[Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 20 Laatste
Acties:
  • 112.218 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UPS krijgt het vandaag druk
mijn laptop stond ook op de zelfde pallet.
8-1 besteld vandaag wordt het afgeleverd.
achteraf alleen de batterij willen aanpassen, ik heb een 6cell batterij, maar dit kon niet.
ik ben zeer benieuwd!

heeft iemand al een antwoord van Dell gekregen?
Dit wat betreft het tintelende gevoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:16
Hey is het ook mogelijk dat je een paar foto's van je scherm maakt? Ik en ik geloof ook vele anderen zijn wel benieuwd naar het scherm

[ Voor 77% gewijzigd door ErikKam op 18-01-2008 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Pfff....Even wat frustratie wegschrijven! Stond eerst te leveren op de 17e had ik vrijgenomen (want ja, ik moet hem zelf in ontvangst nemen). Toch maar gaan werken, omdat ik om 18.00 uur zag dat het niet geleverd zou gaan worden. Werd vrijdag, dus vrije dag verplaatst. Vandaag toch nog maar even gebeld voor de zekerheid. Nee, wordt toch maandag!Kost me dan weer een vrije dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die leveringen he... Eerst ging het woensdag zijn, was heel de dag iemand thuis, en wanneer komen ze? Wanneer ze naar de bakker gaan. Gisteren ook heel de dag iemand te huis, komen ze niet... En nu natuurlijk op 't werk. Miserie, miserie, miserie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn laptop is bezorgd! :D

Ik zal morgen mijn bevindingen / foto's posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:13

Deem

Ontcijfer mij!

Die van mij is er vandaag ook bij mij thuis bezorgt, zal ook mijn bevindingen en alle antwoorden op de resterende vragen posten! Yes! :*)

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het "Tintel gevoel" is al eerder geconstateerd

zie dit verhaal van 24 april 2007

http://direct2dell.com/one2one/archive/2007/04/24/8522.aspx
vreemd dat dit niet is opgepakt in de nieuwe modellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 11:01
Mijn DELL XPS M1530 order is gisteren ook bevestigd:

C2D T7250
2GB RAM
15,4" TFT WXGA+ 1680x1050 (+ 2MP Webcam)
HDD 160GB 7.200rpm
8600M GT 256MB
8x DVD+/-RW-station
Bluetooth Module
Wireless N Adapter
6-cell Battery
Tuxedo Black
Windows Business Engels

Leverdatum 07-02-2008

Even wachten dan maar ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Greetings!

Sinds vele weken heb ik elke post hier op de voet gevolgd! zelf kon ik niet posten omdat ik enkel een gmailadres heb, maar dan toch maar effe iemand zen adres 'geleend' >:)

Jullie posts hebben mij enorm geholpen bij het kiezen van mijn systeem! bij deze wil ik de TS PcMedic bedanken, en ook Mudi dewelke actief heeft gezocht achter de 10% kortingsbon voor de belgen! _/-\o_

Ik heb mijn systeem besteld op 7 januari. de verwachte leversdatum was 25/01 maar hij is aangekomen op 16/01! dit ging dus allemaal vrij snel.

Om te beginnen, dit systeem is echt prachtig! zeker in vergelijking met mijn vorige Medion (don't ask) laptop welke op de behuizing na goed meeviel. kijk zelf maar:

Afbeeldingslocatie: http://xs223.xs.to/xs223/08035/foto__s_gsm_014333.jpg.xs.jpg

Mijn systeem:
T7700, 2GB Ram, nVidia 8600GT, 200GB@7200RPM, 1440x900, Wireless N kaart, Blu-Ray, bluetooth, Vista Ultimate, Zwart. dit alles voor een prijs van 1380EUR. totale korting ongeveer 500EUR.

Het scherm van 1440x900 is echt goed, geen backlightbleeding hier. Een tinteling heb ik hier ook nog niet waargenomen. De harde schijf maakt wel een klein beetje geluid(maarniet veel), en wat me opvalt met men vorige is inderdaad dat hij vaker leest. heeft misschien iets te maken met XP vs Vista?

Voor de rest heb ik wat kleine probleempjes. Vista was in het begin echt Megatraag! mijn medion baksteen met 1,7Ghz en 1GB ram was zowat sneller in alles. Ik heb de indruk dat het nu al wat beter is, maar ik kan bvb crysis ook maar draaien met alle settings op low! zelfs de filmpjes bleven hangen.

De bovenste USBpoort aan de linkerzijde knelt enorm. Er is enige kracht nodig om een usb in te brengen. Dit kan niet goed zijn voor het moederbord etc. ik hoop dat het nog zal beteren en iets elastischer wordt.

Kleine afwerkingsimperfecties, het afscherm kapje van de harde schijf stak er ongeveer 2mm uit langs de linkerzijde. Dit heb ik ongeveer kunnen oplossen. De afstandsbediening steekt er ook zo'n 2mm uit langs de linkerkant. Dit stoort niet, en is mss zelfs normaal?

Over het muispad: hier ben ik echt niet tevreden over. soms werkt het echt van geen kanten. Maar nu werkt het dan weer perfect... weet niet goed wat ik hieraan moet doen. mss die standaard software van dell er eens afgooien. dit moet toch volledig ondersteund zijn via de firmware van de hardware?

Gisteren een Blu-ray disk gaan halen in de videotheek om te testen 1) of er daadwerkelijk een Blu-ray in gemonteerd zat want de benaming in windows is DVD-RW; en 2) of het werkt. Nu het beeldkwaliteit was inderdaad geweldig, maar me dunkt dat de bijgeleverde software (mediadirect) niet zo geweldig is. Soms zag ik kleine transparante lijnen in het beeld en ongeveer in het midden van de film begon het beeld te schokken, ik heb toen het beeldscherm open en dichtgedaan en het schokken was weg.. Binnenkort eens proberen met andere software.

De 'powerjack' heeft heel veel speling. geeft me niet echt de indruk van een stevige verbinding, maar misschien is dit normaal?

Mijn algemene bevinding van deze pc, na kort gebruik is zeer positief. als ik alle probleempjes opgelost krijg is dit systeem nagenoeg perfect ;)

grtz, optimango

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hoe komt het dat je zo veel korting hebt gekregen? Want blue-ray zelf in is al een upgrade van 399 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 12:29:
Greetings!

