hoe doe je dat? moet je de vorige eigenaar laten bellen of kun je zelf gewoon bellen om over te laten zetten?Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 22:02:
dat maakt niet uit, ik heb er ook eentje 2ehands gekocht, gebeld, even laten omzetten op mijn naam, toen zij die overdreven vriendelijke meneer, dat hij ook al een keer gerepareerd was maar dat was geen probleem
Verwijderd
Argh, ruim 4 weken geleden kreeg ik een rrod. Het lampje op m'n voeding brandde ook niet meer na de xbox nog een keer aangezet te hebben. Ik dus xbox support bellen en moet de xbox incl voeding opsturen. Na 8 dagen kreeg ik m'n xbox terug, mooi snel dacht ik!
Wil ik dat ding aansluiten, blijkt de voedingskabel niet in m'n xbox te passen
Bleken ze me dus een verkeerde voeding opgestuurd te hebben. Op 28 maart had ik dit gemeld en zouden ze me een nieuwe voeding toesturen, zou 10 tot 15 werkdagen max duren. Nou, ik heb 'm dus nog steeds niet binnen! Afgelopen week nog gebeld met support die me wisten te vertellen dat de voeding vorige week woensdag uit Duitsland verstuurd was, maar dat UPS niet zo snel was.. Als ik 'm maandag nog niet binnen zou hebben zou ik ze nogmaals moeten bellen..
Heel leuk allemaal, kan dus al 4 weken niet gamen door zo'n ontzettend domme fout van ze! En ze zetten er ook geen extra vaart achter om mij zo snel mogelijk aan het gamen te krijgen maar neeeeee, ik wacht nog wel wat weken..
Iemand hier die hetzelfde meegemaakt heeft?
Wil ik dat ding aansluiten, blijkt de voedingskabel niet in m'n xbox te passen
Heel leuk allemaal, kan dus al 4 weken niet gamen door zo'n ontzettend domme fout van ze! En ze zetten er ook geen extra vaart achter om mij zo snel mogelijk aan het gamen te krijgen maar neeeeee, ik wacht nog wel wat weken..
Iemand hier die hetzelfde meegemaakt heeft?
nee, maar hoezo paste de voedingskabel niet in je xbox ze zijn allemaal gelijk naar mijn weten.
[ Voor 18% gewijzigd door amoi op 19-04-2008 08:37 ]
Verwijderd
Zoek de verschillen:amoi schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 08:32:
nee, maar hoezo paste de voedingskabel niet in je xbox ze zijn allemaal gelijk naar mijn weten.

Op het voedingsblok wat ik hier heb staat overigens Output: 175W, op m'n oude (de goede) was dit 203W..
ze hebben je een Voedingsblok voor de Falcon(+HMDI) Xbox opgestuurt, ze gaan er dus ook blijkbaaar van uit dat iedereen een falcon heeft nu?
Verwijderd
KennelijkSqorpius schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 09:20:
ze hebben je een Voedingsblok voor de Falcon(+HMDI) Xbox opgestuurt, ze gaan er dus ook blijkbaaar van uit dat iedereen een falcon heeft nu?
Heb gisteravond nogmaals met de support gebeld en nu blijkt dat ze de 'bestelling' pas op 9 april hebben doorgegeven, terwijl ik al op 28 maart gebeld had hierover
De beste man bood me wel een gratis spelletje aan ter compensatie, das dan wel weer aardig.
Gewoon een menselijke fout?Sqorpius schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 09:20:
Lijkt mij dat ze gewoon per ongeluk verkeerde voedingsblok gepakt en verzonden hebben, want ze weten zelf ook wel dat lang niet iedereen een Falcon heeft.
Verwijderd
Beetje dom dat ze vanuit xbox zelf dat niet gezien hebben.Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 09:12:
[...]
Zoek de verschillen:
[afbeelding][afbeelding]
Op het voedingsblok wat ik hier heb staat overigens Output: 175W, op m'n oude (de goede) was dit 203W..
Verwijderd
heb ik meer verhalen over gelezen, ken zelfs iemand die dat bij zijn gloednieuwe xbox had!
btw je had moeten zeuren om een andere xbox want die voedingskabel is toch zooooo moeilijk te verwijderen en jij moet moeite doen voor hun fout! laat ze een falcon opsturen
btw je had moeten zeuren om een andere xbox want die voedingskabel is toch zooooo moeilijk te verwijderen en jij moet moeite doen voor hun fout! laat ze een falcon opsturen
Hoe lang duurt het eigenlijk voordat je een lege doos krijgt van MS om de Xbox in terug te zenden?
Ik heb de kapotte 360 op de website aangemeld en een paar dagen later kreeg ik een email met een link naar een UPS-formulier. Nu zijn we weer vier dagen verder en ik heb nog geen doos. Volgens de supportsite is de status:
"Nadat de reparatieopdracht is verwerkt, verandert de status ervan in Servicecentrum wacht nog op apparaat. U kunt zelf bepalen hoelang dit proces duurt! We leveren u een lege doos per pakketdienst. Wanneer u de doos ontvangt, dient u uw Xbox te verpakken volgens de opgegeven instructies. Stuur het naar ons terug via de opgegeven pakketdienst."
Hoe snel wordt die doos normaliter opgestuurd? En met welke pakketdienst? UPS of wordt de lege doos geleverd met een andere bezorgdienst? Of levert UPS de doos en word je geacht meteen je 360 erin te stoppen en die mee te geven?
Ik heb de kapotte 360 op de website aangemeld en een paar dagen later kreeg ik een email met een link naar een UPS-formulier. Nu zijn we weer vier dagen verder en ik heb nog geen doos. Volgens de supportsite is de status:
"Nadat de reparatieopdracht is verwerkt, verandert de status ervan in Servicecentrum wacht nog op apparaat. U kunt zelf bepalen hoelang dit proces duurt! We leveren u een lege doos per pakketdienst. Wanneer u de doos ontvangt, dient u uw Xbox te verpakken volgens de opgegeven instructies. Stuur het naar ons terug via de opgegeven pakketdienst."
Hoe snel wordt die doos normaliter opgestuurd? En met welke pakketdienst? UPS of wordt de lege doos geleverd met een andere bezorgdienst? Of levert UPS de doos en word je geacht meteen je 360 erin te stoppen en die mee te geven?
Hmm, heb nooit een doos gehad. Je moet gewoon zelf een doos regelen en dan de ups sticker er op plakken. Zolang je maar niet de xbox doos gebruikt.ymmv schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 13:31:
Hoe lang duurt het eigenlijk voordat je een lege doos krijgt van MS om de Xbox in terug te zenden?
"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel
Verwijderd
Hmm, ik denk niet dat ze daar akkoord mee zouden gaanVerwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 12:55:
heb ik meer verhalen over gelezen, ken zelfs iemand die dat bij zijn gloednieuwe xbox had!
Maar wat kut is: ik heb m'n gerepareerde xbox nog nieteens kunnen uitproberen! Op het reparatieformulier stond dat de dvd drive is vervangen (terwijl ik een rrod had). Voor hetzelfde geld werkt dat ding nog niet als ik eenmaal mn nieuwe voeding heb en kan ik GTA4 niet gamen
Dus: als er iemand is die zijn xbox360 voeding wil verkopen/ruilen tegen mijn hdmi voeding, let me know!
Zo maar weer eens gebeld over mijn X360. Over het opnieuw aanmaken van een reparatie, de vorige 3 zijn verloren gegaan.
De laatste keer ging bij microsoft het systeem al over de zeik en nu ook weer, gaat lekker bij mij
De laatste keer ging bij microsoft het systeem al over de zeik en nu ook weer, gaat lekker bij mij
Mijn derde Xbox 360 is net overleden en ik begin het wel een beetje zat te worden. De console heeft het nog iets meer dan een jaar uitgehouden, maar vanaf het begin af aan kreeg ik af en toe rare artifacts en crashes. Ik zal morgen maar zo vroeg mogelijk gaan bellen naar de servicelijn.
Ik meen mij vaag te herinneren dat je in het verleden bij je derde kapotte console meteen een nieuwe kreeg, is dat nog steeds zo? Krijg je ook nog steeds een gratis spel bij het aanmelden van je derde kapotte console en zo ja, wat mag je kiezen?
EDIT: Vanochtend gebeld en toen ik zei dat het mijn derde kapotte Xbox 360 was, kreeg ik te horen dat er dan een andere procedure gevolgd wordt. Ik krijg nu een doos thuisgestuurd waarin ik ook de adapter moet stoppen. Nu maar hopen dat ik dat ding terugkrijg voordat GTA 4 uit is.
Ik meen mij vaag te herinneren dat je in het verleden bij je derde kapotte console meteen een nieuwe kreeg, is dat nog steeds zo? Krijg je ook nog steeds een gratis spel bij het aanmelden van je derde kapotte console en zo ja, wat mag je kiezen?
EDIT: Vanochtend gebeld en toen ik zei dat het mijn derde kapotte Xbox 360 was, kreeg ik te horen dat er dan een andere procedure gevolgd wordt. Ik krijg nu een doos thuisgestuurd waarin ik ook de adapter moet stoppen. Nu maar hopen dat ik dat ding terugkrijg voordat GTA 4 uit is.
[ Voor 22% gewijzigd door MetroidPrime op 20-04-2008 17:15 ]
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
de laatste keer hebben ze mij een doos op gestuurt en daar zaten de stickers bijViNcE schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 13:35:
[...]
Hmm, heb nooit een doos gehad. Je moet gewoon zelf een doos regelen en dan de ups sticker er op plakken. Zolang je maar niet de xbox doos gebruikt.
duurt ongeveer 8 tot 10 dagen dat je em terug hebtMetroidPrime schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 21:27:
Mijn derde Xbox 360 is net overleden en ik begin het wel een beetje zat te worden. De console heeft het nog iets meer dan een jaar uitgehouden, maar vanaf het begin af aan kreeg ik af en toe rare artifacts en crashes. Ik zal morgen maar zo vroeg mogelijk gaan bellen naar de servicelijn.
Je hebt gelijk, bij de derde keer kapot moet de voeding ook mee. Ongelooflijk dat zo'n ding zo vaak kapot gaat. Ben vorige keer vergeten om afspraken te maken voor als het weer gebeurt, heb dat nu wel gedaan...amoi schreef op maandag 21 april 2008 @ 07:59:
[...]
de laatste keer hebben ze mij een doos op gestuurt en daar zaten de stickers bij
Maar weer afwachten hoelang het duurt.
"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel
Verwijderd
Dit weekend is m'n 360 kapot gegaan.
Ik krijg regelmatig slecht beeld en strepen. (ligt niet aan tv want heb op verschillende tv's geprobeerd)
Console is pas 4 dagen oud dus straks even terug naar mediamarkt kijke of ze hem gewoon omruilen
want heb geen zin om hem terug te gaan sturen
.
Komt dit probleem trouwens vaker voor?
Ik krijg regelmatig slecht beeld en strepen. (ligt niet aan tv want heb op verschillende tv's geprobeerd)
Console is pas 4 dagen oud dus straks even terug naar mediamarkt kijke of ze hem gewoon omruilen
want heb geen zin om hem terug te gaan sturen
Ik heb dat probleem sinds eergisteren ook!Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 10:11:
want heb geen zin om hem terug te gaan sturen.
Eerste minuut doet hij het goed, hij geeft de juiste kleuren weer. En vervolgens komen er strepen etc. Ik dacht zelf dat dat aan de scart lag...Maarja in het begin doet hij het goed, dus dat is wel vreemd.
Verwijderd
Nee aan de scart ligt het niet want heb ook die vga kabel gebruikt van Microsoft. Ik heb een hdtv geprobeerd en een tft monitor en op allebei hetzelfde probleem.
Dus ik denk gewoon 360 kapot.
Heb mijn gratis maandje Live! ook weer binnen, deze keer zelfs binnen 6 dagen na mijn telefoontje.
Ze worden steeds sneller.
Ze worden steeds sneller.
https://www.facebook.com/hausbrandeck
licht aan jou, of microsoft maakt expres de xboxen kapot zodat ze de xbox weer beter kunnen maken voor gta4Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 16:39:
lol, licht het aan mij of gaan er erg veel consoles kappot vlak voor GTA 4
14 dagen niet goed geld terug.Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 10:11:
want heb geen zin om hem terug te gaan sturen.
Dus gewoon terug gaan en zegge dat je hem wilt ruilen. Daar zullen ze niet moeilijk om gaan doen aangezien je binnen de 14 dagen zit.
edit: maar MM kennende pakken ze een nieuwe xbox voor je en zetten jouw kapotte gewoon terug in de winkel.
Misschien heeft MS xbox live zo ingesteld dat het de self destruct sequence aanzet dit zodat mensen met de GTA4 launch geen Xbox hebben en dan gewoon een nieuwe kopen.
[ Voor 6% gewijzigd door Deadsy op 21-04-2008 19:41 ]
De Xbox is inderdaad kapot. Dit las ik vandaag op een website :Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 10:25:
Nee aan de scart ligt het niet want heb ook die vga kabel gebruikt van Microsoft. Ik heb een hdtv geprobeerd en een tft monitor en op allebei hetzelfde probleem.
Helaas pindakaas. Niets aan te doenLoopt uw xbox 360 de laatste tijd steeds vast? Of krijgt u strepen door het beeld? Dan kan het gebeuren dat uw xbox 360 binnen kort de beruchte ring of death krijgt.
Verwijderd
Gister m'n xbox omgeruild, binnen 5 minuten had ik weer een nieuwe bij MM.
Gelukkig werkt hij nu wel prima.
Alleen kl*te onderhoud gister
Kon de hele dag niet op Live.
Gelukkig werkt hij nu wel prima.
Alleen kl*te onderhoud gister
Kon de hele dag niet op Live.
Ik ben bang dat ik me ook mag melden in dit topic. Heb net de 3 beruchte ringen gehad maar hij start nog wel op
het enige wat hij niet doet is connecten met mijn controller. eens uitzoeken wat dat nou kan zijn...
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Ook ik heb mijn xbox terug... Alleen mainboard is vervangen...
Heel vreemd daar mijn DVD drive disc read errors gaf... ????? Ben benieuwd wtf dit nu weer is....
Heel vreemd daar mijn DVD drive disc read errors gaf... ????? Ben benieuwd wtf dit nu weer is....
Wat ze op dat formulier aanstrepen klopt niet altijd, bij mij stond ook alleen een vinkje bij Moederbord, terwijl ik er ook een nieuwe DVD drive in had (Eerst een samsung, na reparatie een BenQ)Stronkie schreef op woensdag 23 april 2008 @ 14:57:
Ook ik heb mijn xbox terug... Alleen mainboard is vervangen...
Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81
ik had zelfs een DVD-reader die krassen veroorzaakte, toch is deze niet vervangen. (op de lijst stond het niet aangegeven, maar de drive had ook nog steeds markeringen er op die ik had gemaakt (ook op de tray).
ik merk het wel.. als ie nog steeds disc read errors geeft mogen ze hem weer hebben.. Ik word er nl niet goed van.. Ik net opbellen met hun support . van zo hee zeg me eens wat ze gedaan hebben aan mijn xbox.. Nou meneer alleen wat er op het papiertje staat.. Dus ik zeg .. mIjn dvd drive die read errors geeft zit er nog steeds in.. Ja meneer.. Ok.. nou zeg ik.. Ik zal een tijdje bekijken wat ik merk.. maar zoniet dan bel ik weer op.. en dan zeg ik u dat ik me box nu voor de 5e keer verstuur en dan niet genoegen neem van 1 maand gratis gold
Als ik een nieuwe Xbox 360 uit de winkel haal, mag ik er dan vanuit gaan dat dit een andere batch is en dat er dus geen problemen meer zijn als "Ring of Death" en krassen op spellen of geldt dit voor alle huidige consoles ook?
[ Voor 11% gewijzigd door FrankNLD op 23-04-2008 17:19 ]
de kans op the ring of death is bij alle modellen. het maakt niet suit of het een oud of een nieuw model is.Frank76NL schreef op woensdag 23 april 2008 @ 17:17:
Als ik een nieuwe Xbox 360 uit de winkel haal, mag ik er dan vanuit gaan dat dit een andere batch is en dat er dus geen problemen meer zijn als "Ring of Death" en krassen op spellen of geldt dit voor alle huidige consoles ook?
Wel is bij de nieuwe modellen de kans op problemen kleiner vanwege de lagere heat output.
Ik had vandaag strepen gekregen, terug naar het dashboard ook daar helemaal vreemd. Toen uitgezet en daarna gaat hij niet meer aan, nou ja hij gaat wel aan en geluid via optical hoor ik gewoon, maar geen beeld. Mijn Samsung zegt ook iets in de trend van niet ondersteund.MethodP schreef op maandag 21 april 2008 @ 10:16:
[...]
Ik heb dat probleem sinds eergisteren ook!
Eerste minuut doet hij het goed, hij geeft de juiste kleuren weer. En vervolgens komen er strepen etc. Ik dacht zelf dat dat aan de scart lag...Maarja in het begin doet hij het goed, dus dat is wel vreemd.
Ik heb alles al geprobeerd, ook op een andere tv (full hd), dus dan zou je wel denken dat hij elke resolutie ondersteund (ja ik heb de schakelaar ook op tv gezet ipv hdtv).
Maar goed hij geeft dus geen rrod helaas, want dat betekend volgens mij dat ik dan geen garantie meer heb?
Toch maar eens naar een ps3 kijken
hahahahaha dat is een goeie probleem ring of death zal altijdblijven want ooit zal er hardware kapot gaan. pc kan net zo goed kapot gaan maar die heeft geen ring of death tenminste zo noemen wij het nietFrank76NL schreef op woensdag 23 april 2008 @ 17:17:
ik weet niet wanneer je hem hebt gekocht?? maar je hebt 2 jaar gewoon garantie en 3 jaar op rrodStephaN900 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:43:
[...]
Ik had vandaag strepen gekregen, terug naar het dashboard ook daar helemaal vreemd. Toen uitgezet en daarna gaat hij niet meer aan, nou ja hij gaat wel aan en geluid via optical hoor ik gewoon, maar geen beeld. Mijn Samsung zegt ook iets in de trend van niet ondersteund.
Ik heb alles al geprobeerd, ook op een andere tv (full hd), dus dan zou je wel denken dat hij elke resolutie ondersteund (ja ik heb de schakelaar ook op tv gezet ipv hdtv).
Maar goed hij geeft dus geen rrod helaas, want dat betekend volgens mij dat ik dan geen garantie meer heb?
Toch maar eens naar een ps3 kijken.
Verwijderd
Ey,
Vandaag is myn xbox ook opgehaald. Ik had een update gedaan en kreeg ineenkeer geen beeld meer
. Maarja hoop dat ''Xbox Repair Centre'' er goed mee om gaat
.
Hoeland duurde het bij jullie voordat hij weer terug was?
PS: hoe weten trouwens de medewerkers van UPS dat ik mijn xbox wou verzenden. die man die hem op kwam halen zei ; Jammer dat je nou niet meer kan gamen ofniet?
Vandaag is myn xbox ook opgehaald. Ik had een update gedaan en kreeg ineenkeer geen beeld meer

PS: hoe weten trouwens de medewerkers van UPS dat ik mijn xbox wou verzenden. die man die hem op kwam halen zei ; Jammer dat je nou niet meer kan gamen ofniet?

Verwijderd
Ik denk niet dat ze een lijstje krijgen met wat ze moeten ophalen. Want je mocht ook niet op je verpakking zetten dat er een Xbox 360 in zat omdat het anders gestolen kon worden.Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 22:06:
denk dat ze lijstje krijgen met wat ze moeten ophalen?
Voor mij 8 dagen.Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 21:26:
Er staat op de stikker Gameconsole en hij gaat naar duitsland
Verwijderd
Oja dat kan ookStollie schreef op woensdag 23 april 2008 @ 22:10:
[...]
Voor mij 8 dagen.
Er staat op de stikker Gameconsole en hij gaat naar duitslandkans is kleiner dat het dan een wii of een ps3 is.
had ik niet eens aan gedacht

Dat weet ik eerlijk gezegd ook niet, lang verhaal maar ik heb die van iemand anders (geruild, had iets met ombouwen te maken). Maar wij hadden hem beide al zo'n beetje vanaf het begin, dus vrees dat ik er geen garantie meer op hebamoi schreef op woensdag 23 april 2008 @ 21:10:
[...]
ik weet niet wanneer je hem hebt gekocht?? maar je hebt 2 jaar gewoon garantie en 3 jaar op rrod
Verwijderd
Precies het zelfde had ik ook. Ik heb ook alles geprobeerd maar niet gelukt. Ik kreeg het na een update hij was klaar met de installatie daarna herstarte die en ik kreeg heel raar beeldStephaN900 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:43:
[...]
Ik had vandaag strepen gekregen, terug naar het dashboard ook daar helemaal vreemd. Toen uitgezet en daarna gaat hij niet meer aan, nou ja hij gaat wel aan en geluid via optical hoor ik gewoon, maar geen beeld. Mijn Samsung zegt ook iets in de trend van niet ondersteund.
Toch maar eens naar een ps3 kijken.

Maar om even terug te komen op joun probleem.
Mischien kun je gewoon Support bellen?
De vorige eigenaar is die geregisteerd anders heb je namelijk helemaal geen garantie tenzij hij de gegevens omzet naar joun gegevens.
Geen idee, kan het wel even vragen aan hem, maar ja hij zal wel geen bonnetjes bewaren. Ik weet wel dat het met de xbox van mijn broertje niet echt een probleem was gewoon code opgegeven en hij werd opgehaald.
Maar zal morgen idd eerst even support bellen. Wel balen en ja eigenlijk is het zijn xbox, maar goed kan moeilijk nu nog ruilen nu die van mij kapot is...
Maar zal morgen idd eerst even support bellen. Wel balen en ja eigenlijk is het zijn xbox, maar goed kan moeilijk nu nog ruilen nu die van mij kapot is...
Verwijderd
Bonnetje heb je niet nodig, serienummer van je xbox is genoegStephaN900 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 00:05:
Geen idee, kan het wel even vragen aan hem, maar ja hij zal wel geen bonnetjes bewaren. Ik weet wel dat het met de xbox van mijn broertje niet echt een probleem was gewoon code opgegeven en hij werd opgehaald.
je kan ook een beetje liegen voor je eigen bestwil. zeg gewoon dat zij een RROD had. en jah komt weer goed terug.StephaN900 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 00:05:
MethodP schreef op donderdag 24 april 2008 @ 15:04:
Als je X360 voor reparatie weg moet, hoe gaat dit dan?
Kun je bellen dat het opgehaald moet worden op een ander adres? Moet je bij het afhalen nog indentificeren?
Want mijn xbox ligt bij mijn ouders nu, en ik kom daar niet voor een paar weken. Maar hij moet gerepareerd worden. Kan hij daar gewoon opgehaald worden zonder problemen?
Er zullen vast wel mensen zijn die hier ervaring mee hebben
Nou ja uitgelegd wat er gebeurd is en blijkbaar zat er nog garantie op mijn xbox, heb nu de stickers binnen. Maandag maar even op laten halen dan
.
Toen geen PS3 dus
Toen geen PS3 dus
Ja ,dat kan.MethodP schreef op donderdag 24 april 2008 @ 15:04:
Als je X360 voor reparatie weg moet, hoe gaat dit dan?
Kun je bellen dat het opgehaald moet worden op een ander adres? Moet je bij het afhalen nog indentificeren?
Want mijn xbox ligt bij mijn ouders nu, en ik kom daar niet voor een paar weken. Maar hij moet gerepareerd worden. Kan hij daar gewoon opgehaald worden zonder problemen?
Er zullen vast wel mensen zijn die hier ervaring mee hebben
Gewoon bellen en ander adres opgeven.
Let wel, je 360 wordt ook weer op dat adres afgeleverd.
En je ouders moeten in staat zijn labels te plakken.
https://www.facebook.com/hausbrandeck
Verwijderd
Het gaat zo;
Je belt met support en die gaan je vragen stellen en je moet gegevens doorgeven etc. daarna krijg je een UPS sticker per email of post (ligt eraan wat je afgesproken hebt met support) die plak je op de doos je doet je xbox erin zonder HDD enz. (alleen je xbox verder niets) dan bel je met UPS en maak je een afspraak voor wanneer ze hem op kunnen halen. dan halen ze hem op en krijg je hem na de reparatie weer terug.
Is hij al gerigisteerd want anders kun je hem op de naam van je ouders laten afhalen. als hij toch geregisteerd staat kun je denk ikhet beste even support bellen en vragen of dat kan.
en nee je hoeft je niet te indentificeren.
Ik heb nu wel een heel raar probleem...
Mijn xbox maakt mijn dvd's vies. En dan letterlijk vies. Ik dacht eerst dat het krassen waren, maar het waren maar hele kleine, geen ringen.
Maar het blijken dus vieze "strepen" te zijn
Die dan wel weer een beetje meelopen met de ronde van de disc, dus ik denk dat de dvd drive het veroorzaakt. Het stomme is dat de strepen ook weer schoon te poetsen zijn, dan is de disc weer readable. Maar dit lijkt me toch niet echt de bedoeling 
Heb nu heel vaak die "disc unreadable" error. Komt iemand dit bekent voor
Mijn xbox maakt mijn dvd's vies. En dan letterlijk vies. Ik dacht eerst dat het krassen waren, maar het waren maar hele kleine, geen ringen.
Maar het blijken dus vieze "strepen" te zijn

Verwijderd
Het komt me niet bekend voor maar mischien moet je de de disk tray is schoon maken?Thomaszki schreef op donderdag 24 april 2008 @ 17:47:
Ik heb nu wel een heel raar probleem...
Maar het blijken dus vieze "strepen" te zijnDie dan wel weer een beetje meelopen met de ronde van de disc, dus ik denk dat de dvd drive het veroorzaakt. Het stomme is dat de strepen ook weer schoon te poetsen zijn, dan is de disc weer readable. Maar dit lijkt me toch niet echt de bedoeling
Kun je mischien een foto maken van de cd wat je xbox vies heeft gemaakt?
Zet je xbox horizontaal(plat) neer, dat is beter dan verticaal.Kan iemand me dus zeggen: Hoe zie ik wat nieuw is zonder da spel open te doen
en Is rechtop beter dan plat of slechter?
Thanks to the nice guys
ik heb sinds vandaag, raar beeld, alles is feller in kleur en strepen, dit is aan de orde gekomen na de laatste update van een paar dagen terug, ben bang dat ie straks weer weg kan, dat wordt de 2e box al.
ps: het slechte beeld slaat wel weer terug naar goed beeld, maar eventjes en weer het hierboven vermelde probleem
ps: het slechte beeld slaat wel weer terug naar goed beeld, maar eventjes en weer het hierboven vermelde probleem
Verwijderd
Ik wil niet als een fan-boy klinken maar ...
13/4 rod ... 18/4 ups (ik had geen tijd om het vroeger te regelen) ... 25/4 xbox terug, met nieuw mobo, nieuwe drive (benq), halo3 (had ik al, maar het gebaar telt) en 1 maand live.
Ik ben blij (hij is nu zelfs stiller dan mijn falcon elite)
13/4 rod ... 18/4 ups (ik had geen tijd om het vroeger te regelen) ... 25/4 xbox terug, met nieuw mobo, nieuwe drive (benq), halo3 (had ik al, maar het gebaar telt) en 1 maand live.
Ik ben blij (hij is nu zelfs stiller dan mijn falcon elite)
Verwijderd
ik hoop dat ze bij mijn xbox de dvd drive niet vervangen
kan iig gebrande zooi afspelen en geeft geen problemen
kan iig gebrande zooi afspelen en geeft geen problemen
Vreemd, elke keer als ik mijn Xbox start is het beeld goed, na een paar minuten, weer die gekke kleuren.
Heb het via component [hdtv] aangesloten, vervolgens zet ik hem op TV en wat denk je geen beeld.
Weer terug naar HDTV geen beeld meer, geluid wel, maar geen beeld.
Verder zie ik ook geen RROD of iets dergelijks, iemand?
Heb het via component [hdtv] aangesloten, vervolgens zet ik hem op TV en wat denk je geen beeld.
Verwijderd
en helaas is de mijne na 2 jaar trouwen dienst ook "overleden" . Eergisteren potje pes 2008 gespeeld en beeld viel ineens weg. Gisteren niet gespeeld en dacht zojuist ff potje te voetballen en helaas... red rings !! Bummer... zojuist gebeld , krijg zo een label toegemaild. Ben benieuwd of et echt 3 weken gaat duren... en dan juist van alle weken van het jaar , de week dat gta4 uitkomt...
Verwijderd
Ik heb precies hetzelfde. Het beeld viel op een gegeven moment weg en het scherm flikkerde steeds en je zag allemaal rare kleuren en lijnen. Het leek wel of de tv aan het zoeken was naar de juiste resolutie ofzo. Ik denk zelf dat mijn AV-kabel kaduuk is, want op mijn tv boven krijg ik ook geen beeld meer. De xbox zelf geeft niet aan dat er iets kapot is. Wat zal ik doen, een nieuwe kabel kopen of hem opsturen, hoe lang duurt het dan ongeveer tot dat je een nieuwe hebt ontvangen?ratsja schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 14:25:
Vreemd, elke keer als ik mijn Xbox start is het beeld goed, na een paar minuten, weer die gekke kleuren.
ik vermoed toch dat de xbox kapot is, ik krijg nu ook geen beeld meer, geluid doet het wel, maar geen rode ringen of iets dergelijks.Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 15:14:
[...]
Ik heb precies hetzelfde. Het beeld viel op een gegeven moment weg en het scherm flikkerde steeds en je zag allemaal rare kleuren en lijnen. Het leek wel of de tv aan het zoeken was naar de juiste resolutie ofzo. Ik denk zelf dat mijn AV-kabel kaduuk is, want op mijn tv boven krijg ik ook geen beeld meer. De xbox zelf geeft niet aan dat er iets kapot is. Wat zal ik doen, een nieuwe kabel kopen of hem opsturen, hoe lang duurt het dan ongeveer tot dat je een nieuwe hebt ontvangen?
Lijkt me sterk dat de AV kabel ineens stuk is, volgens mij is het gewoon een defecte xbox.
Er schijnt iets te zijn met oververhitting dat het moederbord iets bol gaat staan ofzo.
ik denk dat ik maar ga bellen
Helaas is mijn Xbox na trouwe dienst overleden 
Eens bellen met de microsoft helpdesk en anders maar een nieuwe kopen.
Weet iemand hoe dat zit met live accounts? Kan je die laten bevriezen ofzoiets? Niet dat het duur is maar toch ik let op de centen xD
Eens bellen met de microsoft helpdesk en anders maar een nieuwe kopen.
Weet iemand hoe dat zit met live accounts? Kan je die laten bevriezen ofzoiets? Niet dat het duur is maar toch ik let op de centen xD
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Zit een maandje Live bij als je hem terug krijgt.
Die van mij is gisteren ook weer heengegaan met een RROD (net voor de GTA launch
), dus voor de 2e keer in een maand dat ding aangemeld bij de Xbox support.
UPS komt hem deze keer echter ophalen met een eigen doos en moet nu ook mijn voeding meesturen ...
Vorige keer af laten halen in een random doos zonder voeding.
Die van mij is gisteren ook weer heengegaan met een RROD (net voor de GTA launch

UPS komt hem deze keer echter ophalen met een eigen doos en moet nu ook mijn voeding meesturen ...
ik krijg geen RROD of iets dergelijks, gewoon geen beeld meer.
Normaalgezien heb ik mijn xbox met een joytech vga kabel aan mijn computer monitor hangen. Echter doe ik hem zo nu en dan aan de tv in de woonkamer met hdmi aangezien dat natuurlijk wel wat mooier is
.
Echter toen ik mijn xbox weer aansloot met de vga kabel had het beeld ineens een groene/gele waas wat er totaal niet uit ziet. De kabel ziet er volgens mij nog prima uit en het lijkt me sterk dat deze ineens van het ene op het andere moment kuren vertoond, een paar dagen ervoor had ik nog prachtig beeld op me computerbeeldscherm. Herkend iemand dit en zou het een probleem van de xbox zelf kunnen zijn? Heb al verschillende schermen geprobeerd maar met steeds hetzelfde resultaat. Hdmi is nog altijd prachtig.
Kan dit een probleem zijn van de xbox of moet ik het toch echt bij de kabel zoeken?
Echter toen ik mijn xbox weer aansloot met de vga kabel had het beeld ineens een groene/gele waas wat er totaal niet uit ziet. De kabel ziet er volgens mij nog prima uit en het lijkt me sterk dat deze ineens van het ene op het andere moment kuren vertoond, een paar dagen ervoor had ik nog prachtig beeld op me computerbeeldscherm. Herkend iemand dit en zou het een probleem van de xbox zelf kunnen zijn? Heb al verschillende schermen geprobeerd maar met steeds hetzelfde resultaat. Hdmi is nog altijd prachtig.
Kan dit een probleem zijn van de xbox of moet ik het toch echt bij de kabel zoeken?
Verwijderd
Ik heb dit probleem dus ook (zie mijn post hierboven), alleen ik denk dat het wel degelijk aan die AV-Kabel ligt, ik had de xbox namelijk in een dichte kast staan, en die kabel erachter, miss is de kabel daardoor oververhit geraakt?
heb mijn xbox paar dagen met rust gelaten, doe hem daarnet aan en hij doet het weer, voor hoe lang weet ik niet, zal zo eens uitgebreid testen.
Verwijderd
Hmm, ik had mijn xbox er dus ook een tijd achterweg, sluit ik hem aan, is er gewoon beeld, maar na ongeveer 2 minuten was het al weer weg
Nouja ga wel even naar de winkel een nieuwe kabel halen kijken of dat helpt...
Ik denk dat ik dat ook ga doen, deze keer maar een (duurdere) microsoft kabel. Ik heb ook nog even met component gebprobeerd en dat zag er goed uit maar aan de aansluiting te zien gebruikt deze weer andere pinnetjes. Ik heb in het menu van me monitor alle kleuren weggedraaid en blauw op zijn hoogst gezet en krijg weer een beetje acceptabel beeld maarja als ik dan weer me pc aanzet krijg je weer hetzelfde verhaal

ben benieuwd
ik heb het gister weer geprobeerd, slinger hem aan, goed beeld,
na 2 minuten BAGGER.
ik kan er niet bij dat het aan de kabel ligt.
ik heb het gister weer geprobeerd, slinger hem aan, goed beeld,
na 2 minuten BAGGER.
ik kan er niet bij dat het aan de kabel ligt.
Ik sinds 2 weken een nieuwe xbox360 premium.
Helaas nog de oude (niet falcon)
Moet je een nieuwe xbox360 aanmelden of registeren om vast te leggen wanneer je garantie termijn in gaat?
Ik heb em trouwens rondom in de casefan's gezet om toch de kans op een RROD te verkleinen.
Helaas nog de oude (niet falcon)
Moet je een nieuwe xbox360 aanmelden of registeren om vast te leggen wanneer je garantie termijn in gaat?
Ik heb em trouwens rondom in de casefan's gezet om toch de kans op een RROD te verkleinen.
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Klein vraagje ivm de falcon. Ik heb al een 360 maar zelfs na een paar keer opgestuurd te hebben, blijf hij krassen maken op men games of loopt de dvdspeler ineens vast (enkel een welgerichte tik op de xbox zorgt ervoor dat hij de tray terug wil opendoen)
Nu was ik van plan om een arcade pack te kopen, kost maar 200 euro en dan geef ik mijn oude 360 aan men ouders zodat ze een goede upscalende dvdspeler hebben voor hun full hd tv (wonder boven wonder, film dvd's, al dan niet gekopieerd doet hij perfect, nooit problemen mee)
Dus ik ga een arcade kopen met een falcon in (normaal gezien elke arcade pack die uitkomt?). Weet ook al waar ik moet opletten, 175w op de sticker of eentje met lot nr >= 742. Maar nu las ik ergens dat je bij de falcon nog steeds een 10-15% kans hebt op een RROD? Klopt dit?
Nu was ik van plan om een arcade pack te kopen, kost maar 200 euro en dan geef ik mijn oude 360 aan men ouders zodat ze een goede upscalende dvdspeler hebben voor hun full hd tv (wonder boven wonder, film dvd's, al dan niet gekopieerd doet hij perfect, nooit problemen mee)
Dus ik ga een arcade kopen met een falcon in (normaal gezien elke arcade pack die uitkomt?). Weet ook al waar ik moet opletten, 175w op de sticker of eentje met lot nr >= 742. Maar nu las ik ergens dat je bij de falcon nog steeds een 10-15% kans hebt op een RROD? Klopt dit?
Je hebt altijd kans op een RROD. Simpel zat. 10-15% kans weet ik natuurlijk niet, maar het zou heel goed kunnenDaRKie schreef op zondag 04 mei 2008 @ 10:38:
Klein vraagje ivm de falcon. Ik heb al een 360 maar zelfs na een paar keer opgestuurd te hebben, blijf hij krassen maken op men games of loopt de dvdspeler ineens vast (enkel een welgerichte tik op de xbox zorgt ervoor dat hij de tray terug wil opendoen)
Vind je eigenlijk niet dat je MS beloont met hun slechte service door maar een nieuw apparaat te kopen ipv dat ze eindelijk een correct werkend exemplaar leveren? Als je al een paar keer voor Jan met de korte achternaam een kapotte 360 hebt opgestuurd, zou ik zelf eerder ermee kappen dan dat ik nog 'ns 200 euro ertegenaan gooi...DaRKie schreef op zondag 04 mei 2008 @ 10:38:
Ik geef je 100% gelijk, maar ik zit met een aantal games die ik toch nog wel speel en om nu alles te gaan verkopen en dan een PS3 te kopen ... dan is een 360 van 199 euro ofzow momenteel de goedkopere oplossing dan dat ik eerst alles met verlies ga verkopen (en dan heb ik ook meteen een 2de controller + memory card). Ik ga zeker die ik nu heb opnieuw opsturen en die dan bij men ouders zetten (of eventueel verkopen).ymmv schreef op zondag 04 mei 2008 @ 13:16:
[...]
Vind je eigenlijk niet dat je MS beloont met hun slechte service door maar een nieuw apparaat te kopen ipv dat ze eindelijk een correct werkend exemplaar leveren? Als je al een paar keer voor Jan met de korte achternaam een kapotte 360 hebt opgestuurd, zou ik zelf eerder ermee kappen dan dat ik nog 'ns 200 euro ertegenaan gooi...
Alleen ging ik er vanuit dat alle problemen effectief opgelost waren sinds de Falcon, maar dat is schijnbaar niet zo... begin ik toch wel wat te twijfelen of ik het wel ga doen.
[ Voor 12% gewijzigd door DaRKie op 04-05-2008 14:03 ]
ik krijg nu geen beeld meer, iemand al een andere kabel geprobeerd?
je hebt geen 10-15% kans dat hij een rrod krijgt. het is nu minder dan 10% van de xbox360 falcons die rrod krijgen (na langere pereode). en de ps3 of wii kan net zo goed dood(bij xbox 360 RROD) gaan. en RROD is niet een reden om ps3 aan te schaffen als die dood gaat ben je hem geen 7-14 dagen kwijt maar 1 maand tot 1,5-2 maand kwijt.DaRKie schreef op zondag 04 mei 2008 @ 10:38:
Ik heb sinds vandaag hetzelfde probleem: geen beeld. Geluid werkt wel, heb 2 kabels (zowel de advanced scart als de standaard kabel) en op beide kabels geen beeld. Toen ik de box vandaag voor het eerst aanzette zag ik nog wel dat er iets van signaal op de scart binnenkwam, niet echt het xbox opstartscherm maar meer alsof de tv probeerde te schakelen naar het xbox beeld, maar ook dit was na verloop van tijd afgelopen.ratsja schreef op zondag 04 mei 2008 @ 14:13:
ik krijg nu geen beeld meer, iemand al een andere kabel geprobeerd?
Net even gecheckt op service.xbox.com en helaas is mijn box out of waranty. Dat is dus dikke poep.
Is er een manier om de RROD's te forceren?
Ik weet niet hoe je een RROD goed kan forceren. Maar ik denk dat als je geen Falcon hebt, je de Xbox 360 gewoon even 24uur een game moet laten draaien (intro filmpje dus heletijdSgimi schreef op zondag 04 mei 2008 @ 17:46:
[...]
Ik heb sinds vandaag hetzelfde probleem: geen beeld. Geluid werkt wel, heb 2 kabels (zowel de advanced scart als de standaard kabel) en op beide kabels geen beeld. Toen ik de box vandaag voor het eerst aanzette zag ik nog wel dat er iets van signaal op de scart binnenkwam, niet echt het xbox opstartscherm maar meer alsof de tv probeerde te schakelen naar het xbox beeld, maar ook dit was na verloop van tijd afgelopen.
Net even gecheckt op service.xbox.com en helaas is mijn box out of waranty. Dat is dus dikke poep.
Of om het nog wat sneller te laten gaan en de kans te verhogen: je Xbox 360 inpakken in bijvoorbeeld handdoeken en dan gaan met die banaan
[ Voor 6% gewijzigd door Cubic X op 04-05-2008 17:54 ]
You must be joking, right?...of gaan kijken natuurlijk...
Ik heb inmiddels weer even beeld gehad. Heb de console een tijdje ingepakt in handdoeken, een tijdje aangezet, daarna weer uit...en voila! Er WAS beeld. Na transport van de console naar zijn oude vertrouwde stekkie en weer aansluiten was het ook direkt weer afgelopen. Dus nu staat mijn doosje wederom ingepakt lekker warm te worden. Ik hou jullie op de hoogte....
Goed. Weer een kwartiertje ingepakt, lekker laten bakken. In de tussentijd las ik op het grote internet een oplossing die blijkbaar voor andere mensen gewerkt heeft: box uit, met de controller aanzetten terwijl je de Y + RT ingedrukt houdt.
Probleem is nu: heb ik het probleem opgelost door mijn box lekker te laten opwarmen of door de <aan><Y>+<RT> truuk?
Probleem is nu: heb ik het probleem opgelost door mijn box lekker te laten opwarmen of door de <aan><Y>+<RT> truuk?
Heb dit zelfde probleem gehad, ook geen RROD geen garantie (2,5j oud)Sgimi schreef op zondag 04 mei 2008 @ 17:46:
[...]
Ik heb sinds vandaag hetzelfde probleem: geen beeld. Geluid werkt wel, heb 2 kabels (zowel de advanced scart als de standaard kabel) en op beide kabels geen beeld. Toen ik de box vandaag voor het eerst aanzette zag ik nog wel dat er iets van signaal op de scart binnenkwam, niet echt het xbox opstartscherm maar meer alsof de tv probeerde te schakelen naar het xbox beeld, maar ook dit was na verloop van tijd afgelopen.
Weet niet welke kant van Nederland je wegkomt maar hier in de buurt van Enschede heb ik hem weggehad en hebben ze de box helemaal gestript nieuwe koeling erin en hij werkt weer prima.
Plus heb nog nooit zo'n stille xbox gehad
Voor zover ik weet, is dat een tijdelijke oplossing... op een gegeven moment wordt dat gewoon een RROD. Je gaat nu alleen tijdelijk het proces voorafgaand aan de RROD tegen door enorm te verhitten..Sgimi schreef op zondag 04 mei 2008 @ 19:13:
Goed. Weer een kwartiertje ingepakt, lekker laten bakken. In de tussentijd las ik op het grote internet een oplossing die blijkbaar voor andere mensen gewerkt heeft: box uit, met de controller aanzetten terwijl je de Y + RT ingedrukt houdt.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
ik heb ook geen idee of de mijne nog warranty heeft
mijn 1e was binnen een dag stuk, heb een nieuwe gekregen, dat was ongeveer 2 jaar geleden.
mijn 1e was binnen een dag stuk, heb een nieuwe gekregen, dat was ongeveer 2 jaar geleden.
je hebt 2 jaar op random fouten en 3 jaar opRRODratsja schreef op zondag 04 mei 2008 @ 22:04:
ik heb ook geen idee of de mijne nog warranty heeft
Vandaag eindelijk mijn Xbox 360 terug gekregen. Deze keer kreeg ik dezelfde console terug als ik opstuurde, het moederbord en de DVD drive zijn volledig vervangen. Dat ding lijkt nu een heel stuk stiller te zijn een veel stabieler te draaien, toen ik de console een jaar geleden oorspronkelijk kreeg, crashte deze vaak en kreeg ik af en toe artifacts.
Het support process is IMHO enorm verbeterd met een pagina waarop je de status kunt volgen en met regelmatige status updates via email. Dat had Microsoft eigenlijk vanaf het begin af aan moeten invoeren.
Het support process is IMHO enorm verbeterd met een pagina waarop je de status kunt volgen en met regelmatige status updates via email. Dat had Microsoft eigenlijk vanaf het begin af aan moeten invoeren.
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
heb de mijne aangemeld bij repair centre, ik zat 1 week buiten de garantie, mijn xbox is gefabriceerd op 16 - 05 - 2006, echter mijn vorige xbox[na 1 dag stuk] gelde als referentiedatum.
Maar meneer deed niet moeilijk en gooide het op garantie.
Het was een welbekend probleem, wat niet aan de kabel lag.
Voor mij is het ook weer raak, enkele maanden na mn vorige rrod houd nu de dvd drive het voor gezien (htiachi volgens mij). Altijd balen, maar het was een drive die vrij snel ging krassen (een keer gebeurd, maar waarschijnlijk bewogen xbox), dus hopen dat ik nu een betere drive krijg.
Ok, afspraak gemaakt, maar zit helaas pinksteren tussen dus duurt nog wel even. Ze vertelden mij ook dat ik de voeding mee moest geven? Ik las echter dat ze soms fouten maken door een verkeerde voeding mee terug te geven, dus zal ik dat wel doen? Ik zie het nut er niet van in...
Verwijderd
Ja, ik heb vandaag een nieuwe kabel gehaald, nog steeds geen beeldratsja schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 12:20:
heb de mijne aangemeld bij repair centre, ik zat 1 week buiten de garantie, mijn xbox is gefabriceerd op 16 - 05 - 2006, echter mijn vorige xbox[na 1 dag stuk] gelde als referentiedatum.
Ligt bij mij dus ook aan de xbox zelf, moet ik hem maar ook opsturen.
Hoop dat ik mijn geld terug kan krijgen voor die kabel, maar dat zal wel niet.
Ik heb de mijne ook aangemeld. Na de truuk met de handdoek heeft hij het wel even gedaan maar de volgende dag hetzelfde probleem: geen beeld. MS gebeld en die wisten mij te melden dat hoewel mijn xbox eigenlijk uit garantie was (5 apr 2008) ik nog recht had op extra garantie. Dit zou volgens de meneer die ik gesproken heb alleen voor NL gelden, in Belgie bijvoorbeeld was ik gewoon 75 euro lichter geweest, daar dus geen extra garantie. Mij is overigens verteld echt alleen de console op te sturen, dus verder helemaal niets: geen voeding, geen kabels, geen hdd en niet vergeten een eventuele dvd eruit te halen 
Maar goed, ik ga een afspraak maken met UPS, er wordt een nieuw moederbord ingezet en dan maar hopen op een lang en gelukkig Xbox leven
Maar goed, ik ga een afspraak maken met UPS, er wordt een nieuw moederbord ingezet en dan maar hopen op een lang en gelukkig Xbox leven
[ Voor 13% gewijzigd door Sgimi op 11-05-2008 12:03 ]
Heeft iemand dit wel eens gehad?
Ik start net mijn xbox 360 op en ik hoor soms een klink geluidje lijkt het haast wel. Ik zit dan gewoon op het xbox dashboard wat via windows messenger te sturen.
Het is een xbox pro met 175 watt voeding (nieuwste geloof ik dus met falcon).
Ik start net mijn xbox 360 op en ik hoor soms een klink geluidje lijkt het haast wel. Ik zit dan gewoon op het xbox dashboard wat via windows messenger te sturen.
Het is een xbox pro met 175 watt voeding (nieuwste geloof ik dus met falcon).
Mensen, hoe zit het nou precies, blijft MS de consoles "repareren"? Terwijl iedereen weet dat ze daarna weer vrolijk kapot gaan?
Ik zat laatst Kassa te kijken, aflevering mbt garantie. Je kunt op een hoop apparaten, als je aantoont dat het de schuld is van de fabrikant, tot zo wel 8 jaar garantie eisen. Ik gok dat dit ook het geval is met de console van MS. Straks in 2009 gaan er een hoop consoles buiten hun garantie vallen, met de bekende RROD, wat toch echt wel hun toegegeven fout is.
Ik heb me er zo erg over verbaast dat een bedrijf zoiets kan verkopen. Die van mij is al 2x kapot gegaan. Dat MS er door een vluchtige launch niet achter is gekomen dat ze na 6+ maanden met bosjes kapot gaan, dat is één ding. Maar dat ze vervolgens daarna geen permanente oplossing daarvoor bieden is toch eigelijk gekkenwerk? Het is nu toch ook voor hun dweilen met de kraan open? En dat waarschijnlijk wel langer dat hun gegeven 3 jaar garantie.
Zullen er niet, vooral in USA, een hoop rechtzaken komen na die 3 jaar garantie?
Ik ben benieuwd wat jullie meningen hierover zijn, misschien zie ik het wel helemaal verkeerd...
Ik zat laatst Kassa te kijken, aflevering mbt garantie. Je kunt op een hoop apparaten, als je aantoont dat het de schuld is van de fabrikant, tot zo wel 8 jaar garantie eisen. Ik gok dat dit ook het geval is met de console van MS. Straks in 2009 gaan er een hoop consoles buiten hun garantie vallen, met de bekende RROD, wat toch echt wel hun toegegeven fout is.
Ik heb me er zo erg over verbaast dat een bedrijf zoiets kan verkopen. Die van mij is al 2x kapot gegaan. Dat MS er door een vluchtige launch niet achter is gekomen dat ze na 6+ maanden met bosjes kapot gaan, dat is één ding. Maar dat ze vervolgens daarna geen permanente oplossing daarvoor bieden is toch eigelijk gekkenwerk? Het is nu toch ook voor hun dweilen met de kraan open? En dat waarschijnlijk wel langer dat hun gegeven 3 jaar garantie.
Zullen er niet, vooral in USA, een hoop rechtzaken komen na die 3 jaar garantie?
Ik ben benieuwd wat jullie meningen hierover zijn, misschien zie ik het wel helemaal verkeerd...
In Europa is het volgens de wetgeving eigenlijk dat je op electronische apparaten levenslange garantie hebt...helaas hanteren producenten dit niet en negeren ze je gewoon. Normaal zou je het met een rechtszaak kunnen afdwingen, maar dat kost een vermogen.nijntje82 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 12:54:
Mensen, hoe zit het nou precies, blijft MS de consoles "repareren"? Terwijl iedereen weet dat ze daarna weer vrolijk kapot gaan?
Microsoft bouwt in de opgestuurde 360's een speciaal koelelement in, deze werkt wel maar niet super goed waardoor er nog steeds problemen kunnen optreden. Microsoft repareert ze en bouwt dus extra koeling in, in de launch 360's. Problemen kunnen optreden hiermee, maar wel een kleinere kans. Bij een Falcon 360 zetten ze er gewoon een nieuw moederbord in
Na drie jaar heb je gewoon pech. Microsoft is een koppig bedrijf (niks tegen Microsoft wat betreft Gaming, hun zaakjes behalve de garantie hebben ze goed voor elkaar) en zal na drie jaar garantie gewoon geld gaan vragen voor je reparatie.
In Amerika klagen ze elkaar voor alles en nog wat aan, maar ik denk dat het niet gaat werken tegen Microsoft wat betreft het garantie probleem.
De rechter in NL hanteert door de bank genomen de regel dat als je van een apparaat X mag verwachten dat deze het in ieder geval bv 5 jaar uithoudt, je dan dus ook 5 jaar lang bij de fabrikant mag aankloppen voor reparaties die kosteloos worden uitgevoerd.
Het is dus niet vooraf te zeggen of dit bij een 360 dus 5 jaar wordt of langer. MS heeft een nadeel: ze hebben openlijk toegegeven dat er een ontwerpfout in zit. M.a.w.: een versie met die ontwerpfout zou dus t.a.t. moeten worden vervangen. Zo'n rechtzaak zou dus niet kansloos zijn in NL, temeer omdat er veel voorbeelden zijn van consoles in het verleden (en heden) die wel lang blijven werken.
Je krijgt als bedrijf echt gezeik wanneer over een tijdje een grote groep mensen met een apparaat zit dat niet meer gerepareerd kan worden zonder ervoor te betalen. Ze hebben tot nu toe echt mazzel gehad met de class-action lawsuits mbt de 360, want krassende drives, veel uitval etc. is veelal appeltje-eitje voor het leger advocaten die hier hun geld mee verdient. Overigens zijn class-action lawsuits zelden echt een voordeel voor de klager: je krijgt vaak een vaststaande uitkering, en die is soms zo laag dat je er niet echt veel beter van wordt. Wat MS veel minder kan gebruiken is veel negatieve publiciteit. Daarom snap ik ook niet dat ze niet meer werk maken van het voorkomen van wat er binnenkort aan gaat komen: de groep mensen die niet meer hun 360 kan laten repareren omdat de garantie verlopen is, maar die WEL last hebben van een bewezen ontwerpfout in de 360.
Het is dus niet vooraf te zeggen of dit bij een 360 dus 5 jaar wordt of langer. MS heeft een nadeel: ze hebben openlijk toegegeven dat er een ontwerpfout in zit. M.a.w.: een versie met die ontwerpfout zou dus t.a.t. moeten worden vervangen. Zo'n rechtzaak zou dus niet kansloos zijn in NL, temeer omdat er veel voorbeelden zijn van consoles in het verleden (en heden) die wel lang blijven werken.
Je krijgt als bedrijf echt gezeik wanneer over een tijdje een grote groep mensen met een apparaat zit dat niet meer gerepareerd kan worden zonder ervoor te betalen. Ze hebben tot nu toe echt mazzel gehad met de class-action lawsuits mbt de 360, want krassende drives, veel uitval etc. is veelal appeltje-eitje voor het leger advocaten die hier hun geld mee verdient. Overigens zijn class-action lawsuits zelden echt een voordeel voor de klager: je krijgt vaak een vaststaande uitkering, en die is soms zo laag dat je er niet echt veel beter van wordt. Wat MS veel minder kan gebruiken is veel negatieve publiciteit. Daarom snap ik ook niet dat ze niet meer werk maken van het voorkomen van wat er binnenkort aan gaat komen: de groep mensen die niet meer hun 360 kan laten repareren omdat de garantie verlopen is, maar die WEL last hebben van een bewezen ontwerpfout in de 360.
[ Voor 5% gewijzigd door EfBe op 12-05-2008 14:20 ]
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Verwijderd
Heb even het topic door gekeken, maar zosnel geen antwoord gevonden op mijn vraag.
Ik heb mijn xbox360 verkocht, hiervan was de garantie verlopen en hij was gemod.
Nu kreeg de xbox360 al na een week een RROD terwijl hij het daarvoor altijd 2jaar bij mij had gedaan.
Nu is de koper een goede bekende van me en wil ik hem hier niet mee laten zitten.
Nu is mijn vraag, kunnen gemodde xbox360's ook worden verstuurd voor reparatie, en weet iemand wat de gemiddelde kosten zijn voor RROD reparatie als de garantie is verlopen.
Ik twijfel of Microsoft hem nog wil repareren na dat hij gemod is (of kijken ze hier helemaal niet naar)
Mochten de reparatie kosten redelijk zijn, dan kan ik deze delen met de koper van de xbox360.
Ik heb mijn xbox360 verkocht, hiervan was de garantie verlopen en hij was gemod.
Nu kreeg de xbox360 al na een week een RROD terwijl hij het daarvoor altijd 2jaar bij mij had gedaan.
Nu is de koper een goede bekende van me en wil ik hem hier niet mee laten zitten.
Nu is mijn vraag, kunnen gemodde xbox360's ook worden verstuurd voor reparatie, en weet iemand wat de gemiddelde kosten zijn voor RROD reparatie als de garantie is verlopen.
Ik twijfel of Microsoft hem nog wil repareren na dat hij gemod is (of kijken ze hier helemaal niet naar)
Mochten de reparatie kosten redelijk zijn, dan kan ik deze delen met de koper van de xbox360.
Verwijderd
op marktplaats staan er enkelen die ze voor rond de 30 euro willen repareren.. weetniet in hoeverre ze te vertrouwen zijn maar ga uit van het goede van de mensVerwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:13:
Heb even het topic door gekeken, maar zosnel geen antwoord gevonden op mijn vraag.
Ik denk dat ik, voordat mn 360 twee is (augustus dit jaar), het beestje opstuur.
Hij loopt té vaak vast in GTA. Krijg steeds meer "the disc is unreadable" errors, ook in andere spellen, dus dat speelt onwijs irritant als je bijv. bezig bent met een missie of noem het maar op.
Zal ze morgen 's bellen (eerst even serienummer opzoeken als ik thuis ben), en dan mn HDD eraf.
Maakt me niet uit dat ik t ding een paar weken kwijt kán zijn, dit irriteert me mateloos.
Hij loopt té vaak vast in GTA. Krijg steeds meer "the disc is unreadable" errors, ook in andere spellen, dus dat speelt onwijs irritant als je bijv. bezig bent met een missie of noem het maar op.
Zal ze morgen 's bellen (eerst even serienummer opzoeken als ik thuis ben), en dan mn HDD eraf.
Maakt me niet uit dat ik t ding een paar weken kwijt kán zijn, dit irriteert me mateloos.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Als je een probleem hebt, of een negatieve mededeling; Erg jammer, maar je hoeft hier geen posting te zetten enkel gevuld met je mededeling en/of frustraties.
Als je een probleem hebt, of een negatieve mededeling; Erg jammer, maar je hoeft hier geen posting te zetten enkel gevuld met je mededeling en/of frustraties.