Volgens mij moet je een geheugenkaart hebben als je langer wilt opnemen dan 1 minuut?
Er zit 1 gig in, i.t.t. tot m'n 6633 die de fabrieksaf (32MB?) kaart erin had zitten.
Verwijderd
Mja, ik heb het zelf ook ff uitgeprobeerd en idd je kan die 1 minuut niet veranderen.
Ff een vraagje: ik moet een kado kopen voor mijn makker en ik dacht aan een Bluetooth oording. Wie kan mij tippen over een geweldige betaalbare goeie Bluetooth oording dat het uitstekend doet met de N73?
Ff een vraagje: ik moet een kado kopen voor mijn makker en ik dacht aan een Bluetooth oording. Wie kan mij tippen over een geweldige betaalbare goeie Bluetooth oording dat het uitstekend doet met de N73?
Ja inderdaad die dictafoon is maar 1 minuut, had het niet eens opgemerkt lol, maar net even gecheckt, wat belachelijk. Ben ook wel benieuwd of hier een oplossing voor is eigenlijk.
Weet iemand al hoe je een video ringtone kan maken/instellen/gebruiken zonder gebruik te maken van 3rd party software zoals SkyeCaller Pro o.i.d.?
Die €15 voor SkyeCaller Pro gaat het me niet om...of toch wel? het is immers €15 die ik eigenlijk niet uit zou moeten geven omdat het volgens de handleiding zou moeten kunnen...of is de handleiding gewoon misleidend en zou ik op die manier mijn geld terug moeten zien te krijgen omdat er nergens over 3rd party software word gesproken?
Die €15 voor SkyeCaller Pro gaat het me niet om...of toch wel? het is immers €15 die ik eigenlijk niet uit zou moeten geven omdat het volgens de handleiding zou moeten kunnen...of is de handleiding gewoon misleidend en zou ik op die manier mijn geld terug moeten zien te krijgen omdat er nergens over 3rd party software word gesproken?
Verwijderd
Die zijn er wel, maar die kosten geld.Blueflame_Core schreef op zondag 09 maart 2008 @ 23:11:
Ja inderdaad die dictafoon is maar 1 minuut, had het niet eens opgemerkt lol, maar net even gecheckt, wat belachelijk. Ben ook wel benieuwd of hier een oplossing voor is eigenlijk.
Als je in Google, voice recorder nokia intoetst heb je er een paar.
Ja ok maar dan heb je weer aparte software, dacht misschien is het in de tel zelf in te stellen
Op die N73 zit een mooi blauwe ledje die knippert als de telefoon in "standby" modus staat.
Als ik een SMS of gemist oproep heb gehad dan kun je dat niet zien als de telefoon weer in de "standby" mode is gegaan. Is er een manier die het ledje sneller, of anders laat knipperen zodat je het daaraan kunt zien?
Als ik een SMS of gemist oproep heb gehad dan kun je dat niet zien als de telefoon weer in de "standby" mode is gegaan. Is er een manier die het ledje sneller, of anders laat knipperen zodat je het daaraan kunt zien?
Verwijderd
Nee, maar dit zou wel ideaal zijn. De N73 kan dit niet, ken ook geen programma die dit kan. Ik denk ook niet dat hij er is, want ik heb nog geen enkel programma gezien dat ook maar iets kan met dit ledje. Als dit wel zou kunnen had er in sommige programma's echt wel een functie gezeten dit ding uit te zetten, want best veel mensen storen zich aan het knipperende ledje 's nachts.jongentje schreef op maandag 10 maart 2008 @ 09:20:
Op die N73 zit een mooi blauwe ledje die knippert als de telefoon in "standby" modus staat.
Jammer is dit, want zo heb je er niet meer aan dan dat je weet dat hij aanstaat. Maar bij mij staat hij altijd aan.
Ja maar wat heb je er aan dat ie aanstaat? ietsjes minder stroomverbruik?
Compleet nutteloos lijkt me, als je het nou als zaklamp kon gebruiken of dat het ging branden/knipperen als bluetooth aan staat, ok, maar nu knippert het voor wat?
Als het al voor minder stroomverbruik is waarom laten ze het lampje dan niet uit, dat verbruikt toch ook weer stroom? Ik zeg compleet doelloos dat lampje daarom heb ik um uit.
Compleet nutteloos lijkt me, als je het nou als zaklamp kon gebruiken of dat het ging branden/knipperen als bluetooth aan staat, ok, maar nu knippert het voor wat?
Als het al voor minder stroomverbruik is waarom laten ze het lampje dan niet uit, dat verbruikt toch ook weer stroom? Ik zeg compleet doelloos dat lampje daarom heb ik um uit.
In de pricewatch zie ik verschillende goedkope aanbiedingen van de N73 (rond 230 euro). Weet iemand ook of dit daadwerkelijk simlockvrije exemplaren zijn of dat het achteraf simlockvrij gemaakte (gehackte) provider-exemplaren zijn met een custom firmware? Ik ben hier nl. een beetje huiverig over, omdat ik bij andere types (oa. de nokia 6300) hier negatieve ervaringen over lees. Je zou dan ook niet de firmware kunnen updaten en er staan in het menu allerlei verwijzingen naar t-mobile of orange world oid, terwijl ik die providers niet heb.
Heeft iemand ook ervaring met een shop die hem voor zo'n prijs aanbiedt?
Zie je inbox;). Hoop dat je er iets aan hebt, ik heb het zo maar ff gedaan want er mag volgens mij geen reclame gemaakt worden in foraPalomar schreef op maandag 10 maart 2008 @ 13:41:
In de pricewatch zie ik verschillende goedkope aanbiedingen van de N73 (rond 230 euro). Weet iemand ook of dit daadwerkelijk simlockvrije exemplaren zijn of dat het achteraf simlockvrij gemaakte (gehackte) provider-exemplaren zijn met een custom firmware? Ik ben hier nl. een beetje huiverig over, omdat ik bij andere types (oa. de nokia 6300) hier negatieve ervaringen over lees. Je zou dan ook niet de firmware kunnen updaten en er staan in het menu allerlei verwijzingen naar t-mobile of orange world oid, terwijl ik die providers niet heb.
Mijn n73 wil niet meer aan,
Wat gebeurde er,
was bezig met een firmware update,
tijdens update schakelde de gsm uit (power adpater was aangesloten)
Nu krijg ik hem met geen mogelijkheid meer aan.
wat kan ik doen? Enkel naar een service point gaan?
Wat gebeurde er,
Behalve hem naast de tv leggen als Uri Geller op tv is lijkt me dat de enige oplossing.
Als ie niet aangaat kun je ook niets doen (in mijn ogen).
Ik zie 'm zelfs knipperen als de telefoon op tafel ligt en ik TV lig te kijken (Zie het LEDje zelf helemaal niet maar het licht wat er vanaf komt welVerwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 12:12:
[...]
want best veel mensen storen zich aan het knipperende ledje 's nachts.

@ Palomar: Waarom zou je 'm voor dat geld los kopen? Ik heb een 2e (1-jarig) abbo genomen met een N73 ME + 2GB en dat kost(e) me €12,95 + €20 p/m, los zou me dat bij dezelfde zaak €239 + €12,95 kosten....mmm voor €1 heb ik maandelijks 150 belminuten
Ik weet niet 100% zeker of ie volledig unlocked is, maar ik vermoed van wel aangezien ik een T-Mobile abbo heb en er geen T-Mobile op de telefoon zelf staat of in het menu/bij het opstarten e.d., i.t.t. m'n 6600.
@ migeye: Denk het wel, misschien helpt het als je de accu een tijdje eruit laat, maar ik ben bang dat het niet helpt.
Heb je 'm er nog aan hangen? Ja? -> laten zitten en opnieuw proberen, anders weet ik het ook niet.
Hier heb ik niets aan, zeg dan niets.jongentje schreef op maandag 10 maart 2008 @ 15:29:
Behalve hem naast de tv leggen als Uri Geller op tv is lijkt me dat de enige oplossing.
thnks, dat zal ik gaan proberen. Indien geen resultaat zal ik naar service punt moeten gaan.KILLorBE schreef op maandag 10 maart 2008 @ 15:29:
@ migeye: Denk het wel, misschien helpt het als je de accu een tijdje eruit laat, maar ik ben bang dat het niet helpt.
Heb je 'm er nog aan hangen? Ja? -> laten zitten en opnieuw proberen, anders weet ik het ook niet.
Verwijderd
Ik denk het helaas wel. Bij meer mensen is het fout gegaan tijdens het updaten. Meestal kregen ze dan een herstelscherm of foutmelding in NSU. Als je hem echt niet meer aankrijgt, kun je hem ook niet repareren. Is wel heel klote, maar ik denk dat een NSU hem wel zelf kan repareren, dus niet op hoeft te sturen. Dan ben je hem in ieder geval niet lang kwijt.migeye schreef op maandag 10 maart 2008 @ 15:23:
Mijn n73 wil niet meer aan,
Wat gebeurde er,
Succes in ieder geval, dat is het updaten niet waard dat je hem nu weer ter reparatie weg moet brengen.
Ik bedoel dat mijn telefoon altijd aanstaat en ik er dus niks aan heb dat ik aan dat lampje kan zien dat hij nog aan staat. Maar je kan het lampje dus niet uitzetten, alleen de hele standby en dat scheelt denk ik meer batterijen.Blueflame_Core schreef op maandag 10 maart 2008 @ 13:14:
Ja maar wat heb je er aan dat ie aanstaat? ietsjes minder stroomverbruik?
Heb zelf niet veel last van het lampje.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2008 18:20 ]
Verwijderd
Op internet heb ik wat zitten zoeken naar wat nu precies de verschillen zijn tussen de N73 en de N73ME. Ook op de website van Nokia heb ik de toestellen met elkaar vergeleken en ik moet zeggen dat ik het allemaal nogal vaag vind.
De ME is zwart, maar de gewone N73 schijnt ook gewoon in het zwart verkrijgbaar te zijn. De ME word geleverd met een geheugenkaart en een andere headset, maar niet alle leveranciers doen dit omdat de ME dan duurder word en de klant uiteraard zo goedkoop mogelijk uit wil zijn.
Het enige echte verschil dat ik heb kunnen vinden is de multimediatoets (de toets boven de C-toets); de ME heeft hier een muzieknoot op staan. Maar is de functie van deze toets op de ME ook anders dan op de gewone N73 of niet? Zitten de verschillen in de musicplayer?
Al met al vind ik de verschillen tussen de N73 en de N73ME nogal vaag. Kan iemand me hier meer over vertellen?
Zelf heb ik de N73ME maar heb wel een beetje het idee dat het alleen een interessante naam is voor een N73 met een ander kleurtje.
De ME is zwart, maar de gewone N73 schijnt ook gewoon in het zwart verkrijgbaar te zijn. De ME word geleverd met een geheugenkaart en een andere headset, maar niet alle leveranciers doen dit omdat de ME dan duurder word en de klant uiteraard zo goedkoop mogelijk uit wil zijn.
Het enige echte verschil dat ik heb kunnen vinden is de multimediatoets (de toets boven de C-toets); de ME heeft hier een muzieknoot op staan. Maar is de functie van deze toets op de ME ook anders dan op de gewone N73 of niet? Zitten de verschillen in de musicplayer?
Al met al vind ik de verschillen tussen de N73 en de N73ME nogal vaag. Kan iemand me hier meer over vertellen?
Zelf heb ik de N73ME maar heb wel een beetje het idee dat het alleen een interessante naam is voor een N73 met een ander kleurtje.
Nee het is niet alleen de naam, de toets heeft ook een ander functie.
Het zijn in principe wel dezelfde telefoons, je kunt er ook andere firmware op zetten (Moet altijd een nieuwere versie zijn en je hebt een code nodig als je van een standaard N73 naar N73 ME of N73 IE (Internet Edition) wilt, of omgekeerd).
Overigens bestaat er geen Nederlandse N73 IE (En die zal er ook nooit komen).
Het zijn in principe wel dezelfde telefoons, je kunt er ook andere firmware op zetten (Moet altijd een nieuwere versie zijn en je hebt een code nodig als je van een standaard N73 naar N73 ME of N73 IE (Internet Edition) wilt, of omgekeerd).
Verwijderd
Inderdaad, maar Mella1988 heeft ook gelijk. Het is gewoon hetzelfde met een ander jasje. In eerste instantie zat het verschil hem ook nog in de muziekspeler. Dat sloeg ook nergens op. Als je een goede muziekspeler hebt voor op symbian, dan zet je die er toch op. Ik snap ook niet dat de N80 niet allang dezelfde heeft. Daarom hebben ze alle verschillen weggehaald, behalve die multimediatoets. De N73 en N73me hebben een tijd terug na een update ook die internet edition dingen gekregen. Dat was verder niks bijzonders. Er komen nog wel updates voor uit (waarschijnlijk dezelfde als de gewone N73 met een ander nummer), maar volgens mij kun je hem in het buitenland ook nergens meer kopen.KILLorBE schreef op maandag 10 maart 2008 @ 19:55:
Nee het is niet alleen de naam, de toets heeft ook een ander functie.
@HodgePodge
Je kunt het dus wel degelijk uitschakelen en dat had ik al eerder een keer beschreven
.
Je hoeft de (actieve) standby niet uit te schakelen, maar alleen de slaapstand uitschakelen, je behoudt dus screensaver met tijd/datum. Als je de slaapstand uit hebt schaalt het opzich wel mee met de batterij, bij mij was die wel heel snel leeg maar dit kwam puur omdat ie op dual band (umts) stond dit heb ik verandert naar gsm en nu houd ie het ongeveer 4 dagen vol als ik me niet vergis.
@Mella1988
Elke zwarte uitvoering is dus de Music Edition, alleen zit het verschil tussen de zwarte n73 (Black) en de n73 Music Edition dat bij de ME 2gb word geleverd, waarvan ik wel eens heb gehoord dat die tegen installeren is geblokkeerd.
Dus als je een zwarte n73 wilt neem dan de Black uitvoering en koop er lekker zelf een mini sd of micro sd met mini sd/ sd adapter bij ben je goedkoper uit en waarschijnlijk beter.
En ja het verschil tussen de internet edition en music edition is alleen de music button (muziek noot) en de kleur voor de rest niet. Ik zelf heb de n73 Black waar ik zelf een kingston geheugenkaart bij heb gekocht en moet zeggen heb nog geen problemen met de telefoon gehad.
Misschien dat ik geluk heb ik weet het niet maar hij bevalt me prima en geen seconde spijt
. De n73 Black en de gewone n73 zijn even duur dus het is maar net naar welke kleur je voorkeur gaat.
Mijn telefoon staat ook altijd aan en ik heb het lampje ook uit.Ik bedoel dat mijn telefoon altijd aanstaat en ik er dus niks aan heb dat ik aan dat lampje kan zien dat hij nog aan staat. Maar je kan het lampje dus niet uitzetten, alleen de hele standby en dat scheelt denk ik meer batterijen.
Heb zelf niet veel last van het lampje.
Je kunt het dus wel degelijk uitschakelen en dat had ik al eerder een keer beschreven
Je hoeft de (actieve) standby niet uit te schakelen, maar alleen de slaapstand uitschakelen, je behoudt dus screensaver met tijd/datum. Als je de slaapstand uit hebt schaalt het opzich wel mee met de batterij, bij mij was die wel heel snel leeg maar dit kwam puur omdat ie op dual band (umts) stond dit heb ik verandert naar gsm en nu houd ie het ongeveer 4 dagen vol als ik me niet vergis.
@Mella1988
De n73 is niet in het zwart te krijgen, dit is idem de n73 Music Edition.Op internet heb ik wat zitten zoeken naar wat nu precies de verschillen zijn tussen de N73 en de N73ME. Ook op de website van Nokia heb ik de toestellen met elkaar vergeleken en ik moet zeggen dat ik het allemaal nogal vaag vind.
Elke zwarte uitvoering is dus de Music Edition, alleen zit het verschil tussen de zwarte n73 (Black) en de n73 Music Edition dat bij de ME 2gb word geleverd, waarvan ik wel eens heb gehoord dat die tegen installeren is geblokkeerd.
Dus als je een zwarte n73 wilt neem dan de Black uitvoering en koop er lekker zelf een mini sd of micro sd met mini sd/ sd adapter bij ben je goedkoper uit en waarschijnlijk beter.
En ja het verschil tussen de internet edition en music edition is alleen de music button (muziek noot) en de kleur voor de rest niet. Ik zelf heb de n73 Black waar ik zelf een kingston geheugenkaart bij heb gekocht en moet zeggen heb nog geen problemen met de telefoon gehad.
Misschien dat ik geluk heb ik weet het niet maar hij bevalt me prima en geen seconde spijt
*weg*
[ Voor 95% gewijzigd door pven op 20-03-2008 08:24 ]
Verwijderd
Ik probeer een woordje toe te voegen aan de woordenboek maar hij lijkt het niet te willen onthouden. Waar vind ik de lijst met eerder gemaakte woorden?
Verwijderd
Hallo..
mijn n73 geeft niks meer aan als ik een nieuw smsbericht ontvang. Geen smstoon, geen tekst "1 nieuw bericht"...alleen als ik naar mijn inbox ga staan de nieuwe berichten er wel gewoon in.
Heeft iemand hier ervaring mee en weet diegene een oplossing voor dit probleem?
Heb ook geprobeerd mijn software te updaten maar mijn computer heeft problemen met het herkennen van mijn telefoon en zegt dat er geen telefoon geconnect is via de software updater.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
mijn n73 geeft niks meer aan als ik een nieuw smsbericht ontvang. Geen smstoon, geen tekst "1 nieuw bericht"...alleen als ik naar mijn inbox ga staan de nieuwe berichten er wel gewoon in.
Heb ook geprobeerd mijn software te updaten maar mijn computer heeft problemen met het herkennen van mijn telefoon en zegt dat er geen telefoon geconnect is via de software updater.
Verwijderd
Ik had gisteren ook zoiets geks. Ik heb gisteren format gedaan en alles weer opnieuw erop gezet maar de N73 werd niet meer herkend. Totdat ik op windows update (of misschien microsoft update) een update tegenkwam speciaal voor mijn N73 en mijn klomp brak toen maar de N73 wordt nu uitstekend herkend.Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 12:11:
Hallo..

Ik heb vanochtend ook een N73 gehaald
Na er wat mee gespeeld te hebben is het meeste me wel duidelijk, behalve hoe ik het toetsenbord kan locken. Iemand een idee hoe dat moet? Hoeft niet automatisch (dat vind ik wel in dit topic). De Duitse handleiding spreekt ook niet echt in mn voordeel
[ Voor 11% gewijzigd door Palomar op 11-03-2008 12:58 ]
Knopje boven op en dan toetsblokPalomar schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 12:57:
Ik heb vanochtend ook een N73 gehaaldNa er wat mee gespeeld te hebben is het meeste me wel duidelijk, behalve hoe ik het toetsenbord kan locken. Iemand een idee hoe dat moet? Hoeft niet automatisch (dat vind ik wel in dit topic). De Duitse handleiding spreekt ook niet echt in mn voordeel
of
links boven (boven groene knopje) en dan sterretje
Verwijderd
In de op staat een link voor een Nederlandse manual: hier.Palomar schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 12:57:
Ik heb vanochtend ook een N73 gehaaldNa er wat mee gespeeld te hebben is het meeste me wel duidelijk, behalve hoe ik het toetsenbord kan locken. Iemand een idee hoe dat moet? Hoeft niet automatisch (dat vind ik wel in dit topic). De Duitse handleiding spreekt ook niet echt in mn voordeel
Verwijderd
Ik heb al een tijdje een N73 pink.
En vanaf het begin zit er eigenlijk al vuil onder mijn scherm...
Eerst niet zo heel veel, maar nu kan ik al een groter gedeelte niet zien...
Het zit 'gelukkig' ook in het midden van mijn scherm...
Wat moet ik nu doen?
Iemand een suggestie?
Het zit 'gelukkig' ook in het midden van mijn scherm...
Wat moet ik nu doen?
Iemand een suggestie?
Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 10:14:
Voorbeeldje van die cover?

