Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-06 11:56
Fire69 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:26:
[...]

Denk ook dat je het makkelijkst afbent met penlites. Als gewone penlites 14u meegaan, zouden 2800mah of zo het wel wat langer moeten houden.
Als je er dan 14 meeneemt en dagelijks wisselt... Misschien heb je wel genoeg met de helft, ik veronderstel niet dat je +14u fietst per dag? :)
7 penlites moet toch wel ergens te verstoppen zijn, denk ik.
Ik fiets wel 14 uur per dag :P dus heb ik er 14 mee te nemen. Wij gaan op vakantie met de fiets dus alles op de fiets. 14 batt kosten ruimte en dat willen we liever besparen en aanvullen met een blik voedsel. Als het niet anders kan, kan het niet anders. Ik zou toch graag een apparaat willen met meer levensduur op batt.

@Gutteguttegut een solarcharger kost ook ruimte en op de fiets kun je niet die effe makkelijk neerleggen. Je moet em vastbinden zonder touwtje over de solar te doen ivm schaduw van touw.

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:25
Nou, ik heb je toch een aparaat aangeduid met meer batterijduur? :)
iBlue 747 met 5 extra batterijen. Neem minder plaats dan je Gisteq + 14 penlites.
Ben je natuurlijk wel wat geld kwijt...
Met penlites ga je er nooit geraken volgens mij (als je er geen 14 wil meenemen, dat is. Maar volgens mij bespaar je teveel op ruimte, 1 blik eten is snel gekocht hoor...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
Fire69 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 12:19:
Nou, ik heb je toch een aparaat aangeduid met meer batterijduur? :)
iBlue 747 met 5 extra batterijen. Neem minder plaats dan je Gisteq + 14 penlites.
Ben je natuurlijk wel wat geld kwijt...
Met penlites ga je er nooit geraken volgens mij (als je er geen 14 wil meenemen, dat is. Maar volgens mij bespaar je teveel op ruimte, 1 blik eten is snel gekocht hoor...)
Op zich heb je wel een punt, maar we gaan door stuk van noorwegen waar we in 3 dagen niets of niemand tegenkomen. dus geen winkel voor eten:P
We gaan er dan gewoon voor. Ik heb een solar voor je telefooon op te laden. Daar zit miniUSb aan. Ik sluit deze gewoon op dit ding aan. Er staat bij dat deze USB-powerd is. Dan moet deze solar maar mee. Die had anders thuis gebleven. Tevens een paar batt. voor noodgevallen. (regen, weinig zon ed)
Ow en weet iemand of de hoogte ook wordt gelogd? is dit standaard op dit soort apparaten? Ligt dit aan de software of dit wordt toegevoegd aan je fotos?

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Iemand nog een alternatief voor de Nokia Sports Tracker voor de N73?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Ik heb gisteren de Holux M-241 binnengekregen uit de VS.

Afbeeldingslocatie: http://www.yatta.nl/dump/GGA-Holux-M241.jpg

Via BT747 kan ik via bluetooth de bestanden van het kreng aftrekken onder OSX, onder windows werkt het goed met de meegeleverde software. Beiden wel erg spartaans, want je mag zelf de goede COM-poort aangeven.

Handleiding onder OSX. Let wel, mij lukte het niet met 1.48 en deze handleiding, met 1.46 wel. Beide versies staan op sourceforge.
Voor windows is er geen handleiding voor zover ik weet. Je moet in je Configuratiescherm je device pairen en dan krijg je 2 COM-poorten te zien. Ingaand en uitgaand, je moet de bovenste hebben en in de Holux tools invoeren. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.yatta.nl/dump/bt747.png
3% van het geheugen is gebruikt zoals te zien, dat is na een rit van 2 uur met loggen elke 1s. :)

Dit apparaat is een goedkoper (€50 inclusief verzenden vanaf eBay) en werkt heel makkelijk. Er gaat 1 AA batterij in, het menu is zeer intuitief en volgns mij heel gevoelig. De wegen volgt hij ook heel goed tijdens het rijden.

Voor het linken van foto's gebruikte ik HoudahGeo.app, dat werkt opzich wel en ik heb het geprobeerd met telefoonfoto's die ik tijdens het rijden :X heb gemaakt. Flickr geeft alleen de coördinaten weer als keywords en niet op de kaart, Google Earth pakt ze wel goed.

RAW compatibiliteit heb ik nog niet getest, maar hij kan wegschrijven in XMP sidecards.

Afbeeldingslocatie: http://www.yatta.nl/dump/leenderheide.jpg
Knooppunt Leenderheide, inclusief extra rondje over de rotonde. :P

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Ik heb 'm ook gisteren binnengekregen, bij mij heeft hij zo nu en dan last van hele gare fouten in de meting. Zo ben ik volgens de log net een paar honderd meter de zee in geweest, terwijl ik in de tram in Den Haag zat. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Dat heb ik nog niet meegemaakt. Ik heb net wel de GPS data aan een RAW file toe kunnen voegen en Lightroom herkent het ook als coördinaten. Maak later wel een degelijke "tutorial" als ik precies weet hoe het moet :P Klikken op de GPS-coördinaten in LR opent google maps op de goede locatie. :)

Flickr daarentegen herkent het niet, maar bij 'More properties' staan de coördinaten wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:08

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Wilko schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:55:
Ik heb 'm ook gisteren binnengekregen, bij mij heeft hij zo nu en dan last van hele gare fouten in de meting. Zo ben ik volgens de log net een paar honderd meter de zee in geweest, terwijl ik in de tram in Den Haag zat. Is dit normaal?
Als er slecht ontvangst is willen er wel eens uitschieters in zitten. Redelijk normaal.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kissyfur
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-06 23:17
In september ga ik voor drie weken naar Indonesië. Nu twijfel ik tussen de Gisteq Phototrackr lite en de Holux M241. Kunnen de bezitters van de Holux me antwoord geven op de volgende vragen:
- Er gaan geruchten dat het logbestand kapot is als het apparaat niet uitgezet wordt voordat de batterij leeg is. Nu heeft deze reviewer blijkbaar de oude firmware versie (aangezien hij klaagt dat hij 'm moet laten loggen na de gps fix). Middelsluis zegt in dit topic dat de gegevens niet verloren gaan. Kan iemand me Middelsluis claim bevestigen? Ik ben namelijk van plan de gansche reis te loggen, en zou het vervelend vinden als er delen zouden ontbreken.
- de review van Richard's Tech Reviews heeft het er over dat alle track points als waypoints erin staan. Hoe irritant is dit nu werkelijk? En kun je dit met andere software ontwijken?
- is de bouwkwaliteit echt zo slecht?

Verder is alle overige informatie m.b.t. de keuze tussen de Gisteq en de Holux welkom.
In eerste instantie deden me de eerste twee vragen me naar de Gisteq neigen, maar het displaytje en de BT-functies van de Holux vind ik toch ook wel voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:14

Denko

|{ing Øf ßlitz

kissyfur schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 19:36:
In september ga ik voor drie weken naar Indonesië. Nu twijfel ik tussen de Gisteq Phototrackr lite en de Holux M241. Kunnen de bezitters van de Holux me antwoord geven op de volgende vragen:
- Er gaan geruchten dat het logbestand kapot is als het apparaat niet uitgezet wordt voordat de batterij leeg is. Nu heeft deze reviewer blijkbaar de oude firmware versie (aangezien hij klaagt dat hij 'm moet laten loggen na de gps fix). Middelsluis zegt in dit topic dat de gegevens niet verloren gaan. Kan iemand me Middelsluis claim bevestigen? Ik ben namelijk van plan de gansche reis te loggen, en zou het vervelend vinden als er delen zouden ontbreken.
- de review van Richard's Tech Reviews heeft het er over dat alle track points als waypoints erin staan. Hoe irritant is dit nu werkelijk? En kun je dit met andere software ontwijken?

Verder is alle overige informatie m.b.t. de keuze tussen de Gisteq en de Holux welkom.
In eerste instantie deden me de eerste twee vragen me naar de Gisteq neigen, maar het displaytje en de BT-functies van de Holux vind ik toch ook wel voordelen.
hm, dit ga ik wel volgen, zit namelijk met dezelfde keus :P

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik krijg die van mij met een paar dagen binnen, als ik hem goed vind heb je niks te vrezen... :+ Wat mij aantrekt is dat hij ook als GPS-muis voor de PDA te gebruiken is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Er is voor Lightroom een module beschikbaar om door middel van een GPX-file de GPS-data toe te voegen aan foto's. Helaas werkt dit bij niet, waarschijnlijk omdat ik rauw schiet.
kissyfur schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 19:36:
Geen idee, de batterij is nog niet leeg. :P Het is wel zo dat je Enter in moet drukken na het aanzetten omdat hij niet automatisch gaat loggen. Het ultieme gemak van een LCD-schermpje met veel functies maakt dit meer dan goed. Zo kan je ook uitstekend een foto maken van je Holux terwijl hij de tijd weergeeft, dit maakt het perfect te synchronizeren als de tijd niet overeen komt.
Je kunt in het menu kiezen tussen Route of Point, maar ik heb geen idee wat het doet. Bovendien, wat is daar het probleem nou van? Google Earth pakt het goed en het is met foto's te combineren.
De bouw is best redelijk vind ik, alleen het batterijklepje is nogal fragiel. Ik smijt het ding zonder angst mijn fototas in, alleen batterijen wisselen doe ik voorzichtig. :P
Mijn keuze was financieel. Een GPS logger is leuk maar ik wilde daar niet teveel geld aan spenderen, het is namelijk 'maar' een leuk speeltje. €50 vond ik een mooie prijs, en zoals neo hierboven al aangaf is deze óók als GPS-muis te gebruiken. Niet dat ik die nodig heb, maar het is een leuke toevoeging.

Daarbij heeft deze Holux:
  • Afstand vanaf waypoint (op elk moment te resetten)
  • Snelheid (inclusief absolute elevation)
  • Tijd (ook handig voor het syncronizeren met je camera als je daar een foto van maakt)
  • Coördinaten direct af te lezen
  • Waypoints per afgelegde afstand of per tijdseenheid
  • Heel duidelijk menu wat (ondanks de twee knoppen) vlot te bedienen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:14

Denko

|{ing Øf ßlitz

Oxi schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 23:05:
Een GPS logger is leuk maar ik wilde daar niet teveel geld aan spenderen, het is namelijk 'maar' een leuk speeltje. €50 vond ik een mooie prijs, en zoals neo hierboven al aangaf is deze óók als GPS-muis te gebruiken.
en de holux is besteld voor 52 euro :P

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kissyfur
Het is wel zo dat je Enter in moet drukken na het aanzetten omdat hij niet automatisch gaat loggen.
Dat zou toch gefixed moeten zijn na firmware v. 1.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:39
Even een redelijke noob-vraag over de Holux M-241. In de review van Richard's Tech staat dat het met de bijgeleverde software niet echt aan geocoding doet:

Please note: this is not true photo geocoding, the GPS coordinates are not embedded in the photos (I checked the processed images with IrfanView using the EXIF extension - no changes to the EXIF or IPTC). The photos are actually completely untouched and unaltered as far as I can tell.

To do true photo geocoding, you will have to convert your .trl files to a standard format (e.g. GPX) and use some other software (not provided by Holux) to embed the locations into the photo EXIF.

Is het gemakkelijk voor een windows gebruiker om dit toch echt toe te voegen. Ik stond op het punt om een Qstarz 1000p te kopen, maar vind het eigenlijk te veel geld voor een gadget en als deze doet wat ik wil is het net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Ja, je hebt verschillende programma's die het kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Het is wel zo dat je Enter in moet drukken na het aanzetten omdat hij niet automatisch gaat loggen.
Dat zou moeten zijn opgelost met een nieuwe firmware, bij mij zit er een optie bij Settings die heet "AutoLog", als je die aanzet begint hij meteen met loggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Ah dus dat doet die functie! Danke. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
En er staat een wat uitgebreidere manual op de CD ;) ipv dat "quick start" boekje waar je echt geen reet aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
pascoa341 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 10:58:
Even een redelijke noob-vraag over de Holux M-241. In de review van Richard's Tech staat dat het met de bijgeleverde software niet echt aan geocoding doet:

Please note: this is not true photo geocoding, the GPS coordinates are not embedded in the photos (I checked the processed images with IrfanView using the EXIF extension - no changes to the EXIF or IPTC). The photos are actually completely untouched and unaltered as far as I can tell.

To do true photo geocoding, you will have to convert your .trl files to a standard format (e.g. GPX) and use some other software (not provided by Holux) to embed the locations into the photo EXIF.

Is het gemakkelijk voor een windows gebruiker om dit toch echt toe te voegen. Ik stond op het punt om een Qstarz 1000p te kopen, maar vind het eigenlijk te veel geld voor een gadget en als deze doet wat ik wil is het net zo goed.
Je kan natuurlijk ook gewoon even de startpost lezen, waar stap voor stap wordt in uitgelegd hoe je het wel in je exif krijgt... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Vanmiddag even een stukje door Amsterdam gefietst, die van mij loopt niet zo mooi vloeiend als die van Oxi, maar goed genoeg voor wat ik ermee wil doen.

Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/bmiletic/got/gpslog.png

Nee, ik was niet dronken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3138/2637036061_cf6798d3a6.jpg?v=0

Om de 25m gelogd. Ik zal morgen wel ff een reviewtje schrijven voor de liefhebber :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kissyfur
Heeft iemand z'n batterijtje in de Holux al laten leeggaan en ontdekt wat 'ie dan doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelsluis
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 18:05
OXI Route of Point. Als hij op point staat geeft hij iedere keer de afstand weer tot een bepaald punt. Heb je volgens mij niets aan. Als hij op route staat dan geeft hij weer welke afstand je afgelegd hebt vanaf het moment dat je hem start. Een soort pedometer middels gps. Wel grappig neem de Holux regelmatig mee als ik in het bos met de hond ga wandelen. Naar mij idee redelijk accuraat (vergelijk dat dan met de afstanden die op wandelkaarten voor bepaalde routes is aangegeven). Automatisch loggen --> download de nw software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
kissyfur schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 10:37:
Heeft iemand z'n batterijtje in de Holux al laten leeggaan en ontdekt wat 'ie dan doet?
Ja, gister per ongeluk aan laten staan, maar de log is nog goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kissyfur
Thanks Wilko. Twee stemmen voor, dus, en één tegen. Wordt dus de Holux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walkthisworld
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-06 10:44
Heb nu een gisteq dpl700.
Welke batterijen gebruiken jullie en hoe lang gaan deze mee?
Maakt het voor de batterijduur nog uit hoe lang je laat loggen? Bijvoorbeeld om de 5 of om de 30 sec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
Wss is mijn vraagje ondergesneeuwd. Is het met de gisteq dpl700 mogelijk om de hoogte te loggen?
Dit ivm dat hier 4 mb geheugen opzit en andere types hebben soms wel 32 MB maar het aantal points dat ze kunnen loggen is hetzelfde. Weet iemand waar dat verschil vandaan komt?

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 14:47
klaasopurk schreef op maandag 07 juli 2008 @ 12:50:
Wss is mijn vraagje ondergesneeuwd. Is het met de gisteq dpl700 mogelijk om de hoogte te loggen?
Dit ivm dat hier 4 mb geheugen opzit en andere types hebben soms wel 32 MB maar het aantal points dat ze kunnen loggen is hetzelfde. Weet iemand waar dat verschil vandaan komt?
Dat is het verschil tussen megabits en megabytes. Mijn iBlue 747 heeft 16 megabit, oftewel 2 megabyte. Mb is over het algemeen megabit en MB staat dan voor megabyte.

En hoogte loggen kan, doet de mijne ook, alleen niet heel erg precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
carnager schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 19:34:
Wat trouwens ook leuk is..
Mobile Google Maps (is er tegenwoordig ook voor Symbian S60 toestellen dus Nokia enz..)
met realtime GPS updates en satelliet-beeden heeft je telefoon dan wel wat weg van een spionage-tool, lol..
Overigens is een unlimited dataplan wel aan te bevelen, aangezien je bij een snelheid van pakweg 50KM/h toch al snel aan 1,5MB data per 10 minuten zit.. :)

Weer ff wat meer on-topic.. Mijn ge-geotaggede foto's staan hier:
http://www.flickr.com/photos/carnager/map/
Hoe werkt dat precies met Flicktr en de fotos in een map.
Heb etegenwoordig een N82 die ook de GEO-tags opslaat en vindt dit wel erg mooi eruitzien.

Alleen hoe krijg ik het werkend in flickr?

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
Wolfensteijn schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:08:
[...]

Dat is het verschil tussen megabits en megabytes. Mijn iBlue 747 heeft 16 megabit, oftewel 2 megabyte. Mb is over het algemeen megabit en MB staat dan voor megabyte.

En hoogte loggen kan, doet de mijne ook, alleen niet heel erg precies.
Verschil tussen mb en MB begrijp alleen op de site stonden ze allebei met hoofdletters. dus vandaar. ik had zelf hier fout neergezet. Maar wss hebben ze op de site dna ook foutje gemaakt.

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-06 08:37
Voor het geotaggen maak ik gebruik van Trekbuddy op mijn Nokia N95 voor het opslaan van de route en Geosetter voor het taggen van de foto's.

Trekbuddy is een java applicatie en slaat de route op als .gpx bestand. Het constant opslaan van de gps gegevens vreet wel stroom. In zo'n 2,5 á 3 uur is de batterij van mijn telefoon leeg.

Nu was ik al een tijdje op zoek om de foto's op een kaart online weer te geven en ik had al een tijdje een account bij Popfly van Microsoft. Met Popfly heb ik nu als probeersel een mashup gemaakt dat de foto's ophaalt uit Flickr en dan weergeeft op een kaart van Virtual Earth. Dit kan dan weer op een website worden gezet of per e-mail door worden gestuurd. Zie hier het resultaat van mijn vakantiefoto's van Chitzen Itza in Mexico. (Silverlight alert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267222

Wie helpt mij uit de brand?
Voor het eerst de Holux m241 uitgetest. Bij het converten van de logdata via de bijgeleverde software van Holux heb ik nu alleen nog .kml en .trl files over. Mijn foto's zijn zoek! Wie kan mij in begrijpelijk hollands uitleggen wat ik verkeerd heb gedaan en kan mij een goede handleiding in het nederland bezorgen. Dit om te voorkomen dat straks mijn beelden van Vietnam dezelfde weg gaan bewandelen naar foetsie.

gr www.etnofotografie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik ken de Holux-soft niet, maar als je bang bent dat je foto's foetsie gaan zijn, maak je toch eerst een backup (desnoods gewoon een foto of 10) en oefen je daar een beetje op? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
klaasopurk schreef op maandag 07 juli 2008 @ 12:50:
Ja, het is mogelijk om hoogte te loggen (dit doet hij automatisch zelfs) heel betrouwbaar is het helaas niet.

De reden dat de dpl700 minder geheugen nodig heeft is doordat hij gegevens binair opslaat in plaats van als pure tekst. hierdoor neemt een lokatie slechts 16 bytes in in plaats van (gemiddeld 23 karakters per lokaties * 8 = ) 184 bytes.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fire69 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 08:26:
Ik ken de Holux-soft niet, maar als je bang bent dat je foto's foetsie gaan zijn, maak je toch eerst een backup (desnoods gewoon een foto of 10) en oefen je daar een beetje op? :)
uiteraard heb ik uitgeprobeerd met 15 beelden om het huis en dat ging prima. Waarschijnlijk heb ik nu iets anders gedaan maar probeer mij uit te leggen wat? Uiteraard is dat niet eenvoudig omdat je de software niet kent. Andere software??? Goede suggestie voor nederlandstalige handleiding.
bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Magic schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 12:00:
[...]

Ja, het is mogelijk om hoogte te loggen (dit doet hij automatisch zelfs) heel betrouwbaar is het helaas niet.

De reden dat de dpl700 minder geheugen nodig heeft is doordat hij gegevens binair opslaat in plaats van als pure tekst. hierdoor neemt een lokatie slechts 16 bytes in in plaats van (gemiddeld 23 karakters per lokaties * 8 = ) 184 bytes.
Volgens mij doen de meeste loggers het binair, dus da's niet echt een reden om minder geheugen te hebben :)
Anoniem: 267222 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 14:01:
[...]

uiteraard heb ik uitgeprobeerd met 15 beelden om het huis en dat ging prima. Waarschijnlijk heb ik nu iets anders gedaan maar probeer mij uit te leggen wat? Uiteraard is dat niet eenvoudig omdat je de software niet kent. Andere software??? Goede suggestie voor nederlandstalige handleiding.
bvd
Veel mensen hier (ik ook) gebruiken Geosetter. Da's wel een handig en uitgebreid programma, en volgens mij zit er nergens een optie in waardoor je foto's kunnen verdwijnen.
En je kan het in het nederlands gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar met geosetter koppel je de geodata met de gemaakte beelden. Je haalt hiermee niet de geodata op je pc, daarvoor is dat holux programmaatje. daarvoor zou ik graag een nederlandse handleiding willen hebben. ik heb dat van de site van Holux gehaald maar engels, summier en dus voor een geo-nitwit als ik erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
:?
Wat wil je juist doen? De data van je Holux halen of de gps-info in je exif zetten?
Om de data uit je Holux te halen kan je BT747 gebruiken (in het begin misschien niet zo simpel in gebruik) maar dat kan je met de originele soft toch ook zonder gevaar voor je foto's? :?
Om de gps-data in je exif te zetten gebruik je dan Geosetter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Fire69 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:08:
[...]
Volgens mij doen de meeste loggers het binair, dus da's niet echt een reden om minder geheugen te hebben :)
Meer loggers kunnen het inderdaad, eigenlijk de enige uitzondering zijn de mass storage devices die rechtstreeks een nmea of gpx bestand in het geheugen plaatsen.

Vraag was dan ook waarom de dpl700 met 4mb geheugen net zoveel locaties kan loggen als een ander van 32mb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
En het antwoord daarop was dat de dpl700 4MB aan boord heeft en de anderen 32mb, oftewel evenveel dus :)

[ Voor 6% gewijzigd door Fire69 op 08-07-2008 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fire69 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 19:39:
:?
Wat wil je juist doen? De data van je Holux halen of de gps-info in je exif zetten?
Om de data uit je Holux te halen kan je BT747 gebruiken (in het begin misschien niet zo simpel in gebruik) maar dat kan je met de originele soft toch ook zonder gevaar voor je foto's? :?
Om de gps-data in je exif te zetten gebruik je dan Geosetter.
helaas zonder gevaar bleek dat dus niet want ze zijn nog steeds foetsie???
Toch bedankt voor je raad en ik ga eens kijken bij bt747 om de data van mijn Holux te halen want daar ging het om. Geosetter werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Fire69 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 22:57:
En het antwoord daarop was dat de dpl700 4MB aan boord heeft en de anderen 32mb, oftewel evenveel dus :)
Nu snap ik jou reactie pas :P Je hebt idd ook nog het verschil tussen bits en bytes :) Je hebt echter ook trackers die wél 32MB geheugen hebben, bijvoorbeeld de sony GPS-CS1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flow
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-06 11:35
heb zelf inmiddels ook een dpl700 en heb daar 2 vragen over:
1. klopt het dat je 250.000 waypoints op kan slaan?
2. als geheugen vol is wordt dan data overschreven of stopt ie met loggen
(ga 2 weken op vakantie en heb niet de beschikking over een computer, ik wil dus ongeveer berekenen om de hoeveel sec ik een waypoint op kan slaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Magic schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:47:
[...]

Nu snap ik jou reactie pas :P Je hebt idd ook nog het verschil tussen bits en bytes :) Je hebt echter ook trackers die wél 32MB geheugen hebben, bijvoorbeeld de sony GPS-CS1 :)
Dat ding is in 2006 uitgekomen, ben je er heel zeker van dat het 32MB is? Ik kan er ook nergens iets over terugvinden?
Lijkt me gigantisch veel, zeker voor zo'n oud toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Fire69 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 21:48:
[...]

Dat ding is in 2006 uitgekomen, ben je er heel zeker van dat het 32MB is? Ik kan er ook nergens iets over terugvinden?
Lijkt me gigantisch veel, zeker voor zo'n oud toestel :)
dit weet ik heel zeker, gebruikersmemory is overigens "maar" 31 mb omdat de ROM ook 1mb pakt. De reden dat dit vrij "veel" lijkt is omdat het in principe gewoon een memorystick is, het logbestand is dan ook zonder speciale software te kopieeren. Echter doordat het dus gewoon een ASCII bestand is, is dit minder efficient, vandaar dat er ook "maar" 200000 logpunten op passen.

check ook: Deze link, en dan staat het onder Specifications :)

[ Voor 8% gewijzigd door Magic op 10-07-2008 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kissyfur
Ga je dat reviewtje nog schrijven, neographical?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Magic schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 13:12:
[...]

dit weet ik heel zeker, gebruikersmemory is overigens "maar" 31 mb omdat de ROM ook 1mb pakt. De reden dat dit vrij "veel" lijkt is omdat het in principe gewoon een memorystick is, het logbestand is dan ook zonder speciale software te kopieeren. Echter doordat het dus gewoon een ASCII bestand is, is dit minder efficient, vandaar dat er ook "maar" 200000 logpunten op passen.

check ook: Deze link, en dan staat het onder Specifications :)
I stand corrected. :)
Zou nog handig zijn (zelfs in ascii/gpx-formaat), moesten ze een logger uitbrengen waar je een micro-sd'tje kan insteken, dan steek je der 1tje in van 8gig, en kan je een maand naar het buitenland zonder opslag-problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Gisteq heeft afgelopen week (eindelijk) een (beta) versie van de Mac software uitgebracht. Eerste indruk: verrassend goed. Hoewel sommige opties niet helemaal logisch lijken, maakt het programma een veel robuuster indruk dan de windows-software. Activatie is niet nodig (alhoewel ik niet zeker ben of dat zo blijft).

Het downloaden van een GPS track is wel een beetje verstopt, je moet namelijk eerst een album aanmaken, waarna de optie beschikbaar word. Ook de tijds-synchronisatie is nog onvindbaar.

Voorlopig ben ik weer blij met mijn DPL700 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266851

Voor degene die windows mobile based loggen is http://aeguerre.free.fr/P.../NoniGPSPlot/EN/index.php misschien een goede gratis optie. Ikzelf ben namelijk alleen geïnteresseerd in de log en niet in allerlei navigatie en scrollende map addons.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 266851 op 13-07-2008 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189087

Ik heb precies het zelfde probleem met nokia sport tracker hij instaleert hem netjes maar hij start niet op.

Heb de telefoon al helemaal leeg gehad naar fabrieks instellingen nieuwste firmware ,maar maakt allemaal niks uit. Wel draait Mcguider perfect.

Alleen wil ik graag sport tracker gebruiken tijdens het MTB , dus wie kan mij helpen of evt een goed alternatief

alvast bedankt

gr Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-06 18:22

Gutteguttegut

CEO of TFD

Anoniem: 189087 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 08:22:
Ik heb precies het zelfde probleem met nokia sport tracker hij instaleert hem netjes maar hij start niet op.

Heb de telefoon al helemaal leeg gehad naar fabrieks instellingen nieuwste firmware ,maar maakt allemaal niks uit. Wel draait Mcguider perfect.

Alleen wil ik graag sport tracker gebruiken tijdens het MTB , dus wie kan mij helpen of evt een goed alternatief

alvast bedankt

gr Wouter
Misschien wel handig om aan te geven welke Nokia je gebruikt ;)

Ikzelf gebruik een E65 met de originele eerste firmware en die draait prima icm een Adapt 300.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh Ja sorry het gaat in mijn geval om de N73 dus als iemand mij kan helpen om sport tracker draaiend te krijgen

heel erg graag

gr Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:51
Heb je wel de juiste versie (voor de N73) gedownload???

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat heb ik gedaan of hij moet op de site verkeerd zijn aangeboden ik kan een keer een andere versie proberen

gr wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu de versie van de N95 geintsalleerd op mijn N73 en nu werkt het wel, ik mis alleen wat afbeeldingen in het menu volgens mij

gr wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij werkt alleen niet goed de timer begint nl niet meteen te lopen

Ik heb alle versie nu wel geprobeerd hij werkt wel maar dta is een versie voor s60 v 3.1 en het porbleem nu is dat de tijd niet in beeld komt als je start.

het lijkt een grafisch probleem omdat in mijn menu ook geen afbeeldingen voor de text staan

gr Wouter

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 189087 op 16-07-2008 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:51
Probeer eens de versie van de E65 eens (als je die nog niet geprobeerd hebt).

Je kan trouwens je berichten nog bewerken, dan hoef je niet elke keer een nieuw bericht te maken. Verder hoef je ook niet te groeten op GOT.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Inmiddels heb ik PhotoGPSEditor gevonden om de locaties aan foto's te verbinden onder OSX. Het is freeware en werkt zelfs met RAW-files. De GPS-locatie wordt herkend in Lightroom, maar nog steeds niet door Flickr. Flickr gebruikt andere tags, want als ik onder properties kijk zie ik wel netjes de latitude, longitude en altitude staan.

Hoe krijg ik flickr zover dat hij deze foto's uit zichzelf op de map plaatst?

edit: PhotoGPSEditor zet zelfs de plaats, provincie en land in de metadata. Hierdoor wordt in Lightroom alles automatisch gesorteerd. Geniaal. :D

[ Voor 13% gewijzigd door Oxi op 16-07-2008 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Geotaggen @ Flickr: ”Your Account” > ”Privacy & Permissions” > ”Import EXIF location data: Yes”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blade08
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-06 13:46

www.scinus.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hberntsen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-06 19:49
Anoniem: 189087 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 08:22:

alvast bedankt

gr Wouter
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb in de changelog gekeken welk versienummer de vorige was, en toen in de downloadlink v178.SIS veranderd naar v176.sis. De link wordt nu: http://research.nokia.com/files/SportsTracker_GA_30_v176.SIS . Deze versie doet het bij mij wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Inmiddels ben ik net als Oxi in het bezit van een Holux M-241 en ik ben erg onder de indruk van dit apparaatje. Heb hem via eBay voor omgerekend 50 euro inclusief verzendkosten. Hij doet z'n werk op een enkele AA batterij en kan daarmee zowel loggen als muizen. Dat betekend dus dat je hem ook als extern GPS apparaat kunt gebruiken. Loggen en muizen doet hij zelfs tegelijk!

Hij slaat ongeveer 130.000 trackpoints op en als je 'm op 1 seconde zet per trackpoint redt je hiermee meer dan een dag non-stop geotagging. Maar voor een (wandelende) fotograaf is 15 seconden meer dan genoeg. Ik schat dat je je hele vakantie kunt tracken zonder hem een keer te hoeven legen.

Als Mac gebruiker is het in 't begin even vogelen maar dan werkt hij ook op OSX als een zonnetje! Via deze guide heb je binnen een half uur je eerste log van het apparaat getrokken en dat allemaal draadloos via Bluetooth.

Het toevoegen van de coordinaten met de foto's gaat echt als een zonnetje met de gratis software GPSPhotoLinker, ook RAW bestanden. Maar ook PhotoGPSeditor werkt perfect heb ik van Oxi gehoord. Al met al dus totaal geen probleem met het vinden van geschikte software op Mac.

Het syncen van de tijd op mijn 40D was ook een fluitje van een cent. Aangezien de Holux een ingebouwd schermpje heeft (waar je ook allerlei geyle informatie op kunt aflezen) kun je direct de tijd met je camera synchroniseren op de seconde nauwkeurig. Who needs time correction? :D

[ Voor 9% gewijzigd door Josh op 16-07-2008 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Jep, gewoon een foto maken van je logger tijdens je serie. Ideaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hberntsen , heel erg bedankt het werkt nu bij mij ook goed

super thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
is de dpl700 ook te gebruiken als gps muis? niet via bluetooth maar via kabel?

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
klaasopurk schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:24:
is de dpl700 ook te gebruiken als gps muis? niet via bluetooth maar via kabel?
nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
Holux M-241 dan is deze beter. Ik wist het niet zeker en kon het niet vinden.
Het enige nadeel van Holux M-241 is dat deze niet opnieuw begint te loggen als de Holux M-241 geen fix meer heeft. Zodra er weer een fix is gaat deze niet door met loggen. Klopt dit?

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Laatst online: 13-06 11:35
Die eerste zou ik alleen al op basis van deze review links laten liggen. Risico dat foto's corrupt raken is te groot. Bovendien ondersteunt 't ding geen RAW dus in mijn geval is 't al nutteloos :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:08

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik was al een tijdje op zoek naar die Amod in NL. Blijkbaar is die nu dus ook te verkrijgen.
Die AMOD is eigenlijk het apparaat zoals ze allemaal moeten zijn. Gewoon de logdata kopieren alsof het een USBstick is. Niets geen geneuzel met software of dirvers.
Kan je ook gewoon je eigen GPSlinksoftwaredingus uitzoeken in plaats van gebundelde software (of vage, maar werkende opensource meuk).

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
klaasopurk schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 12:48:
[...]

Holux M-241 dan is deze beter. Ik wist het niet zeker en kon het niet vinden.
Het enige nadeel van Holux M-241 is dat deze niet opnieuw begint te loggen als de Holux M-241 geen fix meer heeft. Zodra er weer een fix is gaat deze niet door met loggen. Klopt dit?
Ik heb gevonden. Hij logt gewoon verder.
Ik ben alleen opzoek naar verkoop adressen. Op ebay zijn ze incl. verzendkosten dik 65 euro. Das me effe te duur.

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Laatst online: 13-06 11:35
klaasopurk schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:53:
[...]

Ik heb gevonden. Hij logt gewoon verder.
Ik ben alleen opzoek naar verkoop adressen. Op ebay zijn ze incl. verzendkosten dik 65 euro. Das me effe te duur.
Eerder in 't topic werd over < 50 euro via ebay gesproken. Wellicht dat iemand ff een linkje naar een (betrouwbare) leverancier kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Klaas emailde mij deze vraag ook al. Zowel Josh, neographikal als ik hebben de Holux M-241 gekocht bij setecusa (eBay-store). Het duurde ongeveer 2 weken voor ze aan kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kissyfur
Ik heb er zojuist één gekocht. De goedkoopste Nukopen-variant kwam inclusief verzekerd verzenden op 54 euro nogwat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoholi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:49

Hoholi

The only one

carnager schreef op zondag 20 april 2008 @ 23:11:
Ik heb dit hele topic aandachtig zitten lezen maar hetgeen ikzelf zoek heb ik niet gevraagd zien worden cq genoemd..

Ik heb een Nokia N73 (Symbian toestel) waarmee ik foto's maak.
De foto's upload ik ook met het toestel, via hsdpa ;) en m'n telco is daar blij mee :P
Enfin, mijn idee is dus als volgt..

Stel, ik koppel een bluetooth GPS aan mijn N73. Nu lijkt het me ideaal dat de N73, iedere keer als je een foto maakt met de telefoon, automagisch de op dat moment geldende coordinaten logt via de BT GPS module en deze mee opslaat in de Exif.
Op die manier hebben de foto's, vanaf het moment dat ze worden genomen, direkt de juiste coordinaten in de EXIF en kunnen ze daarmee ook mobiel worden geupload.

Heeft iemand hiermee al ervaring toevallig?
Je kan "Nokia Location Tagger" gebruiken; het doet exact wat je vraagt. http://www.mobiletopsoft....load-location-tagger.html

Daarnaast kan je nog de "Sportstracker" gebruiken om ook je route op te slaan.

Religion is Opium for the Masses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-11-2024

carnager

AmsterdamVideo

@Hoholi Daar was ik al een tijdje achter :) Evengoed bedankt.

Verder..
Ik was toch niet zo tevreden over Nokia Location Tagger in combinatie met bluetooth GPS. Opzich is het leuk, maar de software is te buggy waardoor je na een poosje, gemiddeld zo tussen de 5 en 25 minuten, fix kwijt raakt. Althans, dat is de mededeling die de location tracker je geeft. Soms helpt het herstarten van de location tagger, andere keren moet je de hele telefoon resetten om weer gebruik te kunnen maken. Beetje vervelend. Toegegeven, ik maak wel redelijk wat foto's, af en toe ook zeer kort na elkaar. Wat me brengt op een tweede probleem, soms duurt het nogal even voordat een foto getagged wordt ondanks goede fix, die tijd varieert namelijk tussen de 2 en 30 seconden. Af en toe is daardoor je fotografeerpositie al niet meer correct, dit merk je in t byzonder bij fotograferen vanuit een rijdend voertuig. En soms besluit hij een foto maar helemaal niet meer te taggen. Dit alles in combinatie met een N73.

Nou ja, lang verhaal kort, heb me een Holux M-241 besteld. Taiwaneesje op E-bay met een leuke deal, dus gedaan, en heb hem in huis.
Gelijk een eindje gereden, trackje gemaakt.
Via de Holux logger utility naar de PC getrokken. Geen probleem, logfiletjes staan nu dus netjes in een dir.

Maar nu het volgende.. Ik wilde de logfiles (KML format) in GeoSetter gebruiken. Echter is GeoSetter van mening dat er in al mijn tracks, 5 stuks waaronder een hele lange, niet een enkel waypoint zit. Bij het proberen te tonen op de kaart krijg ik dan ook geen track te zien.
Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?
Wil komende zomer toch goed gelogd door komen ;)

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-06 19:39
carnager schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 20:44:
Nou ja, lang verhaal kort, heb me een Holux M-241 besteld. Taiwaneesje op E-bay met een leuke deal, dus gedaan, en heb hem in huis.
Was die Taiwannees toevallig plum.bargains ? Zoja, hoe lang heeft de verzending bij jou geduurd ? Heb er vandaag een bij hem besteld en hoop dat die er binnen 2 weken is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:24

YellowCube

Wait...what?

ik zat even te kijken naar wat geotag oplossingen en kwam dit tegen:
N2 di-gps
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rffVLdY3G4dePPWuuz71so42/full.jpg
Best een leuke oplossing voor als je camera het ondersteund (D3, D200, D300, 40D i.c.m WTF-E3).
Vooral het feit dat ie netjes op de flitsschoen van je camera past is m.i. erg handig en scheelt draden die in de weg zitten.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

T_E_O schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 20:53:
[...]

Was die Taiwannees toevallig plum.bargains ? Zoja, hoe lang heeft de verzending bij jou geduurd ? Heb er vandaag een bij hem besteld en hoop dat die er binnen 2 weken is :)
Ja, klopt..
Ben er zeer tevreden over.
Enig oponthoud was er wegens paypal, die het nodig vond om een week lang rente te trekken van m'n giro-overboeking. Maargoed, dat terzijde.
Eenmaal betaald (15/7 akkoord volgens paypal) heb ik 16/7 's-avonds via ebay een berichtje gestuurd met de vraag voor de tracktrace code. Die code had ik 17/7 's-morgens in de mail. Het pakketje was inmiddels al onderweg en vanmorgen, dus 18/7, stond tnt-post bij me voor de deur. Rap zat :D

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
YellowCube schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 21:07:
N2 di-gps
[afbeelding]
Best een leuke oplossing voor als je camera het ondersteund (D3, D200, D300, 40D i.c.m WTF-E3).
Vooral het feit dat ie netjes op de flitsschoen van je camera past is m.i. erg handig en scheelt draden die in de weg zitten.
En als je je flitser wil gebruiken? :?

Moest jij geen zelfgemaakte pics posten? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
carnager schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 21:17:
[...]

Ja, klopt..
Ben er zeer tevreden over.
Enig oponthoud was er wegens paypal, die het nodig vond om een week lang rente te trekken van m'n giro-overboeking. Maargoed, dat terzijde.
Eenmaal betaald (15/7 akkoord volgens paypal) heb ik 16/7 's-avonds via ebay een berichtje gestuurd met de vraag voor de tracktrace code. Die code had ik 17/7 's-morgens in de mail. Het pakketje was inmiddels al onderweg en vanmorgen, dus 18/7, stond tnt-post bij me voor de deur. Rap zat :D
Wow, dat moet zeker lukken dan in die twee weken die ik nog heb :) Bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Fire69 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 21:29:
[...]

En als je je flitser wil gebruiken? :?

Moest jij geen zelfgemaakte pics posten? :+
dan doe je hem aan de strap zoals zichtbaar op de andere foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blade08
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-06 13:46
even een vraagje over de Holux M-241

Je kunt deze als gps logger gebruiken en via BT als gps muis. Is het dan ook mogelijk om via BT je gps log naar bv je telefoon te kopieren?

Ik ga in sep een maand naar Afrika, en ik denk niet dat ik genoeg heb aan de het geheugen in de Holux M241, en ik ben niet van plan om een pc mee te gaan nemen. Maar een micro sd in mijn telefoon is geen probleem!

Misschien iemand die daar ervaring mee heeft?

www.scinus.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

blade08 schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 00:19:
Je kunt deze als gps logger gebruiken en via BT als gps muis. Is het dan ook mogelijk om via BT je gps log naar bv je telefoon te kopieren?
Ik ga in sep een maand naar Afrika, en ik denk niet dat ik genoeg heb aan de het geheugen in de Holux M241, en ik ben niet van plan om een pc mee te gaan nemen. Maar een micro sd in mijn telefoon is geen probleem!
[..]
Op de computer kun je hem in ieder geval wel via bluetooth benaderen.
Bij bluetooth koppel je de Holux van als virtuele serial port.
Het verdere copy'en gaat via het Holux tooltje, geen idee of die data ook langs een andere weg beschikbaar is.

Je kunt overwegen de logging op basis van tijd te doen en hem wat langer te geven tussen 2 waypoints. Standaard wordt hij afgeleverd op 5 seconden, dit kan dus langer en korter.

De holux heeft een geheugen van pakweg 128000 (schermindicatie) en ieder waypoint snoept daar give or take 5 vanaf. Dit houdt dus in dat je zo'n 25600 waypoints kunt opslaan. Omgerekend zijn dit, bij een sessie van 30 dagen, ruim 850 waypoints.
Laten we zeggen dat je de Holux 17 uur per dag laat loggen, dan kun minstens 50 waypoints per uur maken. Laten we zeggen dat dit, na alles ruim genomen te hebben, neer komt op 1 waypoint per minuut.

Voor normaal gebruik zou 1 waypoint per minuut wel erg weinig zijn, echter in het ongerepte land van Afrika doen die enkele tientallen meters mogelijke afwijking door tijdverschil er niet zo toe, tenzij je landmetingen wilt gaan verrichten? ;]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
Zojuist de Holux M241 besteld.
Ik ga es rekenen om de hoeveel seconden deze moet loggen om 3 weken door te komen. het is voor een fietstocht dus elke seconde hoef ik niet te weten.
Vraagje is wel of ik waypoint moet loggen of gewoon een track. je kan 25600 point maken volgens carnager. Ik d8 toch dat er meer op passen. Of moet je waypoints maken omdt je anders bijv. via geosetter de foto's niet kan koppelen oid.

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:33
Hier de Gisteq Phototrackr sinds een dag in gebruik.
Beetje tellen is dat ik met elke 10 seconden een meet-moment de 3 weken Amerika wel kan 'handlen'. :+

Voor het koppelen van de geografische data in mijn NEF-bestanden doe ik ervaring op met Geosetter.
De meegelerde software bij de Gisteq kan alleen JPEG formaat bewerken/updaten....
Tot nu toe: erg leuke gadget en aanvulling op de fotografie hobby, en zeker voor de 65 EUR die 't gekost heeft :)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burns
  • Laatst online: 19:15
Ik heb ook een Gisteq Phototrackr (model 700). Ik heb hem ingesteld op 7 seconden. 's nachts zet ik hem toch uit, vooral om batterijen te sparen.
In de handleiding staat volgens mij nog een beperking:
"Data tag (start, stop) can be set by user, maximum 250 sections "
Ik begrijp dat je een nieuwe sectie kan beginnen als je op de aan/uit knop drukt, zeg maar het aanmaken van een waypoint? Dat betekent dat je dit maar 230 keer (250 keer - 20 voor elke dag één keer opstarten) kunt doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-03 16:01
ik heb een iblue 747 en vroeg me af hoe ik de tijd op dit apparaat kan instellen, hij staat redelijk goed, alleen een uurtje te vroeg.

of krijgt hij die tijd ook via gps (kan dat)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108806

GoVegan schreef op maandag 21 juli 2008 @ 21:13:
ik heb een iblue 747 en vroeg me af hoe ik de tijd op dit apparaat kan instellen, hij staat redelijk goed, alleen een uurtje te vroeg.

of krijgt hij die tijd ook via gps (kan dat)?
Hij krijgt de tijd via GPS. Op de pc stel je de tijd c.q. de afwijking t.o.v. GMT in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-03 16:01
Heb ik nog een vraagje,
ik heb een behoorlijke bulk fotos (1100) en logfiles met 50.000 records.
wanneer ik in geosetter de gps gevens probeer te plaatsen dan doet deze er erg lang over.

welke software kan ik mooi gebruiken om een groot aantal foto;s te voorzien van gps gegevens.

als logfiles heb ik csv, kml, nma bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268803

Op aanraden van dit topic zojuist een Holux M-241 via ebay aangeschaft. Ben uiteindelijk 58 euro kwijt, wat toch genoeg minder is dan de Trackr. Ik hoop m in m'n vakantie flink te kunnen gaan gebruiken. Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

N2 di-gps
[afbeelding]
Ziet er wel handig uit die: ik ga es kijken hoe dat ding presteert :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263050

Rudedadude schreef op donderdag 27 december 2007 @ 15:36:
Best wel goede startpost, eigenlijk d:)b
Lijkt me leuk voor wanneer ik volgend jaar naar Zambia ga. Alleen zijn de satellietkaarten daar nog niet denderend...
Voor Afrika: tracks4africa.com daar kun je vaak zeer gedetailleerde gps kaarten kopen voor minder dan € 10 per land

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexley
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Magic schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 20:01:
Gisteq heeft afgelopen week (eindelijk) een (beta) versie van de Mac software uitgebracht. Eerste indruk: verrassend goed. Hoewel sommige opties niet helemaal logisch lijken, maakt het programma een veel robuuster indruk dan de windows-software. Activatie is niet nodig (alhoewel ik niet zeker ben of dat zo blijft).

Het downloaden van een GPS track is wel een beetje verstopt, je moet namelijk eerst een album aanmaken, waarna de optie beschikbaar word. Ook de tijds-synchronisatie is nog onvindbaar.

Voorlopig ben ik weer blij met mijn DPL700 :)
Tis een waardeloos rebrand progje...
Voor het update van de firmware, moet je het windows progje gebruiken. :(

Maar weet iemand hoe je de windows software onder Parallels (XP SP3) aan de praat krijgt?

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Hexley schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 12:57:
[...]

Tis een waardeloos rebrand progje...
Voor het update van de firmware, moet je het windows progje gebruiken. :(

Maar weet iemand hoe je de windows software onder Parallels (XP SP3) aan de praat krijgt?
't is idd een rebranded programmatje, maar mijn eerste indruk was goed. ik zie dat veel mensen er problemen mee hebben, maar dit is mij nog niet overkomen.

In parallels en vmware zijn veel problemen met de trackr, dit schijnt te liggen aan de usb implementatie die osx gebruikt. Er zijn echter wel mensen die hem aan de praat hebben gekregen, maar afaik is dit meer geluk dan wijsheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:00
Zijn er ook mensen bekend met HoudahGeo? (Mac Only)

Zijn een hoop positieve reacties over te vinden.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
Hm. PhotoGPSEditor op de mac doet ook prima wat ik wil. Het enige is dat 'ie de foto's ergens anders heen wil kopiëren in plaats van de gegevens gewoon aan de bestanden toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:24

YellowCube

Wait...what?

N2 di-gps
[afbeelding]
ik heb bovenstaande vandaag binnen gekregen.
Eerste indruk is er een die zeer solide is. Kastje zit zeer degelijk in elkaar en is qua afmetingen veel kleiner dan de foto doet vermoeden.
Voeding krijg het ding gewoon van de camera (verbruik is zo'n 2,5 Watt)

Op de D300 is het wel gers om te zien. Via het instellingen menu en de optie GPS krijg je keurig je huidige positie te zien. Zal morgen eens proberen wat foto's te gaan maken.
Joy.

toch even snel 1 probeerseltje

In Lightroom is het best sjiek. Je ziet in de EXIF de coordinaten en kunt vervolgens gelijk doorlinken naar Google Maps, die vervolgens laat zien waar de foto genomen is.

Joy2

Nauwkeurigheid is in deze foto niet geheel ok...Het wijkt toch minstens een meter of 20 af. Ik denk eerlijk gezegd dat dit toch wel erg het gevolg is van het in de stad lopen en het feit dat de ontvanger nog maar net een fix had.
Een aantal andere foto's die in meer "open terrein" genomen zijn geven een meer nauwkeurige bepaling.

in de preview van Leopard (Mac) ziet het er overigens ook erg gers uit

[ Voor 25% gewijzigd door YellowCube op 25-07-2008 21:00 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexley
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Magic schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 13:59:
[...]

Er zijn echter wel mensen die hem aan de praat hebben gekregen, maar afaik is dit meer geluk dan wijsheid.
Krijg de data er nu ook wel uit, maar wel op de meest omslachtige manier die je kunt bedenken. :/

Met Bootcamp Windows XP installeren, Netjes FAT 32 en het kost je 5GB.
Dan de Gisteq software @ Windows instaleren, dan kun je de firmware updaten en het ding uitlezen.
Reboot naar OS X, de Mac versie van Gisteq kan de DPL700 9 van de 10 keer niet uitlezen (als het niet vaker is). Maar het kan wel de .gps files van de de windows versie naar .gpx omzetten
en die kun je dan weer @ GPSPhotoLinker gebruiken.

De software voor de Mac en Windows, dat is gewoon drie keer niets.
Een bagger product dus... :/

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
YC: dan heb je wel zo'n (dure) GPS-grip nodig, toch?
Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste