[2D] Contest 2005 v6: Ontwerp een website!

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.885 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img161.imageshack.us/img161/7985/header2tx.jpg

Inleiding
De band 'Comicate' is in opkomst. Ze maken een kruising tussen pop, rock en rap (Blazz :P). Ze hebben twee (bas)gitaristen, een zanger, een drummer en een toetsenist. Het enige wat ze nog niet hebben, is een website, en daar ga jij voor zorgen..

Opdracht
Jij mag een website maken voor de band Comicate. Er zijn niet zoveel voorwaarden, want voor de band is nog geen huisstijl ontwikkeld, je kunt dus je fantasie de vrije loop laten. Je levert een jpg-file in, je hoeft dus niet te scripten. Het gaat alleen om de layout. Je mag zelf weten welke pagina je inlevert, max. 1.
De voorpagina moet minimaal een menu bevatten, een content gedeelte, en een logo. Via het menu moet je foto's, biografiën van de bandleden en de discografie van de band kunnen zien.

Beoordeling
Okee; de beoordeling. Een beetje anders van bij de vorige contest. Er zijn 3 mensen die als jury dienen. Je krijgt op je ontwerp van elk jurylid een cijfer en een kleine motivatie, zodat je er ook nog wat van kan leren. Je hebt dan dus 3 cijfers. Het gemiddelde daarvan is je eindcijfer. Degene met het hoogste eindcijfer is de winnaar.

De jury:
  • André - W&G-mod
  • Iemand die niets met webdesign te maken heeft.. (weet niet waar ie op moet letten, maar is wel potentiële bezoeker van bandsites..)
  • mophor - beroepswebdesigner ('let op: uitstraling, creativiteit, toegankelijkheid, toepasbaarheid')
Regels en opmerkingen
  • Probeer de woorden 'WiP' en 'final' niet te veel te gebruiken, liefst alleen als je daadwerklijk post, ivm snel overzicht hebben
  • Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is. Reageer dus opbouwend en niet afkrakend op andermans werk.
  • Je mag zoveel Work ik Progress (WIP)'s posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Vermeld expliciet 'WiP', zodat ze met de search makkelijk te vinden zijn..
  • Maak gebruik van thumbnails! De plaatjes die je post moeten dus niet alleen smaller zijn dan 575 pixels, maar ook daadwerkelijk kleiner zijn. Alleen [img=575] is dus niet genoeg, als het origineel nog steeds veel te groot is. Het is raadzaam om de kwaliteit van je JPG omlaag te gooien of het aantal kleuren terug te brengen als je GIF of PNG gebruikt.
  • Gebruik je foto's of materiaal van derden? Post dan een link bij je WIP zodat iedereen kan beoordelen hoe je het verwerkt hebt.
  • Formaat: gebruik bij voorkeur 590 bij 790, net iets minder dan 800 bij 600, zodat het in de meeste browsers werkbaar is..
  • Gebruik geen foto's van anderen, als ze daar geen toestemming voor hebben gegeven..
  • Als je mee wilt doen, moet je je final, en zet ff in die post '**final**', voor 9 oktober, 23:59:59 gepost hebben.. De uitslag volgt 3 daagjes later..
Fotomateriaal?
Je kunt de foto uit de header gebruiken ik zal ff het origineel zoeken zo, en verder raad ik je aan te kijken op sxc.hu of flickr.com. Daar kun je vaak genoeg foto's vinden van wat je zoekt.

Voorgaande deeltjes
[rml][ 2D] Contest 2005 v5: Gamesdoos[/rml]
[rml][ 2d] Contest 2005 v4: Fronter[/rml]
[rml][ 2d] Contest 2005 v3: Blazztival[/rml]
[rml][ 2d] Contest 2005 v2: Melkpak[/rml]
en de oudste:
[rml][ Contest] Fotorestyle[/rml]

Voortgang
- Laat alle WiPS zien
- er zijn nog geen finals

Succes iedereen :)

Changelog
- 11 september 2005 / 21:50: Kopje 'fotomateriaal' toegevoegd'. Ik zoek nog steeds de originele foto, ik zal hem zo snel mogelijk hier posten.. Ik zie dat iedereen zich ook al red met de header :)
- 12 september 2005 / 9:32: bij 'Beoordeling' een paar vragen/tips toegevoegd.
- 14 september 2005 / 21:33: 'jury' toegevoegd. André wil als mod jureren. Nog 2 plaatjes vrij in de jury, heb je interesse, mail mar ff..
- 15 september 2005 / 16:12: Ik heb inmiddels een tweede jurylid benoemd. Kent iemand nog een beroeps :) ?
- 15 september 2005 / 20:15: Er ging even iets fout. De user had een verkeerde username opgegeven, dus de vacature is weer tijdelijk vrij :)
- 25 september 2005 / 20:11: 'Beoordeling' is iets aangepast. mophor wil wel jureren, en even iets duidelijker hoe er beoordeeld gaat worden. En de header doet het weer :)

[ Voor 167% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2005 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
<uitslag>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prima topic start, chef
ik ga volgende week beginnen
eens zien hoe ik het er vanaf breng, ben niet zo'n geweldige webdesigner

het is van te voren dus niet bekend in welke verhouding er wordt beoordeeld op design / functionaliteit / originaliteit?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 18:36:
prima topic start, chef
ik ga volgende week beginnen
eens zien hoe ik het er vanaf breng, ben niet zo'n geweldige webdesigner

het is van te voren dus niet bekend in welke verhouding er wordt beoordeeld op design / functionaliteit / originaliteit?
Daar moeten we het nog even over hebben, eigenlijk. Ik denk datdat ongeveer hetzelfde zal blijven als bij de eerdere contests..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 15:05
hietahhhhh _/-\o_

Echt te gek dat je het op je neemt! Succes iedereen.. Ik ga alvast een beetje beginnen ;)

Btw: wanneer is de deadline? :Y)

[ Voor 15% gewijzigd door the-edge op 09-09-2005 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
the-edge schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 18:51:
hietahhhhh _/-\o_

Echt te gek dat je het op je neemt! Succes iedereen.. Ik ga alvast een beetje beginnen ;)

Btw: wanneer is de deadline? :Y)
:) Oh ja.. de deadline :P ik zal hem er zo ff bij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 11:21
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 18:33:
  • Als je mee wilt doen, moet je je final, en zet ff in die post '**final**', voor 9 september gepost hebben.. De uitslag volgt 3 daagjes later..
He bah, ben ik net mijn "post reactie in het verleden" knopje kwijt geraakt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
Ik weet nog niet of ik mee ga doen. Want ik moet voor school ook al twee websites bouwen en heb zelf ook nog iemand gevonden die een website wil hebben. En ben druk bezig mn probleempje optelossen van mijn eigen website. Maar goed misschien dat ik tussen door nog wel even tijd heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
dev icey schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 19:08:
[...]

He bah, ben ik net mijn "post reactie in het verleden" knopje kwijt geraakt :+
Droog opgemerkt hoor ;) Maar wel grappig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Skyline GTR schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 19:14:
Ik weet nog niet of ik mee ga doen. Want ik moet voor school ook al twee websites bouwen en heb zelf ook nog iemand gevonden die een website wil hebben. En ben druk bezig mn probleempje optelossen van mijn eigen website. Maar goed misschien dat ik tussen door nog wel even tijd heb ;)
Ik zie dat dat nu is opgelost ;) . Genoeg tijd nu om mee te doen ? :)

Mensen, jullie kunnen WiPs posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 21:21:
[...]

Mensen, jullie kunnen WiPs posten :)
Volgens mij klopt in de startpost nog niet de deadline data of wel :? ;)
Of ik snap het niet, dat kan ook |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:55

Zeror

Ik Henk 'm!

Nou daar gaan we dan.
Websiteje maken :9

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Even tussendoor, je hebt een mooie foto in de header staan... hoe komen wij aan verder beeldmateriaal? Heb je dat beschikbaar in een ZIP?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 21:21:
[...]

Ik denk wel dat ik tijd heb om tussen door even een ontwerpje te maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Laat ik maar eens een WIPje plaatsen dan :)

Afbeeldingslocatie: http://www.rakkerzero.net/got/2dcontest/wip_001_thb.jpg

Ik vertel nog niet wat ik verder ga doen. Dat gaan jullie later allemaal zien ;)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is mijn eerst versie:
...Op zoek naar serverruimte...

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2005 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 08:21
Het ideetje wat ik binnen 10 minuten heb bedacht, ik ga morgen kijken of ik ermee verder ga momenteel vind ik hem namelijk mooi maar morgen misschien niet ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.xiqum.net/got/2d/comicate/wip1.jpg

Verwijderd

Ik ga ook eens meedoen. Trouwens leuk dat ik hierover een mail kreeg.
Het is alleen niet eenvoudig welke stijl je moet opgaan...

• the-edge
Hier mijn 1e WIP..
Ben er nog niet helemaal uit, de kleuren bevallen me niet..

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wim2/Tweakers%20Contest(s)/2D%20Contest%202005%20V6%20-%20Ontwerp%20een%20website!/wip1_thumb.jpg

Ook ik hou 'geheim' over mijn plannetjes }) (8>

offtopic:
Trouwens, het is niet zo dat ik de hele nacht achter de computer heb gezeten, ben net afgewerkt.. Wip is van gisteravond :+
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 00:18:
Ik ga ook eens meedoen. Trouwens leuk dat ik hierover een mail kreeg.
Het is alleen niet eenvoudig welke stijl je moet opgaan...
Let your mind do the work.. :Y)

[ Voor 42% gewijzigd door the-edge op 10-09-2005 06:39 ]

Verwijderd

De eerste keer dat ik aan een contest meedoe hier op GOT, hopelijk wordt het wat.

alvast een wip:

logo staat in het midden...

Afbeeldingslocatie: http://www.doylledesign.com/wip1.jpg

Verwijderd

ik ben het niet helemaal eens met het formaat eigenlijk.
ik kan me voorstellen dat mensen ontwerpen willen maken waarin de hoogte afhankelijk is van de content. Waarom is er dan een restrictie aan de hoogte ?

Sterker nog: ik kan me voorstellen dan mensen een horizontaal scrollende website willen maken, waarom dan restrictie aan de breedte?

Metname dit soort websites van bijvoorbeeld bandjes willen erg opvallen met hun website en dus een origineel concept hebben, dit zou bereikt kunnen worden door een ander formaat.

ik stel dus voor om geen restrictie aan de hoogte en breedte te geven. De jury kan natuurlijk gebruiksvriendelijkheid meenemen in de beoordeling, en misschien minpunten geven voor een minder gebruiksvriendelijk, groter concept. Maar ik vind dat je wel vrij mag worden gelaten in het formaat van een website, een browser heeft niet voor niets scrollbalken.

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Hmmm..volgens mij ging het toch om een "rock"band? Ik zie hier wel allemaal schattige klassieke en moderne designs langskomen, maar dat past volgens mij niet echt in de stijl van een rockband. Het is maar een suggestie...

Default blanke hetero

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 11:16
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 10:31:
ik ben het niet helemaal eens met het formaat eigenlijk.[...]
Het lastige is dat je heel moeilijk de ervaring/het gevoel in een design van een groot design. Er zijn hele mooie sites die bijvoorbeeld automatisch de pagina door je browser heen scrollen. Dit kan je echter uiteindelijk niet vastleggen in 1 afbeelding als final. Dan moet je toch ook de technische kant doen.

Verwijderd

dat weet ik niet, je zou 1 html-tje kunnen maken waar de .jpg in geladen staat op de juiste plek. Dat je zelf moet scrollen ipv dat het automatisch gaat lijkt me niet zo'n probleem, maar de ervaring van een site is wel veel beter als je weet hoe het er ongeveer in de browser eruit gaat zien dan als je alleen maar een plaatje ziet en niet goed weet hoe het dan zou overkomen.

dus geen gescript maar wel een htmlletje waar je dan misschien ook nog een achtergrond in kunt laden zodat je iets meer vrijheid hebt.

Verwijderd

Ok, een iets minder 'schattige' versie

...Op zoek naar serverruimte...

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2005 18:01 ]

• djluc
Hebben we verder eigenlijk geen fotomateriaal o.i.d. beschikbaar?

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Ebayzo schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 10:40:
Hmmm..volgens mij ging het toch om een "rock"band? Ik zie hier wel allemaal schattige klassieke en moderne designs langskomen, maar dat past volgens mij niet echt in de stijl van een rockband. Het is maar een suggestie...
Hier ben ik het mee eens. Sommigen zien er meer uit alsof ze voor een trance DJ zijn gemaakt, die sites zijn vaak wat moderner enzo (bijvoorbeeld die van doylle). Ik denk dat je hier meer een wat ruigere layout moet hebben.

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

eghie schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 11:21:
[...]

Hier ben ik het mee eens. Sommigen zien er meer uit alsof ze voor een trance DJ zijn gemaakt, die sites zijn vaak wat moderner enzo (bijvoorbeeld die van doylle). Ik denk dat je hier meer een wat ruigere layout moet hebben.
Nou op zich vind ik die van Doylle nog wel gaan...Misschien iets te "Trancey" maar wel het meest geschikt van de huidige inzendingen. Maar die van Fotolijstje blijft, ok na de edit, te klassiek. Groen / Geel is nou niet echt een kleur die ik met een rockband associeer. Misschien dat ik deze contest ook eens een poging ga doen...

Default blanke hetero

Verwijderd

qua kleuren vind ik je vorige mooier
past niet echt bij een rock-band, maar hij is stijlvoller
goed gebruik gemaakt van een pallet waarbij de kleuren goed bij elkaar passen
bij je nieuwe WIP zie je duidelijk welke standaard filters er zijn gebruikt en dat is een beetje jammer

• djluc
Een eerste ruwe WIP. Afbeeldingslocatie: http://www.djluc.nl/fileadmin/fora/sitecontest.jpgEn nee ik ben absoluut geen designer ofzo dus er zal veel commentaar zijn. Dit zie ik danook graag.

Verwijderd

Ziet er mooi uit djluc, vooral als eerste ruwe wip ;) Dat effect met die haren is leuk gedaan.

Nou, dan even mijn eerste en enige poging ( '**final**' ), klikbaar:

Afbeeldingslocatie: http://www.netforge.nl/rommel/comicate-thumb.jpg

En in een HTML verwerkt: http://www.netforge.nl/rommel/

Ik ben evenmin een designer, maar ik probeer de basis kneepjes van het vak in de vingers te krijgen. Commentaar is dan ook zoals altijd erg welkom :)

• HawVer
  • Laatst online: 03-09 19:59
één groot nadeel is imho de zichtbaarheid van de links. Als ik een website bezoek vind ik het erg fijn als ik meteen kan zien welke subpagina's ik kan bezoeken.

http://hawvie.deviantart.com/

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

IK heb weer een klein stukje gedaan. IK ben alsnog flink aant brainstormen over de layout.

wip:
Afbeeldingslocatie: http://www.rakkerzero.net/got/2dcontest/wip_002_thb.jpg

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

djluc schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 12:37:
Een eerste ruwe WIP. [afbeelding]En nee ik ben absoluut geen designer ofzo dus er zal veel commentaar zijn. Dit zie ik danook graag.
Nou, ik vind dat jij toch wel de goeie kant op gaat, je snapt tenminste dat de site wel bij de band moet passen en de band uiteindelijk niet bij de site :w

En ja, nogmaals de vraag: krijgen we fotomateriaal?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• djluc
Dark Blue schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 14:54:
[...]

Nou, ik vind dat jij toch wel de goeie kant op gaat, je snapt tenminste dat de site wel bij de band moet passen en de band uiteindelijk niet bij de site :w

En ja, nogmaals de vraag: krijgen we fotomateriaal?
Dankje! Had zo'n reactie niet verwacht! Ik heb net nog even wat band sites bekeken en bijna allemaal leunen ze erg veel op foto materiaal. Dat is dus wel redelijk essentieel voor de contest. Overigens leuk voor inspiratie: http://www.kane.nl Die hebben een lekker ruige stijl.

Verwijderd

Ok, hele nieuwe opzet:

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2006 14:18 ]

• Pixeldude
Oke hier is mijn eerste wip:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v134/Peter_85/Comicate.jpg

Verwijderd

magical brushes... :p

tweede wipje, hopelijk lijkt hij nu meer op de site van een rockband...

Afbeeldingslocatie: http://www.doylledesign.com/wip3.jpg

wat het formaat betreft, in de inleiding stond 'bij voorkeur 590 bij 790', dus ik zie helemaal het probleem niet om een ander formaat te gaan gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2005 16:11 ]

Verwijderd

'discorgrafie', 'appearences' en 'upcomming' zijn geen Nederlandse of Engelse woorden ;)

'Bands Thoughts' lijkt me ook geen correct Engels.

[/geneuktemierenmode]

Ziet er verder inderdaad wel 'rockeriger' uit ja :)

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Skyline en Doylle zijn lekker bezig :) Het design van Skyline heeft in iedergeval het meeste rockgevoel!

Default blanke hetero

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:04
hietahh: Ik stel me beschikbaar als jurylid eventueel, ik ben professioneel actief al interaction designer bij een omroep in Hilversum. Denk dat ik wel een deskundig oordeel en commentaar kan geven op alle deelnemers, bovendien ken ik niemand persoonlijk op GoT dus dat voorkomt eventuele belangenverstrengeling etc. :)

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

hele snelle wip (~ 30 min):

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~peterned/got/comicate.jpg

Geen logo helaas, ben nml al geen echte designer, laat staan dat ik huisstijlen kan bedenken. Pop/rock/rap behoeft imo helemaal geen specifiek design :P als het maar een beetje lekker smoelt. Dit is wellicht wat kleurloos en de referentie naar muziek met toetsen is wat kazig, maar het is dan ook een snelle wip. En voordat mensen die fliemertjes in het menu als "noten" gaan zien; dat was niet waar ik aan dacht toen ik ze maakte :)

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• Pixeldude
Nog een wipje van mij:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v134/Peter_85/Comicate2.jpg

Ziet er trouwens goed uit Clay :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 15:27:
magical brushes... :p

tweede wipje, hopelijk lijkt hij nu meer op de site van een rockband...

[afbeelding]

wat het formaat betreft, in de inleiding stond 'bij voorkeur 590 bij 790', dus ik zie helemaal het probleem niet om een ander formaat te gaan gebruiken.
als ik jou was zou ik mn tekst eens héél veel korter doen.. dit zijn veel te lange regels, en moeilijk om na elke regel het begin van de volgende terug te vinden.. op school heb ik als maatstaaf 2,5 keer het alfabet gehad, dus rond de 65 tekens per regel voor optimale leesbaarheid.. jij zit er denk ik wel 3x overheen

Verwijderd

ik doe toch ook maar eens mee
Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y54/znorro/opzet.jpg
misschien is die gitaar 'ietsjepietsje' te groot maar ik vind het wel wat hebben, en het menu is nu nog kut.

Verwijderd

Hmm Ik denk dat ik als ik tijd heb hier ook mee ga doen. :)

/edit
snelle wip
Afbeeldingslocatie: http://img60.imageshack.us/img60/9715/contest5ce.th.jpg

Omdat er geen foto materiaal is heb ik een andere band img gebruikt voor de header.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2005 18:39 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 17:35:
[...]

als ik jou was zou ik mn tekst eens héél veel korter doen.. dit zijn veel te lange regels, en moeilijk om na elke regel het begin van de volgende terug te vinden.. op school heb ik als maatstaaf 2,5 keer het alfabet gehad, dus rond de 65 tekens per regel voor optimale leesbaarheid.. jij zit er denk ik wel 3x overheen
hmm, wist ik niet. ik begin pas binnen enkele dagen aan m'n multimedia-opleiding... :*) (kan haast niet wachten).

die text is nu al veranderd. heb er nog heel wat andere dingen bijgegooit. Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Nou ik heb mn oude logo weggedaan. Die vond niet zo...

wip:
Afbeeldingslocatie: http://www.rakkerzero.net/got/2dcontest/wip_003_thb.jpg

Ben nu nog ff aant kijken of ik een mooi plekje kan vinden voor het menu en content.
btw de artiest heb ik ergens op google gevonden ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Zeror op 11-09-2005 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Skyline, doe íets aan die bloedsporen... Het ziet er nu echt heel brak 'ik-probeer-het-wel-maar-ik-kan-gewoon-geen-bloed-namaken' uit :P. Terwijl de rest best prima is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

eamelink schreef op zondag 11 september 2005 @ 00:29:
Skyline, doe íets aan die bloedsporen... Het ziet er nu echt heel brak 'ik-probeer-het-wel-maar-ik-kan-gewoon-geen-bloed-namaken' uit :P. Terwijl de rest best prima is :)
True! Je bent iedergeval op de goede weg skyline! Het totaalplaatje klopt :)

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ebayzo schreef op zondag 11 september 2005 @ 02:27:
[...]
True! Je bent iedergeval op de goede weg skyline! Het totaalplaatje klopt :)
Nounou, daar ben ik het nou niet echt mee eens.
Hij gebruikt erg veel stijlen en kleurstellingen door elkaar. Imho mag daar wel wat meer uniformiteit in. Die khaki achtergrond met weer afgeronde randjes, dan dat vlak met die rand, vage figuurtjes en een knalrooie header die je in de achtergrond nergens meer terugziet, die kleur.
Het idee is leuk maar de uitwerking vind ik persoonlijk nogal bij elkaar geraapt.

Die van Znorro vind ik catchy'er, maar het menu staat zover naar de rand en is zo onopvallend dat het gewoon gezocht moet worden in de pagina. Zie de website van Oogst (zie profiel, 3d topics), die heeft lekker opvallende knoppen!

Zodra er fotomateriaal beschikbaar is ga ik ook aan de slag. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Dark Blue op 11-09-2005 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Dark Blue schreef op zondag 11 september 2005 @ 02:40:
[...]

Nounou, daar ben ik het nou niet echt mee eens.
Hij gebruikt erg veel stijlen en kleurstellingen door elkaar. Imho mag daar wel wat meer uniformiteit in. Die khaki achtergrond met weer afgeronde randjes, dan dat vlak met die rand, vage figuurtjes en een knalrooie header die je in de achtergrond nergens meer terugziet, die kleur.
Het idee is leuk maar de uitwerking vind ik persoonlijk nogal bij elkaar geraapt.

Die van Znorro vind ik catchy'er, maar het menu staat zover naar de rand en is zo onopvallend dat het gewoon gezocht moet worden in de pagina. Zie de website van Oogst (zie profiel, 3d topics), die heeft lekker opvallende knoppen!

Zodra er fotomateriaal beschikbaar is ga ik ook aan de slag. :)
Znorro heeft wel een leuk plaatje. Maar als website vind ik het niet echt geschikt. Waar moet ie zijn content kwijt?

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is em tot nu toe. volgens mij is hij zo goed als af, maar als iemand nog opmerkingen of suggesties heeft, dan hoor ik die graag...

Als er meer foto-materiaal beschikbaar is had ik graag de foto-pagina gemaakt, lijkt me wel fun...

Afbeeldingslocatie: http://www.doylledesign.com/thumb.jpg

doylle

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2005 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 09:49:
dit is em tot nu toe. volgens mij is hij zo goed als af, maar als iemand nog opmerkingen of suggesties heeft, dan hoor ik die graag...

Als er meer foto-materiaal beschikbaar is had ik graag de foto-pagina gemaakt, lijkt me wel fun...

[afbeelding]

doylle
Uhmm de kalendermaanden :X Ik zou ze even aanpassen :>
Januari
Februari
Maart
April
Mei
Juni
Juli
Augustus
September
Oktober
November
December

[ Voor 5% gewijzigd door Ebayzo op 11-09-2005 10:40 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, m'n spelling is niet wat het zou moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
eamelink schreef op zondag 11 september 2005 @ 00:29:
Gelukkig moet het ook geen bloed voorstellen maar graffiti. Het moet lijken als of er een stuk karton neer gelegt is waar de tekst is uitgesneden en waar dan weer met rode graffiti overheen gespoten is :)

edit:

zoals dit:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v134/Peter_85/spraypaint.jpg
alleen dan met een vierkantje om de tekst zodat het echt lijkt als of het er even snel is op gespoten :)

bloed zou in dit geval wel erg ziek geweest zijn :P

[ Voor 23% gewijzigd door Pixeldude op 11-09-2005 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en nu ook... een WIP'je van mijn hand :Y)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bkramer/got/got_contest_wip.jpg

edit: slechte kwaliteit opgeslagen, dat wel...maar ben er nog druk mee bezig :P

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2005 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 15:32
Even een wipje. CC welkom.
Foto's van http://www.flcnyc.com/
Afbeeldingslocatie: http://www.myinc.nl/tw/wip_comicate_small.jpg

Klikbaar

Zwart wit oranje aangehouden omdat ik het een sterke kleuren combinatie vind (bv orange.com).

[ Voor 31% gewijzigd door Ma_rK op 11-09-2005 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
Ziet er goed uit Ma_rK

-----

Nog maar een wipje dan :) (omdat ik toch zoveel te doen heb op deze saaie zondag :P)

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v134/Peter_85/Comicate3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Zo ik heb weer een stukje gedaan. Het enige wat ik nu nog hoef te doen is het optimaliseren van de objecten.

wip:
Afbeeldingslocatie: http://www.rakkerzero.net/got/2dcontest/wip_004_thb.jpg

Any comments???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
Skyline GTR schreef op zondag 11 september 2005 @ 13:03:
Nog maar een wipje dan :) (omdat ik toch zoveel te doen heb op deze saaie zondag :P)

[afbeelding]
Ik vind de foto's erg goed gedaan en ook het menu ziet er zo leuk uit. Er mag wat mij betreft wel wat kleur in (doe bijvoorbeeld het bord Comicate van foto 1 geel (scetch). De rest van de pagina moet voor mij gevoel nog gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
Rakkerzero schreef op zondag 11 september 2005 @ 14:10:
Zo ik heb weer een stukje gedaan. Het enige wat ik nu nog hoef te doen is het optimaliseren van de objecten.
Any comments???
Het is precies wat je zegt. De individuele objecten (menu, content, events) hebben nog wat extra's nodig. Verder ben ik meer van de licht kleuren (liever een witte dan een zwarte achtergrond) omdat het wat prettiger overkomt, maar dat is heel persoonlijk. C van Comicate ziet er trouwens erg leuk uit zo :-)

[ Voor 6% gewijzigd door Ma_rK op 11-09-2005 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

nja, ook maar eens een eerste wipje posten dan...

Afbeeldingslocatie: http://img315.imageshack.us/img315/1500/comicate9ck.th.jpg

plaatje komt van google, link: http://www.rockinthepark.com/imgs/rock-guitar-player.jpg

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeer geslaagd logo IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hatschenqlatsch
weer ff wat verder gewerkt alleen ben ik nog niet blij over het menu en hoe alle snou geplaatst is.
Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y54/znorro/opzet2kl.jpg
qliquebaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
moet je perse met dat stelletje punkers aan de slag? ik bedoel ,mag ik ook andere personen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Laatst online: 05:24

Creesch

bla bla!

voor de verandering doe ik ook eens een poging :)

hier een hele vroege wip
Afbeeldingslocatie: http://www.vanallesiets.com/pof/contest_small.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
Ma_rK schreef op zondag 11 september 2005 @ 14:28:
[...]

Ik vind de foto's erg goed gedaan en ook het menu ziet er zo leuk uit. Er mag wat mij betreft wel wat kleur in (doe bijvoorbeeld het bord Comicate van foto 1 geel (scetch). De rest van de pagina moet voor mij gevoel nog gemaakt worden.
klopt ik heb aan de rest van de pagina nog niet veel tijd besteed. En Misschien dat ik idd het logo in de eerst foto een kleurtje geef om het wat meer te laten opvallen (misschien het oude rood). Ik denk er ook nog over om op die foto's nog wat vlekken aan te brengen (van die koffie randen etc.) om het nog ut nog wat een gebruiktere look te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
Ewald ! schreef op zondag 11 september 2005 @ 15:56:
moet je perse met dat stelletje punkers aan de slag? ik bedoel ,mag ik ook andere personen gebruiken?
Daar ben je helemaal vrij in (helaas). Een aantal te gebruiken foto's had ik leuker gevonden, maar je mag overal mee aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
craze_ schreef op zondag 11 september 2005 @ 16:07:
voor de verandering doe ik ook eens een poging :)
Jij website http://www.garbage-bag.nl/ staat niet goed in je profiel. Er mist een . tussen www en de url.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Niet online
Formaat: gebruik bij voorkeur 590 bij 790, net iets minder dan 800 bij 600, zodat het in de meeste browsers werkbaar is..
ik gebruik nu 790x790. Word ik nu gedisqualificeerd? :/ :9~
ik heb als onderpand dat ie css compitable werd (als ik em had gecompiled) en had ik em all-resolution-compatible gemaakt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 15:25

2mb

Ik vind deze al erg goed, wit is erg goed als achtergrond i.c.m. de foto. Dat doorgetrokken stuk aan de rechterkant van de foto ziet er ook prima uit.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Niet online
mijn wip
Afbeeldingslocatie: http://img392.imageshack.us/img392/418/got9zb.th.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Ewald ! op 11-09-2005 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik post ook maar mijn eerste post hier en tevens **final**:
Afbeeldingslocatie: http://img264.imageshack.us/img264/5971/lkenfinal5un.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook maares meedoen, ff een wip :)

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/voogies/Pics/comicateklein.jpg
klikklak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 18:24:
Ook maares meedoen, ff een wip :)

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/voogies/Pics/comicateklein.jpg
klikklak
Me like :-)
Nice and clean. Kan ik altijd waarderen.

Technisch is het jammer dat je in de pagina moet scrollen ipv in de browser, maar ook dat is weer persoonlijk.

[ Voor 33% gewijzigd door Ma_rK op 11-09-2005 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ma_rK schreef op zondag 11 september 2005 @ 18:52:
[...]

Me like :-)
Nice and clean. Kan ik altijd waarderen.

Technisch is het jammer dat je in de pagina moet scrollen ipv in de browser, maar ook dat is weer persoonlijk.
Helaas is eht niet echt ruige rockband stijl :P

Het tour block zou nog iets groter kunnen in de breedte idd, zodat daar meer tekst in past

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2005 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genosis
  • Laatst online: 16-08 23:07
Nou hier komt ie hoor, mijn Wip.

Afbeeldingslocatie: http://timon.genosis.nl/comicate1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Laatst online: 10-09 21:55

nXXt

Carpe omnia

Op zich wel aardig, behalve dat ranzige font van die koppen :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Niet online
het idee dat de bandnaam alleen maar getypte tekst is, en dat de navigatie van het zlfde lettertype is (En dat het font ook cliche is) B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genosis
  • Laatst online: 16-08 23:07
Ja dat font probleem had ik ook al gezien :+ maar ik moet mijn font collectie weer eens updaten, vandaar dat het ook nog maar een wip is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Laatst online: 05:24

Creesch

bla bla!

en een 2e wip :)
Afbeeldingslocatie: http://www.vanallesiets.com/pof/contest_small2.png

Ik vind persoonlijk wel dat we bar weinig info krijgen om een site mee te maken...
Mja aan de ene kant kan je nu niet zien hoe mensen info toepassen op een ontwerp
aan de andere kan kan je hier wel je eigen visie op los laten

edit:
huhmz zie net dat er verplichte menu items zijn... even aanpassen :P

[ Voor 10% gewijzigd door Creesch op 11-09-2005 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

En nog wat aanpassingen. Nu met een witte achtergrond bij de content en ik heb de topbanner nog wat aangevuld. :)

wip:
Afbeeldingslocatie: http://www.rakkerzero.net/got/2dcontest/wip_005_thb.jpg

Edit:
Menu moet nog verder bijgewerkt worden. Verdana is idd een beetje standaard, maar dat wil niet zeggen dat het lelijk is. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Zeror op 11-09-2005 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben dit weekend weggeweest.. Leuke dingen zijn er al gepost! Het gaat goed hier.. :) Misschien een idee om bij je WiP ook expliciet 'WiP' te vermelden, zodat alle WiPs ook makkelijk te vinden zijn met de search (net als bij je final de bedoeling is).
Dat met die fotomateriaal, ben ik nog niet helemaal uit. Je zou voor foto's van een rockband kunnen kijken op flickr.com of sxc.hu. Ik zie dat sommigen zelf al wat materiaal hebben kunnen vinden.

@Rakkerzero: ik zou voor het menu geen Verdana gebruiken, is te standaard.. In je rechterkolom oogt het wel mooi :)

@Lerovdt: Wauw, ziet er goed uit.. Wrom heb je niet eerder meegedaan met een 2D-contest ;)?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2005 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
Oeii had het druk van het weekend, ik zie dat de aanwezigheid hier groot is en er veel WIP's zijn gepost.. Echt netjes en ben af en toe wel een beetje jaloers op sommige, maar dat is gezonde jaloezie :+

Go folks go!
En Rakkerzero: I like your style ;) Keep on the good work m8 :D

Ps. Mijn WIP's komen eraan.. Heb wat inspiratie opgedaan van het weekend.. (na een hoop bier :+)

[ Voor 16% gewijzigd door the-edge op 11-09-2005 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er erg mooi uit, vooral die C met 'manen' is erg leuk gedaan. Ik zie dat ik nog veel moet leren Afbeeldingslocatie: http://www.netforge.nl/rommel/flag.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 21:53:
Dat met die fotomateriaal, ben ik nog niet helemaal uit. Je zou voor foto's van een rockband kunnen kijken op flickr.com of sxc.hu. Ik zie dat sommigen zelf al wat materiaal hebben kunnen vinden.
OK, maar waar heb jij bijvoorbeeld het fotomateriaal vandaan. Dat maakt het wellicht makkelijker om daarbij aan te sluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Woudloper schreef op maandag 12 september 2005 @ 08:44:
[...]

OK, maar waar heb jij bijvoorbeeld het fotomateriaal vandaan. Dat maakt het wellicht makkelijker om daarbij aan te sluiten...
Ik ben nog zoekende :) Of van Google Images, of van flickr of van sxc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

IK ben zelf aan images gekomen door simpelweg zoekwoorden bij google in te tikken.
Ik heb bijv de volgende woorden gebruikt: rock concert, pop concert, rocker guitar, guitar, rock singer etc..
Allemaal engelse termen. Dit omdat die vaak de meeste zoekresultaten opleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 17:26

Pelle

🚴‍♂️

Hmm, were have I seen that before? :+

Afbeeldingslocatie: http://www.jellejanvanveelen.nl/got/paperclip.png

Overigens, resize je plaatje even naar 600 breed en/of gebruik thumbnails, zoals in de topicstart vermeld staat :)

En dat geldt natuurlijk ook voor genosis, doylle, wickedweirdo en fotolijstje.

[ Voor 9% gewijzigd door Pelle op 12-09-2005 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
Pelle schreef op maandag 12 september 2005 @ 09:46:
[...]

Hmm, were have I seen that before? :+

[afbeelding]

Overigens, resize je plaatje even naar 600 breed en/of gebruik thumbnails, zoals in de topicstart vermeld staat :)
Paperclipjes zijn wel zooooo default. Daar ben je echt niet uniek mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Ik vind de sites persoonlijk niet erg passen bij een rockband. Het lijkt meer op een blogg. Ik mis de ruige stijl van een rockband. Die van Znorro vind ik persoonlijk het beste. :)

[ Voor 17% gewijzigd door HawVer op 12-09-2005 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

@ hawVer
Waarom lijkt het dan op een blogg??? Als je dat zou vertellen zou je een redelijk aantal mensen hier kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Rakkerzero schreef op maandag 12 september 2005 @ 10:04:
@ hawVer
Waarom lijkt het dan op een blogg??? Als je dat zou vertellen zou je een redelijk aantal mensen hier kunnen helpen.
Kleurstellingen, beige pastel kleuren. Schuine strepen op de achtergrond. Schaduwtje onder de website.
Foto/Menu/Context indeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
HawVer schreef op maandag 12 september 2005 @ 09:57:
Ik vind de sites persoonlijk niet erg passen bij een rockband. Het lijkt meer op een blogg. Ik mis de ruige stijl van een rockband. Die van Znorro vind ik persoonlijk het beste. :)
Mischien is het de nieuwe generatie websites maken ;) Ouderwetse :+

Ik vindt het niet op een blogg ofzo lijken.. Sterker nog, ik vind de meeste wel passen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

matiasjansen schreef op maandag 12 september 2005 @ 10:10:
[...]

Kleurstellingen, beige pastel kleuren. Schuine strepen op de achtergrond. Schaduwtje onder de website.
Foto/Menu/Context indeling.
Het maak helemaal niet uit als bovenstaande dingen toepast in je site. Als het geheel maar bij je doel, in dit geval een rockband, past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1e WIP

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nieuwemarkt/comicates.jpg
klik voor groter

to do:
- logo afmaken, het is nu alleen nog maar een font
- plaatjes in de zijbalken
- content toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:56
Er komen hier hele leuke plaatjes voorbij, ga vanavond ook maar eens iets proberen, je wordt er nooit dommer van, alhoewel het niveau hier stukken hoger ligt dan dat van mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 11:13:
1e WIP

[afbeelding]
klik voor groter

to do:
- logo afmaken, het is nu alleen nog maar een font
- plaatjes in de zijbalken
- content toevoegen
Ziet er ook niet onaardig uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Rakkerzero schreef op maandag 12 september 2005 @ 10:04:
@ hawVer
Hippe kleurtjes, reflecties, glows, bol en rond. Het zijn allemaal het soort dingen die je eerder terug ziet in bijvoorbeeld een blogg. De stijl van rock sites is heel anders. Bezoek eens wat sites van alternatieve bands om een beeld te krijgen wat 'in de mode is' Om het wat duidelijker te maken zal ik wat comments geven op je laatste wip.

1.. Paars blauwe banner komt mooi uit. Grunge randjes zien er mooi uit.
2.. Glow om buitenste rand weghalen.
3.. Grijze kaders scherpe hoeken meegeven. Misschien wat persoonlijker maken door een bliksem, tribal.. iets in die trend.

Handige linkjes:

http://www.dubtastic.com/tutorials/border/border.html
http://www.spoono.com/pho...s/tutorial.php?url=grunge

Ontkenner:
Comments zijn gebaseerd op een mening en moeten niet als opzichzelfstaande feiten geïnterpreteerd worden. HawVer is niet verantwoordelijk voor mogelijke gevolgen ontstaande uit zijn mening, zoals andere beoordelingen door de jury. :P

Pagina: 1 2 3 4 Laatste