[TV] Plasma of LCD aanschaffen? [Deel 3]

Pagina: 1 ... 18 ... 20 Laatste
Acties:
  • 137.581 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259917

Reactie op vorige post

[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 28-09-2008 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:05
Beste allen,

Over 2 weken komen er nieuwe meubels in huis, en kan de breedbeeld beeldbuis niet meer op de tv-kast staan.

We wonen buitenaf en ontvangen dus tv via de satteliet Canal Digital.

M'n vader zit vooral richting plasma te kijken, maar ik weet het zo net nog niet. We willen FullHD omdat we een panasonic HD-recorder 1080p hebben gekocht enkele maanden geleden.

Wat we uit willen geven is ongeveer tot 1300 euro. Liever in de buurt van de 1000 uiteraard :)

Kijkafstand zit rond de 3-4 meter, en ook deels schuin (45 graden)

Mede door bovenstaande dingen zit ik ook aan Plasma te denken vanwege de betere kijkhoek en vloeiender beeld.

Zit ik hiermee in de goede richting of zo LCD alsnog een betere keus kunnen zijn??

Dank alvast voor tips.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-06 22:02

Ccc

Je zegt dat je Full HD wilt, maar als je al 4 meter er vanaf zit merk je geen verschil meer tussen HD Ready en Full HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-06 12:32
Modbreak:Lees de topicwarning eens?

[ Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 29-09-2008 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:10
Cheetah schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 16:00:
[...]
Het verschil met een goed LCD panel is marginaal... en je ziet het alleen als je de schermen pal naast elkaar opstelt. De nieuwe generatie LCD's is waarschijnlijk al beter dan jouw previous-generation plasma. Rekening houdend met de reflecties op een plasma glasplaat doen goede LCD schermen het onder diverse omstandigheden zelfs beter qua kijkhoek.

[...]
Dat zijn er dus ~600 gezien je 100hz op die A656 vrijwel altijd aan zal hebben staan. Zoals inmiddels ook al heel vaak besproken zeggen deze cijfertjes trouwens helemaal niets over beeldervaring. Een HD-ready plasma zoals jij die hebt komt namelijk ook niet of nauwelijks verder dan die 600 lijnen, en daarvan vind je de motion ook uitstekend.

Ik heb nou een plasma staan die de full 1080 lijnen aan motion res. doet, en weet je wat het motion verschil is met mijn vorige generatie 100hz LCD: vrijwel niets. Meetbaar: ja; Zichtbaar: nee. Ofwel gewoon niet belangrijk :)
De motion resolution van een plasma blijft helemaal tot bijna gelijk aan de resolutie van het scherm, in mijn geval 768.
Wat is hiervan zie is dat het beeld van een full hd lcd niet scherper is bij bewegende beelden dan mn plasma en ik neem aan dat dit de reden is.
Ik moet wel zeggen dat de nadelen van een plasma bij mij niet naar voren komen, ik kijk in een zeer donkere kamer en àls ik al het gordijn een stukje open doe, dan zit dit raam achter de tv. Er schijnt dus nooit licht op.

Ook ben ik nu wel zeer benieuwd naar de nieuwe led lcdtv's. Die ene keer dat ik die Philips zag hangen was echt indrukwekkend. Maar er zal ff getest moeten worden.

Welk type lcd had je hiervoor eigenlijk en wat zijn jouw ervaringen in het verschil in beeld met bijvoorbeeld films, tv en gamen?

*knip*

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 29-09-2008 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Modbreak:Mensen. Dit is een topic om de voor- en nadelen van beiden technieken te bespreken. Dit is geen topic voor concrete "wat-moet-ik-kopen"-vragen.

Gelieve dus even hieraan denken, anders ga ik boos worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-05 10:06
Uhm... Koeitje, misschien toch zelf eens goed naar de topic titel kijken. ;)

Er staat toch duidelijk het woordje "aanschaffen".

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-06 12:32
yzf1kr schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:06:

Mja meer om het idee van LCD OF Plasma, voor en nadelen bij elkaar te zetten en verder geen concrete modellen noemen.
Mijn post was dus totaal niet legitiem, omdat ik al besloten heb LCD te willen. Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

yzf1kr schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:06:

Klopt, er staat inderdaad aanschaffen. Het gaat om de voor- en nadelen van de technieken. Door die af te wegen kan je gaan beslissen of je voor een LCD of Plasma wilt gaan. Welk model je uiteindelijk kiest zal je zelf uit moeten zoeken, dat ligt buiten de scope van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moikke
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-01 13:01
Ik heb laatste een Pioneer KRL-32V (=LCD) gekocht. Daarvoor had ik en Philips 32pfl9603. Beide topmodellen in hun formaat (32').
Bij de Philips had ondervond ik echt de nadelen van een lcd (hier bekend ). Die nadelen zijn bij de Pioneer echt minimaal.
Niet om nu een van deze twee tv's aan te prijzen (is het niet het topic voor), maar ik wil ermee aangeven dat LCD en plasma steeds dichter bij elkaar in de buurt komen en dat de nieuwe LCD-technieken en software echt ervoor zorgen dat LCD zeer mooi kan zijn !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-06 14:00
Mja, ondanks dat de Pioneer LCD een prima apparaat is kan hij IMHO niet op tegen zijn plasma broertjes hoor, als je ze naast elkaar ziet dan he. De LCD Kuro heeft een enorm kleine hoek waarin zwart nog enigszins zwart is, bij een zeer kleine stap naar een kant zie je het meteen donkerblauw worden. De kleuren zijn minder echt, de scherpte een beetje over the top en ook deze LCD heeft een relatief zwakke motion resolution wat zéér duidelijk zichtbaar is als je de beide technieken naast elkaar zet.

Het is wel een zeer mooi afgewerkte tv met veel mogelijkheden, maar om nu te zeggen dat ze met deze LCD plasma aan het evenaren zijn, nou nee.

Zo op zichzelf, zonder direct vergelijkingsmateriaal, is het echter een zeer goede tv, dat is zeker waar.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

moikke schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:29:
Ik heb laatste een Pioneer KRL-32V (=LCD) gekocht. Daarvoor had ik en Philips 32pfl9603. Beide topmodellen in hun formaat (32').
Bij de Philips had ondervond ik echt de nadelen van een lcd (hier bekend ). Die nadelen zijn bij de Pioneer echt minimaal.
Niet om nu een van deze twee tv's aan te prijzen (is het niet het topic voor), maar ik wil ermee aangeven dat LCD en plasma steeds dichter bij elkaar in de buurt komen en dat de nieuwe LCD-technieken en software echt ervoor zorgen dat LCD zeer mooi kan zijn !
Met de nadruk op 'kan'. Zo kan een goedkoop LCD scherm echt wel barslecht zijn, waarbij in de echt goedkope prijsklasses (700 euro) over het algemeen plasma boven LCD te verkiezen is.

En je zegt het zelf, de kwaliteiten van LCD zijn vaak alleen te bereiken via software en allerhande truukjes, daar waar plasma 'van nature' een kwaliteitsvol beeld neerzet. Dat hoeft niet slecht te zijn, je rekent een scherm toch alleen maar af op het resultaat, maar het geeft wel aan hoe 'lastig' de LCD techniek is om er degelijk beeld uit te krijgen.

Smearing, ghosting, kijkhoek, contrast, allemaal kunnen ze opgelost worden met software. (respectievelijk bvb 'gefacriceerde' 100 HZ, de backlight laten knipperen aan de verversingsfeqruentie, overdrive van de LCD kristallen, coating, en plaatselijk te regelen LED backlight)
Maar die dingen kunnen ook zorgen voor negatieve effecten. Vooral de overdrive was bij pc schermen wel eens een probleem (omdat de kristallen dan 'te ver' doorschieten). Verder vragen al die softwarematige bewerkingen ook tijd, wat bij sommige schermen aanleiding kan geven tot input lag. Voor film en tv geen probleem, daar mag de input lag bij manier van spreken een minuut zijn, zolang het maar constant is. Bij gamen met rechtstreekse actie en reactie is het minder wenselijk.

Zo zag ik onlangs een goedkope Full HD Toshiba (40" dacht ik), en zelfs ik als persoon die daar allemaal nogal relax in is, vond het beeld bar en barslecht vergeleken met de schermen die er naast opgesteld stonden. Het scherm is idd goedkoop, maar met een goede reden. Ik kan er soms nog niet bij.
Véél 'ruis' in bvb blauwe lucht, waar andere schermen mooi egaal blauw lieten zien (of toch zo goed als het signaal+postprocessing toeliet, maar in elk geval mooier) en vooral van dichtbij veel 'trillende en onrustige' kleuren, echt niet goed allemaal.

Goed, over de topic warning dan. Rechtstreeks vragen welk scherm te kopen is misschien idd niet de bedoeling, maar hoe moet je technieken vergelijken zonder voorbeelden te kunnen aanhalen 'uit het veld'. Anders wordt het een louter academische discussie met vage grafiekjes en nietszeggende cijfertjes. De voordelen en nadelen van lcd versus plasma hangen rechtstreeks af van wat er op de markt beschikbaar is en wat bepaalde toestellen kunnen presteren. En dan vooral gerelateerd aan de prijs, want dat is uiteindelijk de bepalende factor. Hoeveel 'kwaliteit' kan je krijgen voor xxxx euro.

Anders kan je dit topic gemakkelijk afhandelen: koop een Pioneer. ;)

Besluit: de keuze tussen plasma en lcd (met de bijhorende argumentatie) hangt dus af van een selectie van schermen die je al hebt gemaakt. Het wordt moeilijk discussiëren als je die niet mag noemen. Simpelweg: 'scherm x of scherm y' is niet gewenst, maar als bepaalde types gebruikt worden als illustratie om een vraag of een punt te maken, mag de policy wel wat losser, imo.

Als je dan toch wil refereren naar de topic warning, zorg dan dat hij correct geschreven is:
omtrend=omtrent 8)7 en 'beiden technieken'

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 29-09-2008 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:05
Ccc schreef op zondag 28 september 2008 @ 16:17:
Je zegt dat je Full HD wilt, maar als je al 4 meter er vanaf zit merk je geen verschil meer tussen HD Ready en Full HD.
Ok, maar aangezien de dvd-speler anex HDD recorder 1080p heeft (panasonic ding) wil m'n pa dus ook FullHD.

We zitten 3-4 meter van de tv af, deels er midden voor, deels onder 45 graden.
Het gaat mij erom (en in de geeft van dit topic) of Plasma of LCD de beste keus is.

De Panasonic TH-42PZ80E heb ik inmiddels in de top3 lijst staan. Dat is een 106cm Plasma van 2008. prijs tussen 1050 en 1500 euro volgens kieskeurig. Maar ik kom er niet uit wat de beste keus zal zijn.

Plasma verbruikt niet tegenwoordig niet enorm veel meer stroom meer t.o.v. LCD toch?
Wel zit ik nog met het weerspiegelings probleem. Rondom (vrijstaand huis) zitten vol op ramen, dus er valt veel licht op de tv. Is dit enorm storend bij een Plasma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

adinsx schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:59:
[...]

Plasma verbruikt niet tegenwoordig niet enorm veel meer stroom meer t.o.v. LCD toch?
Wel zit ik nog met het weerspiegelings probleem. Rondom (vrijstaand huis) zitten vol op ramen, dus er valt veel licht op de tv. Is dit enorm storend bij een Plasma?
Ik wou dat ik kon zeggen: nee, maar het is dus duidelijk 'ja'. (storend dus)

Zolang het er niet rechtstreeks invalt is het prima te doen, maar met veel glas zal je onvermijdelijk rechtstreeks invallend licht hebben. (sowieso, als het erg zonnig is buiten zal het ook zonder directe inval al moeilijk tv kijken zijn). Komt door die glasplaat die elke plasma heeft.

In elk geval, thuis hebben we een gelijkaardige situatie met een 46" Full HD panasonic plasma, en er zullen toch gordijnen moeten komen.
Het scherm wordt gewoon vaal grijs en je ziet bijna niets meer (tenzij het beeld op de tv erg kleurrijk en licht is, dan 'wint' het tov het invallend licht). TV kijken zal nog wel lukken (maar voor gewone tv maakt het vaak niet uit). Een film wil je zo echter niet bekijken.

Ik kan er wel tegen en stoor me er weinig aan, gezien ik al jarenlang gewend ben om in verlichte ruimtes een crt-televisie te bekijken. Dan kijk je overdag maar geen tv he ;) Ik ga m'n keuze ivm plasma of lcd in elk geval hier niet van laten afhangen wanneer ik zelf een scherm zal kiezen.

Wanneer kijk je het vaakst tv of een film? Juist, 's avonds; dus...

Btw, die full hd panasonic levert echt subliem beeld als de omstandigheden goed zijn (om je keuze nog wat moeilijker te maken ;) ) Ik vind het zoveel aangenamer om naar te kijken dan een lcd. Het algemene cliché klopt wel: plasma gelijkt het best op de welbekende crt tv. De kleuren zijn mooi, de reactietijd ogenblikkelijk.
En nee, ik ga niet als één of andere neurotische nerd een scherm gaan zitten kalibreren en grafiekjes maken of wat dan ook. De kleuren zijn mooi omdat IK ze mooi en realistisch vind. Alsze dan een paar % afwijken van wat het gekalibreerde kleur zou moeten zijn, nou boeien... Als ik echte kleuren wil zien dan kijk ik wel naar buiten, ik kijk naar tv om de indruk te zijn van diepe en warme kleuren.

Bottomline: ik kijk in elk geval liever tennis en F1 op een plasma dan op een lcd.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 29-09-2008 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236146

Brad Pitt schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:51:
Mja, ondanks dat de Pioneer LCD een prima apparaat is kan hij IMHO niet op tegen zijn plasma broertjes hoor, als je ze naast elkaar ziet dan he. De LCD Kuro heeft een enorm kleine hoek waarin zwart nog enigszins zwart is, bij een zeer kleine stap naar een kant zie je het meteen donkerblauw worden. De kleuren zijn minder echt, de scherpte een beetje over the top en ook deze LCD heeft een relatief zwakke motion resolution wat zéér duidelijk zichtbaar is als je de beide technieken naast elkaar zet.

Het is wel een zeer mooi afgewerkte tv met veel mogelijkheden, maar om nu te zeggen dat ze met deze LCD plasma aan het evenaren zijn, nou nee.

Zo op zichzelf, zonder direct vergelijkingsmateriaal, is het echter een zeer goede tv, dat is zeker waar.
*Zucht* Zoals KSI met deze link een pagina terug nog postte (en ikzelf diverse malen met een verklaring), is een relatief zwakke motion resolution juist zéér onduidelijk te onderscheiden van een goede motion resolution. De redacteuren van CNet, wiens baan het is om TV's professioneel met elkaar te vergelijken, zijn het hiermee blijkbaar eens en stellen dat zij bijna geen verschil tussen een FullHD LCD met een motionres van 300 en een FullHD Plasma met een motionres van 1080 waar kunnen nemen bij bewegende beelden. Wederom een specificatie die amper invloed heeft op de daadwerkelijke beeldkwaliteit dus.

Verder ligt genoemde "Overscherpte" bij LCD's puur aan de gebruikte instellingen. Een beetje LCD-TV kun je zo naar je hand zetten dat hij niet zo onnatuurlijk scherp oogt.

Tot slot heeft een plasma uiteraard een veel betere kijkhoek dan LCD schermen, maar met moderne LCD schermen van bijvoorbeeld Samsung (ik noem een LE40A5xx) zijn de horizontale kijkhoeken aanzienlijk toegenomen. Dat een stap opzij direct een aanzienlijk mindere zwartwaarde oplevert, is bij moderne LCD's dan ook bijzonder overdreven. Bij normaal gebruik heb je geen last meer van de iets mindere kijkhoek van LCD's.

Overigens lijken LCD's met LED-verlichting plasma's op bijna alle fronten te verslaan: hun contrast is nóg veel groter (theoretisch gezien zelfs oneindig), de kleurechtheid is nóg beter en verder hebben de schermen de conventionele voordelen van LCD's tov plasma. Enige nadelen blijven de vergrote inputlag door de verwerking voor de LED-aansturing en de magere kijkhoek. Hopelijk vinden ze daar nog wat op.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 236146 op 29-09-2008 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236146 schreef op maandag 29 september 2008 @ 14:27:
[

Overigens lijken LCD's met LED-verlichting plasma's op bijna alle fronten te verslaan: hun contrast is nóg veel groter (theoretisch gezien zelfs oneindig), de kleurechtheid is nóg beter en verder hebben de schermen de conventionele voordelen van LCD's tov plasma. Enige nadelen blijven de vergrote inputlag door de verwerking voor de LED-aansturing en de magere kijkhoek. Hopelijk vinden ze daar nog wat op.
Snellere verwerkingseenheden in de tv's (cpu's). Komt vanzelf wel goed.

Vind het trouwens raar dat dit tot een hogere inputlag moet leiden. Het gaat er toch om dat het backlight plaatselijk donkerder of lichter gemaakt wordt naargelang de content op het scherm (om zo het contrast te verhogen) Dit is een oplossing voor het grootste technische nadeel van lcd (by concept), namelijk dat de lichtbron continu aanwezig is en het scherm verantwoordelijk is voor het afsluiten van dat licht.

Dus als je het beeld kent (de input) kan je daaruit toch vrij gemakkelijk in één moeite afleiden waar de leds minder fel moeten worden.

LED backllight heeft idd veel voordelen: zuinig, gemakkelijk uniform te verlichten (het is immers een regelmatig raster, itt tot een backlight van onderuit) en kan bijstaan in het artificieel verhogen van het contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275797

Anoniem: 236146 schreef op maandag 29 september 2008 @ 14:27:
*Zucht* Zoals KSI met deze link een pagina terug nog postte (en ikzelf diverse malen met een verklaring), is een relatief zwakke motion resolution juist zéér onduidelijk te onderscheiden van een goede motion resolution. De redacteuren van CNet, wiens baan het is om TV's professioneel met elkaar te vergelijken, zijn het hiermee blijkbaar eens en stellen dat zij bijna geen verschil tussen een FullHD LCD met een motionres van 300 en een FullHD Plasma met een motionres van 1080 waar kunnen nemen bij bewegende beelden. Wederom een specificatie die amper invloed heeft op de daadwerkelijke beeldkwaliteit dus.
In Den-Haag hangt deze Pioneer LCD tussen twee van zijn plasma broers in en het verschil in motion resolution IS gewoon zo klaar als een klontje. Op alle drie de tv's speelde een Pioneer-demo af. Op een gegeven moment zie je een boom scrollen. Linker tv: scrollende boom. Middelste tv: blurry mess, tot het weer stil stond. Rechter tv: scrollende boom. Ik zag dat, mensen om mij heen zagen dat, het was gewoon zo.
Verder ligt genoemde "Overscherpte" bij LCD's puur aan de gebruikte instellingen. Een beetje LCD-TV kun je zo naar je hand zetten dat hij niet zo onnatuurlijk scherp oogt.
Alle drie de Kuro's stonden helemaal "goed" ingesteld. De plasma's naar mijn mening way te scherp (sharpness 0, heb ik thuis op -10 staan) maar dan nog waren die minder "te scherp" dan de LCD. Een LCD is gewoon een andere techniek en zal voorlopig niet op een CRT/plasma lijken qua scherpte op pixelniveau.
Dat een stap opzij direct een aanzienlijk mindere zwartwaarde oplevert, is bij moderne LCD's dan ook bijzonder overdreven. Bij normaal gebruik heb je geen last meer van de iets mindere kijkhoek van LCD's.
Neen, dit was bij *letterlijk* 1 stap opzij. Zwart werd meteen donkerblauw. Let wel, op deze LCD he. De ook aanwezige Samsungs hadden dat dus niet. Die bleven wel zwart.

Toen we met het "testen" begonnen was er nog veel meer licht in de winkel aanwezig en was het zwart van de LCD vele malen beter dan die van de plasma's. Pas toen het later op de avond werd en er binnen de zaak wat lampen werden uit gedaan waren de plasma's zwarter dan de LCD. Dus overall zal de LCD gemiddeld gesproken tijdens een gehele dag zwarter zijn dan de plasma's, dat is waar. Ik kijk zelf echter alleen maar 's-avonds films en als je dan het mooiste beeld wilt hebben is een plasma naar mijn mening mooier. Alleen jammer dat de Pioneer's, ondanks hun goede motion resolution, enorm brakke processing hebben zodat het allemaal alsnog schokt als de neten. Geen enkele tv is perfect. En juist die processing wordt meestal geroemd door "de" review sites. Er gaat dus nog steeds niet boven het zelf gaan kijken. Wat een ander vindt/schrijft is geheel maar dan ook geheel useless.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 275797 op 29-09-2008 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-03 18:42

ksi

Misschien had je die laatste zin weg moeten laten >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ksi schreef op maandag 29 september 2008 @ 16:31:
[...]
Misschien had je die laatste zin weg moeten laten >:) ;)
Nee hoor. Als mensen vragen moet ik type X kopen en iemand roept JA! is het meteen okay, ik ga hem halen. Als iemand dan NEE! roept is het altijd ja maar waarom dan? Zijn er betere modellen, etc.

Gewoon een budget bepalen, winkel binnenstappen, kijken, kopen. Wat een ander vindt *is* irrelevant. De een heeft er ook meer voor over dan een ander of heeft een hele andere standaard. Ligt er natuurlijk ook nogal aan waar je "vanaf komt". Heb je nu een 32cm merk-x CRT en je koopt een populair model LCD-tv zoals een Samsung 5-serie ben je al gauw blij natuurlijk. Kom je van een wat deftigere buis af valt het allemaal wat eerder tegen.

En dan nog moet je dingen die een tv maken of breken ook daadwerkelijk "zien". De een ziet 24p-judder niet, de ander wel. De een vindt zwartwaarde-X geweldig, de ander bagger. De een vindt wit van een plasma gelig, de ander niet. Enz. Zoveel mensen, zoveel meningen.

Alleen het verdedig-gedrag wat je vaak ziet vind ik persoonlijk erg storend. Heb zelf een Pioneer maar kan daar overdag niet normaal op kijken, de image processing is enorm brak (ivm vorige tv), dat ie 50/60Hz content niet herkend een aanfluiting, hij zoemt, slurpt energie etc. So be it.. Dat moet toch gewoon gezegd kunnen worden. Als je hier zegt dat een LCD een slechtere motion resolution heeft dan een plasma (iets dat *IK* duidelijk zie en andere mensen dan ook wel ga ik vanuit) krijg je standaardmatig, uiteraard voornamelijk van LCD-eigenaren, verteld gekregen dat dat niet uitmaakt. Elke technologie heeft nu eenmaal zijn voor-en nadelen. Of die voor *jou* belangrijk zijn moet je zelf bepalen. Dat kan een ander absoluut niet voor jou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Peph, zoals je zelf al over de Pioneer LCD aangeeft, is de image processing niet echt om vrolijk van te worden. Bij bewegende beelden is beeldverwerking uiteraard nog lastiger, waarbij de Pioneer LCD het blijkbaar helemaal af laat weten. Uiteraard zullen oudere LCD modellen vanwege hun dikwijls langere responsetijd ook een flink lagere motionres hebben.
Wat ik duidelijk wilde maken is dat de specificatie motionres in de praktijk amper van belang is, aangezien hier vaak het argument aangedragen wordt dat een FullHD LCD gemiddeld gezien minder scherp is dan een HDReady Plasma, omdat hij maar een motionres van 300 heeft. Twee professionele TV-recensenten zien met veel bewegend beeldmateriaal (sport) echter amper verschil tussen een LCD van 300 en een plasma van 1080, dus dan kun je er toch wel vanuit gaan dat je ditzelf ook niet zult zien.

Overigens ben ik het volledig met je eens dat je altijd op je eigen oordeel en ervaring af moet gaan. Toch is het handig om ook op advies van 'mede-tweakers' af te gaan (aan de adviezen van verkopers heb je immers weinig), zodat je een beeld op kunt bouwen van wat in het algemeen de eigenschappen (voordelen/nadelen) van bepaalde technieken en/of merken zijn. Daarvoor moet je inderdaad niet op één gebruiker af gaan, maar moet je meerdere adviezen doorlezen. Vervolgens kun je met je verworven kennis in de winkel TV's beter met elkaar vergelijken.

Edit: Ik doelde op de Pioneer LCD, niet op de plasma's; typo. Dat genoemde TV geen super image processing heeft (ten opzichte van moderne TV's), is mijn verklaring voor de waarneming van Peph, aangezien de blurry beweging bij goede, moderne LCD's amper waar te nemen is.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 236146 op 29-09-2008 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moikke
@Ngamer: Waar heb jij vandaan dat de Pioneer LCD 'het blijkbaar helemaal laat afweten' mbt image processing ?

Gewoon intresse ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Sinds wanneer is de imageprocessing bij Pioneer plasma's ruk? Hoe heeft dat ding in vredesnaam dan kunnen winnen in de test van Tweakers en dan ook nog van Full-HD schermen. Met minder pixels is het al moeilijker het beeld te verwerken, en als je dan ook nog een brakke image processing hebt, dan is het ongelofelijk dat ze die test gewoon winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oscar Mopperkont schreef op maandag 29 september 2008 @ 22:17:
Sinds wanneer is de imageprocessing bij Pioneer plasma's ruk? Hoe heeft dat ding in vredesnaam dan kunnen winnen in de test van Tweakers en dan ook nog van Full-HD schermen. Met minder pixels is het al moeilijker het beeld te verwerken, en als je dan ook nog een brakke image processing hebt, dan is het ongelofelijk dat ze die test gewoon winnen.
Laat ik het dan anders zeggen: ik vind de processing ruk (op bepaalde vlakken). Aangezien deze tv's inderdaad in zo goed als elke test prima scoren zal het wel goed *zijn*. Ik vind dat een tv die best wel iets kost en het neusje van de zalm schijnt te zijn toch wel in staat moet kunnen zijn om een beurs-scrollertje goed weer te geven. Of credits aan het einde van een film. Of een autootje die voorbij rijdt normaal weer te geven.

Als je in de buurt zou wonen ben je altijd welkom en met eigen ogen zien wat ik bedoel. Het vreemde is: als vrienden hier filmpie komen kijken (wat nu uiteraard altijd hier gebeurd 8)) is men zonder uitzondering altijd onder de indruk (ben ik ook nog steeds hoor, don't get me wrong, zou geen andere tv willen hebben) van de beeldkwaliteit. Ik, blijkbaar als mierenneuker, stoor mij dan aan bepaalde dingen. Dat zeg ik dan. En men snapt niet wat ik bedoelde. Welnu, stukkie terug spoelen en jawel, men ziet het ook. Denk dat het dus ook een manier van kijken is.

Als je een hoop dingen niet "ziet", ben je veel sneller tevreden. Iets dat natuurlijk helemaal niet nadelig is! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
Alle tv's hebben inderdaad nadelen. De 42PX80 wordt geroemd vanwege de zwartwaardes, maar zodra ik alle lampen uit heb en een film kijk vind ik het zwart nog steeds wat te "lampig". Dus nog teveel lichtgevend zeg maar. Beter dan alle LCD's die ik tot nu toe in het donker heb kunnen zien maar toch wel iets wat toch ook op blijft vallen. Bij BluRays is het al een stuk beter maar nog steeds niet super. Maargoed, het is dan ook een tv van "maar" 930 euro toendertijd, hele goede prijs/kwaliteit verhouding en daar gaat het me in eerste instantie om. Pa van eenv riend van me heeft een Philips LCD Ambilight gekocht voor 1700 euro en het beeld is gewoon erg matig voor die prijs. Maar hij is er tevreden mee zegt hij, niks aan de hand dan toch/

Het is heel verleiderlijk om heel veel geld neer te leggen voor een Pioneer om zo te denken van alle problemen af te zijn....maar je ziet aan de vorige berichten dat ook deze super-tv's kleine problemen hebben. Of je er op gaat letten ligt meer aan jezelf denk ik.

Ook het zonlicht gebeuren komt naar voren bij het LCD vs Plasma verhaal. De plasma spiegelt inderdaad meer, no doubt about it. Maar ik heb afgelopen weekend op een philips LCD de formule 1 gekeken en dat stond met het beeld tegenover een raam. Hier kwam gewoon het licht van buiten doorheen en niet direct zonlicht maar het beeld werd erg mat en grijzig en de kleuren vooral verloren hun kleur. Zonlicht is gewoon kut voor tv's, lcd/plasma/crt maakt niet uit. DIrect zonlicht is voor allebei erg slecht en daarom zorg ik in het weekend dat het screen naar beneden hangt hier, zonlicht tegenhoudend maar wel lichtdoorlatend. Iets wat ik er wel voor over heb op een tv van 1000+ euro gemiddeld.

[ Voor 25% gewijzigd door StealthyPeanut op 01-10-2008 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 16:24

robhof

Lembongan view

Welke Pioneer heb jij, PepH?

[ Voor 24% gewijzigd door robhof op 02-10-2008 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

robhof schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 09:53:
[...]
Welke Pioneer heb jij, PepH?
PDP-508XD, HDReady bakkie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, nu wil ik echt binnenkort gaan bestellen, maar ik ben er nog helemaal niet over uit... :X

Daarom plaats ik hier nog een paar puntjes waarop eventuele feedback wel handig zou zijn. (zonder het te specifiek over bepaalde modellen te willen hebben, dit is geen 'welke moet ik kopen' post, dat kan ik na de nodige info of discussie zelf wel bepalen)

Zoals ik al eerder aangaf ben ik vooral (gevoelsmatig) gecharmeerd door plasma.
Ik ben een paar tv's gaan bekijken in een mediawinkel, en de panasonics 42" HD ready blijven er voor mij toch telkens opnieuw uitspringen. (dat mooie diepe blauw heb ik nog weinig lcd's zien doen, tenzij ik dat moet toeschrijven aan fabriekinstellingen)

Ik zoek overigens in de 700-800 euro prijsklasse (maar niet veel meer, anders blijven we bezig)

De kijkhoeken van een plasma zijn gewoon immens veel beter dan lcd. Daartegenover staat weer dat niemand tv kijkt onder een hoek van 60° bvb 8)7 Echter, sommige lcd's scoren hierin zo slecht (toshiba, in mindere mate LG) dat je volgens mij met meerdere op één bank (gamen) allemaal al een ander beeld ziet :p

Maar... Voor minder of gelijkaardig koop je tegenwoordig een full HD lcd, en dáár zit precies m'n probleem. Ik heb al vaak aangegeven dat resolutie voor mij echt ultiem onbelangrijk is, maar niet als je voor dezelfde prijs wél die resolutie kan krijgen. Het is allemaal een evenwicht tussen prijs en specs.

Uiteindelijk ben ik ook geen miereneuker, en ben ik er van overtuigd dat de beeldkwaliteit door een goede afregeling bij elke tv voor mij 'aanvaardbaar' kan afgeregeld worden. Dus dan zullen de dealbreakers zijn andere features zijn, zoals:
  • input lag
  • prijs
  • 100 Hz
Dan nu een paar bedenkingen:
Resolutie
Ook al heb ik geen problemen met die vreemde plasma resolutie, hoe werkt het in de praktijk. Is het mogelijk dat er beeld buiten het scherm valt bij het aansluiten van een console, en dus veel manueel in de settings duiken, evenals die overscantoestanden waar ik weinig van begrijp (oorzaak, oplossing). Stel, ik sluit een ps3 aan, komt het dan meteen zonder gedoe in orde?

INPUT LAG!!
Ik dacht dat het tegenwoordig geen issue meer zou zijn, maar ik las in reviews dat het gemiddelde voor 40-42" panels rond de 50 ms ligt ( :| ) Een slecht panel zou maar liefst naar de 80 ms gaan. Vergelijk dit met een computer lcd scherm dat rond de 20ms hangt, en je begrijpt dat ik dit getal liever zo laag mogelijk hou, zeker om te gamen. (wat toch de bedoeling is). Kennen jullie merken of series die bekend staan omwille van hun bedenkelijke input lag? (en dus ongeschikt voor consoles)
Ik begrijp dat de input lag vooral voorkomt uit de beeldverbeterende truukjes die op een signaal worden toegepast. (vraagt namelijk rekentijd). Omdat een lcd door de gebruikte techniek veel van die truukjes moet toepassen (en een plasma veel minder) dacht ik dat plasmas er minder last van zouden hebben, maar dat blijkt dus ook een verkeerde veronderstelling. :'(

100 Hz
Ik stond daarnet dus in een mediawinkel en qua specs voldoet een Samsung 5 serie prima, behalve de ontbrekende 100 Hz. Samsung is blijkbaar erg laat geweest met de introductie van een 100 Hz modus? Daar waar LG bvb al langer 100 Hz op z'n toestellen implementeert. 100 Hz is er voor zover ik weet pas op de samsung 6 serie op gekomen. Waarschijnlijk zou het me weinig opvallen indien ik geen referentie had (m'n pc lcd scherm werkt immers ook maar op 60 Hz en dat levert geen probleem). In de winkel vond ik het beeld op de 100 Hz samsung er toch iets beter uitzien dan op de 5 serie. Ik kan er niet echt de vinger op leggen, noem het 'strakker'. Ofwel zit het tussen de oren.

Want: (en nu terug algemeen over lcd vs plasma)

Ik heb me als plasma 'fan' echt verbaasd over de kwaliteit die de huidige serie samsung lcd's halen. Het gat wordt blijkbaar snel gedicht, en de gewone consument merkt er waarschijnlijk zelfs niets meer van.
Ten eerste zijn de kijkhoeken echt beduidend beter dan wat ik vroeger gewoon was bij lcd's!! Ik durf het haast niet zo te stellen, maar het voelde 'plasma' aan, zelfs op 45° (uit het midden) veranderde het beeld nauwelijks.
Daarnaast, en even belangrijk, de zwartwaardes zijn (voor het ongeoefende oog zoals dat van mij ;) ) nauwelijks nog een issue. Laat ik er bij zetten dat er een sony W4000 aanwezig was, en die kan wat mij betreft zelfs sommige plasma's wandelen sturen wat betreft zwartwaardes. Maar , en dat is de grote verassing, samsung moet daar nauwelijks voor onder doen, wat extra indrukwekkend is gezien ze een grote prijsklasse lager operen dan de sony's. Echt, ik was onder de indruk. Vandaar ook m'n twijfel die ineens is ontstaan, omdat je voor HD ready plasma money, ook een Full HD LCD koopt (echter zonder 100 Hz, in hoeverre ik daarover struikel wil ik nog over nadenken)

Moeilijk, moeilijk! (voeg daarbij dat LG deze maand een 100 euro cashback heeft, zodat ik voor 690 euro een full HD 42LG5000 in huis kan halen. Qua kijkhoeken stelt het imo weinig voor, maar die prijs maakt veel goed!)

Ik weet dat het een hoop gedoe is voor wat voor jullie waarschijnlijk weinig geld is (700-800), maar 700-800 euro slecht gespendeerd is nog altijd zonde, hoe dan ook. (zeker in mijn voorlopig beperkte budget voor die dingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan neem je toch gewoon een Samsung 5-serie en ben je klaar? Als je zelden tot nooit Blu-rays gaat kijken is dat een prima scherm voor het geld. LCD-fans zullen je richting LCD gaan praten, plasma-fans andersom. Als je de zwartwaardes, kijkhoeken etc. van een LCD goed genoeg vond kan je beter dat nemen dan een plasma, IMHO. LCD heeft voor de gemiddelde, niet te kritische, kijker wat minder nadelen dan plasma.

Wil je wel prima 24p-playback neem je evt. een Samsung 6-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
De mannen van cnet.com hebben de beste hdtv tot nu toe getest:
de nieuwste Pioneer Elite Kuro Pro 111FD plasma en ze geven een 10 voor beeldkwaliteit en dat is nog nooit gebeurd.

Zwartweergave was geweldig goed (alleen de Samsung 120hz led A950 lcd was nog beter, die gaf een absoluut zwart weer als die zn leds uitzette) en kleurechtheid was extreem goed en zelfs 24p werd perfect vloeiend weergegeven op 72 hz.
Zelfs het anti-reflectiescherm was in hun ogen zeer goed.
Het gaat hier om de Elite PRO-111FD, ik weet niet hoe dat model hier gaat heten en wat die moet kosten.
Dit lijkt op een perfect toestel en in de mooie maat van 50 inch, zelfs de lelijke speakers zijn afneembaar!

Het enige minpunt was de matige weergave van 480i sd materiaal, maar in mijn ogen moet je dat helemaal niet op zo'n toestel kijken. Bovendien als je een receiver of decoder hebt die dit upscaled ben je van het probleem af.

http://reviews.cnet.com/f...e&tag=centerColumnArea1.1

De vraag is wat die hier moet gaan kosten, ik hou mn hart vast. Al zie ik op de sites in de USA bedragen staan van 3000-4000 dollar, maar dat zullen hier wel gewoon euro's zijn.
De Samsung led lcd heeft waarschijnlijk een veel mooier prijskaartje en lijkt mij ook een erg goede keus. Ben wel benieuwd naar het verschil in inputlag, wat bij de Samsung wel erg hoog was in de andere test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 131051 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 02:01:
Ok, nu wil ik echt binnenkort gaan bestellen, maar ik ben er nog helemaal niet over uit... :X

Daarom plaats ik hier nog een paar puntjes waarop eventuele feedback wel handig zou zijn. (zonder het te specifiek over bepaalde modellen te willen hebben, dit is geen 'welke moet ik kopen' post, dat kan ik na de nodige info of discussie zelf wel bepalen)

Zoals ik al eerder aangaf ben ik vooral (gevoelsmatig) gecharmeerd door plasma.
Ik ben een paar tv's gaan bekijken in een mediawinkel, en de panasonics 42" HD ready blijven er voor mij toch telkens opnieuw uitspringen. (dat mooie diepe blauw heb ik nog weinig lcd's zien doen, tenzij ik dat moet toeschrijven aan fabriekinstellingen)

Ik zoek overigens in de 700-800 euro prijsklasse (maar niet veel meer, anders blijven we bezig)

De kijkhoeken van een plasma zijn gewoon immens veel beter dan lcd. Daartegenover staat weer dat niemand tv kijkt onder een hoek van 60° bvb 8)7 Echter, sommige lcd's scoren hierin zo slecht (toshiba, in mindere mate LG) dat je volgens mij met meerdere op één bank (gamen) allemaal al een ander beeld ziet :p

Maar... Voor minder of gelijkaardig koop je tegenwoordig een full HD lcd, en dáár zit precies m'n probleem. Ik heb al vaak aangegeven dat resolutie voor mij echt ultiem onbelangrijk is, maar niet als je voor dezelfde prijs wél die resolutie kan krijgen. Het is allemaal een evenwicht tussen prijs en specs.

Uiteindelijk ben ik ook geen miereneuker, en ben ik er van overtuigd dat de beeldkwaliteit door een goede afregeling bij elke tv voor mij 'aanvaardbaar' kan afgeregeld worden. Dus dan zullen de dealbreakers zijn andere features zijn, zoals:
  • input lag
  • prijs
  • 100 Hz
Dan nu een paar bedenkingen:
Resolutie
Ook al heb ik geen problemen met die vreemde plasma resolutie, hoe werkt het in de praktijk. Is het mogelijk dat er beeld buiten het scherm valt bij het aansluiten van een console, en dus veel manueel in de settings duiken, evenals die overscantoestanden waar ik weinig van begrijp (oorzaak, oplossing). Stel, ik sluit een ps3 aan, komt het dan meteen zonder gedoe in orde?

INPUT LAG!!
Ik dacht dat het tegenwoordig geen issue meer zou zijn, maar ik las in reviews dat het gemiddelde voor 40-42" panels rond de 50 ms ligt ( :| ) Een slecht panel zou maar liefst naar de 80 ms gaan. Vergelijk dit met een computer lcd scherm dat rond de 20ms hangt, en je begrijpt dat ik dit getal liever zo laag mogelijk hou, zeker om te gamen. (wat toch de bedoeling is). Kennen jullie merken of series die bekend staan omwille van hun bedenkelijke input lag? (en dus ongeschikt voor consoles)
Ik begrijp dat de input lag vooral voorkomt uit de beeldverbeterende truukjes die op een signaal worden toegepast. (vraagt namelijk rekentijd). Omdat een lcd door de gebruikte techniek veel van die truukjes moet toepassen (en een plasma veel minder) dacht ik dat plasmas er minder last van zouden hebben, maar dat blijkt dus ook een verkeerde veronderstelling. :'(

100 Hz
Ik stond daarnet dus in een mediawinkel en qua specs voldoet een Samsung 5 serie prima, behalve de ontbrekende 100 Hz. Samsung is blijkbaar erg laat geweest met de introductie van een 100 Hz modus? Daar waar LG bvb al langer 100 Hz op z'n toestellen implementeert. 100 Hz is er voor zover ik weet pas op de samsung 6 serie op gekomen. Waarschijnlijk zou het me weinig opvallen indien ik geen referentie had (m'n pc lcd scherm werkt immers ook maar op 60 Hz en dat levert geen probleem). In de winkel vond ik het beeld op de 100 Hz samsung er toch iets beter uitzien dan op de 5 serie. Ik kan er niet echt de vinger op leggen, noem het 'strakker'. Ofwel zit het tussen de oren.

Ik heb me als plasma 'fan' echt verbaasd over de kwaliteit die de huidige serie samsung lcd's halen. Het gat wordt blijkbaar snel gedicht, en de gewone consument merkt er waarschijnlijk zelfs niets meer van.
Ten eerste zijn de kijkhoeken echt beduidend beter dan wat ik vroeger gewoon was bij lcd's!! Ik durf het haast niet zo te stellen, maar het voelde 'plasma' aan, zelfs op 45° (uit het midden) veranderde het beeld nauwelijks.
Daarnaast, en even belangrijk, de zwartwaardes zijn (voor het ongeoefende oog zoals dat van mij ;) ) nauwelijks nog een issue. Laat ik er bij zetten dat er een sony W4000 aanwezig was, en die kan wat mij betreft zelfs sommige plasma's wandelen sturen wat betreft zwartwaardes. Maar , en dat is de grote verassing, samsung moet daar nauwelijks voor onder doen, wat extra indrukwekkend is gezien ze een grote prijsklasse lager operen dan de sony's. Echt, ik was onder de indruk. Vandaar ook m'n twijfel die ineens is ontstaan, omdat je voor HD ready plasma money, ook een Full HD LCD koopt (echter zonder 100 Hz, in hoeverre ik daarover struikel wil ik nog over nadenken)

Moeilijk, moeilijk! (voeg daarbij dat LG deze maand een 100 euro cashback heeft, zodat ik voor 690 euro een full HD 42LG5000 in huis kan halen. Qua kijkhoeken stelt het imo weinig voor, maar die prijs maakt veel goed!)

Ik weet dat het een hoop gedoe is voor wat voor jullie waarschijnlijk weinig geld is (700-800), maar 700-800 euro slecht gespendeerd is nog altijd zonde, hoe dan ook. (zeker in mijn voorlopig beperkte budget voor die dingen)
Je hebt al enkele modellen in het vizier, dus het is nu niet zo moeilijk meer. Je zal echter (en ik blijf het herhalen) de tv's moeten gaan testen en dus niet naar die demo's blijven kijken.
Neem je spullen mee (xbox360/ps3 enz) en sluit deze aan en ga gamen/films kijken/tv kijken. Verander vooral de instellingen.
Vergelijk de beeldkwaliteit, ghosting etc en koop de tv die jij het mooiste beeld vindt geven.

Full hd/hdready.....je moet zelf kijken of je verschil ziet. Bovendien zijn er veel belangrijkere specs die het beeld mooier maken. Als ik moet kiezen tussen een full hd lcd van €750 zoals een Samsung en een hdready plasma zoals een PX80, dan kies ik onmiddelijk voor de hdready plasma.
Dit blijft persoonlijk, een plasma heeft voor mij veel meer voordelen wat beeldkwaliteit betreft, zoals betere details in het zwart en een plasma blijft scherper bij bewegende beelden.
Nogmaals: dit is persoonlijk, maar het is maar om aan te geven dat de resolutie minder belangrijk is.
Zelf kijken wat jij ervan vindt dus.

Sluit je een ps3 op zo'n rare resolutie plasma aan, dan hoef je niets in te stellen. Het beeld is dan meteen goed.
Sluit je een pc erop aan, dan moet je de overscan compenseren in de videokaart, anders valt je taakbalk buiten beeld. Is heel simpel, maar je moet het wel ff doen.
Een plasma moet je ook rustig inspelen en je kan in het begin last hebben van image retention. Dat gaat echter weg zodra je beeld hebt en is net zo onbelangrijk als backlight bleeding zolang je dat laatste ook niet meer ziet als je beeld hebt

Inputlag is het nieuwe toverwoord lijkt het wel. Je zult er in principe alleen last van hebben bij online shooters, maar volgens mij is de snelheid van de verbinding net zo belangrijk. Ik heb hier echter weinig verstand van.

Een Panasonic plasma is veel hdtv voor weinig geld, de LG's ben ik niet zo onder de indruk (ik hoor nooit op forums van mensen die hun LG echt top vinden), de Samsung is goed, maar dan moet je denk ik niet lager gaan dan een A656.
De 100hz bij lcd's is eigenlijk een berekening van een tussenbeeld van de tv, heb ik begrepen. De tv kijkt hoe het beeld tussen de 2 frames eruit kan komen te zien en zet dit er tussen. Het ene merk doet dit beduidend beter dan het andere.
Zelf testen en beoordelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ferry34 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 12:45:
Sluit je een ps3 op zo'n rare resolutie plasma aan, dan hoef je niets in te stellen. Het beeld is dan meteen goed.
Dat klopt. Heb afgelopen weekend een Xbox 360 elite gekocht, ingesteld op 1080p en genieten. Zelfde met de BluRay speler die ik heb gekocht, instellen op 1080p. Enkel popcorn en bier had ik nog nodig met mijn Panasonic 42PX80 HDR plasma. Het beeld is iig _o_

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Alvi, maak het jezelf niet zo moeilijk, je geeft zelf al de meeste argumenten, bent plasma fan, hoeft niet perse full HD, en wilt een TV van rond de 700 euri's:
Panasonic 42PX80 no doubt about it, beste prijs/prestatie, geweldig zwart en verder alle voordelen voor een mooi prijsje.
Wat wil je nog meer, zoek niet verder, maar koop en geniet, je kunt je geld maar 1 keer uitgeven.

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275797 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 10:42:
Wil je wel prima 24p-playback neem je evt. een Samsung 6-serie.
Daarover ben ik nog aan het twijfelen. Uiteindelijk komt er wel een PS3 aan te hangen, dus onvermijdelijk zal er af en toe wel een blu ray gekeken worden. Dat lijkt een samsung 5 serie uit te sluiten. (want reviews kennen aan de 5 serie echt slechte 24p eigenschappen toe, zo slecht dat het zelfs mij zou opvallen, en ik ben helemaal niet super kritisch)
[...]

Je hebt al enkele modellen in het vizier, dus het is nu niet zo moeilijk meer. Je zal echter (en ik blijf het herhalen) de tv's moeten gaan testen en dus niet naar die demo's blijven kijken.
Neem je spullen mee (xbox360/ps3 enz) en sluit deze aan en ga gamen/films kijken/tv kijken. Verander vooral de instellingen.
Vergelijk de beeldkwaliteit, ghosting etc en koop de tv die jij het mooiste beeld vindt geven.
Dat heb ik hier werkelijk nog nooit iemand zien doen in België. Ik denk dat ze je uit de winkel zetten of zo als ik daar zomaar aankom en mezelf begin te installeren met kabels en een console. No way. Ik ga dat dan zelf ook niet doen. Meer nog omdat ik ook niet van plan ben m'n tv in een fysieke winkel te kopen, maar waarschijnlijk online. Dan vind ik het op zich niet zo fair dat ik daar wel even een tv ga inpalmen en gebruik maken van hun display faciliteiten (waar een online shop in principe niet voor hoeft te betalen) Beetje grof. "ja deze ziet er goed uit, toedeloe..."
Dus ik zal gewoon afgaan op wat ik zie in de winkel/lees op internet.

Sowieso geloof ik wel dat je zelfs een matige tv nog acceptabel kan maken door de settings zo goed mogelijk af te stellen, zodat het voor mij meestal wel goed genoeg is. De onderscheidende factoren zitten dan voornamelijk in features en prijs, daarna eventueel kleuren (zonder calibreren weet ik toch niet wat wel en niet kan, en dan kan ik er mij ook niet druk in maken) en eventueel kwaliteit van het raster. Ik heb echt al afzichtelijke dingen gezien op van die cheap ass no-brand lcd's. Een erg korrelig raster met duidelijk verschillende kleuren naast elkaar op één pixel...
Full hd/hdready.....je moet zelf kijken of je verschil ziet. Bovendien zijn er veel belangrijkere specs die het beeld mooier maken. Als ik moet kiezen tussen een full hd lcd van €750 zoals een Samsung en een hdready plasma zoals een PX80, dan kies ik onmiddelijk voor de hdready plasma.
Dit blijft persoonlijk, een plasma heeft voor mij veel meer voordelen wat beeldkwaliteit betreft, zoals betere details in het zwart en een plasma blijft scherper bij bewegende beelden.
Nogmaals: dit is persoonlijk, maar het is maar om aan te geven dat de resolutie minder belangrijk is.
Zelf kijken wat jij ervan vindt dus.
In zowat elke post van mezelf in dit topic heb ik wel ergens gezegd dat resolutie me echt helemaal niets uitmaakt, dus daarin heb je gelijk. ;) Nee sorry, ik snap echt de commotie niet rond HD ready en Full HD. Het lijkt wel alsof velen enkel wel Full HD willen omdat ze nu éénmaal blind op die spec gefixeerd zijn.
Ik zat daarnet side by side naar een pana Full HD en een HD ready te kijken, en met de bron (national geographic HD) zag ik 0,0 verschil in scherpte. Of misschien zag ik het wel, maar het kon me totaal niet boeien. (waarschijnlijk was de bron ook maar 720p) . Alles wat meer is dan SD en DVD kwaliteit is voor mij al genoeg, ik wil gewoon af van die vage crt's, dus 720 lijnen of 1080 lijnen is voor mij in beide gevallen gewoon prima.

If anything verkies ik in sommige gevallen zelfs de HD ready, vooral toen ik naar de HD ready stond te kijken in vergelijking met een oudere Full HD Lcd. Full HD leek aan de randjes wel wat te trillen en altijd erg scherp. HD ready maakte een imo aangenamer beeld om naar te kijken. (zal wel afhangen van de instellingen, maar ik vond het verder onbelangrijk)

Echter, je bent tweaker of je bent het niet, dus in m'n kop speelt die full HD toch wel mee :p Beroepsmisvorming zullen we maar zeggen ;)

Ik kan trouwens wel begrijpen dat je voor een 46/50" full HD wil kiezen, maar een 42" op zitbankafstand (2.5m) => totaal irrelevant. Zolang ik de tekst in games maar kan lezen...
Sluit je een pc erop aan, dan moet je de overscan compenseren in de videokaart, anders valt je taakbalk buiten beeld. Is heel simpel, maar je moet het wel ff doen.
Een plasma moet je ook rustig inspelen en je kan in het begin last hebben van image retention. Dat gaat echter weg zodra je beeld hebt en is net zo onbelangrijk als backlight bleeding zolang je dat laatste ook niet meer ziet als je beeld hebt
Kijk, dat is goed nieuws. Want dat is het enige wat me een beetje stoort aan die 4:3 res in een 16:9 scherm. Maar zolang de logic in het scherm dat allemaal netjes verwerkt hoor je mij niet klagen. PS3 aansluiten en geen beeld dat bvb buiten de randjes valt, meer hoeft dat niet te zijn. Een pc zal ik normaalgezien nooit aansluiten op m'n scherm (zeg nooit nooit :p ) maar het zal in elk geval niet gebruikt worden om pc taken op te doen (internetten, msn'en, wat dan ook)
Chevy454 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 20:05:
[...]

Dat klopt. Heb afgelopen weekend een Xbox 360 elite gekocht, ingesteld op 1080p en genieten. Zelfde met de BluRay speler die ik heb gekocht, instellen op 1080p. Enkel popcorn en bier had ik nog nodig met mijn Panasonic 42PX80 HDR plasma. Het beeld is iig _o_
Mooi om te horen :)

In elk geval: (en dat heb ik nog al eens gezegd) ik zie er geen graten in dat een beeldlijn, ipv in 1368 stukjes te zijn verdeeld, in 1024 stukjes is verdeeld. Als je erg je best doet merk je wel iets (onregelmatige AA blokjes in games, onregelmatige randjes van haren) maar verder vind ik het helemaal geen issue. Het onderscheidend vermogen (resolutie) van een tv ligt bij mij vooral in het aantal beeldlijnen, minder in het aantal puntjes waarin een lijn is onderverdeeld. In elk geval merk je irl niets van die 'rechthoekige pixels'

Was jij het trouwens niet die zo snel mogelijk een 50" ging kopen (omdat 42" toch echt niet meer kan ;) )
sorcees schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 22:58:
Alvi, maak het jezelf niet zo moeilijk, je geeft zelf al de meeste argumenten, bent plasma fan, hoeft niet perse full HD, en wilt een TV van rond de 700 euri's:
Panasonic 42PX80 no doubt about it, beste prijs/prestatie, geweldig zwart en verder alle voordelen voor een mooi prijsje.
Wat wil je nog meer, zoek niet verder, maar koop en geniet, je kunt je geld maar 1 keer uitgeven.
Je hebt natuurlijk gelijk, maar zoals ik al zei, je bent tweaker of je bent het niet. ;) Ik wist van mezelf dat van zodra ik een tv zou kopen er eigenlijk maar één optie was: een PX80. Echter ben ik van m'n stuk gebracht door het feit dat LCD niet zo dramatisch meer is als het ooit was, en dat je voor een gelijkaardige prijs al bijna een full HD LCD kan kopen met aanvaardbare kwaliteit (en ergens blijft me dat wel bezighouden :p )
De huidige lcd's vallen eigenlijk prima mee, ook wat betreft kijkhoek en zwart. Niet zo goed als plasma, maar voldoende als je je er niet te druk in maakt.
Maar daarnet ook weer: ik werd automatisch aangetrokken tot die panasonic plasma, ongeacht wat er naast stond. Echter vermoed ik dan weer een gebrek aan goede instellingen bij de andere tv's.

Anway, m'n shortlist ziet er nu nog zo uit:

Panasonic: TH 42PX80E (700-800)
Panasonic: TH 42PZ8 (1000)

LG 42LG5000 (700)
LG 42LG6000 (900)

Samsung LE40A6xx (1000)

Afhankelijk van of ik bij m'n oorspronkelijke budget blijf (700-800) of toch wat extra budget weet los te peuteren om naar de 1000 euro te gaan. Daar moet ik nog even over nadenken, maar ik kom er wel uit :)
De LG's staan er tussen wegens de 100 euro cashback, waardoor deze full HD's wel weer een aantrekkelijke prijs krijgen, en ze hebben een erg mooi design :p . Samsung 5 serie zal ik maar niet overwegen, geen 100 Hz en gebrekkige 24p support is geen optie.

Ik ben misschien ultra voorzichtig, maar dat doe ik voor al m'n aankopen, en ik heb nog van geen enkele spijt gehad, dus het heeft wel degelijk zin. (en part of the fun is in the choosing, tweaker zijnde ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Full-HD is ondertussen meer een verkoperspraatje in plaats van een verkopersargument.

Ik heb zelf een Th-42PX80 en ik moet bekennen, er is geen enkel paneel geweest dat voor mijn gevoel mooier is gevoel dan de Pana. Ik heb 2 hele dure (2300 euro en 1300 euro) panelen gezien met ambilight en alleen de lampen/discoshow heeft mij kunnen bekoren. De panelen/technieken/kleuren/zwartwaardes hebben me nog niet weten te overtuigen.

Laat je AUB!!! A U B niet gek maken door specificaties/cijfers/eigenschappen. Bekijk gewoon den tv's in een normale woonomgeving en ga dan kijkken wat realistisch is.

Ik vind -> het is geen feit, maar ik vind -> dat plasma een beter beeld geeft vanwege de techniek. Geen matte plaat, geen gezeur en gewoon een prachtig plaatje. Er staat hier al 4 maanden een 42px80 -> hdready maar ik nog geen seconde gedacht dat ik wat tekort kwam of miste. Tenminste, als ik er niet met 60cm met me neus op zat.

Snelle, betere en mooiere beeldweergave, volle kleuren, DETAILS en weergave in de donkere gebieden, een glasplaat ipv een mat paneel en een vloeiender/natuurlijker beeld....---->> Dit zijn onder andere voor mij de eigenschappen van een leuke en goede televisie. Dus ik ga voor een plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 131051 schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 00:27:
Was jij het trouwens niet die zo snel mogelijk een 50" ging kopen (omdat 42" toch echt niet meer kan ;) )
42" is voor mij goed genoeg, voor mijn vader mag het wat groter. Gelukkig is hij gestopt met klagen over dat kleine gameboy scherm. Maar hij is ook gaan inzien dat de TV niet de bottleneck is, maar de speakers van de HT.

Voor mij op de slaapkamer gaat er een LCD komen ondanks dat plasma bij mij de voorkeur heeft. De reden? Burn in gaat bij mij wel een gevaar worden omdat ik bij motoGP 07 minimaal 3 uur aan het racen ben op hetzelfde circuit. Maar bij Soul Caliber, Battlefield, Lost oddysey enzo maakt het niet uit. Puur vanwege mijn racegedrag ga ik een LCD overwegen :( Al denk ik er gewoon aan om schijt aan te hebben en nog een 42PX80 te kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 05-10-2008 16:10 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Chevy, ik heb de 42PX80 en ik heb een keer een 6-urige sessie gehad van Battlefield BC en na wat imageretention is het nu gewoon weer helemaal weg. Daar staan ook HUD onderdelen constant op dezelfde plaats.

Laat hier je keuze aub niet door beinvloeden, dit is met de huidige pana plasma's geen issue meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Dubbelpost, sorry :o

[ Voor 95% gewijzigd door StealthyPeanut op 05-10-2008 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:36
Anoniem: 131051 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 02:01:

Hier ben ik het dus volledig mee eens zoals je kon zien in één van m'n laatste posts. De nieuwe Samsung LCD 's moeten echt weinig onderdoen op gebied van kijkhoek/zwartwaarden tov plasma.

Ik was serieus aan het twijfelen tussen de LE46A686 (LCD) van Samsung en de PS50A550 (Plasma), maar uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt (na 4 maand fora lezen en schermen bekijken) en de A550 besteld. 1200euro voor een 50" die overal wel goed scoort is toch wel een zeer mooie deal. 100Hz mist ie idd, maar ik heb er niets van gemerkt in de winkel en op het AVSforum lees ik hier ook weinig tot geen klachten over. Hij heeft zijn issues, net als elk ander scherm, maar dan liever die paar foutjes voor maar 1200euro dan 1500euro+ te betalen, voor een scherm dat ook niet perfect is.

Binnen een week of 2 heb ik hem, ik laat zeker weten wat ik ervan vind.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Largamelion schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 13:48:
Ik was serieus aan het twijfelen tussen de LE46A686 (LCD) van Samsung en de PS50A550 (Plasma), maar uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt (na 4 maand fora lezen en schermen bekijken) en de A550 besteld. 1200euro voor een 50" die overal wel goed scoort is toch wel een zeer mooie deal. 100Hz mist ie idd, maar ik heb er niets van gemerkt in de winkel en op het AVSforum lees ik hier ook weinig tot geen klachten over.
Ben je zeker? Ik stond daarnet in een mediawinkel naar een 50" samsung plasma te kijken ("serie 4" stond op het stickertje op de rand) en daarop was vermeld dat 'Real 100Hz' beschikbaar was, net als 24p input. Van de site:
Real 100Hz : Ja
1080 24p Real Movie : Ja
Ik zou het vreemd vinden als een 5 serie dat niet zou hebben.

Hij heeft zijn issues, net als elk ander scherm, maar dan liever die paar foutjes voor maar 1200euro dan 1500euro+ te betalen, voor een scherm dat ook niet perfect is.
Je slaat de nagel op de kop, net als sorcees
sorcees schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 22:58:
Ik heb het nog een paar dagen aangekeken, wikken en wegen en vergelijken, wat achteraf eigenlijk gewoon verspilde tijd was. Want uiteraard heb je gelijk, wat was ik ook aan het denken... 8)7 :X Ik ben idd gewoon een plasma fan.

Geen idee waarom, maar ik was redelijk van m'n stuk gebracht door de LCD's die tegenwoordig overal goed gereviewed worden. Echter, dan lees je weer de kleine lettertjes in de review, en het zijn toch nét die punten die een dergelijke tv voor mij heel wat minder aantrekkelijk maken.

Om terug te komen op de woorden van Largamelion, waarom zou ik 300 euro méér uitgeven aan een scherm dat ook niet perfect is, als ik voor 800 euro de voor mij perfecte tv kan kopen (PX80E) Bijna onzin dus.

Want ja, het klopt dat ze bij LCD, voor mijn minder kritische blik, de zwartwaardes flink verbeterd hebben, en dat de kijkhoeken beter zijn geworden. Maar de motion onscherpte ligt nog altijd iets hoger (daar is een HD ready plasma gewoon scherper in) en die nare input lag blijft me toch bezig houden. Uit reviews op hdtvtest.co.uk maak ik toch op dat sommige schermen echt bijdragen aan het trager en onnauwkeuriger aanvoelen van de game. De reviewer geeft zelf aan dat het soms lijkt alsof hij op bepaalde schermen een andere HALO 3 aan het spelen is. En aangezien gamen één van de hoofdfuncties van de tv wordt neem ik gewoon geen risico.

hdtvtest over de PX80E
Even though there is no dedicated [Game Mode] available on the Panasonic TH42PX80 , gaming response is never a concern – I measured its input lag to be equal to a Samsung F96 set to [Game Mode]. Gamers should probably worry more about the possibility of incurring irreversible screenburn: the Panasonic TH42PX80 was not as resistant to image retention as the Pioneer Kuro PDP-4280XD. I recommend following the advice given in our article on how to prevent screenburn... at least for the first 200 hours of use.
Inbranden en image retention. Tja, dat zie ik wel weer als het zover is.

Ook komen de panasonics op hdtvtest.co.uk allemaal als highly recommended uit de tests. Dat is voorlopig die enige site die ik serieus neem omdat ze daar de tv's grondig testen op alle vlakken. (daar vond ik de tweakers.net reviews toch wat te kort schieten). Een andere site heb ik niet gevonden. Ze zijn nagenoeg net zo goed als de pioneers, die meestal gewoon het dubbele kosten ;)

Ook qua stroomverbruik ben ik gerustgesteld. Dat heb ik dan wél weer uit de tweakers.net review gehaald. De PZ80 (full hd) verbruikt gemiddeld 200 Watt, dat is gemiddeld een gloeilampje meer dan een samsung 6 serie. Daar kan ik wel mee leven.

Wat ik wel merkte is dat de panasonics in de winkel zonder uitzondering veel te rood afgesteld stonden. Hopelijk valt dat netjes te corrigeren en zijn de fabrieksinstellingen gewoon bagger. (de philips lcd die er naast stond gaf een veel natuurlijkere skin tone aan)

Short list is nu dus nog:
Panasonic: TH 42PX80E
Panasonic: TH 42PZ8
Panasonic: TH 50PX8E

Indien ik iets meer budget opzij leg kan ik eventueel nog wel de PZ8 overwegen. En aangezien de 50" goedkoper is dan de PZ kan ik deze onmogelijk niet in m'n overweging meenemen.

Het is me vooral om grootte te doen, minder om resolutie. Ben ik nu ultra n00b als ik zeg dat voor mij (persoonlijk!!) HD ready (en ditmaal 'echte HD ready' 1366*768) zelfs op een 50" niet echt een probleem was? :X
Ik vond het eerlijk gezegd zelfs op een 50" zat scherp, ik was vooral meer onder de indruk van de afmeting van het beeld. Op één of andere manier kan ik me echt niet geobsedeerd druk maken over dat specifieke punt van een tv. Ik zal vast een relaxtere attitude hebben wat betreft die Full HD marketing ;) Ik zal het scherm enkel voor video en gamen gebruiken, dus 720p is meer dan toereikend. Er zijn ook gewoon 720p beamers, en dat is dan niet op 50" maar 100" of meer.

Maar goed, zover ben ik al, dus ik kan verkassen naar het panasonic topic ;) Bedankt so far voor de input... d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:03
Ik snap eigenlijk niet waarom iemand een LCD zou willen, en geen plasma? En waarom hebben LCD's in godsnaam de markt verovert? In elk reclameblaadje dat ik in de bus krijg, gaat het 99.99% over LCD, heel af en toe staat er eens een plasma bij.
Nochtans koop je voor 800 euro een Panasonic plasma die al de LCD concurrentie van de baan blaast, ook duurderen modellen.

[ Voor 20% gewijzigd door phobosdeimos op 06-10-2008 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-05 10:06
phobosdeimos schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 21:22:En waarom hebben LCD's in godsnaam de markt verovert?
Omdat plasma's tot voor kort nog onbetaalbaar waren. Ik heb nu ook al 3 jaar een LCD thuis staan, gewoon omdat die 32" "maar" €1500 heeft gekost, en geen €3500, want dat koste de goedkoopste plasma toen.
En LCD heeft de markt veroverd, met redelijk betaalbare 26" en 32" tv's, en nu ze de markt hebben laten ze hem niet meer gaan. Als je daarnaast ook nog eens naar het design van de huidige plasma's kijkt is het helemaal om te treuren.

"Wij tweakers" kijken anders naar een TV als de gemiddelde consument. Kijk maar naar die rotzooi die Philips op de markt durft te zetten, maar het verkoopt, alleen maar omdat die kermisverlichting er omheen zit.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

phobosdeimos schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 21:22:
Ik snap eigenlijk niet waarom iemand een LCD zou willen, en geen plasma?
Geen retention, flexibiliteit met (dag)licht, stil -> geen plasma-buzz (ja, die is ook hier hoorbaar), lager stroomverbruik, beter geschikt voor gebruik als monitor, kleine(re) formaten beschikbaar, rustiger beeld.
Kunnen allemaal redenen zijn voor een geinformeerd persoon om LCD te kopen.

Zeker gezien de beeldkwaliteit van de betere LCD schermen tegenwoordig plasma goeddeels evenaart, en met de A9 serie van samsung zelfs begint te overtreffen. Plasma heeft momenteel vooral een prijsvoordeel. Als de Samsung A6 LCD's wat meer in de buurt van mijn huidige A5 plasma geprijst waren was het toch LCD geworden :)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cheetah schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 22:26:
[...]
Geen retention, flexibiliteit met (dag)licht, stil -> geen plasma-buzz (ja, die is ook hier hoorbaar), lager stroomverbruik, beter geschikt voor gebruik als monitor, kleine(re) formaten beschikbaar, rustiger beeld.
Kunnen allemaal redenen zijn voor een geinformeerd persoon om LCD te kopen.
Het publiek dat kleinere formaten koopt is meestal niet de geïnformeerde consument. Plasma kent ook wat vooroordelen die nogal diepgeworteld zijn.

Maar wat je noemt zijn idd de fundamentele verschillen tussen plasma en lcd. En hoe dicht ze elkaar ook benaderen, elke techniek blijft z'n voor-en nadelen houden die inherent zijn aan die techniek. Die zijn in dit topic ook al 'over and again' besproken, dus uiteindelijk komt het neer op wat je zelf belangrijk vindt.

Stroomverbruik is idd lager, maar valt in absolute termen nogal mee. Toen ik in de tweakers review een gemiddeld verbruik van 200 Watt zag voor de PZ80 (waar op de doos 355 staat) was m'n besluit gemaakt. Die 80 Watt extra heb ik er graag voor over. Dat is het verschil tussen een launch ps3 en een huidige ps3, dus door een recente ps3 te kopen compenseer ik dat weer ;)

Plasma buzz, idd. Kan ik mee leven. Retention, het hangt af van het gebruik en hoe gevoelig het paneel daar aan is. Daglicht is ook voor iedereen een persoonlijke afweging. In mijn geval komt er nooit direct zonlicht op het scherm (en dan is het prima te doen, zoals de CRT's vroeger) en anders kan ik nog steeds de gordijnen dicht doen.
Zeker gezien de beeldkwaliteit van de betere LCD schermen tegenwoordig plasma goeddeels evenaart, en met de A9 serie van samsung zelfs begint te overtreffen. Plasma heeft momenteel vooral een prijsvoordeel. Als de Samsung A6 LCD's wat meer in de buurt van mijn huidige A5 plasma geprijst waren was het toch LCD geworden :)
En daar zit de essentie. Met een PX80 koop je (muv de resolutie) een scherm wat beter presteert dan een A6, voor 300 euro minder. Als geïnformeerde consument ;) is dat een logische keuze. Vergis ik me trouwens als ik zeg dat panasonic met z'n plasma al veel langer 100 Hz en 24p support heeft dan samsung met z'n LCD's? 4 en 5 serie hebben geen 100 Hz (wat voor mij belangrijk is)

De A7 en verder hebben nu idd led backlight. Wat toch een gemengde batch aan reviews oplevert. Op sommige punten zijn er ook nadelen aan verbonden, omdat de led afreleging niet op pixelniveau kan gebeuren. Dus het is wéér behelpen, wat de inherente nadelen van een lcd paneel niet zal oplossen. In dat opzicht is plasma techniek gewoon veel eenvoudiger.

En zoals ik reeds opmerkte: de input lag. Er zijn weinig gegevens over en als je pech hebt kies je net een scherm uit met een overdreven input lag. Terwijl de pana's bekend staan als snelle panelen.

Van zodra echte led displays echter productieklaar zijn voor een normale prijs mag lcd en plasma inpakken. Daar ben ik van overtuigd. Plasma en LCD (maar vooral dan plasma) zullen in het begin nog een prijsvoordeel hebben, maar dat is het dan ook. Zuinig, elke pixel geeft z'n eigen licht af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Van zodra echte led displays echter productieklaar zijn voor een normale prijs mag lcd en plasma inpakken. Daar ben ik van overtuigd. Plasma en LCD (maar vooral dan plasma) zullen in het begin nog een prijsvoordeel hebben, maar dat is het dan ook. Zuinig, elke pixel geeft z'n eigen licht af...
En de A9 serie van Samsung komt erg in de buurt van die omschrijving (niet de A7-serie). Enkel de prijs is nog hoog, maar goede LED-schermen zullen vanzelf wel betaalbaar worden.

Verder ben ik het volledig met je eens :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 236146 op 07-10-2008 06:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moikke
Wanneer hier toch lcd modellen genoemd gaan worden die flink beter zijn dan eerdere modellen, wil ik zeker die nieuwe Pioneer Kuro LCD lijn niet onbelicht laten! Helaas nog maar weinig reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
  • Laatst online: 26-05 09:38
Cheetah schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 22:26:
[...]
Zeker gezien de beeldkwaliteit van de betere LCD schermen tegenwoordig plasma goeddeels evenaart, en met de A9 serie van samsung zelfs begint te overtreffen.
Ik zou zeggen: ga eens kijken naar een goed afgestelde plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
moikke schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 07:55:
Wanneer hier toch lcd modellen genoemd gaan worden die flink beter zijn dan eerdere modellen, wil ik zeker die nieuwe Pioneer Kuro LCD lijn niet onbelicht laten! Helaas nog maar weinig reviews.
De plasma Kuro's zijn beter dan die LCD hoor, dus da's echt nog geen plasma-killer. En die Pioneer LCD is ook nog eens best wel duur, als ik hier zo lees is iedereen meer budget dan kwaliteits-minded en dan kan je beter een Samsung nemen of zo, die is nog betaalbaar en echt niet veel minder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Zonder replies en dergelijke lees ik nou al een tijdje mee in dit topic en ik wil binnenkort ook een nieuw " tvtje" kopen.

Ik heb momenteel een 23" philips lcd in de woonkamer hangen en wil toch naar een groter scherm.

Omdat prijs wel een rol speelt en ik toch stiekem wel een groot scherm wil (heb zelfs een beamer overwogen) neig ik naar een plasma model.

Ik wil a.s zaterdag bij de mediamarkt wat tv's gaan bekijken (en zal proberen om niet direct een model mee te nemen :P) en heb met name interesse in de eerder genoemde 50" PS50a550s2rxxc plasma van samsung.

Kan iemand mij vertellen of een 3-4 meter te weinig is voor een 50" tv? Persoonlijk zou ik denken " hoe groter hoe beter" .

Verder de vraag, is digitale TV (ziggo) een must? Of is analoge tv wel te doen op een plasma? Ik ben niet zo kritisch wat beeld kwaliteit betreft (en daarom maakt het de keuze ook vrij simpel).

Wij kijken voor 95 % van de tijd films via de Xbox (mediacenter) en deze doet upscaling naar 720p wanneer mogelijk. Is zoiets nog te kijken op een plasma van dit formaat?

Mocht hij geen upscaling doen en gewoon standaard dvd formaat geven, krijg ik dan onscherp/lelijke pixels?

Zo'n 1100 euro voor een 50" plasma is geen geld.. ik heb voor mijn 23" philips zo'n 1300 euro betaald :(

[ Voor 4% gewijzigd door Workaholic op 07-10-2008 12:57 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Workaholic schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 12:56:

Mocht hij geen upscaling doen en gewoon standaard dvd formaat geven, krijg ik dan onscherp/lelijke pixels?
Als je gewoon 576i doorgeeft, doet de plasma het upscalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

PinkPanther1970 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 08:56:
Ik zou zeggen: ga eens kijken naar een goed afgestelde plasma.
Ik heb een goed afgestelde plasma ;)
De verschillen in beeldkwaliteit tussen plasma en LCD zijn met de huidige schermen gewoon erg klein. En LCD heeft daarnaast nog een aantal duidelijke voordelen boven plasma.
Pioneer heeft nog een voorsprong (maar de voorsprong qua prijs is vele malen groter dan de voorsprong qua kwaliteit), en Samsung heeft met z'n 50" plasma's een formaat/kwaliteit/prijsvoordeel, net als Panasonic dat heeft met de 42PX80 (als je met 1024x768 kunt leven -> ik niet). Kom je echter in de keuze tussen de Panasonic toprange plasma's (PZ-serie) en de toprange LCD's (Samsung A6-serie bijv) dan is mijn keuze vrij snel gemaakt. Verschil in beeldkwaliteit is dan te klein om met plasma-nadelen te leven i.m.o, nog afgezien van een prijsvoordeel daar voor de A6 :)
Workaholic schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 12:56:
Ik wil a.s zaterdag bij de mediamarkt wat tv's gaan bekijken (en zal proberen om niet direct een model mee te nemen :P) en heb met name interesse in de eerder genoemde 50" PS50a550s2rxxc plasma van samsung.
Bij MediaMarkt is ie 1500 Euro, bij Wehkamp nu 1180 incl. verzending ;)
Kan iemand mij vertellen of een 3-4 meter te weinig is voor een 50" tv? Persoonlijk zou ik denken " hoe groter hoe beter" .
Is ook mijn kijkafstand en dat bevalt prima. Voor gamen (X360) zit ik zelfs op ~2 meter.
Verder de vraag, is digitale TV (ziggo) een must? Of is analoge tv wel te doen op een plasma? Ik ben niet zo kritisch wat beeld kwaliteit betreft (en daarom maakt het de keuze ook vrij simpel).
Heb mijn 50A550 ook analoog aangesloten, en beeld is prima te doen i.m.o.
Wij kijken voor 95 % van de tijd films via de Xbox (mediacenter) en deze doet upscaling naar 720p wanneer mogelijk. Is zoiets nog te kijken op een plasma van dit formaat?
Jup. Bij de A550 kun je trouwens liever 1080i instellen op je 360. TV heeft een zeer goede de-interlacer.
De scaler en de-interlacer van de A550 is erg goed. Beter dan van de Panasonic's (op de PZ800 na, die was qua processing dacht ik een fractie beter, maar is ook 2x zo duur). Zou dus sowieso geen probleem moeten zijn.
Zo'n 1100 euro voor een 50" plasma is geen geld.. ik heb voor mijn 23" philips zo'n 1300 euro betaald :(
Is zo'n 1200 Euro (net iets minder) maar inderdaad geen geld. Daarom staat ie hier bij mij ook :)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Cheetah schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 13:41:
[...]
Ik heb een goed afgestelde plasma ;)
rotfl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-03 18:42

ksi

Vergeet niet dat 50"plasma televisies hoe mooi en goed ze ook omgaan met analoog signaal. Toch echt wel een redelijke afstand nodig hebben voor normaal televisie kijken via de kabel. Blu-ray spelcomputers e.d. zijn zeker goed te doen en mogen nog wel groter. Maar bij het gebrek aan HD kanalen is 50" toch redelijk fors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Klik.
Weet niet wat er zo grappig is aan de PS50A550, maar hij komt er bij Cnet's uitgebreide vergelijkingstest op gebied van kleurbereik, kleurechtheid, schaduwdetail, beeldruis(onderdrukking), false contouring en image processing beter uit dan de Panasonic PZ85. Op een aantal eerdergenoemde gebieden komt hij gelijk aan of zelfs beter uit dan de Pioneer PDP-5080HD.
Zwartwaarden en anti-reflective screens van de Pioneer 5080 en Panasonic PZ85 zijn welliswaar beter, maar ze mogen dan ook best wel iets beter doen voor 2-3x zo veel geld nietwaar... in tegenstelling tot jou kunnen Pioneer en Panasonic er waarschijnlijk niet zo hard om lachen ;)

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Tja, als je van cnet nu al een referentie gaat maken...
Ik lees net berichten dat de zwartwaarden en het schaduwdetail echt niet zo goed zijn (uit Home Theater Magazine):
I was disappointed by the Samsung’s black level and shadow detail. They’re merely average for a flat panel—nearly the same as on the last Samsung plasma I reviewed and not much better, on measurement, than many LCDs.
en ook nog:
But how did Samsung come up with its extremely high specified contrast ratio (including 1,000,000:1, dynamic)? It turns out, they did it with a little sleight of hand. If you switch to the Dynamic mode and put up a full-screen black image, the black level reads a mediocre 0.025 foot-lamberts, similar to what you’ll see in the normal contrast-ratio results in the Measurements text. But after about five seconds, this grayish-black image turns completely black, and the black level becomes unmeasurably low. It appears that when the set senses full-screen black from the source in the Dynamic mode (but not in Movie or Standard), it shuts down the drive to the panel after a few seconds. This produces a full black and therefore a mathematically infinite contrast ratio. But you’ll never see contrast this high on real program material.
Bovendien blijven de Samsung plasma's nog altijd veel meer onderhevig aan naijlen en inbranden dan een Pioneer of Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

PinkPanther1970 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 14:18:
De CNET HDTV reviewer (David Katzmaier) wordt behoorlijk geaccepteerd als referentie op dat gebied.
In ieder geval niet minder dan Home Theatre Mag.
Ik lees net berichten dat de zwartwaarden en het schaduwdetail echt niet zo goed zijn (uit Home Theater Magazine)
De zwartwaarden zijn inderdaad niet zo goed als de Pioneer 8 serie en de Panasonic PZ serie, maar dat merkt de Cnet reviewer ook op. Wel beter dan van de LG plasma en Sony LCD's die hij ter referentie had staan.

Betr. shadowdetail heeft Katzmaier op het panel tijdens de calibratie een aantal instellingen gewijzigd die HTM wellicht over het hoofd heeft gezien.
en ook nog:
Dynamisch contrast... dit wordt ook door Panasonic gedaan, net als de meeste anderen tegenwoordig.
Bovendien blijven de Samsung plasma's nog altijd veel meer onderhevig aan naijlen en inbranden dan een Pioneer of Panasonic.
Dit was met Samsung's vorige generatie plasma's het geval.
Ik heb met de 50A550 niet of nauwelijks last van naijlen en inbranden. Heb laatst het 'lef' gehad om een uur of 3 lang in slaap te vallen met een HD-DVD in z'n extra's menu (zwart/wit op helder oranjebruin). Het beetje retention was binnen enkele seconden weg na omschakelen naar TV, ondanks ik in de eerste 50 uur zat en contrast op 85 stond en helderheid op 60. Gecheckt met full white screen. Pixel shift etc. lijkt t dus prima te doen :)

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
PinkPanther1970 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 14:18:
Ik lees net berichten dat de zwartwaarden en het schaduwdetail echt niet zo goed zijn (uit Home Theater Magazine):

[...]

en ook nog:

[...]

en hoe is de ervaring met LG plasmaS???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Dit is het lijstje van de Image Science Foundation met kenmerken voor het kiezen van een plasma/lcd (in orde van belangrijkheid):
1.Contrast
2.Color Saturation (Vividness of Colors)
3.Colorimetry (Accuracy of Colors)
4.Resolution
M.a.w. resolutie komt slechts op de vierde plaats. Contrast en kleurweergave zijn veel belangrijker.
Een Full HD is dus geen absolute noodzaak, in tegenstelling tot wat sommigen bij hoog en laag beweren (future proof gezeik en al van die toestanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Batsu schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 14:56:
[...]

en hoe is de ervaring met LG plasmaS???
Voor een Samsung plasma wil ik nog geld geven (maar niet te veel); om me een LG plasma aan te smeren, zal de verkoper me geld moeten toestoppen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
PinkPanther1970 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 14:59:
[...]

Voor een Samsung plasma wil ik nog geld geven (maar niet te veel); om me een LG plasma aan te smeren, zal de verkoper me geld moeten toestoppen. 8)
zo slecht dan? kan je me ook vertellen waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
PinkPanther1970 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 14:59:
[...]
+1

LG's schijnen qua retentie niet top te zijn. De zwartwaarde is (of: vind ik) ook niet om naar huis te schrijven. Neem dan echt een Samsung (of Panasonic). Zoveel scheelt het nu ook allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Brad Pitt schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:09:
[...]

+1

LG's schijnen qua retentie niet top te zijn. De zwartwaarde is (of: vind ik) ook niet om naar huis te schrijven. Neem dan echt een Samsung (of Panasonic). Zoveel scheelt het nu ook allemaal niet.
ah ok

maar verbuirken de samsungs niet behoorlijk veel stroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Batsu schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:09:
[...]

zo slecht dan? kan je me ook vertellen waarom?
Zie het antwoord van Brad Pitt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Batsu schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:11:
[...]

ah ok

In Full HD verbruiken ze slechts een beetje meer dan de rest.
Voor een HD Ready verbruiken ze inderdaad tot 50% meer dan een vergelijkbaar model van bv. Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Batsu schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:11:
[...]
Als dat een argument is zou ik een kleine LCD nemen, die verbruiken het minst. Of nog even wachten op de Panasonic's die volgend jaar uitkomen, die moeten tot 50% minder verbruiken. Echter een jaar daarna verbruiken ze wellicht nóg minder. Voordeel: hoe langer je wacht hoe meer energie je hebt bespaard! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Brad Pitt schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:14:
[...]

Als dat een argument is zou ik een kleine LCD nemen, die verbruiken het minst. Of nog even wachten op de Panasonic's die volgend jaar uitkomen, die moeten tot 50% minder verbruiken. Echter een jaar daarna verbruiken ze wellicht nóg minder. Voordeel: hoe langer je wacht hoe meer energie je hebt bespaard! ;)
haha LCD is geen optie voor me, maat moet minimaal 42 inch worden.

Ik ben ook niet gierig in het verbruik maar hoe minder hoe beter. Balen dan toch dat de panasonics qua design zo tegenvallen anders was de keuze erg simpel geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Vind je een PZ85 ook erg lelijk dan? Dat vind ik nog wel een acceptabel-ogend model (verreweg de mooiste van de huidige range in ieder geval). Maar ja, zoveel mensen, zoveel smaken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Brad Pitt schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:22:
Vind je een PZ85 ook erg lelijk dan? Dat vind ik nog wel een acceptabel-ogend model (verreweg de mooiste van de huidige range in ieder geval). Maar ja, zoveel mensen, zoveel smaken natuurlijk.
valt mee (maar ook iets boven budget)

Ik vind het design en dan met name de voet gewoon niet echt mooi. stom ik weet het maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Batsu schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:16:
[...]

Ik ben ook niet gierig in het verbruik maar hoe minder hoe beter. Balen dan toch dat de panasonics qua design zo tegenvallen anders was de keuze erg simpel geweest
Let op dat het verbruik dat wordt opgegeven bij Panasonic het maximumverbruik is (bij volledig wit scherm).
Dit wordt dus in de praktijk nooit bereikt.
Een TH-42PX80 bv. heeft een opgegeven verbruik van 255w, maar in dagelijks gebruik ligt dit tussen de 150w en 180w (hangt er ook vanaf hoe hoog/laag je het contrast en de helderheid instelt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-06 12:16
Brad Pitt schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:14:
[...]

En hoe langer je wacht des te groter en goedkoper tv's worden.
[sarcasme]Wacht dus nog maar even 40 jaar, dan heb je waarschijnlijk holografische IMAX grootte tv dat evenveel energie gebruikt als dat je met een kwartiertje fietsen opwekt enz enz.[/sarcasme]

Als je wacht heb je uiteindelijk altijd een voordeel op termijn, maar zo kan je natuurlijk eindeloos wachten. Je kan mijns inziens het beste bedenken of je wil wachten en zo ja hoe lang.

Overigens zag ik ergens hier op tweakers een link naar japanse site waarop het stroomverbruik van de 2009 panasonics stond vermeld. IPV een 2x zo laag stroomverbruik was deze 2x zo hoog.

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Batsu schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:24:
[...]
Ik vind het design en dan met name de voet gewoon niet echt mooi. stom ik weet het maar toch...
De voet is inderdaad niet zo heel mooi, maar wel heel stabiel.
Ik heb onlangs een Samsung geplaatst en die voet is wel mooier, maar ik vond de televisie niet zo heel stabiel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
PinkPanther1970 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:26:
[...]

De voet is inderdaad niet zo heel mooi, maar wel heel stabiel.
Ik heb onlangs eens Samsung geplaatst en die voet is wel mooier, maar ik vond de televisie niet zo heel stabiel staan.
ah ok. nou ja op naar de winkel!

pana is in het algmeen goed qua scherm toch!? serie moet ik nog even uitzoeken!

bhedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66797

dit is natuurlijk niet voor iedereen een handige optie :/

zelf wil ik ook graag een LCD TV (plasma is me te riskant met inbranden)
wil ook zoals de meesten een full HD maar ga er geen duizenden euros voor neerleggen.
het lastigste is dat de specs niet alleszeggend zijn omdat ze meer bezig zijn
met de specs dmv creatief rekenen en creatieve trucs mooier te laten lijken dan ze zijn
ik snap dus de reden neem je spullen mee en check het zelf maar dat is wel heel veel gedoe :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Anoniem: 66797 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:28:
[...]

zelf wil ik ook graag een LCD TV (plasma is me te riskant met inbranden)
We zijn 2008 ondertussen. |:(
Anoniem: 66797 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:28:
[...]
wil ook zoals de meesten een full HD maar ga er geen duizenden euros voor neerleggen.
Lees mijn bericht een paar post hoger eens met de hiërarchie van de ISF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof

robhof

Lembongan view

PinkPanther1970 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 14:57:
Dit is het lijstje van de Image Science Foundation met kenmerken voor het kiezen van een plasma/lcd (in orde van belangrijkheid):

[...]

M.a.w. resolutie komt slechts op de vierde plaats. Contrast en kleurweergave zijn veel belangrijker.
Een Full HD is dus geen absolute noodzaak, in tegenstelling tot wat sommigen bij hoog en laag beweren (future proof gezeik en al van die toestanden).
En daarom heb ik een Pioneer 5080XD hd ready gekocht i.p.v. een full hd van een ander merk.

Het beeld was wat mij betreft het mooiste van alle tv's die ik in een jaar tijd heb bekeken (de Pioneer full hd's daargelaten natuurlijk). Full hd op deze tv is schitterend, ondanks dat het een hd ready is en de kracht van de tv is ook duidelijk zichtbaar bij sd; veruit beter dan tv's van andere merken (imho).

Vrienden verklaarden me voor gek toen ik vertelde dat ik zo'n dure hd ready tv had gekocht, maar dan zie je het beeld... en is het stil. :) Zelfs Digitenne (tijdelijk, gaat eruit) ziet er nog goed uit en dat had ik écht niet verwacht op zo'n grote tv.

Dus inderdaad, ga niet alleen af op full hd/hd ready, kijk naar het totaalplaatje en bezoek vooral een goede winkel om zelf te ZIEN wat voor beeld de tv's geven i.p.v. op papieren specs af te gaan of te luisteren naar incompetente verkopers bij 'massazaken'. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-05 20:47
robhof schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:44:
[...]bezoek vooral een goede winkel om zelf te ZIEN wat voor beeld de tv's geven i.p.v. op papieren specs af te gaan of te luisteren naar incompetente verkopers bij 'massazaken'. ;)
Heb je ook nog tips toevallig?

Ben zelf inmiddels ook flink aant surfen geweest voor een HD TV, moet zeggen dat ik erg naar de Pana Z80E neig (veel goede verhalen), al blijf ik het wel ernstig vinden dat die 2 keer zo duur is als een 32'' Full HD Samsung...andere opties zijn Pana X80E (wil nog weleens in een winkel zien of ik het verschil HD Ready/Full HD echt merk), Philips 37'' Full HD 5603 d8 ik (als 42'' toch wat te groot is...zit op 2.5/3 meter afstand), of de Samsung LE32A552, schijnbaar een goede Full HD LCD voor weinig geld...wil graag eens ergens duidelijk de verschillen kunnen zien, maar heb zelf geen HD materiaal liggen (geen 360, ps3, blurayspeler, wat dan ook) waarmee ik naar de winkel kan gaan...ga binnekort wel langs bij Block/BCC/Its/Mediamarkt e.d., maar ja, dat zijn natuurlijk ook niet de beste winkels om te kijken :) Dus als je nog aanraders hebt, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66797

bijna 2009 je punt is? inbranden doen ze nog steeds voor zover ik weet, zelfs in dit topic nog gelezen!
Lees mijn bericht een paar post hoger eens met de hiërarchie van de ISF.
die hieronder dus...
PinkPanther1970 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 14:57:

[...]

nou ik persoonlijk wil toch full HD noem het hoe je het wilt maar ik wil zeker zijn dat ik alles kan zien en ook op de beste kwaliteit mogelijk. dat dat niet alleen afhangt van resolutie snap ik ook wel maar daarom kan ik nog wel een HD scherm willen toch? :/ ook wil ik er niet zoveel aan uitgeven iig niet meer dan nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof

robhof

Lembongan view

B.A.L. schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 16:05:
[...]

Heb je ook nog tips toevallig?

Ben zelf inmiddels ook flink aant surfen geweest voor een HD TV, moet zeggen dat ik erg naar de Pana Z80E neig (veel goede verhalen), al blijf ik het wel ernstig vinden dat die 2 keer zo duur is als een 32'' Full HD Samsung...andere opties zijn Pana X80E (wil nog weleens in een winkel zien of ik het verschil HD Ready/Full HD echt merk), Philips 37'' Full HD 5603 d8 ik (als 42'' toch wat te groot is...zit op 2.5/3 meter afstand), of de Samsung LE32A552, schijnbaar een goede Full HD LCD voor weinig geld...wil graag eens ergens duidelijk de verschillen kunnen zien, maar heb zelf geen HD materiaal liggen (geen 360, ps3, blurayspeler, wat dan ook) waarmee ik naar de winkel kan gaan...ga binnekort wel langs bij Block/BCC/Its/Mediamarkt e.d., maar ja, dat zijn natuurlijk ook niet de beste winkels om te kijken :) Dus als je nog aanraders hebt, graag!
Zeker: Panasonic PX80! Veel kwaliteit voor een leuke prijs. Op 2.5 - 3 meter afstand vond ik 'm beter beeld geven dat de PZ80 die erboven stond. Oké, ik moet eerlijk toegeven dat de PZ80 minder goed stond afgesteld en na wat pielen was het beeld nagenoeg gelijk. ;) Het zou mooi zijn als je een winkel kan vinden waar ze beide staan.

Als je meer een liefhebber bent van lcd-weergave, ik vond de Samsung 656-serie erg goed. De nieuwste modellen van Samsung heb ik nog niet gezien.

Een 32"/37" full hd is imho nutteloos, of je moet op 1 meter afstand van je tv willen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-05 20:47
Ik zou ze idd graag eens willen vergelijken, daarom vroeg ik eigenlijk ook, heb je nog tips voor goede winkels om te bekijken? ;)

Ik ben eigenlijk juist bang dat 42'' te groot is, heb namelijk atm nog een crappy Grundig beeldbuisje staan met diameter van 40 cm ofzo, dus 32'' zal voor mij al heel wat zijn denk...maar moet gewoon in de winkel eens op dezelfde afstand gaan staan als ik thuis van mn tv zit en dan vergelijken...k ga van de week denk maar ff wat winkels langs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
B.A.L. schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 16:35:
Ik ben eigenlijk juist bang dat 42'' te groot is,
Dat went, heeeeeeeeeel snel zelfs :) Ik ben van 32" naar 26" naar 42" gegaan. Ik vind het nog steeds imposant maar soms heb ik wel momenten dat ik denk dat het groter mag (zo 3 per 365 dagen :P )

[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 07-10-2008 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Ook een leuke voor wie groot beeld voor weinig geld willen:
http://www.kieskeurig.nl/...591A5C12574490032B4C1.htm

50" Samsung PS50A410 voor 870 Euro. 42PX80 eat your heart out :)

[ Voor 7% gewijzigd door Cheetah op 08-10-2008 00:46 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Cheetah schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 00:34:
Ook een leuke voor wie groot beeld voor weinig geld willen:
http://www.kieskeurig.nl/...591A5C12574490032B4C1.htm

50" Samsung PS50A410 voor 870 Euro. 42PX80 eat your heart out :)
Wacht...
Eerst ga je de 5-reeks van Samsung boven de PZ85 plaatsen en nu is de 4-reeks plots beter dan een PX80?
De 4-reeks is vergelijkbaar met de PX8 en dan nog veegt de Pana de vloer met de Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Kunnen jullie mij zeggen welke TV jullie zouden aanschaffen en waarom? Ik twijfel zelf tussen:

panasonic 42PX80
panasonic 42PZ81
LG 42PG6000
Samsung ps-42a456

overigens, is 100Hz een feature die gewenst is op een plasma of is dat overgewaardeerd?? Voegt het iets toe aan de beeldkwaliteit?!

dank!

[ Voor 28% gewijzigd door Batsu op 08-10-2008 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
PinkPanther1970 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 08:22:
[...]

Wacht...
Eerst ga je de 5-reeks van Samsung boven de PZ85 plaatsen en nu is de 4-reeks plots beter dan een PX80?
De 4-reeks is vergelijkbaar met de PX8 en dan nog veegt de Pana de vloer met de Samsung.
Ik vind de echte 4-reeks toch een ander beeld hebben dan de px8. Ik koop eerder een A45x dan een PX8E.

Al denk ik dat de PX8E waarschijnlijk wel beter is dan de A41x.

Panasonic is een prutmerk .......... vergeleken met Pioneer (maw: als je tv's vergelijkt dan is er altijd wel een beter, het gaat erom of de tv in kwestie goed genoeg is, niet of andere beter zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
[...]
Wacht...
Dude... Vergeet niet dat Cheetah Samsung-worshipper 1a is en élk product dat dat merk maakt beter is dan anderen, of het nu LCD of plasma is. Dacht dat dat nu ondertussen toch wel duidelijk genoeg was. Gewoon auto-skip inschakelen als je die naam ziet staan. Komt toch weinig rationeels uit, is voornamelijk fanboy-speak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Brad Pitt schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 10:42:
[...]

Dude... Vergeet niet dat Cheetah Samsung-worshipper 1a is en élk product dat dat merk maakt beter is dan anderen, of het nu LCD of plasma is. Dacht dat dat nu ondertussen toch wel duidelijk genoeg was. Gewoon auto-skip inschakelen als je die naam ziet staan. Komt toch weinig rationeels uit, is voornamelijk fanboy-speak.
Zijn Panasonic fanboys die Samsungs bij voorbaad al als goedkope rommel beschouwen dan niet anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Metaalhoofd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 10:46:
[...]
Zijn Panasonic fanboys die Samsungs bij voorbaad al als goedkope rommel beschouwen dan niet anders?
Zonder steekhoudende argumenten te noemen zeer zekers ja! Uiteraard heeft iedereen zijn voorkeur voor een bepaald merk, daar is niets ergs aan. Alleen de manier van verdedigen van sommige mensen stoor ik mij mateloos aan. Dan zijn opeens bepaalde argumenten niet meer relevant, of men ziet ze niet, of de prijs is 2 euro lager dus het mag, enz. In een thread als deze zullen de meeste mensen hun aankopen op een bepaalde manier goedpraten, heb ik zelf ook. Judder op een 5-serie Samsung is niet erg want valt niet op, brakke zwartwaardes van een LG plasma zijn niet erg want de tv zelf is zooo mooi. Spiegelende glasplaat van een Panasonic boeit niet want je doet gewoon elke keer de gordijnen dicht. Iedereen heeft zijn specifieke wensen/eisen als 'ie naar een tv kijkt, daar kan een ander geen oordeel over vellen.

Heb een HD-Ready tv, tuurlijk had ik ook liever een FullHD gehad, maar die was (voor mij) te duur. Iemand met een FullHD zal eerder geneigd zijn te zeggen dat ie het verschil (duidelijk) ziet dan iemand met een HD-Ready bakkie, want die hééft dat niet, en zal dus geneigd zijn dát aspect van ondergeschikt belang te vinden.

Het énige dat werkt is zelf naar een winkel gaan waar de tv's goed opgesteld en ingesteld staan en kijken wat jij het mooiste (voor je budget...) vindt. Is dat een LG? Prima. Is dat een Samsung? Prima. Is dat een Panasonic? Prima.

[ Voor 12% gewijzigd door Brad Pitt op 08-10-2008 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Beetje tegenwicht kan geen kwaad denk ik. Want voor de rest is GoT behoorlijk Pana plasma minded, dat die tv's de beste prijs/kwaliteit verhouding hebben. De Samsung 650 serie plasma is echter goedkoper dan de Pana z85 serie en in een hier eerder genoemde test, verslaat die Samsung de Pana wel. Betere beeldkwaliteit en een beter prijskaartje. Geluid is alleen mager en de tv heeft iets mindere coating.

Denk dat het wel goed is om open te staan voor meer dan Pana plasma alleen. Want ook LCD tv's worden steeds beter gereviewed als je vergelijkt met plasma. Verschillen worden dus kleiner.

Linkje naar de test van Pana vs Samsung:
http://plasmatvbuyingguid...-vs-samsung-pn50a650.html

[ Voor 6% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 08-10-2008 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Metaalhoofd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 10:46:
[...]

Ik ben geen fanboy (veel te oud trouwens om als boy aangesproken te worden).
Het absolute summum qua plasma is en blijft Pioneer, maar ik vind de prijzen die ze in Europa vragen voor hun schermen schandalig en ik vind het de meerprijs niet waard.
Samsung heeft ook goeie schermen, maar de 4-reeks is echt niet top en de 5-reeks vergelijken met de Pana PZ-reeks gaat er ook over voor mij.
Moest ik echter bv. iemand een lcd-scherm moeten aanraden, dan zou dat zonder aarzelen de a656 van Samsung zijn.

BTW, het is 'bij voorbaat'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Wacht...
Joh? Heb je daar ook een bron met enige onderbouwing voor toevallig?

Voor dat de 50A550 overwegend wat beter performt dan de PZ85 heb ik wel een duidelijke bron gegeven namelijk. Ik heb ook nog wel een andere bron (<edit> zie net dat die ook al is gepost door Oscar </edit>)voor je die de 50A650 beter beoordeeld dan de PZ85, en de 550 en 650 performen overwegend identiek.

Dit overigens nog afgezien van dat we bij 50A410 vs 42PX80 het over een 50" versus een 42" scherm hebben hoor... voor ongeveer hetzelfde bedrag... maar no big deal, scheelt maar 8" natuurlijk, who cares :Y)
Zooooow, da's een prachtige Ad Hominem, in combinatie met een stroman no less, zo mooi zie je ze zelden ;)
Allereerst heb ik het gehad over de prijs/kwaliteit die Samsung levert, niet dat ze in absoluten beter zijn. Die Pioneer 5080 van 3500 Euro, waarvoor je 3x een 50A550 kunt kopen, is inderdaad wat beter dan de 50A550 ja. Je kunt me overal van beschuldigen, behalve het niet onderbouwen van mijn mening. In ieder geval meer dan de meeste panasonic, pioneer en 'algemeen' plasma (maar naar nu toch blijkt met name Panasonic en Pioneer) fanboys in dit topic ;)

But it takes one to know one natuurlijk... of beter: Potten & ketels, balken & strootjes, etcetera :)
Ach, what's the use eigenlijk, de pavlov reacties van bepaalden hier zijn zoooo voorspelbaar.

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Cheetah schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 11:21:
[...]
Joh? Heb je daar ook een bron met enige onderbouwing voor toevallig?
Ja, ga eens een paar dagen lezen op de avforums.com community.
Daar zitten de echte specialisten en honderden, zoniet duizenden, mensen met gebruikservaringen over alle mogelijke modellen (en wat uit die duizenden getuigenissen blijkt is dat Panasonic plasma's uiterst betrouwbaar zijn en dat Samsung toestellen nog redelijk veel gebreken vertonen na enkele maanden gebruik).
Die hebben voor mij nog altijd meer waarde dan een review van cnet e.d. die gewoon betaald worden om positieve dingen te schrijven of die onder druk staan om dat te doen op straffe van anders geen toestellen meer te krijgen om te reviewen.

[ Voor 13% gewijzigd door PinkPanther1970 op 08-10-2008 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

PinkPanther1970 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 11:31:
Ja, ga eens een paar dagen lezen op de avforums.com community.
Daar zitten de echte specialisten en honderden, zoniet duizenden, mensen met gebruikservaringen over alle mogelijke modellen (en wat uit die duizenden getuigenissen blijkt is dat Panasonic plasma's uiterst betrouwbaar zijn en dat Samsung toestellen nog redelijk veel gebreken vertonen na enkele maanden gebruik).
Oh wacht. Eerst keiharde beweringen doen dat de Samsung 4 serie die door gebruikers prima beoordeeld wordt verre inferieur is aan de Panasonic PX serie, maar op moment dat enige onderbouwing gevraagd wordt vaagjes verwijzen naar een ander forum?
En dan niet over de kwaliteit (waar we het over hadden), maar nu de betrouwbaarheid, vermoedelijk van de vorige generatie Samsung plasma's (de C en Q series uit 2006/2007 die inderdaad een en ander aan gebreken hadden)?
Die hebben voor mij nog altijd meer waarde dan een review van cnet e.d. die gewoon betaald worden om positieve dingen te schrijven of die onder druk staan om dat te doen op straffe van anders geen toestellen meer te krijgen om te reviewen.
Oh, okay, de professionele reviewers worden omgekocht natuurlijk. Ze zijn natuurlijk alleen eerlijk over Panasonic en Pioneer plasma's. De andere schermen die goed uitkomen, laat staan die in hun reviews op punten de Pana's en Pio's overtreffen: kan niet anders dan dat ze door die bedrijven omgekocht zijn. Een plasmascherm dat op diverse punten beter uitkomt dan "de godheden" op plasmagebied: Onmogelijk! Kan nooit! |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Cheetah op 08-10-2008 11:48 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Flamewar Cheetah vs PinkPanther1970 ?????????????
Relax, cooldown.

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Kijk, ik maak er geen woorden meer aan vuil.
Als je dingen gaat lezen die er niet staan en me dingen in de mond legt die ik nooit heb gezegd, hoeft het voor mij niet.
Vertrouw dus maar rustig verder op je 'professionele' reviewers en leef verder in je Samsung-wereldje.
Als je wil, ik heb op zolder nog een oude VHS-speler staan van Samsung die nooit naar behoren heeft gewerkt... je mag hem altijd komen afhalen.
Je kan ook altijd komen meepraten op http://www.avforums.com (let wel op, fanboys worden daar snel en vakkundig op hun plaats gezet).

Och ja, en over die kwaliteit van Samsung... enkele weken geleden een Samsung lcd bij mijn ouders geplaats... 3 in feite... de eerste had na twee dagen een volledige lijn verticale pixels die dood was en de tweede kwam met een grote kras op het kader uit de doos. De derde is tot nu toe zonder gebreken...

[ Voor 21% gewijzigd door PinkPanther1970 op 08-10-2008 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
PinkPanther1970 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 11:55:
Kijk, ik maak er geen woorden meer aan vuil.
Als je dingen gaat lezen die er niet staan en me dingen in de mond legt die ik nooit heb gezegd, hoeft het voor mij niet.
Vertrouw dus maar rustig verder op je 'professionele' reviewers en leef verder in je Samsung-wereldje.
Verstandig! Enige goede remedie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 16:12
Brad Pitt schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 12:04:
[...]

Verstandig! Enige goede remedie.
Want?

Dit is juist niet de remedie. Als je argumenten hebt, geef die gewoon.. Maar wat ik hier vaak in dit topic zie is heel veel fanboy gedrag. En nog iets anders: als er maar vaak genoeg geroepen wordt dat iets zo is, gaan andere mensen dit klakkeloos overnemen.
Ik weet dat Cheetah's manier van discussieren hier behoorlijk aggresief over komt, maar hij geeft in ieder geval wel onderbouwing en gaat niet mee in de standaard opmerkingen stroom.

En ik ben het dus best wel met Oscar Mopperkont eens dat er af en toe wel wat tegengas mag komen. Anders kunnen we dit topic gewoon sluiten en gewoon iedereen vertellen dat ze een panasonic plasma moeten kopen. De rest is immers niet interessant.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
PinkPanther1970 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 11:55:

Och ja, en over die kwaliteit van Samsung... enkele weken geleden een Samsung lcd bij mijn ouders geplaats... 3 in feite... de eerste had na twee dagen een volledige lijn verticale pixels die dood was en de tweede kwam met een grote kras op het kader uit de doos. De derde is tot nu toe zonder gebreken...
Dat eerste gebeurt ook wel eens bij Panasonic's (ik heb laatst hier of op het xboxforum een reactie gezien van iemand die dat probleem heeft), de tweede heeft niets met de kwaliteit van Samsungs te maken en de derde zegt niets.

Tuurlijk ben ik nu ook 'gekleurd', omdat ik een PS50A550 in bestelling heb, maar ik heb me behoorlijk verdiept in de mindere kanten van de Samsung plasma's en in die van Panasonic naar aanleiding van honderden posts op de avsforums.
De conclusie was dat Samsungs meer last hebben van retentie, judder etc, maar ik heb ook diverse reacties gezien over panasonic die ontzettende retentie hadden, hoewel dat in verhouding wel minder veel waren, maar vaak wel zodanig dat de tv vervangen moest worden na 200+ branduren.
Daarnaast heb ik ook ontzettend veel reacties gelezen van mensen die helemaal geen problemen met hun samsungs hebben gehad.

Uiteindelijk vond ik de meerprijs van 500 euro voor een panasonic, die iets minder retentiegevoelig is en een betere 24p weergave heeft, het in mijn huidige financiële situatie niet waard.
En mocht je een slecht exemplaar hebben, dan heb je daar garantieregelingen voor.

Daarnaast gaat alles uiteindelijk om de prijs/kwaliteit verhouding (die nooit lineair is) en de een heeft gewoon meer te besteden dan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Twynn schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 12:16:
[...]
Ik weet dat Cheetah's manier van discussieren hier behoorlijk aggresief over komt, maar hij geeft in ieder geval wel onderbouwing en gaat niet mee in de standaard opmerkingen stroom.
Agressief, irritant (overdreven aantal en kinderachtige smiley's), opstokend (onzinnige Wikipedia linkies), dat zijn termen die mij te binnen schieten en op die manier stoot je evenveel mensen af als dat je nuttige (?) info verstrekt. Is geen normale/leuke manier van discussieren, zoals elke keer weer wordt bewezen, ben blijkbaar niet de enige die zich er aan stoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoewel Cheetah's beargumentatie op jouw (en volgens jou ook op anderen) agressief en opstokend overkomt, heeft hij tenminste een beargumentatie. PinkPanther *lacht* in diverse reply's Cheetah cynisch uit (voorbeeld), omdat hij in zijn ogen onzin verkoopt.

Dat mag hij best vinden, maar hij geeft er totaal geen onderbouwing bij. Als hem dat dan wel gevraagd wordt, komt hij aanzetten met een link naar een forum, waar zijn persoonlijke, subjectieve ervaring is dat de voorkeur van al die "experts" op dat forum naar Panasonic uitging. Daarbovenop weerlegt hij een hoogstaande site als Cnet simpelweg als onbetrouwbaar, doordat het een corrupt zooitje zou zijn.

Objectief gezien zijn Cheetah's posts beter beargumenteerd. Dat hij soms wat cynisch antwoord, kan ik zelf best begrijpen, kijkende naar de reacties van andere mensen. (Voorbeeld van jezef; dat is niet agressief en stokend?)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 236146 op 08-10-2008 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Anoniem: 236146 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 13:59:
Als hem dat dan wel gevraagd wordt, komt hij aanzetten met een link naar een forum, waar zijn persoonlijke, subjectieve ervaring was dat de voorkeur van al die "experts" op dat forum naar Panasonic uitging. Daarbovenop weerlegt hij een hoogstaande site als Cnet simpelweg als onbetrouwbaar, doordat het een corrupt zooitje zou zijn.
Dat cnet een hoogstaande site zou zijn, is ook jouw persoonlijk waarde-oordeel. Ik zie er vooral veel reclame.
Het Tweakers forum mag dan al een referentie zijn op het vlak van IT in het Nederlandse taalgebied, voor deskundig advies i.v.m. klank- en beeldmateriaal zou ik het toch niet durven vergelijken met iets als avforums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Anoniem: 236146 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 13:59:
Hoewel Cheetah's beargumentatie op jouw (en volgens jou ook op anderen) agressief en opstokend overkomt, heeft hij tenminste een beargumentatie. PinkPanther *lacht* in diverse reply's Cheetah cynisch uit (voorbeeld), omdat hij in zijn ogen onzin verkoopt.
Cheetah heeft er ook een handje van in reakties dermate kinderachtige smileys te zetten en zinnen zodanig te formulieren dat dat op hetzelfde neerkomt als hetgeen PinkPanther doet.
Daarbovenop weerlegt hij een hoogstaande site als Cnet simpelweg als een corrupt zooitje.
Toen de Pioneer 5090 werd gereviewed stonden er in het artikel nogal wat fouten en onwaarheden. Daardoor scoorde deze tv lager dan dat 'ie eigenlijk had verdiend. Wonderlijk genoeg kon je opeens niet meer reageren op het artikel en werden er posts weggehaald waarin die fouten werden vermeld. Na het stilzwijgend editten van het artikel was het opeens weer mogelijk te reageren. Ik vind dat geen normale manier van zaken doen nee. Sites die "alles" reviewen hebben sowieso relatief weinig waarde. Als PCMag een camera "test" lees ik daar ook vluchtig overheen, is toch meestal niet zo grondig als een dedicated camera magazine/site doet. En waarom is CNet "hoogstaand"? Omdat ze veel testen? Omdat veel mensen het lezen? In het geval van het laatste kan je er donder op zeggen dat fabrikanten zo'n site "sponsoren".
Objectief gezien zijn Cheetah's posts beter beargumenteerd. Dat hij soms wat cynisch antwoord, kan ik zelf best begrijpen, kijkende naar de reacties van andere mensen.
Jij voelt je sowieso wat minder aangesproken omdat jij nu eenmaal ook een Samsung hebt en "daardoor" dat merk eerder prima zal vinden dan een Panasonic-eigenaar, dat werkt nu eenmaal zo. Kan gewoon slecht tegen dat bepaalde negatieve dingen van een apparaat worden gezien als zijnde "niet erg". Zo kom ik ook niet meer op het Pioneer HT-forum omdat ik de processing slecht vond. Dat was *onmogelijk*, ik moest maar een andere hobby zoeken (letterlijk) want Pioneer is MEGA. Dat de beheerder van die site de nieuwe Kuro's al "calibreerde" vond ik ook wonderlijk, dat kan namelijk helemaal nog niet. Maar ja, tis de beheerder, dus een kwalijk woord is niet gewaardeerd. Tuurlijk, zijn prima tv's, maar dan mag je nog wel de negatieve dingen melden (onderbouwd, uiteraard).

Zo heb je dat hier ook. Als je zegt dat merk X last heeft van Y zal de eigenaar van merk X dan vaak onderschuiven als niet relevant. Als dát nou op een normale manier zou gebeuren is dat niet erg. Maar om de zoveel zinnen :O 8)7 :z :X er tussen knallen heeft IMHO geen énkele toegevoegde waarde. Tenzij je 14 bent of zo, dan misschien wel.

Pagina: 1 ... 18 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor de discussie omtrend de keuze tussen een Plasma of LCD televisie. Het gaat om de voor- en nadelen van beiden technieken. Het is geen topic voor concrete "wat-moet-ik-kopen"-vragen. Let hier a.u.b. op.