Xbox 360 defecten topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 62.804 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flasherrr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 13:09
Ik heb zelf ook last van read errors. Alleen niet van vastlopers oid. Maar als ik hem nu opstuur, vervangen ze dan ook het moederbord? Uit voorzorg? De productiedatum van mijn xbox is eind 2006.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Flasherrr schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 10:30:
Ik heb zelf ook last van read errors. Alleen niet van vastlopers oid. Maar als ik hem nu opstuur, vervangen ze dan ook het moederbord? Uit voorzorg? De productiedatum van mijn xbox is eind 2006.
Vraag ik me dus ook af ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Flasherrr schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 10:30:
Stuur hem maar wel op! Want eind 2008 verloopt je garantie op je DVD-drive...als het dan nog erger wordt ben je verder van huis en moet je betalen. Dus gewoon opsturen ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat iemand eerder al meldde heb ik dus ook, dat van die vlekken op de DVD's die lijken op krassen maar een stuk korter zijn. Als je met je vinger er overheen wrijft gaan ze gewoon weg (maar maak je wel vlekken met je vingers :p ) , maar ze veroorzaken dus wel eerst een read error en dus een 'crash' van je game. Ik had het vooral veel toen ik de Xbox net had, de laatste paar maanden heb ik het echt zelden. Het lijkt alsof er wat rubbertjes in de DVD-drive zitten die tegen de DVD schuren als deze snel draait (opstijgt) en die dus vegen achterlaten. Deze zullen dan nu wel zo afgeschuurd zijn dat ze de DVD niet meer raken.

Heb in ieder geval nog geen een keer echte krassen gehad. Mijn Xbox ligt plat, heb hem nog nooit rechtop laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijntje82
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ken iemand met een gemodde RROD 360 en die jongen heeft gewoon een nieuw mobo + drive gekregen, dus gewoon proberen, ze letten er kennelijk niet op RROD=RROD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:55
Exorcist schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 11:31:
[...]

Vraag ik me dus ook af ja.
Mijn RROD werd voorafgegaan door steeds vaker voorkomende read errors (en later ook vast lopers).

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

party42 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 07:35:
[...]

Mijn RROD werd voorafgegaan door steeds vaker voorkomende read errors (en later ook vast lopers).
Heb mn UPS label binnen..ding wordt opgestuurd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-08 16:48
Oke meld zich weer..

Xbox is nu officieel defect. Krijg steeds vastlopers wanneer ik een spel aan het spelen ben. Heb het nu 3 verschillende spellen gehad (GH3, GTA3 en DBZ: Burst Limit Demo). Klantenservice opgebeld, die zei probeer het zonder HDD te spelen. Gedaan, nog steeds vastlopers.

En dat terwijl deze xbox ongeveer 2.5 weken bij mij thuis heeft gestaan!

Ik ga maandag maar even langs de dynabyte zodat ze hem omkunnen ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King_Tech
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-03-2023
Mijn Xbox 360 is sinds vandaag ook kapot. Als ik hem aandoe dan heb ik wel geluid maar geen beeld. Ik dacht eerst dat het aan mijn kabel lag, maar ik heb het geprobeerde met verschillende kabels en televisie's en hij doet het op allemaal niet. Maar ik heb al gelezen in deze topic dat het een vaker voorkomend probleem is.

Het vervelende is alleen dat mijn garantie net een maand is afgelopen (14-4-2008). Dus ik ga morgen maar even bellen en hopen dat ze niet moeilijk doen. Weet iemand toevallig hoeveel het allemaal bij elkaar kost (door UPS op laten halen enz.) als je geen garantie meer hebt?

En het ironische is, ik ben begonnen met leren voor mijn tentamens. Ik dacht laat ik is een keer vroeg beginnen, want ik sta er op dit moment niet al te best voor. En normaal kwam hier mede door mijn Xbox 360 weinig van terecht. En vandaag, de 1e dag dat ik begonnen ben met leren begeeft mijn Xbox het! Het lijkt wel alsof het zo had moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02:49
Mijne begint ook weer read errors te krijgen... Heb er gister een lens clean disc in gegooid (veel te lomp ding) en de hele avond nog geen read error gehad. Ik heb nog garantie op rrod tot december.
Komen ze terug dan ga ik dus echt wel proberen een rrod te veroorzaken. Heb hem sinds launch 4 keer moeten opsturen.... wat een klote console!!

Het beroerde is dat ik wanneer ik ook op de 360 game ik telkens schrik van elke dashbord melding (zoals saven). Echt de slechtste console ervaring ooit voor mij, terwijl de games zo vet zijn!! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Mutatie schreef op zondag 18 mei 2008 @ 12:55:
Mijne begint ook weer read errors te krijgen... Heb er gister een lens clean disc in gegooid (veel te lomp ding) en de hele avond nog geen read error gehad. Ik heb nog garantie op rrod tot december.
Komen ze terug dan ga ik dus echt wel proberen een rrod te veroorzaken. Heb hem sinds launch 4 keer moeten opsturen.... wat een klote console!!

Het beroerde is dat ik wanneer ik ook op de 360 game ik telkens schrik van elke dashbord melding (zoals saven). Echt de slechtste console ervaring ooit voor mij, terwijl de games zo vet zijn!! :/
Ja, dat heb ik dus in GTA4. Als ik mn eerste missie op een dag doe, komt hij na de missie met de "where to save" melding, ergo, de dashboard melding van mn HDD. Denk dan iedere keer dat ik weer een disc read error heb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

Zaterdag bericht dat ze hem hadden ontvangen, en dezelfde dag is ie alweer verstuurd naar me, ben benieuwd.

@ King_tech je kan altijd zeggen dat het apparaat al eerder die kuren had en dat je het even aan wilde zien,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King_Tech
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-03-2023
Ja, ik heb vannochtend even gebeld. En ze deden helemaal niet moeilijk. Ze hebben het zelfs niet over mijn garantie gehad, terwijl die toch al een maand is verlopen.

Ik moet zeggen het is wel erg vervelend als je console kapot gaat (voor de 2e keer), maar ze verlenen wel een goede service. En ze doen gelukkig niet al te streng de garantieperiode van 2 jaar in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb nu al 2 dagen SocialClub van rockstar.
Gekoppeld aan me Xbox live.
Nu speel ik dus al 2 dagen(en meer) GTA IV.
Maar ik krijg echt geen statistieken te zien op Socialclub, ook geen Zits(liedjes).

Hoe kan dat?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

dennus2006 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 18:50:
Ik heb nu al 2 dagen SocialClub van rockstar.
Gekoppeld aan me Xbox live.
Nu speel ik dus al 2 dagen(en meer) GTA IV.
Maar ik krijg echt geen statistieken te zien op Socialclub, ook geen Zits(liedjes).

Hoe kan dat?
Lijkt me geen defect aan je Xbox, ergo, je zit verkeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij wat tips geven in wat voor doos je je x-doos in moet/kan stoppen ?

ik zat te denken om de bestek doos die ik gekocht heb voor me huisje te gebruiken maar dat zal me meissie niet zo leuk vinden omdat ze dol is op het openmaken van dat soort dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:33

denivan

de enige

Heb afgelopen weekend GTA 4 afgehaald, welgelteld 10 seconden gespeeld en dan de RROD :(
Heb met de klantendienst gebeld, maar ik begrijp de procedure toch niet zo goed.
Heb nu een engelstalige mailtje gekregen van UPS met een aantal links in :
View UPS Returns Documentation Instructions

Retrieve Your UPS Returns Label .

Get the Receipt.

Find the Closest Service Location.

Find Out More About Returning Your Shipment
Die return instructions lijken me maar een generisch iets, dus ik hoop dat iemand me kan helpen : wat moet ik afprinten en op de doos kleven en hoe laat ik UPS dat ding ophalen ?

Moet er buiten de xdoos zelf nog iets speciaal meegestuurd worden ?

Alvast bedankt !

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die me kan vertellen wat de kosten zijn van het repareren van een RROD als je geen garantie meer hebt? Is het ook mogelijk ok dit te laten doen als de xbox360 gemod is, kijken ze hier streng naar bij microsoft. Of kan ik het ook bij een 3de partij laten doen die iemand me kan aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 09:22:
Is er iemand die me kan vertellen wat de kosten zijn van het repareren van een RROD als je geen garantie meer hebt? Is het ook mogelijk ok dit te laten doen als de xbox360 gemod is, kijken ze hier streng naar bij microsoft. Of kan ik het ook bij een 3de partij laten doen die iemand me kan aanraden?
ik heb op marktplaats gezien dat ze het voor rond de 30 euro doen... kijk gewoon op RROD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 10:47:
[...]

ik heb op marktplaats gezien dat ze het voor rond de 30 euro doen... kijk gewoon op RROD
Heb het inderdaad gezien, ze zijn alleen allemaal ver weg van mijn woonplaats, ik heb ook zitten kijken voor de Xclamp fix, maar ik denk dat ik de xbox360 dan helemaal sloop ben niet echt heel handig etc.

Misschien toch maar even naar een van de aanbieders op marktplaats bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:35
King_Tech schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 21:40:
Mijn Xbox 360 is sinds vandaag ook kapot. Als ik hem aandoe dan heb ik wel geluid maar geen beeld. Ik dacht eerst dat het aan mijn kabel lag, maar ik heb het geprobeerde met verschillende kabels en televisie's en hij doet het op allemaal niet. Maar ik heb al gelezen in deze topic dat het een vaker voorkomend probleem is.

Het vervelende is alleen dat mijn garantie net een maand is afgelopen (14-4-2008). Dus ik ga morgen maar even bellen en hopen dat ze niet moeilijk doen. Weet iemand toevallig hoeveel het allemaal bij elkaar kost (door UPS op laten halen enz.) als je geen garantie meer hebt?

En het ironische is, ik ben begonnen met leren voor mijn tentamens. Ik dacht laat ik is een keer vroeg beginnen, want ik sta er op dit moment niet al te best voor. En normaal kwam hier mede door mijn Xbox 360 weinig van terecht. En vandaag, de 1e dag dat ik begonnen ben met leren begeeft mijn Xbox het! Het lijkt wel alsof het zo had moeten zijn...
Dit probleem heb ik precies 6 dagen voor de lancering van GTA ook gekregen :o Nu weet ik dat ik geen garantie meer heb (verlopen), maar ik ga het toch maar eens bellen naar de helpdesk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
Heb nu een engelstalige mailtje gekregen van UPS met een aantal links in :

quote:
View UPS Returns Documentation Instructions

Retrieve Your UPS Returns Label .

Get the Receipt.

Find the Closest Service Location.

Find Out More About Returning Your Shipment

Die return instructions lijken me maar een generisch iets, dus ik hoop dat iemand me kan helpen : wat moet ik uitprinten en op de doos kleven en hoe laat ik UPS dat ding ophalen ?
Ik vraag mij ditzelf ook wel af. Heb het retourlabel wel, maar daar moet iets gevouwen worden, vraag me dan alleen af hoe het erop geplakt moet worden. Medewerker van xbox zei ook dat er een formulier in de doos gedaan moet worden behalve de xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey!
Mikey! schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:30:
[...]

Dit probleem heb ik precies 6 dagen voor de lancering van GTA ook gekregen :o Nu weet ik dat ik geen garantie meer heb (verlopen), maar ik ga het toch maar eens bellen naar de helpdesk!
Ik heb daarstraks in m'n pauze de towel-truc geprobeerd. Ik heb hem 15 minuten in twee handdoeken gewikkeld laten draaien met een spel erin. Daarna af laten koelen en de Xbox heeft zowaar weer even beeld gegeven! Ik heb hem zien opstarten, daarna gaf hij weer beeld in een soort van 256-kleuren modus. Na een herstart gaf hij weer géén beeld meer :(. Het is dus duidelijk een probleem met de GPU of een probleem met de X-clamp.

Ik heb de Xbox ondertussen maar aangemeld bij Xbox Service voor herstel, ondanks dat de garantie was verlopen willen ze hem toch repareren! Hulde! :) Ik hoop dat alles snel afgehandeld kan worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil mogelijk mijn xbox360 maar aanmelden voor reparatie bij microsoft. Bij de garantie status op de xbox service website krijg ik het onderstaande te zien.
Huidige status van de garantie
Apparaat: Xbox360 Hardware
Serienummer: **************
Status van de garantie: Valt niet meer onder de garantie
Type garantie: Standaard
Begin van de garantie:
Verlopen van de garantie: 12/31/1899 7:00:00 PM
Nu staat er niets er dat hij niet meer onder garantie valt, echter staat er niets bij begin garantie en uit verlopen garantie kan ik helemaal niets opmaken. Ook kan ik het apparaat niet opgeven voor reparatie op de website dan krijg ik een foutmelding.

Moet ik dan contact opnemen via de telefoon en hoe gaat het in zijn werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Vind het niet gek, je garantie verliep in 1899 al :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:57:

Moet ik dan contact opnemen via de telefoon en hoe gaat het in zijn werk?
Beste is gewoon bellen.

Nogmaals: Heeft iemand een idee hoe/wat van die retourbon? Afspraak maken met UPS spreekt voor zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ik heb geloof ik een handtekening erop gezet en hem toen omgevouwen op die lijn. Toen met transparante tape op de doos geplakt. Je handtekening zit dan ontzichtbaar aan de achterkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laatste tijd steeds vaker dat m'n xbox GTA IV niet meer kan lezen. En sinds vandaag doet ie het helemaal niet meer. Er zitten allemaal krasjes op die disc... (alleen bij gta heb ik dit). MOet ik de xbox opsturen of kunnen ze ook alleen de disc vervangen bij microsoft??
Ik heb mijn xbox btw altijd rechtop staan, dat boeit toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 16:49:
Ik heb de laatste tijd steeds vaker dat m'n xbox GTA IV niet meer kan lezen. En sinds vandaag doet ie het helemaal niet meer. Er zitten allemaal krasjes op die disc... (alleen bij gta heb ik dit). MOet ik de xbox opsturen of kunnen ze ook alleen de disc vervangen bij microsoft??
Ik heb hetzelfde, maar dan zonder krasjes. Ik heb hem voor de zekerheid opgestuurd, nu het ding nog in garantie zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

Woei

vorige week donderdag is mijn xbox gehaald, vandaag weer terug met een nieuw moederbord,
alles werkt weer naar behoren, 4 werkdagen weg geweest.
HULDE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ratsja schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 21:21:
Woei

vorige week donderdag is mijn xbox gehaald, vandaag weer terug met een nieuw moederbord,
alles werkt weer naar behoren, 4 werkdagen weg geweest.
HULDE
Hey, ik wil dat ook! :)
Die van mij is vorige week woensdag opgehaald (donderdagochtend aangekomen in Duitsland). De laatste status update is van vanavond:

Je Xbox-videospelsysteem is verzonden‏
Verzenddatum: 5:56 AM

Betekent dit dat ie vanochtend om 6 uur al is meegegeven aan een UPS chauffeur? En dat ik 'em dus morgen al zou hebben? Kan op de UPS site nog geen tracking bekijken :( Kan tot 24 uur duren staat in die mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kaasplank schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 15:23:
ik heb geloof ik een handtekening erop gezet en hem toen omgevouwen op die lijn. Toen met transparante tape op de doos geplakt. Je handtekening zit dan ontzichtbaar aan de achterkant
Handtekening is eigenlijk voor de chauffeur zodat jij een bewijs hebt dat ie meegegeven (handig als ie kwijt raakt tijdens t transport), daar moet je dan een kopie van houden. In ieder geval het label met de streepjescodes moet op de doos, goed zichtbaar.. iig dat ie maar vast blijft zitten.. Je kan trouwens ook een afspraak maken met UPS via de website, kan je zelf een tijd bepalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
El Jefe schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 22:45:
[...]

Handtekening is eigenlijk voor de chauffeur zodat jij een bewijs hebt dat ie meegegeven (handig als ie kwijt raakt tijdens t transport), daar moet je dan een kopie van houden. In ieder geval het label met de streepjescodes moet op de doos, goed zichtbaar.. iig dat ie maar vast blijft zitten.. Je kan trouwens ook een afspraak maken met UPS via de website, kan je zelf een tijd bepalen :)
Handtekening op de receipt bedoel je. Dat is gewoon jouw bewijs dat hij meegenomen is, als er een handtekening op staat dan weet je inderdaad ook van wie. Vraag is alleen hoe/wat met het retourlabel? Bedoel wat is het nut van je handtekening erop zetten als je hem vervolgens toch verbergt achter een landing tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amoi
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 15:36
Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 16:49:
het boeit wel dat de 360 rechtop staat dan draait de dvd onstabiel en kunnen er eerder krasjes ontstaan. maar ik heb die disc unreadeble opgelost door zo'n lens clean cd/dvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey!
amoi schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:12:
[...]
het boeit wel dat de 360 rechtop staat dan draait de dvd onstabiel en kunnen er eerder krasjes ontstaan. maar ik heb die disc unreadeble opgelost door zo'n lens clean cd/dvd
Heb je daarvoor een 'normale' lens clean cd/dvd gebruikt, of een speciale voor bijvoorbeeld gameconsoles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Madje schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:09:
[...]

Handtekening op de receipt bedoel je. Dat is gewoon jouw bewijs dat hij meegenomen is, als er een handtekening op staat dan weet je inderdaad ook van wie. Vraag is alleen hoe/wat met het retourlabel? Bedoel wat is het nut van je handtekening erop zetten als je hem vervolgens toch verbergt achter een landing tape.
geen idee maar mijn xbox kwam gewoon weer terug dus het zal wel los lopen. Vraag gewoon een bewijs aan de UPS kerel zodat je kunt bewijzen dat je hem afgegeven hebt en stuur op dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand nog tips voor de soort doos om de xbox op te sturen ? bij de ah hebben ze niet echt van dat soort dozen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 19:06:
iemand nog tips voor de soort doos om de xbox op te sturen ? bij de ah hebben ze niet echt van dat soort dozen...
Bij de AH hebben ze zat dozen? Heb daar vorige keer een wijndoos meegekregen (6 flessen). Wat kranten erin, 360 erin, kranten erop, dichtplakken en klaar. Of heb je echt een probleem waardoor je een te grote kartonnen doos niet even kan bijknippen en vastplakken?

[ Voor 12% gewijzigd door MAX3400 op 21-05-2008 19:19 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn xbox al 4 maanden, nieuwste versie met HDMI.

-----

Lekker aan het codden, ik had al 6 kills! Yes nog één kill dan helicockter :D
ff beetje campen en dan.. BAM granaat... hé? Wat een rare textures zijn dat zeg... WTF mijn xbox maakt zoveel geluid alsof het vliegt.. en hij maakt nintendo 8bit geluiden.. Gék zeg.. nja ff rebooten en alle aansluitingen controleren.

Alles zag er goed uit, dus booten dan maar.

En jawel hoor, mijn eerste RroD is een FEIT! :D
--
Maar na 10 minuten wachten deed hij het wel weer, maar wat kan ik het beste nu doen? Nu gelijk opsturen of wachten totdat het helemaal verneuqt is? :) /edit 10 minuten test drive gedaan en verneuqt.

Krijg ik dan ook wel een Falcon terug? Ik wil zeker weten een echte falcon terug hoor en ook een 170watter :) Maar wat gek dat die dan crasht, kan ik dan ook iets claimen omdat die na 4 maanden kapot is gegaan? Kom op zeg, 380 euro voor 4 maanden?

:) Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je krijgt hoogstwaarschijnlijk jouw Xbox terug.

/Mijn boxje is vandaag naar Duitsland vertrokken, hopelijk doet zn vakantie hem goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
Exorcist schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 21:50:

/Mijn boxje is vandaag naar Duitsland vertrokken, hopelijk doet zn vakantie hem goed :+
Same here. Gisterochtend met UPS gebeld en dezelfde dag hadden ze het opgehaald.
XBOX zit nu bij HERNE-BOERNIG volgens UPS :P

Trouwens, weet iemand welk code het service ID is van XBOX support? Was dat je referentie nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 21:27:
[...]

Hey, ik wil dat ook! :)
Die van mij is vorige week woensdag opgehaald (donderdagochtend aangekomen in Duitsland). De laatste status update is van vanavond:

Je Xbox-videospelsysteem is verzonden‏
Verzenddatum: 5:56 AM

Betekent dit dat ie vanochtend om 6 uur al is meegegeven aan een UPS chauffeur? En dat ik 'em dus morgen al zou hebben? Kan op de UPS site nog geen tracking bekijken :( Kan tot 24 uur duren staat in die mail.
Inmiddels staat er een aankomstscan in Brussel geregistreerd om 05.00 AM. Deze was pas vanmiddag zichtbaar op de UPS site. Is het normaal dat er zoveel vertraging in zit? Ik herinner mij dat bij de zending naar Duitsland het steeds vrij actueel was.

Verwachte aflevering is trouwens morgen. Ben bang dat ik dat niet mee ga maken, dus dat wordt na het weekend... Of ze moeten haast maken en mn Box vandaag afleveren :) Gister stond er nog 26 mei als verwachte aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik het begreep, moet ik de xbox zonder hardeschijf of games in een doos stoppen met een stickertje erop van microsoft die ik per post krijg en de rest van de papieren bewaar ik zelf? en dan maak ik een afspraak met ups om het op te laten halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 17:44:
Zoals ik het begreep, moet ik de xbox zonder hardeschijf of games in een doos stoppen met een stickertje erop van microsoft die ik per post krijg en de rest van de papieren bewaar ik zelf? en dan maak ik een afspraak met ups om het op te laten halen?
Je krijgt een retourlabel en een bevestiging via de email of post. Retour label plak je op de doos met alleen je xbox (geen accesoires, kabels, harde schrijf oid). Dan bel je zo'n 0800 nummer van UPS om een afspraak te maken, als je het begin van de ochtend doet kunnen ze het dezelfde dag nog ophalen (eigen ervaring).
Bevestiging laat je tekenen door de UPS medewerker wanneer hij aan de deur is.

[ Voor 5% gewijzigd door Madje op 22-05-2008 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madje schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 23:44:
[...]

Je krijgt een retourlabel en een bevestiging via de email of post. Retour label plak je op de doos met alleen je xbox (geen accesoires, kabels, harde schrijf oid). Dan bel je zo'n 0800 nummer van UPS om een afspraak te maken, als je het begin van de ochtend doet kunnen ze het dezelfde dag nog ophalen (eigen ervaring).
Moet je nog betalen voor het ophalen en verzenden van UPS? of wordt dat direct vergoed door microsoft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:02:
[...]

Moet je nog betalen voor het ophalen en verzenden van UPS? of wordt dat direct vergoed door microsoft?
Ik heb er niks over gehoord, had aan de telefoon vermeld dat ik het telefoonnr had gekregen van Microsoft. Medewerker van UPS vroeg zelf waar het over ging: console of laptop.

Denk dat UPS de kosten doorberekent aan MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
Hoeveel tijd zat er bij jullie tussen aflevering van UPS en dat je XBOX zichtbaar was bij MS support?
Zit nu te kijken, maar ik mis ook een service ID, heb dat hele nummer nooit gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amoi
Mikey! schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:48:
[...]

Heb je daarvoor een 'normale' lens clean cd/dvd gebruikt, of een speciale voor bijvoorbeeld gameconsoles?
gewoon dood normale cd/dvd lens cleaner voor gebruikt. jeweet wel met van die borsteltjes op de cd geplakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amoi
Madje schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 12:51:
Hoeveel tijd zat er bij jullie tussen aflevering van UPS en dat je XBOX zichtbaar was bij MS support?
Zit nu te kijken, maar ik mis ook een service ID, heb dat hele nummer nooit gekregen.
maakt niet uit ze kunnen met serie nummer van je xbox of je adres en naam ook wel veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:33

denivan

de enige

Hoe wordt de garantietermijn eigenlijk bepaald ?

Op de site zie ik : Verlopen van de garantie: 11/23/2008 6:59:59 PM

Maar mijn xbox heb ik pas vorige zomer gekocht ? Garantie zou dus verstrijken na anderhalf jaar ongeveer ?

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 21:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

denivan schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 20:24:
Hoe wordt de garantietermijn eigenlijk bepaald ?

Op de site zie ik : Verlopen van de garantie: 11/23/2008 6:59:59 PM

Maar mijn xbox heb ik pas vorige zomer gekocht ? Garantie zou dus verstrijken na anderhalf jaar ongeveer ?
Voor mensen zonder bon is de garantie via serienummer handig (productiedatum + ongeveer 2 jaar).

Voor mensen die een exemplaar kopen, dat al enige tijd in de winkel ligt, is de aankoopbon verplicht (indien je net buiten de garantie van het serienummer valt)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 19:16
en mijnes is weer terug. Precies een week weggeweest, er zit nu een benq drive in en deze werkt een stuk stiller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-07-2022
DarkShadow schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 23:24:
en mijnes is weer terug. Precies een week weggeweest, er zit nu een benq drive in en deze werkt een stuk stiller :)
Vreemd, ik heb zelf een 203watt/HDMI/BENQ, maar hij's alles behalve stil (in-game), dus ik vraag me af hoeveel geluid de vorige maakten dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 3 dagen terug ook een servicerequest gedaan, en volgens MS moet ik nu wachten tot er een doos bij mij thuis wordt afgeleverd. Iemand ervaring hoe lang dit duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madje schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 23:44:
[...]

Nou ik kan je vertellen dat dat bij mij niet gebeurt is, ik kreeg niets van microsoft. er kwam een UPS gast voor de deur en zei dat ik ze een doos moest ophalen gelijk in een doosje gedaan en sticker had zij. en toen werd het zo opgehaald :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuruya
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 16:30
Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 18:49:
[...]

Nou ik kan je vertellen dat dat bij mij niet gebeurt is, ik kreeg niets van microsoft. er kwam een UPS gast voor de deur en zei dat ik ze een doos moest ophalen gelijk in een doosje gedaan en sticker had zij. en toen werd het zo opgehaald :P
Ik belde vanmiddag Microsoft op, en de man van de klantenservice vertelde mij dat UPS binnen 3-4 werkdagen langszouden komen, als ik dan niet thuis moest ik een afspraak maken. Hij kon mij ook niet vertellen hoelaat ze zouden komen. Beetje onduidelijk dit. Wel kreeg ik een referentienummer toegekregen, geen idee waarvoor ik die nodig heb maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

kuruya schreef op zondag 25 mei 2008 @ 19:00:
[...]

Wel kreeg ik een referentienummer toegekregen, geen idee waarvoor ik die nodig heb maar goed.
Is handig als een bedrijf een administratie heeft :P :+

[ Voor 32% gewijzigd door Michael Knight op 25-05-2008 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amoi
Michael Knight schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 20:38:
[...]

Voor mensen zonder bon is de garantie via serienummer handig (productiedatum + ongeveer 2 jaar).
je bedoelt aankoopdatum plus 2 jaar voor random 3 jaar voor rrod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

amoi schreef op maandag 26 mei 2008 @ 07:01:
[...]

je bedoelt aankoopdatum plus 2 jaar voor random 3 jaar voor rrod
Nee, precies zoals ik zeg... voor mensen ZONDER bon :)

Jij hebt het over de situatie met bon :) (en RROD is inmiddels wel bekend, lijkt me)

[ Voor 7% gewijzigd door Michael Knight op 26-05-2008 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amoi
Michael Knight schreef op maandag 26 mei 2008 @ 08:16:
[...]

Nee, precies zoals ik zeg... voor mensen ZONDER bon :)

Jij hebt het over de situatie met bon :) (en RROD is inmiddels wel bekend, lijkt me)
ik heb ook vaak gelezen registratiedatum plus 2 jaar en rrod 3 jaar. maar de 3 jaar voor RROD is bij veel nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Xbox sinds gisteren weer onderweg, na al met al 1/2 werkdagen. Goede service. Mis m voor de rest niet, maar de leegte opvullen is wel prettig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 18:03
Ik heb een maand oude xbox en daarnet had ik mijn 1e RROD.

Ik heb hem opnieuw opgestart en nu doet ie weer gewoon, betekend dit nu al het begin van het einde?

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amoi
Henkus schreef op woensdag 4 juni 2008 @ 08:36:
Ik heb een maand oude xbox en daarnet had ik mijn 1e RROD.

Ik heb hem opnieuw opgestart en nu doet ie weer gewoon, betekend dit nu al het begin van het einde?
nee had ik ook een keer gehad rrod (november) en speelde ook maanden door. tot april toen moest ie weg rrod definitief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Laatst online: 13-09 18:03
amoi schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 08:38:
[...]
nee had ik ook een keer gehad rrod (november) en speelde ook maanden door. tot april toen moest ie weg rrod definitief
Gelukkig :)

Ik ga em nu voor de zekerheid even testen: een uurtje of anderhalf replay van GRID.

Als ie in die tijd niet vast loopt ben ik weer een beetje gerust gesteld.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
Hoeveel tijd heeft er bij jullie gezeten tussen het moment dat je hoorde dat de reparatie voltooid was en werd opgestuurd, tot het moment dat hij daadwerkelijk weer terug was thuis?

Heb een tracking nummer gekregen in mijn email van XBOX support, maar dat hele tracking nummer bestaat nog niet bij UPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is miss een domme vraag, maar hoe weet je of je Xbox 360 een Falcon is, of de oude versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 21:40
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 14:35:
Dit is miss een domme vraag, maar hoe weet je of je Xbox 360 een Falcon is, of de oude versie?
Volgens mij is het redelijk zeker als er op je powersupply 175W staat ipv 200nogwatW.

Maar helemaal zeker weet ik het ook niet....

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scartissue
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ook ik moet er aan geloven. Gister GTA IV gekocht ik zet de xbox aan... RROD!
Net een reparatie aanvraag gedaan bij MS. Ik krijf net een mailtje binnen van MS met een link naar het UPS label voor op de doos. Klopt het dat deze link niet meteen werkt? of zou je dat label meteen moeten kunnen uitprinten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vrijdag op de post en vandaag alweer ontvangen echt top service.

Xbox is weer als nieuw. Nieuw moederbord, nieuwe dvd-drive en zo te horen ook een nieuwe ventilator. Volgens mij is de hele xbox zon beetje vervangen, maar de hoes van mijn oude. Hij doet het weer perfect en is nu ook weer fluister stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flasherrr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 13:09
Vandaag ook mijn xbox binnen gekregen. Wat een service van microsoft! Donderdag opgehaald, vandaag al weer terug :D.

Het is allemaal zo makkelijk geregeld, je meld je xbox aan online, doet een garantieaanvraag en hij word na een afspraak met ups gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 14:35:
Check het XBOX 360 ervaringen topic, daar staat deze vraag om de twee blz`s namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Gisteren heb ik hem na precies een week terugggehad. Moederbord vervangen. Had gehoopt dat ze ook de drive zouden vervangen, want ik kreeg voornamelijk disc-read errors. Of dat heeft wellicht ook met het moederbord te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 09:07:
Gisteren heb ik hem na precies een week terugggehad. Moederbord vervangen. Had gehoopt dat ze ook de drive zouden vervangen, want ik kreeg voornamelijk disc-read errors. Of dat heeft wellicht ook met het moederbord te maken...
Ik had niet aangegeven dat mn drive soms bleef hangen, maar ze hebben m wel vervangen, samen met het moederbord. Had m na een week terug. Ik merkte gisteren wel dat mn boxje echt flink heet was geworden na 2 uur RS:LV. Hoop maar dat ie de zomer gaat verleven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 13:55:
[...]

Ik had niet aangegeven dat mn drive soms bleef hangen, maar ze hebben m wel vervangen, samen met het moederbord. Had m na een week terug. Ik merkte gisteren wel dat mn boxje echt flink heet was geworden na 2 uur RS:LV. Hoop maar dat ie de zomer gaat verleven...
Misschien hebben ze het gewoon niet aangevinkt op het formulier. Zal vanavond GTA4 weer 's proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
Grr! Is UPS vandaag langs geweest om mijn XBOX weer terug te brengen. Komen ze natuurlijk net een half uur te vroeg!
Morgen maar een dag thuis werken. Anders wordt het dikke ellende om alsnog mijn xbox terug te krijgen.
Het is raar dat je wel met UPS een afspraak kan maken wanneer ze het pakket kunnen ophalen, maar je kan geen afspraak maken wanneer ze het komen brengen. Nja raar, eerder jammer ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Laatst online: 23:10
De eerste rode ring bestaat uit drie kwadranten van de lichtcirkel die oplichten in een rode kleur. Dit wil zeggen dat je Xbox 360 haar laatste adem heeft uitgeblazen en is gesneuveld door oververhitting.
Shit....

Ik heb dus sinds gisteren een gloednieuwe Xbox 360 (175w Falcon), eerste keer dat ik dat ding aan zette gebeurde er niks en ging die rode ring knipperen (niet geteld hoeveel kwadranten)... Uitgezet, nog een keer aangezet, en hij startte gewoon op.

Meteen even het internet opgezocht hoe het nou zat met die rode ringen. Toen las ik dat het ook kon betekenen dat er iets met de kabel niet goed zat, dat leek mij voor de hand liggender dan een kapotte xbox net uit de verpakking.

Goed, kom vandaag thuis, zet de xbox aan.. doe er een dvdtje (film) in... drie knipperende rode kwadranten.. :( Ik dacht 'oh dat zal wel weer de videokabel zijn'.. maar gek genoeg functioneert het apparaat prima. DVD kijken kon, daarna GTA4 erin gedaan en 5 minuutjes gespeeld.

Nu toch maar weer even opgezocht hoe het zat met die rode lampjes... En als ik het moet geloven heeft hij nu al de geest gegeven? kan dit?? Hij lijkt prima te functioneren.. (al vind ik 'm met GTA4 wel een teringherrie maken.. maar dat is de DVD speler geloof ik, al heb ik de 'zeer stille' BENQ :/ ).

Ik heb 'm nu (half uurtje later) weer aangezet en nu start hij gewoon op. Maar van de 4x opstarten al 2x rode ringen gezien dus.. is dit het begon van het einde? :?

[ Voor 6% gewijzigd door Xtuv op 29-05-2008 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hmm, het lijkt er op dat mijn xbox na bijna 2 jaar trouwe dienst vandaag alsnog de pijp aan maarten heeft gegeven, de 3 rode quadranten zijn een feit.

Ik probeerde army of two te starten, en even te updaten, maar na het klikken op update liep hij vast, daarna heb ik hem uitgezet en weer aan, waarna hij problemen gaf. Nadat ik hem een paar keer opnieuw heb proberen te starten, kwam hij weer bijna tot het dashboard voordat hij weer vastliep. Nu krijg ik steeds de ring. Ik zal het morgen nog eens proberen -misschien is het het klamme weer-, maar ik ben bang dat ik hem op moet sturen.

Hoelang is microsoft "coulant" mbt tot de ring of death? Valt dat na bijna 2 jaar nog onder garantie?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 11:55
Xtuv schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 18:50:
[...]
Ik heb 'm nu (half uurtje later) weer aangezet en nu start hij gewoon op. Maar van de 4x opstarten al 2x rode ringen gezien dus.. is dit het begon van het einde? :?
Lijkt me een kwestie van direct terug ermee naar de winkel? Een week zonder Xbox omdat hij DOA is, is aardig lullig..
Magic schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 21:30:
Hoelang is microsoft "coulant" mbt tot de ring of death? Valt dat na bijna 2 jaar nog onder garantie?
Dat is verhoogd naar 3 jaar, omdat het een probleem is dat zoveel voorkomt :)

[ Voor 82% gewijzigd door PeterSelie op 29-05-2008 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
SoaDmaggot schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 21:30:

Dat is verhoogd naar 3 jaar, omdat het een probleem is dat zoveel voorkomt :)
Thanks, dat scheelt alweer.

Ik heb hem net nog een keer geprobeert te starten, hij geeft nu geen ring meer, maar hij boot ook niet, soms krijg ik nog wat rare blokken die wat met wat voorstellingsvermogen het xbox logo moet voorstellen. :S

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-06 20:34

MethodP

baanaan

Exorcist schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 09:07:
is het raar dat ik het een beetje vreemd vind dat jij, en twee andere posts voor jou de Xbox binnen 1 week al weer terughebben. En ik daarentegen mijn Xbox eerder opgestuurd heb en nu nog niet heb. Ik dacht dat ze het doorschuifsysteem hanteerde? Beetje jammer, hij mag nu wel komen, kan ik lekker GTA IV spelen. Heb me voet toch gebroken, kan toch niet lopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
SoaDmaggot schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 21:30:
[...]
Lijkt me een kwestie van direct terug ermee naar de winkel? Een week zonder Xbox omdat hij DOA is, is aardig lullig..
Mja, hij is dus niet dood... gisteren gewoon weer een paar uur GTA 4 gespeeld zonder problemen.
Ik vind dit wel vreemd, als ik het zo lees dan zou hij echt kapot moeten zijn als de 3 rode lampjes branden? Bij mij niet blijkbaar.

Ik heb hem online gekocht, dus terug naar de winkel zal ook wel een week duren. Dan kan ik toch net zo goed gewoon wachten tot hij er écht mee kapt en dan direct naar Microsoft sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

MethodP schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 21:56:
[...]

is het raar dat ik het een beetje vreemd vind dat jij, en twee andere posts voor jou de Xbox binnen 1 week al weer terughebben. En ik daarentegen mijn Xbox eerder opgestuurd heb en nu nog niet heb. Ik dacht dat ze het doorschuifsysteem hanteerde? Beetje jammer, hij mag nu wel komen, kan ik lekker GTA IV spelen. Heb me voet toch gebroken, kan toch niet lopen :+
Is inderdaad nu rond de week ja, wat zegt je UPS status? Nog in Frankfurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP

MethodP

baanaan

Exorcist schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 09:52:
[...]

Is inderdaad nu rond de week ja, wat zegt je UPS status? Nog in Frankfurt?
Kan ik niet zien, want ik heb hem tweedehands gekocht, dus de vrouw wie mij het verkocht heeft regelt de garantie. Wel tof van haar. Maar ik wacht het nog even af, ik zal haar nog ff mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Xtuv schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 09:49:
[...]

Mja, hij is dus niet dood... gisteren gewoon weer een paar uur GTA 4 gespeeld zonder problemen.
Ik vind dit wel vreemd, als ik het zo lees dan zou hij echt kapot moeten zijn als de 3 rode lampjes branden? Bij mij niet blijkbaar.

Ik heb hem online gekocht, dus terug naar de winkel zal ook wel een week duren. Dan kan ik toch net zo goed gewoon wachten tot hij er écht mee kapt en dan direct naar Microsoft sturen?
Nee, direct terug, want omdat je hem online hebt gekocht valt je aankoop in de 7-dagen geld terug geen gelul clausule die mooi heet "Kopen op afstand", een wet die bescherming biedt aan de consument die iets koopt via internet maar het zelf niet in handen heeft gehad tijdens het kopen.

Iedere webshop in nl heeft zich daar aan te houden. Dus ik zou ze mailen dat hij niet goed is, en een nieuwe eisen of je geld terug en hem ergens anders kopen.
http://www.postbus51.nl/i...295-519D-1BDAF2679C8DA850

[ Voor 4% gewijzigd door EfBe op 30-05-2008 12:29 ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
Ja, daar ben ik van op de hoogte. Maar alsnog betekend dat dat ik mijn xbox kwijt ben en niet kan spelen... en dat kan nu wel, ondanks dat ik rode lampjes heb zien branden..

Maargoed, ik ga eens mailen met de webshop inderdaad.

/Edit: gebeld met de Xbox support lijn. Wel een voordeel dat die dingen zo vaak stuk gaan, je krijgt tenminste iemand aan de lijn die weet waar het over gaat :P

Anyway, mijn probleem uitgelegd en ze begrepen wel dat ik geen zin had om meteen m'n speeltje op te sturen als ie verder gewoon goed werkt... Kreeg als tip om te kijken welke kleur het lampje van de voeding is als ik de rrod krijg. Misschien ligt het aan de voeding.
Hij is nu geregistreerd en ik heb een supportnummer gekregen. Als ik weer rode ringetjes zie kan ik bellen en dat nummer opgeven. Ging lekker vlot allemaal, dat is dan wel weer positief :P

[ Voor 57% gewijzigd door Xtuv op 30-05-2008 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

MethodP schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 11:04:
[...]

Kan ik niet zien, want ik heb hem tweedehands gekocht, dus de vrouw wie mij het verkocht heeft regelt de garantie. Wel tof van haar. Maar ik wacht het nog even af, ik zal haar nog ff mailen.
Zet die garantie op jouw naam; is handiger voor de toekomst.

De vrouw moet Microsoft bellen, het console-ID doorgeven, haar adresgegevens en jouw adres-gegevens en klaar. Kan je voortaan Microsoft zelf bellen mocht het weer mis gaan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amoi
Xtuv schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 15:10:
Ja, daar ben ik van op de hoogte. Maar alsnog betekend dat dat ik mijn xbox kwijt ben en niet kan spelen... en dat kan nu wel, ondanks dat ik rode lampjes heb zien branden..

Maargoed, ik ga eens mailen met de webshop inderdaad.

/Edit: gebeld met de Xbox support lijn. Wel een voordeel dat die dingen zo vaak stuk gaan, je krijgt tenminste iemand aan de lijn die weet waar het over gaat :P

Anyway, mijn probleem uitgelegd en ze begrepen wel dat ik geen zin had om meteen m'n speeltje op te sturen als ie verder gewoon goed werkt... Kreeg als tip om te kijken welke kleur het lampje van de voeding is als ik de rrod krijg. Misschien ligt het aan de voeding.
Hij is nu geregistreerd en ik heb een supportnummer gekregen. Als ik weer rode ringetjes zie kan ik bellen en dat nummer opgeven. Ging lekker vlot allemaal, dat is dan wel weer positief :P
als je toch zo graag wilt wachten tot hij echt dood is lees mijn post op de vorige bladzijde. had ik ook gedaan wachten tot hij de geest gaf

[ Voor 4% gewijzigd door amoi op 31-05-2008 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP

MethodP

baanaan

MAX3400 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 15:28:
[...]

Zet die garantie op jouw naam; is handiger voor de toekomst.

De vrouw moet Microsoft bellen, het console-ID doorgeven, haar adresgegevens en jouw adres-gegevens en klaar. Kan je voortaan Microsoft zelf bellen mocht het weer mis gaan.
Ja heb ik al geprobeerd, deed Microsoft heel erg moeilijk over...

Maar het goede nieuws is dat mijn 360 klaar is ! Althans donderdag al, maar het zal volgende week pas zijn voordat ik hem kan spelen. Ook eindelijk GTA IV erbij halen en lekker gamen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
amoi schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 10:13:
[...]
als je toch zo graag wilt wachten tot hij echt dood is lees mijn post op de vorige bladzijde. had ik ook gedaan wachten tot hij de geest gaf
Wat wil je hier mee zeggen? dat ik 'm direct terug moet sturen of dat ie het toch wel blijft doen..

Zoals gezegd, hij functioneert perfect verder. Zelfs als ik een rrod heb start ie gewoon op en kan ik spelen. Ook heb ik ontdekt dat het alleen gebeurd bij een 'koude' start. Ik haal de stekker van de voeding er altijd uit omdat ik die hoor piepen als de xbox uit staat (maar dat schijnt te horen...).
Als ik dan na een halve dag de stekker er weer in doe en 'm aanzet krijg ik de rrod. Daarna kan ik 'm aan/uitzetten zoveel ik wil zonder 'm te krijgen. Misschien is 't gewoon iets met m'n voeding ofzo (al brand dat lampje wel gewoon groen).

Anyway, ik blijf gewoon doorspelen voorlopig zolang dat zonder problemen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Thomaszki schreef op donderdag 24 april 2008 @ 17:47:
Ik heb nu wel een heel raar probleem...

Mijn xbox maakt mijn dvd's vies. En dan letterlijk vies. Ik dacht eerst dat het krassen waren, maar het waren maar hele kleine, geen ringen.

Maar het blijken dus vieze "strepen" te zijn :{ Die dan wel weer een beetje meelopen met de ronde van de disc, dus ik denk dat de dvd drive het veroorzaakt. Het stomme is dat de strepen ook weer schoon te poetsen zijn, dan is de disc weer readable. Maar dit lijkt me toch niet echt de bedoeling :?

Heb nu heel vaak die "disc unreadable" error. Komt iemand dit bekent voor :?
Ik heb iets wat hetzelfde probleem lijkt te zijn. Vrij dicht bij het midden van de DVD lijkt een spoor te lopen. Niet van die dikke krassen die je hier in het topic loopt, maar juist een heel dun lijntje. Zo te zien hebben alleen de DVD's het die ik in de xbox 360 heb gestopt. Is dit ook een bekend kras-probleem?

In dat spoortje zaten op een paar plaatsen ook vlekken die parallel aan het spoor meeliepen. Na het schoonmaken van de dvd werkt het spel gelukkig wel weer. Maar het laatje van de drive gaat nu na het aanzetten van de xbox echter slecht open. Meestal blijft 'ie gesloten, en hoor je hem van binnen rommelen. Als ik aan het laatje trek tijdens het duwen op eject, gaat 'ie wel open. Mjin xbox productiedatum zal ook wel ergens begin 2006 zijn.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 11:10
Mijn Xbox 360 premium, gekocht in september 2006* is er vandaag mee opgehouden, de beroemde red ring of death:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2351/2537810709_902622da25.jpg?v=0

Nooit eerder problemen gehad met mijn 360, wel eens een vastloper in een spel, maar ik kan me niet eens herinneren wanneer dat dan was. Maar vandaag probeerde ik de GRID demo te spelen en tijdens de race bevroor hij ineens. Reboot gedaan, nog een keer demo gestart en meteen weer raak. Hmm, toen maar eens een spel geprobeerd wat het altijd gedaan heeft (PGR3), maar nog voor de eerste bocht hing 'ie alweer. Vervolgens uitgezet en daarna aan; rrod. Sindsdien heeft ie alleen nog maar de rode ringen en kom ik niet eens meer bij de dashboard.

Xbox support gebeld, tijdje gewacht (7min), toen een engels sprekend persoon aan de lijn gekregen (zo te horen een Duitser) en mijn verhaal gedaan. Een aantal vragen beantwoord met als weinig verrassende conclusie; hij moet gerepareerd worden. Mijn console wordt komende week op het adres van m'n werk opgepikt. Ben benieuwd hoe vlotjes dit zal gaan.

edit:
31 mei: telefonisch contact met xbox support
2 juni: xbox is op m'n werkadres opgepikt door UPS
4 juni: mail ontvangen dat xbox gearriveerd bij het servicecenter
5 juni: mail ontvangen dat xbox is verzonden
9 juni: xbox is bezorgd op mn werk

*: productiedatum: 16-05-2006

[ Voor 11% gewijzigd door estorino op 09-06-2008 16:02 ]

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
Afbeeldingslocatie: http://julianhuijbregts.com/webcrap/xbox.jpg
Ook maar een plaatje van mijn Xbox in actie ;)

Heb toch het idee dat ik een unieke RROD heb... want de xbox blijft prima werken ondanks de rode sierverlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Volgens mij moet je 'RROD' zien als een verzamelnaam waarin verschillende errors/niet-errors plaatsvinden, maar wel allemaal met de indicatieve 3 rode ringen.

ik had een rrod als mijn drive was geflashed, terug naar originele f/w geen rrod, terug naar gepatchte f/w weer rrod, dat heeft echt een hele tijd (>maand) zo gespeeld.
ik heb er zelfs moeite voor moeten doen om rrod met originele f/w te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Laatst online: 13-09 20:13

Winkiller

De Mopperpot

Hi all, vorige week dinsdag ging mijn xbox 360 spontaan kapot bij het aanzetten, hij wilde niet inloggen op xbox live en ik kon niet meer bladeren in het dashboard, uitgezet en even gewacht, aangezet en ja hoor 3 rode lampjes die bleven branden, niet knipperend, deze actie's dezelfde dag nog een paar keer herhaalt maar geen succes, telkens de rrod.

Ik had geen zin om de diverse oplossingen die op internet vermeld staan te gaan proberen dus heb ik xbox support maar gebeld, en ja hoor hij moest naar Frankfurt, en waarschijnlijk zou ik een refurbisched xbox terugkrijgen, daar ben ik niet mee akkoord gegaan, mijn eigen box gerepareerd retour of een nieuwe, hij is tenslotte nog maar 9 maanden oud, na enig aandringen ging de persoon aan de telefoon akkoord en zou er een notitie van in het systeem zetten.

Na een paar uurtjes kreeg ik de UPS verzendlabel via email en heb de volgende ochtend gelijk gebeld voor ophalen, binnen 3 uur een chauffeur van UPS aan de deur en weg xbox 360, nu maar hopen dat hij binnen een maand weer retour is voor verkoop, ik heb namelijk vorige week zaterdag gelijk een xbox 360 elite gekocht :) call me crazy maar nu zit ik niet zonder mijn speeltje, er is immers geen ruk op de nederlandse tv ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Winkiller958 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 12:31:
Hi all, vorige week dinsdag ging mijn xbox 360 spontaan kapot bij het aanzetten, hij wilde niet inloggen op xbox live en ik kon niet meer bladeren in het dashboard, uitgezet en even gewacht, aangezet en ja hoor 3 rode lampjes die bleven branden, niet knipperend, deze actie's dezelfde dag nog een paar keer herhaalt maar geen succes, telkens de rrod.

Ik had geen zin om de diverse oplossingen die op internet vermeld staan te gaan proberen dus heb ik xbox support maar gebeld, en ja hoor hij moest naar Frankfurt, en waarschijnlijk zou ik een refurbisched xbox terugkrijgen, daar ben ik niet mee akkoord gegaan, mijn eigen box gerepareerd retour of een nieuwe, hij is tenslotte nog maar 9 maanden oud, na enig aandringen ging de persoon aan de telefoon akkoord en zou er een notitie van in het systeem zetten.

Na een paar uurtjes kreeg ik de UPS verzendlabel via email en heb de volgende ochtend gelijk gebeld voor ophalen, binnen 3 uur een chauffeur van UPS aan de deur en weg xbox 360, nu maar hopen dat hij binnen een maand weer retour is voor verkoop, ik heb namelijk vorige week zaterdag gelijk een xbox 360 elite gekocht :) call me crazy maar nu zit ik niet zonder mijn speeltje, er is immers geen ruk op de nederlandse tv ;)
Het verbaast me elke keer weer als ik lees dat mensen die met een stuk hardware zitten dat kapot gaat na een korte periode OOK nog eens een 2e ernaast kopen, zo motiveer je MS natuurlijk niet om de volgende keer een beter product af te leveren.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

EfBe schreef op maandag 02 juni 2008 @ 13:25:
[...]

Het verbaast me elke keer weer als ik lees dat mensen die met een stuk hardware zitten dat kapot gaat na een korte periode OOK nog eens een 2e ernaast kopen, zo motiveer je MS natuurlijk niet om de volgende keer een beter product af te leveren.
Tja daar is wat voor te zeggen, ik heb geen vertrouwen in een xbox 360 die spontaan bij het aanzetten naar de haaien gaat, als je de vele onderwerpen leest op het internet schieten de tranen in je ogen, met het oog op de gebruikers die hun xbox meerdere keren hebben opgestuurd voor reparatie binnen een bepaalde periode heb ik besloten om de laatste xbox uitgave te kopen, en dat is de Elite, hopelijk houd die het langer uit dan zijn broertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 21:40
Moet je je 360 eigenlijk registreren bij MS om garantie te krijgen? Dat heb ik eigenlijk nooit gedaan. Of tenminste, ik heb nog nooit het serialnummer van mijn xbox ergens opgegeven...

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Cidolfas schreef op maandag 02 juni 2008 @ 19:13:
Moet je je 360 eigenlijk registreren bij MS om garantie te krijgen? Dat heb ik eigenlijk nooit gedaan. Of tenminste, ik heb nog nooit het serialnummer van mijn xbox ergens opgegeven...
Ik had mijn xbox ook niet geregistreerd maar blijkbaar weten ze precies of er nog garantie op zit.

Inmiddels heb ik beide boxen maar geregistreerd via: xbox.service.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Laatst online: 10:26
Nou mijn xbox is na bijna 2 jaar ook overleden :|

RROD, maar afwachten hoe snel het gaat...

[ Voor 39% gewijzigd door Nachtapotheker op 03-06-2008 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amoi
Xtuv schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 13:29:
[...]

Wat wil je hier mee zeggen? dat ik 'm direct terug moet sturen of dat ie het toch wel blijft doen..

Zoals gezegd, hij functioneert perfect verder. Zelfs als ik een rrod heb start ie gewoon op en kan ik spelen. Ook heb ik ontdekt dat het alleen gebeurd bij een 'koude' start. Ik haal de stekker van de voeding er altijd uit omdat ik die hoor piepen als de xbox uit staat (maar dat schijnt te horen...).
Als ik dan na een halve dag de stekker er weer in doe en 'm aanzet krijg ik de rrod. Daarna kan ik 'm aan/uitzetten zoveel ik wil zonder 'm te krijgen. Misschien is 't gewoon iets met m'n voeding ofzo (al brand dat lampje wel gewoon groen).

Anyway, ik blijf gewoon doorspelen voorlopig zolang dat zonder problemen gaat.
en dat bedoelde ik ook, gewoon doorspelen tot hij bij iedere keer dat je hem opstart RROD krijgt
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je een probleem hebt, of een negatieve mededeling; Erg jammer, maar je hoeft hier geen posting te zetten enkel gevuld met je mededeling en/of frustraties.