Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-09 07:49
Ok thx ;)
ik zit nog heel erg in dubio over welke ik nou moet doen.
Echt lastige dingen :p omdat je niet echt sterk overtuigt word of ie nou goed is of niet.
De een zegt dat de camera zuigt de andere zegt dat het een top toestel is.
Lastig lastig lastig... maar ik zie het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blueflame_Core schreef op zondag 24 februari 2008 @ 19:00:
Ok thx ;)
ik zit nog heel erg in dubio over welke ik nou moet doen.
Echt lastige dingen :p omdat je niet echt sterk overtuigt word of ie nou goed is of niet.
De een zegt dat de camera zuigt de andere zegt dat het een top toestel is.
Lastig lastig lastig... maar ik zie het wel.
Laat eens 1 reactie zien waarop staat dat de camera top is of dat de N73 snel is. (hij is traag door de software die eropzit, symbian dus. Alle symbiantoestellen zijn bij mijn weten traag (???))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 19:00:
is er ondertussen al een oplossing voor het probleem dat je steeds tijd/datum moet instellen bij het opstarten
Nou aangezien ik en mijn vrienden die een N73 hebben allemaal dit probleem niet kennen, lijkt het me gewoon een specifiek probleem. Heb je al geprobeerd zonder geheugenkaart op te starten, andere simcard, zonder simcard, is er een moment waarop hij niet meer om tijd/datum vraagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 19:19:
[...]

Nou aangezien ik en mijn vrienden die een N73 hebben allemaal dit probleem niet kennen, lijkt het me gewoon een specifiek probleem. Heb je al geprobeerd zonder geheugenkaart op te starten, andere simcard, zonder simcard, is er een moment waarop hij niet meer om tijd/datum vraagt?
alles al geprobeed en heb dit probleem al heel lang
De batterij die de datum en tijd en equalizer opslaat is bij mij kapot denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Ja inderdaad ik denk niet dat dit normaal is :P

@bitjesmaker: een reactie kan ik niet geven maar je leest wel eens van die dingen dat mensen of helemaal tevreden zijn of zo kritisch zijn dat eigenlijk geen 1 toestel goed is :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het lastig om door een ander te laten zeggen of een telefoon goed/slecht of wat dan ook is.
Veel is ook persoonlijk en wat je gewend bent. Ik vind de N73 idd trager dan mn oude telefoon, maar das een kwestie van wennen vind IK.
De camera zal voor sommige misschien niet voldoen, maar voor mij wel. Hij is beduidend beter dan mn oude telefoon, dus voor mij voldoende. Bellen smsen en radio/muziek is voor mij het allerbelangrijkste. Waar ik erg blij mee ben is dat er veel meer geheugen op zit, zodat ik meer foto's erop kan laten staan :D

Wat ik wel mis.... De invoegbare smilies bij het smsen, is dat nog ergens te downloaden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Zit dat er niet standaard in? bij mijn 6230i wel namelijk :P dus wss bij de n73 ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@blueflame, je bedoelt de smilies? ik heb ze niet gevonden... kan alleen symbolen invoegen. bij mn vorige telefoon zat het er ook op, nokia 7370

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 19:16:
[...]

Laat eens 1 reactie zien waarop staat dat de camera top is of dat de N73 snel is. (hij is traag door de software die eropzit, symbian dus. Alle symbiantoestellen zijn bij mijn weten traag (???))
De camera is niet geweldig, maar voor op mijn telefoon meer dan goed zat. Er is niet 1 telefoon die je echt als fatsoenlijk fototoestel kunt gebruiken. Het zal ook nog wel even duren tot dit wel kan. Misschien zijn er wel toestellen met een betere camera, maar het zal altijd een telefoonfoto blijven, je ziet het direct.

En hij is inderdaad ook niet echt snel, maar ik stoor me er niet echt aan. Het gaat er mij om dat ik er een goede mp3 speler aan heb, ik navigatie voor in de auto erop heb en dat er verder alle moderne telefoonfuncties opzitten, zoals een fatsoenlijke kalender, alarmen etc. Deze telefoon is voor mij gewoon ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Ah michelle77 hierboven een oplossing :P.
Had verwacht dat dat er standaard op zou zitten maar goed niet dus.
Het blijft lastig zoals ik al zei omdat de enige keus is, of een k800i of een n73, verder heb ik weinig goeds gevonden of je komt op de n95.
Of een totaal ander merk mja samsung heeft goede videocamera zegt men alleen daar blijft het volgens mij ook wel bij.

Ahum, dat laatste over de videocamera van samsung (g600 5mp) neem ik terug, LOL.
Heb net een filmpje en foto's bekeken van dat toestel :P wat een bagger.
N73 rocks vergeleken met samsung.

Edit: weer 3 kwartier gezocht naar een beter alternatief. Niets kunnen vinden zelfs de N95 of k850i van SE vind ik niet beter dan de n73 als ik eerlijk ben.
Dus ik verklaar hierbij als-nog-niet-n73-bezittende dat de n73 eigenlijk de beste allround telefoon is voor een zachte prijs, tuurlijk heeft ie zijn nadelen, en eigenlijk het grootste nadeel vind ik persoonlijk de ietwat kleine toetsen en maximaal 2gb opslag, hopelijk komt hier in de toekomst nog eens een oplossing voor om dit uit te kunnen breiden tot 4gb?8gb?.
Ik heb een video gezien op youtube waarvan de kwaliteit al redelijk was, maar iemand beweerde dat ie ook een n73 had en de videokwaliteit veel beter was dan die op youtube, dit schijnt door youtube te komen.. kun je nagaan.
N73 een toppertje en ga hem van de week bestellen denk ik.
Waarom ik zo overtuigt ben? Ik heb de beste en uitgebreidste reviews bekeken en gelezen, filmpjes op youtube en foto's op flickers bekeken.
Dit geeft een goed beeld van de kwaliteiten van een toestel. Geluidskwaliteit heb ik helaas nergens kunnen vinden is ook erg lastig te beoordelen als je goede speakers achter je pc hebt :P.

Ik hoop niet dat dit verhaal te uitgebreid is, want het lijkt mij een goede aanvulling op dit topic.

[ Voor 78% gewijzigd door Blueflame_Core op 24-02-2008 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N73 heeft misschien wel de beste camera qua kwaliteit maar de snelheid laat veel te wensen over
Soms duurt het wel 10-20 seconden voor dat ik de genomen foto ook echt zie en vaak wijkt de foto qua licht heel erg af waarvan de foto genomen is

En als je een 2gb kaart vol met data zet is je n73 net zo sloom als een computer die crysis probeert af te spelen met 512mb ram

De geluidskwaliteit is wel top en heeft een hoog volume
Maar dat is ook echt het enige perfecte aan de n73

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2008 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blueflame_Core schreef op zondag 24 februari 2008 @ 15:26:
Nee inderdaad dat heb ik ook zo'n beetje begrepen.
Maar hoe weet je of een toestel branded is :P.
Als je het toestel besteld via bijv. Vodafone dan snap ik dat die branded is.
Maar als je een los simlock vrij toestel koopt is die toch niet branded :?

Oja en Hodgepodge zou je nog ff kunne reageren op me reply :D?
Ik heb mijn toestel bij vodafone besteld via hun site een N73 me maar die van mij is gewoon unbranded ofwel geen vodafone troep er op en je kunt gewoon de software updates uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
@dayuum die sloomheid is toch op te lossen met een update :?
en 10-20 seconden is wel extreem lang -_- .. misschien een maandag ochtend edition?

@leonlfm interessant wat je daar zegt... maar nu snap ik er dus helemaal niks meer van :p het lijkt me het beste om het bij de winkel te vragen wat ik dus heb gedaan.. z.s.m. antwoord hoop ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg*

@hodgepodge, die navigatie waar je het over hebt, die kun je toch alleen gebruiken wanneer je verbinding maakt met inet? Of heb ik dat mis en zit het er gewoon "gratis" op.... Dan vind ik het wel een leuke functie haha (anders vertrouw ik gewoon op mn stratenboek :D)

[ Voor 28% gewijzigd door pven op 02-03-2008 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Michelle misschien moet je YaYo eerst toevoegen aan je buddies?
Heb verder ook geen idee.

Die navigatie is volgens mij te koop en hoef je zover ik weet geen verbinding met het internet voor te maken.

Ik had ook nog even een vraagje.
Ik heb zojuist mail gekregen van een webshop waar ik de vraag had gesteld of de n73 die ze leveren branded is ja of nee, dit was hun antwoord:
"Hierbij dien ik u te melden dat onze toestellen geen provider logo’s bevatten."

Kan ik hier uit op maken dat ie unbranded is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blueflame_Core schreef op maandag 25 februari 2008 @ 12:18:
Michelle misschien moet je YaYo eerst toevoegen aan je buddies?
Heb verder ook geen idee.

Die navigatie is volgens mij te koop en hoef je zover ik weet geen verbinding met het internet voor te maken.

Ik had ook nog even een vraagje.
Ik heb zojuist mail gekregen van een webshop waar ik de vraag had gesteld of de n73 die ze leveren branded is ja of nee, dit was hun antwoord:
"Hierbij dien ik u te melden dat onze toestellen geen provider logo’s bevatten."

Kan ik hier uit op maken dat ie unbranded is?
Mijn N73 bevat ook geen providerlogo's maar was wel kpn branded. (Heb deze ook bij kpn gekocht, dus wel logisch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blueflame_Core schreef op maandag 25 februari 2008 @ 01:16:
en 10-20 seconden is wel extreem lang -_- .. misschien een maandag ochtend edition?
De n73 is gewoon veel te sloom en vooral als je geheugenkaart vol staat
Er zijn wel updates die de sloomheid verminderen maar die zijn minimaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 10:45:
*weg*

@hodgepodge, die navigatie waar je het over hebt, die kun je toch alleen gebruiken wanneer je verbinding maakt met inet? Of heb ik dat mis en zit het er gewoon "gratis" op.... Dan vind ik het wel een leuke functie haha (anders vertrouw ik gewoon op mn stratenboek :D)
Nee, navigatie via nokia maps kost geld. Google gewoon even op tomtom en symbian en je komt echt wel ergens een werkende versie met kaarten tegen. Wel moet je daarvoor dus zo'n gps ontvanger hebben. Maar 50 euro voor zo'n ding en dan tomtom vind ik het ruimschoots waard.

Er is trouwens verschrikkelijk veel navigatiesoftware beschikbaar voor de N73:
Tomtom, route66, navigon, sygate, nokia maps en Garmin mobile.

[ Voor 11% gewijzigd door pven op 02-03-2008 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Wie bevestigt het antwoord van Dayuum?
Want in eerdere reacties is er veel gesproken over updates en dan werkt ie naar behoren.

Over branded kan ik dus nu zeggen dat als je een tel. koopt bij een providershop is de kans groot dat die branded is, als je hem bij een andere reguliere shop koopt is die unbranded?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Nou breekt mijn klomp.
Hebben jullie ooit gehoord van de N73 Black?
Deze schijnt te verschillen met de Music Edition.
Namelijk de N73 Black heeft niet het muziekmenu wat de Music Edtion schijnt te hebben.
Dus wat ze eigenlijk willen zeggen is dat de N73 Black hetzelfde is als de N73 (zilver).
Ik dacht altijd dat de zwarte uitvoering sowieso de Music Edtion was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kick wat? Dat de N73 Black GEEN ME is wisten wij bijna allemaal wel. Staat volgens mij ook in startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swatfireglide
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:34
Had al mailtje van BlueFlame gekregen dus toch even reactie van mijn kant.

Ik heb jaar geleden een N73 zwart gekocht. Op de doos stond N73 ME edition. Ik blij dacht dat ze verkeerde hadden geleverd. Toen ik de doos open maakte was de inhoud idd N73 ME toestel. Alleen zat er normale headset bij(die van de normale N73). Daarnaast zat er ook geen geheugen kaartje bij zoals die normaal wel bij de N73 ME zit.
De vraag van BleuFlame is dus eigenlijk wat het verschil in sorftwaren is tussen de N73 zwart en de N73 ME. Bij mijn weten is die er dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Dit is volgens mij een erg veel voorkomend probleem waar de meningen over verdeeld zijn maar welke is nou waar.

De meesten zeggen de zwarte waar een muzieknootje zit ipv een ruitje is de music edition.. dus dan zou de N73 black tevens music edition zijn alleen dan zonder 2gb?
Anders zou het geen probleem zijn maar het scheelt 28 euro (typhone). En omdat er goedkopere kaartjes te krijgen zijn heb ik dat er niet voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blueflame_Core schreef op maandag 25 februari 2008 @ 20:14:
O ja het duurde beetje lang, was bang dat jullie me waren vergeten.
Ik had het niet gezien in de startpost er was een beetje onenigheid zo leek het.
Wat een teleurstelling :(.
Maar bedankt iig
Teleurstelling? Waarom wil je liever een N73ME, als daar ook niet de ad41 en een geheugenkaart bij zit? Voor de rest is alleen die multimediatoets anders. Ik vind dat multimediamenu handiger dan direct met die toets naar de muziekspeler, heb hierachter ook opera mini zitten, omdat ik anders te weinig icoontjes heb in het standbyscherm. De ME heeft niets wat de gewone versie niet heeft. Je kan ook zo van je N73 een ME maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Ja je hebt gelijk dat die update mogelijkheid er is .
Maar toch er zijn 2 sites (weet niet of ik de naam mag noemen) en die bieden dus 2 telefoon versies aan namelijk de N73 Black en de N73 ME .. allebei zwart en allebei het muzieknootje ipv het ruitje.
De ene is €227 (excl 2gb) de andere €255 (incl 2gb) , beide hebben dezelfde standaard headset.
Maar Typhone zei vanmiddag tegen me dat de Black niet dezelfde music software heeft als de Music Editon.
Dus als het verschil niet het muziek nootje is is het dan de software :?
SwatFireGlide zegt ook dat er geen verschil is maar bitjesmaker zegt dat bijna iedereen hier weet dat de N73 Black niet de ME is. Wie heeft er gelijk :P?
Er gaan echt zoveel verhalen de ronde dat ik het spoor bijster ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blueflame_Core schreef op maandag 25 februari 2008 @ 01:16:

@leonlfm interessant wat je daar zegt... maar nu snap ik er dus helemaal niks meer van :p het lijkt me het beste om het bij de winkel te vragen wat ik dus heb gedaan.. z.s.m. antwoord hoop ik
Yes ik heb mijn abbo gewoon verlengd via de internetwinkel van vodafone,en toen ik hem thuis kreeg was het toestel gewoon unbranded. ik heb er al nieuwe software opgezet en een kpn sim erin gehad geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blueflame_Core schreef op maandag 25 februari 2008 @ 23:44:
Ja je hebt gelijk dat die update mogelijkheid er is .
Maar toch er zijn 2 sites (weet niet of ik de naam mag noemen) en die bieden dus 2 telefoon versies aan namelijk de N73 Black en de N73 ME .. allebei zwart en allebei het muzieknootje ipv het ruitje.
De ene is €227 (excl 2gb) de andere €255 (incl 2gb) , beide hebben dezelfde standaard headset.
Maar Typhone zei vanmiddag tegen me dat de Black niet dezelfde music software heeft als de Music Editon.
Dus als het verschil niet het muziek nootje is is het dan de software :?
SwatFireGlide zegt ook dat er geen verschil is maar bitjesmaker zegt dat bijna iedereen hier weet dat de N73 Black niet de ME is. Wie heeft er gelijk :P?
Er gaan echt zoveel verhalen de ronde dat ik het spoor bijster ben.
Jawel, de muziekspelers zijn gelijk. Alleen als je op dat muzieknootje drukt krijg je direct de muziekspeler en als je op dat ruitje op de gewone drukt krijg je een multimediamenu, als je hem iets langr ingesrukt houd ook direct de muziekspeler. Het verschil zat hem verder in de accessoires. Blijkt ook wel uit het prijsverschil. €28 voor het 2GB kaartje. De softwareversies zijn wel anders, maar vrijwel gelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een nieuwe gsm en ik twijfel een beetje tussen de nokia 6300 en de n73. Echt veel verschil zie ik eigenlijk niet als ik de specs naast elkaar houd. Behalve dat de n73 veel dikker is en ik liever een dunne heb zoals de 6300.

Kan iemand me verder vertellen wat de voordelen zijn van de n73? Voordat ik me er echt in verdiept had dacht ik dat de n73 ook wifi en gps e.d. had, maar dat zit er al niet eens op. Alleen de camera zal iets beter zijn dan die van de 6300, maar dat vind ik niet zo belangrijk (6300 is ook al 2MP). Verder heeft de n73 een uitgebreider OS waar je veel software voor kunt installeren. Is dat dan grootste voordeel? Want het behoorlijke prijsverschil moet toch ergens in zitten? (zo'n 80 euro).

[ Voor 13% gewijzigd door Palomar op 26-02-2008 02:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:52
Verschil tussen die 6300 en N73 is OS. Je kunt idd meer software installeren op de N73, bijvoorbeeld TomTom. Dit kan niet op de 6300. Betere camera e.d.

Maar al deze keuzes zijn persoonlijk... je moet zelf kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Ik heb toevallig beide toestellen een paar dagen mogen proberen (de 6300 was een leentoestel). Ik heb inmiddels mijn zwarte N73 ontvangen (ME).

Pro 6300
- Formaat
- Voelt zeer degelijk aan
- lange levensduur accu

Pro N73
- Camera
- Muziek (heb 2 GB)
- Dataviz t.b.v. pushmail

Het enige wat ik nog niet ontdekt heb, is hoe ik de shortkey's op het scherm kan wisselen boven in mijn beeld. Iemand enig idee?

Tjielp... een vogel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 12:03
ff uit het blote hoofd:
Menu -> Instrumenten -> Instellingen -> Telefoon -> Weergave -> Actief Standy....

iig een submenu bij Instellingen -> Telefoon....

Daar staan iig de 6 snelkoppelingen op een rijtje en kunnen ze aan willekeurig welke applicatie worden gekoppeld!

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bas schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 10:30:

Het enige wat ik nog niet ontdekt heb, is hoe ik de shortkey's op het scherm kan wisselen boven in mijn beeld. Iemand enig idee?
Dit moet onder instrumenten > instellingen > telefoon > standby-modus > toep. actief standby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 06:58
Ik word zo langzamerhand compleet gestoord van mijn N73. Nu (pas na bijna 2 jaar, ook vreemd) erger ik me dood aan het feit dat dat hele Symbian zo traag is als het maar kan. Terwijl ik pas voor de grap maar eens de firmware heb vervangen, en zowel het tel, geheugen als de kaart heb gewist. :r

En ik loop al 2 maanden zonder pookje omdat mijn verzekeringsmij niet opneemt zodat ik kan klagen. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El-Loco schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:36:
Ik word zo langzamerhand compleet gestoord van mijn N73. Nu (pas na bijna 2 jaar, ook vreemd) erger ik me dood aan het feit dat dat hele Symbian zo traag is als het maar kan. Terwijl ik pas voor de grap maar eens de firmware heb vervangen, en zowel het tel, geheugen als de kaart heb gewist. :r

En ik loop al 2 maanden zonder pookje omdat mijn verzekeringsmij niet opneemt zodat ik kan klagen. :r
Pas na 2 jaar? Ben blij dat hij het nog fatsoenlijk doet na 2 jaar, probeer dat maar eens vol te houden met een Samsung D500 of D900.

En neem een andere verzekering dan. Je wordt gek van de N73, omdat je een slechte verzekeringsmaatschappij hebt.
Probeer eens een hardreset om hem sneller te maken. Ik heb dat ding ook 1,5 jaar nu en snel is hij zeker niet, maar tijdens gewoon gebruik stoor ik me echt niet aan de snelheid. Alleen als ik net het verkeerde knopje induw ofzo dat hij mijn telefoonboek gaat laden ofzo. En dat opstarten vind ik zwaar irritant. Duurt echt minuten en dan geeft hij ook af en toe nog een foutmelding. Ongelovelijk toch dat een computer 3x zo snel opstart dan zo'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
@hodgepodge ik weet dat er een verschil in functie is tussen het ruitje en het muzieknootje ;).
Het probleem heb ik dat men zegt dat de black versie duidelijk verschilt met de ME.
En volgens mij is het enige verschil die domme geheugenkaart waarvan ik laatst las dat die tegen installeren is beveiligd, LoL. Ik ga denk ik Nokia vanmiddag maar eens bellen, horen wat zei er van zeggen. Maar nu ik dat hoorde van dat geheugenkaartje hoef ik die sowieso niet meer :P. Koop goedkoper zelf een andere.

@palomar het is maar net waar je de telefoon voor gebruikt, wil je er alleen mee bellen en sms'en en heel enkel een foto mee maken, dan zou ik voor de 6300 gaan. Wil je er mee bellen/sms'en/ foto's mee maken, video-tjes maken voor bijv youtube en gebruiken als mp3 speler dan zou ik voor de n73 gaan. Wat betreft de n73 hier is heel veel over te lezen.

P.s heb net even wat foto's bekeken die gemaakt zijn met de 6300, ze zijn aanzienlijk slechter kan ik je vertellen.

@El-Loco hoe is het nu met de traagheid :P? Als het goed is moet het verbetert zijn na een update en formateren van je tel.

[ Voor 15% gewijzigd door Blueflame_Core op 26-02-2008 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Bedankt, jongetje, bas en blueflame voor de reacties. De verschillen en voor/nadelen zijn me nu wel duidelijk. Ben er alleen nog niet uit ;) Voornaamste bezwaar tegen de n73 is dat ie zo dik en enigszins lomp is in vergelijking met de 6300. Denk er nog even over na, heb geen haast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Ja smaken en meningen verschillen heh :P, dik en lomp vind ik hem niet maar als de 6300 een dun toestelletje is kan ik het begrijpen inderdaad.
Ik zou gewoon een beetje sites bekijken waar jeje eisen in kunt vullen misschien zijn er nog wel meer resultaten dan alleen deze 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Ik heb nokia gebeld en ook zij zeggen dat er geen verschil is tussen de nokia n73 Black en de Music Edtion. Dus laten we zeggen dat dit probleem de wereld uit is geholpen en de mensen die zeggen dat er wel verschillen zijn, behalve de 2gb dan, ongelijk hebben :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:34:
Bedankt, jongetje, bas en blueflame voor de reacties. De verschillen en voor/nadelen zijn me nu wel duidelijk. Ben er alleen nog niet uit ;) Voornaamste bezwaar tegen de n73 is dat ie zo dik en enigszins lomp is in vergelijking met de 6300. Denk er nog even over na, heb geen haast ;)
Nu weet ik weer waar ik je van ken, jij had dezelfde problemen als ik met de MX1000. Hij werkt nu goed he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
ik had geen probleem met de mx1000 hoor :9 nevermind

[ Voor 16% gewijzigd door Blueflame_Core op 26-02-2008 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 17:38:
[...]

Nu weet ik weer waar ik je van ken, jij had dezelfde problemen als ik met de MX1000. Hij werkt nu goed he?
Moest even graven hoor, maar idd, was nav. een reactie op de frontpage ;) Hij werkt idd weer goed.

Is dat ook weer afgehandeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Wat flikken ze nou weer bij Nokia: http://europe.nokia.com/A4678148
Note: Nokia Connectivity Adapter Cable DKU-5 is no longer supported in Nokia PC Suite 6.83 or later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn N73 ME is een CA-53 data cable geleverd. Dus dat zou dan nog geen probleem opleveren? Ik heb deze telefoon dit jaar gekocht, misschiend dat er in het verleden die DKU-5 geleverd is? Want anders zie ik het probleem niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 00:19
Dat zou niet mooi zijn :O

[ Voor 18% gewijzigd door YaYo86 op 27-02-2008 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 10:07:
[...]

Bij mijn N73 ME is een CA-53 data cable geleverd. Dus dat zou dan nog geen probleem opleveren? Ik heb deze telefoon dit jaar gekocht, misschiend dat er in het verleden die DKU-5 geleverd is? Want anders zie ik het probleem niet echt.
Ik heb alleen een DKU-5 kabel bij mijn N73..

[ Voor 14% gewijzigd door Stefke op 27-02-2008 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefijn schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 10:51:
[...]

Ik heb alleen een DKU-5 kabel bij mijn N73..
In het ergste geval download je een oudere versie van pc suite. Buiten programma's installeren heb je daar niets voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
n73 end of life dus? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 00:19
ff een vraag gasten; Is er een manier om de Radio af te spelen zonder dat je die headset moet aansluiten? Mss een tooltje ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YaYo86 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 19:40:
ff een vraag gasten; Is er een manier om de Radio af te spelen zonder dat je die headset moet aansluiten? Mss een tooltje ofzo?
Nee, ik ken geen programma die dat kan.
ook zou de ontvangst dan natuurlijk onvoldoende zijn. Ik heb zo'n klein verloopkabeltje van die N73 aansluiting naar 3,5mm jack plug zonder afstandsbediening en daarmee werkt hij wel, maar is de ontvangst ook slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Kun je niet gewoon een CA-53 kopen? Lijkt me wel toch...
Ik heb trouwens de N73 Black besteld zal als het goed is morgen binnen komen.
Ben reuze benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gegroet allen,

ik had even een vraag: is het mogelijk om ervoor te zorgen dat ik een wekker zet en dan mijn telefoon kan uitzetten?

Als ik het nu namelijk doe springt de telefoon niet aan en ik vind het nogal nutteloos om dat ding de hele avond aan te laten staan.

Bvd.

Edit: had even moeten vermelden dat ik de N73 heb. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2008 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 23:48:
Gegroet allen,

ik had even een vraag: is het mogelijk om ervoor te zorgen dat ik een wekker zet en dan mijn telefoon kan uitzetten?

Als ik het nu namelijk doe springt de telefoon niet aan en ik vind het nogal nutteloos om dat ding de hele avond aan te laten staan.

Bvd.
Dat zal de N73 ook doen. Als hij uitstaat geeft hij geen alarm en springt hij dus ook niet aan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 23:56:
[...]

Dat zal de N73 ook doen. Als hij uitstaat geeft hij geen alarm en springt hij dus ook niet aan.
Dat vind ik zo vreemd, mijn oude telefoons (waaronder nokia's) sprongen wel altijd gewoon aan.

• Blueflame_Core
Als de telefoon uitstond?????
Ik kan het me haast niet voorstellen...

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:15
Blueflame_Core schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 11:03:
Als de telefoon uitstond?????
Ik kan het me haast niet voorstellen...
Alle mobiele telefoons die ik tot nu toe heb gehad, beschikten over de functionaliteit dat een wekker of alarm ook afging als de telefoon uitstond.
Ik vind het merkwaardig dat een moderne, dure telefoon die functionaliteit niet heeft.

• Ewoud86
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 11:23
Dat vind ik ook vreemd, want bij mijn N73 werkt het gewoon. Stel de wekker in, je ziet staan over hoelang de wekker gaat, zet hem uit en hij springt gewoon aan als het tijd is. Bij de vorige firmware versies deed hij dit ook al gewoon, heb nu versie: 4.0735.3.0.2

Verwijderd

Ewoud86 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 12:13:
Dat vind ik ook vreemd, want bij mijn N73 werkt het gewoon. Stel de wekker in, je ziet staan over hoelang de wekker gaat, zet hem uit en hij springt gewoon aan als het tijd is. Bij de vorige firmware versies deed hij dit ook al gewoon, heb nu versie: 4.0735.3.0.2
Welke toepassing gebruik jij voor de wekker?

• Ewoud86
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 11:23
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:30:
[...]

Welke toepassing gebruik jij voor de wekker?
Ik gebruik gewoon de standaard wekker.

• Blueflame_Core
Help ik ben mijn menu op het hoofdscherm kwijt :(
ik heb zojuist mijn telefoon gekregen en ik schakelde de standby modus uit en ik kom terug op het hoofdscherm en nu zijn die kleine icoontjes die normaal horizontaal op een rij staan weg :S.
Ik vond dit wel handig, dus hoe krijg ik het terug?
al opgelost ik had actief stand-by uit -.-

Pff nou het updaten snap ik ook geen biet van lol.
Ik wil NSU opstarten en staat er 'Toepassing wordt gestart...' (dit duurt een tijdje) en dan zegt ie:
'Ontbrekende software onderdelen

Er ontbreken essentiële software onderdelen.
Installeer opnieuw.'

Erg vaag.

Ik ben bang dat ik een branded toestel heb want dit zag ik staan (Letter,cijfer,cijfer,cijfer).
Klopt het dat ie branded is? en dat applicaties installeren dan ook niet gaat?
Want ik probeerde zojuist s60SpotOn te instaleren maar toen zei die iets in de trent van 'geldigheid certificaat verstreken' .

Hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen

[ Voor 57% gewijzigd door Blueflame_Core op 28-02-2008 20:43 ]

Verwijderd

Ah, heb de normale wekker kunnen vinden en deze werkt prima. Was onder de veronderstelling dat extra software (handyclock) handig zou zijn, maar deze werkt natuurlijk niet als de telefoon uitstaat.

Ik dank u.

Verwijderd

Blueflame_Core schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 18:54:
Help ik ben mijn menu op het hoofdscherm kwijt :(
ik heb zojuist mijn telefoon gekregen en ik schakelde de standby modus uit en ik kom terug op het hoofdscherm en nu zijn die kleine icoontjes die normaal horizontaal op een rij staan weg :S.
Ik vond dit wel handig, dus hoe krijg ik het terug?
al opgelost ik had actief stand-by uit -.-

Pff nou het updaten snap ik ook geen biet van lol.
Ik wil NSU opstarten en staat er 'Toepassing wordt gestart...' (dit duurt een tijdje) en dan zegt ie:
'Ontbrekende software onderdelen

Er ontbreken essentiële software onderdelen.
Installeer opnieuw.'

Erg vaag.

Ik ben bang dat ik een branded toestel heb want dit zag ik staan (Letter,cijfer,cijfer,cijfer).
Klopt het dat ie branded is? en dat applicaties installeren dan ook niet gaat?
Want ik probeerde zojuist s60SpotOn te instaleren maar toen zei die iets in de trent van 'geldigheid certificaat verstreken' .

Hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen
Als jij jezelf nou eens zou gaan helpen door de startpost door te lezen of te zoeken in dit topic op "geldigheid"? Straks ga je nog vragen hoe dat blauwe lampje uit moet. (Ook dat is vaker gevraagd)

Wat betreft je NSU, die melding krijg ik ook, ook al heb ik tig updates gedaan. Zal wel storing zijn bij Nokia of zo.

• Blueflame_Core
Ok thanks ;)
Dat blauwe lampje heb ik per toeval uit gekregen, tenminste dat denk ik.
En de startpost ja daar had ik al gekeken maar van die melding stond er niet of ik moet mijn ogen even laten controleren :p.

Ik zal morgen maar even naar een nokia ding die een update kan uitvoeren voor me dan ben ik ook van dat gezeik af.

Verwijderd

Blueflame_Core schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 20:59:
Ok thanks ;)
Dat blauwe lampje heb ik per toeval uit gekregen, tenminste dat denk ik.
En de startpost ja daar had ik al gekeken maar van die melding stond er niet of ik moet mijn ogen even laten controleren :p.

Ik zal morgen maar even naar een nokia ding die een update kan uitvoeren voor me dan ben ik ook van dat gezeik af.
Hier helemaal bovenaan zie je quicksearch, zoeken, dit topic (AND).

Je vult in waar "zoeken" staat bijv geldigheid (wat nul hits opleverde :'( ) of certificaat en dat levert wel bruikbare hits op Megapaul in "Het Nokia N73 Topic | Deel 10"

Dat blauwe lampje geeft aan dat hij in de spaarmodus staat, die zet je uit door de standbymodus uit te zetten en dan verdwijnen ook die 6 pictogrammen.

Nokia ding Nokia Service Point oftewel NSP (niet te verwarren met NSU)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2008 21:13 ]

• Blueflame_Core
Ja precies en nu zal ik jou ff verbeteren.
Dat blauwe lampje heeft dus niks te maken met standbymodus maar met slaapstand.
Slaapstand uit = blauwe lampje weg.
Standbymodus uit = pictogrammen weg
:P
en ja NSP bedoelde ik maar had geen zin om te kijken hoe het heette, mijn excusus.

Oja hoe schakel je handmatige toetsenvergrendeling in, voorheen was dit menu > sterretje...
ik bedoel dus automatische toetsenvergrendeling niet want ik weet al dat dat er niet op zit.

Per toeval opgelost: Oplossing voor de mensen die hier ook problemen mee hebben
Toets linksboven gevolgd door * (sterretje) of aan/uit toets (bovenop) en toetsblk. blokkeren kiezen

[ Voor 40% gewijzigd door Blueflame_Core op 28-02-2008 22:24 ]

Verwijderd

Blueflame_Core schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 21:16:
...

Oja hoe schakel je handmatige toetsenvergrendeling in, voorheen was dit menu > sterretje...
ik bedoel dus automatische toetsenvergrendeling niet want ik weet al dat dat er niet op zit.
Druk op de aan/uit knop en selecteer Toetsenblk. blokkeren.

Nu ik weer een vraag: wat is de beste manier om grote (~75 MB) PDF bestanden op de telefoon te lezen (als dat überhaupt kan)?

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 22:23:
[...]
Druk op de aan/uit knop en selecteer Toetsenblk. blokkeren.
of met de linker menu knop en dan sterretje.

@hieronder: Oeps...overheen gelezen.

[ Voor 8% gewijzigd door Muse op 28-02-2008 23:06 ]

• Blueflame_Core
Zoals ik hierboven al geschreven ja :P

Ik had gelezen dat iemand spellen op zijn tel. wou zetten en iemand reageerde daarop met 'nou dan zou ik maar een (goede) virusscanner op je telefoon zetten'
Nu vraag ik me het volgende af, je kunt toch gewoon op de pc deze files op virussen scannen :?

[ Voor 77% gewijzigd door Blueflame_Core op 28-02-2008 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pc scanners scannen op windows virussen, niet op symbian virussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
O dat wist ik niet, nja dan maar ff een symbian virusscanner op me pc installeren is wel zo makkelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blueflame_Core schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 21:16:
Ja precies en nu zal ik jou ff verbeteren.
Dat blauwe lampje heeft dus niks te maken met standbymodus maar met slaapstand.
Slaapstand uit = blauwe lampje weg.
Standbymodus uit = pictogrammen weg
:P
Ik zei spaarmodus he. En juist in instellingen>telefoon>standbymodus daarzo zet je actief standby uit dan gaat lampje uit right? klopt allemaal wel wat ik zei. Alhoewel je wel moet weten wat ik bedoel omdat ik niet heel erg duidelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blueflame_Core schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 02:14:
O dat wist ik niet, nja dan maar ff een symbian virusscanner op me pc installeren is wel zo makkelijk :P
Ik denk dat er alleen Symbian scanners zijn voor symbian zelf, niet voor Windowsn.
En die f-secure werkt maar een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 05:49:
[...]

Ik zei spaarmodus he. En juist in instellingen>telefoon>standbymodus daarzo zet je actief standby uit dan gaat lampje uit right? klopt allemaal wel wat ik zei. Alhoewel je wel moet weten wat ik bedoel omdat ik niet heel erg duidelijk was.
Nee hiermee gaat het lampje niet uit :P, want ik hem op aan staan en het lampje is uit.
Standbymodus heeft niets met die blauwe lampje te maken.
De slaapstand (instr. > inst. > tel. > weergave) veroorzaakt het blauwe lampje, zet je deze uit dan is het lampje weg.

@hodgepodge wat betreft die virusscanner, ik ben bang dat je gelijk hebt :(.
Nou misschien komt (of is die eral?!) er ooit een gratis virusscanner voor de symbian telefoons. Net zoiets als AVG ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blueflame_Core schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 13:27:
[...]

Nee hiermee gaat het lampje niet uit :P, want ik hem op aan staan en het lampje is uit.
Standbymodus heeft niets met die blauwe lampje te maken.
De slaapstand (instr. > inst. > tel. > weergave) veroorzaakt het blauwe lampje, zet je deze uit dan is het lampje weg.

@hodgepodge wat betreft die virusscanner, ik ben bang dat je gelijk hebt :(.
Nou misschien komt (of is die eral?!) er ooit een gratis virusscanner voor de symbian telefoons. Net zoiets als AVG ofzo.
Gratis weet ik niet, waar ik mijn software haal is alles gratis...

Maak je niet druk over die virussen, de meeste komen via bluetooth ofzo.
Ik heb al superveel spelletjes gehad en nooit een virusscan en nergens problemen mee gehad.
Dat certificaatprobleem verhelp je door de datum van je telefoon terug te zetten.

Dat hij branded is heeft ook voordelen. Je smscentralenummer, toegangspunten en al die zooi staan er allemaal al in en onthoud hij. Gewoon een keer langs een NCP gaan, maar misschien kan je zelfs al updaten met NSU (die bij mij overgens nu goed werkt).

Communicatie gaat via het forum.

[ Voor 3% gewijzigd door pven op 02-03-2008 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-04 21:21
Ik heb ook een N73 icm. een Parrot 3100 carkit. De carkit geeft netwerk status, netwerk naam en batterij status niet weer. Ik weet dat dit een bekend probleem is en dat het ook op de parrot website en in deel 9 van het Nokia N73 topic bekend is.

Ik vroeg me eigenlijk af of er niet een Symbian programmaatje is dat deze info doorstuurt naar de carkit, vergelijkbaar met het contact-download programma dat nodig is om de contacten te syncen met de carkit. Ik neem aan dat het voor programma's mogelijk moet zijn de batterij info en netwerk info en zo uit te lezen in de telefoon en wellicht via bluetooth door te sturen naar de carkit. Ik weet niet of iemand zo'n programma al gemaakt heeft (en zo ja: of iemand hier weet waar dat te vinden is). Ik kan er in ieder geval zelf niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:27
RoyPh schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 16:06:
Ik heb ook een N73 icm. een Parrot 3100 carkit. De carkit geeft netwerk status, netwerk naam en batterij status niet weer. Ik weet dat dit een bekend probleem is en dat het ook op de parrot website en in deel 9 van het Nokia N73 topic bekend is.

Ik vroeg me eigenlijk af of er niet een Symbian programmaatje is dat deze info doorstuurt naar de carkit, vergelijkbaar met het contact-download programma dat nodig is om de contacten te syncen met de carkit. Ik neem aan dat het voor programma's mogelijk moet zijn de batterij info en netwerk info en zo uit te lezen in de telefoon en wellicht via bluetooth door te sturen naar de carkit. Ik weet niet of iemand zo'n programma al gemaakt heeft (en zo ja: of iemand hier weet waar dat te vinden is). Ik kan er in ieder geval zelf niets over vinden.
voor symbian is het er niet alleen voor wm 5 en 6

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren zojuist mijn N73 simlockvrij binnengekregen, via de webonly actie van orange(die nog steeds op de website staat? zou toch Tmobile worden op 1 maart?)

Gister direct de nieuwe software erop via NSU, kan ik nu ook nog de firmware opdaten via een NSP of is dat hetzelfde?

Ik zie meerdere posts dat er meer dan 2gb in de N73 kan, is die softwareupdate al geweest of is 2gb de max?
Als ik er toch teveel geheugen instop ziet hij dan de max(2gb), of ziet hij dan niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Via een NSP is volgens mij hetzelfde, ik ben bang dat ik daar naartoe moet omdat het mij nog niet gelukt is vanaf de pc te updaten.

Zover ik weet, en dat weet ik eigenlijk wel zeker :P, is er nog geen update geweest zodat ie meer dan 2gb aan kan, dus ja 2gb is de max.
Wat hij dan ziet weet ik niet, misschien een keer uitproberen.
Ik heb gister toevallig ook mijn 2gb kingston geheugen gekregen, maar vond het nogal een hoop gedoe omdat ding er in te krijgen zeg :S, hele tijd bezig geweest met dat *#$ klepje, en toen die mini sd er nog eens in nou dat is even flink drukken en snel het klepje dicht doen.
Ik had er ook nog een geheugenkaartreader bij gekocht maar denk dat ik die niet nodig heb lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die geheugenkaartje moet je goed erin duwen, dan blijft hij erin zitten. Dus niet snel klepje dichtdoen want hij springt er een keer eruit. Hij moet dus zonder klepje erin kunnen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 07:33
Heeft iemand een betrouwbare site om Thema`s en games etc te downloaden ?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 06:58
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:54:
[...]

Pas na 2 jaar? Ben blij dat hij het nog fatsoenlijk doet na 2 jaar, probeer dat maar eens vol te houden met een Samsung D500 of D900.

En neem een andere verzekering dan. Je wordt gek van de N73, omdat je een slechte verzekeringsmaatschappij hebt.
Probeer eens een hardreset om hem sneller te maken. Ik heb dat ding ook 1,5 jaar nu en snel is hij zeker niet, maar tijdens gewoon gebruik stoor ik me echt niet aan de snelheid. Alleen als ik net het verkeerde knopje induw ofzo dat hij mijn telefoonboek gaat laden ofzo. En dat opstarten vind ik zwaar irritant. Duurt echt minuten en dan geeft hij ook af en toe nog een foutmelding. Ongelovelijk toch dat een computer 3x zo snel opstart dan zo'n ding.
Thnx voor je reactie [/laat]. Wat versta je onder een hard reset? Dat is meer dan een firmware update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heeft niets te maken met update maar is gewoon een reset van je telefoon. de code staat in startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Nou mensen het is me gelukt om te updaten, onder vista wil het niet en onder xp dus wel.
Ik had versie 4.0727.2.2.1
en nu heb ik 4.0750.31.2.1

Ik moet zeggen dat ie er niet vlotter op is geworden, integendeel zelfs :S.
Heeft iemand deze versie toevallig ook?
Ik dacht ff updaten want dat biedt verbetering nou bij de vorige versie was die beduidend vlotter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 21:18
Ik heb sinds kort een n73, met een 2gb memkaart. Nu heb ik software op de memkaart gezet met een kaartlezer in mijn pc. Als ik nu het memkaartje weer in de n73 doe, start die niet meer door, hij blijft hangen op het witte beginscherm met nokia erin. Heb de kaart in de pc geformatteerd, maar n73 start niet meer door? Zonder memkaart start de n73 wel gewoon op. Hoe krijg ik mijn sd mem kaart weer werkend in de n73?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Wat voor software heb je er op gezet dan, applicaties of de update-software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
tomtom software, wilde tomtom software installeren, heb me vandaag net een gps muis gekocht. Heb de software keurig in de root van de kaart gezet. Kaart weer in de n73 en verder dan het witte opstartscherm komt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blueflame_Core schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 23:13:
Wat voor software heb je er op gezet dan, applicaties of de update-software?
Kijk eens op de onderkant van je batterij wat je productcode is aub. Ik zoek die firmware al even. Het is dus toch een N73me. Die updatesite waarop staat wat de laatste is werkt ook niet fatsoenlijk. Die zegt dit (is N73ME):
Latest available software for Nokia N73, product code 0539239
Version: 4.0736.3.2.1
Hier zou je moeten kunnen zien wat je laatste versie is: http://europe.nokia.com/A4577224

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
mijn productcode is 0539239, ik heb een n73 me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Jasper hij had het eigenlijk tegen mij :P.
wat betreft jouw probleem zou ik geen antwoord op weten, heb tot nog toe weinig ervaring met gps/tomtom.
Maar iemand anders kan die vast voor je beantwoorden.
Het lijkt wel of ik een uniek productcode heb want heb nu 2 productcodes getest maar geen 1 die de versie 4.0750.31.2.1 geeft.

(New Firmware Update v4.0750.31.2.1 is available for N73 users in Asia , euhm ik woon in nederland en heb dus ook deze update... vaaaaag)

[ Voor 17% gewijzigd door Blueflame_Core op 02-03-2008 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
@Ercher en b.gelder (van reacties in het begin):

ercher, je vroeg of mensen je wilden pm'en ik heb dit geprobeerd maar toen kreeg ik de melding dat je die niet wilde ontvangen :P. Dus dan maar ff zo proberen.

Ik haal jullie tweeen ff naar voren omdat jullie, samen met mij, een van de weinigen zijn met de 4.0750.31.2.1 update.
Er wordt inderdaad beweerd dat dit een geweldige update is maar ook ik heb hem er dus net op staan en kan nu niet zeggen dat de tel sneller is geworden :S.
Hebben jullie nog een oplossing gevonden post het dan hier s.v.p of pm me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blueflame_Core schreef op zondag 02 maart 2008 @ 00:12:
(New Firmware Update v4.0750.31.2.1 is available for N73 users in Asia , euhm ik woon in nederland en heb dus ook deze update... vaaaaag)
Dat is waarschijnlijk en oud bericht. Daarna is hij ook beschikbaar geworden voor de rest van de wereld, maar overal teruggetrokken, in ieder geval dat dacht ik.

In ieder geval bedankt Blue. Heb hem erop gezet en vooralsnog werkt alles.
Heb ik zowaar ook een N73ME. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net ff NSU gecheckt en daar houdt ie vol dat 4.0735.3.0.2 de laatst uitgebrachte firmware is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Modbreak:Communicatie verloopt via het forum. Oproepen om te PM-en of te mailen is *NOT DONE*

[ Voor 51% gewijzigd door pven op 02-03-2008 17:51 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,
Ik heb mijn n73 aan mijn oom verkocht. Nu dacht ik vriendelijk te zijn en er nog even een nieuwe firmware op te jassen. Ik heb alleen per ongeluk de Engels firmware erop gezet. Dit is in het menu niet meer aan te passen( wel italiaans, spaans, duits etc.) Hoe fix ik dit? Bij nokia installer krijg je automatisch een firmware toegewezen, en kun je dus geen andere taal kiezen.
Ook doen de twee zijtoetsen het niet meer. Die van de camera en de mediabutton. Toestel is nog nooit gevallen ofzo, dus daar ligt het niet aan.
Nog ff een ander vraagje. De voicemail springt naar 3 x overgaan al op de voicemail. Is dit in het menu in te stellen of moet dit via de provider? Voor mijn vragen heb ik het forum al afgezocht, maar kon het zo niet vinden. Alvast bedankt voor jullie moeite. De groeten van Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jasper2603 schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 23:32:
tomtom software, wilde tomtom software installeren, heb me vandaag net een gps muis gekocht. Heb de software keurig in de root van de kaart gezet. Kaart weer in de n73 en verder dan het witte opstartscherm komt het niet.
Ik heb het zelfde gedaan een paar maanden geleden.

Het is enigse verschil wat ik zo zie, dat ik m'n memory kaartje op de N73 heb geformatteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Jasper misschien heb je een verkeerde versie van tomtom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
De tomtom software is goed, er zit een handleiding bij speciaal voor de n73. Ik kan helaas mijn geheugenkaart niet meer formateren in de n73, als ik de kaart in de n73 steek, dan kan ik niet meer navigeren in de menu's. Hij geeft aan geheugenkaart beschadigd, vreemd is dat de geheugenkaart in de pc wel goed werkt. Ik zal me wel weer een nieuwe geheugenkaart moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jasper2603 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 17:11:
De tomtom software is goed, er zit een handleiding bij speciaal voor de n73. Ik kan helaas mijn geheugenkaart niet meer formateren in de n73, als ik de kaart in de n73 steek, dan kan ik niet meer navigeren in de menu's. Hij geeft aan geheugenkaart beschadigd, vreemd is dat de geheugenkaart in de pc wel goed werkt. Ik zal me wel weer een nieuwe geheugenkaart moeten kopen.
Niemand met een andere Nokia N73 in de buurt, waar je kunt kaartje formateren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jasper2603 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 17:11:
Heb je hem dan wel fat geformateerd op de computer?
Iets anders kan ik niet bedenken.

Probeer hem te formateren (FAT) op je pc, dan hem in de N73 stoppen (als hij al opgestart is) en dan bij geheugen formateren kiezen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2008 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
Heb de kaart in de n73 van een vriend gedaan, maar ook daar loopt de telefoon vast en kun je niet formateren. In de pc heb ik de geheugenkaart wel al geformateerd, als ik de geheugenkaart weer in de n73 doe loopt die weer vast. Kan niet geloven dat het aan die kaart ligt, als die in de pc wel goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Probeer anders eens een ander kaartje van iemand anders.. dan weet je of het aan je toestel (geheugenslot) of aan je kaartje ligt. En als je niemand weet met een kaartje zou ik ff langs een winkel gaan of ze het daar willen checken.
Pagina: 1 ... 5 ... 16 Laatste