Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Sorry maar grotendeels van je frustatie is door jezelf veroorzaakt en had je kunnen voorkomen door goed te lezen en de instructies op te volgen van de helpdesk medewerker.Stronkie schreef op maandag 07 juli 2008 @ 22:04:
Heel lang verhaal
Gold is the money of kings, silver is the money of gentlemen, barter is the money of peasants – but debt is the money of slaves
Verwijderd
nee wegens veiligheids eisen mag dat officieel nietVerwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 23:02:
[...]
Ik zei het verkeerd maar bedoelde, je kan toch ook in je gewone xbox doos? Daar past ie perfect in.
Heb ik namelijk al is ergens anders gelezen, die had ook RROD met een geflashte Xbox, en die had hem teruggestuurd, ze hadden de hardware vervangen enzo, maar of ie geflasht was keken ze niet eens naar.
Dat is omdat ze de klantvriendelijkheid zo hoog mogelijk willen houden.
Ja maar dan moeten de stickers (zegels) nog wel intact zijn natuurlijk. Als de zegels kapot zijn, dan kan je alsnog laten repareren maar dan tegen vergoeding bij een ombouwer.KevinBel schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 13:29:
Een geflashde Xbox kan je gewoon opsturen naar MS, daar kijken ze echt niet naar.
Heb ik namelijk al is ergens anders gelezen, die had ook RROD met een geflashte Xbox, en die had hem teruggestuurd, ze hadden de hardware vervangen enzo, maar of ie geflasht was keken ze niet eens naar.
Dat is omdat ze de klantvriendelijkheid zo hoog mogelijk willen houden.
[ Voor 8% gewijzigd door Lud0v1c op 09-07-2008 15:45 ]
Gold is the money of kings, silver is the money of gentlemen, barter is the money of peasants – but debt is the money of slaves
Het leek me sterk dat microsoft dat niet controleerd maar heb dat nu op andere plekken ook al gelezen. Stikkers zitten er in iedergeval allemaal nog op, ik twijfel nog een beetje maarja heb niet veel te verliezen. Ik zal microsoft maar eens opbellenLud0v1c schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 15:44:
[...]
Ja maar dan moeten de stickers (zegels) nog wel intact zijn natuurlijk. Als de zegels kapot zijn, dan kan je alsnog laten repareren maar dan tegen vergoeding bij een ombouwer.
Verwijderd

Ik ga een zelfde soort situatie krijgen:Wil je backupped saved games terugzetten op een andere xbox zou je bij sommige spellen je account op die xbox moeten recoveren, dat werkte bij mij.
Ik heb een oude Xbox360 (gaat deze week nog weg), en een nieuwe Xbox360 (komt volgende week), en wil mijn data overzetten. Ik ben in het bezit van een Memory Unit.
Wat is verstandig om te doen ?
Optie 1. Alles van oude naar nieuwe Xbox360 via Memory Unit (Gamertag, Savegames, Download Licenties?, nog meer?)
Optie 2. Alleen Savegames naar Memory Unit. Vervolgens op nieuwe Xbox360 Gamertag recoveren, Via Xbox.com de download licenties overzetten, Savegames van Memory Unit terugzetten.
Vraag 1. Zijn er nog voor/nadelen van een optie ? Of wellicht nog extra opties ? . Transfer met Data Kabel zal niet gaan: de oude Xbox360 gaat weg, voordat de nieuwe binnen is.
Vraag 2. Is het verwijderen van alleen de Xbox Live Gamertag vervolgens voldoende ? Privacy / Creditcard info gewijs ?
Thanks
Weekje wachten, en je nieuwe HD op de oude 360 klikken. En je oude HD op je nieuwe 360 gebruiken.
Vraag 1 en 2 zijn dan volledig overbodig.
https://www.facebook.com/hausbrandeck
Als de nieuwe een Elite wordt gaat deze optie niet op ivm 120gb hd, hij kan het best zijn saved games alvast op de memory unit zetten, verder zou ik gaan voor Optie 2, heb ik ook gedaan nadat ik een Elite had gekocht en ik ging verder waar ik gebleven was.yzf1kr schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 11:24:
Optie 3:
Weekje wachten, en je nieuwe HD op de oude 360 klikken. En je oude HD op je nieuwe 360 gebruiken.
Vraag 1 en 2 zijn dan volledig overbodig.
Daarna van een collega zijn (gemodde) Xbox gekocht. Er was zeer weinig mee gespeeld en het ding zag er ook echt heel netjes uit. Na een maand of 3 intensief gebruik nu ook een RROD. Nog geprobeerd dezelfde mod te doen, maar helaas pindakaas.
Het rotte is, dat ik de Xbox echt heel veel gebruik, niet alleen voor games, maar ook streaming media. Ik ga dus eind deze maand mijn derde exemplaar halen, een Arcade met HDMI aansluiting (mijn vorige waren component only). Maar nu zie ik tot mijn grote verbazing dat mensen met nieuwere Xboxen ook melden dat ze de RROD krijgen. Ik dacht dat alle problemen inmiddels al wel waren opgelost? (Koelingsproblemen/gare grafische chip)
Beauty is in the eye of the beerholder
Ook al is je Xbox gemod. Ik zou gewoon de xbox servicedesk bellen. Als de zegels nog netjes zijn, dan zou ik hem opsturen. Ze kijken namelijk naar het serienummer en aan de hand daarvan zien ze of je nog garantie hebt. (standaard 2 jaar en 3 jaar voor de RROD) Nee heb je, Ja kan je krijgen.HellBeast schreef op maandag 14 juli 2008 @ 15:05:
Mijn tweede xbox 360 is verleden week overleden. Mijn eerste had ik via marktplaats gekocht, was een gemodde, maar dat vond ik geen probleem. Na een maand of 3 de RROD. Ik heb toen een X-Clamp mod geprobeerd en het ding deed het daarna nog een week of 3. Toen kreeg ik na een RROD met geen mogelijkheid meer beeld.
Daarna van een collega zijn (gemodde) Xbox gekocht. Er was zeer weinig mee gespeeld en het ding zag er ook echt heel netjes uit. Na een maand of 3 intensief gebruik nu ook een RROD. Nog geprobeerd dezelfde mod te doen, maar helaas pindakaas.
Het rotte is, dat ik de Xbox echt heel veel gebruik, niet alleen voor games, maar ook streaming media. Ik ga dus eind deze maand mijn derde exemplaar halen, een Arcade met HDMI aansluiting (mijn vorige waren component only). Maar nu zie ik tot mijn grote verbazing dat mensen met nieuwere Xboxen ook melden dat ze de RROD krijgen. Ik dacht dat alle problemen inmiddels al wel waren opgelost? (Koelingsproblemen/gare grafische chip)
RROD houd niet alleen grafische chip of slechte koeling in maar alle hardware fouten.HellBeast schreef op maandag 14 juli 2008 @ 15:05:
Mijn tweede xbox 360 is verleden week overleden. Mijn eerste had ik via marktplaats gekocht, was een gemodde, maar dat vond ik geen probleem. Na een maand of 3 de RROD. Ik heb toen een X-Clamp mod geprobeerd en het ding deed het daarna nog een week of 3. Toen kreeg ik na een RROD met geen mogelijkheid meer beeld.
Niet betalen voor je games, wel garantie claimen. Lijkt me niet de bedoeling, naast dat je simpelweg geen garantie meer hebt als je het ding hebt omgebouwd.Lud0v1c schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:51:
[...]
Ook al is je Xbox gemod. Ik zou gewoon de xbox servicedesk bellen. Als de zegels nog netjes zijn, dan zou ik hem opsturen. Ze kijken namelijk naar het serienummer en aan de hand daarvan zien ze of je nog garantie hebt. (standaard 2 jaar en 3 jaar voor de RROD) Nee heb je, Ja kan je krijgen.
Ergens heb je helemaal gelijk, maar eigenlijk is Microsoft zelf verantwoordelijk voor de hardware die ze leveren zonder software die je erbij koopt. Die 5 originele die ik gekocht heb moeten toch ook voldoende zijn om die reparatie te claimen.Exorcist schreef op maandag 14 juli 2008 @ 19:30:
[...]
Niet betalen voor je games, wel garantie claimen. Lijkt me niet de bedoeling, naast dat je simpelweg geen garantie meer hebt als je het ding hebt omgebouwd.
6 dagen doorlooptijd, keurig .
johan
Misschien door mijn post hier de indruk gewekt dat ik dat steun. Maar dat is allesbehalve het geval,Exorcist schreef op maandag 14 juli 2008 @ 19:30:
[...]
Niet betalen voor je games, wel garantie claimen. Lijkt me niet de bedoeling, naast dat je simpelweg geen garantie meer hebt als je het ding hebt omgebouwd.
ik heb 15 originele games staan in mijn kast. Ik weet niet precies hoe dat modden in zn werk gaat, maar met een softmod gaan de zegels toch niet kapot. Hij kan het allicht proberen. Verders natuurlijk verwerpelijk,...
Zojuist gebeld, en wordt helaas binnenkort opgehaald.
minder keurig was UPS. Er was niemand thuis bij terugbezorging. Hebben ze'm gewoon onder een omgedraaide vuilnisemmer aan de achterdeur gezet... mooi jongensjohanvdv schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 09:50:
zozo, mijn xbox is minder dan een week weggeweest na een RROD.
6 dagen doorlooptijd, keurig .
johan
Verwijderd
Dat is echt heel bijzonder. Dus zelfs als je hem uitzet blijft de drive open? Hoe heb je dat ding met open drive in een doos gekregen?3lmo schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:16:
Mijn xbox is stukZie hier het probleem: http://www.youtube.com/watch?v=dgyg5Z_upxs
Zojuist gebeld, en wordt helaas binnenkort opgehaald.
Nouja, daarom komen ze 'm ophalen dusVerwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 20:34:
[...]
Dat is echt heel bijzonder. Dus zelfs als je hem uitzet blijft de drive open? Hoe heb je dat ding met open drive in een doos gekregen?
Maar ik gok dat dicht en direct de stroom eraf ook wonderen zal doen. Grappige kapotte Xbox heb jij
Haha, nee! Het was echt all of the sudden tijdens het spelen van Bad Company. Drive begon opeens allemaal aparte geluiden te maken, dus ik heb toen maar mijn 360 uitgeschakeld. Vervolgens weigerde ie dicht te gaan.Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 20:34:
[...]
Dat is echt heel bijzonder. Dus zelfs als je hem uitzet blijft de drive open? Hoe heb je dat ding met open drive in een doos gekregen?
Tja, als ie dicht zit en dan de stroom erafTheZeroorez schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 20:38:
[...]
Nouja, daarom komen ze 'm ophalen dus
Maar ik gok dat dicht en direct de stroom eraf ook wonderen zal doen. Grappige kapotte Xbox heb jij
Lol hoe kwam je daar achter? Stond dat ook zo op het briefje?johanvdv schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:19:
[...]
minder keurig was UPS. Er was niemand thuis bij terugbezorging. Hebben ze'm gewoon onder een omgedraaide vuilnisemmer aan de achterdeur gezet... mooi jongens
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
briefje ? welk briefje ?Royz schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 08:21:
[...]
Lol hoe kwam je daar achter? Stond dat ook zo op het briefje?
ter info. Ik heb mijn eigen console teruggekregen. Het serienummer is hetzelfde, en op het A4'tje van M$ stond dat ze het moederbord vervangen hebben, en dit klopt, want ik heb een nieuw MAC address nu.
Ben eens benieuwd hoe lang hij het deze keer gaat uithouden. En ik ben niet eens een hardcore gamer...
Was jou xbox een nieuwe met Falcon mainboard?johanvdv schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 08:30:
[...]
briefje ? welk briefje ?
ter info. Ik heb mijn eigen console teruggekregen. Het serienummer is hetzelfde, en op het A4'tje van M$ stond dat ze het moederbord vervangen hebben, en dit klopt, want ik heb een nieuw MAC address nu.
Ben eens benieuwd hoe lang hij het deze keer gaat uithouden. En ik ben niet eens een hardcore gamer...
Ik neem aan dat UPS wel een briefje achterliet waar je je xbox terug kon vinden of niet?
Nope, geen falcon. Ik vermoed dat ik nu ook geen falcon gekregen heb vermits ik nog met de oude voeding werk ?DaRkMaNFX schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 08:41:
[...]
Was jou xbox een nieuwe met Falcon mainboard?
Nope, geen briefje... Gewoon een omgedraaide vuilnisbak aan de achterdeur...Royz schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 08:42:
[...]
Ik neem aan dat UPS wel een briefje achterliet waar je je xbox terug kon vinden of niet?
Als je online je pakket gaat tracen zie je ook dat ie delivered is EN zelfs afgetekend voor ontvangst... Nice

Weet je zeker dat hij niet meer te fixen is? Ik heb namelijk al 3x de RROD gehad, en alle 3 keer kunnen maken met een X-clamp fix. Welke manier van de X-clamp fix heb je geprobeerd?HellBeast schreef op maandag 14 juli 2008 @ 15:05:
En let vooral op de dikte van de Washers, dat maakt namelijk erg veel uit (1MM kan al het verschil maken tussen werken en niet werken). Voor vragen kun je me altijd PM`en.
Daarnaast had ik toch wel verwacht dat de X-clamp langer zou werken..
Erg bedankt voor de aangeboden hulp. Ik heb het ding al ruim 15 keer in- en uitelkaar gehad. Hij doet het echt niet meer. Zonde, maar ik ga er geen tijd meer in steken. Ik word er steeds chaggrijniger van om elke keer die rode ringen te zien. Ik begraaf hem wel in de tuin.l00pz schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 09:58:
[...]
Weet je zeker dat hij niet meer te fixen is? Ik heb namelijk al 3x de RROD gehad, en alle 3 keer kunnen maken met een X-clamp fix. Welke manier van de X-clamp fix heb je geprobeerd?
En let vooral op de dikte van de Washers, dat maakt namelijk erg veel uit (1MM kan al het verschil maken tussen werken en niet werken). Voor vragen kun je me altijd PM`en.
Beauty is in the eye of the beerholder
Verwijderd
Vond dat geweldig, vorig jaar had ik namelijk wel gebeld en kreeg toen een duitser met gebrekkig engels waar ik mijn adres voor moest spellen..
anyway, hoop hem snel terug te hebben het is een elite van precies een jaar oud in augustus.. volgens mij nog net een model voor het verbeterde model.
wel erg trouwens van die omgedraaide vuilnisbak! ik hoop toch echt dat mij dat niet overkomt!
Bij het ophalen ging het ook maar raar.. een beetje sullig type stond 3 uur eerder voorm ijn deur dan wat de bedoeling was. Gewoon in zn eigen kleren, geen ups pakkie. Ik dacht dat die amerikanen daar zo streng op waren? maar het zal wel een vakantiekracht geweest zijn. Toch maar even iets van legitimatie gevraagd en uiteindelijk mijn xbox meegegeven.
Dan moet het toch al heel erg zijnHellBeast schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 11:58:
[...]
Erg bedankt voor de aangeboden hulp. Ik heb het ding al ruim 15 keer in- en uitelkaar gehad. Hij doet het echt niet meer. Zonde, maar ik ga er geen tijd meer in steken. Ik word er steeds chaggrijniger van om elke keer die rode ringen te zien. Ik begraaf hem wel in de tuin.
Klinkt inderdaad interessantie die nieuwe RROD Fix van Executer, heb er alleen nog niet zo heel veel van op internet terug gevonden als het nou wel of niet goed werkt. En ik neem aan dat mensen die al een RROD hebben, dit geen effect heeft. (of juist wel eigenlijk omdat de RROD veroorzaakt wordt doordat er contacten verbroken worden door het buigenElect schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 10:51:
De nieuwe RROD kit van Xecuter zorgt ervoor dat je hele moederbord niet meer buigt. Misschien een idee om te gebruiken en te voorkomen dat hij de volgende keer nogmaals de RROD krijgt? Alleen wel weer zonde van je garantie als je je nieuwe Xbox openmaakt.
Daarnaast had ik toch wel verwacht dat de X-clamp langer zou werken..

[ Voor 21% gewijzigd door l00pz op 16-07-2008 19:05 ]
Vanmorgen nog zitten gamen, nu doet hij dat..
Maargoed, 1e keer na bijna 2 jaar. Ding is van 2006-03-08
[ Voor 19% gewijzigd door Angeloonie op 19-07-2008 18:25 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Hoeveel XBOXen zouden al zinloos naar Microsoft opgestuurd zijn?Some have confused General Hardware Failure with a similar looking error warning where four red lights appear, in which case the console does not detect an AV cable is plugged in.
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
bij "de" RROD ontbreekt afaik de quadrant rechtsboven, weet je zeker dat dit niet iets anders is, zoals het bovengenoemde kabel unplugged?Angeloonie schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 18:10:
[afbeelding]
![]()
![]()
Vanmorgen nog zitten gamen, nu doet hij dat..![]()
Maargoed, 1e keer na bijna 2 jaar. Ding is van 2006-03-08
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Verwijderd
Goed kijken. Zijn Xbox staat verticaal op de foto, dat kan je zien aan het 'power'-logo. Bij een horizontale Xbox is het 'power'-logo dus 90 graden naar links gedraaid en lijkt het net alsof er sprake is van een ander melding, terwijl ze in feite hetzelfde zijn:Magic schreef op zondag 20 juli 2008 @ 14:19:
[...]
bij "de" RROD ontbreekt afaik de quadrant rechtsboven, weet je zeker dat dit niet iets anders is, zoals het bovengenoemde kabel unplugged?
Horizontaal:

Verticaal:
Toch? Of laat mijn ruimtelijk inzicht het weer afweten?
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2008 16:07 ]
Heb de info heel basic gehouden, als er dingen ontbreken of als er nog info bij moet laat het weten
https://card.exophase.com/1/1116015.png
Na 25 minuutjes draaien met 3 handdoeken om de console gewikkeld was het systeem behoorlijk heet geworden. Daarna heb ik hem even laten afkoelen en toen weer de harddisk en AV kabel erop en ik kreeg beeld
De truc daarbij is dat je console intern zo warm wordt dat de contactpuntjes zachter worden en beter contact maken met de chips. Deze truc zou de console niet permanent kunnen herstellen, maar je kunt er wel weer een tidjje mee vooruit. Voor mij was de afweging makkelijk omdat reparatie mij 75 euro zou kosten. Als ik het ding zelf gekocht had met garantie erbij dan had ik hem uiteraard wel opgestuurd.
Deze truc is niet zonder risico dus ik neem ook geen verantwoordelijkheid voor schade aan andere xboxen
Goud is geen geld
[ Voor 8% gewijzigd door brama op 20-07-2008 20:05 ]
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Verwijderd
waar ik gisteren nog kon inloggen op mijn xbox en mijn apparaat kon bekijken en de status nog kon zien, kan ik nu wel mijn apparaat bekijken/beheren maar heel mijn reparatieaanvraag zit er niet meer in. Dit terwijl mijn pakje opgehaald is duur ups, afgeleverd is in frankfurt, de status op de xbox pagina gewijzigd was naar "ontvangen door het servicecentrum"
Wanneer ik nu zoek met de serviceaanvraag van microsoft op hun garantiepagina, dan komt ie wel weer uit bij mijn reparatie met nogsteeds de status "ontvangen door..." maar dus nog niet dat ie teruggestuurd is naar de gebruiker.
vreemd allemaal.. word het pakketje teruggestuurd via ups onder een ander tracking nummer? want ook daar is niets gewijzigd
Ja klopt, Er wordt een nieuw tracking nummer aangemaakt door UPS. Je krijgt ook een mailtje van Microsoft als ze de xbox hebben teruggestuurd naar jou. Hierin staat het nieuwe tracking nummer.Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 14:26:
vreemd allemaal.. word het pakketje teruggestuurd via ups onder een ander tracking nummer? want ook daar is niets gewijzigd
Werkt meer geestelijk voor jezelf dan voor je Xbox, welke toch binnen korte tijd dan weer de geest geeftfrankknopers schreef op zondag 20 juli 2008 @ 19:20:
Ik had een paar weken terug ook een RROD op mijn 2e hands Xbox 360 en ik had al een keer gebeld naar microsoft voor reparatie. Ze zeiden dat ik 75 euro moest betalen daarvoor omdat ik niet de originele eigenaar was. Toen heb ik er een tijdje niks aan gedaan totdat ik eergister voor de lol eens op youtube zocht naar 'rrod fix' of iets dergelijks. Daarmee kwam ik uit op de towel trick, ofwel je xbox inpakken in handdoeken en flink laten opwarmen. Dus even de AV kabel eruit en de harddisk eraf en toen de procedure opgevolgd uit de video.
Na 25 minuutjes draaien met 3 handdoeken om de console gewikkeld was het systeem behoorlijk heet geworden. Daarna heb ik hem even laten afkoelen en toen weer de harddisk en AV kabel erop en ik kreeg beeld
De truc daarbij is dat je console intern zo warm wordt dat de contactpuntjes zachter worden en beter contact maken met de chips. Deze truc zou de console niet permanent kunnen herstellen, maar je kunt er wel weer een tidjje mee vooruit. Voor mij was de afweging makkelijk omdat reparatie mij 75 euro zou kosten. Als ik het ding zelf gekocht had met garantie erbij dan had ik hem uiteraard wel opgestuurd.
Deze truc is niet zonder risico dus ik neem ook geen verantwoordelijkheid voor schade aan andere xboxen
[video]
Maar heb een Xbox 360 van een bekende gekregen welke ook de towel fix al een paar keer had uitgeprobeerd, maar het nu ook niet meer deed. Nu zijn er een aantal rubberen patches welke voorkomen dat het moederbord buigt waardoor je je RROD op een fatsoenlijke manier kunt fixen, en daarmee werkt hij nu weer wel
Geen idee of ze beter werken als de X-clamp fix, maar de theorie erachter is naar mijn idee al beter.
Verwijderd
Ik heb mijn RROD ook zelf gefixt, draait alweer meer dan een half jaar ;-)Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 12:03:
ik heb mijn 2ehands xbox gefixt met een heatgun , gewoon helemaal uit elkaar halen vervolgens met de heatgun alles warm maken van de boven kant en onderkant , dus de cpu/gpu, klein beetje laten afkoelen x-clamp fix gedaan , en werkt nog steeds al een week of 5
XCLAMP fix in combinatie met nieuwe koelpasta en een hele hete fohn ;-)
Ben alleen wel geband nu omdat ik de box aan heb gehad zonder DVD-drive.
Dus dat is even een tip!
[ Voor 8% gewijzigd door wimpie007 op 26-07-2008 13:18 ]
Geband omdat je DVD-drive niet aan de stroom zat? Wat voor foutcode geeft de 360 weer?wimpie007 schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 13:17:
[...]
Ik heb mijn RROD ook zelf gefixt, draait alweer meer dan een half jaar ;-)
XCLAMP fix in combinatie met nieuwe koelpasta en een hele hete fohn ;-)
Ben alleen wel geband nu omdat ik de box aan heb gehad zonder DVD-drive.
Dus dat is even een tip!
[ Voor 4% gewijzigd door beowulfx op 26-07-2008 17:41 ]
Je kunt de Xbox ook zonder fan aanlaten, dan krijg je 2 rode lampjes op je Xbox wat betekend dat hij oververhit is. 2 minuten moet hetzelfde resultaat geven als de Fohn. Werkte bij mij iig prima
Verwijderd
Mijn eerste Xbox 360 (launch exemplaar) heeft het een jaar volgehouden. Daarna kreeg ik dat het beeld af en toe volledig rood werd. Geluid bleef doorgaan, maar het beeld ging voor de volle 100% op een prachtig brandweerwagen rood. Na een paar dagen was het afgelopen en kreeg ik überhaupt geen beeld meer.
Omwisseling heeft uiteindelijk zo'n vier weken geduurd. De 360 die ik daarna kreeg bleek een gereviseerd exemplaar te zijn. Deze maakte vanaf het begin al vreemde geluiden en begon na een maand krassen op een game (Oblivion) van me te maken. Veel gehannes met Xbox Support daarna. Zij hielden stug vol dat de console gewoon geen krassen kan veroorzaken. De oorzaak moest dus bij mij liggen. Ik zou volgens hen de console bewogen hebben ofzo tijdens het spelen van de betreffende game. Totale onzin, want dat doe ik dus nooit en hij staat op een stabiele ondergrond.
Na meerdere pogingen uiteindelijk toch Xbox Support zo ver gekregen dat ze mijn 360 om zouden wisselen. Ik moest de bekraste Oblivion meesturen ter controle. Na een maand eindelijk een (dit keer) nieuwe Xbox 360 van ze toegestuurd gekregen. Alleen was de game die ik meegestuurd had spoorloos. Ik weer Xbox Support bellen, kreeg ik het verwijt dat ik niets meegestuurd had! "Nee meneer, het team heeft ons verteld dat er niets bij zat." Weg game, jammer dan. En daarmee was de kous wat hun betreft af.
Vanzelfsprekend liet ik het hier niet bij zitten. Uiteindelijk heb ik Microsoft zelf maar gebeld (aanrader!) en toen was het probleem ineens binnen drie dagen verholpen. Oblivion konden ze niet vergoeden omdat het geen game van Microsoft zelf was. In plaats daarvan mocht ik een MS game kiezen en koos Gears of War. Die wilde ik toch al kopen. Die had ik dan gratis, en dan kon ik Oblivion zelf opnieuw kopen. Was ik uiteindelijk even duur uit. Zo gezegd zo gedaan, paar dagen later lag Gears of War 'gratis' op mijn deurmat en had ik Oblivion zelf opnieuw gekocht.
Vreemd gebeuren allemaal. Komt nog bij dat mij tijdens het gehele traject meermalen werd beloofd dat ik binnen enkele dagen/ 2 weken teruggebeld zou worden. Geen enkele maal is dit daadwerkelijk gebeurd. Vreemd dat het vervolgens met een telefoontje direct naar Microsoft zo snel geregeld is... Dus bij deze kan ik iedereen aanraden: bij gemekker van Xbox Support, gewoon hoofdkantoor Microsoft bellen.
1 jaar, met als uitzondering de RROD's, daar krijg je 3 jaar garantie op.Avenger 2.0 schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 22:40:
Hoeveel garantie zit er eigenlijk op de Xbox 360? Is dat 2 of 3 jaar? En hoeveel kost het om deze na de garantie te laten repareren?
Na deze periode heb ik bedragen van 90 euro gehoord, zeker weten doe ik het niet.
Heb een nieuw moederbord en dvd-drive volgens de brief bij het pakket, helaas geen gratis upgrade naar een model met HDMI. Alleen wel jammer dat de beschermfolie op de dvd-drive lijmresten achter liet toen ik de folie verwijderde

Edit: ik had een Hitachi drive en nu een BenQ. De oude drive maakte het geluid van opstijgend straalvliegtuig, de nieuwe klinkt meer als hard zoemen.
[ Voor 12% gewijzigd door Rafe op 26-07-2008 23:19 ]
Verwijderd
Ik had precies hetzelfde nadat mijn drive vervangen was. Even goed poetsen met een warm en vochtig doekje en het is weer schoon. Niet van die chemische lijmverwijderaar erop smeren, tenzij je ook de kleur meteen wilt verwijderenRafe schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 23:12:
Alleen wel jammer dat de beschermfolie op de dvd-drive lijmresten achter liet toen ik de folie verwijderde
2 jaar sinds vorig jaar en 3jaar op rrod. en de 2 jaar moest van de nederlandse of europeese consumenten wet in amerika is het 1 jaar en 3 op rrodHendrikN schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 23:01:
[...]
1 jaar, met als uitzondering de RROD's, daar krijg je 3 jaar garantie op.
Na deze periode heb ik bedragen van 90 euro gehoord, zeker weten doe ik het niet.
Goed om te weten. Als mijn launch box stuk gaat (zal wel ooit gebeuren) buiten de garantie koop ik beter een nieuwe core denk ik. Dan heb ik terug 2/3 jaar garantie. Dan de oude proberen zelf te fixen of anders in onderdelen op ebay gooien...amoi schreef op zondag 27 juli 2008 @ 09:24:
[...]
2 jaar sinds vorig jaar en 3jaar op rrod. en de 2 jaar moest van de nederlandse of europeese consumenten wet in amerika is het 1 jaar en 3 op rrod
Hyundai SX2 N-Line (2024)
Verwijderd
dan heb je meteen een nieuwe
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2008 16:59 ]
dat was ook mijn idee. Maar just to be sureVerwijderd schreef op zondag 27 juli 2008 @ 16:59:
microsoft bellen op de 2e plaats, ik zou terug naar intertoys gaan en een nieuwe eisen
dan heb je meteen een nieuwe
Ja zeg best dat hij bij de eerste keer opstarten al onmiddelijk een RROD gaf. Anders gaan ze je via microsoft sturen en ben je hem zeker een aantal weken kwijt.Beta schreef op zondag 27 juli 2008 @ 16:56:
Lol, afgelopen Woensdag een Xbox 360 gekocht, en vanmiddag ben ik BF aan het spelen; ROD. Lekker dan. Wat raden jullie aan: gelijk met Microsoft bellen, of nog even proberen te ruilen bij intertoys? Want dit is natuurlijk wel heel erg snel kapot gaan.
Vanmiddag was ook pas de 2de keer dat ik hem aanzetteAvenger 2.0 schreef op zondag 27 juli 2008 @ 18:55:
[...]
Ja zeg best dat hij bij de eerste keer opstarten al onmiddelijk een RROD gaf. Anders gaan ze je via microsoft sturen en ben je hem zeker een aantal weken kwijt.

Verwijderd
2 jaar garantie geldt al een tijdje, en het is zelfs zo dat als je xbox na die 2 jaar kapot gaat, zeg 3 jaar, dan moeten ze het alsnog repareren. Je kunt er namelijk vanuit gaan dat een xbox (of ander apparaat, zeker als het wat duurder is) langer dan 2 jaar meegaat. Met RROD is het zo dat dat komt door een ontwerpfout, wat duidelijk aangetoond is. Daarmee maakt het niet uit of je RROD na 3 jaar krijgt of na 5 jaar, ze moeten je in dat geval altijd helpen.amoi schreef op zondag 27 juli 2008 @ 09:24:
[...]
2 jaar sinds vorig jaar en 3jaar op rrod. en de 2 jaar moest van de nederlandse of europeese consumenten wet in amerika is het 1 jaar en 3 op rrod
Die officiele garantietermijnen van o.a MS moet je dus niet vanuit gaan.
De vraag is natuurlijk tegen welke prijs. Ik heb al bedragen van 100 euro horen vallen. Dan kan je volgens mij beter een Core kopen, want de kans dat hij terug stuk gaat na een reparatie is nu toch nog te groot.Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2008 @ 19:23:
[...]
2 jaar garantie geldt al een tijdje, en het is zelfs zo dat als je xbox na die 2 jaar kapot gaat, zeg 3 jaar, dan moeten ze het alsnog repareren. Je kunt er namelijk vanuit gaan dat een xbox (of ander apparaat, zeker als het wat duurder is) langer dan 2 jaar meegaat. Met RROD is het zo dat dat komt door een ontwerpfout, wat duidelijk aangetoond is. Daarmee maakt het niet uit of je RROD na 3 jaar krijgt of na 5 jaar, ze moeten je in dat geval altijd helpen.
Ik heb net mijn XBOX360 aan microsoft aangeboden en ROD wordt nogsteeds gratis gerepareerd, dus dat is geen probleem er is zelfs een apparte optie voor op de support pagina, morgne komt DHL mijn pakketje ophalen (heb zo'n elektronisch label gekregen) nu maar hopen dat hij snel+werkend terug komtAvenger 2.0 schreef op zondag 27 juli 2008 @ 21:02:
[...]
De vraag is natuurlijk tegen welke prijs. Ik heb al bedragen van 100 euro horen vallen. Dan kan je volgens mij beter een Core kopen, want de kans dat hij terug stuk gaat na een reparatie is nu toch nog te groot.
Ik heb vandaag bij de Intertoys een refurbished model opgehaald. Hoe ik weet dat het waarschijnlijk een refurbished model is? Het klepje van de usb-poorten zit los. Ik stoor er me niet aan verder.Beta schreef op zondag 27 juli 2008 @ 16:56:
Lol, afgelopen Woensdag een Xbox 360 gekocht, en vanmiddag ben ik BF aan het spelen; ROD. Lekker dan. Wat raden jullie aan: gelijk met Microsoft bellen, of nog even proberen te ruilen bij intertoys? Want dit is natuurlijk wel heel erg snel kapot gaan.
Ik ben benieuwd hoelang deze het gaat doen
Omdat ik buiten de garantie van MS viel, maar binnen die van de winkel omdat ik (overigens dure) extra garantie had afgesloten, mocht ik hem komen ruilen. De Xbox360 Premium is blijkbaar bij veel winkels slecht leverbaar, dus is het een Arcade geworden.
(uit mijn hoofd, model: 2008-07-02 --> vraag me nog steeds af hoe ik de datum moet lezen.)
De vreugde dat ik in ieder geval een 2008 model had, was helaas van korte duur
Daar gaat mijn vrije zaterdag (terug naar de winkel)
Nou het is WEER feest. De Xboxen blijft nu WEER hangen, en WEER die RROD!.. Ik word hier een beetje moe van.Beta schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 10:45:
[...]
Ik heb vandaag bij de Intertoys een refurbished model opgehaald. Hoe ik weet dat het waarschijnlijk een refurbished model is? Het klepje van de usb-poorten zit los. Ik stoor er me niet aan verder.
Morgen ga ik Microsoft bellen en vragen hoe dit in godsnaam kan. Ik ben nu in 2 weken tijd aan mijn DERDE xbox toe. Van de intertoys verwacht ik al helemaal geen moeite, al moeten die nog wel mij service verlenen, maar ik heb nu liever even met Microsoft zelf contact.
Ik vind dit zwaar waardeloos!
Verwijderd
In ieder geval is hij onderweg naar NL (dat hoop ik tenminste) en ik verwacht hem begin deze week
Als ik hem maar niet stuk terug krijg
Bij mij was hij binnen 12 uur gemaakt zelfsAngeloonie schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 01:10:
Mijn Xbox had ik vorige week maandag verstuurd, en vorige week donderdag was hij aangekomen én retour gezonden vanuit duitslandHebben ze hem in 1 dag gemaakt??
In ieder geval is hij onderweg naar NL (dat hoop ik tenminste) en ik verwacht hem begin deze week
Als ik hem maar niet stuk terug krijg
Verwijderd
Was bij mij ook zoAngeloonie schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 01:10:
Hebben ze hem in 1 dag gemaakt??
Hoe kun je hier nu mee accoord gaan?Beta schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 10:45:
[...]
Ik heb vandaag bij de Intertoys een refurbished model opgehaald. Hoe ik weet dat het waarschijnlijk een refurbished model is? Het klepje van de usb-poorten zit los. Ik stoor er me niet aan verder.
Geen wonder dat MS ermee wegkomt (en intertoys ook, die moeten zich schamen dat ze een klant met 2e hands crap opzadelen terwijl deze gewoon het volle pond betaald heeft... )
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Ten eerste was aan de doos niets te zien. In de doos was gewoon alles ingepakt. Tijdens het uitpakken zag ik dat het klepje los zat. Hierbij stelde ik mij een aantal vraagtekens. Vervolgens toch maar de xbox aangesloten, en deze leek het goed te doen... not.EfBe schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 10:18:
[...]
Hoe kun je hier nu mee accoord gaan?Je betaalt veel geld, het apparaat wat je kocht gaat na nauwelijks gebruik kapot, je krijgt een ranzige 2e hands terug en je vindt dat ok?
Geen wonder dat MS ermee wegkomt (en intertoys ook, die moeten zich schamen dat ze een klant met 2e hands crap opzadelen terwijl deze gewoon het volle pond betaald heeft... )
Verwijderd
Ook het dashboard zag er niet helemaal lekker uit. Dus maar even uit- en weer aangezet...sindsdien heb ik helemaal geen beeld meer. Voor de rest werkt ie prima, ik hoor hem netjes opstarten en ook geen rode lichtjes.
Dus zonet maar even met support gebeld en de vriendelijke jongedame gaat me de UPS labels toesturen. Die dingen gaan vaker op vakantie dan ikzelf!
Hopelijk wordt het snel opgelost, een levensduur van net een jaar is natuurlijk niet echt lang (maar al wel 2x zo lang als mijn 1e xbox).
Vorige week maandag verstuurd, woensdag aangekomen & voor verzending opgegeven bij UPS, duurde even voordat hij daar weg was maar gisteren om 20:41 vertrokken uit München, en vanmiddag bij de buren afgeleverd
Verwijderd
Nieuw moederbord en een nieuwe dvd-drive, alleen jammer dat er nu een fan met een erg irritant geluid in zit. Alsof je aan het stofzuigen bent of de was aan het centrifugeren.
Verwijderd
Maar je kunt het altijd proberen natuurlijk. Ik denk dat ik het er maar bij laat zitten, geen zin om hem weer een tijd kwijt te zijn (als ze het ueberhaupt al serieus nemen). En je hebt natuurlijk het risico dat je hem opstuurt en dat ze er helemaal niks aan doen.
Laat het maar even weten hoe het afloopt, ik ben wel nieuwsgierig of ze serieus met de klachten over de fans omgaan.
Althans, dat is mijn idee. En lukt vast wel als je binnen de normale jaar garantie zit..
[ Voor 26% gewijzigd door SaN op 25-08-2008 11:21 ]
Verwijderd
Mijn batterypack is namelijk kapot...
Volgens mij 3 of 6 maanden.Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 22:10:
Iemand enig idee hoe ms omgaat met garantie op onderdelen?
Mijn batterypack is namelijk kapot...
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Positief aspect, de mijne had nog niet de aanpassingen gehad met de heatsinks en zo, terwijl de 3 jaars termijn er al aan zit te komen. Ach ja, wat je maar positief noemt...
Nu maar hopen dat ik geen rammelbak krijg...

Worden er alleen maar gereviseerde uitgezonden, of kan het nog een enkele keer voorkomen dat je een nieuwe krijgt? En er is zeker geen kans dat ik nu wel ineens HDMI krijg?
* Armada hopes...
[update] aanmelden van de reparatie via de site is wel handig, werkt sneller dan een wachtrij voor de telefoon en met een medewerker weer alles bespreken. Toch treurig dat het zo vaak voorkomt dat het zo geautomatiseerd moet worden, maar wel handig.
[ Voor 14% gewijzigd door Armada op 30-08-2008 11:26 ]
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
mijn chatpad was stuk ik heb gebeld zeiden dat ik de oude moest toesturen (had geen bonnetje) en dat het geheel 4 week max zou duren en nu na 3 dagen nadat ik heb gebeld is de nieuwe al binnen en de oude ligt nog hier. en op internet staat dat het is afgehandeld. dus hij kan in 3 dagen zijn nieuwe battery pack krijgen
Oh, ik doelde op de garantietermijn van de accu`s.. serviceafhandeling heb ik geen ervaring meeamoi schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 12:39:
[...]
mijn chatpad was stuk ik heb gebeld zeiden dat ik de oude moest toesturen (had geen bonnetje) en dat het geheel 4 week max zou duren en nu na 3 dagen nadat ik heb gebeld is de nieuwe al binnen en de oude ligt nog hier. en op internet staat dat het is afgehandeld. dus hij kan in 3 dagen zijn nieuwe battery pack krijgen
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
ik heb geen bonnetje niks laten zien ze geloofde me wel zo van ooh sturen gewoon een nieuwe. gewoon proberen sturen je vast wel een battery packMichael Knight schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 14:49:
[...]
Oh, ik doelde op de garantietermijn van de accu`s.. serviceafhandeling heb ik geen ervaring mee
Ik kan me niet herinneren dat ik dat de vorige keer gedaan heb, maar het staat in de uitleg van UPS bij retourdocumentatie. Degene die verstuurt wordt als de exporteur gezien en er dient een origineel en twee kopie-facturen meegestuurd te worden, voor de douane. Bij het navragen bij UPS kreeg ik alleen maar bits te horen dat ik dat aan MS moest vragen. Op mijn stelling dat dit duidelijk een UPS eis was voor retourzendingen, kreeg ik een zucht te horen en dat dat 'natuurlijk door MS opgedragen was'. Ik twijfel of die facturen echt nodig zijn, MS weet allang aan de hand van het serienummer wat er aan de hand is met mijn console en die is netjes bij de Xbox.nl site aangemeld.
Verwijderd
Okay, thanks. Weet iemand toevallig ook of dit invloed heeft op je garantietermijn? Ik kan me voorstellen dat je na een reparatie een jaar garantie hebt, wat dus mijn garantie zou verlengen tot september 2009 ipv nu de januari 2009.Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 09:08:
Je hoeft geen facturen mee te sturen. Je moet gewoon het label dat je van MS krijgt op de doos plakken. Ze weten inderdaad aan de hand van het serienummer wel hoe en wat.
Is er ook een mogelijkheid dat je gewoon je eigen terugkrijgt? Qua reparatietijd zit het wel goed tegenwoordig zag ik dus daar ben ik nie bang voor
heb heb mijnes nu een week of 2, en tot nu toe heb ik niets geks bespeurd.ksborg schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 15:29:
Ik lees hier veel dat mensen een opgelapt (ander dan hun eigen) exemplaar krijgen als zijnde "gerepareerd". Nou ben ik perfect te spreken over mijn eigen Xbox, alleen is de netwerkadapter kapot. Verder in een jaar tijd nog nooit de RROD gehad of zo... Waar ik nu bang voor ben is dat ik een exemplaar terugkrijg wat dus weer andere gebreken gaat vertonen die ik zelf nog niet eerder heb gehad (vrijwel iedereen met een Xbox die ik ken heeft wel problemen)...
Is er ook een mogelijkheid dat je gewoon je eigen terugkrijgt? Qua reparatietijd zit het wel goed tegenwoordig zag ik dus daar ben ik nie bang voor.
Hij doet het erg goed, en is ook erg stabiel.
De DVD drive is nou niet echt stil, maar dat is die van mijn pc ook niet
Ik heb wel een falcon met HDMi
Audi S3
-- Altijd blijven prutsen --
Dit topic is gesloten.
Als je een probleem hebt, of een negatieve mededeling; Erg jammer, maar je hoeft hier geen posting te zetten enkel gevuld met je mededeling en/of frustraties.