Greetings!
Sinds vele weken heb ik elke post hier op de voet gevolgd! zelf kon ik niet posten omdat ik enkel een gmailadres heb, maar dan toch maar effe iemand zen adres 'geleend'
Jullie posts hebben mij enorm geholpen bij het kiezen van mijn systeem! bij deze wil ik de TS PcMedic bedanken, en ook Mudi dewelke actief heeft gezocht achter de 10% kortingsbon voor de belgen!
Ik heb mijn systeem besteld op 7 januari. de verwachte leversdatum was 25/01 maar hij is aangekomen op 16/01! dit ging dus allemaal vrij snel.
Om te beginnen, dit systeem is echt prachtig! zeker in vergelijking met mijn vorige Medion (don't ask) laptop welke op de behuizing na goed meeviel. kijk zelf maar:
Mijn systeem:
T7700, 2GB Ram, nVidia 8600GT, 200GB@7200RPM, 1440x900, Wireless N kaart, Blu-Ray, bluetooth, Vista Ultimate, Zwart. dit alles voor een prijs van 1380EUR. totale korting ongeveer 500EUR.
Het scherm van 1440x900 is echt goed, geen backlightbleeding hier. Een tinteling heb ik hier ook nog niet waargenomen. De harde schijf maakt wel een klein beetje geluid(maarniet veel), en wat me opvalt met men vorige is inderdaad dat hij vaker leest. heeft misschien iets te maken met XP vs Vista?
Voor de rest heb ik wat kleine probleempjes. Vista was in het begin echt Megatraag! mijn medion baksteen met 1,7Ghz en 1GB ram was zowat sneller in alles. Ik heb de indruk dat het nu al wat beter is, maar ik kan bvb crysis ook maar draaien met alle settings op low! zelfs de filmpjes bleven hangen.
De bovenste USBpoort aan de linkerzijde knelt enorm. Er is enige kracht nodig om een usb in te brengen. Dit kan niet goed zijn voor het moederbord etc. ik hoop dat het nog zal beteren en iets elastischer wordt.
Kleine afwerkingsimperfecties, het afscherm kapje van de harde schijf stak er ongeveer 2mm uit langs de linkerzijde. Dit heb ik ongeveer kunnen oplossen. De afstandsbediening steekt er ook zo'n 2mm uit langs de linkerkant. Dit stoort niet, en is mss zelfs normaal?
Over het muispad: hier ben ik echt niet tevreden over. soms werkt het echt van geen kanten. Maar nu werkt het dan weer perfect... weet niet goed wat ik hieraan moet doen. mss die standaard software van dell er eens afgooien. dit moet toch volledig ondersteund zijn via de firmware van de hardware?
Gisteren een Blu-ray disk gaan halen in de videotheek om te testen 1) of er daadwerkelijk een Blu-ray in gemonteerd zat want de benaming in windows is DVD-RW; en 2) of het werkt. Nu het beeldkwaliteit was inderdaad geweldig, maar me dunkt dat de bijgeleverde software (mediadirect) niet zo geweldig is. Soms zag ik kleine transparante lijnen in het beeld en ongeveer in het midden van de film begon het beeld te schokken, ik heb toen het beeldscherm open en dichtgedaan en het schokken was weg.. Binnenkort eens proberen met andere software.
De 'powerjack' heeft heel veel speling. geeft me niet echt de indruk van een stevige verbinding, maar misschien is dit normaal?
Mijn algemene bevinding van deze pc, na kort gebruik is zeer positief. als ik alle probleempjes opgelost krijg is dit systeem nagenoeg perfect
grtz, optimango