FeaR1986 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:53:
[...]
Aangezien de Samsung 206BW niet beschikt over speakers in de monitor moet je voor externe speakers gaan.
Als je DTS of DD (digitaal geluid) af wilt spelen maak je gebruik van de optische uitgang van de PS3 en moet je dus ook een setje hebben met een optische ingang. Maakt het je niet uit en is gewoon stereo-geluid goed dan kan je inderdaad een Z-2300 setje kunnen kopen. Met de rode en witte tulp stekker die bij de PS3 zitten plus een verloopstukje naar mini-jack (Z-2300) zou je dan geluid uit zo'n setje krijgen.
Ik wil hier nog 1 keer op terug komen, en dan is het me helemaal duidelijk. Ik heb toch besloten om een 5.1 set te kopen in plaats van een 2.1. De Altec Lansing FX5051 welteverstaan. Ik heb me alleen nog nooit echt serieus verdiept op het geluid gebied. Zou u (of iemand anders) de volgende vragen alstublieft nog voor me kunnen beantwoorden?
- Ik lees matige verhalen over het verschil tussen digitaal en analoog geluid en dat het verschil alleen in films (dvd's) te horen is en in games het geluid gewoon hetzelfde is als met analoog. In hoeverre klopt dit?
- Kan je DD en DTS geluid afspelen met een 5.1 speakerset dat analoog wordt aangesloten?
- Ik ben dus van plan de PS3 analoog aan te sluiten dus niet gebruik te maken van de optische aansluiting maar vraag me toch nog steeds af hoe ik dit ga doen. Ik heb al in de Audio section van GoT gekeken maar kon er geen manier van aansluiten vinden. Het bovenstaande uitleg van jou klinkt daarentegen wel duidelijk maar ik wilde het in mijn ''noobtaaltje'' nog maar een keer herhalen om zeker te zijn dat alles straks goed gaat:
Ik heb de
volgende review gelezen en daarbij het
volgende plaatje voor de aansluitingen tegengekomen. Nu snap ik dat de gekleurde ingangen onderaan allemaal voor de speakers zijn. Maar wat het PS3 ---> FX5051 verbinding betreft wilde ik het volgende nog zeker weten: Ik moet
deze mini jack adapter aanschaffen om de rode en witte tulp in te stoppen en vervolgens de mini jack aansluiten op de FX5051? Dat moet dan in 1 van de bovenste 3 aansluitingen? Zo ja, welke?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Excuseer mij, vanaf nu kunnen we lekker over de games praten.
Ik zag laatst op Consoleshop.nl het volgende bundelpakket staan:
http://www.consoleshop.nl...3A-drake%27s-fortune.html
If you do the math:
439 - 395(prijs van de ps3 los) = 44 euro dat je dus aan Uncharted betaalt. Komt overeen met jullie geimporteerde versies

Mooie deal als je het mij vraagt, niet?