor .

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2008 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 18:53:
Die Asus laptop waar naar werd verwezen is deze: http://www.pcmweb.nl/hardware_review.jsp?productid=3011

Ik vind het design stukken minder mooi dan van de XPS.
Nou ja, de Asus is in ieder geval niet lelijk:
Afbeeldingslocatie: http://www.hartware.de/media/presse/7916/1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

silmaril8 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 15:46:
[...]

Misschien eerst een beetje rondkijken hoe de Penryns bij andere fabrikanten geprijsd is? Als je kijkt bij bv Zepto, is een T8300 upgrade net zo duur als een T7500 upgrade. De T8300 is 1. sneller en 2. zuiniger. Dit geldt trouwens ook voor Dell. Kijk maar naar de Amerikaanse website van Dell bij de modellen M1330 (met Penryn) en de M1530 (zonder Penryn). Vergelijk de prijzen maar eens ;)
Dan kijk jij bij andere notebooks dan ik. Ik heb 3 Zepto's geprobeerd, en bij alle 3 was de T7500 goedkoper.
Een M1530 is echt niet duurder in Amerika: jij bent de kortingsbonnen vergeten (die daar in overvloed zijn) en vergeet ook niet dat de dollar veel minder waard is dan de euro. 1,40 dollar = 1 euro (bij koop, verkoop is nog hoger). Dat betekent dus dat je zo'n 30% van de totale dollar prijs mag afhalen wil je de prijs in Euro's hebben.
Dat dollar lager staat was mij inmiddels opgevallen :+

Als ik mijn configuratie op Dell.com invul, kom ik op 1550,- Euro uit, ik heb 1400 en een beetje betaald. Goed, laat er dan nog 10% vanaf gaan, staan ze mooi gelijk.
En als laatste de problemen met de M1530 (schermen, tinteling): denk je nou echt dat Dell deze problemen laat liggen? Negatieve publiciteit is altijd slecht voor een bedrijf.
Of ze het laten liggen weet ik niet. Het is echter ook niet iets van de laatste week he. Ik las het voor het eerst in de eerste week van December. Dat is 2 1/2 maand geleden, best lang in Notebook land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
PWM schreef op zondag 17 februari 2008 @ 20:50:
Dan kijk jij bij andere notebooks dan ik. Ik heb 3 Zepto's geprobeerd, en bij alle 3 was de T7500 goedkoper.
Dan kijk je op de Dell US website en daar zie je dat de T8300 en de T7500 gelijk geprijsd zijn ;)
PWM schreef op zondag 17 februari 2008 @ 20:50:
Of ze het laten liggen weet ik niet. Het is echter ook niet iets van de laatste week he. Ik las het voor het eerst in de eerste week van December. Dat is 2 1/2 maand geleden, best lang in Notebook land.
Dan lees jij waarschijnlijk dit topic niet zo goed door: Ze hebben de schermproblemen al verholpen (de slechte batch wordt niet meer geleverd), dus ze luisteren heus wel hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixeled
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-09 20:04
Ik las in dit topic dat een aantal mensen ervoor gekozen hadden de XPS M1530 met 4 gb werkgeheugen te bestellen. Even een vraagje aan deze mensen: Wordt Vista 64-bit hier automatisch bijgeleverd? Ik ben namelijk (nogsteeds) geinteresseerd in de M1530 en ik zou het fijn vinden hier een legitieme Windows bij te hebben, óók als ik in de toekomst eens mocht besluiten de laptop handmatig up te graden naar 4 gig. Ik wil dan niet nog eens extra hoeven betalen voor een 'upgrade' van Vista 32- naar 64-bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me af of er nog mensen een dell xps in bestelling hebben staan. levertijd Ik wacht nu al bijna een maand en de levertijd is weer uitgesteld.12-3 Ik twijfel enorm om hem te anuleren of nog even te wachten tot hij komt. Ik lees op dit forum verschillende verhalen maar zijn er nog echt veel mensen die hem momenteel in bestelling hebben staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Laatst online: 15-10-2024
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 07:44:
Ik vroeg me af of er nog mensen een dell xps in bestelling hebben staan. levertijd Ik wacht nu al bijna een maand en de levertijd is weer uitgesteld.12-3 Ik twijfel enorm om hem te anuleren of nog even te wachten tot hij komt. Ik lees op dit forum verschillende verhalen maar zijn er nog echt veel mensen die hem momenteel in bestelling hebben staan?
Ik heb inmiddels mijn eerste XPS-1530 retour gestuurd en heb vorige week mijn nieuwe
bestelling geannuleerd wegens gebrek aan vertrouwen in de huidige kwaliteit van de XPS-1530.
De vriendelijk man van de Customer Care begreep volledig het en gaf aan dat er inderdaad veel klachten zijn over deze laptop.
Verder gaf hij zelf aan dat het in principe toch wel een hele mooie laptop is (wat het natuurlijk ook zeker is)
die hij zelf ook wel zou willen maar omwille van de bekende “schoonheidsfoutjes” zich er momenteel ook nog niet aan waagde.
Hij kon jammergenoeg nog niet aangeven of er een soortement van MKII versie zou komen aangezien er toch schijnbaar ook een grote groep
mensen is die wel volledig tevreden is over de XPS-1530.
Dus nog maar ff afwachten gelukkig heb ik er niet echt haast mee dus kijk het nog even aan, geduld is een schone zaak…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pixeled schreef op maandag 18 februari 2008 @ 00:20:
Ik las in dit topic dat een aantal mensen ervoor gekozen hadden de XPS M1530 met 4 gb werkgeheugen te bestellen. Even een vraagje aan deze mensen: Wordt Vista 64-bit hier automatisch bijgeleverd? Ik ben namelijk (nogsteeds) geinteresseerd in de M1530 en ik zou het fijn vinden hier een legitieme Windows bij te hebben, óók als ik in de toekomst eens mocht besluiten de laptop handmatig up te graden naar 4 gig. Ik wil dan niet nog eens extra hoeven betalen voor een 'upgrade' van Vista 32- naar 64-bit.
Als je de laptop besteld heb je niet de keuze voor 64-bit Vista, maar als je hem telefonisch besteld, of met behulp van een Dell medewerker via de chat denk ik dat je wel een 64-bit Vista kan krijgen.
Ik heb er momenteel een in bestelling staan. Besteld op 5 februari, en de geschatte levertijd is 4 maart. Maar hij staat inmiddels al op "Levering wordt voorbereid", dus ik verwacht hem eigenlijk ergens deze week. Het is een XPS met 4gb en een 1680x1050 scherm. Mijn Pre-productie tijd was ongeveer 2 weken, en mijn productietijd was 1 dag _/-\o_ .
Ik laat jullie wel weten hoe ik hem vindt wanneer ik hem binnen heb :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 22:08
Ik heb hem ook gewoon nog in bestelling staan, levertijd is bij verschoven van 19-2 naar 12-3.. Hij staat alleen sinds vorige week (14-2) in de productie fase, dus hoop dat ik hem snel heb :)

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

silmaril8 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 21:15:
Dan lees jij waarschijnlijk dit topic niet zo goed door: Ze hebben de schermproblemen al verholpen (de slechte batch wordt niet meer geleverd), dus ze luisteren heus wel hoor ;)
De schermproblemen zijn net opgelost, de problemen met schokjes krijg je nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:54
Als het goed is krijg ik hem zometeen binnen. Ben de hele dag thuis, dus dat komt mooi uit. Pics en ervaringen komen er dan aan! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ondertussen al zo'n goeie week. Alles al zeer uitgebreid getest, en alles draait vlot. Vista is met deze laptop totaal niet traag, photoshop en illustrator draaien als een zonnetje, net als crysis en nog enkele zware grafische kalibers. Heb ondertussen de herstellingsdienst al één maal aan m'n deur gehad voor een nieuwe adapter( gewoon zeggen dat je oude adapter nog in de wagen ligt ofzo & je mag hem houden) en een nieuw scherm. Spijtig genoeg was dit dezelfde samsung. LG wordt op dit moment niet in de 1650 resolutie meegeleverd.
Ik ben op dit moment eens aan het zoeken om de harde schijf wat beter te partitioneren. Ik zie dat er vier partities zijn aangebracht. De OS-partitie doe ik natuurlijk niet weg, maar de Recovery, is die nuttig? Net als die 2,5 gb primaire partitie die ik ook heb maar nergens te zien is, mag ik die ook gebruiken of heeft dat ook ergens z'n nut? En die 115mb-partitie zal wss de mediadirect zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens wel stom dat ze nog steeds 2 polige adaptors leveren. Waar moet je aangeven dat je een 3 polige wilt? Kan dit bij de nederlandse techsupport, of moet je hiervoor de XPS Support bellen?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2008 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Die 2,5 Gb partitie is voor Dell MediaDirect die je ook als de laptop "uitstaat" kan gebruiken door op de media button te drukken links naast de Powerknop. Hij start dan een aparte licht besturingsprogramma op met Dell MediaDirect die op deze partitie staat. Maar waar de 118 Mb partitie voor is.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
boaty schreef op maandag 18 februari 2008 @ 11:31:
Die 2,5 Gb partitie is voor Dell MediaDirect die je ook als de laptop "uitstaat" kan gebruiken door op de media button te drukken links naast de Powerknop. Hij start dan een aparte licht besturingsprogramma op met Dell MediaDirect die op deze partitie staat. Maar waar de 118 Mb partitie voor is.
Weet je wat ik mij net bedacht. Die MediaDirect key laadt dus een soort van embedded windows + mediaDirect.

Zou het niet kunnen dat we een eigen image van macOSX of XP-lite en daarmee direct de juiste besturingssysteem kunnen starten. Powerbutton voor vista, mediaDirect key voor dos/linux/xp of macosx.

Hmm even gaan zoeken, misschien heeft iemand het al geprobeerd :)

edit: Ja dus, http://caffeinbar.com/wp/...-dell-mediadirect-button/
Grappig :9

[ Voor 6% gewijzigd door Liquid op 18-02-2008 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 09:02:

Als je de laptop besteld heb je niet de keuze voor 64-bit Vista, maar als je hem telefonisch besteld, of met behulp van een Dell medewerker via de chat denk ik dat je wel een 64-bit Vista kan krijgen.
Is niet mogelijk. Dell levert enkel 32-bit Vista's. Heb namelijk zelf 4GB besteld (dacht dat het een 64-bit was) en wou dus achteraf ook veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 11:29:
Trouwens wel stom dat ze nog steeds 2 polige adaptors leveren. Waar moet je aangeven dat je een 3 polige wilt? Kan dit bij de nederlandse techsupport, of moet je hiervoor de XPS Support bellen?
Stom? ik vind er niks stom aan! Het is maar een heel lichte tinteling die je voelt hoor, 90% van de mensen gaat het niet eens doorhebben. Het is maar bij een klein percentage echt erg. En daarbij, nu kan je gewoon even bellen naar XPS support, zeggen dat je wat spanning voelt, en 's anderendaags heb je een geaarde adapter. Dan heb je er ineens twee, niks zo handig!

Dus ik snap niet wat je er stom aan vindt.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik zie vandaag dat je bepaalde opties niet meer kan kiezen via de website:
- Minimaal de T7250 processor
- Minimaal 2GB RAM
- Minimaal 250GB HDD
- Alleen nog de 256MB grafische kaart
- Bluetooth verplicht
- Alleen nog de wireless N kaart
- Dutch Documentation with European Power Cord - 3 PIN
- AC Adapter 90W - 3 Pin

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Volgens mij niet...

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Onee, fout van mijn kant. Heb een ander basis systeem gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Hij is binnen!

Eerste reactie: :9~ Kewl!

Wat een mooi ding zeg, echt veel mooier dan ik me had voorgesteld. Alles werkt naar behoren (alleen wireless ff aan de praat krijgen), en ik heb een LG scherm, echt super mooi!

* TheJVH gaat snel verder met installen en kwijlen. Later meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Wat was je config precies Killzone? En heb je last van stroom/tintelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Tintelingen heb ik nog niet geprobeerd, omdat ik hem nu nog op de accu heb...

Config: T7250, 9cell, 1440x900, Wireless N, Zwart.

Wel grappig dat mediadirect, ziet er mooi uit, alleen doet mn afstandsbediening het niet :( . Hoe krijg ik die aan de praat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even drie vraagje. Met de Intel Wireless Pro kaartje valt de verbinding na 5 minuten weg. Enige remedie is het opniuew opstarten van de laptop, alleen is het euvel na 5 minuten weer aanwezig. hebben meer mensen dit en wordt dit dmv een Wirelss N kaart opgelost?

Nog iets vreemds. Ik heb Windows XP geinstalleerd en nu zie ik bij de eigenschappen van de videokaart dat er 512Mb geheugen aanwezig is. Iemand een verklaring, want het is eigenlijk een 256Mb 8600GR kaart (de standaard zeg maar...)?

Tijdens de installatie heb ik de Media partitie weggegooid. Kan ik deze nog ergens downloaden en moet dit dan op een nieuwe partitie geinstalleerd worden?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 14:41:
Even drie vraagje. Met de Intel Wireless Pro kaartje valt de verbinding na 5 minuten weg. Enige remedie is het opniuew opstarten van de laptop, alleen is het euvel na 5 minuten weer aanwezig. hebben meer mensen dit en wordt dit dmv een Wirelss N kaart opgelost?

Nog iets vreemds. Ik heb Windows XP geinstalleerd en nu zie ik bij de eigenschappen van de videokaart dat er 512Mb geheugen aanwezig is. Iemand een verklaring, want het is eigenlijk een 256Mb 8600GR kaart (de standaard zeg maar...)?

Tijdens de installatie heb ik de Media partitie weggegooid. Kan ik deze nog ergens downloaden en moet dit dan op een nieuwe partitie geinstalleerd worden?

Alvast bedankt!
Waarschijnlijk is die andere 256MB van je videokaart systeemgeheugen dat gebruikt wordt. 256Mb is dus van je videokaart (dedicated) en 256MB is Ram geheugen (shared), je videokaart gebruikt deze extra 256MB pas wanneer zijn eigen geheugen vol dreigt te raken, en dit geheugen is ook langzamer dan zijn eigen geheugen. Ik denk dat dit in Vista ook gebeurt maar niet aangegeven wordt.
Over je Wireless zal ik niet weten, het is te hopen dat het iets softwarematigs is. Ik heb een Acer gehad met het zelfde probleem, maar dat bleek een hardwarematig probleem te zijn. He toen mijn interne wireless card laten vervangen en toen deed alles het weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 14:46:
[...]

Waarschijnlijk is die andere 256MB van je videokaart systeemgeheugen dat gebruikt wordt. 256Mb is dus van je videokaart (dedicated) en 256MB is Ram geheugen (shared), je videokaart gebruikt deze extra 256MB pas wanneer zijn eigen geheugen vol dreigt te raken, en dit geheugen is ook langzamer dan zijn eigen geheugen. Ik denk dat dit in Vista ook gebeurt maar niet aangegeven wordt.
Over je Wireless zal ik niet weten, het is te hopen dat het iets softwarematigs is. Ik heb een Acer gehad met het zelfde probleem, maar dat bleek een hardwarematig probleem te zijn. He toen mijn interne wireless card laten vervangen en toen deed alles het weer goed.
Bedankt Ruud voor je reactie. Ik heb m'n wireless kaart gedisabled en maak nu gebruik van een ASUS USB stick. Geen problemen meer, dus zal eens navragen of dit vervangbaar is meteen Wireless N.

Nog tips over de Media partitie waarop de Dell Media Experience geinsalleerd is/was? Kan die nog ergens anders gedownload worden of is deze meegeleverd met de laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 15:23:

Nog tips over de Media partitie waarop de Dell Media Experience geinsalleerd is/was? Kan die nog ergens anders gedownload worden of is deze meegeleverd met de laptop?
Staat op een bijgeleverde DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Nou, tis niet eerlijk :o
Jij hebt hem nog later besteld dan mij ook, en zelfde configuratie 8)7
Maar goed, die van mij staat al vanaf 13-2 in productie. Heb Dell vrijdag een mail gestuurd, ze hebben tot nu toe nog geen antwoord gegeven.... Hoop dat ie ook snel komt!

