Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Halve off-topic vraag

Werkt zo'n toestelletje ook in een vliegtuig en is het toegelaten om het te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-10 09:31

RoyBijster

Rocket Scientist

Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 17:16:
Halve off-topic vraag

Werkt zo'n toestelletje ook in een vliegtuig en is het toegelaten om het te gebruiken?
Ligt eraan over wat voor vliegtuig je het hebt.
Heb je het over een klein 2 a 4 propellorvliegtuigje zal je nog wel contact kunnen leggen met je GPS satelliet. Echter, in een groot jumbojet zal het een stuk lastiger worden. Je hebt en heel weinig zicht op satellieten en je hebt nog eens zo'n mooie ronde kooi waar je in zit.
Of het toegestaan is, is een heel andere vraag.

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 22:14
In een Jumbo of 747 als je bij het raam zit werkt prima. iig met mijn ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:18
Yep, deed mijn Adapt indertijd ook heel goed, kon ik gewoon van het taxiën mooi volgen tot ik in Spanje aankwam, da's wel een grappig zicht aan ~900km/u :P
De iBlue heb ik in het vliegtuig nog niet kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe heb je dat gevolgd?

Ik zou de laptop en een Gisteq PhotoTrackr Light DPL700 meenemen, het zou leuk zijn moest ik live kunnen volgen waar we ongeveer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Gewoon met iGO op mijn pda. :)
Als je laptop software hebt die je gps-positie kan tracken, zal dat ook wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:33
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 19:31:
Hoe heb je dat gevolgd?

Ik zou de laptop en een Gisteq PhotoTrackr Light DPL700 meenemen, het zou leuk zijn moest ik live kunnen volgen waar we ongeveer zijn.
Volgens mij is zo'n PhotoTrackr alleen niet te gebruiken als GPS ontvanger zoals de iBlue of QStarz loggers? Of wel? (hij heeft iig geen bluetooth, maar misschien dat het via USB kan)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
de lite kan het inderdaad niet. de "oude" phototrackr kan het wel.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrOetker
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 14:45

DrOetker

Meer dan alleen pizza ;D

Afgelopen dagen heb ik heel veel in dit topic zitten lurken om te kijken ofdat ik m'n HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/T-Mobile MDA Vario/M3000) als datalogger kan gaan gebuiken. De HTC Wizard is namelijk niet erg snel en krachtig.
Eerst heb ik als log-software Tracky geprobeerd alleen dit was een no-go, na een uur liep namelijk m'n telefoon vast en ook als ik gebeld werd. Uiteindelijk ben ik uitgekomen op BeeLineGPS als software voor m'n telefoon in samenwerking met m'n Adapt AD-300 Bluetooth GPS-ontvanger. Hieronder m'n workflow.

1. RAW foto's schieten met m'n Canon 20D
1a. De T-Mobile MDA Vario en Adapt AD-300 Bluetooth GPS-ontvanger gebruiken om te loggen.
1b. In het Programma BeeLineGPS de data loggen met de optie "Record NMEA Log". Op de miniSD-kaart natuurlijk want het hoofdgeheugen van de telefoon is niet zo groot en er wordt elke seonden een entry in het log geschreven ;)
(BeeLineGPS kan ook loggen in *.gpx maar dat ging beduidend minder soepel dan in NMEA.)

2. Met m'n laptop en het programma GPSBabel het logdata-bestand NMEA converteren naar *.gpx en als je wil naar vele andere soorten Ook kan BeeLineGPS NMEA converteren naar *.gpx maar met GPSBabel is het seconden werk ipv vele minuten.

3. Met geosetter de RAW-foto's voorzien van tags.

4. Foto's bewerken

5. Foto's uploaden naar m'n Gallery

"Computer games don't affect kids, I mean if Pac man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flow
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-10 17:51
Magic schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 20:44:
de lite kan het inderdaad niet. de "oude" phototrackr kan het wel.
Is het niet zo dat de lite een beter chipset heeft waardoor die beter is ivm ontvangst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
BlackLightning schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 17:36:
[...]

Is het niet zo dat de lite een beter chipset heeft waardoor die beter is ivm ontvangst?
Dat klopt, de Lite heeft een 52 kanaals ontvanger en de normale een 16 kanaals ontvanger. Alhoewel het praktisch nut daarvan mij een beetje een vraag is, je kunt immers op dit halfrond hooguit 12 sattelieten tegelijk "zien" en momenteel zijn er zelfs maar 31 in de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-10 08:13
Is er vraag naar een review van de GiSTEQ GPS PhotoTrackr DPL700 Photo Locator ?

Afbeeldingslocatie: http://i9.ebayimg.com/01/i/000/ca/fe/0075_1.JPG

Ik heb hem gisteren ontvangen, en werkt perfect. Kan e.v.t. wel wat schrijven voor jullie, het eerste gedeelte tenminste. Het 2e komt als ik terug kom van mijn vakantie in Italie halverwege Juni ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-10 09:31

RoyBijster

Rocket Scientist

Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 19:31:
Hoe heb je dat gevolgd?

Ik weet niet waar je naar toe gaat, maar de lange afstandslijnen waar ik in heb gezeten hadden een display in de hoofdstuk van de stoel voor je. Daar kon je beschikbare tv kanalen bekijken, of zodra je boven de oceaan zit enkel nog naar het informatiekanaal uit het vliegtuig: een kaart van europa/VS/wereld met daarop een vliegtuigje getekend en algemene vluchtgegevens als hoogte en snelheid :)

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 06:14
Hoe is de stand wat Mac software betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Jeroenz18 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 09:00:
Is er vraag naar een review van de GiSTEQ GPS PhotoTrackr DPL700 Photo Locator ?

[afbeelding]

Ik heb hem gisteren ontvangen, en werkt perfect. Kan e.v.t. wel wat schrijven voor jullie, het eerste gedeelte tenminste. Het 2e komt als ik terug kom van mijn vakantie in Italie halverwege Juni ...
Misschien wel handig als meerdere mensen een review schijven van hun GPS ontvanger. Kunnen we dat in de openingspost laten zetten.
Doe ik later even een stuk over mijn Garmin eTrex. Iets over aansluiting, aantal kanalen, soort accu/batterij, bijgeleverde software, opslagcappaciteit, etc

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Slecht, ikzelf ben na de aanschaf van m'n phototrackr lite overgestapt op Mac en de phototrackr is het enige waarom ik nog bootcamp gebruik. Ik maak een gpx bestandje in de software, waarna ik reboot en in houdahgeo de gegevens verwerk in mijn foto's.

Softwareondersteuning is bar slecht, het apparaatje zelf doet precies wat het moet doen, daar is dus niks mis mee. Ze zeggen al maanden bezig te zijn met een mac versie, maar er gebeurt maar heel weinig. Op hun forums geven ze alleen antwoord op verkoop vragen, zelden op softwarevragen. Ook de software-activatie zit erg knullig in elkaar en lockt betalende gebruikers uit na een simpele hardware-upgrade, waarna er vanuit gisteq vervolgens niks mee gedaan wordt.

Achteraf gezien kan ik de phototrackr niet aanraden, de hardware is prima, maar de software laat zoveel steken vallen. (hoewel ik er zelf afgezien van een "occasional" crashje weinig problemen mee heb, aangezien ik alleen maar een exportje maak).

Ik heb mijn hoop gevestigd op de open-source community. de BT747 software kan sinds de laatste beta met wat kunst en vliegwerk de phototrackr uitlezen en een gpx bestandje genereren, maar dit is verre van gebruiksvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10 21:47
lowfi schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 09:07:
Hoe is de stand wat Mac software betreft?
Ik heb afgelopen weekend de PhotoTrackr DPL 700 (volgens mij ook wel Lite genoemd) gekregen. De officiele software is windows only, en ik was (negatief) verrast toen ik merkte dat hij onder VMWare Fusion niet werkt (iets met een bug in de manier waarop de USB-poorten worden doorgemapt naar de virtual machine of iets dergelijks). Er is een third party linux-tooltje om het uit te lezen (de link heb ik even niet bij de hand maar kan ik opzoeken), maar dat werkt niet out-of-the-box op de mac, en ik had geen zin om het uit te zoeken.

Er staat wel op de gisteq site:
We are working hard on the MAC version and trying to release it as soon as we can. Thank for your patience.
, maar dat berichtje dateert ook alweer van juni 2007.... (Ook) ik wacht in spanning af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flow
Misschien is het ook een idee om op een kaartje de route aan te geven die je volgens de gps gelopen/gereden enz hebt en eventueel welke route je echt afgelegd hebt. Bij de gps tracker van sony zag de route er nogal vreemd uit. Zie hier het artikel met hier het bewuste plaatje uit het artikel. Wie niet de hele tekst wil lezen, de volgende kleuren horen bij de verschillende routes:
GiSTEQ CD111 - 15s - yellow / GiSTEQ DPL700 - 15s - white / Sony GPS-CS1 - 15s - orange / Qstarz BT-Q1000 - 10s - magenta
(de aangegeven tijden zijn de sec die tussen de verschillende meetpunten zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
ajhaverkamp schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 09:57:
[...]

Misschien wel handig als meerdere mensen een review schijven van hun GPS ontvanger. Kunnen we dat in de openingspost laten zetten.
Doe ik later even een stuk over mijn Garmin eTrex. Iets over aansluiting, aantal kanalen, soort accu/batterij, bijgeleverde software, opslagcappaciteit, etc
Idd wel een leuk idee, als iemand een templateje kan maken, maak ik ook wel een review (ben zelf niet zo goed in opmaak en zo :P)
Kan wel zeggen dat ik van mijn iBlue aangenaam verrast was qua batterij, had hem 's middags voor de trouw van mijn zus aangezet, en na het feesten tot in de vroege uurtjes vergeten uit te zetten.
Toen ik hem 's avonds wou opladen, zag ik dat hij nog steeds aan het loggen was :+
Meer dan 24u dus! _o_
Magic schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:05:
[...]
Ik heb mijn hoop gevestigd op de open-source community. de BT747 software kan sinds de laatste beta met wat kunst en vliegwerk de phototrackr uitlezen en een gpx bestandje genereren, maar dit is verre van gebruiksvriendelijk.
Ik gebruik enkel BT747 om mijn log uit te lezen en naar gpx om te zetten, helemaal niks mis mee.
Het ziet er niet uit, maar om nou te zeggen dat het niet gebruiksvriendelijk is?
Juiste poort kiezen, openen, get log, gpx et voila, finito. :)
BlackLightning schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 20:15:
Misschien is het ook een idee om op een kaartje de route aan te geven die je volgens de gps gelopen/gereden enz hebt en eventueel welke route je echt afgelegd hebt. Bij de gps tracker van sony zag de route er nogal vreemd uit. Zie hier het artikel met hier het bewuste plaatje uit het artikel. Wie niet de hele tekst wil lezen, de volgende kleuren horen bij de verschillende routes:
GiSTEQ CD111 - 15s - yellow / GiSTEQ DPL700 - 15s - white / Sony GPS-CS1 - 15s - orange / Qstarz BT-Q1000 - 10s - magenta
(de aangegeven tijden zijn de sec die tussen de verschillende meetpunten zitten)
Het hangt er ook allemaal vanaf waar je je ontvanger steekt.
Heb met de mijne een week in Frankrijk rondgelopen/reden in mijn broekzak, daar zat soms een uitschieter tussen.
Met de trouw van mijn zus zat hij in mijn Slingshot vanboven. Mee gereden in een bus, en binnen in de feestzaal, allemaal perfecte tracks! _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Review van Garmin eTrex Euro:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ajh/eTrex.jpg
Fotobron

Hoewel deze GPS ontvanger ontworpen is voor outdoorsporten zoals bergwandelingen, is hij prima te gebruiken als GPS logger. De functionaliteit voor het volgen van een uitgestippelde route of het terugvinden van de afgelegde weg laat ik buiten beschouwing.

Afmetingen: 11,2 x 5,1 x3,0 cm
Gewicht: 150 gram (inclusief batterijen)
Spanningsvoorziening: 2x AA batterij, oplaadbare batterijen zijn geen probleem
Accuduur: +- 22 uur, echter meer bij grotere capaciteit van batterijen (ik gebruik 2700 mAh)
Aantal GPS kanalen: 12
GPS nauwkeurigheid: < 15 meter (dmv WAAS kan dit zo'n 3 meter zijn)
Waterbestendig: Ja, 1 meter onder water voor 30 minuten
Tracks: automatische log 10.000 punten, 10 opgeslagen routes van elk 750 punten
Scherm: 4 grijsniveau's, 64x128 pixels met achtergrondverlichting
Aansluiting: 4 pins seriële aansluiting, oa via optionele kabel aan te sluiten op RS-232 seriële poort op PC of via optionele kabel aan te sluiten op de 12 Volt aansluiting in de auto voor stroomvoorziening
Software: niets bijgeleverd, compatible met oa easyGPS, tevens is de optionele Garmin Mapsource software handig voor het bewerken van de GPS data of voor het uitzetten van een route
Prijs: +- € 100 (de seriële kabel en de 12 Volt kabel kosten +- € 25 per stuk)
Leverancier website: USA & NL

Opmerkingen: volgens de NL website is hij niet meer leverbaar, echter heeft Garmin veel soortgelijke modellen waarbij bovenstaand moder het meest eenvoudige is/was.

Mijn ervaringen zijn tot nu vooral positief. Hij gaat mee bij uitstapjes en tevens is hij in 2007 een maand lang meegeweest naar de USA. Aansluiten op een 12 Volt aansluiting van de auto en gewoon op het dashboard laten liggen. Of mee achterin de camerarugzak. Na een hele dag loggen is het geheugen nog lang niet vol (denk aan 60%, 45% (nieuwe test gedaan)). Enkel het overhalen van de log duurt na een hele dag een paar minuten omdat dit met 9600 baud gebeurt. Elke avond even de log overhalen naar de PC en de batterijen opladen zorgt ervoor dat je de volgende dag niet voor onaangename verrassingen komt te staan. Omdat de Garmin Mapsource software met kaarten werkt is het heel eenvoudig om "verkeerde" punten uit de log te verwijderen. Als de ontvangst langere tijd heel slecht is, wil de ontvanger heel soms het spoor kwijtraken en denken dat je opens 100 km's verderop geweest bent voor een aantal minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Heeft zo'n ding (Garmin eTrex Euro) nou naast een GPS-ontvanger ook iets van een kompas?

Ik vind GPS alleen, zéker te voet, behoorlijk waardeloos om richting te bepalen? Je moet best een tijdje in een rechte lijn lopen voordat je een fatsoenlijke richtingsindicatie hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:43
Xander schreef op maandag 26 mei 2008 @ 19:40:
Heeft zo'n ding (Garmin eTrex Euro) nou naast een GPS-ontvanger ook iets van een kompas?

Ik vind GPS alleen, zéker te voet, behoorlijk waardeloos om richting te bepalen? Je moet best een tijdje in een rechte lijn lopen voordat je een fatsoenlijke richtingsindicatie hebt...
En dat geldt ook voor je kompas dan. Het is een elektronisch kompas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Xander schreef op maandag 26 mei 2008 @ 19:40:

Nee, de Euro niet. Duurdere uitvoeringen hebben het wel. Maar aangezien ik hem enkel voor loggen gebruik kan het mij niet boeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
maartend schreef op maandag 26 mei 2008 @ 20:12:
[...]

En dat geldt ook voor je kompas dan. Het is een elektronisch kompas.
Ik bedoelde dus: Heeft zo'n ding ter ondersteuning van het GPS-signaal nog een magnetisch kompas ingebouwd. ;) Lijkt me nuttig, bij apparaatjes die voor wandelaars gemaakt worden. Dat een elektronisch getekend kompas gebaseerd op een GPS-signaal niet nauwekeuriger is dan het GPS-signaal snap ik ook. :+

Maargoed, deze kennelijk niet dus. Weet ik dat ook weer. :P

[ Voor 12% gewijzigd door Xander op 26-05-2008 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Review van I-Blue 747 51 kanaals Bluetooth GPS data logger:

Afbeeldingslocatie: http://star-navigation.nl/images/gps_iblue747_b.jpg

Stukje marketing:
Deze zeer hoogwaardige GPS receiver is uitgerust met de allernieuwste MTK 51 Channel Chipset technologie. Deze krachtige en uiterst gevoelige chipset (-158dBm) presteert beter dan de welbekende SiRFstar III Chipset maar verbruikt ten opzichte van SiRF III slechts 50% aan energie (42mA). Ook in moeilijke omstandigheden (bewolking/bomen/gebouwen/bergen) staat deze GPS receiver garant voor zeer stabiele satelliet ontvangst. Ook binnenshuis kan vaak al een verbinding met voldoende satellieten (Fix) om een positie te bepalen, tot stand gebracht worden. De I-Blue 747 ondersteunt DGPS (RTCM protocol, WAAS, EGNOS, MSAS) voor grote nauwkeurigheid tot 2,5m.
Specs:
* Uitgerust met de MTK chipset high sensitivity tot -158dBm Dual mode voor zowel navivatie als route opslag / data logger.
* Met 32Mb intern geheugen voor opslag van 200.000 way points
* Eenvovudige drukknop voor handmatige opslag 'point of interest'
* Eenvoudige instelling van oplsag frequentie / interval van tijd, positie en snelheid.
* De opgenomen data / route kan worden afgespeld als route in Google Earth.
* Afmetingen LxBxH: 72,2 x 46,5 x 20mm
* Toepassingen: Personal/Portable Navigatie (PDA, Pocket PC, Laptop, etc.)
* Tot 25 uur operationele tijd voor GPS navigatie
* 51 kanaals all-in-view tracking voor snelle acquisition en reacquisition
* Zeer snelle Positie Fix: Cold start 39s, Warme start 37s,Hot start<3s
* Voertuig tracking & Locatie services
* Smart power control - Auto On-Off functionaliteit
* Compatible met Bluetooth Serial Port Profile (SPP) 10m draadloos bereik
Prijs: +- € 60

Hoewel ik hem nog niet zolang heb (maand of 3, 4) ben ik er tot hier toe heel positief over.
Hij is heel gevoelig, kan gewoon in de cameratas of in het handschoenenkastje in de auto, met nog steeds 7 tot 9 sat(t)el(l)ieten :P
Zoals hierboven gezegd haalt hij de opgegeven 25u dus makkelijk.
Bij het gewoon navigeren is de auto standby/wake-up heel handig.

De aansluiting is gewoon usb, deze dient voor het laden, maar ook voor afhalen van de log.
Dit kan trouwens ook via BT, dus superhandig via BT747 en je PDA (let wel, enkel met nieuwere versies, of een hardwaremod met de eerste versies)!

Ivm het geheugen: de eerste versies hadden 2MB geheugen, de ni euwere hebben 4MB.
Daarmee kan je dus een hoop loggen. De mijne stond voor ik naar Frankrijk vertrok op 30%, heb daar elke dag van ~10u tot ~22u gelogged en er kwam telkens maar 10% bij. :)
(het hangt ook af van wat je hem laat loggen en aan welke frequentie, dit is allemaal perfect in te stellen met BT747!

Ophalen van de log duurt naar het einde toe een paar minuten, maar BT747 kan dit incrementeel, dus enkel het nieuwere stuk wordt afgehaald.

De bijgeleverde software stelt niet veel voor, er zit enkel een progje bij om het log binnen te halen (wat erg slecht werkt) en een track naar Google Earth om te zetten.

Als bij al geef ik hem toch een dikke 9/10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Fire69 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:29:
Review van I-Blue 747 51 kanaals Bluetooth GPS data logger:
Zit er een accu in? Of bv een AAA batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-10 16:59
ajhaverkamp schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 08:35:
[...]

Zit er een accu in? Of bv een AAA batterij?
Een accu.

Ben het helemaal eens met de review van hierboven!
Vorige week naar Londen geweest, de hele week laten loggen op een freq van 2 sec, van 7 tot 22 uur. Het geheugen zat voor 80 % vol!

Ik kreeg zelfs in een rijdende bus (100 km/h) binnen een minuut een fix.

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Nolani schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 08:53:
[...]
Ben het helemaal eens met de review van hierboven!
Vorige week naar Londen geweest, de hele week laten loggen op een freq van 2 sec, van 7 tot 22 uur. Het geheugen zat voor 80 % vol!
7 dagen x 15 uur per dag x 1800 punten per uur == 189000 punten. Volgens mij geven ze 200000 op? Klopt wel dan. :)
Ik kreeg zelfs in een rijdende bus (100 km/h) binnen een minuut een fix.
Juist in rijdende voertuigen voelt GPS-apparatuur zich goed thuis. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
Xander schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 09:41:
[...]

Ook wanneer hij een hele nacht heeft uitgestaan, en ik hem pas weer in de rijdende bus aan zet en weer in m'n tas drop?

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-10 22:05
Blijkbaar wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Xander schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 09:41:
[...]

Ja, maar om een fix te krijgen werkt het het snelste als dit stilstaand gebeurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Fire69 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 14:25:
[...]

Ja, maar om een fix te krijgen werkt het het snelste als dit stilstaand gebeurt :)
Dat heb ik toch anders ervaren. :)

Onze allereerste tomtom had er best een tijdje voor nodig om een fix te krijgen. Zéker als je rustig stond te wachten op ontvangst, daar kon je een paar minuten voor uittrekken. Als je gewoon wegreed had ie het binnen 30s voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMOD AGL3080 Mac-compatible driverless GPS logger review

Sony GPS-CS1 datalogger with photo geocoding review

great overview of geocoding photos on a Mac artikel

GPS logger comparison chart

nog een spreadsheet

List of all reviews

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2008 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nou, da's een mooie lijst :P

(alleen snap ik niet wat die picture frames erbij doen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
  • Laatst online: 09-10 13:36
eth0 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 20:32:
Wie kan mij een goede .gpx editor aanraden? Ik ben diverse aan het proberen, maar die willen niet echt werken...
Zag deze vraag staan en heb eigenlijk hetzelfde. Iemand die een goede gpx editor kent?

Eigenlijk wil ik gewoon alle waypoints met lijnen op een map zien. Een waypoint kunnen aan klikken en deze dan verwijderen en dat het vorige en volgende punt dan wordt verbonden. (Dat laatste zal wel automatisch gaan als je er bijv een kml van genereerd)
Als je een waypoint nog kan verslepen zou het helemaal super zijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 06-10 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Zal voor de vakantie eens op zoek naar een goede GPS logger. Niks leukers dan achteraf de route van je jeepsafari te kunnen bekijken.en de foto's te kunnen linken aan de locatie.

Die logger, bijvoorbeeld de 'I-Blue 747 51 kanaals Bluetooth GPS data logger' waar Fire69 een review van gemaakt heeft, kan ik die gewoon in m'n vriendin haar tasje proppen na een fix? Heb geen idee hoe dat is tussen de bomen enzo.

Neem aan dat hij bij het opstarten wel even moet zoeken naar de sattelieten net als de TomTom zegmaar.

Ben in ieder geval benieuwd, zal eens wat reviews doorlezen en op eBay sneupen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Dennahz op 01-06-2008 09:52 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Yep, dat gaat gewoon. Tijdens mijn weekje in Frankrijk gewoon de ganse dag in mijn broekzak gestoken. Werkte in de auto zonder problemen. Af en toe zat er een uitschieter tussen, maar niks waar je last van hebt.
Moest, zoals hierboven al gemeld, een goeie gpx-editor gevonden worden, kan je die punten er gewoon tussenuit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
Fire69 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 22:44:
Moest, zoals hierboven al gemeld, een goeie gpx-editor gevonden worden, kan je die punten er gewoon tussenuit halen.
Begrijp ik hieruit dat je er eentje gevonden hebt? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-10 07:49

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Er is een online gpx editor. Voor de relatief kleine aanpassingen zal het wel aardig kunnen werken, maar om honderden/duizenden aanpassing via die weg te moeten doen......
Standalone software lijkt erg schaars.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Gremen schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:27:
[...]

Begrijp ik hieruit dat je er eentje gevonden hebt? O-)
Terug naar je cursus begrijpend lezen jij! :N
Er staat toch "Moest er een gevonden worden...." als in "Nee, ik heb er geen gevonden".
Zo duidelijker? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
Fire69 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 13:29:
[...]

Terug naar je cursus begrijpend lezen jij! :N
Er staat toch "Moest er een gevonden worden...." als in "Nee, ik heb er geen gevonden".
Zo duidelijker? :P
:')
'Moest' vind ik geen normale taal hoor. Je kon ook bedoelen: Er moest (alleen nog) een goeie gpx-editor gevonden worden....
Dan suggereert het of je dat al gedaan hebt en er dus een gevonden hebt :+
Maar goed, weer duidelijk nu ;)
BlaTieBla schreef op maandag 02 juni 2008 @ 12:50:
Er is een online gpx editor. Voor de relatief kleine aanpassingen zal het wel aardig kunnen werken, maar om honderden/duizenden aanpassing via die weg te moeten doen......
Standalone software lijkt erg schaars.
Thanx, zal vanavond eens kijken of het hiermee lukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Gremen schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:15:
[...]

:')
'Moest' vind ik geen normale taal hoor. Je kon ook bedoelen: Er moest (alleen nog) een goeie gpx-editor gevonden worden....
Dan suggereert het of je dat al gedaan hebt en er dus een gevonden hebt :+
Maar goed, weer duidelijk nu ;)
Gevalletje Nederlander <> Vlaming vrees ik hier :P
[...]

Thanx, zal vanavond eens kijken of het hiermee lukt :)
Net even gechecked met een gpx, ging grafisch niet bepaald vlot. Er ontbraken stukken kaart (wel Ubuntu/Firefox, misschien iemand testen Win/IE? ) Het deleten van waypoints ging wel vlot. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gremen schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 10:53:
[...]

Zag deze vraag staan en heb eigenlijk hetzelfde. Iemand die een goede gpx editor kent?

Eigenlijk wil ik gewoon alle waypoints met lijnen op een map zien. Een waypoint kunnen aan klikken en deze dan verwijderen en dat het vorige en volgende punt dan wordt verbonden. (Dat laatste zal wel automatisch gaan als je er bijv een kml van genereerd)
Als je een waypoint nog kan verslepen zou het helemaal super zijn! :)
GPX Editor 0.0.61 http://www.knackes.com/blog/index.php?2008/04/19/177-gpx-editor-0052
Grafische gpx editor, rudimenteel maar werkt. Site is in frans maar software in engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Ik sta eigenlijk op het punt die I-Blue 747' aan te schaffen voor we op vakantie gaan naar Griekenland, maar ben toch niet helemaal overtuigd.

Als ik elke dag log, heb ik dan genoeg ruimte voor 8 dagen zonder dat ik de gegevens er af haal? Of moet dit elke avond wel even? Wil n.l. ook in het vliegtuig loggen als dit wat mogelijk is, lijkt me erg leuk om te zien waar je langs gevlogen hebt. :) (leuke optie zou zijn deze route exact naspelen in FS2008 :)).

Kan ik deze logger ook gebruiken als BT GPS ontvanger voor software op m'n GSM / laptop? Je kan neem ik aan wel instellen hoevaak hij moet loggen? Om de x aantal seconden etc etc.

Wellicht wat UTFS vragen, maar zo heeft de rest er ook nog wat aan. :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
Dennahz schreef op zondag 08 juni 2008 @ 16:34:

Als ik elke dag log, heb ik dan genoeg ruimte voor 8 dagen zonder dat ik de gegevens er af haal? Of moet dit elke avond wel even?

Kan ik deze logger ook gebruiken als BT GPS ontvanger voor software op m'n GSM / laptop? Je kan neem ik aan wel instellen hoevaak hij moet loggen?
Ik denk dat 8 dagen iets te veel is. 4 dagen loggen, dan leeg gooien en dan weer 4 dagen moet lukken.

In het vliegtuig live zien hoe snel je vliegt moet kunnen denk ik.

Ik gebruik hem ook als gewone bt muis (met of zonder log-functie aan), werkt perfect!

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Dannr schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:05:
[...]

Ik heb afgelopen weekend de PhotoTrackr DPL 700 (volgens mij ook wel Lite genoemd) gekregen. [...]
Er is een third party linux-tooltje om het uit te lezen (de link heb ik even niet bij de hand maar kan ik opzoeken), maar dat werkt niet out-of-the-box op de mac, en ik had geen zin om het uit te zoeken.
Ik heb even gezocht naar het linux tooltje. Het wordt nog steeds onderhouden en bestaat uit twee perl scripts: http://www.schimmelnetz.de/projekte/iTU4l/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Nolani schreef op zondag 08 juni 2008 @ 16:49:
[...]

Ik denk dat 8 dagen iets te veel is. 4 dagen loggen, dan leeg gooien en dan weer 4 dagen moet lukken.

In het vliegtuig live zien hoe snel je vliegt moet kunnen denk ik.

Ik gebruik hem ook als gewonbe bt muis (met of zonder log-functie aan), werkt perfect!
Hm, dat wordt de laptop dus meenemen op vakantie. Nouja, dat is ook niet zo'n groot probleem. Kan ik gewoon elke dag opnieuw beginnen met een lege log. :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
Dennahz schreef op zondag 08 juni 2008 @ 16:52:
[...]

Hm, dat wordt de laptop dus meenemen op vakantie. Nouja, dat is ook niet zo'n groot probleem. Kan ik gewoon elke dag opnieuw beginnen met een lege log. :)
Als je dan toch tijd hebt ja, anders kun je de logs ook wel achteraf scheiden met een editor.

Overigens is de log interval in te stellen van 1 sec t/m oneindig groot.

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
De frequentie is idd in te vallen. Als je eens in de 5 sec loggen voldoende vindt moet 8 dagen met gemak lukken. Langer ook wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
Zelfs met 3 sec loggen heb je 166 uur logtijd

( (200000/(3600/loginterval)) )

Dat moet voldoende zijn voor 8 dagen met 8 uur niet loggen (slaaptijd)

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Elke seconde lijkt mij nutteloos. Misschien in het vliegtuig wel leuk om zo de gemiddelde snelheid exact uit te kunnen rekenen, maar verder? Het is vooral leuk om tijdens een jeepsafari of jungletocht te kunnen loggen waar je exact geweest bent en dit te kunnen kopellen aan je foto's / video's (laatste handmatig, maar toch leuk voor de vakantiefilm om er een kaartje bij te doen als overlay met je route).

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
Dat koppelen aan foto's is mij nog niet gelukt.
Ik heb nog geen programma kunnen vinden die je exif sync met een .csv of .kml bestand.

Iemand een idee?

[ Voor 6% gewijzigd door Nolani op 08-06-2008 18:42 ]

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
GeoSetter en GPicSync lusten geen .csv's of .kml's volgens mij. Jij hebt toch zo'n iBlue? Daar kun je toch gps / nmea files uitplukken? Die zijn wat gebruikelijker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

TYRE kan volgens mij gewoon van KML/KMZ naar GPX. Daarna kun je de eerder genoemde applicaties zoals die van Google gebruiken. Ik gebruik TYRE om van GPX naar KML/KMZ te gaan, ik ga ervan uit dat het ook andersom kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
*.nma kan wel inderdaad.

Edit: Net even Tyre geprobeerd, het lijkt te werken.... opgeslagen als een .gpx bestand.

[ Voor 65% gewijzigd door Nolani op 08-06-2008 19:20 ]

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Kan 1 ding niet gelijk vinden over die iBlue-747 en dat is of je de hoogte waarop je bent ook kunt opslaan. Zie wel bij de specs staan:
Altitude Maximum 18,000m
Maar weet niet of je dat dan kan opslaan? :) Hoe start je dat loggen eigenlijk. Moet je hem 1x instellen voor je vertrekt (interval etc?) en hem daarna activeren voor loggen? Of gaat dit met 1 druk op de knop? Of moet ik gewoon de handleiding lezen als ik hem gekocht heb en niet zo zeuren ;)

Ben altijd nogal voorzichtig met aanschaffen van zulk spul. :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
Als dat er staat, kan je het volgens mij ook gewoon opslaan.

In de software kan je de log interval instellen. Deze interval blijft actief tot dat je weer een andere insteld. Verder is het gewoon de schuif op 'log' zetten, wachten op een fix, en in je tas ermee en gaan.

p.s. Als je de handleiding(pdf)/meer info wilt moet je me maar ff mailen.

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dennahz schreef op zondag 08 juni 2008 @ 16:34:
Ik sta eigenlijk op het punt die I-Blue 747' aan te schaffen voor we op vakantie gaan naar Griekenland, maar ben toch niet helemaal overtuigd.

Als ik elke dag log, heb ik dan genoeg ruimte voor 8 dagen zonder dat ik de gegevens er af haal? Of moet dit elke avond wel even? Wil n.l. ook in het vliegtuig loggen als dit wat mogelijk is, lijkt me erg leuk om te zien waar je langs gevlogen hebt. :) (leuke optie zou zijn deze route exact naspelen in FS2008 :)).

Kan ik deze logger ook gebruiken als BT GPS ontvanger voor software op m'n GSM / laptop? Je kan neem ik aan wel instellen hoevaak hij moet loggen? Om de x aantal seconden etc etc.

Wellicht wat UTFS vragen, maar zo heeft de rest er ook nog wat aan. :)
Je moet zien welke versie je hebt, de nieuwere zijn 4MB. Dagelijks 12u loggen nam bij mij 10% per dag.

Vliegtuig zou perfect moeten gaan, dat deed mijn oudere Adapt al goed.

BT GPS werkt ook perfect.
Dennahz schreef op zondag 08 juni 2008 @ 20:56:
Kan 1 ding niet gelijk vinden over die iBlue-747 en dat is of je de hoogte waarop je bent ook kunt opslaan. Zie wel bij de specs staan:

[...]

Maar weet niet of je dat dan kan opslaan? :) Hoe start je dat loggen eigenlijk. Moet je hem 1x instellen voor je vertrekt (interval etc?) en hem daarna activeren voor loggen? Of gaat dit met 1 druk op de knop? Of moet ik gewoon de handleiding lezen als ik hem gekocht heb en niet zo zeuren ;)

Ben altijd nogal voorzichtig met aanschaffen van zulk spul. :)
Heb het nog niet in het vliegtuig kunnen testen, maar op de grond zit hij er bij mij wel vaak serieus naast.
Sta je aan de zee, geeft hij aan dat je +30m zit. En 2sec later is het maar 10 meer, dan plots 40 :P

Standaard staat hij op loggen elke 5sec, dacht ik.
Om te loggen zet je het schuifknopje op Log, als je enkel wil navigeren, zet je hem op Nav.
Waarom maken ze het zo ingewikkeld hé? :+

En ja, RTFM!!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Hij zit er vaak naast? Hm, dat lijkt mij toch niet zo goed dan. Of heb je hem ergens onderin je tas gepropt met tig dingen er boven op ? Het lijkt mij dat zo'n apparaat wel vrij nauwkeurig zou moeten zijn.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Let wel, hij zit er naast qua hoogte, de positie is steeds perfect! De hoogte deed mijn Adapt AD-500 ook verkeerd, en daar zat een Sirf III in. Het lijkt dus een meer voorkomend probleem.
Heb er nog niet echt achter gezocht, mij interesseert het zo niet.
Je kan wel een hele hoop extra sat-info laten loggen, misschien dat het daarmee beter is (maar dan vermindert je opslag-capaciteit natuurlijk wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Ah ok, bedankt voor je extra uitleg. Ik ga hem bestellen!

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-10 09:57

pcprutser

No message

Stel dat ik de iBlue-747 koop, kan ik hem dan ook uitlezen met mijn Creative Zen Vision: M? Daar zit namelijk een USB-host functie op, om data van bv een foto-camera af te halen.
Mij lijkt het wel, aangezien je de data later via de mp3-speler weer op je pc mikt, maar ik kan het maar beter even vragen dan na een paar dagen op vakantie te zitten met een volle logger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nope, gaat niet lukken. Die host-functie werkt enkel met apparaten die MSD (mass storage device) doen, en dat doet de iBlue niet.
Je moet met speciale software een bin-file binnenhalen, dat gaat je Zen zeker niet kunnen.
Als je een pda hebt met BT, kan het wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-10 09:57

pcprutser

No message

Das jammer! is er een logger die het wel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-10 16:13
Lezen is ook een vak. :)
Ik zie het antwoord van mijn vraag net staan.

[ Voor 83% gewijzigd door B___MAN op 10-06-2008 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Dennahz schreef op maandag 09 juni 2008 @ 15:09:
Ah ok, bedankt voor je extra uitleg. Ik ga hem bestellen!
Hij is binnen ! :D

Zal hem op weg naar huis even op "log" zetten en kijken wat het resultaat is :Y) Ik zal jullie mijn bevindingen laten weten. :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Eerste testje:

http://maps.live.com/?v=2...&cid=995244075C1F72B7!390

Gewoon apparaat in m'n tas gedumpt en gaan fietsen. Hij gaat wel dwars door huizen heen etc, maar dat kan komen omdat de kaart niet 100% goed is en ik de GPS in m'n tas gedumpt had zodat hij niet volledig bereik had. Voor een eerste testje is het best goed, zal morgen nog eens beter testen! :)

Nu weten jullie wel gelijk waar ik woon en werk :+

[ Voor 7% gewijzigd door Dennahz op 11-06-2008 22:22 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
OMG, een West-Flut! :X
:+

Tja, dat hij soms door huizen gaat ligt ook aan de onnauwkeurigheid van het GPS-systeem natuurlijk.
Er zitten geen uitschieters in je route,maw je ontvangst was gewoon goed, dus ik denk dat je niet veel nauwkeuriger dan dit zal geraken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-10 11:30

carnager

AmsterdamVideo

Heb sinds gistermiddag de GlobalSat BT-338 binnen.
Dit is een bluetooth GPS receiver, heeft geen log-functie.
review...

Via de Nokia Location Tagger laat ik deze,
op mijn N73, de genomen foto's direkt voorzien van
geografische data in de Exif.

Enige dat dan nog overblijft is het uploaden van de foto's
naar een site als Flickr, die zelf de geografische data
weer uit de Exif leest.
Super-eenvoudig en het werkt uitstekend!

NB, leuk detail, de BT-338 weet, al zij het met enige moeite,
zelfs een fix te krijgen (die goed is!) op de begane grond van
een gebouw van 4 verdiepingen, vrijwel in het midden met
geen zicht naar buiten, op een plek waar bijvoorbeeld UMTS
signaal niet doordringt. Geweldige gevoeligheid!

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Fire69 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 22:33:
OMG, een West-Flut! :X
:+

Tja, dat hij soms door huizen gaat ligt ook aan de onnauwkeurigheid van het GPS-systeem natuurlijk.
Er zitten geen uitschieters in je route,maw je ontvangst was gewoon goed, dus ik denk dat je niet veel nauwkeuriger dan dit zal geraken. :)
Ik fietste natuurlijk wel op het fietspad, en in die schuin van boven weergave zit dat fietspad achter de huizen, dus daar kan het ook aan liggen. Natuurlijk logte ik nu elke 5 seconden, dus bij een snelle bocht logt hij misschien een meter voor en een paar meter na die bocht en ziet hij dat niet precies.

Ik heb hem nu ingesteld op 1sec, dus ben benieuwd naar het resultaat vanavond. :)
carnager schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 03:56:

NB, leuk detail, de BT-338 weet, al zij het met enige moeite,
zelfs een fix te krijgen (die goed is!) op de begane grond van
een gebouw van 4 verdiepingen, vrijwel in het midden met
geen zicht naar buiten, op een plek waar bijvoorbeeld UMTS
signaal niet doordringt. Geweldige gevoeligheid!
Dat is inderdaad knap! Ik weet niet hoe het is met mijn logger, maar binnen krijgt hij wel gewoon een fix. Nu weet ik niet hoe dat is ergens midden in het gebouw, zal dat ook eens testen. :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:47

Gutteguttegut

CEO of TFD

carnager schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 03:56:
Via de Nokia Location Tagger laat ik deze,
op mijn N73, de genomen foto's direkt voorzien van
geografische data in de Exif.
Heeft deze ook een log functie?

Ik zoek namelijk een programmatje voor mn Nokia E65 (Symbian S60 v3.0) welke alleen mn tracks logt en de mogelijkheid geeft om te exporteren naar een .gpx bestand.

[ Voor 7% gewijzigd door Gutteguttegut op 12-06-2008 09:15 ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dennahz schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 08:28:
[...]

Ik fietste natuurlijk wel op het fietspad, en in die schuin van boven weergave zit dat fietspad achter de huizen, dus daar kan het ook aan liggen. Natuurlijk logte ik nu elke 5 seconden, dus bij een snelle bocht logt hij misschien een meter voor en een paar meter na die bocht en ziet hij dat niet precies.

Ik heb hem nu ingesteld op 1sec, dus ben benieuwd naar het resultaat vanavond. :)

[...]
Dat zal inderdaad wel een verschil maken denk ik.
Het hangt natuurlijk allemaal af van waarom je logt.
Voor foto's lijkt me elke 5 sec wel genoeg. Je mag ook niet vergeten dat de tijd die je kan loggen direct 5x minder wordt!
Dat is inderdaad knap! Ik weet niet hoe het is met mijn logger, maar binnen krijgt hij wel gewoon een fix. Nu weet ik niet hoe dat is ergens midden in het gebouw, zal dat ook eens testen. :)
Op mijn werk lukt het in het gebouw niet, maar ik zit natuurlijk ook wel in de kelder. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Gutteguttegut schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:13:
[...]
Heeft deze ook een log functie?

Ik zoek namelijk een programmatje voor mn Nokia E65 (Symbian S60 v3.0) welke alleen mn tracks logt en de mogelijkheid geeft om te exporteren naar een .gpx bestand.
De Location Tagger is dan niet hetgeen waar jij naar op zoek bent.
Maar: wellicht kun je hier wèl wat mee:

Nokia Sports Tracker - is a GPS based activity tracker that runs on S60 smartphones. Information such as speed, distance and time are automatically stored to your training diary. To be able to use application for real, you need Nokia S60 3.0 or 3.1 phone with Bluetooth GPS device or Nokia S60 3.0 or 3.1 phone with integrated GPS.

Zelf gebruik ik 'm niet en heb 'm niet geinstalleerd staan, maar die tool schijnt logjes aan te maken en als hij al niet rechtstreeks een GPX-file maakt, is hier vast wel een conversietooltje voor of voor te maken...

Meer programma's staan gelist op de (eerder in dit topic ook al genoemde) site
http://www.maps-gps-info.com/fgpfw.html

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

carnager schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 19:52:
[...]De Location Tagger is dan niet hetgeen waar jij naar op zoek bent.

Nokia Sports Tracker - is a GPS based activity tracker that runs on S60 smartphones. Information such as speed, distance and time are automatically stored to your training diary. To be able to use application for real, you need Nokia S60 3.0 or 3.1 phone with Bluetooth GPS device or Nokia S60 3.0 or 3.1 phone with integrated GPS.

Zelf gebruik ik 'm niet en heb 'm niet geinstalleerd staan, maar die tool schijnt logjes aan te maken en als hij al niet rechtstreeks een GPX-file maakt, is hier vast wel een conversietooltje voor of voor te maken...

Ik had SportsTracker ondertussen gevonden en het werkt super.
Je kunt naar de volgende formaten exporteren:
Google Earth
GPX
XML
CSV
Mn eerste route al op Google Earth laten verschijnen.

Nu de volgende stap..het linken aan mn foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Wat trouwens ook leuk is..
Mobile Google Maps (is er tegenwoordig ook voor Symbian S60 toestellen dus Nokia enz..)
met realtime GPS updates en satelliet-beeden heeft je telefoon dan wel wat weg van een spionage-tool, lol..
Overigens is een unlimited dataplan wel aan te bevelen, aangezien je bij een snelheid van pakweg 50KM/h toch al snel aan 1,5MB data per 10 minuten zit.. :)

Weer ff wat meer on-topic.. Mijn ge-geotaggede foto's staan hier:
http://www.flickr.com/photos/carnager/map/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flow
Kan iemand mij vertellen of er een verschil istussen de phototrackr dpl700 en dpl700 lite behalve dat de ene geel en de andere zwart is want zelf kan ik geen verschillen vinden. 8)7
gewone
en de lite
(bedoel dus niet de deze)

[ Voor 3% gewijzigd door Flow op 13-06-2008 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10 21:47
Even stiekem mezelf quoten:
Dannr schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:05:
[...]
De officiele software is windows only, en ik was (negatief) verrast toen ik merkte dat hij onder VMWare Fusion niet werkt (iets met een bug in de manier waarop de USB-poorten worden doorgemapt naar de virtual machine of iets dergelijks).
Was vandaag blij verrast dat hij sinds 10.5.3 wel onder VMWare Fusion werkt (althans, VMWare Fusion 2 beta, maar ik verwacht dat het onder versie 1 ook wel werkt, het leek echt een OS X bug) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me is een beetje aan het rondneuzen en ik twijfel tussen de Holux M241 en de Qstarz Q1200 / iBlue 757. Voordeel van de Holux is dat 'ie een display heeft waarop je wat info kunt zien en dat 'ie AA's pakt. Qua prijs maakt het elkaar allemaal weinig.... Kunnen ze trouwens tegelijk GPS-muis spelen en tracken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Laatst online: 09-10 08:13
Zo, net sinds afgelopen vrijdag terug van een weekje vakantie in Italie.

Had mijn Gisteq PhotoTrackr DPL700 meegenomen, en heb diverse keren hem aangehad. Soms om de route per auto te tracken, soms voor de foto's.

Enkele outputs in Google maps van diverse trips die ik heb gedaan:
Venetie: http://www.jzfotografie.eu/italie/venetie/
Murano/Burano: http://www.jzfotografie.eu/italie/muranoburano/
Terugreis (per vliegtuig _/-\o_): http://www.jzfotografie.eu/italie/terugreis/

En op mijn Flickr account staan alle foto's geotagged:
http://flickr.com/photos/jeroenzelle/sets/72157605624423504/

En hier de map met erop de foto's:
http://flickr.com/photos/...ts/72157605624423504/map/

Indruk: PhotoTrackr werkt zeer goed, op een AA batterij gaat ie redelijk lang mee (ligt aan de logtijd). Vooral het kleine formaat is positief, heeft de gehele tijd in mijn broekzat gezeten, of met de karabijnhaak aan mijn broek gehangen.

Let goed op op hoeveel sec. logtijd je de tracker zet, had in de auto hem op 6 sec. en lopend op 8 sec. Verschil merk je wel redelijk kwa nauwkeurigheid. Moet nog wat meer uitproberen ermee.

Verder merk je dat de tracker niet heel nauwkeurig is tussen gebouwen, dat kan je zien op de maps hierboven in Venetie en Murano/Burano.

Jammer genoeg crasht bij mij de bijgeleverde software als ik foto's wil syncen met de gps data. Dus ik exporteer het GPX bestand, en sync dan de foto's met Geosetter. Beetje omslachtig, maar werkt wel.

Voor de rest een super handig dingetje! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickyfish
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 15:50

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

Ik had op mijn vakantie in Ierland vorige week de Phototrackr meegenomen, maar ondervond daar een hoop problemen mee. Hij viel ongeveer na een minuut of 20 uit of zo, en na een paar dagen proberen heb ik het opgegeven. Erg jammer. Hebben hier meer mensen last van? Ik had ook het idee dat de aan en uitknop niet goed werkte. Ik zal het van de week nog eens hier in NL proberen, kijken of dat beter gaat.

"Computers aren’t the thing. They’re the thing that gets us to the thing" - Joe MacMillan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

stickyfish schreef op maandag 16 juni 2008 @ 08:52:
Ik had op mijn vakantie in Ierland vorige week de Phototrackr meegenomen, maar ondervond daar een hoop problemen mee. Hij viel ongeveer na een minuut of 20 uit of zo, en na een paar dagen proberen heb ik het opgegeven. Erg jammer. Hebben hier meer mensen last van? Ik had ook het idee dat de aan en uitknop niet goed werkte. Ik zal het van de week nog eens hier in NL proberen, kijken of dat beter gaat.
Heeft de Phototracker toevallig ook een log+nav stand/setting?
Mijn BT-1000 heeft nml zo'n stand en als er geen BT verbinding is schakelt het apparaat zichzelf na een minuut of 10 uit. Als hij op de log-stand staat blijft hij gewoon doorgaan. Probleem is dat het schakelaartje wel eens wil verschuiven als ik met de hand een waypoint toe wil voegen (hand in broekzak om de waypoint vast te kunnen leggen)

Morgen een week naar NYC om de BT-1000 eens het vuur aan de schenen te leggen. Ben erg benieuwd hoe hij zich gedraagt tussen de wolkenkrabbers.

[ Voor 7% gewijzigd door BlaTieBla op 16-06-2008 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje over de phototrackr dpl700 ....

Ik zet de foto's die ik maaak altijd atomatisch in een folder van de dag dat ze gemaakt zijn. Dus als ik naar... laten we zeggen japan ga, dan zet ik de klok van mijn toestel dus 7 uur later.

Maar als ik eerst thuis mijn fototoestel en gps moet synchroniseren.... dan gaat dus 1 van de 2 de fout in. Weet iemand hoe dat zit?

Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Offset zeven uur verder zetten. In de meeste software kan je dat wel aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walkthisworld
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-10 21:54
Ben ook van plan om voor de zomer een gps logger aan te schaffen, maar twijfel tussen twee apparaten, de holux m241 en de phototrackr lite van gisteq.

1. Nu las ik dat de phototrackr niet met raw bestanden om kan gaan. Ik neem aan dat je de gegevens kunt downloaden en dan, door gebruik te maken van andere software toch raw bestanden kunt gebruiken. Klopt dit?

2. De phototrackr doet het langer op 1 batterij dan de holux. Maximaal 12 uur tegenover 14 uur. Deze waarden heb ik op internet gevonden, maar heb nog niemand erover gehoord. Kan iemand dit bevestigen?

3. De chipset is gelijk. Is de nauwkeurigheid ook gelijk. Kan iemand hier iets over zeggen?

4. Wat gebeurt er als de batterijen opgaan voordat je het loggen stopt? Blijven de gegevens bewaard? Las ergens dat gegevens verloren gaan bij de Holux als je niet op stop drukt, voordat het apparaat uitvalt.

5. Wat gebeurt als het de Gisteq of Holux geen contact meer heeft. Gaan ze vanzelf verder als er weer contact is. De Holux moet je immers op start drukken, nadat je hem aangezet heb. Bij de gisteq hoeft dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:42
gisteq zoekt automagisch verbinding...

kan ook met raw bestanden omgaan, maar dan zal je het programma phototrackr pro moeten kopen en niet de variant die bij het apparaat zelf zit... weet zo de kosten niet, volgens mij niet gek veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelsluis
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 18:05
Holux M-241 verliest geen opgeslagen gegevens als de batterij het laat afweten. De tijd dat het apparaat meegaat is afhankelijk van je batterij. Gebruik zelf AA batterijen met 2700ma en ben niet ontevreden. Die 12 uur haal ik ruim. De Holux gaat gewoon verder als je het signaal kwijt bent geweest. Je hoeft overigens bij de Holux niet op start te drukken. Bij de nieuwste software kan je instellen of hij na het aanzetten meteen begnt of niet.

Ik heb geen ervaring met de Gisteq maar ik heb met de Holux wel plezier. Niet alleen voor het loggen maar ook met de display. Geeft oa.welke afstand je afgelegd hebt, hoe hard je gaat, en in welke richting (en ook de tijd, handig voor het synchroniseren met je camera). Best grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:31
middelsluis schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 11:03:
Ik heb geen ervaring met de Gisteq maar ik heb met de Holux wel plezier. Niet alleen voor het loggen maar ook met de display. Geeft oa.welke afstand je afgelegd hebt, hoe hard je gaat, en in welke richting (en ook de tijd, handig voor het synchroniseren met je camera). Best grappig.
Dat zijn opzich leuke functies ja... de Gisteq logt gewoon, en daarmee heb je het gezegd :P Hoewel dat loggen ook het enige is dat mijn gps-tracker hoeft te doen... :+

Dude... numansdorp? das eng dichtbij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Nu online
walkthisworld schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 17:34:
Ben ook van plan om voor de zomer een gps logger aan te schaffen, maar twijfel tussen twee apparaten, de holux m241 en de phototrackr lite van gisteq.

1. Nu las ik dat de phototrackr niet met raw bestanden om kan gaan. Ik neem aan dat je de gegevens kunt downloaden en dan, door gebruik te maken van andere software toch raw bestanden kunt gebruiken. Klopt dit?

2. De phototrackr doet het langer op 1 batterij dan de holux. Maximaal 12 uur tegenover 14 uur. Deze waarden heb ik op internet gevonden, maar heb nog niemand erover gehoord. Kan iemand dit bevestigen?

3. De chipset is gelijk. Is de nauwkeurigheid ook gelijk. Kan iemand hier iets over zeggen?

4. Wat gebeurt er als de batterijen opgaan voordat je het loggen stopt? Blijven de gegevens bewaard? Las ergens dat gegevens verloren gaan bij de Holux als je niet op stop drukt, voordat het apparaat uitvalt.

5. Wat gebeurt als het de Gisteq of Holux geen contact meer heeft. Gaan ze vanzelf verder als er weer contact is. De Holux moet je immers op start drukken, nadat je hem aangezet heb. Bij de gisteq hoeft dit niet.
1) de standaard software kan volgens mij idd geen RAW's aan, maar je kunt ook andere software gewoon gebruiken om te taggen

2) zou heel goed kunnen kloppen, heb het nog niet echt gemeten, zal ook wel van de batterijen afhangen

3) sorry, weet ik niet

4) de gegevens blijven er op staan

5) de gisteq blijft zoeken naar een signaal en gaat verder met loggen als hij er weer 1 gevonden heeft

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-10 13:13

vanDaal

-ismeereentje

middelsluis schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 11:03:
Ik gebruik de Holux inmiddels ook al een aantal maanden. Eigenlijk wel tot tevredenheid. Maar een extra nadeel (weet niet of het al genoemd is) is dat de "build quality" niet echt geweldig is. Dat gele laagje heeft niet veel nodig om af te bladeren... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

carnager schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 19:52:
[...]

De Location Tagger is dan niet hetgeen waar jij naar op zoek bent.

Die Sports Tracker, geprobeerd te installeren op mijn N73 (meest recente firmware), maar zodra ik dat programma wil starten, verdwijnen de iconen van het "Toepassingen" menu om even later weer te verschijnen.
Staat verder niks open en heb de telefoon al eens geherstart.
Programma opslaan op m'n SD of in 't geheugen van de tel maakt geen verschil. Enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:44
Ik wil graag gaan geotaggen, maar vraag me af of je dit soort dingen ook op een Joomla site kan doen. Wat me leuk lijkt is om een foto te hebben en dan links, rechts of eronder een minikaartje uit googlemaps of virutal earth om te zien waar je bent. Om een GOT -gebruikerssite te 'quoten', (ik hoop dat dit ok is) zoiets als dit.

Is dit mogelijk in Joomla (ik ben zelf niet heel sterk met cms'en, maar wil graag leren :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10 09:15
Ik heb een vraagje met geo-taggen.
Ik ga 2 weken lang fietsen en wil de route vastleggen en de positie waarin ik de foto's neem. Dit kan allemaal met Gisteq DPL 700. Maar dit ding houd het geen 2 weken uit met batterijen. Nu kan ik natuurlijk een doos met penlites meenemen, maar hiervoor is geen ruimte. Wij komen zelfs niet in de buurt van een stopcontact. ken iemand een apparaat dat het langer uithoud op een batterij zodat ik er slechts een paar hoef mee te nemen? Graag wel versies met penlites niet met accu, als die leeg zijn kan ik geen nieuwe batterij in stoppen.

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

klaasopurk schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 08:55:
Ik heb een vraagje met geo-taggen.
Ik ga 2 weken lang fietsen en wil de route vastleggen en de positie waarin ik de foto's neem. Dit kan allemaal met Gisteq DPL 700. Maar dit ding houd het geen 2 weken uit met batterijen. Nu kan ik natuurlijk een doos met penlites meenemen, maar hiervoor is geen ruimte. Wij komen zelfs niet in de buurt van een stopcontact. ken iemand een apparaat dat het langer uithoud op een batterij zodat ik er slechts een paar hoef mee te nemen? Graag wel versies met penlites niet met accu, als die leeg zijn kan ik geen nieuwe batterij in stoppen.
Misschien is een batterij lader met zonnecellen een idee?
Ik weet natuurlijk verder niet hoe de situatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Kan je niks aan de dynamo van je fiets knutselen, zodat je batterijen geladen worden terwijl je fietst? :P
Iets dat het 2 weken uithoudt, daarvoor moet je al een serieuze batterij hebben.
De mijne doet (met een cheapo fake Nokia-batterij) 24u continu met 1000mah.
Als je hem 8u per dag gebruikt, kom je dus 3 dagen ver.
Moest je dus 5 van die batterijen kopen, kom je 14 dagen toe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10 09:15
Fire69 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 09:38:
Kan je niks aan de dynamo van je fiets knutselen, zodat je batterijen geladen worden terwijl je fietst? :P
Iets dat het 2 weken uithoudt, daarvoor moet je al een serieuze batterij hebben.
De mijne doet (met een cheapo fake Nokia-batterij) 24u continu met 1000mah.
Als je hem 8u per dag gebruikt, kom je dus 3 dagen ver.
Moest je dus 5 van die batterijen kopen, kom je 14 dagen toe. :)
Iets aan mijn dynamo, nah nee. Fietsen tegen een berg op is al zwaar genoeg. En de dynamo geeft bij mij 7,2 volt of meer.
De Gisteq DPL 700 gaat op penlite dus een nokia batt werkt niet voor mij idg.
Ik vraag me wel af hoeveel mAh batterij ze geprobeerd hebben om de ongeveer 14 uur te behalen. Miss kan het met een sterkte batt langer uithouden dan 14 uur.

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Langer dan 14u ja, langer dan 14 dagen, ik betwijfel het :)
Ik gaf maar de optie omdat je vroeg achter een ander apparaat (wist niet of je de Gisteq bedoelde, of een lader of zo) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

klaasopurk schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 10:32:
[...]

Iets aan mijn dynamo, nah nee. Fietsen tegen een berg op is al zwaar genoeg. En de dynamo geeft bij mij 7,2 volt of meer.
De Gisteq DPL 700 gaat op penlite dus een nokia batt werkt niet voor mij idg.
Ik vraag me wel af hoeveel mAh batterij ze geprobeerd hebben om de ongeveer 14 uur te behalen. Miss kan het met een sterkte batt langer uithouden dan 14 uur.
Even terugkomend op mijn post:
klik.

Maar als er maar 1 penlite in gaat lijkt het mij makkelijker een paar penlite's mee te nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

pascoa341 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:17:
Ik wil graag gaan geotaggen, maar vraag me af of je dit soort dingen ook op een Joomla site kan doen. Wat me leuk lijkt is om een foto te hebben en dan links, rechts of eronder een minikaartje uit googlemaps of virutal earth om te zien waar je bent. Om een GOT -gebruikerssite te 'quoten', (ik hoop dat dit ok is) zoiets als dit.

Is dit mogelijk in Joomla (ik ben zelf niet heel sterk met cms'en, maar wil graag leren :-).
Wat op die site gebeurd is dat de exif info uit de foto bij het uploaden in de database wordt gezet.
Als in die exif info ook GPS info zit, wordt er een extra kaartje 'bijgeplakt' met de lokatie op google maps.
Je zou eens kunnen kijken of er binnen de joomla community een plugin voor is, anders mag je zelf aan de slag.
Als ik het goed heb, extraheert de PHP fotogallery EXIF info. Dus er zal voorbeeld code te vinden zijn. Je moet het dan alleen zelf combineren. Misschien moet je eens rondneuzen op het Programming forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Gutteguttegut schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:18:
[...]
Even terugkomend op mijn post:
klik.

Maar als er maar 1 penlite in gaat lijkt het mij makkelijker een paar penlite's mee te nemen ;)
Denk ook dat je het makkelijkst afbent met penlites. Als gewone penlites 14u meegaan, zouden 2800mah of zo het wel wat langer moeten houden.
Als je er dan 14 meeneemt en dagelijks wisselt... Misschien heb je wel genoeg met de helft, ik veronderstel niet dat je +14u fietst per dag? :)
7 penlites moet toch wel ergens te verstoppen zijn, denk ik.

[ Voor 36% gewijzigd door Fire69 op 01-07-2008 11:27 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste