[Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 20 Laatste
Acties:
  • 112.220 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm-Jan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-09 15:18
Tralapo schreef op zondag 20 januari 2008 @ 13:30:
Wat is nou eigenlijk het voordeel van die HD kleiner maken? Want ik zie dat bijna iedereen dat doet.....
En die draadloze dinges, wat is daar dan voordeel van? Dan kan ik morgen bellen om te wijzigen...

En kan iemand me een beetje helpen, hoe je dat precies doet?
Moet je bijvoorbeeld gewoon zeggen: Ik wil mijn systeem wijzigen, ik zou graag een Intel Wireless-N-minikaart van de volgende generatie in mijn systeem hebben? En wat is daar precies de meerprijs van eigenlijk? Dat is voor mij namelijk erg belangrijk........ En tot hoeveel dagen na de bestelling kun je wijzigen? Ik neem aan dat je dat doet voordat je betaald..

Zoals je misschien wel merkt vind ik het heel "spannend" om te bellen en te wijzigen enzo, dus als iemand een beetje stap voor stap wil uitleggen zou dat geweldig zijn.

Kan ik hem eigenlijk nog wel wijzigen? aangezien ik heb zaterdag al besteld heb, maar nog niet betaald etc.?
Dit vraag ik mij dus ook allemaal af :?

Voordeel van de HDD is dat ie sneller is, en wat moet je met 250GB in een laptop
WiFi kaartje is het nieuwste dus zou ik altijd doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 13:38:
[...]

Ze vervangen een 5400RPM voor een 7200RPM schijf, deze is dus sneller.

Ik vroeg me af of je dat echt heel erg merkt? (Is hij echt ongeveer anderhalf keer sneller?)
Aangezien ik ook een M1530 wil bestellen (voor dinsdag).

Daarnaast zit ik ook een beetje in de knoei met die garanties, aangezien die heel erg duur zijn. Maar volgens de wet heb je recht op een bepaalde levens duur van een apparaat. Maar als hij dan alsnog buiten de garantie kapot gaat is het heel moeilijk dat recht te halen.

Heeft iemand van jullie advies?
Snelheidswinst (merkbaar) zal hoogstens 5-10% bij vervanging van een 5400rpm voor een 7200rpm. In ieder geval NOOIT 1,5x zoveel.
De nieuwste 5400rpm schijven zijn trouwens net zo snel als oudere 7200rpm. De nieuwe 7200rpm zijn uiteraard wel sneller, maar niet zoveel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Harm-Jan schreef op zondag 20 januari 2008 @ 13:47:
[...]

Dit vraag ik mij dus ook allemaal af :?

Voordeel van de HDD is dat ie sneller is, en wat moet je met 250GB in een laptop
WiFi kaartje is het nieuwste dus zou ik altijd doen.
Nou, een grote HD is wel erg makkelijk. Je kunt hem mooi opdelen in verschillende gedeeltes, en ik ben nogal een fanatiek fotograaf, dus over die loze ruimte zit ik niet zo in.
Maar mijn belangrijkste vraag is nu eigenlijk die WiFi.

Wat is de meerprijs daar van?

Ik heb namelijk een ontzettend strak butget, en dus moet ik keuzes maken......
En kun je Dell ook gelijk vragen om die 3 polige stekker ipv eerst schokken krijgen en dan weer bellen.... 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Tralapo op 20-01-2008 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:13

Deem

Ontcijfer mij!

silmaril8 schreef op zondag 20 januari 2008 @ 13:47:
[...]

Snelheidswinst (merkbaar) zal hoogstens 5-10% bij vervanging van een 5400rpm voor een 7200rpm. In ieder geval NOOIT 1,5x zoveel.
De nieuwste 5400rpm schijven zijn trouwens net zo snel als oudere 7200rpm. De nieuwe 7200rpm zijn uiteraard wel sneller, maar niet zoveel dus.
Plus het voordeel dat de 7200rpm schijf van 160GB stiller lijkt.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Deem schreef op zondag 20 januari 2008 @ 13:51:
[...]

Plus het voordeel dat de 7200rpm schijf van 160GB stiller lijkt.
Een 7200rpm is juist minder stil (sommige mensen met een M1530 met een 7200rpm schijf vinden dat hun harde schijf hoorbaar geluid produceert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Iemand er al op geprobeert om er windows XP op te zetten? Want op de Dell site zijn geen driver voor XP te vinden. Ik vraag me af of je dan wel alles aan de praat krijgt. Misschien handig dat we met zijn alle de windows XP drivers bij elkaar gaan zoeken want Vista vind ik maar nix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Heb je drivers nodig dan? Ohja, voor de vingerafdrukken zeker.
Ik zit hier namelijk nu op een laptop die ik recent geformatteerd etc heb, en ik heb er helemaal geen drivers op gezet, niet nodig XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Tralapo schreef op zondag 20 januari 2008 @ 13:58:
Ik zit hier namelijk nu op een laptop die ik recent geformatteerd etc heb, en ik heb er helemaal geen drivers op gezet, niet nodig XD
Heb jij het over de M1530 of over een andere laptop? Als je het over een andere laptop hebt, dan is jouw informatie totaal niet relevant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Ik heb zonet eens even op die driverdisk gekeken, maar volgens mij staan daar dus ook geen windows XP drivers op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Tralapo schreef op zondag 20 januari 2008 @ 13:58:
Voor windows XP zijn zeker drivers nodig, denk aan chipset, wifi en geluidskaart. dar er geen drivers zijn voor de webcam en fingerprintreader maak me nog niet eens zo heel veel uit.

Komen deze nog beschikbaar net zoals voor het kleine broertje op de dell site? of blijven deze alleen voor vista beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Deem schreef op zondag 20 januari 2008 @ 14:14:
[...]

Voor windows XP zijn zeker drivers nodig, denk aan chipset, wifi en geluidskaart. dar er geen drivers zijn voor de webcam en fingerprintreader maak me nog niet eens zo heel veel uit.

Komen deze nog beschikbaar net zoals voor het kleine broertje op de dell site? of blijven deze alleen voor vista beschikbaar?
In het M1330 (exact dezelfde laptop, alleen scherm is anders) zijn er al veel mensen die er XP op hebben gezet. Je kan het beste daar gaan kijken.

Hoe je de 8600GT videokaart drivers voor XP moet installeren staat in het [Ervaringen] Compal IFL90 / BTO 15W25(+) / inNote 154 topic.

[ Voor 10% gewijzigd door silmaril8 op 20-01-2008 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Das goed om te weten! zal over 2 weken, als ik wat meer tijd heb ik het weekend en eens een poging wagen om XP erop te knallen, dan ben ik pas 100% tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Maar weet niemand wat die Wireless-N kaart kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
bij mij was die eur. +/- 30,- meer t.o.v. de standaard a/b/g kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tralapo schreef op zondag 20 januari 2008 @ 14:56:
Maar weet niemand wat die Wireless-N kaart kost?
Ik krijg € 25.00 korting voor het veranderen van de harde schijf(160 gb 7200 rpm ipv 250 gb 5400 rpm), en moest € 25.00 betalen voor de Wireless-N kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm-Jan
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 15:16:
[...]

Ik krijg € 25.00 korting voor het veranderen van de harde schijf(160 gb 7200 rpm ipv 250 gb 5400 rpm), en moest € 25.00 betalen voor de Wireless-N kaart.
Heb je eerst de order geplaatst en toen gebeld of order doorgegeven tijdens het bellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag aan iedereen die ook een M1530 heeft/gaat bestellen:

Hebben jullie extra garantie bij gekocht? Ik wil ook een M1530 bestellen, maar de garantie is het enige waar ik nog niet over uit ben. 150 euro (op het moment, met 25% korting) is erg prijzig voor één jaar extra, 200 euro voor twee jaar extra zou opzich het beste zijn. Maar dit is ook heel erg duur.

En je mag volgens mij van de wet uitgaan van een bepaalde lengte dat een product meegaat, en daar kunnen de algemene voorwaarden die een bedrijf op stelt niet aan veranderen (toch?). Maar als er dan toch iets kapot gaat is het moeilijker om je recht te krijgen.

Wat hebben jullie gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:06
Ik ga er een aanschaffen als de penryn cpu's uit zijn. Zelf koop ik geen extra garantie bij. Veel onderdelen zijn tegenwoordig gewoon te vervangen (cpu, mem, hdd). Ik heb momenteel een postbank pc-verzekering lopen tegen onheil van buitenaf (val, stoot schade, diefstal uit huis etc). Deze verzekering zal ook mijn laptop dekken.

[ Voor 11% gewijzigd door Terror op 20-01-2008 15:39 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Terror schreef op zondag 20 januari 2008 @ 15:37:
Ik ga er een aanschaffen als de penryn cpu's uit zijn.
Ik ben nu ook zwaar aan het twijfelen.
Momenteel krijg je er echt een shitload aan kortingen bij.

Kortingen
- € 200 standaard
- € 89 verzendkosten
- €150 ~ 10% coupon
- € 60 ~ 5% epp coupon

Dan krijg je echt een superlaptop voor € 1050,- incl btw (!)

Als je wacht, dan krijg je waarschijn penryn + led-screen, maar dan liggen de prijzen waarschijnlijk rond de 1400, nog steeds goedkoop, maar toch veel duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Penryn processoren zijn waarschijnlijk even duur als de huidige T-reeks processoren.

Dit is in ieder geval wel zo bij de desktop variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
silmaril8 schreef op zondag 20 januari 2008 @ 16:14:
Penryn processoren zijn waarschijnlijk even duur als de huidige T-reeks processoren.

Dit is in ieder geval wel zo bij de desktop variant.
Dat klopt. Bij zepto bijvoorbeeld zie je dat. Normaal zijn de prijzen dan ook gewoon zo rond de 1400 bij vergelijkbare laptops.

Alleen dell maakt er momenteel een killer prijsvechter van. Lange wachttijden dat wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Liquid schreef op zondag 20 januari 2008 @ 16:23:
[...]

Dat klopt. Bij zepto bijvoorbeeld zie je dat. Normaal zijn de prijzen dan ook gewoon zo rond de 1400 bij vergelijkbare laptops.

Alleen dell maakt er momenteel een killer prijsvechter van. Lange wachttijden dat wel...
De prijzen zullen denk ik wel zo laag blijven hoor. Redenen:
  • Dell is uit op een hoger marktaandeel. Ze willen gewoon groeicijfers laten zien. Vandaar de lage prijzen.
  • Maar houd er wel rekening mee dat er altijd al veel winst op een laptop zit (dus zelfs met lage prijzen kan er nog steeds een kleine winst worden gemaakt).
  • Daar komt bij bedrijven/instellingen de grootste afnemers zijn van Dell en daar de prijzen misschien hoger liggen.
  • Dell geeft ook voornamelijk kortingen op de populaire producten (voor betere mond op mond reclame); ze maken dan weer meer winst op de reguliere producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Tja, aanbiedingen blijven altijd wel. Je gaat mij niet vertellen dat die kortingsacties opeens ophouden :) Opzich ben ik tevreden met een T7250, maar gaat me niet gebeuren dat over 2 weken prijzen dramatisch zakken omdat die penryn's uit zijn. Daarnaast is een notebook op dit moment geen noodzaak voor mij.

Tuurlijk is zo'n T8xxx of T9xxx over 6 maanden niks meer waard, maar dan heb ik iig niet het gevoel dat het nog scherper had gekund (in prijs). Kortom, wil de prijs/prestatie verhouding penryn vs de huidige reeks even afwachten.
Maar houd er wel rekening mee dat er altijd al veel winst op een laptop zit (dus zelfs met lage prijzen kan er nog steeds een kleine winst worden gemaakt).
Hangt een beetje van je definitie van veel af en welk gedeelte je als winst ziet. Dell heeft als voordeel dat er geen middleman is (distributeur / winkel). Sta zelf in een winkel en marges aan die kant zijn minimaal. Nu heb ik geen zicht op wat dell nu verdient op zo'n model, maar denk dat er met die 10% en 5% coupon vrij weinig (2% gok ik) voor ze overblijft.

[ Voor 33% gewijzigd door Terror op 20-01-2008 16:39 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Ach, je kunt altijd wel blijven wachten, elk uur, elke minuut misschien zelfs, elke dag, elke maand, elk jaar, komen er weer nieuwe (betere) dingen uit, jouw laptop komt uit de fabriek en is al oud, aangezien er juist tijdens de productie allerlei nieuwe dingen ontwikkelt zijn. Telkens weer wachten op nieuwe dit, verbeterde dat heeft dus niet echt veel zin, aangezien je dan eeuwig blijft wachten. Gewoon nu nemen! En niet het risico nemen dat de eventuele kortingen er dan niet meer zijn.

En daar komt nog eens bij: jij kunt hem nu zo ontzettend voordelig krijgen, dat je ook eerder weer een nieuwe kunt kopen, met dan weer de nieuwste ontwikkelingen _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Tralapo op 20-01-2008 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie Terror ^^

Wat hebben andere tweakers gedaan met het wel of niet bijkopen van garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-08 03:44
Ik zou zelf nooit garantie bijkopen. Een gemiddelde Tweaker moet goed in staat zijn problemen zelf op te lossen. De meeste zijn vaak van softwarematige aard, dus zelf oplosbaar: Er zijn weinig van die zaken die met een Google search niet oplosbaar zijn.

Mbt tot mogelijke hardware problemen: Ik heb niet vaak meegemaakt dat ik in een situatie zat waar ik graag een beroep op de fabrikant had willen doen. Er vanuit gaande dat je geen rare dingen met het apparaat doet (wat meestal sowieso buiten elke garantie valt) zal de gemiddelde Tweaker bijna nooit aanspraak op extra garantie hoeven doen lijkt me.

Geldverspilling als je het mij vraagt, de standaard garantie volstaat in de meeste gevallen.

[ Voor 63% gewijzigd door Rolfski op 20-01-2008 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Rolfski schreef op zondag 20 januari 2008 @ 17:27:
Een gemiddelde Tweaker moet goed in staat zijn problemen zelf op te lossen. De meeste zijn vaak van software matige aard.
Dat klopt echt niet. Ik heb afgelopen 3 jaar verscheidene laptops gehad en elke laptop had wel een (klein) hardwarematig probleem. Van de ene deden de speakers het niet meer, van de andere de USB poorten.

Over garantie bijkopen: bel Dell over 10 maanden op met de vraag of verlengen van garantie mogelijk is. Kost je veel minder dan bij aankoop garantie erbij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
Er staan links in dit topic naar service manuals. Mocht je ooit een defect onderdeel tegenkomen dat niet gedekt is door de standaard garantie dan kan je dat dus in principe zelf vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Rolfski schreef op zondag 20 januari 2008 @ 17:50:
Er staan links in dit topic naar service manuals. Mocht je ooit een defect onderdeel tegenkomen dat niet gedekt is door de standaard garantie dan kan je dat dus in principe zelf vervangen
Ja en?
De prijzen van zulke losse onderdelen zijn nogal hoog. Het is veel voordeliger om extra garantie bij te kopen (vlak voor het einde van je garantieperiode - kost je 50-75 euro).

En over welke garantie heb jij het eigenlijk? Ik (en de anderen) hebben het dus over het bijkopen van extra garantie bovenop de standaard 1 jaar garantie. Oftewel: 3 jaar garantie in plaats van 1 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm-Jan

Bowman heeft een nieuwe review op youtube gezet _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door Harm-Jan op 21-01-2008 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillion01
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:06

Zillion01

Obey your screen!

Op het forum van Notebookreview.com staan links en uitleg over Windows XP drivers voor de XPS M1530, ik heb deze zelf nog niet getest omdat ik de laptop nog niet heb (vanaf de 9e post in de thread).

Verder heb ik geen extra garantie genomen, ik ben er nog niet uit of ik hem langer dan een jaar wil houden, daar ze 2e hands volgens mij goed te verkopen zijn en je nog extra garantie later bij kunt kopen. Verder heb ik onlangs bij Computerland een oude Jewel laptop laten repareren... het toetsenbord was kapot (eigen schuld door limonade), er zat een los contact in het schanier van het beeldscherm en de batterij werd vervangen voor 130 euro. Dus je moet wel flink schade hebben om dat extra bedrag eruit te halen na 1 jaar plus dan eigenlijk om helemaal safe te zijn moet je dan ook nog eens de Accidental Damage-support erbij kopen. Ik zou zeggen na een jaar inruilen is goedkoper...

[ Voor 6% gewijzigd door Zillion01 op 20-01-2008 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Als de Dell's nog steeds even betrouwbaar zijn als ze waren, was ik toch echt niet van plan hem over een jaar alweer te verkopen. Ik zit nu op een Dell Latitude C600 met aan de onderkant nog een machtig mooie sticker met "Windows 98 Second Edition" erop (heeft iemand misschien enig idee hoe oud hij kan zijn) en daar is nog steeds zo goed als niks mis mee.
Maar om weer een beetje in de lijn van dit topic te komen, extra garantie lijkt me totaal nutteloos, aangezien het erg duur is, en je dat geld er waarschijnlijk nooit uitkrijgt zoals al eerder gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
  • Laatst online: 09-09 11:01
Tralapo schreef op zondag 20 januari 2008 @ 19:27:
Als de Dell's nog steeds even betrouwbaar zijn als ze waren, was ik toch echt niet van plan hem over een jaar alweer te verkopen. Ik zit nu op een Dell Latitude C600 met aan de onderkant nog een machtig mooie sticker met "Windows 98 Second Edition" erop (heeft iemand misschien enig idee hoe oud hij kan zijn) en daar is nog steeds zo goed als niks mis mee.
Maar om weer een beetje in de lijn van dit topic te komen, extra garantie lijkt me totaal nutteloos, aangezien het erg duur is, en je dat geld er waarschijnlijk nooit uitkrijgt zoals al eerder gezegd.
Psies, mijn ervaringen met DELL (met name servers en workstations) zijn zo goed dat ik geen seconde twijfel aan dit product. Mocht het toch tot een probleem komen wordt je goed geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harm-Jan schreef op zondag 20 januari 2008 @ 15:23:
[...]

Heb je eerst de order geplaatst en toen gebeld of order doorgegeven tijdens het bellen ?
Heb de order telefonisch gedaan omdat ik de keuze niet kreeg tijdens het samenstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wel nogal duur om blu ray erin te zetten! 350 euro bijbetalen... Dan kun je eigenlijk beter een ps3 nemen... Verbaast me dat zo'n interne drive nog zo duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het niet zo dat in europa en dus ook nederland de wettelijke garantietermijn 2 jaar is? volgens mij is dell verplicht garantie te verlenen binnen 2 jaar ongeacht of je nu 1 of 2 jaar garantie hebt genomen. of zit ik ernaast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:03
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 21:31:
is het niet zo dat in europa en dus ook nederland de wettelijke garantietermijn 2 jaar is? volgens mij is dell verplicht garantie te verlenen binnen 2 jaar ongeacht of je nu 1 of 2 jaar garantie hebt genomen. of zit ik ernaast...
Nou ik zou zeggen probeer ze daar maar eens van te overtuigen als je 1 jaar garantie genomen hebt en je laptop gaat na 18 maanden stuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er staat me wat van bij dat er zelfs een rechtzaak is geweest die dell verloren had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

phobosdeimos schreef op zondag 20 januari 2008 @ 21:40:
[...]

Nou ik zou zeggen probeer ze daar maar eens van te overtuigen als je 1 jaar garantie genomen hebt en je laptop gaat na 18 maanden stuk ;)
De Belgische wet (en ik neem aan dat dit voor heel europa geldt) schijft een wettelijke garantieperiode voor, ter bescherming van de consument.

Hier verwijs ik u graag door naar de federale overheidsdienst van economie:
http://economie.fgov.be/p...ranty/warranty_nl_001.htm

Ik heb ook maar 1 jaar XPS basisgarantie genomen, net om deze reden. Dell heeft gaan andere keuze dan dit te herstellen, anders zijn ze strijdig met de wet.

Ik denk dat de basisgarantie slaagt op het feit dat ze dan iemand laten komen om de schade te herstellen. Mss dat na één jaar je het volledige toestel moet binnenbrengen en dat je het dan enkele weken kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 08:52
over kwaliteit van Dell's: Ik typ hier vanop een Dell Latitude CPI366XT. Een echte PII-366MMX met 256MiB SDRAM-66 en een 60 GiB HD 5400rpm!

Draait XP als een zonnetje! (mits een paar services disabled).

Dus jah, er bestaan Dell laptop's die lang meegaan ;).

Wegens onlangs een zoveelste val op de grond is de hinge van de batterij wel losgesprongen. Maar hier heb ik geen problemen mee, het is toch al zo een oude laptop :p.

Die PII is trouwens gerate tot 90°C :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 22:23:
[...]

De Belgische wet (en ik neem aan dat dit voor heel europa geldt) schijft een wettelijke garantieperiode voor, ter bescherming van de consument.

Hier verwijs ik u graag door naar de federale overheidsdienst van economie:
http://economie.fgov.be/p...ranty/warranty_nl_001.htm

Ik heb ook maar 1 jaar XPS basisgarantie genomen, net om deze reden. Dell heeft gaan andere keuze dan dit te herstellen, anders zijn ze strijdig met de wet.

Ik denk dat de basisgarantie slaagt op het feit dat ze dan iemand laten komen om de schade te herstellen. Mss dat na één jaar je het volledige toestel moet binnenbrengen en dat je het dan enkele weken kwijt bent.
Je moet natuurlijk wel goed lezen:

'Men kan zich beroepen op de wettelijke garantie, indien de niet-conformiteit wordt vastgesteld binnen de 2 jaar na levering van het goed. De wettelijke garantie begint dus te lopen na de levering van het product. Indien de vaststelling gebeurt meer dan zes maanden na de levering dan moet de consument bewijzen dat deze niet-conformiteit bestond op het ogenblik van de levering.'

Dus na 6 maanden moet jij bewijzen dat de fout er al was bij levering, zoiets win je dus nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even een update ivm de m1530. Na twee dagen gebruik nog altijd héél tevreden over de aankoop. Ik snap niet echt waarom zoveel heisa gemaakt wordt rond die harde schijf. Ik heb een 250GB, 5400rpm en die draait super. Bijna onhoorbaar, zelfs al draait ie op volle toeren. Ook scherm is goed. Van die tintelingen heb ik blijkbaar ook geen last, ook niet met de stekker erin. (is eveneens 2-polige stekker) Altijd al tevreden geweest over Dell, en nu stellen ze me zeker ook niet teleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdesign
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 22:59
Even heel wat anders ik wil graag mijn interne geheugen upgraden.
Gaat de Dell dit slikken :+ :

2GB
200-Pin SODIMM
Sixteen components (128M x 8-bit)
DDR2-667 / PC2-5300
CL5
1.8 +/- 0.1V power supply
Non ECC
JEDEC Standard

Ik zou namelijk twee van deze modules willen kopen om zo 4GB aan intern geheugen te krijgen.
Of kan er ook nog wat sneller pc6400 geheugen in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Mdesign schreef op zondag 20 januari 2008 @ 23:22:
Even heel wat anders ik wil graag mijn interne geheugen upgraden.
Gaat de Dell dit slikken :+ :

2GB
200-Pin SODIMM
Sixteen components (128M x 8-bit)
DDR2-667 / PC2-5300
CL5
1.8 +/- 0.1V power supply
Non ECC
JEDEC Standard

Ik zou namelijk twee van deze modules willen kopen om zo 4GB aan intern geheugen te krijgen.
Of kan er ook nog wat sneller pc6400 geheugen in?
Hangt er vanaf of het merk compatible is met het moederbord. Sommige merken geheugens willen nog wel eens niet werken met bepaalde types moederborden.
Kingston en Corsair hebben bijvoorbeeld up to date "memory configurators" die aangeven welk geheugen in welk type laptop/moederbord kan. Je kan kijken of de Dell M1530 er ook bij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
De volgende geheugen modules zijn volgens Kingston compatible met de Dell M1530.

Link: http://www.ec.kingston.co...tcpartno=KTD-INSP6000B/1G
Link: http://www.ec.kingston.co...tcpartno=KTD-INSP6000B/2G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die zeggen dat ze geen last hebben van de tintelingen,

Probeer eens met één vinger heel zacht over het alluminium te gaan. Ik denk dat je het dan wel voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm-Jan
Hoeveel afstandsbedieningen krijg je in nederland bij de laptop???

van Notebookreview forum
Is there 1 or 2 remotes if two what's the difference?
Yes, there are two remotes. There is no difference between them. One is just an extra, incase you break the first one or lose it. Same exact remote.

[ Voor 68% gewijzigd door Harm-Jan op 21-01-2008 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 00:31:
Voor de mensen die zeggen dat ze geen last hebben van de tintelingen,

Probeer eens met één vinger heel zacht over het alluminium te gaan. Ik denk dat je het dan wel voelt.
Als je het weet dan voel je het wel, maar iritant is het niet. Het lijkt gewoon alsof je de aluminium ribbels beter kan voelen, meer niet. Mijn pa wist het niet en pas nadat hij er een dag mee had gewerkt en ik het hem vertelde toen voelde hij het pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 23:14:
[...]

Je moet natuurlijk wel goed lezen:

'Men kan zich beroepen op de wettelijke garantie, indien de niet-conformiteit wordt vastgesteld binnen de 2 jaar na levering van het goed. De wettelijke garantie begint dus te lopen na de levering van het product. Indien de vaststelling gebeurt meer dan zes maanden na de levering dan moet de consument bewijzen dat deze niet-conformiteit bestond op het ogenblik van de levering.'

Dus na 6 maanden moet jij bewijzen dat de fout er al was bij levering, zoiets win je dus nooit.
ik heb het niet echt gelezen wegens tijdsgebrek (examens), Ik ging ervan uit dat het zo was. Op school heeft een prof namelijk nog gezegd dat ieder product onderworpen is aan een wettelijke garantieperiode van 2 jaar.

Als een component nu sneuvelt, ondanks correct gebruik... Ik zal het dit weekend eens herbekijken als ik er de tijd voor heb.

ik ga er in ieder geval van uit dat het zonder problemen blijft werken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb veel last van tintelingen. Heb Dell gebeld en krijg een nieuwe 3-pins adaptor met randaarde. Hopelijk is het dan opgelost. Prima service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Harm-Jan schreef op maandag 21 januari 2008 @ 01:38:
Hoeveel afstandsbedieningen krijg je in nederland bij de laptop???

van Notebookreview forum

[...]

[...]
Gewoon 1, is ook meer als voldoende ;) Ik vermoed dat Notebookreview er per ongeluk 2 heeft ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 10:42:
Heb veel last van tintelingen. Heb Dell gebeld en krijg een nieuwe 3-pins adaptor met randaarde. Hopelijk is het dan opgelost. Prima service.
Als het goed is wordt er morgen een nieuwe adaptor bij mij thuis afgeleverd.
020 nummer ,die je volgens doorstuurd naar engeland.
half uur aan de lijn voordat er werd opgenomen.
tot nu toe goede service

Je kan het ook online regelen:
http://support.euro.dell....c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hartelijk dank dat u voor Dell Chat Service heeft gekozen. Helaas is Dell Chat Service nog niet beschikbaar voor uw product.
Tja..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2008 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Zo hey, je moet het volgens mij maar net treffen bij dell support. Ik wil graag net als iedereen hier mijn wirelesskaart wijzigen naar een n-versie. 2 medewerkers zeggen dat ze de order moeten annuleren. Eentje ging eraan werken en opeens had ik een andere medewerker aan de lijn die van niets afwist :P

Ach ja een a/b/g is ook niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm-Jan
Gisteren toch maar een standaard confuguratie gekozen en vanochtend 9 uur gebeld, persoon kon de order niet wijzigen maar wel annuleren, best, hij heeft me meteen doorgestuurd naar verkoop en die heeft m'n order ingevoerd zoals ik dat wou. heb geprobeerd meteen een 3 pins adaptor er bij te krijgen, maar mevrouw kon dat niet regelen, dan moest ik eerst problemen er mee hebben.

Heb wel 10% korting gekregen :D de laatste 5% niet meer
Korting komt dan op:
200 euro
10% met coupon
en geen verzendkosten

T7500 (2,2 GHz)
2 GB
160 GB 7200 rpm
Wireless N kaartje
1680 bij 1050 resolutie
en natuurlijk Crimson Red

Voor de HDD hoefde ik 30 euro minder te betalen en voor de WiFi 10 euro meer
dus nog eens 20 euro van de prijs af.

Kwam het totaal op 1097,10 euro
Ik blij en zij blij :D

Knappe service van dell, hing op en 1 minuut later had ik offerte in de mail, akkoord terug gestuurd en 2 minuten later order al binnen en betalingsgegevens, meteen met iDEAL betaald.

Volgends de site komt ie op vóór 12-2-2008

Staat nu al in Pré Productie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
Harm-Jan schreef op maandag 21 januari 2008 @ 13:24:
Heb wel 10% korting gekregen :D de laatste 5% niet meer
Korting komt dan op:
200 euro
10% met coupon
en geen verzendkosten

T7500 (2,2 GHz)
2 GB
160 GB 7200 rpm
Wireless N kaartje
1680 bij 1050 resolutie
en natuurlijk Crimson Red

Kwam het totaal op 1097,10 euro
Netjes, met hoeveel jaar garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm-Jan
PCMedic schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:55:
[...]

Netjes, met hoeveel jaar garantie?
Gewoon standaard niks extra's, ga misschien aan het einde nog een jaar bij kopen ;)
als dat kan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Kan er mij eens iemand die productcode geven van de 6cel batterij van de m1530?
ikzelf heb de 9cel en ik zou graag de 6 bestellen. maar daarvoor hebben ze die nummer nodig...

merci.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-09 22:47

t!mP

is inflatie gevoelig

Ik heb de laptop ook mogen ontvangen en ben in eerste instantie erg tevreden met het uiterlijk. De laptop ziet er gelikt uit en weegt weinig.
Onderop de laptop stak een klepje 'n klein stukje uit die ik met niet al te veel kracht op de plek kon drukken. Van de multimedia keys doet het lampje van 'stop' het niet, het functioneert echter wel. Daarnaast heb ik ook 'last' van tintelingen als je tegen de structuur van het allu instrijkt, ik merkte dit pas op de 2e dag (maw niet hinderlijk).

Mijn laptop is uitgevoerd met een WXGA+ scherm met een resolutie van 1440x900. De kwaliteit van het scherm verrast mij in positieve zin! De inkijkhoek is zeer goed te noemen (veel beter dan de M1330 van m'n vader) en het scherm heeft een goede lichtsterkte. Tevens heb ik totaal geen last van backlightbleeding. Dus een erg goed/mooi scherm.

De accutijd van de 6cell lijkt ook prima in orde, met niet al te veel brightness en wifi uitgeschakeld geeft windows 3uur+ aan.

De touchpad werk en reageert goed en ook de scrollfunctie hiervan werkt perfect.

Over de afwerking kan ik verder niks negatiefs noemen, dit ziet er gewoon prima uit.

De bijgeleverde oordopjes geven een lichte ruis, dit ligt aan de oordopjes en niet aan de laptop. Met andere oordopjes (ipod) is de kwaliteit een stuk beter, een voller geluid een geen ruis.

Conclusie: Een snelle laptop voor weinig geld met een geweldig uiterlijk en een zeer goed scherm. Gamen is voor deze laptop geen probleem en ook photoshoppen gaat geweldig mede door het WXGA+ scherm. De prijs/kwaliteit verhouding van deze laptop is dus zeer goed te noemen. Enige minpuntjes tot dusver zijn: mijn ledje dat niet werkt van de 'stop' button en de bijgeleverde oordopjes die ruis produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 10:42:
Gratis mag ik hopen?
En iets sneller dan de laptop zelf mag ik hopen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm-Jan
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:45:
Hallo,

ikzelf heb de 9cel en ik zou graag de 6 bestellen. maar daarvoor hebben ze die nummer nodig...

merci.
451-10506 dat nummer staat op mijn order als referentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Oh trouwens, ik heb hem zaterdag besteld, en heb nog geen mailtje binnen met een link om te kunnen betalen met iDeal, de bevestiging dat de order was ontvangen had ik al wel meteen.
Iemand een idee wanneer die kan komen?
Of moet ik gewoon overmaken op dat rekeningnummer in de bevestiging?

[ Voor 5% gewijzigd door Tralapo op 21-01-2008 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
Dell heeft inmiddels het tinteling probleem officieel erkend na verschillende berichtgevingen in de media: http://crave.cnet.co.uk/laptops/0,39029450,49295100,00.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:54
Dat was al lang bekend hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
Oops ik zie het inderdaad eerder in dit topic, moet er overheen gelezen hebben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag besteld ^^

Intel® Core™2 Duo Processor T7500 (2,20 GHz, 800 MHz FSB, 4 MB L2-cache)
2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024]
NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT with 256MB dedicated graphic memory
160 GB (7.200 rpm) SATA harde schijf (30 euro goedkooper)
Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands
Geen modem
Draadloze netwerk kaart Van Dell (10 euro extra)
Basisgarantie - 1 jaar XPS Premium hardwaresupport (incl.support on-site en voor games)
Basisgarantie - 1 jaar hardwaresupport, Next Business Day
Geen beveiliging/antivirusbeveiliging - Nederlands
Dell™ Wireless 355 Bluetooth 2.0-module (tot 3 Mbps) met Enhanced Data rate - Eur
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 W/h)
Biometrische vingerafdruklezer met ZWART accent
2,0 megapixel camera & Crimson Red voor CCFL-beeldscherm
Geen Accidental Damage-support
Dell™-reisafstandsbediening

+ Belkin Messenger Bag voor notebooks met scherm tot 15,4 inch - Jet / Cabernet

Totaal: 1.034,24

15,4-inch WXGA+ (1.440 x 900) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Kk heb hem zaterdag besteld, en heb nog geen mailtje binnen met een link om te kunnen betalen met iDeal, de bevestiging dat de order was ontvangen had ik al wel meteen.
Iemand een idee wanneer die kan komen?
Of moet ik gewoon overmaken op dat rekeningnummer in de bevestiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eerst ook 3 dagen gewacht. Toen heb ik uiteindelijk gewoon overgemaakt met de instructies van die mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirewiet
  • Laatst online: 25-06 09:33
Vraag over geluid. Zoals gemeld is dit bij mij vrij fel.

Naast de luide fan heb ik permanent een soort schurend/licht krekelachtig geluid. Dit laatste geluid is raar maar waar zo goed als verdwenen als ik het voorste van mijn laptop horizontaal hou of iets hoger (is normaal lager door de 9-cell batterij).

Zijn er nog mensen met deze ervaring en vooral, weet iemand hoe dit kan komen en wat er aan te doen is om dit te vermijden in normale toestand?

Is samen met luide fan zo storend dat ik overweeg hem terug te sturen, wat ik natuurlijk jammer zou vinden want voor de rest dik ok...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 19:30:
Ik heb eerst ook 3 dagen gewacht. Toen heb ik uiteindelijk gewoon overgemaakt met de instructies van die mail.
Ok, dan denk ik dat ik het maar ga overmaken.
Het is imo toch niet erg als ik bijvoorbeeld nu het geld overmaak en morgen alsnog die link ontvang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geprobeerd mijn netwerkkaart in een reeds bestelde order om te zetten naar een Wireless N kaartje i.p.v de standaard netwerkkaart Intel Pro/Wireless 3945.
Dit was helaas niet meer mogelijk of ik moest order laten vervallen.
Ik zou willen weten of er echt een heel groot verschil is tussen beide kaarten en heeft dat alleen met een betere ontvangst te maken ?
alvast bedankt voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 19:58:
Ik heb geprobeerd mijn netwerkkaart in een reeds bestelde order om te zetten naar een Wireless N kaartje i.p.v de standaard netwerkkaart Intel Pro/Wireless 3945.
Dit was helaas niet meer mogelijk of ik moest order laten vervallen.
Ik zou willen weten of er echt een heel groot verschil is tussen beide kaarten en heeft dat alleen met een betere ontvangst te maken ?
alvast bedankt voor je reactie
Het is gewoon sneller en heeft een betere ontvangst. Jammer dat de N kaart niet standaard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het lezen van de nodige reacties is mijn interesse in deze mooi laptop gewekt. Ik ben van plan hem in de volgende configuratie te bestellen.

Intel® Core™2 Duo Processor T7250 (2,00 GHz, 800 MHz FSB, 2 MB L2-cache) bewerken
Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands bewerken
Basisgarantie - 1 jaar hardwaresupport, Next Business Day bewerken
2,0 megapixel camera & Tuxedo Black voor CCFL-beeldscherm bewerken
15,4-inch WXGA+ (1.440 x 900) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™ bewerken
2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024] bewerken
250 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf bewerken
NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT with 256MB dedicated graphic memory bewerken
Vast 8x DVD+/-RW-station met dunne laadsleuf, inclusief software bewerken

ik ben echter zeer benieuwd naar het wxga+ scherm. heeft iemand foto’s van dit scherm, en zou die ze misschien willen posten. ben erg benieuwd naar de grote icm en 15,4 inch scherm.

Is er ook al iemand die de laptop heeft besteld icm windows vista business? dit zou ik graag willen hebben omdat ik dan gebruik kan maken van verbinding met extern bureaublad.

dan nog een laatste vraagje over de batterij, is het aan te raden een 9 cell te nemen? of is er bijna geen verschil ten opzichte van de 6 cells variant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 21:10:
Na het lezen van de nodige reacties is mijn interesse in deze mooi laptop gewekt. Ik ben van plan hem in de volgende configuratie te bestellen.

Intel® Core™2 Duo Processor T7250 (2,00 GHz, 800 MHz FSB, 2 MB L2-cache) bewerken
Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands bewerken
Basisgarantie - 1 jaar hardwaresupport, Next Business Day bewerken
2,0 megapixel camera & Tuxedo Black voor CCFL-beeldscherm bewerken
15,4-inch WXGA+ (1.440 x 900) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™ bewerken
2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024] bewerken
250 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf bewerken
NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT with 256MB dedicated graphic memory bewerken
Vast 8x DVD+/-RW-station met dunne laadsleuf, inclusief software bewerken

ik ben echter zeer benieuwd naar het wxga+ scherm. heeft iemand foto’s van dit scherm, en zou die ze misschien willen posten. ben erg benieuwd naar de grote icm en 15,4 inch scherm.

Is er ook al iemand die de laptop heeft besteld icm windows vista business? dit zou ik graag willen hebben omdat ik dan gebruik kan maken van verbinding met extern bureaublad.

dan nog een laatste vraagje over de batterij, is het aan te raden een 9 cell te nemen? of is er bijna geen verschil ten opzichte van de 6 cells variant
Over de scherm vind je wel wat foto's denk ik. Anders moet je eens gaan kijken op notebookreview.com

Ik heb trouwens ook een Vista Business besteld, alleen al omdat ik legaal kan downgraden naar XP Pro wat ik zeker ga doen als ik ze ontvang. Ik moest een meerwaarde van 6 euro betalen, dus gewoon een koopje zou ik zeggen.

Over de 6 en 9 cell batterij kan ik niet veel zeggen, zoals je leest halen sommige 3 uur met de 6. De 9 steekt wat van onder uit waardoor vele het niet willen. Als het je niet stoort zou ik toch voor de 9 gaan. Mij zou het zeker storen, daarom dat ik een 6 cell nam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zaterdag de midnight blue besteld:
T7250, Vista Home premium, 2.048 Mb, GeForce 8600M GT 256, 250 GB 5.400, 9-cel batterij, WXGA+ (1.440x900).
Totale prijs: € 905,44 (zowel de 10 % als de 5 % korting ingevoerd en het werkte).
Geen n-kaartje (was geen keuze op internet en als ik zo de reacties hoor dan is a/b/g ook helemaal niet slecht; kan natuurlijk altijd beter........).
Via creditcard betaald en geschatte leveringsdatum op of voor 8-2-2008. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
@ Bronnie2e
Dit is wel vrij interessant over de scherm.
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=210649
Dus als je een LG scherm krijgt, moet je je geen zorgen maken. Hopen maar dat we de LG krijgen, anders moet je dell snel bellen.

@ejbak
Gefeli met je nieuwe aanwinst. Een ander kleurtje gekocht dan de normale (normaal is geen zwart maar rood :p)
Verder nog veel plezier met het wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-09 22:47

t!mP

is inflatie gevoelig

Pirewiet schreef op maandag 21 januari 2008 @ 19:40:
Vraag over geluid. Zoals gemeld is dit bij mij vrij fel.

Naast de luide fan heb ik permanent een soort schurend/licht krekelachtig geluid. Dit laatste geluid is raar maar waar zo goed als verdwenen als ik het voorste van mijn laptop horizontaal hou of iets hoger (is normaal lager door de 9-cell batterij).

Zijn er nog mensen met deze ervaring en vooral, weet iemand hoe dit kan komen en wat er aan te doen is om dit te vermijden in normale toestand?

Is samen met luide fan zo storend dat ik overweeg hem terug te sturen, wat ik natuurlijk jammer zou vinden want voor de rest dik ok...
Dit lijkt mij iig niet normaal, mijn laptop is namlijk zo goed als niet hoorbaar. Heb je hier al met Dell over gebeld? hier hoef je iig geen genoegen mee te nemen.
Mudi schreef op maandag 21 januari 2008 @ 21:56:
@ Bronnie2e
Dus als je een LG scherm krijgt, moet je je geen zorgen maken. Hopen maar dat we de LG krijgen, anders moet je dell snel bellen.
Ik heb inderdaad ook een LG scherm en perfect beeld. Welke andere opties zijn er nog dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mudi schreef op maandag 21 januari 2008 @ 21:56:
@ Bronnie2e

@ejbak
Gefeli met je nieuwe aanwinst. Een ander kleurtje gekocht dan de normale (normaal is geen zwart maar rood :p)
Verder nog veel plezier met het wachten
@t!mP
zou je misschien een paar foto's van je scherm kunnen maken. heb er tot nu toe geen kunnen vinden op notebookreview.com

@Mudi
nu maar hopen op een LG scherm als ik dat zo lees.

heb ervaring met 1400x900 op een widescreen 19 inch van dell, en dat is toch wel een lekkere resolutie om mee te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou iemand van jullie der een lat van 2 gb bijsteke?heb mij laten vertellen da da mss niet goed werkt.

zit nu 2 van 1024 in.
Ik heb nog bon liggen van 109€ van replacedirect.com en die moet moet op tegen de 14e feb

Ik zou anders niet weten wa kopen.

Iemand ander voorstel? kan moeilijk nog een lader kopen hé :d

bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 23:44:
zou iemand van jullie der een lat van 2 gb bijsteke?heb mij laten vertellen da da mss niet goed werkt.

zit nu 2 van 1024 in.
Ik heb nog bon liggen van 109€ van replacedirect.com en die moet moet op tegen de 14e feb

Ik zou anders niet weten wa kopen.

Iemand ander voorstel? kan moeilijk nog een lader kopen hé :d

bedankt.
Wie heeft gezegd dat het niet goed zou werken. Als je de juiste geheugen koopt, dan scheelt er niks aan. Is me wel opgevallen dat op replacedirect.com wel alles goed duur is. 2 GB alleen al voor 129 euro 8)7 Koop gewoon iets dat je op ebay voor 100 euro kunt verkopen. Dan kun je voor die 100 euro nog eens 4 gb geheugen kopen

EDIT:
@ t!mP
Je kunt ook een samsung of een CPT (vraag me niet wat het is) hebben. Deze zijn de wat mindere

[ Voor 6% gewijzigd door Mudi op 22-01-2008 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de cpt, en afgezien van de bleeding is hij ok... Ik wil wel dat dell heb vervangt }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillion01

Zillion01

Obey your screen!

Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:45:
Hallo,

merci.
Bevalt dat uitsteken van die 9cell toch niet? Ik las juist dat dan het toetsenbord iets fijner staat en het ding een beetje warmte kwijt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Ik heb niet zoveel ervaring met notebook schijven, maar welke keuze is beter. Ik kijk voornamelijk naar performance.. 160GB 7200rpm of 250GB 5400rpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Kakaroto schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 12:34:
Ik heb niet zoveel ervaring met notebook schijven, maar welke keuze is beter. Ik kijk voornamelijk naar performance.. 160GB 7200rpm of 250GB 5400rpm.
Wat denk je zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
Kakaroto schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 12:34:
De 160 GB draait sneller rond (7200rpm) dus...

[ Voor 7% gewijzigd door Rolfski op 22-01-2008 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Nu bekend is dat de LG schermen beter zijn. Kun de gelukkigen die er al een binnen hebben is kijken welk artikel code bij hun scherm hoort. Misschien is die namelijk ook per scherm verschillend....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Rolfski schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 12:50:
[...]

De 160 GB draait sneller rond (7200rpm) dus...
Maar heeft een kleinere data-dichtheid en misschien liggen de 160gigs al jaren in een kluis bij dell. Terwijl de 250 pas sinds vorig jaar beschikbaar zijn. :+
Vergelijk maar eens 7200 van 3 jaar geleden en een 5400 van nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
Liquid schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 12:54:
[...]

Maar heeft een kleinere data-dichtheid en misschien liggen de 160gigs al jaren in een kluis bij dell. Terwijl de 250 pas sinds vorig jaar beschikbaar zijn. :+
Vergelijk maar eens 7200 van 3 jaar geleden en een 5400 van nu.
Ow ? :+

Denk je nou echt dat DELL een vooraadje hardware heeft waar ze op kunnen teren met zulke verkoop-cijfers ? Enig idee hoeveel af en aanvoer daar is ?
Geloof me, DELL wordt continue aangevoerd met verse schijven, dat gaaaaaaaaat maar door.

Maar als je zelf een beter gevoel hebt bij je eigen verhaal .. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Liquid schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 12:54:
Maar heeft een kleinere data-dichtheid en misschien liggen de 160gigs al jaren in een kluis bij dell.
Misschien zijn die 250GB 5400rpm wel allemaal harde schijven die zijn afgekeurd voor gebruik in bijvoorbeeld business notebooks (ze maakten teveel lawaai, of waren niet 100% betrouwbaar) en dus stoppen ze deze in consumenten notebooks.
:+ ;)

[ Voor 9% gewijzigd door silmaril8 op 22-01-2008 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillion01

Zillion01

Obey your screen!

silmaril8 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 13:09:
[...]

Misschien zijn die 250GB 5400rpm wel allemaal harde schijven die zijn afgekeurd voor gebruik in bijvoorbeeld business notebooks (ze maakten teveel lawaai, of waren niet 100% betrouwbaar) en dus stoppen ze deze in consumenten notebooks.
:+ ;)
XPS is het neusje van de zalm, en zeker niet alleen voor consumenten bedoeld. Je kunt er dus vanuit gaan dat er geen rommel in zit. Wat ik gelezen heb scheelt de snelheid niet bijzonder veel. Ik vind 250 gb toch echt interessanter dan 160gb. Daarnaast dient dit telefonisch geregeld te worden waarbij kortingen vaak niet toegepast kunnen worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Zillion01 op 22-01-2008 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pff zit nu echt heel erg te twijfelen.

wel of geen windows vista business??
wel of geen N wireless kaart
wel of geen 9 cell accu

helaas is windows vista business en de n wireless kaart alleen telefonische te regelen. waardoor er maar 1 van de 2 kortingsbonnen kan worden gebruikt.

wat raden jullie aan? gaan voor de standaard configuratie, en als enige extra een wxga+ scherm. prijs 979 euro.
of gaan voor telefonische bestelling, met als enige extra windows vista business en 930 euro betalen... (dan heb ik wel de mogelijkheid om de extra wireless kaart te bestellen)

wil vandaag nog de knoop doorhakken ivm de geldigheid van de kortingsbonnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 14:43:

wel of geen 9 cell accu

helaas is windows vista business en de n wireless kaart alleen telefonische te regelen. waardoor er maar 1 van de 2 kortingsbonnen kan worden gebruikt.

wat raden jullie aan? gaan voor de standaard configuratie, en als enige extra een wxga+ scherm. prijs 979 euro.
of gaan voor telefonische bestelling, met als enige extra windows vista business en 930 euro betalen... (dan heb ik wel de mogelijkheid om de extra wireless kaart te bestellen)

wil vandaag nog de knoop doorhakken ivm de geldigheid van de kortingsbonnen!
Ik heb gewoon een bestelling gedaan via internet met 2 coupons en hierna Dell gebeld met een wijziging. De order werd geannuleerd maar kreeg wel het ordernummer. Werd doorgezet naar afdeling verkoop en heb hier dat ordernummer weer gegeven waarmee zij de complete order naar boven konden halen en wijzigingen konden doorvoeren. Heb dus gewoon de 2 coupons kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 14:43:

wel of geen 9 cell accu
Is het dan niet handig om te vermelden waarvoor je het wilt gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
Zillion01 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 14:38:
[..]Daarnaast dient dit telefonisch geregeld te worden waarbij kortingen vaak niet toegepast kunnen worden.
Hier had ik totaal geen last van. Ik denk juist dat je telefonisch meer voor elkaar krijgt als je een beetje doorpraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijne 1530 komt pas donderdag toe. is gisteren verzonden.
dus ik weet nog niets van mijn 9 cel.
Maar aangezien ik die bon wel graag zou gebruiken was ik op zoek naar iets dat bruikbaar was.

God mag weten wat. iemand iets gezien dat de moeit is?

www.replacedirect.com

grrrr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 17:30:
mijne 1530 komt pas donderdag toe. is gisteren verzonden.
wanneer had je hem besteld?
want die van mij staat nu al een week in pre productie -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de mijne is op 8 januari bestelt.
Heeft in preproductie gestaan tot eergisteren rond 22.00 uur. raar maar maar maar stond dan ineens in productie.

Daarnet op site van ups gekeken en hij wordt morgen verwacht.

Ben benieuwd.

Nog niemand tips voor die site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm-Jan
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 18:18:
Heeft in preproductie gestaan tot eergisteren rond 22.00 uur. raar maar maar maar stond dan ineens in productie.

Wat was je verwachte leverdatum :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 18:18:

Ben benieuwd.

Nog niemand tips voor die site?
Tips? En voor welke site? --> Ik begreep namelijk niks van je vorige post (misschien volgende keer in ABN schrijven ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 18:28:
[...]

Tips? En voor welke site? --> Ik begreep namelijk niks van je vorige post (misschien volgende keer in ABN schrijven ;) )
lol

sry moest ff
Pagina: 1 ... 6 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Dell XPS 1530 ervaringen topic. Gelieve géén 1330 gerelateerde zaken hier plaatsen! Tevens zijn meldingen over 'Ik heb 'm ook besteld! Hoelang moet ik nog wachten?' helemaal niet interessant, het product komt echt wel; posten daarover in dit topic zal de levertijd echt niet doen verkorten ;).