Inleiding
De band 'Comicate' is in opkomst. Ze maken een kruising tussen pop, rock en rap (Blazz
Opdracht
Jij mag een website maken voor de band Comicate. Er zijn niet zoveel voorwaarden, want voor de band is nog geen huisstijl ontwikkeld, je kunt dus je fantasie de vrije loop laten. Je levert een jpg-file in, je hoeft dus niet te scripten. Het gaat alleen om de layout. Je mag zelf weten welke pagina je inlevert, max. 1.
De voorpagina moet minimaal een menu bevatten, een content gedeelte, en een logo. Via het menu moet je foto's, biografiën van de bandleden en de discografie van de band kunnen zien.
Beoordeling
Okee; de beoordeling. Een beetje anders van bij de vorige contest. Er zijn 3 mensen die als jury dienen. Je krijgt op je ontwerp van elk jurylid een cijfer en een kleine motivatie, zodat je er ook nog wat van kan leren. Je hebt dan dus 3 cijfers. Het gemiddelde daarvan is je eindcijfer. Degene met het hoogste eindcijfer is de winnaar.
De jury:
- André - W&G-mod
- Iemand die niets met webdesign te maken heeft.. (weet niet waar ie op moet letten, maar is wel potentiële bezoeker van bandsites..)
- mophor - beroepswebdesigner ('let op: uitstraling, creativiteit, toegankelijkheid, toepasbaarheid')
- Probeer de woorden 'WiP' en 'final' niet te veel te gebruiken, liefst alleen als je daadwerklijk post, ivm snel overzicht hebben
- Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is. Reageer dus opbouwend en niet afkrakend op andermans werk.
- Je mag zoveel Work ik Progress (WIP)'s posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Vermeld expliciet 'WiP', zodat ze met de search makkelijk te vinden zijn..
- Maak gebruik van thumbnails! De plaatjes die je post moeten dus niet alleen smaller zijn dan 575 pixels, maar ook daadwerkelijk kleiner zijn. Alleen [img=575] is dus niet genoeg, als het origineel nog steeds veel te groot is. Het is raadzaam om de kwaliteit van je JPG omlaag te gooien of het aantal kleuren terug te brengen als je GIF of PNG gebruikt.
- Gebruik je foto's of materiaal van derden? Post dan een link bij je WIP zodat iedereen kan beoordelen hoe je het verwerkt hebt.
- Formaat: gebruik bij voorkeur 590 bij 790, net iets minder dan 800 bij 600, zodat het in de meeste browsers werkbaar is..
- Gebruik geen foto's van anderen, als ze daar geen toestemming voor hebben gegeven..
- Als je mee wilt doen, moet je je final, en zet ff in die post '**final**', voor 9 oktober, 23:59:59 gepost hebben.. De uitslag volgt 3 daagjes later..
Je kunt de foto uit de header gebruiken ik zal ff het origineel zoeken zo, en verder raad ik je aan te kijken op sxc.hu of flickr.com. Daar kun je vaak genoeg foto's vinden van wat je zoekt.
Voorgaande deeltjes
[rml][ 2D] Contest 2005 v5: Gamesdoos[/rml]
[rml][ 2d] Contest 2005 v4: Fronter[/rml]
[rml][ 2d] Contest 2005 v3: Blazztival[/rml]
[rml][ 2d] Contest 2005 v2: Melkpak[/rml]
en de oudste:
[rml][ Contest] Fotorestyle[/rml]
Voortgang
- Laat alle WiPS zien
- er zijn nog geen finals
Succes iedereen
Changelog
- 11 september 2005 / 21:50: Kopje 'fotomateriaal' toegevoegd'. Ik zoek nog steeds de originele foto, ik zal hem zo snel mogelijk hier posten.. Ik zie dat iedereen zich ook al red met de header
- 12 september 2005 / 9:32: bij 'Beoordeling' een paar vragen/tips toegevoegd.
- 14 september 2005 / 21:33: 'jury' toegevoegd. André wil als mod jureren. Nog 2 plaatjes vrij in de jury, heb je interesse, mail mar ff..
- 15 september 2005 / 16:12: Ik heb inmiddels een tweede jurylid benoemd. Kent iemand nog een beroeps
- 15 september 2005 / 20:15: Er ging even iets fout. De user had een verkeerde username opgegeven, dus de vacature is weer tijdelijk vrij
- 25 september 2005 / 20:11: 'Beoordeling' is iets aangepast. mophor wil wel jureren, en even iets duidelijker hoe er beoordeeld gaat worden. En de header doet het weer
[ Voor 167% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2005 20:25 ]