Beide technieken hebben hun voor- en nadelen.
Een lcd kijkt gewoon anders en persoonlijk (!) vind ik het onnatuurlijker.
Als ik op een lcd een flat zie met een boom ervoor dat denk je heel vaak: "wat scherp!"
Dat is vreemd, want als ik bij mij de deur uitloop en ik zie een flat met een boom ervoor, zal ik nooit ineens denken : "wat scherp!"
De opmerkingen over grijze panelen deel ik zeker niet, het is algemeen bekend dat een plasma een dieper zwart weergeeft, vooral meer details in het zwart heeft en n veel hogere contrastratio hebben.
Nee, dat dynamische telt niet. Hierbij wordt de backlight gedimd en je kan 1 keer raden wat dat doet met de details en de kleuren van de rest van het beeld.
Op Cnet.com testen ze echt belachelijk veel toestellen en hier zie je een overzicht van, wat zij vinden, de allerbeste hdtv's die je kunt kopen. En die mannen zijn echt heel kritisch!
Nr 1 een Panasonic plasma, 2 een Pioneer plasma (een hdready, dus geen full hd!), 3 een Sony rearprojection tv, 4 Samsung lcd, 5 een Sony lcd, 6 een Samsung lcd, 7 een Samsung plasma, 8 samsung plasma, 9 Panasonic plasma, 10 Panasonic plasma.
Dus 6 plasma's waaronder plaats 1 en 2 en de lcd's komen 3x voor op plaats 4, 5 en 6.
Dit zijn serieuze testen hoor, lees ze zelf maar
http://reviews.cnet.com/best-hdtvs-overall/
Nogmaals: in een winkel gaan zitten staren naar tv's heeft helemaal geen enkele zin. Ook ik kan dan bijna geen verschillen zien in scherpte. Wat betreft zwartweergave en kleuren, daarvan kan je helamaal niets te weten komen als je niet zelf de instellingen kan veranderen.
En dat licht is echt funest voor de tv's en de plasma's hebben daar nog het meeste last van.
Als ik na een middagje tv's kijken thuiskom en ik zet mn eigen tv aan, dan zie ik een beeldkwaliteit die ik in geen enkele winkel zie.
Maar natuurlijk: iedereen zn eigen smaak, maar als je dan wel in ieder geval echt gaat testen en niet naar die demo's gaat staren
Sommigen zeggen dat het wit op een lcd witter is, maar ook daar ben ik het niet mee eens. Als het nog witter moet zijn dan dit, dan zou ik het vreemd vinden.
HIer kan je de grootte van het scherm goed zien, ik zit er links van. En ja: mn gordijn is heel dik en laat bijna geen licht door. Dat vind ik gewoon mooi.
Je kan hier ook goed zien hoe de zwartweergave is, omdat er balken boven en onder het scherm zitten. Deze zijn net zo zwart als de tv zelf. Ik heb nog geprobeerd een foto te maken van het scherm als die uitstaat, maar dan zie je de tv bijna niet meer en de foto wordt wazig.
Ik heb deze hdready plasma nu een bijna een jaar en ik sta werkelijk nog iedere dag met verbazing ernaar te kijken. Ik kan gewoon niet geloven hoe mooi het beeld is en ik blijf ook maar foto's nemen omdat ik wil laten zien aan anderen hoe mooi het beeld is.
Ook het gamen is fantastisch op zo'n plasma. Ik game met xbox360 en ps3 en het maakt niet uit hoe snel de beelden zijn. Ook de diepte in de beelden zijn geweldig. Als ik in Assassin's Creed van de torens afduik, krijg ik echt hetzelfde gevoel in mn maag als bij n achtbaan, puur door de hoogte waar hij vanaf duikt!
Helaas kan mn fototoestel t niet goed overbrengen en wordt deze snel onscherp als ik m niet stil hou.
Als jullie ook zo tevreden zijn met jullie hdtv, dan is het toch goed?