Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 05:33
De mijne valt nu echt vaak uit en dan zijn de batterijen ook leeg. Zelfde dag nog opgeladen.
Al 2 x terug gebracht en bij de 3e keer kreeg ik een andere welke precies dezelfde kuren had.

En de foto's zijn ook nog eens waardeloos. Mijn K750i maakte bij daglicht best wel redelijke foto's en dat was maar een 2MP camera. Niet dat ik het gebruik, maar soms wil je even foto maken van iets,

Erg teleurgesteld in dit ding voor iets wat van Nokia afkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is waarschijnlijk al 10.000 keer in het topic gevraagd maar ik zie het nergens zo snel staan, en ook niet in de OP. Normaliter zitten er spelletjes bij de Nokia N73 maar als ik de map spelletjes open zegt hij dat er geen gegevens zijn te vinden, kortom er staan geen spelletjes op terwijl ik wel lees dat bijvoorbeeld Snake er gewoon op moet staan. Weet iemand hoe ik alsnog aan die spellen kan komen? Aan de software heb ik veel gehad, en al veel geinstaleerd op de Nokia. Msn, email en alles geinstalleerd en het werkt erg handig. Maar als iemand een site weet voor Nokia N73 spelletjes zoals Snake zal ik het zeer op prijs stellen. Ben op het moment zelf ook nog op zoek mbv Google.
En nog een laatste vraag. Als ik een bestand overzet van mijn W810i naar mijn Nokia met Bluetooth gaat alles goed maar ik krijg steeds een sms binnen op mijn Nokia met daarin het bestand. Ik moet het dan steeds eerst afspelen en dan kan ik het pas opslaan. En zowiezo vind ik het irritant dat hij het niet meteen kopieert naar mijn geheugenkaart want als ik wat liedjes of video's overzet zegt hij dat het geheugen vol is , maar dat komt omdat hij dan kopieert naar het telefoongeheugen waar ik het niet wil hebben. Als iemand daar een antwoord heeft zal ik het zeer op prijs stellen. Alvast bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 19:18:
Het is waarschijnlijk al 10.000 keer in het topic gevraagd maar ik zie het nergens zo snel staan, en ook niet in de OP. Normaliter zitten er spelletjes bij de Nokia N73 maar als ik de map spelletjes open zegt hij dat er geen gegevens zijn te vinden, kortom er staan geen spelletjes op terwijl ik wel lees dat bijvoorbeeld Snake er gewoon op moet staan. Weet iemand hoe ik alsnog aan die spellen kan komen? Aan de software heb ik veel gehad, en al veel geinstaleerd op de Nokia. Msn, email en alles geinstalleerd en het werkt erg handig. Maar als iemand een site weet voor Nokia N73 spelletjes zoals Snake zal ik het zeer op prijs stellen. Ben op het moment zelf ook nog op zoek mbv Google.
En nog een laatste vraag. Als ik een bestand overzet van mijn W810i naar mijn Nokia met Bluetooth gaat alles goed maar ik krijg steeds een sms binnen op mijn Nokia met daarin het bestand. Ik moet het dan steeds eerst afspelen en dan kan ik het pas opslaan. En zowiezo vind ik het irritant dat hij het niet meteen kopieert naar mijn geheugenkaart want als ik wat liedjes of video's overzet zegt hij dat het geheugen vol is , maar dat komt omdat hij dan kopieert naar het telefoongeheugen waar ik het niet wil hebben. Als iemand daar een antwoord heeft zal ik het zeer op prijs stellen. Alvast bedankt voor de moeite.
Spelletjes staan inderdaad niet op de N73, enkel en alleen de map. Je kunt spelletjes zelf op je mobiel zetten door ze te downloaden bijvoorbeeld bij www.mobile9.com, daar kun je ook snakes vinden.
Wanneer je bestanden via bluetooth op je N73 zet krijg je deze inderdaad als smsje binnen in je inbox. Je kunt hier niks aan veranderen. Zelf vind ik dit eigenlijk ook wel handig omdat je dan zeker weet dat je het bestand ook echt binnen hebt en je niet minutenlang mappen door hoeft te zoeken op zoek naar waar hij nou precies dat ene bestandje op heeft geslagen. Naarmate je meer op je mobiel hebt staan kan dat erg lastig zijn, wanneer je het als nieuwe sms binnen krijgt hoef je ook niet meer te zoeken. (nadat je het bestand op je geheugenkaart op hebt geslagen kun je heel simpel het smsje verwijderen en raakt je telefoongeheugen ook niet vol). Wanneer je je geheugenkaart in de telefoon hebt zitten zou hij normaal gesproken het bestand automatisch op de kaart moeten zetten wanneer je de sms met het bestand opent en dan "opslaan" kiest. Als dit niet gebeurt weet ik helaas ook niet hoe je dit kan veranderen, heb er zelf geen ervaring mee omdat bij mij alles automatisch naar de geheugenkaart gaat.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2008 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rhodium schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 19:11:
De mijne valt nu echt vaak uit en dan zijn de batterijen ook leeg. Zelfde dag nog opgeladen.
Al 2 x terug gebracht en bij de 3e keer kreeg ik een andere welke precies dezelfde kuren had.

En de foto's zijn ook nog eens waardeloos. Mijn K750i maakte bij daglicht best wel redelijke foto's en dat was maar een 2MP camera. Niet dat ik het gebruik, maar soms wil je even foto maken van iets,

Als ik dit zo lees dan krijg ik meer de indruk dat je gewoon bent opgezadelt met een zeer slechte accu. Het lijkt mij dat ze dit simpel zouden kunnen verhelpen door je een nieuwe accu te geven (ik neem aan dat dat gewoon binnen de garantie hoort te vallen).

Wat betreft die camera: niets mis mee lijkt me. Gewoon een beetje spelen met de instellingen tot je hem zo hebt staan dat de kleuren mooi zijn. De fotos die ik met mij N73 gemaakt heb zijn allemaal van super kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik opslaan kies gaat hij wel automatisch naar de geheugenkaart. Het is meer het feit dat als ik bijvoorbeeld een video over wil zetten m.b.v bluetooth dat het dan mislukt omdat de video meestal zeker rond de 200 mb ligt. Ja, ik kijk af en toe aan aflevering op mijn mobiel van een bepaalde serie. Maar als ik die binnen krijg via een sms is mijn telefoongeheugen meteen vol en kan ik hem niet volledig binnenhalen. Dat is meer het probleem. En het is zon gedoe om vanaf je inbox het liedje/video/plaatje naar mijn mappen te kopieren en daar vanuit openen en opslaan, beetje grote omweg maar daar wen ik wel aan.

Bedankt voor de tip van de games. Zal er vanavond meteen een paar opzetten. Vriendelijke dank =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 17:20:

Meh...ik begrijp niet helemaal waar al die klachten vandaan komen dat de N73 zo ontzettend sloom is. Ik heb hier met die van mij absoluut geen last van. Misschien zijn wij Nederlanders gewoon iets te veeleisend en kritisch en vergeten we wel eens dat de techniek gebruikt voor dergelijke mobiele telefoons nog relatief nieuw is en dus nog niet 100% perfect werkt.
Desondanks ben ik wel benieuwd wat ze erover te zeggen hebben bij Radar :)
Ben ik het helemaal mee eens...of iig grotendeels.
Ik denk dat het grootste probleem achter het schermpje zit/staat net zoals die bij PC's tussen het scherm en de stoel zit.... de gebruiker ;)

Mensen denken dat ze 2GB aan appz en games etc. op hun mobieltje kunnen zetten en verwachten dat ie dan nog steeds net zo snel is als in het begin, maar controleren wat er op de achtergrond draait hebben ze nog nooit van gehoord :X

Uiteraard kun je pech hebben, zo heb ik met PC spul ook eens een periode gehad dat er vanalles kapot ging en slecht of niet werkte.

*EDIT* Dacht dat ik al op "Verstuur bericht" had geklikt, blijkbaar niet dus hierbij nog wat extra:

@ Mella1988: Heb m'n 6600 nu ~4 jaar (kan een maand meer of minder zijn) en ergens halverwege vorig jaar begon ik pas last te krijgen met de accu, dezelfde accu zit er overigens nog steeds in en ik doe daar op het ogenblik hooguit 2 dagen mee, als ik er niet mee bel ofzo dan doet ie het wel 4-5 dagen.
Maar dat is ook weer zoiets, sommige accu's (NiMH, LiON, LiPo) zouden geen last hebben van geheugen effect en die zou je ten alle tijden op kunnen laden zonder ongewenste bijwerkingen, wat bij veel mensen niet bekent is (Omdat ze de handleiding b.v. niet goed lezen) is dat je zeker in het begin de accu een aantal keer goed (volledig) moet opladen en goed leeg moet maken om de maximale capaciteit van de accu te kunnen benutten.
Daarbij is regelmatig bijladen niet bevordelijk voor de levensduur van de accu, en de cycli die fabrikanten vaak aangeven zul je alleen halen onder ideale omstandigheden.

@ Bliksem B: Ook daar ben ik het helemaal/grotendeels mee eens.
Niet eens: De keuze om het aantal pixels, Carl Zeiss en ME, ik heb eigenlijk ook geen smartphone nodig (wie wel? is pen en papier/agenda niet net zo goed, sterker nog dat is vaak beter) omdat ik weinig gebruik maak van alle functies, maar het was een weloverwogen keuze dat ik een N73 ME heb genomen en geen N95...kosten en functies die ik wel gebruik.

Hier laat ik het ff bij.

Laat je BT constant aan staan? heb je 'slaapstand' uit gezet? etc.

Foto's waardeloos? Je weet dat je een hoop instellingen hebt op de N73?

Ben wel benieuwd naar foto's van je K750i, als je die nog hebt zou je dan op beide telefoons een foto van hetzelfde object willen maken en ergens willen uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:30

Over het feit van de camera, inderdaad de K750 (ik had eerst een d750 toen een w800) is inderdaad gewoon superieur als zijnde om zijn mobiele camera! (was ook eeen redelijke lens :X ) Vooral met een aangepaste camdriver (v. 8.xxx gebruikte ik) was die nog beter :9 . Daarna kreeg ik een W850, ik dacht dat deze wel dezelfde lens als die van de w800 had. Niet dus, (had ook geen autofocus, kon het weten |:( ) Was eigenlijk een flutcamera....
Dus daarom ben ik deze x voor de n73 gegaan ivm carlzeiss, 3.2 mp, autofocus. Maar hij maakt wel redelijke foto's, met de juiste instellingen cker. In het duister vind ik het nog beetje lastig, vooral veel blauw :( . Maar invergelijking met de K750/d750/w800/w810, is de camera inderdaar gewoon slechter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-09 07:49
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 17:20:
[...]

Meh...ik begrijp niet helemaal waar al die klachten vandaan komen dat de N73 zo ontzettend sloom is. Ik heb hier met die van mij absoluut geen last van. Misschien zijn wij Nederlanders gewoon iets te veeleisend en kritisch en vergeten we wel eens dat de techniek gebruikt voor dergelijke mobiele telefoons nog relatief nieuw is en dus nog niet 100% perfect werkt. Hiermee wil ik natuurlijk niet zeggen dat het niet frustrerend is als er daadwerlijk iets goed fout gaat zoals het uitvallen van je telefoon zonder duidelijke reden...daar mag dan ook zeker over geklaagd worden.

Desondanks ben ik wel benieuwd wat ze erover te zeggen hebben bij Radar :)
Ik snap dat gezeik ook niet echt.
Ik heb mijn n73 nu ongeveer 2 weken ofzo en heb er nog 0 problemen mee gehad, dat wil dus zeggen geen vastlopers o.i.d., de traagheid vind ik ook wel meevallen snap echt het probleem niet.
Ik behandel hem dan ook niet als een pc eigenlijk met een Core™ 2 Quad Q9300 processor en 4 gb geheugen :P... jaja sterk overdreven maar goed.
Het is en blijft een telefoon nietwaar? Als je snelheid wilt kun je beter een laptop ofzo nemen.
Plus inderdaad het feit dat er veel noobs zijn die niet de moeite nemen om even te zoeken wat het probleem eventueel kan zijn, bijv hier op tweakers.
Wat betreft die batterij-duur, ik heb hem, zoals ik al eerder heb gezegt, op GSM ipv Dual Modus gezet en dit scheelt echt enorm ik doe er nu al 4 dagen ofzo mee en nog steeds 5 streepjes over van de 7.
Misschien heb ik mazzel en bij de juiste shop gekocht ik weet het niet :p.

Ik wil Tweaktubbie in ieder geval bedanken voor de tip van Tros Rader :D ik ga zeker kijken. Ben benieuwd wat er allemaal gezegt word, misschien worden we er nog iets wijzer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 19:58:
Als ik opslaan kies gaat hij wel automatisch naar de geheugenkaart. Het is meer het feit dat als ik bijvoorbeeld een video over wil zetten m.b.v bluetooth dat het dan mislukt omdat de video meestal zeker rond de 200 mb ligt. Ja, ik kijk af en toe aan aflevering op mijn mobiel van een bepaalde serie. Maar als ik die binnen krijg via een sms is mijn telefoongeheugen meteen vol en kan ik hem niet volledig binnenhalen. Dat is meer het probleem. En het is zon gedoe om vanaf je inbox het liedje/video/plaatje naar mijn mappen te kopieren en daar vanuit openen en opslaan, beetje grote omweg maar daar wen ik wel aan.

Bedankt voor de tip van de games. Zal er vanavond meteen een paar opzetten. Vriendelijke dank =)
hmm..maar zeg nou zelf: dat een videobestand van 2GB niet op je telefoongeheugen past ligt vrij voor de hand, nietwaar?
Als je zulke grote bestanden op je telefoon wilt zetten moet je gewoon een geheugenkaart met heel veel geheugen kopen en de bestanden rechtstreeks van je pc op de geheugenkaart zetten, een andere manier is er nu eenmaal niet. Bluetooth is zeer geschikt voor kleinere bestanden maar wanneer je het over GBs hebt dan is het zwaar onhandig.
Blueflame_Core schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 21:37:
[...]

Ik snap dat gezeik ook niet echt.
Ik heb mijn n73 nu ongeveer 2 weken ofzo en heb er nog 0 problemen mee gehad, dat wil dus zeggen geen vastlopers o.i.d., de traagheid vind ik ook wel meevallen snap echt het probleem niet.
Ik behandel hem dan ook niet als een pc eigenlijk met een Core™ 2 Quad Q9300 processor en 4 gb geheugen :P... jaja sterk overdreven maar goed.
Het is en blijft een telefoon nietwaar? Als je snelheid wilt kun je beter een laptop ofzo nemen.
Plus inderdaad het feit dat er veel noobs zijn die niet de moeite nemen om even te zoeken wat het probleem eventueel kan zijn, bijv hier op tweakers.
Wat betreft die batterij-duur, ik heb hem, zoals ik al eerder heb gezegt, op GSM ipv Dual Modus gezet en dit scheelt echt enorm ik doe er nu al 4 dagen ofzo mee en nog steeds 5 streepjes over van de 7.

Ik wil Tweaktubbie in ieder geval bedanken voor de tip van Tros Rader :D ik ga zeker kijken. Ben benieuwd wat er allemaal gezegt word, misschien worden we er nog iets wijzer van?
Het scheelt inderdaad enorm! Toen je het hier op het forum zei dat je de modus kon veranderen heb ik dat ook meteen gedaan en het scheelt inderdaad in ieder geval een dag :D
Nog bedankt daarvoor! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Moet zeggen dat na laatste firmwareupdate opstarten veeeel langer duurt, en foto's maken duurt enorm lang, net als opslaan op geheugenkaartje. Maar verder niet echt grote problemen. Al weet ik wel dat mijn N73 een andere softwareversie via de auto-updatetool van Nokia heeft dan die van m'n collega die 'm 6 maanden eerder had gekocht. Wel heb ik problemen met auto-pairen met Nokia BT headset: voorheen onthield ie PIN en connect zelf -moet nu steeds handmatig en met invoeren PIN...

Denk dat het pookje het zwakste onderdeel is van mijn toestel , dus heb ook 't idee dat dit over de music edition gaat. Zie ook TV-forum over het toestel; daar weinig klachten.

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Het scheelt inderdaad enorm! Toen je het hier op het forum zei dat je de modus kon veranderen heb ik dat ook meteen gedaan en het scheelt inderdaad in ieder geval een dag :D
Nog bedankt daarvoor! d:)b
yw ;).

En 200 mb is geen 2gb heh :P (1gb=1000mb)

@desperadoz

Je wilt een video overzetten van je pc naar je mobiel? volgens mij moet dat wel lukken via bluetooth en anders wel met de usb-kabel. Via sms wist ik niet dat je bestanden kunt ontvangen van 200mb :P. Lijkt me ook niet erg handig eigenlijk kun je die serie niet gewoon downloaden en dan op je tel zetten?
Ben het inderdaad met je eens dat het een ongelovelijke domme omweg is om het ontvangen bestand al dan niet via bluetooth slecht is op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KILLorBE
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 19:58:

Menu-> Berichten-> Opties-> Instellingen-> Overige-> Gebruikt geheugen

En zoals Blueflame_Core zegt, USB kabel of anders een kaartlezer (is sowieso veel sneller).
Blueflame_Core schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 21:37:

Dat was ik vergeten in m'n vorige post (GSM/Dual Modus), dat kan net zoals BT uitzetten, als je het niet gebruikt, een hoop schelen.
De juiste shop zal er weinig mee te maken hebben (ookal was het de juiste shop :P ).
tweaktubbie schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 23:34:
Moet zeggen dat na laatste firmwareupdate opstarten veeeel langer duurt, en foto's maken duurt enorm lang, net als opslaan op geheugenkaartje. Maar verder niet echt grote problemen. Al weet ik wel dat mijn N73 een andere softwareversie via de auto-updatetool van Nokia heeft dan die van m'n collega die 'm 6 maanden eerder had gekocht. Wel heb ik problemen met auto-pairen met Nokia BT headset: voorheen onthield ie PIN en connect zelf -moet nu steeds handmatig en met invoeren PIN...

Denk dat het pookje het zwakste onderdeel is van mijn toestel , dus heb ook 't idee dat dit over de music edition gaat. Zie ook TV-forum over het toestel; daar weinig klachten.
Was die update wel nodig? (Geen problemen-> niet updaten).
Bij een PC kun je makkelijk up/down daten, bij de N73 gaat dat dus niet (alleen up), en heeft je collega een nieuwere of oudere versie? Heeft een van jullie misschien de "foute" versie die tijdelijk beschikbaar was?
Wat betreft AP, daar zal vast een oplossing voor zijn, maar ik heb daar (nog) geen ervaring mee.

En het pookje heb ik meer over gelezen, maar ik vraag me af of sommige mensen 'm niet (of juist wel) als een joystick van een C64 (Arcade) behandelen.

En zover ik weet zit er (op de SW en de opdruk op 1 toets na) geen verschil in de 'gewone' N73 en N73 ME.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Gisteren werkt het wel erg slecht

Afbeeldingslocatie: http://www.stefijn.com/anonymous/pics_online/sportstracker.jpg

Rood is de gelopen route... (zelf ingetekend). Er klopt dan ook niets van de gemeten snelheden en de gemiddelden (want ik heb in dezelfde tijd minder ver gelopen).
De rechte streep naar NW links komt volgens mij omdat ie ineens merkte dat ik de andere kant op aan het lopen was :?

De andere loopsessies van afgelopen week (mijn eerste) waren wat dat betreft wel beter.

Op de heenweg (zelfde route andere kant op) kreeg ik wel snelheid en positie, maar wilde ST de route niet opnemen. Heb dit al eerder gehad, dat is denk ik een ST-bug o.i.d. (ja, ik had de route goed gestart :) )

Ik ga wel kijken of ik zo'n adept kan krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door Stefke op 15-03-2008 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik heb mijn telefoon geupdate naar versie 4.0735.302 via PC Suite. Ik merk nu dat ik een andere muziekspeler heb, Nokia Maps zit er standaard al in, maar ik heb nu ook standaard (dus direct na updaten, zonder enige andere actie) nog maar 20mb vrij geheugen. Het is me niet duidelijk waar dat nou allemaal naar toe is gegaan, voorheen had ik 40mb vrij.
Nokia Maps (nog zonder enige kaartinformatie!) heeft de optie om het te verwijderen, maar dat werkt niet als ik dat probeer.

[ Voor 3% gewijzigd door Stefke op 15-03-2008 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefijn schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 11:08:
Ik heb mijn telefoon geupdate naar versie 4.0735.302 via PC Suite. Ik merk nu dat ik een andere muziekspeler heb, Nokia Maps zit er standaard al in, maar ik heb nu ook standaard (dus direct na updaten, zonder enige andere actie) nog maar 20mb vrij geheugen. Het is me niet duidelijk waar dat nou allemaal naar toe is gegaan, voorheen had ik 40mb vrij.
Nokia Maps (nog zonder enige kaartinformatie!) heeft de optie om het te verwijderen, maar dat werkt niet als ik dat probeer.
Is een goede verbetering naar die versie die je nu hebt!

Voor nokia maps kun je gaan naar www.smart2go.com. Daar kun je de mapuploader downloaden waarmee je gratis kaarten kunt zetten op je N73. Met je GPS kun je dat zien waar je rijdt enzo, maar als je wil navigeren moet je een abbonement nemen op een betaal dienst van Nokia. De-installeren kan inderdaad niet.

Onder dat geheugen versta je dus niet de vrije ruimte in je telefoon waar je ook muziek enzo op kunt slaan, maar echt intern geheugen. Daar heb ik altijd rond de 20 van vrij na het opstarten.

Dat probleem met Nokia sportstracker heb ik echt zo nooit gehad. Af en toe loopt de route wl langs de weg als ik hem in google earth zet, maar dan loopt hij over de stoep of de berm, niet door een andere wijk in een rare route. Kan natuurlijk ook afwijking van beide zijn, dus van google earth en de GPS.

Ik zal straks als ik tijd heb wel eens een eigen route opnemen en in google earth zetten. Om te laten zien dat het met die adapt wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ben benieuwd
Voor nokia maps kun je gaan naar www.smart2go.com. Daar kun je de mapuploader downloaden waarmee je gratis kaarten kunt zetten op je N73. Met je GPS kun je dat zien waar je rijdt enzo, maar als je wil navigeren moet je een abbonement nemen op een betaal dienst van Nokia. De-installeren kan inderdaad niet.
I know, maar met Nokia Maps werkt de Holux helemáál niet goed (ligt vlgs mij dus aan de BT aansturing van Nokia Maps); het is heel lastig om een fix te krijgen, en als ik die heb dan update die ook heel erg langzaam. Als ik dan de satellietstatus opvraag valt om de zoveel seconde het signaal even weg. Nog niet echt de mogelijkheid gehad om echt GPS nagivatie met NM te testen, dat doe ik straks even.

Ik heb hierboven een screenshot gemaakt van sportstracker.nokia.com (of misschien bedoel je dat, want die maakt gebruik van Google Earth)

[ Voor 79% gewijzigd door Stefke op 15-03-2008 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blueflame_Core schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 23:39:
[...]

yw ;).

En 200 mb is geen 2gb heh :P (1gb=1000mb)
Hm nee 200MB is inderdaad geen 2GB... :P heh, ik ben bang dat ik dat verkeerd heb gelezen in mijn slaperige staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:12

mace

Sapere Aude

Als je een GPS ontvanger voor sportgebruik wilt hebben, dan kan je het beste eentje met WAAS kopen, die maakt gebruik van de EGNOS sat, welke de atmosferische storingen in de gaten houdt en met die gegevens kan je GPS ontvanger veel preciezer de positie bepalen, tot op 3 meter. Ik kan ik je er een met een SIRFSTAR III aanraden, je hebt tegenwoordig ook MTK chippies die erg goed zijn, maar die hebben een bugje waardoor de positie onder de 7~8 km/u niet goed geupdate wordt, geschikt voor tomtom dus, maar niet voor lopen.

leesvoer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthic
  • Laatst online: 13-06 16:36
Om deze gehele topic door te nemen zal er veel tijd in zitten, en daarom stel ik een vraag zonder daarbij het topic onder grondig door te nemen.

-
Zojuist heb ik Tom tom (6.020) op de N73 voor elkaar gekregen alleen mist er een aantal stemmen. Althans we krijgen geen stemmen geselecteerd terwijl er allerlei bestanden in de 'voices' map zitten.

Kan iemand ons helpen waar 't misschien aan kan liggen waardoor we geen stemmen kunnen selecteren?

Mijn dank is groot,
Kmkz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kmkz schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 23:41:
Om deze gehele topic door te nemen zal er veel tijd in zitten, en daarom stel ik een vraag zonder daarbij het topic onder grondig door te nemen.

-
Zojuist heb ik Tom tom (6.020) op de N73 voor elkaar gekregen alleen mist er een aantal stemmen. Althans we krijgen geen stemmen geselecteerd terwijl er allerlei bestanden in de 'voices' map zitten.

Kan iemand ons helpen waar 't misschien aan kan liggen waardoor we geen stemmen kunnen selecteren?

Mijn dank is groot,
Kmkz
Heb je voices via een card reader er op gezet ?

Ik kreeg de stemmen, pas aan de praat, als die via PC Suite via usb op de Nokia n73 gezet zijn in de directory voices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 07:59
Nu ben ik echt al dagen aan het zoeken.... Schiet mij maar in de kerstboom...

Ik wil graag mijn genomen foto's uploaden naar Flickr.
Nu heb ik Share Online 3.0 al gedownload (Ik zie hem echter niet bij toepassingen staan)
Ik probeer iedere keer om een foto te "posten op het web" en dan gaat hij verbinding maken met flickr als ik die selecteer. En dan krijg ik systeemfout 34... Ik word er helemaal gek van!!!!

Het lukt me overigens wel om via lifeblog te uploaden...

Maar het kan zoveel makkelijker, waarom krijg ik dat nu niet aan de gang???

Kan iemand misschien een Jip en Janneke handleiding posten?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Goeie vraag, kzou het echter zelf niet weten want ben er nog niet mee bezig geweest.
Is uploaden naar Flickr trouwens gratis of heb je er internet(op je mobiel) voor nodig?
Of gaat het gewoon via de pc met BT/Usb-kabel ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier mijn sporttracker test dan:
Dit is de volledige route:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3274/2337929426_ece4e5cd58_d.jpg
Hier een stukje ingezoomt:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3296/2337929444_a49f8b3a3f_o_d.jpg
Je ziet dat hij over het algemeen redelijk over de weg loopt. Van punt A tot B stond hij uit, was hem vergeten van pauze af te halen nadat ik even wat had gehaald. Soms rij je wel een stukje over de stoep of door de berm, maar dan heb je het misschien over 2-3 meter afwijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Nou, dat ziet er zeker veel beter uit dan de routes van mij die wel goed opgenomen zijn. Bij jou zijn het strakke lijnen, bij mij zijn ze heel grillig (logisch ook, met een update in 7 seconde)

Maar is dat met de fiets of zo? Of de auto

Heb al contact opgenomen met de winkel waar ie vandaan komt.

[ Voor 9% gewijzigd door Stefke op 16-03-2008 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Weet iemand ook hoe je het volume van applicaties (bijv. java/symbian games) kunt aanpassen? Die staan nl. default knetterhard en vaak bieden de apps van zichzelf alleen de opties wel/geen geluid. Met de volumeknop aan de zijkant werkt niet. Er moet toch wel ergens een globale instelling zijn zodat het volume default gewoon zacht staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefijn schreef op zondag 16 maart 2008 @ 21:22:
Nou, dat ziet er zeker veel beter uit dan de routes van mij die wel goed opgenomen zijn. Bij jou zijn het strakke lijnen, bij mij zijn ze heel grillig (logisch ook, met een update in 7 seconde)

Maar is dat met de fiets of zo? Of de auto

Heb al contact opgenomen met de winkel waar ie vandaan komt.
Met de Auto. Eigenlijk had ik dat GPS ding even mee moeten nemen van de parkeerplaats naar waar ik moest zijn om te kijken hoe hij het lopend doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Beste,

Ik zit met een brandende vraag! Voorheen had ik een Nokia 6021 en nu dus een N73, een grote vooruitgang! Echter is mijn batterij nu wel zo snel leeg in vergelijking tot de 6021 dat het wel handig is om ook een lader op m'n werk te hebben.

Nu heb ik nog een oude lader van de 6021 liggen, type acp-7e. Nu bestaat er een CA-44 die als het ware een verloop stekker is van de "grote" aansluiting naar de "kleine" aansluiting van de N73.
Afbeeldingslocatie: http://www.unigsm.nl/images/catalog/326.jpg

Echter geeft de ACP-7E lader een output spanning van 3,7V DC en 355mA terwijl de N73 lader (AC-4) een spanning van 5V DC en 890mA. Aangezien de batterij van de N73 ook gewoon 3,7V is zie ik hier niet echt problemen mee. Maar de ACP-7E lader heeft wel een veel lager vermogen... duurt het opladen dan gewoon langer of gaat het gewoon niet werken?

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Heb het even voor je geprobeerd (had nog een dergelijke lader liggen van mn oude 3210) en hij laadt gewoon op. Dus ik neem aan dat het geen kwaad kan. Geen idee overigens of laden nu langer duurt.

Bij mij zat dat verloopje trouwens al bij de N73 geleverd.

[ Voor 10% gewijzigd door Palomar op 17-03-2008 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Palomar schreef op maandag 17 maart 2008 @ 09:41:
Heb het even voor je geprobeerd (had nog een dergelijke lader liggen van mn oude 3210) en hij laadt gewoon op. Dus ik neem aan dat het geen kwaad kan.

Bij mij zat dat verloopje overigens al bij de N73 geleverd.
Oke, ging er ook niet van uit dat het echt een probleem op zou leveren, maar voordat ik iets aanschaf is het wel fijn om te weten of het gewoon werkt!

Dag ie bij de N73 meegeleverd werd heb ik ookal van iemand anders gehoord! Ik heb de music edition en dacht dat het misschien daar aan lag, maar hij had ook de music edition. Dus vreemd, bij mij zit ie er niet in en hoort ook niet bij de doos inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bij mij zat het verloopkabeltje er ook bij. Het geeft geen problemen bij het opladen met een oude nokia autolader. Gewoon doen dus.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Timo002 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 09:43:
[...]

Oke, ging er ook niet van uit dat het echt een probleem op zou leveren, maar voordat ik iets aanschaf is het wel fijn om te weten of het gewoon werkt!

Dag ie bij de N73 meegeleverd werd heb ik ookal van iemand anders gehoord! Ik heb de music edition en dacht dat het misschien daar aan lag, maar hij had ook de music edition. Dus vreemd, bij mij zit ie er niet in en hoort ook niet bij de doos inhoud.
Bij mij zit ie er ook niet bij en heb dus een nieuwe autolader gekocht. Ook ik heb de ME.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
Palomar schreef op zondag 16 maart 2008 @ 22:18:
Weet iemand ook hoe je het volume van applicaties (bijv. java/symbian games) kunt aanpassen? Die staan nl. default knetterhard en vaak bieden de apps van zichzelf alleen de opties wel/geen geluid. Met de volumeknop aan de zijkant werkt niet. Er moet toch wel ergens een globale instelling zijn zodat het volume default gewoon zacht staat?
Dat vraag ik me inderdaad ook af, heeft iemand hier een aplicatie voor kunnen vinden, ik namelijk nog steeds niet. En wordt er ook een beetje gek van, vooral bij java applicaties! Zo moeilijk kan het toch niet zijn om met een symbian app het default volume aan te passen :*) , zou ook handig zijn met de maar 10 stapjes van de MP3 speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bliksem B schreef op maandag 17 maart 2008 @ 12:27:
[...]

Dat vraag ik me inderdaad ook af, heeft iemand hier een aplicatie voor kunnen vinden, ik namelijk nog steeds niet. En wordt er ook een beetje gek van, vooral bij java applicaties! Zo moeilijk kan het toch niet zijn om met een symbian app het default volume aan te passen :*) , zou ook handig zijn met de maar 10 stapjes van de MP3 speler
Mee eens. Heel erg vervelend en niet alleen java apps doen dit. Lcg jukebox begint ook net zo makkelijk kabaal te geven als hij op stil staat.In sommige spelletjes kun je het wel aanpassen, maar dit ligt aan de java applicatie.

Ze hadden een soort van master volume moeten maken, net zoals je in windows je geluid zachter of uit kunt zetten. Sowieso moeten ze een 'stil' profiel maken waarbij er op geen manier geluid uit de speaker kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:37

CDAAbeltje

Cool Down !

Beste mede tweakers,

Ik heb mijn toestel vanmiddag terug gekregen van de reparatie :) Het toestel werkt weer perfect en ze hebben alleen de soft/firmware er opnieuw opgezet.
Kijken hoelang ie het nou vol houd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CDAAbeltje schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:04:
Beste mede tweakers,

Ik heb mijn toestel vanmiddag terug gekregen van de reparatie :) Het toestel werkt weer perfect en ze hebben alleen de soft/firmware er opnieuw opgezet.
Kijken hoelang ie het nou vol houd :P
Ik hoop voor je dat hij het nu blijft doen dan.
Het kan zijn dat er ergens een foutje ingeslopen is en dat het updaten van de firmware (via NSP) het niet oplost, maar een volledig nieuwe firmware (wat NCP doet) wel.

Blijft dat er teveel mensen problemen hebben. Is dat al geweest bij Kassa?

Ik vind dat die telefoon het prima doet als je af en toe bij problemen kunt updaten en zelf programmaatjes kunt bij installeren enzo. Anders vind ik hem voor wat hij standaard kan echt te groot en sloom. Buiten goede foto's maken kan hij namelijk weinig meer dan een willekeurige andere telefoon. Het is dat je er tomtom op kan zetten en dat soort dingen waardoor hij gewoon 10x vetter wordt. Het design vind ik van Samsung veel mooier (is ook alles mee gezegt, ik heb geen slechtere telefoons gehad dan samsungs). Daarom ben ik het wel met de kritiek eens. Ik heb ook problemen gehad dat java niet werktte en opstartproblemen, maar die zijn allemaal opgelost door updates.
Ik vind dat als je een telefoon koopt, je er wel rekening mee mag houden wat voor iets je koopt. Als je een beetje goed informeert weet je dat zo'n Symbian geen toestel is voor een bejaarde of technologisch analfabeet. Aan de andere kant is die telefoon verkocht aan die mensen en je kan het hen niet kwalijk nemen dat ze er niet tevreden mee zijn. Eerder de winkel die hen het verkocht heeft, die had ze beter moeten informeren.

De enige redenen dat het om de N73 gaat bij Kassa en niet de N95 of N80 is dat die het meest verkocht is. Dat is direct een telefoon geweest die je voor relatief weinig geld bij je abbonement kon nemen in tegenstelling tot die andere 2 waarbij je flink moest bijbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:58:
[...]

Ik hoop voor je dat hij het nu blijft doen dan.
Het kan zijn dat er ergens een foutje ingeslopen is en dat het updaten van de firmware (via NSP) het niet oplost, maar een volledig nieuwe firmware (wat NCP doet) wel.

Blijft dat er teveel mensen problemen hebben. Is dat al geweest bij KassaTros Radar?

Ik vind dat die telefoon het prima doet als je af en toe bij problemen kunt updaten en zelf programmaatjes kunt bij installeren enzo. Anders vind ik hem voor wat hij standaard kan echt te groot en sloom. Buiten goede foto's maken kan hij namelijk weinig meer dan een willekeurige andere telefoon. Het is dat je er tomtom op kan zetten en dat soort dingen waardoor hij gewoon 10x vetter wordt. Het design vind ik van Samsung veel mooier (is ook alles mee gezegt, ik heb geen slechtere telefoons gehad dan samsungs). Daarom ben ik het wel met de kritiek eens. Ik heb ook problemen gehad dat java niet werktte en opstartproblemen, maar die zijn allemaal opgelost door updates.
Ik vind dat als je een telefoon koopt, je er wel rekening mee mag houden wat voor iets je koopt. Als je een beetje goed informeert weet je dat zo'n Symbian geen toestel is voor een bejaarde of technologisch analfabeet. Aan de andere kant is die telefoon verkocht aan die mensen en je kan het hen niet kwalijk nemen dat ze er niet tevreden mee zijn. Eerder de winkel die hen het verkocht heeft, die had ze beter moeten informeren.

De enige redenen dat het om de N73 gaat bij Kassa Tros Radar en niet de N95 of N80 is dat die het meest verkocht is. Dat is direct een telefoon geweest die je voor relatief weinig geld bij je abbonement kon nemen in tegenstelling tot die andere 2 waarbij je flink moest bijbetalen.
Tros Radar :P vanavond 20.30u Ned1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KILLorBE
stefijn schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 11:08:
Welke versie had je hiervoor?
Ik heb 4.0727.2.2.1 en ik heb 22MB vrij (er word ongeveer 4MB in gebruik genomen door contacten, agenda en berichten).
Maar er is ook 22MB in gebruik....mmm ik dacht dat de telefoon 42MB intern geheugen had :?
Timo002 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 09:32:
Nu heb ik nog een oude lader van de 6021 liggen, type acp-7e. Nu bestaat er een CA-44 die als het ware een verloop stekker is van de "grote" aansluiting naar de "kleine" aansluiting van de N73.
[afbeelding]

Echter geeft de ACP-7E lader een output spanning van 3,7V DC en 355mA terwijl de N73 lader (AC-4) een spanning van 5V DC en 890mA. Aangezien de batterij van de N73 ook gewoon 3,7V is zie ik hier niet echt problemen mee. Maar de ACP-7E lader heeft wel een veel lager vermogen... duurt het opladen dan gewoon langer of gaat het gewoon niet werken?

Iemand hier ervaring mee?
Uit de handleiding:
Controleer het modelnummer van uw lader voordat u deze bij dit apparaat gebruikt. Dit apparaat is ontworpen voor gebruik met laders van het type DC-4, AC-3 of AC-4, en voor laders van het type AC-1, ACP-7, ACP-8, ACP-9, ACP-12, LCH-9 of LCH-12 (indien de lader wordt gebruik
in combinatie met een CA-44-laderadapter).
Aangezien de BP-6M accu 970mAh is zal die met een AC-4 lader in ongeveer een uur volledig geladen zijn, met de ACP-7 zal het ongeveer 2u40m duren.
Zover ik weet is het langzamer laden wel iets beter voor de accu (minder warmte ontwikkeling).

Wat betreft dat verloopkabeltje, sommige hebber er geen geheugenkaartje of geen datakabel bij gekregen, waarom dat precies is weet ik ook niet.
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:58:
De enige redenen dat het om de N73 gaat bij Kassa en niet de N95 of N80 is dat die het meest verkocht is. Dat is direct een telefoon geweest die je voor relatief weinig geld bij je abbonement kon nemen in tegenstelling tot die andere 2 waarbij je flink moest bijbetalen.
Of gratis zoals ik (Incl. 2GB, Datakabel en verloopkabeltje ;) ).

[ Voor 8% gewijzigd door KILLorBE op 17-03-2008 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Hmm...sinds vandaag lukt het met Sportstracker niet meer om Workouts naar de site te uploaden. Ook niet als ik op de foon een GPX-file exporteer en met de importfunctie van de site het bestand inlaadt.

De telefoon geeft aan: "Workout upload to service failed! Invalid data"

Iemand meer problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Pffff voor een niks een half uur naar dat klote programma gekeken.
Het is er helemaal niet voor geweest :(.
Koude douche voor Tros Radar.

[ Voor 59% gewijzigd door Blueflame_Core op 17-03-2008 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
Nja zeg, ik dus vanavond kijken naar RADAR, om te kijken of iedereen uit zijn nek lult, of dat ze inderdaad gelijkt hebben...Nou alleen iets over bruidjurken }:O , kranen en een zadel:? Helemaal geen N73....
Ook de link werkt niet meer en http://www.trosradar.nl/i...d=uitzending&itemUid=1207 misschien moet ik toch maar een klacht gaan scrijven naar RADAR, dat hun site onjuiste informatie op het internet verspreid :X , misschien en corrigerend bericht :P
Misschien was het wel een misleidend bericht, zodat meer tweakers naar radar gaan kijken om hogere kijkcijfers te krijgen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:11
Blueflame_Core schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:01:
[...]

Tros Radar :P vanavond 20.30u Ned1
Ben ik in slaap gevallen of is het niet langs gekomen :?

-edit- Oh, ik had ff moeten F5-en :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door Bravebart op 17-03-2008 21:21 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:19
Blueflame_Core schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:10:
Ik wil diegene ff bedanken die verkondigde dat de n73 besproken zou worden op Tros Radar.
Ik heb zojuist een half uur naar dat programma zitten kijken en het is er dus helemaal niet voor geweest :( ik weet niet waar je het gehoord of gezien hebt maar het was dus mooi niet waar :(.
Zeker weten dat het wel Tros Radar was? En niet het andere consumentenprogramma Kassa?
Pfff..
Ook ik heb voor niks gekeken. |:( Ik heb dit zelfs via de mail doorgestuurd naar al mijn collega's (ik werk bij een telefoonwinkel) er stond toch echt op de tros radar site dat dit onderwerp behandeld zou worden. als je nu op de link klikt dan krijg je een foutmelding.
Wel is er een topic op het forum met het verzoek om je te melden als je in het bezit ben van een N73 en er problemen mee heb.

Toch raar dat het niet behandeld is..... :(

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog eentje die voor niets een potje Monopoly (;)) onderbroken heeft voor een N73-loze uitzending van Radar. Als ze er niet aan toe kwamen hadden ze dat op zn minst kunnen melden, maar snel de informatie va internet verwijderen is wel een beetje flauw :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
Het stond trouwens wel op het forum van Radar dat het vanavond langs zou komen zelfs gepost door 'tros radar', dus :{

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Laatst online: 14-09 08:39
tvdoc schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 14:42:
[...]

dat hoekje kan je zo lospeuteren , zit weer bovenop het folie geplakt
Had je dat niet eerder kunnen vermelden.....begin vorige week voorzichtig van de bovenzijde de folie ietwat naar beneden getrokken en dat blauwe hoekje eraf geknipt.....dus nu heb ik rechtsboven een klein stukje zonder folie... |:( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Mensen,
Ik heb zojuist een mail gestuurd naar Tros Radar :P.
Doen jullie dat anders ook ff?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
Blueflame_Core schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:25:
Mensen,
Ik heb zojuist een mail gestuurd naar Tros Radar :P.
Doen jullie dat anders ook ff?
Maak maar een voorbeeldbrief, stuur ik hem wel door ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Bravebart schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:26:
[...]

Maak maar een voorbeeldbrief, stuur ik hem wel door ;)
Hallo,

Op jullie website stond dat maandag 17-03-08 de Nokia N73 besproken zou worden, maar ik heb zojuist de gehele uitzending bekeken en geen Nokia N73 gehoord/gezien.
Was dit een foutje op de website of heeft er een wijziging in de programmering plaatsgevonden?
Vind het erg jammer en beetje verspilde tijd.

Zo'n grote brief heb ik niet geschreven hoor alleen dit.

Denk dat het op zich wel belangrijk is dat de mensen die hebben gekeken ze even een mail stuurt zodat ze weten dat ze een beetje dom bezig zijn geweest.
Het zou een beetje dom overkomen als iedereen dit ging versturen :P wat mogen ze wel niet van mij denken lol.
Dus wees ff creatief en verzin zelf ff iets dat je ze een koude douche ofzo gunt.

[ Voor 9% gewijzigd door Blueflame_Core op 17-03-2008 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom in vredesnaam zou ik daar bandbreedte aan gaan verspillen. Ik heb sowieso het idee dat Nokia wel zijn best doet voor goede service. Met die Nokia Care Points hebben ze dat best mooi ingericht. Dit is gewoon geen telefoon voor mensen die niet makkelijk zijn met computers en internet. Je hoeft echt geen academische IT-specialist te zijn, als je al een beetje kunt zoeken op internet en kunt lezen kom je een heel eind. Eerder is het dus de schuld van de winkel of de klant zelf die niet fatsoenlijk informeert.

Het is net zoiets als je als leek een hele dure camera koopt en dan gaat zeiken dat de foto's niet zo mooi worden als de foto's die op de site staan. Als ik geen fuck van fotograferen af weet moet ik dus ook kenbaar maken in de winkel dat ik een makkelijk te gebruiken toestel wil en dan moet de winkelier mij geen 400EOS gaan verkopen ofzo. Als ik de winkel binnen loop en zeg alleen dat ik een goede camera wil is het mijn eigen schuld als hij me die verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:44:
Waarom in vredesnaam zou ik daar bandbreedte aan gaan verspillen. Ik heb sowieso het idee dat Nokia wel zijn best doet voor goede service. Met die Nokia Care Points hebben ze dat best mooi ingericht. Dit is gewoon geen telefoon voor mensen die niet makkelijk zijn met computers en internet. Je hoeft echt geen academische IT-specialist te zijn, als je al een beetje kunt zoeken op internet en kunt lezen kom je een heel eind. Eerder is het dus de schuld van de winkel of de klant zelf die niet fatsoenlijk informeert.

Het is net zoiets als je als leek een hele dure camera koopt en dan gaat zeiken dat de foto's niet zo mooi worden als de foto's die op de site staan. Als ik geen fuck van fotograferen af weet moet ik dus ook kenbaar maken in de winkel dat ik een makkelijk te gebruiken toestel wil en dan moet de winkelier mij geen 400EOS gaan verkopen ofzo. Als ik de winkel binnen loop en zeg alleen dat ik een goede camera wil is het mijn eigen schuld als hij me die verkoopt.
Nokia, goeie service? :') Ze zeggen al sinds oktober vorig jaar dat ze een fix aan het voorbereiden zijn voor de Apple icm N73 bug, maar niks hoor :{

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-kay
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-06-2024

m-kay

kaas & aapjes

Bravebart schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:45:
[...]

Nokia, goeie service? :') Ze zeggen al sinds oktober vorig jaar dat ze een fix aan het voorbereiden zijn voor de Apple icm N73 bug, maar niks hoor :{
Inderdaad, daar zit ik ook al maanden op te wachten. Voor de rest wel een aardige telefoon, maar ik ben er toch niet helemaal tevreden over (veel softwarebugs, traag, bluetooth werkt niet met macbook, kabelconnectie brak, etc).

Hier overigens het N73 icm Mac topic: [Leopard] Nokia N73 i.c.m. Bluetooth wil niet

I look back and I'm amazed, that my thoughts were so clear and true, and three words went through my mind endlessly, repeating themselves like a broken record... you're so cool, you're so cool, you're so cool...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Bugs of brakheid ben ik nog niet tegengekomen, al kan ik me wel voorstellen dat minder technisch onderlegde mensen meer moeite hebben met de telefoon. Dat zullen ws. ook de mensen zijn waar dat stukje in Radar over zou zijn gegaan... De N73 heeft erg veel mogelijkheden en dat vind ik als tweaker wel fijn ;) Al ging ik in het begin ook even de fout in door alle applicaties 'af te sluiten' met de rode knop. En toen werd ie idd ineens heel traag... Moet je wel even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
Palomar schreef op maandag 17 maart 2008 @ 22:13:
Bugs of brakheid ben ik nog niet tegengekomen, al kan ik me wel voorstellen dat minder technisch onderlegde mensen meer moeite hebben met de telefoon. Dat zullen ws. ook de mensen zijn waar dat stukje in Radar over zou zijn gegaan... De N73 heeft erg veel mogelijkheden en dat vind ik als tweaker wel fijn ;) Al ging ik in het begin ook even de fout in door alle applicaties 'af te sluiten' met de rode knop. En toen werd ie idd ineens heel traag... Moet je wel even weten.
Nou het gros van de problemen heeft niks te maken met onvermogen, maar gewoon met gebreken van de kant van Nokia. De Apple <> N73 bug ligt puur aan Nokia, evenals de problemen met de brakke datakabel.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bravebart schreef op maandag 17 maart 2008 @ 22:20:
[...]

Nou het gros van de problemen heeft niks te maken met onvermogen, maar gewoon met gebreken van de kant van Nokia. De Apple <> N73 bug ligt puur aan Nokia, evenals de problemen met de brakke datakabel.
En hoe zeker weet je dat dit probleem bij Nokia ligt? Voor het zelfde geld is het Apple die hier moeilijk aan het doen is. Dat soort dingen worden niet naar buiten gebracht dus in dit soort gevallen kun je niet oordelen over het hoe en waarom, laat staan een schuldige aanwijzen. Waar twee bedrijven bij betrokken zijn kunnen er ook twee "schuld" hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 22:34:
[...]

En hoe zeker weet je dat dit probleem bij Nokia ligt? Voor het zelfde geld is het Apple die hier moeilijk aan het doen is. Dat soort dingen worden niet naar buiten gebracht dus in dit soort gevallen kun je niet oordelen over het hoe en waarom, laat staan een schuldige aanwijzen. Waar twee bedrijven bij betrokken zijn kunnen er ook twee "schuld" hebben.
Nou, het feit dat er een probleem ontstaat na een firmware upgrade van de kan van Nokia en het feit dat Nokia zegt de bug te gaan fixen, lijkt me toch wel redelijk naar de kant van Nokia wijzen :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-kay
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-06-2024

m-kay

kaas & aapjes

Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 22:34:
[...]

Gezien het na een firmwareupdate van Nokia kapot is gegaan lijkt het dan ook het meest logisch om Nokia de schuld te geven. Bij v3 van de firmware werkte alles nog prima, een update naar de v4 serie firmware maakt alles stuk. En helaas is downgraden ook niet ondersteund.

I look back and I'm amazed, that my thoughts were so clear and true, and three words went through my mind endlessly, repeating themselves like a broken record... you're so cool, you're so cool, you're so cool...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m-kay schreef op maandag 17 maart 2008 @ 22:48:
[...]

Gezien het na een firmwareupdate van Nokia kapot is gegaan lijkt het dan ook het meest logisch om Nokia de schuld te geven. Bij v3 van de firmware werkte alles nog prima, een update naar de v4 serie firmware maakt alles stuk. En helaas is downgraden ook niet ondersteund.
Bravebart schreef op maandag 17 maart 2008 @ 22:47:
[...]

Nou, het feit dat er een probleem ontstaat na een firmware upgrade van de kan van Nokia en het feit dat Nokia zegt de bug te gaan fixen, lijkt me toch wel redelijk naar de kant van Nokia wijzen :)
Ok...dan klinkt het logisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Even iets anders. Heeft iemand ook ervaring met een cradle als deze: http://cgi.ebay.nl/Cradle...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Lijkt me nl. wel handig om mn telefoon gewoon op mn bureau in te 'klikken' ipv. aldoor zitten klooien met een losse adapter. Bovendien is ie dan ook altijd opgeladen. Alleen heb ik geen idee wat de kwaliteit van zoiets is en of het makkelijk inklikt enzo. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Palomar schreef op maandag 17 maart 2008 @ 23:38:
Even iets anders. Heeft iemand ook ervaring met een cradle als deze: http://cgi.ebay.nl/Cradle...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Lijkt me nl. wel handig om mn telefoon gewoon op mn bureau in te 'klikken' ipv. aldoor zitten klooien met een losse adapter. Bovendien is ie dan ook altijd opgeladen. Alleen heb ik geen idee wat de kwaliteit van zoiets is en of het makkelijk inklikt enzo. Iemand?
Die zijn ook goedkoper te krijgen, voor 16 euro inclusief verzendkosten:
http://cgi.ebay.com/NOKIA...ewItem?_trksid=p1638.m122

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
ok, nice :) Maar is het wat? Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op maandag 17 maart 2008 @ 23:38:

Een beetje duur, ik heb een buro lader voor m'n Nokia n73, maar heb ik een extra batterij, die laat ik op, als de ander leeg is.

Daarop kun je ook je Nokia n73 opzetten, beetje wankel zou ik niet aanraden.

Die ik heb hier gekocht.

http://www.telecomtelecom...p=200&q=lader+n73&x=0&y=0

De extra batterij kost ook niet veel via Ebay.

Onder jouw 23 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 00:30:
[...]

Een beetje duur, ik heb een buro lader voor m'n Nokia n73, maar heb ik een extra batterij, die laat ik op, als de ander leeg is.

Die ik heb hier gekocht.

Onder jouw 23 euro.
ik vind die van jou minder stevig uitzien dan die van hem? Of bedoel je dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind die van jou minder stevig uitzien dan die van hem? Of bedoel je dat ook?
Ja,

Ik laad hier mee alleen m'n tweede batterij op.

Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 00:30:
[...]

Die ik heb hier gekocht.

Onder jouw 23 euro.
Maar volgens mij is dat alleen maar een lader, en heeft ie geen USB-aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mace schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 01:03:
[...]

Maar volgens mij is dat alleen maar een lader, en heeft ie geen USB-aansluiting.
Klopt,

Zo vaak koppel ik m'n N73 niet aan me PC.

Ik laat die lege batterij op s'avonds neem die de volgende dag mee, zodat ik altijd een reserve heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Je wilt toch niet beweren dat je batterij maar 1-2 dagen mee gaat heh :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m-kay schreef op maandag 17 maart 2008 @ 22:48:
[...]

Dan nog zou het aan Apple kunnen liggen. Maar logischer is het inderdaad dat het aan de Nokia ligt en dat neem ik ook graag aan. Maar het probleem zit hem in de werking van de N73 met Mac OSx?
Dat is wel kut, maar ik neem aan dat het wel werkt als je je mac met xp gebruikt?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2008 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Maar sowieso, dat de telefoon niet goed samenwerkt met een OS lijkt me nog niet een ontzettend groot probleem, dwz. dermate dat het bij een programma als Radar ter sprake zou komen. In dat soort programma's komen alleen apparaten aan de orde als er iets fundamenteels mis mee is. Bijv. als ze snel kapot gaan of aldoor vastlopen oid tijdens normaal gebruik. Misschien is het item over de N73 daarom ook wel gecanceld is, omdat de problemen toch niet zo ernstig bleken te zijn ;)
Blijft wel rot natuurlijk dat ie bij sommige mensen met een Mac niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 13:12:
Maar sowieso, dat de telefoon niet goed samenwerkt met een OS lijkt me nog niet een ontzettend groot probleem, dwz. dermate dat het bij een programma als Radar ter sprake zou komen. In dat soort programma's komen alleen apparaten aan de orde als er iets fundamenteels mis mee is. Bijv. als ze snel kapot gaan of aldoor vastlopen oid tijdens normaal gebruik. Misschien is het item over de N73 daarom ook wel gecanceld is, omdat de problemen toch niet zo ernstig bleken te zijn ;)
Blijft wel rot natuurlijk dat ie bij sommige mensen met een Mac niet goed werkt.
Op zich niks raars dat een programma niet goed werkt op osx, maar zo'n apparaat moet natuurlijk wel werken als dit erbij vermeld staat. Is het niet met pcsuite dan wel met een ander (apple) programma. Gelukkig hebben de meeste mac gebruikers tegenwoordig xp ernaast draaien. Anders kun je natuurlijk ook niet mer updaten.

Maar zo'n probleem hoeft niet alleen aan Nokia te liggen. Misschien heeft de N73 functionaliteit die osx niet ondersteund ofzo en hebben ze apple de tijd gegeven het op te lossen en op een gegeven mom ent het toch maar ingebakken bij een firmware ofzo. Maar gezien het feit dat er vaken dingen niet werktte na een firmware update door Nokia's schuld lijkt me die kans groter.

En ik vind dit wel een groot probleem. Als ik een apple macbook zou hebben met alleen osx en bij die telefoon en pcsuite staat dat het werkt op een mac, moet die dat ook gewoon doen. Anders kun je er geen muziek opzetten, foto's afhalen of wat dan ook. Zonder verbinding met een pc kun je haast net zo goed een Nokia 3210 hebben.
Ik wist dan niet van dat Aplle probleem en vind dit een ergelijk probleem van Nokia. Er staat op de site van Nokia dat het nog gewoon moet werken met isync (maar dat zal dus nog wel zijn van voor de V4 updates).
Je zou moeilijk kunnen gaan doen bij een ncp of de winkel waar je hem kocht. Je hebt een telefoon gekocht die zou moeten werken op een mac en als die dat niet doet geven ze je maar een andere (N82 :P), maar zo makkelijk zal dat niet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KILLorBE
Mij lijkt het dat het probleem een compatibiliteits probleem is, en dan bedoel ik niet alleen Apple->N73 maar ook de overige software kan van invloed zijn denk ik.
Maar zo heb ik een heel lijstje met software waar ik problemen mee heb:
Adobe Reader (Adobeupdater.exe om precies te zijn).
Logitech software voor m'n G5/G15 (Ook hier de updater).
PC Suite voor m'n 6600.
Sony Ericsson PC Suite (Sommige versies).
etc...

Maar het lijkt me logisch dat ze bij Apple, Nokia, Sony...etc. dat soort dingen niet kunnen testen omdat het e.e.a. tegen die tijd zwaar verouderd is.

De kans is groot dat ze op een "schoon" systeem testen en dat een bepaalde versie OS of drivers e.d. voor problemen zorgt.

**EDIT** Zo is b.v. bekent dat Zone Alarm en AVG? (of een ander AV programma) niet lievv samen spelen :P

[ Voor 7% gewijzigd door KILLorBE op 18-03-2008 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 13:12:
Ik ben vergeten radar te kijken maar begrijp ik het goed dat radar de N73 niet heeft besproken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik heb het ook niet gekeken, maar wel de voorgaande posts gelezen......... (hint) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KILLorBE schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 15:33:
Mij lijkt het dat het probleem een compatibiliteits probleem is, en dan bedoel ik niet alleen Apple->N73 maar ook de overige software kan van invloed zijn denk ik.
Maar zo heb ik een heel lijstje met software waar ik problemen mee heb:
Adobe Reader (Adobeupdater.exe om precies te zijn).
Logitech software voor m'n G5/G15 (Ook hier de updater).
PC Suite voor m'n 6600.
Sony Ericsson PC Suite (Sommige versies).
etc...

Maar het lijkt me logisch dat ze bij Apple, Nokia, Sony...etc. dat soort dingen niet kunnen testen omdat het e.e.a. tegen die tijd zwaar verouderd is.

De kans is groot dat ze op een "schoon" systeem testen en dat een bepaalde versie OS of drivers e.d. voor problemen zorgt.

**EDIT** Zo is b.v. bekent dat Zone Alarm en AVG? (of een ander AV programma) niet lievv samen spelen :P
Ze zullen het niet altijd van tevoren kunnen weten, maar er zijn ook andere manieren om de klanten dan toch nog te helpen. Sowieso als er een redelijk omvangrijk probleem is, zoals met die GPS ontvangers toen kunnen ze altijd een oudere firmware onder een nieuwer nummer uitbrengen, zodat iedereen terug kan. Ook kunnen ze bij een NCP downgraden. Ook zie je nergens meldingen dat ze eraan werken.

Kijk eens of ze bij 1 van die nieuwere updates die laatst uit zijn gekomen dit probleem opgelost hebben. Anders kun je zoeken naar een productcode met die nieuwe firmware en die dan in jou telefoon zetten. Mag misschien officieel niet, maar een telefoon verkopen en zeggen dat het goed werkt op een mac terwijl dit nu niet is mag officieel vast ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier heb ik sinds een week of 3 ook dat tijd & datum probleem als ik hem aanzet (knap irritant hoor) en dat geldt ook voor mijn wekker :( 'ik ben nu verplicht om de N73 niet meer uit te zetten'. Ik heb vorige week de laatste firmware geupdate maar dit mocht niet baten. Iemand tips ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 19:42:
Hier heb ik sinds een week of 3 ook dat tijd & datum probleem als ik hem aanzet (knap irritant hoor) en dat geldt ook voor mijn wekker :( 'ik ben nu verplicht om de N73 niet meer uit te zetten'. Ik heb vorige week de laatste firmware geupdate maar dit mocht niet baten. Iemand tips ! _/-\o_
De N73 heeft een functie dat ie de datum en tijd via de netwerk operator opvraagt. Kijk eens of dat op "aan" of "uit" staat. Het lijkt niet logisch dat als het aanstaat je telefoon een verkeerde datum doorkrijgt maar het zou kunnen. Als het toevallig op aan staan, gewoon ff uitzetten, zelf de tijd instellen en kijken wat ie dan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 23:04:
[...]

De N73 heeft een functie dat ie de datum en tijd via de netwerk operator opvraagt. Kijk eens of dat op "aan" of "uit" staat. Het lijkt niet logisch dat als het aanstaat je telefoon een verkeerde datum doorkrijgt maar het zou kunnen. Als het toevallig op aan staan, gewoon ff uitzetten, zelf de tijd instellen en kijken wat ie dan doet.
Ik heb dat probleem nooit gehad en heb dus ff gekeken hoe het bij mij staat, bij mij staat ie op UIT. Iedereen die hem heeft aanstaan ff uitzetten dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 07:59
Ik heb mijn e-mail ingesteld op automatisch ophalen en hiervan ook een melding geven.
Echter als ie misschien 5 keer heeft aangegeven dat er nieuwe mail is houdt het op.
HIj haalt de mail nog wel binnen maar geeft geen melding meer. Als ik het account opnieuw instel werkt het allemaal weer prima, maar wel maar voor even....
Dat iedere keer opnieuw instellen is natuurlijk ook geen optie... Iemand een oplossing of is het een bekende bug?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Halloa

Ik zit even met 3 problemen mischien daat tie wel eerder voorbij is gekomen maar dan heb ik dat over het hoofd gezien.

-probleem 1 is dat het maken van foto's niet lekker meer gaat telkens als ik een foto maak hoor ik dat geluid niet meer dat tie hem heeft genomen.
Ook bij sommige foto's gooit tie heel de foto door elkaar of allemaal strepen er door ook terug kijken op de pc lukt niet , dan geef tie aan kan afbeelding niet opbouwen :'( .

- probleem 2 is als ik gewoon losse nummers op mijn geheugenkaart zet zoals ik eerder deed krijg ik in de telefoon geen enkele nummer meer te zien wat voorheen wel het geval was :'(

-probleem 3 als ik een thema van internet af pluk en sla hem op op de harde schijf zoals ik eerder deed krijg je dat nokia tekentje om hem op de telefoon te install. dan geef tie aan kan thema niet install. onvoldoende geheugen.

Eerst dacht ik dit alles heb met mijn geheugenkaart te maken maar als ik er van iemand anders 1 in doe werkt het ook niet .

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen ??

alvast bedankt voor het mee denken

gr rai

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2008 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ten eerste, praat es normaal Nederlands ..

Ten tweede, volgens mij is 't "klik" geluid dat weg is bij de N73 'n bug. Ik vind 't overigens niet erg dat 't weg is.

Ten derde, misschien je muziekbibliotheek vernieuwen zodat je telefoon je geheugen nog eens nazoekt voor nieuwe nummers.

Ten vierde, waarschijnlijk je telefoongeheugen vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:33:
Halloa

Ik zit even met 3 problemen mischien daat tie wel eerder voorbij is gekomen maar dan heb ik dat over het hoofd gezien.

-probleem 1 is dat het maken van foto's niet lekker meer gaat telkens als ik een foto maak hoor ik dat geluid niet meer dat tie hem heeft genomen.
Ook bij sommige foto's gooit tie heel de foto door elkaar of allemaal strepen er door ook terug kijken op de pc lukt niet , dan geef tie aan kan afbeelding niet opbouwen :'( .

- probleem 2 is als ik gewoon losse nummers op mijn geheugenkaart zet zoals ik eerder deed krijg ik in de telefoon geen enkele nummer meer te zien wat voorheen wel het geval was :'(

-probleem 3 als ik een thema van internet af pluk en sla hem op op de harde schijf zoals ik eerder deed krijg je dat nokia tekentje om hem op de telefoon te install. dan geef tie aan kan thema niet install. onvoldoende geheugen.

Eerst dacht ik dit alles heb met mijn geheugenkaart te maken maar als ik er van iemand anders 1 in doe werkt het ook niet .

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen ??

alvast bedankt voor het mee denken

gr rai
Volledig eens met Eric_Cantona.

Het zou inderdaad kunnen dat je eigen geheugenkaart vol is. Wanneer je dan de geheugenkaart van een ander erin doet dan is die misschien niet vol maar dan nog installeerd je toestel nieuwe themas waarschijnlijk niet, omdat je themas nog wel geinstalleerd zijn op je telefoon maar opgeslagen zijn op je eigen geheugenkaart. Bestandjes ontbreken dan waardoor ze niet meer werken.
Ik heb zelf gehad dat ik zo stom was geweest mijn geheugenkaart te formatteren maar niet eerst de themas te verwijderen en dan installeerd ie vervolgens niets meer. Irritant, maar wel waar.
Wat die muziek betreft: inderdaad gewoon je mediabibliotheek vernieuwen.

Tip: als het echt niet meer lukt moet je je firmware updaten, ben je waarschijnlijk ook van je andere problemen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste mijn excuses voor mijn niet goed nederlands praten .

Gister nieuwe firmware geupdate en dat is allemaal goed verlopen.
Nu blijft het probleem met de muziek en foto's gewoon nog , het is zelfs nu als ik een foto gemaakt heb zie ik wel dat hij aftelt van mijn nog aantal te nemen foto's maar als ik het mapje mijn afbeeldingen opent staan ze er niet bij .

Als ik de muziekbibliotheek vernieuwt dan vind hij nog steeds niks .

Zal het toch niet aan mijn geheugenkaartje liggen dan ? ,
Ik heb hem geformateerd en in de telefoon herkent hij hem gewoon, ook als ik kijk bij de geheugen gegevens geef tie aan dat er x aantal mb in gebruik is Bij muziek geeft tie een x aantal mb en bij afbeeldingen ook dus hij ziet wel dat ik er wat op heb staan .

alvast bedankt weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet. In principe kan j dat kaartje er zo uithalen en werkt je telefoon nog prima (behalve alle apps die op het kaartje staan, die laat hij gewoon weg). Ik heb zelf bijvoorbeeld een apart 1 gb kaartje waar wat tomtom mappen opstaan( alleen benelux op telefoon), en dat werkt perfect. Muziekbibliotheek vernieuwen doet hij bij mij ook automatisch als hij in de massaopslagmodus is geweest.

Let erop dat je muziek in mp3 formaat staat of aac. Geen lossless ofzo, WMA weet ik niet.
Je moet ook goed zoeken, je ziet geen mapjes maar alleen artiesten, albums, afspeellijsten of titels. Soms staat in de mp3tag van en cd bij artiest of album onbekend of niets. Ik maak meestal gewoon even met winamp een m3u playlist aan welke ik in dezelfde map erop zet.

Vooral dat afbeeldingen probleem is raar. Je moet in de gallerij sowieso alles zien, die scant alle folders op je kaartje en telefoon. Op je kaartje zet hij ze in een aparte map in de map images met jaartal en maand in de foldernaam bijvoorbeeld e:\images\200803 voor deze maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 19:42:
Ik heb ook hetzelfde probleem, de wekker werkt niet meer als je hem instelt en dan de telefoon uitzet, dan gaat die niet meer af zoals die het zou moeten doen. Ik wordt dus niet meer gewekt, en dat is toch knap lastig.
Af toe springt wel het beeld vaag aan en gaat weer uit, maar geen geluid meer.

Ik had het in het begin ook toen ik men N73 had en ben toen naar Service Center geweest die konden hem helaas zelf niet updaten want de telefoon deed raar. Toen moest die opgestuurd worden en dat heeft ruim 6 weken geduurd, toen ik hem terug kreeg deed de wekker het weer. Tot zo'n 2 weken geleden is het probleem weer terug gekomen, terwijl er niets bijzonders met de telefoon is gebeurt, niets geïnstalleerd of gedaan.
Ik vervloek men N73 nu onderhand en hoop echt dat er iemand een oplossing weet want ik zit er niet op te wachten om hem weer op te laten sturen naar Nokia.

Harde reset ga ik denk ik eerst nog doen, maar dan moet ik eerst even een back-up draaien van men telefoon.
Misschien ga ik Nokia zelf wel bellen, ben het beu.

Het probleem is overigens te reproduceren want hij doet het continu fout nu de wekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
mace schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 20:27:
Als je een GPS ontvanger voor sportgebruik wilt hebben, dan kan je het beste eentje met WAAS kopen, die maakt gebruik van de EGNOS sat, welke de atmosferische storingen in de gaten houdt en met die gegevens kan je GPS ontvanger veel preciezer de positie bepalen, tot op 3 meter. Ik kan ik je er een met een SIRFSTAR III aanraden, je hebt tegenwoordig ook MTK chippies die erg goed zijn, maar die hebben een bugje waardoor de positie onder de 7~8 km/u niet goed geupdate wordt, geschikt voor tomtom dus, maar niet voor lopen.

leesvoer
Nog even terugkomend op de Holux M-1000 en de trage updates in Nokia en andere software:

- Volgens de specs http://www.holux.com/JCore/en/support/downloadCenter.jsp heeft de M-1000 WAAS (RTCM/EGNOS/WAAS/MSAS) en zou de nauwkeurigheid bij DGPS minder dan 2,2 meter moeten zijn. Misschien moet ik t nog aanzetten of zo (niet dat er een knopje op zit)
Normaal zou de nauwkeurigheid < 3 meter zijn (programma's geven aan: 7m)
- updaterate is 1Hz
- verder heb ik nog getest:
-- nav4all: snelle updates
-- Sygic: langzame updates (+/- 5 sec)
-- Route66: langzame updates, nog niet echt goed kunnen testen
-- Tomtom6: snelle updates
-- Nokia Maps: langzaam (> 7 sec, ook melding van telkens wegvallende GPS)
-- Google Maps: langzaam
-- Sporttracker: langzaam

-- Route66 op een HTC: snelle updates (geen N73 dus)

In diverse programma's (Sygic, Sporttracker, Nokia Maps) komt het voor dat ik géén fix heb (volgens programmastatus) maar dat ik wel GPS gegevens zie (nl. snelheid, richting en coordinaten. Een route kan niet aangegeven worden, ook het kaartje met satellieten blijft in dat geval leeg (terwijl ik dus wel "een" signaal heb)

Ik denk dat Het vnl. aan Nokia ligt, aan de firmware o.i.d. of wellicht aan de baudrate (?). De Holux kan 38400 aan, maar i.i.g. één van de programma;s (weet effe niet meer welke) gaf deze baudrate ook aan en stond op 4800, daarna op 9600. Misschien dat dat de boel vertraagd en dan veel software te "langzaam" loopt?

Ik zou mensen afraden een Holux M1000 te kopen icm N73 ook al is het op zich een goed ding.

[ Voor 7% gewijzigd door Stefke op 20-03-2008 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Waas kan je bij die holux dingen aan moeten kunnen zetten met dit progseltje:

http://www.transystem.com...iGPS-M%20Pro_Rev1.0.3.zip

Dan ga je naar het tabblad setup en dan zet je SBAS op "Test"
En DGPS op SBAS

Dan zou het moeten werken.

EDIT: 4800 is zeker weten te langzaam voor 1HZ update, met dat progsel kan je ook de baudrate instellen.

Dit is wel een interessant topic op een of ander vaag forum: http://www.gpspassion.com/forumsen/topic.asp?TOPIC_ID=81990

[ Voor 34% gewijzigd door mace op 20-03-2008 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KILLorBE
stefijn schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 23:09:
- Volgens de specs http://www.holux.com/JCore/en/support/downloadCenter.jsp heeft de M-1000 WAAS (RTCM/EGNOS/WAAS/MSAS) en zou de nauwkeurigheid bij DGPS minder dan 2,2 meter moeten zijn.
Volgens de WAAS/EGNOS site is het 3-5Meter met DGPS (wat mij realistisch lijkt).
stefijn schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 23:09:
Normaal zou de nauwkeurigheid < 3 meter zijn (programma's geven aan: 7m)
Volgens mij is het ~5m voor GPS (Dus de 7m kan goed kloppen), maar bedoelen ze daar niet DGPS mee?
1x per seconde zoals ik al eerder heb aangegeven (normaal).

Ik heb het vermoeden dat ze bij Holux het e.e.a. doorelkaar hebben gegooid (Vertalingen af en toe :X ), overigens staat er op de WAAS/EGNOS site dat niet bekent is hoeveel stations er in nederland staan...vandaar vage resultaten misschien?

Iig bedankt voor de info d:)b
Ik denk dat ik dit weekend of begin volgende week maar een AD300 ga halen, ik laat wel weten hoe het loopt/rijd ;)

Lees net de reactie van mace...mmm wacht nog even af of er verbetering is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
mace schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 23:17:
Waas kan je bij die holux dingen aan moeten kunnen zetten met dit progseltje:

http://www.transystem.com...iGPS-M%20Pro_Rev1.0.3.zip

Dan ga je naar het tabblad setup en dan zet je SBAS op "Test"
En DGPS op SBAS

Dan zou het moeten werken.

EDIT: 4800 is zeker weten te langzaam voor 1HZ update, met dat progsel kan je ook de baudrate instellen.

Dit is wel een interessant topic op een of ander vaag forum: http://www.gpspassion.com/forumsen/topic.asp?TOPIC_ID=81990
Nuttige tips, tnx!

Volgens dat forum staat WAAS/EGNOS standaard uit en is dat alleen met dat tooltje aan te zetten.

Alleen: ik heb geen datakabel bij mijn Holux gekregen... :( (is optioneel), en volgens de manual lukt het niet met een normale USB-kabel (en dat is me nog niet gelukt). Zijn er nog andere opties?

[ Voor 5% gewijzigd door Stefke op 20-03-2008 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

stefijn schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 23:38:
[...]

Nuttige tips, tnx!

Volgens dat forum staat WAAS/EGNOS standaard uit en is dat alleen met dat tooltje aan te zetten.

Alleen: ik heb geen datakabel bij mijn Holux gekregen... :( (is optioneel), en volgens de manual lukt het niet met een normale USB-kabel (en dat is me nog niet gelukt). Zijn er nog andere opties?
Ja zekers, met bluetooth, want dan krijg je een extra virtuele compoort via bluetooth naar dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
He, dat werkt inderdaad! :) Krijg ook met het Holux tooltje zelf resultaten, met dat dingetje van "jou" krijg ik wel gegevens, maar ook een foutmelding na een regel of 10 ("XX.x is not a floating point value") waarna de readouts lijken te stoppen. (XX.x telkens een ander getal). Geloof niet dat de instellingen overgenomen worden door mn Holux, wellicht omdat ie de fout in gaat?
Morgen maar eens mee experimenteren.

:)

edit: vind zelf via dat forum daar nog een aardig progje
http://www.transystem.com...p_iGPS-M%20Pro_Rev1.1.zip

[ Voor 27% gewijzigd door Stefke op 21-03-2008 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Dat programma is brak geprogrammeerd, dan moet je in de landinstellingen het decimaalteken op een punt zetten i.p.v een komma. (Kromme oplossing, ik weet het, maar het schijnt te werken.)

En dat de instellingen niet overgenomen worden, dan zou je kunnen proberen om die weerstand erin te plaatsten zoals op het plaatje van de 1e pagina.

[ Voor 28% gewijzigd door mace op 21-03-2008 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Jij hebt overal antwoord op :) Het werkt nu wel. Kan ook bepaalde instellingen wijzigen, het is zelfs mogelijk om de fixupdate frequentie te wijzigen (1-5Hz), hij draait nu op 2Hz (2 fixupdates per seconde! Zal de batterijduur wel niet ten goede komen) en die instelling blijft ook bewaard.
Ik ga hier maar eens mee experimenteren en kijken wat er mogelijk is. Tomtom lijkt deze snelheid zelfs over te nemen (2x update per sec), ben benieuwd naar de rest (Tomtom lijkt niet beperkt te zijn zoals bijv. Sportstracker)

WAAS/EGNOS lijkt al aan te staan als ik het goed bezie (volgens mij kun je zonder al geen hoogteindicatie krijgen, niet dat die een beetje klopt overigens)

edit: veelbelovend!! Nokia Maps heeft nu wel een stabiele verbinding _/-\o_ (voorheen viel die om de 7-8 seconde weg en werd maar moeilijk groen, was nu in een paar seconde gepiept) en lijkt sneller te updaten. Nu alleen niet in de mogelijkheid om de updaterate te testen (hagelbui buiten), maar lijkt ook sneller te zijn dan voorheen

edit2: woohoo! :) Sportstracker update nu eens in de 1-2 seconde zo te zien! Benieuwd hoe nauwkeurig het nu gaat werken als ik vanavond ga lopen! :)

Effe goed testen al die progrs en dan eens de foon opschonen, staat nu veel meuk op (al die navprogs bijv). Ik kom er op terug :)

Wel vreemd overigens: de Holux stond al op 1Hz, maar de software volgt die over het algemeen niet (buiten Tomtom en nav4all). Wil trouwens niet beweren dat het verhogen van de updaterate nu hielp, ik heb meer parameters veranderd.

[ Voor 82% gewijzigd door Stefke op 21-03-2008 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Mooi dat het werkt, dan weet ik teminste dat ik zo'n GPS kan kopen voor mijn n73. O-)
Ik heb trouwens alle antwoorden die ik je gaf uit dat ene topic, ik ben dus geen expert ofzo. :+

Had je nou die weerstand geplaatst of was dat niet nodig?
Volgens mij verschilt het per fabrikant of de bluetooth seriele ingang is doorverbonden of niet.
En had je de baudrate nog aangepast?

En als je accu leeg gaat dan gaan de instellingen ook weg geloof ik, op tijd bijladen dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Bij voorzichtig al erg blij, want ik was gisteren nog terug naar de winkel (omdat ze telefonisch hadden aangegeven dat er "wel iets te regelen was" ondanks dat de afkoelingsperiode voorbij was) maar toch wilde ze er niks mee doen (op zich goed recht, want sja....de Holux is in principe niet kapot.)

Ik moet m nog een keer terugzetten op factory defaults (dat kan meen ik met het bijgeleverde GPS-progje) en opnieuw klooien want ik weet niet meer precies welke wijzigingen ik gedaan heb. Baudrate van de GPS staat nu volgens mij op de hoogste waarde (115000 oid) maar ik weet niet of dat wel klopt/functioneert want ik d8 van de specs dat de max baudrate 38400 was. NOg een nazoeken.

Anyway, moet nog e.e.a. checken (dus echt effe navigeren met alle software, en dan ook nog apart omdat al die software de foon nogal traag maakt), laat nog weten wat t wordt.

Ben ook benieuwd of ik nu gemakkelijker een fix krijg in Sporttracker. Ik had regelmatig 0/0 satellieten, wel een groene GPS-verbinding, snelheid, richting en coordinaten, maar een route kon ie niet maken/vastleggen.

(Als de instellingen weg zijn, niet zo'n punt als je maar weet wat t was! :) Zal eens testen hoe lang ie ongeveer loopt op 2Hz of nog hoger)

(Dat van die soldeertweak heb ik zien staan, maar dat was vlgs mij alleen van toepassing op een specifieke GPS-muis)

[ Voor 35% gewijzigd door Stefke op 21-03-2008 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 00:23:
ok, nice :) Maar is het wat? Iemand hier ervaring mee?
Ik heb hem gekocht en binnengekregen. De cradle ziet er best goed uit. het zilveren gedeelte is van metaal. Er zit een lampje voorop om aan te geven dat ie aan het opladen is. Hij staat ook best stevig, er zit schuimrubber aan de onderkant geplakt.

Je kan het zwarte gedeelte bovenin waar de stekker uitsteekt vervangen door 4 verschillende bijgeleverde mondstukken, voor de N70 en N73 en nog 2 andere modellen. Hij zit ook goed stevig vast als ie erin zit, Als je hem wilt losmaken moet je hem naar voren bewegen en de cradle vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:09
Tot hoeveel GB kan de N73 Music Edition hebben ?
En blijft hij dan nog snel... ?

Deze werkt er wel in neem ik aan: Transcend 2GB MiniSD + adapter 45x

Transcend 2GB MiniSD
Afbeeldingslocatie: http://www.interngeheugen.com/images/prod/TS2GSDM.jpg

[ Voor 59% gewijzigd door Albert020 op 21-03-2008 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Deze past wel inderdaad.
Ikzelf heb een Kingston micro sd kaartje gekocht met 2 adapters, micro<>mini SD miniSD<>SD
was helemaal niet duur en ook 2gb. Het voordeel hiervan is dat as je ooit een telefoon aanschaft met Micro SD dat je dan gewoon je oude kaartje kunt gebruiken.
Snel blijft ie sowieso we vind ik, en ja wat is snel.
Ik heb er een usb-stick cardreader (Kingston MobileLit) bijgekocht en dit is reuze makkelijk om je kaartje in te stoppen en vervolgens bestanden te transporten naar de pc of vanaf de pc.
Denk nog maar even naar over wat jij practisch vind. Deze transcend die je noemt is in ieder geval ook goed, maar minder practisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Blueflame_Core schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 19:10:
Deze past wel inderdaad.
Ikzelf heb een Kingston micro sd kaartje gekocht met 2 adapters, micro<>mini SD miniSD<>SD
was helemaal niet duur en ook 2gb. Het voordeel hiervan is dat as je ooit een telefoon aanschaft met Micro SD dat je dan gewoon je oude kaartje kunt gebruiken.
Snel blijft ie sowieso we vind ik, en ja wat is snel.
Ik heb er een usb-stick cardreader (Kingston MobileLit) bijgekocht en dit is reuze makkelijk om je kaartje in te stoppen en vervolgens bestanden te transporten naar de pc of vanaf de pc.
Denk nog maar even naar over wat jij practisch vind. Deze transcend die je noemt is in ieder geval ook goed, maar minder practisch.
Ik heb nog een MicroSD liggen, volgens mij zat daar een MiniSD adapter bij, even zoeken !

***Edit***

Yessss gevonden, er zat een adapter bij voor MiniSD
Thankssss Blueflame _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Albert020 op 21-03-2008 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op mijn n73 flink wat nummers staan en bij het afspelen kies ik voor willekeurige volgorde. Dat doet hij ook goed maar de willekeurige volgorde is wel elke x hetzelfde. Kun je hier iets aandoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 19:51:
Ik heb op mijn n73 flink wat nummers staan en bij het afspelen kies ik voor willekeurige volgorde. Dat doet hij ook goed maar de willekeurige volgorde is wel elke x hetzelfde. Kun je hier iets aandoen?
Bij mij is dat niet zo, wel dat ik continue dezelfde nummers hoor en andere nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Weet iemand hoe ik me scherm over dwars kan maken als ik aan het internetten ben ?
Pagina: 1 ... 8 ... 16 Laatste