[Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 20 Laatste
Acties:
  • 112.213 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Q-bone schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 12:03:
hmm nice, zelf heb ik er een besteld met t7500 en 3 jaar garantie (garantie voor alles^^) voor 150 euro meer...
Dus jij hebt een M1530 met 1440x900, 200GB7200rpm, T7500, 9-cell EN 3 jaar garantie voor 1000 euro? Dan mag jij mij eens vertellen hoe je dat gedaan hebt dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Word wel aantrekkelijk met die kortingen, twijfel alleen nog of het wel voldoet aan mijn verwachtingen, lol..even de vorige 64 paginas lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:08

Q-bone

Dusss...

niet bij dell zelf bestellen maar via een dell value reseller... .

Bestelling heb ik nog niet binnen, plus dat ik nog moet zien hoe de garantie geregeld wordt... wanneer ik de laptop binnen heb (vermoed volgende week) dan laat ik het horen...

pm me anders maar...

[ Voor 20% gewijzigd door Q-bone op 23-02-2008 14:09 ]

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Je hebt geen PM aan staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

oops nu wel 8)7

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net één besteld!

Specs:

Intel® Core™2 Duo Processor T7250 (2,00 GHz, 800 MHz FSB, 2 MB L2-cache)
3.072 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [1x2048+1x1024]
NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT met 256 MB toegewezen grafisch geheugen
250 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 W/h)
15.4" UltraSharp™ Widescreen WSXGA+ (1680x1050) TFT Display with TrueLife™

Verder alles standaard, alleen die hd moet ik nog achteraan bellen. Kijken of dat achteraf nog een 7200rpm kan worden.

10% en 5% bonnen uit het "dell waardebonnen? (coupons)" topic gebruikt werkte direct en hoefde achteraf niets in te vullen. Totaal € 948,20 incl. btw.

Iedereen bedankt voor het delen van ervaringen/aanbevelingen erg nuttig topic! :)

Edit: prijs toegevoegd

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2008 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David90
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-08 16:31
Misschien interessant voor iedereen die ook geïnteresseerd is in de ProductRed van de 1530:
Gebruik in plaats van de standaard beginconfiguratie (NLDHSONL-N02X5308) eens E-value NLDHSONL-N02X5309 (wat dus standaard niet op de site staat) en sta ook versteld van het prijsverschil (nadat je de eerste even zwaar geupgrade hebt natuurlijk :P).

Ter illustratie:
T7500
8600gt
200gb 7200 rpm
3gb ram
1440 x 900
9 cell accu
vista ultimate
etc. etc.

voor, jawel, onder de 1000 euro :Y) (990 nogwat en met coupons natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Hmm, ik kan hem nu met T7500 krijgen voor dezelfde prijs als mijn oude bestelling.
Heb vanochtend een klacht mail gestuurd naar Dell dat ze me gewoon niet terugbellen en wat andere dingen, maar denk dat ik geld terug vraag als ze me vragen wat te doen. Tenzij ze me even een goed bod doen natuurlijk, maar dat betwijfel ik ondertussen. Fijn dat de kortingsbonnen er weer zijn iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

is er niemand die voor 3 jaar onsite garantie kiest? lijkt mij toch op zijn minst wel goed, met de ervaringen hier ^^

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Q-bone schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 16:11:
is er niemand die voor 3 jaar onsite garantie kiest? lijkt mij toch op zijn minst wel goed, met de ervaringen hier ^^
Ik :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik advies wil vragen over wat ik met een bepaalde configuratie allemaal kan bijv voor spellen, kan dat ook gewoon in dit topic ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 16:35:
als ik advies wil vragen over wat ik met een bepaalde configuratie allemaal kan bijv voor spellen, kan dat ook gewoon in dit topic ?
Er zijn toch genoeg reviews te vinden over de M1530 en ook reviews over de 8600GT M? Bijvoorbeeld in het Zepto topic zie je genoeg benchmark over de Nvidia 8600GT, 3dmarkscores, hoeveel fps per spel enzovoort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag dit ding erop aansluiten: http://nl.europe.creative...ategory=669&product=16642 samen met een Logitech Z-5500, gaat dat goed werken op mijn M1530?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

David90 schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 15:54:
Misschien interessant voor iedereen die ook geïnteresseerd is in de ProductRed van de 1530:
Gebruik in plaats van de standaard beginconfiguratie (NLDHSONL-N02X5308) eens E-value NLDHSONL-N02X5309 (wat dus standaard niet op de site staat) en sta ook versteld van het prijsverschil (nadat je de eerste even zwaar geupgrade hebt natuurlijk :P).
Woow,, ik heb het even gecheckt, maar het is echt groot prijsverschil!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bechown
  • Laatst online: 09-05-2023
Dell werkt goed door in het weekend.. staat vandaag in ene in stap 4.. Had ik ff niet verwacht.. Doordat het zolang duurde zat ik zwaar te denken om te annuleren.. 2-2 besteld t7500 200GB 7200rpm WSXGA+ scherm.. Will keep you informed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
2-2 besteld? En dan vinden dat het lang duurt? pfff, was het maar zo!
Ik wacht nu al bijna 1,5 maand, en hij gaat dus niet komen, en moet dus opnieuw een maand wachten.
Dát is pas lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bechown
  • Laatst online: 09-05-2023
Tralapo schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 22:45:
Ik wacht nu al bijna 1,5 maand, en hij gaat dus niet komen, en moet dus opnieuw een maand wachten.
Dát is pas lang.
Verwachte datum was 3-3.. Maar aangezien dat een standaard gegenereerde datum is ging ik er vanuit dat het langer ging duren omdat er geen duidelijkheid was over de onderdelen.. 30 dagen voor een order vind ik lang ja.. Als ik hem volgende week krijg dan is dat redelijk.. Ik plaatste de order met de gedachte dat eerder ook gewoon haalbaar moest zijn voor een populaire lijn.. Had ook nog geen ervaring met dell ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Ik sta op het punt een Dell XPS M1530 aan te schaffen en heb een aantal vragen..

[quote]David90 schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 15:54:

(Tekst verwijderd)
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 20:46:
[...]

Woow,, ik heb het even gecheckt, maar het is echt groot prijsverschil!!
- Is er iemand die weet waar men dergelijk E-value Codes vandaan kan halen? Op welke manier verkrijgt men die, anders dan standaard advertenties (die ik blijkbaar nooit zie/ krijg..) Dennis, mag ik vragen hoe je aan die code komt? Aangezien deze wellicht non-standaard zijn.. Het is een mooie 'aanbieding', dus al daar meer van zijn.. ;) Zouden er misschien complicaties kunnen optreden, bijvoorbeeld verschil in levertijd, anders dan standaard? Alvast mijn dank!!

- Ja, ik vroeg me dit ook al af.. Een tweetal vragen..

1) De 'uitbreiding' van de garantie (aantal jaren), incl. online support e.d.., dit betreft toch niet slechts online support, maar temeer dat men bij harware problemen, indien noodzakelijk ook de repairs en onderdelen gewoon vergoed krijgt/ dit onder de garantie valt en gratis is? In hoeverre is dat dan te vergelijken met de kennis/ knowhow die men elders verkrijgt? Dat is toch niet primair de inslag van de betreffende garantie dan, of wel?

2) Ik las ergens dat iemand de uitbreiding geld verspilling vond, daar het beter/ goedkoper is om na een x aantal weken/ maanden ,,voor slechts 50 euro een extra jaar garantie te verkrijgen.." (excuses, quote kwijt) Klopt dat? Ofwel, in hoeverre is het aan te raden om direct die extra paar honderd euro te investeren in garantie voor 3-4 jaar? (gezien de disproportionaliteit van de extra kosten naar het aantal jaar/ afnemend per jaar). Alvast mijn dank voor enige info..!! :)

O ja, nu ik toch bezig ben.. :) Zit te denken om de 1680 versie voor het beeldscherm te nemen.. Is er iemand met een value-for-money opinie betreft 1440 vs. 1680. Terzijde: ik heb een Samsung LE32R72B 32" HDMI extern beeldscherm, o.a. voor games..!! Nogmaals, thanks voor elke info!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

< Dubbele reply > Excuus!!

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2008 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Langrarian, ik kwam aan die code via David,
David90 schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 15:54:

Ter illustratie:
T7500
8600gt
200gb 7200 rpm
3gb ram
1440 x 900
9 cell accu
vista ultimate
etc. etc.

voor, jawel, onder de 1000 euro :Y) (990 nogwat en met coupons natuurlijk)
Verder weet ik niet of er nog meer dergelijke code's zijn, je zou eens met de cijfers kunnen spelen.
NLDHSONL-N02X5308
NLDHSONL-N02X5309
(verschil is de laatste cijfer) zet er eens een 7 neer, of een 6 op het eind, wat geeft ie dan aan?

Ik zal er zelf ook nog eens mee spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt leuk, die resellers-code, maar als je de zaken eens goed op een rijtje zet... dan lijkt het er op dat de rode M1530 gewoon een stuk duurder is. Ik heb drie maal een prijs berekend voor mijn eigen keuze (T7700, 3 GB, 200 GB harde schijf, 9 cell accu, DVD, 1680 scherm).

Bij de gewone rode M1530 kom ik dan uit op E 1501,80 (nadat er E70 korting af is gegaan)
Bij de 5309 code uit dit topic kom ik voor de rode versie uit op E 1388,99 (nadat er E 100 korting af is gegaan)
Maar... bij de zwarte of donkerblauwe versie kom ik uit op E 1.339 (nadat er E120 korting af is gegaan).

Ik heb bij alle berekeningen verder geen kortingsbonnen gebruikt.

Het lijkt er dus op dat de rode versie gewoon een flink stuk duurder is. Met de resellers-code wordt hij een stuk goedkoper, maar hij is dan nog steeds duurder dan de zwarte of donkerblauwe versie. Handig om te weten als je dat bestelt!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2008 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt ja, de rode versie is een beetje duurder, maar dat zal waarschijnlijk gaan omdat je met deze versie een aantal "mensenlevens" kan redden volgens Dell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 01:58:

(Tekst verwijderd)

- Ja, is een idee ja, echter niet de intentie denk ik.. Die codes komen voor een bepaalde reden ergens terecht, wil graag weten waar en waarom, en wat de implicaties zijn.. Ik zal het echter ook even probereren.. ;)

[quote]Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 11:43:

(Tekst verwijderd)

- Ja, ik heb dat ook ondervonden, echter zonder die code, dus de 'normale' PRODUCTRED configuratie! Als ik de betreffende code van David gebruik voor mijn configuratie, incl. kortingsbonnen, kom ik goedkoper uit, zo'n E60 voor PRODUCTRED vs. standaard incl. Ultimate. Da's bovendien 35 euro meer dan mijn normale configuratie, PRODUCTRED vs. helemaal standaard, echter nu incl. Vista Ultimate ipv Vista Home Premium. De upgrade naar Ultimate heeft met de code dus een (impliciete) meerprijs van slechts 35 euro, ipv de standaard 130 euro! Tja, das de overweging waard denk ik..!! :) Tis wel vreemd dat dat niet voor jouw configuratie geldt, tenzij er verschillende meerprijzen/ minderprijzen worden gehanteerd in jouw configuratie.. Zo zag ik al wel dat de upgrade naar een T7700 ineens 10E meer koste.. Verder lijkt het me aardig standaard en lijken de meer-/minder prijzen hetzelfde..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2008 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tralapo schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 22:45:
Dát is pas lang.
Je moet maw 2,5 maand wachten?
Dan stel ik voor dat je ze eens wijst op het contract dat je met hun hebt afgesloten, daar staat namelijk in dat het max 2 maanden mag duren ... ;)

Ik heb het hun al gezegd aan de telefoon, maar mijn is (gelukkig) nog niet over de 2 maand gegaan.

*edit* het hangt er dus vanaf of jij akkoord ging met een verlenging of niet ... ;)

"5.3
Indien Producten ontbreken, beschadigd zijn of een verkeerd product is geleverd, dient dit te
worden aangegeven op de ontvangstbevestiging alvorens deze wordt ondertekend. Dell zal de
bestelling van de Consument binnen uiterlijk 60 kalenderdagen, volgend op de dag dat de
bestelling is geplaatst, uitvoeren. Indien Dell binnen deze periode niet kan leveren vanwege
omstandigheden die onder haar controle liggen, zal de overeenkomst met de Consument
automatisch worden ontbonden, tenzij de partijen voor het aflopen van de 60 dagen een
verlenging overeenkomen.
Dell zal het betaalde bedrag zo spoedig mogelijk, in ieder geval binnen
30 dagen, terugbetalen zoals omschreven in Dell’s Refund Policy. Indien een Consument niet
akkoord gaat met een verlenging maar de Producten toch nog ontvangt dan zal ieder gebruik van
de Producten worden beschouwd als diens acceptatie van een nieuw contract onder dezelfde
financiële en overige voorwaarden (behalve de Leveringsdatum).

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2008 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Atrox: hij zegt dat hij maar 1,5 maand wacht. Niet 2,5 maand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 14:59:
Atrox: hij zegt dat hij maar 1,5 maand wacht. Niet 2,5 maand...
Ja, maar hij zegt ook dat hij wss weer een maand zal moeten wachten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 01:58:
Langrarian, ik kwam aan die code via David,

[...]

Verder weet ik niet of er nog meer dergelijke code's zijn, je zou eens met de cijfers kunnen spelen.
NLDHSONL-N02X5308
NLDHSONL-N02X5309
(verschil is de laatste cijfer) zet er eens een 7 neer, of een 6 op het eind, wat geeft ie dan aan?

Ik zal er zelf ook nog eens mee spelen!
- Heb even gekeken..

Een 01 Code (laatste 2 cijfers) geeft toegang tot een M1530 config, waarbij men diverse extra's heeft, eigenlijk het pure basis systeem, zoals meer keuze in MEM (vanaf 1024) en HDD (vanaf 80GB, 5400rpm), maar mist een 3GB MEM optie, bluetooth keuze, maar Intel Pro Wireless.. Vanaf 779 euro, echter geen standaard kortingen.. Van daaruit upgraden naar een beter systeem is zeer prijzig, echter kunnen mensen die liever zelf hun laptop upgraden met eigen (betere/ goedkopere) hardware voor de absolute basis kiezen, met enkel meerwaarde uit bijv. voordeeltjes e.d.

Een 06 Code geeft toegang tot een vrij duurdere versie volgens mij.. Verder heb ik geen E-Value codes gespot door trial&error..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 15:03:
Ja, maar hij zegt ook dat hij wss weer een maand zal moeten wachten ...
Nee... Hij zegt dat ie een maand moet wachten bij een nieuwe bestelling. En dan gaat die 60dagen regel dus niet op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik heb een vraagje voor jullie. Ik wil een dus een xps1530 gaan bestellen. Nu wil ik er een hoesje van belkin bij bestellen (deze). Mijn vraag is of iemand ervaring met deze dingen heeft, en of een widescreen laptop erin past. Hij ziet er namelijk erg vierkant uit wat mij betreft...

/edit. ik zie nu op de foto's in de startpost dat daar ook een of ander hoesje bij ligt. Krijg je er een hoes voor je laptop bij oid, of is die er apart bij besteld?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2008 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:30:
Jongens...en meisjes..Ik vraag Dr. Google maar hij weet het ook niet...

Weten jullie misschien of er een nieuwe XPS komt of evt nieuwe hardware updates bekend zijn bij DELL op korte termijn? Ik neem aan dat een t9300 en misschien een nieuwe videokaart (misschien een 9600 gt?) op de loer licht, het zou het wachten waard zijn denk ik? :P

In denk dat qua processor een bto een znote of compal in opzicht van Dell iets voorlopen, dus Dell moet op korte termijn een move maken denk ik?

Misschien dat iemand hier wat nieuws over heeft?
Kan iemand mij meer vertellen? Ik ben namelijk van plan om ook 1 te bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:27

Fjeze

AllesPerfect!

Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 18:13:
Ik wil graag dit ding erop aansluiten: http://nl.europe.creative...ategory=669&product=16642 samen met een Logitech Z-5500, gaat dat goed werken op mijn M1530?
Ja ik ben ook heel erg benieuwd of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben? Ik wil namelijk ook de Laptop aan sluiten op mijn LCD TV cia HDMI en dan via dit kastje d.m.v. een optische kabel aansluiten op mijn Logitech Z-5500 voor Dolby Digital.
weet iemand of dit gaat werken? Ik denk dat er veel mensen hier mee geholpen zijn aangezien de Dell M1530 standaard geen S/PDIF uitgang heeft!

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 16:25:
Hey, ik heb een vraagje voor jullie. Ik wil een dus een xps1530 gaan bestellen. Nu wil ik er een hoesje van belkin bij bestellen (deze). Mijn vraag is of iemand ervaring met deze dingen heeft, en of een widescreen laptop erin past. Hij ziet er namelijk erg vierkant uit wat mij betreft...

/edit. ik zie nu op de foto's in de startpost dat daar ook een of ander hoesje bij ligt. Krijg je er een hoes voor je laptop bij oid, of is die er apart bij besteld?
Die hoes zit er standaard bij ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En is dat een beetje een fatsoenlijk ding of beschermt die helemaal niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is bij iedereen die Wireless connection van slechte kwaliteit of enkel bij sommige gebruikers?
Mss dat ik een wireless router koop voor mijn laptop ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 18:40:
Is bij iedereen die Wireless connection van slechte kwaliteit of enkel bij sommige gebruikers?
Hoe kom je er bij dat de draadloze verbinding van slechte kwaliteit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 18:11:
En is dat een beetje een fatsoenlijk ding of beschermt die helemaal niks?
Beschermt erg goed moet ik zeggen. Goede kwaliteit hoes. Je kan altijd nog een andere hoes kopen als je hem niet goed genoeg vindt.
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 18:40:
Nog geen probleem gehad met de wireless-N van intel. Ding werkt als een tiet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Met de wireless-n is er niet zo veel mis, maar in bepaalde situaties verlies ik continue verbinding.
Met observatie ben ik er achtergekomen dat het komt door een andere intel wirelesskaartje die stoort met die van mij. Elke keer als een bepaalde laptop zijn wireless aangaat, dan verlies ik de stabiliteit. Heel raar, maar nog niet kunnen vinden waar het aan ligt. Het zijn twee verschillende laptops met beide eenzelfde intel wireless b kaartje.

Voor de rest werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 18:52:
[...]

Hoe kom je er bij dat de draadloze verbinding van slechte kwaliteit is?
Slechte kwaliteit is mss slecht geformuleerd. Ik had namelijk gelezen dat bij een aantal personen de verbinding om de 5 min. wegviel.

Maar nu weet ik genoeg dankzij de reactie hierboven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist besteld:
Product Red T7500, 3.072 MB, Go 8600M, 200 GB (7.200 rpm), Vista™ Ultimate - Dutch - PRODUCT RED, Intel® Wireless-N-minikaart, 9-cel lithium-ion, 15,4-inch WXGA+ (1.440 x 900.
En het belangrijkste: Totaalprijs: € 990,94

Ben erg benieuwd hoe hij gaat bevallen, wordt mijn eerste Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe heb jij een rode kunnen bestellen dan? Ik kon alleen maar kiezen tussen blauw en zwart terwijl ik eigenlijk ook een rode wilde... En ik heb mijn bestelling 2 uur geleden geplaatst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 20:27:
Hoe heb jij een rode kunnen bestellen dan? Ik kon alleen maar kiezen tussen blauw en zwart terwijl ik eigenlijk ook een rode wilde... En ik heb mijn bestelling 2 uur geleden geplaatst
Via de telefoon kan je een rode kiezen (geen extra kosten) ;) Heb ik trouwens ook gedaan, alleen ik wacht nog even met betalen tot en met woensdag; ik wil even de nieuwe aanbiedingen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik zie nu ook op de website dat je een apart onderdeel hebt voor een rode. Ik wacht ook nog even tot woensdag met betalen om te kijken of er wat veranderd. Ik heb nu alleen die 5% en die 10% kortingscoupon en die is maar tot de 27e geldig. Ik heb dus al wel besteld maar nog niet betaald. Zou dat woensdag nog uitmaken denken jullie? Zelf denk ik van niet omdat ik de order al in de mail heb staan en het allemaal toch automatisch gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ silmaril8: maar kun jij dan zowel de 10% als de 5% code aan de verkoper geven? Mijn code voor de ze config komt van David, -edit on- dan de 10 en 5% erover heen die uit het couponentopic komt -edit off- begin v.d. pagina. Daarnaast dezelfde config met normale vista is maar 35 euro goedkoper. Dus geen slechte deal vind ik. Daarnaast kan ik elke week weer wachten of er een nieuwe config. komt. Tsja dan blijf je bezig...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2008 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Als je belt met de medewerker geef je je "mandje". Daarin zijn de codes al in opgenomen. En kan je die dus gewoon gebruiken.
Maar, misschien ga ik ook wel die Product Red value code pakken. Voor 35 euro extra heb ik dan de zelfde configuratie als die ik nu heb, maar dan wel met Vista Ultimate en met Code Red extra's (niet veel, maar toch bijvoorbeeld een gegraveerde red op je toetsenbord... :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou zo dacht ik dus ook, maar wist het niet van het mandje...
@Bergman: we hebben nog steeds "consumentenrecht" retourneren zonder opgave binnen zeven dagen na ontvangst. Jammer van de verzendkosten maar mocht je spijt krijgen...

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2008 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We zijn hier sinds vrijdagavond aan de gang met het uitzoeken van een goede laptop.
Van MSI naar Sony Vaio en van Sony nu naar Dell!
We hebben vandaag de kortingen ontdekt, en het wordt iig een XPS 1530.

XPS™ M1530 (N02X5315)
Intel® Core™2 Duo Processor T7500 (2,20 GHz, 800 MHz FSB, 4 MB L2-cache)
Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands
4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT met 256 MB toegewezen grafisch geheugen
200 GB (7.200 rpm) SATA harde schijf
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 W/h)
15.4" UltraSharp™ Widescreen WSXGA+ (1680x1050) TFT Display with TrueLife™

Inclusief de kortingen EUR € 1.076,44

Nu is mijn vraag of van Vista de 32bit of 64bit wordt geleverd bij de 1530?

Ik wil heel erg graag de rode kleur, maar om er zoveel voor bij te betalen tov de zwarte/blauwe gaan we morgen bellen en proberen voor hetzelfde geld de rode kleur te krijgen...

Spannend, spannend, spannend........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

32 bit als ik mij goed herinner, dus de 4 gig ga je net niet helemaal kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee, we willen het virtuele geheugen zo laag mogelijk instellen om de gang erin te houden.
Ik hoorde dat als je 64bit draait wel 32bit programma's kan draaien, maar andersom werkt dat weer niet.
Vandaar dat ik het wil weten.....
Ik wil de laptop vooral gebruiken voor foto en videobewerking (Photoshop heeft eigen werkgeheugen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 21:14:
(Photoshop heeft eigen werkgeheugen :-)
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 20:20:
Zojuist besteld:
Product Red T7500, 3.072 MB, Go 8600M, 200 GB (7.200 rpm), Vista™ Ultimate - Dutch - PRODUCT RED, Intel® Wireless-N-minikaart, 9-cel lithium-ion, 15,4-inch WXGA+ (1.440 x 900.
En het belangrijkste: Totaalprijs: € 990,94

Ben erg benieuwd hoe hij gaat bevallen, wordt mijn eerste Dell.
- Hai, ik maak hier uit op dat ook jij geen extra garantie hebt genomen. Heb even terug een vraag gepost met de vraag wat eigenlijk beter zou zijn.. Nu garantie voor 3-4 jaar nemen, gezien de lagere kosten als je meer jaren neemt, of nu 1 basis jaar nemen en over een paar maanden het verlengen. Dus 1) heb je een keuze om over een x aantal maanden te verlengen, en 2) wat zijn DAN de extra kosten? Alvast mijn dank voor enige info!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ik ben weer een beetje rond aan het kijken voor een mooie laptop, en deze viel wel in de smaak. Maar ik heb nog een vraagje. Is het mogelijk om zowel via HDMI en d-sub een scherm aan te sturen? (twee monitors dus.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 21:24:
[...]

- Hai, ik maak hier uit op dat ook jij geen extra garantie hebt genomen. Heb even terug een vraag gepost met de vraag wat eigenlijk beter zou zijn.. Nu garantie voor 3-4 jaar nemen, gezien de lagere kosten als je meer jaren neemt, of nu 1 basis jaar nemen en over een paar maanden het verlengen. Dus 1) heb je een keuze om over een x aantal maanden te verlengen, en 2) wat zijn DAN de extra kosten? Alvast mijn dank voor enige info!!
Zelfde laptop met 3 jaar garantie is ook te krijgen voor 995... alleen dan in black en geen ulitimate. Echter niet via dell maar via een dell value added reseller.

Dus dan heb je gewoon 3 jaar garantie ;) en ik zou het nu wel nemen... want je weet het maar nooit.

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Q-bone schreef op zondag 24 februari 2008 @ 21:34:
[...]

Zelfde laptop met 3 jaar garantie is ook te krijgen voor 995... alleen dan in black en geen ulitimate. Echter niet via dell maar via een dell value added reseller.

Dus dan heb je gewoon 3 jaar garantie ;) en ik zou het nu wel nemen... want je weet het maar nooit.
- Hai, ja maar hij/ zij geeft toch echt aan dat het om PRODUCT RED gaat, en dat er sprake is van Ultimate.. Ik ben het ermee eens dat men garantie zou moeten nemen, maar waarom lijkt alsof niemand dat doet, maar belangrijker, wat zijn anders de mogelijkheden voor uitbreiding e.d. een paa maanden na aankoop, plus kosten?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2008 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het schijnt dat je na een maandje of 10 ook gewoon met Dell kunt bellen voor extra garantie en dat ze je dan een mooi aanbod doen dat goedkoper is dan wat het nu kost. Maar dat hebben we hier alleen van geruchten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 22:12:
Het schijnt dat je na een maandje of 10 ook gewoon met Dell kunt bellen voor extra garantie en dat ze je dan een mooi aanbod doen dat goedkoper is dan wat het nu kost. Maar dat hebben we hier alleen van geruchten :)
- Yep!! Daarom..!! Niemand die het zeker weet?
Q-bone schreef op zondag 24 februari 2008 @ 21:34:
[...]

Zijn er in het algemeen bepaalde grote Dell resellers bekend waar je o.a. het assortiment kan zien? Ik weet dat er bij ons in de buurt een zaakje zit die ook dell verkoopt, maar in hoeverre is dat in zijn volledigeheid (naar verwachting) een Dell value added reseller in de zin dat men alle acties en aanbieding kan inzien en verkrijgen? Ik zal morgen even bellen, maar misschien dat er mensen zijn die meer weten, of zelfs internet winkels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je annuleert, krijg je dan je kortingsbonnen terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 23:42:
Als je annuleert, krijg je dan je kortingsbonnen terug?
? "terug" krijgen? Zijn die bonnen dan van jou? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 22:25:
- Yep!! Daarom..!! Niemand die het zeker weet?
Het is gewoon zo. Ik heb zelf na 11 maanden of zo de garantie uitgebreid. Je kan het ook gewoon online aanvragen, je hoeft niet te bellen. Het wordt wel via mail afgewerkt, je kan het dus niet online bestellen zoals je de laptop zelf configureert/betaalt zeg maar.

En de twee jaar extra garantie waren effectief goedkoper dan bij aankoop drie jaar garantie (minimaal één jaar heb je altijd). Sowieso hou je je geld een jaar langer in je zak natuurlijk. Prijs verschilt wel van geval tot geval dacht ik, mogelijk maakt Dell een risico-analyse naargelang de precieze configuratie die je hebt (voortgaand op uitvalpercentages van die hardware enz.)

tsja, 't is ook maar een ervaring natuurlijk, wordt niet op de site vermeld dat dit kan. Voor mijn part bel je gewoon Dell op als je het nog niet gelooft, maar wat mij betreft is die informatie niet meer betrouwbaar dan wat je hier in CSL leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terror schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 11:21:
Nvidia heeft geen 8600m drivers op hun site staan om de simpele reden dat de drivers sterk gekoppeld zijn aan de energiehuishouding (Hybernate, standby etc). Kortom Nvidia levert een standaard driver aan de laptop fabrikant die hem zo aanpast dat het klopt met het energiehuishouding.

Nu zijn er diverse koningen die zelf de nieuwste 8600 drivers modden voor mobiel gebruik, of hun 8600m modden zodat je er standaard drivers op kunt gebruiken. Vaak levert dit een performance boost op van 15% a 20%

Groot nadeel, je lappie kan waarschijnlijk niet meer in standby, sommige energieschema's werken niet etc.
Ik heb de drivers een goed getest. Ze doen het goed op een laptop, alles werkt nog gewoon. En in 3dMark heb ik een punten winst van z'n 15%. Maar een dag later kreeg ik binnen games last van vastlopers, en Vista melde me dat dit probleem in mijn drivers zat. Dus ik heb mijn oude drivers (van Dell) maar weer geinstalleerd.Met de oude drivers haal ik wel minder punten in 3dMark, maar in games merk ik eigenlijk niet veel verschil.
Ik wacht dus wel gewoon tot dat Dell zijn drivers update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 14:59
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 09:22:
[...]
Maar een dag later kreeg ik binnen games last van vastlopers, en Vista melde me dat dit probleem in mijn drivers zat...
Die gemodde drivers spreken je grafische kaart als een normale 8600 desktopkaart aan. Dikke kans dat ie gewoon te warm werden daar door vreemd ging doen.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 16:00
Ik heb ook gewone drivers erop gezet. De snelheden zijn dan als volgt met daarnaast de defalt snelheden die GPU-Z aangeeft en in rivatuner de mogelijke snelheden, de temperatuur en de forceware versie.
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/img34/1203934870-160.jpg

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terror schreef op maandag 25 februari 2008 @ 11:06:
[...]

Die gemodde drivers spreken je grafische kaart als een normale 8600 desktopkaart aan. Dikke kans dat ie gewoon te warm werden daar door vreemd ging doen.
Ja dat denk ik ook. Overigens waren het geen gemodde drivers maar gewoon de nieuwste drivers van Nvidia alleen dan voor de desktop kaart. Zat er dus wel in dat het niet goed gaat, maarja het valt altijd te proberen :D Ik heb op mijn vorige laptop ook altijd de desktop drivers van ATi gebruikt zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

4 jaar zelfs (was 20,- duurder dan 3 jaar :) ).

Ik gebruik al jaren en jaren laptops, van verschillende merken. Het maakt niet uit welk merk het is, maar er is altijd wel 1 probleem wat de kop opsteekt in een periode van 3 jaar. Ik zou het dus gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 00:46:
[...]

Het is gewoon zo. Ik heb zelf na 11 maanden of zo de garantie uitgebreid. Je kan het ook gewoon online aanvragen, je hoeft niet te bellen. Het wordt wel via mail afgewerkt, je kan het dus niet online bestellen zoals je de laptop zelf configureert/betaalt zeg maar.

En de twee jaar extra garantie waren effectief goedkoper dan bij aankoop drie jaar garantie (minimaal één jaar heb je altijd). Sowieso hou je je geld een jaar langer in je zak natuurlijk. Prijs verschilt wel van geval tot geval dacht ik, mogelijk maakt Dell een risico-analyse naargelang de precieze configuratie die je hebt (voortgaand op uitvalpercentages van die hardware enz.)

tsja, 't is ook maar een ervaring natuurlijk, wordt niet op de site vermeld dat dit kan. Voor mijn part bel je gewoon Dell op als je het nog niet gelooft, maar wat mij betreft is die informatie niet meer betrouwbaar dan wat je hier in CSL leest.
- Hai, heb het idd gechecked.. Here's the catch!

1) Je MOET bij de aankoop van je systeem binnen de configuratie minimaal voor een uitbreiding hebben gekozen.. Dwz. bijvoorbeeld 1 extra jaar uitbreiding kiezen geeft je recht en de mogelijkheid om de garantie na een x aantal maanden uit te breiden.. Noem je bij configuratie GEEN extra uitbreiding, zo zegt de medewerkster, dan krijg je geen mogelijkheid tot uitbreiding na een x aantal maanden.. En laat die extra 1 jaar nou net de duurste zijn he.. ;) :( Hierbij wordt inderdaad een soort risico analyse gemaakt, tezamen met een (nieuwe) analyse qua hogere/lagere kosten voor producten/ onderdelen etc. Logischerwijs zouden dus bij goedkopere/ betere producten door de jaren heen goedkopere verzekeringen zijn, en vice versa. Maar ja, om zeker te zijn kun je beter voor die lagere kosten die extra paar jaar pakken. Het 1e extra jaar uitbreiding is het duurst, en daarna kost het bijna niets meer, resp. 35 en 25 euro of zo, dus ja..

2) de mensen die het via een Value Added Reseller doen, zullen beperkende voorwaarden/ restricties op service e.d. hebben. Echter wist de medewerker mij niet heel veel meer te zeggen, anders dan ,,Ik zou dat maar even goed navragen voor de zekerheid!". Maar ja, zoals al eerder gezegd, dat online support gebeuren e.d. hoeft ook niet perse voor mij. Als er iets kapot is wil ik gewoon reparatie/ vervanging!!

Weet iemand dus een goed adresje voor navraag te doen en wellicht een product overzicht te verkrijgen met voorwaarden, van zo'n reseller? Thanx!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tsja, zoals ik zei, Dell zelf hoeft niet betrouwbaar te zijn met deze info. Ik had zelf geen garantie-uitbreiding, gewoon de standaard één jaar (en dan nog minimaal, dus geen on-site support). Sowieso gaat het over dingen die één jaar in de toekomst liggen, in één jaar tijd kan veel veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Wie kan mij verzekeren dat Dell geen vakantie heeft deze week....
Want ik wacht nou verdomme alweer 1,5 week op fatsoenlijk contact van hun kant!!
IK WIL DAT DING GEWOON HEBBEN!!!!

Wat een gezeik en gezeur om een laptop te krijgen zeg..... Maar hij is gewoon veel te goed om te laten schieten :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

280 euro extra voor 4 jaar Accidental Damage garantie ivm geen, 200 ivm 1 jaar...
Da's toch wel redelijk veel. Mijn ervaring is dat als 't in 't eerste jaar niet kapot gaat, dat het dan wel lang genoeg zal uithouden. Reeds 4 laptops aangekocht (nt alleen voor mij), telkens met 1 jaar. Meestal gaat er niet zoveel kapot, of 't is binnen een jaar (cd-rom drive na 4 maanden).
En dan nog, dan moet je in 4 jaar tijd voor minimum 200/280 euro vervangingen doen om er echt voordeel uit te halen... Vind ik toch :)
'k Zal nu maar hout vasthouden, of morgen zen ze allemaal defect. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ontdekte juist dat de dell toch een soort 5.1 geluidskaart heeft. Bij aansluiting van mijn mengpaneel op het opname kwam er plots een configuratiepaneel waarmee je kon instellen hoe je de aansluitingen gebruikt vooraan.
Zo kon je ook via instellen voor een center/LFE, front, back speakers
Of heb ik het hier nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 14:43:
280 euro extra voor 4 jaar Accidental Damage garantie ivm geen, 200 ivm 1 jaar...
Da's toch wel redelijk veel. Mijn ervaring is dat als 't in 't eerste jaar niet kapot gaat, dat het dan wel lang genoeg zal uithouden. Reeds 4 laptops aangekocht (nt alleen voor mij), telkens met 1 jaar. Meestal gaat er niet zoveel kapot, of 't is binnen een jaar (cd-rom drive na 4 maanden).
En dan nog, dan moet je in 4 jaar tijd voor minimum 200/280 euro vervangingen doen om er echt voordeel uit te halen... Vind ik toch :)
'k Zal nu maar hout vasthouden, of morgen zen ze allemaal defect. ;)
- Ja, het feit is gewoon dat ALS er iets kaport gaat je 2x je garantie kosten betaald.. Of dat nu, over een jaar of 4 jaar gebeurd weet niemand... Als je beslist om toch een extra jaar te pakken (wat ook als primaire basis dient voor uberhaupt mogelijkheden tot verlening volgens hun), kan je net zo goed die volgende 2 extra jaar ook pakken.. Maar inderdaad, de (economische) verwachte waarde van de schade is vele malen lager dan de garantie kosten, maar ja, zo werkt het eigenlijk niet he.. ;)

- BTW.. Iemand al gelezen dat er bepaalde dingen niet onder 'hardware garantie' valt? Zoals dat je HDD via netspanning of iets dergelijks kapot gaat? Dat valt dan weer wel onder die 'Accidental Damage Support'.. Mensen die dus niet geheel bekent zijn met wat onder wat valt, of denken dat iets onder iets valt.. Be informed!! Wellicht bent u gebaat bij het afnemen van beide, dus de 'XPS Premium hardwaresupport' plus de 'Accidental Damage support'..

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2008 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Je kan ook gewoon maar 1 jaar garantie en dan na 10 maanden de laptop verkopen en dan voor dat geld + 280-300 euro koop je een nieuwe laptop, welke geheid net zo snel is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 15:04:
[...]
Maar inderdaad, de (economische) verwachte waarde van de schade is vele malen lager dan de garantie kosten
Hoe lang het kleine dingen zijn als je CD-rom speler, je geheugen of je HDD wel ja. Maar als je scherm of je moederbord kapot gaat dan worden het toch best wel dure geintjes ben ik bang. En een kapot scherm is toch een relatief groot risico bij een laptop, helemaal wanneer je een vrij klein scherm hebt met een hoge resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 15:09:
Je kan ook gewoon maar 1 jaar garantie en dan na 10 maanden de laptop verkopen en dan voor dat geld + 280-300 euro koop je een nieuwe laptop, welke geheid net zo snel is :)
- Ja, beetje jammer dat potentiele kopers dan willens en wetens met dat probleem worden opgezadeld.. ;) Zou het kunnen zijn dat ze jouw laptop dan anders gaan waarderen? :P Ten eerste zul je minder potentiele kopers hebben = lagere prijs. Ten tweede zullen mensen die het risico durven te nemen nogal terug houdend zijn in hun biedingen, tot absurde biedingen.. Mijn ervaring is dat je beter af bent met het investeren in garantie, en dus een groter publiek bij een potentiele verkoop verkrijgt en je qua biedingen echt wel weer (minimaal) het overgrote deel van je garantie daarin terug zal zien hoor.. Maar ja, das mijn ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Laatst online: 11-09 16:27

aap

Tralapo schreef op maandag 25 februari 2008 @ 14:35:
Wie kan mij verzekeren dat Dell geen vakantie heeft deze week....
Want ik wacht nou verdomme alweer 1,5 week op fatsoenlijk contact van hun kant!!
IK WIL DAT DING GEWOON HEBBEN!!!!

Wat een gezeik en gezeur om een laptop te krijgen zeg..... Maar hij is gewoon veel te goed om te laten schieten :S
Misschien moet je de waarschuwing onderaan deze pagina eens lezen. Aub dit forum niet gebruyiken om je frustraties te ontluchten.

En als je contact met Dell wilt, bel je hun toch? Niet dat dat je bestelling zal versnellen, maar misschien dat dat een betere gelegenheid is om je frustraties mbt de levertijden te ventileren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 15:12:
[...]

Hoe lang het kleine dingen zijn als je CD-rom speler, je geheugen of je HDD wel ja. Maar als je scherm of je moederbord kapot gaat dan worden het toch best wel dure geintjes ben ik bang. En een kapot scherm is toch een relatief groot risico bij een laptop, helemaal wanneer je een vrij klein scherm hebt met een hoge resolutie.
- Nou ja, economische waarde is simpelweg de verwachte kans x verwachte kosten.. In dat geval zul je in huidge termen altijd negatief uitkomen qua verwachte waarde - verzekeringskosten.. De verwachte waarde neemt toe naarmate je laptop ouder wordt, maar niet zo buiten proportioneel om de verzekeringskosten te doen rechtvaardigen.. Als de kans op kapot gaan moederbord in het 1e jaar 1% is, met kosten van 500 euro, zou de verwachte waarde = verzekering bij indifferentie 5 euro zijn.. 2 jaar = 5% = 25 euro.. 3 jaar = 10% = 50 euro, etc.. Maar ja, daar gaat het eigenlijk niet helemaal om, want als je die klapper krijgt ben je met je verzekering bijna 2x zo goedkoop uit.. Dus de verwachte waarde is eigenlijk nutteloos hier, als je je bedenkt feitelijk alle hardware problemen uiteindelijke minimaal zo duur zullen zijn als je verzekering voor 4 jaar.. Ik neem dat risico niet dat het goedkoper gaat worden EN dat ik er slechts 1x in de 4 jaar last van zal hebben..!! ;)

- Bovendien.. We (in ieder geval ik) nemen altijd genoegen met een verzekering bij ander apparatuur, zoals mobiele telefoons.. Als we die aanschaffen betaal je minimaal 6 Euro per maand.. Reken maar uit hoeveel dat per 1, 2, 3 en 4 jaar is.. Wat is goedkoper? Onder welke voorwaarden? Ik kom op zo'n 11 euro per maand met 4 jaar hardware en 1 jaar accidental, op basis van het Dell maandelijkse statistiekje (is 36 mnd volgens mij).. Tsja, moeilijk, die (maximaal) 5 euro per maand.. ;) O ja, ik zal het even afkloppen, maar ik heb in 1 week tijd al bijna 2 keer resp. wijn of koffie over mijn huidige laptop gemorst.. foei foei.. :) Dan is 4 jaar erg lang he.. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2008 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 15:19:
Ja, beetje jammer dat potentiele kopers dan willens en wetens met dat probleem worden opgezadeld.. ;)
Zou het kunnen zijn dat ze jouw laptop dan anders gaan waarderen? :P Ten eerste zul je minder potentiele kopers hebben = lagere prijs. Ten tweede zullen mensen die het risico durven te nemen nogal terug houdend zijn in hun biedingen, tot absurde biedingen.. Mijn ervaring is dat je beter af bent met het investeren in garantie, en dus een groter publiek bij een potentiele verkoop verkrijgt en je qua biedingen echt wel weer (minimaal) het overgrote deel van je garantie daarin terug zal zien hoor.. Maar ja, das mijn ervaring!
Ik heb afgelopen 4 jaar een stuk of 6 verschillende laptops gehad. Allemaal 2dehands verkocht. Degene met 3 jaar Dell Onsite + 3 jaar Accidental Damage garantie verkocht echt niet beter dan die andere 5 laptops (waarvan de meeste nog maar minder dan 5 maanden garantie hadden). Dus die honderden eruos (200-300 euro) die je investeert in extra garantie zal je nooit 2dehands terugkrijgen. Als een laptop eenmaal geen garantie meer heeft: dan is ie wel moeilijker verkoopbaar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 15:37:
[...]

Ik heb afgelopen 4 jaar een stuk of 6 verschillende laptops gehad. Allemaal 2dehands verkocht. Degene met 3 jaar Dell Onsite + 3 jaar Accidental Damage garantie verkocht echt niet beter dan die andere 5 laptops (waarvan de meeste nog maar minder dan 5 maanden garantie hadden). Dus die honderden eruos (200-300 euro) die je investeert in extra garantie zal je nooit 2dehands terugkrijgen. Als een laptop eenmaal geen garantie meer heeft: dan is ie wel moeilijker verkoopbaar ja.
- Zoals ik al zei: is een persoonlijke ervaring! Ik heb dat anders ervaren, maar mooi voor je dat het voor jouw geen implicaties heeft gehad natuurlijk.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er mensen die na het krijgen van zo een 3 pins adapter NOG ergere trillen hebben?
de eerste dagen had ik er geen last van, maar nu begint het juist erger te worden/zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-07 16:33
Ik las op een website dat de cardreader in de 1530 te vervangen is. Ook ben ik er achter dat het ding geen CompactFlash slikt. Iemand een enig idee of er er cardreaders zijn die in de 1530 passen met compactflash. Zou ideaal zijn ivm met mn Canon EOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag hebben we allebei Dell gebeld, ik vanuit huis, mijn vriend vanaf zijn werk. We hadden allebei onder onze eigen naam een account aangemaakt, en hetzelfde systeem samengesteld. Gewoon ff kijken of we de xps1550 in het zwart voor dezelfde prijs met dezelfde configuratie in het rood konden krijgen. Verder wilden we proberen nog wat extra korting te ontfutselen bovenop alle bestaande acties/kortingen.

Bij mij liep het meteen al fout, de rode kleur was niet meer leverbaar in de configuratie die ik wilde. Terwijl het enige verschil de Vista versie was. De rode kleur is eenvoudigweg duurder als je 'm direct als rode kleur selecteert en samenstelt. (ach, rond de 35 euro...) Ik heb nog wel gevraagd of de 32bit of 64bit versie van Vista wordt gebruikt. De 32bit wordt altijd gebruikt en de rode kleur was speciaal voor de steun van aidspatienten....

Bij mijn vriend liep het totaal anders, bij hem was de rode kleur bestellen met onze huidige configuratie geen enkel probleem.
Hmmmm...... :?
Alleen werd er bij hem moelijk gedaan over de EPP korting, er moest eea worden uitgezocht.
(we hebben dit veranderd en nu de 10% korting en 5% korting gebruikt)
Omdat mijn vriend een zakelijk e-mailadres gebruikt en de laptop prive gaat worden gebruikt (maar wij eigenlijk wel een BTW bon willen hebben) en via de consumenten bestellen goedkoper is dan via kleinbedrijf, werd hierover ook nog eens lastig gedaan.
Al om al vandaag nog niets besteld, wij beramen ons op een andere strategie, iemand tips?
Dell is iig niet helemaal eerlijk als het gaat om de levering van de rode kleur...... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Zojuist een half uur met Dell gebeld. Ben wel 5 keer doorgestuurd, van klantenservice naar de receptie naar de sales afdeling, en vervolgens weer helemaal terug naar de klantenservice. Begon dus al goed, want je mag elke keer weer het hele verhaal doen. Maar goed, ik had dus gezien dat ik voor 25 euro meer een betere laptop kon bestellen op dit moment. Ik had ze dus het aanbod gedaan dat Dell die 25 euro vergoedt voor de slechte service en het lange lange lange wachten. Nou, heel gezeur en gezeik, weer wachtrij, navragen bij de baas en weet ik wat allemaal, met als resultaat: nee sorry, zoiets kunnen wij écht niet doen. Ze behouden dus graag klanten :S
Maar goed, dan geld maar terug, dit heeft degene van Dell gelijk gedaan, dat komt dus morgen aan als het goed is.

Toch kan ik nog steeds niks beters vinden dan deze laptop, en hij trekt nog steeds heel erg....
Dus..... zojuist een nieuwe besteld.

T7500, 200 GB 7200rpm, 1440*900, zwart en nu standaard Wireless-N.

Met de standaard €100 die eraf gaat, geen transportkosten, en de 10 en 5% bonnen kom ik uit op:
€905,67, geschatte leverdatum 25-3. Ik hoop met heel mijn hart deze keer wel, een ook wat eerder als het mag......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 17:16:
Vandaag hebben we allebei Dell gebeld, ik vanuit huis, mijn vriend vanaf zijn werk. We hadden allebei onder onze eigen naam een account aangemaakt, en hetzelfde systeem samengesteld. Gewoon ff kijken of we de xps1550 in het zwart voor dezelfde prijs met dezelfde configuratie in het rood konden krijgen. Verder wilden we proberen nog wat extra korting te ontfutselen bovenop alle bestaande acties/kortingen.

(Tekst deels verwijderd..)
- Hai, ik neem aan dat je de eerder gegeven code voor PRODUCT RED (09 als laatste 2 cijfers voor product code) al hebt gebruikt? Deze zou als uitkomst geven dat je idd 35 euro meer betaald, echter incl. Vista Ultimate ipv Vista Home Premium.. Dan heb je in elk geval de rode.. ;)

- Er is geen 'juiste' strategie denk ik.. ik heb ook gepraat als Brugman, maar echter geen succes qua extra kortingen. De 10% en 5% was absolute max. bij mij ook..!! Zonder die codes lijkt het me dat je wel e.a. voor elkaar kan krijgen.. De telefonische verkopers zijn er overigens wel erg op gesteld om het via hun te doen.. Dat is dan makkelijker etc.. Maar op de vraag of ze profiteerde als ik bij haar zou bestellen antwoorden ze eigenlijk noch bevestigend, noch ontkennend.. Ze moest lachen.. ;) Maja, geen extra kortingen dus!!

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2008 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanmiddag idd die productcode gebruikt, ik ga 'm vanavond bestellen via de site. Dan maar 35 euro duurder uit,maar idd wel met de Ultimate versie. Ik denk dat we er op dit moment niet minder van kunnen maken, maar ben dan wel dik tevreden!

Overigens heeft mijn vriend net weer gebeld, ik heb echt gelachen, want dit keer kon de rode wel, maar dan wel tegen een meerprijs van 300 euro (tov dezelfde configuratie in het zwart...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-09 19:23

zerocool82

Ignorance causes chaos

Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 18:09:
Ik heb vanmiddag idd die productcode gebruikt, ik ga 'm vanavond bestellen via de site. Dan maar 35 euro duurder uit,maar idd wel met de Ultimate versie. Ik denk dat we er op dit moment niet minder van kunnen maken, maar ben dan wel dik tevreden!

Overigens heeft mijn vriend net weer gebeld, ik heb echt gelachen, want dit keer kon de rode wel, maar dan wel tegen een meerprijs van 300 euro (tov dezelfde configuratie in het zwart...)
Maar wat zijn nu echt de voordelen van Windows Ultimate. Het verschil met Windows Home Premium zijn enkel de volgende zaken:
  • Bescherming tegen hardwarestoringen met Windows Complete PC Back-up en terugzetten
  • Gebruiksvriendelijke zakelijke netwerkfuncties met Netwerkcentrum en Extern bureaublad
  • Betere beveiliging van uw gegevens tegen gegevensverlies met Windows BitLocker-stationsversleuteling
Dit zijn volgens mij zaken die je ook makkelijk met andere software kan regelen. Of zijn er nog meer voordelen van Windows Ultimate t.o.v. Windows Home Premium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn M1530 binnen gekregen (op 14-2 besteld, dus de levertijd was keurig). En... wat is'ie mooi! Hij is helaas wel 'compleet' geleverd, dus inclusief tintelingen en 2-polige adapter. Maar de tintelingen vallen mij erg mee, het is meer een soort stroef gevoel, dan dat je echt electriciteit voelt. Toch morgen maar even bellen voor een nieuwe adapter.

De levering in de doos is heel compleet: met een mooi setje oordopjes van Creative, een hele degelijke dikke zwarte opberghoes voor de laptop en een mapje voor alle documentatie en CD's. Handig dat Dell dat er allemaal bij stopt. :)

Verder bevalt de 1530 heel goed. Het 1680 scherm is prachtig, Vista werkt (tot nu toe?) als een zonnetje en het overzetten van bestanden en instellingen van m'n oude laptop naar deze was een fluitje van een cent. Ook andere dingen aansluiten (synchroniseren via Bluetooth met m'n telefoon) waren zo geregeld.

Ik ben onder de indruk van de computer en het gebruiksgemak. Het is echt een prachtig ding. Nu heb ik net m'n eerste game geïnstalleerd, dus ga ik daar even mee spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• attack
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-01 16:49
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 18:09:

Ik heb vanmiddag gewoon telefonisch de rode kunnen bestellen nadat ik mijn mandje naar een medewerker had gemaild. Die zou nog even kijken of de prijs lager kon. Belde keurig terug (krijgen wellicht bonus per verkocht apparaat? ) en deed toen een aanbod door de prijs naar beneden af te ronden. Toen bleek dat ruim meer te zijn dan mijn ingestuurde mandje. 8)7 Want zo'n lage prijs voor de product red kon niet. Ging om de versie N02X5309 :P . Moest hem toen uitleggen hoe ik dat voor elkaar had gekregen incl de 10% + 5% korting. Volgens mij proberen ze je gewoon meer te laten betalen.
Daar moest intern eerst navraag over worden gedaan. Toch maar verteld dat ik echt geen cent meer ga betalen. Uiteindelijk zonder problemen voor de juiste prijs kunnen bestellen. Verwachte leverdatum 25-3. Da's weer ff minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De levertijd staat bij mij ook op die datum maar op andere fora had ik al gelezen dat het wel sneller ging. Hoop dat dat hier ook zo is. Ik heb het trouwens maar op een blauwe gelaten, ook geen gezeur daarover.

Hoe zit het trouwens met verschillende schermen en weet ik wat allemaal? Ik lees op internet dat het ene merk scherm beter is dan de ander? Moet ik nog ergens op letten als ik die van mij binnen krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Hansbargeman,
M.b.t. de schermen: dit staat allemaal uitgebreid in dit topic vermeld. Het kost wel even tijd om alles door te lezen, maar dan weet je ook alles :-)
En een advies: kijk eerst eens hoe je het scherm zelf vindt; benader het objectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Zit er verschil in de 2 usb aansluitingen aan de linkerkant van de laptop. Bij mij geeft hij bij de bovenste geen kik en de onderste werkt gewoon. Is de bovenste misschien zonder voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die weet of je nog de rode kleur kan kiezen als je de computer aankoopt via een kleine onderneming? Voor consumenten gaat dit blijkbaar via telefonisch contact met de helpdesk van dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualjoe
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-09 15:51
mygain schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 14:08:
ps. Wel wat kleinere dingen zoals wat ruis in koptelefoon aansluiting (tijdens het luisteren van muziek merk je het niet), touchpad die op hol slaat voor 5 a 10 seconden als ik het deksel sluit en open.
Valt opzich wel mee. 8)7
De touchpad is echt verschrikkelijk irritant. Ik was een HP laptop gewend maar dat werkt echt stukken beter. Inderdaad, sluiten van het scherm en vervolgens een halve minuut alleen maar ongecontroleerde muisbewegingen. Het lijkt iets beter geworden met de laatste driver maar het blijft drama. :?
Scrollen werkt ook erg slecht. Heel schokkerig en het lijkt alsof hij af en toe gewoon de vinger niet "ziet". Ik heb al zitten vogelen met de instellingen maar heb helaas nog geen goed instelling gevonden. :(

Ruis in de koptelefoon heb ik ook. Het volume verschil tussen de speakers en de koptelefoon-uitgang is ook enorm. Als ik de koptelefoon erin heb dan moet ik het volume op 5 of 10 % zetten om een beetje normaal geluid te hebben. Als ik dan het stekkertje eruit haal dan moet ik het volume opschroeven naar minimaal 50 % om redelijk geluid te hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door virtualjoe op 26-02-2008 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Direct na het openen van de klep twee keer tappen werkt voor 80% van de tijd bij mij. Dan kun je direct verder met werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 21:08:
Ik heb vandaag mijn M1530 binnen gekregen (op 14-2 besteld, dus de levertijd was keurig). En... wat is'ie mooi! Hij is helaas wel 'compleet' geleverd, dus inclusief tintelingen en 2-polige adapter. Maar de tintelingen vallen mij erg mee, het is meer een soort stroef gevoel, dan dat je echt electriciteit voelt. Toch morgen maar even bellen voor een nieuwe adapter.

De levering in de doos is heel compleet: met een mooi setje oordopjes van Creative, een hele degelijke dikke zwarte opberghoes voor de laptop en een mapje voor alle documentatie en CD's. Handig dat Dell dat er allemaal bij stopt. :)

Verder bevalt de 1530 heel goed. Het 1680 scherm is prachtig, Vista werkt (tot nu toe?) als een zonnetje en het overzetten van bestanden en instellingen van m'n oude laptop naar deze was een fluitje van een cent. Ook andere dingen aansluiten (synchroniseren via Bluetooth met m'n telefoon) waren zo geregeld.

Ik ben onder de indruk van de computer en het gebruiksgemak. Het is echt een prachtig ding. Nu heb ik net m'n eerste game geïnstalleerd, dus ga ik daar even mee spelen
- Hai, en wij zitten natuurlijk met smart te wachten op de foto's van je mooie beeldscherm..!! ;) En het overige mooie van je XPS M1530..!! :) Zou je wat kunnen posten? Thanx!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die een foto van de blauwe kleur kan posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:08

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren een 1530 besteld. Zag tot mijn verassing dat er gelijk al een 3-pin adapter bij op de lijst stond. :)

210-19340 XPS M1530 CORE 2 DUO T7250 2.00GHz,800MHz,2M 1 660,45 660,45
200-52523 N02X5305 1
230-10143 Display 15.4" WXGA+ Widescreen (1440x900) TFT with Truelife 1
214-10030 Fingerprint Reader Biometric with BLACK accent 1
320-10190 CCFL backcover blue & 2.0mp camera 1
340-14929 Resource DVD XPS M1530 - (Diagnostics & Drivers) 1
340-14942 Documentation Dutch XPS M1530 1
340-15218 Ship Accessories Euro XPS M1530 - Power Cord 3 PIN 1
370-12184 Memory Dual-Channel 2048MB (2x1024) 667MHz DDR2 SDRAM 1
400-13455 Hard Drive 250GB Serial ATA (5400RPM) 1
429-12854 8xDVD+/-RW Slim Slot-Load Drive, including SW 1
450-10999 AC Adapter 90W - 3 Pin 1
451-10506 Battery XPS Primary 6-cell 56WHr Li-Ion 1
460-10041 Not Included Carry Case 1
490-10756 Graphics Card 256MB NVIDIA GeForce Go 8600M GT 1
506-10024 Dell Travel Remote control 1
etc.

vanaf nu dus wellicht standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-09 08:08
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 14:12:
Ik heb gisteren een 1530 besteld. Zag tot mijn verassing dat er gelijk al een 3-pin adapter bij op de lijst stond. :)

340-15218 Ship Accessories Euro XPS M1530 - Power Cord 3 PIN 1
450-10999 AC Adapter 90W - 3 Pin 1

vanaf nu dus wellicht standaard?
Ik heb inmiddels al bij elkaar 3 keer een shipment van Dell gehad om een passende combinatie van een 3 pin snoer en een 3 pin ac adapter te krijgen. Morgen zou het dan moeten gaan lukken, dan krijg ik mijn 4 setje... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-07 16:33
Zojuist mijn 1530 binnen!!!
Super...alleen tot mijn verbazing wel een samsung scherm. 14-2 besteld...Ze worden dus nog steeds geleverd. Heb de 1680x1050 resolutie...Ik ga eerst kijken hoe hij bevalt. Vind het beeld wel wat korrelig maar wellicht went het.

[ Voor 4% gewijzigd door RSD1982 op 26-02-2008 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillerBG
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-07 12:07
Heb vandaag ook eentje besteld, volgende specs:

Duo Core @ 2,20 GHz
WSXGA+ (1680 x 1050) met TrueLife
4GB RAM
256 MB 8600M GT
250 GB HDD (5400 rpm)
8xDVD+/- RW

Daarnaast nog een Dell 24" scherm (E248WFP model).

Alles bij elkaar 1500 rond (incl btw).

Hopelijk is ie snel binnen.

Ik zag ook 3pin adapter, volgens mij is het wel standaard geworden?

Geen idee welke kleur ik krijg, maakt mij ook niet veel uit :-)

Mvg,
Aleks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nog te twijfelen of ik er vandaag één ga bestellen. Ik zou dan de 1550 bestellen en zou ik ongeveer 250 euro korting krijgen. Weet iemand of dat over een paar maandjes (denk 3 a 4) ook te realiseren is? Of is dit once-in-a-lifetime?

edit: vandaag vervallen die kortingen namelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2008 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:08
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 15:55:
Ik zit nog te twijfelen of ik er vandaag één ga bestellen. Ik zou dan de 1550 bestellen en zou ik ongeveer 250 euro korting krijgen. Weet iemand of dat over een paar maandjes (denk 3 a 4) ook te realiseren is? Of is dit once-in-a-lifetime?

edit: vandaag vervallen die kortingen namelijk.
Ik had vorige maand geloof ik ook ongeveer dat aan totale kortingen.. Je kan dus wachten, maar als je hem snel nodig hebt zou ik het gewoon nu doen.

n.a.

Pagina: 1 ... 17 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Dell XPS 1530 ervaringen topic. Gelieve géén 1330 gerelateerde zaken hier plaatsen! Tevens zijn meldingen over 'Ik heb 'm ook besteld! Hoelang moet ik nog wachten?' helemaal niet interessant, het product komt echt wel; posten daarover in dit topic zal de levertijd echt niet doen verkorten ;).