Edit
Natuurlijk krijg ik nu meteen een mailtje binnen van Dell...
De persoon begrijpt mijn onvrede, en heeft contact opgenomen met de afdeling productie, en is in afwachting van een antwoord. Ik hoor binnenkort meer. Ach, het blijft beetje vreemd, maar toch wel goed dat ze niet gewoon zeggen: "ach ja, beetje wachten moet nou eenmaal soms"

[ Voor 30% gewijzigd door Tralapo op 18-02-2008 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tralapo schreef op maandag 18 februari 2008 @ 16:49:
[...]

Nou, tis niet eerlijk :o
Jij hebt hem nog later besteld dan mij ook, en zelfde configuratie 8)7
Maar goed, die van mij staat al vanaf 13-2 in productie. Heb Dell vrijdag een mail gestuurd, ze hebben tot nu toe nog geen antwoord gegeven.... Hoop dat ie ook snel komt!

Edit
De persoon begrijpt mijn onvrede, en heeft contact opgenomen met de afdeling productie, en is in afwachting van een antwoord. Ik hoor binnenkort meer. Ach, het blijft beetje vreemd, maar toch wel goed dat ze niet gewoon zeggen: "ach ja, beetje wachten moet nou eenmaal soms"
wij hebben exact de zelfde configuratie... ben nog steeds aan het wachten, en begin het een beetje zat te worden dat de laptop nu al bijna een week in productie staat. mailtjes van dell leveren vrij weinig info op, omdat ze het waarschijnlijk zelf ook niet weten.

@killzone
kun je wat goede foto's maken van de zwarte kleur. ik heb daar namelijk nog maar weinig real life foto's van gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Ik ga morgen wat pics maken bij daglicht. Ben nu aan het draadloos aan het klooien omdat dat niet wil werken. Ik heb geen last van tintelingen, of van een bol scherm of wat dan ook. Lijkt erop dat ik een heel goed exemplaar heb :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Killzone schreef op maandag 18 februari 2008 @ 14:21:

Wel grappig dat mediadirect, ziet er mooi uit, alleen doet mn afstandsbediening het niet :( . Hoe krijg ik die aan de praat??
Batterijtje al ingestoken? verder heb je plugin nodig om hem in winamp aan de praat te krijgen en moet je goed naar laptop richten... anders support bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Hij hoort toch ook gewoon te werken met dat Dell mediaprogramma? Daar geet hij geen kik. En dat batterijtje, dat gare tekentje in zwart hoort naar boven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag gebeld met de XPS support om een nieuw scherm aan te vragen. Wat ik daar hoorde vond ik echt ongelovelijk..

Ik zei dat ik een samsung 1680 * 1050 scherm had en dat ik last had van blacklight bleeding en grainyness.. Ik zei dat er een beter scherm was, namelijk de LG met partnummer XK309.

Hij zei dat mijn scherm vervangen kon worden, mits ik foto's stuurde. Toen vroeg ik.. krijg ik dan een LG scherm. Hij zei het volgende:

In het begin leverde Dell schermen van 2 leveranciers, Samsung en LG. Beide waren van dezelfde kwaliteit. Toen waren de LG schermen niet meer in voorraad en bestelde Dell nieuwe schermen. Helaas kon LG de schermen tijdelijk niet meer leveren dus leverde ze een kwalitatief beter scherm.. Dit schijnen dus die super LG schermen te zijn.. nu zijn inmiddels de "oude" LG weer op voorraad. Hij verzekerde me dat deze schermen dezelfde kwaliteit hebben als de Samsung schermen..

Ik heb maar opgehangen want van dit verhaal geloof ik echt helemaal niks van.. Neem morgen wel weer contact op met onze account manager..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Het is misschien raar, maar hoe meer laptopschermen ik zie. Zowel van dell, sony acer etc..
Lijkt het verhaal hierboven steeds aannemelijker. Bijna geen enkele scherm kan tippen aan de LG/Philips die ik nu erin heb zitten. Het is echt een verschil zoals de desktop modellen ValueLine en Ultrasharp line.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Dat denk ik ook. Ik zit nu naast de laptop van m'n vader, en ik zie een duidelijk verschil, mijn scherm is echt veel en veel beter. Ik heb hiermee wel heel erg veel geluk gehad, het scherm is echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Killzone schreef op maandag 18 februari 2008 @ 18:59:
Hij hoort toch ook gewoon te werken met dat Dell mediaprogramma? Daar geet hij geen kik. En dat batterijtje, dat gare tekentje in zwart hoort naar boven?
+ kant naar boven, media direct heb ik weggedaan, mijn win xp boot even snel, zoniet sneller. check eens of media player of powerpoint werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-08 03:44
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 19:00:

In het begin leverde Dell schermen van 2 leveranciers, Samsung en LG. Beide waren van dezelfde kwaliteit. Toen waren de LG schermen niet meer in voorraad en bestelde Dell nieuwe schermen. Helaas kon LG de schermen tijdelijk niet meer leveren dus leverde ze een kwalitatief beter scherm.. Dit schijnen dus die super LG schermen te zijn.. nu zijn inmiddels de "oude" LG weer op voorraad. Hij verzekerde me dat deze schermen dezelfde kwaliteit hebben als de Samsung schermen..
De bekende massa psychologie waar Aap eerder in dit topic over schreef: "Mijn vriendin zat in het toerisme en heeft daar in de praktijk geleerd dat je groepen Japanners alleen in hotels moet onderbrengen waar alle kamers identiek zijn, anders vinden ze allemaal dat ze de minste kamer gekregen hebben."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 21:39:
[...]

+ kant naar boven, media direct heb ik weggedaan, mijn win xp boot even snel, zoniet sneller. check eens of media player of powerpoint werkt?
Nix geen plugin nodig voor winamp, werkt vanzelf. werkt ook met ppt. Gewoon batterijtje erin en gebruiken. Meer moest ik niet doen... Je hoeft het ook niet te ver te zoeken he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren gemerkt dat er midden in mijn scherm precies een vlek zit.. :/ maar die gaat er niet uit. Iemand enig idee wat dit is? Wrsl probleem met scherm, strax maar bellen naar xps service desk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg net een mail dat die van mij morgen moet binnenkomen. Maar nu kijk ik bij mijn status op de UPS site en daar staat onder status: Exception.
Onder mijn Package progress staat bij status: UPS HAS REQUESTED A DELIVERY INTERCEPT FOR THIS PACKAGE
Heeft iemand enig idee wat dit inhoud? Is dit iets wat Dell heeft geregeld zodat ze zeker weten dat mijn bestelling morgen binnenkomt en niet een dag te vroeg? Of heb ik echt een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Laatst online: 11-09 16:27

aap

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 10:17:
Ik kreeg net een mail dat die van mij morgen moet binnenkomen. Maar nu kijk ik bij mijn status op de UPS site en daar staat onder status: Exception.
Onder mijn Package progress staat bij status: UPS HAS REQUESTED A DELIVERY INTERCEPT FOR THIS PACKAGE
Heeft iemand enig idee wat dit inhoud? Is dit iets wat Dell heeft geregeld zodat ze zeker weten dat mijn bestelling morgen binnenkotm en niet een dag te vroeg? Of heb ik echt een probleem?
Ik heb eens zoiets gehad en toen bleek dat er geen adres op mijn pakje stond. Gelukkig hadden ze op een of andere manier wel mijn telefoonnummer, dus alles kwam goed.
Ik zou UPS even bellen om te vragen wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Een intercept kan volgens mij alleen door Dell zelf worden aangevraagd. Zie ook hier:

http://www.ups.com/deliveryintercept/

Of ze willen hem terug, of ze willen dat hij pas later binnen komt bij jou :)

[ Voor 24% gewijzigd door PWM op 19-02-2008 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 11:05:
Een intercept kan volgens mij alleen door Dell zelf worden aangevraagd. Zie ook hier:

http://www.ups.com/deliveryintercept/

Of ze willen hem terug, of ze willen dat hij pas later binnen komt bij jou :)
Hey bedankt, dit maakt het een stuk duidelijker. Er staat namelijk dat die intercept service ook gebruikt kan worden voor:
- Hold it for pickup or future delivery
Ik denk dus inderdaad dat dit het geval is zodat Dell zijn klanten kan garanderen dat hun verzendingen geen dag te vroeg of te laat binnenkomt. Morgen vrij nemen, en dan zie ik het wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bechown
  • Laatst online: 09-05-2023
Ik heb de 1530 2-2 besteld en wordt geleverd op 3-3 (preproductie).. heb hem besteld met een WSXGA scherm omdat ik dit gewend ben op het werk.. Maar zit nu wel te twijvelen of ik hem zal downgraden naar een WXGA+ zodat ik meer performance haal met games.. meestal gaat downscalen naar lagere resolutie op een LCD niet goed.. of hebben hier mensen geen last van of spelen ze op max resolutie de games? De games die ik ga spelen zijn COD4 en WoW.. Daarnaast lijken er minder problemen te zitten in het WXGA+ scherm..

Mocht ik de WSXGA scherm toch houden zal ik hem eerlijk vergelijken met mijn IBM laptop R60.. Ben ik gelukkig minder beinvloedbaar door het psychologische aspect ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn XPS binnen gekregen (7-2 besteld); T7500, WSXGA 1680x1059, 3Gb, 200Gb 7200, Wireless N.

Dit is mijn 3e XPS en in denk dat deze goed is. Na een poos kritisch gekeken te hebben en tot de conclusie ben gekomen dat dit beeld prima is, gekeken naar het merk. Blijkt een LG (LPLF300) te zijn.

Trouwens er zit nog gewoon een 2-pins adapter bij, maar heb bij geen enkele XPS last van tintelingen gehad.

Het valt mij wel op dat de HD 200Gb 7200 meer lawaai maakt dan de 250GB's op 5400rpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Waarom heb je tot 3 maal toe de XPS teruggestuurd?
Om die extra 9 pixels in de hoogte erbij te krijgen?

[ Voor 36% gewijzigd door Liquid op 19-02-2008 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom op Killzone :9 Pics...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 11:20:
[...]

Hey bedankt, dit maakt het een stuk duidelijker. Er staat namelijk dat die intercept service ook gebruikt kan worden voor:
- Hold it for pickup or future delivery
Ik denk dus inderdaad dat dit het geval is zodat Dell zijn klanten kan garanderen dat hun verzendingen geen dag te vroeg of te laat binnenkomt. Morgen vrij nemen, en dan zie ik het wel :D
Ik ben net gebeld door Dell, ze weten zelf ook niet wat het probleem is. Ze gaan nu voor me bellen met UPS en het navragen. Dell kan zichzelf waarschijnlijk een hoop werk uit handen nemen als ze alles gelijk goed regelen, maar ik moet wel zeggen dat als er iets geregeld moet worden de service geweldig is _/-\o_ .

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2008 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

* VonFoX wil ook zo'n geile Dell :)

Heeft er nog iemand een kortingscode ??

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Tralapo schreef op maandag 18 februari 2008 @ 16:49:
Nou, vanmiddag een mail in mijn mailbox, en was op vanalles voorbereid maar absoluut niet hetvolgende!

Een stukje uit de mail:

Helaas heb ik een vervelende mededeling omtrent uw bestelling.

Ik heb van de verantwoordelijke afdeling vernomen dat uw bestelling niet meer te configureren is en daarom op dezelfde status blijft hangen.
Het is dus helaas niet mogelijk om deze configuratie te leveren.

Wij willen onze excuses aanbieden dat u hier niet correct en bijtijds over gecommuniceerd bent.

Er zijn nu twee mogelijkheden waarvoor u kunt kiezen:

1. een nieuwe bestelling plaatsen via onze salesafsdeling of via ons internet (mocht u nog geïnteresseerd zijn in een bestelling via Dell)

2. Afzien van een nieuwe bestelling en het aankoopbedrag laten terugstorten op uw bankrekening.
Hiervoor hebben wij de volgende gegevens nodig:
-bankrekeningnummer
-naam van de rekeninghouder
-naam van de bank

U kunt ons laten weten waar u voor wilt kiezen.
Wij begrijpen dat de situatie erg vervelend is en willen alsnog onze excuses hiervoor aanbieden, dit is niet een gewone gang van zaken.

Alvast bedankt voor uw reactie.

Dit is natuurlijk niet te geloven! :(
Ik ga dan ook onmiddelijk contact opnemen en vragen wat hier aan de hand is!
Jullie horen hopelijk snel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Tralapo schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 15:08:
[...]
Ouch. Ben benieuwd, die van mij staat ook nog ergens op half maart

[ Voor 63% gewijzigd door PWM op 19-02-2008 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
Tralapo schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 15:08:
[...]

Nou, vanmiddag een mail in mijn mailbox, en was op vanalles voorbereid maar absoluut niet hetvolgende!

Een stukje uit de mail:

* KNIP *

Welke config heb je ? Die van mij staat namelijk ook sinds 14-2 in productie, dan weet ik of ik me ook moet voorbereiden op zo'n tegenslag. Als ik vandaag niks meer hoor ga ik ze sowieso morgen even bellen voor een update.

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
1440*900, 6 cel, T7250, 2 gig, 250 GB 5400 rpm, Intel Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Minikaart, zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 15:10:
[...]

Ouch. Ben benieuwd, die van mij staat ook nog ergens op half maart
Die van mij staat voor morgen maar staat vast in Polen :( En om een of andere reden heeft UPS de levering stopgezet, en weet Dell daar niks vanaf. Het gaat weer lekker zo ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bechown
Tralapo schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 15:22:
1440*900, 6 cel, T7250, 2 gig, 250 GB 5400 rpm, Intel Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Minikaart, zwart
Hmm ik heb eens teruggekeken in je posts 19-1 besteld 18-2 leveren.. Ik heb 2-2 besteld 3-3 leveren.. Wat ik al dacht.. bullshit dat je datum berekend wordt aan de hand waarop onderdelen moeten binnenkomen.. allebei 30 dagen!!

edit: Uitleg waarom mijn verontwaardige reactie.. Ik was in discussie met een service medewerker wanneer de onderdelen binnen zouden moeten komen omdat vanaf dag 1 deze datum er staat.. Mijn reactie is dat dat onmogelijk is omdat ik mijn betaling nog moest doen en je niks kan reserveren in je voorraden zolang je niet betaald hebt..

[ Voor 27% gewijzigd door bechown op 19-02-2008 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
Nice precies dezelfde als ik .. heb je de precieze reden al ?

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
arjen9551 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 15:41:
[...]

Nice precies dezelfde als ik .. heb je de precieze reden al ?
Nee, heb de mail beantwoord met o.a de vragen waarom en hoe. En ook dat ik hem wel graag wil hebben, maar ik het hier totaal niet mee eens ben. En wat er eventueel gebeurt met mijn kortingen, hoe lang ze mij bij een nieuwe bestelling willen laten wachten (<kunnen we niet zeggen zeggen ze vast), en zo nog wat vragen. Ben in afwachting van antwoord, zal morgen wel komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dus exact de zelfde configuratie, en heb meteen dell gebeld over mijn order status. Hij staat nu al vanaf vorige week woensdag in productie, en dat is volgens mij niet de bedoeling.
de gene die ik aan de lijn kreeg verzekerde mij dat de laptop nog steeds geleverd kon worden, maar dat hij al lang van de band had moeten zijn gerold. Nu hoop ik dat dit dus ook het geval is en dat ik alsnog mijn laptop krijg. we wachten (nog meer gespannen) maar weer eens af op nadere berichtgeving....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Pics! :9~

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yENjsH765xvtPKyOoaxnF9Rv/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Hnc7PhUFy0IbY9nu2UsFKy88/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wBmmXVPtrbrheraLKcFyOyHM/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gQDNgdBWe2nPGLeCz4qPpXux/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gGxYfRjQZLALO7M1jwt6LrZ7/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d8VouJlJsxJm2Tg5RNCjqZNq/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/H8tozaM0roFfefCY0Pud7CWD/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PuohsP8LDYsFt6bk808smlBb/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rBkqyfA7J4SCYOvRMqSEGOX5/thumb.jpg

En dan een vergelijking tussen m'n 226BW en het laptopscherm:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mIYCLTNA1SlhQKQVgQCkMrdJ/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:06
Killzone schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 16:54:
...
...
Thnx voor de geweldige foto's. Foto van 9 cells accu in sleeve is echt uniek. Was echt benieuwd hoe dat eruit zou zien. Scherm ziet er top uit. Welke resolutie is het? Hoe draait WoW?

[ Voor 9% gewijzigd door Terror op 19-02-2008 17:08 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dell wil mijn scherm niet vervangen ondanks alle negatieve berichten over de slechte schermen , en de onderkant van mijn scherm zit los en volgens Dell heb ik hem laten vallen ( YEAH RIGHT, iets van 1400 euro laat je niet snel vallen hoor) de laptop maakt een ENORME piep geluid waardoor ik hoofdpijn krijg! :S
Zelfs met de 3 pins adapter heb ik last van tintelingen (soms schokjes)
En nergens kunnen ze me mee helpen.. tenzij ik een accidental damage verzekering had.. hmm, ze gaan me terugbellen over hoeveel ik moet betalen als ze mijn scherm willen vervangen! echt onzin natuurlijk.. want ik las op dit forum dat er meerdere mensen waren met een losse onderkant (bij het DELL logo) Ik ben zeer ontevreden over hun besluit! :(

Ik ga natuurlijk niet betalen voor schade dat er al was voordat ik de laptop in handen kreeg.. En ze zijn trouwnens heel aardig en service gericht TOTDAT de 7 dagen niet goed geld terug is verlopen. (mijn ervaring)

Iemand een tip over wat ik nog kan doen?

@Killzone : Prachige foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Killzone schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 16:54:
Yeah, gelukkig verpest je mijn dag niet nog verder met deze veeel te mooie foto's... 8)7 ;)

Ze zijn echt super! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bechown
Terror schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 17:08:
[...]
Thnx voor de geweldige foto's. Foto van 9 cells accu in sleeve is echt uniek. Was echt benieuwd hoe dat eruit zou zien. Scherm ziet er top uit. Welke resolutie is het? Hoe draait WoW?
Yup hoe draait WoW in shatt? Ben echt benieuwd.. kan je me nog een beetje over de streep trekken om hem niet te anuleren (mede ook door je pics)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Ik draai WoW perfect op 1440x900 (net even gespeeld), op max. Ben alleen niet in shat geweest, wel in Stormwind, en daar waren ook vrij veel mensen. Draait gewoon lekker :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 17:13:
Dell wil mijn scherm niet vervangen ondanks alle negatieve berichten over de slechte schermen , en de onderkant van mijn scherm zit los en volgens Dell heb ik hem laten vallen ( YEAH RIGHT, iets van 1400 euro laat je niet snel vallen hoor) de laptop maakt een ENORME piep geluid waardoor ik hoofdpijn krijg! :S
Zelfs met de 3 pins adapter heb ik last van tintelingen (soms schokjes)
En nergens kunnen ze me mee helpen.. tenzij ik een accidental damage verzekering had.. hmm, ze gaan me terugbellen over hoeveel ik moet betalen als ze mijn scherm willen vervangen! echt onzin natuurlijk.. want ik las op dit forum dat er meerdere mensen waren met een losse onderkant (bij het DELL logo) Ik ben zeer ontevreden over hun besluit! :(

Ik ga natuurlijk niet betalen voor schade dat er al was voordat ik de laptop in handen kreeg.. En ze zijn trouwnens heel aardig en service gericht TOTDAT de 7 dagen niet goed geld terug is verlopen. (mijn ervaring)

Iemand een tip over wat ik nog kan doen?

@Killzone : Prachige foto's!
Zo hey. Dus jij hebt zowat alle problemen die dit laptop kan hebben in één machine?

Maak eens foto's van een los onderkant.
Ik heb twee xps tot mijn beschikking. Bij beide kan ik idd met een nagel de onderkant lostrekken tot ik een klikje hoor. Duw ik het weer terug dan hoor je weer een klikje. Dat is gewoon het design. Als men het scherm vervangt trekken ze het los en dan klikken ze het weer op zijn plaats.

De samsung scherm is slechter, maar zo ontiegelijk slecht issie ook weer niet hoor.

Tinteling voel ik ook, maar alleen met de rug van mijn handen. Mijn huis is op sommige plaatsen niet geaard, dan voel ik ook schokjes met mijn palmen, maar na een paar minuutjes is het ook verdwenen. Het wordt als het ware ergens afgetapt ofzo.

Hoge piep geluid? Je hebt zeker notebook hardware control geinstalleerd en de performence op max gezet? Of zoek over op core2duo wine.

Dan wil ik jou ook even vertellen over andere probleemjes. Dan wordt je helemaal blij met je laptop :P

Zet bij de energie beheer dat als je de klep dicht doet dat ie dan niet uit moet gaan. Vervolgens doe je de klep dicht en dan weer open. Je touchpad slaat dan even op hol.

Mute je laptop en doe die creative oordopjes een in. Wat een ruis he.
Pak die oordopjes en doe het in jouw ipod of een andere mp3 speler. Wat een heerlijke stilte.

Voel jouw media control eens. Valt je het op dat sommige knopjes eigenlijk veel moeilijker responsive zijn dan andere? Helaas, dan heb je ook een slechte media control.

Kijk eens naar jouw f4 tot f12 knopjes. Omdat ze nogal plastic zijn, lijkt het alsof ze niet helemaal recht zitten. Best wel jammer.

Zet jouw laptop eens op een houten tafel. Liefst een dikke oude eiken. De warmte van de hd kan niet weg en dan is het echt super lastig voor je linker wreef. Continue zo'n warmte bron onder de ene hand, terwijl de andere het niet heeft.

Zo nu heb je echt de slechste laptop die er is. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamshadow
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 21:54
Ik kreeg vandaag dit mailtje:
Geachte heer,

Bedankt voor uw bestelling bij Dell B.V.. Graag willen wij u informeren over de status van uw order.

Dell B.V. werkt met het zogenaamde direct business model. Dit houdt concreet in dat wij een beperkte voorraad hebben en daardoor altijd de meest up-to-date producten aan onze klanten kunnen leveren. Bij extreem grote vraag naar een product komt het incidenteel voor dat deze niet voorradig zijn. Uw order is om deze reden helaas nog niet in productie genomen.

Indien Dell B.V. een besteld product of onderdeel niet meer kan leveren, zal Dell u een product van soortgelijk of van hogere specificaties aanbieden. Mocht het product duurder zijn dan het bestelde product, zal Dell B.V. de meerkosten voor eigen rekening nemen.

U ontvangt op korte termijn een vervangende orderbevestiging per e-mail met een nieuw klant- en ordernummer, waarmee u de actuele status van uw order kunt volgen op de volgende website: www.dell.nl/status

Wel kan ik u al vast uw nieuwe ordernummer : xxxxxxxx geven het klantennummer blijft het zelfde.

Wij houden u op de hoogte van de status van uw bestelling.

Met vriendelijke groet,
Dell B.V.
Ik natuurlijk direct op mijn orderstatus gekeken wat er aan de hand is. Daar stond dat mijn bestelling geanuleerd is. Daarop heb ik natuurlijk gelijk Dell gebeld, om te vragen wat er aan de hand is. Nu blijkt Dell mijn bestelling zelf geanuleerd te hebben, omdat een van de onderdelen niet meer beschikbaar is (hij had er een of ander engels woord voor). Maar Dell heeft mijn bestelling ook weer zelf opnieuw geplaatst. Alleen de leverdatum wordt dus ook opnieuw ingesteld, ze moesten zelfs nog de betaling aan de nieuwe order koppelen zodat ik een nieuwe leverdatum krijg. Ik heb nog een lopen aandringen, maar hier was niks aan te doen. :( Ik word donderdag wel gebeld over de nieuwe leverdatum en de gewijzigde onderdelen.
Zoals jullie wel begrijpen vind ik dit alles een rare gang van zaken :? , ik had wel beter verwacht van Dell.

Mijn bestelling is: 1440*900, 9 cel, T7250, 2 gig, 160 GB 7200 rpm, Intel Wireless N, midnight black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Ik begin mij nu wel af te vragen wát er dan precies op is/niet meer geleverd kan worden :S
Morgen ontvang ik een antwoord als het goed is, ben erg erg erg nieuwsgierig. In ieder geval ga ik wel even om mij heen kijken naar andere laptops! Al ben ik bang dat deze toch een te grote aantrekkingskracht op mij blijft houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Killzone Topfoto's! Ik ga hem morgen ook is naast zo'n Samsung scherm zetten en foto's maken voor een beetje vergelijkingsmateriaal. Er zal wel niemand een XPS met LG en een XPS met Samsung naast elkaar kunnen zetten???

@Liquid dat klikje waar jij het over heb klikt bij mij vanaf het begin al niet meer dus rand blijft gewoon los.. en dat ziet er niet uit!

Vannacht maar ff moed verzamelen om morgen met me brakke Engels de support te bellen voor rand van het scherm, adapter en toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 19:25:
@ Killzone Topfoto's! Ik ga hem morgen ook is naast zo'n Samsung scherm zetten en foto's maken voor een beetje vergelijkingsmateriaal. Er zal wel niemand een XPS met LG en een XPS met Samsung naast elkaar kunnen zetten???
Mijne is LG ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:04

Fjeze

AllesPerfect!

Killzone vraagje: die tas die je erbij hebt staan op de foto, krijg je die erbij of moet je die los bestellen?
Ik zit heel erg te twijfelen tussen deze laptop en een Zepto 6625.
Wat is voor jou de afweging geweest om voor Dell te gaan?
De HDMI poort spreekt mij erg aan! daarintegen hebben de Zepto's weer de nieuwe Penryn proccesors.
Kan iemand misschien argumenten geven waarom de Dell of waarom de Zepto?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Die tas zit erbij, en mijn afwegingen:

De prijs
Hij is erg mooi imo
Degelijk
Goede service
>>> 8600GT <<<
Core 2 Duo
Zeer compleet (webcam, microfoon, bluethooth, afstandsbediening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tot nu toe ben ik hardstikke tevreden met Dell!
Ik heb vandaag een nieuwe adapter en nieuw toetsenbord gekregen.
wel ff friemelen met de toetsenbord, bang zijnde of iets te breken heb ik er een half uur over gedaan.
Maar alles is prima in orde!

toppie dell!
tot nu toe ben ik altijd prima behandeld bij Dell!
Pagina: 1 ... 15 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Dell XPS 1530 ervaringen topic. Gelieve géén 1330 gerelateerde zaken hier plaatsen! Tevens zijn meldingen over 'Ik heb 'm ook besteld! Hoelang moet ik nog wachten?' helemaal niet interessant, het product komt echt wel; posten daarover in dit topic zal de levertijd echt niet doen verkorten ;).