Sinds vele weken heb ik elke post hier op de voet gevolgd! zelf kon ik niet posten omdat ik enkel een gmailadres heb, maar dan toch maar effe iemand zen adres 'geleend' >:)
Foei :+
Jullie posts hebben mij enorm geholpen bij het kiezen van mijn systeem! bij deze wil ik de TS PcMedic bedanken, en ook Mudi dewelke actief heeft gezocht achter de 10% kortingsbon voor de belgen! _/-\o_
Graag gedaan. :)
Ik heb mijn systeem besteld op 7 januari. de verwachte leversdatum was 25/01 maar hij is aangekomen op 16/01! dit ging dus allemaal vrij snel.
Kijk eens aan, dit fleurt het imago van Dell in deze topic weer een beetje op.
Om te beginnen, dit systeem is echt prachtig! zeker in vergelijking met mijn vorige Medion (don't ask) laptop welke op de behuizing na goed meeviel. kijk zelf maar:

[afbeelding]

Mijn systeem:
T7700, 2GB Ram, nVidia 8600GT, 200GB@7200RPM, 1440x900, Wireless N kaart, Blu-Ray, bluetooth, Vista Ultimate, Zwart. dit alles voor een prijs van 1380EUR. totale korting ongeveer 500EUR.
Nette specificaties, kan zeker weer een tijdje vooruit.
Het scherm van 1440x900 is echt goed, geen backlightbleeding hier. Een tinteling heb ik hier ook nog niet waargenomen. De harde schijf maakt wel een klein beetje geluid(maarniet veel), en wat me opvalt met men vorige is inderdaad dat hij vaker leest. heeft misschien iets te maken met XP vs Vista?
Volgens mij heeft dit te maken met Vista. Vista is dan je systeem aan het analyseren welke applicaties je het meest gebruikt, welke dan alvast klaar wordt gezet om bij de volgende start, sneller te laten opstarten. Meestal was het zo, dat naar een weekje minder wordt.
Voor de rest heb ik wat kleine probleempjes. Vista was in het begin echt Megatraag! mijn medion baksteen met 1,7Ghz en 1GB ram was zowat sneller in alles. Ik heb de indruk dat het nu al wat beter is, maar ik kan bvb crysis ook maar draaien met alle settings op low! zelfs de filmpjes bleven hangen.
Vreemd, misschien eens even proberen wat overbodige software van Dell te verwijderen?
De bovenste USBpoort aan de linkerzijde knelt enorm. Er is enige kracht nodig om een usb in te brengen. Dit kan niet goed zijn voor het moederbord etc. ik hoop dat het nog zal beteren en iets elastischer wordt.
Dit had ik ook met mijn Asus notebook, toen men een nieuwe mainboard had ingezet. Op den duur wordt het allemaal wat beter.
Kleine afwerkingsimperfecties, het afscherm kapje van de harde schijf stak er ongeveer 2mm uit langs de linkerzijde. Dit heb ik ongeveer kunnen oplossen. De afstandsbediening steekt er ook zo'n 2mm uit langs de linkerkant. Dit stoort niet, en is mss zelfs normaal?
Weet iemand hier een antwoord op?
Over het muispad: hier ben ik echt niet tevreden over. soms werkt het echt van geen kanten. Maar nu werkt het dan weer perfect... weet niet goed wat ik hieraan moet doen. mss die standaard software van dell er eens afgooien. dit moet toch volledig ondersteund zijn via de firmware van de hardware?
Wat voor software is hiervoor geinstalleerd? Indien van Synaptics, zou je eventueel een callibratie kunnen uitvoeren of een nieuwe versie kunnen downloaden. Overigens gebruik ik voor mijn Asus notebook in Windows MCE geen andere software voor mijn touchpad. Scheelt weer wat extra schijruimte :+ (Alleen doet dan horizontale scroll het niet, maar deze gebruik ik toch niet)
Gisteren een Blu-ray disk gaan halen in de videotheek om te testen 1) of er daadwerkelijk een Blu-ray in gemonteerd zat want de benaming in windows is DVD-RW; en 2) of het werkt. Nu het beeldkwaliteit was inderdaad geweldig, maar me dunkt dat de bijgeleverde software (mediadirect) niet zo geweldig is. Soms zag ik kleine transparante lijnen in het beeld en ongeveer in het midden van de film begon het beeld te schokken, ik heb toen het beeldscherm open en dichtgedaan en het schokken was weg.. Binnenkort eens proberen met andere software.
Als ik dit lees, denk ik toch dat er ergens een applicatie is of dat je te veel onnodige applicatie hebt aan staan, die gewoon te veel resources gebruikt.
De 'powerjack' heeft heel veel speling. geeft me niet echt de indruk van een stevige verbinding, maar misschien is dit normaal?
hmm.. eventjes in de gaten houden dat het niet erger wordt. Anders maar even Dell bellen.
Mijn algemene bevinding van deze pc, na kort gebruik is zeer positief. als ik alle probleempjes opgelost krijg is dit systeem nagenoeg perfect ;)

grtz, optimango
Gelukkig, nog gefeliciteerd met je nieuwe aankoop. Hopelijk dat je nog lang plezier ervan kunt hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't Is er!! Eindelijk... Nu nog werken tot vanavond, en nog een uur trein... How exciting!

't is er eentje met de 2GHz, 16xx op 1050. Zal mss wel heel klein letterkes op scherm zijn, ik laat het zeker weten!

Ciao ciao!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk er ook aan deze laptop te kopen. Echter wordt door 32-bit versie van vista maar 3 GB ram ondersteund, terwijl je bij dell toch 4GB kan selecteren? Verklaring?

Trouwens hoeveel euro zou je er zeker moeten afkrijgen indien je telefonisch besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
[b][message=29451458,noline][..] 16xx op 1050. Zal mss wel heel klein letterkes op scherm zijn, ik laat het zeker weten!
Mijn zakelijke HP laptop had ook een 15,4" met 1680x1050.. ik wil echt niet anders meer.
Wat een desktop ruimte. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan optimango:

Dat van Crysis zou toch beter moeten kunnen gaan. Ik speel het spel op medium, en dan ook nog met de textures op custom en de watereffecten op high: prachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillion01
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:06

Zillion01

Obey your screen!

Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 15:19:
1. Ik denk er ook aan deze laptop te kopen. Echter wordt door 32-bit versie van vista maar 3 GB ram ondersteund, terwijl je bij dell toch 4GB kan selecteren? Verklaring?

2. Trouwens hoeveel euro zou je er zeker moeten afkrijgen indien je telefonisch besteld?
1. Das puur geldklopperij. Tenzij je van plan bent om apart ergens een 64 bits OS aan te schaffen..

2. Via kortingsbonnen kun je nu 15% via de site behalen, alsmede gratis bezorgkosten en 120 euro extra korting. Dus als je het persé telefonisch wilt bestellen zou ik minstens zoveel proberen. Ook kun je proberen om telefonisch de 200gb schijf te regelen met 7200 rpm die op dit moment via de site niet beschikbaar is. Echter ik heb geen goede ervaringen zelf met telefonisch ritselen, terwijl ik er toch een paar gesproken heb. Ik denk dat je geluk moet hebben wie je treft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem stelt zich dat ik op de be-site voor kleine bedrijven

1) geen korting krijg
2) geen 1680*1050 scherm tesamen met een blu-ray drive kan selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat van het uitsteken van de afstandsbediening is dus aan de rechterkant. ik heb er een foto'tje van genomen. zal dat eens posten als ik meer tijd heb.

Over die kortingen, gewoon het duurste model geselecteerd bij xps m1530, en dan telefonisch gevraagd achter het scherm, de HDD en de wireless N, omdat geen van deze te selecteren was via de site. Ik heb ook gevraagd of de kortingsbon van 10% (cfr. Mundi) toepasbaar was. Er was een standaard korting van € 300 als eindejaarsactie. maar vreemd genoeg was de prijs van op de site (zonder HDD, scherm en wireless-N) duurder dan de prijs op mijn offerte van Dell :)

Er is dus ergens nog een extra korting, hetzij bewust of onbewust tussengekropen? Geen idee, maar ik was tevreden met de prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@PcMedic:

De software van het touchpad is genaamd 'Dell touchpad'. het heeft wel wat weg van de software van synaptics. je ziet in de statusbalk dan op welke plek van je touchpad je vinger beweegt... volkomen nutteloos :) . Voor de rest kan je daar gewoon wat settings wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillion01

Zillion01

Obey your screen!

Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 16:28:
Het probleem stelt zich dat ik op de be-site voor kleine bedrijven

1) geen korting krijg
2) geen 1680*1050 scherm tesamen met een blu-ray drive kan selecteren.
1) 2) ..

Ik heb hem gewoon via consumenten besteld. Als je op het einde afrekent kun je alsnog een bedrijfsnaam opgeven. Toen ik Dell aan de lijn had bleek ik uiteindelijk toch onder bedrijven te zijn geregistreerd. Maakt mij geen bal uit als ik maar een factuur krijg met mijn bedrijfsnaampje erboven en de btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intel® Core™2 Duo Processor T7250 (2,00 GHz, 800 MHz FSB, 2 MB L2-cache)
Intel® Core™2 Duo Processor T7500 (2,20 GHz, 800 MHz FSB, 4 MB L2-cache)

Is het verschil tussen deze twee processoren noemenswaardig? (moet zowieso wel blu-ray kunnen afspelen, weet niet of dit er toe doet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 17:01:

Is het verschil tussen deze twee processoren noemenswaardig? (moet zowieso wel blu-ray kunnen afspelen, weet niet of dit er toe doet?)
Misschien is dit wat voor je ?
(Voor mij was het die EUR 110,- niet waard iig.)

[ Voor 4% gewijzigd door K-2SO op 18-01-2008 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:03
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 17:01:

Het verschil is zo klein dat je benchmarks moet draaien met een chronometer erlangs om het verschil te kunnen ontdekken.
Niet het geld waard dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik zou graag ervaringen posten, maar ik denk da er iets is misgegaan.
Ik heb mijn m1530 de 8e januari besteld.
leverdatum op of voor 29 januari
ik heb dezelfde dag nog betaalt.

Tot op heden sta ik nog steeds in preproductie
. Zijn er nog mensen die dit ondervinden?

ik heb gezien dat er mensen zijn die hem na mij hebben besteld, en hem nu al hebben.

dit is mijn configuratie :
Intel® Core™2 Duo Processor T7250
2.048 MB
intern toetsenbord - Belgisch (AZERTY)
NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT with 256MB dedicated graphic memory
Harde schijf 250 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf
Besturingssysteem
Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands
Vast 8x DVD+/-RW-station met dunne laadsleuf, inclusief software
Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Minikaart - Europa
Bluetooth Dell™ Wireless 355 Bluetooth 2.0-module (tot 3 Mbps) met Enhanced Data rate - Eur
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 W/h)
2,0 megapixel camera & Tuxedo Black voor CCFL-beeldscherm
Dell™-reisafstandsbediening
15,4-inch UltraSharp™ WXGA (1.280 x 800) CCFL-scherm (220 nit) met TrueLife™

Jammer genoeg heb ik niet dat scherm bestelt van 1440x900 en de schijf laten downgrade naar 160 GB 7200.
Zou dit nog kunnen aanpassen of annuleren? staat toch nog in préproductie?

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik ben waarschijnlijk ook van plan om deze laptop te kopen, maar ik heb toch wel een paar vraagjes.
Ik heb gekozen voor 1280*800, en de 6-cel accu.
Maar misschien wil ik ook wel de 1440*900, maar waarom is die niet UltraSharp? en wat houdt dat eigenlijk in?

Maar ik zie foto's op internet, waarop het beeldscherm enorm spiegelt. Heeft iemand hier last van?
Ik lees hier ook dat er best veel mis gaat tijdens bestellen enzo, of lijkt dat maar zo?
Hoe lang duurt het ongeveer voor je hem binnen hebt?

[ Voor 12% gewijzigd door Tralapo op 18-01-2008 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou lekker dan
Eerst zou mijn laptop gisteren geleverd worden.
Toen stonden al onze laptops ergens waardoor het een dag langer duurde
Nu zou het vandaag geleverd worden, is er iemand de hele dag thuis geweest, maar is UPS vandaag ook niet langs gekomen.
om half 5 en half 6 gebeld, en het stond volgens UPS gewoon in de planning om vandaag geleverd te worden.
niet dus
Op de website staat nog steeds dat het vandaag word geleverd, maar UPS rijd maar tot 6 uur.

je begrijpt natuurlijk wel hoe ik me voel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 19:08:
nou lekker dan
Eerst zou mijn laptop gisteren geleverd worden.
Toen stonden al onze laptops ergens waardoor het een dag langer duurde
Nu zou het vandaag geleverd worden, is er iemand de hele dag thuis geweest, maar is UPS vandaag ook niet langs gekomen.
om half 5 en half 6 gebeld, en het stond volgens UPS gewoon in de planning om vandaag geleverd te worden.
niet dus
Op de website staat nog steeds dat het vandaag word geleverd, maar UPS rijd maar tot 6 uur.

je begrijpt natuurlijk wel hoe ik me voel
Toch nog binnengekomen
5 min geleden
ga er direct even naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens PC magazine is besparen op de motor van je notebook een doodzonde :)
Ik heb bewust voor de T7700 gekozen omdat ik een notebook zoek die lang meegaat, en die wel wat rekenwerk (CAD-omgevingen) kan slikken.

Mijn weinige ervaringen met Vista leren mij precies ook dat hoe meer je hebt, hoe beter... Volgens de CPU en Ram monitor van de Windows sidebar kan ik wel tot 50% CPU behalen met enkel het snel 'rechtermuisklikken' overigens gebruik ik 880MB Ram bij het niets doen. Mss moet ik de recovery disk er wel eens doorjagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een domme vraag, maar er is voor belgië een waardebon die 22/01/2008 vervalt. Kan ik dan nog op 22/01/08 gebruik maken van de korting of geldt die dan maar tot 21/01/08 23:59? Redelijk belangrijk aangezien het toch over een 170€ gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
Jammer genoeg heb ik niet dat scherm bestelt van 1440x900 en de schijf laten downgrade naar 160 GB 7200.
Zou dit nog kunnen aanpassen of annuleren? staat toch nog in préproductie?
Een betaalde order kan niet meer aangepast worden.

[ Voor 5% gewijzigd door K-2SO op 18-01-2008 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K-2SO schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 20:05:
[...]

Een betaalde order kan niet meer aangepast worden.
En annuleren en een andere plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 20:09:
[...]

En annuleren en een andere plaatsen?
Daarvoor kan je ze beter even bellen, je hebt de order namelijk al geaccepteerd door te betalen. Ik weet verder niet hoe ze daar mee om gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 19:39:
Volgens PC magazine is besparen op de motor van je notebook een doodzonde :)
Dat hangt er inderdaad helemaal vanaf wat je er allemaal mee gaat doen.
Voor bijvoorbeeld Photoshop gebruik ik een dikke desktop namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even de eerste indruk

Zit zeer goed in elkaar, mooi afgewerkt
Tinteling:ja voelbaar over de hele metalen plaat
alleen voelbaar als je je vingers vertikaal over de laptop beweegt, dus niet met de ribbe die ltjes meebewegen in de plaat zitten.
hare schijf en blu-ray zijn zeer stil
beeld:1640x1050 zoals men vertelde over grany klopt wel een beetje , dit heeft het beeld scherm wel een klein beetje, maar voor de rest ziet het beeld er goed uit
en van de 4 Gb intern ziet de computer er 3,5Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 20:22:
Tinteling:ja voelbaar over de hele metalen plaat
alleen voelbaar als je je vingers vertikaal over de laptop beweegt, dus niet met de ribbe die ltjes meebewegen in de plaat zitten.
Het klopt dat de Laptops dit hebben, en de oplossing is er ook voor.
De adapter heeft maar 2 pinnetjes. Als je contact opneemt met Dell, krijg je er eentje opgestuurd met 3 pinnen, en dan is het gelijk over.
De moeite waard om iig even te proberen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 08:52
Ik heb dan eindelijk de laptop besteld, maar zonder rugzak. Dus met 2Ghz, 8600M GT, 2GiB, 160GiB 7200 rpm, Vista HP, Bluetooth, DVD, rood, 1440x900 voor 1006,33€.

Nu ben ik een paar onregelmatigheden tegengekomen bij de bestelling.

1: juist op het moment dat ik de bestelling bevestig valt mn wifi uit (wet van Murphy, die wifi is in geen maanden meer uitgevallen). Op het moment dat hij weer verbindt krijg ik een pagina met bevestiging van bestelling, dus ik vermoed dat hij toch goed doorgekomen is. De aankoop gebeurde met een mastercard. Ik heb ook een bevestigingsmail gekregen. Ik vermoed dus dat alles in orde is.

Nu was dit 20 minuten geleden. Ik kan ondertussen nog steeds de status van bestelling niet opvragen op de Dell-site. Hoe lang duurt het normaal voordat je de status op de site kunt opvragen?

2: Tijdens de bestelling stond er dat je blijkbaar enkel mag laten afleveren op het adres dat geregistreerd staat op je kredietkaart. In het begin had ik een ander afleveradres geplaatst (aangezien op het geregistreerd adres niet steeds iemand thuis is). Voor het bevestigen van de bestelling probeer ik het adres dus nog te wijzigen. Ik denk dat alles in orde is, maar bij ontvangst van bevestigingsmail staat toch dat andere adres als leveringsadres op. Het geregistreerd adres staat wel bij betalingsgegevens. Heeft iemand ervaring met een ander leveradres dan het geregistreerd adres bij je kredietkaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillion01

Zillion01

Obey your screen!

phobosdeimos schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 18:10:
[...]

Het verschil is zo klein dat je benchmarks moet draaien met een chronometer erlangs om het verschil te kunnen ontdekken.
Niet het geld waard dus.
Echt wel, die 4mb cache maakt juist het verschil. Voor 30 euro meer ben je gek om dat niet te nemen..

[ Voor 7% gewijzigd door Zillion01 op 19-01-2008 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even een kort postje.
De M1530 is su-per! Prachtig beestje. :-) Ook met de T7250 (2GHz) erin. en beeldscherm is ook heel goed, is een 16xx bij 1050. Blij dat ik die resolutie gekozen heb. Geluid valt zeker mee, ik hoor hem zelden. Enkel dat tintelen he... Die afstandsbediening steekt bij mij ook een milimeterke uit, maar 't stoort niet echt. Kortom, het is een prachtig machinetje! Arrivederci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind hem erg mooi, maar toch wel traag met Vista HB. HD vind ik wel lawaaierig.

Maakt deDell-config hem traag? Welke software kan ik er zonder problemen afgooien? Finger print verbuikt veel geheugen.

Windows verkenner werkt geregeld niet. Vista krijgt het niet opgelost, pas na reboot. Storend.

Verder zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirewiet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-06 09:33
Hier ook M1530 toegekregen en eerste indrukken:

+
beeld ziet er zeer klaar en helder uit (1200x800)
vrij snel (T7500)
mooi, compact en stevig gebouwd
bijhorende CD's en accessoires

-
HD toch lawaaierig (5200 rpm HD), begint vaak hard te blazen en draait precies constant zachtjes
onderstekende batterij stoort op schoot (9-cell)

Als iemand nog vragen heeft, stel gerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pirewiet schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 09:52:
Hier ook M1530 toegekregen en eerste indrukken:

+
beeld ziet er zeer klaar en helder uit (1200x800)
vrij snel (T7500)
mooi, compact en stevig gebouwd
bijhorende CD's en accessoires

-
HD toch lawaaierig (5200 rpm HD), begint vaak hard te blazen en draait precies constant zachtjes
onderstekende batterij stoort op schoot (9-cell)

Als iemand nog vragen heeft, stel gerust.
JA,ik heb nog een vraag : wanneer heb je die besteld?

De mijne staat nog steeds in preproductie. de 8e besteld en betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 10:03:
[...]

En die onlinechat? der staat da die ook open is op zaterdag? zal een vergissing zijn zeker? zit hier al 10 min te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirewiet
[...]

Hela, 2 januari besteld, 18 januari geleverd (ging normaal vroeger zijn maar Dell en UPS hadden wat foutjes gemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de mijne de 13de besteld(en meteen betaald) en sinds de 15de staat ie in pre-productie.

Is niet zolang als die van jou, maar je bent i.i.g. niet de enigste die zit te wachten ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
Zillion01 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 01:56:
[...]

Echt wel, die 4mb cache maakt juist het verschil. Voor 30 euro meer ben je gek om dat niet te nemen..
Dan niet nee, maar het gaat ook om EUR 110,- verschil hier .. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 11:29:
[...]

Ik heb de mijne de 13de besteld(en meteen betaald) en sinds de 15de staat ie in pre-productie.

Is niet zolang als die van jou, maar je bent i.i.g. niet de enigste die zit te wachten ;(
Bij het bestellen kwam op het scherm te staan dat het wat langer kon duren, dit zei de verkoper aan de telefoon ook nog een keer. Ik heb een mooie deal gemaakt en deze is 16-01 besteld, volgens de order-check wordt de laptop op of voor 07-02 geleverd. Het is maar 2/3 weken en het zal allemaal best goed komen, geduld is een schone zaak. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Laatst online: 15-10-2024
De eerste laptop met Penryn is ook gesignaleerd op dell.com.

http://configure.us.dell....l=en&cs=19&kc=&oc=DYCWHR1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Ik begin nu ontzettend te twijfelen.
Want ik zie meer negatieve dan positieve reacties hier :S
Of zie ik dat alleen maar zo?

Heb je echt last van die tinteling enzo?
Veel "lawaai" zal wel aanstel gedrag zijn, ik kan mijzelf soms niet eens horen denken als deze mooie ouwe Dell die ik nu heb zijn warmte kwijt moet......
Maar wat raden jullie aan? 1280*800 of 1440*900?
Graag antwoord hierop, want wil hem zo snel mogelijk bestellen, maar twijfel enorm zoals ik al zei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Laatst online: 00:54
Prachtig dan annuleer ik de mijne en neem deze. Gaat me waarschijnlijk 150 euro meer kosten, maar het is het waard. Wat een machine zou het dan niet zijn.
M1530 met T9300, 4gb en 8600GT ddr3. Hoeveel zou je wel niet halen met 3d mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Mudi schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 12:01:
[...]

Prachtig dan annuleer ik de mijne en neem deze. Gaat me waarschijnlijk 150 euro meer kosten, maar het is het waard. Wat een machine zou het dan niet zijn.
Ik zou er je nog niet echt op blind staren, vaak duurt het erg lang eer hetzelfde product ook in de BeNeLux verkrijgbaar is, en vaak heeft Dell USA zelfs producten die helemaal nooit in Europa op de markt komen (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
@Tralapo
Zoals je ziet is het een prachtding.
De tinteling probleem is al opgelost. Als je nog daar last van hebt, moet je dell eens bellen en ze sturen je een nieuwe adapter met 3 pin.
Over lawaai kan ik niks zeggen (heb de mijne nog niet gekregen), maar sommigen zeggen dat het veel lawaai maakt, anderen weer dat het niet zo erg is. Voor de resolutie is dit juist hetzelfde. Weinige hebben problemen met zijn 1440x900. Anders kan je het nog steeds laten vervangen door dell. Over Warmte kwijtgeraken raad ik je een 9 cell aan. De laptop ligt van boven een beetje omhoog zodanig dat het van onder warmte kwijt kan. Moet je nog iets weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
phobosdeimos schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 12:05:
[...]

Ik zou er je nog niet echt op blind staren, vaak duurt het erg lang eer hetzelfde product ook in de BeNeLux verkrijgbaar is, en vaak heeft Dell USA zelfs producten die helemaal nooit in Europa op de markt komen (helaas).
Bellen kan geen kwaad en de hogere resoluties duurden niet lang vooralleer ze hier aankwamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Laatst online: 15-10-2024
Mudi schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 12:01:
[...]

Ik wacht nu ook nog wel fftjes, kan nooit lang meer duren voordat ze hier ook zullen komen...

Twijfel alleen nog mbt de LED schermen, dat ze energie zuiniger zijn geloof ik.
Maar zijn ze ook mooier/beter tov bv de wsxga+ schermen, iemand die dat toevallig vergeleken heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
Tralapo schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 11:45:
Ik begin nu ontzettend te twijfelen.
Want ik zie meer negatieve dan positieve reacties hier :S
Of zie ik dat alleen maar zo?
Meestal is dit bij de eerste versies. in loop van tijd zullen de fouten langzaam opgelost worden. Helaas kan je dit eenmaal niet helemaal voorkomen. Zie bijv. de Macbook, in het begin super veel problemen en nu hoor er niks meer van.
Heb je echt last van die tinteling enzo?
Dell bied al een oplossing aan door de adapter om te ruilen voor een driepolige versie.
Veel "lawaai" zal wel aanstel gedrag zijn, ik kan mijzelf soms niet eens horen denken als deze mooie ouwe Dell die ik nu heb zijn warmte kwijt moet......
Kan hierover niet speculeren, maar vergeet niet dat er een dikke GPU, CPU in zit vs de dikte van de notebook.
Maar wat raden jullie aan? 1280*800 of 1440*900?
Graag antwoord hierop, want wil hem zo snel mogelijk bestellen, maar twijfel enorm zoals ik al zei
Mijn vorige notebook had een resolutie van 1024x728, de notebook die ik nu heb heeft een resolutie van 1280 x 800. In het begin dacht ik.. Damn veel ruimte.. heb ik ineens. Naar een aantal maandjes.. hmm begint toch een beetje te krap te worden wanneer ik Excel, Words en ander progjes heb aan staan.

Persoonlijk zal ik 1440x900 aanraden, misschien zelfs stiekem een iets hogere resolutie. :)

Offtopic.
he, Mudi.. gebruik eens die Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop.
Zo komen we anders wel heel snel op Deel 2 uit :+

[ Voor 6% gewijzigd door PCMedic op 19-01-2008 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip voor de m1530 gebruikers, als je de Dell Touchpad software verwijderd dan kan je niet meer scrollen... :) (bij men vorige bleef dat gewoon werken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Ok, bedankt voor je reactie!
Ik denk dat ik wel de 1440*900 neem, een nog grotere is me te duur, kan hem zo net betalen ;)
Dat van die adapter wist ik al. Sturen ze die altijd als je "klaagt"?
Ik zie veel reacties over een WXGA+ scherm ofzo, wat is dat nou precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wxga+ is zo'n reflecterend scherm, met resolutie 1680 x 1050 dacht ik. Ik heb gisteren mijn m1530 gehad, met wxga+ natuurlijk. Ik vreesde er voor, maar van mijn kant nix dan lof over het scherm. Dat reflecteren is echt niet storend. Enkel tijdens het opstarten zie ik mezelf erin. Gisteren geprobeerd met alle lichten aan, nix geen problemen. Mss dat het met de zon anders is, maar voor mij is het A+!
Btw, mij hoor je niet klagen over dit bakje, het is een pareltje, in alle opzichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:13

Deem

Ontcijfer mij!

Heb hem ook binnen jonges!
Het tintelen is niet zo strorend dan ik had gedacht. Het ding is erg stil. heb 7200 toeren versie en de harddisk hoor je nouwelijks. de fan opzich is ook redelijk stil. Na al die verhalen hier had ik toch iets anders verwacht, maar gelukkig is dit ook niet zo een probleem. Het scherm is perfect, heb geen last van beelding. Iemand had hier een probleem met stroeve USB poorten, maar dat ervaar ik met mijn systeem ook niet. Enige minpunt is toch echt Vista, ben meer fan van XP.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 12:28:
wxga+ is zo'n reflecterend scherm, met resolutie 1680 x 1050 dacht ik. Ik heb gisteren mijn m1530 gehad, met wxga+ natuurlijk. Ik vreesde er voor, maar van mijn kant nix dan lof over het scherm. Dat reflecteren is echt niet storend. Enkel tijdens het opstarten zie ik mezelf erin. Gisteren geprobeerd met alle lichten aan, nix geen problemen. Mss dat het met de zon anders is, maar voor mij is het A+!
Btw, mij hoor je niet klagen over dit bakje, het is een pareltje, in alle opzichten.
WXGA = 1280X800
WXGA+ = 1440X900
WSXGA+ = 1680X1050

Als je nu een nieuwe laptop neemt, zou ik altijd 1680x1050 resolutie (eventueel 1440x900) nemen. Ik heb jarenlang 1280x800 op een 15,4inch laptop gehad, maar sinds ik 1680x1050 heb, wil ik nooit meer terug. Je ziet nu pas wat je gemist hebt aan extra resolutie :)

Als je een 1280x800 en een 1680x1050 laptop naast elkaar zet, zie je ook dat die 1680x1050 laptop veel scherper lijkt dan de 1280 versie. De 1280 versie lijkt wat meer blurrie (wat het natuurlijk niet is... maar ivm met de 1680 wel)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je met de meegeleverde Dell vista schijf, de computer(harde schijf) opnieuw installeren?
Is dan de hidden partitie weg?

ik heb geprobeerd om via computer beheer de harde schijf in tweeen te delen C en D schijf dus
Nu heb ik een C schijf van 100 Gb,
Ik wilde via "eenvoudig volume maken" de tweede harde schijf bekend maken.
Maar nu zegt vista steeds dat de :

Er is onvoldoende ruimte op de schijf/ schijven beschikbaar om deze bewerking te voldoen
ik verander niets aan de voorgestelde grootte

wie weet wat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 14:11:
Kan je met de meegeleverde Dell vista schijf, de computer(harde schijf) opnieuw installeren?
Is dan de hidden partitie weg?
Dit kun je aangeven bij de herinstallatie. Als je deze wilt bewaren, moet je deze gewoon laten staan en niet formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 14:10:
[...]

WXGA = 1280X800
WXGA+ = 1440X900
WSXGA+ = 1680X1050

Als je nu een nieuwe laptop neemt, zou ik altijd 1680x1050 resolutie (eventueel 1440x900) nemen. Ik heb jarenlang 1280x800 op een 15,4inch laptop gehad, maar sinds ik 1680x1050 heb, wil ik nooit meer terug. Je ziet nu pas wat je gemist hebt aan extra resolutie :)

Als je een 1280x800 en een 1680x1050 laptop naast elkaar zet, zie je ook dat die 1680x1050 laptop veel scherper lijkt dan de 1280 versie. De 1280 versie lijkt wat meer blurrie (wat het natuurlijk niet is... maar ivm met de 1680 wel)...
Als je ook op je laptop wil gamen, dan is wxga ook niet slecht. Het is iig goed voor je framerate :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roamor schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 14:13:
[...]

Dit kun je aangeven bij de herinstallatie. Als je deze wilt bewaren, moet je deze gewoon laten staan en niet formatteren.
weet je misschien ook waarom ik geen tweede harde schijf kan maken?
zelfs met een kleinere volume zegt vista dat het niet kan

Kan je de hidden partitie beter behouden, of weg doen.
Voor mij maakt die 10 Gb niet echt veel verschil.
Kan ik met een herinstalatie wel 2 partitie's maken?

Dank je wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Als je die 10 GB niet het verschil vind maken, zou ik het laten staan. Maar echt nodig is die partitie niet imho. Bij de herinstallatie kun je idd meerdere partities aanmaken, waarbij je 1 partitie als OS schijf gebruikt. Altijd handig om je data op een andere partitie te zetten, zodat je zonder problemen later eens een herinstall kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roamor schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 14:33:
Als je die 10 GB niet het verschil vind maken, zou ik het laten staan. Maar echt nodig is die partitie niet imho. Bij de herinstallatie kun je idd meerdere partities aanmaken, waarbij je 1 partitie als OS schijf gebruikt. Altijd handig om je data op een andere partitie te zetten, zodat je zonder problemen later eens een herinstall kunt doen.
Ja dat is precies mijn bedoeling.
Ben je al de extra belasting van niet gebruikte software ook kwijt?
Staan alle drivers op de meegeleverde schijven?
Waarom vind jij de hidden partitie niet belangrijk, heb jij het ook opnieuw opgezet?
Ben je nog problemen tegen gekomen?
Dit wat betreft ontbrekende drivers?
Dank je

er staan trouwens meerdere hidden delen
1 van 118 mb en een van 2,5Gb
weet jij wat die doen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2008 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 14:38:
[...]

Ja dat is precies mijn bedoeling.
Ben je al de extra belasting van niet gebruikte software ook kwijt?
Staan alle drivers op de meegeleverde schijven?
Waarom vind jij de hidden partitie niet belangrijk, heb jij het ook opnieuw opgezet?
Ben je nog problemen tegen gekomen?
Dit wat betreft ontbrekende drivers?
Dank je

er staan trouwens meerdere hidden delen
1 van 118 mb en een van 2,5Gb
weet jij wat die doen
Ja, Ja (en anders op dell.com), Geen idee wat het doet (meestal heeft het met recovery te maken, dat vind ik niet zo belangrijk).

Verder gewoon ervaringen lezen in dit topic en elders op internet, dan moet je eruit kunnen komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirewiet
Deem schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 12:44:
Heb hem ook binnen jonges!
Het tintelen is niet zo strorend dan ik had gedacht. Het ding is erg stil. heb 7200 toeren versie en de harddisk hoor je nouwelijks. de fan opzich is ook redelijk stil. Na al die verhalen hier had ik toch iets anders verwacht, maar gelukkig is dit ook niet zo een probleem.
Bij mij hoor je de 5400 toeren HD toch echt wel fel. Als ik dit topic lees hebben sommigen hier minder last van, maar dit zijn precies vaak de mensen die een 7200 toeren versie hebben. Zijn er ook met een 5400 toeren die weinig last hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met een 7200 heb ik ook wel eens last van....niet continu maar om de 5 minuten loeit hij eventjes op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yingyang
  • Laatst online: 13-03 14:45
Hier staat de oorzaak van mijn krom gemonteerd keybord.
http://www.dellcommunity....056&query.id=326695#M2056

[ Voor 89% gewijzigd door yingyang op 20-01-2008 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
yingyang schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 15:22:
[...]

Wat betreft die hidden partities zou ik die van 118mb laten staan omdat je die via systeemherstel kan aanspreken, maak liever eerst een Image van de D: (Recovery) dan kan je hem altijd zonodig weer terug zetten, daarna kan je alle Recoverbestanden op een dvd branden en verwijderen want met systeemherstel kan je ook deze dvd toewijzen. Nu heb je tenminste 10 MB voor eigen gebruik erbij gekregen.
Dat systeemherstel vertrouw ik vaak niet zo, ik heb vaker dan eens meegemaakt dat ze alle zooi doodleuk weer mee installeren. :( Als je echt alles in eigen hand wilt hebben, zou ik alleen vertrouwen op een eigenhandig schone install. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yingyang schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 15:22:
[...]

Hallo, allemaal bedankt voor jullie tips en trucs, hierdoor ben ik dus ook voor de M1530 (door jullie schuld) overstag gegaan.
Is gister bezorgd en ben nu druk bezig met testen, gevonden minpunten tot nu toe; stroom tinteling, krom gemonteerd keybord en deukje in alu. behuizing bij linker CTRL toets.

Wat betreft die hidden partities zou ik die van 118mb laten staan omdat je die via systeemherstel kan aanspreken, maak liever eerst een Image van de D: (Recovery) dan kan je hem altijd zonodig weer terug zetten, daarna kan je alle Recoverbestanden op een dvd branden en verwijderen want met systeemherstel kan je ook deze dvd toewijzen. Nu heb je tenminste 10 MB voor eigen gebruik erbij gekregen.
Verwacht op uiterlijk 6 febr mijn bestelde xps 1530 en ben ook zeer geintresseerd hoe ik mijn schijf naar een C D en E schijf kan indelen.
Met googlen kwam ik deze suggestie tegen http://pc-en-internet.inf...-en-beheren-in-vista.html
Heeft iemand deze methode al toegepast of ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit vind ik wel een hele goede.

Dus de 118mb wordt gebruikt voor de recovery.
Ik wilde inderdaad een eigen image programma erop zetten.(of kan vista dit zelf ook?volgens mij kan de premium versie dit niet.
Als ik van de hidden patitie een image kan maken, dan heb je altijd nog de kans om het orgineel terug te zetten.
Kan je via de Vista cd aangeven dat je niet aan de partitie van 118mb wilt zitten?

ik heb wel weer de orginele grootte van de C partitie terug!!

Hebben jullie Dell gebeld voor een andere adaptor? Hebben jullie dan klantenservice gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 15:38:
[...]

Verwacht op uiterlijk 6 febr mijn bestelde xps 1530 en ben ook zeer geintresseerd hoe ik mijn schijf naar een C D en E schijf kan indelen.
Met googlen kwam ik deze suggestie tegen http://pc-en-internet.inf...-en-beheren-in-vista.html
Heeft iemand deze methode al toegepast of ervaring mee ?
Ja, deze website had ik ook gezien.
appeltje eitje dacht ik.
Nee dus, Vista geeft bij het aanmaken van de tweede partitie steeds aan dat de volume te klein is , (zie een stukje hierboven)
ik weet niet wat hieraan te doen is.
Wat ik wel heb gelezen, is dat het aan de hidden partitie kan liggen.
maar of dit waar is????????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 08:52
Wanneer jullie de laptop bestellen, hoelang duurt het voordat jullie de status van de bestelling op de website van dell kunnen zien? Ik heb hem gisteren ebsteld en kan de status nog altijd niet opvragen. Aangezien je Dell enkel in de week kunt contacteren kan ik nu niet bellen om te weten of er iets mis is met de bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertB
  • Laatst online: 20-11-2023
PCMedic schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 12:10:

[...]

Dell bied al een oplossing aan door de adapter om te ruilen voor een driepolige versie.
Heeft iemand dat al voor elkaar gekregen in NL of BE?
Wat doe je dan? Mailen, bellen,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yingyang
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 15:49:
Dit vind ik wel een hele goede.

Dus de 118mb wordt gebruikt voor de recovery.
Ik wilde inderdaad een eigen image programma erop zetten.(of kan vista dit zelf ook?volgens mij kan de premium versie dit niet.
Als ik van de hidden patitie een image kan maken, dan heb je altijd nog de kans om het orgineel terug te zetten.
Kan je via de Vista cd aangeven dat je niet aan de partitie van 118mb wilt zitten?

ik heb wel weer de orginele grootte van de C partitie terug!!

Hebben jullie Dell gebeld voor een andere adaptor? Hebben jullie dan klantenservice gebeld?
http://www.ehow.com/how_2...sta-factory-settings.html
Bij dell forums is hier ook veel over te lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is gewoon de standaard recovery van Dell zelf.
Dit gebruikt dus het eerste stukje van 118Mb
Dit is niet het geheel opnieuw installeren van Vista op een Dell computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Ik heb een meerbudget van ongeveer 500 euro :P Mijn opa wil wat bijbetalen, totaal geen probleem zei ik :D
Nu maar annuleren en ene kopen met een T9300 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yingyang
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 16:44:
[...]

Dit is gewoon de standaard recovery van Dell zelf.
Dit gebruikt dus het eerste stukje van 118Mb
Dit is niet het geheel opnieuw installeren van Vista op een Dell computer
Hij word dan geheel geformateerd en hersteld in de staat zoals hij van de fabriek is gekomen, dus al je eigen software en instellingen zijn dan weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillion01

Zillion01

Obey your screen!

Mudi schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 12:08:
De tinteling probleem is al opgelost.
Heb je daar wat meer info over, behalve dat je een andere stekker kunt aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Ik ben al 2x de vraag tegengekomen of iemand al een nieuwe stekker had aangevraagd en zo ja hoe dan. Een antwoord wordt hier alleen niet op gegeven, wil het zelf ook graag weten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Zojuist heb ik er dan maar eentje besteld :)

T7250 2 Ghz
Vista™ Home Premium
2 gig
Go 8600M GT 256MB
250 GB (5.400 rpm)
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 W/h)
15,4-inch WXGA+ (1.440 x 900) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™

Totaalprijs: € 879,79

Geschatte leverdatum (op of voor deze datum): 18-2-2008

[ Voor 72% gewijzigd door Tralapo op 19-01-2008 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Tralapo schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 20:14:

T7250 2 Ghz
Vista™ Home Premium
2 gig
Go 8600M GT 256MB
250 GB (5.400 rpm)

Proficiat met je nieuwe aanwinst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:54
Wow, hoe heb je die zo goedkoop gekregen?? Zo laag kom ik nooit!

EDIT: Laat maar, gekregen met kortingscouponen :) .

[ Voor 30% gewijzigd door TheJVH op 19-01-2008 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
  • Laatst online: 14:16
Ik zie dat de kleur blauw nu ook mogelijk is om te selecteren in nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Killzone schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 22:15:

In BE is een dergelijke config helaas 100 euro duurder :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK vroeg me wat af.
Mijn m1530 heeft een gewone wifi kaartje, maar de verbinding is nooit heel sterk, terwijl op andere pc met wireless veel beter werkt.
nu las ik op de andere site dat de wireless van dell sowieso niet zo goed zijn, maar in mijn apparaat zit een gewone 3495ABG kaartje.
ligt dit aan het kaartje of aan dell?

en is het mogelijk om een Nkaartje los te kopen en zelf erin te steken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update ervaring XPS m1530: Mooie strakke laptop. Wifi uitstekend. Mooi beeld.
maar...
ik ervaar veel tinteling rond linkerkant touchpad. Ga morgen bellen.
Vista vind ik tot nu toe knudde.
Heb al 1 blauw scherm gehad. Systeem is traag (T7500, 160GB 7200rp, 2GB) en programma's lopen vast. Herkent USB-stick niet.
Kan ik er gewoon XP op zetten met die bijgeleverde drivers of zijn die alleen voor Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Killzone schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 22:15:

Ja, ik was ook best trots op het resultaat hoor :)
Het is zo gemaakt:

- €200
- Transportkosten (boven de €999)
- 10%
- 5%

Allemaal via internet trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yingyang
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 09:29:
IK vroeg me wat af.
Mijn m1530 heeft een gewone wifi kaartje, maar de verbinding is nooit heel sterk, terwijl op andere pc met wireless veel beter werkt.
nu las ik op de andere site dat de wireless van dell sowieso niet zo goed zijn, maar in mijn apparaat zit een gewone 3495ABG kaartje.
ligt dit aan het kaartje of aan dell?

en is het mogelijk om een Nkaartje los te kopen en zelf erin te steken?
Heb zelf ook een standaard kaartje erin zitten, maar had zelf nog een Netgear WN121T
http://www.netgear.nl/producten/producten.php?prod=WN121T
Deze ontvangt 50% beter en je kan hem ook nog richten zonder de laptop te verplaatsen omdat hij aan een USB kabeltje zit.
Netgear heeft ook een notebook adapter http://www.netgear.nl/producten/producten.php?prod=WN511B welke prijs/kwaliteit waarschijnlijk stukken beter is als die van Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
Tralapo schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 20:14:

T7250 2 Ghz
Vista™ Home Premium
2 gig
Go 8600M GT 256MB
250 GB (5.400 rpm)

Ik heb inderdaad ook zowat dezelfde besteld, dit zijn de verschillen:

15.4" UltraSharp Widescreen WSXGA+ (1680x1050) TFT with TrueLife
Hard Drive 160GB Serial ATA (7200rpm)
Intel® Next-Gen Wireless-N Mini-PCI Card
Windows Vista Business Engels

EUR 1.013,88

Coupons invoeren via internet en dan bellen voor de wijzigingen. De verkoper past de order helemaal aan en neemt de bonnen over. Ik koop hem ook nog eens zakelijk, dus voor EUR 852,00 ben ik klaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm-Jan
  • Laatst online: 05-09 15:18
K-2SO schreef op zondag 20 januari 2008 @ 11:12:
[...]

Ik heb inderdaad ook zowat dezelfde besteld, dit zijn de verschillen:

15.4" UltraSharp Widescreen WSXGA+ (1680x1050) TFT with TrueLife
Hard Drive 160GB Serial ATA (7200rpm)
Intel® Next-Gen Wireless-N Mini-PCI Card
Windows Vista Business Engels

EUR 1.013,88

Coupons invoeren via internet en dan bellen voor de wijzigingen. De verkoper past de order helemaal aan en neemt de bonnen over. Ik koop hem ook nog eens zakelijk, dus voor EUR 852,00 ben ik klaar. ;)
Kan je ook via de chat, wijzigingen laten doen ? en moet je eerst bestellen en dan bellen of mandje opslaan ofzo ?

Ik ga maandag ook een M1530 bestellen.
Specs die ik wil
XPS™ M1530 (N01X5307) Configuration

3.072 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [1x2048+1x1024]
Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands
NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT with 256MB dedicated graphic memory
250 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf downgrade naar 160 GB (7.200 rpm)
Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Minikaart upgrade naar N-wireless
Dell™ Wireless 355 Bluetooth 2.0-module (tot 3 Mbps) met Enhanced Data rate - Eur
2,0 megapixel camera & Crimson Red voor CCFL-beeldscherm
15.4" UltraSharp™ Widescreen WSXGA+ (1680x1050) TFT Display with TrueLife™

Natuurlijk:
120 euro korting op systeem
10% korting op systeem
5% op bestelling
en geen verzendkosten.

€ 1.119,20 niet een rare prijs voor zo'n systeempje :*)

en wil graag meteen een 3 pins adapter (als je beld of via de chat, zou ik die dan meteen kunnen krijgen ipv eerst een 2-pins ???

Alvast bedankt voor de antwoorden :P

[ Voor 8% gewijzigd door Harm-Jan op 20-01-2008 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
Harm-Jan schreef op zondag 20 januari 2008 @ 11:53:
[...]

Kan je ook via de chat, wijzigingen laten doen ? en moet je eerst bestellen en dan bellen of mandje opslaan ofzo ?

Ik ga maandag ook een M1530 bestellen.
Specs die ik wil
XPS™ M1530 (N01X5307) Configuration
[..]
3.072 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [1x2048+1x1024]
[..]
Ik zou die 3GB niet doen, het geheugen kost zowat niets meer en het is veel goedkoper om het achteraf erin te stoppen. Als ik meer nodig heb haal ik het zelf wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm-Jan
  • Laatst online: 05-09 15:18
K-2SO schreef op zondag 20 januari 2008 @ 12:08:
[...]

Ik zou die 3GB niet doen, het geheugen kost zowat niets meer en het is veel goedkoper om het achteraf erin te stoppen. Als ik meer nodig heb haal ik het zelf wel..
Dat is zo, als ik dan een systeem kies met zelfde specs maar dan 2 GB komt ie op € 1.059,34
dan heb ik 200 euro korting op systeem
coupon voor 10% op systeem
coupon voor 5% over bestelling en geen verzendkosten.

Hoe zit dat met wijzigingen, moet je bellen of kan dat ook via de chat ofzo ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Wat is nou eigenlijk het voordeel van die HD kleiner maken? Want ik zie dat bijna iedereen dat doet.....
En die draadloze dinges, wat is daar dan voordeel van? Dan kan ik morgen bellen om te wijzigen...

En kan iemand me een beetje helpen, hoe je dat precies doet?
Moet je bijvoorbeeld gewoon zeggen: Ik wil mijn systeem wijzigen, ik zou graag een Intel Wireless-N-minikaart van de volgende generatie in mijn systeem hebben? En wat is daar precies de meerprijs van eigenlijk? Dat is voor mij namelijk erg belangrijk........ En tot hoeveel dagen na de bestelling kun je wijzigen? Ik neem aan dat je dat doet voordat je betaald..

Zoals je misschien wel merkt vind ik het heel "spannend" om te bellen en te wijzigen enzo, dus als iemand een beetje stap voor stap wil uitleggen zou dat geweldig zijn.

Kan ik hem eigenlijk nog wel wijzigen? aangezien ik heb zaterdag al besteld heb, maar nog niet betaald etc.?

[ Voor 68% gewijzigd door Tralapo op 20-01-2008 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wat raar. Ik kan in de consumenten shop niet eens meer kiezen voor een 7200 rpm schijf (ik heb ook liever kleiner en sneller, dan groter en trager) en ook is de wireless-n optie helemaal weg.

edit:
Oh ik zie het al. Eerst online alles bestellen met alle kortingen.
Dan telefonisch wijzigen.

[ Voor 21% gewijzigd door Liquid op 20-01-2008 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tralapo schreef op zondag 20 januari 2008 @ 13:30:
Wat is nou eigenlijk het voordeel van die HD kleiner maken? Want ik zie dat bijna iedereen dat doet.....
En die draadloze dinges, wat is daar dan voordeel van? Dan kan ik morgen bellen om te wijzigen...
Ze vervangen een 5400RPM voor een 7200RPM schijf, deze is dus sneller.

Ik vroeg me af of je dat echt heel erg merkt? (Is hij echt ongeveer anderhalf keer sneller?)
Aangezien ik ook een M1530 wil bestellen (voor dinsdag).

Daarnaast zit ik ook een beetje in de knoei met die garanties, aangezien die heel erg duur zijn. Maar volgens de wet heb je recht op een bepaalde levens duur van een apparaat. Maar als hij dan alsnog buiten de garantie kapot gaat is het heel moeilijk dat recht te halen.

Heeft iemand van jullie advies?
Pagina: 1 ... 5 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Dell XPS 1530 ervaringen topic. Gelieve géén 1330 gerelateerde zaken hier plaatsen! Tevens zijn meldingen over 'Ik heb 'm ook besteld! Hoelang moet ik nog wachten?' helemaal niet interessant, het product komt echt wel; posten daarover in dit topic zal de levertijd echt niet doen verkorten ;).