[2D contest] v8 - "Uncertain Future"

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 5.466 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:55

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pMFfTeFkNxy8xEpXAYsF3SHx/full.jpg

2D contest version 8 : UNCERTAIN FUTURE

Inleiding
Welkom in het 2d contest topic deel 8. Nadat de laatste contest zeer mager is afgelopen en er daarna geen contesten door gebrek aan juryleden konden volgen. Toch begonnen er bij enkele tweakers het 2d contest gevoel weer te kriebelen. Om die reden hebben besloten de conteststijl zoals die gehouden wordt, helemaal om te gooien. De conteststijl zal vanaf heden hetzelfde zijn als die van de 3d contests.
Hoe dat werkt leg kun je hieronder lezen.

Veel plezier en succes met de contest!
Moge de beste winnen 8)

De opdracht
Er is gekozen voor een opdracht die heel breed inzetbaar is en tegelijk ook veel creativiteit in mogelijk is. Hierdoor kan iedere 2d artiest, pro of amateur meedoen aan deze contest.

Het onderwerp is "UNCERTAIN FUTURE". Dat is hetzelfde onderwerp als de huidige 3d contest.

"Om je vast een paar ideeën te geven, denk aan: Een pasgeboren gnoe die beslopen wordt door een cheetah, mensen die hun stad moeten verlaten in tijden van oorlog of gewoon een impressie van het leven op aarde in de toekomst. Maar er zijn vast ook vrolijkere plaatjes te bedenken." aldus het 3d contest topic.

Natuurlijk zijn er nog aantal voorwoorden omgaande deze contestdeel specifiek.
  • De afbeelding moet "Uncertain Future" als onderwerp hebben.
  • De afbeelding moet maximaal 800 x 800 pixels groot worden.
  • Verzin een titel aan je werk en zorg dat deze in je plaat terug te vinden is.
We willen het iig lekker breed houden en daarom mag je bijna alles doen romdom dit onderwerp. Zelfs ouderwets op papier tekenen en inscannen.

Inleverdatum: zondag 20 Januari 2008
Om de contest na zeer lange afwezigheid hoop te geven voor wat animo is er om die reden de einddatum gezet op: zondag 20 Januari 2008.

Je zorgt dan uiterlijk 23.59 uur op die datum dat je de final van je werk gepost hebt in het topic. Iedere final die na die minuut binnenkomt telt niet meer mee.

Contest regels
Om de contest goed te laten verlopen, zijn er een aantal regels opgesteld. Dit zijn:

Wel doen :) :
  • Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
  • Als je meedoet, post je minstens één "work in progress" (WIP). Alleen een final is niet genoeg.
  • Je mag zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Geen WIP's posten waarbij je 3 pixels hebt veranderd e.d. Er moet wel vooruitgang in zitten!!!.
  • Je mag alle 2D gebruiken mits je zelf creatieve inbreng moet doen om er iets uit te krijgen. Dus geen pakketten die enkel vooringeinstalleerde afbeeldingen leveren. Daarnaast mag je enkel beperkt een 3d pakket gebruiken, maar niet teveel. Het moet wel een 2d contest blijven.
  • Het gebruik van tutorials + stockfoto-sites is toegestaan. Het is echter niet de bedoeling dat je een tutorial + stockfoto uitwerkt, en dat inlevert als final. Het moet slecht een onderdeel van je werk zijn, niet het eindresultaat.
  • Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag. Houd wel rekening mee dat de plugin niet het eindresultaat mag bepalen, maar enkel een onderdeel van je afbeelding.
  • Het gaat dus om het eindresultaat: één afbeelding. Geef duidelijk aan welke afbeelding dit is door er het woord FINAL dikgedrukt bij te zetten.
  • Graag veel gezonde kritiek en opmerkingen; dit houdt het geheel levendig en interessant.
  • Over het algemeen verzorgt de winnaar van de contest de volgende contest.
Niet doen :( :
  • De final mag geen animatie zijn, mits anders staat aangegeven.
  • Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte afbeeldingen of brushes.
  • Ga niet andermans werk afkraken. Dit werkt namelijk zeer demotiverend voor de contest.
  • Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden.
    Op sites als xs.to kun je gratis je afbeeldingen uploaden, Mocht dit niet je voorkeur zijn, is er ook nog Photobucket (login vereist).
    Ook kun je misschien andere tweakers wel mailen of ze je WIPs en Final online willen zetten. Er zijn ook nog andere image-hosting sites. Zoek zelf even via google naar een goede.
  • Zorg dat de afbeeldingen die je post niet breder zijn dan 550 pixels, dit om de layout van GoT niet om zeep te helpen en bandbreedte te besparen.
  • Post één final. Bij het inleveren van meerdere afbeeldingen onder het kopje final wordt de laatst geposte plaat gekozen!

Puntentelling
Omdat de Formule-1 puntentelling goed werkt in de 3d contests passen we deze hier ook toe. Voor diegene die deze puntentelling niet kennen volgt hier een korte uitleg: de beste krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je gewoon de acht beste, de rest krijgt 0 punten. Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 3x een top acht maakt met de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Je mag dus alleen stemmen wanneer je met deze contest hebt meegedaan. Helaas. :) Één punt voor de uitwerking (= A), één punt voor de originaliteit (= B) en één punt voor de gebruikte technieken (= C).
Je werk wordt wordt aan het einde van de contest beoordeeld aan de hand van creativiteit (40%), orginaliteit(40%) en gebruikte technieken (20%).

Mail/DM de scores naar de topicstarter.

