Reactie op vorige post
[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 28-09-2008 20:16 ]
Anoniem: 259917
[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 28-09-2008 20:16 ]
[ Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 29-09-2008 10:19 ]
De motion resolution van een plasma blijft helemaal tot bijna gelijk aan de resolutie van het scherm, in mijn geval 768.Cheetah schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 16:00:
[...]
Het verschil met een goed LCD panel is marginaal... en je ziet het alleen als je de schermen pal naast elkaar opstelt. De nieuwe generatie LCD's is waarschijnlijk al beter dan jouw previous-generation plasma. Rekening houdend met de reflecties op een plasma glasplaat doen goede LCD schermen het onder diverse omstandigheden zelfs beter qua kijkhoek.
[...]
Dat zijn er dus ~600 gezien je 100hz op die A656 vrijwel altijd aan zal hebben staan. Zoals inmiddels ook al heel vaak besproken zeggen deze cijfertjes trouwens helemaal niets over beeldervaring. Een HD-ready plasma zoals jij die hebt komt namelijk ook niet of nauwelijks verder dan die 600 lijnen, en daarvan vind je de motion ook uitstekend.
Ik heb nou een plasma staan die de full 1080 lijnen aan motion res. doet, en weet je wat het motion verschil is met mijn vorige generatie 100hz LCD: vrijwel niets. Meetbaar: ja; Zichtbaar: nee. Ofwel gewoon niet belangrijk
[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 29-09-2008 10:20 ]
https://www.facebook.com/hausbrandeck
Mja meer om het idee van LCD OF Plasma, voor en nadelen bij elkaar te zetten en verder geen concrete modellen noemen.yzf1kr schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:06:
Uhm... Koeitje, misschien toch zelf eens goed naar de topic titel kijken.
Er staat toch duidelijk het woordje "aanschaffen".
Anoniem: 159816
Klopt, er staat inderdaad aanschaffen. Het gaat om de voor- en nadelen van de technieken. Door die af te wegen kan je gaan beslissen of je voor een LCD of Plasma wilt gaan. Welk model je uiteindelijk kiest zal je zelf uit moeten zoeken, dat ligt buiten de scope van dit topic.yzf1kr schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:06:
Uhm... Koeitje, misschien toch zelf eens goed naar de topic titel kijken.
Er staat toch duidelijk het woordje "aanschaffen".
Nickname does not reflect reality
Anoniem: 131051
Met de nadruk op 'kan'. Zo kan een goedkoop LCD scherm echt wel barslecht zijn, waarbij in de echt goedkope prijsklasses (700 euro) over het algemeen plasma boven LCD te verkiezen is.moikke schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:29:
Ik heb laatste een Pioneer KRL-32V (=LCD) gekocht. Daarvoor had ik en Philips 32pfl9603. Beide topmodellen in hun formaat (32').
Bij de Philips had ondervond ik echt de nadelen van een lcd (hier bekend ). Die nadelen zijn bij de Pioneer echt minimaal.
Niet om nu een van deze twee tv's aan te prijzen (is het niet het topic voor), maar ik wil ermee aangeven dat LCD en plasma steeds dichter bij elkaar in de buurt komen en dat de nieuwe LCD-technieken en software echt ervoor zorgen dat LCD zeer mooi kan zijn !
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 29-09-2008 14:02 ]
Ok, maar aangezien de dvd-speler anex HDD recorder 1080p heeft (panasonic ding) wil m'n pa dus ook FullHD.Ccc schreef op zondag 28 september 2008 @ 16:17:
Je zegt dat je Full HD wilt, maar als je al 4 meter er vanaf zit merk je geen verschil meer tussen HD Ready en Full HD.
Ik wou dat ik kon zeggen: nee, maar het is dus duidelijk 'ja'. (storend dus)adinsx schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:59:
[...]
Plasma verbruikt niet tegenwoordig niet enorm veel meer stroom meer t.o.v. LCD toch?
Wel zit ik nog met het weerspiegelings probleem. Rondom (vrijstaand huis) zitten vol op ramen, dus er valt veel licht op de tv. Is dit enorm storend bij een Plasma?
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 29-09-2008 14:13 ]
Anoniem: 236146
*Zucht* Zoals KSI met deze link een pagina terug nog postte (en ikzelf diverse malen met een verklaring), is een relatief zwakke motion resolution juist zéér onduidelijk te onderscheiden van een goede motion resolution. De redacteuren van CNet, wiens baan het is om TV's professioneel met elkaar te vergelijken, zijn het hiermee blijkbaar eens en stellen dat zij bijna geen verschil tussen een FullHD LCD met een motionres van 300 en een FullHD Plasma met een motionres van 1080 waar kunnen nemen bij bewegende beelden. Wederom een specificatie die amper invloed heeft op de daadwerkelijke beeldkwaliteit dus.Brad Pitt schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:51:
Mja, ondanks dat de Pioneer LCD een prima apparaat is kan hij IMHO niet op tegen zijn plasma broertjes hoor, als je ze naast elkaar ziet dan he. De LCD Kuro heeft een enorm kleine hoek waarin zwart nog enigszins zwart is, bij een zeer kleine stap naar een kant zie je het meteen donkerblauw worden. De kleuren zijn minder echt, de scherpte een beetje over the top en ook deze LCD heeft een relatief zwakke motion resolution wat zéér duidelijk zichtbaar is als je de beide technieken naast elkaar zet.
Het is wel een zeer mooi afgewerkte tv met veel mogelijkheden, maar om nu te zeggen dat ze met deze LCD plasma aan het evenaren zijn, nou nee.
Zo op zichzelf, zonder direct vergelijkingsmateriaal, is het echter een zeer goede tv, dat is zeker waar.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 236146 op 29-09-2008 14:33 ]
Snellere verwerkingseenheden in de tv's (cpu's). Komt vanzelf wel goed.Anoniem: 236146 schreef op maandag 29 september 2008 @ 14:27:
[
Overigens lijken LCD's met LED-verlichting plasma's op bijna alle fronten te verslaan: hun contrast is nóg veel groter (theoretisch gezien zelfs oneindig), de kleurechtheid is nóg beter en verder hebben de schermen de conventionele voordelen van LCD's tov plasma. Enige nadelen blijven de vergrote inputlag door de verwerking voor de LED-aansturing en de magere kijkhoek. Hopelijk vinden ze daar nog wat op.
Anoniem: 275797
In Den-Haag hangt deze Pioneer LCD tussen twee van zijn plasma broers in en het verschil in motion resolution IS gewoon zo klaar als een klontje. Op alle drie de tv's speelde een Pioneer-demo af. Op een gegeven moment zie je een boom scrollen. Linker tv: scrollende boom. Middelste tv: blurry mess, tot het weer stil stond. Rechter tv: scrollende boom. Ik zag dat, mensen om mij heen zagen dat, het was gewoon zo.Anoniem: 236146 schreef op maandag 29 september 2008 @ 14:27:
*Zucht* Zoals KSI met deze link een pagina terug nog postte (en ikzelf diverse malen met een verklaring), is een relatief zwakke motion resolution juist zéér onduidelijk te onderscheiden van een goede motion resolution. De redacteuren van CNet, wiens baan het is om TV's professioneel met elkaar te vergelijken, zijn het hiermee blijkbaar eens en stellen dat zij bijna geen verschil tussen een FullHD LCD met een motionres van 300 en een FullHD Plasma met een motionres van 1080 waar kunnen nemen bij bewegende beelden. Wederom een specificatie die amper invloed heeft op de daadwerkelijke beeldkwaliteit dus.
Alle drie de Kuro's stonden helemaal "goed" ingesteld. De plasma's naar mijn mening way te scherp (sharpness 0, heb ik thuis op -10 staan) maar dan nog waren die minder "te scherp" dan de LCD. Een LCD is gewoon een andere techniek en zal voorlopig niet op een CRT/plasma lijken qua scherpte op pixelniveau.Verder ligt genoemde "Overscherpte" bij LCD's puur aan de gebruikte instellingen. Een beetje LCD-TV kun je zo naar je hand zetten dat hij niet zo onnatuurlijk scherp oogt.
Neen, dit was bij *letterlijk* 1 stap opzij. Zwart werd meteen donkerblauw. Let wel, op deze LCD he. De ook aanwezige Samsungs hadden dat dus niet. Die bleven wel zwart.Dat een stap opzij direct een aanzienlijk mindere zwartwaarde oplevert, is bij moderne LCD's dan ook bijzonder overdreven. Bij normaal gebruik heb je geen last meer van de iets mindere kijkhoek van LCD's.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 275797 op 29-09-2008 15:59 ]
Nee hoor. Als mensen vragen moet ik type X kopen en iemand roept JA! is het meteen okay, ik ga hem halen. Als iemand dan NEE! roept is het altijd ja maar waarom dan? Zijn er betere modellen, etc.ksi schreef op maandag 29 september 2008 @ 16:31:
[...]
Misschien had je die laatste zin weg moeten laten![]()
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 236146 op 29-09-2008 23:41 ]
Laat ik het dan anders zeggen: ik vind de processing ruk (op bepaalde vlakken). Aangezien deze tv's inderdaad in zo goed als elke test prima scoren zal het wel goed *zijn*. Ik vind dat een tv die best wel iets kost en het neusje van de zalm schijnt te zijn toch wel in staat moet kunnen zijn om een beurs-scrollertje goed weer te geven. Of credits aan het einde van een film. Of een autootje die voorbij rijdt normaal weer te geven.Oscar Mopperkont schreef op maandag 29 september 2008 @ 22:17:
Sinds wanneer is de imageprocessing bij Pioneer plasma's ruk? Hoe heeft dat ding in vredesnaam dan kunnen winnen in de test van Tweakers en dan ook nog van Full-HD schermen. Met minder pixels is het al moeilijker het beeld te verwerken, en als je dan ook nog een brakke image processing hebt, dan is het ongelofelijk dat ze die test gewoon winnen.
[ Voor 25% gewijzigd door StealthyPeanut op 01-10-2008 13:15 ]
Welke Pioneer heb jij, PepH?
[ Voor 24% gewijzigd door robhof op 02-10-2008 09:53 ]
Je hebt al enkele modellen in het vizier, dus het is nu niet zo moeilijk meer. Je zal echter (en ik blijf het herhalen) de tv's moeten gaan testen en dus niet naar die demo's blijven kijken.Anoniem: 131051 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 02:01:
Ok, nu wil ik echt binnenkort gaan bestellen, maar ik ben er nog helemaal niet over uit...![]()
Daarom plaats ik hier nog een paar puntjes waarop eventuele feedback wel handig zou zijn. (zonder het te specifiek over bepaalde modellen te willen hebben, dit is geen 'welke moet ik kopen' post, dat kan ik na de nodige info of discussie zelf wel bepalen)
Zoals ik al eerder aangaf ben ik vooral (gevoelsmatig) gecharmeerd door plasma.
Ik ben een paar tv's gaan bekijken in een mediawinkel, en de panasonics 42" HD ready blijven er voor mij toch telkens opnieuw uitspringen. (dat mooie diepe blauw heb ik nog weinig lcd's zien doen, tenzij ik dat moet toeschrijven aan fabriekinstellingen)
Ik zoek overigens in de 700-800 euro prijsklasse (maar niet veel meer, anders blijven we bezig)
De kijkhoeken van een plasma zijn gewoon immens veel beter dan lcd. Daartegenover staat weer dat niemand tv kijkt onder een hoek van 60° bvbEchter, sommige lcd's scoren hierin zo slecht (toshiba, in mindere mate LG) dat je volgens mij met meerdere op één bank (gamen) allemaal al een ander beeld ziet
![]()
Maar... Voor minder of gelijkaardig koop je tegenwoordig een full HD lcd, en dáár zit precies m'n probleem. Ik heb al vaak aangegeven dat resolutie voor mij echt ultiem onbelangrijk is, maar niet als je voor dezelfde prijs wél die resolutie kan krijgen. Het is allemaal een evenwicht tussen prijs en specs.
Uiteindelijk ben ik ook geen miereneuker, en ben ik er van overtuigd dat de beeldkwaliteit door een goede afregeling bij elke tv voor mij 'aanvaardbaar' kan afgeregeld worden. Dus dan zullen de dealbreakers zijn andere features zijn, zoals:Dan nu een paar bedenkingen:
- input lag
- prijs
- 100 Hz
Resolutie
Ook al heb ik geen problemen met die vreemde plasma resolutie, hoe werkt het in de praktijk. Is het mogelijk dat er beeld buiten het scherm valt bij het aansluiten van een console, en dus veel manueel in de settings duiken, evenals die overscantoestanden waar ik weinig van begrijp (oorzaak, oplossing). Stel, ik sluit een ps3 aan, komt het dan meteen zonder gedoe in orde?
INPUT LAG!!
Ik dacht dat het tegenwoordig geen issue meer zou zijn, maar ik las in reviews dat het gemiddelde voor 40-42" panels rond de 50 ms ligt () Een slecht panel zou maar liefst naar de 80 ms gaan. Vergelijk dit met een computer lcd scherm dat rond de 20ms hangt, en je begrijpt dat ik dit getal liever zo laag mogelijk hou, zeker om te gamen. (wat toch de bedoeling is). Kennen jullie merken of series die bekend staan omwille van hun bedenkelijke input lag? (en dus ongeschikt voor consoles)
Ik begrijp dat de input lag vooral voorkomt uit de beeldverbeterende truukjes die op een signaal worden toegepast. (vraagt namelijk rekentijd). Omdat een lcd door de gebruikte techniek veel van die truukjes moet toepassen (en een plasma veel minder) dacht ik dat plasmas er minder last van zouden hebben, maar dat blijkt dus ook een verkeerde veronderstelling.![]()
100 Hz
Ik stond daarnet dus in een mediawinkel en qua specs voldoet een Samsung 5 serie prima, behalve de ontbrekende 100 Hz. Samsung is blijkbaar erg laat geweest met de introductie van een 100 Hz modus? Daar waar LG bvb al langer 100 Hz op z'n toestellen implementeert. 100 Hz is er voor zover ik weet pas op de samsung 6 serie op gekomen. Waarschijnlijk zou het me weinig opvallen indien ik geen referentie had (m'n pc lcd scherm werkt immers ook maar op 60 Hz en dat levert geen probleem). In de winkel vond ik het beeld op de 100 Hz samsung er toch iets beter uitzien dan op de 5 serie. Ik kan er niet echt de vinger op leggen, noem het 'strakker'. Ofwel zit het tussen de oren.
Want: (en nu terug algemeen over lcd vs plasma)
Ik heb me als plasma 'fan' echt verbaasd over de kwaliteit die de huidige serie samsung lcd's halen. Het gat wordt blijkbaar snel gedicht, en de gewone consument merkt er waarschijnlijk zelfs niets meer van.
Ten eerste zijn de kijkhoeken echt beduidend beter dan wat ik vroeger gewoon was bij lcd's!! Ik durf het haast niet zo te stellen, maar het voelde 'plasma' aan, zelfs op 45° (uit het midden) veranderde het beeld nauwelijks.
Daarnaast, en even belangrijk, de zwartwaardes zijn (voor het ongeoefende oog zoals dat van mij) nauwelijks nog een issue. Laat ik er bij zetten dat er een sony W4000 aanwezig was, en die kan wat mij betreft zelfs sommige plasma's wandelen sturen wat betreft zwartwaardes. Maar , en dat is de grote verassing, samsung moet daar nauwelijks voor onder doen, wat extra indrukwekkend is gezien ze een grote prijsklasse lager operen dan de sony's. Echt, ik was onder de indruk. Vandaar ook m'n twijfel die ineens is ontstaan, omdat je voor HD ready plasma money, ook een Full HD LCD koopt (echter zonder 100 Hz, in hoeverre ik daarover struikel wil ik nog over nadenken)
Moeilijk, moeilijk! (voeg daarbij dat LG deze maand een 100 euro cashback heeft, zodat ik voor 690 euro een full HD 42LG5000 in huis kan halen. Qua kijkhoeken stelt het imo weinig voor, maar die prijs maakt veel goed!)
Ik weet dat het een hoop gedoe is voor wat voor jullie waarschijnlijk weinig geld is (700-800), maar 700-800 euro slecht gespendeerd is nog altijd zonde, hoe dan ook. (zeker in mijn voorlopig beperkte budget voor die dingen)
Dat klopt. Heb afgelopen weekend een Xbox 360 elite gekocht, ingesteld op 1080p en genieten. Zelfde met de BluRay speler die ik heb gekocht, instellen op 1080p. Enkel popcorn en bier had ik nog nodig met mijn Panasonic 42PX80 HDR plasma. Het beeld is iigFerry34 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 12:45:
Sluit je een ps3 op zo'n rare resolutie plasma aan, dan hoef je niets in te stellen. Het beeld is dan meteen goed.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Cititzen of Ladonia
Daarover ben ik nog aan het twijfelen. Uiteindelijk komt er wel een PS3 aan te hangen, dus onvermijdelijk zal er af en toe wel een blu ray gekeken worden. Dat lijkt een samsung 5 serie uit te sluiten. (want reviews kennen aan de 5 serie echt slechte 24p eigenschappen toe, zo slecht dat het zelfs mij zou opvallen, en ik ben helemaal niet super kritisch)Anoniem: 275797 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 10:42:
Wil je wel prima 24p-playback neem je evt. een Samsung 6-serie.
Dat heb ik hier werkelijk nog nooit iemand zien doen in België. Ik denk dat ze je uit de winkel zetten of zo als ik daar zomaar aankom en mezelf begin te installeren met kabels en een console. No way. Ik ga dat dan zelf ook niet doen. Meer nog omdat ik ook niet van plan ben m'n tv in een fysieke winkel te kopen, maar waarschijnlijk online. Dan vind ik het op zich niet zo fair dat ik daar wel even een tv ga inpalmen en gebruik maken van hun display faciliteiten (waar een online shop in principe niet voor hoeft te betalen) Beetje grof. "ja deze ziet er goed uit, toedeloe..."Ferry34 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 12:45:
[...]
Je hebt al enkele modellen in het vizier, dus het is nu niet zo moeilijk meer. Je zal echter (en ik blijf het herhalen) de tv's moeten gaan testen en dus niet naar die demo's blijven kijken.
Neem je spullen mee (xbox360/ps3 enz) en sluit deze aan en ga gamen/films kijken/tv kijken. Verander vooral de instellingen.
Vergelijk de beeldkwaliteit, ghosting etc en koop de tv die jij het mooiste beeld vindt geven.
In zowat elke post van mezelf in dit topic heb ik wel ergens gezegd dat resolutie me echt helemaal niets uitmaakt, dus daarin heb je gelijk.Full hd/hdready.....je moet zelf kijken of je verschil ziet. Bovendien zijn er veel belangrijkere specs die het beeld mooier maken. Als ik moet kiezen tussen een full hd lcd van €750 zoals een Samsung en een hdready plasma zoals een PX80, dan kies ik onmiddelijk voor de hdready plasma.
Dit blijft persoonlijk, een plasma heeft voor mij veel meer voordelen wat beeldkwaliteit betreft, zoals betere details in het zwart en een plasma blijft scherper bij bewegende beelden.
Nogmaals: dit is persoonlijk, maar het is maar om aan te geven dat de resolutie minder belangrijk is.
Zelf kijken wat jij ervan vindt dus.
Kijk, dat is goed nieuws. Want dat is het enige wat me een beetje stoort aan die 4:3 res in een 16:9 scherm. Maar zolang de logic in het scherm dat allemaal netjes verwerkt hoor je mij niet klagen. PS3 aansluiten en geen beeld dat bvb buiten de randjes valt, meer hoeft dat niet te zijn. Een pc zal ik normaalgezien nooit aansluiten op m'n scherm (zeg nooit nooitSluit je een ps3 op zo'n rare resolutie plasma aan, dan hoef je niets in te stellen. Het beeld is dan meteen goed.
Sluit je een pc erop aan, dan moet je de overscan compenseren in de videokaart, anders valt je taakbalk buiten beeld. Is heel simpel, maar je moet het wel ff doen.
Een plasma moet je ook rustig inspelen en je kan in het begin last hebben van image retention. Dat gaat echter weg zodra je beeld hebt en is net zo onbelangrijk als backlight bleeding zolang je dat laatste ook niet meer ziet als je beeld hebt
Mooi om te horenChevy454 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 20:05:
[...]
Dat klopt. Heb afgelopen weekend een Xbox 360 elite gekocht, ingesteld op 1080p en genieten. Zelfde met de BluRay speler die ik heb gekocht, instellen op 1080p. Enkel popcorn en bier had ik nog nodig met mijn Panasonic 42PX80 HDR plasma. Het beeld is iig
Je hebt natuurlijk gelijk, maar zoals ik al zei, je bent tweaker of je bent het niet.sorcees schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 22:58:
Alvi, maak het jezelf niet zo moeilijk, je geeft zelf al de meeste argumenten, bent plasma fan, hoeft niet perse full HD, en wilt een TV van rond de 700 euri's:
Panasonic 42PX80 no doubt about it, beste prijs/prestatie, geweldig zwart en verder alle voordelen voor een mooi prijsje.
Wat wil je nog meer, zoek niet verder, maar koop en geniet, je kunt je geld maar 1 keer uitgeven.
42" is voor mij goed genoeg, voor mijn vader mag het wat groter. Gelukkig is hij gestopt met klagen over dat kleine gameboy scherm. Maar hij is ook gaan inzien dat de TV niet de bottleneck is, maar de speakers van de HT.Anoniem: 131051 schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 00:27:
Was jij het trouwens niet die zo snel mogelijk een 50" ging kopen (omdat 42" toch echt niet meer kan)
[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 05-10-2008 16:10 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
[ Voor 95% gewijzigd door StealthyPeanut op 05-10-2008 18:06 ]
Hier ben ik het dus volledig mee eens zoals je kon zien in één van m'n laatste posts. De nieuwe Samsung LCD 's moeten echt weinig onderdoen op gebied van kijkhoek/zwartwaarden tov plasma.Anoniem: 131051 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 02:01:
Want: (en nu terug algemeen over lcd vs plasma)
Ik heb me als plasma 'fan' echt verbaasd over de kwaliteit die de huidige serie samsung lcd's halen. Het gat wordt blijkbaar snel gedicht, en de gewone consument merkt er waarschijnlijk zelfs niets meer van.
Ten eerste zijn de kijkhoeken echt beduidend beter dan wat ik vroeger gewoon was bij lcd's!! Ik durf het haast niet zo te stellen, maar het voelde 'plasma' aan, zelfs op 45° (uit het midden) veranderde het beeld nauwelijks.
Daarnaast, en even belangrijk, de zwartwaardes zijn (voor het ongeoefende oog zoals dat van mij) nauwelijks nog een issue. Laat ik er bij zetten dat er een sony W4000 aanwezig was, en die kan wat mij betreft zelfs sommige plasma's wandelen sturen wat betreft zwartwaardes. Maar , en dat is de grote verassing, samsung moet daar nauwelijks voor onder doen, wat extra indrukwekkend is gezien ze een grote prijsklasse lager operen dan de sony's. Echt, ik was onder de indruk. Vandaar ook m'n twijfel die ineens is ontstaan, omdat je voor HD ready plasma money, ook een Full HD LCD koopt (echter zonder 100 Hz, in hoeverre ik daarover struikel wil ik nog over nadenken)
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Ben je zeker? Ik stond daarnet in een mediawinkel naar een 50" samsung plasma te kijken ("serie 4" stond op het stickertje op de rand) en daarop was vermeld dat 'Real 100Hz' beschikbaar was, net als 24p input. Van de site:Largamelion schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 13:48:
Ik was serieus aan het twijfelen tussen de LE46A686 (LCD) van Samsung en de PS50A550 (Plasma), maar uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt (na 4 maand fora lezen en schermen bekijken) en de A550 besteld. 1200euro voor een 50" die overal wel goed scoort is toch wel een zeer mooie deal. 100Hz mist ie idd, maar ik heb er niets van gemerkt in de winkel en op het AVSforum lees ik hier ook weinig tot geen klachten over.
Ik zou het vreemd vinden als een 5 serie dat niet zou hebben.Real 100Hz : Ja
1080 24p Real Movie : Ja
Je slaat de nagel op de kop, net als sorceesHij heeft zijn issues, net als elk ander scherm, maar dan liever die paar foutjes voor maar 1200euro dan 1500euro+ te betalen, voor een scherm dat ook niet perfect is.
Ik heb het nog een paar dagen aangekeken, wikken en wegen en vergelijken, wat achteraf eigenlijk gewoon verspilde tijd was. Want uiteraard heb je gelijk, wat was ik ook aan het denken...sorcees schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 22:58:
Alvi, maak het jezelf niet zo moeilijk, je geeft zelf al de meeste argumenten, bent plasma fan, hoeft niet perse full HD, en wilt een TV van rond de 700 euri's:
Panasonic 42PX80 no doubt about it, beste prijs/prestatie, geweldig zwart en verder alle voordelen voor een mooi prijsje.
Wat wil je nog meer, zoek niet verder, maar koop en geniet, je kunt je geld maar 1 keer uitgeven.
Inbranden en image retention. Tja, dat zie ik wel weer als het zover is.Even though there is no dedicated [Game Mode] available on the Panasonic TH42PX80 , gaming response is never a concern – I measured its input lag to be equal to a Samsung F96 set to [Game Mode]. Gamers should probably worry more about the possibility of incurring irreversible screenburn: the Panasonic TH42PX80 was not as resistant to image retention as the Pioneer Kuro PDP-4280XD. I recommend following the advice given in our article on how to prevent screenburn... at least for the first 200 hours of use.
[ Voor 20% gewijzigd door phobosdeimos op 06-10-2008 21:44 ]
Omdat plasma's tot voor kort nog onbetaalbaar waren. Ik heb nu ook al 3 jaar een LCD thuis staan, gewoon omdat die 32" "maar" €1500 heeft gekost, en geen €3500, want dat koste de goedkoopste plasma toen.phobosdeimos schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 21:22:En waarom hebben LCD's in godsnaam de markt verovert?
https://www.facebook.com/hausbrandeck
Geen retention, flexibiliteit met (dag)licht, stil -> geen plasma-buzz (ja, die is ook hier hoorbaar), lager stroomverbruik, beter geschikt voor gebruik als monitor, kleine(re) formaten beschikbaar, rustiger beeld.phobosdeimos schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 21:22:
Ik snap eigenlijk niet waarom iemand een LCD zou willen, en geen plasma?
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
Het publiek dat kleinere formaten koopt is meestal niet de geïnformeerde consument. Plasma kent ook wat vooroordelen die nogal diepgeworteld zijn.Cheetah schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 22:26:
[...]
Geen retention, flexibiliteit met (dag)licht, stil -> geen plasma-buzz (ja, die is ook hier hoorbaar), lager stroomverbruik, beter geschikt voor gebruik als monitor, kleine(re) formaten beschikbaar, rustiger beeld.
Kunnen allemaal redenen zijn voor een geinformeerd persoon om LCD te kopen.
En daar zit de essentie. Met een PX80 koop je (muv de resolutie) een scherm wat beter presteert dan een A6, voor 300 euro minder. Als geïnformeerde consumentZeker gezien de beeldkwaliteit van de betere LCD schermen tegenwoordig plasma goeddeels evenaart, en met de A9 serie van samsung zelfs begint te overtreffen. Plasma heeft momenteel vooral een prijsvoordeel. Als de Samsung A6 LCD's wat meer in de buurt van mijn huidige A5 plasma geprijst waren was het toch LCD geworden
En de A9 serie van Samsung komt erg in de buurt van die omschrijving (niet de A7-serie). Enkel de prijs is nog hoog, maar goede LED-schermen zullen vanzelf wel betaalbaar worden.Van zodra echte led displays echter productieklaar zijn voor een normale prijs mag lcd en plasma inpakken. Daar ben ik van overtuigd. Plasma en LCD (maar vooral dan plasma) zullen in het begin nog een prijsvoordeel hebben, maar dat is het dan ook. Zuinig, elke pixel geeft z'n eigen licht af...
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 236146 op 07-10-2008 06:38 ]
Ik zou zeggen: ga eens kijken naar een goed afgestelde plasma.Cheetah schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 22:26:
[...]
Zeker gezien de beeldkwaliteit van de betere LCD schermen tegenwoordig plasma goeddeels evenaart, en met de A9 serie van samsung zelfs begint te overtreffen.
De plasma Kuro's zijn beter dan die LCD hoor, dus da's echt nog geen plasma-killer. En die Pioneer LCD is ook nog eens best wel duur, als ik hier zo lees is iedereen meer budget dan kwaliteits-minded en dan kan je beter een Samsung nemen of zo, die is nog betaalbaar en echt niet veel minder goed.moikke schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 07:55:
Wanneer hier toch lcd modellen genoemd gaan worden die flink beter zijn dan eerdere modellen, wil ik zeker die nieuwe Pioneer Kuro LCD lijn niet onbelicht laten! Helaas nog maar weinig reviews.
[ Voor 4% gewijzigd door Workaholic op 07-10-2008 12:57 ]
Als je gewoon 576i doorgeeft, doet de plasma het upscalen.Workaholic schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 12:56:
Mocht hij geen upscaling doen en gewoon standaard dvd formaat geven, krijg ik dan onscherp/lelijke pixels?
Ik heb een goed afgestelde plasmaPinkPanther1970 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 08:56:
Ik zou zeggen: ga eens kijken naar een goed afgestelde plasma.
Bij MediaMarkt is ie 1500 Euro, bij Wehkamp nu 1180 incl. verzendingWorkaholic schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 12:56:
Ik wil a.s zaterdag bij de mediamarkt wat tv's gaan bekijken (en zal proberen om niet direct een model mee te nemen) en heb met name interesse in de eerder genoemde 50" PS50a550s2rxxc plasma van samsung.
Is ook mijn kijkafstand en dat bevalt prima. Voor gamen (X360) zit ik zelfs op ~2 meter.Kan iemand mij vertellen of een 3-4 meter te weinig is voor een 50" tv? Persoonlijk zou ik denken " hoe groter hoe beter" .
Heb mijn 50A550 ook analoog aangesloten, en beeld is prima te doen i.m.o.Verder de vraag, is digitale TV (ziggo) een must? Of is analoge tv wel te doen op een plasma? Ik ben niet zo kritisch wat beeld kwaliteit betreft (en daarom maakt het de keuze ook vrij simpel).
Jup. Bij de A550 kun je trouwens liever 1080i instellen op je 360. TV heeft een zeer goede de-interlacer.Wij kijken voor 95 % van de tijd films via de Xbox (mediacenter) en deze doet upscaling naar 720p wanneer mogelijk. Is zoiets nog te kijken op een plasma van dit formaat?
De scaler en de-interlacer van de A550 is erg goed. Beter dan van de Panasonic's (op de PZ800 na, die was qua processing dacht ik een fractie beter, maar is ook 2x zo duur). Zou dus sowieso geen probleem moeten zijn.Mocht hij geen upscaling doen en gewoon standaard dvd formaat geven, krijg ik dan onscherp/lelijke pixels?
Is zo'n 1200 Euro (net iets minder) maar inderdaad geen geld. Daarom staat ie hier bij mij ookZo'n 1100 euro voor een 50" plasma is geen geld.. ik heb voor mijn 23" philips zo'n 1300 euro betaald
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz
rotflCheetah schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 13:41:
[...]mijn 50A550
Klik.
Full Specz
en ook nog:I was disappointed by the Samsung’s black level and shadow detail. They’re merely average for a flat panel—nearly the same as on the last Samsung plasma I reviewed and not much better, on measurement, than many LCDs.
Bovendien blijven de Samsung plasma's nog altijd veel meer onderhevig aan naijlen en inbranden dan een Pioneer of Panasonic.But how did Samsung come up with its extremely high specified contrast ratio (including 1,000,000:1, dynamic)? It turns out, they did it with a little sleight of hand. If you switch to the Dynamic mode and put up a full-screen black image, the black level reads a mediocre 0.025 foot-lamberts, similar to what you’ll see in the normal contrast-ratio results in the Measurements text. But after about five seconds, this grayish-black image turns completely black, and the black level becomes unmeasurably low. It appears that when the set senses full-screen black from the source in the Dynamic mode (but not in Movie or Standard), it shuts down the drive to the panel after a few seconds. This produces a full black and therefore a mathematically infinite contrast ratio. But you’ll never see contrast this high on real program material.
De CNET HDTV reviewer (David Katzmaier) wordt behoorlijk geaccepteerd als referentie op dat gebied.PinkPanther1970 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 14:18:
Tja, als je van cnet nu al een referentie gaat maken...
De zwartwaarden zijn inderdaad niet zo goed als de Pioneer 8 serie en de Panasonic PZ serie, maar dat merkt de Cnet reviewer ook op. Wel beter dan van de LG plasma en Sony LCD's die hij ter referentie had staan.Ik lees net berichten dat de zwartwaarden en het schaduwdetail echt niet zo goed zijn (uit Home Theater Magazine)
Dynamisch contrast... dit wordt ook door Panasonic gedaan, net als de meeste anderen tegenwoordig.en ook nog:
Dit was met Samsung's vorige generatie plasma's het geval.Bovendien blijven de Samsung plasma's nog altijd veel meer onderhevig aan naijlen en inbranden dan een Pioneer of Panasonic.
Full Specz
en hoe is de ervaring met LG plasmaS???PinkPanther1970 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 14:18:
Tja, als je van cnet nu al een referentie gaat maken...
Ik lees net berichten dat de zwartwaarden en het schaduwdetail echt niet zo goed zijn (uit Home Theater Magazine):
[...]
en ook nog:
[...]
Bovendien blijven de Samsung plasma's nog altijd veel meer onderhevig aan naijlen en inbranden dan een Pioneer of Panasonic.
M.a.w. resolutie komt slechts op de vierde plaats. Contrast en kleurweergave zijn veel belangrijker.1.Contrast
2.Color Saturation (Vividness of Colors)
3.Colorimetry (Accuracy of Colors)
4.Resolution
zo slecht dan? kan je me ook vertellen waarom?PinkPanther1970 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 14:59:
[...]
Voor een Samsung plasma wil ik nog geld geven (maar niet te veel); om me een LG plasma aan te smeren, zal de verkoper me geld moeten toestoppen.
+1PinkPanther1970 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 14:59:
[...]
Voor een Samsung plasma wil ik nog geld geven (maar niet te veel); om me een LG plasma aan te smeren, zal de verkoper me geld moeten toestoppen.
ah okBrad Pitt schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:09:
[...]
+1
LG's schijnen qua retentie niet top te zijn. De zwartwaarde is (of: vind ik) ook niet om naar huis te schrijven. Neem dan echt een Samsung (of Panasonic). Zoveel scheelt het nu ook allemaal niet.
Zie het antwoord van Brad Pitt.Batsu schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:09:
[...]
zo slecht dan? kan je me ook vertellen waarom?
In Full HD verbruiken ze slechts een beetje meer dan de rest.Batsu schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:11:
[...]
ah ok
maar verbuirken de samsungs niet behoorlijk veel stroom?
Als dat een argument is zou ik een kleine LCD nemen, die verbruiken het minst. Of nog even wachten op de Panasonic's die volgend jaar uitkomen, die moeten tot 50% minder verbruiken. Echter een jaar daarna verbruiken ze wellicht nóg minder. Voordeel: hoe langer je wacht hoe meer energie je hebt bespaard!Batsu schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:11:
[...]
maar verbuirken de samsungs niet behoorlijk veel stroom?
haha LCD is geen optie voor me, maat moet minimaal 42 inch worden.Brad Pitt schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:14:
[...]
Als dat een argument is zou ik een kleine LCD nemen, die verbruiken het minst. Of nog even wachten op de Panasonic's die volgend jaar uitkomen, die moeten tot 50% minder verbruiken. Echter een jaar daarna verbruiken ze wellicht nóg minder. Voordeel: hoe langer je wacht hoe meer energie je hebt bespaard!
valt mee (maar ook iets boven budget)Brad Pitt schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:22:
Vind je een PZ85 ook erg lelijk dan? Dat vind ik nog wel een acceptabel-ogend model (verreweg de mooiste van de huidige range in ieder geval). Maar ja, zoveel mensen, zoveel smaken natuurlijk.
Let op dat het verbruik dat wordt opgegeven bij Panasonic het maximumverbruik is (bij volledig wit scherm).Batsu schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:16:
[...]
Ik ben ook niet gierig in het verbruik maar hoe minder hoe beter. Balen dan toch dat de panasonics qua design zo tegenvallen anders was de keuze erg simpel geweest
En hoe langer je wacht des te groter en goedkoper tv's worden.Brad Pitt schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:14:
[...]
Als dat een argument is zou ik een kleine LCD nemen, die verbruiken het minst. Of nog even wachten op de Panasonic's die volgend jaar uitkomen, die moeten tot 50% minder verbruiken. Echter een jaar daarna verbruiken ze wellicht nóg minder. Voordeel: hoe langer je wacht hoe meer energie je hebt bespaard!
De voet is inderdaad niet zo heel mooi, maar wel heel stabiel.Batsu schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:24:
[...]
Ik vind het design en dan met name de voet gewoon niet echt mooi. stom ik weet het maar toch...
ah ok. nou ja op naar de winkel!PinkPanther1970 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:26:
[...]
De voet is inderdaad niet zo heel mooi, maar wel heel stabiel.
Ik heb onlangs eens Samsung geplaatst en die voet is wel mooier, maar ik vond de televisie niet zo heel stabiel staan.
Anoniem: 66797
dit is natuurlijk niet voor iedereen een handige optieFerry34 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 12:45:
Neem je spullen mee (xbox360/ps3 enz) en sluit deze aan en ga gamen/films kijken/tv kijken. Verander vooral de instellingen.
Vergelijk de beeldkwaliteit, ghosting etc en koop de tv die jij het mooiste beeld vindt geven.
We zijn 2008 ondertussen.Anoniem: 66797 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:28:
[...]
zelf wil ik ook graag een LCD TV (plasma is me te riskant met inbranden)
Lees mijn bericht een paar post hoger eens met de hiërarchie van de ISF.Anoniem: 66797 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:28:
[...]
wil ook zoals de meesten een full HD maar ga er geen duizenden euros voor neerleggen.
En daarom heb ik een Pioneer 5080XD hd ready gekocht i.p.v. een full hd van een ander merk.PinkPanther1970 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 14:57:
Dit is het lijstje van de Image Science Foundation met kenmerken voor het kiezen van een plasma/lcd (in orde van belangrijkheid):
[...]
M.a.w. resolutie komt slechts op de vierde plaats. Contrast en kleurweergave zijn veel belangrijker.
Een Full HD is dus geen absolute noodzaak, in tegenstelling tot wat sommigen bij hoog en laag beweren (future proof gezeik en al van die toestanden).
Heb je ook nog tips toevallig?robhof schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:44:
[...]bezoek vooral een goede winkel om zelf te ZIEN wat voor beeld de tv's geven i.p.v. op papieren specs af te gaan of te luisteren naar incompetente verkopers bij 'massazaken'.
Anoniem: 66797
bijna 2009 je punt is? inbranden doen ze nog steeds voor zover ik weet, zelfs in dit topic nog gelezen!
die hieronder dus...Lees mijn bericht een paar post hoger eens met de hiërarchie van de ISF.
nou ik persoonlijk wil toch full HD noem het hoe je het wilt maar ik wil zeker zijn dat ik alles kan zien en ook op de beste kwaliteit mogelijk. dat dat niet alleen afhangt van resolutie snap ik ook wel maar daarom kan ik nog wel een HD scherm willen toch?PinkPanther1970 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 14:57:
Dit is het lijstje van de Image Science Foundation met kenmerken voor het kiezen van een plasma/lcd (in orde van belangrijkheid):
[...]
M.a.w. resolutie komt slechts op de vierde plaats. Contrast en kleurweergave zijn veel belangrijker.
Een Full HD is dus geen absolute noodzaak, in tegenstelling tot wat sommigen bij hoog en laag beweren (future proof gezeik en al van die toestanden).
Zeker: Panasonic PX80! Veel kwaliteit voor een leuke prijs. Op 2.5 - 3 meter afstand vond ik 'm beter beeld geven dat de PZ80 die erboven stond. Oké, ik moet eerlijk toegeven dat de PZ80 minder goed stond afgesteld en na wat pielen was het beeld nagenoeg gelijk.B.A.L. schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 16:05:
[...]
Heb je ook nog tips toevallig?
Ben zelf inmiddels ook flink aant surfen geweest voor een HD TV, moet zeggen dat ik erg naar de Pana Z80E neig (veel goede verhalen), al blijf ik het wel ernstig vinden dat die 2 keer zo duur is als een 32'' Full HD Samsung...andere opties zijn Pana X80E (wil nog weleens in een winkel zien of ik het verschil HD Ready/Full HD echt merk), Philips 37'' Full HD 5603 d8 ik (als 42'' toch wat te groot is...zit op 2.5/3 meter afstand), of de Samsung LE32A552, schijnbaar een goede Full HD LCD voor weinig geld...wil graag eens ergens duidelijk de verschillen kunnen zien, maar heb zelf geen HD materiaal liggen (geen 360, ps3, blurayspeler, wat dan ook) waarmee ik naar de winkel kan gaan...ga binnekort wel langs bij Block/BCC/Its/Mediamarkt e.d., maar ja, dat zijn natuurlijk ook niet de beste winkels om te kijkenDus als je nog aanraders hebt, graag!
Dat went, heeeeeeeeeel snel zelfsB.A.L. schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 16:35:
Ik ben eigenlijk juist bang dat 42'' te groot is,
[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 07-10-2008 19:13 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Cheetah op 08-10-2008 00:46 ]
Full Specz
Wacht...Cheetah schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 00:34:
Ook een leuke voor wie groot beeld voor weinig geld willen:
http://www.kieskeurig.nl/...591A5C12574490032B4C1.htm
50" Samsung PS50A410 voor 870 Euro. 42PX80 eat your heart out
[ Voor 28% gewijzigd door Batsu op 08-10-2008 09:45 ]
Ik vind de echte 4-reeks toch een ander beeld hebben dan de px8. Ik koop eerder een A45x dan een PX8E.PinkPanther1970 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 08:22:
[...]
Wacht...
Eerst ga je de 5-reeks van Samsung boven de PZ85 plaatsen en nu is de 4-reeks plots beter dan een PX80?
De 4-reeks is vergelijkbaar met de PX8 en dan nog veegt de Pana de vloer met de Samsung.
Dude... Vergeet niet dat Cheetah Samsung-worshipper 1a is en élk product dat dat merk maakt beter is dan anderen, of het nu LCD of plasma is. Dacht dat dat nu ondertussen toch wel duidelijk genoeg was. Gewoon auto-skip inschakelen als je die naam ziet staan. Komt toch weinig rationeels uit, is voornamelijk fanboy-speak.PinkPanther1970 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 08:22:
[...]
Wacht...
Eerst ga je de 5-reeks van Samsung boven de PZ85 plaatsen en nu is de 4-reeks plots beter dan een PX80?
Zijn Panasonic fanboys die Samsungs bij voorbaad al als goedkope rommel beschouwen dan niet anders?Brad Pitt schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 10:42:
[...]
Dude... Vergeet niet dat Cheetah Samsung-worshipper 1a is en élk product dat dat merk maakt beter is dan anderen, of het nu LCD of plasma is. Dacht dat dat nu ondertussen toch wel duidelijk genoeg was. Gewoon auto-skip inschakelen als je die naam ziet staan. Komt toch weinig rationeels uit, is voornamelijk fanboy-speak.
Zonder steekhoudende argumenten te noemen zeer zekers ja! Uiteraard heeft iedereen zijn voorkeur voor een bepaald merk, daar is niets ergs aan. Alleen de manier van verdedigen van sommige mensen stoor ik mij mateloos aan. Dan zijn opeens bepaalde argumenten niet meer relevant, of men ziet ze niet, of de prijs is 2 euro lager dus het mag, enz. In een thread als deze zullen de meeste mensen hun aankopen op een bepaalde manier goedpraten, heb ik zelf ook. Judder op een 5-serie Samsung is niet erg want valt niet op, brakke zwartwaardes van een LG plasma zijn niet erg want de tv zelf is zooo mooi. Spiegelende glasplaat van een Panasonic boeit niet want je doet gewoon elke keer de gordijnen dicht. Iedereen heeft zijn specifieke wensen/eisen als 'ie naar een tv kijkt, daar kan een ander geen oordeel over vellen.Metaalhoofd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 10:46:
[...]
Zijn Panasonic fanboys die Samsungs bij voorbaad al als goedkope rommel beschouwen dan niet anders?
[ Voor 12% gewijzigd door Brad Pitt op 08-10-2008 10:55 ]
Beetje tegenwicht kan geen kwaad denk ik. Want voor de rest is GoT behoorlijk Pana plasma minded, dat die tv's de beste prijs/kwaliteit verhouding hebben. De Samsung 650 serie plasma is echter goedkoper dan de Pana z85 serie en in een hier eerder genoemde test, verslaat die Samsung de Pana wel. Betere beeldkwaliteit en een beter prijskaartje. Geluid is alleen mager en de tv heeft iets mindere coating.Brad Pitt schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 10:42:
Dude... Vergeet niet dat Cheetah Samsung-worshipper 1a is en élk product dat dat merk maakt beter is dan anderen, of het nu LCD of plasma is. Dacht dat dat nu ondertussen toch wel duidelijk genoeg was. Gewoon auto-skip inschakelen als je die naam ziet staan. Komt toch weinig rationeels uit, is voornamelijk fanboy-speak.
[ Voor 6% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 08-10-2008 11:05 ]
Ik ben geen fanboy (veel te oud trouwens om als boy aangesproken te worden).Metaalhoofd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 10:46:
[...]
Zijn Panasonic fanboys die Samsungs bij voorbaad al als goedkope rommel beschouwen dan niet anders?
Joh? Heb je daar ook een bron met enige onderbouwing voor toevallig?PinkPanther1970 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 08:22:
Wacht...
De 4-reeks is vergelijkbaar met de PX8 en dan nog veegt de Pana de vloer met de Samsung.
Zooooow, da's een prachtige Ad Hominem, in combinatie met een stroman no less, zo mooi zie je ze zeldenBrad Pitt schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 10:42:
Full Specz
Ja, ga eens een paar dagen lezen op de avforums.com community.Cheetah schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 11:21:
[...]
Joh? Heb je daar ook een bron met enige onderbouwing voor toevallig?
[ Voor 13% gewijzigd door PinkPanther1970 op 08-10-2008 11:33 ]
Oh wacht. Eerst keiharde beweringen doen dat de Samsung 4 serie die door gebruikers prima beoordeeld wordt verre inferieur is aan de Panasonic PX serie, maar op moment dat enige onderbouwing gevraagd wordt vaagjes verwijzen naar een ander forum?PinkPanther1970 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 11:31:
Ja, ga eens een paar dagen lezen op de avforums.com community.
Daar zitten de echte specialisten en honderden, zoniet duizenden, mensen met gebruikservaringen over alle mogelijke modellen (en wat uit die duizenden getuigenissen blijkt is dat Panasonic plasma's uiterst betrouwbaar zijn en dat Samsung toestellen nog redelijk veel gebreken vertonen na enkele maanden gebruik).
Oh, okay, de professionele reviewers worden omgekocht natuurlijk. Ze zijn natuurlijk alleen eerlijk over Panasonic en Pioneer plasma's. De andere schermen die goed uitkomen, laat staan die in hun reviews op punten de Pana's en Pio's overtreffen: kan niet anders dan dat ze door die bedrijven omgekocht zijn. Een plasmascherm dat op diverse punten beter uitkomt dan "de godheden" op plasmagebied: Onmogelijk! Kan nooit!Die hebben voor mij nog altijd meer waarde dan een review van cnet e.d. die gewoon betaald worden om positieve dingen te schrijven of die onder druk staan om dat te doen op straffe van anders geen toestellen meer te krijgen om te reviewen.
[ Voor 6% gewijzigd door Cheetah op 08-10-2008 11:48 ]
Full Specz
Cititzen of Ladonia
[ Voor 21% gewijzigd door PinkPanther1970 op 08-10-2008 11:58 ]
Verstandig! Enige goede remedie.PinkPanther1970 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 11:55:
Kijk, ik maak er geen woorden meer aan vuil.
Als je dingen gaat lezen die er niet staan en me dingen in de mond legt die ik nooit heb gezegd, hoeft het voor mij niet.
Vertrouw dus maar rustig verder op je 'professionele' reviewers en leef verder in je Samsung-wereldje.
Want?
Dat eerste gebeurt ook wel eens bij Panasonic's (ik heb laatst hier of op het xboxforum een reactie gezien van iemand die dat probleem heeft), de tweede heeft niets met de kwaliteit van Samsungs te maken en de derde zegt niets.PinkPanther1970 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 11:55:
Och ja, en over die kwaliteit van Samsung... enkele weken geleden een Samsung lcd bij mijn ouders geplaats... 3 in feite... de eerste had na twee dagen een volledige lijn verticale pixels die dood was en de tweede kwam met een grote kras op het kader uit de doos. De derde is tot nu toe zonder gebreken...
Agressief, irritant (overdreven aantal en kinderachtige smiley's), opstokend (onzinnige Wikipedia linkies), dat zijn termen die mij te binnen schieten en op die manier stoot je evenveel mensen af als dat je nuttige (?) info verstrekt. Is geen normale/leuke manier van discussieren, zoals elke keer weer wordt bewezen, ben blijkbaar niet de enige die zich er aan stoort.Twynn schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 12:16:
[...]
Ik weet dat Cheetah's manier van discussieren hier behoorlijk aggresief over komt, maar hij geeft in ieder geval wel onderbouwing en gaat niet mee in de standaard opmerkingen stroom.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 236146 op 08-10-2008 14:08 ]
Dat cnet een hoogstaande site zou zijn, is ook jouw persoonlijk waarde-oordeel. Ik zie er vooral veel reclame.Anoniem: 236146 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 13:59:
Als hem dat dan wel gevraagd wordt, komt hij aanzetten met een link naar een forum, waar zijn persoonlijke, subjectieve ervaring was dat de voorkeur van al die "experts" op dat forum naar Panasonic uitging. Daarbovenop weerlegt hij een hoogstaande site als Cnet simpelweg als onbetrouwbaar, doordat het een corrupt zooitje zou zijn.
Cheetah heeft er ook een handje van in reakties dermate kinderachtige smileys te zetten en zinnen zodanig te formulieren dat dat op hetzelfde neerkomt als hetgeen PinkPanther doet.Anoniem: 236146 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 13:59:
Hoewel Cheetah's beargumentatie op jouw (en volgens jou ook op anderen) agressief en opstokend overkomt, heeft hij tenminste een beargumentatie. PinkPanther *lacht* in diverse reply's Cheetah cynisch uit (voorbeeld), omdat hij in zijn ogen onzin verkoopt.
Toen de Pioneer 5090 werd gereviewed stonden er in het artikel nogal wat fouten en onwaarheden. Daardoor scoorde deze tv lager dan dat 'ie eigenlijk had verdiend. Wonderlijk genoeg kon je opeens niet meer reageren op het artikel en werden er posts weggehaald waarin die fouten werden vermeld. Na het stilzwijgend editten van het artikel was het opeens weer mogelijk te reageren. Ik vind dat geen normale manier van zaken doen nee. Sites die "alles" reviewen hebben sowieso relatief weinig waarde. Als PCMag een camera "test" lees ik daar ook vluchtig overheen, is toch meestal niet zo grondig als een dedicated camera magazine/site doet. En waarom is CNet "hoogstaand"? Omdat ze veel testen? Omdat veel mensen het lezen? In het geval van het laatste kan je er donder op zeggen dat fabrikanten zo'n site "sponsoren".Daarbovenop weerlegt hij een hoogstaande site als Cnet simpelweg als een corrupt zooitje.
Jij voelt je sowieso wat minder aangesproken omdat jij nu eenmaal ook een Samsung hebt en "daardoor" dat merk eerder prima zal vinden dan een Panasonic-eigenaar, dat werkt nu eenmaal zo. Kan gewoon slecht tegen dat bepaalde negatieve dingen van een apparaat worden gezien als zijnde "niet erg". Zo kom ik ook niet meer op het Pioneer HT-forum omdat ik de processing slecht vond. Dat was *onmogelijk*, ik moest maar een andere hobby zoeken (letterlijk) want Pioneer is MEGA. Dat de beheerder van die site de nieuwe Kuro's al "calibreerde" vond ik ook wonderlijk, dat kan namelijk helemaal nog niet. Maar ja, tis de beheerder, dus een kwalijk woord is niet gewaardeerd. Tuurlijk, zijn prima tv's, maar dan mag je nog wel de negatieve dingen melden (onderbouwd, uiteraard).Objectief gezien zijn Cheetah's posts beter beargumenteerd. Dat hij soms wat cynisch antwoord, kan ik zelf best begrijpen, kijkende naar de reacties van andere mensen.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq