Waarom zou je zo moeilijk doen als je 't gewoon uit kan zetten?
omdat je dan nogsteeds je slaapstand heb;) gebruikt minder stroom!Eric_Cantona schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 13:25:
Waarom zou je zo moeilijk doen als je 't gewoon uit kan zetten?
En hoeveel accuduur scheelt dat in praktijk? Ik merk werkelijkwaar niet heel veel verschil.
Verwijderd
Was het niet handiger geweest om zwarte stift te gebruiken?Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 12:14:
Voor iedereen die het blauwe lampje van de slaapstand vervelend vindt heb ik een tip.
Ik heb mijn cover vervangen en toen een stukje isolatietape op het lichtgeleidertje geplakt. Ik zie het nog wel knipperen, maar het zijn niet meer van die flitsen.
Je moet natuurlijk wel dapper genoeg zijn om je telefoon open te maken.
Dat ledje wordt ook voor andere dingen gebruikt, voor fotos maken geloof ik, dat ledje was om de hoeveelheid licht te meten of zo?
30,-Tuzla schreef op maandag 11 februari 2008 @ 12:08:
[afbeelding] adapt Universal car holder, n73 past er perfect in, beeld blijft goed zichtbaar en het zuigertje op de raam werkt perfect, topding voor €30
Maar vraagje, waar kan ik bij de N73 me totaal gesprekstijd zien ? dus alle gesprekken die ik eerder heb gevoerd enzo, ik kan het maar nergens vinden
10,- bij the phonehouse (tenminste aan die foto te zien)
30,- is ie origineel van Nokia
Verwijderd
Ja, maar als je de equalizer versteld en dan de muziekspeler afsluit slaat hij deze niet op, dat is het probleem.Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 17:54:
[...]
Gebruik ik niet, staat altijd op standaard. Net ff meegespeeld en klinkt gewoon goed?
Ik heb overigens wel de normale N73 met firmware van een ME (althans, zo lijkt het wel). Ik heb niet met mijn firmware gerommeld maar na een firmwareupdate had ik ineens een andere muziekspeler.
Productcode: 0539335
Ik heb nu wel bij het aanzetten van de mobiel dat ie heel ff trilt. Dat deed hij bij alle andere firmwareupdates nooit. En wederom bevestiging dat ie nooit datum en tijd vraagt want ik heb de battery ff eruit moeten halen voor de productcode.
Die muziekspeler heeft iedere N73 gekregen bij de eerste V4 firmware. En dat trillen is ook tijdens een update erbij gekomen, net en paar andere dingen zoals A2DP voor bluetooth carcits en oortjes.
Mooi dat hij zo goed werkt. Het enige dat ik heb is dat ik af en toe een foutmelding krijg na het aanzetten 'Zelftest van telefoon mislukt', maar als ik dan de batterij loshaal en opnieuw opstart doet hij het perfect. Ook nooit de tijd opnieuw hoeven in te stellen.
Verwijderd
Net de equalizer op bassversterking gezet. toen liedje geluisterd, toen weer terug naar equalizer en hij stond nog steeds op bassversterking. toen liedje stop gezet en weeral equalizer gekeken en dat stond nog altijd op bassversterking. Toen gekozen voor afsluiten in menu en menutoets lang ingedrukt gehouden en muziekspeler stond er niet meer bij, alleen standby was de enige aktieve toepassing en toen muziekspeler weer opgestart en equalizer bekeken en hij stond nog steeds op bassversterking.Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 18:37:
[...]
Ja, maar als je de equalizer versteld en dan de muziekspeler afsluit slaat hij deze niet op, dat is het probleem.
Die muziekspeler heeft iedere N73 gekregen bij de eerste V4 firmware. En dat trillen is ook tijdens een update erbij gekomen, net en paar andere dingen zoals A2DP voor bluetooth carcits en oortjes.
Mooi dat hij zo goed werkt. Het enige dat ik heb is dat ik af en toe een foutmelding krijg na het aanzetten 'Zelftest van telefoon mislukt', maar als ik dan de batterij loshaal en opnieuw opstart doet hij het perfect. Ook nooit de tijd opnieuw hoeven in te stellen.
Om een stapje verder te gaan heb ik de N73 uitgezet en weer aangezet, stond nog altijd op bassversterking. Niets mis mee?
Niet iedereen heeft die muziekspeler maar dat zal wel komen door het niet updaten of niet kunnen updaten van de N73. Nogmaals, ik ken vrijwel niemand met problemen met de N73 behalve 1 ding, en dat is echo aan de andere kant van de lijn of dat de andere kant je niet kan horen maar dat zou verholpen moeten zijn met een firmware update (lukt niet online).
Toch bedankt voor je bericht, ik vond het interessant om te weten dat vrijwel iedereen die muziekspeler kan krijgen, wat is het nut van ME dan nog?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2008 20:06 ]
Verwijderd
Het gaat om de instelling van de schuifjes, niet het gekozen profiel.Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 19:53:
[...]
Net de equalizer op bassversterking gezet. toen liedje geluisterd, toen weer terug naar equalizer en hij stond nog steeds op bassversterking. toen liedje stop gezet en weeral equalizer gekeken en dat stond nog altijd op bassversterking. Toen gekozen voor afsluiten in menu en menutoets lang ingedrukt gehouden en muziekspeler stond er niet meer bij, alleen standby was de enige aktieve toepassing en toen muziekspeler weer opgestart en equalizer bekeken en hij stond nog steeds op bassversterking.
Om een stapje verder te gaan heb ik de N73 uitgezet en weer aangezet, stond nog altijd op bassversterking. Niets mis mee?
Niet iedereen heeft die muziekspeler maar dat zal wel komen door het niet updaten of niet kunnen updaten van de N73. Nogmaals, ik ken vrijwel niemand met problemen met de N73 behalve 1 ding, en dat is echo aan de andere kant van de lijn of dat de andere kant je niet kan horen maar dat zou verholpen moeten zijn met een firmware update (lukt niet online).
Toch bedankt voor je bericht, ik vond het interessant om te weten dat vrijwel iedereen die muziekspeler kan krijgen, wat is het nut van ME dan nog?
Probeer die schuifjes eens te verzetten en kijk of hij die instellingen onthoud.
Maar je zoekt nu naar een bug, die er misschien wel is, maar waar je dus totaal geen last van hebt. Als je de instellingen van de equalizer goed verandert klinkt het vooral over de speaker een stuk beter.
Krijg mijn Nokia zaterdag binnen. Welke firmware kan ik er het beste opzetten? Want ik las dat de nieuwste niet altijd de beste is?
Hmmm ik heb een beetje een raar probleem met mijn telefoon.
Laatste tijd valt hij spontaan uit.
Op allerlei soorten momenten.
Vanochtend bijvoorbeeld ging de wekker van me telefoon , toen ik hem oppakte en de wekker uitschakelde, viel mijn telefoon ook spontaan uit(geen shutdown , dus net of je de battery eruit haalt).
Dit was gisteren ook toen ik een smsje leesde.
Op die momenten is het niet zo vervelend voor mij , dan start ik gewoon me tel opnieuw.
Maar het komt ook vaak voor dat hij in me broekzak zit , en dan haal ik hem eruit , blijkt ie al een tijd uit te staan.
Erg storend dus!
Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Misschien slecht contact van de batteryen(die waren overigens altijd vol op het moment van uitvallen)
Vanochtend bijvoorbeeld ging de wekker van me telefoon , toen ik hem oppakte en de wekker uitschakelde, viel mijn telefoon ook spontaan uit(geen shutdown , dus net of je de battery eruit haalt).
Dit was gisteren ook toen ik een smsje leesde.
Op die momenten is het niet zo vervelend voor mij , dan start ik gewoon me tel opnieuw.
Maar het komt ook vaak voor dat hij in me broekzak zit , en dan haal ik hem eruit , blijkt ie al een tijd uit te staan.
Erg storend dus!
Misschien slecht contact van de batteryen(die waren overigens altijd vol op het moment van uitvallen)
www.degroot-it.nl
Verwijderd
Voor zover ik weet heb je niet echt de keuze welke firmware je er opzet. Het is de nieuwste firmware of gewoon niet updaten.spirry schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 11:16:
Krijg mijn Nokia zaterdag binnen. Welke firmware kan ik er het beste opzetten? Want ik las dat de nieuwste niet altijd de beste is?
Verwijderd
Maak maar eerst de contactjes van de battery schoon en dan praten we wel verderdegroot schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 11:41:
En jij dacht natuurlijk dat ik dat nog niet gedaan had?Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 16:02:
[...]
Maak maar eerst de contactjes van de battery schoon en dan praten we wel verder
www.degroot-it.nl
Verwijderd
Zoals het staat in jouw bericht staat staat er dat je dat nog niet hebt gedaan. Maar dan zit het vuil dieper in de telefoon? Zoals tussen de contacten en de printplaat? Ga ff langs nokia service point, zij weten er wel raad meedegroot schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 16:04:
[...]
En jij dacht natuurlijk dat ik dat nog niet gedaan had?

ik heb sinds een week last van dat als ik een telefoon nummer belt en dan verbing maakt met dat nummer dat ik dat schermpje krijgt waaruit je kan kiezen welke verbinding je kan kiezen (kpn internet, kpn streaming en kpn mms) ik heb alles al nagelopen en ik zou niet weten waar dat in zit en laat staan hoe dat uitmoet
het is een ME versie met de laaste firmware
wie o wie helpt mij
?
het is een ME versie met de laaste firmware
wie o wie helpt mij
Ik heb het ook gehad met mijn N73, had alles geprobeerd en werd er knettergek van.degroot schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 11:41:
[....]
Totdat ik op het idee kwam de Sim-kaart er uit te halen, contact puntjes op de SIM schoon te vegen. En weer terugstoppen.....
Sindsdien nooit meer 'zomaar' uitgevallen.

No Shame, only Fame!
Snel patent op aanvragen ik denk dat je er bergen geld mee kunt verdienen met dat idee!
Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West
Verwijderd
Patent is aangevraagd.bokkow schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 19:44:
Snel patent op aanvragen ik denk dat je er bergen geld mee kunt verdienen met dat idee!
Verwijderd
octrooiaanvraag afgewezen, omdat het al bekend was (het was hier gepost voordat je de aanvraag deed
).
@dazzy:
Heb je 3G uitgezet? dat zie je links bovenin. Als daar 3G staat, ga dan naar instrumenten--> instellingen -->netwerk, en kies dan bij telefoonmodus voor GSM. Gaat je accu ook langer mee.
@dazzy:
Heb je 3G uitgezet? dat zie je links bovenin. Als daar 3G staat, ga dan naar instrumenten--> instellingen -->netwerk, en kies dan bij telefoonmodus voor GSM. Gaat je accu ook langer mee.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2008 01:02 ]
3g staat gewoon aan maar dat stond het altijd al en daarvoor had ik het nooitVerwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 01:02:
octrooiaanvraag afgewezen, omdat het al bekend was (het was hier gepost voordat je de aanvraag deed).
@dazzy:
dus daaraan ligt het niet
ik krijg als ik gaat bellen het zelfde schermpie als in het internet op wil gaan dus waar ik kan kieze welke toegangs punt ik wil gebruiken
Verwijderd
Probeer eens ff zonder 3G en niet met ja maar replyen? Als het dan toch nog opgelost is en je hebt geen UMTS kan je 3G gerust uitlaten hoor.... Is het niet opgelost, dan kan je ons weer lastig vallen en kunnen wij niet meer daarover beginnenDazzie schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 17:15:
[...]
3g staat gewoon aan maar dat stond het altijd al en daarvoor had ik het nooit
dus daaraan ligt het niet
ik krijg als ik gaat bellen het zelfde schermpie als in het internet op wil gaan dus waar ik kan kieze welke toegangs punt ik wil gebruiken
Verwijderd
Inderdaad gewoon doen. 3G belt indien geen umts gewoon met gsm. Misschien is je ontvangst verbeterd afgelopen tijd of heeft je provider iets anders met umts gedaan.
Maar als je het echt niet wil veranderen vrees ik dat je voorlopig niet kan bellen
Maar als je het echt niet wil veranderen vrees ik dat je voorlopig niet kan bellen

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2008 20:52 ]
ik heb hem nu van dualmode afgehaald en gewoon op gsm gezet en het geeft nog steeds aan welk toeganspunt ik wil selecteren en ik heb een umts kaart en ik gebruik hem regelmatig voor internet dus alles weer teru gezet maarnog steed last van..... ik ga nokia eens mailen kijken wat hun zeggenVerwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 20:50:
Inderdaad gewoon doen. 3G belt indien geen umts gewoon met gsm. Misschien is je ontvangst verbeterd afgelopen tijd of heeft je provider iets anders met umts gedaan.
............. wordt vervolgd
Verwijderd
Oke, had ik niet verwacht.Dazzie schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 22:26:
[...]
ik heb hem nu van dualmode afgehaald en gewoon op gsm gezet en het geeft nog steeds aan welk toeganspunt ik wil selecteren en ik heb een umts kaart en ik gebruik hem regelmatig voor internet dus alles weer teru gezet maarnog steed last van..... ik ga nokia eens mailen kijken wat hun zeggen
............. wordt vervolgd
Dat umts is bij volgens mij alle Nederlandse provider nog gelijk aan gprs, dus de snelheid en prijs zijn nog gelijk volgens mij. En 3G vreet wel zeker meer batterijen. Maar als jij echt een umts abbo hebt zou ik dit natuurlijk ook aan laten staan.
Even iets anders:
Ik heb een (erg goedkope) autoradio met bluetooth ingebouwd. Pairen gaat goed, maar als ik gepaired hebt kan ik de rest van de radio niet gebruiken. Nu kun je tussen de toebehoren op de N73 zien dat er een bluetooth carkit profiel is en een hoofdtelefoonprofiel en de mijne kiest dat laatste. Omdat hij dit doet, stuurt hij constant een signaal naar de radio (je hoort ook een beetje ruis), waardoor deze denkt dat je aan het bellen of wat dan ook bent. Daardoor kan ik niet switchen naar een andere mode op de radio.
Iemand zoiets al eens tegengekomen en hier een oplossing voor?
Op deze manier moet ik kiezen of carkit of autoradio.

Verwijderd
Ik heb zojuist m'n Sony DR-BT50 bluetooth headset binnengekregen, welke ondersteuning zou bieden voor bellen en muziek luisteren tegelijkertijd. Mooi niet dus met m'n Nokia N73 (laatste firmware 4.0735.3.0.2): het lijkt erop dat die Nokia tegelijkertijd de A2DP/AVRCP (voor muziek over bluetooth) en HFP/HSP kanalen bezet houdt.
Gevolg is dat ik mijn Nokia en MP3-speler beiden kan pairen met de headset, maar er slechts 1 van verbonden kan zijn. Als de N73 eerst is, dan weigert de bluetooth dongle aan m'n MP3-speler te connecten, als de MP3-speler eerst is dan weigert de N73: "Kan geen Bluetooth-verbinding maken".
Heeft iemand ervaring met dit probleem? Op verschillende fora wordt er over gediscussieerd (inclusief het Nokia-forum: http://discussions.europe...=by_date_ascending&page=1), maar het lijkt erop dat het onmogelijk is om A2DP uit te schakelen... Help!?
Gevolg is dat ik mijn Nokia en MP3-speler beiden kan pairen met de headset, maar er slechts 1 van verbonden kan zijn. Als de N73 eerst is, dan weigert de bluetooth dongle aan m'n MP3-speler te connecten, als de MP3-speler eerst is dan weigert de N73: "Kan geen Bluetooth-verbinding maken".
Heeft iemand ervaring met dit probleem? Op verschillende fora wordt er over gediscussieerd (inclusief het Nokia-forum: http://discussions.europe...=by_date_ascending&page=1), maar het lijkt erop dat het onmogelijk is om A2DP uit te schakelen... Help!?
Verwijderd
Is klote, lijkt een beetje op mijn probleem, hij kiest niet het juiste profiel. ik kan bij instellingen kiezen uit 3 toebehoren (hoofdtelefoon, hoorapparaat en teksttelefoon), terwijl bij de instellingen ervan er 5 staan waaronder bluetooth handsfree en carkit.Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 13:48:
Ik heb zojuist m'n Sony DR-BT50 bluetooth headset binnengekregen, welke ondersteuning zou bieden voor bellen en muziek luisteren tegelijkertijd. Mooi niet dus met m'n Nokia N73 (laatste firmware 4.0735.3.0.2): het lijkt erop dat die Nokia tegelijkertijd de A2DP/AVRCP (voor muziek over bluetooth) en HFP/HSP kanalen bezet houdt.
Ik koop wel een mooie telefoonhouder en gebruik de ingebouwde handsfree functie van de telefoon wel.
Verwijderd
hmm heel vaag wat er nu gebeurt..
ik krijg een sms..
ik wil deze openen, krijg ik rechtsbovenin (naast battery) envelop icoontje met een pijl erboven.
ding doet helemaal vaag, wil nie menu openen enzo.
ik dus uitzetten, nu krijg em niet verder als het witte scherm na Nokia......
vrijwel alles al geprobeerd? zonder sim, accu eruit...
what the hell...?
ik krijg een sms..
ik wil deze openen, krijg ik rechtsbovenin (naast battery) envelop icoontje met een pijl erboven.
what the hell...?
Verwijderd
Dat met die pijl betekent bezig met ophalen (of verzenden). Je had nog ff moeten wachten met het openen?Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 20:49:
hmm heel vaag wat er nu gebeurt..
ik krijg een sms..
what the hell...?
Verwijderd
oh ok, niet gedaan dus
hij ligt nu al een paar minuten op wit scherm....
gebeurt niks...
en nu?
gebeurt niks...
en nu?
Verwijderd
Doorgaan met kloten tot ie het weer doetVerwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 21:11:
oh ok, niet gedaan dus
gebeurt niks...
en nu?
Verwijderd
eindelijk... pincode opvraag...
nu is ie aan het 'opstarten'... vlakje voor vlakje
ik heb nog ff geduld
nu is ie aan het 'opstarten'... vlakje voor vlakje
ik heb nog ff geduld
Verwijderd
Hey, mag ik je wat vragen over dit handy alarm? Er staat op de desbetreffende site dat je het alarm ook kunt gebruiken in de stille modus? Houdt dat in dat ie zelfs in de stille modus ook TRIL alarm afgeeft?Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 18:04:
[...]
Dat is er wel... Had je er eerst op gegoocheldof kwam je zomaar binnen rennen
?
[afbeelding]
Bij mn vorige telefoon kon ik nl het stille profiel tijdelijk inschakelen, om dan een paar minuten voor het aflopen van mn wekker op bijv normaal te gaan. (heb echt trilfunctie nodig anders wordt ik niet wakker...)
Verwijderd
vanmorgen dus weer geprobeerd...
Nokia scherm
Heeeeeel lang wit scherm
Half begin scherm...
niks...
aansluiten op computer helpt ook niks...
wat rest er nog te doen voor mij?
k*tzooi allemaal
Nokia scherm
Heeeeeel lang wit scherm
Half begin scherm...
niks...
aansluiten op computer helpt ook niks...
wat rest er nog te doen voor mij?
k*tzooi allemaal
Verwijderd
Als hij op stil staat trilt handy alarm alleen. Op algemeen profiel geeft hij een melodie die je insteld uit de standaart melodieën, geen lekker mp3tje dus. Irritant is er haast alleen korte liedjes in dat lijstje staan en hij die dan 3 of 4x achter elkaar af gaat spelen.Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 09:34:
[...]
Hey, mag ik je wat vragen over dit handy alarm? Er staat op de desbetreffende site dat je het alarm ook kunt gebruiken in de stille modus? Houdt dat in dat ie zelfs in de stille modus ook TRIL alarm afgeeft?
Bij mn vorige telefoon kon ik nl het stille profiel tijdelijk inschakelen, om dan een paar minuten voor het aflopen van mn wekker op bijv normaal te gaan. (heb echt trilfunctie nodig anders wordt ik niet wakker...)
Je hebt ook en programmaatje waarmee je die profielen automatisch kunt laten veranderen, bijvoorbeeld iedere ochtend om 6.00u naar algemeen profiel, of wanneer er in je kalender staat werken dat hij dan automatisch die tijd naar stil gaat.
Verwijderd
Ja dat bedoel ik! Slaap nl altijd met oordoppen in, dus mn alarm hoor ik niet altijd
vandaar de behoefte aan trilfunctie dan haha (en wil mn oproepen en smsjes dan weer NIET op trillen hebben 'snachts haha)
Dan ga ik dat handy alarm er ff op zetten, bedankt! edit gedaan, maar hoe kan ik het terug vinden op mn telefoon? heb dat nog nooit gedaan
Dat programma waarmee die profielen dus op tijdelijk gezet kunnen worden, waar kan ik dat vinden? (mn oude telefoon had dat dus standaard, profiel kon ik bijv tot 16.00 op stil zetten, ideaal)
Dan ga ik dat handy alarm er ff op zetten, bedankt! edit gedaan, maar hoe kan ik het terug vinden op mn telefoon? heb dat nog nooit gedaan
Dat programma waarmee die profielen dus op tijdelijk gezet kunnen worden, waar kan ik dat vinden? (mn oude telefoon had dat dus standaard, profiel kon ik bijv tot 16.00 op stil zetten, ideaal)
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2008 16:54 ]
Verwijderd
als ik bluetooth op uit zet, dan gaat toch na enige tijdje het bluetooth lampje knipperen, spontaan.
Hoe kan dat? ik heb de laatste update erop gezet.

Is het echt een blueetooth lampje wat je ziet? Bedoel je niet het lampje wat knippert als je telefoon in slaapstand staat?Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 16:58:
als ik bluetooth op uit zet, dan gaat toch na enige tijdje het bluetooth lampje knipperen, spontaan.
Hoe kan dat? ik heb de laatste update erop gezet.
Verwijderd
het is een blauwlampje wat knippertchippie777 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 17:04:
[...]
Is het echt een blueetooth lampje wat je ziet? Bedoel je niet het lampje wat knippert als je telefoon in slaapstand staat?
Verwijderd
Zijn meerdere programma's voor die dit kunnen. Ik had toen best profiles.Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 16:27:
Ja dat bedoel ik! Slaap nl altijd met oordoppen in, dus mn alarm hoor ik niet altijdvandaar de behoefte aan trilfunctie dan haha (en wil mn oproepen en smsjes dan weer NIET op trillen hebben 'snachts haha)
Verwijderd
hij start na 10 minuten wit scherm eindelijk op.
dan laad hij alles.
dan werkt ie ook gedeeltelijk.
Als ik iets open krijg ik gewoon blauw schermpje met batterij en ontvangst.
en als ik die wegklik gaat ie ook weg.
na paar pogingen kan ik ook smsjes lezen en versturen...
misschien fabrieks instellingen herstellen???
please help!
dan laad hij alles.
please help!
Dat is dus de slaapstand, dat is bedoeld dat je weet dat je telefoon aanstaat. Dit is om de accu te sparen, zeker als het scherm helemaal uit staat kun je twijfelen of je telefoon aan of uit staat. Als je dan elke keer op een knopje moet drukken zodat het scherm aangaat om te weten of je telefoon aanstaat kost dat ook weer energie. Nu zie je aan het knipperende blauwe lampje dat je telefoon aanstaat.
Verwijderd
IEMAND die mij pls kan helpen?
lees hierboven zou ik zeggen..
ik wordt er echt niet goed van >.< gezeik allemaal
helppppppppp
lees hierboven zou ik zeggen..
ik wordt er echt niet goed van >.< gezeik allemaal

helppppppppp
Simpele vraag, hoe kan ik themes instellen die ik gedownload heb van internet? Ik heb ze nu ergens staan op de geheugenkaart, maar ik kan ze staan op de telefoon niet bij "themes" 
edit: 2 seconden later, ik heb het gevonden
edit: 2 seconden later, ik heb het gevonden
[ Voor 12% gewijzigd door BvK P4 op 17-02-2008 19:56 ]
Verwijderd
Dat is geen gratis download geloof ik he? Zie nl alleen de knop kopen, niet downloaden. Wanneer ik het gekocht/gedownload heb en geinstalleerd heb hoe gebruik ik dat dan?Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 18:13:
[...]
Zijn meerdere programma's voor die dit kunnen. Ik had toen best profiles.
Heb nl het eerdere genoemde Handy Alarm geinstalleerd, maar kan het niet vinden op mn telefoon haha
Verwijderd
Een harde reset, de code staat op de eerste pagina.Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 18:30:
hij start na 10 minuten wit scherm eindelijk op.
dan laad hij alles.
please help!
Op een Nokia n73 nooit gebruikt, wel op een Nokia 3230, met een virus er op.
Je heb kans, dat je contacten kwijt raak.
Verwijderd
De blokkeringscode is standaard: 12345Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 20:49:
super bedankt voor je reactie
nu krijg ik 'Blokkeringscode'
waar vind ik deze?
Verwijderd
ok, nu gedaan...
en nu krijg ik bij het aanzetten na het Nokia scherm.. weer het beruchte witte scherm dat heel lang duurt?
dit kan geloof ik niet goed zijn
en nu krijg ik bij het aanzetten na het Nokia scherm.. weer het beruchte witte scherm dat heel lang duurt?
Verwijderd
was iets te vroeg met zeuren...
of niet, ik eindelijk na 5 minuten pincode invoeren.
Kreeg ik landkeuze, tijd, datum enzo...
nu is het scherm geladen. Het 'vlak'/vierkantje waar T-Mobile in staat en de datum is lichter...
en hij reageert weer heel vaag op alles. reset is wel gelukt, alles is weer terug naar hoe het was.
ik geloof na deze harde set de laatste optie Nokia store is of niet
of niet, ik eindelijk na 5 minuten pincode invoeren.
Kreeg ik landkeuze, tijd, datum enzo...
nu is het scherm geladen. Het 'vlak'/vierkantje waar T-Mobile in staat en de datum is lichter...
en hij reageert weer heel vaag op alles. reset is wel gelukt, alles is weer terug naar hoe het was.
ik geloof na deze harde set de laatste optie Nokia store is of niet
Verwijderd
Hoe oud is je Nokia n73 ?Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 21:02:
ok, nu gedaan...
Heb je nog garantie, dan kun je naar een Nokia service center gaan.
Verwijderd
nog geen paar maandjes... mn abo gaat april pas in 
maarja, dan moet ik dus weer naar schiedam... zon gedoe allemaal, gewoon vervelend (zacht uitgedrukt).
wat is nou mijn garantie, omdat ik abo heb?
maarja, dan moet ik dus weer naar schiedam... zon gedoe allemaal, gewoon vervelend (zacht uitgedrukt).
Verwijderd
Geen idee wat je vraag precies is. De garantie gaat in op het moment dat jij de toestel in je handen krijgt en die duurt dan 2 jaar. Heeft niets te maken met wanneer je abbo begon of eindigt. Heb ik je vraag beantwoord?Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 21:25:
nog geen paar maandjes... mn abo gaat april pas in
Verwijderd
bijna.Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 21:52:
[...]
Geen idee wat je vraag precies is. De garantie gaat in op het moment dat jij de toestel in je handen krijgt en die duurt dan 2 jaar. Heeft niets te maken met wanneer je abbo begon of eindigt. Heb ik je vraag beantwoord?
Hoe kan ik mijn garantie aantonen? Ik kan in de nokia doos ff niks vinden...
misschien moet ik verder zoeken hoor....
Uhmm de bon misschien? Welke ze meestal aan je contact vastnieten?Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 22:14:
[...]
bijna.
Hoe kan ik mijn garantie aantonen? Ik kan in de nokia doos ff niks vinden...
misschien moet ik verder zoeken hoor....
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Weet iemand hoe ik het snel-starten menu aangezet krijg en ingesteld krijg op het bureaublad van mijn telefoon. Kan het nergens terug vinden op mijn n73 of ik kijk verkeer. Sinds mijn laatste SW update is het verdwenen.
Gevonden!
Gevonden!
[ Voor 4% gewijzigd door loewie1984 op 18-02-2008 09:06 ]
Verwijderd
Hey, wie kan mij helpen om de geinstalleerde dingen terug te vinden? Ik heb bijvoorbeeld vanaf de meegeleverde cdrom enkele thema's geinstalleerd en het via hier aanbevolen Handy Alarm, maar ik kan het nergens terugvinden.... Ik weet niet waar het staat.
thanx!
thanx!
Themas staan onder : Menu -> Instrumenten -> Thema'sVerwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 10:48:
Hey, wie kan mij helpen om de geinstalleerde dingen terug te vinden? Ik heb bijvoorbeeld vanaf de meegeleverde cdrom enkele thema's geinstalleerd en het via hier aanbevolen Handy Alarm, maar ik kan het nergens terugvinden.... Ik weet niet waar het staat.
thanx!
Applicaties onder : Menu -> Toepassingen en dan helemaal onder aan (denk dat daar handy alarm terecht is gekomen)
*MegaJr mag zich sinds afgelopen zaterdag trots bezitter van een Nokia N73
Verwijderd
@megajr, bedankt! Thema's staan daar idd, alleen niet diegene die ik extra erbij heb gezet via de software.... miss nog maar een keer proberen erop te zetten dan.
Ik heb mijn nokia ook sinds afgelopen zaterdag
Ik heb mijn nokia ook sinds afgelopen zaterdag
Verwijderd
Hi,
Heb een Nokia N73, maar hij wil opeens geen programma's, games etc meer installeren. Gebruik de Nokia Pc Suite, verbonden via Bluetooth. Zodra ik een .sis dubbelklik krijg ik de 'wilt u software installeren' vraag. Hier klik ik uiteraard Ja en dan komt er een errorbox met alleen de fout: 'Bewerking is mislukt'. Vervolgens geprobeerd via de Application Installer, en deze geeft in de titelbalk aan: 'Verbonden met N73', maar in het telefoonvak: 'er is geen ondersteunde telefoon geselecteerd'.
Help?
Heb een Nokia N73, maar hij wil opeens geen programma's, games etc meer installeren. Gebruik de Nokia Pc Suite, verbonden via Bluetooth. Zodra ik een .sis dubbelklik krijg ik de 'wilt u software installeren' vraag. Hier klik ik uiteraard Ja en dan komt er een errorbox met alleen de fout: 'Bewerking is mislukt'. Vervolgens geprobeerd via de Application Installer, en deze geeft in de titelbalk aan: 'Verbonden met N73', maar in het telefoonvak: 'er is geen ondersteunde telefoon geselecteerd'.
Help?
Verwijderd
Dat zou in het menu onder toepassingen moeten staan.Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 20:01:
[...]
Dat is geen gratis download geloof ik he? Zie nl alleen de knop kopen, niet downloaden. Wanneer ik het gekocht/gedownload heb en geinstalleerd heb hoe gebruik ik dat dan?
Heb nl het eerdere genoemde Handy Alarm geinstalleerd, maar kan het niet vinden op mn telefoon haha
Ik zou je graag een link van best profiles geven, maar dat mag hier niet (begrijpelijk natuurlijk).
Het werkt vrij eenvoudig, je kan hem je huidig profiel laten switchen. Bijvoorbeeld stel je in dat iedere dag om 6.00u hij naar algemeen gaat en om 23.00u naar stil. Je kan hem ook aan de hand van je kalender instellen. Bijvoorbeeld altijd als het onderwerp van agenda item is 'werken' zet hij hem gedurende die afspraak stil. Ook kan je hem op deze zelfde manieren programmaatjes laten uitvoeren. Bijvoorbeeld dat iedere ochtend om 11.00u je rpofiel springt op 'algemeen' en dat dan tegerlijkertijd handy alarm start.
@hpzone:
Probeer eens gewoon met de kabel.
@soedje:
Voordat die N73 is opgestart duurt altijd vrij lang,raar dat een pc zoveel sneller opstart dan dat ding.
Als je problemen nu nog niet zijn opgelost kun je firmware nog een keer herinstalleren en ander bij en nokia care point dat laten doen (als je het zelf doet update je hem en een ncp zet alles er helemaal opnieuw op). Daarvoor zeuren ze echt niet om je bonnetje. Het lijkt niet dat er iets mis is met de hardware van je telefoon.
Hoi, ik heb dit ook gedaan! Maar dan met een wit frontje, heeeeel stijlvol. Alles weer in elkaar geschroeft en alles doet het ook.m.theloosen schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:20:
Wat vinden jullie van dit frontje?
Ik heb hem er zelf op gezet. Was wel ffe werk omdat ik het nog nooit gedaan had. Nu zou ik het zo weer kunnen. Ik heb hem compleet besteld met schroevendraaiertje en klik staafje bij
http://search.ebay.co.uk/...8&fsop=1%26fsoo%3D1&fgtp=
Levering was binnen een week. Dus als iemand nog een een complete cover zoekt is dat het adres. Vond hem niet zo duur.
Btw ik heb mensen wel eens horen klagen dat 1 van de 2 speakers het niet doet. Dit vind ik vreemd want er zit er maar één in en die zit aan de kant van de kleine camera (er onder)
[afbeelding]
[afbeelding]
Alleen nu Kraakt het speakertje! Ik snap er helemaal niks van. Als het speakertje het nou helemaal niet zou doen had ik nog kunnen bedenken waar de fout ligt? Iemand anders dit ook gehad na het ombouwen van je N73?
Verwijderd
@hodgepodge, ik heb een proefversie van best profiles gevonden, dus ik kan het nu 14 dagen proberen. Ben benieuwd of dat elke keer overnieuw kan of dat ik het maar 1malig kan installeren... Anders moet ik het maar ergens gaan kopen, vind het wel ideaal (ben er zo aan gewend!)
Verwijderd
Ik kan de Nokia N73 Music Edition van een maand oud van een vriend krijgen voor 150 euro. In de winkel kost die music edition 320 euro.
Ik ken echter niets van 2ehandsprijzen en vraag me dan ook af of dit een goede deal zou zijn voor mij.
Iemand enig idee?
Ik ken echter niets van 2ehandsprijzen en vraag me dan ook af of dit een goede deal zou zijn voor mij.
Iemand enig idee?
Bij mijn vorige telefoon was het mogelijk om berichten na een aantal dagen automatisch te verwijderen. Ook kon ik een aantal berichten in 1 keer verwijderen. Ik heb gezocht maar kan hier niets over vinden in de N73. Iemand een oplossing?
opties bij je inbox berichten, en dan markering alles, en dan met C knopje allemaal in1keer wissen.
Verwijderd
Als je het algemene profiel selecteerd komt er naast de tijd ook de datum te staan in het scherm. Is het ook mogelijk om bij andere profielen ipv de naam van het profiel de datum te laten zien?
Verwijderd
Volgens mij niet, maar zou inderdaad wel makkelijk zijn. Of dat hij die dan boven de agenda zou zetten ofzo.Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 12:24:
Als je het algemene profiel selecteerd komt er naast de tijd ook de datum te staan in het scherm. Is het ook mogelijk om bij andere profielen ipv de naam van het profiel de datum te laten zien?
Verwijderd
De algemeen veranderen naar je wens. Dat doe ik zelf ook ipv 1 van die profielen te kiezen want ik wil die datum wel kunnen lezen. Soms verander ik naar stil en dan zie ik de datum alsnog niet maar dat komt niet vaak voor.Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 12:24:
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2008 23:08 ]
Zit met een probleem,
ik weet de naam niet, dus kan er niet opzoeken
Voor een backup moet iets geinstallerd op de gsm msync ofzo iets, hoe moet ik dat alweer doen?, normaal toch als je hem aansluit aan nokia pcsuite?
Voor een backup moet iets geinstallerd op de gsm msync ofzo iets, hoe moet ik dat alweer doen?, normaal toch als je hem aansluit aan nokia pcsuite?
Verwijderd
De helpmenu van pcsuite (helemaal bovenin)Denthis schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 20:25:
Zit met een probleem,
Haha dacht eerst wat geeft die voor een info moet ik wat zoeke in de handleiding enzo, maar erna zag ik het pas dat er ook stond van toepassingen installereVerwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 23:08:
[...]
De helpmenu van pcsuite (helemaal bovenin)
Bedankt voor de reactie
Nou ik ga waarschijnlijk toch maar voor de n73 ipv de k800i
alleen vanwege het feit dat de n73 betere video camera heeft en betere mogelijkheid voor zaklamp, ook zijn de foto's eigenlijk even goed als de SE k800i behalve de foto's bij nacht zijn iets minder bij de n73 maar goed dat is het probleem niet, de musicplayer lijkt me bij de nokia ook wel goed heb hier alleen nog niet veel over gehoord.
Ik vroeg me af zijn jullie het een beetje met me eens wat ik hier verkondig of zeggen jullie toch nou de ... kun je beter nemen dan de n73 want die heeft betere .... en ..... (de ... kunnen naar wens worden ingevuld
).
Enige wat me enorm tegenvalt is het bluetooth stereo headset aanbod voor de n73 (music edition) -_-Welke headset word er trouwens bij de n73 music edition geleverd?
En word er bij de music edition standaard een 2gb kaartje geleverd tegenwoordig?
Oja hoe is het gesteld met de digital zoom van de n73 (ME) er zit 20x op nu zul je dat nooit gebruiken vanwege de kwaliteit natuurlijk maar als je bijv 8x digitaal inzoomt is de kwaliteit dan nog beetje te doen? of is de hele digital zoom waardeloos?
Ik vroeg me af zijn jullie het een beetje met me eens wat ik hier verkondig of zeggen jullie toch nou de ... kun je beter nemen dan de n73 want die heeft betere .... en ..... (de ... kunnen naar wens worden ingevuld
Enige wat me enorm tegenvalt is het bluetooth stereo headset aanbod voor de n73 (music edition) -_-Welke headset word er trouwens bij de n73 music edition geleverd?
En word er bij de music edition standaard een 2gb kaartje geleverd tegenwoordig?
Oja hoe is het gesteld met de digital zoom van de n73 (ME) er zit 20x op nu zul je dat nooit gebruiken vanwege de kwaliteit natuurlijk maar als je bijv 8x digitaal inzoomt is de kwaliteit dan nog beetje te doen? of is de hele digital zoom waardeloos?
[ Voor 12% gewijzigd door Blueflame_Core op 21-02-2008 15:54 ]
Verwijderd
Voor het eerste kan ik je niet helpen, die keuze moet je zelf maken. Heb zelf alleen ervaring met nokia's.Blueflame_Core schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 15:24:
Nou ik ga waarschijnlijk toch maar voor de n73 ipv de k800ialleen vanwege het feit dat de n73 betere video camera heeft en betere mogelijkheid voor zaklamp, ook zijn de foto's eigenlijk even goed als de SE k800i behalve de foto's bij nacht zijn iets minder bij de n73 maar goed dat is het probleem niet, de musicplayer lijkt me bij de nokia ook wel goed heb hier alleen nog niet veel over gehoord.
Ik vroeg me af zijn jullie het een beetje met me eens wat ik hier verkondig of zeggen jullie toch nou de ... kun je beter nemen dan de n73 want die heeft betere .... en ..... (de ... kunnen naar wens worden ingevuld).
De headset die erbij geleverd wordt tegenwoordig is de HS-23, en er wordt geen geheugenkaart bij geleverd.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2008 15:56 ]
Euhm waarom quote je me zonder enig antwoord
? of heb je dezelfde vragen of vind je het gewoon super goede vragen
ok thxVerwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 15:53:
[...]
Voor het eerste kan ik je niet helpen, die keuze moet je zelf maken. Heb zelf alleen ervaring met nokia's.
De headset die erbij geleverd wordt tegenwoordig is de HS-23, en er wordt geen geheugenkaart bij geleverd.
Ik heb idd ook een n73 music edition "gekregen" vandaag van de webonly actie van Orange (20euro voor 12,50 per maand). Op de site staat een N73 black en blijkt de Music edition te zijn. Idd (helaas) geen geheugen en een "standaard" headsetje. Maar vond het niet zo erg omdat ik op een "gewone"N73 had gerekend.
het standaard headsetje was de hs-23 neem ik aan wat op zich niet echt standaard is vind ik want je kunt lekker je muziek en oproepen mee besturen.
Leuke aanbieding inderdaad! De zwarte n73 is de music edition
kun je hem mooi even voor dit topic testen
bijvoorkeur : video camera , foto camera en mp3
ik ga binnenkort zelf ook nog even naar de winkel om hem te checken maar een klein voorproefje is altijd leuk
kun je hem mooi even voor dit topic testen
ik ga binnenkort zelf ook nog even naar de winkel om hem te checken maar een klein voorproefje is altijd leuk
Verwijderd
Ik zou wel zo'n AD41 afstandsbediening erij kopen, kun je er je eigen koptelefoon op aansluiten. Dat scheelt een enorme hoop aan geluidskwaliteit. Dat bedienen van de hs-23 is wel oke, maar de geluidskwaliteit is vrij slecht.Blueflame_Core schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 16:38:
het standaard headsetje was de hs-23 neem ik aan wat op zich niet echt standaard is vind ik want je kunt lekker je muziek en oproepen mee besturen.
kun je hem mooi even voor dit topic testenbijvoorkeur : video camera , foto camera en mp3
ok nu begrijp ik er weinig meer van XD.

Wordt deze (hierboven) nu bij de n73 ME geleverd of...

deze (hierboven)?

deze (hierboven)?
[ Voor 14% gewijzigd door Blueflame_Core op 21-02-2008 20:56 ]
hmmm dat is slecht nieuws
gaat me weer geld kosten dan
nog ff een vraagje ik zie dat er veel mogelijkheden qua geheugen zijn tegenwoordig nu is er een micro sd kaartje te krijgen met een SD/Mini SD adapter zou dit werken in de n73 denken jullie *-)?
of is het beter om een directe mini sd te kopen van kingston of sandisk ofzo
Verwijderd
Nee, met die adapter werkt prima. Voordeel van micro sd is dat je die in elk apparaat kan gebruiken met sd.Blueflame_Core schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 23:37:
nog ff een vraagje ik zie dat er veel mogelijkheden qua geheugen zijn tegenwoordig nu is er een micro sd kaartje te krijgen met een SD/Mini SD adapter zou dit werken in de n73 denken jullie *-)?
ok thx
veel betere oplossing dus want nu kun je hem voor zowat elk mogelijk merk toestel hergebruiken
Verwijderd
Meestal de onderste dus.Blueflame_Core schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 20:51:
ok nu begrijp ik er weinig meer van XD.
[afbeelding]
[afbeelding]
deze (hierboven)?
Eerst dacht ik ook van het maakt niet zoveel uit. Maar de N73(me) is gewoon echt een fijne mp3 speler als je de 1e hebt. Het geluid is dan goed (3,5mm plug voor je eigen koptelefoon) en je kan de speler bedienen met de afstandsbediening. Als je op stop drukt sluit de speler automatisch af en bij Play heb je binnen 2 seconden muziek.
Ik had met die bovenste dat ik muziek zat te luiseren in de trein ofzo, werd ik gebeld en wilde ik gewoon opnemen. Dus trok ik de koptelefoon eruit en nam op, maar zodra ik dan ophing begon dat ding keihard over de speaker af te spelen. Nu kan ik hem op pauze zetten, voor ik die kabel eruit trek.
hahaha ja dat is niet fraai idd
.
Ik ga hem waarschijnlijk morgen even bezichtigen.
Jammer dat ik soms ook negatieve berichten over de n73 hoor van het joystick dat snel kapot dreigt te gaan.
Zal wel wat mee vallen lijkt me maar goed.
Belangrijkste is goede video- foto- geluidskwaliteit en na het hele internet afgespit te hebben lijkt me het een juist antwoord om te zeggen dat dit het geval.
Ik zag laatst op youtube een filmpje en daar hadden ze een camera getuned naar 30fps echt super mooi
weet niet meer precies bij welke tel, maar enig idee of en hoe dit op de n73 kan en moet.
En klopt het dat ie echt zo super traag is als mensen zeggen
?
Jammer dat ik soms ook negatieve berichten over de n73 hoor van het joystick dat snel kapot dreigt te gaan.
Belangrijkste is goede video- foto- geluidskwaliteit en na het hele internet afgespit te hebben lijkt me het een juist antwoord om te zeggen dat dit het geval.
Ik zag laatst op youtube een filmpje en daar hadden ze een camera getuned naar 30fps echt super mooi
En klopt het dat ie echt zo super traag is als mensen zeggen
[ Voor 5% gewijzigd door Blueflame_Core op 22-02-2008 18:47 ]
Verwijderd
Denk dat het tunen van de camera niet kan op de N73, tenminste nog nooit wat over gelezen.Blueflame_Core schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 18:37:
hahaha ja dat is niet fraai idd.
Ik zag laatst op youtube een filmpje en daar hadden ze een camera getuned naar 30fps echt super mooiweet niet meer precies bij welke tel, maar enig idee of en hoe dit op de n73 kan en moet.
En klopt het dat ie echt zo super traag is als mensen zeggen?
Ik zelf vond de telefoon in het begin ook wat traag, maar sinds ik hem geupdate heb naar de nieuwste firmware heb ik daar geen problemen meer mee.
Verwijderd
Hij is gewoon niet zo snel als een samsung of oudere nokia zonder Symbian. Dat joystickje is wel bij wat mensen stuk gegaan, maar ik heb er zelf geen problemen mee gehad.
Voor de rest is het een ideale telefoon. Ik zou alleen overwegen wat geld bij te leggen en dan een nieuwere nokia te kopen, de N95 ofzo. Ik zou vooral Wifi handig vinden en een ingebouwde GPS.
Maar over de N73 en symbian in het algemeen: Ik vind het jammer dat sommige functionaliteit die op ieder fatsoenlijke telefoon zit, niet standaard op de N73 zit om de softwareverkoop te stimuleren. Een fatsoenlijk alarm, automatische toetsenbordvergrendeling, wereldklokken en een stopwatch/timer zijn basis dingen. Gelukkig heeft handy dat met handy clock dan allemaal in 1 programma zitten.
Zeer snel komt nu ngage uit. Dat was die spelletjestelefoon, maar is nu een programma waarmee je op symbian telefoons (ngage was ook symbian) die spelletjes kunt downloaden en spelen. kijk hier, de spelletjes zien er echt zwaar goed uit.
Voor de rest is het een ideale telefoon. Ik zou alleen overwegen wat geld bij te leggen en dan een nieuwere nokia te kopen, de N95 ofzo. Ik zou vooral Wifi handig vinden en een ingebouwde GPS.
Maar over de N73 en symbian in het algemeen: Ik vind het jammer dat sommige functionaliteit die op ieder fatsoenlijke telefoon zit, niet standaard op de N73 zit om de softwareverkoop te stimuleren. Een fatsoenlijk alarm, automatische toetsenbordvergrendeling, wereldklokken en een stopwatch/timer zijn basis dingen. Gelukkig heeft handy dat met handy clock dan allemaal in 1 programma zitten.
Zeer snel komt nu ngage uit. Dat was die spelletjestelefoon, maar is nu een programma waarmee je op symbian telefoons (ngage was ook symbian) die spelletjes kunt downloaden en spelen. kijk hier, de spelletjes zien er echt zwaar goed uit.
Wifi en GPS vind ik niet echt belangrijk muziek camera en video camera zijn voor mij het belangrijkste en voorzover ik weet is dat goed te doen met de n73 music edition.Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 02:48:
Hij is gewoon niet zo snel als een samsung of oudere nokia zonder Symbian. Dat joystickje is wel bij wat mensen stuk gegaan, maar ik heb er zelf geen problemen mee gehad.
Met een update schijnt het dat ie wat sneller word dus ook geen probleem.
De n95 is mij te duur.
wat bedoel je met handy (clock)?Maar over de N73 en symbian in het algemeen: Ik vind het jammer dat sommige functionaliteit die op ieder fatsoenlijke telefoon zit, niet standaard op de N73 zit om de softwareverkoop te stimuleren. Een fatsoenlijk alarm, automatische toetsenbordvergrendeling, wereldklokken en een stopwatch/timer zijn basis dingen. Gelukkig heeft handy dat met handy clock dan allemaal in 1 programma zitten.
dat N-Gage ziet er inderdaad erg vet uit alleen ik denk dat je daar voor moet betalenZeer snel komt nu ngage uit. Dat was die spelletjestelefoon, maar is nu een programma waarmee je op symbian telefoons (ngage was ook symbian) die spelletjes kunt downloaden en spelen. kijk hier, de spelletjes zien er echt zwaar goed uit.
Ik heb de telefoon overigens net in de winkel gezien (niet werkend) en het viel me op dat de toetsen nogal klein zijn, misschien is dit een kwestie van gewenning.
Het lijkt me alleen wel rottig om hiermee een spelletje te spelen mits je dit met de cijfertoetsen moet doen.
Edit:
Heb net zowat alle topics zitten lezen en wat ik vooral tegenkom is het 'gezeik' met updates, dit vergt nogal wat vaardigheid naar mijn mening.
Ik ga de N73 Music Edition aanschaffen als los toestel.
Geen idee of dit een brandend of unbranded is. Is dit van belang om te weten i.v.m. update mogelijkheden?
En hoe kun je het beste updaten dan, want volgens velen moet dat niet via nokia updater
[ Voor 9% gewijzigd door Blueflame_Core op 23-02-2008 23:27 ]
Verwijderd
updaten als die branded is gaat niet met de nokia updates bij mijn weten, dan moet je toch echt bij vodafone-t-mobile ectr, zijn teminste dat dacht ik
Nee inderdaad dat heb ik ook zo'n beetje begrepen.
Maar hoe weet je of een toestel branded is
.
Als je het toestel besteld via bijv. Vodafone dan snap ik dat die branded is.
Maar als je een los simlock vrij toestel koopt is die toch niet branded
Oja en Hodgepodge zou je nog ff kunne reageren op me reply
?
Maar hoe weet je of een toestel branded is
Als je het toestel besteld via bijv. Vodafone dan snap ik dat die branded is.
Maar als je een los simlock vrij toestel koopt is die toch niet branded
Oja en Hodgepodge zou je nog ff kunne reageren op me reply
[ Voor 11% gewijzigd door Blueflame_Core op 24-02-2008 15:27 ]
Verwijderd
Een Sony Ericson heeft een betere camera, maakt mooiere fotos. Als je toch perse een Nokia wilt, moet je de N73 voor lief nemen of misschien is de N82 wat voor je? Daar schijnt de camera zeer goed van te zijn en de flitser ook.Blueflame_Core schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 17:08:
[...]
Wifi en GPS vind ik niet echt belangrijk muziek camera en video camera zijn voor mij het belangrijkste en voorzover ik weet is dat goed te doen met de n73 music edition.
Met een update schijnt het dat ie wat sneller word dus ook geen probleem.
De n95 is mij te duur.
Dat is een programma, Handy is de merknaam, clock de programma naam. Handy clock, Handy Blacklist, Handy whatever. Ze hebben allemaal hun eigen specialiteit, en kosten ook wat geld. Google maar wat rond.wat bedoel je met handy (clock)?
Je neemt gewoon een toestel, je kan niet van te voren weten of ie unbranded is, de mijne was ook simlockvrij en je zag nergens een providerlogo of meuk maar ik kon toch niet updaten. Je gaat dus naar de Nokia service Point vlak bij je in de buurt en daar laat je je toestel eenmalig updaten en dan kan het thuis ineens wel geupdated worden.Edit:
Geen idee of dit een brandend of unbranded is. Is dit van belang om te weten i.v.m. update mogelijkheden?
En hoe kun je het beste updaten dan, want volgens velen moet dat niet via nokia updater
Mocht je nog meer vragen hebben, zoek dan ff in bijv de startpost, of via google
[quote]Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 16:40:
Die n82 is uberlelijk.
dit is een duidelijk antwoord.
Ik zal ondertussen inderdaad nog beetje verder kijken of er misschien nog een ander leuk toestel is desnoods met een goede 2mp camera wat opzich ook best goede kwaliteit kan zijn.
Het is altijd jammer dat bij de meeste dingen de ene helft wel enthousiast is en de andere helft weer niet. Het zij zo.
Nou ik ben op zo'n site geweest waar de k800i en n73 (en nog 2) werden getest maar zoveel verschil zag ik niet tussen de k800i en n73, alleen in het donker is die SE wat beter door de flits maarja lekker belangrijk.Een Sony Ericson heeft een betere camera, maakt mooiere fotos. Als je toch perse een Nokia wilt, moet je de N73 voor lief nemen of misschien is de N82 wat voor je? Daar schijnt de camera zeer goed van te zijn en de flitser ook.
Die n82 is uberlelijk.
o ok nou niet belangrijk voor mij.Dat is een programma, Handy is de merknaam, clock de programma naam. Handy clock, Handy Blacklist, Handy whatever. Ze hebben allemaal hun eigen specialiteit, en kosten ook wat geld. Google maar wat rond.
Ok thxJe neemt gewoon een toestel, je kan niet van te voren weten of ie unbranded is, de mijne was ook simlockvrij en je zag nergens een providerlogo of meuk maar ik kon toch niet updaten. Je gaat dus naar de Nokia service Point vlak bij je in de buurt en daar laat je je toestel eenmalig updaten en dan kan het thuis ineens wel geupdated worden.
Mocht je nog meer vragen hebben, zoek dan ff in bijv de startpost, of via google
Ik zal ondertussen inderdaad nog beetje verder kijken of er misschien nog een ander leuk toestel is desnoods met een goede 2mp camera wat opzich ook best goede kwaliteit kan zijn.
Het is altijd jammer dat bij de meeste dingen de ene helft wel enthousiast is en de andere helft weer niet. Het zij zo.
Verwijderd
Handy clock is een programma met daarin n fatsoenlijk alarm, wereldklok, timers etc. Als je andere programmaatjes al kent van handy is dit eigenlijk de handy alarm mt wat timers, wereldklok enz erbij.Blueflame_Core schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 17:08:
wat bedoel je met handy (clock)?
Voor mp3's en films moet je ook betalen. Maar goed zoeken en je hoeft niet te betalen. Misschien voor Ngage in de toekomst ook.dat N-Gage ziet er inderdaad erg vet uit alleen ik denk dat je daar voor moet betalen?
Ik heb de telefoon overigens net in de winkel gezien (niet werkend) en het viel me op dat de toetsen nogal klein zijn, misschien is dit een kwestie van gewenning.
Het lijkt me alleen wel rottig om hiermee een spelletje te spelen mits je dit met de cijfertoetsen moet doen.
Edit:
Heb net zowat alle topics zitten lezen en wat ik vooral tegenkom is het 'gezeik' met updates, dit vergt nogal wat vaardigheid naar mijn mening.
Ik ga de N73 Music Edition aanschaffen als los toestel.

Met die branded toestellen komen de updates vaak pas later, maar aangezien er nu toch niet zo vaak updates uit komen maakt dat niet zoveel uit. Als er staat dat je niet kunt updaten omdat je al de laatste versie hebt en deze versie is niet dezelfde als de laatste die er is op internet, kun je altijd langs een Nokia Care Point gaan. Deze zetten er dan zo de nieuwste firmware op en vanaf dan kun je zelf altijd updaten.
In het ergste geval moet je dus eenmaal even langs een NCP in de buurt om het te laten doen.
Het updaten zlf is echt een eitje. Je sluit je telefoon aan en start nokia pc suite op, kiest dan telefoonsoftware updaten. Dan krijg je een wizard die je telefoon zoekt, kijkt of er updates zijn en als je dan op start drukt gaat hij updaten.
Verwijderd
Dat is wel weer zo, dat vooral savonds het verschil tussen de 2 fotos groter wordt. Het is gewoon algemeen bekend dat SE net wat betere fotos maakt maar het zou kunnen dat zoals de N82 een xenonflitser heeft dat dat verlede tijd is dat SE betere fotos maakt.Blueflame_Core schreef op zondag 24 februari 2008 @ 18:03:
[...]
Nou ik ben op zo'n site geweest waar de k800i en n73 (en nog 2) werden getest maar zoveel verschil zag ik niet tussen de k800i en n73, alleen in het donker is die SE wat beter door de flits maarja lekker belangrijk.
Die n82 is uberlelijk.
De meerderheid heeft juist de mening dat N73 niet bepaald snel toestelletje is. Fotos maken savonds belabberd. Overdag met veel licht is het prima te doen. Ik vind het al met al een prima leuk toestelletje hoor. Geen spijt van of zo.Het is altijd jammer dat bij de meeste dingen de ene helft wel enthousiast is en de andere helft weer niet. Het zij zo.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2008 18:59 ]
Verwijderd
is er ondertussen al een oplossing voor het probleem dat je steeds tijd/datum moet instellen bij het opstarten