Je kunt de volgende 'template' gebruiken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Verzonden door GoT user: 

A = [nr1="naam hier"], [nr2=], [nr3=], [nr4=], [nr5=], [nr6=], [nr7=], [nr8=]
B = [nr1=], [nr2=], [nr3=], [nr4=], [nr5=], [nr6=], [nr7=], [nr8=]
C = [nr1=], [nr2=], [nr3=], [nr4=], [nr5=], [nr6=], [nr7=], [nr8=]

[ A = uitwerking ][ B = originaliteit ][ C = gebruikte technieken]

Ik, de topicstarter, krijg dus van iedere deelnemer een lijst met daarin de bovenstaande template ingevuld!

In deze mail/DM zet je drie lijstjes (zie template) met op #1 degene die je het best vond, aflopend naar #8. Punten hoef je er niet bij te schrijven. Het is uiteraard de bedoeling dat je duidelijk aangeeft welke lijst voor originaliteit is en welke voor de uitwerking. Zorg er ook voor dat je je Tweakers username vermeldt en de email verstuurt in platte tekst vorm.

De eindscore wordt als volgt berekend:
(creativiteit x 0,4) + (originaliteit x 0.4) + (gebruikte technieken x 0.2) = eindscore

Winnaars vorige contests

# 1[Contest] Fotorestyle[Verwijderde gebruiker]
# 2\[2d] Contest 2005 v2: Melkpak[Verwijderde gebruiker]
# 3\[2d] Contest 2005 v3: Blazztival[Verwijderde gebruiker]
# 4\[2d] Contest 2005 v4: Fronter- geen winnaar -
# 5\[2D] Contest 2005 v5: Gamesdoos[Verwijderde gebruiker]
# 6\[2D] Contest 2005 v6: Ontwerp een website!Rakkerzero (profiel)/ [Verwijderde gebruiker]
# 7\[2D] Contest 2005 v7: Sinterklaas[Verwijderde gebruiker]

Deelname
De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 2D afbeelding is die je maakt, mag je gewoon mee doen. Je kunt er alleen maar veel van leren. Het viel op dat veel mensen vroegen welke programma's gebruikt worden. Daarom is het het beste om eerst even in het topic \[2D] Post hier je 2d-stuff maar weer - part 11 (link naar laatste topic) te kijken. Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

Let the contest begin, but ...
Vergeet niet dat ook in dit topic gewoon de GoT policy geldig is en daaraan gehouden moeten ten alle tijden. Zorg dat het voor andere ook leuk blijft.

Deze 2D contest is met toestemming van -NMe- geopend.

Als laatste wil ik zeggen: Veel succes ;)

Credits van de tekst in deze topicstart gaan voor een groot deel naar het 3d contest topic

Eventuele fouten in de topicstart graag doorgeven aan de topicstarter dmv een DM.

[ Voor 104% gewijzigd door Zeror op 08-02-2008 18:45 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Alleen al om deze geweldige ts zou iedereen mee moeten doen _/-\o_

Dat zit wel Schnorr.

Verwijderd

Moet het op de computer gemaakt worden? of mag ouderwets potlood ook?
Want mijn idee dat ik heb voor de 3d contest gaat mij niet lukken in 3d.

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 21:45:
Moet het op de computer gemaakt worden? of mag ouderwets potlood ook?
Want mijn idee dat ik heb voor de 3d contest gaat mij niet lukken in 3d.
Wat mij betreft mag je het ook tekenen op papier. Als het uiteindelijk maar een afbeelding op de computer is met final-status :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:30
Prachtig TS Rakkerzero :)

Voor de mensen die ideeën willen opdoen, een tip. Blader door de stock plaatjes op sxc.hu en deviantART. Binnen no time heb je tig plaatjes die je voor dit onderwerp kunt gebruiken.

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Woohoo! Twee jaar later en eindelijk weer een 2D contest. :) Ik zal binnenkort eens beginnen met wat in elkaar te flansen, heb al wat leuke uncertian future ideeën.

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik zit zelf ook ff te bedenken wat ik ga maken. Ik wil iig alvast de toekomst van New York als uitgangspunt nemen en bij deze dus reserveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:27
gefeliciteerd!
Eindelijk een nieuwe 2D-contest, en nu maar hopen dat hij wat vlotter verloopt dan de rest.

Normaal gesproken kijk ik in de 3D-contests (doe ook af en toe mee), maar ik kan me natuurlijk altijd aan 2D wagen! Ik ga toch maar eens brainstormen wat ik met dit onderwerp kan doen.

En succes aan alle anderen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
gaaf!

ik wil een mooie plaat gaan maken over de merge van het brein en de computer / techniek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
Ik wil iets doen over de klimaatverandering ; )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 15:05
Ok dan Rakker! Geweldig dat je dit wilt doen.

Ook ik zal me buigen over een goed idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:16

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

_O_ Mooie topic start Rakker :)

* Spike_wolf doet mee :)

[edit]
Wel doen:
Je mag alle 2D en 3D paketten gebruiken mits je zelf creatieve inbreng moet doen om er iets uit te krijgen.
?
3D paketten gebruiken?
:P

[ Voor 56% gewijzigd door Spike_wolf op 14-12-2007 09:11 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tof! Weer een 2D contest

Ik ben nieuw hier, ofja k kijk eigenlijk al jaren, maar k ga toch eens mee doen.

idee:
auto's net voor crash...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 19:44

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Heuj! na-apers! :D

Ik vraag me af wat er hier uit gaat komen ^^
Misschien doe ik ook wel mee aan deze contest :)

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie startpost Rakkerzero _/-\o_. Eerst m'n render voor de 3d-contest afmaken, en dan ga ik hiermee bezig. Ik heb al een idee, gebaseerd op een bestaand plaatje. Maar ik ben nog aan het zoeken naar het origineel, best lastig als je de naam van de artiest niet weet. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spike_wolf schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 09:08:
_O_ Mooie topic start Rakker :)

* Spike_wolf doet mee :)

[edit]

[...]

?
3D paketten gebruiken?
Idd, wat is dan nog het verschil met het 3d contest topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmm ik zou wel eens een 2d vs 3d willen zien imo

aangezien het nivo van 3d nogal laag is stappen veel goede 3ders vaak niet meer in..
ik was van plan met de 3d contest mee te doen maar dat is er niet van gekomen simpelweg door gebrek aan motivatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 14:17:
[...]

Ik denk dat ik dat wel uit kan leggen (althans, ik kan een poging doen :+).

Vroegah hadden ze op CGTalk de challenges onderverdeeld in 2D-art en 3D-art. Naar verloop van tijd kregen de 2D-programma's echter steeds meer 3D-mogelijkheden en vice versa: er kwamen allerlei 3D-tools voor Photoshop beschikbaar en in Maya en andere 3D-pakketten kon je opeens tekenen. Bovendien maakten veel mensen gebruik van een combinatie van 2D- en 3D-pakketten, bijvoorbeeld bij het maken van matte paintings, waarbij het landschap globaal werd vormgegeven in een 3D-pakket en de details in Photoshop of Painter werden getekend.

CGTalk/CGSociety is toen gekomen met de volgende indeling:
- Illustraties (gemaakt m.b.v. 2D- en/of 3D-pakketten)
- Model render/animatie (een still/afbeelding + een animatie van tien sec. tot drie min. waarin een 3D-model wordt gepresenteerd)
- Korte film (twee tot vier minuten, is vooral bedoeld voor teams)

Die indeling werkt daar beter, maar is hier niet zaligmakend omdat het zou inhouden dat de 2D'ers ook aan de 3D-contests mee kunnen doen (en dan blijft er weinig 3D over, gezien het aantal 3D'ers ten opzichte van het aantal 2D'ers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Ik heb een betere verklaring... Rakker heeft veel tekst rechtstreeks uit het 3D topic gekopieerd.. want in de 3D contests gebruiken we ook 2D software voor textures en dergelijke ;)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 14:17:
[...]

Ik vind dat je best wat 3d mag gebruiken. Maar houd het wel beperkt. Net als dat je in het 3d contest een beetje photoshop mag gebruiken. ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 14:49:
mmm ik zou wel eens een 2d vs 3d willen zien imo

aangezien het nivo van 3d nogal laag is stappen veel goede 3ders vaak niet meer in..
ik was van plan met de 3d contest mee te doen maar dat is er niet van gekomen simpelweg door gebrek aan motivatie..
Misschien leuk om aan het einde een stemronde te openen en dan de platen van 3d en 2d topic samen. De mensen kunnen dan ala puntentellingsysteem, wat beide topics nu gebruiken, gebruiken om te stemmen op hun favoriete plaat. :)

[ Voor 48% gewijzigd door Zeror op 14-12-2007 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 19:44

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Rakkerzero schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 17:54:
[...]

Ik vind dat je best wat 3d mag gebruiken. Maar houd het wel beperkt. Net als dat je in het 3d contest een beetje photoshop mag gebruiken. ;)

[...]
Misschien leuk om aan het einde een stemronde te openen en dan de platen van 3d en 2d topic samen. De mensen kunnen dan ala puntentellingsysteem, wat beide topics nu gebruiken, gebruiken om te stemmen op hun favoriete plaat. :)
Is niet echt te vergelijken natuurlijk, en de einddata zijn anders
Ik geef trouwens wel toestemming om het Excel sheetje te gebruiken die in de TS van de 3D contest staat (ofcourse)

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rakkerzero schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 17:54:
Ik denk dat de 2D en 3D contests teveel van elkaar verschillen om ze samen te kunnen voegen. De werkwijze is totaal anders.
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 14:49:
Hoezo... offtopic, beetje onzinnig om dat hier te melden ;). Fantastisch hoe je je gebrek aan motivatie afschuift op de onkunde van anderen, doe ik ook altijd. _/-\o_ d:)b .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 11:14:
Ik denk dat de 2D en 3D contests teveel van elkaar verschillen om ze samen te kunnen voegen. De werkwijze is totaal anders.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens :) Als je het topic van de volgende 3d-contest voor de 2d-contest zou nemen, dan zou het een *geweldige* manier zijn om iedereen al *voordat* de 3d-contest begint een idee te laten krijgen over wat ze willen maken, uitgewerkt en al.

Veel mensen (vooral die nieuw zijn met dit spul) starten hun 3d-programma, voegen een kubusje hier en daar toe en weten daarna niet meer hoe ze verder moeten gaan. Als je de boel onderscheidt in eerst een 2d-onderdeel en daarna pas 3d, dan hoeven de deelnemers zich in het 3d-deel geen zorgen meer te maken over *hoe* een scene, karakter of wat dan ook er uit moet zien en kunnen ze veel beter aan de slag. Daarbij komt dan ook dat je bijna wel moet focussen op het artistieke deel van de uiteindelijke render (lees: je moet leren tekenen, perspectief leren, schilderen, enz), wat de kwaliteit van de renders in de 3d-contest weer enorm ten goede zou kunnen komen (en iedereen er dus veel meer van leert en beter van wordt).

Dat is mijn blik daarop iig :)
En helaas ook een beetje ervaring :P
Hoezo... offtopic, beetje onzinnig om dat hier te melden ;). Fantastisch hoe je je gebrek aan motivatie afschuift op de onkunde van anderen, doe ik ook altijd. _/-\o_ d:)b .
Ook het motivatieprobleem zou met bovenstaande deels verholpen kunnen worden :)
(er is tenslotte veel minder om over na te denken wanneer je bij het 3d-onderdeel bent beland.. gewoon vertexneuken, schilderen van textures, hier en daar wat kleine aanpassingen in het ontwerp, lalalala)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Opzich een goeie manier voor ontwikkeling, maar op deze manier krijg je wel contests waar je 2 maanden mee bezig bent, en waar 3 keer zoveel moeite in zit dat de meeste mensen er aan willen besteden.

Als ik aan een 3D scene wil beginnen is het eerste wat ik doe een concept schetsen, ruwe lijnen, daarna deze iets netter uitwerken, zodat ik inderdaad al vast heb staan wat ik wil maken, maar ik ga het niet helemaal tot in detail uitwerken.

Genoeg mensen die aan de 3D contests mee doen die nog nooit een potlood hebben vast gehouden, en er zijn genoeg mensen die op die manier (een kubbusje hier, een cilindertje daar) toch een aardig resultaat neer weten te zetten.
Als deze mensen eerst helemaal moeten gaan LEREN tekenen dan zullen meer dan de helft van de deelnemers afhaken ben ik bang.

Ik denk dat je voor een hoop mensen de motivatie juist de grond in boort op deze manier.

[ Voor 5% gewijzigd door Spike_wolf op 15-12-2007 12:53 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ik zei dat ik mee deed maar ben bang dat dat niet gaat lukken..
m'n pc met m'n wacom en al is naar de ***** :(
kan nog even duren voor dat ik weer een werkende boel hier heb. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
eperon schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 00:41:
gaaf!

ik wil een mooie plaat gaan maken over de merge van het brein en de computer / techniek
dit idee laat ik gaan, als iemand anders m wil?

ik wil wat gaan doen met olie en water schaarste (in de toekomst is er geen olie meer, en is een watertekort, --> shell gaat opzoek naar water :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uncertain future, eerste idee

Afbeeldingslocatie: http://www.wingweb.nl/baluka/uncertain-future.jpg

Maar, weet niet zeker of ik dit verder ga uitwerken, misschien even iets anders proberen.

--

Misschien dat het niet helemaal duidelijk is, maar is de familie bloem die onder een bijna afbrekende rots staan.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2007 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Pff. Heb echt zoveel ideeen dat ik eigenlijk niet weet welke ik wil uitwerken :P
Net als de manier waarop.

Nog maar eens brainstormen denk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naja concurentie motiveert enorm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste WIP.
Titel weet k nog niet maar komt nog.
Afbeeldingslocatie: http://neptunus.web-f.nl/WIP1.jpg

Het idee is een beetje dit:
Afbeeldingslocatie: http://neptunus.web-f.nl/wip2.jpg

c&c welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

@ hierobven:
Er staat nog een stuk huis achter je truck :+

Leuk idee verder wel, ben benieuwd wat het gaat worden :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 18:19:
Mijn eerste WIP.
Titel weet k nog niet maar komt nog.
[afbeelding]

Het idee is een beetje dit:
[afbeelding]

c&c welkom
2 auto's op dezelfde weghelft? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah lijkt me ook shit

maar vond als ze gewoon reden niet spectaculair genoeg

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2007 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Het is me gebleken dat de ideeën die ik voor ogen had niet echt realiseerbaar zijn atm. Ben geen beginneling met PS en Illustrator maar het is me allemaal te hoog gegrepen. Wou iets maken met een tornado die naar beneden komt op wat hoge gebouwen, maar alleen al die vortex die ik wil maken ligt me gewoon niet lekker. Binnenkort maar eens bedenken hoe het makkelijker kan. *denkt met weemoed terug aan de vorige makkelijkere contests*. :P

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingdas
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08-2013
I'm in :)
Heb echt superweinig ervaring in die dingen, dus ik kan er maar van leren. Ik doop mijn werk 'waiting for the future'. Op de achtergrond moet nog een raam en een reflectie komen. Comments zijn zeer welkom aangezien ik weet dat zowel photoshop als tekenkunsten stukken beter kunnen. Het is al bij al wel nogal melig geworden vind ik zelf.
Mijn eerste WIP
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/ingdasite/future.jpg
Het idee heb ik gehaald via mijn inzending andere wedstrijd waar ik aan meedoe: poetry hacking. (mijn inzending). Het is de bedoeling dat je iets audiovisueels maakte, ik heb er een muziekje bij gemaakt
P.S. in het geval dat je me een plezier zou willen doen en mijn inzending goed genoeg vindt: stemmen aub :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
Afbeeldingslocatie: http://www.lzfy.nl/upload/hellonearth.jpg

Hier een WIP van mijn entry. Origineel is op A4 formaat. Titel is "Hell on Earth".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

concepttekening voor wat het waarschijnlijk gaat worden als ik nog tijd heb...

Afbeeldingslocatie: http://www.timovanderzanden.nl/projects/jezalermaarwonen.jpg

misschien wordt het nog iets anders dan een komeet dat dat dorp komt kapot maken... geen idee nog wat, maar dat zien we nog wel :P

[ Voor 30% gewijzigd door Tjeemp op 18-12-2007 20:50 ]

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

itarix

404 soul not found

Tjeemp schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 20:49:

[afbeelding]

misschien wordt het nog iets anders dan een komeet dat dat dorp komt kapot maken... geen idee nog wat, maar dat zien we nog wel :P
dat die komeet inslaat ziet er anders erg "certian" uit :P
verder wel mooi gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter

[afbeelding]

Leuk idee :)

Mijn plaat gaat over wat daarnaa gebeurd met de plek waar die meteoriet instort zegmaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een soort van wip, ben er nog niet uit wat er uncertain aan de future gaat worden, vulkaan/komeet of iets anders..

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XNXsLZqo6PdpyehfYUzZFasv/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het idee wat ik eerst had om een al bestaand plaatje na te gaan maken, gaat niet door want ik kan het niet vinden. Het kwam uit een boek over fantasy-art, maar ik ben het boek kwijt. Dus ben ik zelf maar iets gaan tekenen. :)
wip:
Afbeeldingslocatie: http://img172.imageshack.us/img172/6805/wip1glazenboleu5.jpg
Tovenaar kijkt in glazen bol.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2007 22:55 . Reden: check V ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

ingdas schreef op maandag 17 december 2007 @ 22:54:
I'm in :)
Heb echt superweinig ervaring in die dingen, dus ik kan er maar van leren. Ik doop mijn werk 'waiting for the future'. Op de achtergrond moet nog een raam en een reflectie komen. Comments zijn zeer welkom aangezien ik weet dat zowel photoshop als tekenkunsten stukken beter kunnen. Het is al bij al wel nogal melig geworden vind ik zelf.
Mijn eerste WIP
[afbeelding]
Het idee heb ik gehaald via mijn inzending andere wedstrijd waar ik aan meedoe: poetry hacking. (mijn inzending). Het is de bedoeling dat je iets audiovisueels maakte, ik heb er een muziekje bij gemaakt
P.S. in het geval dat je me een plezier zou willen doen en mijn inzending goed genoeg vindt: stemmen aub :p
Vooral beginnen met ipv een softbrush een hardbrush te gebruiken voor de lijntjes. Maak alles ook eerst 1 kleur (per kleurvlak) en ga dan pas nuances aanbrengen voor licht en dat soort dingen, lijkt nu alsof ze ziek is... en wat meer tijd nemen voor de neus... en veel gummen en proberen!

Verwijderd

Ben alvast wat aan het inkleuren gegaan. Geen aandacht besteed aan schaduw enzo, moet eerst de schets nog afmaken. Afbeeldingslocatie: http://img125.imageshack.us/img125/9204/smileypaletcd2.jpg
Wip:
Afbeeldingslocatie: http://img406.imageshack.us/img406/8325/wip2cu9.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2007 23:08 . Reden: Check V ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Mooie tekenstijl zeg. Het zet direct een sfeer neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Okay, eindelijk tijd om weer eens wat te doen, hier mijn eerste WIP:

Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.nl//GoT/2d/uncertainfuture/wip01_thumb.jpg

Even een ruwe schets van wat ik wil maken, de bomen worden meer boom-like en minder ballon achtig :+
De lijnen zien er super brak uit maar m'n scanner word altijd boos op me als ik schetsen inscan :$

Wie al weet wat het word mag brullen :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mario? :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Jup :+
First time arrival to the Mushroom Kingdom :P inspired by Super Mario 64 :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

2e WIP:

Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.nl//GoT/2d/uncertainfuture/wip02_thumb.jpg

Begint al aardig te worden wat ik wil :) Denk dat ik hem bijna ga inken en goed inscannen, om vervolgens digitaal te gaan 'inkleuren' :)
C&C is altijd welkom uiteraard.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 10:21
Ik zou nog even goed naar dat gebouw/kasteel kijken!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijnperspectief
http://users.pandora.be/philippe.somers1/perspectief.html

Je kunt ook het kasteel in massa even 3d-bouwen om zo een onderlegger te maken. Je weet dan zeker dat het perspectief klopt.

[ Voor 11% gewijzigd door Holgster op 24-12-2007 14:18 ]

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Het kwam mij inderdaad ook wazig over, doordat je er van links op kijkt (zie de deur) zou die shuine kant rechts niet zo duidelijk moeten zijn :?
Maar ik heb een aantal screenshots gemaakt van Mario 64 in een perspectief dat redelijk in de buurt komt, en dan ziet het er net zo uit :?
Ik zal de schuine kant rechts eens inkorten, kijken of het dan natuurlijker overkomt :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh oh oh wat heb ik op dit forum al lang niks meer gepost :$ Maar ik zag zowaar weer een 2d-contest. En omdat ik die nou eenmaal ooit eens gewonnen heb moet ik nu natuurlijk weer meedoen. :*)
Dus bij deze mijn WIP, wellicht niet bijster origineel, maar ik ga ditmaal proberen een zo realistisch mogelijke plaat neer te zetten.
Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y54/znorro/stad.jpg
dit is nog een opzetje, maar gaat helemaal uitgewerkt en -gebreid worden met explosies en al die shit 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-08 08:14

DonMetal

Doet Iets Met Media

Ik doe ook maar mee, een idee/wip:

Afbeeldingslocatie: http://xs122.xs.to/xs122/07522/2dcontestWiP.png

Ik knutsel vrolijk verder, 2e wip:

Afbeeldingslocatie: http://xs322.xs.to/xs322/07522/WiP2.png

(Het netter uitknippen ben ik nu mee bezig)

[ Voor 41% gewijzigd door DonMetal op 25-12-2007 17:34 ]

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

Dan maak ik maar een nieuwe post aan voor mn voorlopige Final:

Afbeeldingslocatie: http://xs122.xs.to/xs122/07522/2dContestFinal.png

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 'voorlopige final'? :+ Wel een mooie plaat verder. Het is alleen jammer dat ze naar onder lijkt te kijken. Daardoor worden m'n ogen minder naar de planeet geleid.

Wat heb je er overigens zelf aan gedaan? Ik neem aan dat het geen tekening is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

De stock photo was ik vergeten:

Klik!

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er strak uit DonMetal, het zou zo op de voorkant van een astrologietijdschrift ofzo kunnen :+ :)

Ik heb mijn vrije kerstdag natuurlijk ook niet onbenut gelaten en heb nog even wat geprutst :9
Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y54/znorro/stad3.jpg
en de beginfoto is hier te vinden

edit:
ik zat even de topicstart door te lezen en nu viel me dit op:
Één punt voor de uitwerking, één punt voor de originaliteit.
Je werk wordt wordt aan het einde van de contest beoordeeld aan de hand van creativiteit (40%), orginaliteit(40%) en gebruikte technieken (20%).
Je moet twee lijstjes met punten inleveren (uitweking & originaliteit), maar je wordt beoordeeld op 3 punten (creativiteit, originaliteit& techniek)
Wie legt mij dit uit? :>

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2007 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
Afbeeldingslocatie: http://aycu24.webshots.com/image/39023/2004262237598984391_rs.jpg

Toch maar een andere. Misschien maak ik de vorige ook wel af maar voorlopig wordt dit mijn entry. Dit is nog een WIP overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Nog een wipje...

het is idd heel duidelijk dat die komeet inslaat, maar niemand weet hoe het daarna verder gaat...
ben nog van plan meer rampen erin te verwerken... bijvoorbeeld een tsunami, misschien een plaag, vulkaanuitbarsting, orkaan, terroristen, aliens... ik zie nog wel waar ik aan toe kom...

Afbeeldingslocatie: http://www.timovanderzanden.nl/projects/contests/wip2.jpg[klik]

comments en dergelijken zijn al welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Laat ik ook eens mee doen.

wip: (just the idea ;) )

Afbeeldingslocatie: http://i209.photobucket.com/albums/bb243/got-borgoth/contest-wip1.png

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben weer verder gegaan met de draak. :)
wip:
Afbeeldingslocatie: http://img120.imageshack.us/img120/2973/wip31yv2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjeemp:
ik zou nog een lichtbron toevoegen om het geheel wat dynamischer te maken, een maan bijvoorbeeld. Sterren zijn ook altijd leuk ;) edit:ik bekijk hem nu in het groot en zie ineens de sterren :X
En ik denk dat je komeet zelf nog wat lichter mag. Als hij echt licht uitstraalt, zoals de lichtval op de huisjes suggereert mag hij zelf best wat 'feller' zijn. De huisjes zijn nu namelijk lichter van kleur dan de komeet zelf :)

Sargonaut:
Het lijkt nu net of je tovernaar uit een vissenkom drinkt :+
Als hij niet bijziend is mag hij die bol best wat verder van zijn hoofd houden denk ik :)
Die draak ziet er trouwens netjes uit

ik denk dat ik zelf nu wel zo'n beetje klaar ben.
maaarrrr als er iets niet klopt/iets bij kan/iets weg mag dan hoor ik dat natuurlijk heel graag.
dit is, heel voorzichtig, mijn final edit: niet dus
Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y54/znorro/stad5klein.jpg
het plaatje is klikbaar voor een hogere resolutie.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2008 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Tjeemp schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 19:10:
Nog een wipje...

het is idd heel duidelijk dat die komeet inslaat, maar niemand weet hoe het daarna verder gaat...
ben nog van plan meer rampen erin te verwerken... bijvoorbeeld een tsunami, misschien een plaag, vulkaanuitbarsting, orkaan, terroristen, aliens... ik zie nog wel waar ik aan toe kom...

[afbeelding][klik]

comments en dergelijken zijn al welkom :)
Ik vind het eigenlijk wel een sterk plaatje in zijn eenvoud.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 december 2007 @ 18:16:
Sargonaut:
Het lijkt nu net of je tovernaar uit een vissenkom drinkt :+
Als hij niet bijziend is mag hij die bol best wat verder van zijn hoofd houden denk ik :)
Die draak ziet er trouwens netjes uit
Bedankt Znorro. Zo had ik er nog niet naar gekeken..., net alsof hij een grote slok toverdrank neemt. :D
Ik was nog niet aan die te korte arm toegekomen. Wel goed gezien btw ;)

De plaat die je gemaakt hebt ziet er echt cool uit. _/-\o_ Misschien nog wat 'battle-dust' oid, rond de dino's op de voorgrond. Maar verder vind ik 'em af, meer detail zou het onoverzichtelijk maken, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe ook maar mee ;)

Mijn eerste WIP:

Afbeeldingslocatie: http://img69.imageshack.us/img69/5781/tweakersgn4.jpg

Alleen nog maar golven uit een strandfoto er in geplakt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
@Znorro:

Leuk, best uncertain ook idd :P Doet me erg denken aan die platen die je vroeger wel eens zag in blaadjes als Donald Duck enzo :) (maar dan met iets mildere content :+ )

Paar kritiekjes:

• De atoombom moest ik eerst even heeeeeeeeeeeeeeel goed naar kijken voordat ik het zag. Misschien zou die wat hoger en groter kunnen?
• Met zoveel lichtbronnen zou ik veel licht+reflecties verwachten, maar zie er niet zoveel.
• Het vuur ziet er niet echt vurig uit. Kan er niet echt m'n vinger op leggen (zal ik ook maar niet doen, ik brand niet graag m'n vingers).
• Waarom reflecteert er blauw en rood licht van onderen op de dino's? :$ :)
• Zijn dat nou pterodactylussen die daar achter netjes onder elkaar langs het flatgebouw vliegen?? Misschien kunnen die iets verder uit elkaar geplaatst worden? (anders lijkt het een beetje alsof ze aan het gebouw plakken)

@balkey:

Sorry, nog geen vernietigende onzekermakende kritieken voor jou. Maar ziet er zeker al leuk uit :)
Komen er ook drijvende autootjes in?

/me voor het water

[ Voor 10% gewijzigd door Stukfruit op 01-01-2008 19:12 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

DonMetal schreef op woensdag 26 december 2007 @ 00:01:

[afbeelding]
Haha, ze doet me zowel aan Tarja als aan Amy denken :P

* Dark Blue note to self: ook eens in dat soort kleertjes hijsen en zo'n foto maken :9

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 01:17:
Je moet twee lijstjes met punten inleveren (uitweking & originaliteit), maar je wordt beoordeeld op 3 punten (creativiteit, originaliteit& techniek)
Wie legt mij dit uit? :>
Het scoresysteem moet idd nog even aan gewerkt worden. Maak je daar maar niet druk over, komt wel goed :P

* Zeror heeft zijn idee wat ie had verworpen en is al een tijdje met iets bezig.
De wip komt nog aangezien ik eerst moet scannen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

Dark Blue schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 17:54:
[...]

* Dark Blue note to self: ook eens in dat soort kleertjes hijsen en zo'n foto maken :9

Heb eigenlijk weinig met Nightwish/Evanescence, als we dan toch op de vrouwelijke toer gaan doe dan maar Angela Gossow ;)

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Dark Blue schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 17:54:
[...]

Kom maar op. ;)

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
Afbeeldingslocatie: http://aycu15.webshots.com/image/40654/2002006977682977622_th.jpg

Bijna af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

DonMetal schreef op woensdag 26 december 2007 @ 00:01:

[afbeelding]
P
r
a
c
h
t
i
g
!!!!!!
wauw!

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Wordt tijd dat ik ook eens wat van mezelf ga laten zien :P
Zo maar eens ff inscannen wat ik tot nu heb getekend.

[ Voor 32% gewijzigd door Zeror op 08-01-2008 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 20:57
Afbeeldingslocatie: http://primepixel.com/hosting/qx92/content/britney_spears_m.jpg

dit geld zeker niet :P

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga even kijken of ik als beginner hier iets in kan fixen... als het lukt zullen jullie het snel genoeg te zien krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Rakkerzero schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 14:59:
Wordt tijd dat ik ook eens wat van mezelf ga laten zien :P
Zo maar eens ff inscannen wat ik tot nu heb getekend.
Zijn zeker een hoop pagina's die je aan het scannen bent? :X
:+
* Spike_wolf gaat vanmiddag ook weer eens verder denk ik :)
Mijn schets wat beter inscannen, en eens zien of ik er leuk aan verder kan, maar dan moet ik eerst mijn scanner eens zien te temmen.. stomme ding word altijd boos als ik schetsen wil scannen :+

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok hier is mijn eerste WIP voor deze contest, iedereen nam grootse amerikaans lijkende steden en ik dacht, waarom niet een keer een typisch oost europese stad? Zoals in dit geval praag. Ik ging opzoek naar een mooi praags straatbeeld, heb de lucht vervangen, belichting aangepast, futuristische vliegobjecten opgezocht (voor gamers ogen ze bekend), uitgeknipt erin geplakt, belichting aan gepast, en daarna heb ik heel erg mijn best gedaan on de mist, ik wou de mist zo echt mogelijk hebben. Ik heb de mist gecreeërd d.m.v. brushes en de gum tool. En dit is het resultaat voor nu:
Afbeeldingslocatie: http://hjvk.buggeh.com/gfx/future1c_small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Spike_wolf schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 11:50:
[...]

Zijn zeker een hoop pagina's die je aan het scannen bent? :X
:+
Neuj, ik ben er gisteren niet meer aan toe gekomen, omdat de scanner ff bezet was toen ik wilde gaan scannen. Daarna gewoon niet meer aan gedacht. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Rakkerzero schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 15:32:
[...]

Neuj, ik ben er gisteren niet meer aan toe gekomen, omdat de scanner ff bezet was toen ik wilde gaan scannen. Daarna gewoon niet meer aan gedacht. :P
Tsk.. en ons/mij maar in spanning laten wachten -O-

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond dat er iets moest gebeuren met de gebouwen dus ik heb de smudge tool er maar op los gelaten, ik vind dat het er zo minder foto-achtig uit ziet maar meer schilderachtig, en daar ben ik blij mee. Wat vinden jullie er nu van? Anyways, ik wou er nog een oude houten boot of roestige boot in plakken en nog wat futuristische toepassingen maken. Echter ik kan geen goede bootfoto vinden en ben verder een beetje insiratieloos dus ik laat het even liggen totdat ik weer ideeën heb!
Afbeeldingslocatie: http://hjvk.buggeh.com/gfx/future1c_smudge_small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 16:00:
Ik vond dat er iets moest gebeuren met de gebouwen dus ik heb de smudge tool er maar op los gelaten, ik vind dat het er zo minder foto-achtig uit ziet maar meer schilderachtig, en daar ben ik blij mee. Wat vinden jullie er nu van? Anyways, ik wou er nog een oude houten boot of roestige boot in plakken en nog wat futuristische toepassingen maken. Echter ik kan geen goede bootfoto vinden en ben verder een beetje insiratieloos dus ik laat het even liggen totdat ik weer ideeën heb!
[afbeelding]
Zeker een verbetering tov van de eerste maar de gebouwen zien er nog steeds "te goed" uit. Probeer anders wat met grunch brushes zodat het nog wat meer "chaos" in het plaatje brengt.

Tweede WIP, volgende wordt de final.
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadgeek.com/uploads456/0/wip2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mavi schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 16:56:
[...]

Zeker een verbetering tov van de eerste maar de gebouwen zien er nog steeds "te goed" uit. Probeer anders wat met grunch brushes zodat het nog wat meer "chaos" in het plaatje brengt.

Tweede WIP, volgende wordt de final.
[afbeelding]
Goed idee, jij hebt ook een zeer mooie plaat trouwens, heerlijk!
Ow, volgens mij heb ik een idee voor mijn plaat... het word tricky om toe te passen maar als het lukt ;) Even kijken of ik jullie vanavond nog een update geven kan!
EDIT: hier zie je al wat mijn idee over een te laat berichtje is:
Afbeeldingslocatie: http://hjvk.buggeh.com/gfx/future1f_small.jpg
Ik moet nog even wat dingetjes aanpassen zie ik, vooral belichtingen enzo...

EDIT: de belichtingen zijn al een beetje bijgewerkt nog op en aanmerkingen?
Afbeeldingslocatie: http://hjvk.buggeh.com/gfx/future1i_small.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2008 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hierboven: The best defense, is a good offense. 7(8)7

De tovenaar heb ik hier staan als 'standbeeldje'. Daar heb ik een foto van gemaakt en die daarna verwerkt in de tekening. :)
wip:
Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/6950/wip4wf8.jpg

Grote versie: 1024x768

(Ik zie net dat de final maximaal 800x800 mag worden, dan haal ik aan de linkerkant wel een stuk eraf ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phalox
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-04 13:23

Phalox

Solar Powerrrd

Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 18:02:
[...]
EDIT: de belichtingen zijn al een beetje bijgewerkt nog op en aanmerkingen?
De hand springt er nogal uit.. misschien meer verwerken in je afbeelding :)
Het spandoek ziet er ook een beetje raar uit.. "scheef geknipt" :p

En ten slotte: die achterste gebouwen zouden ook een schijn moeten krijgen van ondergaande zon.. nu klopt het plaatje niet helemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joehoe ik ben klaar, nog een paar kleine aanpassinkjes gedaan en nu is hij wel ongeveer helemaal af.
Met vol trots presenteer ik dus hier mijn FINAL
Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y54/znorro/finalkl-1.jpg
en dan nog een paar bronnetjes, om te showen dat ik het toch wel echt zelf heb gemaakt ;)
bron1
bron2 t-rex
bron 3 humvee
bron4 explosie
de rest ben ik alleen kwijt, geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik wil alle deelnemers even waarschuwen dat de deadline einde dit weekend is!!!

Zorg dat je voor 23.59 uur op zondag je Final gepost hebt ;)

* Zeror notes to self -> Ga eens beginnen met je plaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oow beter, nog 3 dagen, ik dacht het morgen al was. :9
wip:
Afbeeldingslocatie: http://img523.imageshack.us/img523/8531/wip5smlxe9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik moet helaas mede delen dat ik helemaal niet meer aan mijn werk ben toegekomen. Ik zal dus enkel de scoretelling doen deze contest ;)
Hopelijk heb ik de volgende contest meer tijd om iets te gaan doen. Erg spijtig, maar het is niet anders :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Mijn laatste WIP maak ik mijn final, ik kom helaas niet meer toe aan meer werk hieraan...

FINAL
Afbeeldingslocatie: http://www.timovanderzanden.nl/projects/contests/wip2.jpg[klik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Hmmz nou voel ik me een beetje schuldig eigenlijk. Ik met m'n grote mond wil een nieuwe 2D contest... en tadaa er komt er één. Helaas ben ik druk bezig geweest met school en andere dingen en heb ik niet echt de tijd gevonden. Maar alsnog superfijn dat er mensen werk hebben verzet en hele nette wip en finals hebben laten zien. Imho vond ik de contest ook nogal moeilijk omdat ik er niet meteen een beeld bij kon maken, en wat ik in gedachten had bleek weer te moeilijk te zijn voor mijn 2d kunsten (ik doe dan ook video, don't blame me :P).

Alleen even alvast een vraagje voor het onderwerp, ik zie dat het nieuwe onderwerp 'Schaalmodel' is. Maar misschien moeten we even 2 stappen terug nemen om te zorgen dat het ook voor minder ervaren mensen mee kunnen doen? Ik noem bijvoorbeeld de websites en de boxcover, wat in mijn ogen (de) geweldigste 2d opdrachten waren. Want ik ben bang dat we weer de afgrond in lopen, want ik zie drie (hele nette, dat er niet van) finals, maar heb geen idee of andere mensen dan nog iets hebben van hier wil ik mee door.

Maarja, m'n pessimisme aan de kant gegooid zie ik op zich ook wel weer wat in het onderwerp van de 3D contest. Misschien moeten we gewoon even de goede richting zien te vinden. (Ook hun hebben mindere keren gehad).

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Final : Uncertain Future
Afbeeldingslocatie: http://img339.imageshack.us/img339/5085/finalsmallsk6.jpg
Grotere versie (768x768)

Edit: Phew, net op tijd. Afbeeldingslocatie: http://img125.imageshack.us/img125/9204/smileypaletcd2.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2008 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
@ Bleet.
Ik heb datzelfde schuldgevoel. Ondanks dat ik wel een begin heb op papier ben ik niet verder als dat gekomen helaas.

Volgende contest idd iets makkelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
Ik was de deadline helemaal vergeten 8)7 Hopelijk gaat het de volgende keer beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik zal vandaag maar eens de finals bij elkaar zetten, zodat de deelnemers kunnen voten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pMFfTeFkNxy8xEpXAYsF3SHx/full.jpg

Uncertain Future, de Finals :

DonMetal :

Afbeeldingslocatie: http://xs122.xs.to/xs122/07522/2dContestFinal.png

Znorro :

Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y54/znorro/finalkl-1.jpg

Tjeemp :

Sargonaut :

Afbeeldingslocatie: http://img339.imageshack.us/img339/5085/finalsmallsk6.jpg
Grotere versie (768x768)

Alvast de finals op een rijtje gezet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Thanks Sargonaut :)
Ik zal vanavond eens tijd zoeken om ff een excel bestand in elkaar te flansen om de scores te berekenen.

In de startpost staat hoe je de scores naar mij kunt sturen. Zowel DM als email mag je gebruiken om de lijst naar mij te sturen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) Scores zijn verzonden. :7 Erg moeilijk om er punten voor te geven. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

Rakkerzero schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:46:
Thanks Sargonaut :)
Ik zal vanavond eens tijd zoeken om ff een excel bestand in elkaar te flansen om de scores te berekenen.

In de startpost staat hoe je de scores naar mij kunt sturen. Zowel DM als email mag je gebruiken om de lijst naar mij te sturen. ;)
Aangezien er zo weinig deelnames zijn, hoe zit het met punten aan jezelf? (Rekenend op zelfkennis en objectiviteit van deelnemers)

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gebruikelijk om alleen de anderen punten te geven. Ook al zijn het er dit keer maar 3, het blijft best lastig om de punten zo goed mogelijk te verdelen. ;)
Pagina: 1 2 Laatste