[2d] Contest 2005 v4: Fronter

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.297 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50225

Topicstarter
Opdracht
Fronter
Afbeeldingslocatie: http://www.iain.nl/extra/spacer.gif
Fronter, een nieuw merk in de snowboard wereld. Fronter is een bedrijf uit Nederland dat snowboards gaat verkopen. Momenteel is er een productie van 120.000 boards in gang gezet. De boards komen geheel spierwit uit de fabriek en moeten daarna bedrukt worden aan beide zijden. In het kort; Er moeten 2 ontwerpen gemaakt worden voor beide zijden van het board. Een passend logo maken voor fronter, en die duidelijk plaatsen op het ontwerp.

De eisen zijn;
• 2 ontwerpen (max. 575px breed)
• Logo fronter
• Eigen stijl creëren
• Full Color (4 kleuren druk, CMYK)
• Gebruik alle ruimte
• Gebruik de digitale snowboard-stansmes-tekening (Download Eps)
(Download Png)

Fronter wil dat hun snowboards aanslaan. Dat wil zeggen dat er een ontwerp moet gemaakt worden wat in deze tijd 'trend' is. Onderzoek daarom een beetje welke stijlen je voornamelijk ziet in de skate en wintersport wereld. En ga daar dan net iets verder op in, zodat fronter de nieuwe trend zet! Je bent vrij in het ontwerp, maar maak iets waarvan alle boarders zullen denken: "Woow, dude... check dat board van hem".

Denk verder dan daar waar de gewone mens blijft steken. Onderzoek de trend, plaats je ontwerp in de juiste tijd. Zorg dat het merk Fronter opvalt, en hou rekening met de schoenen die erop komen. Het is dus slim de naam aan de onderzijde te zetten.

Beoordeling

Je zal beoordeeld worden op drie punten: creativiteit (30%), uitwerking (50%) en stijl (20%). Omdat het Formule 1-systeem dat ze ook bij de 3d-contests gebruiken zo populair is, gebruiken we dat ook hier. Je kan aan het eind van de contest de punten (10, 8, 6, 5, 4, 3, 2 of 1 voor elk van de drie vaardigheden) naar mij doormailen, zodat ik ze dan in een tabelletje zet (zie profiel). Je mag alleen stemmen als je mee doet.

Om mee te doen moet je aan de volgende voorwaarden voldoen:
• Je post voor de * eind-datum 30 april (koninginnendag) * je final
• Je vermeldt bij je final expliciet dat dít final is.
• Je hebt minimaal 1 WIP (work in progress) geplaatst.
• Je houdt je aan de restricties.
Wanneer men NIET aan de regels voldoet, en men na een waarschuwing hier nog steeds niet aan voldoet, men uitgesloten is van deelname / stemming

De gedragsregels
Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en don'ts.
  • Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
  • Je mag zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Geen WIP's posten waarop je 2 grassprietjes erbij hebt geshopt e.d.
  • Maak gebruik van thumbnails! De plaatjes die je post moeten dus niet alleen smaller zijn dan 575 pixels, maar ook daadwerkelijk kleiner zijn. Alleen [img=575] is dus niet genoeg, als het origineel nog steeds veel te groot is. Het is raadzaam om de kwaliteit van je JPG omlaag te gooien of het aantal kleuren terug te brengen als je GIF of PNG gebruikt.
  • Geef voor al het extern materiaal een link naar het origineel.
  • Reageer opbouwend en niet afkrakend op andermans werk.

Laatste opmerkingen
Deze startpost is gebaseerd op de startposts van de 3d-contests en andere 2d-contests. Iedereen die hier aan heeft bijgedragen: heel erg bedankt! :)
Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden. (ImageShack biedt deze mogelijkheid en schijnt een erg goede optie te zijn). Gebruik anders de webspace die je meestal bij je ISP krijgt.

De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste tekening is die je maakt, mag je gewoon mee doen. Je kunt er alleen maar veel van leren. Het viel op dat veel mensen vroegen welke programma's gebruikt worden. Daarom is het het best om eerst even in [rml][ 2d] Post je 2D stuff maar weer - Part 8[/rml] te kijken. Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

En nu: iedereen aan de slag! Maak er wat moois van! Veel succes!

Eerdere 2d contests:
[rml][ Contest] Fotorestyle[/rml]
[rml][ 2d] Contest 2005 v2: Melkpak[/rml]
[rml][ 2d] Contest 2005 v3: Blazztival[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[hint]
Gebruikers die toevallig handig zijn met 3D, en toevallig tijd over hebben wil ik om een gunst vragen; Een landschap van sneeuw, waarin sneeuwboards in grond gestoken staan, waarop straks de ontwerpen geplaatst kunnen worden. Beetje zoals met de melkpakken, maar dan anders. Zo kunnen we onze boards in de praktijk zien :)
[/hint]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:54
30 april hoelaat? 00:00 of 23:59?

