[Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 20 Laatste
Acties:
  • 112.216 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:04

Fjeze

AllesPerfect!

Killzone schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 20:02:
Die tas zit erbij, en mijn afwegingen:

De prijs
Hij is erg mooi imo
Degelijk
Goede service
>>> 8600GT <<<
Core 2 Duo
Zeer compleet (webcam, microfoon, bluethooth, afstandsbediening)
Dat zijn idd ook mijn afwegingen, goede schermresolutie (1440x900 of 1650x1080) Welke heb jij gekozen?
en erg goede videokaart voor een laptop en de HDMI poort vind ik erg aantrekkelijk aangezien ik hem ook op mijn HD-TV aan wil sluiten.
Er zitten 2 koptelefoonuitgangen op toch? ondersteund 1 van die 2 s/pdif voor digitale uitgang van audio (5.1)
verder ziet de laptop er idd echt prachtig uit imo, echt heel mooi apparaat!

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liquid schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 17:43:
[...]

Zo hey. Dus jij hebt zowat alle problemen die dit laptop kan hebben in één machine?

Maak eens foto's van een los onderkant.
Ik heb twee xps tot mijn beschikking. Bij beide kan ik idd met een nagel de onderkant lostrekken tot ik een klikje hoor. Duw ik het weer terug dan hoor je weer een klikje. Dat is gewoon het design. Als men het scherm vervangt trekken ze het los en dan klikken ze het weer op zijn plaats.

De samsung scherm is slechter, maar zo ontiegelijk slecht issie ook weer niet hoor.

Tinteling voel ik ook, maar alleen met de rug van mijn handen. Mijn huis is op sommige plaatsen niet geaard, dan voel ik ook schokjes met mijn palmen, maar na een paar minuutjes is het ook verdwenen. Het wordt als het ware ergens afgetapt ofzo.

Hoge piep geluid? Je hebt zeker notebook hardware control geinstalleerd en de performence op max gezet? Of zoek over op core2duo wine.

Dan wil ik jou ook even vertellen over andere probleemjes. Dan wordt je helemaal blij met je laptop :P

Zet bij de energie beheer dat als je de klep dicht doet dat ie dan niet uit moet gaan. Vervolgens doe je de klep dicht en dan weer open. Je touchpad slaat dan even op hol.

Mute je laptop en doe die creative oordopjes een in. Wat een ruis he.
Pak die oordopjes en doe het in jouw ipod of een andere mp3 speler. Wat een heerlijke stilte.

Voel jouw media control eens. Valt je het op dat sommige knopjes eigenlijk veel moeilijker responsive zijn dan andere? Helaas, dan heb je ook een slechte media control.

Kijk eens naar jouw f4 tot f12 knopjes. Omdat ze nogal plastic zijn, lijkt het alsof ze niet helemaal recht zitten. Best wel jammer.

Zet jouw laptop eens op een houten tafel. Liefst een dikke oude eiken. De warmte van de hd kan niet weg en dan is het echt super lastig voor je linker wreef. Continue zo'n warmte bron onder de ene hand, terwijl de andere het niet heeft.

Zo nu heb je echt de slechste laptop die er is. :Y)
WOW, ik ben sprakeloos HAHA :+

Nu heb ik nog meer problemen dankzij jou :>

@kaisz : Hoezo kreeg je een nieuw toetsenbord ook alweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omdat ik zo een brave jongen ben geweest

nee ik kreeg een Nederlandse toetsenbord ipv een gewone VS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualjoe
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:48
Nou, hij is bij mij ook binnen hoor. 1-2 besteld, vanmiddag in huis. Heb het LG 1440 scherm, en de 2 draads adapter. Geen tintelingen, dat kan dus ook!!! Verder super tevreden. Zeeeeer compleet met laptophoes en een map voor de cd's en boekjes. Ook nog een headsetje erbij, mooi hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mijne is verschoven naar 17 maart, heb op 27 januari besteld ...
Normaal gezien gaat iemand van Dell mij morgen bellen, dan vraag ik gelijk een compensatie voor die 3 weken wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

virtualjoe schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 22:44:
Nou, hij is bij mij ook binnen hoor. 1-2 besteld, vanmiddag in huis. Heb het LG 1440 scherm, en de 2 draads adapter. Geen tintelingen, dat kan dus ook!!! Verder super tevreden. Zeeeeer compleet met laptophoes en een map voor de cd's en boekjes. Ook nog een headsetje erbij, mooi hoor.
ok die wil ik waarschijnlijk ook gaan bestelen met het 1440 scherm, kan jij eens kijken of de laptop ook een digitale S/PDIF uitgang heeft voor geluid?
Of weet iemand anders of deze laptop een S/PDIF uitgang heeft? Lijkt me haast wel maar wil het toch even zeker weten.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
Heb ook de m1530 besteld
4 gig geheugen, die zwaarste variant lcdscherm, 2.4ghz processor..9cell battery, home premium uk.

Regel intern nog wel ff de ultimate versie hahaha :D

Linux is zo cool dat ik het koud heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualjoe
N-E-R-D schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 23:30:
[...]

ok die wil ik waarschijnlijk ook gaan bestelen met het 1440 scherm, kan jij eens kijken of de laptop ook een digitale S/PDIF uitgang heeft voor geluid?
Of weet iemand anders of deze laptop een S/PDIF uitgang heeft? Lijkt me haast wel maar wil het toch even zeker weten.
Nou, was ervan overtuigd dat die erop zat, maar nu ik de laptop 3 keer rondom bekeken heb kan ik hem toch nergens vinden :| Das wel balen want daar had ik wel op gerekend.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
virtualjoe schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 08:12:
[...]

Nou, was ervan overtuigd dat die erop zat, maar nu ik de laptop 3 keer rondom bekeken heb kan ik hem toch nergens vinden :| Das wel balen want daar had ik wel op gerekend.....
Dat zijn idd een van de curieuze dingen waarop dell bij deze laptop heeft geskimt. Verder wel vga maar geen dvi (ok hdmi naar dvi converter is ook goed). Maar bijvoorbeeld geen 1gigabit lan is wel jammer.

Of aanbieden als proline, maar geen dockingstation beschikbaar maken.

Maar ja er is helaas geen enkele laptop die 100% voldoet aan mijn eisen. Al kwam de hp dv 89x wel in de buurt. Helaas geen 1650x1050 en 17" met iets over 4 kilo is mij net iets te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Besteld :)

T7250
2 gig RAM
200 GB (7.200 rpm) schijf
15,4-inch WXGA+ (1.440 x 900)

:) :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VonFoX schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 09:25:
Besteld :)

T7250
2 gig RAM
200 GB (7.200 rpm) schijf
15,4-inch WXGA+ (1.440 x 900)

:) :)
Kep hetzelfde besteld en krijg m over 1-2 dagen binnen :9~
Ik snap niet dat sommigen de deal moeten cancelen omdat de onderdelen niet in voorraad zijn of whatever :? Ik had precies hetzelfde als een paar posts terug, alleen dan met 9cell, 200gb 7200rpm en product(red). Het is toch onlogisch dat Dell alle orders moet cancelen omdat ze geen harddisks meer hebben ? Dan koop je toch meer in |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik ben wel benieuwd welke onderdelen niet meer voorradig zijn, misschien kan iemand hier meer over veretellen?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 09:37:
[...]
Kep hetzelfde besteld en krijg m over 1-2 dagen binnen :9~
Daar zal ik niet zo zeker van zijn. Blijkbaar zijn er wat problemen met UPS. Ik zou die van mij vandaag binnen moeten krijgen maar hij is nog steeds bij UPS in Polen. UPS geeft aan dat Dell de levering stil heeft gezet, maar Dell zegt dat UPS de levering stil heeft gezet. Momenteel is Dell aan het uitzoeken wat het probleem is, maar als het niet snel opgelost wordt heb je een kans dat die van jou straks ook in Polen blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de mijne nu 3 weken

2.0GHZ Dual
2 GB
250GB HDD
8600GT

Ding gaat als de brandweer, alleen 1 ding wat mij een beetje verveeld, is dat boven het toetsenbord de linkerhoek speling heeft.

je ziet het niet, maar als je er op drukt, of de klep beweegt hoor je het piepen.

Iemand hier meer ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

virtualjoe schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 08:12:
[...]

dat is dan toch weer erg jammer. Ik wilde deze laptop graag ook als media center gebruiken op me lcd tv via de HDMI poort, en dan het geluid via me versterker d.m.v. S/PDIF. Dat is dus niet mogelijk begrijp ik? Zijn er andere mogelijkheden om 5.1 (DOLBY DIGITAL) geluid naar me versterker te krijgen? Ik snap niet dat er op zo'n high-end laptop waar wel HDMI opzit geen digitale uitgang voor geluid op zit terwijl dat toch redelijk standaard is tegenwoordig.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualjoe
N-E-R-D schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:22:
[...]

dat is dan toch weer erg jammer. Ik wilde deze laptop graag ook als media center gebruiken op me lcd tv via de HDMI poort, en dan het geluid via me versterker d.m.v. S/PDIF. Dat is dus niet mogelijk begrijp ik? Zijn er andere mogelijkheden om 5.1 (DOLBY DIGITAL) geluid naar me versterker te krijgen? Ik snap niet dat er op zo'n high-end laptop waar wel HDMI opzit geen digitale uitgang voor geluid op zit terwijl dat toch redelijk standaard is tegenwoordig.
Zit met hetzelfde euvel. Maar de oplossing is een versterker/home cinema set waar HDMI in kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 10:24:
[...]

Daar zal ik niet zo zeker van zijn. Blijkbaar zijn er wat problemen met UPS. Ik zou die van mij vandaag binnen moeten krijgen maar hij is nog steeds bij UPS in Polen. UPS geeft aan dat Dell de levering stil heeft gezet, maar Dell zegt dat UPS de levering stil heeft gezet. Momenteel is Dell aan het uitzoeken wat het probleem is, maar als het niet snel opgelost wordt heb je een kans dat die van jou straks ook in Polen blijft staan.
Kep net mailtje gekregen, UPS zegt 25-2 en Dell zegt 22-2, nouja hopen dat ie op tijd komt dan maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:54:
[...]

Kep net mailtje gekregen, UPS zegt 25-2 en Dell zegt 22-2, nouja hopen dat ie op tijd komt dan maar :P
Staat die datum van 25-2 van UPS op je tracking pagina? Zo ja, waar op die pagina staat dat? Want ik kan op mijn tracking pagina helemaal geen datum vinden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mygain
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-12-2023
Mijn XPS 1530 besteld op 31 jan, gekregen op 19 feb.

T7250, 2gb ram, 250GB (5.400 rpm), WXGA+ 1440 x 900 LG
Ik heb vaak gelezen dat je met 1440 x 900 het meeste kans hebt op een LG.
Scherm heb ik naast andere lappies gehouden, is gewoon niet te vergelijken! _/-\o_

Ik weet niet hoe de Samsung eruit ziet maar deze LG is geweldig.

Laptop is in zeer goede staat, geen schokjes of dingen die los zitten oid.
Zeer stil, hdd maar ook de dvd drive.

Tot nu toe erg tevreden mee.

ps. Wel wat kleinere dingen zoals wat ruis in koptelefoon aansluiting (tijdens het luisteren van muziek merk je het niet), touchpad die op hol slaat voor 5 a 10 seconden als ik het deksel sluit en open.
Valt opzich wel mee. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

virtualjoe schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 12:30:
[...]

Zit met hetzelfde euvel. Maar de oplossing is een versterker/home cinema set waar HDMI in kan.
Ja dat is inderdaad een oplossing. Maar toch niet echt de oplossing die ik zoek. Ook beetje dure oplossing. Vind dit echt een misser van dell, vind het eigenlijk een hele slordige fout van dell!
Wat vinden jullie?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Ik heb eventjes pech. Heb ik een lg/scherm is het sinds vandaag kapot. Backlight springt niet meer aan. Potverdorie :P

Wederom hetzelfde verhaal natuurlijk. We kunnen niet garanderen dat je eenzelfde scherm krijgt. De samsung is niet zo slecht, maar wel als je beter gewend/gezien hebt.

On-site support nr'tje 4 *Kruist vingers :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjofels
  • Laatst online: 29-11-2023
Ik zit op het moment erg te dubben over het 1440 scherm dan wel het 1680 scherm, aan de ene kant ben ik een vormgever die veel met photoshop en flash werkt (dus dan is de 1680 perfect, lekker veel werkvlak), en aan de andere kant ben ik een enthousiaste gamer (WoW e.d.)

Nu is dus mijn vraag wat lever je ongeveer in aan reken kracht als je het 1680 scherm neemt.
En mocht je een spel spelen op een lagere resolutie dan de oorspronkelijke 1680, wordt het dan een wazige bedoeling.

voor de rest is het natuurlijk een ontzettend luxe probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:03
Lijkt me dat 1440 een leuke middelmaat is?
Een stuk hogere resolutie dan de standaard 1280*800, maar toch niet overdreven groot voor het oppervlak, plus je games zullen ook nog acceptabel draaien.
1680*y op een 15 inch laptop scherm vind ik toch net iets overdreven qua leesbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 16:27

aap

sjofels schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 16:36:
Nu is dus mijn vraag wat lever je ongeveer in aan reken kracht als je het 1680 scherm neemt.
Kun je zelf toch ook wel uitrekenen? Qua pixels heeft een 1680 scherm 36% meer. Omdat fps (frames per seconde) grofweg lineair schaalt met aantal pixels, kun je een afname in fps van ongeveer een derde verwachten t.o.v. het 1440 scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:23
aap schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 18:06:
[...]

Kun je zelf toch ook wel uitrekenen? Qua pixels heeft een 1680 scherm 36% meer. Omdat fps (frames per seconde) grofweg lineair schaalt met aantal pixels, kun je een afname in fps van ongeveer een derde verwachten t.o.v. het 1440 scherm.
Ik denk dat deze redenatie niet helemaal correct is en dat je er meer dan een derde op achteruit gaat. Er zijn namelijk een aantal operaties die niet lineair mee schalen. Je ziet 33% meer van je 3D wereld, maar aangezien het 3D is zal de ruimte die doorgerekend wordt toenemen en zal je ongeveer 50%* meer berekeningen moeten maken binnen de 3D wereld.

Daarnaast heb je te maken met videogeheugen. Hogere resolutie is grotere kans dat je grafisch geheugen vol zit en je iets als Turbocash moet gaan aanspreken, welke werkgeheugen is en dus langzamer.

Om kort te gaan, performance drop kan je beter per spel bekijken en benchmarken dan zomaar aannames te maken.

*Oppervlak 1,3 maal zo groot => omtrek sqrt(1,3) maal zo groot => Inhoud (sqrt(1,3))^3 maal zo groot ~ 1,5 ~50% extra.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Mensen met een 1680x1050 kunnen dit controleren door spelletjes/3DMark op de 3 verschillende resoluties te draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand tips over hoe ik van dat HOGE piep geluid afkom?! ik word er helemaal gek van!!! 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Waar komt dat geluid dan vandaan/uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap

aap

Terror schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 18:51:
Je ziet 33% meer van je 3D wereld, maar aangezien het 3D is zal de ruimte die doorgerekend wordt toenemen en zal je ongeveer 50%* meer berekeningen moeten maken binnen de 3D wereld.
In de spellen die ik ken, zie je op een hogere resolutie dezelfde "wereld", maar dan met meer pixels. Het doorrekenen van de 3D wereld hoeft dus niks extra te kosten.
Daarnaast heb je te maken met videogeheugen. Hogere resolutie is grotere kans dat je grafisch geheugen vol zit en je iets als Turbocash moet gaan aanspreken, welke werkgeheugen is en dus langzamer.
De schermbuffers zijn maar een klein deel van het videogeheugen (een 1680 scherm met triple buffering heeft maar 5MB meer nodig dan een 1440 scherm). Dit zul je dus alleen merken bij videokaarten met weinig geheugen. En dan moet je dus geen 1680 scherm nemen ;)
Om kort te gaan, performance drop kan je beter per spel bekijken en benchmarken dan zomaar aannames te maken.
Uiteraard, meten is weten. Maar een vuistregeltje kan je wel vast voorspellen waar je ongeveer op kan rekenen. Het benchmarken doet de vraagsteller maar mooi zelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:03
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 20:50:
Iemand tips over hoe ik van dat HOGE piep geluid afkom?! ik word er helemaal gek van!!! 8)7 |:(
Die wordt veroorzaakt door piepende condensatoren op het mobo.
Is eigenlijk niets aan te doen, de meeste Dell laptops hebben er last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 16:00
Ik heb het even getest en zie hier de resultaten:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/img34/1203539159-560.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/img34/1203539199-630.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/img34/1203539228-070.jpg
Een snelle berekening leert dat dit betekend dat de prestaties van 1280x800 1,295x beter zijn dan die van 1680x1050 en 1440x900 presteert 1,167x beter dan 1680x1050. Anders gezegd heb je een performance afname van 33% als je van 1280x800 naar 1680x1050 gaat, en een afname van 14% als je van 1440x900 naar 1680x1050 gaat.
De overgang van 1280x800 naar 1440x900 kost dan een performance van 10%.

Edit
Deze kon ik ook niet laten :P :
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/img34/1203539702-090.jpg
1530e post O-) :*)

[ Voor 11% gewijzigd door boaty op 20-02-2008 21:44 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 14:03:
[...]

Staat die datum van 25-2 van UPS op je tracking pagina? Zo ja, waar op die pagina staat dat? Want ik kan op mijn tracking pagina helemaal geen datum vinden :S
Zo ziet mijn tracking pagina er uit :)

Tracking Detail

Your package is on time with a scheduled delivery date of 02/25/2008.

Tracking Number: ***********************
Type: Package
Status: In Transit - On Time
Scheduled Delivery: 02/25/2008
Shipped To: ********, NL
Shipped/Billed On: 02/20/2008
Service: STANDARD
Weight: 4.00 Kgs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

phobosdeimos schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 21:03:
[...]

Die wordt veroorzaakt door piepende condensatoren op het mobo.
Is eigenlijk niets aan te doen, de meeste Dell laptops hebben er last van.
Echt erg man.. er valt helemaal niks te doen zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjofels
  • Laatst online: 29-11-2023
boaty schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 21:30:
Een snelle berekening leert dat dit betekend dat de prestaties van 1280x800 1,295x beter zijn dan die van 1680x1050 en 1440x900 presteert 1,167x beter dan 1680x1050. Anders gezegd heb je een performance afname van 33% als je van 1280x800 naar 1680x1050 gaat, en een afname van 14% als je van 1440x900 naar 1680x1050 gaat.
De overgang van 1280x800 naar 1440x900 kost dan een performance van 10%.
Kijk daar was ik nou naar aan het zoeken, super bedankt boaty! _/-\o_
(En de rest ook voor het reageren)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 21:41:
[...]

Zo ziet mijn tracking pagina er uit :)

Tracking Detail

Your package is on time with a scheduled delivery date of 02/25/2008.

Tracking Number: ***********************
Type: Package
Status: In Transit - On Time
Scheduled Delivery: 02/25/2008
Shipped To: ********, NL
Shipped/Billed On: 02/20/2008
Service: STANDARD
Weight: 4.00 Kgs
Hmm bij mij staat er geen leveringsdatum. Ik heb Dell hier over gebeld en het schijnt dat Dell een probleem heeft met de koppeling van hun computersysteem naar het systeem van UPS. Hierdoor komt niet alles goed door en klopt de status van UPS van geen kant. In iedergeval schijnt mijn laptop dicht bij mijn huis te zijn momenteel dus ik verwacht hem binnenkort (vandaag of morgen) maar het is natuurlijk maar de vraag in hoe verre ik dat kan geloven. Als ik hem heb zal ik wel laten weten wat ik er van vindt, en wat foto's posten.

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-09 08:08
Om het scherm gedoe te relativeren; Ik heb net bij de Saturn een zooi van die notebooks bekeken, en alle hoog resolutie schermen waren SECxxxx schermen, zowel van bv. Asus en Toshiba. De Sony 1280x800 zagen het er beste uit. Verder vind ik al die notebooks daar niet beter dan mijn SECxxxx in mijn M1530 notebook. Ik begrijp wat er geschreven word over het 'grainy glinsteren' van de SEC's, want dat zie ik ook, echter alle andere notebook fabrikanten hebben hier dus ook last van!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
boaty schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 21:30:
Edit
Deze kon ik ook niet laten :P :
[afbeelding]
1530e post O-) :*)
Is dit weer zo hint voor deel 2 :+

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 16:00
Als jij et zo wil lezen...
In principe niet maar het viel me toevallig op en kon het niet nalaten in mijn post te editten :P.

Het is gewoon duidelijk dat als mensen hebben gehoord dat er een beter scherm is dat men het gewoon onrechtvaardig vindt als men merkt dat men voor hetzelfde geld of zelfs nog meer een slechter scherm krijgt dan iemand anders die dezelfde laptop koopt. Btw ik had hier zelf ook last van O-) . ondertussen heb ik mijzelf maar verzoend met het scherm want zo slecht is hij ook weer niet. Er zijn mensen die een slechtere Samsung gekregen hebben, want ik kan ook weer niet zeggen dat het scherm echt zo erg is als de foto's die op notebookreview.com staan.

[ Voor 69% gewijzigd door boaty op 21-02-2008 13:22 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

virtualjoe schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 12:30:
[...]

Ja dat is inderdaad een oplossing. Maar toch niet echt de oplossing die ik zoek. Ook beetje dure oplossing. Vind dit echt een misser van dell, vind het eigenlijk een hele slordige fout van dell!
Wat vinden jullie?

Fly or Die

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Mijn status is:
De productie van uw bestelling is in voorbereiding.

Kan ik nu nog bv de processor wijzigen ??

Yo.

Verwijderd

Krijg nou wat.. wordt ik net gebeld door XPS support. Een of andere manager. Of ik nog steeds een ander scherm wil.. NATUURLIJK! :) Morgen komen ze me scherm onwisselen.. lijkt wel of ze alle oude cases langs lopen ofzo.. Hij verzekerde me dat het een LG scherm zou zijn aangezien de samsung "out of stock" is.. we zullen zien :)

• aap

aap

VonFoX schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 14:26:
Mijn status is:
De productie van uw bestelling is in voorbereiding.

Kan ik nu nog bv de processor wijzigen ??
Nee. Lees de FAQ op de Dell-website.

• ReactorMedia
  • Laatst online: 20-07-2022
"Over de adapter kan ik u inderdaad melden dat na enige problemen waardoor wij de adapters moesten terughalen ze momenteel inderdaad al vanaf de fabriek enkel met de 3pins adapter worden geleverd."

"Helaas hebben wij geen enkele inzicht in de merk van de schermen die worden geleverd die kunnen zowel LG als Samsung zijn dat is voor ons onbekend, zo ook voor onze verkoopafdeling."

Dit kreeg ik vandaag te horen van Dell n.a.v. vragen over mijn eigen bestelling.

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

aap schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 15:10:
[...]

Nee. Lees de FAQ op de Dell-website.
Klopt, heb inmiddels gebeld, order geannuleerd, en nieuwe order geplaatst :) T7500 ipv T7250. En extra geheugen :)

Yo.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 14:55:
Krijg nou wat.. wordt ik net gebeld door XPS support. Een of andere manager. Of ik nog steeds een ander scherm wil.. NATUURLIJK! :) Morgen komen ze me scherm onwisselen.. lijkt wel of ze alle oude cases langs lopen ofzo.. Hij verzekerde me dat het een LG scherm zou zijn aangezien de samsung "out of stock" is.. we zullen zien :)
Hoe is het verhaal bij jou hiervoor verlopen dan? gebeld met XPS support? Hoelang geleden? Het gaat neem ik aan om de 1680?

• Tralapo
  • Niet online
Nou, vandaag eindelijk contact gehad met Dell na wat heen en weer gemail (antwoord duurt dan weer een dag).
Er is blijkbaar iets met een adapter ofzo wat er voor zorgt dat die van mij niet geleverd kan worden :S?!!
Heb net een nieuwe offerte toegemaild gekregen (AC Adapter 90W - 3 Pin staat daar op trouwens), verder exact hetzelfde als mijn vorige bestelling, prijs ook. Ik kom weer helemaal opnieuw in de "molen" terecht, actuele levertijd voor de XPS M1530 is nu 15 werkdagen, zo'n 3 weken dus.
Weer niet of ik daar nou echt weer zin in heb hoor..........
Morgen nemen ze weer contact met mij op, zit nog erg te twijfelen of ik gewoon geld terugvraag en een andere direct in de winkel koop, of wéér drie weken wachten...... zucht

Verwijderd

Tralapo schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 17:32:
Nou, vandaag eindelijk contact gehad met Dell na wat heen en weer gemail (antwoord duurt dan weer een dag).
Er is blijkbaar iets met een adapter ofzo wat er voor zorgt dat die van mij niet geleverd kan worden :S?!!
Heb net een nieuwe offerte toegemaild gekregen (AC Adapter 90W - 3 Pin staat daar op trouwens), verder exact hetzelfde als mijn vorige bestelling, prijs ook. Ik kom weer helemaal opnieuw in de "molen" terecht, actuele levertijd voor de XPS M1530 is nu 15 werkdagen, zo'n 3 weken dus.
Weer niet of ik daar nou echt weer zin in heb hoor..........
Morgen nemen ze weer contact met mij op, zit nog erg te twijfelen of ik gewoon geld terugvraag en een andere direct in de winkel koop, of wéér drie weken wachten...... zucht
Zolang de problemen nog niet echt opgelost zijn, zou ik voor een ander gaan.Voor het zelfde geld heb je nu een Sony 17 inch laptop T7500 bluray speler 300Gb hd. 2gb intern geheugen
En een fantastisch scherm.

Welke ik bedoel?

http://www.mycom.nl/Produ..._AR61M__T7500/170587.aspx

Verwijderd

wil je meer snelheid , zowel de processor als harde schijf

http://www.mycom.nl/Produ...__T9300/172291.aspx#Specs

• Tralapo
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 17:51:
[...]

Zolang de problemen nog niet echt opgelost zijn, zou ik voor een ander gaan.Voor het zelfde geld heb je nu een Sony 17 inch laptop T7500 bluray speler 300Gb hd. 2gb intern geheugen

Welke ik bedoel?

Huh, voor het zelfde geld :S
Deze is 500 euro duurder hoor.......
4200 rpm :S
17 inch 8)7

Nee, dankje....

[ Voor 4% gewijzigd door Tralapo op 21-02-2008 18:08 ]

• virtualjoe
Iemand een idee hoe de afstandsbediening in VLC player werkend te maken? :?

Verwijderd

Ik had hier iets gelezen dat die afstandsbediening ook werkt in winamp, dus ik veronderstel dat die dan ook gaat werken in windows media player?

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 17:51:
[...]

Welke ik bedoel?

1400 euro voor een 17 inch laptop met maar 1440x900 resolutie? En een 4200rpm harde schijf? En maar 2GB geheugen?
Er zit dan wel een Blue-Ray rom in, maar die krengen (/schijfjes) zijn nu nog veel te duur.

En! dat ding weeg bijna 4KG!! 1,3KG meer dan de M1530 8)7

Verwijderd

Met de levertijden bij Dell lijkt het heel erg mee te vallen. Ik heb vorige week donderdag m'n M1530 besteld. Tot vandaag stond hij in pre-productie, maar vandaag stond hij plots in productie en vanavond ligt hij al bij UPS in Ierland (Limerick). En dat terwijl ik een verwachte leverdatum van 12-3 had bij de bestelling.

Dus het kan ook erg meevallen.
Ik had trouwens de volgende configuratie besteld: T7700, 3GB, 1680 x 1050 scherm, zwarte case.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 20:22:
Met de levertijden bij Dell lijkt het heel erg mee te vallen. Ik heb vorige week donderdag m'n M1530 besteld. Tot vandaag stond hij in pre-productie, maar vandaag stond hij plots in productie en vanavond ligt hij al bij UPS in Ierland (Limerick). En dat terwijl ik een verwachte leverdatum van 12-3 had bij de bestelling.

Dus het kan ook erg meevallen.
Ik had trouwens de volgende configuratie besteld: T7700, 3GB, 1680 x 1050 scherm, zwarte case.
Ja de stappen 3-4-5 gingen bij mij ook supersnel _/-\o_ 2 dagen ofzo. Het mailtje van Dell vertelt mij dat ik m 22-02 moet ontvangen, maar volgens UPS ligt hij samen met die van jou :P nog in limerick en krijg ik m 25-02 :'(
Nouja we zien morgen wel, ik zal ook een reviewtje plaatsen als ik m heb ;)

Verwijderd

Even mijn verhaal in het kort.

Ik heb op 22-1 een dell xps m1530 besteld.
config: t7500; 1440*900 160gig hd (7200rpm) red cover
Verwachte leverdatum 19-2 uitgesteld tot 12-3 ik wacht dus nu al een maand.

Kan iemand mij vertellen wat er bij dell aan de hand is want zelf kunnen ze het niet.
Eerst waren de beeldschermen op toen hardeschijven enz.

Misschien is er iemand die precies hetzelfde heeft?

• mygain
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 18:36:
Ik had hier iets gelezen dat die afstandsbediening ook werkt in winamp, dus ik veronderstel dat die dan ook gaat werken in windows media player?
De afstandsbediening werkt in windows media player, heb het zelf getest. Alhoewel ik alleen Play/pause kon doen. >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op 04-02-2008 mijn 1530 besteld, en heb hem vanmiddag binnen gekregen. Bijna alles is 100% in orde. Ik heb een 1680x1050 LG scherm er in gekregen, en die ziet er echt super uit! Mijn levering stond gepland voor 4 maart, dus ik heb hem bijna 2 weken te vroeg gekregen, maar mij hoor je niet klagen :D Wel raad ik aan om gelijk je videokaart drivers te updaten (tenmiste als je van plan ben er mee te gamen) want de performance gaat z'n 15% omhoog door alleen maar de nieuwe drivers te gebruiken.
Het enigste wat ik even wennen vindt is dat het scherm verder naar achter staan als dat ik gewend ben, omdat het schanier het scherm een stukje verder naar achter klapt. Dus hierdoor is het scherm ook wat lager als wanneer een scherm echt bovenop de laptop zit.
Het enigste minpuntje is dat ik een 2 polige adaptor heb gekregen, en best veel last heb van de tintelingen. Morgen maar even bellen met Dell om een 3 polige te regelen.
Ik heb alleen nog 1 vraagje, op de achterkant van je scherm (dus zeg maar de bovenkant als je je laptop dichtklapt, waar je dell logo zit) zit een soort van laagje. Dit is de gekleurde laag die ook de kleur van je laptop bepaald (bij mij dus midnight blue). Maar dit is niet hard plastic, maar een soort van rubber laag. Nou vraag ik mij af of je hier op den duur geen witte strepen op krijgt. Ik kan me bijvoorbeeld heel goed voorstellen dat deze laag wit uislaat als je er langsaf schaaft. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gekleurd laagje? Dat is denk ik wel in orde. Ik heb er nog geen kras op kunnen krijgen. (echt serieus geprobeerd om te kijken hoe duurzaam het was :+ )

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2008 04:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 16:55:
[...]

Hoe is het verhaal bij jou hiervoor verlopen dan? gebeld met XPS support? Hoelang geleden? Het gaat neem ik aan om de 1680?
Het is een heel lang verhaal geweest. Het is inderdaad de 1680. Onze account manager van Dell is er zelf ook nog achteraan gegaan.. Aangezien wij 4 dezelfde laptops hebben en wij deze alle 4 zouden terugsturen.. Ik zal vanmiddag nog wat posten als hij geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers :+
Zoals eerder vermeld bevestig ik nogmaals dat de datum die Dell opgeeft wel klopt, want hij ligt momenteel in Apeldoorn en wordt vandaag afgeleverd. Ik vond het wel snel gebeuren, op 4-02 besteld en op 22-02 geleverd terwijl de oorspronkelijke leverdatum 3-03 was :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mygain
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 00:20:
[...]
Wel raad ik aan om gelijk je videokaart drivers te updaten (tenmiste als je van plan ben er mee te gamen) want de performance gaat z'n 15% omhoog door alleen maar de nieuwe drivers te gebruiken.
[...]
Waar kan ik deze drivers vinden (welke moet ik kiezen op de nvidia site?), want windows update heeft ook een nvidia driver staan. Maar dat zal waarschijnlijk niet de nieuwste zijn.
[...]
Het enigste minpuntje is dat ik een 2 polige adaptor heb gekregen, en best veel last heb van de tintelingen. Morgen maar even bellen met Dell om een 3 polige te regelen.
[...]
Nu blijkt dat ik hier ook last van heb, ik heb gebeld en werd 4-5 keer doorgestuurd, en moest mijn verhaal in het engels kwijt aan de rep. 8)7
Maandag moet ik hem krijgen als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:23
Nvidia heeft geen 8600m drivers op hun site staan om de simpele reden dat de drivers sterk gekoppeld zijn aan de energiehuishouding (Hybernate, standby etc). Kortom Nvidia levert een standaard driver aan de laptop fabrikant die hem zo aanpast dat het klopt met het energiehuishouding.

Nu zijn er diverse koningen die zelf de nieuwste 8600 drivers modden voor mobiel gebruik, of hun 8600m modden zodat je er standaard drivers op kunt gebruiken. Vaak levert dit een performance boost op van 15% a 20%

Groot nadeel, je lappie kan waarschijnlijk niet meer in standby, sommige energieschema's werken niet etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Terror op 22-02-2008 11:22 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Heeft er iemand de ExpressCard Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio Sound Card bijbesteld via Dell?
Ik heb net in een online chat met een Dell medewerker te horen gekregen dat deze bij te bestellen is via Dell. Volgens mij is dan het probleem van Digital Out die alleen via HDMI beschikbaar is opgelost?
wat denken jullie hiervan? is dit een nuttige upgrade voor de mooie XPS M1530 om heb als volledig Media Center te benutten MET Dolby Digital?!

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
N-E-R-D schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:13:
Heeft er iemand de ExpressCard Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio Sound Card bijbesteld via Dell?
Ik heb net in een online chat met een Dell medewerker te horen gekregen dat deze bij te bestellen is via Dell. Volgens mij is dan het probleem van Digital Out die alleen via HDMI beschikbaar is opgelost?
wat denken jullie hiervan? is dit een nuttige upgrade voor de mooie XPS M1530 om heb als volledig Media Center te benutten MET Dolby Digital?!
Dat is dan toch helemaal ideaal voor jou als je het als media center wilt gebruiken? Ipv hdmi koppelen, sound over hdmi instellen of geluid kabeltjes inpluggen etc. hoe je nog alleen je afstandsbediening eruit te klikken xpress erin en gaan met die banaan.

Dus maw heb je er baadt bij, gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Liquid schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:37:
[...]

Dat is dan toch helemaal ideaal voor jou als je het als media center wilt gebruiken? Ipv hdmi koppelen, sound over hdmi instellen of geluid kabeltjes inpluggen etc. hoe je nog alleen je afstandsbediening eruit te klikken xpress erin en gaan met die banaan.

Dus maw heb je er baadt bij, gewoon doen.
Ja dat is ook zo, ik vroeg me alleen af of er al iemand ervaring heeft met deze plug-in?
Dit aangezien ik nog zit te twijfelen welke laptop ik wil kopen, en digital out (S/PDIF) wel een van mijn vereiste is.
Verder denk ik dat er hier een hoop meer mensen zitten die het jammer vinden dat je alleen via HDMI Digital Out (S/PDIF) hebt.
Mijn vraag is dus werkt het apparaat ook echt zo mooi als het doet lijken?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terror schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 11:21:
Nvidia heeft geen 8600m drivers op hun site staan om de simpele reden dat de drivers sterk gekoppeld zijn aan de energiehuishouding (Hybernate, standby etc). Kortom Nvidia levert een standaard driver aan de laptop fabrikant die hem zo aanpast dat het klopt met het energiehuishouding.

Nu zijn er diverse koningen die zelf de nieuwste 8600 drivers modden voor mobiel gebruik, of hun 8600m modden zodat je er standaard drivers op kunt gebruiken. Vaak levert dit een performance boost op van 15% a 20%

Groot nadeel, je lappie kan waarschijnlijk niet meer in standby, sommige energieschema's werken niet etc.
Oh, heb ik eigenlijk nog niet getest. Ik zal straks even testen of alle functies nog werken. En dan zal ik ook wel een linkje posten naar die drivers. Ik ben momenteel niet in de buurt van mijn laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-van-Meir
  • Laatst online: 06-02-2022
Dit was de eerste en laatste keer dat ik iets bij Dell heb besteld.

Orderdatum: 23 januari. De eerste geschatte leverdatum die ik toen te horen kreeg was 27 februari.....een maand dus, vond ik al wat aan de lange kant, maar vooruit. Kreeg ik vandaag een mail met het bericht dat de datum was verschoven naar 20 maart! Nog een maand langer dus. Ik heb ze opgebeld en gevraagd waar het aan lag. Hebben ze naar lang aandringen toch maar naar de fabriek gebeld en bleek er een onderdeel gewoon NOOIT meer leverbaar te zijn. Die nieuwe afleverdatum van 20 maart sloeg dus nergens op....de laptop is gewoon niet meer te maken.
Wat ik wel kon doen was een niewe order plaatsen en deze annuleren. Ik vertelde dat de kans dat ik een nieuwe laptop bij Dell zou gaan bestellen 0 was, tenzij er een financiele tegemoedkoming van hun kant richting mij zou komen...korting dus. Dit bleek niet mogelijk, na lang overleg met de afdeling verkoop. Jammer, leek me een mooi laptopje gezien de prijs-kwaliteit verhouding. Echter 1 grote fout, ik was vergeten de service mee tenemen bij kwaliteit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Peter-van-Meir schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 14:03:
Dit was de eerste en laatste keer dat ik iets bij Dell heb besteld.
Had je een XPS 1530 besteld? Om welk onderdeel ging het dan ?

[ Voor 66% gewijzigd door VonFoX op 22-02-2008 14:43 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Peter-van-Meir schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 14:03:
bleek er een onderdeel gewoon NOOIT meer leverbaar te zijn. Die nieuwe afleverdatum van 20 maart sloeg dus nergens op....de laptop is gewoon niet meer te maken.
Ik heb 'm al wel een tijdje naar tevredenheid, maar ben stiekem toch wel nieuwsgierig welk onderdeel dat is eigenlijk?

Wel jammer en raar dat ze je geen korting willen geven...
Over het algemeen doen ze daar tochniet heel moeilijk over (ligt er aan hoeveel je wil hebben uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VonFoX schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 14:42:
[...]

Had je een XPS 1530 besteld? Om welk onderdeel ging het dan ?
Vraag ik mij ook af, aangezien de mijne ook verzet is geweest ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Ik had dus hetzelfde (zie dit topic), en het gaan over één of andere adapter ding.
Ze bellen me als het goed is straks, dan zal ik nog eens precies vragen waar het om draaide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tralapo schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:05:
Ik had dus hetzelfde (zie dit topic), en het gaan over één of andere adapter ding.
Ze bellen me als het goed is straks, dan zal ik nog eens precies vragen waar het om draaide.
Dat zij mij dan maar een 2-pins adapter geven, mij maakt het toch nie uit aangezien hier en op school alles geaard is ...

Dat ik mss daarvoor nog eens 3 weken moet wachten ... :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Maar zoals het nu lijkt wordt dus geen enkele XPS M1530 die besteld is eind januari (die van mij 19-1 dus) meer geleverd..... Ze zijn weer heerlijk bezig :)
Ik ga ook zeker niet gewoon akkoord met nieuwe bestelling, ze moeten me wel echt iets bieden. Anders is het jammer en geld terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens...en meisjes..Ik vraag Dr. Google maar hij weet het ook niet...

Weten jullie misschien of er een nieuwe XPS komt of evt nieuwe hardware updates bekend zijn bij DELL op korte termijn? Ik neem aan dat een t9300 en misschien een nieuwe videokaart (misschien een 9600 gt?) op de loer licht, het zou het wachten waard zijn denk ik? :P

In denk dat qua processor een bto een znote of compal in opzicht van Dell iets voorlopen, dus Dell moet op korte termijn een move maken denk ik?

Misschien dat iemand hier wat nieuws over heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-van-Meir
  • Laatst online: 06-02-2022
Het ging inderdaad om een XPS 1530, het onderdeel kon hij helaas niet noemen... :?
Maar goed, ben nu driftig aan het zoeken naar een alternatiefje, geen Dell in ieder geval. Weet dat het niet op dit topic hoort, maar is de Sony Vaio FZ31Z of FZ31S geen goed alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Ik keek net op de dell website naar een extra accu.
Toen ik de laptop bestelde kon ik accu's extra telefonisch erbij laten doen. 35 euro voor de 6-cell en 58 euro voor de 9-cell.

Nu zijn ze ook beschikbaar via de website.
105 euro voor de 6-cell en 157 euro voor de 9-cell.

Wat een prijzen! Dus tipje voor mensen die meer batt. willen. Bestel ze er direct bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tralapo schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:18:
Maar zoals het nu lijkt wordt dus geen enkele XPS M1530 die besteld is eind januari (die van mij 19-1 dus) meer geleverd..... Ze zijn weer heerlijk bezig :)
Ik ga ook zeker niet gewoon akkoord met nieuwe bestelling, ze moeten me wel echt iets bieden. Anders is het jammer en geld terug!
Ik heb net gebeld voor een grondige uitleg, en dit blijkt niet zo te zijn. Kan natuurlijk ook zijn dat ze het gewoon ontkennen ... mijn laptop is alleszins enkel uitgesteld.

De reden van uitstelling was eerst de adapters (ondertss opgelost), dan de grafische kaarten (ondertss ook opgelost) en nu iets met het glas van de schermen. Voor een compensatie moest ik mijn contactpersoon (die mij volgende woensdag terug belt) vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ladies hij is binnen _/-\o_

Op 4 Februari besteld en 22 Februari binnen, de leverdatum was 3 Maart 8)7

Supermooi dat rood echt niet normaal :9 Hij kwam dus met Vista Ultimate, dat was wel een beetje wennen. Ik heb gelijk mcafee eraf gegooid en avast antivirus geinstalleerd. De fingerprint reader doet het ook goed, ik kan ermee inloggen op windows en op websites. De bloatware van Dell heb ik er niet afgegooid, ik moet eerst nog kijken wat ik wil gebruiken en wat niet. De laptop is over het algemeen lekker snel, dus dat zit wel snor }:O

Hardwarematig moet ik zeggen dat de hardeschijf (Seagate 200gb 7200rpm) wel luidruchtig was. Dit heb ik deels verholpen door Quiet mode in de bios aan te zetten. Op notebookreview stond ook dat performance mode het stilste was, maar die heb ik nog niet geprobeerd. De linkerpalmrest wordt wel warm door de HDD, maar het is niet echt hinderlijk. Het scherm is een LG O+ . Het valt me op dat de laatste tijd alleen maar LG schermen worden geleverd, ik heb geen dode pixels of bleeding of whatsoever. Wifi en bluetooth werken goed, de afstandsbediening ook. Spellen en zware applicaties heb ik nog niet geprobeerd, daar zal ik ook nog het een en ander over melden als de tijd rijp is }:O

Wat ook leuk is is het hoesje waarin hij geleverd wordt, al ben ik een beetje bang voor de magneten die erin zitten... De oordopjes zijn ook lekker fijn. Ik heb er ongeveer 3 uurtjes mee gespeeld en tot nu toe heb ik geen negatieve punten van deze laptop kunnen ontdekken.

De temps zijn bij een beetje surfen en windowsupdate+msn:
CPU rond de 52 graden
GPU rond de 60 graden
HDD rond de 43 graden

Ik ga weer verder :) Als je vragen hebt stel ze gerust :>

Edit: Ik heb een 2 pins adapter maar ik voel geen tintelingen of schokken. Als ik er met de buitenkant van mn hand overheen ga voelt het wel ruw aan, op de accu voel ik dit niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2008 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gek dat je M1530 zoveel vertraging heeft. Ik heb de mijne vorige week (half februari) pas besteld en die wordt maandag al geleverd. Het ligt dus blijkbaar aan de configuratie die je hebt gekozen.
Ik had een T7700, 200 GB, 3MB intern, zwarte case en 1680 scherm. Dat is blijkbaar alllemaal gewoon op voorraad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:54

Q-bone

Dusss...

wat voor reso heb je eigen alixp?

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 00:20:
Ik heb op 04-02-2008 mijn 1530 besteld, en heb hem vanmiddag binnen gekregen. Bijna alles is 100% in orde. Ik heb een 1680x1050 LG scherm er in gekregen, en die ziet er echt super uit! Mijn levering stond gepland voor 4 maart, dus ik heb hem bijna 2 weken te vroeg gekregen, maar mij hoor je niet klagen :D Wel raad ik aan om gelijk je videokaart drivers te updaten (tenmiste als je van plan ben er mee te gamen) want de performance gaat z'n 15% omhoog door alleen maar de nieuwe drivers te gebruiken.
Het enigste wat ik even wennen vindt is dat het scherm verder naar achter staan als dat ik gewend ben, omdat het schanier het scherm een stukje verder naar achter klapt. Dus hierdoor is het scherm ook wat lager als wanneer een scherm echt bovenop de laptop zit.
Ik heb alleen nog 1 vraagje, op de achterkant van je scherm (dus zeg maar de bovenkant als je je laptop dichtklapt, waar je dell logo zit) zit een soort van laagje. Dit is de gekleurde laag die ook de kleur van je laptop bepaald (bij mij dus midnight blue). Maar dit is niet hard plastic, maar een soort van rubber laag. Nou vraag ik mij af of je hier op den duur geen witte strepen op krijgt. Ik kan me bijvoorbeeld heel goed voorstellen dat deze laag wit uislaat als je er langsaf schaaft. Iemand hier ervaring mee?
Welke nieuwe videokaart drivers heb je dan geïnstalleerd? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Q-bone schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 16:04:
wat voor reso heb je eigen alixp?
Ja war voor resolutie heb je? en wat zijn je andere specificatie's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:54:
Ladies hij is binnen _/-\o_

Op 4 Februari besteld en 22 Februari binnen, de leverdatum was 3 Maart 8)7

Supermooi dat rood echt niet normaal :9 Hij kwam dus met Vista Ultimate, dat was wel een beetje wennen. Ik heb gelijk mcafee eraf gegooid en avast antivirus geinstalleerd. De fingerprint reader doet het ook goed, ik kan ermee inloggen op windows en op websites. De bloatware van Dell heb ik er niet afgegooid, ik moet eerst nog kijken wat ik wil gebruiken en wat niet. De laptop is over het algemeen lekker snel, dus dat zit wel snor }:O

Hardwarematig moet ik zeggen dat de hardeschijf (Seagate 200gb 7200rpm) wel luidruchtig was. Dit heb ik deels verholpen door Quiet mode in de bios aan te zetten. Op notebookreview stond ook dat performance mode het stilste was, maar die heb ik nog niet geprobeerd. De linkerpalmrest wordt wel warm door de HDD, maar het is niet echt hinderlijk. Het scherm is een LG O+ . Het valt me op dat de laatste tijd alleen maar LG schermen worden geleverd, ik heb geen dode pixels of bleeding of whatsoever. Wifi en bluetooth werken goed, de afstandsbediening ook. Spellen en zware applicaties heb ik nog niet geprobeerd, daar zal ik ook nog het een en ander over melden als de tijd rijp is }:O

Wat ook leuk is is het hoesje waarin hij geleverd wordt, al ben ik een beetje bang voor de magneten die erin zitten... De oordopjes zijn ook lekker fijn. Ik heb er ongeveer 3 uurtjes mee gespeeld en tot nu toe heb ik geen negatieve punten van deze laptop kunnen ontdekken.

De temps zijn bij een beetje surfen en windowsupdate+msn:
CPU rond de 52 graden
GPU rond de 60 graden
HDD rond de 43 graden

Ik ga weer verder :) Als je vragen hebt stel ze gerust :>

Edit: Ik heb een 2 pins adapter maar ik voel geen tintelingen of schokken. Als ik er met de buitenkant van mn hand overheen ga voelt het wel ruw aan, op de accu voel ik dit niet.
Kan jij even op jouw order (pdf bestand die je via de mail kreeg) kijken, welk referentie/partnummer jij had bij jouw 1680x1050 WSXGA+ scherm? Het referentie nummer bestaat uit 8 cijfers: xxx-xxxxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 1440x900 besteld :) en voor de rest:

T7250
2gb ram
8600gt
200gb 7200rpm
Wireless N+Bluetooth
Product Red met Vista Ultimate

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2008 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Nou, Dell heeft mij vanmiddag dus niet gebeld, wat wel duidelijk afgesproken was gisteren.
Ze moeten het nu écht niet nóg erger gaan maken, want dan wil ik hem gratis ofzo!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tralapo schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 20:17:
Nou, Dell heeft mij vanmiddag dus niet gebeld, wat wel duidelijk afgesproken was gisteren.
Ze moeten het nu écht niet nóg erger gaan maken, want dan wil ik hem gratis ofzo!! :(
Ze zouden mij ook zogenaamd bellen.. :( (gister)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-07 16:33
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 19:13:
Ik heb de 1440x900 besteld :) en voor de rest:

T7250
2gb ram
8600gt
200gb 7200rpm
Wireless N+Bluetooth
Product Red met Vista Ultimate
Precies hetzelfde besteld alleen de grotere resolutie en de 250GB 5400rpm HD..
Staat er nu (product red) gegraveerd in de behuizing van t toetsenbord??
Voor de rest buiten wallpapers nog extra product red dingen??

Ik krijg m dinsdag al. Bij mn order staat 18-3 en besteld op 14-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik belde zeiden ze dat er alleen nog LG schermen worden geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 21:27:
[...]

Ze zouden mij ook zogenaamd bellen.. :( (gister)
Vreemd. Mij hebben ze nog wel gebeld. Onaangekondigd om te vragen hoe ik de service vond. (Tech support belde echt zelf, dus niet zomaar een call center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Wat een kudde gedrag hier zeg wat merk scherm betreft }:O
De meeste uitval zit in de LG/Philips schermen.
Wees blij als je er een hebt en het goed doet, maar doe mij maar een Samsung.

Vandaag zelfs nog een AU optronics oid scherm gezien naast een Samsung en een LG/Philips scherm, en ik moet eerlijk zeggen dat ik voor de Samsung zou kiezen.
En ik zie ze dagelijks van verschillende configuraties.
De AU optronics was ietsje donkerder, maar niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
MarElo schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 22:14:

Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Ik wil bijna zeggen de bron zelf, maar ik zit er niet ver van af in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Mijn lg/philips is idd kapot geweest, dus ik vraag gewoon naar de bron van jouw informatie.
Je nieuwe antwoord is namelijk niet duidelijker dan je vorige aanname.

[ Voor 23% gewijzigd door Liquid op 22-02-2008 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
MarElo schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 22:23:
[...]

Ik wil bijna zeggen de bron zelf, maar ik zit er niet ver van af in ieder geval
Dat is geen antwoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RSD1982 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 21:27:
[...]

Precies hetzelfde besteld alleen de grotere resolutie en de 250GB 5400rpm HD..
Staat er nu (product red) gegraveerd in de behuizing van t toetsenbord??
Voor de rest buiten wallpapers nog extra product red dingen??

Ik krijg m dinsdag al. Bij mn order staat 18-3 en besteld op 14-2
Ja er staar (Dell)red op en op de rode behuizing na, geen verdere extra red dingen :P
Ik zal morgen we een paar shots posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarElo schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 22:14:
Wat een kudde gedrag hier zeg wat merk scherm betreft }:O
Wees blij als je er een hebt en het goed doet, maar doe mij maar een Samsung.

Vandaag zelfs nog een AU optronics oid scherm gezien naast een Samsung en een LG/Philips scherm, en ik moet eerlijk zeggen dat ik voor de Samsung zou kiezen.
En ik zie ze dagelijks van verschillende configuraties.
De AU optronics was ietsje donkerder, maar niet storend.
Werk je bij Dell ofzo? :)

Hoe zit het dan met de CPT´s? Ik ben denk ik een van de weinige met een cpt. Er is wel wat backlight bleeding, maar niet storend en ik ben er best tevreden over. Toen ik hem net had en hem nergens mee kon vergelijken wilde ik een ander scherm, maar op het kleine helderheidsverschil onderaan na (ong een halve cm) is het een goed scherm.

Nog een vraagje aan iedereen hier. Werkt de engelse online xps chat wel? Er staat altijd dat er geen plek is en dat ik het opnieuw moet proberen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2008 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaiGht
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-09 10:31
Base
Intel® Core 153;2 Duo Processor T7250 (2,00 GHz, 800 MHz FSB, 2 MB L2-cache)
Geheugen
2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024]
Toetsenbord
VS/Internationaal - Intern toetsenbord (QWERTY)
Grafische kaart
NVIDIA® GeForce 153; Go 8600M GT met 256 MB toegewezen grafisch geheugen
Harde schijf
200 GB (7.200 rpm) SATA harde schijf
Besturingssysteem
Legitieme Windows Vista Home Premium - Nederlands
Modem
Geen modem
Optische stations
Vast 8x DVD+/-RW-station met dunne laadsleuf, inclusief software
Draadloze connectiviteit
Intel® Wireless-N-minikaart van de volgende generatie - Europa - Core 2 Duo Processors
Verzendingsdocumenten
Dutch Documentation with European Power Cord - 3 PIN
Gedis-pakketreferentie
N02X5305
Microsoft-software
Microsoft® Works 8.0 - Nederlands
Standaardondersteuning
Basisgarantie - 1 jaar XPS Premium hardwaresupport (incl.support on-site en voor games)
Ondersteuningsdiensten
Basisgarantie - 1 jaar hardwaresupport, Next Business Day
Beveiligingssoftware
Geen beveiliging/antivirusbeveiliging - Nederlands
Voeding
AC Adapter 90W - 3 Pin
Bluetooth
Wireless 355 Bluetooth 2.0-module (tot 3 Mbps) met Enhanced Data rate - Eur
Bestelgegevens
Inspiron-bestelling - Nederland
Primaire Batterij
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 W/h)
Draagtassen
Geen draagtas
Biometric Identification
Biometrische vingerafdruklezer met ZWART accent
Systeemmedia
DVD met hulpbronnen - diagnosemiddelen en drivers
Keuze uit kleuren
2,0 megapixel camera & Tuxedo Black voor CCFL-beeldscherm
Accidental Damage Support
Geen Accidental Damage-support
Tv-tuners
Reisafstandsbediening
Bestelling via internet bij Dell
Bestelling via internet bij Dell
LCD-scherm
15,4-inch WXGA+ (1.440 x 900) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife
Prijs:
€ 710,59
Leveringskosten:
€ 0,00
BTW:
€ 135,01
Totaalprijs:
€ 845,60

Happa besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

hoe kom je aan die prijs? op de site krijg ik dat echt niet voor elkaar...

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Q-bone schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 11:35:
hoe kom je aan die prijs? op de site krijg ik dat echt niet voor elkaar...
Door 10% + 5% bonnen gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

hmm nice, zelf heb ik er een besteld met t7500 en 3 jaar garantie (garantie voor alles^^) voor 150 euro meer...

bla?

Pagina: 1 ... 16 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Dell XPS 1530 ervaringen topic. Gelieve géén 1330 gerelateerde zaken hier plaatsen! Tevens zijn meldingen over 'Ik heb 'm ook besteld! Hoelang moet ik nog wachten?' helemaal niet interessant, het product komt echt wel; posten daarover in dit topic zal de levertijd echt niet doen verkorten ;).