Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-10 20:08

YellowCube

Wait...what?

Wilko schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 19:08:
YC: dan heb je wel zo'n (dure) GPS-grip nodig, toch?
nee, als je een Nikon hebt gaat het kastje rechtstreekt op de 10 pin connector van je camera.
Bij Canon moet je er idd wat extra's voor aanschaffn.

[ Voor 35% gewijzigd door YellowCube op 26-07-2008 19:12 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Oh, dat is handig zeg. Had ik dat geweten, hoefde ik die Holux niet te hebben gekocht |:( Hoewel een "externe" logger wel het voordeel heeft dat je niet aan een bepaalde camera vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

ach, ik heb eerst ook een iBlue gekocht voor dit doel.
De iBlue zelf bevalt best, maar de workflow absoluut niet. Mij gewoon te omslachtig.

En ik zit toch aan Nikon vast.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Hmm, ik zie nu het prijskaartje pas bij dat ding, ben nu toch eigenlijk wel blij met m'n Holuxje O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12-2024
Oxi schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 15:47:
Klaas emailde mij deze vraag ook al. Zowel Josh, neographikal als ik hebben de Holux M-241 gekocht bij setecusa (eBay-store). Het duurde ongeveer 2 weken voor ze aan kwamen.
Ik heb er ook 1 besteld bij die gast, morgen 2 weken geleden dus zal deze week ergens binnen vallen hopelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-10 07:49

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

YellowCube schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 20:07:
[...]
Voeding krijg het ding gewoon van de camera (verbruik is zo'n 2,5 Watt)
[...]
Gaat de GPS uit als je de camera uit zet? Als dat een cold-start tot gevolg heeft (GPS heeft helemaal geen spanning tijdens het uit staan van de camera), dan duurt het ff voor je een fix heb en is de kans groot dat je coördinaten voor geen meter kloppen.

Wat voor impact heeft die 2.5Watt op de batterij als je een dagje aan het fotograferen bent? Kan me voorstellen dat de batterij dan een stuk sneller leeg is.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-10 11:32
EEKthecat schreef op maandag 28 juli 2008 @ 10:49:
[...]

Ik heb er ook 1 besteld bij die gast, morgen 2 weken geleden dus zal deze week ergens binnen vallen hopelijk :)
Voor mensen die zelfs 2 weken te lang vinden (zoals ik :X): plum.bargains heeft ongeveer dezelfde prijzen, maar de verzending gaat erg rap. Op 'n zaterdag besteld en woensdag in huis vanuit Taiwan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
T_E_O schreef op maandag 28 juli 2008 @ 12:23:
[...]

Voor mensen die zelfs 2 weken te lang vinden (zoals ik :X): plum.bargains heeft ongeveer dezelfde prijzen, maar de verzending gaat erg rap. Op 'n zaterdag besteld en woensdag in huis vanuit Taiwan.
Klopt, bestel regelmatig wa zooi uit Hong Kong maar dat duurt ook nooit zo lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10 20:50
T_E_O schreef op maandag 28 juli 2008 @ 12:23:
[...]

Hij is bij mij niet zo snel. Heb daar op 19 juli de Holux besteld en betaald. Op 23 juli bericht dat de betaling ontvangen is (na 2e verzoek om bevestiging) waarbij hij vermelde dat ik binnen een paar uur de tracking code zou ontvangen. Die nog niet ontvangen en ook de Holux zelf nog niet. Volgens mij trekt er ook net een typhoon of tropische storm over Taiwan. Daar kan de vertraging ook aan liggen :)

Ik wacht het af. Zou nog netjes zijn als het er in 2 weken is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

BlaTieBla schreef op maandag 28 juli 2008 @ 11:58:
[...]

Gaat de GPS uit als je de camera uit zet? Als dat een cold-start tot gevolg heeft (GPS heeft helemaal geen spanning tijdens het uit staan van de camera), dan duurt het ff voor je een fix heb en is de kans groot dat je coördinaten voor geen meter kloppen.

Wat voor impact heeft die 2.5Watt op de batterij als je een dagje aan het fotograferen bent? Kan me voorstellen dat de batterij dan een stuk sneller leeg is.
nee, de GPS gaat in een soort van standby stand op het moment dat de lichtmeter van je camera op standby gaat. Je kunt instellen dat de GPS altijd aan blijft.
De fix vanuit die standby stand is erg snel. Men geeft echter wel aan dat je enkele meters afwijking kunt hebben.

Ik heb nog geen idee hoe hard de accu's gaan. Ik heb nog een grip onder de camera zitten met daarin een stevige accu, dus volgens mij moet dat niet al teveel problemen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-10 11:32
s_schimmel schreef op maandag 28 juli 2008 @ 17:57:
[...]

Hij is bij mij niet zo snel. Heb daar op 19 juli de Holux besteld en betaald. Op 23 juli bericht dat de betaling ontvangen is (na 2e verzoek om bevestiging) waarbij hij vermelde dat ik binnen een paar uur de tracking code zou ontvangen. Die nog niet ontvangen en ook de Holux zelf nog niet. Volgens mij trekt er ook net een typhoon of tropische storm over Taiwan. Daar kan de vertraging ook aan liggen :)

Ik wacht het af. Zou nog netjes zijn als het er in 2 weken is. :)
Da's pech hebben :| Ik heb 't nog even nagekeken: 18e besteld ('s middags, dus in Taiwan zat de dag er al op). 21e verzonden (incl. tracking code) en de 23e binnen.

Heb je ook gewoon met Paypal betaald ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
T_E_O schreef op maandag 28 juli 2008 @ 21:58:
[...]

Da's pech hebben :| Ik heb 't nog even nagekeken: 18e besteld ('s middags, dus in Taiwan zat de dag er al op). 21e verzonden (incl. tracking code) en de 23e binnen.

Heb je ook gewoon met Paypal betaald ?
Ja heb met paypal betaald.

Ik krijg zojuist een bericht van plum.bargains via ebay. Door de tyfoon die daar huis heeft gehouden zijn ze een paar dagen dicht geweest. Begrijpelijk, ik zou ook niet doorwerken tijdens een tyfoon :)

In het bericht stond ook het tracking nummer. Nu blijkt dat het pakket de 21e is opgestuurd, de 22e in Amsterdam was en de 28e naar het delivery office is verstuurd. Het pakketje heeft dus een week bij de douane gelegen.

Edit: kom net thuis. De postbode is voor de eerste levering geweest. Staat op het papiertje dat ik €24,- verschuldigd ben. Toch invoerrechten :(

[ Voor 8% gewijzigd door s_schimmel op 29-07-2008 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-10 11:30

carnager

AmsterdamVideo

@s_schimmel
24 Euro?!
Da's nogal excessief op een aanschaf van pakweg 50 euro!
Ik zou bezwaar maken..

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
carnager schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 08:19:
@s_schimmel
24 Euro?!
Da's nogal excessief op een aanschaf van pakweg 50 euro!
Ik zou bezwaar maken..
Ga ik ook zeker doen. Op €50,- zou er max 13 euro bij mogen komen aan invoerheffing en BTW. Eerst maar eens zien waaruit die 24 euro bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
RobbieB schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 16:23:
Zijn er ook mensen bekend met HoudahGeo? (Mac Only)

Zijn een hoop positieve reacties over te vinden.
Deze gebruik ik om mijn foto's te geotaggen, pikt de gpx die ik uit de phototrackr haal, en voor de foto's die ik niet gelogged heb is het geweldig om via google earth te geotaggen.

Normaal vind ik 25 euro voor zo'n programma behoorlijk aan de heftige kant, maar door de geweldige en professionele support die er gegeven wordt heb ik toch besloten om hem maar aan te schaffen.

Geen moment spijt van gehad.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-10 14:47
Magic schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 09:28:
[...]

Deze gebruik ik om mijn foto's te geotaggen, pikt de gpx die ik uit de phototrackr haal, en voor de foto's die ik niet gelogged heb is het geweldig om via google earth te geotaggen.

Normaal vind ik 25 euro voor zo'n programma behoorlijk aan de heftige kant, maar door de geweldige en professionele support die er gegeven wordt heb ik toch besloten om hem maar aan te schaffen.

Geen moment spijt van gehad.
Mag ik vragen welke phototrackr je gebruikt? en of deze goed werkt op een mac? (installatie en instellingen e.d.)

Edit: en waar je hem gekocht hebt, want ik kan maar weinig i-net winkels in NL vinden (2 maar).

[ Voor 7% gewijzigd door RobbieB op 30-07-2008 12:13 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
RobbieB schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 12:10:
[...]

Mag ik vragen welke phototrackr je gebruikt? en of deze goed werkt op een mac? (installatie en instellingen e.d.)

Edit: en waar je hem gekocht hebt, want ik kan maar weinig i-net winkels in NL vinden (2 maar).
Ik heb de phototrackr lite DPL700. Voor mij werkt hij goed op een mac met de net uitgebrachte mac software (voorheen downloadde ik de tracks op mijn pc, waarna ik ze via houdahgeo op de mac gebruikte). Echter de forums staan vol met klachten over de mac software en de support is nou niet bepaald behulpzaam te noemen (lees: ze beantwoorden alleen de makkelijk te beantwoorden vragen, als het ietsje moeilijker wordt dan doen ze net of ze gek zijn en het topic/post niet zien). Toen ik hem kocht had ik nog geen mac, maar als ik hem opnieuw zou moeten kopen zou ik voor een andere gaan.

Ik heb hem begin dit jaar bij cameranu besteld: http://www.cameranu.nl/ar...Photo_Locator_DPL700.html

[ Voor 19% gewijzigd door Magic op 30-07-2008 12:22 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:43
Ik heb hem hiervandaan, nog geen 70 euro en snel thuis.
Kullik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexley
  • Niet online

Hexley

the Platypus

RobbieB schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 12:10:
[...]

Volgens mij kun je beter zo'n Holux op eBay kopen...
Hexley schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 18:41:
[...]

Krijg de data er nu ook wel uit, maar wel op de meest omslachtige manier die je kunt bedenken. :/

Met Bootcamp Windows XP installeren, Netjes FAT 32 en het kost je 5GB.
Dan de Gisteq software @ Windows instaleren, dan kun je de firmware updaten en het ding uitlezen.
Reboot naar OS X, de Mac versie van Gisteq kan de DPL700 9 van de 10 keer niet uitlezen (als het niet vaker is). Maar het kan wel de .gps files van de de windows versie naar .gpx omzetten
en die kun je dan weer @ GPSPhotoLinker gebruiken.

De software voor de Mac en Windows, dat is gewoon drie keer niets.
Een bagger product dus... :/
Als je dit een leuk "systeem" vind is het natuurlijk geen probleem. :X

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
s_schimmel schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 09:22:
[...]

Ga ik ook zeker doen. Op €50,- zou er max 13 euro bij mogen komen aan invoerheffing en BTW. Eerst maar eens zien waaruit die 24 euro bestaat.
Zou ik ook doen als ik jou was. Mijn Holux M-241 kwam vandaag binnen, op de buitenkant heeft de zender mooi "Gift" en 19,95 dollar neergezet... geen geouwehoer met de douane dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-10 14:20
s_schimmel schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 09:22:
[...]

Zitten waarschijnlijk 10 euro inklaringskosten bij inbegrepen :{.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10 09:15
Wel de holux in binnnengekomen vanuit de VS. Werkt goed alleen vanmorgen had ik een raar iets.
Ik drukte op start loggen zonder dat er een fix was. Deze kwam 30 seconden later. Ik keek na een 20 min op de logger en zag dat deze uit stond. Er stond start in beeld. Dus ik start em, maar nu blijkt met uitlezen dat het eerste stuk er toch op staat.
De nieuwe firmware 1.11 staat erop.

Ik zoek nog een geosetter achtig programma. Niet om de foto's te koppelen aan de logs maar om de route te kunnen zien. Hiervan wil ik dan een hoge resulutie plaatje van downloaden. Ik zou dan graag bijv. stijgingpercentages willen zien. Ik neem em namelijk mee op fietsvakantie en wil achteraf een route kunnen zien met de stijgingpercentages.

2e is dat de tijd niet klopt. Er wordt geen rekening gehouden met zomertijd. Kan ik dan het beste in de holux aangeven +2 ipv +1 of gaat dit ook mis?

Uiteraard gebruik ik het ding ook waar het voor gemaakt is. Namelijk foto's koppelen aan geo data.

[ Voor 8% gewijzigd door klaasopurk op 31-07-2008 14:03 ]

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRJ008
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-07-2023
s_schimmel schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 14:52:
[...]

Ja heb met paypal betaald.

Ik krijg zojuist een bericht van plum.bargains via ebay. Door de tyfoon die daar huis heeft gehouden zijn ze een paar dagen dicht geweest. Begrijpelijk, ik zou ook niet doorwerken tijdens een tyfoon :)

In het bericht stond ook het tracking nummer. Nu blijkt dat het pakket de 21e is opgestuurd, de 22e in Amsterdam was en de 28e naar het delivery office is verstuurd. Het pakketje heeft dus een week bij de douane gelegen.

Edit: kom net thuis. De postbode is voor de eerste levering geweest. Staat op het papiertje dat ik €24,- verschuldigd ben. Toch invoerrechten :(
Heb ook de Holux bij deze Taiwanees besteld.
Op de 25e bestelling geplaatst, vanmidag bezorgd.. enorm snel dus!
(En geen extra kosten...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
klaasopurk schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 11:45:

....

2e is dat de tijd niet klopt. Er wordt geen rekening gehouden met zomertijd. Kan ik dan het beste in de holux aangeven +2 ipv +1 of gaat dit ook mis?

Uiteraard gebruik ik het ding ook waar het voor gemaakt is. Namelijk foto's koppelen aan geo data.
De tijd klopt wel, het is +2 (UTC) omdat het zomertijd is hier. Bij wintertijd mag hij weer terug naar +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Nu online

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Ik heb een vraag over de Holux M241 die ik volgens velen blijkbaar beter kan aanschaffen dan de DPL700 8), nl of deze tegelijkertijd kan geotaggen en via BT de GPS positie naar bijv. mijn telefoon kan sturen. Dit kan ik nl nergens vinden!

Verder:
EEKthecat schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 16:36:
[...]

Zou ik ook doen als ik jou was. Mijn Holux M-241 kwam vandaag binnen, op de buitenkant heeft de zender mooi "Gift" en 19,95 dollar neergezet... geen geouwehoer met de douane dus.
Waar heb jij hem dan besteld. Bij plumdeals?

[ Voor 42% gewijzigd door Mars Warrior op 01-08-2008 16:22 ]

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Nu online

Mars Warrior

Da's lekker duidelijk dan :D. Kan ik mijn K800i met GoogleMaps ook gebruiken om te kijken waar ik nu uithang op het moment dat ik een foto maak 8)

Trouwens, waar hebben jullie dat ding zitten als je ermee rond loopt om toch nog een goede ontvangst te hebben? Fototas, broekzak, aan je riem, op je hoofd??
Mars Warrior schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 16:19:
Waar heb jij hem dan besteld. Bij plumdeals?
Ik heb hem bij setecusa besteld, want plum kon enkel via PayPal en dat heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als dat ding een lock heeft, dan is 'ie belachelijk sterk. Zelfs in de roltrappen in Utrecht CS heb ik bereik met het ding (8 sats) terwijl hij in m'n broekzak zit 8)7 Weet je nog vroegah, toen adviseerde iedereen om je TomTom enzo zoveel mogelijk zicht naar buiten te geven. Fuck it, hij ligt in de middenconsole hier met een bereik van 11 satellieten 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2008 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelsluis
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 18:05
Op mijn hoofd geen idee. Op iedere andere, genoemde, plaats gewoon een goede ontvangst. Dus ook in je fototas, (een meer als logische plaats overigens) :)

neographikal: misschien een open deur, maar kun jij ergens op de display aantal satellieten dat hij ontvangt zien?

[ Voor 8% gewijzigd door middelsluis op 04-08-2008 13:51 . Reden: Spellingsfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou dat dat H-nummertje zijn? Ik heb het in ieder geval gecheck met de TomTom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 13:55:
Zou dat dat H-nummertje zijn? Ik heb het in ieder geval gecheck met de TomTom :)
H-nummer is de hoogte:P

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-10 11:30

carnager

AmsterdamVideo

Ik heb de Holux aan mn (messenger)bag hangen, dan heeft hij goed bereik zelfs in niet al te zware bebouwing.. Opzich houdt hij anders ook wel bereik maar de track wordt dan rommeliger, met uitschieters van enkele honderden meters soms, vooral binnen of tussen bebouwing.. En stel dat je -net dan- een foto neemt, dan moet je hem achteraf weer corrigeren. Zonde. Dus gewoon lekker zo. No prob!

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Nu online

Mars Warrior

@neographical, @middelsluis & @carnager: bedankt voor de feedback. In de fototas of aan de fototas is dus geen probleem :D

De Holux is afgelopen maandag door setecusa verstuurd, dus nog even wachten voor ik voor het eerst met dit soort dingen kan gaan experimenteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:02
Ik heb sinds deze week een Iblue 747 en ben er erg over te spreken.

Ik heb een route van mijn huis naar het werk getrackt en dat ziet er goed uit.

resultaten: http://life.vdcruijsen.ne...h-my-new-GPS-tracker.aspx (de instellingen zijn nog default. dus nog niets met hoeveelheid meetpunten ingesteld.)

nu heb ik nog geen foto's gemaakt icm met dit ding maar dat wil ik dit weekend gaan testen. Hoe kan ik echter de tijd van de gps ontvanger syncen met mijn camera? ik krijg op geen enkele wijze de tijd uit dat ding...

de enige tool die erbij zit is "GPS Photo tagger" wat opzich wel een aardige tool is. Ik kan hier de tijdsinterval van loggen etc wel instellen maar niet de huidige tijd opvragen. hoe kan dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 15:05
THE_CR0SS schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 20:31:
Ik heb sinds deze week een Iblue 747 en ben er erg over te spreken.

Ik heb een route van mijn huis naar het werk getrackt en dat ziet er goed uit.

resultaten: http://life.vdcruijsen.ne...h-my-new-GPS-tracker.aspx (de instellingen zijn nog default. dus nog niets met hoeveelheid meetpunten ingesteld.)

nu heb ik nog geen foto's gemaakt icm met dit ding maar dat wil ik dit weekend gaan testen. Hoe kan ik echter de tijd van de gps ontvanger syncen met mijn camera? ik krijg op geen enkele wijze de tijd uit dat ding...

de enige tool die erbij zit is "GPS Photo tagger" wat opzich wel een aardige tool is. Ik kan hier de tijdsinterval van loggen etc wel instellen maar niet de huidige tijd opvragen. hoe kan dat wel?
ik had er ook het programma "datalog" bij zitten, hier kun je de tijd van de iblue zien. de tijd krijgt hij via gps, staat dus vast, die zul je later moeten bijstellen het programma dat je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Nu online

Mars Warrior

Ik heb mijn Holux van setecusa inmiddels een weekje binnen en ik moet zeggen dat-ie goed bevalt. Vooral het display is grandioos om instellingen te wijzigen en om natuurlijk te zien of-tie het doet!

Het enige dat ik wat moeizaam vind is het verkrijgen van een eerste fix na aanzetten. Dit vind ik toch wel wat lang duren (vaak langer dan 1 minuut), maar ik heb geen idee waar dat aan kan liggen.
Om soms bij een enkele foto echter even een GPS log te maken is het een beetje irritant.

De nauwkeurigheid is uitstekend, althans, de posities komen goed overeen met dat wat mijn autonavigatie aangeeft en geplot op Google Maps rij ik iha midden op een tweebaans weg en wetende dat Google Maps iha er een meter of 3 naast zit is het al met al zeer goed bruikbaar.

Vwb geotaggen bevalt GeoSettter me. Met de Holux is het natuurlijk lekker eenvoudig taggen, maar ik heb inmiddels gemerkt dat ook van oude foto's vaak zeer nauwkeurig te bepalen is waar ze zijn genomen dankzij Google/Live Maps sattelietbeelden en de al getagde foto's van anderen. _/-\o_

Oftewel: geen onmisbaar speeltje, maar wel een heel leuke, al is het maar om 'waar was dat ook alweer' herinneringen op te halen :D, of zijn er mensen die dit geotaggen als onmisbaar zien voor hun hobby of werk???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 06-10 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Hebben meer mensen er last van dat na aanschaf van dit apparaat hij gewoon in de kast ligt te verstoffen? Ik heb hem op vakantie gebruikt, logs ingeladen op de PC en er tot op heden niks meer mee gedaan. :{

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Dennahz schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 09:41:
Hebben meer mensen er last van dat na aanschaf van dit apparaat hij gewoon in de kast ligt te verstoffen? Ik heb hem op vakantie gebruikt, logs ingeladen op de PC en er tot op heden niks meer mee gedaan. :{
Ik heb em gewoon in mijn fototas zitten. Dus ik heb hem ook altijd bij me. Het enige wat ik wel eens heb dat ik de foto's al in LR heb zitten en dan de GPS coordinaten vergeten ben toe te voegen. Maar dat is meer een flaw in de workflow bij mij :)

* BlaTieBla zou een GPS import module in LR2 wel kunnen waarderen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Oplossing: vaker op vakantie gaan ;)

Als jij geen foto's neemt buiten je vakantie, of niet de behoeft hebt om je "tussendoor foto's" ook van geolocatie te voorzien, is dat de consequentie ja. Ik kan hem nog gebruiken als gps voor mijn Nokia E51, dus ik zal hem vaker aan hebben staan. Maar ja, ook niet heel veel ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

BlaTieBla schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 09:48:
[...]

Ik heb em gewoon in mijn fototas zitten. Dus ik heb hem ook altijd bij me. Het enige wat ik wel eens heb dat ik de foto's al in LR heb zitten en dan de GPS coordinaten vergeten ben toe te voegen. Maar dat is meer een flaw in de workflow bij mij :)

Die bestaat in ieder geval voor LR1, nadeel daarvan is dat die niet met RAW's overweg kan. :P :?

Je kunt proberen de foto's na het geotaggen opnieuw te importeren in LR door middel van de xmp files, dan ben je namelijk geen settings kwijt...
Dennahz schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 09:41:
De mijne heb ik gekocht voor de vakantie en andere tripjes. Ik ga echt niet elke losse foto geotaggen.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Nu online
BlaTieBla schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 09:48:
[...]

Die is er toch gewoon?!

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 23:18
Oxi schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 10:24:
[...]

Je kunt proberen de foto's na het geotaggen opnieuw te importeren in LR door middel van de xmp files, dan ben je namelijk geen settings kwijt...
[...]
Terug importeren is helemaal niet nodig.
Gewoon de foto's selecteren en dan in het menu Metadata - Read from Files (of zoiets ongeveer).
Dan leest hij de xmp's uit (waar Geosetter je gps-data heeft ingezet) uit en voegt ze aan de foto's toe.

Zo doe ik het altijd, want ik vergeet ze iedere keer eerst te taggen :P
Zeker? Dan is het tijd om over te stappen naar LR2 _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Fire69 op 18-08-2008 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Fire69 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 11:18:
[...]

Terug importeren is helemaal niet nodig.
Gewoon de foto's selecteren en dan in het menu Metadata - Read from Files (of zoiets ongeveer).
Dan leest hij de xmp's uit (waar Geosetter je gps-data heeft ingezet) uit en voegt ze aan de foto's toe.

Zo doe ik het altijd, want ik vergeet ze iedere keer eerst te taggen :P

[...]

Alleen schrijft mijn software de info in de RAW weg en niet de xmp. Had wel een programma (voor de mac) gevonden die het in de xmp weg zet, maar die zat te huilen om geld. Nu tenminste freeware. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Stomme mac :P

Vind je't niet wat risky om je RAW's te laten bewerken door een programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Nu online
Fire69 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 11:18:
[...]

Niet helemaal, vanavond even kijken

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Net snel even gezocht, maar ik kan er niets van terugvinden.
Ook in het LR2-topic wordt het niet vernoemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Fire69 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 11:28:

In het begin wel, maar ik heb van alle files ook het origineel bewaard deze vakantie. Uitgebreid getest heb ik niet (lees: openen/bewerken met PS/LR), maar het enige wat er veranderd lijkt is dat de GPS-data is toegevoegd... Zoals het hoort.

Nu heb ik alleen nog maar de aangepaste files met GPS-data, moet genoeg zijn. En om je voor te zijn, ik heb wel de voorkeur bij data in xmp-files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Fire69 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 11:28:

PhotoGPSEditor past de originele files (Nikon RAW) niet aan. Je kan alleen een 'Save As..' doen. Als vervolgens alles in LR2 werkt, pas dan gaan de originelen weg.
De kans dat je de foto's kwijt raakt is eigenlijk nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Nu online
Fire69 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 11:48:
Net snel even gezocht, maar ik kan er niets van terugvinden.
Ook in het LR2-topic wordt het niet vernoemd...
er is een plugin:
http://code.google.com/p/geotag-lightroom-plugin/

(ik heb hem nog niet gebruikt)

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Die heb ik een hele tijd geleden al eens getest.
Heel erg basic en gooide constant met errors :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 25-09 12:41
Ik heb 't net ook even geprobeerd. ODGPS gedownload vanaf http://www.outdoor-gps.de wat prima draait op m'n rx3715 met windows mobile 2003 SE. Holux muisje had ik uiteraard al. Progje maakt keurig een gpx file aan en laat ook de tijd volgens de satteliet zien zodat ik voordat ik begon even m'n camera goed gelijk kon zetten.

Verder met geosetter wat inderdaad keurig nef bestanden ondersteund. Enige minpuntje is dat de kaart preview niet werkt. Zou ik dit vaak doen dan zou ik m'n holux inruilen voor een Adapt met logging functie, voor die 2 tientjes extra ben je wel een stuk makkelijker klaar.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Kaart preview in Geosetter bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
  • Laatst online: 03-01 19:40
Ik overweeg een GPS tracker te kopen; leuk voor een backpack vakantie om zo je trail achteraf te kunnen zien en je foto's te tracken.

Maar wat zijn de beperkingen?
- de batterij houdt het meestal 1 dag uit zie ik in de specs;
- afhankelijk van de tracking interval loopt je geheugen sneller vol.

Is het met iedere geotagger mogelijk om bv. 1 maand te kunnen taggen zonder tussentijds je log aan te hoeven raken? Qua interval: wat is een handige instelling? In de meeste specs staat hoeveel dagen je kunt tracken bij een bepaalde interval.

Ik zie op cameranu.nl een groot aantal modellen staan. Waaronder de hier besproken Gisteq.
Ik lees in dit topics een aantal voor en tegens, maar een fatsoenlijke koopguide ontbreekt. Wat is de best value geotagger?

[ Voor 11% gewijzigd door Jivecar op 19-08-2008 21:38 ]

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Vreemd, doet het hier goed.
Nieuwste versie? Er is vandaag een nieuwe uitgekomen.
Jivecar schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:35:
Ik overweeg een GPS tracker te kopen; leuk voor een backpack vakantie om zo je trail achteraf te kunnen zien en je foto's te tracken.

Maar wat zijn de beperkingen?
- de batterij houdt het meestal 1 dag uit zie ik in de specs;
- afhankelijk van de tracking interval loopt je geheugen sneller vol.

Is het met iedere geotagger mogelijk om bv. 1 maand te kunnen taggen zonder tussentijds je log aan te hoeven raken? Qua interval: wat is een handige instelling? In de meeste specs staat hoeveel dagen je kunt tracken bij een bepaalde interval.

Ik zie op cameranu.nl een groot aantal modellen staan. Waaronder de hier besproken Gisteq.
Ik lees in dit topics een aantal voor en tegens, maar een fatsoenlijke koopguide ontbreekt. Wat is de best value geotagger?
Hier in het topic staat dacht ik al een berekening hoelang je kan loggen.
Stel dat je hem elke 5 min laat loggen (ipv elke 5sec standaard), kan je volgens mij wel al een heel eind ver komen. Backpackend ga je toch niet zo supersnel vooruit gok ik. Tenzij je ook foto's wil geotaggen, lijkt die interval me niet zo'n groot probleem.
Moet je je eerder zorgen maken om de batterijen. :)

[ Voor 75% gewijzigd door Fire69 op 19-08-2008 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Fire69 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 23:29:
[...]

Vreemd, doet het hier goed.
Nieuwste versie? Er is vandaag een nieuwe uitgekomen.

[...]
Klopt, heb ik ook. Dacht dat het aan de proxy op kantoor lag maar thuis ook niks. Misschien omdat ik FF als standaard browser heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Fire69 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 23:29:
Hier in het topic staat dacht ik al een berekening hoelang je kan loggen.
Stel dat je hem elke 5 min laat loggen (ipv elke 5sec standaard), kan je volgens mij wel al een heel eind ver komen. Backpackend ga je toch niet zo supersnel vooruit gok ik. Tenzij je ook foto's wil geotaggen, lijkt die interval me niet zo'n groot probleem.
Moet je je eerder zorgen maken om de batterijen. :)
Met de Holux M-241 haal je een kleine 23 dagen (van 24 uur) als je elke 15s logt. Lijkt mij wel voldoende voor de meeste trips, alleen batterijen moeten meegesleept/opgeladen worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Heb ook sinds kort een Phototrackr Lite (DPL700) van Gisteq, erg geinig dingetje.
Merkte alleen het volgende: de software maakt de EXIF data 'corrupt'....Ik kan na het taggen niet meer de originele timestamp (dus de datum/tijd wanener de foto genomen is) niet meer teruglezen in progjes als Lightroom2 en Olympus Master. Het gekke is wel dat ik deze data wel gewoon in Windows kan zien (eigenschappen). Sterker, in Olympus Mster, kan ik de gehele EXIF data niet meer lezen. Dit is in princiepe niet zo erg, maar dat ik het met Lightroom ook niet kan vind ik toch wel erg. Heb al wat samples gestuurd naar Gisteq (vorige week), maar nog niets gehoord. Blijkens het forum van Gisteq ben ik ook niet de enige met dit probleem. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? (en eventueel iemand met een oplossing?)

Hier een stukje uit een post van het Gisteq forum van een user die hetzlefde probleem heeft:

I did a side-by-side binary dump of the before- and after- files and, although I do not understand the EXIF format, I did notice that for 2 of the timestamps in the EXIF region, the original file use a null terminator at the end of each of the 2 timestamps whereas in the modified file, the null terminator is missing. These timestamps are actually adjacent in the file. In the original file, we have:

2008:07:01<Space>08:42:34<Null>2008:07:01<Space>08:42:34<Null>

whereas, in the file modified by PhotoTrackr, we have:

2008:07:01<Space>08:42:342008:07:01<Space>08:42:34<Control character:0x03><Null>

(I tried to attach screenshots of the the applicable parts of the binary dump as image files, but the "Upload Attachment" capability doesn't seem to be working)

PSE probably looks for the null terminator (a standard programming technique), doesn't find it and considers the timestamp to be badly formed.

I imagine Gisteq would argue that this is a PSE problem, while Adobe will claim that it is a Gisteq problem. Still it would be nice if we could get an answer.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
Tijd voor een review na een maand de Holux M-241 gebruikt te hebben.
Elke dag van de vakantie verwisselde ik de batterij voor een nieuwe. Ik stopte er 2700MaH batt. Hiermee kon ik van 's ochtend 9 uur tot 's avonds 10a11 uur mee door. Dan begon het batt tekentje te knipperen. Je hebt dan nog een half uur tot 3 kwartier.
De interval stond bij mij on 15 sec en kon gemakkelijk er 3 weken mee toe.
Ik heb 1 probleem gehad. 1 dag stond er tot mijn grote schrik in het display overwrite. Ik had nog genoeg ruimte dacht ik. Ik heb em meteen stop gezet en zag dat de holux ineens weer terug op 130000 geheugenplekken stond. Toen ik weer begon te loggen sprong het geheugengetal weer naar de 90000. Ik was alleen een stukje van die dag kwijt. Derest was wel bewaard.
Voor derest een leuk ding en een handig scherm waarop je leuke dingen kan zien. De hoogte (ivm fietsen in noorwegen) en snelheid ed. Alleen ik moest em niet te dicht bij mijn fietscomputer houden. Dan sloeg deze op tilt. Dan reed ik zo 100 km/h.
Conclusie van mij is dat het een leuk ding is al begrijp ik de fout met het geheugen niet. Maar hij herstelt het wel.

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelsluis
Klaasopurk,

Vraag aan een ervaringsdeskundige, gebruik jij de originele software om je route's er af te halen? Zoja, in welk formaat en waarom? Tag jij ook foto's. Welk programma gebruik jij daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
middelsluis schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 09:23:
Klaasopurk,

Vraag aan een ervaringsdeskundige, gebruik jij de originele software om je route's er af te halen? Zoja, in welk formaat en waarom? Tag jij ook foto's. Welk programma gebruik jij daarvoor?
De software van holux moet je gebruiken om de routes en waypoints en aftehalen. Andere software kan dit niet.
Het taggen van foto's doe ik met geosetter. Dit ivm ondersteuning van raw files. Dit doet de holux software niet. Het formaat weet ik niet uit mijn hoofd maar ik dacht gpx. Deze wordt ondersteunt door geosetter. Ook het trl-formaat doe ik en kml. trl is holux formaat. Dan kun je later nog andere formaten maken. Kml is om de route in google earth te openen. hoe wel je dat ook in geosetter kan doen om de route te zien. Maar ik doe ook kml ivm versturen aan iemand waar ik geweest ben met fietsen.
De foto's tag ik dus. Ik maak later een fotoboek met de route die we gefietst hebben en dan maak ik dus kaartjes met de routes en stipjes waar de foto's zijn genomen.

Klaas

• Gremen
  • Laatst online: 09-10 13:36
Hierbij een keer mijn worklow (deels gejat van iemand anders hier in het topic) voor een duidelijk voorbeeld:

1: Qstarz BT-Q1200 Travel Recorder & Photo Tagger BT GPS. Gps muis en logger in 1 en laad meteen op in de zon. Ik heb de interval nu staan op elke 30 seconden of 100 meter en dat werkt prima voor zowel routes als foto taggen.

2: Met de bijgeleverde tool van Qstarz, TravelRecorderV3 exporteer ik (voor elke dag) naar .gxp en naar hun eigen binaire formaat voor backup.
Soms exporteer ik eerst naar csv. Splits deze even in een editor naar verschillende onderdelen van mn dag/vakantie/wat dan ook. Lees deze weer in en exporteer dan naar gpx. Dit werkt prima.

3: GPX file bewerken. (onzinnige, onmogelijke en andere troep punten eruit halen)

4: Met de bewerkte gpx file en het programma gpicsync geotag ik mijn raw's/jpg's (kan allebei). Tevens kan je ook meteen plaatsnamen, provincie en landen als exif tag meegeven. Deze tool is echt super, gratis en opensource. Kan bijna alle raw formaten aan.
Deze tool kan ook kml bestanden genereren voor bijv google maps met daarin je route en thumbnails. Dit gebruik ik alleen niet omdat je niet al je foto's wil publiceren (wel geo taggen) en eerst nog wilt bewerken ed.

5: Importeren in lightroom. De plaatsnamen, provincie en landen worden meteen gezien als tags.

6: Bewerk in LR en exporteer naar bijv jpg.

7a: Foto's tonen in mn blog met route. Zie voor een voorbeeld mn website of: http://www.glaan.nl/blog/?p=220&page=6 (onderaan linkje naar route)
7b: Foto's uploaden naar flickr. Voorbeeld: http://www.flickr.com/photos/glaan/map/
(Mogen deze links of moet ik die weg halen?)

• Fire69
Hoe doe je puntje 3?

• Gremen
Ja dat was een lastige :P
Paar pagina's terug hebben we het daar al over gehad en ik kon niks online vinden dat het goed kon.
Het probleem is vaak dat de meeste sites/programma's je hele gpx file tonen. Bij een gpx file met 3000 punten liep altijd mijn browser vast of werd het zo traag dat ik niks meer kon. Dus toen heb ik zelf maar heel simpel een php pagina gemaakt waar ik een gpx bestand naar toe kan uploaden. Vervolgens laat ik een zelf in te stellen aantal punten zien (bijv 1-300) en daar kan ik dan punten selecteren en weg gooien. (toevoegen of verplaatsen kan nog niet). Voor mij is dit voldoende omdat ik vaak alleen wat rare punten weg wil halen. De route zelf klopt meestal wel.
Als je er gebruik van wilt maken wil ik je de link wel geven, maar het stelt niet echt veel voor :+

• Fire69
Please do, puur uit interesse wil ik wel eens zien wat het doet :)

• maartend
  • Laatst online: 07:43
Gremen schreef op donderdag 04 september 2008 @ 15:40:

Als je er gebruik van wilt maken wil ik je de link wel geven, maar het stelt niet echt veel voor :+
Voor jou ms niet, maar voor ons hier wel.

• Gremen
http://www.glaan.nl/gpxeditor/map.php

Onderaan kan je je eigen gpx uploaden.
Na het uploaden en laden kan je op de punten klikken en deze 'merken' om te verwijderen. Klik vervolgens op 'show next'. De 'gemerkte punten' worden dan echt uit de gpx verwijderd en meteen worden de volgende x-aantal punten getoond. Als je door heel je gpx file bent gegaan kan je hem weer downloaden. En dan hoop je dat hij goed is ;)

Ik denk trouwens dat het ook alleen werkt voor gpx bestanden die mijn logger genereerd :+

[ Voor 10% gewijzigd door Gremen op 04-09-2008 17:01 ]

• Fire69
Hij lijkt het heel goed te doen hoor! _o_

Alleen vraag ik me af waarom je het per 100 punten doet? Daardoor wordt een dag-log wel nogal vervelend om door te lopen met +7000 punten :P

• Gremen
Anders wordt het traag ;)
Maar die 2 velden voor show next kan je zelf instellen, dus je kan ook bijv 0-500 invullen.
Daarna houd de pagina je marge vast, dus zal de volgende zet punten 500-1000 zijn, daarna 1000-1500 enz :)

• Fire69
Per 1000 werkt perfect hoor! :)
Wat gebeurt er met de verstuurde gpx'en? Zit jij nu te checken waar ik op vakantie geweest ben? :P

• Gremen
Die 100 komt ook nog van de ontwikkel periode af, toen wilde ik nog snel kunnen zien wat ik deed :)

Lol, ja volgens mijn blijven die ergens in dat mapje staan :+
Als je er bezwaar bij hebt, kan ik er ooit nog wel een weg gooi knop bij maken. En anders moet je de pagina maar niet gebruiken :P

[ Voor 21% gewijzigd door Gremen op 04-09-2008 21:20 ]

• Fire69
Vind het nu wel goed geregeld, iedereen kiest zelf hoeveel punten hij wil gebruiken :)

Mij stoort het niet, maar als die pagina wat bekender wordt, zal je mapje snel vol komen te staan :P

• Peppi78
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-08 22:01
Ik wil eigenlijk wel beginnen met geotaggen, maar dan het liefst wel zo goedkoop mogelijk. Ik heb een GPS-muis en een GSM met bluetooth (nokia 6670, symbian S60). Volgens mij hoef ik niet veel te doen:
1) maak contact met de GPS-muis
2) draai stukje software of Nokia die de coordinaten logt
3) tag thuis de foto's met bijvoorbeeld GeoSetter

Nu is alleen punt 2 een beetje lastig, ik kan namelijk geen software vinden die dat kan. Twee vragen:
1) Maak ik een denkfout of is het werkelijk zo simpel?
2) Wie weet of er software bestaat die dit voor mij doet (op mijn GSM)?

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:31
1) nee
2) Google: Symbian S60 GPS Logger

plenty hits ;)

• Peppi78
Henk schreef op woensdag 10 september 2008 @ 08:38:
1) nee
2) Google: Symbian S60 GPS Logger

plenty hits ;)
:) Ik had al op zoiets dergelijk gezocht, maar ik kreeg voornamelijk hits met 3rd generation symbian S60, en ik heb (helaas) maar een 2nd generation Symbian OS. Maar toch, ik denk dat ik iets heb gevonden: http://gagravarr.org/code .
Ik ga het vanavond wel proberen.

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Peppi78 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 08:29:
Ik wil eigenlijk wel beginnen met geotaggen, maar dan het liefst wel zo goedkoop mogelijk. Ik heb een GPS-muis en een GSM met bluetooth (nokia 6670, symbian S60). Volgens mij hoef ik niet veel te doen:

Nu is alleen punt 2 een beetje lastig, ik kan namelijk geen software vinden die dat kan. Twee vragen:
Waar heb je zelf al op gezocht? Ik tik in google 'symbian' 's60' en 'gps', 'logging'' in en ik krijg een lijst met hits met mogelijke oplossingen.

• Zoefff
  • Laatst online: 09-10 14:45

Zoefff

❤ 

Peppi78 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 08:29:

TrekBuddy is een Java applicatie waar ik erg tevreden over ben. Draait op mijn M600i, maar waarschijnlijk ook wel onder Symbian S60 :)

Voor de rest is Google inderdaad je vriend, voldoende te vinden :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Peppi78
BlaTieBla schreef op woensdag 10 september 2008 @ 11:55:
[...]

Waar heb je zelf al op gezocht? Ik tik in google 'symbian' 's60' en 'gps', 'logging'' in en ik krijg een lijst met hits met mogelijke oplossingen.
Ik heb ook op dit soort dingen gezocht, maar ik kreeg vooral meldingen voor een Symbian S60 3rd edition, en helaas werkt dit niet op mijn GSM. Vandaar mijn vraag.

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Peppi78 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 07:58:
[...]

Ik heb ook op dit soort dingen gezocht, maar ik kreeg vooral meldingen voor een Symbian S60 3rd edition, en helaas werkt dit niet op mijn GSM. Vandaar mijn vraag.
Dan was het wel handig geweest om te vermelden dat je een S60 hebt, maar GEEN 3rd edition :).
Ik begrijp dat er dus verschil is tussen die apps..... idioot (XP=XP ook al hebbie SP2 of 3 draaien)....

Verwijderd

Aanbod verplaatst naar V&A

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2008 13:55 . Reden: Op verzoek van moderator ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik stel voor dat je het even in V&A zet, het wordt niet in dank afgenomen om dingen te koop aan te bieden op het forum zelf :)
Plus dat meer mensen het zullen zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Blech... ben het een beetje spuugzat, heb me rot gegoogled, gezocht en gesearched, maar er komt niets zinnigs uit..

Ik ben op zoek naar een applicatie die gewoon heel simpel 2 (of meerdere) GPX-files kan mergen/combineren/samenvoegen/whatever je het noemt, maar kennelijk is precies dát in de wereld van de GPS-loggerij gelijk aan hogere raket-wetenschap. Misschien dat ik gewoon de verkeerde zoektermen gebruik, of ik iets heel onmogelijks wil, maar dat laatste leek me eigenlijk niet...

Eeuwige roem in de startpost voor degene die me aan zo'n tooltje voor windows kan helpen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Laatst online: 23:19
eerste hit op: 'merge gpx' in google:
http://forums.groundspeak...ion/index.php?t70249.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Tried that one... GSAK lijkt alleen waypoints te mergen, niet de GPX trails...

De omschrijving van het gebruik van easyGPS is al helemaal cryptisch... ook geprobeerd, maar niets wat ook maar in de buurt van die omschrijving kwam werkte :P

edit:
kuch... easygps lijkt toch wel te werken... de vorige keer kreeg ik drastische ruzie met mijn gpx files, maar nu niet meer... maf :P

Edit2: nu krijg ik hetzelfde prob als wanneer ik de gpx-files in één kmz gooi vanuit google: hij ziet de tracks niet meer, behalve de eerste in de lijst.... :/

Google earth bug oid?

[ Voor 25% gewijzigd door Henk op 02-10-2008 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-10 09:06
Henk schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 13:53:
Blech... ben het een beetje spuugzat, heb me rot gegoogled, gezocht en gesearched, maar er komt niets zinnigs uit..

Ik ben op zoek naar een applicatie die gewoon heel simpel 2 (of meerdere) GPX-files kan mergen/combineren/samenvoegen/whatever je het noemt, maar kennelijk is precies dát in de wereld van de GPS-loggerij gelijk aan hogere raket-wetenschap. Misschien dat ik gewoon de verkeerde zoektermen gebruik, of ik iets heel onmogelijks wil, maar dat laatste leek me eigenlijk niet...

Eeuwige roem in de startpost voor degene die me aan zo'n tooltje voor windows kan helpen :+
gpsbabel kan het dacht ik ook.

[edit] Inderdaad. Bv.
gpsbabel -i gpx -f 20080813.gpx -f 20080814.gpx -o gpx -F samen.gpx

Je kan zoveel input files (met -f) geven als je wilt. Daarna kan je de track-segmenten nog samen voegen met:
gpsbabel -t -i gpx -f samen.gpx -x track,merge -o gpx -F sameneen.gpx

[ Voor 17% gewijzigd door durian op 07-10-2008 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben in september 3 weeken naar Afrika geweest, en heb daar mijn holux goed zijn werk laten doen. Ik heb een hele stapel logs, en de holux spugt ook een start finisch log uit, mat daarin de hele route.

Als ik die omzet naar .kml dan kan google earth etc prima de route laten zien, ... maar de file is 11 mb groot, en het word allemaal een beetje stroperig. Nu zou ik graag de file een beetje op willen schonen, en ik ben al met diverse programa bezig geweest, maar ik krijg het niet voor mekaar...

Ik zie in de files dat er route en waypions zijn, maar deze bevatten naar mijn idee de zelfde informatie. Is het mogelijk om de waypionts kwijt te raken, en de file zo dis 50 % kleiner te maken?

Verzer zijn er natuurlijk wat punten die overbodig zijn (dubbel etc) is er iets waarmee ik dat kan filereren/editten?

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen,

Mocht iemand iets willen expirimenteren, hier is de file te vinden:

http://www.roosloot.com/rooslootjoomla/images/afrika2008.kml

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een schopje omhoog.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Je kunt de KML omzetten naar KMZ, dat is een gezipte KML. Dat zou hem een stuk kleiner moeten maken zodat downloaden sneller gaat. Als je dan Google Maps gebruikt icm met de KMZ ergens op een stukkie webspace, zou dat al de boel moeten versnellen. Tyre kan die conversie doen.

Ik gebruik Google GPicSync voor het koppelen van de GPX aan de JPG's. Deze geeft als output ook nog een KML bestand, dat is ook veel kleiner. Die zou je dan ook nog kunnen omzetten naar KMZ. Dus 1 foto pakken en de hele GPX syncen, kijken watvoor KML bestand je krijgt, hierin eventueel die fotolink slopen.
Deze GPicSync KML er ook anders uit:
Orginele (Garmin) GPX omgezet naar KMZ.
Google GPicSync bestand in KML formaat.

Eventjes puur voor de indruk, de fotolinks doen het niet bij deze KML.Misschien kun je zo een compact routebestand maken?
Tools die ik gebruik, heb ik hier eerder in dit topic al vermeld met links.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flow
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-10 17:51
ik gebruik geosetter om mijn afbeeldingen te taggen maar is het ook mogelijk om ergens de afstand te bekijken die ik afgelegd heb? In het programma van gisteq (heb een phototrackr lite) werkt dat erg simpel maar de rest van het programma vind ik enorm omslachtig/onhandig :( . Dus als ik in geosetter ook mijn trackafstand kan zien zou ik dat erg fijn vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelsluis
Voor de gebruikers van de Holux M-241. Er staat nieuwe software op de site. http://www.holux.com/JCor...ucts_download.jsp?pno=341
Nog niet uitgeprobeerd maar het schijnt nu mogelijk te zijn Bluetooth uit/aan te schakelen. Zal wel schelen in de batterijduur. Ook kan je er voor kiezen de achtergrondverlichting continu te laten branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik was ook op zoek naar een oplossing om de locatie op te slaan. Tot dusver gooide ik al mijn foto's op de kaart via Flickr. Is ook het uiteindelijke doel. Dat deed ik dan handmatig, omdat ik meestal wel wist waar de foto's genomen waren.
Toch op zoek gegaan naar een betere oplossing en heb zojuist het programmatje Geologger voor de iPhone geinstalleerd (iets van 2 euro ofzo). Misschien niet de perfecte oplossing maar hij kan je locatie 'recorden' en gooit er daarna een gpx bestandje uit. Ik heb het nog niet geprobeerd (zal ongetwijfeld werken) maar ga daar eens mee aan de slag. Het kan helaas niet op de achtergrond draaien... maargoed, iets is beter dan niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 13:50

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

De Nikon GP-1 ( werkt op de Nikon D90, D200, D300, D700, en de Nikon D3, D2Hs, D2X en de D2Xs) is hier gereviewd. Kosten zijn 275 Dollar (Canadees), wat neer zou moeten komen op ruwweg 175 euro.

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik ben wezen zoeken voor een progje die via de tomtom (in mijn geval tt one v4 europe) een logbestandje op kan slaan. Heb daarbij het volgende gevonden:
http://www.pilsit.net/TT_SW_logpos.html

Heb het nog niet uitgevoerd. Iemand ervaringen mee? En is dit überhaupt te combineren met geotagging?

edit: stoute schoen aangetrokken en op tomtom gezet. Ik merk er niets van. Geen verschil tussen nu en eerder dus. Vrees dat v4 niet geschikt is. Als iemand suggesties heeft, graag!

[ Voor 23% gewijzigd door Cheesy op 30-11-2008 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shark.Bait schreef op woensdag 26 november 2008 @ 09:53:
De Nikon GP-1 ( werkt op de Nikon D90, D200, D300, D700, en de Nikon D3, D2Hs, D2X en de D2Xs) is hier gereviewd. Kosten zijn 275 Dollar (Canadees), wat neer zou moeten komen op ruwweg 175 euro.
ik zoek me eigen al een hele poos rot. Maar iemand enig idee waar deze gps module te koop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
YellowCube had die toch? Anders moet je hem even DM'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-10 18:17
weet iemand misschien een gratis programma voor op windows ce 4.2 (mn navigatiesysteems os) die alleen maar logt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 09-10 14:45

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 19:37:
[...]

ik zoek me eigen al een hele poos rot. Maar iemand enig idee waar deze gps module te koop is?
Konijn heeft hem in het assortiment, is alleen niet meer op voorraad maar in bestelling bij de leverancier.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:52
Ik twijfel tussen de Gisteq CD111, de DPL700 of de Qstarz BT-Q1000X. Welke zal ik kopen en waarom? Alvast bedankt.

[ Voor 19% gewijzigd door manusjevanalles op 05-01-2009 17:55 ]

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoefff schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 01:07:
[...]

Konijn heeft hem in het assortiment, is alleen niet meer op voorraad maar in bestelling bij de leverancier.
Heel erg bedankt voor de tip. Ik volg de site al een tijdje, maar ook daar lijkt het erop dat hij niet gaat komen.
Na een email adviseerden ze me het apparaat gewoon te reserveren, en dan af te wachten of hij zal komen, maar ik heb er weinig hoop op, gezien het apparaatje echt nergens op het web of andere landen te vinden is.

Misschien nog maar even geduld hebben.
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste