Halve off-topic vraag
Werkt zo'n toestelletje ook in een vliegtuig en is het toegelaten om het te gebruiken?
Werkt zo'n toestelletje ook in een vliegtuig en is het toegelaten om het te gebruiken?
Verwijderd
Ligt eraan over wat voor vliegtuig je het hebt.Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 17:16:
Halve off-topic vraag
I make things.
Verwijderd
Volgens mij is zo'n PhotoTrackr alleen niet te gebruiken als GPS ontvanger zoals de iBlue of QStarz loggers? Of wel? (hij heeft iig geen bluetooth, maar misschien dat het via USB kan)Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 19:31:
Hoe heb je dat gevolgd?
Ik zou de laptop en een Gisteq PhotoTrackr Light DPL700 meenemen, het zou leuk zijn moest ik live kunnen volgen waar we ongeveer zijn.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
"Computer games don't affect kids, I mean if Pac man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music"
Is het niet zo dat de lite een beter chipset heeft waardoor die beter is ivm ontvangst?Magic schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 20:44:
de lite kan het inderdaad niet. de "oude" phototrackr kan het wel.
Dat klopt, de Lite heeft een 52 kanaals ontvanger en de normale een 16 kanaals ontvanger. Alhoewel het praktisch nut daarvan mij een beetje een vraag is, je kunt immers op dit halfrond hooguit 12 sattelieten tegelijk "zien" en momenteel zijn er zelfs maar 31 in de lucht.BlackLightning schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 17:36:
[...]
Is het niet zo dat de lite een beter chipset heeft waardoor die beter is ivm ontvangst?
Ik weet niet waar je naar toe gaat, maar de lange afstandslijnen waar ik in heb gezeten hadden een display in de hoofdstuk van de stoel voor je. Daar kon je beschikbare tv kanalen bekijken, of zodra je boven de oceaan zit enkel nog naar het informatiekanaal uit het vliegtuig: een kaart van europa/VS/wereld met daarop een vliegtuigje getekend en algemene vluchtgegevens als hoogte en snelheidVerwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 19:31:
Hoe heb je dat gevolgd?
Ik zou de laptop en een Gisteq PhotoTrackr Light DPL700 meenemen, het zou leuk zijn moest ik live kunnen volgen waar we ongeveer zijn.
I make things.
Misschien wel handig als meerdere mensen een review schijven van hun GPS ontvanger. Kunnen we dat in de openingspost laten zetten.Jeroenz18 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 09:00:
Is er vraag naar een review van de GiSTEQ GPS PhotoTrackr DPL700 Photo Locator ?
[afbeelding]
Ik heb hem gisteren ontvangen, en werkt perfect. Kan e.v.t. wel wat schrijven voor jullie, het eerste gedeelte tenminste. Het 2e komt als ik terug kom van mijn vakantie in Italie halverwege Juni ...
This footer is intentionally left blank
Ik heb afgelopen weekend de PhotoTrackr DPL 700 (volgens mij ook wel Lite genoemd) gekregen. De officiele software is windows only, en ik was (negatief) verrast toen ik merkte dat hij onder VMWare Fusion niet werkt (iets met een bug in de manier waarop de USB-poorten worden doorgemapt naar de virtual machine of iets dergelijks). Er is een third party linux-tooltje om het uit te lezen (de link heb ik even niet bij de hand maar kan ik opzoeken), maar dat werkt niet out-of-the-box op de mac, en ik had geen zin om het uit te zoeken.lowfi schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 09:07:
Hoe is de stand wat Mac software betreft?
, maar dat berichtje dateert ook alweer van juni 2007.... (Ook) ik wacht in spanning afWe are working hard on the MAC version and trying to release it as soon as we can. Thank for your patience.
Idd wel een leuk idee, als iemand een templateje kan maken, maak ik ook wel een review (ben zelf niet zo goed in opmaak en zoajhaverkamp schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 09:57:
[...]
Misschien wel handig als meerdere mensen een review schijven van hun GPS ontvanger. Kunnen we dat in de openingspost laten zetten.
Doe ik later even een stuk over mijn Garmin eTrex. Iets over aansluiting, aantal kanalen, soort accu/batterij, bijgeleverde software, opslagcappaciteit, etc
Ik gebruik enkel BT747 om mijn log uit te lezen en naar gpx om te zetten, helemaal niks mis mee.Magic schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:05:
[...]
Ik heb mijn hoop gevestigd op de open-source community. de BT747 software kan sinds de laatste beta met wat kunst en vliegwerk de phototrackr uitlezen en een gpx bestandje genereren, maar dit is verre van gebruiksvriendelijk.
Het hangt er ook allemaal vanaf waar je je ontvanger steekt.BlackLightning schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 20:15:
Misschien is het ook een idee om op een kaartje de route aan te geven die je volgens de gps gelopen/gereden enz hebt en eventueel welke route je echt afgelegd hebt. Bij de gps tracker van sony zag de route er nogal vreemd uit. Zie hier het artikel met hier het bewuste plaatje uit het artikel. Wie niet de hele tekst wil lezen, de volgende kleuren horen bij de verschillende routes:
GiSTEQ CD111 - 15s - yellow / GiSTEQ DPL700 - 15s - white / Sony GPS-CS1 - 15s - orange / Qstarz BT-Q1000 - 10s - magenta
(de aangegeven tijden zijn de sec die tussen de verschillende meetpunten zitten)
En dat geldt ook voor je kompas dan. Het is een elektronisch kompas.Xander schreef op maandag 26 mei 2008 @ 19:40:
Heeft zo'n ding (Garmin eTrex Euro) nou naast een GPS-ontvanger ook iets van een kompas?
Ik vind GPS alleen, zéker te voet, behoorlijk waardeloos om richting te bepalen? Je moet best een tijdje in een rechte lijn lopen voordat je een fatsoenlijke richtingsindicatie hebt...
Nee, de Euro niet. Duurdere uitvoeringen hebben het wel. Maar aangezien ik hem enkel voor loggen gebruik kan het mij niet boeien.Xander schreef op maandag 26 mei 2008 @ 19:40:
Heeft zo'n ding (Garmin eTrex Euro) nou naast een GPS-ontvanger ook iets van een kompas?
Ik vind GPS alleen, zéker te voet, behoorlijk waardeloos om richting te bepalen? Je moet best een tijdje in een rechte lijn lopen voordat je een fatsoenlijke richtingsindicatie hebt...
Ik bedoelde dus: Heeft zo'n ding ter ondersteuning van het GPS-signaal nog een magnetisch kompas ingebouwd.maartend schreef op maandag 26 mei 2008 @ 20:12:
[...]
En dat geldt ook voor je kompas dan. Het is een elektronisch kompas.
[ Voor 12% gewijzigd door Xander op 26-05-2008 21:25 ]
Specs:Deze zeer hoogwaardige GPS receiver is uitgerust met de allernieuwste MTK 51 Channel Chipset technologie. Deze krachtige en uiterst gevoelige chipset (-158dBm) presteert beter dan de welbekende SiRFstar III Chipset maar verbruikt ten opzichte van SiRF III slechts 50% aan energie (42mA). Ook in moeilijke omstandigheden (bewolking/bomen/gebouwen/bergen) staat deze GPS receiver garant voor zeer stabiele satelliet ontvangst. Ook binnenshuis kan vaak al een verbinding met voldoende satellieten (Fix) om een positie te bepalen, tot stand gebracht worden. De I-Blue 747 ondersteunt DGPS (RTCM protocol, WAAS, EGNOS, MSAS) voor grote nauwkeurigheid tot 2,5m.
Prijs: +- € 60* Uitgerust met de MTK chipset high sensitivity tot -158dBm Dual mode voor zowel navivatie als route opslag / data logger.
* Met 32Mb intern geheugen voor opslag van 200.000 way points
* Eenvovudige drukknop voor handmatige opslag 'point of interest'
* Eenvoudige instelling van oplsag frequentie / interval van tijd, positie en snelheid.
* De opgenomen data / route kan worden afgespeld als route in Google Earth.
* Afmetingen LxBxH: 72,2 x 46,5 x 20mm
* Toepassingen: Personal/Portable Navigatie (PDA, Pocket PC, Laptop, etc.)
* Tot 25 uur operationele tijd voor GPS navigatie
* 51 kanaals all-in-view tracking voor snelle acquisition en reacquisition
* Zeer snelle Positie Fix: Cold start 39s, Warme start 37s,Hot start<3s
* Voertuig tracking & Locatie services
* Smart power control - Auto On-Off functionaliteit
* Compatible met Bluetooth Serial Port Profile (SPP) 10m draadloos bereik
Zit er een accu in? Of bv een AAA batterij?Fire69 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:29:
Review van I-Blue 747 51 kanaals Bluetooth GPS data logger:
Een accu.ajhaverkamp schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 08:35:
[...]
Zit er een accu in? Of bv een AAA batterij?
7 dagen x 15 uur per dag x 1800 punten per uur == 189000 punten. Volgens mij geven ze 200000 op? Klopt wel dan.Nolani schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 08:53:
[...]
Ben het helemaal eens met de review van hierboven!
Vorige week naar Londen geweest, de hele week laten loggen op een freq van 2 sec, van 7 tot 22 uur. Het geheugen zat voor 80 % vol!
Juist in rijdende voertuigen voelt GPS-apparatuur zich goed thuis.Ik kreeg zelfs in een rijdende bus (100 km/h) binnen een minuut een fix.
Ook wanneer hij een hele nacht heeft uitgestaan, en ik hem pas weer in de rijdende bus aan zet en weer in m'n tas drop?Xander schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 09:41:
[...]
Juist in rijdende voertuigen voelt GPS-apparatuur zich goed thuis.
Ja, maar om een fix te krijgen werkt het het snelste als dit stilstaand gebeurtXander schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 09:41:
[...]
Juist in rijdende voertuigen voelt GPS-apparatuur zich goed thuis.
Dat heb ik toch anders ervaren.Fire69 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 14:25:
[...]
Ja, maar om een fix te krijgen werkt het het snelste als dit stilstaand gebeurt
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2008 23:38 ]
Verwijderd
[ Voor 164% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2008 23:38 ]
Zag deze vraag staan en heb eigenlijk hetzelfde. Iemand die een goede gpx editor kent?eth0 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 20:32:
Wie kan mij een goede .gpx editor aanraden? Ik ben diverse aan het proberen, maar die willen niet echt werken...
[ Voor 4% gewijzigd door Dennahz op 01-06-2008 09:52 ]
Begrijp ik hieruit dat je er eentje gevonden hebt?Fire69 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 22:44:
Moest, zoals hierboven al gemeld, een goeie gpx-editor gevonden worden, kan je die punten er gewoon tussenuit halen.
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Terug naar je cursus begrijpend lezen jij!Gremen schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:27:
[...]
Begrijp ik hieruit dat je er eentje gevonden hebt?
Fire69 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 13:29:
[...]
Terug naar je cursus begrijpend lezen jij!
Er staat toch "Moest er een gevonden worden...." als in "Nee, ik heb er geen gevonden".
Zo duidelijker?
Thanx, zal vanavond eens kijken of het hiermee luktBlaTieBla schreef op maandag 02 juni 2008 @ 12:50:
Er is een online gpx editor. Voor de relatief kleine aanpassingen zal het wel aardig kunnen werken, maar om honderden/duizenden aanpassing via die weg te moeten doen......
Standalone software lijkt erg schaars.
Gevalletje Nederlander <> Vlaming vrees ik hierGremen schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:15:
[...]
'Moest' vind ik geen normale taal hoor. Je kon ook bedoelen: Er moest (alleen nog) een goeie gpx-editor gevonden worden....
Dan suggereert het of je dat al gedaan hebt en er dus een gevonden hebt
Maar goed, weer duidelijk nu
Net even gechecked met een gpx, ging grafisch niet bepaald vlot. Er ontbraken stukken kaart (wel Ubuntu/Firefox, misschien iemand testen Win/IE? ) Het deleten van waypoints ging wel vlot.[...]
Thanx, zal vanavond eens kijken of het hiermee lukt
Verwijderd
GPX Editor 0.0.61 http://www.knackes.com/blog/index.php?2008/04/19/177-gpx-editor-0052Gremen schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 10:53:
[...]
Zag deze vraag staan en heb eigenlijk hetzelfde. Iemand die een goede gpx editor kent?
Eigenlijk wil ik gewoon alle waypoints met lijnen op een map zien. Een waypoint kunnen aan klikken en deze dan verwijderen en dat het vorige en volgende punt dan wordt verbonden. (Dat laatste zal wel automatisch gaan als je er bijv een kml van genereerd)
Als je een waypoint nog kan verslepen zou het helemaal super zijn!
Ik denk dat 8 dagen iets te veel is. 4 dagen loggen, dan leeg gooien en dan weer 4 dagen moet lukken.Dennahz schreef op zondag 08 juni 2008 @ 16:34:
Als ik elke dag log, heb ik dan genoeg ruimte voor 8 dagen zonder dat ik de gegevens er af haal? Of moet dit elke avond wel even?
Kan ik deze logger ook gebruiken als BT GPS ontvanger voor software op m'n GSM / laptop? Je kan neem ik aan wel instellen hoevaak hij moet loggen?
Ik heb even gezocht naar het linux tooltje. Het wordt nog steeds onderhouden en bestaat uit twee perl scripts: http://www.schimmelnetz.de/projekte/iTU4l/Dannr schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:05:
[...]
Ik heb afgelopen weekend de PhotoTrackr DPL 700 (volgens mij ook wel Lite genoemd) gekregen. [...]
Er is een third party linux-tooltje om het uit te lezen (de link heb ik even niet bij de hand maar kan ik opzoeken), maar dat werkt niet out-of-the-box op de mac, en ik had geen zin om het uit te zoeken.
Hm, dat wordt de laptop dus meenemen op vakantie. Nouja, dat is ook niet zo'n groot probleem. Kan ik gewoon elke dag opnieuw beginnen met een lege log.Nolani schreef op zondag 08 juni 2008 @ 16:49:
[...]
Ik denk dat 8 dagen iets te veel is. 4 dagen loggen, dan leeg gooien en dan weer 4 dagen moet lukken.
In het vliegtuig live zien hoe snel je vliegt moet kunnen denk ik.
Ik gebruik hem ook als gewonbe bt muis (met of zonder log-functie aan), werkt perfect!
Als je dan toch tijd hebt ja, anders kun je de logs ook wel achteraf scheiden met een editor.Dennahz schreef op zondag 08 juni 2008 @ 16:52:
[...]
Hm, dat wordt de laptop dus meenemen op vakantie. Nouja, dat is ook niet zo'n groot probleem. Kan ik gewoon elke dag opnieuw beginnen met een lege log.
Maar weet niet of je dat dan kan opslaan?Altitude Maximum 18,000m
Je moet zien welke versie je hebt, de nieuwere zijn 4MB. Dagelijks 12u loggen nam bij mij 10% per dag.Dennahz schreef op zondag 08 juni 2008 @ 16:34:
Ik sta eigenlijk op het punt die I-Blue 747' aan te schaffen voor we op vakantie gaan naar Griekenland, maar ben toch niet helemaal overtuigd.
Als ik elke dag log, heb ik dan genoeg ruimte voor 8 dagen zonder dat ik de gegevens er af haal? Of moet dit elke avond wel even? Wil n.l. ook in het vliegtuig loggen als dit wat mogelijk is, lijkt me erg leuk om te zien waar je langs gevlogen hebt.(leuke optie zou zijn deze route exact naspelen in FS2008
).
Kan ik deze logger ook gebruiken als BT GPS ontvanger voor software op m'n GSM / laptop? Je kan neem ik aan wel instellen hoevaak hij moet loggen? Om de x aantal seconden etc etc.
Wellicht wat UTFS vragen, maar zo heeft de rest er ook nog wat aan.
Heb het nog niet in het vliegtuig kunnen testen, maar op de grond zit hij er bij mij wel vaak serieus naast.Dennahz schreef op zondag 08 juni 2008 @ 20:56:
Kan 1 ding niet gelijk vinden over die iBlue-747 en dat is of je de hoogte waarop je bent ook kunt opslaan. Zie wel bij de specs staan:
[...]
Maar weet niet of je dat dan kan opslaan?Hoe start je dat loggen eigenlijk. Moet je hem 1x instellen voor je vertrekt (interval etc?) en hem daarna activeren voor loggen? Of gaat dit met 1 druk op de knop? Of moet ik gewoon de handleiding lezen als ik hem gekocht heb en niet zo zeuren
Ben altijd nogal voorzichtig met aanschaffen van zulk spul.
[ Voor 83% gewijzigd door B___MAN op 10-06-2008 21:39 ]
Hij is binnen !Dennahz schreef op maandag 09 juni 2008 @ 15:09:
Ah ok, bedankt voor je extra uitleg. Ik ga hem bestellen!
[ Voor 7% gewijzigd door Dennahz op 11-06-2008 22:22 ]
Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?
Ik fietste natuurlijk wel op het fietspad, en in die schuin van boven weergave zit dat fietspad achter de huizen, dus daar kan het ook aan liggen. Natuurlijk logte ik nu elke 5 seconden, dus bij een snelle bocht logt hij misschien een meter voor en een paar meter na die bocht en ziet hij dat niet precies.Fire69 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 22:33:
OMG, een West-Flut!
Tja, dat hij soms door huizen gaat ligt ook aan de onnauwkeurigheid van het GPS-systeem natuurlijk.
Er zitten geen uitschieters in je route,maw je ontvangst was gewoon goed, dus ik denk dat je niet veel nauwkeuriger dan dit zal geraken.
Dat is inderdaad knap! Ik weet niet hoe het is met mijn logger, maar binnen krijgt hij wel gewoon een fix. Nu weet ik niet hoe dat is ergens midden in het gebouw, zal dat ook eens testen.carnager schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 03:56:
NB, leuk detail, de BT-338 weet, al zij het met enige moeite,
zelfs een fix te krijgen (die goed is!) op de begane grond van
een gebouw van 4 verdiepingen, vrijwel in het midden met
geen zicht naar buiten, op een plek waar bijvoorbeeld UMTS
signaal niet doordringt. Geweldige gevoeligheid!
Heeft deze ook een log functie?carnager schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 03:56:
Via de Nokia Location Tagger laat ik deze,
op mijn N73, de genomen foto's direkt voorzien van
geografische data in de Exif.
[ Voor 7% gewijzigd door Gutteguttegut op 12-06-2008 09:15 ]
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Dat zal inderdaad wel een verschil maken denk ik.Dennahz schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 08:28:
[...]
Ik fietste natuurlijk wel op het fietspad, en in die schuin van boven weergave zit dat fietspad achter de huizen, dus daar kan het ook aan liggen. Natuurlijk logte ik nu elke 5 seconden, dus bij een snelle bocht logt hij misschien een meter voor en een paar meter na die bocht en ziet hij dat niet precies.
Ik heb hem nu ingesteld op 1sec, dus ben benieuwd naar het resultaat vanavond.
[...]
Op mijn werk lukt het in het gebouw niet, maar ik zit natuurlijk ook wel in de kelder.Dat is inderdaad knap! Ik weet niet hoe het is met mijn logger, maar binnen krijgt hij wel gewoon een fix. Nu weet ik niet hoe dat is ergens midden in het gebouw, zal dat ook eens testen.
De Location Tagger is dan niet hetgeen waar jij naar op zoek bent.Gutteguttegut schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:13:
[...]
Heeft deze ook een log functie?
Ik zoek namelijk een programmatje voor mn Nokia E65 (Symbian S60 v3.0) welke alleen mn tracks logt en de mogelijkheid geeft om te exporteren naar een .gpx bestand.
Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?
Ik had SportsTracker ondertussen gevonden en het werkt super.carnager schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 19:52:
[...]De Location Tagger is dan niet hetgeen waar jij naar op zoek bent.
Maar: wellicht kun je hier wèl wat mee:
Nokia Sports Tracker - is a GPS based activity tracker that runs on S60 smartphones. Information such as speed, distance and time are automatically stored to your training diary. To be able to use application for real, you need Nokia S60 3.0 or 3.1 phone with Bluetooth GPS device or Nokia S60 3.0 or 3.1 phone with integrated GPS.
Zelf gebruik ik 'm niet en heb 'm niet geinstalleerd staan, maar die tool schijnt logjes aan te maken en als hij al niet rechtstreeks een GPX-file maakt, is hier vast wel een conversietooltje voor of voor te maken...
Meer programma's staan gelist op de (eerder in dit topic ook al genoemde) site
http://www.maps-gps-info.com/fgpfw.html
Was vandaag blij verrast dat hij sinds 10.5.3 wel onder VMWare Fusion werkt (althans, VMWare Fusion 2 beta, maar ik verwacht dat het onder versie 1 ook wel werkt, het leek echt een OS X bug)Dannr schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:05:
[...]
De officiele software is windows only, en ik was (negatief) verrast toen ik merkte dat hij onder VMWare Fusion niet werkt (iets met een bug in de manier waarop de USB-poorten worden doorgemapt naar de virtual machine of iets dergelijks).
Verwijderd
"Computers aren’t the thing. They’re the thing that gets us to the thing" - Joe MacMillan
Heeft de Phototracker toevallig ook een log+nav stand/setting?stickyfish schreef op maandag 16 juni 2008 @ 08:52:
Ik had op mijn vakantie in Ierland vorige week de Phototrackr meegenomen, maar ondervond daar een hoop problemen mee. Hij viel ongeveer na een minuut of 20 uit of zo, en na een paar dagen proberen heb ik het opgegeven. Erg jammer. Hebben hier meer mensen last van? Ik had ook het idee dat de aan en uitknop niet goed werkte. Ik zal het van de week nog eens hier in NL proberen, kijken of dat beter gaat.
[ Voor 7% gewijzigd door BlaTieBla op 16-06-2008 09:26 ]
Verwijderd
Dat zijn opzich leuke functies ja... de Gisteq logt gewoon, en daarmee heb je het gezegdmiddelsluis schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 11:03:
Ik heb geen ervaring met de Gisteq maar ik heb met de Holux wel plezier. Niet alleen voor het loggen maar ook met de display. Geeft oa.welke afstand je afgelegd hebt, hoe hard je gaat, en in welke richting (en ook de tijd, handig voor het synchroniseren met je camera). Best grappig.
1) de standaard software kan volgens mij idd geen RAW's aan, maar je kunt ook andere software gewoon gebruiken om te taggenwalkthisworld schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 17:34:
Ben ook van plan om voor de zomer een gps logger aan te schaffen, maar twijfel tussen twee apparaten, de holux m241 en de phototrackr lite van gisteq.
1. Nu las ik dat de phototrackr niet met raw bestanden om kan gaan. Ik neem aan dat je de gegevens kunt downloaden en dan, door gebruik te maken van andere software toch raw bestanden kunt gebruiken. Klopt dit?
2. De phototrackr doet het langer op 1 batterij dan de holux. Maximaal 12 uur tegenover 14 uur. Deze waarden heb ik op internet gevonden, maar heb nog niemand erover gehoord. Kan iemand dit bevestigen?
3. De chipset is gelijk. Is de nauwkeurigheid ook gelijk. Kan iemand hier iets over zeggen?
4. Wat gebeurt er als de batterijen opgaan voordat je het loggen stopt? Blijven de gegevens bewaard? Las ergens dat gegevens verloren gaan bij de Holux als je niet op stop drukt, voordat het apparaat uitvalt.
5. Wat gebeurt als het de Gisteq of Holux geen contact meer heeft. Gaan ze vanzelf verder als er weer contact is. De Holux moet je immers op start drukken, nadat je hem aangezet heb. Bij de gisteq hoeft dit niet.
Mijn Flickr; Sony A7iii
Ik gebruik de Holux inmiddels ook al een aantal maanden. Eigenlijk wel tot tevredenheid. Maar een extra nadeel (weet niet of het al genoemd is) is dat de "build quality" niet echt geweldig is. Dat gele laagje heeft niet veel nodig om af te bladeren...middelsluis schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 11:03:
Ik heb geen ervaring met de Gisteq maar ik heb met de Holux wel plezier. Niet alleen voor het loggen maar ook met de display. Geeft oa.welke afstand je afgelegd hebt, hoe hard je gaat, en in welke richting (en ook de tijd, handig voor het synchroniseren met je camera). Best grappig.
Verwijderd
Die Sports Tracker, geprobeerd te installeren op mijn N73 (meest recente firmware), maar zodra ik dat programma wil starten, verdwijnen de iconen van het "Toepassingen" menu om even later weer te verschijnen.carnager schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 19:52:
[...]
De Location Tagger is dan niet hetgeen waar jij naar op zoek bent.
Maar: wellicht kun je hier wèl wat mee:
Nokia Sports Tracker - is a GPS based activity tracker that runs on S60 smartphones. Information such as speed, distance and time are automatically stored to your training diary. To be able to use application for real, you need Nokia S60 3.0 or 3.1 phone with Bluetooth GPS device or Nokia S60 3.0 or 3.1 phone with integrated GPS.
Zelf gebruik ik 'm niet en heb 'm niet geinstalleerd staan, maar die tool schijnt logjes aan te maken en als hij al niet rechtstreeks een GPX-file maakt, is hier vast wel een conversietooltje voor of voor te maken...
Meer programma's staan gelist op de (eerder in dit topic ook al genoemde) site
http://www.maps-gps-info.com/fgpfw.html
Klaas
Misschien is een batterij lader met zonnecellen een idee?klaasopurk schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 08:55:
Ik heb een vraagje met geo-taggen.
Ik ga 2 weken lang fietsen en wil de route vastleggen en de positie waarin ik de foto's neem. Dit kan allemaal met Gisteq DPL 700. Maar dit ding houd het geen 2 weken uit met batterijen. Nu kan ik natuurlijk een doos met penlites meenemen, maar hiervoor is geen ruimte. Wij komen zelfs niet in de buurt van een stopcontact. ken iemand een apparaat dat het langer uithoud op een batterij zodat ik er slechts een paar hoef mee te nemen? Graag wel versies met penlites niet met accu, als die leeg zijn kan ik geen nieuwe batterij in stoppen.
Iets aan mijn dynamo, nah nee. Fietsen tegen een berg op is al zwaar genoeg. En de dynamo geeft bij mij 7,2 volt of meer.Fire69 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 09:38:
Kan je niks aan de dynamo van je fiets knutselen, zodat je batterijen geladen worden terwijl je fietst?
Iets dat het 2 weken uithoudt, daarvoor moet je al een serieuze batterij hebben.
De mijne doet (met een cheapo fake Nokia-batterij) 24u continu met 1000mah.
Als je hem 8u per dag gebruikt, kom je dus 3 dagen ver.
Moest je dus 5 van die batterijen kopen, kom je 14 dagen toe.
Klaas
Even terugkomend op mijn post:klaasopurk schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 10:32:
[...]
Iets aan mijn dynamo, nah nee. Fietsen tegen een berg op is al zwaar genoeg. En de dynamo geeft bij mij 7,2 volt of meer.
De Gisteq DPL 700 gaat op penlite dus een nokia batt werkt niet voor mij idg.
Ik vraag me wel af hoeveel mAh batterij ze geprobeerd hebben om de ongeveer 14 uur te behalen. Miss kan het met een sterkte batt langer uithouden dan 14 uur.
Wat op die site gebeurd is dat de exif info uit de foto bij het uploaden in de database wordt gezet.pascoa341 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:17:
Ik wil graag gaan geotaggen, maar vraag me af of je dit soort dingen ook op een Joomla site kan doen. Wat me leuk lijkt is om een foto te hebben en dan links, rechts of eronder een minikaartje uit googlemaps of virutal earth om te zien waar je bent. Om een GOT -gebruikerssite te 'quoten', (ik hoop dat dit ok is) zoiets als dit.
Is dit mogelijk in Joomla (ik ben zelf niet heel sterk met cms'en, maar wil graag leren :-).
Denk ook dat je het makkelijkst afbent met penlites. Als gewone penlites 14u meegaan, zouden 2800mah of zo het wel wat langer moeten houden.Gutteguttegut schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:18:
[...]
Even terugkomend op mijn post:
klik.
Maar als er maar 1 penlite in gaat lijkt het mij makkelijker een paar penlite's mee te nemen
[ Voor 36% gewijzigd door Fire69 op 01-07-2008 11:27 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq