Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:51
Ik lees altijd meteen de Gisteq file in met Geosetter, exporteer dus niet eerst naar .gpx (of is dit de standaard outputfile van Gisteq??, heb me er nooit echt in verdiept aangezien Geosetter meteen de output van Gisteq pakt.) IEG werkt dit voor mij prima.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 14:03
Hopjesvla79 schreef op maandag 06 april 2009 @ 08:22:
Ik lees altijd meteen de Gisteq file in met Geosetter, exporteer dus niet eerst naar .gpx (of is dit de standaard outputfile van Gisteq??, heb me er nooit echt in verdiept aangezien Geosetter meteen de output van Gisteq pakt.) IEG werkt dit voor mij prima.
Goede tip! Ik wist niet dat de Gisteq file meteen in Geosetter kon. Scheelt weer een translatie-slag. Je hebt geen tweaks gedaan in Geosetter? Gewoon alleen de trackfile inlezen, jpg's selecteren, gps-coords inschieten en changes naar de jpg's saven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
yep!

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Gaat hier toch niet helemaal lekker. Ik kan niet echt een structuur vinden in de .gps files uit de Gisteq. Maar ik zal er nog eens mee gaan prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Hoe bedoel je met structuur? Voor het taggen hoef je alleen maar de file in te lezen.
Als ik het goed heb (kan nu niet hier even kijken) heb je per keer dat je de Gisteq uitleest met de Gisteq software 1 grote datafile waar alle gelogde data in staat en minimaal 1 kleinere file (genummerd) waarbij elke kleinere file een gedeelte beslaat waarbij je de logger opnieuw aangezet heb. De informatie uit deze kleinere files staat dus ook in de grote file. Je kan deze dus inlezen (de grote) en daarmee je foto's taggen.
Wil je nu de routes plotten en je leest dan de grote file in, dan zal je een compleet route overzicht krijgen van alle datapunten bij elkaar.Wwil je dit per keer dat je de trackr aan heb gehad, dan zal je de afzonderlijkke kleinere files moeten inlezen en plotten, doch staat dit los van het taggen van de foto's.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Cheeks
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-08 21:27
Nou, moeilijk kiezen, zoveel keus qua GPS loggers. Mijn keus is gevallen op de Visiontac VGPS-900 (link). Waarom het verhaal hieronder? Dat is waarom ik denk dat het een goede keus is, maar misschien dat jullie kenners wel zeggen: "Nee, doe het niet! Want je hebt dit over het hoofd gezien, of..." ;) .

Ik ben soms een paar weken niet in de buurt van een stopcontact, dus het moet eigenlijk geen apparaat zijn op accu's, maar op batterijen (die kan je bijna overal wel kopen). Deze Visiontac heeft een accu, maar kan in een speciale stand staan dat de accu een maand (!) mee gaat. Okay, dan neemt ie maar 1x per uur een locatie-meting, maar stel dat je 2 weken op pad bent in de wildernis, zet je 'm op 1x per 15 minuten, flikker je het ding in je tas en denk je er verder niet meer aan (gerekend met 12u per dag aan). Heb je toch nog steeds een aardige indruk van de tocht en geen gedoe met kilo's batterijen meezeulen :).

De 52 channel MTK chipset. Dat is momenteel toch de to-have chipset?

Daarnaast ook Bluetooth, dus ook 'gewoon' te gebruiken als GPS device bij je laptop of zo.

En... slaat de data op een SD kaartje op. M een 2Gb kaartje (maximum wat ie aan kan) betekent dat 25 miljoen locaties. Dat moet genoeg zijn :+ .

Thanx voor de eventuele feedback! d:)b

(Heb ook geen winkel gevonden in NL die 'm verkoopt (on -of offline). Weet iemand een shop? Of gewoon over laten komen uit de US?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:18
Dr. Cheeks schreef op donderdag 09 april 2009 @ 22:02:
[...]
Ik ben soms een paar weken niet in de buurt van een stopcontact, dus het moet eigenlijk geen apparaat zijn op accu's, maar op batterijen (die kan je bijna overal wel kopen). Deze Visiontac heeft een accu, maar kan in een speciale stand staan dat de accu een maand (!) mee gaat. Okay, dan neemt ie maar 1x per uur een locatie-meting, maar stel dat je 2 weken op pad bent in de wildernis, zet je 'm op 1x per 15 minuten, flikker je het ding in je tas en denk je er verder niet meer aan (gerekend met 12u per dag aan). Heb je toch nog steeds een aardige indruk van de tocht en geen gedoe met kilo's batterijen meezeulen :).
[...]
Denk dat je hier een redenerings-fout maakt...
Het ding kan in die speciale stand een maand meegaan, maar zoals je al zegt, neemt hij dan maar 1x per uur een positie op. Dat vind ik wel wat karig om een vloeiende track te krijgen.
ECHTER... als je hem op 1x per 15 minuten zet, ga je niet (60 / 15 = 4 dus 1 maand / 4 = 1) 1 week kunnen doen op je batterij.
Dus ofwel gebruik je de speciale stand en dan komt hij 1x per uur uit een soort slaapstand (denk dat het zo werkt, maar ben eigenlijk niet zeker)
Ofwel zet je hem in de gewone stand waarbij hij continu aanstaat, maar slechts om de 15min naar je SD schrijft. Dit bespaart dus niet op je batterijen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Cheeks
Fire69 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 22:10:
ECHTER... als je hem op 1x per 15 minuten zet, ga je niet (60 / 15 = 4 dus 1 maand / 4 = 1) 1 week kunnen doen op je batterij.
Dus ofwel gebruik je de speciale stand en dan komt hij 1x per uur uit een soort slaapstand (denk dat het zo werkt, maar ben eigenlijk niet zeker)
Ofwel zet je hem in de gewone stand waarbij hij continu aanstaat, maar slechts om de 15min naar je SD schrijft. Dit bespaart dus niet op je batterijen denk ik.
Ik ging er wel vanuit dat ik hem 12u per dag uit hebt staan... dus zo kom ik aan de 2 weken.

Die speciale stand is instelbaar van 1x per minuut tot 1x per 100 minuten, dus 1x per 15 minuten is wel mogelijk. (Inderdaad, hij gaat steeds uit, wordt wakker, doet een meting en gaat weer uit.)

Bedankt voor je feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
I stand corrected dan, ik wist niet dat die stand aanpasbaar was. Ganse lap tekst voor niks! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Cheeks
Ongelukkige! :+

(Heb nog wel ff de manual gedownload en ge-double-checked. 1x per 15 minuten is nog wel genoeg om een aardig beeld van de route te hebben (wandelend/klimmend), 1x per uur wordt al minder. Het gebeurt ook niet heel vaak dat ik een paar weken off-road ben (1x per 2 jaar of zo), meestal maar een dag of 2 tot 4 en dan kan de frequentie flink omhoog.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:30
Ik had de Visiontac VGPS-900 (of de Columbus V900) ook al gezien. Vraag is alleen: waar kun je zo'n ding krijgen tegen een redelijke prijs? De webwinkels die ik zie hebben allemaal minstens 35 dollar verzendkosten, wat toch wel behoorlijk is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een VGPS-900 is niet echt nodig om ook geluid op de kaart te kunnen plaatsen. Dat kan met een telefoon en een andere logger die door BT747 ondersteund wordt ook.
Volgens sommige informatie leek de VGPS-900 niet zo precies als enkele van zijn broertjes en de prijs ligt duidelijk hoger.
Het laden via de USB kan eventueel ook met een zonnelader of zo - er zijn ook andere mogelijkheden. De Holux M-241 werkt met een AA batterij, maar is nog minder precies (gevoelig eigenlijk).

Met een telefoon die J2ME ondersteunt kan je met BT747 (BT_J2ME) ook het log afhalen en in het geheugen op je telefoon houden - met een PDA kan dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb tijdens mijn vakantie in de USA (Colorado) erg veel plezier gehad van mijn PhotoTrackr.
Het begon al tijdens het vliegen. Ik had binnen ca. 30 seconden al een fix in het vliegtuig, en deze is de hele vlucht (Amsterdam - Atlanta - Denver) intact gebleven. Het apparaatje heeft dit volgehouden op 1 AA batterij!

Tijdens de vakantie zelf heb ik het apparaatje dagelijks bij me gehad, en verbruikte ik 1 oplaadbare AA batterij van Panasonic per dag. Ik had in totaal 4 batterijen bij me, en dit was ook meer dan voldoende.

De fix blijft zelfs in gebouwen (en zelfs in de kelder van het appartement waar ik verbleef) intact!

Kortom: Super apparaatje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen al op veel plaatsen geweest, het recentste is bij mij Slovenie, prachtig land gewoon

foto's op

http://www.flickr.com/pho...r/sets/72157617202542985/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Laatst online: 14-09 16:11

carnager

AmsterdamVideo

Is er al iemand die een Nikon GP-1 heeft aangesloten op z'n Nikon D90 voor Geotaggen, ik ben namelijk een paar dingen aan het uitzoeken voorafgaand aan het eventueel aankopen hiervan, maar heb daar nog geen duidelijkheid over gekregen op internet..

- Je kunt de GPS unit aan laten staan, zelfs wanneer je je camera uitzet. Met behulp van de standaard bij de D90 geleverde accu, houdt hij dit een dag (of 2) vol, wanneer je ook nog pakweg 300 foto's met de camera maakt? De GP-1 wordt immers gevoed vanuit de camera.

- Moet je, iedere keer dat je de camera aanzet, eerst bij de settings van de GPS, onder het kopje 'location', afwachten tot je een fix hebt en de coordinaten ziet, voordat je een foto kunt nemen met GPS, of kun je gewoon de camera aanzetten en wachten tot het indicatorledje op de GP-1 groen oplicht en een foto maken?

- Wordt geodata direkt in de EXIF van je foto weggeschreven wanneer je een foto maakt, of dien je achteraf nog een handeling (op de computer) te verrichten om het te koppellen?

- Wordt de geodata gebruikt van het moment dat je de foto maakt of zit er een delay in?

- Op de GP-1 zit ook een (mini) USB connector. Ik lees dat je de GP-1 via deze connector ook van stroom kunt voorzien (en zodoende de camera accu niet extra belasten), MAAR dient deze connector ook nog voor iets anders?

Als er verder nog byzonderheden/opmerkingen zijn bij het gebruik van de GP-1, dan lees ik die ook graag!

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 15:35:
Ik heb tijdens mijn vakantie in de USA (Colorado) erg veel plezier gehad van mijn PhotoTrackr.
Welke flow heb je gebruikt van PhotoTrackr -> JPG's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:36

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

carnager schreef op zondag 26 april 2009 @ 19:55:
Is er al iemand die een Nikon GP-1 heeft aangesloten op z'n Nikon D90 voor Geotaggen, ik ben namelijk een paar dingen aan het uitzoeken voorafgaand aan het eventueel aankopen hiervan, maar heb daar nog geen duidelijkheid over gekregen op internet..
[...]
Had je de handleiding al gevonden?
Volgens mij staan daar een aantal van de antwoorden in.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
YellowCube had toch zo'n ding? DM hem anders even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

carnager schreef op zondag 26 april 2009 @ 19:55:

- Je kunt de GPS unit aan laten staan, zelfs wanneer je je camera uitzet. Met behulp van de standaard bij de D90 geleverde accu, houdt hij dit een dag (of 2) vol, wanneer je ook nog pakweg 300 foto's met de camera maakt? De GP-1 wordt immers gevoed vanuit de camera.

- Moet je, iedere keer dat je de camera aanzet, eerst bij de settings van de GPS, onder het kopje 'location', afwachten tot je een fix hebt en de coordinaten ziet, voordat je een foto kunt nemen met GPS, of kun je gewoon de camera aanzetten en wachten tot het indicatorledje op de GP-1 groen oplicht en een foto maken?

- Wordt geodata direkt in de EXIF van je foto weggeschreven wanneer je een foto maakt, of dien je achteraf nog een handeling (op de computer) te verrichten om het te koppellen?

- Wordt de geodata gebruikt van het moment dat je de foto maakt of zit er een delay in?

- Op de GP-1 zit ook een (mini) USB connector. Ik lees dat je de GP-1 via deze connector ook van stroom kunt voorzien (en zodoende de camera accu niet extra belasten), MAAR dient deze connector ook nog voor iets anders?

Als er verder nog byzonderheden/opmerkingen zijn bij het gebruik van de GP-1, dan lees ik die ook graag!
Ik heb dit apparaat. En de antwoorden op je vragen:

De gp1 blijft altijd aan als hij verbonden is, en mits ingesteld in het menu. Echter trekt hij totaal geen stroom. Hij kan rustig 2 weken eraan blijven hangen voordat de accu leeg is.

Verder hoef je hem maar eenmalig aan te zetten in het menu. Daarna blijft hij altijd zoeken naar een fix. Als er daadwerkelijk een fix is brand het lampje groen, is dat niet het geval dan moet je wachten, of heb je pech dat je op een slechte locatie staat, zoals binnenshuis weleens gebeurd.

de data wordt meteen in de exif geschreven

de data is direct.

naar ik weet kun je de usb adapter gebruiken om de gps module voor bijvoorbeeld een tom tom apparaat te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2009 @ 15:37:
[...]

De gp1 blijft altijd aan als hij verbonden is, en mits ingesteld in het menu. Echter trekt hij totaal geen stroom. Hij kan rustig 2 weken eraan blijven hangen voordat de accu leeg is.
[...]
Dus eigenlijk trekt hij wel redelijk wat stroom, want een fototoestel zonder de GP1 eraan kan je 6 maand laten liggen en dan is je batterij nog niet leeg. ;)
Ik zou het wel vervelend vinden, want zo is het mogelijk dat je je toestel even nodig hebt en dan blijkt de batterij leeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 20:11:
[...]

Dus eigenlijk trekt hij wel redelijk wat stroom, want een fototoestel zonder de GP1 eraan kan je 6 maand laten liggen en dan is je batterij nog niet leeg. ;)
Ik zou het wel vervelend vinden, want zo is het mogelijk dat je je toestel even nodig hebt en dan blijkt de batterij leeg...
ja het is net wat je wilt. Wil je dat hij stroom gebruikt, maar wel continu een fix blijft behouden of wil je dat hij geen stroom gebruikt. Ga je voor 1, dan laat je hem erin. Wil je de camera langer dan een week toch niet gebruiken, dan haal je toch gewoon het kabeltje eruit, of desnoods de hele module eraf en in de tas. Je schuift hem er zo af en weer op.
Voor mijzelf maakt het niets uit of hij stroom verbruikt. Ik heb op ebay 5 reserve accu's gekocht voor 40 euro, dus ik maak me geen zorgen. Ja het zijn replica's, en ze hebben zelfs nog een langere duur dan de originele ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
nieuws: Rechter VS staat politie toe auto's met gps te volgen

Iemand die weet welk apparaat ze gebruiken? Wel interessant, batterij en geheugen voor 5 weken!
Leuk voor op vakantie! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parle85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08-2023
Voor de mensen die een vergelijkend warenonderzoek tussen diverse GPS units willen: in de P|f nr 3 staat een vergelijking tussen de Nikon GP-1, Garmin en phototrack.

5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenze
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-11-2024
fabulaus schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 18:09:
De afgelopen dagen vooral bezig geweest met het binnen halen van coordinaten vanaf mijn Qstarz BT-Q1000P naar mijn mac. Vooralsnog is dit mij alleen gelukt met Mac Travel Recorder. BT747 haalt wel een bestandje binnen maar wanneer ik dit vervolgens wil gaan converten naar een gangbaar formaat (KMZ of GPX) dan gebeurt er niets. Volgens mij gaat het binnenhalen prima alleen bij het converten gaat er iets fout. Ik heb al verschillende tutorials en websites geraadpleegd en alle instellingen overgenomen maar het mag niet baten. Om straks verder te kunnen werken met photoGPSeditor en/of GPSPhotoLinker dan heb ik wel een goed werkende BT747 nodig. Kan iemand mij op weg helpen met de instellingen.
Edit: Tevens de vraag wat de nauwkeurigste logs oplevert.. wanneer ik 1. 14 uur op de snelweg rijd en 2. wanneer ik ga skien?
Ik heb de Qstarz BT-Q1000X, zou Mac Travel Recorder met deze ook moeten werken? Op de site staat gewoon Q1000 dus denk het wel. Wat is de reden dat je met BT747 wil werken? Ik heb weinig verstand van installeren via console etc en volgens mij is dat bij BT747 wel nodig? Heb je misschien een tutorial van hoe je het moet installeren etc in combinatie met de Q1000*?
Oftewel wat kan je meer met Bt747 dan met Mac Travel Recorder?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Laatst online: 14-09 16:11

carnager

AmsterdamVideo

Even een update..
Ik heb de GP-1 aangeschaft en de duurtest gegeven.
Op Koninginnedag met volle (officieele) accu op stap gegaan, de D90 aangehouden en de instelling voor GPS op constante fix ingesteld. Kortom, de meest stroom-verslindende optie.
Al met al heb ik de D90 pakweg 8 uur aan kunnen houden (geen gebruik gemaakt van liveview, overigens) met de GP-1 aangesloten en met fix.
In dit tijdsbestek heb ik grofweg 250 foto's genomen, voordat de accu het opgaf.

Al met al ben ik zeer tevreden over de resultaten.
De opgeslagen GPS posities zijn op 3 meter exact, iets dat ik met losse GPS loggers en interpoleren niet zo precies krijg.

Omdat ik toch nog -iets- meer verlang heb ik een extra accu voor de D90 aangeschaft op e-bay, zodat ik zelfs in de meest extreme situaties minstens een complete dag power heb.
Komende zomer ga ik hier veel plezier van hebben :)

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 15:05
he vraagje,

ik heb hier een iblue 747 die heb is dit weekend mee geweest tijdens 2 daagse fietstocht, geen mogelijkheid om hem op te laden.
gewoon aangezet en kijken hoe lang hij vol houd.
Op gegeven moment was de accu leeg en gaat hij ook uit.

Klopt het dan dat hij alle data ook kwijt raakt?
heeft hij stroom nodig om deze data vast te houden?

Want er staat nu niets meer op de dataloger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nee, je hebt geen stroom nodig om de data er op te houden aangezien er flashgeheugen in zit.
Maar ik heb nu al enkele keren gelezen dat de iBlue 747 soms zijn data kwijt speelt bij het uitzetten/zonder stroom vallen.
Jammer genoeg moet ik dit bevestigen, aangezien ik het verleden weekend ook voor de eerste keer heb voorgehad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Binnenkort ga ik een lange autoreis maken en wil ik graag weten wat nu een goede oplossing is om mijn foto's te geotaggen.

Op zich kan ik het gps apparaat altijd in de auto laten liggen en opladen aan de sigarettenaansteker. Uiteraard zal ik het apparaat ook soms mee moeten nemen waar ik niet met de auto kom.

Ik maak zelf foto's met een EOS 400D. Heeft iemand tips naar welk apparaat ik het beste kan kijken? Ik kan door de bomen het bos niet meer zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
De ibood van vandaag: http://www.ibood.com/nl/nl/index.php
i-gotU GT-120 USB GPS Receiver Travel Logger
Nu! € 39,95 + (4,95)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Mijn oog is ook gevallen op de BT-Q1000X, mijn vraag is of er drivers / programma's zijn voor Mac OSX. Op de Qstarz site onder downloads kan ik deze niet vinden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Loopt niet echt storm hier :)

Nog maar 1 vraagje. Hopelijk heeft iemand hier wel een antwoord op.
Wat is het verschil tussen deze 2:

http://www.qstarz.com/Pro...0Products/BT-Q1300S-F.htm
en
http://www.qstarz.com/Products/GPS%20Products/BT-Q1300-F.htm

Volgens mij zijn ze ook te vergelijken met de Q1000X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
BT747 is Java-based en werkt dus normaalgezien perfect in OSX. Die kan je Qstarz leegtrekken dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenze
Executor16 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 23:43:
Mijn oog is ook gevallen op de BT-Q1000X, mijn vraag is of er drivers / programma's zijn voor Mac OSX. Op de Qstarz site onder downloads kan ik deze niet vinden namelijk.
Ik heb ook de BT-Q1000X, momenteel is hij op vakantie met iemand anders. Daarna zal ik hem proberen te connecten met me mac. Als dit gelukt is post ik het hier wel even.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Ik heb de BT-Q1000X maar gewoon besteld. Morgen effe testen gelijk. Als het niet lekker werkt onder Mac OSX hebben we altijd nog Vmware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
http://bt747.free.fr/content/

OSX staat gewoon tussen de supported platforms, dus geen enkel probleem lijkt me :)

[edit]
http://bt747.free.fr/content/?q=compatible_gps

QStarz staat ook in lijst van compatibele loggers, dus je zit wel goed hoor :)

[ Voor 38% gewijzigd door Fire69 op 29-05-2009 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 12:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Maakt dat verder nog erg veel uit welk OS je hebt? Ik neem aan dat de output gewoon een soort van flattext file is?

Anyway, ik zit ook te kijken voor een geotagger. Omdat het meer een gadget is mag het niet te duur zijn ;-)

Nu ga ik binnenkort het een en ander @ Amazon bestellen en zie ik daar deze staan:
http://www.amazon.co.uk/R...ics&qid=1243588617&sr=8-4

Qua prijs is dat eigenlijk wel betaalbaar en zou ik er wel voor over hebben. Vraag is, gaat zo'n goedkoop gevalletje mij helpen te geotaggen? Of is het beter iets meer uit te geven? Waarschijnlijk gebruik ik hem meestal voor dagtripjes ofzo. Dus hij hoeft niet weken mee te gaan. Ik heb alleen OSX dus dat is in principe wel een eis dat dat moet werken ;-)

Kan iemand hier een beetje aangeven adv mijn gevonde tagger wat daar goed aan is, of juist niet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
De batterij houdt het blijkbaar maar 12u vol, dus een dagtrip wordt dan misschien een beetje nipt?

Verder ken ik de chipset niet echt, dus weet niet of die gevoelig genoeg is. Max 12 satellieten tegelijk is in principe meer dan genoeg, maar dan moet hij ze wel vinden ook natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 12:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Fire69 schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 12:43:
De batterij houdt het blijkbaar maar 12u vol, dus een dagtrip wordt dan misschien een beetje nipt?

Verder ken ik de chipset niet echt, dus weet niet of die gevoelig genoeg is. Max 12 satellieten tegelijk is in principe meer dan genoeg, maar dan moet hij ze wel vinden ook natuurlijk :)
Tja hij is dan ook een stuk goedkoper dan andere die ik hier op het forum voorbij heb zien komen. In ieder geval de meeste die ik opzoek zitten rond de 80e oid. In ieder geval teveel voor wat ik eraan wil uitgeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
HOLUX M-1000C Rechargeable Bluetooth Car GPS Receiver with Data Logger Travel Recorder

50€ incl. verzending :)

MTK-chipset => supergevoelig en zeer zuinig ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Fire69 op 29-05-2009 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:06

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb deze besteld.

Afbeeldingslocatie: http://eu.chinavasion.com/images/thumbnails/chinavasion-CVHN-G50-70.jpg.jpg.thumb_164x164.jpg

Voor dat geld hoef je het niet te laten. Doet volgens opgave 14 uur met de oplaadbare batterij, dus als je met de auto of motor op pad gaat, kun je 'm nog laden ook (via usb).

Het is een 4-in-1 zoals ze zelf heel trots zeggen:
* Model CVHN-G50 GPS Receiver + Location Finder + Data Logger + Photo Tagger
* Ultra portable 4 in 1 GPS USB dongle for laptops and notebooks
* Location Finder guides you to your saved positions
* Data Logger records GPS coordinates, speed, and altitude as you travel
* Photo Tagger lets you share your geo-tagged photos with family and friends on Flickr
* GPS Receiver lets you turn your laptop, notebook, or netbook into a GPS system
* View your paths on Google Maps or Google Earth

Ik laat wel weten hoe het bevalt.

[ Voor 6% gewijzigd door mphilipp op 29-05-2009 22:46 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
De Qstarz BT-Q1000X bevalt mij echt super en dat na 1 dagje spelen :D Gisteren even getest en wat foto's geschoten. Fix is erg snel en de trackpoints zijn super nauwkeurig. Ik gebruik onder Mac OS X het programma MyTracks. Dit is echt een aanrader en volgens mij ook nog eens veel relaxter dan de officiele software van Qstarz (Windows Only). Daar heb ik heel even naar gekeken maar vond het niet echt bijzonder.

Ik gebruik nu dus MyTracks onder OS X:

- Het uitlezen van de GPS Logger gaat super snel.
- Makkelijk te zien welke waypoints en tracks je kunt weggooien.
- Foto's geotaggen.
- Makkelijk exporteren naar Google Earth.
- Makkelijk exporteren naar GPX bestanden.
- Al je tracks namen en kleurtje geven.
- Importeren van backups bij verlies of iets dergelijks.
- Instant switchen tussen stuk of 8 maps (bv Google Earth Hybrid/Normal/Map Only, Microsoft, Openmaps)

Het toffe vind ik ook dat je kunt exporteren naar Google Earth (KMZ file) inclusief de foto's!! Je kunt zelfs een resolutie kiezen (ik had voor 25 foto's 800px breed gekozen) en de KMZ file is dan heel je track + alle bijbehorende foto's. De file met 25 fotos in 800px was bij mij 4,5mb. Dus echt leuk om door te sturen of aan vrienden en familie laten zien in Google Earth.

Voor de Maccers echt een aanrader dus! Zie: http://mytracks.sourceforge.net/Home.html

[ Voor 4% gewijzigd door Executor16 op 25-12-2013 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenze
Bedankt voor de tip. Ziet er goed uit, ga het is proberen.

Even iets anders. Wat doen jullie met je getaggede foto's? Ik ga namelijk van de zomer naar Noorwegen en wil dus de route en foto's als thumbnail op een kaart hebben en dat op me website. Ik gebruik Wordpress en deze plugin zou het moeten doen, maar ik krijg hem nog niet aan de praat.

Afbeeldingslocatie: http://wordpress.org/extend/plugins/geotag/screenshot-3.jpg

Het lijkt mij wel interessant om te zien hoe jullie ze weergeven op je website (als je dat doet), en hoe je dat dan heb gedaan.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:43

Zoefff

❤ 

wenze schreef op maandag 01 juni 2009 @ 12:41:
[...]
Het lijkt mij wel interessant om te zien hoe jullie ze weergeven op je website (als je dat doet), en hoe je dat dan heb gedaan.
Een eigen implementatie van Google Maps die ik als experimentje heb gemaakt doen de maps API net uit was. Voldoet nog steeds prima om m'n foto's op te tonen :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansem
  • Laatst online: 13-09 18:41
wenze schreef op maandag 01 juni 2009 @ 12:41:
[...]

Even iets anders. Wat doen jullie met je getaggede foto's? Ik ga namelijk van de zomer naar Noorwegen en wil dus de route en foto's als thumbnail op een kaart hebben en dat op me website. Ik gebruik Wordpress en deze plugin zou het moeten doen, maar ik krijg hem nog niet aan de praat.
Ik heb zelf al het een en ander uitgezocht voor onze vakantie. Heb ook een Wordpress blog en icm met de plugins Nextgen gallery en XML Google Maps kun je automatisch een Google map 'genereren' van fotos in de NextGen Gallery.

Hiervan heb ik nog niets in gebruik op mijn blog dus kan je nog niets laten zien, het testje is al weer verwijderd, maar het werkt wel.

Groeten,
Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Laatst online: 17-09 17:00
Vraagje:
ik heb met geosetter mijn foto's getagd (phototrackr). Voordeel van geosetter is dat ' ie RAW files van mijn Canon 50d kan taggen. Als ik deze foto's in Geosetter bekijk zijn ze daadwerkelijk getagd.

Als ik de RAW foto's in Picasa importeer, krijg ik geen geo informatie te zien.
Pas na omzetting naar JPEG, bijvoorbeeld door Photoshop, kan Picasa de geo informatie lezen.

Klopt dit? Heeft iemand een workflow waarmee je de RAW files icm Picasa wel goed kan lezen?

Homo sapiens non urinat in ventum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Geosetter kan geen RAW-files taggen. Wat hij wel kan, is er een bijhorende xmp-file voor maken.
Deze kan bvb. gelezen worden door Geosetter zelf (duh! :P ) of Lightroom of je Photoshop.
Bij omzetting naar JPG zet Photoshop de geodata in de exif-info van je file.

Volgens mij ondersteunt Picassa geen RAW, dus ga je ze altijd naar JPG moeten omzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Laatst online: 17-09 17:00
Ik dacht toch echt gelezen te hebben dat geosetter raw kan taggen. Maar wat jij omschrijft lijkt er op, wellicht dat hier mijn spraakverwarring is ontstaan. Picasa kan keurig RAW lezen, trouwens. In feite hoef ik niet naar JPG om te zetten; de gps info is beschikbaar in de xmp file en Picasa kan ze keurig lezen.

Homo sapiens non urinat in ventum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Net even zitten kijken naar de opties in Geosetter.
Als je in de settings naar het tabje File Options gaat, heb je voor elk bestandsformaat deze opties:
- 'Save data in XMP sidecar files' aan/uitvinken.
- 'Always update Exif data (GPS and date taken) in image

Heb je met die 2 opties al eens gespeeld? Als je de eerste uitzet en de 2de aan, zou GS het in principe in de file zelf moeten schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansem
Fire69 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 21:59:
Net even zitten kijken naar de opties in Geosetter.
Als je in de settings naar het tabje File Options gaat, heb je voor elk bestandsformaat deze opties:
- 'Save data in XMP sidecar files' aan/uitvinken.
- 'Always update Exif data (GPS and date taken) in image

Heb je met die 2 opties al eens gespeeld? Als je de eerste uitzet en de 2de aan, zou GS het in principe in de file zelf moeten schrijven.
Misschien kan de Exiftool je RAWs niet bijwerken, bij ARW van Sony doet die het nog niet. Dan gaat het dus via XMP en ACDSee vult de GPS info dan wel bij omzetten naar JPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel01
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 13:22
mphilipp schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 22:44:
Ik heb deze besteld.

[afbeelding]

Voor dat geld hoef je het niet te laten. Doet volgens opgave 14 uur met de oplaadbare batterij, dus als je met de auto of motor op pad gaat, kun je 'm nog laden ook (via usb).

Het is een 4-in-1 zoals ze zelf heel trots zeggen:
* Model CVHN-G50 GPS Receiver + Location Finder + Data Logger + Photo Tagger
* Ultra portable 4 in 1 GPS USB dongle for laptops and notebooks
* Location Finder guides you to your saved positions
* Data Logger records GPS coordinates, speed, and altitude as you travel
* Photo Tagger lets you share your geo-tagged photos with family and friends on Flickr
* GPS Receiver lets you turn your laptop, notebook, or netbook into a GPS system
* View your paths on Google Maps or Google Earth

Ik laat wel weten hoe het bevalt.
Ik ben ook van plan deze te bestellen, ben dus benieuwd hoe hij bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Voor diegen met een Phototrackr: er is nieuwe software beschikbaar.
http://www.gisteq.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=903

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansem
Vorige week op vakantie geweest en de eerste keer de iBlue 747 uitgebreid gebruikt. Ik heb dus een Sony A700 en gebruik ACDSee om mijn (ARW) fotos om te zetten naar jpgs.

De iBlue ging 's ochtends aan en stopte ik in het vakje van m'n fototas waar je extra dingen aan kunt hangen (Lowepro Slingshot) en daar paste ie perfect in. De GPS diende dus als logger en als navigatie gps voor TT op mijn HTC Touch.

Gewoon leuke dingen doen overdag, fotos maken en 's avonds haalde ik de data dan van de GPS met de BT747 software. Helaas had ik geen internet waar we zaten dus ik tagde de fotos met Geosetter en ging er maar vanuit dat dat goed was.

Bij terugkomst ging ik dus kijken hoe het was gegaan en het taggen was goed gegaan. Daarna dus wat van deze fotos omzetten naar jpgs voor mijn blog. In eerste instantie ging dat niet goed, ACD nam de gps tags niet goed mee bij batch verwerking van raws, bij enkele omzetting ging het wel goed. Geosetter liet de tags niet meer zien. Dus toen met Lightroom aan de gang en daar werkte het wel mee, dus die ga ik vanaf nu gebruiken. Werkt trouwens ook een stuk sneller! Een ander ding dat ACDsee ook deed was de datums veranderen, hij haalde de timezone weer weg ofzoiets.

Na omzetten met Lightroom naar jpgs de fotos in een NextGen gallery gezet op mijn Wordpress blog en met de XML Google Maps plugin de fotos op een map getoond.

Dit werkt allemaal goed zo, alleen de plugin zou ik graag wat aanpassen zodat ie niet de fotos als marker toevoegt maar gewoon een spelt oid, dat zie je beter dan het mini fotootje op de map.

Ik ben dus erg blij met m'n iBlue en samen met Lightroom en Geosetter gaat de workflow perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
hansem schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 08:07:
[...]
De iBlue ging 's ochtends aan en stopte ik in het vakje van m'n fototas waar je extra dingen aan kunt hangen (Lowepro Slingshot) en daar paste ie perfect in. De GPS diende dus als logger en als navigatie gps voor TT op mijn HTC Touch.
[...]
Gewoon uit benieuwdheid (zelfde tas en logger :P ), welk vakje bedoel je juist?
Dat rubberachtige stukje bovenaan de voorkant (op de klep die je kan openritsen) waar je hem kan inschuiven?
Dat deed ik namelijk eerst ook, maar het is na enkele maanden te los geworden. Ik vrees dat hij er eens gaat uitglijden en ik hem kwijtraak. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:44

DancePlaza

ninja

ik heb nu een i-gotU GT-120, ik neem aan dat als hij verbinding met een gps heeft ook zijn tijd bijwerkt naar de juiste time zone?

of moet ik dit ergens handmatig doen in de software?

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansem
Fire69 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 10:11:
[...]

Gewoon uit benieuwdheid (zelfde tas en logger :P ), welk vakje bedoel je juist?
Dat rubberachtige stukje bovenaan de voorkant (op de klep die je kan openritsen) waar je hem kan inschuiven?
Dat deed ik namelijk eerst ook, maar het is na enkele maanden te los geworden. Ik vrees dat hij er eens gaat uitglijden en ik hem kwijtraak. :'(
Yep da's het vakje. Hmmm zal het in de gaten houden! Heb ook nog een extra houder voor een fles voor de Slingshot dus daar zou die ook nog in kunnen of gewoon in het bovenste vakje van de tas, daar heeft ie ook voldoende zicht om goede GPS ontvangst te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
DancePlaza schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 15:27:
ik heb nu een i-gotU GT-120, ik neem aan dat als hij verbinding met een gps heeft ook zijn tijd bijwerkt naar de juiste time zone?

of moet ik dit ergens handmatig doen in de software?
Dit moet je in je software doen, GPS stuurt altijd GMT uit, dus je logger weet niet in welke tijdzone je zit. :)
hansem schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 16:42:
[...]

Yep da's het vakje. Hmmm zal het in de gaten houden! Heb ook nog een extra houder voor een fles voor de Slingshot dus daar zou die ook nog in kunnen of gewoon in het bovenste vakje van de tas, daar heeft ie ook voldoende zicht om goede GPS ontvangst te hebben.
Wou dat ik hem ook in dat vakje kon gehouden hebben, uit de tas geeft nog steeds net dat ietsje betere ontvangst. Misschien toch maar eens iets op zoeken om de onderkant dicht te maken, zodat hij er niet meer langs onder kan uitglijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het in de 39 pagina's met reacties al gepost is, maar het zou gaaf zijn als je je MDA IV (heb ik) kan omvormen als GEO tagger... Lijkt me gewoon een tooltje voor Windows Mobile die de GPS coordinaten record toch? :)

[edit]Google verricht natuurlijk wonderen... http://software.palm.com/...cat110077&id=prod6761874[\edit]

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2009 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag 39 pagina's zeer interessante informatie doorgelezen. Ik haal er wel uit dat ik zonder deze wetenschap vorig jaar toch een goede aankoop heb gedaan met mijn Phototracker. Nu lees ik dat iemand deze phototracker rechtstreeks uitleest met geosetter. Geen flauw idee hoe ie dat doet en ik kan het nergens vinden. Kan iemand me bijpraten.
Een ander probleem waarvoor ik nog steeds geen oplossisng weet is: hoe combineer ik een aantal gpx files. Met GPSbabel lukt het in ieder geval niet.
Roel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor het loggen kun je ook het programma gpsed gebruiken (windows mobile) gebruik het op htc touch diamond. Is gratis, alleen gratis account aanmaken. Je kunt de tracks in het programma exporteren naar gpx en dan weer koppelen in geosetter, zoals gezegd in de startpost.

www.gpsed.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 00:54:
. Nu lees ik dat iemand deze phototracker rechtstreeks uitleest met geosetter. Geen flauw idee hoe ie dat doet en ik kan het nergens vinden. Kan iemand me bijpraten.
mmm daar ben ik ook wel naar benieuwd! Wie heeft er meer info, ik moet nu nog steeds de Gisteq software gebruiken om de files binnen te halen, en daarna Geosetter om te taggen.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de i-gotU GT-200 en hoewel het apparaatje prima werkt heeft het toch één groot nadeel: het ontbreken van een display. Je moet nu aan de hand van twee ledjes bepalen wat het apparaat je probeert te vertellen. Soms knipperen ze zoveel dat het niet duidelijk is wat de status van de logger is. Ik had liever een paar extra knoppen gehad om bijvoorbeeld loggen aan/uit te zetten, bluetooth te pairen etc. etc,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Dat ga 'k vandaag eens uittesten: proberen om mijn rondgeren op Tomorrowland in kaart te brengen :-)

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Ik heb nu zo'n 3700km afgelegd met de auto en de Qstarz BT-Q1000X. Tot nu toe echt alles goed gelogged. Mijn vraag is echter hoe ik een track kan aanpassen. Op sommige plaatsen staat nu ook een waypoint (vlaggetje) waar ik dat niet wil hebben. En op sommige plaatsen wil ik deze wel hebben. Hoe doe ik dit? Weet iemand ook waarom deze waypoint daar terecht komt? Heb ik daar te lang stil gestaan ofzo :D Of is het omdat ik hem daar uit en aan heb gezet.

Ik werk met Mac OSX.

[ Voor 18% gewijzigd door Executor16 op 25-07-2009 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
GPX Editor

Ik heb ook af en toe een punt dat er niet zou moeten zijn, dat komt dan vaak doordat mijn logger in mijn broekzak zat en ik per ongeluk op het knopje bovenaan heb gedrukt.
Ik zie dat jouw Qstarz ook zo'n knop heeft, waarschijnlijk zal dat wel de reden zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 21:36:
Een VGPS-900 is niet echt nodig om ook geluid op de kaart te kunnen plaatsen. Dat kan met een telefoon en een andere logger die door BT747 ondersteund wordt ook.
Volgens sommige informatie leek de VGPS-900 niet zo precies als enkele van zijn broertjes en de prijs ligt duidelijk hoger.
Het laden via de USB kan eventueel ook met een zonnelader of zo - er zijn ook andere mogelijkheden. De Holux M-241 werkt met een AA batterij, maar is nog minder precies (gevoelig eigenlijk).

Met een telefoon die J2ME ondersteunt kan je met BT747 (BT_J2ME) ook het log afhalen en in het geheugen op je telefoon houden - met een PDA kan dat ook.
Bron? ;)

Ding lijkt mij namelijk wel interessant :)
Als ie hier in/om NL te krijgen is....

edit:
Is het iemand opgevallen dat de site van de fabrikant niet helemaal 100% werkt? FAQ/Support&dealer Inquiry links werken niet...
edit2: fabrikant gemailt, geen 1 winkel in Europa heeft 'm....

[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 31-07-2009 12:41 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rud-gr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 10:30
Heb zelf sinds een paar dagen de Qstarz BT-Q1000X en daar kon ik meteen prima mee aan de slag, alleen loop ik tegen een probleem aan:

De meegeleverde software (Travelrecorder 5.1) bijna alle foto's op 1 locatie zet. Als ik de gpx file echter exporteer en in Geosetter aan m'n foto's koppel staat wel alles goed. Iemand een idee waar ik een instelling misschien verkeerd heb staan?

[ Voor 37% gewijzigd door Rud-gr op 06-08-2009 22:49 ]

Rutger Geerling. Fotograferen.net Photography & Journalism

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:52
Rud-gr schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 22:47:
Heb zelf sinds een paar dagen de Qstarz BT-Q1000X en daar kon ik meteen prima mee aan de slag, alleen loop ik tegen een probleem aan:

De meegeleverde software (Travelrecorder 5.1) bijna alle foto's op 1 locatie zet. Als ik de gpx file echter exporteer en in Geosetter aan m'n foto's koppel staat wel alles goed. Iemand een idee waar ik een instelling misschien verkeerd heb staan?
Rud-gr.

Ik heb de Qstarz BT-Q1000X nu ook een weekje en ik liep tegen hetzelfde probleem aan. Na lang zoeken kwam ik er achter dat je bij de instellingen in TravelRecorder moet kijken. Die gooit alle foto's op 1 locatie binnen een straal van b.v. 100 meter, afhankelijk van die instelling.
Zet die instelling op 1m en het is opgelost.

Ik had nog meer problemen met de tijd. Ik krijg mijn foto's niet ge-geo-tagt als ik de tijd instel zoals het hoort (met correctie voor zomertijd e.d.). Ik moet altijd een correctie van - 2 uur doen. Dan werkt het dus wel, maar de tijd is dan niet zoals het hoort. Er zit ook 2 uur tussen de tijd waarom de foto gemaakt is en de tijd van bewerking in de exif-info. Ik snap wel waar die 2 uur vandaag komt, maar toch 8)7 Dat is natuurlijk de tijdzone (+1) en een uurtje zomertijd. Via Geotagger werkt het wel goed. Ik vind het programma TravelRecorder een beetje tegenvallen. De export naar html is wel leuk.

Ik blijf GeoSetter gebruiken denk ik.

[ Voor 12% gewijzigd door SpeedingWilly op 07-08-2009 08:01 ]

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit momenteel te twijfelen tussen een Gisteq CD111 of een ATP PhotoFinder Mini. Tijdens het doorlezen van verschillende reviews kwam ik erachter dat bij sommige GPS loggers je helemaal niet de mogelijkheid hebt om de GPX info los op te slaan zodat je die via een ander programma kunt gebruiken. Deze GPS loggers maakten gebruik van de meegeleverde software om de GPS data in de foto weg te schrijven. Dit kan handig zijn, maar ik ben liever wat flexiebeler.

Bij de twee bovenstaande items (Gisteq CD111 en ATP PhotoFinder Mini) vond ik niet direct terug of je de GPX data los op je pc of mac kun opslaan. Weet iemand dit? Heef iemand toevallig ervaring met de 1 van de 2 toestellen om tot een juiste beslissing te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
MyTracks is verhuist en nu ook betaald geworden :(

http://www.mytracks4mac.com/myTracks_2.0/Start.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 20:27
Ik ben toch maar eens aan het experimenteren gegaan met GeoSetter om mijn vakantiefoto's van een paar maanden geleden van geotags te voorzien. Maar dat valt nog niet mee!

Het probleem is dat ik niet het exacte verschil weet tussen de tijd in de camera en de GPS-tracker (ik kan het verschil nu bekijken, maar inmiddels is de tijd in de camera al een paar keer aangepast geweest, dat heeft dus geen zin). Een mooie oplossing hiervoor is om in GeoSetter zo'n rode marker neer te zetten op de plek waarvan ik weet dat ik daar een specifieke foto heb genomen. GeoSetter gaat vervolgens het verschil berekenen, en dat lijkt aardig te kloppen.

Echter: dit gaat niet bij al mijn foto's goed. In GeoSetter moet ik een "marge" aangeven die standaard op 3600 seconden staat. Maar dat snap ik niet helemaal: waar dient die marge voor? Voor mij zou de ideale oplossing zijn om een paar markers te zetten op de verschillende locaties waar ik foto's genomen heb, zodat GeoSetter daar het gemiddelde van kan nemen. Alleen kan ik dus maar één marker plaatsen. Is er hier een alternatieve oplossing voor?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Heb je enig idee over wat voor verschil er tussen de camera en de GPS gezeten heeft? Want als dat niet al te veel is dan zou je gewoon kunnen proberen om zonder enige correctie te taggen. Weinig kans dat je binnen een paar seconden ergens gestopt bent, foto's hebt gemaakt en weer vertrokken bent. Kortom: je staat meestal op de plek waar je foto's maakt toch wel een poosje (meerdere minuten?) stil, dus kleine afwijkingen tussen de twee klokken geven niet per se meteen heel erg vertekende tags.

En anders gewoon kijken of je duidelijk verschuivingen ziet, en dan handmatig wat verschillende correcties uitproberen om het goed uit te laten komen? Nogmaals: daarbij komt het normaal gesproken niet op een nauwkeurigheid van seconden.

Tip voor de volgende keer: als je GPS tracker z'n interne klok kan weergeven, maak daar dan even een foto van.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Het verschil is ongeveer een uur (de camera stond op GMT+1, de tracker heeft uiteraard gewoon GMT). Het gekke is dus als ik van ongeveer een uur uitga en de "marge" heel laag zet (op bijvoorbeeld 60 seconden) voor het meerendeel van mijn foto's geen coördinaten gevonden worden door GeoSetter. Dat snap ik dus niet, ik zou verwachten dat de plekken gewoon niet helemaal zouden kloppen.

Maar er is dus geen manier om een paar markers te zetten en een tool dan de boel te laten uitrekenen (zoals je dat ook doet met het synchroniseren van subtitles)?

Uiteraard ga ik het de volgende keer wel goed aanpakken :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik heb hetzelfde probleem met 1 uitstap. Camera stond nog op zomertijd denk ik. Ik heb alles geprobeerd van -3 uur tot +3 uur verschil, maar ik krijg het echt niet goed... :(
Heel vreemd. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Irritant is dat. Misschien dat ik het nu in stukjes ga proberen. Het gaat om aardig wat foto's namelijk (drie en een halve week Verenigde Staten).

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Mja, dan zou ik zo een, twee, drie ook niet weten wat je nog kan proberen of waar het mis gaat. Je zou evt. een (stuk) track en wat bijbehorende foto's hier kunnen plaatsen?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Hierbij dan inderdaad een stuk track en wat foto's. Klik hier om te downloaden. Als iemand ernaar zou kunnen kijken zou dat fantastisch zijn!

Dit zijn de instellingen die ik gebruik (klik voor groter):

Instellingen GeoSetter

Het gekke is dat een deel van de foto's wel lijkt te kloppen, maar een ander deel niet. In dit voorbeeld gaat het om Phoenix Arizona. Ik heb foto's genomen bij een winkelcentrum in het noorden en een botanische tuin in het zuiden. De foto's uit de botanische tuin zijn volgens GeoSetter voor een deel onderweg genomen, en dat klopt natuurlijk niet. Ik heb geklooid met de tijd (beetje erbij, beetje eraf) maar ik kom er niet uit. Blijkbaar begrijp ik het principe gewoon niet...

Hieronder het (verkeerde) resultaat met mijn aantekeningen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NOoQrafod9eXpHxAQ8T25wJ9/full.png

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:47
Sinds vorige week heb ik een i-GotU GT-100.
Klein beetje mee gespeeld tot nu toe.
Het GPS gedeelte lijkt goed te werken. Maar nog geen foto's gemaakt een gecombineerd.

Binnenkort maar eens een uitstapje maken en goed uitproberen :)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

posttoast schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 20:20:
Hierbij dan inderdaad een stuk track en wat foto's. Klik hier om te downloaden. Als iemand ernaar zou kunnen kijken zou dat fantastisch zijn!

Dit zijn de instellingen die ik gebruik (klik voor groter):

[afbeelding]

Het gekke is dat een deel van de foto's wel lijkt te kloppen, maar een ander deel niet. In dit voorbeeld gaat het om Phoenix Arizona. Ik heb foto's genomen bij een winkelcentrum in het noorden en een botanische tuin in het zuiden. De foto's uit de botanische tuin zijn volgens GeoSetter voor een deel onderweg genomen, en dat klopt natuurlijk niet. Ik heb geklooid met de tijd (beetje erbij, beetje eraf) maar ik kom er niet uit. Blijkbaar begrijp ik het principe gewoon niet...

Hieronder het (verkeerde) resultaat met mijn aantekeningen:

[afbeelding]
Zo te zien stond je camera nog gewoon op Nederlandse tijd? Bij het geotaggen kan je dus gewoon voor de volgende instellingen kiezen:
Afbeeldingslocatie: http://home.orion84.nl/pub/geosetter-settings.png
En dat geeft bij mij ook gewoon het correcte resultaat zo te zien:
Afbeeldingslocatie: http://home.orion84.nl/pub/geosetter-kaart.png
Dat is dus zonder dat ik verder enige gedetailleerde correctie heb uitgevoerd op de cameratijd. Enkel de correctie tussen de tijdzone waarin de camera stond ingesteld (UTC+1) en de tijd zoals de GPS die opslaat (UTC). Eventueel kan je nog kleine correcties toevoegen als je ziet dat dit resultaat niet exact klopt. De 1 uur en 5 minuten aan extra afwijking die jij hebt ingesteld zorgen er voor dat je foto's op de verkeerde plek komen staan.

Ik heb dan wel een marge van 3600 seconden, waar jij 30 seconden ingesteld had, maar dat maakt geen verschil. Behalve dan dat hij met 30 seconde marge niet voor alle foto's een trackpunt kan vinden wat rond die tijd is opgeslagen. Voordeel van een wat ruimere marge is dat foto's die gemaakt zijn op een moment dat je GPS even uitvalt (binnen in een gebouw ofzo) of bijvoorbeeld voor en nadat je de GPS aanzette ook nog getagd worden (zo lang het maar binnen een uur van een trackpunt is).

[ Voor 14% gewijzigd door Orion84 op 01-09-2009 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Orion84 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:12:
[...]

Zo te zien stond je camera nog gewoon op Nederlandse tijd? Bij het geotaggen kan je dus gewoon voor de volgende instellingen kiezen:
[afbeelding]
En dat geeft bij mij ook gewoon het correcte resultaat zo te zien:
[afbeelding]
Dat is dus zonder dat ik verder enige gedetailleerde correctie heb uitgevoerd op de cameratijd. Enkel de correctie tussen de tijdzone waarin de camera stond ingesteld (UTC+1) en de tijd zoals de GPS die opslaat (UTC). Eventueel kan je nog kleine correcties toevoegen als je ziet dat dit resultaat niet exact klopt. De 1 uur en 5 minuten aan extra afwijking die jij hebt ingesteld zorgen er voor dat je foto's op de verkeerde plek komen staan.

Ik heb dan wel een marge van 3600 seconden, waar jij 30 seconden ingesteld had, maar dat maakt geen verschil. Behalve dan dat hij met 30 seconde marge niet voor alle foto's een trackpunt kan vinden wat rond die tijd is opgeslagen. Voordeel van een wat ruimere marge is dat foto's die gemaakt zijn op een moment dat je GPS even uitvalt (binnen in een gebouw ofzo) of bijvoorbeeld voor en nadat je de GPS aanzette ook nog getagd worden (zo lang het maar binnen een uur van een trackpunt is).
Superbedankt voor de uitleg en voor het feit dat je de tijd genomen hebt dit voor mij te checken! Nu snap ik het margeverhaal ook. Ik ga er vanavond thuis direct mee spelen.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ga over twee weken 15 dagen naar Griekenland en wil daar veel rondtrekken door bergen, natuurgebieden e.d. Het lijkt me geweldig om de foto's te geotaggen, dus zo'n apparaat moet er komen, maar wat ik eigenlijk ook zou willen is dat ik de (huur)auto makkelijk terug kan vinden als ik met m'n vriendin in the middle of nowhere loop. Zijn er geen gps-loggers en -trackers in 1?

Ik zie een eindje terug een "vaag model" voorbij komen (mphilipp heeft hem gekocht, maar post de beloofde ervaringen niet en karel01 zou hem kopen, maar geen idee of hij dat heeft gedaan. Beide heren zijn onbereikbaar, helaas), echter zonder gebruikerservaringen en de meer bekende merken bieden zoiets voor zover ik weet niet aan. Kijk ik ergens overheen of bestaat zoiets echt niet in degelijke uitvoering?

De logging is de belangrijkste functie voor mij, in het uiterste geval kan ik wel iets zoeken voor m'n mobiel (Windows Mobile) icm de gps-logger, zodat ik zo kan (back)tracken, maar het mooist zou zijn als dat in 1 apparaat zit. Zoiets als dit dus, maar dan liefst uit een Nederlandse (web)shop en van een wat meer bekend merk. Ik zou het zonde vinden als het apparaat al van ellende uit elkaar valt terwijl ik nog in Griekenland zit 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Grrrrrene op 07-09-2009 10:03 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
Grrrrrene schreef op maandag 07 september 2009 @ 10:00:
Ik ga over twee weken 15 dagen naar Griekenland en wil daar veel rondtrekken door bergen, natuurgebieden e.d. Het lijkt me geweldig om de foto's te geotaggen, dus zo'n apparaat moet er komen, maar wat ik eigenlijk ook zou willen is dat ik de (huur)auto makkelijk terug kan vinden als ik met m'n vriendin in the middle of nowhere loop. Zijn er geen gps-loggers en -trackers in 1?

Ik zie een eindje terug een "vaag model" voorbij komen (mphilipp heeft hem gekocht, maar post de beloofde ervaringen niet en karel01 zou hem kopen, maar geen idee of hij dat heeft gedaan. Beide heren zijn onbereikbaar, helaas), echter zonder gebruikerservaringen en de meer bekende merken bieden zoiets voor zover ik weet niet aan. Kijk ik ergens overheen of bestaat zoiets echt niet in degelijke uitvoering?

De logging is de belangrijkste functie voor mij, in het uiterste geval kan ik wel iets zoeken voor m'n mobiel (Windows Mobile) icm de gps-logger, zodat ik zo kan (back)tracken, maar het mooist zou zijn als dat in 1 apparaat zit. Zoiets als dit dus, maar dan liefst uit een Nederlandse (web)shop en van een wat meer bekend merk. Ik zou het zonde vinden als het apparaat al van ellende uit elkaar valt terwijl ik nog in Griekenland zit 8)7
ik weet niet of je zoiets zoekt, maar IGO navigatie software heeft de mogelijkheid om een log bij te houden, die logt dan alleen om de zoveel (in te stellen) seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Een GPS tracker of logger houdt wel bij waar je bent geweest maar heeft (volgens mij) geen mogelijkheid om dit terug te kijken zonder een PC.

Zelf gebruik ik een Garmin Oregon 300 GPS bij het wandelen. Ik heb dan een goede kaart en een mogelijkheid om een GPS track te loggen of te bekijken. Ook kun de een waypoint zetten bij je auto en deze gebruiken als eindpunt als je weer terug gaat lopen. Met 2x Eneloop 2100mAH kan ik zo'n 10 uur vooruit.

De Oregon 300 is wel een duur apparaat, maar je hebt ook goedkopere GPS alternatieven voor wandelaas en fietsers. Autonavigatie systemen werken vaak niet al te best omdat ze een vrij beperkte accuduur hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
Om te werken met een Windows Mobile apparaat zou je kunnen kijken naar een BlueTooth logger, bijvoorbeeld de i-Got-U 200 als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
GoVegan schreef op maandag 07 september 2009 @ 22:40:
[...]

ik weet niet of je zoiets zoekt, maar IGO navigatie software heeft de mogelijkheid om een log bij te houden, die logt dan alleen om de zoveel (in te stellen) seconden.
Ja, maar dat draait dan weer op je pda of telefoon en volgens mij houdt m'n telefoon dat maar een paar uur vol. Het voordeel van een dedicated apparaat is dat hij het de hele dag volhoudt. Waar ik nu naar kijk gaat nog wat verder: een Garmin Vista HCx. Kijk, ik wil eigenlijk vanaf m'n voordeur tot terugkomst (wederom voordeur) alles loggen (behalve uitstapjes 's avonds, terrasje, restaurantje, da's niet zo boeiend). En het zou handig zijn dat wanneer ik in de Griekse wildernis loop, ik redelijk eenvoudig de weg terug naar de auto kon vinden.

Ik twijfel dus tussen een GPS-logger (QStarz BTQ-1000X bijvoorbeeld, 'k heb al een BT-Q818 Extreme en die bevalt erg goed) en een veel uitgebreider apparaat dat mij en m'n vriendin wat meer informatie geeft over waar we ons bevinden tijdens onze vakantie, bovendien heeft hij een elektronisch compas (handig tijdens wandelen) en hoogtemeter (leuk voor de logs achteraf, omdat we bijvoorbeeld ook de Vikos-kloof bezoeken). Met TomTom op m'n HTC-telefoon icm bovenstaande gps-muis zou ik best met de auto kunnen navigeren, maar zodra ik de "wildernis" in ga, geeft TomTom geen route terug naar de auto (behalve een stippellijntje naar de dichtstbijzijnde weg).

Bij de specs van de Garmin Vista HCx staat dat hij routes tot 10k coordinaten kan opslaan. Dat is wat weinig voor een reis van 15 dagen, waarbij ik de vliegreis ook wil loggen, maar het schijnt dat je met het micro-sd-geheugen veel meer van die 10k-logs kunt opslaan. Met 15s tussen de te saven punten haal je er in 18 uur (max tijd dat je wakker bent) 4320, dus zelfs als je iedere 10s een coördinaat opslaat, gaat dat prima. Ik heb op internet al (legale!) Griekse topologiekaarten gevonden, maar zonder zo'n apparaat is testen redelijk lastig :P We gaan wel 's kijken of de MediaMarkt zo'n ding heeft, kunnen we hem tenminste retourneren als het niet bevalt.
kdbruin schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 08:10:
Om te werken met een Windows Mobile apparaat zou je kunnen kijken naar een BlueTooth logger, bijvoorbeeld de i-Got-U 200 als ik me niet vergis.
Dat zou ook een idee kunnen zijn. Misschien dat ik dan achteraf wat uit kan lezen via bluetooth ofzo, naar m'n mobiel? Geen idee, gaan we naar zoeken, bedankt :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
Grrrrrene schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 20:22:
Bij de specs van de Garmin Vista HCx staat dat hij routes tot 10k coordinaten kan opslaan. Dat is wat weinig voor een reis van 15 dagen, waarbij ik de vliegreis ook wil loggen, maar het schijnt dat je met het micro-sd-geheugen veel meer van die 10k-logs kunt opslaan. Met 15s tussen de te saven punten haal je er in 18 uur (max tijd dat je wakker bent) 4320, dus zelfs als je iedere 10s een coördinaat opslaat, gaat dat prima. Ik heb op internet al (legale!) Griekse topologiekaarten gevonden, maar zonder zo'n apparaat is testen redelijk lastig :P We gaan wel 's kijken of de MediaMarkt zo'n ding heeft, kunnen we hem tenminste retourneren als het niet bevalt.
Ik geloof dat de Vista HCx net zo werkt als m'n Oregon 300 en dan kun je gewoon de tracklog van een dag opslaan op flash (de Oregon 300 heeft 800MB intern geheugen en er kan nog een micro-sd kaart in) en weer vers beginnen met 10K trackpoints.

Ik heb nu de topo, fiets en steden kaart van NL erop staan en dan nog zo'n 200MB over. Een gemiddelde track is zo'n 50KB groot, dus ruimte zat voor een paar weken vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

De Vista HCx kan inderdaad gewoon tracks opslaan op het geheugenkaartje. Hoef je verder ook niks voor te doen behalve eenmalig die optie aanzetten in het menu en dan maakt hij netjes per dag een nieuwe .gpx file aan op het kaartje. De interne tracklog kan je dan resetten etc. zoveel je wilt, de tracks op het geheugenkaartje blijven gewoon lekker doorlopen.

Wat betreft het navigeren vanuit de rimboe naar de auto: houdt er even rekening mee dat Garmin nog een boel topokaarten heeft die géén routeplanning over bospaden ondersteunt. En dan heb je dus ook weinig meer aanwijzing dan een rechte lijn naar de auto, of naar de dichtstbijzijnde weg als je de city navigator kaart gebruikt. Steeds meer kaartsets worden daar wel geschikt voor gemaakt, maar geen idee hoe dat met Griekenland precies zit, maar als je die kaartset zelf al gevonden hebt, dan kan je dat makkelijk genoeg uitproberen door Mapsource op je PC te installeren en die kaartset te installeren. (Tenzij het een gmapsupp.img release is, die kan je alleen rechtstreeks op een GPS apparaat gebruiken.)

Voordeel is wel dat je je track in beeld kunt zien, om eventueel je weg terug te zoeken (als ware het broodkruimels). En dat de batterijen van je HTC gespaard blijven om te bellen als je het echt niet meer kan vinden :+

[ Voor 4% gewijzigd door Orion84 op 09-09-2009 09:40 ]

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 20:25
Orion84 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 09:27:
Wat betreft het navigeren vanuit de rimboe naar de auto: houdt er even rekening mee dat Garmin nog een boel topokaarten heeft die géén routeplanning over bospaden ondersteunt.
De kaarten van openstreetmap.org zijn tegenwoordig ook in versies te krijgen die routeplanning ondersteunen (via http://garmin.na1400.info/ , en dan word-routable in het menu kiezen). Hoe .gr is weet ik niet, maar .nl wordt steeds beter.

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Maar dat zijn, zoals de naam al zegt voornamelijk streetmaps toch? Dus daar heb je niks aan zodra je van het verharde afgaat. Voor wat betreft straatnavigatie heeft Garmin zelf ook prima producten in de vorm van de City Navigator serie.

• EdwinW
  • Laatst online: 17-09 19:21
Grrrrrene schreef op maandag 07 september 2009 @ 10:00:
Bestaat inderdaad. Zelf heb ik onlangs de Qstarz BT-Q1000X aangeschaft via een NL webshop. Deze heeft een switch voor LOG en NAV voor resp. loggen en navigatie. Deze laatste optie heb ik overigens nog niet uitgeprobeerd. Weet dus niet welke software je het beste op je laptop hiervoor kan gebruiken. Via Bluetooth kun je deze Qstarz ook als "verlengstuk" gebruiken voor je PDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Denk dat je niet helemaal begrepen hebt wat Grrrrrene juist wilt.
Jij hebt een gewone logger, zoals de meeste mensen in dit topic hebben.

Grrrrrene wilt een aparaat dat het terug naar zijn auto kan leiden zonder dat hij daarvoor nog een apart apparaat voor nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 20:25
Orion84 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 13:02:
Maar dat zijn, zoals de naam al zegt voornamelijk streetmaps toch? Dus daar heb je niks aan zodra je van het verharde afgaat. Voor wat betreft straatnavigatie heeft Garmin zelf ook prima producten in de vorm van de City Navigator serie.
Het heet openstreetmap, maar het zijn ook topo-achtige kaarten. Dwz., ze gaan veel verder dan alleen wegenkaarten (in principe kan alles erin, het is een open formaat, en er wordt meer en meer in gezet).

Voor de volledigheid: openstreetmap is eigenlijk de _data_, wat voor soort kaarten je er van maakt mag je zelf weten. Er zijn mensen die er speciale mountainbike kaarten van maken, of de al eerder genoemde routable kaarten, of kaarten die vooral openbaar vervoer laten zien.

IMHO, fascinerend :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxfile
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-11-2024

xxfile

\/ It's me \/

Fire69 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 08:04:
Denk dat je niet helemaal begrepen hebt wat Grrrrrene juist wilt.
Jij hebt een gewone logger, zoals de meeste mensen in dit topic hebben.

Grrrrrene wilt een aparaat dat het terug naar zijn auto kan leiden zonder dat hij daarvoor nog een apart apparaat voor nodig heeft.
Inmiddel hebben we een keuze gemaakt en is hij gevallen op:
Afbeeldingslocatie: http://xxfile.area61server.nl/pics/garmin-gpsmap-60csx.jpg
Garmin GPSmap 60CSx

Na de vakantie zullen we wel vertellen hoe hij is bevallen :)

Nieuw, nu met Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
Diverse collega's hebben deze en zijn er erg tevreden mee. Wordt voornamelijk gebruikt bij geocaching.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxfile
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-11-2024

xxfile

\/ It's me \/

Daar zijn we ook wel benieuwd naar namelijk. Het schijnt heel verslavend te zijn dat geocaching. Informatie genoeg opgedaan en genoeg caching hier in de buurt, alleen er nu nog tijd voor vinden :P

Iig heeft TNT hem nu in het sorteerproces liggen, dus kunnen we op zijn vroegst morgenavond spelen met het apparaatje :)

Nieuw, nu met Twitter

• GoVegan
Vandaag bij Ibood, de ATP GPS Photo Finder Mini voor 69.95

http://www.ibood.com/nl/nl/product_specs/13361/

Afbeeldingslocatie: http://www.ibood.com/img/product/4264_21_hi_1253715017.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door GoVegan op 24-09-2009 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
zijn er trouwens meer mensen die wel een problemen hebben met de iblue 747 wanneer je deze instelt dat hij om de zoveel meter moet loggen.

bij mij vergeet hij dan wel eens te loggen.
gewoon hele dag voor in de auto gelegen aan de 12volt en mis dan een paar uur in de log.
is me al meerdere keren over komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:36
Vandaag de Solmeta N2 (met kompas/heading functie) voor mijn D300 ontvangen (ter vervanging van de Geomet'r).
eerste indrukken zijn positief, de heading werkt ook nog eens :)
EN indoor houdt deze zijn laatst coordinaten vast.

review

[ Voor 19% gewijzigd door NielsTn op 09-10-2009 16:27 . Reden: URL review toegevoegd van mijzelf ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:51

vanDaal

-ismeereentje

Vandaag en gisteren geklust aan een nieuwe feature op mijn site, een custom Google maps (op basis van api v3) integratie met daarin een overzicht van foto's op de kaart. Hierbij enigszins geïnspireerd door Panoramio.

Klik hieronder voor het resultaat 8-)

Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenvandaal.nl/temp/gps/200910%20-%20Google.jpg

Ik heb het nog niet online gezet, dus mocht iemand nog foutjes of verbeteringen zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Gooien jullie je geotagged foto's eigenlijk ook nog op http://www.panoramio.com/ of zo? Of de gps-data welke je hebt bij elkaar had geschraapt naar openstreetmaps?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Laatst online: 17-09 08:10
kmf schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 23:24:
Gooien jullie je geotagged foto's eigenlijk ook nog op http://www.panoramio.com/ of zo? Of de gps-data welke je hebt bij elkaar had geschraapt naar openstreetmaps?
Ik nog niet op panoramio, wel op Flickr,
Panoramio lijkt me eigenlijk ook wel leuk, kun je je foto's terugzien in Google Earth, en daar heb je toch wat meer viewers dan op de flickr maps.
Zou mooi zijn als deze 2 (en anderen) gecombineerd zouden worden...

Mijn Flickr; Sony A7iii

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste