Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alweer een vraag (mijn oude staat nog open, over in hoeverre er beperkingen zijn voor PDF-files) die ook betrekking heeft op beperkingen: kan het zo zijn dat het niet mogelijk is om flash-files groter dan 1 MB te openen? Elke keer als ik dat doe krijg ik de melding: "Kan niet openen. Bestand is beschadigd.".
Ik heb 1 bestand dat wel werkt (komt allemaal van dezelfde site) en die is onder de 1 MB. De rest is erboven (ook 1.4 MB wil niet werken) en werkt dus niet.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor die flash files is er een programma dat flashlite heet, die moet dat kunnen. Hier heb je hem. Ik weet niet zeker of het daarmee lukt, zelf niet getest.

Voor die pdf files heb ik een programmaatje dat heet: MBrain Software Pdf Plus v1.67.14, waarmee je grote files zonder lang laden kunt openen. Werkt echt perfect. Net zoals Foxit pdf reader op de pc veel sneller en beter is dan adobe reader is die echt veel beter dan de adobe symbian pdf reader.
Hier is de site (waar je hem alleen kunt kopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Latest available software for Nokia N73: Version: 4.0747.31.0.1. Weet niet of hij er ook al is voor de Euro2 landen.

Iemand die hem geprobeert heeft zegt dit:
quote: shuak
u can see the crappy fonts
Afbeeldingslocatie: http://img352.imageshack.us/img352/2215/screenshot0005vz4.jpg

(Left) Ram with new firmware (Right) Ram with old firmware (4.0736.3.2.1)

Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/8925/screenshot0013zn2.jpg Afbeeldingslocatie: http://img299.imageshack.us/img299/8180/screenshot0002oz9.jpg

taken in complete darkness with night mode on
Afbeeldingslocatie: http://img87.imageshack.us/img87/4240/02032008001largeju0.jpg

i have also noticed in this firmware that volume of ringtone and in Music Play back is increased as compared to previose fimware (4.0736.3.2.1)
Aan die geheugenplaatjes kun je zien dat dit niet verbeterd is. Hij klaagt ook over de fonts. Hij schijnt wel sneller door de menu's te scrollen. Dit is echter wel heel moeilijk te zeggen zo kort na de update. Ik denk dat het dezelfde verbeteringen zijn als in die 750 versie voor de N73ME en daarbij heb ik het idee dat hij iets sneller is geworden.

Dat camerashot is genomen in een totaal donkere omgving met night shot aan zoals hij zegt. Dit is nou net de situatie waar een telefooncamera niet veel meer kan. Het lensje is veel te klein en vangt niet genoeg licht op. De xenon flitser is lachen en helpt met compenseren bij slecht verlichtte omgeving als het onderwerp van de foto erg dichtbij is (2-3m). Maar om een complete kamer te verlichten zoals die gast hierboven gedaan heeft, heeft het bij lange na niet genoeg intensiteit. Dat nightshot is een manier om softwarematig de helderheid te vergroten om een slechte foto iets beter te maken, dat kun je zelf ook met fotoshop. Als je dat gebruikt krijg je de kleuren enzo nooit meer fatsoenlijk. Het voordeel van de N73 is dat hij dan geen waas geeft.
Zo lijkt het in ieder geval nergens op, maar dat zegt niks want de N73 kan echt veel beter. Of hij verbeterd is met deze update weet ik niet. Heb gehoord van wel, maar dat zeggen ze bij bijna iedere update.

Maar iedereen is er verder wel tevreden over. Nog geen mislukte updates gezien en er zijn toch wl wat goede verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 00:19
Dan zijn de mensen met de 750 update de sjaak lijkt mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-09 07:49
Waaronder hodgepodge en ik dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 13:28:
De xenon flitser is lachen en helpt met compenseren bij slecht verlichtte omgeving als het onderwerp van de foto erg dichtbij is (2-3m).
Uuhm. die flitser op de N73 is geen xenonflitser maar een doodeenvoudige LED?

Alle 3 de linkjes werken niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2008 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YaYo86 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:34:
Dan zijn de mensen met de 750 update de sjaak lijkt mij ?
Nee, dat ben je als je telefoon niet goed werkt en je kunt dan niet updaten. En de 750 update is voor een N73ME. Precies hetzelfde wat met nu trouwens zegt dat er veranderd is riep men toen ook over die 750 update, nagenoeg hetzelfde.
Hij doet het echt perfect dus zou nu nooit gaan updaten naar een versie waarvan ik niet weet of hij beter is.
Er komt ongetwijfelt wel weer een nieuwe N73ME update.
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 17:35:
[...]

Uuhm. die flitser op de N73 is geen xenonflitser maar een doodeenvoudige LED?

Alle 3 de linkjes werken niet.
Echt maar LED? Ik had van de N82 gelezen dat hij een xenon flitser heeft, denk dan zal de N73 dat ook wel hebben.

Linkjes gefixed, tnx.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2008 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Weet niet of ik het hier moet posten maar doe het maar gewoon.
Ik vind het geluid (en dan vooral de BASS) erg slecht met de standaard music player :S.
Weet iemand een progje die wel goed geluid levert? Een naam is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blueflame_Core schreef op maandag 03 maart 2008 @ 18:08:
Ik vind het geluid (en dan vooral de BASS) erg slecht met de standaard music player :S.
Weet iemand een progje die wel goed geluid levert?
De speakertjes zijn gewoon niet goed genoeg, dat fix je niet ff met een ander mediaplayertje.

Ik heb je bericht trouwens veranderd, want het sloeg nergens op wat je verder schreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 17:47:
[...]

Echt maar LED? Ik had van de N82 gelezen dat hij een xenon flitser heeft, denk dan zal de N73 dat ook wel hebben.

Linkjes gefixed, tnx.
De N82 is dan ook de EERSTE nokiatoestel met een xenonflitser en hij maakt ook beduidend betere fotos dan de N73. De SonyEricsonn hadden allemaal al veel eerder (volgens mij gelijk al) een xenonflitser en ik heb me vaak afgevraagd waarom Nokia nou niet overstapte van de flutledje naar xenonflitser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 19:33:
[...]

De speakertjes zijn gewoon niet goed genoeg, dat fix je niet ff met een ander mediaplayertje.

Ik heb je bericht trouwens veranderd, want het sloeg nergens op wat je verder schreef.
En bedankt.
Het gaat me niet om de speakertjes -.-
Ik heb het over de headset ik heb de ad-41 zelfs al in huis en nog valt het geluid tegen maar goed daar is schijnbaar niks aan te doen dus dan laat ik het maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blueflame_Core schreef op maandag 03 maart 2008 @ 19:39:
[...]

En bedankt.
Het gaat me niet om de speakertjes -.-
Ik heb het over de headset ik heb de ad-41 zelfs al in huis en nog valt het geluid tegen maar goed daar is schijnbaar niks aan te doen dus dan laat ik het maar zo.
O o o, sorrie kerel. Ik begreep je verkeerd. Er schijnen wel betere oordopjes te zijn (daar is onlangs toch over gepraat? Dat je een headset moest nemen waar je zelf je eigen kwaliteits dopjes (dus niet die van nokia) op kan aansluiten? Dat helpt in ieder geval. De muziekafspeelproggie is in ieder geval niet de boosdoener van je ontevreden gevoel over de muziekkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jasper2603 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 20:31:
Heb de kaart in de n73 van een vriend gedaan, maar ook daar loopt de telefoon vast en kun je niet formateren. In de pc heb ik de geheugenkaart wel al geformateerd, als ik de geheugenkaart weer in de n73 doe loopt die weer vast. Kan niet geloven dat het aan die kaart ligt, als die in de pc wel goed werkt?
En hij is geformatteert met Fat ?

Ik formatteer nieuw kaartjes op een mobiel, omdat hij dan ook gelijk een hele directory structuur aan maakt, zal toch niet aan die directory structuur liggen, kun je niet een kaartje
kopieren van je vriend en die kopieren op jouw mini sd kaart ? Nog een sugestie formatteer dat kaartje op een andere pc

Anders weet ik niet meer, kun je die kaart ruilen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
@bitjesmaker die headset heb ik dus al :P en heb er ook al andere (philips) oordopjes ingeprobeerd alleen weinig verbetering, misschien ben ik wat te kieskeurig of toch ooit maar eens een (sennheiser) koptelefoon kopen ipv die oordoppen,
Ik heb het er maar mee te doen als het niet anders is :P.

Even iets anders.
Als ik naar iemand toe bel dan hoor ik een echo.
Ik heb hier al even naar lopen zoeken maar dan vind ik alleen dingen dat mensen aan de andere kant een echo horen, maar bij mij is het dus andersom ik hoor zelf de echo.
Ik snap er niks van, kan me niet voorstellen dat het aan de provider ligt want in mijn andere tel (6230i) had ik het niet.
Hebben meer mensen hier toevallig last van? of weet iemand een oplossing :S laat het me aub weten.

Edit: ik zit beetje in me telefoon te sneupen en ben nu beland bij netwerkmodus daar staat:
- dual mode
- umts
- gsm

Hij staat ingesteld op dual mode, geen idee waar dit voor is maar zou dit misschien het probleem kunnen leveren of zuipt dit misschien de batterij leeg ofzo? en kan ik hem beter op gsm zetten?

[ Voor 17% gewijzigd door Blueflame_Core op 03-03-2008 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

umts (3g) verbruikt meer stroom. Of die echo daaraan ligt weet ik niet. Heb er wel meer over gehoord, maar zelf geen last van.
Ik zet hem zelf altijd op GSM.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2008 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Zou het kunnen komen doordat degene die jij belt de luidspreker aan heeft staan? Dan hoor ik namelijk ook wel eens een echo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
@YaTo Nee komt niet door de luidspreker ze bellen gewoon via de hoorn.

@hodgepodge hebben die mensen waarvan je het hebt gehoord al een oplossing :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:18
Kan de kaart niet meer formateren in een telefoon, heb ook de nokia van een vriend geprobeerd. Ruilen gaat niet meer, aangezien ze de kaart niet terug nemen omdat de verpakking al is open gesneden.
Kan proberen of ik de gegevens van een andere memkaart over kan zetten. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 16:30
Heeft toevallig iemand ervaring met AAC+ op de N73, ik wou vandaag eens kijken wat de beste instellingen zijn voor aac+ icm met winamp portable. Maar als ik hier alle instellingen probeer:
MP4 HE-aac, AACplus (he-aac) van 96-160 kbs, helemaal niks doet het. Ik krijg telkens de melding: "bestand is beschadigd" in de musicplayer. Nu kan ik met de standaard nokia music manager wel lc-aac bestanden maken (dit kan met winamp ook), maar dit is geen aac+.

Nog ff info opgezocht op het WWW:
Nokia: http://www.nokia.nl/A4392027
  • Digitale Music Player: ondersteunt MP3/AAC/eAAC/eAAC+/WMA met speellijsten en equalizer
Wikipedia Wikipedia: Advanced Audio Coding:
  • High Efficiency AAC (HE-AAC), a.k.a. aacPlus v1 or AAC+ – the combination of SBR (Spectral Band Replication) and AAC; used for low bitrates;
  • HE-AAC v2, a.k.a. aacPlus v2 or eAAC+ – the combination of Parametric Stereo (PS) and HE-AAC; used for even lower bitrates;
Dus ik snap het ff niet, zou het liggen aan de converter van winamp? of kan de n73 maar een bepaald soort e-aac+ aan?? :?

EDIT:

Probleem gevonden, op 1 of andere manier is er een verschil tussen de AACplus encoder en de AACplus high bitrate encoder, naast het feit dat 1e tot 128 wil converteren en de high bitrate tot 320 wil converteren. Want ik heb bij de High bitrate converter 96 en 128kbs ook geprobeerd en deze werkten ook niet. (wel met coreplayer)
Wel appart, dat hier een verschil in zit, maar vooral dat mijn n73 deze niet kan lezen. misschien een toevoeging. Volgens mij heeft het ook niks te maken met e-aac+, want deze zou de n73 ook gewoon moeten pakken 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Bliksem B op 04-03-2008 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nokia music manager kan hem omzetten naar wat hij zegt dat het beste formaat is. Die zit standaard bij pc suite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 15:47:
Nokia music manager kan hem omzetten naar wat hij zegt dat het beste formaat is. Die zit standaard bij pc suite.
Zoals ik al schreef, ging het mij om welk formaat hij aan kan en dan vooral op he-aac (aac+). Daarnaast wil ik helemaal niet de nokia music manager gebruiken, maar juist winamp. Omdat ik hier ook alles mee beluister, wel net zo makkelijk.Daarnaast heb ik nog even gekeken welke formaten de nokia music manager precies maakt:
  • AAC: LC-aac tot 160 kbs
  • M4A: AAC tot 64 kbs (veel te laag)
Dus daarom gebruik ik ook liever winamp, omdat je hier veel meer keus hebt met converteren en werkt niet zo omslachtig als die van nokia, winamp : selectie --> verzenden naar --> USB station en alles wordt netjes omgezet naar mijn 2gb

Maar heb het probleem al gevonden, ook al blijf ik het raar vinden dat de n73 geen bestanden kan afspelen die zijn geconverteerd met AACplus high bitrate encoder op 128 kbs. Iemand hier een verklaring voor? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen, ik zat vorige week met een vraagje over het gebruik van de wekker functie. Ik heb ondertussen een oplossing gevonden, gewoon met het gebruik van de Klokfunctie.

Ik heb 1 van de profielen aangepast (semafoon) alle geluiden hierbij uit, trilfunctie aan (voor mij erg belangrijk :D) en bij inkomende oproepen maar 1 bellergroep toestaan (ik heb dus een groep aangemaakt met alleen mijn eigen naam en nummer :D)
Zodoende krijg ik bij inkomende oproepen geen tril of geluid, bij sms wel 1x erg kort tril en bij de wekker trillen en geluid.

Weet niet of het zo duidelijk is en of iemand er wat aan heeft :D Ik ben iig geholpen, zonder dat ik programma's hoef aan te schaffen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zit te vogelen met de videofunctie. Ik wil graag serietjes en films kijken op mijn telefoon. Nu werkt het converteren via de Nokia Suite wel, maar alleen op de laagste kwaliteit. Zelfs dan speelt de telefoon het net niet vloeiend af. Op medium kwaliteit schokt het beeld, en op hoge kwaliteit zegt de telefoon dat de bestandsindeling niet correct is en wordt er alleen geluid afgespeeld. Heeft iemand suggesties hiervoor?

Daarnaast ben ik benieuwd of iemand van jullie DVD's omzet naar het Nokia formaat. Wat is hier de handigste methode voor. Met Nokia suite werkt het niet. Ik heb inmiddels alle proggies uit de TS gebruikt, maar ze werken of niet, of slechts deels.

Alvast bedankt voor alles

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wcduck schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 20:37:
Ik zit te vogelen met de videofunctie. Ik wil graag serietjes en films kijken op mijn telefoon. Nu werkt het converteren via de Nokia Suite wel, maar alleen op de laagste kwaliteit. Zelfs dan speelt de telefoon het net niet vloeiend af. Op medium kwaliteit schokt het beeld, en op hoge kwaliteit zegt de telefoon dat de bestandsindeling niet correct is en wordt er alleen geluid afgespeeld. Heeft iemand suggesties hiervoor?

Daarnaast ben ik benieuwd of iemand van jullie DVD's omzet naar het Nokia formaat. Wat is hier de handigste methode voor. Met Nokia suite werkt het niet. Ik heb inmiddels alle proggies uit de TS gebruikt, maar ze werken of niet, of slechts deels.

Alvast bedankt voor alles
Weet niet wlke projes in de TS staan.
Je hebt er een symbian programma voor, dat heet smartmovie. Daar is ook een converter voor die het kan omzetten. Ook is er divxplayer voor symbian, als je dan divx films hebt in een kleiner formaat, lieft 320*240 speelt hij die ook af.
Je zou de film gewoon om kunnen ztten naar avi met 320*240 en dan afspelen met smartmovi of divxplayer.

DVD's heb ik nooit geprobeerd, ik denk dat je hem dan eerst moet strippen naar een mpeg file en dan verder moet omzet naar een formaat voor de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf gebruik ik voor series Super movie converter. Met de instellingen zoals deze op pagina 2 http://gathering.tweakers...message/29247007#29247007 van dit topic te vinden zijn. Voor series vind ik dit goed werken, alleen een hele dvd heb ik er niet mee geprobeerd om te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Volgens mij kun je gewoon dvd naar mp4 converteren?
Ik zou hier zelf ook binnenkort mee aan de gang, heb al een programmatje gedownload dat heet vob-to-mpeg converter. Heb het nog niet getest maar volgens mij kan het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
Kan het kloppen dat de n73 geen bluetooth com poorten ondersteund??
Ik wil graag icm bemused server, winamp besturen, maar ik kan geen com poort vinden bij services (zoals bij me se toestellen). Nu heb ik al GNUbox geprobeerd, maar hier wordt ik ook niet veel wijzer van:? Heeft iemand hier ervaring mee toevallig?

Over video's, als je via de n73 eigen realplayer wil kijkenm, kun je het beste SUPER© gebruiken. (dit staat ook vermeld op de poster met de juiste links)
Maar het beste vind ik persoonlijk COREplayer (ff googlen bij torrents), maar om daar soepel vidoe's af te spelen, moet je hem nog wel converten met bijv super (avi, mpeg 4, mp3 96kbs, 14 fps, video +/- 394 kbs op 320:240) Werkt perfect, je kan er zelfs nog een ondertiteling in branden met virtual dub + de textsub filter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.gelder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-11-2022
Blueflame_Core schreef op zondag 02 maart 2008 @ 00:43:
@Ercher en b.gelder (van reacties in het begin):

ercher, je vroeg of mensen je wilden pm'en ik heb dit geprobeerd maar toen kreeg ik de melding dat je die niet wilde ontvangen :P. Dus dan maar ff zo proberen.

Ik haal jullie tweeen ff naar voren omdat jullie, samen met mij, een van de weinigen zijn met de 4.0750.31.2.1 update.
Er wordt inderdaad beweerd dat dit een geweldige update is maar ook ik heb hem er dus net op staan en kan nu niet zeggen dat de tel sneller is geworden :S.
Hebben jullie nog een oplossing gevonden post het dan hier s.v.p of pm me.
Ik had toen met de 4.0750.31.2.1 versie vele malen vastlopers (systeemfout).
Voornamelijk bij bellen.
Ik heb mijn nokia opgestuurd, omdat mijn joystick ook niet meer goed deed en aangegeven van de software.
Dus ik wacht gewoon af.

Bij mij beviel deze versie zeker niet.
Als ik ging zoeken op de website of er een nieuwe versie beschikbaar zou zijn kreeg ik steeds 4.0736.3.2.1

Nokia 73 ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jasper2603 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 14:36:
Kan de kaart niet meer formateren in een telefoon, heb ook de nokia van een vriend geprobeerd. Ruilen gaat niet meer, aangezien ze de kaart niet terug nemen omdat de verpakking al is open gesneden.
Kan proberen of ik de gegevens van een andere memkaart over kan zetten. Bedankt voor de tip!
Of je met het kopiëren van de gegevens redt, weet ik niet.

Je kunt bijvoorbeeld via een image programma zoals Ghost een image maken van die goede sd kaart en die terugzetten op jouw sd kaart, geen idee of Ghost dit ondersteund.

Of via een Linux live cd die sd kaart formateren, maar voor dat stuk is dit gedeelde van het forum niet de goede plek, daar zijn andere delen van dit forum voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
b.gelder schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 01:03:
[...]

Ik had toen met de 4.0750.31.2.1 versie vele malen vastlopers (systeemfout).
Voornamelijk bij bellen.
Ik heb mijn nokia opgestuurd, omdat mijn joystick ook niet meer goed deed en aangegeven van de software.
Dus ik wacht gewoon af.

Bij mij beviel deze versie zeker niet.
Als ik ging zoeken op de website of er een nieuwe versie beschikbaar zou zijn kreeg ik steeds 4.0736.3.2.1

Nokia 73 ME
Nou ik heb tot nog toe geen vastlopers gehad zowel met de voorgeinstaleerde firmware als met de 4.750.... niet gelukkig. Alles werkt wel naar behoren volgens mij.

Misschien ff een tip voor mensen wat betreft die screenprotectors, laat gewoon het stukje folie op de telefoon zitten? Heb ik ook gedaan, heb gewoon het blauwe hoekje rechtsbovenin eraf gehaald en mooi het transparantje stukje folie laten zitten, gratis screenprotector dus :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,
Ik heb mijn n73 aan mijn oom verkocht. Nu dacht ik vriendelijk te zijn en er nog even een nieuwe firmware op te jassen. Ik heb alleen per ongeluk de Engels firmware erop gezet. Dit is in het menu niet meer aan te passen( wel italiaans, spaans, duits etc.) Hoe fix ik dit? Bij nokia installer krijg je automatisch een firmware toegewezen, en kun je dus geen andere taal kiezen.
Ook doen de twee zijtoetsen het niet meer. Die van de camera en de mediabutton. Toestel is nog nooit gevallen ofzo, dus daar ligt het niet aan.
Nog ff een ander vraagje. De voicemail springt naar 3 x overgaan al op de voicemail. Is dit in het menu in te stellen of moet dit via de provider? Voor mijn vragen heb ik het forum al afgezocht, maar kon het zo niet vinden. Alvast bedankt voor jullie moeite. De groeten van Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 15:28:
Beste mensen,
Ik heb mijn n73 aan mijn oom verkocht. Nu dacht ik vriendelijk te zijn en er nog even een nieuwe firmware op te jassen. Ik heb alleen per ongeluk de Engels firmware erop gezet. Dit is in het menu niet meer aan te passen( wel italiaans, spaans, duits etc.) Hoe fix ik dit? Bij nokia installer krijg je automatisch een firmware toegewezen, en kun je dus geen andere taal kiezen.
Ook doen de twee zijtoetsen het niet meer. Die van de camera en de mediabutton. Toestel is nog nooit gevallen ofzo, dus daar ligt het niet aan.
Nog ff een ander vraagje. De voicemail springt naar 3 x overgaan al op de voicemail. Is dit in het menu in te stellen of moet dit via de provider? Voor mijn vragen heb ik het forum al afgezocht, maar kon het zo niet vinden. Alvast bedankt voor jullie moeite. De groeten van Tom
Welke firmwareversie heb je? Als dit niet 4.750 (ME) is zijn er manieren om je productcode te veranderen en kun je die erop zetten. Maar volgens mij is dat niet legaal, dus daar mag je hier (terecht) niet over praten.

Heb Garmin geprobeerd. Handig is dat je per regio kan beslissen welke kaarten je erop hebt en ook routes als kaarten kunt toevoegen. Als je met de auto op vakantie gaat naar zuid Frankrijk, hoef je dus alleen de regio waar je heengaat en de route te uploaden, wat weinig ruimte op je kaartje in beslag neemt. In Nederland kun je kiezen voor regio Eindhoven, Amsterdam enzovoorts. Alles bij elkaar is Nederland misschien 50 mb.

Navigeren nog niet geprobeerd, maar GPS wel en die werkt. Dan zal dat navigeren ook wel werken.
Die kaarten die staan dus allemaal op 1 dvd die je koopt. Je installeert die DVD en dan staan alle kaarten op je pc. Via het programma kun je kaarten, routes, favorieten enzovoorts op je telefoon zetten (en volgens mij ook deleten).

Wat ik ervan gelezen heb vinden gebruikers dit de fijnste navigatiesoftware voor op de N95 (tomtom werkt daar niet op). Wil wel vergelijken wat de fijnste is. Het voordeel van Tomtom is dat er vaker nieuwe kaarten uitkomen. Er zijn eigenlijk 2 kaartenmakers voor navigatie: Navteq en teleatlas. Navteq is opgekocht door Nokia (of ondrtussen google?) volgens mij en teleatlas bijna door tomtom.
Het voordeel van deze Garmin is dat hij dus ook werkt op de Nokia's met ingebouwde GPS, wat wel makkelijk is als je een nieuwe telefoon wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe firmware beschikbaar !!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 19:21:
Nieuwe firmware beschikbaar !!!!!!!!!!!!!
Welke firmware dan? Je mag best meer dan 1 zin schrijven, het is allemaal gratis hierzo hoor. MIjn NSU verteld mij wederom dat er geen nieuwe update is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Ik krijg ook de melding dat er nieuwe firmware is !!

4.0808.4.2.2 om precies te zijn.

Check hier voor meer info: http://www.symbian-freak....8/03/n73_new_firmware.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha, alleen N73ME dus.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
Ik vraag me nog steeds af of het wel klopt dat de nokia geen bluetooth com poorten ondersteund:? Neem aan dat de pc suite ook een soort van com port gebruikt. Is er op 1 of andere manier om bijvoorbeeld hier achter te komen?
Zijn er naast de bemused server nog andere mogelijkheden om bijv je computer te besturen? Vind het toch frapant dat mijn pc geen com poort kan creëren voor mijn n73 . Ik gebruik trouwens de nieuwste update van widdcom en heb een usb bt dongle 1.1 class, 1 (100m)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 20:07:
[...]

Welke firmware dan? Je mag best meer dan 1 zin schrijven, het is allemaal gratis hierzo hoor. MIjn NSU verteld mij wederom dat er geen nieuwe update is.
Tja , dacht dat 1 zin genoeg was , maar goed :
Enter your product code:
Latest available software for Nokia N73, product code 0539337
Version: 4.0747.31.0.1

Compare numbers
If this version is greater than your current software version, update now to get the latest features, applications and improvements. Go to Nokia Software Updater download
Nokia for Business Operators Investors Developers Press Corporate

Nog 1 zin dan :huidige firmware = 4.0735.3.0.2 RM -133

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mm, Ik wil dat ze die music player is aanpassen in een firmware. Het geluid is niet in normale stappen hoger of lager te zetten. Op een gegeven moment is het net te zacht en 1 stapje hoger weer te hard. En wat ik nog het vervelendste vind is dat als die brede stekker van de oordopjes uit je telefoon gaat (dat heel snel gebeurd) hij meteen op speaker gaat. Ontzettend vervelend als je in de klas zit of in de trein. Is daar niets tegen te doen? Ook in de stil modus gaat hij dan gewoon door de speaker muziek afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb m'n N73 net ook geupdate. Hij moest gewoon ruim 80mb downloaden! Da's toch niet normaal?

Oude firmware versie die ik had (op m'n Nokia N73 (RM-133)) was 4.0727.2.2.1. De nieuwe is 4.0808.4.2.2.

Update ging vlekkeloos, duurt minuut of 10 in totaal. Maar je phone is daarna wel totally reset. :S

Er is iets bijgekomen van Mobiele tv. Vaag. Verder merk ik nog geen verschillen. Waar kan ik dit goed aan testen?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal!

Sinds ongeveer een maand heb ook ik een Nokia N73 (zo'n zwarte). Tot nu toe was ik erg tevreden over dit toestel, het enige dat me opviel is dat hij de lange duur van de batterij die hij zogenaamd zou hebben niet kan waarmaken.
Sinds vanavond heb ik echter een probleem met het installeren van themas. Tot vandaag had ik hier geen enkel probleem mee tot een paar uur geleden: ik krijg iedere keer de melding "KAN NIET INSTALLEREN". Ik krijg deze melding wanneer ik een eerder geinstalleerd en ook weer verwijderd thema opnieuw wil installeren, mijn vermoeden is dus dat er ergens bestanden achterblijven. Bij "toepassingen beheren" kan ik ze in ieder geval niet vinden.
Ik heb al van alles geprobeerd: ik heb de backup die ik maakte van mn telefoon toen ik hem een paar dagen had erop gezet, ik heb mijn geheugenkaart tot 2 keer toe geformatteerd. Ik heb mn telefoon uit en weer aan gezet en ook heb ik geprobeerd om hem te resetten wat overigens ook niet lukt, dat is geblokkeerd op de één of andere manier.
Inmiddels ben ik al mijn muziekbestanden, smsjes en fotos kwijt en zwaar gefrusteerd omdat ik die standaard Nokia themas na die ene maand toch echt wel zat ben en bovendien vind ik dat een duur mobieltje als deze gewoon zou moeten werken zoals hij hoort.
Kan iemand mij hiermee helpen? Of kan ik maar beter naar een Nokia Care Point gaan?
Alvast bedankt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2008 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Vaag dat het toch echt weer per product nummer verschilt.
Ik zie nog geen nieuwe update lol misschien later ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:43
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 22:47:
Hoi allemaal!

Sinds ongeveer een maand heb ook ik een Nokia N73 (zo'n zwarte). Tot nu toe was ik erg tevreden over dit toestel, het enige dat me opviel is dat hij de lange duur van de batterij die hij zogenaamd zou hebben niet kan waarmaken.
Toestel op gsm modus zetten ipb 3G modus en je hebt weer een dag extra aan batterijduur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3ssen schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:00:
[...]

Toestel op gsm modus zetten ipb 3G modus en je hebt weer een dag extra aan batterijduur
Klinkt goed! Maar hoe doe ik dit? Kan bij instellingen niets vinden dat er op lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Laatst online: 12-09 13:06
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:52:
[...]

Klinkt goed! Maar hoe doe ik dit? Kan bij instellingen niets vinden dat er op lijkt.
Settings -> Network -> Network mode.

In NL denk ik:

Instellingen -> Netwerk -> Netwerkmodus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om even verder te borduren op mijn thema-probleem:

ik heb het vermoeden dat ik niet de enige ben die problemen heeft (of heeft gehad) met het installeren en verwijderen van themas. Themas die ik eerder geinstalleerd heb gehad maar heb verwijdert kan ik er met geen mogelijk opnieuw opzetten, wat ik erg irritant vind. Themas die er nog niet eerder op hebben gestaan kan ik zonder problemen installeren, maar nu dient een volgende probleem zich aan. Als ik deze eventueel zou willen verwijderen zijn ze nergens in toepassingsbeheer te vinden! Geen enkele, terwijl hiervoor de meeste toch wel te vinden waren. Wanneer ik het logboek bij toepassingsbeheer open staat daar wel in dat de themas geinstalleerd zijn , maar weergeven zodat ik ze ook kan verwijderen? Ho maar.

Weet iemand hier een oplossing voor of zal ik toch echt de firmware er op nieuw op moeten zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
3ssen schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:00:
[...]

Dit is inderdaad waar, zet hem op GSM ipv DUAL MODE dit bespaart echt zoveel batterij dat wil je niet geloven, ik moest hem eerst zowat elke dag op de lader zetten :S, serieus!.
En ik heb hem nu dinsdag opgeladen en alle streepjes staan nu (2 dagen later) nog op vol, werkelijk ongelovelijk. Weet niet of dit in de startpost staat maar anders is het wel een goed idee om het er in te zetten denk ik.

Hoe doe je dit, nogmaals ff in het nederlands: Menu > Instrum. > Instell. > Netwerk > Netwerkmodus > Dual Mode/Umts wijzigen in GSM

Oja en ik heb het nog niet zelf getest maar iemand anders wel en die zegt dat de echo ook weg is, dus weet niet of het aan de Dual Mode lag maar het schijnt dus weg te zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Blueflame_Core op 06-03-2008 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 11:46:
Om even verder te borduren op mijn thema-probleem:

ik heb het vermoeden dat ik niet de enige ben die problemen heeft (of heeft gehad) met het installeren en verwijderen van themas. Themas die ik eerder geinstalleerd heb gehad maar heb verwijdert kan ik er met geen mogelijk opnieuw opzetten, wat ik erg irritant vind. Themas die er nog niet eerder op hebben gestaan kan ik zonder problemen installeren, maar nu dient een volgende probleem zich aan. Als ik deze eventueel zou willen verwijderen zijn ze nergens in toepassingsbeheer te vinden! Geen enkele, terwijl hiervoor de meeste toch wel te vinden waren. Wanneer ik het logboek bij toepassingsbeheer open staat daar wel in dat de themas geinstalleerd zijn , maar weergeven zodat ik ze ook kan verwijderen? Ho maar.

Weet iemand hier een oplossing voor of zal ik toch echt de firmware er op nieuw op moeten zetten?
Moet je hier niet, net zoals bij sommige andere applicaties, gewoon de datum (jaar) een stukje terugzetten? En een nieuwe Firmware kan sowieso geen kwaad denk ik :P is altijd handig.
Verder zou ik hier geen oplossing voor weten ben zelf niet echt bezig met thema's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:19
Ik heb zelf 2 Nokia N73me (vraag me maar niet waarom ;) )

de 1e N73me is een orginele nl Me versie productcode 0539239, de 2e is een T-Mobile N73me
welke ik door een Nokia Service Punt heb laten updaten naar een hogere software versie voor
stereo bluetooth te krijgen op de telefoon.
De NSP heeft toen de productcode veranderd (ook 0539239) zodat er een V 4.xxxxxx firmware opzit.

Nu heb ik gisteravond mijn orginele Me geupdate naar versie 4.0808.4.2.2

Nu wil ik zojuist mijn T-Mobile N73me updaten maar nu krijg ik de melding u telefoon heeft
al de meest recente software (4.0750.31.2.1).

Is de update teruggetrokken of moet ik het gewoon later proberen? :?

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megapaul schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 13:36:

de 1e N73me is een orginele nl Me versie productcode 0539239, de 2e is een T-Mobile N73me
welke ik door een Nokia Service Punt heb laten updaten naar een hogere software versie voor
De NSP heeft toen de productcode veranderd (ook 0539239) zodat er een V 4.xxxxxx firmware opzit.

Nu wil ik zojuist mijn T-Mobile N73me updaten maar nu krijg ik de melding u telefoon heeft

het lijkt mij dat ze direct na de update naar 4.0 de productcode weer hebben terugveranderd naar de oorspronkelijke productcode want anders ben jij je garantie kwijt he? Dat zou verklaren waarom je niet kan updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nokia geeft de nieuwe firmware nooit voor alle productcodes tegerlijk. In de komende dagen volgen er meer en het zou kunnen zijn dat hij voor die t-mobile branded nog later komt.

/edit
Het ligt niet aan de productcode, het lijkt alsof je niet kunt updaten van 750 :?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2008 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 14:38:
[...]

Nokia geeft de nieuwe firmware nooit voor alle productcodes tegerlijk. In de komende dagen volgen er meer en het zou kunnen zijn dat hij voor die t-mobile branded nog later komt.

/edit
Het ligt niet aan de productcode, het lijkt alsof je niet kunt updaten van 750 :?
Inderdaad. Ik heb zojuist ook de firmware van mijn N73 ME geupdate en de versie die ik als nieuwste kreeg van de nokia sofware updater was ook niet de allernieuwste. Ik kreeg een versie 4.07XXX terwijl de nieuwste 4.08XXX is...de preciese cijfers weer ik zo gauw even niet.

Trouwens, mn thema installatie problemen zijn hiermee ook meteen verholpen! :D ik was wel al mijn contacten kwijt, maar hey! mn telefoon werkt weer zoals het hoort, die telefoonnummers, dat komt wel weer goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-08 22:22

mmm ik heb dezelfde productcode en ik krijg geen nieuwe FW te zien, hoe komt dat?

Latest available software for Nokia N73, product code 0539239
Version: 4.0736.3.2.1

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is raar zeg, staat ook op de nokia update pagina hier.

Ik weet echt 100% zeker dat daar 1,5 uur geleden nog iets anders stond. Volgens mij ook bij de gewone N73. Echt wazig wat Nokia aan het doen is.

Maar zo lang hij het goed doet...

Sowieso kun je misschien beter een weekje wachten, tot je van mensen die de firmware gebruiken gelezen hebt of het de update waard is en er geen massale problemen ontstaan. Vergeet niet dat veel mensen maandenlang hun gps ontvanger niet konden gebruiken door dat gepruts van Nokia af en toe. Het lijkt wel alsof ze de software online zetten en hem dan pas zelf gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Megapaul dit ligt niet aan jou.
Ik heb ook een n73 ME en bij mij geeft ie ook nog steeds 4.0750... aan, vraag me niet waarom want ik snap het ook niet :P maar het zal wel goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 14:29:
[...]

het lijkt mij dat ze direct na de update naar 4.0 de productcode weer hebben terugveranderd naar de oorspronkelijke productcode want anders ben jij je garantie kwijt he? Dat zou verklaren waarom je niet kan updaten.
Nee die hebben ze niet teruggezet,daarna heb ik weer gewoon update's kunnen doen die
voor de unbranded toestellen zijn.
Ik heb een T-Mobile N73me nu dus unbranded wel gelocked op T-Mobile en ik heb gewoon garantie :) ook keurig een factuur / garantiebewijs meegekregen van de procedure. Goed Nokia Service Punt in Hoorn ;)

Maar wel wazig dat me ene N73me wel geupdate kan worden (is ook gebeurd) maar de ander niet
lekker vaag van Nokia |:(

Zojuist ff via google gechecked en er zijn meerdere mensen die (nog) niet kunnen updaten.
Ik hoop dat de update mogenlijkheid snel weer terugkomt ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Megapaul op 06-03-2008 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er de laatste 1,5 uur nog iemand kunnen updaten dan? Volgens mij is de euro2 versie van de N73ME teruggetrokken door Nokia.

Wat anglico al schreef:

/edit
kan iemand met de nieuwe N73ME firmware eens proberen het volume te regelen in de musicplayer of de radio. Schijnt dat daar een probleempje zit.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2008 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe FW voor N73-normal !!!!
Firmware: V4.0747.31.0.1
23-11-2007
RM-133
© Nokia N73 (01)
Productcode: 0539337

Languages:
English - Francais - Deutsch - Túrkce - Italiano - Nederlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 17:48:
Heeft er de laatste 1,5 uur nog iemand kunnen updaten dan? Volgens mij is de euro2 versie van de N73ME teruggetrokken door Nokia.

Wat anglico al schreef:

/edit
kan iemand met de nieuwe N73ME firmware eens proberen het volume te regelen in de musicplayer of de radio. Schijnt dat daar een probleempje zit.
Volume regeling bij de musicplayer en radio werkt normaal, zowel via de telefoon als via de remote op mijn headset :)

[ Voor 5% gewijzigd door Megapaul op 06-03-2008 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Blueflame_Core schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 12:08:
[...]

Dit is inderdaad waar, zet hem op GSM ipv DUAL MODE dit bespaart echt zoveel batterij dat wil je niet geloven, ik moest hem eerst zowat elke dag op de lader zetten :S, serieus!.
En ik heb hem nu dinsdag opgeladen en alle streepjes staan nu (2 dagen later) nog op vol, werkelijk ongelovelijk. Weet niet of dit in de startpost staat maar anders is het wel een goed idee om het er in te zetten denk ik.

Hoe doe je dit, nogmaals ff in het nederlands: Menu > Instrum. > Instell. > Netwerk > Netwerkmodus > Dual Mode/Umts wijzigen in GSM
Heeft dit uberhaupt ook side-effects? Minder bereikbaar? IETS? Iemand slechte ervaringen met deze instelling?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbt68
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-09 19:21
Thursday, March 6, 2008
My Experience With The New Nokia N73 ME Firmware 4.0808.4.2.2
Well last night I went home and checked if the new firmware for the Nokia N73, specifically 4.0808.4.2.2, was available. And hell yeah it was. I must have an APAC product code but I'm not sure. Either way reports are saying the new firmware will be available for all product codes within the week. Hopefully the reports are true, as I know there are still many N73 users that haven't upgraded to a newer phone and are extremely glad they didn't because of the new Nokia N78 coming out.

Well here's my take on the new firmware.

For one it's faster. Not a huge difference, but it's noticeable. Everything from retrieving email on an edge connection to starting up applications. One huge improvement is the Gallery. The last firmware took forever to load my pictures so I can scroll through with the half circle. With the new N73 firmware I can fly through them, almost as fast as the N95. Also in the past the images would take a few seconds to load once you click on them. You would be able to see them, but they go from blurry to crisp in up to 5 seconds sometimes. Now it's under a second. Not to mention the camera seems a bit snappier. Getting an auto focus doesn't take as long, same goes for the camera startup. When you take a photo and want to send it or upload it, navigating through those menus is almost more of a joy.

There is also a new application called Mobile TV. I really want to try this out, but apparently it needs a bluetooth TV reciever, which I'm going to do more investigating on. I'm sure whatever it is, it doesn't work here in the States. I'm thinking it's along the lines of the N96's live TV features, but not built in. Don't quote me on that though.

Some people have said this update will help with N-Gage games, but I haven't checked on it yet. We've been hearing reports that N-Gage will be available for the N73 within a few weeks.

One thing that does bother me a little is we have less free RAM at startup. I used to get around 20mb, now I'm getting around 17-18mb. Not a huge difference. I have noticed though that applications aren't leaking as much memory. Before when I opened the camera or gallery application, then closed it, I would be left with around 12mb of RAM. Now it's around 13mb which is surprising because like I said we are giving less RAM out of the box. I haven't gotten any 'memory full' errors yet with heavy web pages, with the gallery and music player open.

Overall I'd recommend the update. Update: I'm not gonna recommend it, but I'm still glad I updated. I'm started to find out there is significantly less RAM available after using it for a few hours. I must stress though I haven't recieved any memory full errors during moderate to heavy multitasking. The more I use it, the more I realize the phone is faster. Keep in mind I have all my apps installed and all my messages and calendar entries. So it's not like the phone has nothing on it.

Have you tried the latest N73 firmware yet? Will you be upgrading?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spaceboy schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 20:17:
[...]

Heeft dit uberhaupt ook side-effects? Minder bereikbaar? IETS? Iemand slechte ervaringen met deze instelling?
Volgens mij kan je dan geen gebruik maken van UMTS.
In mijn geval dus niet zo handig, want ik heb een internet abbo voor me N73.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 20:34:
[...]

Volgens mij kan je dan geen gebruik maken van UMTS.
In mijn geval dus niet zo handig, want ik heb een internet abbo voor me N73.
Of er side-effect zijn weet ik niet dus daar kan ik niets over zeggen. Maar ik heb mijn N73 op gms-modus gezet en kan nog steeds gewoon internetten met mn mobiel, dus volgens mij maakt het wat dat betreft niets uit.

Volgens mij zou het wel wat uit kunnen maken als je veel in het buitenland bent. Dualmodus betekent dat je telefoon gebruikt kan maken van zowel gsm-netwerk als cdma-netwerk en per land kan het verschillen welke netwerken er beschikbaar zijn.
Dit is in ieder geval wat ik ervan heb begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 21:55:
[...]

Of er side-effect zijn weet ik niet dus daar kan ik niets over zeggen. Maar ik heb mijn N73 op gms-modus gezet en kan nog steeds gewoon internetten met mn mobiel, dus volgens mij maakt het wat dat betreft niets uit.

Volgens mij zou het wel wat uit kunnen maken als je veel in het buitenland bent. Dualmodus betekent dat je telefoon gebruikt kan maken van zowel gsm-netwerk als cdma-netwerk en per land kan het verschillen welke netwerken er beschikbaar zijn.
Dit is in ieder geval wat ik ervan heb begrepen.
Als je dual mode uitzet en je gebruikt dus alleen gsm dan kan je gewoon internetten.
maar alleen met snelheid van max van 52 kbps (gprs snelheid)
Terwijl UMTS een snelheid tot 384 kbps ondersteund.

Echter de meeste providers bieden een snelheid van 128 kbps, uitgezonderd Vodafone. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megapaul schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 22:00:
[...]

Als je dual mode uitzet en je gebruikt dus alleen gsm dan kan je gewoon internetten.
maar alleen met snelheid van max van 52 kbps (gprs snelheid)
Terwijl UMTS een snelheid tot 384 kbps ondersteund.

Echter de meeste providers bieden een snelheid van 128 kbps, uitgezonderd Vodafone. :)
Oh ok. Ik merkte het verschil in snelheid niet echt toen ik het uitprobeerde, was eigenlijk in de veronderstelling dat hij sneller was dan eerst! haha maar misschien dat dat komt omdat als ik internet via mijn mobiel ik in de trein zit. Ook gaat mijn trein altijd midden door de polder waar het bereik vaak toch al slecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Het bereik van van de telefoon gaat er niet op achteruit, volgens mij word het alleen maar beter op gsm-modus want ja mijn echo is schijnbaar met de noorderzon vertrokken dus alleen maar voordelen :P.
Hoe dat met internet zit weet ik niet gebruik het nooit, daar voor heb ik een pc lol.
Maar zoals hier boven te lezen is valt dat opzich wel mee.
Je kunt het gewoon ff uit testen bevalt het je niet dan zet je hem gewoon weer terug in dualmodus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blueflame_Core schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 22:42:
Het bereik van van de telefoon gaat er niet op achteruit, volgens mij word het alleen maar beter op gsm-modus want ja mijn echo is schijnbaar met de noorderzon vertrokken dus alleen maar voordelen :P.
Hoe dat met internet zit weet ik niet gebruik het nooit, daar voor heb ik een pc lol.
Maar zoals hier boven te lezen is valt dat opzich wel mee.
Je kunt het gewoon ff uit testen bevalt het je niet dan zet je hem gewoon weer terug in dualmodus?
Wat ik heb begrepen zijn bij de meeste providers de umts snelheid en kosten identiek aan die van gprs. Dit is softwarematig zo begrenst bij de providers. In dat opzicht maakt het denk ik nauwelijks iets uit. Ik heb hem in ieder geval op GSM staan en een onbeperkt internet abbonement (€10 ofzo per maand) en dat werkt perfect.

/edit
Als megapaul zegt dat er wel snelheidsverschil in zit zal dat wel zo zijn. Misschien was dat 1,5 jaar geleden nog niet zo. Ik browse overigens altijd met opera mini en die maakt sites zo klein dat het denk ik nauwlijks uitmaakt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2008 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mannen even een vraagje heb zelf ook een N73me maar heb zo de balen van dat ding echt spijt als haren op mijn hoofdt om de zoveel tijd valt die telefoon gewoon uit!!!! doe er niks geks mee zit gewoon in me zak of op me buro. Is dit een bekent probleem??? of ben ik weer eens de enige
ik draai met deze Firmware: V 4.0736.3.2.1 04-09-2007 RM-133 nokia N73 (02)
heb ook al *#7370# gedaan maar dat helpt niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 09:09:
Mannen even een vraagje heb zelf ook een N73me maar heb zo de balen van dat ding echt spijt als haren op mijn hoofdt om de zoveel tijd valt die telefoon gewoon uit!!!! doe er niks geks mee zit gewoon in me zak of op me buro. Is dit een bekent probleem??? of ben ik weer eens de enige
Discriminatie! Waarom alleen mannen? Hier zitten ook vrouwen hoor! :+

Je toestel moet worden schoongemaakt. Alle contactjes ff schoonvegen met bijv wcpapier, accucontactjes, simcard, geheugencard. Alles dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Ja en anders ff langs een NCP ? of als je nog garantie hebt ff bij de desbetreffende winkel aankloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.gelder
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 09:09:
krijg je niet toevallig systeemfout?

Nokia terug van reparatie.
Joystick is vervangen ,maar ze zeggen dat ze een update hebben gedaan ,maar nog steeds dezelfde software. Nu maar weer eens kijken hoe hij draait. 4.0750.31.2.1 (0539239)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee krijg geen systeemfout gewoon een zwartscherm en kan hem weer aan zetten denk dat deze foon maar in het rondearchief belandt ben hem zozat :(
b.gelder schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 14:42:
[...]

krijg je niet toevallig systeemfout?

Nokia terug van reparatie.
Joystick is vervangen ,maar ze zeggen dat ze een update hebben gedaan ,maar nog steeds dezelfde software. Nu maar weer eens kijken hoe hij draait. 4.0750.31.2.1 (0539239)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje
  • Laatst online: 20:37

CDAAbeltje

Cool Down !

Kom even met de deur in huis vallen:

Ik zat net gezellig op de terrasje hier in de stad wat te drinken. Op tafel stond een heel mooi bordje waarop stond Free Wireless AccessPoint. Heel leuk, verder ook niet naar gekeken, maar toen ik werd gebeld hoorde ik die gene wel, maar die gene mij niet.... Even later toen ik daar weg was, die gene terug gebeld en toen was het weer ok :?

Mijn eerste gedachte gaat naar dat Wireless uit, stoort dat misschien ? Aan de andere kant denk ik nee, dat moet niet meer kunnen, maar het blijft vreemd... Iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.gelder
Dan moet je toch maar het advies van blueflame opvolgen.

Ben ook niet super blij met mijn n73.
Misschien komt het nog :)
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 15:20:
Nee krijg geen systeemfout gewoon een zwartscherm en kan hem weer aan zetten denk dat deze foon maar in het rondearchief belandt ben hem zozat :(

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Tja het is dat ik verder (nog) geen problemen met mijn N73 heb maar anders zou ik er toch mee naar een NCP gaan of opsturen naar de winkel, heb er tenslotte 1 of 2 jaar garantie op, weet zo 1-2-3 de exacte termijn niet precies.
Het toestel ergens in een hoekje laten verstoffen is ook zonde toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
Ik zelf heb ook een n73 ME van t-mobile (met standaard ME firmware), maar ik ook blijf bij Versie 4.0736.3.2.1. Zal wel weer door t-mobile komen! Waarschijnlijk wordt er ook weer van alles aan aangepast maar dat ken ik oa wel van t-mobile!

Btw heeft niemand ervaring met bluetooth compoorten?? Ik zou dit toch graag aan de praat wille krijgen op 1 of andere manier. Of zijn er nog andere mogelijkheden om je pc via bluetooth via je n73 te besturen??!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Je hele pc besturen vraag ik me af of dat kan, heb wel gehoord dat winamp te besturen is met je tel.
Maar goed je hebt een muis toch? lijkt me handiger dan je telefoon :P.
En wat zijn compoorten precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waarom ik alleen mailtjes vanaf een jaar terug in mijn gmail krijg? Heb netjes de howto uit de TS gevolgd om mail in te stellen maar het ding blijft alleen headers ophalen van een jaar geleden... De datum op de telefoon is goed ingesteld.

Daarnaast, weet iemand het beste progje om winamp te besturen vanaf de n73 via bluetooth, dus niet via grps... Ben ik hard naar op zoek, dit zou namelijk best fijn zijn daar ik regelmatig bij ons in de woonkamer zit en dan op m'n eigen kamer de muziek ben vergeten uit te zetten en ik niet steeds naar boven wil lopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blueflame_Core schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 22:25:
Je hele pc besturen vraag ik me af of dat kan, heb wel gehoord dat winamp te besturen is met je tel.
Compoorten zijn communicatie poorten.
En dat winamp besturen kan wel makkelijk zijn, maar voor mij niet met bluetooth. Ik weet niet hoe het programmaatje heet dat dit kan, het is er wel.

Het programma om dat met bluetooth te doen heet Bluetooth remote Controller.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Hier

Misschien is dit iets wat jullie zoeken. Genoeg resultaten.

[ Voor 4% gewijzigd door Blueflame_Core op 08-03-2008 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:43
Blueflame_Core schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 22:25:
zelf gebruik is salling clicker. deze kan met een plugin winamp besturen. ook heeft deze mogelijkheden om op de pc meerdere functies uit te voeren. volume control, powerpoint enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B_C, je leert snel, nog ff en je bent moderator :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm... apart voor mijn telefoon blijft de firmware een oudere versie weergeven:

Latest available software for Nokia N73, product code 0529602
Version: 4.0735.3.0.2

Tel info:
10-09-2007
RM-133
Nokia N73 (02)

Hopelijk komt ie voor de mijne ook binnenkort beschikbaar want soms is dat ding echt zo traag als dikke....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 11:41:
Hmm... apart voor mijn telefoon blijft de firmware een oudere versie weergeven:

Latest available software for Nokia N73, product code 0529602
Version: 4.0735.3.0.2

Tel info:
10-09-2007
RM-133
Nokia N73 (02)

Hopelijk komt ie voor de mijne ook binnenkort beschikbaar want soms is dat ding echt zo traag als dikke....
Betwijfel het. Je hebt de standaard unbranded N73 code, als 1 van de eerste zal voor deze productcode firmware uitkomen. Voor die productcode stond de update er eergister ook op, 4.747...
Maar die is ook teruggetrokken.

Hij zal dan wel iets sneller worden, maar na een paar weken merk je er niets meer van. Het verschil is klein en sowieso net na het updaten als je tel nog helemaal schoon is, is hij het snelst.
Ook is de telefoon langzamer als je hem al een tijdje aan hebt staan. Hij verliest met alles wat je doet geheugen en bij een restart krijgt hij dat terug.

Het is ook gewoon geen snelle telefoon, maar noem er maar 1 die veel sneller is met dergelijke functionaliteit. Dan kom je op een windows mobile en die zijn echt ook niet heel snel. De N95 is dan denk ik nog de snelste. De N73 is gedurende de firmwar updates ook wel sneller geworden, want op het begin klaagde mensen dat tomtom niet soepel liep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
3ssen schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 11:30:
[...]

zelf gebruik is salling clicker. deze kan met een plugin winamp besturen. ook heeft deze mogelijkheden om op de pc meerdere functies uit te voeren. volume control, powerpoint enz.
Dank je wel dit werkt nu ook bij mij :)
Het probleem was ook niet dat ik geen programma's had, maar dat ik deze niet aan de praat kon krijgen. Al deze programma's werkten via een COMpoort en deze kon ik juist niet vinden (wel de nummers). Normaal bij me vorige telefoon, kreeg je deze te zien bij services, maar bij me N73 niet! Dus ik had al bemused server geprobeerd en bluetooth control (snap ook B_C post, denk je nou echt dat ik niet kan googlen 8)7 ) Maar deze werkten dus niet (icm jamse).
Ik vraag me dus nu nog steeds af, hoe zit dat met de compoorten bij de N73, hoor ik deze niet te zien bij widdcomm (versie 5.xxx) of werken deze niet? Ik vraag me dan ook af waarom sailing clicker wel werkt en Bemused bijv niet? Of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
@bitjesmaker : ja lol :P begint er op te lijken heh

en Bliksem B het sloeg ook niet op jou maar op entail, had het misschien ff moeten quoten maar niet aan gedacht.

Even iets anders.
Als ik met pcsuite afbeedingen&video's wil overbrengen krijg ik de melding "Fout bij telefooncommunicatie", ik heb net al gezocht op GoT maar kon niks vinden. Iemand een oplossing :?

[ Voor 38% gewijzigd door Blueflame_Core op 08-03-2008 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hee blueflame, tnx voor de info, kan het nu niet direct testen want zit niet in de buurt van m'n eigen pc maar het ziet er veelbelovend uit!

Herhaling van de vraag trouwens, ik hoop dat iemand het weet... Ik heb gmail ingesteld zoals in de TS weergegeven maar ik krijg alleen oude mailtjes binnen. De datum op de telefoon staat goed ingesteld... Wat kan er mis zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Even een Quote van me zelf :P
Kom even met de deur in huis vallen:

Ik zat net gezellig op de terrasje hier in de stad wat te drinken. Op tafel stond een heel mooi bordje waarop stond Free Wireless AccessPoint. Heel leuk, verder ook niet naar gekeken, maar toen ik werd gebeld hoorde ik die gene wel, maar die gene mij niet.... Even later toen ik daar weg was, die gene terug gebeld en toen was het weer ok :?

Mijn eerste gedachte gaat naar dat Wireless uit, stoort dat misschien ? Aan de andere kant denk ik nee, dat moet niet meer kunnen, maar het blijft vreemd... Iemand ?
Vanmorgen is het helemaal leuk geworden. Ik werk bij ons in het dorp op de markt, normaliter is het om half 6 beginnen, dus voor het slapen gaan uiteraard een aantal wekkers gezet ;)

Vanmorgen half 7 stond mijn baas aan de deur, kom je zo ? :P

Uiteraard mijn telefoon gepakt, om de wekkers weer even uit te zetten, maar hij deed niets meer... Mijn achtergrond stond er gewoon nog met tijd functies van knoppen, kortom alles.
Mijn eerste gedachte ging uit naar, batterij er ff af, er opnieuw op en klaar is kees.... Nope :P
Kreeg alleen maar een Wit scherm met de o zo mooie Nokia tekst en na 5 minuten kreeg ik alleen een wit scherm.
Toch de batterij er maar eens voor 5min's af gelaten, sim kaart eruit, geheugen kaart eruit en na die 5 min's maar weer eens proberen. Helaas nog steeds het zelfde restultaat :(

Ik hoorde vandaag op het werk dat er "Harde Reset Codes" zijn, volgens dit persoon zou Nokia dit zelf ook eerst proberen en dan zouden alle gegevens van het telefoon geheugen zijn gewist. (uit mijn hoofd de toetsen 1+3+*, al ingedrukt houdende pas aanzetten)
Dit is niet gelukt.

Kheb dus met erg veel tegenzin de telefoon maar terug gebracht naar mijn lokale Vodafone boer en die wist mij te vertellen dat ik hem voor 1'1/2 tot 2 weken kwijt ben. Opzich is dit niet zo'n probleem, maar ik heb het topic de laatste tijd gevolgd en ook doorgelezen en heb zo'n probleem nog niet voorbij zien komen (correct me if im wrong ;) )

Ik had de telefoon zelf al voorzien van de nieuwste Firmware maar het lijkt mij dat ze bij Nokia er ook gewoon de nieuwste Firmware opzetten om het zo weer te laten 'Booten'?...

Ik had er zelf wel een aantal programmatjes opgezet:

Tom Tom Navigator (moet voor zo ver ik weet geen problemen opleveren)
NiceLight (Zaklamp)
BestAlarms (Wekker)
AutoLock (ToetsenBlock)

Kan het dan misschien zijn dat 1 van deze proggies het "OS'je" in de war heeft gebracht of is het een veel voorkomend probleem zoals de Vodafone boer mij ook al wist te vertellen...

Would Like To Hear From Ya'll :z

P.S. Even vergeten te melden, ik heb het toestel nu rui, 2 weken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Misschien een virus? Kzou het niet weten, hopelijk doet Nokia er na de reparatie een briefje bij van wat de oorzaak was.
Waar ik wel benieuwd naar ben, hoe beviel NiceLight?
Ik heb hier nog nooit van gehoord namelijk, alleen maar van s60SpotOn, weet niet of je die ook getest en vergeleken hebt met NiceLight, maar wil het graag van je horen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nice light er opstaan.. matig programma... Je kan je display in het wit krijgen, net zoals bij opstarten en je kan je flits aan doen op standje 'matig hard' ... De display geeft dus meer licht dan de flits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CDAAbeltje schreef op zondag 09 maart 2008 @ 02:03:
Even een Quote van me zelf :P

[...]

Vanmorgen is het helemaal leuk geworden. Ik werk bij ons in het dorp op de markt, normaliter is het om half 6 beginnen, dus voor het slapen gaan uiteraard een aantal wekkers gezet ;)

Vanmorgen half 7 stond mijn baas aan de deur, kom je zo ? :P

Uiteraard mijn telefoon gepakt, om de wekkers weer even uit te zetten, maar hij deed niets meer... Mijn achtergrond stond er gewoon nog met tijd functies van knoppen, kortom alles.
Mijn eerste gedachte ging uit naar, batterij er ff af, er opnieuw op en klaar is kees.... Nope :P
Kreeg alleen maar een Wit scherm met de o zo mooie Nokia tekst en na 5 minuten kreeg ik alleen een wit scherm.
Toch de batterij er maar eens voor 5min's af gelaten, sim kaart eruit, geheugen kaart eruit en na die 5 min's maar weer eens proberen. Helaas nog steeds het zelfde restultaat :(

Ik hoorde vandaag op het werk dat er "Harde Reset Codes" zijn, volgens dit persoon zou Nokia dit zelf ook eerst proberen en dan zouden alle gegevens van het telefoon geheugen zijn gewist. (uit mijn hoofd de toetsen 1+3+*, al ingedrukt houdende pas aanzetten)
Dit is niet gelukt.

Kheb dus met erg veel tegenzin de telefoon maar terug gebracht naar mijn lokale Vodafone boer en die wist mij te vertellen dat ik hem voor 1'1/2 tot 2 weken kwijt ben. Opzich is dit niet zo'n probleem, maar ik heb het topic de laatste tijd gevolgd en ook doorgelezen en heb zo'n probleem nog niet voorbij zien komen (correct me if im wrong ;) )

Ik had de telefoon zelf al voorzien van de nieuwste Firmware maar het lijkt mij dat ze bij Nokia er ook gewoon de nieuwste Firmware opzetten om het zo weer te laten 'Booten'?...

Ik had er zelf wel een aantal programmatjes opgezet:

Tom Tom Navigator (moet voor zo ver ik weet geen problemen opleveren)
NiceLight (Zaklamp)
BestAlarms (Wekker)
AutoLock (ToetsenBlock)

Kan het dan misschien zijn dat 1 van deze proggies het "OS'je" in de war heeft gebracht of is het een veel voorkomend probleem zoals de Vodafone boer mij ook al wist te vertellen...

Would Like To Hear From Ya'll :z

P.S. Even vergeten te melden, ik heb het toestel nu rui, 2 weken :X
Niet vaak eerder gehoord. Wat is je firmwareversie?
En je hebt hem dus nog niet weggebracht ter reparatie? Die hardreset code staat in de SP. Er is inderdaad ook een andere met een toetsencombinatie.
ff een qoute van een andere site:
*#7370# reset de N73, default settings, je bent dan wel je contacts, connection
settings, etc kwijt ( niet getest)

Brute-force hard reset;
zet je N73 uit, dan de "3 key", de "groene call key", de "* key" alle tegelijkertijd
indrukken en dan de N73 opstarten met de "power key", en dan al deze 4 keys ingedrukt houden tot dat de reset voltooid is.
Dit is superonhandig en het schijnt makkelijk te zijn om hiervoor 4 kleine gummetjes te knippen welke je op de toetsen legt. Dan leg je er iets hards overheen, waarmee je dan makkelijk alle toetsen tegerlijk ingedrukt kunt houden.
Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 00:30:
Herhaling van de vraag trouwens, ik hoop dat iemand het weet... Ik heb gmail ingesteld zoals in de TS weergegeven maar ik krijg alleen oude mailtjes binnen. De datum op de telefoon staat goed ingesteld... Wat kan er mis zijn??
Ik weet het niet, maar vind dat hele mailgedoe klote werken. Dan kun je wel weer goed binnenhalen, werkt verzenden weer niet.

Oplossing: Via het google gmail programma dat gatis is te downloaden op je telefoon werkt het perfect. Ga met je telefoon naar google.com/app en dan kun je hem downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer even iets anders...

TomTom op de N73. Ik zou het er wel op willen hebben maar twijfel. Kan iemand mij iets zeggen over de voor en nadelen hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-08 22:22
enige nadeel van tomtom op de n73 = geen touch screen

voor de rest werkt het hetzelfde

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
anglico schreef op zondag 09 maart 2008 @ 14:29:

Ik sluit me hierbij aan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

anglico schreef op zondag 09 maart 2008 @ 14:29:

Ik ben jaren gewend geweest aan TomTom op een PDA (dus met touch screen), maar ik moet zeggen dat ik het op m'n N73 eigenlijk net zo prima vind werken, gewoon nummers in menu's, no problem. Voor de rest is het eigenlijk gewoon precies 'tzelfde. Ook heeft de N73 een lekker luide speaker, dus als je stem-navigatie nodig hebt kun je 'm op maximaal volume prima horen bij redelijk wat toeren in je auto...

Ik heb overigens nu al wel 2x gehad dat TomTom (versie 6) crasht na een uur rijden ofzo. Dan hoor je een enorm krakend geluid en hangt het beeld. Oplossing is dan gewoon effe exit en opnieuw TomTom starten, maar toch, beetje apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ik gebruik 't dagelijks voor mijn werk en ik vind 't ideaal. Telefoon en navigatie in één dus geen extra kastje in de auto. Hij zet me in 99% van de gevallen voor de deur af, enige "nadeel" is is dat er net 'n seconde vertraging in zit lijkt wel. Maar je kunt redelijk vooruit kijken waardoor je meteen anticipeert op de volgende kruising o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

@ BleuFlame,

Ik zat zelf idd ook aan een virus oid te denken. Maar goed hopelijk krijg ik er een briefje bij, en dan horen jullie het uiteraard :)
NiceLight werkt opzich wel leuk maar aan het lichtje heb je alleen echt wat als het pikke donker is.

@ HodgePodge,

Ik heb de nieuwste firmware erop staan, en deze info krijg ik via de Nokia site:

Ben heel benieuwd wat er van gaat komen en hoelang het gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CDAAbeltje schreef op zondag 09 maart 2008 @ 15:40:
@ BleuFlame,

Ik zat zelf idd ook aan een virus oid te denken. Maar goed hopelijk krijg ik er een briefje bij, en dan horen jullie het uiteraard :)
NiceLight werkt opzich wel leuk maar aan het lichtje heb je alleen echt wat als het pikke donker is.

@ HodgePodge,

Ik heb de nieuwste firmware erop staan, en deze info krijg ik via de Nokia site:

Ben heel benieuwd wat er van gaat komen en hoelang het gaat duren.
Blue, niet bleu. Die nightlight, werkt die traag? Ik had ooit spoton geloof ik, en het duurde echt ff voordat er eindelijk licht uit me telefoon kwam, tegen die tijd hadden mijn collegas allang licht uit hun toestellen (geen nokias maar bijv samsung en andere merken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

haha, kzit altijd te klooien met de volgorde van de e en de u :P

Maar goed, NiceLight werkt niet traag, daarintegen kun je hem zo instellen dat als je de app opstart dat gelijk de zaklamp aangaat ! Tis ook btw geen freeware ;)

Het voordeel daarin tegen met Samsung is dat als je een foto of video wilt maken dat je van te voren al de zaklamp aan kunt zetten. Dit kan bij deze Nokia dus niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11-2023
Ik heb gisteren mijn N73 mogen ontvangen bij mijn 2-jarige Hi-abonnement. Prachtig toestel, alleen ik mis een functie die ik veel gebruikte op mijn 6233. Daarmee kon ik nl. een uur lang opnemen zonder onderbreking. Op de N73 werkt de dictafoon maar een minuut! Ik heb het hele menu al doorgebladerd maar kan nergens vinden waar ik de opnametijd aan moet passen. Is dit mogelijk en zo ja, waar? Zo nee, is er al een app beschikbaar die ik kan downloaden en als alternatief gebruiken?

Thanks!
Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste