Alleen je losse console jaFoggyFreek schreef op woensdag 03 september 2008 @ 22:38:
Korte vraag : Hoef ik enkel en alleen de console in de retourbox te doen bij het terugsturen? Dus zonder accesoires (geen hd, power of wireless dongle etc, etc)
Al meer bekend over problemen met de Falcon hier? Ik heb hier voor de zomer vermeld dat mijn Falcon steeds vastliep. Inmiddels is de console al twee keer in reparatie geweest bij Microsoft waarbij de eerste keer de DVD-drive en de tweede keer het moederbord is vervangen, en nog steeds loopt die vast, me games al tijden geleden op een andere 360 geprobeerd, en daar werken ze wel, tevens ook steeds zonder HD etc geprobeerd, niks werkt helaas. Console is nu compleet met voeding opgehaald, en ik wacht op een vervangend model.
Korte update op reparatiestatus: dinsdag op laten halen door UPS, zaterdagochtend mailtje gekregen voor inchecken in het reparatiecentrum, paar uurtjes later mailtje dat mijn console retour naar huis is. Als ze een paar hele goede mensen daar hebben, is het mogelijk dat ze het moederbord e.d. vervangen hebben in die tussentijd, maar ik denk eerder dat ik een vervanger krijg (hopelijk van een nieuwere generatie).
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
heb voor de 2de keer een redRing of death..... Maar weer opsturen..
Word er nu wel een beetje moe van moet ik zeggen hoor!
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Yep, het is allemaal prima geregeld, daar niet van, maar het is maar afwachten wat er gebeurt na de 3-jaars termijn. Ik vind het leuk om mijn oude consoles nog een beetje goed te houden, en af en toe weer van stal te halen (SNES/C64/PS1/PS2/Dreamcast/Gamecube), maar ik word hier erg treurig van en ben bang dat dit geen 'museumstuk' wordt.Marty26 schreef op maandag 08 september 2008 @ 16:00:
heb voor de 2de keer een redRing of death..... Maar weer opsturen..
Vandaag is de mijne opgehaald. Eentje uit 2006. Liep vast na 3 minuten met de HDD erin, zonder hdd ging het prima. Na de gebruikelijke tips gedaan te hebben (cache legen enz) MS maar gebeld en mijn xbox ter reparatie laten aanbieden.
Ben benieuwd, zolang hij maar terug is voor de 19de zodat ik Star Wars: The Force Unleashed kan spelen

Overigens ben ik zeer te spreken over de service die men aanbied telefonisch. De beste man was een duitser maar wist iig wat hij deed en deed ook wat hij beloofde. Na een sessie van 10 minuten trouble shooten, ging hij toch maar over op reparatie.
Ben benieuwd, zolang hij maar terug is voor de 19de zodat ik Star Wars: The Force Unleashed kan spelen
Overigens ben ik zeer te spreken over de service die men aanbied telefonisch. De beste man was een duitser maar wist iig wat hij deed en deed ook wat hij beloofde. Na een sessie van 10 minuten trouble shooten, ging hij toch maar over op reparatie.
[ Voor 26% gewijzigd door Notna op 08-09-2008 16:17 ]
Ook net mijn 360 teruggekregen (binnen 1 week) na RRoD. Mainboard vervangen, en Samsung DVD drive vervangen door een Lite-On. Laatste ben ik niet bepaald blij mee i.v.m. flash

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
Mijn 360 is afgelopen donderdag voor de 3e keer weer retour naar Duitsland gegaan. Hoop dat ik hem deze week ook weer terug krijg.
Maar ik begin het zo langzamerhand ook een beetje zat te worden en dat heb ik ook aan de dame van de helpdesk medegedeeld. Vroeg ook meteen of er kans is dat ik dit keer de nieuwe falcon revisie van het moederbord krijg maar daar kon ze niks over zeggen, ze zou een notitie aan mijn reparatieorder toevoegen. Dat wordt dus maar afwachten of het deze keer langer dan een half jaar duurt voordat ik weer toe ben aan de volgende reparatie.
Wat me nu een beetje dwars zit is of ik al die games die ik via xbox live heb aangeschaft over een paar jaar nog wel kan spelen nadat de Xbox 360 end-of-life is, heb ondertussen al een aardig lijstje met XBLA games opgebouwd namelijk. Daarom zit ik nu ook te bedenken of het wel slim is om geld uit te blijven geven aan games die ik pessimistisch gezien over 5 jaar al misschien niet meer bij kan.
Ik hoop in ieder geval dat de opvolger van de 360 op zijn minst backwards compatible zal zijn met de XBLA games van deze generatie. Maar er is natuurlijk geen enkele garantie dat Microsoft hier de moeite voor zal nemen. We zullen er maar het beste van hopen
Maar ik begin het zo langzamerhand ook een beetje zat te worden en dat heb ik ook aan de dame van de helpdesk medegedeeld. Vroeg ook meteen of er kans is dat ik dit keer de nieuwe falcon revisie van het moederbord krijg maar daar kon ze niks over zeggen, ze zou een notitie aan mijn reparatieorder toevoegen. Dat wordt dus maar afwachten of het deze keer langer dan een half jaar duurt voordat ik weer toe ben aan de volgende reparatie.
Wat me nu een beetje dwars zit is of ik al die games die ik via xbox live heb aangeschaft over een paar jaar nog wel kan spelen nadat de Xbox 360 end-of-life is, heb ondertussen al een aardig lijstje met XBLA games opgebouwd namelijk. Daarom zit ik nu ook te bedenken of het wel slim is om geld uit te blijven geven aan games die ik pessimistisch gezien over 5 jaar al misschien niet meer bij kan.
Ik hoop in ieder geval dat de opvolger van de 360 op zijn minst backwards compatible zal zijn met de XBLA games van deze generatie. Maar er is natuurlijk geen enkele garantie dat Microsoft hier de moeite voor zal nemen. We zullen er maar het beste van hopen
Mijnes ook vandaag terug gekregen na een 2de keer RRoD. De mainboard en DVD drive is vervangen en dit keer gelukkig binnen een weekje. De eerste keer (juli 2007) heeft het 7 weken gekost voordat ie weer terug was.
Wat is de oorzaak van de RROD eigenlijk?
De GPU chip laat toch los van het moederbord ofzo toch?
De GPU chip laat toch los van het moederbord ofzo toch?
Dat wordt dus eindelijk eens een spel eerlijk aanschaffen in plaats van te stelen.Cheetah schreef op maandag 08 september 2008 @ 16:51:
Ook net mijn 360 teruggekregen (binnen 1 week) na RRoD. Mainboard vervangen, en Samsung DVD drive vervangen door een Lite-On. Laatste ben ik niet bepaald blij mee i.v.m. flash

Verwijderd
Niet helemaal.
De machine met een lite-on drive zullen binnen kort ook om te bouwen zijn, hierbij lezen we de key uit de drive en vervangen de drive door een Samsung of Hitachi drive.
Of je het wilt doen is een tweede natuurlijk.
De machine met een lite-on drive zullen binnen kort ook om te bouwen zijn, hierbij lezen we de key uit de drive en vervangen de drive door een Samsung of Hitachi drive.
Of je het wilt doen is een tweede natuurlijk.
Nog even een vraagje, aan iedereen hier die een nieuw moederbord heeft gehad: bij geen enkele die voor de reparatie geen HDMI had, heeft die nu wel een HDMI-aansluiting? Ik denk het niet, omdater geen uitsparing is in het oude omhulsel dat je weer terugkrijgt.
Niet dat ik graag een HDMI-aansluiting wil, maar het is een makkelijk herkenningspunt van een nieuwe generatie moederbord. Als dat er nu niet bij zit, dan heb je dus een oud opgekalefaterd moederbord, want die dingen zonder HDMI worden niet meer nieuw geproduceerd...
Geeft toch even net een minder gevoel bij de levensduur na de reparatie.
Niet dat ik graag een HDMI-aansluiting wil, maar het is een makkelijk herkenningspunt van een nieuwe generatie moederbord. Als dat er nu niet bij zit, dan heb je dus een oud opgekalefaterd moederbord, want die dingen zonder HDMI worden niet meer nieuw geproduceerd...
Je hoeft niet perse een hdmi aansluiting te hebben, van een ander forum had ik begrepen dat er ook een ander moederbord door de reparatiecentra wordt gebruikt genaamd opus. Dit is het falcon moederbord maar dan aangepast voor de oude xbox behuizingen zonder hdmi uitsparing.Armada schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 13:24:
Nog even een vraagje, aan iedereen hier die een nieuw moederbord heeft gehad: bij geen enkele die voor de reparatie geen HDMI had, heeft die nu wel een HDMI-aansluiting? Ik denk het niet, omdater geen uitsparing is in het oude omhulsel dat je weer terugkrijgt.
Bron: nieuws: 'Microsoft wist al voor lancering Xbox 360 van problemen'Microsoft zou al voor de lancering van de Xbox 360 hebben geweten dat er problemen waren met onder meer de temperatuur van de gpu. Dat probleem is sinds de lancering de hoofdoorzaak van de gevreesde 'red ring of death'.
Journalist Dean Takahashi heeft een uitgebreid artikel gepubliceerd waarin hij blootlegt hoe Microsoft in de periode voor de lancering van de Xbox 360 al op de hoogte was van de diverse problemen. Zo was het ontwikkelteam op de hoogte van de hitteproblemen met de grafische chip, design-technische problemen met de harde schijf en de voorkant van de console en problemen met de dvd-drive. Al deze problemen staken na de release van de spelcomputer de kop op. Het hitteprobleem, dat werd veroorzaakt door de gebrekkige airflow in de console, bleek de belangrijkste veroorzaker van de 'red ring of death', terwijl de dvd-drive onder bepaalde omstandigheden dvd's kon bekrassen.
Volgens Takahashi hebben de problemen twee oorzaken. Ten eerste heeft Microsoft het hele productieproces te snel willen doorlopen, waardoor diverse ontwerpfouten zijn gemaakt. Die lezing wordt versterkt door de aanpassingen die Microsoft in de afgelopen jaren aan de console heeft gedaan. Daarbij komt dat de groep testconsoles te klein was, zo denkt Takahashi. De Xbox 360 zou met 500 exemplaren getest zijn, slechts een derde van wat het bedrijf van plan was.
Aha, good to know. Je zou een Opus dan waarschijnlijk kunnen herkennen aan een lager vermogenverbruik.sonicx schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 14:53:
[...]
Je hoeft niet perse een hdmi aansluiting te hebben, van een ander forum had ik begrepen dat er ook een ander moederbord door de reparatiecentra wordt gebruikt genaamd opus. Dit is het falcon moederbord maar dan aangepast voor de oude xbox behuizingen zonder hdmi uitsparing.
[edit]
Vanavond de 360 teruggekregen (precies 1 week op vakantie geweest dus). Op het A4-tje stond dat alleen het moederbord vervangen is, ik heb nog steeds de Hitachi-drive, dus helaas is het geluidsniveau niet neer beneden gegaan. Geen idee of ik nu dan een Opus-moederbord heb...
[edit 2]
Vanavond 360 meegenomen naar een vriend om Ninja Gaiden 2 te laten zien. Direct een RRoD, dit bleef zo ook na een paar keer uit en aan doen. Daarna even de 360 percussioneel gecorrigeerd, door hem een paar keer op de tafel te kloppen en hij doet het weer. Ik ben bang dat dit maar van tijdelijke aard is. Heel mooi, dus na twee dagen weer in huis wederom defect.
[ Voor 41% gewijzigd door Armada op 12-09-2008 01:20 ]
Vorige week heeft mijn xbox het begeven en nu moet ik heb dus waarschijnlijk ook opsturen.. heb ik hiervoor mijn aankoopsbon bij nodig?
Nee, wel je registratie nummer, maar die staat achter op je xboxgise schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 14:21:
Vorige week heeft mijn xbox het begeven en nu moet ik heb dus waarschijnlijk ook opsturen.. heb ik hiervoor mijn aankoopsbon bij nodig?
Dat is ff flink balen.Armada schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 15:28:
[...]
Aha, good to know. Je zou een Opus dan waarschijnlijk kunnen herkennen aan een lager vermogenverbruik.
[edit]
Vanavond de 360 teruggekregen (precies 1 week op vakantie geweest dus). Op het A4-tje stond dat alleen het moederbord vervangen is, ik heb nog steeds de Hitachi-drive, dus helaas is het geluidsniveau niet neer beneden gegaan. Geen idee of ik nu dan een Opus-moederbord heb...
[edit 2]
Vanavond 360 meegenomen naar een vriend om Ninja Gaiden 2 te laten zien. Direct een RRoD, dit bleef zo ook na een paar keer uit en aan doen. Daarna even de 360 percussioneel gecorrigeerd, door hem een paar keer op de tafel te kloppen en hij doet het weer. Ik ben bang dat dit maar van tijdelijke aard is. Heel mooi, dus na twee dagen weer in huis wederom defect.
Net mailtje van MS gekregen dat mijn 360 op de terugweg is, hou m'n hart vast.
Maar serieus, als deze nu nog een keer stuk gaat dan laat ik het daarbij en koop ik een nieuwe 360 arcade in de winkel met Jasper moederbord. Scheelt hopelijk ook weer geluid, de fans in mijn huidige 360 zijn allesbehalve stil namelijk.
Ik begrijp waarom, want ik vind de spellen ook geweldig, die ik al heb en die nog uit moeten komen, maar dat is MS toch echt belonen voor een rotproduct en daar werk ik niet aan mee. Ik blijf dat ding terugsturen, totdat-ie goed is. Eind deze maand koop ik een PS3 en naar verwachting kan ik daar genoeg in de tussentijd mee doen.sonicx schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 15:03:
[...]
Maar serieus, als deze nu nog een keer stuk gaat dan laat ik het daarbij en koop ik een nieuwe 360 arcade in de winkel met Jasper moederbord. Scheelt hopelijk ook weer geluid, de fans in mijn huidige 360 zijn allesbehalve stil namelijk.
Zijn die er al dan? Is het ergens aan te zien of er een Jasper moederboard in zit?sonicx schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 15:03:
Heb via MP een 2ehands xbox gekocht met RROD, dus ik denk maak hem wel even met de xclamp, zat ie er al op ;-(
[ Voor 33% gewijzigd door wimpie007 op 16-09-2008 10:22 ]
Een paar week geleden ben ik ook slachtoffer geworden van de RROD. Wel grappig toen ik microsoft belde, ik heel interessant: "Ja ik heb dus een RROD op mn XBOX360". De dienstdoende helpdeskjuffrouw op dat moment kon mijn "forumtaal" (haar woord) niet echt waarderen en gaf aan dat de medewerkers van de helpdesk aldaar liever eerst een analyse uitvoeren alvorens ze klakkeloos op dit "forumtaal" ingaan (begrijpelijk)
.
Anyhoo, afgelopen maandag opgehaald door UPS, hopelijk gaat het bij mij net zo snel als bij sommige bovenstaande users en heb ik 'm morgen of overmorgen in huis.
Anyhoo, afgelopen maandag opgehaald door UPS, hopelijk gaat het bij mij net zo snel als bij sommige bovenstaande users en heb ik 'm morgen of overmorgen in huis.
Verwijderd
Ik heb niet dit hele topic doorgelopen, maar wil toch het volgende probleem voorleggen:
Mijn Xbox 360 (1,5 maand oud) loopt opeens bij elke game vast. Dit gebeurd midden in het spel en verschilt telkens. Heeft één van jullie enig idee wat er loos is en of ik dus morgen maar met Microsoft moet gaan bellen? Of is er een simpele oplossing voor?
Mijn Xbox 360 (1,5 maand oud) loopt opeens bij elke game vast. Dit gebeurd midden in het spel en verschilt telkens. Heeft één van jullie enig idee wat er loos is en of ik dus morgen maar met Microsoft moet gaan bellen? Of is er een simpele oplossing voor?
Ik ben benieuwd, afgelopen donderdagochtend is m'n xbox (EXPRESS verzending, normaal?) terug verstuurd dus verwacht hem morgen ofzo.
Het is nog een uit 2006 die ik eerder terug kreeg van m'n oorspronkelijke van releasedag.
Nu was er geen enkel probleem met de voeding maar moest die toch meesturen, heb ik nu grotere kans op een nieuw model ofzo?
Ben benieuwd hoelang deze gaat werken, december loopt garantie op rrod af.
M'n 8jr oude ps2 werkt nog als een treintje....
Het is nog een uit 2006 die ik eerder terug kreeg van m'n oorspronkelijke van releasedag.
Nu was er geen enkel probleem met de voeding maar moest die toch meesturen, heb ik nu grotere kans op een nieuw model ofzo?
Ben benieuwd hoelang deze gaat werken, december loopt garantie op rrod af.
M'n 8jr oude ps2 werkt nog als een treintje....
Verwijderd
Mijn 360 is ook voor de twee maal stuk (RROD). Hij dateert van december 2005 en is vorig jaar in april vervangen door een andere. Heb ik nu nog recht op garantie? En, zoniet, zou ik dan de goedkoopste versie (zonder HDD) kunnen kopen en mijn HDD erop aansluiten? Of werkt dit niet?
Alvast bedankt voor de mogelijke replys!
Had het zelf ook, maar met wat simpel zoeken kom je er vanzelf wel hoor:Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 00:46:
Ik heb niet dit hele topic doorgelopen, maar wil toch het volgende probleem voorleggen:
• Men vult in op Google: freezes xbox 360
• Men neemt de eerste hit
• Men vind: When using your Xbox 360 console, the image on your TV or monitor stops responding
Je hebt nog tot december garantie op rrod, die hebben ze met een jaar verlengd.Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 14:02:
Mijn 360 is ook voor de twee maal stuk (RROD). Hij dateert van december 2005 en is vorig jaar in april vervangen door een andere. Heb ik nu nog recht op garantie? En, zoniet, zou ik dan de goedkoopste versie (zonder HDD) kunnen kopen en mijn HDD erop aansluiten? Of werkt dit niet?
Ik heb m'n 360 ook december 2005 gekocht, ondertussen 4x kapot geweest en is tussendoor vervangen door een 2006 model.
Vanochtend heb ik hem weer terug gekregen van garantie, gewoon zelfde box, moederbord en dvd drive zijn vervangen.
Het lijkt alsof deze warmer wordt als ervoor maar hij is ook een stuk stiller.
Vreemde is dat de medewerker aan de telefoon zei dat ik tot december 2009 garantie heb, ik (stom???) zei hoe dat kan aangezien de aankoopdatum, zegt hij:oh stuur dan even de kassabon mee, maar dat heb ik maar niet gedaan. Ik zag ook dat op xbox.com de hele registratie en reperatie opties anders zijn als een tijd terug.
Volgens mij kan ik de 360 daarop registreren en garantie termijn zien of niet?
De status van mijn pakket is nu:
UPS heeft de zending retour gestuurd naar de oorspronkelijke afzender, omdat ze niet kon worden afgeleverd. Zie de traceergegevens voor meer informatie.
Komt dit iemand bekend voor en is het normaal? Ik stel me vast weer aan, maar omdat er staat dat ze niet kon worden afgeleverd...
my precious!
Lijkt me opzich in orde, alleen als ik klik op Status: Teruggezonden naar verzender, staat er dit:HERNE-BOERNIG,
DE 09/09/2008 7:50 GEREGISTREERD BIJ IN-/UITKLARINGINST / PKT AANGEB AAN IN-/UITKLARINGSINSTANTIE
09/09/2008 7:50 GEREGISTREERD BIJ IN-/UITKLARINGINST / VRIJG DR IN-/UITKL INST. NU IN-TRANSIT
FRANKFURT,
DE 09/09/2008 7:21 RETOUR NAAR ZENDER
09/09/2008 7:10 WORDT AFGELEVERD
09/09/2008 6:15 AANKOMSTSCAN
HERNE-BOERNIG,
DE 09/09/2008 3:20 VERTREKSCAN
HERNE-BOERNIG,
DE 08/09/2008 23:57 AANKOMSTSCAN
DRACHTEN,
NL 08/09/2008 19:30 VERTREKSCAN
08/09/2008 18:11 HERKOMSTSCAN
08/09/2008 13:53 AFHAALSCAN
DRACHTEN,
NL 01/09/2008 11:34 VERZENDETIKET RETOURSERVICE IS ACHTERGEBLEVEN BIJ ONTVANGER ZENDING.
DE 30/08/2008 16:50 FACTURERINGSGEGEVENS ONTVANGEN
UPS heeft de zending retour gestuurd naar de oorspronkelijke afzender, omdat ze niet kon worden afgeleverd. Zie de traceergegevens voor meer informatie.
Komt dit iemand bekend voor en is het normaal? Ik stel me vast weer aan, maar omdat er staat dat ze niet kon worden afgeleverd...
Verwijderd
Amaai, jij bent nog een grotere pechvogel dan ik.Mutatie schreef op maandag 15 september 2008 @ 15:00:
[...]
Je hebt nog tot december garantie op rrod, die hebben ze met een jaar verlengd.
Ik heb m'n 360 ook december 2005 gekocht, ondertussen 4x kapot geweest en is tussendoor vervangen door een 2006 model.
Vanochtend heb ik hem weer terug gekregen van garantie, gewoon zelfde box, moederbord en dvd drive zijn vervangen.
Het lijkt alsof deze warmer wordt als ervoor maar hij is ook een stuk stiller.
Vreemde is dat de medewerker aan de telefoon zei dat ik tot december 2009 garantie heb, ik (stom???) zei hoe dat kan aangezien de aankoopdatum, zegt hij:oh stuur dan even de kassabon mee, maar dat heb ik maar niet gedaan. Ik zag ook dat op xbox.com de hele registratie en reperatie opties anders zijn als een tijd terug.
Volgens mij kan ik de 360 daarop registreren en garantie termijn zien of niet?
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2008 15:39 . Reden: typo ]
Verwijderd
Ik heb precies hetzelfde. Maakte me ook ff zorgen bij retour naar afzender, dus ff xbox helpdesk gebeld en volgens de medewerker is er niks aan de hand de xbox is gewoon naar het repaircenter gestuurd.2dope schreef op maandag 15 september 2008 @ 15:14:
De status van mijn pakket is nu:
[...]
Lijkt me opzich in orde, alleen als ik klik op Status: Teruggezonden naar verzender, staat er dit:
Komt dit iemand bekend voor en is het normaal? Ik stel me vast weer aan, maar omdat er staat dat ze niet kon worden afgeleverd...my precious!
Alright, bedankt voor je reaktie. Hoe lang is de jouwe inmiddels weg? Ik mag eigenlijk niet zeiken omdat me verteld was dat het 2 tot 3 week kan duren, maar omdat er erg veel lui hier 'm al binnen een week terughebbenVerwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 15:51:
[...]
Ik heb precies hetzelfde. Maakte me ook ff zorgen bij retour naar afzender, dus ff xbox helpdesk gebeld en volgens de medewerker is er niks aan de hand de xbox is gewoon naar het repaircenter gestuurd.
Verwijderd
ik heb al 2 keer the ring of death gehad en de ene zette ik hem op een cooler gedeelte ( mijn koude stoel ) toen deed die het weer en de andere keer schoof ik heb heen en weer en hij deed het perfect
Volgens mij gaat dat beetje random ofzo, ik heb eens gehad dat ik zelf een doos moest regelen en toen hij opgehaald werdt had de ups kerel de labels bij zich, deze keer zou ik eerst een doos toegestuurd krijgen, die kwam niet, ik bellen, komt ups kerel met doos en labels aan de deur, kon xbox meteen meegeven (hij vroeg al of ik had gebeld aangezien het ineens een express opdracht was).Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 15:39:
[...]
Amaai, jij bent nog een grotere pechvogel dan ik.Ik heb ondertussen al gebeld en ze zouden mij het label opsturen dat ik vervolgens op de doos moest plakken. Ik dacht dat UPS zelf een doos zou meebrengen maar de helpdesk-medewerker zei van niet. Klopt dit? Ik heb hier wel nog een doos liggen van De Post waar de 360 in kan, maar zou ik daar dan dat label al opplakken (wanneer ik die vandaag of morgen ontvangen heb of wacht ik voor alle zekerheid best tot die mannen van UPS hier staan?
Als je niet zeker bent wacht je gewoon op de ups, maar je kan gewoon je xbox inpakken, labels erop en meegeven, lijkt me geen probleem zolang je de originele xbox doos niet gebruikt (hoewel er gewoon op label staat wat de inhoudt is).
Volgens de ups gozer (3 keer dezelfde gehad) ben ik haast vaste klant lol.
Ik gok dat als je de labels nog niet heb de ups die bij zich heeft (zo is mij 2x gegaan terwijl hulpdesk anders had gezegd)
Mijne is ongeveer 1,5 week van huis geweest.
Verwijderd
Thx voor de info, Mutatie! Hopelijk heb ik mijn 360 even snel terug als jij. De vorige keer duurde het nl. 3 weken. En dat is wel lang. En natuurlijk gebeurt dit net in de week dat The Force Unleashed uit komt. Je zal het altijd zien...
Verwijderd
Ik ben hem nu sinds Donderdag kwijt, zit natuurlijk ook een weekend tussen. Als ik hem volgende week Donderdag nog niet terug heb, geef ik weer ff een belletje. Ik heb nog een back up Xbox, vandaar dat ik niet zo erg veel haast heb.2dope schreef op maandag 15 september 2008 @ 15:57:
[...]
Alright, bedankt voor je reaktie. Hoe lang is de jouwe inmiddels weg? Ik mag eigenlijk niet zeiken omdat me verteld was dat het 2 tot 3 week kan duren, maar omdat er erg veel lui hier 'm al binnen een week terughebben
Mijn 360 is na anderhalve week in duitsland te zijn geweest ook weer terug.
Net even een kleine inspectie gedaan, maar helaas weer geen Opus/Falcon moederbord.
Wat wel meteen positief opviel is hoeveel stiller hij is geworden, zitten nu andere fans in dan voorheen. Mijn vorige exemplaar maakte zonder disc al een laag ronkend geluid maar nu is ie bijna fluisterstil
Net even een kleine inspectie gedaan, maar helaas weer geen Opus/Falcon moederbord.
Wat wel meteen positief opviel is hoeveel stiller hij is geworden, zitten nu andere fans in dan voorheen. Mijn vorige exemplaar maakte zonder disc al een laag ronkend geluid maar nu is ie bijna fluisterstil
Hmm MS maakt ook positieve fouten
Heb 1 jaar + extra jaar rrod garantie erbij.
Zojuist op xbox.nl de console geregistreed, staat er begin garantie 03 2007 afloop 03 2009
(waar dus als goed is 1 jaar extra op rrod zit?) , heb hem toch echt december 2005 gekocht
Zojuist op xbox.nl de console geregistreed, staat er begin garantie 03 2007 afloop 03 2009
(waar dus als goed is 1 jaar extra op rrod zit?) , heb hem toch echt december 2005 gekocht

Ik heb ook maar even mijn xbox geregistreerd en gekeken wat mijn garantie is. Xbox 360 gekocht in Januari 2007. Begin garantie in juni 2007 en verlopen van de garantie: juni 2009. Dus het komt bij mij neer op 2 en een half jaar totaal vanaf aankoopsdatum, wel een beetje vreemd. Hij is in juni van dit jaar opgestuurd voor RROD probleem, dat verklaart misschien de maand, maar het jaar 2007 is mij een raadsel...
[ Voor 25% gewijzigd door Lud0v1c op 16-09-2008 22:55 ]
Gold is the money of kings, silver is the money of gentlemen, barter is the money of peasants – but debt is the money of slaves
Vandaag bericht in de bus van UPS dat ze langsgeweest zijn. Nice, morgen komen ze het nog een keer proberen op hetzelfde tijdstip. Ik denk dat ik maar even bel voor een adreswijziging, laat 'm wel afleveren op m'n werk.
In ieder geval netjes qua tijd, vorige week maandag opgestuurd.
In ieder geval netjes qua tijd, vorige week maandag opgestuurd.
Verwijderd
Hmm anderhalve week dus zo ongeveer. Dan zou die van mij Dinsdag a.s weer terug moeten zijn. Ben beniewd
.
Vorige week maandag verstuurd, vrijdag een bericht dat hij ontvangen was, Zaterdag een bericht dat hij weer onderweg was naar mijn adres en gisteren hebben ze de eerste poging gedaan om af te leveren. Niet langer dan een week geduurd dus 
Ben benieuwd wat er gaan komen, TFU komt volgende week binnen en dan wil ik wel lekker aan de slag kunnen
Ben benieuwd wat er gaan komen, TFU komt volgende week binnen en dan wil ik wel lekker aan de slag kunnen
Verwijderd
Hoe lang duurt het gemiddeld na het telefoontje naar de Microsoft service-lijn dat UPS de 360 komt ophalen? Ik heb maandag gebeld maar ze zijn nog niet langs geweest. De vorige keer stonden ze geloof ik de dag erop al aan mijn deur.
Stel dat ze er morgen nog niet om gekomen zijn, zou ik dan best nog eens bellen?
Stel dat ze er morgen nog niet om gekomen zijn, zou ik dan best nog eens bellen?
Sterker nog, op het etiket wat je krijgt van MS staat dat je zelf MOET bellen voor een afspraak suffieVerwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 15:07:
Hoe lang duurt het gemiddeld na het telefoontje naar de Microsoft service-lijn dat UPS de 360 komt ophalen? Ik heb maandag gebeld maar ze zijn nog niet langs geweest. De vorige keer stonden ze geloof ik de dag erop al aan mijn deur.
Anders weet UPS toch niet wanneer het pakketje opgehaald moet wrorden ?
Dat klopt niet altijd.
Ik zelf had MS gebeld.Zou via de Post het stickr krijgen om daarna UPS te banderen.
Alleen stond UPS zelf de volgende dag al voor de deur.
Ik hoefde de Xbox niet eens in te pakken (had namelijk niet op gerekend dat deze zo snel weg zou gaan)
Precies 1 week later werd deze alweer terug gebracht (jammer genoeg met een straaljager van een fan
)
PS: hoe kan ik zien wat voor type board ik heb?
Heb namelijk gister een nieuwe stillere fan geplaatst en zag dat ik een derde heatsink aan de voorkant had.
Laat maar , al gevonden. Heb dus nog een oude type board
Ik zelf had MS gebeld.Zou via de Post het stickr krijgen om daarna UPS te banderen.
Alleen stond UPS zelf de volgende dag al voor de deur.
Ik hoefde de Xbox niet eens in te pakken (had namelijk niet op gerekend dat deze zo snel weg zou gaan)
Precies 1 week later werd deze alweer terug gebracht (jammer genoeg met een straaljager van een fan
PS: hoe kan ik zien wat voor type board ik heb?
Heb namelijk gister een nieuwe stillere fan geplaatst en zag dat ik een derde heatsink aan de voorkant had.
Laat maar , al gevonden. Heb dus nog een oude type board
[ Voor 6% gewijzigd door seninha op 18-09-2008 16:47 ]
Verwijderd
De vorige keer heb ik in ieder geval niet moeten bellen naar UPS en stonden ze net zoals bij Seninha een dag later gewoon aan mijn deur. Ik heb daarnet gebeld en ze zouden er morgen in de namiddag om komen.
Voor alle zekerheid: ik moet die verzendkosten niet betalen, toch? Mijn vader wil me maar niet geloven op mijn woord.
Voor alle zekerheid: ik moet die verzendkosten niet betalen, toch? Mijn vader wil me maar niet geloven op mijn woord.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2008 16:53 ]
Verwijderd
Ik kreeg bij de MS servicelijn de opties om de labels te laten mailen, of per post te sturen. Ik koos voor het laatste omdat m'n printer kaduuk is. De volgende dag werden de labels keurig in de bus gedropt. Toen moest ik zelf even met UPS bellen om m'n Xbox op te laten halen. Dat gebeurde ook weer op de volgende dag.
Verzendkosten hoef je niet te betalen nee.
Verzendkosten hoef je niet te betalen nee.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2008 17:16 ]
Misschien dat iemand mij even hiermee kan helpen.
Ik heb dus de OEM fans vervangen dorr nieuwe van het type Whisper.
Deze werken volgens de specs gewoon op 5V.
Nou lees ik overal dat de stekker waar de OEM en deze fans op aagesloten wordt gewoon 12V geeft?
Heeft de Xbox een soort fancontroller in het moerderbord die de spanning omhoog gooit zodra alles warmer wordt??
Ik wil namelijk aan de zijkant nog een 80mm fan aanlsuiten om koude lucht aan te zuigen.
Nu heb ik deze met een oude adapter aangesloten (deze heeft de mogelijkheid om tussen 5V en 12V trappeloos in te stellen),probleem is dat ik deze dus appart aan moet zetten.
Ik wil dus uiteindelijk spanning uit de Xbox zelf halen en vraag me af of ik dit van de fan stekker kan aftappen??
Ik heb dus de OEM fans vervangen dorr nieuwe van het type Whisper.
Deze werken volgens de specs gewoon op 5V.
Nou lees ik overal dat de stekker waar de OEM en deze fans op aagesloten wordt gewoon 12V geeft?
Heeft de Xbox een soort fancontroller in het moerderbord die de spanning omhoog gooit zodra alles warmer wordt??
Ik wil namelijk aan de zijkant nog een 80mm fan aanlsuiten om koude lucht aan te zuigen.
Nu heb ik deze met een oude adapter aangesloten (deze heeft de mogelijkheid om tussen 5V en 12V trappeloos in te stellen),probleem is dat ik deze dus appart aan moet zetten.
Ik wil dus uiteindelijk spanning uit de Xbox zelf halen en vraag me af of ik dit van de fan stekker kan aftappen??
Na 2 jaar en 9 maanden trouwe dienst gaf mijn premium 6 september de geest. Aangemeld via Xbox.com, daarna afspraak gemaakt met UPS. Dinsdag daarop opgehaald volgens afspraak, en maandag de 14e is hij volgens xbox.com gemaakt. Na een eerste afleverpoging donderdag heb ik hem sinds gisteren weer terug.
Moederbord is vervangen, en zo te zien heb ik de nieuwe heatsink constructie er op gekregen. De fans zijn niet meer herrie gaan maken, waar ik wel blij mee ben omdat deze altijd al lekker stil was en heel geschikt voor films.
Moederbord is vervangen, en zo te zien heb ik de nieuwe heatsink constructie er op gekregen. De fans zijn niet meer herrie gaan maken, waar ik wel blij mee ben omdat deze altijd al lekker stil was en heel geschikt voor films.
lastig is dat he, iets kopen. Wees blij dat MS nog iets repareertCheetah schreef op maandag 08 september 2008 @ 16:51:
Verwijderd
wat ik me ook af vraag op deze site kan je vinden hoe lang je nog garantie hebt. Is de eind datum bij jullie daar standaard gelijk aan 3 jaar, of gewoon aan 2 jaar garantie?
https://service.xbox.com/servicehome.aspx
https://service.xbox.com/servicehome.aspx
Iemand al eens gehad dat de Xbox is opgehaald en volgens UPS bezorgd is bij Microsoft, maar dat je een dag later een mailtje krijgt dat ze je Xbox nog niet hebben vervangen? Vrijdag is volgens UPS het pakketje afgeleverd bij MS en zaterdagavond vond ik een mailtje in m'n mailbox waarin stond dat ze 'm nog niet hebben ontvangen.
Nou kan ik me voorstellen dat dit in één dag best langs elkaar heen kan lopen. Maar wil even checken of iemand dit wellicht al gehad heeft en of ik me zorgen moet maken over de "vindbaarheid" van m'n pakketje bij MS
.
Nou kan ik me voorstellen dat dit in één dag best langs elkaar heen kan lopen. Maar wil even checken of iemand dit wellicht al gehad heeft en of ik me zorgen moet maken over de "vindbaarheid" van m'n pakketje bij MS
Heb mijn xbox op 9 september verstuurd en na 1 week weer gerepareerd teruggekregen. Volgens de brief hebben ze alleen het moederbord vervangen, maar de drive en de fans maken veel minder herrie. Vroeger maakt hij een tering herrie als ik bv GTA4 speelde nu hoor ik bijna nix. Ik gok dat ze dus wat meer hebben gedaan dan alleen het moderbord vervangen. Ik ben weer helemaal blij
Naar aanleiding van mijn vorige post even contact gehad met Microsoft net. Dat de info niet zichtbaar was op nummer zou kunnen komen doordat mijn Xbox nog niet geregistreerd stond. Maar hij kon wél mijn order inzien en zag dat ie klaar stond voor pickup door UPS. Tracking nummer gekregen van hem en daar staat hij inderdaad alweer op "received billing information".
Tot nu toe niets dan positieve ervaringen hier
.
Tot nu toe niets dan positieve ervaringen hier
Xbox afgelopen weeklend kunnen testen en ik moet zeggen: Top service. Nu heb ik wel bijne een nieuwe xbox gehad
:
-PSU replaced
-Motherboard Replaced
-DVD drive replaced
En hij maakt stukken minder herrie!
-PSU replaced
-Motherboard Replaced
-DVD drive replaced
Haha nee er zit inderdaad niet veel origineels meer inNotna schreef op woensdag 24 september 2008 @ 12:47:
Xbox afgelopen weeklend kunnen testen en ik moet zeggen: Top service. Nu heb ik wel bijne een nieuwe xbox gehad:
-PSU replaced
-Motherboard Replaced
-DVD drive replaced
PSU? Wat is dat dan?Notna schreef op woensdag 24 september 2008 @ 12:47:
Xbox afgelopen weeklend kunnen testen en ik moet zeggen: Top service. Nu heb ik wel bijne een nieuwe xbox gehad:
-PSU replaced
-Motherboard Replaced
-DVD drive replaced
Nadat ik die van mij een half jaar geleden terug had gestuurd istie ook een heel stuk stiller geworden
Bij mij waren DVD Drive en Moederbord vervangen
Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81
U vraagt, wij draaien:ijskonijn schreef op woensdag 24 september 2008 @ 15:38:
[...]
PSU? Wat is dat dan?
Nadat ik die van mij een half jaar geleden terug had gestuurd istie ook een heel stuk stiller geworden
Bij mij waren DVD Drive en Moederbord vervangen
• http://nl.wikipedia.org/wiki/Power_Supply_Unit
natuurlijk!Notna schreef op woensdag 24 september 2008 @ 16:17:
[...]
U vraagt, wij draaien:
• http://nl.wikipedia.org/wiki/Power_Supply_Unit

Verkeerde topic gepost dus even hier geplaatst:
Weer mijn xbox kapot, al de 3de keer, ik gebeld zouden het proces versnellen, uiteindelijk niks gebeurd, moet ik nu zelf alles regelen.
Ben ik weer maand verder voor ik hem terug krijg.
Het allervreemste is het probleem:
Als ik hem aanzet werkt alles, geluid, maar geen beeld, zelf game instop start hij hem op. Ik dacht dus ow ligt aan de kabel, dus aangesloten op pc monitor met vga kabel geen geluk. Snap niet hoe zoiets kan maar het zal wel.
Daarop adviseerde iemand mij mn xbox te resetten, 4 keer gedaan, maar haalde niks uit, ook met andere kabel etc. Dus die gaat vanavond ingepakt worden.
Weer mijn xbox kapot, al de 3de keer, ik gebeld zouden het proces versnellen, uiteindelijk niks gebeurd, moet ik nu zelf alles regelen.
Als ik hem aanzet werkt alles, geluid, maar geen beeld, zelf game instop start hij hem op. Ik dacht dus ow ligt aan de kabel, dus aangesloten op pc monitor met vga kabel geen geluk. Snap niet hoe zoiets kan maar het zal wel.
Daarop adviseerde iemand mij mn xbox te resetten, 4 keer gedaan, maar haalde niks uit, ook met andere kabel etc. Dus die gaat vanavond ingepakt worden.
Bedoel je met resetten de scherminstellingen resetten? dit dus. Als dit het niet is, dan is het wel een vaag probleem, nog nooit gehoordJ_star schreef op donderdag 25 september 2008 @ 09:07:
Verkeerde topic gepost dus even hier geplaatst:
[ Voor 13% gewijzigd door ijskonijn op 25-09-2008 09:37 ]
na 2,5 jaar pas RRoD
mag ik 4 weken wachten
ik heb na 2maanden geleden me RRoD gefixt terug gekregen en jawel stuk is die nu alweer.... en weer RRoD
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Nou, mijn ervaring tot nu toe.
Ik heb via email een reparatie aangevraagd maandje of twee terug. Er werd niet gezegd dat ik het in een doos moest doen, maar dat ik een slip moest printen, gedaan, en kreeg track/trace nummer van UPS, ik als een oet dacht dat er een doos onderweg was. Niet dus.
Tweede poging
Nu dus maar even gebeld met xbox360 support en aardige jongen heeft nieuwe reparatie aangemaakt voor me, verteld dat ik zelf een does moet regelen (neutraal) en dat ups binnen 3 dagen op de stoep staat met die 'slip' die dan op de doos moet, en ups neemt meteen die doos mee. En dan binnen paar weken krijg ik het weer terug.
Net voor euro een doos gekocht van 30 x 30 x 30 cm, opgevuld met van die lucht zakjes, x360 erin en klem gezet met piepschuim, dicht geplakt, en wacht nu ups af.
Niet een klacht ofzo maar het was gewoon bij de eerste poging onduidelijk. Verder die service had ik verwacht dat het bagger was, maar was enorm goed. En nu dus afwachten.
Met beetje massel krijg ik nieuwe xbox360, maar het zal wel reparatie zijn - ik heb nog garantie tot q1 2009, dus we zien wel.
lekkerrrrr gammmeeen
Ik heb via email een reparatie aangevraagd maandje of twee terug. Er werd niet gezegd dat ik het in een doos moest doen, maar dat ik een slip moest printen, gedaan, en kreeg track/trace nummer van UPS, ik als een oet dacht dat er een doos onderweg was. Niet dus.
Tweede poging
Nu dus maar even gebeld met xbox360 support en aardige jongen heeft nieuwe reparatie aangemaakt voor me, verteld dat ik zelf een does moet regelen (neutraal) en dat ups binnen 3 dagen op de stoep staat met die 'slip' die dan op de doos moet, en ups neemt meteen die doos mee. En dan binnen paar weken krijg ik het weer terug.
Net voor euro een doos gekocht van 30 x 30 x 30 cm, opgevuld met van die lucht zakjes, x360 erin en klem gezet met piepschuim, dicht geplakt, en wacht nu ups af.
Niet een klacht ofzo maar het was gewoon bij de eerste poging onduidelijk. Verder die service had ik verwacht dat het bagger was, maar was enorm goed. En nu dus afwachten.
Met beetje massel krijg ik nieuwe xbox360, maar het zal wel reparatie zijn - ik heb nog garantie tot q1 2009, dus we zien wel.
lekkerrrrr gammmeeen
http://mrfloris.com
Verwijderd
Nou, de mijne is ook weer terug. Ik had helaas 2 afleverpogingen gemist, dus was genoodzaakt 'm zelf op te halen bij het dichtsbijzijnde UPS center.
M'n Xbox is van Mei 2008. Alleen het moederbord is vervangen, iets wat mij niet slecht uitkomt
. Zit er nu met 2, denk dat ik deze maar als back up achter de hand hou.
M'n Xbox is van Mei 2008. Alleen het moederbord is vervangen, iets wat mij niet slecht uitkomt
Als er zometeen iemand thuis is komt die van mij vandaag terug. Vorige week donderdag om half 5 's middags is hij opgehaald door UPS. Erg netjes vind ik zelf! Hoop dat ie ook inderdaad weer werkt
More like a week (werkweek)DonDalton schreef op donderdag 25 september 2008 @ 13:20:
na 2,5 jaar pas RRoDmag ik 4 weken wachten
Ik ben ook benieuwd, vanochtend voor de 2e keer opgestuurd. Had gelukkig de doos van vorige keer nog, dus kon 'm mooi inpakken en deze keer de UPS labels ook mooi via de mail ontvangen (ging de vorige keer mis). Ik hoop dat hij dan eind volgende week begin week daarop weer terug is. Hopelijk vervangen ze bij die van mij ook het een en ander, want een 3e keer zou echt te veel worden.Notna schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:56:
[...]
More like a week (werkweek)Duurt echt geen 4 weken tegenwoordig meer hoor
Verwijderd
Na tien daagjes heb ik mijn 360 terug: netjes! Ik heb alleen nog twee vraagjes. Hoe zit het nu in feite met de garantie? Heb ik nu opnieuw één jaar garantie? De vorige keer zat er, als ik me niet vergis, een brief bij waar informatie daaromtrent in stond. Deze keer geen spoor van zo'n brief. Er zat wel een maand gratis Xbox Live bij, maar ik krijg mijn (normale) Xbox Live profiel niet aan de praat. Moet je eerst iets specifieks doen misschien als je je 360 terugkrijgt van reparatie om weer online te kunnen.
Dank bij voorbaat!
Dank bij voorbaat!
Ik denk dat die 3 jaar garantie op de RROD geld vanaf het moment dat je hem koopt.Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 16:41:
Na tien daagjes heb ik mijn 360 terug: netjes! Ik heb alleen nog twee vraagjes. Hoe zit het nu in feite met de garantie? Heb ik nu opnieuw één jaar garantie? De vorige keer zat er, als ik me niet vergis, een brief bij waar informatie daaromtrent in stond. Deze keer geen spoor van zo'n brief. Er zat wel een maand gratis Xbox Live bij, maar ik krijg mijn (normale) Xbox Live profiel niet aan de praat. Moet je eerst iets specifieks doen misschien als je je 360 terugkrijgt van reparatie om weer online te kunnen.
Dank bij voorbaat!
Vandaag komt je niet op xbox live omdat ze met onderhoud bezig zijn.
Verwijderd
Da's juist, ik was dat rats vergeten van dat onderhoud.Stollie schreef op maandag 29 september 2008 @ 16:52:
[...]
Ik denk dat die 3 jaar garantie op de RROD geld vanaf het moment dat je hem koopt.
Vandaag komt je niet op xbox live omdat ze met onderhoud bezig zijn.

Ik heb afgelopen maandag een Xbox 360 gekocht. Eenmaal thuis had ik hem uitgepakt en aangesloten, netjes de instructies gevolgd. Ik zet hem aan en kijk afwachtend naar mijn TV, maar er gebeurd niets. Het enige wat gebeurde was dat er 3 kwadranten rood oplichten op de console. Gelijk gebeld met de winkel, die zei dat ik maar even moest terug komen. Ik heb hem weer netjes ingepakt en terug naar de winkel gegaan, daar hebben ze hem aangesloten en toen deed ie het gewoon.
Toen ik gister met een collega sprak die er ook een heeft, vertelde hij me dat dat de welbekende RRoD was.
Ik twijfel nu een beetje wat ik moet doen, in de winkel deed hij het prima en toen ik terug thuis was ook.
Moet ik nu naar de winkel gaan en een nieuwe vragen / eisen?
Of maar gewoon wachten tot er weer echt iets mis is?
Toen ik gister met een collega sprak die er ook een heeft, vertelde hij me dat dat de welbekende RRoD was.
Ik twijfel nu een beetje wat ik moet doen, in de winkel deed hij het prima en toen ik terug thuis was ook.
Verwijderd
gewoon wachten tot ie het begeeft , als die het doet dan doet ie het, anders terug naar de winkel
Had je alle kabels goed aangesloten, als de kabel er van de TV niet goed inzit laat ie ook rode lampjes zien. Dat had ik de eerste keer toen ik 'm aansloot.....Crazybyte schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 14:28:
Ik heb afgelopen maandag een Xbox 360 gekocht. Eenmaal thuis had ik hem uitgepakt en aangesloten, netjes de instructies gevolgd. Ik zet hem aan en kijk afwachtend naar mijn TV, maar er gebeurd niets. Het enige wat gebeurde was dat er 3 kwadranten rood oplichten op de console. Gelijk gebeld met de winkel, die zei dat ik maar even moest terug komen. Ik heb hem weer netjes ingepakt en terug naar de winkel gegaan, daar hebben ze hem aangesloten en toen deed ie het gewoon.
Verwijderd
Zou het niet kunnen dat je de voeding niet goed had aangesloten? Dan krijg je namelijk ook rode lichten te zien. Het kan echter ook effectief om de RROD gaan, dan mag je er gif op nemen dat je Xbox zeer snel de geest zal geven. Ik heb de mijne vorige maand ook moeten terugsturen naar MS. Een paar dagen voor de fatale RROD had ik eveneens al een voorval zoals jij meegemaakt. Een voorproefje als het ware...Crazybyte schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 14:28:
Edit: Walkman was me net voor.
Verwijderd
daar hoef je je geen zorgen om te maken. Je hebt drie jaar garantie en mocht ie het begeven. Krijg je er een geheel nieuw moederbord in oftewel een zo goed als nieuwe console min of meer.Crazybyte schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 14:28:
Voor mijn gevoel wel, had de kabel naar de TV eruit gehaald en nog eens opnieuw erin gestoken. Gecontroleerd of alles verder goed zat en ook of de scart-aansluiting (ik heb helaas nog geen HD TV, komt nog wel) goed zat en de schakelaar op TV stond. Dat was allemaal het geval.Walkman schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 15:23:
[...]
Had je alle kabels goed aangesloten, als de kabel er van de TV niet goed inzit laat ie ook rode lampjes zien. Dat had ik de eerste keer toen ik 'm aansloot.....
Het enige dat ik niet heb gecontroleerd was de voedingskabel, aangezien de lampjes aangingen en het lampje op de voeding branden, had ik niet het idee van daar is iets mis mee. Het kan wel zijn dat ik die niet goed genoeg hebt aangedrukt, iets waar ik toen ik weer terug was van de winkel wel beter op gelet heb.
@Cosmic Fool.
Ik had hem pas net gekocht, dus hoop toch niet dat ie nu al zo snel de geest geeft. Als ik de reacties zo lees over de support is die prima, dus mocht hij pas over een tijdje stuk gaan dan stuur ik hem wel op. Nu kan ik hem echter wel nog zo omruilen.
Wat ik overigens vreemd vind, ik lees veel dat als het RRoD is de 3 kwadranten knipperen, bij mij branden ze op dat moment gewoon constant rood.
Support is inderdaad prima. Heb die van mij vorige week vrijdagochtend bij UPS afgegeven en kreeg vanochtend vroeg een mailtje dat hij op weg terug was, dus met een beetje geluk heb ik 'm morgen of zaterdag al weer in huis, met een gratis maand xbox live erbij...Crazybyte schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 15:51:
[...]
Als ik de reacties zo lees over de support is die prima, dus mocht hij pas over een tijdje stuk gaan dan stuur ik hem wel op.
Dat is juist een teken dat je iets niet goed hebt aangesloten. Waarschijnlijk was de TV kabel niet goed aangedrukt of wat dan ook. Geen zorgen over maken dus als het geen echte RROD wasCrazybyte schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 15:51:
[...]
Wat ik overigens vreemd vind, ik lees veel dat als het RRoD is de 3 kwadranten knipperen, bij mij branden ze op dat moment gewoon constant rood.
Ik heb me xbox een beetje verschoven toen die aan stond.
Nu zit er een grote ronde kras op de schijf van GTA4.
En hij leest hem niet meer.
is dit een fout van mij geweest en moet ik nu een nieuwe schijf kopen??
en is er kans dat mijn xbox niet goed is en als ik straks pech heb dat er nog meer spellen kapot gaan.
en is er kans dat mijn xbox niet goed is en als ik straks pech heb dat er nog meer spellen kapot gaan.
Zit hier een game winkel next-level in arnhem, die lui hebben een cd-reparatie service. Kost een 10 euro oid per cd...Sf1nX schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 17:10:
Zolang je niet door de cd kan kijken, kunnen hun de cd fixen zeggen ze
Nog niet uitgeprobeerd... maar lijkt me een leuke oplossing voor je
jah, schijnbaar niet en nee. jah is jouw fout, nee hieft schijnbaar niet, en nee anders had je die krassen al wel op disc'sSf1nX schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 17:10:
Verwijderd
net een week en de dvd drive heeft kuren.
Hij zal worden opgehaald. Krijg ik trouwens dezelfde xbox weer terug of loop ik kans om een ouder refurbished model te krijgen?
Hij zal worden opgehaald. Krijg ik trouwens dezelfde xbox weer terug of loop ik kans om een ouder refurbished model te krijgen?
Verwijderd
DezelfdeVerwijderd schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 15:07:
net een week en de dvd drive heeft kuren.
Afgelopen weekend een 2e hands xbox gekocht..
eventjes 2 uurtjes spelen, en ja hoor: de rrod...
Nu had ik de xbox waarschijnlijk niet in een kastje moeten plaatsen maar los langs de tv... Maar ach, ik heb hier zoveel gelezen van mensen waar het blijft voorkomen dus ik heb zelf reparatiekitjes besteld op xdoos.nl
Morgen even openschroeven en even knutselen.. hopen dat hij werkt anders was het een vrij duur grapje!
eventjes 2 uurtjes spelen, en ja hoor: de rrod...
Nu had ik de xbox waarschijnlijk niet in een kastje moeten plaatsen maar los langs de tv... Maar ach, ik heb hier zoveel gelezen van mensen waar het blijft voorkomen dus ik heb zelf reparatiekitjes besteld op xdoos.nl
Morgen even openschroeven en even knutselen.. hopen dat hij werkt anders was het een vrij duur grapje!
-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=
Had ik ook eens, waren trouwens 3 andere kwadranten dan de RROD als ik het me goed herinner, kreeg ook een errorcode op het scherm, die opgezocht en dat had schijnbaar te maken met de HD, deze losgehaald en hij startte weer op, HD weer erop geklikt en hij deed het weer, tot nog toe geen problemen meer gehad.Crazybyte schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 15:51:
[...]
edit: M'n geheugen laat me in de steek, even opgezocht en dit is alleen als het 4e kwadrant oplicht, dan krijg je een errorcode op je scherm
[ Voor 10% gewijzigd door ijskonijn op 07-10-2008 09:25 ]
Mijn garantie van mijn xbox is blijkbaar vervallen, nu heb ik dus het probleem dat mijn xbox opstart en alles doet, tot het aankomt op het geven van beeld, andere kabel geprobeerd, xbox gereset, niks hielp.
Weet iemand toevallig hier een oplossing voor, of is dit gewoon het einde van mijn xbox? Zou erg jammer zijn, nu al die topgames eraan komen.
Weet iemand toevallig hier een oplossing voor, of is dit gewoon het einde van mijn xbox? Zou erg jammer zijn, nu al die topgames eraan komen.
Verwijderd
De garantie is met een jaar verlengd dus dan ben je normaal gezien wel nog gedekt. Ik heb zelf de mijne gekocht bij de launch (december 2005) en ben dus nog in garantie tot december van dit jaar. Of heb je je 360 zelf opengemaakt waardoor je dreigt je garantie te verliezen oid?J_star schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 12:29:
Mijn garantie van mijn xbox is blijkbaar vervallen, nu heb ik dus het probleem dat mijn xbox opstart en alles doet, tot het aankomt op het geven van beeld, andere kabel geprobeerd, xbox gereset, niks hielp.
Hij is inderdaad open geweest, dus heb geen garantie meer
[ Voor 3% gewijzigd door J_star op 07-10-2008 15:32 ]
Heb m'n Xbox gisteren weer terug mogen ontvangen met een maandje Live erbij. Moederbord is vervangen, werkt weer perfect. Al heb ik wel het gevoel dat hij ietsje luider is geworden.
Nou, gisteren is de drive van mijn xbox overleden, tijdens een potje GoW ging hij ineens keihard gieren en ik had het idee alsof elk moment de schijf eruit kon schieten. Hij geeft nu bij alle schijven "Disc unreadable" aan. Net MS gebeld om hem op te komen halen. Ik hoop dat de GoW schijf nog bruikbaar is, hij voelt aan de rand een beetje ruw aan. De vorige keer (RRoD) was ik hem twee weken kwijt, hopelijk gaat het nu sneller.
Ja, en als er iedere keer twee (of drie...) van dit soort reacties verschijnen gaat het ook wel lekker hard. Laat dat dus maaramoi schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 07:27:
[...]
niet getreurd er word bijna 1 jaar over 1 deel gedaan
Nou die van mij is vandaag ook aangemeld bij xbox. Even wachten op de labels en dan gaat mn beestje ook de deur uit.
Kan niet zeggen dat ik het heel erg vind, aangezien ik er niet bepaald veel op speel. Rode kwadranten en mijn xbox startte nooit in 1 keer op. Nou we zullen het wel zien
Kan niet zeggen dat ik het heel erg vind, aangezien ik er niet bepaald veel op speel. Rode kwadranten en mijn xbox startte nooit in 1 keer op. Nou we zullen het wel zien
To dare is to do
Verwijderd
Iemand die iets snapt van de tracking van ups?
FRANKFURT,
DE 07/10/2008 9:32 RETURNED TO SHIPPER
HERNE-BOERNIG,
DE 07/10/2008 8:25 REGISTERED WITH CLEARING AGENCY / SHIPMENT SUBMITTED TO CLEARING AGENCY
07/10/2008 8:25 REGISTERED WITH CLEARING AGENCY / RELEASED BY CLR AGENCY. NOW IN-TRANSIT
FRANKFURT,
DE 07/10/2008 7:00 OUT FOR DELIVERY
07/10/2008 6:46 ARRIVAL SCAN
HERNE-BOERNIG,
DE 07/10/2008 3:29 DEPARTURE SCAN
HERNE-BOERNIG,
DE 06/10/2008 23:20 ARRIVAL SCAN
EINDHOVEN, BEST,
NL 06/10/2008 21:30 DEPARTURE SCAN
06/10/2008 12:34 COLLECTION SCAN
DE 03/10/2008 7:51 BILLING INFORMATION RECEIVED
Ben ik de shipper?
FRANKFURT,
HERNE-BOERNIG,
DE 07/10/2008 8:25 REGISTERED WITH CLEARING AGENCY / SHIPMENT SUBMITTED TO CLEARING AGENCY
07/10/2008 8:25 REGISTERED WITH CLEARING AGENCY / RELEASED BY CLR AGENCY. NOW IN-TRANSIT
FRANKFURT,
HERNE-BOERNIG,
HERNE-BOERNIG,
EINDHOVEN, BEST,
Ben ik de shipper?
JaVerwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:24:
Iemand die iets snapt van de tracking van ups?
FRANKFURT,
HERNE-BOERNIG,
FRANKFURT,
HERNE-BOERNIG,
HERNE-BOERNIG,
EINDHOVEN, BEST,
Ben ik de shipper?
Verwijderd
Dat is wel heel erg knap. Maandag was hij opgehaald. zou sterk zijn als hij dezelfde week weer terug kwam. Nou ja ik hoop hetKabbie schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:31:
[...]
Jaals het een beetje meezit heb je deze vandaag of morgen terug en anders volgende week
Verwijderd
Net xbox aan de lijn gehad. Volgens hun zit hij pas in het reperatie center.
xbox.nl die reageert niet op mijn referentie nummer / postcode en mijn serie nummer heb ik niet aangezien hij weg is.
Ik zal maar gewoon wachten dan.
op de zesde word hij meegenomen om de zevende word hij afgedropped en 3kwartier later weer terug gestuurd. Ik snap er niks van
xbox.nl die reageert niet op mijn referentie nummer / postcode en mijn serie nummer heb ik niet aangezien hij weg is.
Ik zal maar gewoon wachten dan.
op de zesde word hij meegenomen om de zevende word hij afgedropped en 3kwartier later weer terug gestuurd. Ik snap er niks van
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2008 11:52 ]
Ik ben er achter gekomen hoe ik mijn xbox kan fixen, ondanks geen red lights etc heb, ga ik x-clamp fix doen, hierbij ga je koelblok beter maken, aangezien hier vaak de problemen liggen, dus binnenkort mijn xbox open maken en hele ratte plan doorlopen.
Echter zit ik nu tegen het dillema, hoe belangrijk de koelpasta is, nu wil ik gewoon no-brand gaan halen, maar scheelt dat iets met bijvoorbeeld AS5?
Echter zit ik nu tegen het dillema, hoe belangrijk de koelpasta is, nu wil ik gewoon no-brand gaan halen, maar scheelt dat iets met bijvoorbeeld AS5?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Als je een probleem hebt, of een negatieve mededeling; Erg jammer, maar je hoeft hier geen posting te zetten enkel gevuld met je mededeling en/of frustraties.
Als je een probleem hebt, of een negatieve mededeling; Erg jammer, maar je hoeft hier geen posting te zetten enkel gevuld met je mededeling en/of frustraties.