[ Voor 8% gewijzigd door Denthis op 11-03-2008 15:05 ]
Verwijderd
Even zoeken hoe je het frontje kan verwisselen. Dan als het frontje eraf is kijken of je het vuil kunt verwijderen en of het aan de telefoon zit of aan de binnenkant van je frontje.Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 13:31:
Het zit 'gelukkig' ook in het midden van mijn scherm...![]()
Wat moet ik nu doen?
Iemand een suggestie?
kun je eventueel een nieuw frontje kopen.
Maar ik denk wel dat je het vuil gewoon voorzichtig kan verwijderen en hem dan weer in elkaar kan zetten.
Iets anders kan ik niet bedenken.
Verwijderd
Ik zit te twijvelen tussen de Nokia N73 en de Samsung D900. Allebei een goede camera etc maar de Nokia heeft veel meer mogelijkheden. Ik kan de Samsung D900 aanschaffen voor 120 euro met de provider Vodafone wat opzich wel een goede is maar dan kan ik bijvoorbeeld niet op Vodafone live en msn installeren etc en ik wil wel kunnen msnen op mijn mobiel. De Nokia N73 is te koop voor 180 euro branded voor T-Mobile en 200 euro voor Simlockvrij dus dan kan ik er een kaartje naar keuze bij doen. Ik heb 200 euro wel en ik heb een oude Vodafone mobiel waar nog wel een kaartje in zit maar dan kan ik er geen extra geheugen bij kopen wat ik eigenlijk wel wil om afleveringen van series op mijn mobiel te kunnen zetten. Daarom had ik wat vraagjes.
Welke provider is het goedkoopste internetten en kun je ook msnen met T-Mobile als provider en kun je ook gewoon je mail checken ( hotmail ) met T-Mobile ?
Ik heb altijd een eenvoudige telefoon gehad die kon smsen, bellen etc, maar ik wil nu meer functies, betere camera, gebruikersgemak etc, eigen mp3 deuntjes als ringtone gebruiken etc.. en zien wie je belt dmv foto/video call ? Kan dat allemaal met de Nokia73 of zal ik toch voor de Samsung D900 gaan. Mijn voorkeur licht bij de Nokia73 maar zit dan nog te twijvelen over welke provider en of je ook gewoon kan hotmailen en msnen bij T-Mobile en of het niet te veel kost. Prepaid uiteraard. En een eigen achtergrond instellen moet ook een must zijn. En is de N73 echt zo traag?
Alvast bedankt.
Welke provider is het goedkoopste internetten en kun je ook msnen met T-Mobile als provider en kun je ook gewoon je mail checken ( hotmail ) met T-Mobile ?
Ik heb altijd een eenvoudige telefoon gehad die kon smsen, bellen etc, maar ik wil nu meer functies, betere camera, gebruikersgemak etc, eigen mp3 deuntjes als ringtone gebruiken etc.. en zien wie je belt dmv foto/video call ? Kan dat allemaal met de Nokia73 of zal ik toch voor de Samsung D900 gaan. Mijn voorkeur licht bij de Nokia73 maar zit dan nog te twijvelen over welke provider en of je ook gewoon kan hotmailen en msnen bij T-Mobile en of het niet te veel kost. Prepaid uiteraard. En een eigen achtergrond instellen moet ook een must zijn. En is de N73 echt zo traag?
Alvast bedankt.
Is het 'normaal' dat deze telefoon soms best wel lang hangt als je een zware applicatie hebt gedraaid? Net wat gespeeld met gmail ophalen via imap met de ingebouwde mailclient. Duurde wat lang, dus ik druk op rechter rode knop en ik ben weer op de 'desktop'. Daarna wil ik een foto maken en dat duurt allemaal heel lang. Druk weer op de rode knop om het af te sluiten en nu komt de desktop niet eens meer in beeld (alleen wallpaper). Heb hem maar uitgezet.
Eerder gebeurde dit me ook al nadat ik een spelletje had afgesloten.
zoek op youtube op n73Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 15:25:
[...]
Even zoeken hoe je het frontje kan verwisselen. Dan als het frontje eraf is kijken of je het vuil kunt verwijderen en of het aan de telefoon zit of aan de binnenkant van je frontje.
kun je eventueel een nieuw frontje kopen.
Maar ik denk wel dat je het vuil gewoon voorzichtig kan verwijderen en hem dan weer in elkaar kan zetten.
Iets anders kan ik niet bedenken.
krijgje een filmpje
Als je op de rode knop drukt sluit je de applicatie niet af, maar minimaliseer je hem. Hij draait dus nog op de achtergrond en vreet dus je geheugen op.Palomar schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 16:06:
Is het 'normaal' dat deze telefoon soms best wel lang hangt als je een zware applicatie hebt gedraaid? Net wat gespeeld met gmail ophalen via imap met de ingebouwde mailclient. Duurde wat lang, dus ik druk op rechter rode knop en ik ben weer op de 'desktop'. Daarna wil ik een foto maken en dat duurt allemaal heel lang. Druk weer op de rode knop om het af te sluiten en nu komt de desktop niet eens meer in beeld (alleen wallpaper). Heb hem maar uitgezet.
Houd de menu toets eens 2 seconden ingedrukt, dan verschijnt het "taakbeheer". Vanuit hier kun je de applicaties weer naar voren halen en op de juiste manier afsluiten.
ik heb een vraag tot betrekking tot internet via bluetooth, ik heb al verschillende handleidingen gebruikt, maar ik krijg het maar niet aan de gang. oa deze:
techenclave en
symbianworld
Maar op 1 of andere manier lukt he me maar niet:? Ik zelf denk dat het aan de compoorten ligt, deze kan ik wel vinden in mijn lokale services (widdcom 5.xxxx), maar niet bij mijn services.
Als iemand het voor elkaar heeft gekregen hoor ik het graag maar vooral wat bij hun werkte (zonder sdk)
Daarnaast nog een andere vraag, heeft iemand voor mij een link voor windows live messenger voor de n73, hij staat bij mij niet in downloaden (waarschijnlijk heeft t-mobile die er weer uitgesloopt
edit: opgelost wlm --> http://www.endera.eu/sis/
techenclave en
symbianworld
Maar op 1 of andere manier lukt he me maar niet:? Ik zelf denk dat het aan de compoorten ligt, deze kan ik wel vinden in mijn lokale services (widdcom 5.xxxx), maar niet bij mijn services.
Als iemand het voor elkaar heeft gekregen hoor ik het graag maar vooral wat bij hun werkte (zonder sdk)
Daarnaast nog een andere vraag, heeft iemand voor mij een link voor windows live messenger voor de n73, hij staat bij mij niet in downloaden (waarschijnlijk heeft t-mobile die er weer uitgesloopt

[ Voor 15% gewijzigd door Bliksem B op 11-03-2008 17:26 ]
Geen idee of T-Mobile het ondersteunt...Bliksem B schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 16:47:
FAQ.
Kijk ook ff hier en hier.
Te laat

[ Voor 1% gewijzigd door KILLorBE op 11-03-2008 17:16 . Reden: Te laat ]
Verwijderd
Ik heb het ook ooit geprobeert via de uitleg op dit forum (reactie nr. 143). Maar stuitte op de problemen dat ik mijn bluetooth dongel nooit fatsoenlijk aan de praat krijg. Wil het nog wel eens proberen met een betere bluetoothdongle.Bliksem B schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 16:47:
ik heb een vraag tot betrekking tot internet via bluetooth, ik heb al verschillende handleidingen gebruikt, maar ik krijg het maar niet aan de gang. oa deze:
techenclave en
symbianworld
Even een kleine update over mijn reparatie:
Op de site van Dynafix kan ik mijn reparatie volgen, net zoals een pakketje heeft mijn telefoon dus ook een Track & Trace methode
Hieronder even een plaatje:

Er staat alleen Wacht op informatie klant
Iemand enig idee wat ze hier me kunnen bedoelen ?
Op de site van Dynafix kan ik mijn reparatie volgen, net zoals een pakketje heeft mijn telefoon dus ook een Track & Trace methode

Er staat alleen Wacht op informatie klant
Verwijderd
Mij lijkt het dat ze wachten met het repareren totdat ze met je overlegd hebben, misschien gaat het je wat kosten, of heb je mogelijk iets gedaan wat de garantie schaad. (???)CDAAbeltje schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 19:29:
Even een kleine update over mijn reparatie:
[afbeelding]
Er staat alleen Wacht op informatie klantIemand enig idee wat ze hier me kunnen bedoelen ?
Zou je even mijn post op deze pagina willen lezen ?Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 19:33:
[...]
Mij lijkt het dat ze wachten met het repareren totdat ze met je overlegd hebben, misschien gaat het je wat kosten, of heb je mogelijk iets gedaan wat de garantie schaad. (???)
Ik heb het toestel net 2 weken en het is kapot
Verwijderd
iemand?Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 11:09:
Ik probeer een woordje toe te voegen aan de woordenboek maar hij lijkt het niet te willen onthouden. Waar vind ik de lijst met eerder gemaakte woorden?
Vanmorgen maar even langs het City Point geweest en de monteur had gevraagd om mijn geheugen kaart... Ben benieuwd wat er uitkomt
Verwijderd
Misschien kunnen ze het niet vinden, heb je er een hele duidelijke foutomschrijving bijgedaan? Je kunt zo wel zien dat het vrij snel lijkt te gaan daar. Wacht op informatie van klant kan betekenen een dat ze wachten tot jij een prijs ervoor goedkeurt, maar dus ook dat ze informatie of iets anders, zoals een geheugenkaartje van je nodig hebben.CDAAbeltje schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:03:
Vanmorgen maar even langs het City Point geweest en de monteur had gevraagd om mijn geheugen kaart... Ben benieuwd wat er uitkomt
Die foutomschrijving is wel iets heel belangrijks als je een elektrisch apparaat ter reparatie aanbied. Ik heb gewerkt op reparatieafdelingen en vooral met problemen die je niet altijd hebt is dat erg belangrijk. Als hij niks doet is het niet zo moeilijk, maar vooral bij problemen die je niet direct ziet is dat wel nuttig. Ik doe er dan altijd een getypt verhaaltje bij met wat er is en eventueel wanneer hij wat doet. Dat papiertje sturen ze vaak gewoon mee of typen ze over.
Het probleem was bij mij overduidelijk en is ook op de bon gezet:
Klachtsoort: Toestel loopt vast / blijft hangen
Klachtomschrijving: Gaat niet aan na beginscherm
Klachtconditie: Continue
Als ik hem aanzette, alleen een Nokia logo, meer kreeg ik er niet uit. Puur een software matige fout, geen blaam bij mij neem ik aan
Klachtsoort: Toestel loopt vast / blijft hangen
Klachtomschrijving: Gaat niet aan na beginscherm
Klachtconditie: Continue
Als ik hem aanzette, alleen een Nokia logo, meer kreeg ik er niet uit. Puur een software matige fout, geen blaam bij mij neem ik aan
Verwijderd
Vandaag de Nokia N73 toch aangeschaft. ZIt nu te wachten totdat de batterij helemaal leeg is en dan laad ik hem netjes op tot hij echt helemaal vol is. De functies die ik tot nu toe zie zijn erg mooi. Hij is snel, mooie standby clock etc. Als hij helemaal is opgeladen dan stel ik alle ringtones ed in maar tot nu toe erg tevreden. Prijs was 180 euro dus dat viel wel mee en ik heb hem van T-Mobile. Meteen 15 euro beltegoed en een geheugenkaartje van 1gb erbij. Ik zie zo snel alleen niet een usb draad, die zit er niet bij
Edit : weet iemand hoe je de sms tone kan veranderen? Ik heb een eigen mp3tje eropstaan die ik wil als sms toon maar ik kan hem niet selecteren. Een gewone beltone lukt wel maar sms tone en video oproep tone lukken niet. Alvast bedankt. En als ik iets overzet via bluetooth krijg ik steeds een smsje binnen met keihard gepiep, hoe kan dat geluid zachter ? Verder een erg vette mobiel
Edit : weet iemand hoe je de sms tone kan veranderen? Ik heb een eigen mp3tje eropstaan die ik wil als sms toon maar ik kan hem niet selecteren. Een gewone beltone lukt wel maar sms tone en video oproep tone lukken niet. Alvast bedankt. En als ik iets overzet via bluetooth krijg ik steeds een smsje binnen met keihard gepiep, hoe kan dat geluid zachter ? Verder een erg vette mobiel
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2008 16:45 ]
Na een paar maanden gebruik ben ik mijn N73 helemaal zat.
Tering, wat is dat ding traag.
Binnenkort op zoek naar een alternatief.
Tering, wat is dat ding traag.
Binnenkort op zoek naar een alternatief.
HIER !!! PAK AAN
Heren ik heb sinds 2 weken een Nokia N73 Music edition en er valt me 1 ding op en dat is dat de accu altijd op vol blijft staan. Dit houd dus in dat na enkele dagen hij gewoon uitvalt en niet meer aan gaat totdat ik hem oplaad.
Hij heeft de laatste software, maar kon niets vinden over deze bug. De leverancier zegt dat i de telefoon moet opsturen en dan ben ik hem kwijt voor een paar weken. Dit vond ik dus niet zo`n geslaagd id en hoopte hier wellicht een oplossing te vinden.
Iemand dit al eens eerder gehad en zo ja hoe heb je dit opgelost?
Hij heeft de laatste software, maar kon niets vinden over deze bug. De leverancier zegt dat i de telefoon moet opsturen en dan ben ik hem kwijt voor een paar weken. Dit vond ik dus niet zo`n geslaagd id en hoopte hier wellicht een oplossing te vinden.
Verwijderd
Sinds ik geen date usb draad erbij heb gekregen vraag ik me af waar ik er een goedkoop kan aanschaffen voor de Nokia N73. Heb een data draad voor de SE W810i maar die is anders en net zoals de Vodafone 710 die ook al anders is. Sms tone heb ik uitgefiegeleerd. En ik heb de mobiel van T-Mobile en er staat al 5 euro beltegoed op maar hoe kom ik aan die andere 10 euro beltegoed. Iedereen zegt via zon antwoordkaart maar die zit niet eens bij het pakket volgens mij. Alvast bedankt
Gebruikt hier iemand de N73 icm Nokia Sportstracker?
Ik heb een Holux M1000 bluetooth GPS en het werkt, alleen zijn de updates in het programma niet zo snel. Ongeveer elke 6-7 seconde komt er een update, waardoor de registratie van mijn routes vrij onnauwkeurig lijkt.
Is dit de normale updatesnelheid van de software, of ligt het wellicht aan iets anders? Ik vraag dit omdat met Tomtom alles erg goed werkt, en met Nokia Maps niet. Dit zou aan de BT-aansturing van Nokia Maps liggen; in Nokia Maps lukt het met moeite om een satellietverbinding op te zetten, en als dat werkt dan zijn de updates ook daar niet echt snel (Nokia Maps is voor een N73 ook wel zwaar...) of op de een of andere manier incompleet.
Wellicht dat dezelfde manier van werken gebruikt wordt voor de sportstracker en dat die daardoor zo langzaam registreert.
Verder topspul, die sportstracker
Ik heb een Holux M1000 bluetooth GPS en het werkt, alleen zijn de updates in het programma niet zo snel. Ongeveer elke 6-7 seconde komt er een update, waardoor de registratie van mijn routes vrij onnauwkeurig lijkt.
Is dit de normale updatesnelheid van de software, of ligt het wellicht aan iets anders? Ik vraag dit omdat met Tomtom alles erg goed werkt, en met Nokia Maps niet. Dit zou aan de BT-aansturing van Nokia Maps liggen; in Nokia Maps lukt het met moeite om een satellietverbinding op te zetten, en als dat werkt dan zijn de updates ook daar niet echt snel (Nokia Maps is voor een N73 ook wel zwaar...) of op de een of andere manier incompleet.
Wellicht dat dezelfde manier van werken gebruikt wordt voor de sportstracker en dat die daardoor zo langzaam registreert.
Verder topspul, die sportstracker
Verwijderd
ik heb datakabel in pricewatch gezien, kijk dus ff daar naar Nokia CA-53Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 19:34:
Sinds ik geen date usb draad erbij heb gekregen vraag ik me af waar ik er een goedkoop kan aanschaffen voor de Nokia N73. Heb een data draad voor de SE W810i maar die is anders en net zoals de Vodafone 710 die ook al anders is. Sms tone heb ik uitgefiegeleerd. En ik heb de mobiel van T-Mobile en er staat al 5 euro beltegoed op maar hoe kom ik aan die andere 10 euro beltegoed. Iedereen zegt via zon antwoordkaart maar die zit niet eens bij het pakket volgens mij. Alvast bedankt
Verwijderd
Ik geloof niet dat er een lijst is die je kan bekijken op je mobiel. Hij zou de woorden gewoon moeten onthouden wanneer je ze zelf hebt ingevoerd via spellen....als hij dat niet doet dan weet ik ook niet hoe je dit op kunt lossen. Weet je zeker dat je de T9 functie in hebt geschakeld? Is misschien een domme vraag maar ik ben zelf iemand die zoiets simpels wel over het hoofd zou kunnen zienVerwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 11:09:
Verwijderd
T9 staat aan ja. Maar goed, er zou wel zo een lijst moeten zijn want als je een woord verkeerd spelt moet je dat ook weer kunnen uitwissen uit de woordenlijst.Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 22:24:
[...]
Ik geloof niet dat er een lijst is die je kan bekijken op je mobiel. Hij zou de woorden gewoon moeten onthouden wanneer je ze zelf hebt ingevoerd via spellen....als hij dat niet doet dan weet ik ook niet hoe je dit op kunt lossen. Weet je zeker dat je de T9 functie in hebt geschakeld? Is misschien een domme vraag maar ik ben zelf iemand die zoiets simpels wel over het hoofd zou kunnen zien
@ Desperadoz: google ff op Nokia CA-53 **EDIT** Lezen als je wat anders aan het doen bent
Wat betreft die €10, neem ff contact op met T-Mobile.
@ stefijn: Nee, maar als Tomtom goed werkt dan zal het wss niet aan je Holux liggen (had je zelf denk ik ook wel bedacht
).
Ik heb tomtom wel geinstalleerd maar (nog) geen Sports Tracker en ik moet nog een GPS muis bestellen
dus ik kan je niet verder helpen.
Ik denk dat het misschien met opzet is gedaan want lopend ga je niet zo hard dus heb je niet zoveel aan een update per seconde.
Maar ik weet ook niet zeker op welke gebruikers Sports Tracker is gericht, met m'n MTB haal ik weleens 60-70KMh en dan is een update eens in de 6-7 seconden ook niet erg veel.

@ stefijn: Nee, maar als Tomtom goed werkt dan zal het wss niet aan je Holux liggen (had je zelf denk ik ook wel bedacht
Ik heb tomtom wel geinstalleerd maar (nog) geen Sports Tracker en ik moet nog een GPS muis bestellen

Ik denk dat het misschien met opzet is gedaan want lopend ga je niet zo hard dus heb je niet zoveel aan een update per seconde.
Maar ik weet ook niet zeker op welke gebruikers Sports Tracker is gericht, met m'n MTB haal ik weleens 60-70KMh en dan is een update eens in de 6-7 seconden ook niet erg veel.
[ Voor 3% gewijzigd door KILLorBE op 12-03-2008 22:46 ]
Verwijderd
Vreemd die zat er bij mijn Nokia n73 wel bij.Ik zie zo snel alleen niet een usb draad, die zit er niet bij
Verwijderd
DankjewelKILLorBE schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 22:44:
@ Desperadoz: google ff op Nokia CA-53 **EDIT** Lezen als je wat anders aan het doen bent![]()
@ stefijn: Nee, maar als Tomtom goed werkt dan zal het wss niet aan je Holux liggen (had je zelf denk ik ook wel bedacht).
Ik heb tomtom wel geinstalleerd maar (nog) geen Sports Tracker en ik moet nog een GPS muis bestellendus ik kan je niet verder helpen.
Waarom bestaan er zoveel verschillende sportstracker proggies voor verschillende modellen terwijl OS toch 3.1 is? is Iedere GPS anders aan te sturen?
http://sportstracker.nokia.com/nts/download.jsp
--------------------------------------------------------------------------------
Please read and accept the 2-page "End User Software Agreement" before installing the application.
End User Software Agreement (html version)
I have read and accepted the agreement.
Please choose the version suitable for your phone:
Nokia Sports Tracker for S60 v3.0
Supported phones:
Nokia S60 v3.0 devices (N71, N73, N75, N77, N80, N91, N92, N93, N93i, E50, E60, E61, E62, E65, E70, 3250, 5500 Sport)
Download
Nokia Sports Tracker for S60 v3.1
Supported phones:
Nokia S60 v3.1 devices (N76, N81, N81 8Gb, E51, 5700, 6110 Navigator, 6120, 6121, 6290)
Download
Supported phones:
Nokia S60 v3.1 devices (N95)
Download
Supported phones:
Nokia S60 v3.1 devices (N82, N95 8Gb)
Download
Supported phones:
Nokia S60 v3.1 devices (E90)
Download
http://sportstracker.nokia.com/nts/download.jsp
--------------------------------------------------------------------------------
Please read and accept the 2-page "End User Software Agreement" before installing the application.
End User Software Agreement (html version)
I have read and accepted the agreement.
Please choose the version suitable for your phone:
Nokia Sports Tracker for S60 v3.0
Supported phones:
Nokia S60 v3.0 devices (N71, N73, N75, N77, N80, N91, N92, N93, N93i, E50, E60, E61, E62, E65, E70, 3250, 5500 Sport)
Download
Supported phones:
Nokia S60 v3.1 devices (N76, N81, N81 8Gb, E51, 5700, 6110 Navigator, 6120, 6121, 6290)
Download
Supported phones:
Nokia S60 v3.1 devices (N95)
Download
Supported phones:
Nokia S60 v3.1 devices (N82, N95 8Gb)
Download
Supported phones:
Nokia S60 v3.1 devices (E90)
Download
Dat kan dan moet je de "slaapstand" uitzetten, batterij is dan wel sneller leegVerwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 07:47:
[...]
DankjewelVannacht zag ik dat als de mobiel standby staat dat hij dan blauw brand, aan en uit steeds, kan dat uitgezet worden?
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
hmz, nu je het zegt. Ik heb mijn N73 nu 2 dagen en in die tijd veel zitten klooien met nieuwe applicaties, internet, bluetooth, foto's etc. maar de accu is ook nog steeds helemaal vol. Bij andere gsm's die ik heb gehad was de accu bij zulk gebruik allang half leeg geweest (of iig wat streepjes eraf). Dus of de accu is heel goed, of die van mij heeft diezelfde bug die jij beschrijft..... Ik kijk het nog even aan.knutsel smurf schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 17:50:
Heren ik heb sinds 2 weken een Nokia N73 Music edition en er valt me 1 ding op en dat is dat de accu altijd op vol blijft staan. Dit houd dus in dat na enkele dagen hij gewoon uitvalt en niet meer aan gaat totdat ik hem oplaad.
Volgens mij heeft iedereen dat, ik heb het namelijk ook, met mijn SE w800 en w850 werdt het batterijl indicatie veel beter bijgewerkt, je kon zelfs per % lezen.Palomar schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:18:
[...]
hmz, nu je het zegt. Ik heb mijn N73 nu 2 dagen en in die tijd veel zitten klooien met nieuwe applicaties, internet, bluetooth, foto's etc. maar de accu is ook nog steeds helemaal vol. Bij andere gsm's die ik heb gehad was de accu bij zulk gebruik allang half leeg geweest (of iig wat streepjes eraf). Dus of de accu is heel goed, of die van mij heeft diezelfde bug die jij beschrijft..... Ik kijk het nog even aan.
Nu is dit bij de n73 niet zo, deze blijft ongeveer 1/2 dagen vol staan, totdat ongeveer de helft of minder en dan verdwijnt er een streepje. Dat is dan ook de hint om je n73 aan de lader te doen (als je tenminste continue muziek luisterd, gamed en apps gebruikt).
Ook de mijn devstatut geeft gewoon 1/d dagen lang 100% aan

Oh ja daarnaast zijn er nog mensen geinterreseerd om de beta N-GAGE op je telefoon uit te proberen. Ik heb het getest, werkt lekker! Goede grapics, leuke games,landscape en potrait mode en de games zijn ook zeer geschikt voor je telefoon met simpele besturing
Klik hier voor de officiële prerelease van nokia
En klik hier voor de installer die geschikt is door de N73 (de officiële is alleen geschikt voor de n81).
Enige nadeel vind ik voor de n73 is het tekort aang geheugen, spellen lopen soepel, maar willen niet altijd laden ivm te weinig intern geheugen

Als laatste als sommige mensen nog de officiële Windows live messenger willen voor de N73, maar dit niet kunnen downloaden ivm provider aanpassingen, hier is de officiële download wie zich ook integreerd in je mobiel, werkt heerlijk beter dan agile, meebo of e-buddy!!
Verwijderd
Ik heb een vraagje over mijn Nokia N73 (Music Edition). Ik heb hem een tijdje geleden laten vallen, en er is gelukkig verder niks kapot. Alleen het knopje op de zijkant waarmee je het volume harder en zachter kunt zetten is kapot. Dat wil zeggen, hij is doormidden gebroken, waardoor ik hem alleen nog zachter kan zetten.
Nu heb ik hier eigenlijk twee vraagjes over:
1. Is het mogelijk het volume te regelen op een andere manier dan met dit knopje?
2. Wat zal het ongeveer gaan kosten als ik dit zou willen laten repareren?
1. Is het mogelijk het volume te regelen op een andere manier dan met dit knopje?
[ Voor 8% gewijzigd door Ginz op 13-03-2008 15:27 . Reden: groeten niet nodig ]
Verwijderd
De enige alternatieve manier die ik kan bedenken om je volume te regelen is met de volumeregelingsknop aan de headset van je N73. Het beste lijkt me toch hem te laten repareren alleen kan ik je helaas niets zeggen over de kosten hiervan. Hopelijk kan iemand anders je daar meer over vertellen.Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 13:02:
Hoi beste mensen,
Ik heb een vraagje over mijn Nokia N73 (Music Edition). Ik heb hem een tijdje geleden laten vallen, en er is gelukkig verder niks kapot. Alleen het knopje op de zijkant waarmee je het volume harder en zachter kunt zetten is kapot. Dat wil zeggen, hij is doormidden gebroken, waardoor ik hem alleen nog zachter kan zetten.
Alvast bedankt voor jullie (kundige) hulp!
M.V.G.
Dirk Habraken
Sportstracker is voor lopen, rennen, fietsen, skien, autorijden, wat je maar wil. Ik zou juist zeggen: juist bij lage snelheden veel updates om het nauwkeuriger te maken?KILLorBE schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 22:44:
@ stefijn: Nee, maar als Tomtom goed werkt dan zal het wss niet aan je Holux liggen (had je zelf denk ik ook wel bedacht).
Ik heb tomtom wel geinstalleerd maar (nog) geen Sports Tracker en ik moet nog een GPS muis bestellendus ik kan je niet verder helpen.
Heb vandaag een N95 (met interne GPS dus) van een collega getest met sportstracker, en die update wel veel sneller, elke seconde ongeveer een update. Hierdoor een mooie vrij stabiele snelheid bij wandelen van +/-4 km. Als ik wandel dan is de snelheid niet zo stabiel, dat was ie in ieder geval niet toen ik afgelopen week 6km hard liep.
Overigens kun je per activity (bijv. wandelen) instellen dat de gemiddelde snelheid van 5-10-20-etc seconde genomen moet worden om al te grote pieken te voorkomen. Ik denk dat dat bij mij al wel helpt om het wat stabieler te maken, maar dat heb ik in de praktijk nog niet kunnen testen (gisterenavond die functie pas ontdekt)
Anyway, met Nokia interne GPS dus wel veel snellere updates... Ik denk toch dat dat te maken heeft met de aansturing die Nokia gebruikt voor GPS-muizen via Bluetooth, helaas.
[ Voor 3% gewijzigd door Stefke op 13-03-2008 14:08 ]
Je moet een nieuwe body hebben (Tenzij het schakelaartje ook kapot is), kost nog geen €25 en als je een beetje handig bent kun je 'm zelf vervangen (op youtube staat iig een filmpje), compleet setje is iets van €55.Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 13:02:
Beetje dom van mij dat ik niet aan andere mogelijkheden dachtstefijn schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 14:07:
[...]
Sportstracker is voor lopen, rennen, fietsen, skien, autorijden, wat je maar wil. Ik zou juist zeggen: juist bij lage snelheden veel updates om het nauwkeuriger te maken?Of kan dat niet i.v.m. de nauwkeurigheid van GPS (nauwkeurig tot op een paar meter)
Heb vandaag een N95 (met interne GPS dus) van een collega getest met sportstracker, en die update wel veel sneller, elke seconde ongeveer een update. Hierdoor een mooie vrij stabiele snelheid bij wandelen van +/-4 km. Als ik wandel dan is de snelheid niet zo stabiel, dat was ie in ieder geval niet toen ik afgelopen week 6km hard liep.
Overigens kun je per activity (bijv. wandelen) instellen dat de gemiddelde snelheid van 5-10-20-etc seconde genomen moet worden om al te grote pieken te voorkomen. Ik denk dat dat bij mij al wel helpt om het wat stabieler te maken, maar dat heb ik in de praktijk nog niet kunnen testen (gisterenavond die functie pas ontdekt)
Anyway, met Nokia interne GPS dus wel veel snellere updates... Ik denk toch dat dat te maken heeft met de aansturing die Nokia gebruikt voor GPS-muizen via Bluetooth, helaas.

Maar goed, bij lage snelheden heeft het regelmatig updaten weinig nut omdat je tot op ~5 meter nauwkeurig kan bepalen waar je bent, maar bij 18km/h ga je al 5m/s, en ik had er ook niet aan gedacht dat je bij 5km/h in 6 seconden ruim 8m aflegt, 1x updaten in de 6-7 seconden is dus veel te weinig.
Ben benieuwd of die instelling voor verbetering zorgt.
Zou graag ook zien of andere mensen ervaring met sportstracker hebben en dezelfde resultaten hebben.
Zodra ik een GPS muis heb zal ik sportstracker wel installeren en de resultaten posten.
Weet iemand hoe je .SIS bestanden moet installeren? (bijv: http://www.clickapps.com/....htm?pid=2376§ion=S60). Bij .JAR bestanden kan ik gewoon in windows dubbelklikken en dan wortd ie via bluetooth op mn N73 geinstalleerd. Bij .SIS-betsanden gebeurt dat ook, alleen krijg ik op de telefoon een melding: "installation of <filename.sis> not supported"
NB. Verbetering zal er alléén in de resultaten zijn (minder pieken), de updatesnelheid blijft gelijk, dat weet ik zo wel. De pieken staan zelfs in de ST-faq, dus ook met een N95 heb je daar wat last van (de onnauwkeurigheid van GPS bij lagere snelheden)KILLorBE schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 15:23:
[...]
Je moet een nieuwe body hebben (Tenzij het schakelaartje ook kapot is), kost nog geen €25 en als je een beetje handig bent kun je 'm zelf vervangen (op youtube staat iig een filmpje), compleet setje is iets van €55.
[...]
Ben benieuwd of die instelling voor verbetering zorgt.
Zou graag ook zien of andere mensen ervaring met sportstracker hebben en dezelfde resultaten hebben.
Zodra ik een GPS muis heb zal ik sportstracker wel installeren en de resultaten posten.
Wat voor GPS-muis ga jij halen? Kan goed zijn dat het daar wel beter mee werkt.
Verwijderd
Ik heb zelf wel eens meegemaakt dat bepaalde sis niet konden worden geinstalleerd. Zullen wel voor andere OSen zijn.Palomar schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 15:29:
Weet iemand hoe je .SIS bestanden moet installeren? (bijv: http://www.clickapps.com/....htm?pid=2376§ion=S60). Bij .JAR bestanden kan ik gewoon in windows dubbelklikken en dan wortd ie via bluetooth op mn N73 geinstalleerd. Bij .SIS-betsanden gebeurt dat ook, alleen krijg ik op de telefoon een melding: "installation of <filename.sis> not supported"
Verwijderd
Als ik op het knopje druk voel ik helemaal geen tegendruk zeg maar. Normaal gesproken voel je het knopje klikken, dat is bij mij niet meer het geval. In het ergste geval is de schakelaar ook kapot, heb je misschien enig idee hoeveel dat gaat kosten, of weet je dat ook niet?KILLorBE schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 15:23:
[...]
Je moet een nieuwe body hebben (Tenzij het schakelaartje ook kapot is), kost nog geen €25 en als je een beetje handig bent kun je 'm zelf vervangen (op youtube staat iig een filmpje), compleet setje is iets van €55.
Verwijderd
Oke, bedanktMegapaul schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 09:10:
[...]
Dat kan dan moet je de "slaapstand" uitzetten, batterij is dan wel sneller leeg
Dit weekend eens aan de slag met programma's overzetten naar mijn mobiel. Ik kan bijvoorbeeld een soort messenger gewoon op mijn PC downloaden en dat overzetten naar mijn mobiel ? Ik heb de standaard internetinstellingen voor T-Mobile ingesteld. En ik kan ook goed internetten. Maar is het wel handig om te msnsen op je mobiel ? Ik bel prepaid namelijk en msnen kost ook geld, ook als je het gewoon instaleert op je mobiel. Maar dat zoek ik wel een beetje uit.
Hetzelfde als .jar bestanden, de N73/Symbian S60 V3 word gewoon niet ondersteunt door dat programma.Palomar schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 15:29:
Ik heb net nog een .sisx en .sis bestand geinstalleerd, maar dat progje (Syntrax) van jou wou bij mij ook niet installeren, op m'n 6600 ging het zonder problemen (tjemig wat is BT op m'n 6600 traag vergeleken met m'n N73).
Nog geen idee, door het bos zie ik de bomen niet meerstefijn schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 16:02:
Wat voor GPS-muis ga jij halen? Kan goed zijn dat het daar wel beter mee werkt.
Ik verwacht niet dat het erg duur zal zijn (schakelaartje kost wss nog geen €1), de reparatie kosten zullen vele malen hoger zijn.Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 16:56:
Als ik op het knopje druk voel ik helemaal geen tegendruk zeg maar. Normaal gesproken voel je het knopje klikken, dat is bij mij niet meer het geval. In het ergste geval is de schakelaar ook kapot, heb je misschien enig idee hoeveel dat gaat kosten, of weet je dat ook niet?
Het kan goed zo in elkaar zitten dat het niet (goed) werkt als het knopje gebroken is, ik heb ook een joystick met zo'n probleem.
Een goede tip voor een gps-muis icm de n73 is de adapt ad-300 (of ander type) deze heb ik zelf ook en bevalt prima voor maar 5 tientjes.
Zou je effe kunnen testen met de Sportstracker om te zien hoe die daarmee samen werkt, m.a.w. hoe snel de updates zijn?
De Holux M1000 is erg goed met Tomtom (23u, 30 sat., zeer snel fix etc., 69 euro) maar niet icm daarmee dus. Wil m wellicht toch omruilen voor iets anders (als ik weet wat goed werkt met Nokia software)
Sportstracker.nokia.com kun je m dlen als je dat niet via de telefoon wil doen.
tnx alvast
De Holux M1000 is erg goed met Tomtom (23u, 30 sat., zeer snel fix etc., 69 euro) maar niet icm daarmee dus. Wil m wellicht toch omruilen voor iets anders (als ik weet wat goed werkt met Nokia software)
tnx alvast
Verwijderd
Gebruik de ad300 ook met sportstracker en dat gaat prima. Het is absoluut niet het beste wat er is, maar voor dat geld doet hij het prima. Hotfix is sowieso snel genoeg, of hij daar nou 3 seconden of 10 seconden over doet, maakt me echt niets uit. Als je dat ding gebruikt voor sporten heb je denk ik haast geen last van vertraging en maakt het niet zoveel uit. Misschien mbt de nauwkeurigheid, maar je kan je afvragen of dat wat uitmaakt.stefijn schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 18:30:
Zou je effe kunnen testen met de Sportstracker om te zien hoe die daarmee samen werkt, m.a.w. hoe snel de updates zijn?
tnx alvast
Als je ff had gezocht op dit forom had je het wel gevonden, had er vandaag nog een post op gezet, maar voorruit hier zijn de mogelijkheden!!:Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 17:20:
[...]
Oke, bedankt![]()
Dit weekend eens aan de slag met programma's overzetten naar mijn mobiel. Ik kan bijvoorbeeld een soort messenger gewoon op mijn PC downloaden en dat overzetten naar mijn mobiel ? Ik heb de standaard internetinstellingen voor T-Mobile ingesteld. En ik kan ook goed internetten. Maar is het wel handig om te msnsen op je mobiel ? Ik bel prepaid namelijk en msnen kost ook geld, ook als je het gewoon instaleert op je mobiel. Maar dat zoek ik wel een beetje uit.
Klik hier: Officiele MSN (windows live messenger) , wie zicht integreerd in je telefoon! is ook .SIS. Er wordt ook een mailbox aangemaakt in je berichten voor hotmail account ;)
Klik hier voor de e-buddy messenger, erg handig maar java...
En klik hier voor morange, handig java proggie voor je rss, chat (oa msn), email, web en voip!
Over het het gemak, ik vind het heel makkelijk, als je maar beetje snel kunt typen (via T9)
Over het geld gebruik, bij morange zat er een data teller en die gaf bij een dagje online (6uur ofzo), 30 kB/s inc mail ophalen en rss feefs af en toe bekijken
Ik betaal per 2,5 MB €2,50, dus 2,50/0.030 = 83 x 6 uur. Dus dat valt nog mee voor mij althans
Verwijderd
Hartelijk bedankt ! Tevens ben ik nu wel blij door het wintervoordeel van T- Mobile. Ik kan nu in 4 weken 400 gratis smsjes verzenden en aangezien ik veel sms scheelt dat weer wat.
Ik gebruik hier de Nokia LD-3W, voor zo ver ik er mee heb gewerkt, een perfect ding
Van een mede tweaker overgekocht voor 6 tientjes.
Link naar Pricewatch
En een linkje naar de specs van Nokia (PDF)
Misschien een optie om er eentje op te zoeken op marktplaats ?
Link naar Pricewatch
En een linkje naar de specs van Nokia (PDF)
Misschien een optie om er eentje op te zoeken op marktplaats ?
Verwijderd
Ook zonder aps kun je langer dan een minuut geluid opnemen. Niet met de dictafoon, wel met de videocamera! Gewoon camera starten, lens naar beneden voor mooi zwart beeldthe_scientist schreef op zondag 09 maart 2008 @ 18:56:
Ik heb gisteren mijn N73 mogen ontvangen bij mijn 2-jarige Hi-abonnement. Prachtig toestel, alleen ik mis een functie die ik veel gebruikte op mijn 6233. Daarmee kon ik nl. een uur lang opnemen zonder onderbreking. Op de N73 werkt de dictafoon maar een minuut! Ik heb het hele menu al doorgebladerd maar kan nergens vinden waar ik de opnametijd aan moet passen. Is dit mogelijk en zo ja, waar? Zo nee, is er al een app beschikbaar die ik kan downloaden en als alternatief gebruiken?
Thanks!
Ik wilde eerst een AD300 bestellen, maar omdat op de site een hele lijst stond met compatible telefoons, waar specifiek de N73 NIET bij stond (wel vele andere Nokia N-modellen, N70 bijv) heb ik uiteindelijk de Holux M1000 gekocht (stond wel N73 bij).Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 18:40:
[...]
Gebruik de ad300 ook met sportstracker en dat gaat prima. Het is absoluut niet het beste wat er is, maar voor dat geld doet hij het prima. Hotfix is sowieso snel genoeg, of hij daar nou 3 seconden of 10 seconden over doet, maakt me echt niets uit. Als je dat ding gebruikt voor sporten heb je denk ik haast geen last van vertraging en maakt het niet zoveel uit. Misschien mbt de nauwkeurigheid, maar je kan je afvragen of dat wat uitmaakt.
En ik heb het niet over hotfix van 3 of 10 seconde, ik heb het over de continue updates tijdens het sporten: Sportstracker heeft bij mij een "Fps" van 7 sec per frame, tegen 1 sec per frame op een N95.
Ik denk dat dat de nauwkeurigheid niet ten goede komt, maar los daarvan: Nokia Maps doet ook erg raar (kan geen snelheid bepalen bijv.) dus ik vraag me af of de gemeten resultaten uberhaupt wel betrouwbaar zijn. Ik denk dat de Holux veel meer updates verstuurt dan ééns per 7 seconde.
Dus: wat voor "fps" haal jij met Sportstracker als je aan het lopen/fietsen bent?
Verwijderd
Ik heb eerlijk gezegt geen idee. Staan wel datasheets met info op internet over dat ding.stefijn schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 20:48:
[...]
Ik wilde eerst een AD300 bestellen, maar omdat op de site een hele lijst stond met compatible telefoons, waar specifiek de N73 NIET bij stond (wel vele andere Nokia N-modellen, N70 bijv) heb ik uiteindelijk de Holux M1000 gekocht (stond wel N73 bij).
En ik heb het niet over hotfix van 3 of 10 seconde, ik heb het over de continue updates tijdens het sporten: Sportstracker heeft bij mij een "Fps" van 7 sec per frame, tegen 1 sec per frame op een N95.
Ik denk dat dat de nauwkeurigheid niet ten goede komt, maar los daarvan: Nokia Maps doet ook erg raar (kan geen snelheid bepalen bijv.) dus ik vraag me af of de gemeten resultaten uberhaupt wel betrouwbaar zijn. Ik denk dat de Holux veel meer updates verstuurt dan ééns per 7 seconde.
Dus: wat voor "fps" haal jij met Sportstracker als je aan het lopen/fietsen bent?
In de auto merk ik goed dat er een vertraging in zit, maar voor de navigatie in mijn auto maakt dit niet zoveel uit, je ziet ht aan de kilometerteller in tomtom en sportstracker (zit haast geen verschil in). Zoals ik al zei werkt tomtom prima in mijn auto en dat is de enige reden waarom ik dat ding heb.
Als ik er nu 1 zou gaan kopen zou ik misschien een iets nauwkeurigere pakken.
Het is net hoe belangrijk je die nauwkeurigheid en vertraging vind. Batterijduur vind ik belangrijker.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2008 00:54 ]
Dude, we hebben het niet over hetzelfde: de specs van de Holux M1000 zijn goed[punt] Daar heb ik niks over te klagen, ook niet i.c.m. Tomtom in de auto.Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 00:51:
[...]
Ik heb eerlijk gezegt geen idee. Staan wel datasheets met info op internet over dat ding.
In de auto merk ik goed dat er een vertraging in zit, maar voor de navigatie in mijn auto maakt dit niet zoveel uit, je ziet ht aan de kilometerteller in tomtom en sportstracker (zit haast geen verschil in). Zoals ik al zei werkt tomtom prima in mijn auto en dat is de enige reden waarom ik dat ding heb.
Als ik er nu 1 zou gaan kopen zou ik misschien een iets nauwkeurigere pakken.
Het is net hoe belangrijk je die nauwkeurigheid en vertraging vind. Batterijduur vind ik belangrijker.
Met Tomtom zijn de updates supersnel (meer dan eens per seconde wordt de lokatie geupdate, voglens mij is daar de rekenkracht van de N73 eerder het problem), maar op de één of andere manier werkt mijn Holux niet goed samen met Sporttracker.
De snelheid/positie wordt bij Sporttracker maar ééns in de 7-8 seconde bijgewerkt, terwijl mijn GPS muis dus veel vaker dan dat updates zou (moeten) versturen, getuige de prestaties in Tomtom.
Als ik hardloop dan springt om de 7 seconde de snelheid van 7 naar 12 km/h en weer terug, dus ik heb geen idee hoe hard ik nou loop. Met een N95 was de snelheid mooi stabiel (maar die was niet van mij)
Dus nogmaals: hoe vaak worden je snelheids en positiegegevens in Sporttracker geupdate? Is dat sneller dan 7-8 seconde? Dan ga ik een Adapt halen.
Ik wil een screenprotector (groot woord voor een stukje folie) kopen voor mn N73. Maar zit er ook verschil tussen de verschillende die te koop zijn? Zijn die dingen altijd weer makkelijk te verwijderen? Want ik heb eigenlijk geen zin om mn mobiel te vernaggelen omdat ik achteraf beter een ander merk protector had kunnen kopen...
Kom op ebay dit tegen: http://cgi.ebay.nl/screen...Q_trksidZp1742.m153.l1262
En bij een online shop: http://www.screenprotecto...+Screenprotector&catid=2&
Die tweede is duurder en dus beter? Heeft iemand hier ervaring mee?
Brando is een bekend en goed merk, wordt vooral veel gebruikt bij PDA's met touchscreen. De n73 heeft slechts een schermpje dat je wilt beschermen tegen krassen als het bijvb. in je zak zit. Een eenvoudige protector lijkt mij in dat geval voldoende. (zolang je hem niet bij je sleutelbos stoptPalomar schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 12:17:
Ik wil een screenprotector (groot woord voor een stukje folie) kopen voor mn N73. Maar zit er ook verschil tussen de verschillende die te koop zijn? Zijn die dingen altijd weer makkelijk te verwijderen? Want ik heb eigenlijk geen zin om mn mobiel te vernaggelen omdat ik achteraf beter een ander merk protector had kunnen kopen...
Ik zou dus gaan voor die van ebay, of gewoon het beschermfolie erop laten zitten.
Zelf heb ik ook een protector ergens van ebay gehaald.
Het enige waar het me om gaat is dat ik niet rommel koop dat alleen maar schade aan mn mobiel oplevert... zoals bijv. zo'n beschermsticker die er zo vast op blijft zitten dat je het hele scherm kapot trekt mocht je hem verwijderen
Of allemaal lijmresten achterlaat 
Al zal dat hopelijk wel meevallen
Ik bestel die van Ebay wel. Mocht iemand in de tussentijd nog een slechte ervaring met een dergelijk ding hebben laat het dan weten, want dan plak ik hem er niet op

Al zal dat hopelijk wel meevallen
Verwijderd
Met eBay heb ik goede ervaringen, als de verkoper een goede reputatie heeft en veel heeft verkocht.
Zelfs als je problemen met de gekochte hebt, krijg je een goede service, want anders krijg die verkoper een slechte beoordeling, daarop zitten ze niet te wachten.
Waarom laat je niet gewoon het stukje folie erop zitten wat er bij aankoop al op zit? Heb ik ook gedaan en voldoet primaPalomar schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 12:36:
Het enige waar het me om gaat is dat ik niet rommel koop dat alleen maar schade aan mn mobiel oplevert... zoals bijv. zo'n beschermsticker die er zo vast op blijft zitten dat je het hele scherm kapot trekt mocht je hem verwijderenOf allemaal lijmresten achterlaat
Al zal dat hopelijk wel meevallenIk bestel die van Ebay wel. Mocht iemand in de tussentijd nog een slechte ervaring met een dergelijk ding hebben laat het dan weten, want dan plak ik hem er niet op
Ja, die had ik er al direct afgehaald en is nu verfrommeld
Bovendien zat daar een lelijk blauw hoekje aan 
Maar heb die van ebay al besteld. Heb nl. het idee dat het scherm van de N73 wel wat kwetsbaarder is dan die van mn vorige gsm (SE K700i). Voelt minder hard aan als je er op tikt. Ook komen er veel sneller vingerafdrukken en stof op. Vandaar dat ik er toch iig in het begin even iets op wil hebben
Maar heb die van ebay al besteld. Heb nl. het idee dat het scherm van de N73 wel wat kwetsbaarder is dan die van mn vorige gsm (SE K700i). Voelt minder hard aan als je er op tikt. Ook komen er veel sneller vingerafdrukken en stof op. Vandaar dat ik er toch iig in het begin even iets op wil hebben
Ik heb "autolock" geinstalleerd (uit de startpost).
Deze blijft alleen niet op de achtergrond draaien, hoe krijg ik dit voor elkaar?
Deze blijft alleen niet op de achtergrond draaien, hoe krijg ik dit voor elkaar?
Preciestvdoc schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 14:42:
[...]
dat hoekje kan je zo lospeuteren , zit weer bovenop het folie geplakt
Verwijderd
Oh, het aantal malen dat hij de gps positie in sportstracker refreshed lijkt op het oog exact hetzelfde als bij tomtom. Wat ik dus ook in de vorige post meldde. Snelheidsgegevens berekend het programma aan de hand van de GPS posities (afstand/tijd).stefijn schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 08:39:
[...]
Dude, we hebben het niet over hetzelfde: de specs van de Holux M1000 zijn goed[punt] Daar heb ik niks over te klagen, ook niet i.c.m. Tomtom in de auto.
Met Tomtom zijn de updates supersnel (meer dan eens per seconde wordt de lokatie geupdate, voglens mij is daar de rekenkracht van de N73 eerder het problem), maar op de één of andere manier werkt mijn Holux niet goed samen met Sporttracker.
De snelheid/positie wordt bij Sporttracker maar ééns in de 7-8 seconde bijgewerkt, terwijl mijn GPS muis dus veel vaker dan dat updates zou (moeten) versturen, getuige de prestaties in Tomtom.
Als ik hardloop dan springt om de 7 seconde de snelheid van 7 naar 12 km/h en weer terug, dus ik heb geen idee hoe hard ik nou loop. Met een N95 was de snelheid mooi stabiel (maar die was niet van mij)
Dus nogmaals: hoe vaak worden je snelheids en positiegegevens in Sporttracker geupdate? Is dat sneller dan 7-8 seconde? Dan ga ik een Adapt halen.
Er zit wel een duidelijke vertraging in (bij beide dus ongeveer hetzelfde). Dit zie je dus aan de kilometerteller wanneer je stopt of wegrijdt.
Die Ad300 werkt gewoon net zo goed met sportstrack dan met tomtom.
Maar dat had je uit mijn vorige post ook wel op kunnen maken.
De eeste keer werkte het bij mij perfect, toen had ik het e.e.a. geinstalleerd en toen werkte het niet meer, gewoon opnieuw geinstalleerd en het werkt weer prima.jongentje schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 15:02:
Ik heb "autolock" geinstalleerd (uit de startpost).
Blauwe hoekje viel er bij mij na een paar dagen gewoon af, ik was eerst bang dat ik die hele folie eraf zou trekken.Blueflame_Core schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 15:17:
[...]
Preciesdaar kwam ik dus later ook achter
Volgens mij zijn die Nokia schermpjes best wel krasbestendig, op m'n 6600 zit al een jaar of 2 geen folie meer en er zitten amper krassen op (Je ziet ze ook alleen als je hem schuin houd bij een bepaalde lichtval).
Vraag me af of dit geen geval is van vuil onder of loszittend folie is:
**EDIT**Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 13:31:
Het zit 'gelukkig' ook in het midden van mijn scherm...![]()
Wat moet ik nu doen?
Iemand een suggestie?
Mij was het ook niet helemaal duidelijk.Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 16:07:
[...]
Oh, het aantal malen dat hij de gps positie in sportstracker refreshed lijkt op het oog exact hetzelfde als bij tomtom. Wat ik dus ook in de vorige post meldde. Snelheidsgegevens berekend het programma aan de hand van de GPS posities (afstand/tijd).
Er zit wel een duidelijke vertraging in (bij beide dus ongeveer hetzelfde). Dit zie je dus aan de kilometerteller wanneer je stopt of wegrijdt.
Die Ad300 werkt gewoon net zo goed met sportstrack dan met tomtom.
Maar dat had je uit mijn vorige post ook wel op kunnen maken.
Aan de vertraging kun je toch ongeveer zien hoe vaak hij update? Een update van ~1x per seconde is (zover ik weet) normaal voor de meeste GPS apparatuur, daarbij moet je ook nog rekening houden met de nauwkeurigheid van ~5 meter.
Maar ik denk dat ik binnenkort dan maar een AD300 ga halen want voor €45 kan ik 'm wss zo ophalen en hoef ik niks te bestellen.
[ Voor 27% gewijzigd door KILLorBE op 14-03-2008 16:36 ]
Komende maandag bij Tros Radar: (link)
De Nokia N73 is een zogenaamde smartphone, een kruising tussen een telefoon en een kleine computer. Handig, maar dan moet hij het wel doen. TROS Radar kreeg veel klachten over dit type. Wat moet je nou eigenlijk doen als je hypermoderne telefoon telkens uitvalt en zo traag is als een slak?
Maandag in Radar, 20:30 Ned1
'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'
Verwijderd
Meh...ik begrijp niet helemaal waar al die klachten vandaan komen dat de N73 zo ontzettend sloom is. Ik heb hier met die van mij absoluut geen last van. Misschien zijn wij Nederlanders gewoon iets te veeleisend en kritisch en vergeten we wel eens dat de techniek gebruikt voor dergelijke mobiele telefoons nog relatief nieuw is en dus nog niet 100% perfect werkt. Hiermee wil ik natuurlijk niet zeggen dat het niet frustrerend is als er daadwerlijk iets goed fout gaat zoals het uitvallen van je telefoon zonder duidelijke reden...daar mag dan ook zeker over geklaagd worden.
Desondanks ben ik wel benieuwd wat ze erover te zeggen hebben bij Radar
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2008 18:11 ]
Het probleem met al die klachten bij radar is, dat de meeste allemaal noobs zijn en geen tijd in hun mobiel steken zodattie voor hun goed werkt! Update is daar een ook onderdeel vanVerwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 17:20:
[...]
Meh...ik begrijp niet helemaal waar al die klachten vandaan komen dat de N73 zo ontzettend sloom is. Ik heb hier met die van mij absoluut geen last van. Misschien zijn wij Nederlanders gewoon iets te veeleisend en kritisch en vergeten we wel eens dat de techniek gebruikt voor dergelijke mobiele telefoons nog relatief nieuw is en dus nog niet 100% perfect werkt. Hiermee wil ik natuurlijk niet zeggen dat het niet frustrerend is als er daadwerlijk iets goed fout gaat zoals het uitvallen van je telefoon zonder duidelijke reden...daar mag dan ook zeker over geklaagd worden.
Desondanks ben ik wel benieuwd wat ze erover te zeggen hebben bij Radar
Er zijn heel veel N73's verkocht aan mensen wie gewoon een leuke telefoon willen hebben wie meteen moet doen en geen zin hebben om er veel tijd in te stoppen. Eigenlijk hebben deze mensen helemaal niks een smartphone

Ik zie het ook bij me in de omgeving, veel schoolgenoten, tieners, volwassenen hebben een n73 of een andere smartphone. Ze nemen dan de n73 omdat dingen als: ,MUSIC EDITION 3.2 MEGAPIXEL en CARL ZEISS hun aanspreekt.. En de meeste wie ik vraag wat ze er van vinden, vinden het inderdaad een slome telefoon en valt veel uit!, kijk ik naar de firmware --> V 2.xxxxxxx, ja vind je het gek

Ook de meeste N73 worden nu nog met versie 2.xxxxxx geleverd

Enige kleine nadeel, vind ik het geheugen, ik ben nogal iemand wie veel tergelijkertijd doet (gamen, muziek, msn, rss) en dat gaat niet echt samen
Verwijderd
Absoluut mee eens! En blij dat jij het met mij eens bentBliksem B schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 18:31:
[...]
Het probleem met al die klachten bij radar is, dat de meeste allemaal noobs zijn en geen tijd in hun mobiel steken zodattie voor hun goed werkt! Update is daar een ook onderdeel van.
Er zijn heel veel N73's verkocht aan mensen wie gewoon een leuke telefoon willen hebben wie meteen moet doen en geen zin hebben om er veel tijd in te stoppen. Eigenlijk hebben deze mensen helemaal niks een smartphone![]()
Ik zie het ook bij me in de omgeving, veel schoolgenoten, tieners, volwassenen hebben een n73 of een andere smartphone. Ze nemen dan de n73 omdat dingen als: ,MUSIC EDITION 3.2 MEGAPIXEL en CARL ZEISS hun aanspreekt.. En de meeste wie ik vraag wat ze er van vinden, vinden het inderdaad een slome telefoon en valt veel uit!, kijk ik naar de firmware --> V 2.xxxxxxx, ja vind je het gek![]()
Als je iets vraagt over pcsuite, update, laat staan usbkabel, dan heeft nog geen ene leek ervan er iets meegedaan
Het is leuk dat de n73 zo goed verkocht, maar alsjeblieft mensen, ga niet eisen van een smartphone dattie niet werkt als een budget telefoon
![]()
Ook de meeste N73 worden nu nog met versie 2.xxxxxx geleverd, ook bij mij (jan 2008), en viel inderdaad in het begin elke dag meerdere malen uit, was super sloom, veel bugs. Meteen geupdate die week en sinds dien geen problemen en hij loopt als een trein!! Daarnaast kan ik niet meer zonder mijn N73, het feit dat je hem kan uitbreiden met wat dan ook en kan aanpassen met wat dan ook, vind ik super!!
Enige kleine nadeel, vind ik het geheugen, ik ben nogal iemand wie veel tergelijkertijd doet (gamen, muziek, msn, rss) en dat gaat niet echt samen. Vooral de combo N-gage game en muziek werkt niet echt
, laat staan MSN, Ngage en muziek
Het enige nadeel vind ik nog steeds de batterijduur. Maar ik ben dan ook vreselijk verwend wat dat betreft met mijn vorige mobiel

Het is nu dus gewoon eventjes afkicken, al ben in inmiddels ontzettend verslaafd aan mijn N73