Ja, maar dat draait dan weer op je pda of telefoon en volgens mij houdt m'n telefoon dat maar een paar uur vol. Het voordeel van een dedicated apparaat is dat hij het de hele dag volhoudt. Waar ik nu naar kijk gaat nog wat verder: een Garmin Vista HCx. Kijk, ik wil eigenlijk vanaf m'n voordeur tot terugkomst (wederom voordeur) alles loggen (behalve uitstapjes 's avonds, terrasje, restaurantje, da's niet zo boeiend). En het zou handig zijn dat wanneer ik in de Griekse wildernis loop, ik redelijk eenvoudig de weg terug naar de auto kon vinden.
Ik twijfel dus tussen een GPS-logger (QStarz BTQ-1000X bijvoorbeeld, 'k heb al een BT-Q818 Extreme en die bevalt erg goed) en een veel uitgebreider apparaat dat mij en m'n vriendin wat meer informatie geeft over waar we ons bevinden tijdens onze vakantie, bovendien heeft hij een elektronisch compas (handig tijdens wandelen) en hoogtemeter (leuk voor de logs achteraf, omdat we bijvoorbeeld ook de
Vikos-kloof bezoeken). Met TomTom op m'n HTC-telefoon icm bovenstaande gps-muis zou ik best met de auto kunnen navigeren, maar zodra ik de "wildernis" in ga, geeft TomTom geen route terug naar de auto (behalve een stippellijntje naar de dichtstbijzijnde weg).
Bij de specs van de Garmin Vista HCx staat dat hij routes tot 10k coordinaten kan opslaan. Dat is wat weinig voor een reis van 15 dagen, waarbij ik de vliegreis ook wil loggen, maar het schijnt dat je met het micro-sd-geheugen veel meer van die 10k-logs kunt opslaan. Met 15s tussen de te saven punten haal je er in 18 uur (max tijd dat je wakker bent) 4320, dus zelfs als je iedere 10s een coördinaat opslaat, gaat dat prima. Ik heb op internet al (legale!) Griekse topologiekaarten gevonden, maar zonder zo'n apparaat is testen redelijk lastig

We gaan wel 's kijken of de MediaMarkt zo'n ding heeft, kunnen we hem tenminste retourneren als het niet bevalt.
Dat zou ook een idee kunnen zijn. Misschien dat ik dan achteraf wat uit kan lezen via bluetooth ofzo, naar m'n mobiel? Geen idee, gaan we naar zoeken, bedankt