[CSS] probleem met img float: left

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pixeldude
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
Hey ik ben druk bezig met het bouwen van mn nieuwe site. Maar nu loop ik tegen een raar probleem aan. Ik heb een portfolio pagina en weblog pagina en deze gebruiken allebei paragraven om de inhoud netjes onder elkaar te zetten. In deze paragraven zit o.a. een img met float left. en ik heb deze paragraven dmv padding uit elkaar gezet. (dit ter voorkoming van margin colapsing)

Het vreemde is nu dat als ik in firefox kijk in mijn weblog (of portfolio) en ik ga over het menu bovenin dan krijgen de paragraven allemaal ineens een hogere padding-bottom.(atans zo lijkt het) internet explorer heeft hier vreemd genoeg geen last van

Ik heb al een tijdje zitte 'kloten' met dit probleem maar ik kom er gewoon niet uit. Wel heb ik al geprobeerd de zelfde inhoud van de paragraven in een divje te stoppen maar dit heeft niet geholpen ook de divje vertonen het zelfde probleem. Waar ik ook achter gekomen ben is dat als ik in de css de float left weg haal bij de img, het probleem weg is. Maar ik wil juist dat mn img links in die paragraaf blijft.

Zou iemand mij kunnen helpen met dit nogal vreemde probleem?

html: http://www.krozign.nl/petersplace/v3.0/weblog.html

css: http://www.krozign.nl/petersplace/v3.0/opmaak.css

edit: je moet even de pagina vernieuwen om het tezien

[ Voor 4% gewijzigd door Pixeldude op 08-09-2005 17:53 ]

Verwijderd

In Opera kom ik het probleem niet tegen..

• Pixeldude
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 19:16:
In Opera kom ik het probleem niet tegen..
Das mooi om te weten daar had ik het zelf nog niet in getest :)

Verwijderd

Ik heb dat probleem niet in Firefox. Wel staat het Contact linkje op de volgende regel, omdat er te weinig ruimte is.
en ik heb deze paragraven dmv padding uit elkaar gezet. (dit ter voorkoming van margin colapsing)
Fout! Als je niet wil dat margins gaan collapsen, gebruik je daarvoor margin-collapse: none;

Wat jij doet is semantisch niet correct.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 20:37:

Fout! Als je niet wil dat margins gaan collapsen, gebruik je daarvoor margin-collapse: none;

1. welk CSS attribuut bedoel je precies :?

2. Semantiek in CSS :D ; semantiek gaat dus verder dan HTML ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Pixeldude
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 20:37:
Ik heb dat probleem niet in Firefox. Wel staat het Contact linkje op de volgende regel, omdat er te weinig ruimte is.

[...]

contact linkje op de volgede regel? ff op crtl+0 rammen in firefox is het dan nog steeds zo?

zelfs zoeken op www.w3c.org geeft geen resultaat voor "margin-collapse: none;" dus ik vraag me af is dat wel valid css en word dat dan goed ondersteunt door alle browsers?

Verwijderd

Nee, ik heb gewoon de standaard lettergrootte, dus met Ctrl+0 gebeurt er helemaal niets.

Je moet er rekening mee houden dat sommige mensen andere lettertypes geïnstalleerd hebben, die nét eventjes iets groter kunnen uitvallen.

• Pixeldude
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 21:23:
Nee, ik heb gewoon de standaard lettergrootte, dus met Ctrl+0 gebeurt er helemaal niets.

Je moet er rekening mee houden dat sommige mensen andere lettertypes geïnstalleerd hebben, die nét eventjes iets groter kunnen uitvallen.
vreemd ik dacht dat als ik in mn css zet dat het zoveel pixels van dat font moet zijn het dan gewoon ook zo is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
Iemand anders nog een sugestie om dit vreemde probleem op te lossen :?

edit:

ook het menu links en de top pijltjes (portfolio)) zorgen er voor dat de ruimte in de paragraven groter word

edit2:

Opgelost :)

Wat was het probleem dan?

Ik had in de paragraafjes gebruik gemaakt van een span die ik een display block had meegegeven. dit omdat een h* geen valid html is. toen ik die weg haalde en ging kijken hoe hij reageerde zag ik dat het niet meer gebreurde. nu heb ik mn paragraafjes in gewisseld voor divjes met daarin de h2 tag en nu werkt het helemaal.

toch nog bedankt voor het mee denken :)

[ Voor 101% gewijzigd door Pixeldude op 09-09-2005 20:00 ]

Pagina: 1