Jammer dat dit onderwerp al eens is geweest: [thema] Ontwerp een snowboard, maar ik doe wel mee :)

[ Voor 21% gewijzigd door wheeler op 04-04-2005 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:21
wheeler schreef op maandag 04 april 2005 @ 19:03:
30 april hoelaat? 00:00 of 23:59?

Jammer dat dit onderwerp al eens is geweest: [thema] Ontwerp een snowboard, maar ik doe wel mee :)
Is al wel een tijdje terug, dus zullen ook wel een aantal nieuwe mensen zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75787

Cool onderwerp, ik zal proberen wat te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert.H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-06 18:11
Anoniem: 50225 schreef op maandag 04 april 2005 @ 18:32:
Fronter wil dat hun snowboards aanslaan. Dat wil zeggen dat er een ontwerp moet gemaakt worden wat in deze tijd 'trend' is. Onderzoek daarom een beetje welke stijlen je voornamelijk ziet in de skate en wintersport wereld. En ga daar dan net iets verder op in, zodat fronter de nieuwe trend zet! Je bent vrij in het ontwerp, maar maak iets waarvan alle boarders zullen denken: "Woow, dude... check dat board van hem".
Dus je moet ook worden beoordeeld of je snowboard wel in de 'snow-scene' past? Leuke uitdaging..

ow en de vorige contest was voor mijn tijd :+

[ Voor 7% gewijzigd door Geert.H op 04-04-2005 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15781

De boards vallen deels buiten beeld in m'n paintshop pro als ik die eps importeer. Verder staan beide kanten dan op 1 image. Moeten ze samen 575 zijn of los ?
Het lijkt me voor een eventuele 3D render makkelijker als iedereen dezelfde bitmap template gebruikt.
Kan je een aub een png template maken zoals bij het melkpak ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87464

woei, eerste wip
Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y54/znorro/snowboards.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 15781 schreef op maandag 04 april 2005 @ 19:52:
Kan je een aub een png template maken zoals bij het melkpak ?
(Download Png)

Je mag zelf weten of je ze samen op één image wilt zetten of niet. Zorg dat wij (alle gotters) kunnen zien wat je wilt laten zien, hoe groter hoe beter.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 50225 op 04-04-2005 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15781

Thanks, die is stukken beter dan wat ik eruit kreeg.
Ik ga aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~dewit276/pics/wip-klein-gotcomp.jpg

eerste WIP, Katrin Wrobel door Illustrator gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07-2017

iain

Full Flavor

Hoe lang wordt die spacer-gif van mij nog gebruikt? GoT genereert wel veel verkeer namelijk. Het is nog geen probleem, maar als iemand met een t.net abo het op zijn ruimte kan plaatsen, dan scheelt dat weer... ook ik ruim namelijk mijn webspace weleens op :) [/gezeik-over-klein-plaatje]

Ik ga binnenkort ook weer eens meedoen met deze contest... :+ Goed bedacht upselen, mooie post!
wheeler schreef op maandag 04 april 2005 @ 22:55:
[afbeelding]
eerste WIP, Katrin Wrobel door Illustrator gehaald :)
die driehoek in het midden van je board is erg verwarrend...
wheeler schreef op maandag 04 april 2005 @ 19:03:Jammer dat dit onderwerp al eens is geweest: [thema] Ontwerp een snowboard, maar ik doe wel mee :)
hej, de TS daarvan is sinds dit jaar een klasgenoot :) komisch

[ Voor 47% gewijzigd door iain op 04-04-2005 23:00 . Reden: Reactie's toegevoegd ]

I used to be an atheist, until I realised I was god.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Laatst online: 24-04 18:27
Is het de bedoeling dat alles in vector gaat? Stel je voor dat ze zoiets (fictief, I know) willen gaan drukken en je zou aankomen met een photoshop plaatje op 72dpi :X

BTW, mischien ff een [ voor "2d] Contest 2005 v4: Fronter"?
Thnx Willen169 :7

[ Voor 36% gewijzigd door Neejoh op 05-04-2005 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iain

iain

Full Flavor

Neejoh schreef op maandag 04 april 2005 @ 23:34:
Is het de bedoeling dat alles in vector gaat? Stel je voor dat ze zoiets willen gaan drukken en je zou aankomen met een photoshop plaatje op 72dpi :X
het is niet serieus, het wordt niet serieus gedrukt. Alleen maar op het beeldscherm voor uw medetweakers zodat de deelnemers kunnen stemmen, das al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 18-06 10:21
De langverwachte [ maar even toegevoegd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kuch, jullie denken er ook allemaal aan 'een logo' voor Fronter te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:19
Anoniem: 50225 schreef op maandag 04 april 2005 @ 23:57:
kuch, jullie denken er ook allemaal aan 'een logo' voor Fronter te maken?
Daar ben ik al druk mee bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Ik heb volgens mij ook wel een leuk idee, nu nog kijken of ik straks wat tijd heb voor de uitwerking (neemt toch wel wat minder tijd in beslag dan het 3d contest ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136759

ik zit hier ook al een tijdje te kijken en ik ga denk ik thuis maar ook eens iets proberen
maar dat is vanaaf pas :P

succes iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124297

is wel lachuh dit maar mensen kijk eerst ff op de Burton site kijken voor wat voorbeelden van boards. En natuurlijk wel je eigen style gebruiken niet faken van iemand. ik ga vanavond denk ook ff iets proberen kijken of het leuk word en mischien post ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
Afbeeldingslocatie: http://www.fotouploaden.info/getimg/logowip1.jpg

Eerste logo wipje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

De griezelbus 214?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
Kom eerst zelf maar eens ergens mee voordat je anderen gaat afzeiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larixk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06-2024

Larixk

met xk, ja

Afbeeldingslocatie: http://www.larixk.nl/upload/fronter.gif
wip van het logo, kben er niet echt tevreden over, ga waarschijnlijk nog een hele andere kant op.

larixk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 23:30
Larixk schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 11:22:
[afbeelding]
wip van het logo, kben er niet echt tevreden over, ga waarschijnlijk nog een hele andere kant op.
Wow, dit logo is echt mooi, wellicht zijn de letters wat te dik 'gestroked'?

Zelf had ik als snowboard dit al in elkaar gephotoshopped, maar ik 'snap' niet echt hoe je het mooiste kleuren kan gebruiken. Die witte achtergrond moet dus ook nog een kleurtje krijgen, en de zwarte balken graag ook nog iets, maar ik weet niet hoe ik dat het beste kan invullen.
Afbeeldingslocatie: http://melchiot.orakel.ods.org/~seers/Snowboard-klein.jpg

/nog heel erge WIP-status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
Afbeeldingslocatie: http://www.fotouploaden.info/getimg/snowboardwip1.jpg

1ste wip van het board, moet nog veel gebeuren. Vliegtuigen moeten overnieuw enz :)

C&C please :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:06
Fake je kleuren zijn een beetje 'viezig'...ik zou wat levendigere kleuren proberen

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larixk

Larixk

met xk, ja

Afbeeldingslocatie: http://www.larixk.nl/upload/fronter2.gif
iets toepasselijkere kleuren.

larixk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 09:06
sorry, maar het is totaal onleesbaar, het is eerder vreemd om naar te kijken.. Het duurt even voordat ik er Fronter uithaal

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larixk

Larixk

met xk, ja

vind ik niet :P

larixk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik ook niet. Vet hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
Simon schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 11:45:
Fake je kleuren zijn een beetje 'viezig'...ik zou wat levendigere kleuren proberen
Ja ik moet even de juist combo gaan zoeken, er vliegt trouwens ook vliegtuig deels buiten het board :+

@Larixk

Ik vond de vorige kleuren combo ook beter :) Wel een beetje een typisch snowboardmerk logo, maar maybe dat dat juist wel goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Op zich wil ik best een logo voor Fronter maken maar als het daarna op een plank van 575px hoog moet komen is het veel werk voor weinig pixels ;) Mag/moet het logo er dan niet los bij als het bij de wedstrijd hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 08:32

OkkE

CSS influencer :+

Simon schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 11:52:
[...]

sorry, maar het is totaal onleesbaar, het is eerder vreemd om naar te kijken.. Het duurt even voordat ik er Fronter uithaal
Ik vind het wel een goed logo. Oke, misschien zie je niet meteen dat er Fronter staat. Maar herkenbaar is het zeker, en dat vind ik toch wel erg belangrijk voor een logo. Plus dat ik het er persoonlijk gewoon mooi uit vind zien. :) En behalve de "e" zijn imho de letters nog wel goed leesbaar ook.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larixk

Larixk

met xk, ja

de "e"was idd het irritantst, of hij viel helemaal buiten de stijl van de rest van de letters of hij is moeilijk leesbaar, ik heb een middenweg gekozen.

larixk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:34

2mb

Anoniem: 124297 schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 09:16:
kijk eerst ff op de Burton site kijken voor wat voorbeelden van boards.
Staan inderdaad erg mooie boards op die site:
Afbeeldingslocatie: http://mirror05.burton.com/images/burton/gear/pp/B5009303.jpg
:9

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Geweldig iedereen. Het logo van Larikx (goed gespeld?) is goed, omdat het een eigen stijl neerzet, en aansluit bij de doelgroep. Het gaat om imago, en niet om leesbaarheid.

De opmerking om te kijken op de Burton site was even niet in mij opgekomen, maar zo krijg je een goed beeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
wipje van mijn kant ;)
Afbeeldingslocatie: http://uploader.ws/upload/200504/wipje1_resize_1.jpg
Geen idee of ik hem af ga maken, zodra ik weer wat tijd ga ik er waarschijnlijk wel verder mee

[ Voor 27% gewijzigd door Neejoh op 05-04-2005 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Fake schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 10:35:
Kom eerst zelf maar eens ergens mee voordat je anderen gaat afzeiken
*Zucht* hoezo zeik ik je af? Ik zeg alleen waar het logo mij aan doet denken. En inderdaad, als ik bij een snowboardlogo aan de griezelbus moet denken is dat niet positief maar dat is nog geen afzeiken natuurlijk...

En nee ik hoef niet eerst iets te maken voordat ik commentaar mag geven. Als jij zegt "het kabinet Balkenende vern**kt de gezondheidszorg" mag Balkenende dan ook zeggen "regeer dit land eerst maar eens voordat je commentaar geeft"? Nee dus.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126724

Afbeeldingslocatie: http://www.sitesled.com/members/buffalo/rommel/snowboard%20design%20GoT.jpg

Dit is mijn 1e WIP , en ook me eerste contest :P ..
Pas heel klein "begin" , idee is gewoon dat "Fronter" in spotlights komt , en der hoop erom heen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Hmmm, snowboard is al een keer geweest toch, en was toen ook maar een matig succes. Ik weet niet of ik deze keer meedoe, ben niet echt into boarden en vind de stijl in die wereld vaak behoorlijk lelijk, dus kijk wel of ik nog een idee krijg :)

Trouwens, als fronter trendsetter wil zijn, waarom moet je het dan in de stijl van andere boards doen :?

[ Voor 19% gewijzigd door DarkX op 05-04-2005 19:04 ]

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben niet thuis in snowboards , maar wel skateboards..

Skate zelf , en merk altijd dat de boards altijd vrij simpel bedrukt zijn , naam van bedrijf , misschien een logo ..
Maar meestel een "Pro skater" zijn foto erop , de naam erbij .. en het merk board.. en klaar :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Ik vind het juist wel een leuk onderwerp eigelijk :)

wipje voor logo:
Afbeeldingslocatie: http://uploader.ws/upload/200504/Fronter_logo.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoppetee, wipje twee (Ha!Ha! dat rijmt :+ )
Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y54/znorro/8e065a1d.jpg

ik ben alleen niet helemaal blij met de kleuren, suggesties iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iain

iain

Full Flavor

Anoniem: 87464 schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 20:09:
ehm.... andere kleuren nemen? :+

Ik ben nog even bezig met een imago te maken bij het bedrijf. Also, ergo, dus geeft dat hier mijn eerste bijdrage, dat natuurlijk nog lang niet voldoet aan de eisen die hier gesteld zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.iain.nl/extra/fronter-wip1-thumb.png
^^ klikbaar, klikmaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Anoniem: 87464 schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 20:09:
hoppetee, wipje twee (Ha!Ha! dat rijmt :+ )
[afbeelding]

Sjaaa eh... Zoals ik zei, ik zit zelf niet zo in die cultuur, maar jou board straalt voor mij niet echt iets blits of hips uit. Het ziet er heel professioneel uit hoor, netjes afgewerkt enzo, maar ik denk dat dat net het probleem is. Dit lijkt me (gevoelsmatig) eerder een commercieel board zoals je ze huurt bij een skihal ofzo dan een stoer board waar de meest hippe boardcrowd mee de helling afcrosst.

Het doet me trouwens beetje denken aan een pakje kauwgum :)

Probeer iets minder een strakke layout te kiezen en maak het geheel wat ruwer/wilder/stoerder/grover zegmaar :)

Voorbeeldje van board wat ik zo snel kon vinden:

Afbeeldingslocatie: http://www.sabrinawardharrison.com/see/ss_B30103091_L.jpg

Probeer beetje buiten het kader te denken :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-06 12:53
Zomaar een probeersel....

Afbeeldingslocatie: http://dny.prolixus.nl/wipje01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39949

snel ontwerp
ik weet nog niet of ik dit verder ga uitwerken of iets totaal anders ga maken...

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nieuwemarkt/got/snowboard.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
Mellon schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 20:53:
[...]
ehm.... andere kleuren nemen? :+

Ik ben nog even bezig met een imago te maken bij het bedrijf. Also, ergo, dus geeft dat hier mijn eerste bijdrage, dat natuurlijk nog lang niet voldoet aan de eisen die hier gesteld zijn.

[afbeelding]
^^ klikbaar, klikmaar!
Wel mooi inderdaad, maar als je ski in de naam zet garandeer ik je dat je nooit boards zult verkopen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-06 18:59
Idd, zat ook al te kijken. Geen ski doen :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
67 >> snowboard.eps

Dus er doen 67 gebruikers mee? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 00:52
Ik doet ook weer mee :P

WIP 01:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/56121/thumb.jpg
(tumpneel)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93072

weet je wat, ik ga ook maar eens meedoen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Und WIP zwei;

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/56123/thumb.jpg
schroeffie :+

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-06 13:14
@ Nitrox: Hee leuk, traanplaat! :)

Ga zelf ook meedoen, denk ik. Heb alleen 2 ideeën, nog even beslissen welke ik ga uitwerken...
Hier van één vast 'n duimschroefje:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/56132/thumb.png
Tis een png, dus ziet er ongetwijfeld niet uit in IE...
Ga in ieder geval fontje vervangen, weet nog niet wat... Verder is de achtergrond wat te saai zo...
Maar goed, misschien pak ik ander idee op...

@ Larikx & Mellon: Mooie logo's!

@ Znorro: Ook mooi, misschien nog iets te clean denk ik. Maybe iets trendhoerderigs met wat vectorzut en pijltjes erin? :+

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Zo. Even een snelle logo WIP

Afbeeldingslocatie: http://www.wisselwerking.nl/upload/logowip.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 01:09
Ik ben ook weer van de partij natuurlijk met deze contest :*)
Al moet ik wel zeggen dat ik deze contest wel moeilijker vind, dan de vorige omdat ik totaal geen ervaring heb met snowboards en mijn illustrator kunstjes zijn ook nog niet zo ver ontwikkeld, dus ik doe alles met het goede vertrouwde photoshop :)

Maare, hier is eventjes een WIP van mijn logo.

Afbeeldingslocatie: http://img224.exs.cx/img224/31/wippielogo3cj.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Ontwerp voor het tweede bord.

WIP
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/56158/thumb.jpg
duimspijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111718

Afbeeldingslocatie: http://www.nrg010.demon.nl/GoT/board_wip_1.jpg

nu alleen nog het board :P

het logo wordt nog wat krachtiger en scherper, er zit nu teveel zwart in, ik ga het nog wat glimmender zilver/blauwiger maken

ik heb alelen echt nog geen idee voor het board

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 111718 op 07-04-2005 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-06 22:30
Na een boel rondneuzen op verschillende snowboards sites zijn er een aantal dingen die vaak terug komen.
De merken hebben vaak strakke, futuristische logo’s. De logo’s zijn vaak wat alternatief. Daarbij valt te denken aan spacey, met veel tribals of een grunge stijl.
Bijna alle merken laten hun logo terug komen op de boards. Veel snowboards hebben één drukke kant, of geen drukke kant. Vaak zijn, of de voorkant of de achterkant, wat drukker met mooie fadings, sterretjes, gradients of tribals. Voor het logo heb ik gekozen voor een strakke simpele weergave.Bij mijn ontwerp ben ik uitgegaan van een drukke kant en een wat rustigere kant. Of dat de bovenkant of de onderkant moet zijn maakt geloof ik niet zoveel uit. Maar dit is dus mijn rustige kant. Nu de drukke kant nog. :)

Logo:

Afbeeldingslocatie: http://www.mesu.nl/images/2dcontest/logo.gif

Eerste ontwerp:

Afbeeldingslocatie: http://www.mesu.nl/images/2dcontest/wip1.gif

Opbouwende kritiek is van harte welkom! :)

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
HawVer schreef op donderdag 07 april 2005 @ 15:45:
Na een boel rondneuzen op verschillende snowboards sites zijn er een aantal dingen die vaak terug komen.
De merken hebben vaak strakke, futuristische logo’s. De logo’s zijn vaak wat alternatief. Daarbij valt te denken aan spacey, met veel tribals of een grunge stijl.
Bijna alle merken laten hun logo terug komen op de boards. Veel snowboards hebben één drukke kant, of geen drukke kant. Vaak zijn, of de voorkant of de achterkant, wat drukker met mooie fadings, sterretjes, gradients of tribals. Voor het logo heb ik gekozen voor een strakke simpele weergave.Bij mijn ontwerp ben ik uitgegaan van een drukke kant en een wat rustigere kant. Of dat de bovenkant of de onderkant moet zijn maakt geloof ik niet zoveel uit. Maar dit is dus mijn rustige kant. Nu de drukke kant nog. :)

Logo:

[afbeelding]

Eerste ontwerp:

[afbeelding]

Je hanteert een mooie, cleane stijl. Maar het board vind ik momenteel nog wat aan de saaie kant. Misschien iets meer kleur er in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HawVer schreef op donderdag 07 april 2005 @ 15:45:

Logo:

[afbeelding]

Eerste ontwerp:

[afbeelding]

Nice ontwerp !!.. Kan idd wat meer op , maar zeker mooi gemaakt .. lekkere style

Acties:
  • 0 Henk 'm!

even een paar trendhoerige dingetjes erin gepleurd, en een bovenkant gemaakt.
Ik vind het eigenlijk toch wel een heel moeilijke contest omdat ik eigenlijk nooit echt naar snowboards heb gekeken in het echt, en die dingen van internet vind ik nou niet echt mooi of niet bij een snowboard passen eerlijk gezegd.
Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y54/znorro/f598a6fd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zou niet eens weten of ik zelf mee mag doen, maar goed. Ik ben ook zoals iedereen op onderzoek gegaan. Was toevallig gaan snowboarden in Landgraaf bij Snowworld. En dan vallen je een aantal dingen op; Ze hechten waarde aan hun board. Het doet er niet toe of het iets communiceerd, maar het zegt wat over de persoon.

Maar goed, het is inderdaad zo dat je met een strak logo een heel end komt.

Afbeeldingslocatie: http://www.upselen.nl/tf/fronter.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-06 18:59
Wipje:

Afbeeldingslocatie: http://www.schmuck.nl/pics/wip1_board.jpg

Letters van "fronter" lopen dus van de bovenkant door op de onderkant.
Weet nog niet of ik de zin heb om er echt mee door te gaan, zie wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iain

iain

Full Flavor

Anoniem: 50225 schreef op donderdag 07 april 2005 @ 20:17:
Zou niet eens weten of ik zelf mee mag doen, maar goed.
Natuurlijk mag je meedoen! En als je weer wint, mag nr 2 een contest starten :) Ik heb immers ook meegedaan met het melkpak.

Alhoewel... nu maak ik weer minder kans. :+

Net logo trouwens... wel weinig inspirerend, als ik eerlijk ben. Misschien als de rest van het board erbij komt, dat het dan wat uitdagender wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-06 22:30
Anoniem: 50225 schreef op donderdag 07 april 2005 @ 20:17:
Zou niet eens weten of ik zelf mee mag doen, maar goed. Ik ben ook zoals iedereen op onderzoek gegaan. Was toevallig gaan snowboarden in Landgraaf bij Snowworld. En dan vallen je een aantal dingen op; Ze hechten waarde aan hun board. Het doet er niet toe of het iets communiceerd, maar het zegt wat over de persoon.

Maar goed, het is inderdaad zo dat je met een strak logo een heel end komt.

[afbeelding]
Op zich een strak logo qua vormgeving. Maar ik denk niet dat er veel snowboarders zijn die met een roze logo op hun board rond willen lopen (snowboarden) :)

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Iemand nog tips/ideeen voor mijn logo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 08-06 21:24

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

HawVer schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 10:00:
[...]

Op zich een strak logo qua vormgeving. Maar ik denk niet dat er veel snowboarders zijn die met een roze logo op hun board rond willen lopen (snowboarden) :)
Och persoonlijk denk ik ook niet dat veel heren met het bord van Nitrox Infinity willen rondlopen ;) daarmee krijg je 's avonds geen meiden achter je aan... ;)

Ik ga zeker meedoen, ik ben vanaf 19 april 'vrij' in de zin van, mn werkschouwdagen zijn voorbij en ik heb tijd :9 en inspiratie!

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Ik heb m'n eerste ontwerp (traanplaat) gedropt. Vond 't toch niet zo mooi.

Hier trouwens mijn definitieve inzending;

FINAL logo
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/56227/full.png
^geen thumbnail^

FINAL
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/56225/thumb.png
^wel thumbnail^

[ Voor 19% gewijzigd door NitroX infinity op 10-04-2005 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ehm, het was toch gewoon de bedoeling dat je een logo zou ontwerpen dat op je bord zou komen. niet een apart logo, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Probleem is dat ik dan een logo van hier tot Tokio krijg :P

De opzet van het logo is wel hetzelfde;
lettertype is hetzelfde, op de voorgrond kleinere grootte en op de achtergrond een uitgerekte versie.

Als het echt niet mag, dan prop ik 'm vanavond er nog wel even in en edit m'n bovenstaande post wel :)

[ Voor 21% gewijzigd door NitroX infinity op 08-04-2005 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Eerlijk gezegd is het mij ook wat onduidelijk. Als ik de snowboards op de verschilende sites zo bekijk worden er amper de echte logo's gebruikt van het merk. Over het algemeen wordt de naam van het merk in het stramien van het ontwerp meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
En mag je meerdere ontwerpen als final inleveren dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
In de startpost staat dat je twee ontwerpen moet inleveren en een logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NitroX infinity schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 13:46:
Ik heb m'n eerste ontwerp (traanplaat) gedropt. Vond 't toch niet zo mooi.

Hier trouwens mijn definitieve inzending;

FINAL logo
[afbeelding]
^geen thumbnail^

FINAL Design 01 Design 02
[afbeelding] [afbeelding]
^wel thumbnail^ ^wel thumbnail^
Waarom lever je het nu al in ? ..
Je hebt tot koninginne dag.. take you time!
Misschien heb je dadelijk nog een kicke idee ofzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
NitroX infinity schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 12:04:
In de startpost staat dat je twee ontwerpen moet inleveren en een logo.
damn daar heb ik gewoon overheen gelezen joh :D Weet ik dat ook weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

Doe voor de 1e keer mee, ben niet zon photoshop held :)

Wipje:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/parimask/files/tweakers/wip.jpg

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
WIP 1
Afbeeldingslocatie: http://www.saai.be/works/snowboard/1/logo.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.saai.be/works/snowboard/1/thumb.gif

c&c?

EDIT: ik heb dus dit bewerkt ipv new reply |:( |:( |:(
Daarmee is dus weg wat hier stond 8)7 |:( |:(

[ Voor 106% gewijzigd door Tofu op 10-04-2005 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

tofu schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 13:41:
EDIT: ik snap niet goed waarom die max 575px moet zijn, zo'n bord is toch véél groter, dan krijg je toch zo'n slecht uitvergrote lagekwaliteitstekening ??
Anders past ie niet in dit topic.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Als je die borden nou gewoon 90 graden roteerd, dan wil het zat :)

@Alientjuh: Doe ik al twee wedstrijden lang, heb nog iedere keer gewonnen (met verliezen :+) dus waarom zou ik het nu anders doen? :P

[ Voor 51% gewijzigd door NitroX infinity op 09-04-2005 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
Anoniem: 105830 schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 14:33:
[...]

Anders past ie niet in dit topic.. ;)
Dat weet ik wel :P, maar wordt het bord van de winnaar nooit gedrukt in het echt dan, of is dit gewoon een uitgevonden bedrijfje? (volgens google precies wel :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wordt er met twee ontwerpen niet de boven- en onderkant bedoeld? Het lijkt me nogal onzinnig om twee boards te ontwerpen eigenlijk.

Verder vind ik dat er bij Dxta de letters niet helemaal goed zijn. Het lijkt nu een beetje of dat er frooter staat. Die van Tofu word ook wel gaaf, maar je valt wel heel erg in de herhaling met dat gestreepte rode motiefje he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

tofu schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 15:13:
Dat weet ik wel :P, maar wordt het bord van de winnaar nooit gedrukt in het echt dan, of is dit gewoon een uitgevonden bedrijfje? (volgens google precies wel :P)
Dan had dat er vast wel bij gestaan ;)
Voor zover ik het begrepen heb is het allemaal denkbeeldig en virtueel.

Maar goed.. om niet al te veel offtopic te lullen:
Afbeeldingslocatie: http://img37.exs.cx/img37/8499/fronter01small8jt.png

..weet niet of ik hiermee verder ga... kleurtjes staan me niet echt aan, de letters ook niet en de achtergrond eigenlijk ook niet echt.. (eigenlijk bevalt niets me dus :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
Anoniem: 87464 schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 15:29:
wordt er met twee ontwerpen niet de boven- en onderkant bedoeld? Het lijkt me nogal onzinnig om twee boards te ontwerpen eigenlijk.
Dat dacht ik daarnet ook, maar er is al zo iemand die 4 borden als final heeft, en niemand die er iets op zegt dus :/ ?
Anoniem: 87464 schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 15:29:
Verder vind ik dat er bij Dxta de letters niet helemaal goed zijn. Het lijkt nu een beetje of dat er frooter staat. Die van Tofu word ook wel gaaf, maar je valt wel heel erg in de herhaling met dat gestreepte rode motiefje he :P
Nja kweet, vind die gewoon héél minimalistic :P
Ik zal eens een ander motiefje moeten zoeken ..
* Tofu denkt

EDITje: niet te veel op letten, ben niet zo goed met logo's enzo ..

WIP 1 - logo
Afbeeldingslocatie: http://www.saai.be/works/snowboard/1/logo.gif

[ Voor 10% gewijzigd door Tofu op 09-04-2005 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

een complete restyle!!! :o
ben nou wel een beetje van die onwijs strakke lijnen af denk ik, alleen nou zit ik weer met het logo wat niet helemaal naar mijn zin is
Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y54/znorro/ebf2eb3e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115073

Afbeeldingslocatie: http://www.countrywide.net.au/brands/Logos/NESTLE.JPEG.jpg
:+

Nah toch behoorlijk verschillend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
oei :(
Maar zoveel lijkt het er toch niet op, alleen dat lijntje en de rood-witte kleuren :/
En heeft niks met elkaar te maken ..
Ik zal proberen nog wat te veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-06 16:37
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~dewit276/pics/wip-klein-gotcomp.jpg

op de eerste pagina poste wheeler dit, kan iemand of hij zelf mij vertellen hoe je dat kan doen. Of misschien een tutorial :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomR
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-06 12:20
1300A schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 20:33:
[afbeelding]

op de eerste pagina poste wheeler dit, kan iemand of hij zelf mij vertellen hoe je dat kan doen. Of misschien een tutorial :+
overtrekken in illustrator prolly :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voor en achterzijde ontwerpen, plus een logo voor fronter. Dus niet 5 afbeeldingen in het totaal maar 2 of 3. Als je vind dat wij het logo goed kunnen beoordelen in het ontwerp van het board hoeft het logo niet apart, maar is het "zoals bij velen" niet opvallend, of zit het er te diep in is het verstandig het logo apart te laten zien.

Zoals eerder gezegd, snowboard logo's worden per board anders getoont. Misschien dus slim, eerst een logo, en dan het board maken waarin je het logo super tof nesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
WIP 2
Afbeeldingslocatie: http://www.saai.be/works/snowboard/2/logo.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.saai.be/works/snowboard/2/thumb.gif

c&c?

Edit: kan iemand me vertellen waar je je juist je voeten moet zetten eigenlijk?

[ Voor 18% gewijzigd door Tofu op 10-04-2005 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.usoutdoorstore.com/istarimages/p/p-TIMELESS05!101.jpg

Kijk linkse "board/deck" bij de schroeven.. zoiets :)

Edit : Geen WIP van mij , maar laten zien waar schroeven/schoenen komen!

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 126724 op 10-04-2005 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
Anoniem: 126724 schreef op zondag 10 april 2005 @ 19:49:
[afbeelding]

Kijk linkse "board/deck" bij de schroeven.. zoiets :)

Edit : Geen WIP van mij , maar laten zien waar schroeven/schoenen komen!
Bdankt :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101315

Hierbij mijn bijdrage aan deze contest, dit is mijn eerste deelname.

Ik ben nog onervaren met PS maar elke dag leer ik weer wat!

Laat maar horen!

Afbeeldingslocatie: http://www.futurehost.nl/got/total1klein.gif
Click voor vergroting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:34

2mb

@Pxxsq: Ik vind dat je board teveel weg heeft van de ghettostyle, zeker door dat blokjesmotief, dat zou ik in ieder geval veranderen. Logo vind ik goed passen, ziet er cool uit, maar die voetjes ernaast niet, ik denk niet dat een boarder dat graag op z'n bord ziet.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

2mb schreef op zondag 10 april 2005 @ 23:08:
@Pxxsq: Ik vind dat je board teveel weg heeft van de ghettostyle, zeker door dat blokjesmotief, dat zou ik in ieder geval veranderen. Logo vind ik goed passen, ziet er cool uit, maar die voetjes ernaast niet, ik denk niet dat een boarder dat graag op z'n bord ziet.
Mag ik weten wat of wie "ghettostyle" is?

thnx voor de tips ben nu met een ander board bezig... wellicht een betere!

Update: 11-04-2004 @ 1:50 Time:

Ik zie helaas tewijnig boards voor de "vrouwelijke boarders" dus hier nog een bijdrage voor hen !

Afbeeldingslocatie: http://www.futurehost.nl/got/total2klein.gif
Click voor groote versie!

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 101315 op 11-04-2005 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
1300A schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 20:33:
April is een drukke maand voor mij, ik hoop nog wel een final in te kunnen leveren, hierna zal ik in een paar stappen uitleggen hoe ik het doe mbv Illustrator en Photoshop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93072

zo ff lekker brij weinig te doen hier op werk , maar even een logo gemaakt alvast :)
Afbeeldingslocatie: http://img155.echo.cx/img155/9572/fronter1mj.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update: 11-4-2005:

Zo even uitgespeeld, mijn 4e ontwerp is klaar, ik blijf er meer maken en rond de 30e zal ik mijn mooiste uitkiezen en opsturen.

Op een rij:

(1)
Afbeeldingslocatie: http://www.futurehost.nl/got/total1klein.gif
Helaas gekraakt op de "Voetjes" :P

(2)
Afbeeldingslocatie: http://www.futurehost.nl/got/total2klein.gif
Aangezien er te wijnig board's zijn voor de vrouwelijk boarders (Meer fun art)

(3)
Afbeeldingslocatie: http://www.futurehost.nl/got/total3klein.gif
Just a art!

(4)
Afbeeldingslocatie: http://www.futurehost.nl/got/total4klein.gif

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 101315 op 11-04-2005 16:50 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste