[MMORPG] Lord of the Rings Online: deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 23.029 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:03
GE-WEL-DIG lotro weekend geweest :D

Plaatjes zeggen meer dan praatjes (verslagje volgt later).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Jgr6w9GRbWtDF2nBbqYsRvRd/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yeb3Fw1HfJobU6s9kAlPqPHe/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/z0mTGl8OvGUxaIKOqSG2MBPR/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/I2BbmbJXtXIjPLUbKcIXyEU3/full.jpg

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:32
Nou, ik heb 12 euro betaald en ben opnieuw begonnen met een nieuwe character :)
Ik speelde volgens mij vorige keer in Eldar, en heb nu voor Villrain ofzo iets gekozen. Klopt het dat die landschappen gewoon het zelfde zijn? Of heb ik vorige keer ook Villrain gespeeld? :) Verrek! :p
Ik vind het begin wel vaag. Heb wat quests uitgespeeld, en zat echt zo van "Wanneer ga ik naar de volgende wereld, want dit is toch de beginners wereld?". Toen kwam ik bij een paardenstal, en per ongeluk kocht ik een rit met een paard, dat me opeens in Celondin ofzo iets bracht. Die stad kende ik wel, want daar heb ik al die tijd gespeeld toen ik het spel net had gekocht. Echter staat er nog een quest open die ik in de beginners wereld moet oppakken.. dus ga meer weer terug en zoeken naar die kerel die ik niet kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09-2024
@^^ Daar kun je niet meer naar terug... Op een geven moment krijg je in de beginnerswereld een quest met de vraag om te travellen, hierin staat ook duidelijk (in rode vette blokletters) dat als je vertrekt je NIET meer terug kan. Helaas dus, kukel die quest maar uit de log.

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gratz Botoo! Ik ben heel benieuwd naar je verslag. :)

Om op GA terug te komen: ik heb geen flauw idee hoe het komt, maar die instance schijnt altijd mafketels aan te trekken. Ik heb daar ook nooit in een echt goede groep gezeten. Ik heb uiteindelijk wel Ivar en the red maiden gedaan, maar dat was met hulp van een lvl 50 (die ook niet heel goed was), en het grootste gedeelte was al bijna 40, including myself. En een 40 minstrel helpt toch wel, healt wel lekker. :P
Maar inderdaad, het is daar geloof ik heel normaal om te pullen in het gevecht, en je er vooral niet druk om te maken als de minstrel aggro heeft van 2 elites, dat kan ie vast zelf wel. En als je dan zelf bijna doodgaat omdat je er nog is 5 elites bijaggroed, kun je altijd nog 'heal pl0x!' schreeuwen.

Fornost ging bij mij veel beter, heb hem nu 3 keer gedaan. Twee keer met een goede groep, en hem uitgespeelt, 1 keer met 2 gruwelijke sukkels, losers, noobs, prutsers en al wat meer. Toen zijn we vrij snel opgehouden, en wonder boven wonder zonder een wipe. Daar had ik er minstens 3 van verwacht met het niveau van die mensen, maar dat viel mee. Bij een cj riep iedereen zo hard mogelijk yellow, en we hebben die kerel 6 keer verteld dat ie yellow moest doen, maar hij bleef altijd maar rood doen. Waarom, geen flauw idee.

Fornost vind ik echt leuk eigenlijk, ik weet niet waarom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 13:23:
Fornost vind ik echt leuk eigenlijk, ik weet niet waarom. :)
Moet er toch eens in trekken... nooit de tijd voor genomen, heb hiervoor nog alle quests open staan in mijn QuestLog (en ben inmiddels lvl42). Hoe lang duurt de volledige run denk je? Met alle quests dus etc?

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-08 03:25
Rfce schreef op maandag 07 januari 2008 @ 13:27:
[...]

Moet er toch eens in trekken... nooit de tijd voor genomen, heb hiervoor nog alle quests open staan in mijn QuestLog (en ben inmiddels lvl42). Hoe lang duurt de volledige run denk je? Met alle quests dus etc?
4 tot 6 uur ben er makkelijk kwijt :)

De derde (of tweede) boss dropt een key, die je kan gebruiken om de volgende keer wat sneller binnen te komen.

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lang. In 1 run alle quests gaat je niet lukken. Sowieso zijn niet alle quests de moeite waard. Diegene waar je 30 shades moet vrijlaten, en 20 hobbitarrows moet verzamelen leveren voor jou lvl niet heel veel xp meer op, en de rewards heb je niets aan. Alhoewel het nog steeds wel een stuk of 5k xp oplevert, ze kosten gruwelijk veel tijd, en verlengen de lengte van de instance heel erg.
Zorg er met name voor dat je de quests hebt waar je in fornost zelf dingen moet killen, weet niet meer welke dat zijn, dat je the darkness within hebt, dat is de 4 bosses killen, met goede rewards. En a collar for the king. Die krijg je door een collar te krijgen van een wolf even buiten DD (goede droprate).
Dan moet je een extra boss killen, maar je hebt een goede quest reward, het is niet heel moeilijk, en het is leuk.
Met een goede groep moet dit wel in 3 uur te doen zijn schat ik.

EDIT: Oja, die 3 uur is als je de key hebt, dat scheelt wel redelijk wat. En dat is ook ervan uitgaande dat alles goed gaat. Als je een goede groep hebt die weten wat ze doen is Fornost niet zo heel moeilijk. Anders kom je makkelijk op 6 uur uit ja.

Begin wel met full repaired gear, aan het eind is het wel kapot waarschijnlijk. Je moet er ook vanuit gaan dat er altijd wel een paar mensen een keertje doodgaan, daar kun je erg weinig aan doen.
Stunned minstrel bij de laatste boss bijvoorbeeld is redelijk funest. Net zoals een semiboss troll die stenen laat droppen met 1k+ damage.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2008 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
Ik had me met mijn kersverse lvl50 Guard opgegeven voor de Helegrod raid van zaterdag en zondag. Op zaterdag zouden we Coldbear, Storvâgûn, Zaudru en Grisgart doen en zondag Thorog eens gaan bekijken.

Coldbear is altijd een grappige opwarmronde om iedereen een beetje te laten wennen aan elkaar en aan de raid en was natuurlijk geen enkel probleem.

Volgende stap was de troll en de drummers. Voor de troll wijzen we altijd een tank aan de geholpen door een healer de troll bezighoud totdat de anderen de Orcs en de drummers afgewerkt hebben. Niet moeilijk om te raden wie daar als eerste voor naar voren sprong :D grappig detail is dat mijn Guard 'Araukuldar' constant met 'Cranck' aangesproken werd, het zal ws ook daardoor komen dat er wat meer vertrouwen in een verse Guard gelegd werd dan wat je anders zou doen :Y).

Ik vind het tanken bijzonder leuk en het was -zelfs met nog maar één legendary trait slotted- geen probleem. Na de eerste paar encounters kwamen we bij Storvâgûn aan en ook daar kreeg ik de kans om de MT te spelen. Helemaal geweldig om het tegen een Giant die niet eens op je 21" past op te nemen, in het begin wilde ik slaan maar was nog niet eens binnen melee-range, ik moest werkelijk bijna _in_ z'n laarzen klimmen om 'm te raken. Na 30K en een minuut of 5-10 richt Storv eindelijk z'n volle aandacht op de MT en komt de rest van de raid naar binnen stormen om te helpen en om de adds af te werken.

Stov gaat neer, iedereen snel naar buiten omdat de adds anders blijven komen, en we gingen rollen voor de quest-drop. Niet meer dan eerlijk dat Araukuldar die roll wint en na inlevering de fraaie titel 'Storvâgûn's End' aangemeten krijgt. Mijn raid kan al niet meer stuk :D
Ook Zaudru en de aanloop naar Grisgart leveren geen problemen op, alle hatchlings (quest) worden geklopt en het spinnengebroed is ook al over de helft zodat die quest bij de volgende run afgewerkt kan worden.
Voor Grisgart zelf moest ik switchen naar Burglar Crank om de broodnodige CC toe te passen op de Drakes, jammer dat we niet genoeg Burglars en/of Loremasters ter beschikking hadden op dat moment want die quest moet ik ook nog afronden, maar raid noodzaak dicteert dus ik doe dat wel een andere keer.
Grisgart ging wat stroef omdat er soms te dicht bij de Drakes AoE gedaan werd en de stuns/riddles soms op cooldown waren, maar een Burglar kan wel meer dan alleen maar riddlen en een beetje Drakes off-tanken lukt ok nog wel een poosje tot er weer een riddle gedaan kan worden :Y).

Grisgart afgewerkt en na een uur voorbereiding bij Thorog (nog steeds met Burglar Cranck) werden we binnen 5 min. gewhiped :+

Zondag een nieuwe poging (nu wel weer met de Guardian), dwz twee en de whipes duurden iets langer :+
We hebben een hoop geleerd iig :P

Na een korte tussenstop zijn we met een select doorgegaan met de Rift-raid. Aangezien de locks nog niet verlopen waren konden we vrij simpel bij Thrang aankomen. De taktiek was helder en we konden snel beginnen. Op het moment dat Thrang tevoorschijn kwam klonk er een onduidelijke hint van een Champion (die de dag er voor met zijn Burglar daar geweest was) dat ik Thrang de trap op en af moest jagen om de aggro van de healers af te krijgen.
huh . . :?
Naja, nieuw idee, nieuwe kans en ik heb al zoveel Thrang whipes meegemaakt dat ik daar ook niet echt meer mee zit :+
Ik sneak naar boven en trip Thrang }> zodat 'ie ff rustig is, vervolgens stort ik een hele trukendoos over hem leeg en krijg idd z'n aandacht . . .
Even later krijg ik een rezz, pop hope en ben weer in de race. Shamans zijn inmiddels down en de tanks beginnen zowaar Thrang rond te draven. Plof zegt een Fumerole en knal zeggen de raiders. We krijgen zowaar Thrang tot halverwegen z'n morale, zo ver ben ik nog nooit geweest :D

De tweede poging ging vergelijkbaar, behalve dat Thrang niet op de Minstrels mikte en ik dus niet voor Kamikaze hoefde te spelen. Er was trouwens alleen bedoeld om Thrang te 'enragen' zodat hij op verschillende chars zou gaan ipv op alleen Minstrels, maar dat was dus niet nodig. Na moeizaam de Shamans afgewerkt te hebben gingen de Tanks weer met Thrang wandelen maar nu bleef de rest bij de trap staan en Thrang kwam regelmatig netjes debuffed langs om z'n klappen te incasseren :D

Uiteidelijk waren er drie slachtoffers, twee bij ons en de derde was Thrang :Y

Uit nieuwsgierigheid nog even bij de Balrog wezen kijken (natuurlijk), ow gaat die deur ook snel dicht? Nou dan maar met een mannetje minder :P

Na een beetje stoeien met world-eaters en shadow beestjes, en wat rondgekeken te hebben volgde de verwachte whipe en gingen we tevreden onze nieuwe titel ophalen :D

'Ruination of Thrâng'
:Y) *O*

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel netjes !!

Ik moet nog een echte start maken met het raiden. Als ik het allemaal zo hoor heb ik er wel zin in. Moet alleen nog een Kinship vinden met mijn guard ;). Momenteel ben ik bezig met het grinden van Goblin Town voor jewerly recipe's... moet nog steeds 2 earrings, of ik ben naam aan het maken in Ettermoors :D. En dan niet qua rank of stars, hehehe. Daar doe ik net iets te onvoorzichtig voor.

Vaak gaat het goed wanneer ik als een idioot een hele bulk creeps inren met al mijn buffs op, en raak ik ook nog levend terug, maar soms ook niet :*). Ach ja... take one for the team , zullen we maar zeggen. Ik heb al wel gemerkt dat een hobbit guardian wel voor wat chaos kan zorgen, ik ben blijkbaar moeilijk aan te klikken als ik aan t rennen ben , muahahahaha.

O well, zodra ik mijn jewerly compleet heb, en een kinship gevonden heb, ga ik ook een poging doen voor de mooie titels ! >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:49

The End

!Beginning

Vinden jullie ook dat het stukken drukker is geworden de laatste tijd? Ik speel al tijden op Eldar en ik heb het idee dat er de laatste tijd enorm veel mensen (Dwergen, elves e.d. :) ) bij gekomen zijn. Er stond zelfs weer een rij om ten westen van weathertop de 'orc messenger' te pakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
The End schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 15:07:
Vinden jullie ook dat het stukken drukker is geworden de laatste tijd? Ik speel al tijden op Eldar en ik heb het idee dat er de laatste tijd enorm veel mensen (Dwergen, elves e.d. :) ) bij gekomen zijn. Er stond zelfs weer een rij om ten westen van weathertop de 'orc messenger' te pakken...
Jup, zelfde indruk. Ofwel zijn er veel nieuwe spelers bijgekomen, ofwel is men massaal alts aan het doorlevellen. Want ook de begingebieden zijn drukbezet momenteel, leuk om snel een fellowtje te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
Ik vermoed dat het veel alts zijn die actief zijn. Als ik bij ons in he tkin kijk zijn er best veel alts en ook veel van hoog level. Zelf heb ik 3 50'ers, er is iemand met 4 en laatst teamde ik op met iemand die 5 50'ers heeft (wel makkelijk te merken aan de ervaring die zo iemand heeft :)).

Naar ik gehoord heb is er pas wat aandacht voor Lotro geweest op tv, dat zal ook wat nieuwe mensen aantreken.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

botoo schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 15:42:
Naar ik gehoord heb is er pas wat aandacht voor Lotro geweest op tv, dat zal ook wat nieuwe mensen aantreken.
Geloof dat ze op ned3 de lotro films hebben uitgezonden de laatste weken. Geen idee of zoiets invloed heeft :?

Ik heb trouwens besloten zo weinig mogelijk alts te maken in lotro, hehehe. Kan me nog goed herinneren hoe het in eq2 ging. Toen had ik ook 4 lvl 50's, das leuk zolang er geen level cap verhoging komt. Maar toen kwam de level 60 uitbreiding, en dan moet je wel heel druk in de weer om ze allemaal te levelen. En zo'n 6 maanden later al een uitbreiding naar level 70 o.O.

En nu staan mijn 4 level 70's characters daar stof te happen _O- . Ik ga het nu in ieder geval anders aanpakken, gewoon alle focus op 1 character, denk ik....misschien...is mijn bedoeling.../reroll !

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2008 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjirp
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-01-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 16:20:
[...]

Geloof dat ze op ned3 de lotro films hebben uitgezonden de laatste weken. Geen idee of zoiets invloed heeft :?

Ik heb trouwens besloten zo weinig mogelijk alts te maken in lotro, hehehe. Kan me nog goed herinneren hoe het in eq2 ging. Toen had ik ook 4 lvl 50's, das leuk zolang er geen level cap verhoging komt. Maar toen kwam de level 60 uitbreiding, en dan moet je wel heel druk in de weer om ze allemaal te levelen. En zo'n 6 maanden later al een uitbreiding naar level 70 o.O.

En nu staan mijn 4 level 70's characters daar stof te happen _O- . Ik ga het nu in ieder geval anders aanpakken, gewoon alle focus op 1 character, denk ik....misschien...is mijn bedoeling.../reroll !
Ik denk dat alts vitaal kunnen zijn voor de lol die je beleefd aan een game.
9 van de 10 spelen zijn dusdanig netjes gemaakt dat een alt voor een nieuwe spelervaring zorgt. Hoewel er in Lotr een eenzijdige lijn is kwa quests (lvl1-13 uniek, daarna iedereen en alles hetzelfde) word het door andere skills en type-vechtstijl een andere game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End

The End

!Beginning

Gedeeltelijke Book 12 patch notes:
Month of the Guardian

[ Voor 18% gewijzigd door The End op 09-01-2008 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:49
Vandaag is patch dag maar aangezien book 12 nog niet te downloaden is zal het pas volgende week uitkomen denk ik. Waarschijnlijk voor donderdag dan?

Weet nog niet wat ik van de changes moet vinden... de praktijk zal het leren maar ik hoop er het beste van.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjirp
Gister voor het eerst gevoeld hoe het is om een burglar te zijn.

Ik ben onderhand lvl36, rij met mijn paard door de trollshows en vermoord wat ik tegenkom.

gister avond over TS hoorde ik dat Rhy, Stronk en Mundgo Fornost gingen doen, na een klein babbeltje mocht ik ook mee!

dus een party van:
50 minstrel - 40 hunter - 40 hunter - 36 burglar.

voor de fornost instance.. hmm intresessant.

Eerst beginnen we met een paar orcsies, gaat best goed. op een gegeven moment een bad pull.. 7 orcjes. hmm, who cares. en we hakken ze alle 7 de pan in (das zo ongeveer 2 p.p.).

Na nog wat meer orkjes en trollen komen we bij de eerst grote shade aan.

deze ging, verassend makkelijk neer met zijn troll adds. ik was deze lekker aan het tanken (heus). en ondertussen maakten rhy en mundgo de boss af. we zijn nog wat verder gegaan maar dat is allemaal blabla, wat ik eigenlijk wil zeggen is:

WAUW! Riddles in instances = YEEY!
Fellowship manouvres in instances = YEEY! (RGYB = HoT 300 per 2 sec voor 12 sec).
Stuns = YEEY!
tricks = YEEY!
+8% increased damage skill = YEEY!

Voor het eerst dus echt gemerk hoe krachtig een burglar is, ondanks dat hij wat minder DPS heeft zorgt hij er in zijn eentje voor dat je standaard een hele groote stap voorsprong heb op een groep zonder burglar.

moet wel zeggen dat TS ook heel veel geholpen heeft, we zijn alle 4 niet bang om onze mond open te trekken dus de communicatie was fantastisch, niet teveel geblaat dus konden wij me tzn 4en waar een groep van 6 moeite mee heeft. (we hebben in totaal 1 defeat gehad, I mean: wow)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 14:15
Ik ben in alle RPG-achtige games (ook pen and paer) altijd een hunter achtige geweest, dus sneaken, long range enzovoorts.

Ik zit nu op een RPG-server, maar wil eigenlijk eens leren tanken en dan wel op een server vaar veel wordt geklepped, gescholeden en veel nOOb wordt geblered. Vraag me niet waarom.

Maar; hoe gaat tanken precies en welke server is de server die ik zoek (dus geeft de meeste frustratie door het daar aanwezige publiek)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een periode druk geweest met captain om in een week van 40 naar 45 te gaan en zowaar het is gelukt. Nog 5 levels en ook ik beschik over drie level 50's.

Begin ook steeds meer GoT posters te herkennen. Zo zag ik in een flits tweemaal Stronkie en het grappige is dat ik hem twee keer alles alleen zag killen. In Tal Bruinen en Goblin Town.

Ook Marscha zag ik in de OCC channel. Grappig om de NL ers GoT te herkennen.

Laatste tijd alleen maar gequest met NL kinners en zoals ik al eerder vermelde zijn zij door en door ge-mmorpg-ed en weten hoe het spelletje werkt.

Het brengt alleen 1 groot nadeel: Je wilt liever niet meer met andere onbekende questen en als je dat dan toch doet ondervind je een soort luxeprobleem: Je Ergert je kapot.

Eerlijk waar, gisteren met 3 champs en een hunter the Old one gedaan en een volledige wipe (!) bij de eerste elite worms. Dat kan toch niet. Major dps en dan wipen. Geen communicatie, nou ja, ik zeg: pull left, right, stand here, keep moving in case of aggro / respawns... maar ik heb het gevoel alsof ik de enige ben die de groene FS channel gebruikt. Nul reactie, nul saamhorigheid, nul fellowship.

Ik hoef niet perse de leiding te nemen, sterker nog het liefts zou iemand dat anders dat mogen doen, als het goed is en ervaren dan volg ik. Maar het lijkt wel alsof er een blik, nee een gallon, noobs zijn opengetrokken.

Nou heb ik al vaak een groot wantrouwen bij bepaalde champs en hunters, maar erger nog dat mijn bloeddruk sterk verhoogt wordt als zij dat wantrouwen waar maken en kwadrateren.

Ik ben weer blij als ik /invite met mijn kin. Dan is alles weer goed, gebruiken we taktiek met less repair bill, fun en efficientie.

Ohja, bijna vergeten. Rally! trait met mn minstrel behaald ( in drie dagen) en kan nu in-combat rezzen wat een verheerlijking is tijdens raids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
Sja je zal altijd een groep onwillige n00bs houden, vaak als de 'kindertjes' nog op zijn. Niet dat leeftijd van belang _hoeft_ te zijn (wij hebben een Guard van een 9-jarig ventje die gewoon een kei-goede teamspeler is en die regelmatig meegaat de Rift in, het enige wat opvalt is zijn kinderstemmetje op TS) maar vaak is het tijdens het kinderspeeluurtje slecht om een PUG te doen.

@Tjirp, het grappige van een burg is dat ei'k maar weinigen door hebben wat 'ie doet. Wat dps betreft zal een burg gelijk aan een Guard zitten, maar door de debuffs komen de klappen veel beter aan voor je fs. Als de nood aan de man is kan een burg best wel even tanken ook, niet met armour en morale maar met evade/parry, als je niet geraakt word heb je ook niet veel morale nodig :).

Wat wel een nadeeltje is met een burg is deeds grinden, je moet zoveel lopen/sneaken dat je daar best wel een beetje suf van word. Gisteren met mijn Guardian in MM aan het deed-grinden geweest en dat gaat toch wel een heel stuk sneller. Eerst solo aan de Wargs gegaan, daarna met een full (kin) fs Giants en daarna weer solo verder met Snowbeasts. Vandaag en morgen de Snowbeasts afmaken gevolgd door bears en worms. Suf werk is het wel, maar ik wil toch mijn virtues zoveel mogelijk maximaliseren.

@Bobbie1980: weten jullie inmiddels de correcte volgorde bij de Balrog om de 4 fountain levers te activeren? De info die ik op het web vind is een beetje wazig.
levers: 3 - 2 - 1 - 4 Eerst lever 1, 2 en 3, wachten tot de Everseer dood is en daarna 4 en nogmaals 1 Komt dat overeen met jullie protocol?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End

The End

!Beginning

JohnnyV76 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 12:57:
Vandaag is patch dag maar aangezien book 12 nog niet te downloaden is zal het pas volgende week uitkomen denk ik. Waarschijnlijk voor donderdag dan?

Weet nog niet wat ik van de changes moet vinden... de praktijk zal het leren maar ik hoop er het beste van.
Het is maintenance day. Ik geloof dat de patch pas in februari komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
Yup, was een leuk avondje. Zit nu toch al redelijk dicht tegen level 41 aan. Alleen jammer dat we bij de 2e boss onze hope potion vergeten waren, waardoor het toch lastig werd. Verder is die wight toch wel een etterbak, hij vond het nodig om me (toen ik toch al low on health was) om me even de vlammen in te meppen. Helemaal toen we hem tot nog maar 2k morale gemept hadden. Het niet meenemen van voldoende health/power potions en voedsel werkt ook niet echt in je voordeel.

Maargoed, vanavond weer. Dan gaat ie d-o-o-t, dood.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Laatst online: 08:31
Mijn dag kan niet meer stuk! Met de opkomende dps stance voor guardians in het achterhoofd toch maar zo'n 2h Headman's Axe proberen te maken.

Had afgelopen week de materialen en shards in het nieuwe gedeelte in MM bij elkaar geraapt en toen met volle moed begonnen! Ik had materialen voor 3 recepten, en wat denk je! 3/3!!! Woehoe!

Heb er 1 op de AH gezet, 1 voor mezelf en de laatste bewaar ik voor de ruilhandel.
Dus mocht er nog een GM Armourer op Snowbourn zijn die mirrored ancient gloves of een Hardened Heavy Ancient Shield wil ruilen tegen een mooie 2h axe, contact me ingame; Blockbuster is de naam.

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
Is er trouwens op Laurelin een GM tailor die mij kan helpen aan gecritte (Superb) Ranger's Armor (volledig setje lvl42 armor)? Ik heb de ingredienten wel, muv de turtle claws, en ben bereid er voor te dokken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zitten er hier eigenlijk ook mensen op Gilrain?

Zit nu al 4 weken in Mexico zonder pc, denk erover een pc-tje te kopen, maar ben een beetje bang voor de lag vanuit Mexico. Iemand die hier enig idee over heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 20:51:
Zit nu al 4 weken in Mexico zonder pc, denk erover een pc-tje te kopen, maar ben een beetje bang voor de lag vanuit Mexico. Iemand die hier enig idee over heeft?
Nou, vanavond gingen wij weer Fornost in met iemand uit Brazilië en dat was drama. Verotte houten telefoonlijnen daaro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ze leveren hier wel gewoon breedband tot 4 Mbit.

Maar ik ben ook een beetje bang dat de lag teveel zal zijn... Aan de andere kant is nog minimaal 3 maanden zonder ook weer zoiets....

Ik mis mijn hunter wel al een beetje :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Laatst online: 08-09 16:35

Stronkie

Where wind is Trouble

Ja was wel leuk.. Ik heb wel steeds moeten switchen van DPS mode en Healing mode.. Was wel effe jammer...

Idd totaal niet prepared naar binnen gegaan..... Geen voedsel Geen tokens... Maarja

We zijn niet 1 x gewhiped... Fake Death Helpt toch...... Ik heb jullie allemaal kunnen rezzen...

Alleen idd die laatste Vuurspuwer.... Die sucks....

Dus Tjirp.... We zijn niet gewhiped.. en hadden makkelijk die laatste kunnen omleggen als we maar eten en tokens bij ons hadden
MueR schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 17:53:
Is er trouwens op Laurelin een GM tailor die mij kan helpen aan gecritte (Superb) Ranger's Armor (volledig setje lvl42 armor)? Ik heb de ingredienten wel, muv de turtle claws, en ben bereid er voor te dokken :)
Goh Komen mijn uurtjes hakken alleen in GT (goblin Town) toch nog goed te pas...

Heb al aardig wat single uses kunnen regelen daar.... Voor onze Kin (ze kunnen daar nog niet komen :) Sadistich lachje)
Alleen jammer ik ga daar om Elifsh Relics and andere leuke verkoop dingen te farmen.. Ik heb toch geld nodig.... Ik kom alleen niets van waarde voor mij tegen.. (ow heb wel alle Loremaster kettingen weer) en verder over de 5 boeken en stuk of 12 pages... Die niet verkopen bij de weg.... Verders verkoopt eten wel goed en RP stuff too....

Ik ben toch blij dat ik mijn lvl50 minstrel heb verhuist en niet overnieuw begonnen ben.. Heb toch wel mijn kin aardig omhoog weten te helpen met quests...
Eentje heb ik lvl 35 gemaakt zodat hij een paard kon maken.. Hij had alleen maar oranje quests die die inleverde.. Dus samen met hem al die quest gedaan... Moest toch wel wennen toen ik weer naar GT dat ze daar niet zo onder de indruk waren van mijn lvl50 :)

Kortom Ik vermaal me wel...

Beetje lullig is alleen als je een shard dropper tegenkomt dat die wel eens naar de gene kan gaan die totaal geen damage deed en kon doen... Hij stond er bij en keek er naar

Muer heeft netjes de shard aan mij gelaten :) Netjes....

Maar goed.. alle goede goodies mocht ik houden.. leverde alleen geen zak op daar mijn repair kosten hogen waren dan de sell inkomsten.. Goed dat we toch nu allemaal hoger dan 35 zijn.. Kunnen we weer geld verdienen...

Tot die tijd ben ik recepten aan het farmen en geld in de eerste kamer van GT

:)

Hoe dan ook ....

Je moet de healing van stronkie hebben :)

[ Voor 61% gewijzigd door Stronkie op 11-01-2008 04:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MueR schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 17:53:
Ik (Marscha) ben een GM Metalsmith/GM tailor, en ik heb ook de 20% crit tailor tools, dus als je de mats hebt kan ik wel wat voor je maken, of in ieder geval proberen.

Gisterenavond weer beetje lopen grinden in Goblin Town, moet namelijk nog steeds 1 wrist en 2 earrings ( de Etched Beryl ones ). Heb nu 2 wrist recipe's en 1 earring recipe, dus zal binnenkort mijn jeweler (Ninetoes) wel even vragen of ie een poging wil doen. Hey Stronkie, ik zag dat jij ook nog een engraved wrist recipe op de broker had staan :9. Had er bijna op geboden maar vond 6 zilver toch iets teveel. 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Lol.. Ik verkoop die dingen maar gelijk.. Ik heb er niets aan.. Ik heb in mijn leven nog maar 1x een single use jewel ding gemaakt.. En die was mislukt gelijk... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
Araukuldar laat zien wat pullen is :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/poVb5K8RhAhcvkP8v9pEzbkU/thumb.jpg

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
^^lol, ik neem aan dat hij zonder kleerscheuren uit de strijd is gekomen ;-)
K zag gisteren btw dat pas in feb book12 komt... jammer had al op deze maand gehoopt.

Month of the Burglar

[ Voor 70% gewijzigd door Rfce op 11-01-2008 09:34 ]

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

botoo schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 09:19:
Araukuldar laat zien wat pullen is :+
Hehehehe nice! Maar is er dan ook een andere manier van pullen :X ? Zulke pulls maak ik vaak in GT, hehehe, heeerlijk om zo 10 van die goblins om je heen te hebben! En speel daar 9 van de 10 keer duo met een minstrel, en een guard+minstrel is toch wel een leuke combo moet ik zeggen!

Ik vindt het wel leuk om hem tot het uiterste te laten gaan met healen, mijn reden (smoes, excuus enz) is dat ik hem daardoor een betere healer maak :9. Wanneer je 1 voor 1 de goblins pulled, valt er weinig te healen en te leren, hehehe. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
was net ff de list van de Burlag aan het lezen.... owowow wat een hoop leuke nieuwe skill waarvan ik er veel direct kan kopen (ben lvl42)...

Onderstaande is grappig:
Contact Peddler (26)
"At camps scattered across the world, you can call on your contacts to find a Pedlar to whom you and others may sell items in your possession."

Pockets full of loot you want to sell? Fellowship members in the same boat? Get your Hunter to bring you back to her campsite bind point (or just run to any campsite yourself) and then use this skill. A vendor is summoned that everyone can use to sell to and lighten your load.
Erg handig als je ver van de bewoonde wereld bent, en ff je loot kwijt moet... Volgensmij is dit de enige class wat iets dergelijks kan :). Daarnaast spreekt me ook de AOE attack aan:
Knives Out (42)
"You make a quick attack to all foes around you and then prepare yourself to retaliate to attacks made against you in melee. Half of the attacks made against you in melee will also damage your attacker. This skill shares its recovery timer with Touch and Go."

This skill is a more offence-focused version of Touch and Go. It starts with a 360-degree AOE attack and gives you partial damage reflection for 30 seconds. It shines when you’re facing a number of targets and you’d rather win than run.

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow...dat is zeker erg gaaf! Ik moet dikwijls recallen omdat mijn inventory vol zit ! /reroll Burglar!

Tis jammer dat ik de guardupdates niet kan zien, leuk zo'n filter op 't werk :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Gotters is de enige website die ik eigenlijk kan kijken op het werk... En ook in kan schrijven...

Moet over 2 uur weer beginnen.. (me eerste werkdag in het nieuwe jaar ) :)

Tot 21:00 geloof ik.. En ik ben al wakker vanaf 24:00.. Grzz lang dagje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
Rfce schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 09:30:
^^lol, ik neem aan dat hij zonder kleerscheuren uit de strijd is gekomen ;-)
Tuurlijk :Y Naja mss met wat kleine krasjes her en der maar wel op eigen kracht (hard) weggelopen :P

Geen idee ei'k waarom ze ineens van grote afstand op me afkwamen, het leek wel een ketting reactie. Ik begon met eentje die z'n groepje meenam en even later kwamen meerdere groepjes van heel ver aanstormen. Niet dat het een probleem was maar het verbaasde me wel.

Alleen een Tank kan zoiets overleven :) Een Champion had er ws meer afgemaakt, een Hunter zou al véél eerder (lees onmiddelijk :P ) aan de ren gegaan zijn, een Minstrel zou al healend (als dat nog zou lukken met zoveel attacks) een rappe aftocht geblazen moeten hebben en een Captain zou proberen om de Orcs 'plaats rust' te commanderen. De enige die een kans zou maken is een LM met z'n enorme aoe, maar ik vermoed dat 'ie slechts z'n pet op zou offeren en op de loop zou gaan :P.

Het gaf iig wel een leuk plaatje :D

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
voor een ieder die niet de updates kan lezen, bij deze de list vd Burglar:

Book 12: The Month of the Burglar

When I was trying to come up with a catchy tag-line for the Month of the Burglar, I wanted something clever, quirky, and fun… like the Burglar. I came up empty. Disappointing candidates include:
"In Book 12, The Month the Burglar goes to 11!"
"If you like the Burglar, then you’re gonna love… The Month of the Burglar!"
"The Month of the Burglar: It might surprise you… and stab you in the back?"

See? Not so hot.

Thankfully, I can leave the creation of pithy slogans to our fully operational Marketing station ["Burglars do it in groups", "Stealth: It’s what’s for dinner", "It’s not the skills, baby, it’s the burglar who uses them, knowhatimsayin?" – Marketing Intern] and skip ahead to telling you about the actual changes.

Getting Started

Adding more to a class which already has so much versatility and depth hasn’t been easy. The challenge has been to enhance a very solid base in ways that will be fun and interesting, while not shifting or bloating its capabilities beyond where they ought to be.
Ultimately, we decided to add a little something to everything. That means new skills and items that enhance or play on the Burglar’s established class abilities. Most of the new skills will be awarded in levels 40-50, but a few will go out earlier in a Burglar’s lifetime. The end result: A mix of fun skills and items that the shrewd Burglar can apply in the right situations to good (and sometimes humorous) effect.
So without further ado, here’s the skinny on what’s new for the sneakiest class in Middle-earth.

New Skills

On top of a healthy dusting across the class, we wanted to do something that had the potential to significantly shake up a Burglar’s game play. So, in a sense, this month does to 11… as in 11 new skills. With new skills granted as low as level 20 and with many filling out the top 10 levels, the Burglar gets new stealth skills, Fellowship Manoeuvre response skills, a positional damage buff, shared stealth, and a new mode of play called "Mischief" which emphasizes the Burglar’s Tricks and crowd control… just to name a few.

Mischief (20)
"Instead of Sneaking, you set your mind straightway to Mischief. While active, your Tricks and Twists cost less power to use and the recovery timer of Riddle is reduced. This skill can only be activated out of combat and cannot be used while sneaking."

Mischief is a new toggle skill that opens up a new play style for the Burglar: one that enhances the Burglar’s Tricks, Trick Removal, and Crowd Control abilities while trading off the ability to Sneak. Starting at level 20, you can choose to switch into Mischief mode between fights giving you:
  • A 25% reduction in the power costs of your Tricks and Trick Removal skills
  • A 3*0 second reduction in Recovery Timer for Riddle
  • The ability to use two new skills earned at higher levels: Clever Retort (30) and Confound (46)
It’s a choice that the player can make from encounter to encounter, depending on the situation. And, of course, players who don’t want to use it don’t have to and will still have new shiny things to play with.

Clever Retort (30)
"Mischief must be active to use this skill. Sometimes, you even surprise yourself. Usable on an enemy with an active Trick on them, it does one of four different things from healing yourself to harming your target. This removes the Trick."

This applies one of our random effects, each themed like a different Fellowship Skill. You might drop damage or a DOT on your foe, or you might recover Power or Morale for yourself. No matter what the outcome, the result is in your favor.

Confound (46)
"Mischief must be active to use this skill. You confound nearby foes which slightly slows their attacks and will daze them if not cured before it expires. This will not work on Beasts, Insects, or Creatures of Nature."

Confound is an odd duck of a skill, but, as Burglars know, quirky skills are what the Burglar is all about. This skill puts an effect on up to 2 targets which acts like a delayed Daze. More CC for tight spots or tricky pulls, only available while in Mischief mode.

Elements of Surprise

Share The Fun (42)
"You and one other fellowship member can enter stealth together. You must remain within 5 meters of one another or both of you will be revealed."

Just what it sounds like, you can take a friend into stealth. You move slower and must remain close, but a clever Burglar will find some great ways to use this.

Location Is Everything (50)
"Your next damage-dealing attack skill will deal increased damage if it strikes your target from behind. Only useable while in Stealth. Using this skill will not break Stealth."

A high-end skill which you can use on its own or in combination with Aim for focused burst of damage. The skill has a hefty recovery timer, but when everything comes up, the outcome is hefty, too.

Practical Joke (40)
"Whose fault is it if the mightiest of heroes can’t take a joke? This skill is only usable while in stealth."

A skill in the vein of the Champion’s "Boast" and the Minstrel’s "Irresistible Melody." Be careful, though, sometimes a joke can backfire!

Razor-sharp Wit

Knives Out (42)
"You make a quick attack to all foes around you and then prepare yourself to retaliate to attacks made against you in melee. Half of the attacks made against you in melee will also damage your attacker. This skill shares its recovery timer with Touch and Go."

This skill is a more offence-focused version of Touch and Go. It starts with a 360-degree AOE attack and gives you partial damage reflection for 30 seconds. It shines when you’re facing a number of targets and you’d rather win than run.

Well Placed Strike (40)
"With a moment to prepare, you make a carefully aimed strike at your target, causing damage over time. When made at the back of your target, the damage over time is increased significantly."

Tricky to pull off solo, but with the number of stuns and dazes in the Burglar’s arsenal he has a couple of ways to get behind a target to pull off a melee induction and drop a hefty DOT on the target.

The Resourceful Burglar

Seize Initiative (44)
"After your fellowship performs a successful Fellowship Manoeuvre, you can use this skill to reset the recovery timer of your Aim skill, Location is Everything, and all the skills in your Critical Response chain."

The first of a pair of Fellowship Manoeuvre Response Skills. When your fellowship pulls off a successful FM, the skill is enabled and you can use it to reset a few skills for a burst of damage.

Escape Clause (48)
"After your fellowship performs a successful Fellowship Manoeuvre, you can use this skill to reset the recovery timer of Touch and Go and Knives Out."

Similar to Seize Initiative, this skill resets the recovery timer on two of the Burglar’s signature panic buttons.

Contact Peddler (26)
"At camps scattered across the world, you can call on your contacts to find a Pedlar to whom you and others may sell items in your possession."

Pockets full of loot you want to sell? Fellowship members in the same boat? Get your Hunter to bring you back to her campsite bind point (or just run to any campsite yourself) and then use this skill. A vendor is summoned that everyone can use to sell to and lighten your load.

Afbeeldingslocatie: http://62.25.101.224/images/microsites/LOTRO/Burglar.jpg

Items & Equipment

Join The Club!
Long requested, and now it’s yours for the questing. Have you been waiting to wield a big stick like your friends with other classes? Now, you, too, can join "the club"… just talk to your local Burglar trainer to get started!

Fellowship Signals
The Burglar is the king of the Fellowship Manoeuvre. If the response skills above didn’t convince you, here’s more support for the role. The signals come in four flavours, one for each kind of Fellowship Skill. Equip it in your ranged slot and it gives you a passive bonus to that kind of skill. On top of that, you can activate the item every 15 minutes to extend that buff to your entire Fellowship.

Look for the first tier of these items on your trainer along with the recipes for crafting higher quality signals.

Odds & Ends

Beyond the new skills and item changes I already mentioned, there are a couple of other things you might like to know about:
  • Riddle has had its animation shortened – So you can get on with the stabbing sooner!
  • Crafted class consumable costs reduced – More marbles, caltrops, and dust for fewer materials!
  • Boosted buffs from the "Overwhelming Odds" Trait – bigger buffs when you pull off a FM!
The Targeted Fellowship Skill System

Also, another new feature is being added which anyone can use, but should be of special interest to the Burglar as expert of the Fellowship Skill: the Targeted Fellowship Skill system.

This system helps the leader of a fellowship communicate which fellowship skills he wants everyone to perform. You select a fellowship manoeuvre you have performed that is in your journal and your fellows see a preview of what colours must be played in what order. When the opportunity for a fellowship manoeuvre comes up, above the space for contributions you will see a reminder of what the Target Fellowship Skills are.

All the work is still up to you and your fellowship-we’re not going to do the manoeuvre for you! You have to decide who will play what skill in what order. You still have to pull it off. What it does do is help communicate and remind everyone in the fellowship what you should be shooting for. It’s another tool for you to use to its utmost.

Wrapping Up

The Burglar is a hard class to shop for, being so highly capable and versatile with high survivability. As you can see from the skills and items above nearly every facet of the Burglar has been touched on in Book 12. The Burglar has always been a thinking person’s class, where the right tool at the right time can make a huge difference-solo or in a group. The Month of the Burglar adds even more to that bag of tricks and gives you more ways to be a first-class Burglar.

Enjoy!

En hier de list van de Guardian.

Book 12: The Month of the Guardian

Overview
The Month of the Guardian is here! Guardians are receiving attention to both their primary tanking role and secondary damage-per-second role. We hope you’ll enjoy these changes and the new depth they bring to the role of the Guardian.
Already the hardiest class in Middle-earth, the Guardian is able to withstand relentless onslaughts. Capable of maintaining a high level of threat generation, only the foolish and overly aggressive dare try to outpace them. Where this class is weakest is the ability to actually kill their foes.
We do believe that Guardians perform their core tanking role well. The changes in the Month of the Guardian are largely designed to provide interesting and viable alternative playstyles for the class while addressing core concerns such as repair costs and offensive stances.

Tanking – In the Line of Fire
We’ve added some new tools to the Guardian’s tanking toolbox, the first being Shield Wall: the ability to protect a single target from incoming attacks (though leaping in front of attacks doesn’t allow the Guardian to mitigate any of the damage on himself!). The goal of Shield Wall is to allow the Guardian to save someone in trouble by standing in harm’s way.
We also wanted to add a single-target ranged taunt to the Guardian’s repertoire. This comes in the form of Fray the Edge, which also increases the chance of random conjunction opportunities on signature (and above) monsters with each successful application.
Shield Taunt’s functionality is also going to be changing, since due to some technical limitations this skill wasn’t functioning as we expected. It will now provide a large threat add; previously it had a negligible threat add, but would bump the Guardian to the top of the threat list. Shield Taunt will now be much more effective at letting the Guardian generate additional threat, but will be less effective at digging the Guardian out of a deep hole.
We know that some changes to tanking are sure to be controversial, and we’ll be keeping an open dialogue on them in the Guardian forums.
The first of these changes is to Deep Breath. A miscommunication during development led to the skill’s reset being faster than the traited resets of the skills it refreshes. To address this we’ve increased the base reset of both the skill and the traited version. We are fully aware that Deep Breath’s fast reset has become a key component of strategies to defeat some of the higher end instance bosses, and we are closely monitoring the impact this change will have on some of the very difficult fights on Isengard and will continue to do so on the live servers. It is not our intent to make these fights more difficult, but we understand that the Deep Breath change may have this result. It is our expectation that the new and updated skills in the Guardian’s repertoire will greatly compensate for this reduced frequency of use. After we have additional feedback from players and data gathered from live we’ll decide what if any future changes need to be made.
During Book 12’s development, Catch a Breath was changed to have a faster action time and to deliver its attack hook at the beginning of the animation instead of the end. This change was made to improve the usability of the skill. However, it also revealed that players were previously able to use both Catch a Breath and Shield Swipe after a single block event. All of our combat event skills remove the event they require, and now Catch a Breath is functioning correctly in that regard. We understand that this will decrease the utility of Catch a Breath, but Guardians still have more healing in Book 12 than they did previously -- as Warrior’s Heart now completely heals all the morale it adds to max morale.
We’ve been through extensive discussions both internally and with the Isengard testers about the potential issues associated with these changes and are confident that these changes will result in a more rewarding and enjoyable play experience. We will of course continue to monitor their impact as time goes on.

New Skills

Shield Wall
With Shield Wall we’re introducing a different type of panic button for the Guardian. Instead of another force taunt, Shield Wall allows a Guardian to protect someone in an evolving situation. This skill does have a number of downsides as it’s an extremely powerful tool; it’s meant to be used as an emergency tool, not something that’s always on.
  • All damage is transferred from the target to the Guardian
  • The Protected target cannot block, parry, or evade
  • Target receives no Item Wear from hits
  • 5m Range
  • Costs power over time to maintain
Fray The Edge
Fray the Edge is a ranged taunt with a twist. Against Signature monsters and higher, it will increase the chance that a random conjunction opportunity will occur. This skill should aid Guardians in pulling back single monsters that have left their melee range.
  • Strong Ranged single-target Taunt
  • Increases the chance for a Random Fellowship Manoeuvre Opportunity on Signature and above monsters.
  • This effect stacks exponentially with multiple applications
Skill Changes

Shield Taunt
Shield Taunt will now generate more threat than it did previously, and will no longer provide a variable threat catch-up.

Catch A Breath
The Action Duration has been reduced to 1.5 seconds from 2.5 seconds, freeing you up to perform another action more quickly after using the skill. We’ve also moved the heal effect from the end of the skill to the start. This change fixed a bug that was allowing players to use both Catch a Breath and Shield Swipe from a single Block event.

Deep Breath
The skill reset timer for Deep Breath has changed from 5mins/2.5mins to 15mins/7.5mins.

Thrill of Danger
The traited version now properly resets in 5 minutes instead of 7.5 minutes.

Warrior’s Heart
The traited version now properly provides Block and Parry response events on use. It now heals the Guardian for the amount of max morale it adds.

Afbeeldingslocatie: http://62.25.101.224/images/microsites/LOTRO/Guardian.jpg

DPS – Cleave and Hew

We’ve created a new stance for the Guardian, called Overpower, that focuses on 2-handed weapon use. This stance is mutually exclusive from the Guardian’s other stances, and increases the Guardian’s melee damage output at the cost of power and defensive abilities. While in this stance the Guardian also gains access to several new skills. Force Opening does damage and opens up a parry response event on a successful hit. Stagger does damage, and slows a target's movement and attacks speeds on a critical hit and when used from behind.
In addition to these, Guardians will also receive a new skill called Salt the Wound. This skill can be used at any time to do a small amount of damage, but when it is used directly after the Thrust skill it turns the weak Thrust Bleed into a very strong bleed.

New Skills

Overpower
Overpower is a new offensive stance for Guardians that lets them put more effort behind their attacks at the cost of defense and power.
  • +15% to Melee Damage
  • Increases the power cost of all skills played by 20%
  • Reduces Evade by 5%
  • Disables Block
  • Mutually exclusive with Guardian’s Threat, Guardian’s Defense, Guardian’s Parry.
Force Opening
Force opening is a medium-damage attack skill.
  • Requires player to be in Overpower Stance
  • Opens up a parry response opportunity on a successful hit
Stagger
Stagger is a low-damage skill that applies a debuff when used to attack from behind or on a critical hit
  • Requires player to be in Overpower Stance
  • Slows target’s attack speed
  • Slows target’s movement speed
Salt the Wound
Salt the Wound turns the mild Thrust Bleed into a much more powerful gusher. It also does low melee damage.
Strong Damage over Time effect if Thrust is present on target

Skill Changes

Sweeping Cut – Sweeping Cut previously had a long delay after use, preventing you from using additional skills. This delay has been removed, but as a result of you spending less time in the skill the damage per hit has been decreased even though the DPS has remained the same
Shield Swipe – The second attack hook was not properly pulling the weapon’s damage type. This has been fixed.
Thrust – Thrust now has double the number of damage pulses on its damage over time effect.

Utility
Repair costs have always been high for Guardians. When they’re doing their job correctly, they’re getting hit more than anyone else in a party, and since they also take a long time to kill monsters they’re hit more during solo battles as well. To address this we’ve taken a few steps to reduce the Guardian’s overall burden. Heavy shields now cost a little more than half of what they previously cost to repair. In addition each of the Guardian’s stances now reduces the number of item wear events that the Guardian receives. Guardian’s Ward also reduces item wear events from hits when its effect is active, with the traited version reducing the number of events by 10%. Overall these changes should reduce the amount Guardians are spending on repairs, while at the same time Overpower should allow Guardians to generate income more quickly.
While not as cost effective, Guardians will receive the ability to summon a tinker to the campsites located near major instances. This travelling tinker will repair items at a price that reflects the higher value of the service he provides.

New Skills

Summon Tinker
This skill allows a Guardian to summon a Tinker to any Campsite (the same ones that Hunters can recall to). A Tinker is an NPC that will allow players to repair their gear at a premium.

Engage
This skill is designed to let a Guardian slow down a runner, and to potentially snap back single targets that he's lost aggro on while slowing their trip to whoever pulled the aggro.
  • The Guardian may choose a single target within 5m to Engage.
  • The Engaged Target moves at 75% of its normal movement rate.
  • The Guardian moves at 85% of its normal rate.
  • Engage brings you to the top of the target’s threat list.
Item Wear
  • Heavy Shields now cost as much to repair as normal shields; they'll cost roughly half as much to repair as they did previously.
  • When the Guardian's Ward trait is slotted, the Guardian's Ward effect will prevent 10% of all incoming hit item wear events. Untraited, it will still prevent 5% of all incoming hit item wear events.
  • Guardian's Defense will prevent 5% of all incoming block item wear events.
  • Guardian's Parry will prevent 5% of all incoming parry item wear events.
  • Guardian's Threat will prevent 5% of all incoming hit item wear events.
  • Overpower will prevent 5% of all incoming parry item wear events.

[ Voor 151% gewijzigd door Rfce op 11-01-2008 11:14 ]

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjirp
Month of the burglar,
Well Placed Strike (40)
"With a moment to prepare, you make a carefully aimed strike at your target, causing damage over time. When made at the back of your target, the damage over time is increased significantly."

Tricky to pull off solo, but with the number of stuns and dazes in the Burglar’s arsenal he has a couple of ways to get behind a target to pull off a melee induction and drop a hefty DOT on the target.
vervanging voor cunning attack maar meer damage zo ik lees!!
Riddle has had its animation shortened – So you can get on with the stabbing sooner!
!! dit duurt nu ong. 3 seconden geloof ik, mag ook wel sneller;D.

verder, ik lees geen enkele nurf en wel 30 veranderingen.

dit zal dus een leuk maandje worden als we eenmaal daar zijn, alle changes zijn somewhat goed, nergens problemen mee. nog meer overleving door touch en go resets, nieuwe type touch en go (die damage doet;)), fellowship manouvre responses:)

zit er leuk uit :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vage
  • Laatst online: 21-06 12:05
Vraagje:

ik zie vaak "gecritte" gear staan en dat soort opmerkingen. Laats vondt ik ook een receipe voor iron jewelers tools met $% crit chance.

Hangen deze twee samen?
kan iemand mij daar wat uitleg over geven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vage schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 12:27:
Vraagje:

ik zie vaak "gecritte" gear staan en dat soort opmerkingen. Laats vondt ik ook een receipe voor iron jewelers tools met $% crit chance.

Hangen deze twee samen?
Hmmm niet zo 1,2,3 uit te leggen helaas.

Anyways, je hebt pas de mogelijkheid om een item te critten wanneer je de desbetreffende tier van het recipe hebt gemasterd. Met betere tools ( smithing hammer voor metalworking bv) kun je de crit-chance verhogen. Dus het recept voor iron jewelers tools zal een jewerly tool maken met een bepaalde %crit waarde. Een jeweler kan deze tool dan weer gebruiken om jewerly mee te maken, en de %crit die op de tool zit, zal zijn/haar uiteindelijke crit chance dus verhogen.

Dus hoe hoger de %crit op je tool, des te hoger de kans om een item te critten, maar alleen wanneer je die tier hebt gemasterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
Tjirp schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 12:26:
. . . verder, ik lees geen enkele nurf en wel 30 veranderingen.
We hebben het over Turbine hier en Turbine lijkt wel een policy te hebben dat ze voor elke nieuwe skill 2 nerfs zetten.
On top of a healthy dusting across the class
'healthy dusting' baart me wel enige zorgen . . .
Vraagje:

Hangen deze twee samen?
Da's sim-pel, hoe beter je tool is (max 20%) hoe hoger je critkans :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjirp
[b]botoo schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 12:45:
[...]

Da's sim-pel, hoe beter je tool is (max 20%) hoe hoger je critkans :).
volgens mij snapt die het hele process van critten niet.

Een "Gecrit" item is een recipe die "Gecrit" is.

als je bv. een weaponsmith bent, en je hebt apprantice gemastered (niet 1 , maar 2 keer de hele balk vol brengen, krijg je ook de titel "Master Apprentice Armsman". kun je critten.
standaard crit kans is 10% geloof ik.
als je nu een item craft, kun je bij "Mastery options" onderaan zien wat je kans om te critten is, met welk item je de kans om te critten kan verhogen (extra item die gebruikt word bij het maken van het wapen) en wat de gecritte versie van een wapen is.

Voorbeeld: (totaal random)
Normale craft:
Iron dagger
damage: 10-15, 5.0DPS
+5 fate
+1.5 non combat regen.

Gecrit:
Precise Iron Dagger
Damage: 12-15, 5.8DPS
+8 fate
+2.3 non combat regen

zo zie je dus, een gecrit item is beter dan een niet-gecrit item. aangezien je het beste van het beste wil ga je dus voor de gecritte items:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
Vraagje:

Hangen deze twee samen?
Even een totale uitleg.
Standaard maak je met een recipe bijv. een zwaard die 10 damage doet.
Als je craft tier is gemasterd, heb je bijv 40% standaard kans op een crit -> het gecritte item heeft dezelfde specs dan de normale, maar dan met iets extras, zeg 20 ipv 10 damage.

Wil je het percentage van de kans opschroeven kun je extra spullen gebruiken:
  • Craft-gereedschap met een persentage (bijv. +5%, of +15%)
  • Carft-Scroll met een persentage (bijv. +5%, of +15%)
  • Craft-Tropy (speciale lootdrop van een mob, die ook het persentage ophoogt (met bijv. +5%, of +15%)
Alles is stackeble dwz als je alles gebruikt:
default critkans: 40%
Craft-gereedschap: 15%
Craft-scroll: 10%
Craft-Trophy: 15%
Totaal: 80% critt-kans, ipv 40% default.

Hoop dat het nu duidelijk is.

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
@ post hierboven:
Noem dan de goede percentages..

Base crit chance: 5%
Max tool crit chance: 20%
Max additional via scroll: 10%
Trophy crit chance: 44%
Totaal: 80% max crit chance.

Maar 5+20+10+44 is 79? Ja klopt. Deze percentages zijn echter afgerond weergegeven, wat uitkomt op 80%. Don't ask me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ben benieuwd naar de guardupdates , hoe die zullen uitpakken. Bedankt voor het posten hiervoor !

Zie veel leuke , en wat minder leuke dingen.

Leuk: De snare lijkt me wel wat, zeker in Moors, hehehehe. Ook de extra dps stance+skills is erg mooi. Minder repairkosten en een summon voor een repairtinkerer is leuk. Ranged taunt is heel mooi! O ja, de human shield is ook erg lekker!

Groot nadeel is toch wel het "aanpassen" van Deep breath, aangezien hiermee ook gelijk 3 andere skills worden generfd. En dan heb ik het over belangrijke skills, zoals de 50% block/parry/evade, en de power/health skill. Ook de increase morale skill wordt hierdoor generfd.

De devs geven zelf al aan dat de grote bosses hierdoor "misschien" wat lastiger zijn te verslaan, tsja, ik kan voor 100% garanderen dat het ook zo is, hehehe. Als een dev zegt misschien, dan is het gewoon een garantie dat het gebeurd.

Anyway, ik wacht met spanning af, en hoop dat het verlies in tanken niet al te groot is, want extra dps is leuk , maar als ik mag kiezen dan heb ik liever een full tank/no dps dan een half tank/half dps. Ik heb ook nooit geklaagd over mijn tank :*) , over vele andere dingen wel, maar niet over mijn tank! _/-\o_ :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vage
  • Laatst online: 21-06 12:05
Bedankt voor de hulpvaardige uitleg over crit zooi. Nu snap ik eindelijk al die opmerkingen als "volledig gecritte gear" :)

nu mogen jullie allemaal nog je zilver en koper naar Tutje op snowbourn sturen dan kan ik even de boel masteren, alvast bedankt ;) (ps ook goud en platinum ingots/ore worden gewaardeerd met het oog op de toekomst O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End

The End

!Beginning

botoo schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 12:45:
We hebben het over Turbine hier en Turbine lijkt wel een policy te hebben dat ze voor elke nieuwe skill 2 nerfs zetten.
Aanpassingen in classes worden gemaakt om ze bijvoorbeeld meer balanced te maken, niet om zo veel mogelijk spelers te pesten door hun class te 'nerfen'.

Kijk ook maar naar de thread op de EU forums over 'the month of the guardian' was enkele spelers eisen dat een Guardian minstens net zo veel DPS doet als een Champion, echter wel in een kevlar vest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
vage schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:53:
nu mogen jullie allemaal nog je zilver en koper naar Tutje op snowbourn sturen dan kan ik even de boel masteren, alvast bedankt ;) (ps ook goud en platinum ingots/ore worden gewaardeerd met het oog op de toekomst O-) )
Koper zou ik geen probleem mee hebben (als ik op snowbourn zat), zilver wel.

Goud en platinum? Jij ben grappig. Straks ga je nog om MMS vragen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
Ik kwam onderstaande links tegen op een ander forum, wellicht nuttig om de huidige links in de SP hiermee uit te breiden:

http://lotro.mmodb.com/
LOTRO Database

http://lotro.allakhazam.com/
LOTRO Database

http://lotro.warcry.com/
LOTRO Database, community, Lore, Handleidingen en Game info.

http://lorebook.lotro.com/wiki/Lorebook_home
LOTRO Database, community, Lore, Handleidingen en Game info.

http://www.lotro.mmorpgedge.com/
LOTRO Handleidingen

http://lotrovault.ign.com/
LOTRO Vault

http://www.mehq.net/dynmap/index.php
Dynamische kaart met NPC's en POIs

http://www.thebrasse.com/maps/LOTRO
Handgemaakte kaarten

http://www.keenandgraev.com/?page_id=72
Leveling Guide

http://www.axiomfiles.com/Files/138938/mastery.html
Crafting Database.

http://www.lotro-craft.com/home-en.html
The Forge of Kaa, Craft Recipes Database

http://www.glyphweb.com/ARDA/
De Encyclopedia van Arda.

http://www.tuckborough.net/
Thain's Book

http://lotr.wikia.com/wiki/Main_Page
Wikia Lord of the Rings

http://www.lordoftherings.net/
Website van de film

http://www.theonering.net/index.shtml
Film en merchandise.

http://www.tolkien.co.uk/
Officieel Tolkien site van Harper Collins

http://www.planet-tolkien.com/
UK's grootste resource van J.R.R. Tolkien discussie en gerelateerde info.

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
Aantal linkjes toegevoegd, de rest bekijk ik vanavond thuis even.

edit:
Tot mijn verbazing en plezier is mijn doel met onze kinship site bereikt:
[google=kinship snowbourn]

Nu nog zorgen dat ie het bij laurelin ook gaat doen :D

[ Voor 69% gewijzigd door MueR op 11-01-2008 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-07 19:28

3xNix

golfr in hart en nieren

Wat ik nogsteeds dom vind is dat een gestunde player nogsteeds rond kan draaien.... beetje irritant voor je van achter aanval damage bonus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
Ach ja, zo vind ik het zeer irritant dat er geen temporary state immunity is voor disarms. Sta je tegen 3 orcs te knokken, ben je gewoon 15 sec achter elkaar gedisarmed als je pech hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou fijn, de 5de een character transfer gekocht. En hij is nu nog niet over. Stuur ik een mailtje krijg ik dit terug:

Thank you for submitting your recent request to Codemasters Customer Services concerning Lord of the Rings Online.

Unfortunately there is a technical glitch with your character transfer, which is why it has yet been transferred. The programmers are currently looking into this and hope to resolve this as soon as possible.

Please accept our sincere apology for any inconvenience caused by this matter

Nou dat is lekker :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
^^ schandalig, ofwel schadevergoeding eisen ;)

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Nogmaals, het is nu wat drukker

Ik ben in alle RPG-achtige games (ook pen and paper) altijd een hunter achtige geweest, dus sneaken, long range enzovoorts.

Ik zit nu op een RPG-server, maar wil eigenlijk eens leren tanken en dan wel op een server waar veel wordt geklepped, gescholden en veel nOOb wordt geblered. Vraag me niet waarom.

Maar; hoe gaat tanken precies en welke server is de server die ik zoek (dus geeft de meeste frustratie door het daar aanwezige publiek)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Hehe, wil je je nieuwe antideprisiva testen ofzo :P

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou gokken op Snowbourne, dat is de drukste en 'oudste' server, en aangezien daar de meeste mensen zitten geloof ik, zullen er logischerwijs ook wel de meeste losers zitten.

Verder zijn er wel een paar basic guides op de offcieele fora te vinden denk ik. Kijk ook ff op die van lotro.com (de amerikaanse dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 20:04:
Ik zou gokken op Snowbourne, dat is de drukste en 'oudste' server, en aangezien daar de meeste mensen zitten geloof ik, zullen er logischerwijs ook wel de meeste losers zitten.
Ik weet niet hoe het zit op andere servers, maar ik vind dit echt reuze mee vallen op Snowbourn.
Je hebt altijd gasten er tussen zitten waarvan je zegt tjah, loser.... maar het valt mee.

Gisteren nog bijv. met mijn alt hunter van me de Great Barrows in getrokken (met deze alt voor de eerste keer). Van te voren gezocht naar een FS, waarop een lvl16 captain op me reageerde en mee wilde. Ik was tochwel van mening dat hij iets te lowlvl was voor de instance en wees hem af.... Kreeg ik me toch een potje gescheld over me heen, dat hij me ging reporten etc etc :D .... Ach ja, dat was dan eens zo'n loser gevalletje (was eigenlijk mijn eerste keer dat iemand zo vel reageerde op een afwijzing).
Anyway FS toch rap bij elkaar gekregen ->
Ik kon me van mijn main herinneren dat het toch altijd vrij pittig was.
We hadden een lvl21 LoreMaster, 2 lvl 23 Guardians, lvl22 Champion, 1 lvl21 Hunter en ik als lvl26 Hunter. Van te voeren goed afgespoken op wachten need/greed en wie wat pulled.
Mirakuleus ALLES in 1x gehaalt, echt niet normaal.... we hadden het niet verwacht. Aangezien 1 iemand voor Evils Final Chapter was mee gegaan hebben we die dus ook gedaan (bleek achteraf de makkelijkste). De Loremaster is 2x dood gegaan, en 1x een van de guardians, maar alle 3x keren konden ze gerezzed worden.

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Wilde vanacht eigenlijk op ding 35 halen. Was net de avond daarvoor op 34 geeindigd, dus moest een dikke 70XP halen. Niet gelukt, maar wel veel plezier gehad.

Eerst met een groep wat quests gedaan in Taur Gonwath. Gweoon, wat bij elkaar geraapte mensen, maar dat liep als de welbesproken tiet. Iedereen lette op elkaar, luisterde goed naar elkaar, pulde geen agro en meer van dat goed spul. Enige dat we deden was die Etten Cave en we hebben ik denk een dikke 100 trolls gekilled. En daar ging het eigenlijk om, veel trolls killen.
Kreeg ook te horen van een van de members dat dit voor hem de beest groep was di ehij in een tijdje had gehad.

Daarna kreeg ik een call can een landere lvl 34 hunter om te komen helpen in DD, Rhunenlad en Nan Amlug (oost dan). Daar hebben we achter elkaar 7 quests gedaan en veel wargs gekilled en dan ook nog die Rauta gasten. Ging heel hard en heel leuk. Enkel in dat hillmen camp gingen we ten onder door even onoplettendheid.

Afijn, eind van het liedje, nog 20k XP en dan heb ik mijn knol

Heerlijk avond/nachtje zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
70k moet toch te doen zijn? ik ben in 5 uur tijd van 41 naar 42 gegaan, dat is 150k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rfce schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 09:40:
[...]

Ik weet niet hoe het zit op andere servers, maar ik vind dit echt reuze mee vallen op Snowbourn.
Je hebt altijd gasten er tussen zitten waarvan je zegt tjah, loser.... maar het valt mee.
Ik zit zelf alleen op Evernight, maar ik denk wel dat het op alle servers enorm meevalt. Ik noemde Snowbourne, omdat die AFAIK het meeste members heeft, en dus absoluut gezien waarschijnlijk de meeste losers heeft. Maar dat neemt niet weg dat het relatief nog steeds heel weinig losers heeft waarschijnlijk.

Soms heb je inderdaad een vervelend iemand ertussen zitten, maar mij gebeurt het heel weinig, terwijl ik redelijk veel PUGS doe. Wat regelmatiger zijn de mensen die gewoon niet slim hun class weten te spelen, maar dat hoort er gewoon bij. Zo was ik ook in het begin. Echte flamers, trollen, ninjalooters ed zijn er gelukkig niet heel veel.

Vandaag pages gegrind op morrovals, na 2 uur had ik ze eindelijk. En ik heb nog wel de hele tijd hulp gehad van een 50 minstreel. Nu nog 2 op gobs in de MM, en dan kan ik eindelijk ook rally! doen. :D
Wel nog 1 lvl voor ik hem kan gebruiken, nu 44, maar dat maakt niet uit. :P

Geen zin nml om 120s te betalen om voor een half lvl rally te slotten, en dan weer 120s om daarna weer anthem of the wizards te slotten.

Voor de rest wel een lekker dagje vandaag, schiet goed op met lvlen, ik ben niet aan het powerlvlen, geniet er met volle teugen van, en neem mn tijd voor andere dingen, maar 50 komt ook lekker in de buurt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Laatst online: 08-09 21:06

Knaak

It's me, Mario!

Enigste ninja looter die ik tegen ben gekomen tot nu toe is Ltje :P Hehe.

Gisteren even op lvl45 Barad Gularan gedaan, met 3 Lore-Masters, Mincer, Guardian en een hunter. En lukte aardig om de eerste boss te farmen, alleen geen drops :(

Maar ach, volgende week vakantie, dan mooi eens richting lvl50 gaan met mijn Loremaster. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
Zo, ik kan redelijk tevreden op dit weekend terugkijken. Ik begon vrijdag op level 41, vanochtend sloot ik het af op level 45 :)

De Orcs in Angmar zijn weer onder de zoden geschoffeld, de Dwergen in Gabilshatur houden sneeuw tegen hun oog om builen te voorkomen. De ondoden in Nan Tornath zijn nu toch echt dood en ook de Hillmen in Donnvail zijn terug de heuvels ingejaagd. Met andere woorden, ik heb al mn Legendary Traits weer (muv de class quest trait).

Niet slecht, in iets meer als een maaand naar level 45 toe, al zeg ik het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehehe, ik zie dat jullie allemaal weer wat levels vooruit zijn, gefeli !

Ik mag ook tevreden terugkijken naar dit weekend, om te beginnen heb ik er een etched bracelet en etched earring bij, wat betekent dat ik nog maar 1 earring te gaan heb, yay! Grinding in Goblin Town ftw :P.

Gisteren maar eens besloten om mijn troll deed in MM te beginnen en voltooien, en het viel allemaal reuze mee! Binnen no time een groep, en ik denk dat we er zo'n 1,5 uur over hebben gedaan. (240? trolls). Lekker rustig aangedaan, niet meer dan 8 of 9 tegelijk :*). Blijft nu nog mijn laaste valour deed in Sarnur (trolls) over...zucht...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Zaterdagavond mijn knol gehaald. Dat is een opluchting. En in hetzelfde uur ook mijn expert tier voor woodworker, eindelijk. Had dat zo laten liggen de eerste 30 levels, daar betaal ik nu de tol voor.

Maar wat is het hebben van een paard leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartend schreef op maandag 14 januari 2008 @ 09:56:
Zaterdagavond mijn knol gehaald. Dat is een opluchting. En in hetzelfde uur ook mijn expert tier voor woodworker, eindelijk. Had dat zo laten liggen de eerste 30 levels, daar betaal ik nu de tol voor.

Maar wat is het hebben van een paard leuk.
Ja ja, het hebben van een paard heeft zeker voordelen! Voornamelijk in gebieden met low level mobs (grijs) en in de Ettermoors!

In een gebied met gelijke level monsters vindt ik het eerder irritant dan een voordeel :X, ik bedoel...1 pijltje van een orc, en je hele paard is weg !! Dat is toch niet volgens de LOTRO lore :9~ , ik heb in de films in ieder geval niet zomaar een paard zien verdwijnen doordat de rijder of het paard door een pijl is geraakt!

Anyways, in de moors vindt ik het een machtig gezicht wanneer je met 24, of soms wel meer, mensen allemaal te paard door de gebieden gallopeerd! Om daarna een groep creeps in de rennen, stampee!, en dan een mega gevecht te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp een deel van deupgrade van de guardian niet geheel. Als je dps wilt doen, dan neem je een CHP en geen GRD. Nu maken ze het moeilijker voor de GRD tegen bosses door de nerfs en ik kan dat niet begrijpen. En dat moeilijker geldt dus mooi voor de gehele FS / raid als de GRD.

Als guardian wil je je op je classe specialiteit verbeterd worden.

" Hier hunter, lever jij je merciful shot maar in en krijg je crowd control"
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Level 46 geworden met mn captain, maar meer gehangen online dan gequest.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2008 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 13:08:
Ik begrijp een deel van deupgrade van de guardian niet geheel. Als je dps wilt doen, dan neem je een CHP en geen GRD. Nu maken ze het moeilijker voor de GRD tegen bosses door de nerfs en ik kan dat niet begrijpen. En dat moeilijker geldt dus mooi voor de gehele FS / raid als de GRD.

Als guardian wil je je op je classe specialiteit verbeterd worden.
Hier heb je helemaal gelijk in. Ik als Guardian heb ook nooit klachten gehad over mijn class, heb altijd fijn kunnen grinden in GT, want waar een dps snellere kills maakt, kan ik als guard gewoon 4-5 goblins tanken zonder problemen, en ze nog allemaal neerkrijgen ook , op zijn tijd.

Ik hoef ook niet zo nodig een dps stance inc bijbehorende spells. Zeker niet nu het ten koste gaat van het tanken, want men zal zeker verschil gaan merken. Het " je hoeft me even 3 minuten niet te healen" is over.

Ze hadden een guardian ook op een andere manier kunnen upgraden. De shield wall is b.v een nuttige spell, zowel in pve als pvp. En wanneer je de guard een long range taunt incl. stun zou geven , zijn ze niet totaal nutteloos op afstand.

Waarschijnlijk vonden ze de guardian gewoon te sterk ( tank-wise), en is het makkelijker de guard te nerfen dan alle raidinstances/bosses aan te passen.

Als ik dps/heavy armor wil, dan neem ik wel een champ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
Turbine is goed in het verkloten van classes. Tot nu toe schijnen de Burg en LM gespaard te zijn, de rest krijgt op zn kloten.

Ik noem fear nerf voor Minstrel en Hunter, ik noem DPS (?!) voor de Guardian, ik noem het gruwelijk verkloten van een aantal Legendary Traits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
LM hebben meer last van resists en van de burgs zijn alleen nog maar de nieuwe skills bekend. Met de release notes/test server zal wel bekend worden hoe ze de balans voor de burgs zullen afhandelen.

Volgens mij zijn de meeste minstrels best blij me hun nieuwe damage stance. Van hunters weet ik alleen dat ze erg verdrietig waren dat hun niet breekbare fear, zou gaan breken bij damage (alhoewel de fear wel langer duurt en in pvmp skills disable and slowed....). Twee hunter konden een mob continue feared houden en volledige damage doen en zo een boel content triviaal maken.

Voor mijn guard vindt ik de damage stance mooi, hadden ze veel eerder moeten doen.
MueR schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:57:
Turbine is goed in het verkloten van classes. Tot nu toe schijnen de Burg en LM gespaard te zijn, de rest krijgt op zn kloten.

Ik noem fear nerf voor Minstrel en Hunter, ik noem DPS (?!) voor de Guardian, ik noem het gruwelijk verkloten van een aantal Legendary Traits.

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
Een guardian is geen damage dealing class. Die moet klappen vangen, niet uitdelen. Daar zijn wij Hunters voor.

Edit:
Die niet-breekbare fear was onze enige in-combat vorm van crowd control, en nota bene nog een legendary trait ook.

[ Voor 36% gewijzigd door MueR op 14-01-2008 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knowuse schreef op maandag 14 januari 2008 @ 15:44:
Voor mijn guard vindt ik de damage stance mooi, hadden ze veel eerder moeten doen.
Ja, nu wil ik ook nog een 50% healing spell, en een dps pet, en wat group buffs, ow ow en wat leuke bow shots en fire spells ! >:) :9~

En ik wil als karakter een Dwobbit. ( jaja een kruising tussen Dwarf en Hobbit :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Laatst online: 08-09 21:06

Knaak

It's me, Mario!

En dan nog niet te spreken over Blinding Flash, wat uit de Ettenmoors gaat verdwijnen in Book12. Dan mogen Desperate Flight, de burglar stealth escape skill (weet de naam niet) en Last Stand ook meteen weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er een ding is dat generfed moet worden, zijn het wel de MonsterPlayer Wargs. Oewwww wat heb ik een hekel hierhaan , zelfs mijn neefje van 5 kan een warg spelen, bij wijze van spreken....sta je een half uur op ze in te hakken, daarna doen ze "invis" en je ziet ze niet meer :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End

The End

!Beginning

MueR schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:57:

Misschien ligt het aan mij (ik speel een champion, een guardian, een loremaster en een minstrel) en ik kan met al deze classes prima uit de voeten, dus ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met het verkloten van classes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als minstrel zijnde heb ik niets te klagen overigens. Fear is de enige nerf, en er komt een heleboel voor terug.
Wat me wel opvalt is dat ik fear wel totaal niet meer gebruik, het risico van vriendjes meenemen is mij te groot.

Vannacht lvl 45 geworden. Nog 1 page, dan kan ik rally doen. :P :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The End schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 09:37:
Misschien ligt het aan mij (ik speel een champion, een guardian, een loremaster en een minstrel) en ik kan met al deze classes prima uit de voeten, dus ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met het verkloten van classes?
Ik denk niet dat hij bedoeld dat de classes niet speelbaar zijn, maar dat de class zelf wordt "verziekt", bijvoorbeeld een Guardian DPS geven , terwijl een tank daar niet voor is bedoeld.

Wanneer je een Minstrel de mogelijkheid zou geven om heavy armor te dragen, wil dit niet zeggen dat een minstrel lastiger te spelen is, maar het maakt het onderscheid tussen de classes kleiner en kleiner. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End

The End

!Beginning

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:24:
Ik denk niet dat hij bedoeld dat de classes niet speelbaar zijn, maar dat de class zelf wordt "verziekt", bijvoorbeeld een Guardian DPS geven , terwijl een tank daar niet voor is bedoeld.

Wanneer je een Minstrel de mogelijkheid zou geven om heavy armor te dragen, wil dit niet zeggen dat een minstrel lastiger te spelen is, maar het maakt het onderscheid tussen de classes kleiner en kleiner. :X
Ze geven een Guardian niet DPS, ze geven de Guardian een mogelijkheid om in specifieke situaties meer DPS te doen.

Dat ze dat doen, vind ik wel logisch. Een Guardian doet er solo erg lang over om monsters af te maken. Dat is wat ze fixen, niet hoe de class in groepen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
MueR schreef op maandag 14 januari 2008 @ 15:53:
Een guardian is geen damage dealing class. Die moet klappen vangen, niet uitdelen. Daar zijn wij Hunters voor.
Elke class heeft een hoofd functie en en bij functie. De hoofd functie is thread management en de bij functie is damage. In fellowships met meerdere guadians, solo en in de moors zal deze stance erg nuttig zijn.
MueR schreef op maandag 14 januari 2008 @ 15:53:
Edit:
Die niet-breekbare fear was onze enige in-combat vorm van crowd control, en nota bene nog een legendary trait ook.
Is Rain of Thorns ook out-off combat (heb sinds beta geen hunter gespeeld)?
En als je echt heel graag aan specifieke rollen wilt vast houden, dan hoeft een hunter geen cc skills te hebben. Want hunter moeten damage doen en LM zorgen voor de cc....
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 08:02:
Als er een ding is dat generfed moet worden, zijn het wel de MonsterPlayer Wargs. Oewwww wat heb ik een hekel hierhaan , zelfs mijn neefje van 5 kan een warg spelen, bij wijze van spreken....sta je een half uur op ze in te hakken, daarna doen ze "invis" en je ziet ze niet meer :X .
Is dezelfde skill die burg hebben. Denk niet dat die het leuk zouden vinden als je deze skill van ze af zou nemen. Als een guardian krijg je straks wel een skill om te zorgen dat een target niet te snel van je weg kan lopen, gecombineerd met de nieuwe dot op thrust wordt het misschien iets beter.

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat Muer aangeeft met verkloten van klasse klinkt missch wel hard, maar ik vind wel dat hiermee op een goede radicale wijze aangeeft dat veranderingen niet altijd goed zijn. En waarschijnlijk zegt hij dat omdat er bij Turbine etc wel 50+ mensen als ons aan Het Werk zijn en dan iets bedenken, wat gewoonweg niet goed is.

Het fear-nerfen van de hunter en minstrel zijn daar goede voorbeelden van, hoewel de minstrel overall beter is geworden, mis ik de juistheid van de skill wel. Mijn hunter is een grinder, maar ik kan me goed voorstellen dat Muer als active hunter hier van baalt.

Guardians zijn voor mij echt heel belangrijk voor raids, aangezien dat dat nu veel speelt (wie is er bijvoorbeeld niet level 50 en wil die extra gameplay ervaren naast een leuke item?) Aan die klasse moet je niet gaan zitten met dps. Hoewel het een stance is, net als de MNS een stance heeft hierin met warspeech, moeten ze geen typische GRD eigenschappen gaat verminderen.

Dat ervaart iedere speler toch als vervelend, als je ergens achteruit in gaat?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Andere dingen: gisteren een derde poging gedaan op een Exquisite Radiant Cloak voor mn captain, maar nee hoor weer mis. 3 goud erdoorheen voor deze reeks. En dan een Fine radiant cloak wel twee keer critten... zucht.

Een recipe gekocht voor een Polished Twohanded Greatsword aangezien ik dolgraag met een tweehandig zwaard met light damage en 29,7 dps wil rondlopen op lvl 47.

Om level 47 te bereiken ging ik gisteren maar mee met twee italianen en ja dat is vragen om problemen. Headset af, want ze praten doen ze daar niet. Ze schreeuwen. Kids op de achtegrond die huilen en een healer die een CHP gewoonweg niet kon healen.

Gelukkig Gate keeper en the Beast afgerond en ja, Sword of Gondor in the Arena, voor een tweede keer ge-solo-ed.

Dat is wel handig met een sidekick als een Herald met je mee: target, ga er maar op af en trek die aggro sidekick! Ik denk dat hem Fez ga noemen.

Ik heb alle boeken nu met mn captain dus het wordt pagina's rapen in: Ram Duath Morroval, Goblins MM, Hillmen Donnvail, Orcs Morfil.

Daarbij zijn er twee hoge minstrels gerecruiteerd binnen de kin ( een NL-er en een UK-er) en dat zorgt ervoor dat de kans dat ik met mn captain mag bashen in de Rift vergroot wordt. Minstrel is leuk, belangrijk, maar front lines is ook wel leuk.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2008 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:09:
Dat ervaart iedere speler toch als vervelend, als je ergens achteruit in gaat?
Inderdaad, hehehe. Het probleem is niet de toevoeging van de dps stance. Het probleem is meer de grote nerf van 3/4 hele belangrijke tank skills. En het vervelende is, ze doen dit door maar 1 skill aan te passen. Alleen het gebruik van deze skil zorgde ervoor dat 3 andere skills qua timer werden gereset, zodat ze nogmaals konden worden gebruikt binnen korte tijd.

Dit was zeer handig in raids, want een 50% parry/block/evade merk je echt wel, net als de +/- 450 extra morale en de power regen ( zodat je niet zonder power kwam te zitten ).

Ach ja, we zullen wel zien hoe het allemaal in praktijk gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End

The End

!Beginning

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:09:
Wat Muer aangeeft met verkloten van klasse klinkt missch wel hard, maar ik vind wel dat hiermee op een goede radicale wijze aangeeft dat veranderingen niet altijd goed zijn. En waarschijnlijk zegt hij dat omdat er bij Turbine etc wel 50+ mensen als ons aan Het Werk zijn en dan iets bedenken, wat gewoonweg niet goed is.
Dat jij het niet goed vind is wat totaal anders dan dat iets 'gewoonweg niet goed is'. Ik vind het wel enigzins arrogant om te denken dat jij een beter beeld hebt van het spel dan de makers die toch wel een stuk meer gegevens over het spel hebben.
Guardians zijn voor mij echt heel belangrijk voor raids, aangezien dat dat nu veel speelt (wie is er bijvoorbeeld niet level 50 en wil die extra gameplay ervaren naast een leuke item?) Aan die klasse moet je niet gaan zitten met dps. Hoewel het een stance is, net als de MNS een stance heeft hierin met warspeech, moeten ze geen typische GRD eigenschappen gaat verminderen.
De Guardian eigenschappen worden niet verminderd. Er wordt een stance bijgeplaatst. Daarnaast is denk ik maar een klein deel van de player base bezig met raiden en lvl 50 content. Je ziet wel vaker bij MMO's dat de hoogste lvl spelers denken dat ze verrreweg in de meerderheid zijn, maar dat de server statistieken laten zien dat ze maar een heel klein deel van de totale player base vertegenwoordigen.

[ Voor 24% gewijzigd door The End op 15-01-2008 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The End schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:30:
Je ziet wel vaker bij MMO's dat de hoogste lvl spelers denken dat ze verrreweg in de meerderheid zijn, maar dat de server statistieken laten zien dat ze maar een heel klein deel van de totale player base vertegenwoordigen.
Meestal zijn die statistieken useless omdat daar, de 4 alts van de (raidende) level 50 ook tussen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End

The End

!Beginning

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:50:
Meestal zijn die statistieken useless omdat daar, de 4 alts van de (raidende) level 50 ook tussen staan.
Het lijkt me dat ze dat ook kunnen zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
De Guardian eigenschappen worden niet verminderd. Er wordt een stance bijgeplaatst. Daarnaast is denk ik maar een klein deel van de player base bezig met raiden en lvl 50 content. Je ziet wel vaker bij MMO's dat de hoogste lvl spelers denken dat ze verrreweg in de meerderheid zijn, maar dat de server statistieken laten zien dat ze maar een heel klein deel van de totale player base vertegenwoordigen.
Tel van het totaal spelers de alts van 50ers en trial accounts af, en iig op Laurelin is de meerderheid 45+.

Turbine heeft geen goed beeld van het spel, dat weet ik wel heel zeker. Ze doen allerlei vreemde dingen die effect hebben in PVE aan de hand van gezanik van creeps. Skills worden aangepast om ze voor PvMP eerlijker te maken, maar het PVE concept (wat het belangrijkste is) wordt even over het hoofd gezien.

Ze observeren waarschijnlijk wel, daar ben ik niet bang voor. Het probleem is alleen dat ze naar mijn beste weten misschien constateren dat een skill te sterk is, maar niet gaan kijken hoe de radicale en idiote wijziging uitpakt voor een class. Dit moet wachten tot er een kleine 100 topics op de grote fora staan, en zal dan in het volgende boek misschien worden aangepast. Ze hebben elke week een patchmoment waar dit kan, maar dat is niet interessant.

Het zijn de spelers die goed beseffen hoe vervelend nerfs zijn. Zoals botoo aangaf ben ik een actief hunter. Ik heb op Snowbourn een hunter lopen op level 50, met 4/6 epic armor pieces (mis de boots en breastplate nog). Zo actief was ik met die hunter, dat ik bereid was er een kleine 120g voor uit te trekken om die armour te bemachtigen.
Ondertussen zit ik op Laurelin met een level 45 hunter (die overigens ziekelijk veel sterker aan het worden is, de stats zijn nu al bijna gelijk). Afgelopen weekend heb ik mn drie legendary traits gekregen. Bard's Arrow was altijd deel van het standaardarsenaal van mijn hunter, dit keer heb ik gekozen voor een +3000 morale en power out of combat. Waarom? Omdat de Bard's Arrow geen nut meer heeft.

Wat is het effect van een fear dan?
Wanneer een NPC gefeared wordt, begint ie van je weg te rennen. Jammer genoeg is dit zo kloterig geprogrammeerd dat de NPCs vaker rondjes om je heen lopen dan dat ze echt weg lopen. Dat is altijd al een nadeel geweest, maar ach, je was 15 seconden van die NPC af zodat je de andere 3 in de vernieling kon helpen.

Door het effect van damage (regulier of DoT) op zo'n beest ben je hem nu direct weer uit fear aan het halen. Nou ja, misschien wel terecht. Ik heb met een groep van 7 (3 hunters, 1 minstrel, 2 LMs en een Guard) de Tyrant van het lumbercamp op zn bek geslagen. Goed gebruik gemaakt van de 4 fears. Dus misschien is ie te sterk. Maar nu is ie waardeloos.

Waarom? Omdat er niet 1, maar 2 nerfs tegelijk op de fear zijn gezet. Behalve breaken op damage gaan ze nu ook ineens hulp halen. Dus in plaats van even 15 seconden 1 NPC uitschakelen zodat je wat handen vrij hebt (als hunter heel belangrijk, anders krijg je geen skills gecomplete), krijg je er nu na 10 seconden ineens 6 bij!

Dit bedoel ik met het feit dat Turbine geen besef heeft van wat er in het spel gebeurd. Ze doen maar wat met een class als er te veel gezeik is, zonder de consequenties van de wijziging voor de survivability van die class in overweging te nemen. Wanneer er dan vervolgens genoeg mensen Turbine duidelijk proberen te maken dat het echt te veel is, wordt er misschien bij het volgende boek wat aan gedaan. Dat betekent dat je gewoon drie maanden de lul bent met je class. Maintainance days kunnen hier prima voor gebruikt worden mijns inziens, maar ook dat snapt Turbine niet.

En om weer terug te komen op de Guardian:
De primary role van de Guard is inderdaad Threat management. Zijn secondary is echter NOOIT geen damage dealen. Zijn doel is klappen vangen. Een guardian wordt grandioos voorbij gestreefd door elke andere klasse waar het op DPS aankomt.
Er zijn maar 3 klassen waar DPS een factor is. De Champion en Hunter zijn primary DPS klassen, de Captain als secondary.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End

The End

!Beginning

MueR schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 14:17:
Tel van het totaal spelers de alts van 50ers en trial accounts af, en iig op Laurelin is de meerderheid 45+.
Dit alleen al weet jij helemaal niet. Er zijn zeer veel casual spelers die geen enkele lvl 50 character hebben.

Daarnaast is een 'nerf' niet altijd slecht. Vaak wordt het gedaan om een onbalans te verwijderen. Het is een beetje simpel om te denken dat ze dat alleen maar doen om jou te pesten.

Daarnaast heb je het over een patchmoment elke week. Dat is niet zo; elke week is er maintenance day, dat betekent niet dat ze zo even tussendoor 'dingetjes' kunnen fixen. Veranderingen in de code moeten grondig getest worden en dan is het een stuk efficienter om een heleboel veranderingen in een keer te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
Heb je uberhaupt wel gelezen wat ik schreef? Ik zeg niet dat ze het alleen doen om mij te pesten. Ik zeg dat ze zomaar wat doen aan de hand van een "briljant idee" zonder de consequenties daarvan te onderzoeken. Maar deze discussie is toch niet aan je besteed, want je houd gewoon vast aan je punt zonder te luisteren naar anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End

The End

!Beginning

MueR schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:18:
Heb je uberhaupt wel gelezen wat ik schreef? Ik zeg niet dat ze het alleen doen om mij te pesten. Ik zeg dat ze zomaar wat doen aan de hand van een "briljant idee" zonder de consequenties daarvan te onderzoeken. Maar deze discussie is toch niet aan je besteed, want je houd gewoon vast aan je punt zonder te luisteren naar anderen.
uhm? Ik heb zeker gelezen wat jij schreef. Ik geef alleen aan dat het nogal een simpele redenatie is om te denken dat een fabrikant van een MMO zomaar veranderingen in de werking van hun spel maken zonder te kijken naar de consequenties.

Kan ik niet ook van jou zeggen dat je gewoon vast houdt aan jou punt zonder te luisteren naar anderen? Of moet ik je gewoon gelijk geven, omdat jij de waarheid(tm) kent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Guardian eigenschappen worden niet verminderd.
Ahum, ik kan wel zien dat jij geen guardian hebt :*). Anders had je dit niet geroepen. Ik heb zelf een 50 guard, en ik kan je vertellen dat het tanken flink wordt generfed en in de plaats daarvan krijg je wat extra dps omdat er mensen zijn geweest die aan t zeuren zijn geslagen over dat ze niet konden grinden als guard, wat ik als onzin ervaar maar dat terzijde.

Als jij vindt dat het onmogelijk maken van een extra 450 morale en een extra 50% block etc bovenop de al aanwezige block stats ( in mijn geval is die rond de 26/27%, dus met de pledge the edge spell erbij rond de 80% waardoor ik zo goed als niet geraakt wordt) niet een guardian eigenschap is, dan snap je de rol van tank waarschijnlijk niet 8). Niet persoonlijk bedoeld hoor :9~.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End

The End

!Beginning

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:30:
Ahum, ik kan wel zien dat jij geen guardian hebt :*). Anders had je dit niet geroepen. Ik heb zelf een 50 guard, en ik kan je vertellen dat het tanken flink wordt generfed en in de plaats daarvan krijg je wat extra dps omdat er mensen zijn geweest die aan t zeuren zijn geslagen over dat ze niet konden grinden als guard, wat ik als onzin ervaar maar dat terzijde.
Ik heb wel een guardian, maar die is geen lvl 50 :) Ik merk wel dat het grinden met een guardian een stuk langzamer gaat, dan met andere classes. Echter heb ik er geen problemen mee, omdat er weer tegenoverstaat dat je b.v. een stuk makkelijker 1 vs 2-3 kan vechten.
Als jij vindt dat het onmogelijk maken van een extra 450 morale en een extra 50% block etc bovenop de al aanwezige block stats ( in mijn geval is die rond de 26/27%, dus met de pledge the edge spell erbij rond de 80% waardoor ik zo goed als niet geraakt wordt) niet een guardian eigenschap is, dan snap je de rol van tank waarschijnlijk niet 8). Niet persoonlijk bedoeld hoor :9~.
Die skills worden toch helemaal niet verwijderd? De timer wordt alleen aangepast.

Dat een skill aangepast wordt, betekent niet dat de hele class niet meer speelbaar is. Waarom noem je alleen de 'negatieve' dingen en niet bijvoorbeeld de toevoeging van shield wall of de positieve verandering van andere skills?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
The End schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:46:
Die skills worden toch helemaal niet verwijderd? De timer wordt alleen aangepast.

Dat een skill aangepast wordt, betekent niet dat de hele class niet meer speelbaar is. Waarom noem je alleen de 'negatieve' dingen en niet bijvoorbeeld de toevoeging van shield wall of de positieve verandering van andere skills?
Het aanpassen van een skill, zelfs zoiets als een reset timer, kan een zeer negatief effect hebben op de effectiviteit van de skill, met als inherent resultaat de efficientie van de hele class.
Waarom alleen de negatieve dingen genoemd worden is omdat het vaak HEEL negatieve dingen zijn. De sterkte van de Guardian is voornamelijk gebaseerd op veel aggro houden en zo min mogelijk geraakt worden (danwel blocken). Het negatief aanpassen van deze skill betekent dus dat een guardian vaker geraakt gaat worden. Hierdoor zal een minstrel nog meer aandacht moeten besteden aan de guardian, wat hem minder tijd/power gaat geven om de rest van de groep in de gaten te houden. Hierdoor wordt dus niet alleen de Guardian benadeeld, maar indirect alle andere groepleden.

En waarom? Omdat er een stel idioten zijn die niet snappen waar een guardian voor dient, en het niet eerlijk vinden dat een DPS monster als de hunter wel snel kan grinden. Joh, misschien iets met verschil in de classes by design?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The End schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:46:

Hehehe, ik heb de voordelen eerder al een keer genoemd, zoals de shield wall en de range taunt, ook de snare lijkt me heel handig. Dat zijn ook echte guardian skills naar mijn mening. De timer van stong lungs ( en daardoor wordt de timer van 3 andere spells ook beinvloed) wordt 3 keer zo lang , 15 minuten , en een gevecht met een raidboss duurt meestal geen 15 minuten ;), dus kom ik tot de conclusie dat je 3 cruciale spells niet meer zo vaak kan gebruiken als dat het nu het geval is. Of het echt te merken zal zijn, ik denk van wel, is alleen maar een kwestie van afwachten.

Het feit dat de devs zelf aangeven in de update notes dat ze de guardian goed in de gaten zullen houden , en voornamelijk in raids, en zonodig aanpassen, geeft denk ik wel aan dat ze het zelf ook als een behoorlijke nerf ervaren. :9. Time wil tell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End

The End

!Beginning

MueR schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:59:
Het aanpassen van een skill, zelfs zoiets als een reset timer, kan een zeer negatief effect hebben op de effectiviteit van de skill, met als inherent resultaat de efficientie van de hele class.
Waarom alleen de negatieve dingen genoemd worden is omdat het vaak HEEL negatieve dingen zijn. De sterkte van de Guardian is voornamelijk gebaseerd op veel aggro houden en zo min mogelijk geraakt worden (danwel blocken). Het negatief aanpassen van deze skill betekent dus dat een guardian vaker geraakt gaat worden. Hierdoor zal een minstrel nog meer aandacht moeten besteden aan de guardian, wat hem minder tijd/power gaat geven om de rest van de groep in de gaten te houden. Hierdoor wordt dus niet alleen de Guardian benadeeld, maar indirect alle andere groepleden.
Een guardian houdt toch ook aggro door het doen van damage? Daarnaast zijn er skills toegevoegd om andere groepmembers te beschermen (Shield Wall ) en om aggro bij monsters terug te krijgen (Fray The Edge)
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 16:00:
Het feit dat de devs zelf aangeven in de update notes dat ze de guardian goed in de gaten zullen houden , en voornamelijk in raids, en zonodig aanpassen, geeft denk ik wel aan dat ze het zelf ook als een behoorlijke nerf ervaren. :9. Time wil tell.
Wat ook betekent dat ze wel luisteren naar de spelers. :) Ik ben iig blij dat ze de soloabilty verhogen, ondanks dat ik met de huidige versie ook prima uit de voeten kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The End schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 16:12:
Een guardian houdt toch ook aggro door het doen van damage? Daarnaast zijn er skills toegevoegd om andere groepmembers te beschermen (Shield Wall ) en om aggro bij monsters terug te krijgen (Fray The Edge)
Het houden van agro hangt voornamelijk af van taunts, niet van damage. Nu hebben ze in lotro veel taunts samengevoegd in een spell die ook wat schade doet, maar die is te verwaarlozen :X.

Als het houden van agro een dps factor zou zijn dan hadden de hunters altijd agro .... heya wacht eens even ! Zij hebben altijd agro ! Al is dat en lack of skill van de hunter zelf dan 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 16:34:
Als het houden van agro een dps factor zou zijn dan hadden de hunters altijd agro .... heya wacht eens even ! Zij hebben altijd agro ! Al is dat en lack of skill van de hunter zelf dan 8)7.
Hey, dat is niet lief. Ik jat alleen aggro van een guardian als ik dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End

The End

!Beginning

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 16:34:
Het houden van agro hangt voornamelijk af van taunts, niet van damage. Nu hebben ze in lotro veel taunts samengevoegd in een spell die ook wat schade doet, maar die is te verwaarlozen :X.

Spreek je jezelf nu niet tegen? Damage is toch wel degelijk een grote hategenerator, want anders zouden de DPSers nooit agro kunnen afpakken van een tank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The End schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 16:46:
Spreek je jezelf nu niet tegen? Damage is toch wel degelijk een grote hategenerator, want anders zouden de DPSers nooit agro kunnen afpakken van een tank?
Eeuh nee 8).

Zoals een hunter een powerfull damage attack gebruikt ( increase hate) , gebruikt een guardian een taunt (increase hate) om hiermee de agro te behouden. En een minstrel krijgt weer hate door het doen van healing.

Laat voor de gein maar eens een minstrel wat group heals doen zonder dat er iemand schade uitdeelt aan de betreffende mob, en kijk hoe snel deze healer de agro heeft *O* .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End

The End

!Beginning

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 17:05:
Eeuh nee 8).

Zoals een hunter een powerfull damage attack gebruikt ( increase hate) , gebruikt een guardian een taunt (increase hate) om hiermee de agro te behouden. En een minstrel krijgt weer hate door het doen van healing.

Laat voor de gein maar eens een minstrel wat group heals doen zonder dat er iemand schade uitdeelt aan de betreffende mob, en kijk hoe snel deze healer de agro heeft *O* .
Ja, dat snap ik. Ik dacht echter dat een Guardian taunts en damage gebruikte om agro te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
De damage output van een guardian verhoudt zich tot die van een hunter zoals een druppel water tot een rivier.
Als ik met mijn level 45 hunter naast een level 50 guard ga staan, en we allebei eenzelfde NPC aanvallen, ben ik veel eerder klaar dan de guardian. Mijn gemiddelde damage per booghit ligt nu rond de 175 tot 225 (met uitschieters naar 600 bij een crit). Een guardian komt daar niet zo snel.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.