Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.gelder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-11-2022
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 21:55:
[...]

Nee, al de standaart n73 product codes hebben de 735 versie nog. Wat is je productcode? en heb je hem ooit bij een nsp laten updaten?

/edit
Heb het al gezien. Hij is afgelopen week beschikbaar geweest, maar vervolgens weer teruggetrokken door Nokia.
Ik heb zelf n73 music van orange (niet branded).
Deze heb ik geupdate naar : 4.0750.31.2.1 (15-12-2007)
Ik heb deze update iets meer dan een week geleden uitgevoerd.
Maar ik nu precies dezelfde problemen als wat Ercher hier onder schrijft.
Kan helaas niet zeggen of ik het ook had met de vorige firmware ,want ik heb direct een update uitgevoerd.

--------------------------------------------------------------------------------

Ercher:

Beste tweakers,

ik heb vorige week maandag mijn N73 opgehaald en ben er heel blij mee! Na het rond neuzen op internet wilde ik mijn firmware updaten, zogedacht, zo gedaan. Alles verliep perfecht, ik heb mijn T-mobile branded telefoon geupdate naar de 4.0727.2.2.1 N73 ME firmware.

Na een dag hiermee gelopen te hebben merk ik dat de telefoon op sommige momenten spontaan uitvalt, of hij wil niet meer bellen. Ik krijg een fout melding bij start van een gesprek.

Enige suggesties tot het verhelpen van dit probleem of het terug zetten van mijn oude firmware? De product code terug zetten naar de T-mobile branded versie, de originele versie dus, werkt niet, want dan krijg ik via NSU geen nieuwe firmware updates. Het is best lastig om bereikbaar te zijn met een telefoon die uitvalt of niet meer wil bellen,

suggesties zijn welkom!

--------------------------------------------------------------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou een hard reset proberen of anders de firmware opnieuw installeren via nokia software updater.

Raar sowieso dat Nokia een update uitbrengt met mogelijk zelfs page demanding, alleen voor de music edition, en hem dan een dag later weer terugtrekken. Het zou iets met jullie probleem te maken kunnen hebben, maar dan moeten veel meer mensen in oa. de Apac landen, waar de update al langer beschikbaar was dit ook hebben. Heb de laatste dagen ook op wat fora gekeken voor welke productcodes de update wel beschikbaar was (helemaal geen meer dus) en geen enkele reactie gelezen van iemand met het zelfde probleem als jullie.

Probeer dus zo'n hard reset uit de openingspost (lees waarschuwing). Via Nokia software update zal trouwens niet werken, want die firmware die je nu hebt staat er niet meer en downgraden kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.gelder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-11-2022
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 22:35:
Ik zou een hard reset proberen of anders de firmware opnieuw installeren via nokia software updater.

Raar sowieso dat Nokia een update uitbrengt met mogelijk zelfs page demanding, alleen voor de music edition, en hem dan een dag later weer terugtrekken. Het zou iets met jullie probleem te maken kunnen hebben, maar dan moeten veel meer mensen in oa. de Apac landen, waar de update al langer beschikbaar was dit ook hebben. Heb de laatste dagen ook op wat fora gekeken voor welke productcodes de update wel beschikbaar was (helemaal geen meer dus) en geen enkele reactie gelezen van iemand met het zelfde probleem als jullie.

Probeer dus zo'n hard reset uit de openingspost (lees waarschuwing). Via Nokia software update zal trouwens niet werken, want die firmware die je nu hebt staat er niet meer en downgraden kan niet.
Helaas had ik een harde reset al geprobeerd.
Software opnieuw installeren wil niet via nokia update.
Geeft namelijk dan een melding dat er geen nieuwere firmware beschikbaar is.

[ Voor 6% gewijzigd door b.gelder op 21-01-2008 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

b.gelder schreef op maandag 21 januari 2008 @ 22:56:
[...]

Helaas had ik een harde reset al geprobeerd.
Software opnieuw installeren wil niet via nokia update.
Geeft namelijk dan een melding dat er geen nieuwere firmware beschikbaar is.
Normaal kun je dan kiezen om dezelfde firmware opnieuw te installeren. Maar dat kan dus niet omdat jou versie nieuwer is dan de huidige versie in nsu voor jouw productcode.

Wachten totdat de update opnieuw erop komt en dan hopen dat je hem wel opnieuw kunt installeren ofdat de versie nr hoger is. Tot die tijd kun je niets anders dan hem naar een nsp brengen, die kunnen er sowieso altijd de software opzetten die ze willen.

/edit:
Lees net dat iemand bij een NSP te horen heeft gekregen dat die 750 firmware teruggetrokken is, wegens het soms automatisch uitgaan en nog wat andere bugs die voor kunnen komen. Verder nog van niemand anders gelezen die dit ook had, je leest alleen verhalen dat het een grote verbetering is.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2008 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 00:44:

/edit:
Lees net dat iemand bij een NSP te horen heeft gekregen dat die 750 firmware teruggetrokken is, wegens het soms automatisch uitgaan en nog wat andere bugs die voor kunnen komen. Verder nog van niemand anders gelezen die dit ook had, je leest alleen verhalen dat het een grote verbetering is.
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was een reactie op een engels forum:
Bron:www.symbian-freak.com
I think NOT:

A friend of my, went to a NSP last week, for updating his N73-ME (he didn't do this hisself, because his phone was 2 times dead (during an update) and had to be sent back!) . . .

He got there the message, that the latest firmware for the N73-me was withdrawn, due to problems with n73's going OFF automatically, and some more problems in the firmware . . .

So: N73-me users have to wait a little bit longer . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 13:17:
[...]

Was een reactie op een engels forum:

[...]
Jij gaat ervanuit dat ze met "de laatste firmware" dan ook de 750 bedoelen. Ik weet niet of dat echt zo is.

Link eerst lezen ipv klakkeloos op een quote te reageren zou mij minder dom over laten komen... |:(

Iemand enig idee wat met APAC bedoelt wordt? (in topictitel van het betreffende link)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2008 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
home=asia pacific

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 15:22:
Iemand enig idee wat met APAC bedoelt wordt? (in topictitel van het betreffende link)
Inderdaad is Apac de regio van de firmware: Asian Pacific, maar later is hij dus ook uitgebracht voor de europese. Voor de APAC is de update dus ook teruggetrokken.

Ik maak er meteen een N73me van als Nokia komt met zo'n goede update voor alleen de music edition. Maar liever zou ik dat niet doen. Als ik jou was zou ik even naar een nsp gaan en vragen of ze de vorige firmware terug willen zetten (als je nog last hebt van dat probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff een vraagje tussen door. Het zal vast al wel eens aan bot zijn geweest, maar ál die 9 bladzijdes info doorlezen is echt heel veel werk voor 1 vraagje, ik weet het, ik ben lui. Maar is deze http://www.nl.bol.com/is-...0005508415&Section=PHONES geschikt voor de N73? Ik had namelijk een geheugenkaart uit mijn Nokia 6230i, maar die paste er niet in.

Volgende keer aub toch eerst even zoeken. Als je in dit topic had gezocht naar Kingston, dan had je je antwoord al gevonden.

[ Voor 13% gewijzigd door pven op 22-01-2008 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:19
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 19:59:
Ff een vraagje tussen door. Het zal vast al wel eens aan bot zijn geweest, maar ál die 9 bladzijdes info doorlezen is echt heel veel werk voor 1 vraagje, ik weet het, ik ben lui. Maar is deze http://www.nl.bol.com/is-...0005508415&Section=PHONES geschikt voor de N73? Ik had namelijk een geheugenkaart uit mijn Nokia 6230i, maar die paste er niet in.
Ja die is geschikt voor de N73 lijkt mij, weet het niet 100% zeker aangezien je gebruik moet maken van de adapter en de kaart dan misschien te dik word en er dan niet in past.

Alleen 2GB (en minder) word ondersteund trouwens.

[ Voor 12% gewijzigd door YaYo86 op 22-01-2008 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is de adapter voor het gebruik als je hem in een computer wilt drukken, of in een printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 20:55:
Volgens mij is de adapter voor het gebruik als je hem in een computer wilt drukken, of in een printer.
Maar dit is al eerder aan bod gekomen in dit forum, lezen/zoeken dus in dit forum... is niet anders ;)

Fabrikanten gaan tegenwoordig geen tien verschillende uitvoeringen meer op de markt brengen (te duur en onzinnig!)
Daarom zitten er adapters bij om toch aan de specifieke afmetingen te voldoen van micro of mini enz.
Ze passen daarom dus zonder problemen in elk toestel wat mini of micro of normaal SD ondersteund(universeel dus!)

Dus voor je N73, gewoon MET ADAPTER en al zo in je de N73 schuiven (gebruik hem zelf al geruime tijd en ook in een N73).

Bovendien handig als je ooit een moderner toestel aanschaft (met micro) dan heb je helemaal geen adapter meer nodig en hoef je dus geen nieuwe/andere te kopen ;)

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 20:55:
Als je hem in een apparaat geschikt voor gewone sd wilt gebruiken, de N73 heeft miniSD, dus met de micro naar mini adapter werkt het.
Je had het forum niet door hoeven lezen als je, je eigen bol.com link wat beter had gekeken. Als eerste reactie daar staat iemand die zegt dat hij perfect werkt in de N73. >:)

Nevermind, het gaat gewoon werken als je die besteld 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allright, thanks. En @ JBNL1000, een moderner toestel? Mij lijkt dit toch wel een aardig modern toestel.

@hodgepodge, haha ja klopt, ik zag dat ook. Maar ik wilde het gewoon even zeker weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josjos
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-12-2023
Ik kocht in mei 2006 een Nokia N70 met KPN-Hi abonnement.
Veel gezeur mee gehad, 3 - 4 keer moeten opsturen omdat telkens mijn telefoon vastliep.
Natuurlijk werd ik het zat en heb ik gezegd dat ik een andere toestel wil. N70 was niet meer leverbaar dus ik kreeg een N73 (01-2007). Nu is het 01-2008 en is de N73 alweer toe aan de derde keer opsturen. Ik kan geen mensen uit het telefoonboek bellen. Als ik op een naam sta en op de knop bellen druk of spraakoproep aantoets, slaat hij zonder actie terug op het 'beginscherm',
Gisteren kreeg ik hem terug van de 2de reparatie (nieuwe software bij Nokia zoals gewoonlijk ) en na nog geen 10 minuten was het weer het geval.
Ik heb toen geen SDkaart of computerverbinding gehad voorheen wel SD en computergebruik maar minimaal (contactpersonen en muziek en 2 spelletjes).

Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit domme pech is...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabulaus
  • Laatst online: 23-08 14:30

fabulaus

Ja toch

Ik wil een nieuwe geheugenkaart halen voor mijn N73 omdat Tom Tom heel haperig draait op mijn huidige geheugenkaart (2Gb Transcend). Nu zie ik mini-SD kaarten op het net met schrijf en leessnelheden rond de 20MB/s.. Heel mooi natuurlijk maar wat is eigenlijk de maximale lees en schrijfsnelheid van de N73? Heeft het wel zin zo'n snelle kaart te halen.
En zou het haperig draaien van Tom Tom ook kunnen liggen aan de grote van de kaart (2Gb) of het feit dat de kaart vrijwel volledig volgepropt zit met muziek en foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een half jaar een N73 gehad (vanaf mei 2007) en nooit problemen ergens mee gehad. Misschien dat het toch echt aan sommige N73's ligt, maar niet aan allemaal.

Van die maandagochtend producties ofzo.. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabulaus

fabulaus

Ja toch

josjos schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 09:59:
[...]

Heb nu ook bijna een jaar een n73 maar nog nooit problemen mee gehad. Het is wel heel erg toevallig dan dat jij zo vaak pech hebt, je zou bijna gaan denken dat het ergens anders mee te maken heeft.

(negatieve aardstralen o.i.d. :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel gezeur mee gehad, 3 - 4 keer moeten opsturen omdat telkens mijn telefoon vastliep.
Natuurlijk werd ik het zat en heb ik gezegd dat ik een andere toestel wil. N70 was niet meer leverbaar dus ik kreeg een N73 (01-2007). Nu is het 01-2008 en is de N73 alweer toe aan de derde keer opsturen. Ik kan geen mensen uit het telefoonboek bellen. Als ik op een naam sta en op de knop bellen druk of spraakoproep aantoets, slaat hij zonder actie terug op het 'beginscherm',
Gisteren kreeg ik hem terug van de 2de reparatie (nieuwe software bij Nokia zoals gewoonlijk ) en na nog geen 10 minuten was het weer het geval.
Ik heb toen geen SDkaart of computerverbinding gehad voorheen wel SD en computergebruik maar minimaal (contactpersonen en muziek en 2 spelletjes).

Probeer een keer een hard reset. Anders een nieuwe eisen, want dan heb je gewoon een kapotte telefoon (hardware).
De resetcode is *#7370# LET OP!! Hiermee kun je ook programma’s die erop staan verliezen. Zoals F-secure antivirus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphdavidvdb
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43

Check ook eens of je een UMTS sim kaart hebt. Een oude simkaart kan de meest gekke storingen in telefoons opleveren. Omwisselen van een oude sim naar een UMTS sim kan kosteloos in vrijwel iedere telefoonwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik met mn telefoon opgenomen geluidclips kan instellen als berichtentoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:29:
Ik heb zelf een half jaar een N73 gehad (vanaf mei 2007) en nooit problemen ergens mee gehad. Misschien dat het toch echt aan sommige N73's ligt, maar niet aan allemaal.

Van die maandagochtend producties ofzo.. :S
Inderdaag, ook ik heb de N73 sinds mei/juni 2007 en heb nog geen problemen ondervonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 10:57
Met mijn vorige Nokia was het mogelijk tijdelijk een profiel in te stellen (tot een bepaalde tijd), ik kan dat niet meer terugvinden in de N73. Klopt dat of kijk ik niet goed.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik ga denk ik binnenkort ook de Nokia n73 halen. Nu hoor ik van veel mensen dat deze telefoon erg sloom is. Ik neem aan dat dit waar is, maar hoe sloom? Ben vooral benieuwd naar snelheid icm. de nieuwste firmware. En waar treed deze traagheid precies op? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Ik ervaar zelf dat ie erg sloom is als ik Berichten wil openen, bijv. het maken van een sms of het openen van m'n smslijst. Ook is ie erg sloom als je zeg maar een foto wilt maken, duurt zeker een aantal seconden voor het 'fotomaak scherm' tevoorschijn komt :S Voor de rest vind ik de N73 niet zo langzaam.. Ik heb de nieuwste firmware trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabulaus

fabulaus

Ja toch

fabulaus schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:18:
Ik wil een nieuwe geheugenkaart halen voor mijn N73 omdat Tom Tom heel haperig draait op mijn huidige geheugenkaart (2Gb Transcend). Nu zie ik mini-SD kaarten op het net met schrijf en leessnelheden rond de 20MB/s.. Heel mooi natuurlijk maar wat is eigenlijk de maximale lees en schrijfsnelheid van de N73? Heeft het wel zin zo'n snelle kaart te halen.
En zou het haperig draaien van Tom Tom ook kunnen liggen aan de grote van de kaart (2Gb) of het feit dat de kaart vrijwel volledig volgepropt zit met muziek en foto's?
schopje.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet wat de lees en schrijfsnelheid is van de N73 zelf maar het is niet sneller dan een willekeurig kaart. Je merkt het alleen als je de geheugenkaart in je pc stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:58
monnick schreef op maandag 28 januari 2008 @ 21:41:
Ik ga denk ik binnenkort ook de Nokia n73 halen. Nu hoor ik van veel mensen dat deze telefoon erg sloom is. Ik neem aan dat dit waar is, maar hoe sloom? Ben vooral benieuwd naar snelheid icm. de nieuwste firmware. En waar treed deze traagheid precies op? :o
Ik heb de n73 nu een kleine week in mijn bezit en ervaar hem niet als sloom. Hiervoor had ik een motorola razr en die is kwa snelheid vergelijkbaar. Wel is het zo dat het even duurt voordat je het fototoestel kan gebruiken (voor mij geen probleem) Maar gewoon sms'en, telefoneren, contactpersonen opzoeken gaat voor mij allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.theloosen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-08 23:19
Wat vinden jullie van dit frontje?

Ik heb hem er zelf op gezet. Was wel ffe werk omdat ik het nog nooit gedaan had. Nu zou ik het zo weer kunnen. Ik heb hem compleet besteld met schroevendraaiertje en klik staafje bij
http://search.ebay.co.uk/...8&fsop=1%26fsoo%3D1&fgtp=
Levering was binnen een week. Dus als iemand nog een een complete cover zoekt is dat het adres. Vond hem niet zo duur.

Btw ik heb mensen wel eens horen klagen dat 1 van de 2 speakers het niet doet. Dit vind ik vreemd want er zit er maar één in en die zit aan de kant van de kleine camera (er onder)

Afbeeldingslocatie: http://nmgen.nl/n73_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://nmgen.nl/n73_2.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door m.theloosen op 29-01-2008 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en bevalt ie? is \het van goede kwaliteit, want ik heb destijds ook eens een keer zoiets bestelt, voor mijn w810i , maar dat paste voor geen meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m.theloosen schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:20:
Btw ik heb mensen wel eens horen klagen dat 1 van de 2 speakers het niet doet. Dit vind ik vreemd want er zit er maar één in en die zit aan de kant van de kleine camera (er onder)
Sla me dood als ik het fout hebt, maar die 2 magnetische blokjes met 2 polen eraan die precies hetzelfde uitzien, dat zijn de speakers voor bijv muziek, de speaker waarmee je iemand hoort praten tijdens bellen is weer een andere en ziet ook totaal anders uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.theloosen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-08 23:19
Wat jij bedoelt is volgens mij bedoelt om je telefoon te laten trillen.
Hij bevalt goed. Alle logo's erop. Past goed. klikt goed. Ziet er goed afgewerkt uit. Digiman helpt je goed als je vragen hebt. Als je het geld niet over kunt maken met paypal omdat je een creditcard nodig hebt heeft hij ook een rechtstreeks paypal account waar je geld op over kan maken. Alles was goed verpakt en binnen 1 tot 1.5 week was het hier. Toen ik na een paar dagen vroeg of hij het geld al had ontvangen reageerde hij een dag later met alle details. Hij was zelfs al verzonden. Zoals ik al zei. Je krijgt er ook een T6 schroevendraaier bij en zon platic ding om de cover eraf te openen. Maar die dat laatste is wel voor 1 malig gebruik heb ik het idee.

[ Voor 13% gewijzigd door m.theloosen op 29-01-2008 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m.theloosen schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 20:39:
Wat jij bedoelt is volgens mij bedoelt om je telefoon te laten trillen.
Nee dat is weer een ander onderdeel met gewichtje eraan. Je hebt niet echt opgelet tijdens het overbouwen he...? (dacht je dat er 2 vibra motors waren? Het is geen vrouwen telefoon of zo hoor...

Hier zie je de speaker en aan de onderkant van dit ding zie je 2 polen maar daar heb ik geen foto van. Wel zijn ze extreem magnetisch.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2008 06:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Mooi :(. Zojuist mijn firmware verkloot ==>

Ik sluit mijn telefoon aan "Software updater" gaf aan dat ik een firmware beschikbaar had. Hele meuk gedownload, 70mb ongeveer. En in de tussentijd nog een backup gemaakt van alles op de telefoon.

Toen de updater gestart. Profiel algemeen, lader aangesloten en simkaart geplaatst.
Toestel gaat tijdens de update even uit, en vervolgens staat de updater een kwartier lang met "2 minutes remaining" en na die tijd komt er een venster "Phone recovery" en dat was dat.

Nu is het steeds "USB device not recognized"

Telefoon uit op dit moment, accu eruit gehad voor een half uur, memory kaart eruit gehaald, tevens de simkaart. Accu plaatsen, adapter erin en nog steeds gaat hij totaal niet aan :(.

Veel meer dan naar een NSP gaan kan ik niet, toch?

Freelance tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 11:09

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Ik was aan het kijken naar methodes om mijn firmware, die een beetje oud was up te daten.
Maar ik heb een toestel met t-mobile firmware.

Dit was mijn versie:
v 2.0628.0.0.8 27-07-2006 RM-133 Nokia N73 (74.02)

Nu had ik gisteren wat tijd gevonden, en eerst gekeken via de nokia site ( nokia link ). Of er voor mijn telefoon product code, een update was. En ja er was een update. En deze dus geinstalleer dmv NSU.

Dus deze update gisteren geinstaleerd. En nu draai ik dus met:
V 4.0735.3.0.2 01-09-2007 rm-133 nokia n73 (74.01)

Dus met een firmware van ruim 1 jaar nieuwer.

Ik wou dit niet onthouden voor de t-mobile n73 bezitters!

Ik draai hem sinds gisteren, dus ik weet niet of hij veel beter is.
Wat ik wel heel fijn vond, is dat ik de backup op de memory card kon restoren, en daardoor mijn thema etc. weer terug had, alleen de spelletjes werkte niet meer. Maar dat was bekend. Maar door het restoren vanaf de memory card, had ik al mijn contacten/ sms/ agenda weer terug!

Ik weet overigens niet wat de meest recente firmware is...

[ Voor 6% gewijzigd door jpm.lensen op 30-01-2008 12:30 . Reden: wat verbeteringen/ aanvullingen ]

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Ik heb van de week geupdate naar 4.0736.3.2.1 04-09-2007 RM-133 nokia N73 (02)
Volgens de nokia website is dit de laatste versie voor mijn toestel.
ZIe openingspost over hoe en waar je laatste firmware kunt vinden.

[ Voor 46% gewijzigd door chippie777 op 30-01-2008 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSuperGrover
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 10:39
Hallo daar,

ik heb problemen met ID3 tags in de Mp3's die ik op mijn 2Gb SD'tje heb staan. Bij de meeste albums gaat het goed, netjes via artiest -> album -> juist album kiezen.

Er zijn echter een aantal MP's die hij onder ONBEKEND blijft scharen. Ik heb de tags met WinAmp aangepast en daarna ook met MP3TAG, maar op de een of andere manier pakt ie de nieuwe tags niet. Ook niet als ik de kaart scan op nieuwe muziek, of het helemaal op de laptop doe met een kaartlezer.

Heeft iemand een idee welke TAG de N73 gebruikt ?? Dus V1 of V2 en welke V2 dan (zijn er nog al wat ID3 tags op Wikipedia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-Devil schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 10:20:
Mooi :(. Zojuist mijn firmware verkloot ==>

Ik sluit mijn telefoon aan "Software updater" gaf aan dat ik een firmware beschikbaar had. Hele meuk gedownload, 70mb ongeveer. En in de tussentijd nog een backup gemaakt van alles op de telefoon.

Toen de updater gestart. Profiel algemeen, lader aangesloten en simkaart geplaatst.
Toestel gaat tijdens de update even uit, en vervolgens staat de updater een kwartier lang met "2 minutes remaining" en na die tijd komt er een venster "Phone recovery" en dat was dat.

Nu is het steeds "USB device not recognized"

Telefoon uit op dit moment, accu eruit gehad voor een half uur, memory kaart eruit gehaald, tevens de simkaart. Accu plaatsen, adapter erin en nog steeds gaat hij totaal niet aan :(.

Veel meer dan naar een NSP gaan kan ik niet, toch?
Nee, maar ook niet slim om tijdens dat proces nog met je telefoon te gaan kutten. Ik weet niet of het daar aan ligt hoor. Als ik die updater eenmaal heb gestart blijf ik er in ieder geval vanaf totdat hij klaar of afgesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Devil
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 23:56:
[...]

Nee, maar ook niet slim om tijdens dat proces nog met je telefoon te gaan kutten. Ik weet niet of het daar aan ligt hoor. Als ik die updater eenmaal heb gestart blijf ik er in ieder geval vanaf totdat hij klaar of afgesloten is.
Ik heb niet liggen kutten met mijn telefoon. De update geeft een welkomst scherm waarin hij zegt dat het general profile geladen moet zijn. Dit selecteerde ik nog en vervolgens drukte ik op start en ben overal afgebleven.

Freelance tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik was benieuwd of jullie al wat meer info hadden over de allerlaatste update van december, ik had alle codes de ik kon vinden al geprobeerd, ook Asia 2 codes...

mocht niets baten, volgens mij heeft nokia de update weer verwijderd...
hopelijk weten jullie iets meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Devil
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 12:06:
ik was benieuwd of jullie al wat meer info hadden over de allerlaatste update van december, ik had alle codes de ik kon vinden al geprobeerd, ook Asia 2 codes...

mocht niets baten, volgens mij heeft nokia de update weer verwijderd...
hopelijk weten jullie iets meer
Ik kreeg hem gisteren aangeboden via NSU maar mijn telefoon flash is helaas in de soep gelopen. Op bladzijde 7 van dit topic stond er al iets over geschreven of blz.8.

Freelance tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-Devil schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 10:25:
[...]

Ik heb niet liggen kutten met mijn telefoon. De update geeft een welkomst scherm waarin hij zegt dat het general profile geladen moet zijn. Dit selecteerde ik nog en vervolgens drukte ik op start en ben overal afgebleven.
Oh, dan had ik het niet goed begrepen. Ik dacht dat je dat deed onderwel hij begonnen was het met downloaden van de nieuwe firmware in NSU, als er dus geen melding meer komt tussen dat en het flashen van je telefoon.

Dat wat jij nu dus had is gewoon wat bij heel veel mensen fout gegaan is.
Het lijkt goed te gaan en dan krijg je ineens die repairzooi. Dat je de accu eruit moet halen en dan restarten ofzoiets.
Hoe zit dat eigenlijk als je buiten de garantie zit, blijft NSP dan wel je firmware updaten indien gewenst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-Devil schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 12:57:
[...]

Ik kreeg hem gisteren aangeboden via NSU maar mijn telefoon flash is helaas in de soep gelopen. Op bladzijde 7 van dit topic stond er al iets over geschreven of blz.8.
en wat voor type en code heb jij precies dan?

ik heb de Music edition met de daarbij horende code zodat hij niet gelocked is... ik had ook al met andere codes geprobeerd namelijk

wat is je exacte softwareverhaal dan?

dmv *0000#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dmv *0000#
*#0000#

Per email heeft de Nokia klantenservice aan iemand gezegt dat er voorlopig geen n73 update op het programma staat. Wel een beetje standaard mail:
bron:discussions.europe.nokia.com
From Nokia Support:

Thank you for e-mailing the Nokia Care Contact Center.

We understand your inquiry regarding whether there is a new firmware update coming for your Nokia N73 device and regret to hear that you are unhappy with your device.

Sir, at this time Nokia has not announced any plans for a new firmware release for your Nokia N73 device. However, if you continue to have the same issue with your Nokia N73 device, it may need to be reformatted. Please note that reformatting your device will erase all information from your device’s memory, but not your Subscriber Identity Module (SIM) card or memory card. We recommend backing up all information to either your SIM card, memory card, or personal computer (PC) before performing the reformat. Please do not remove the battery during the formatting process, as it may be dangerous to the firmware on your device. When you have backed up all your important information, please enter the following code into your device from the Start screen:

*#7370#

Thank you for choosing Nokia for your mobile needs.

E-mail Specialist
Nokia Inc.
Een bladzijde verder staat ook dat de v650 firmware niet echt beter te lijken gaan werken en er op ten duur problemen kunnen komen:
Guys! I've found bugs in this 4.50 ver! And they're really serious errors lol!
All o a sudden u get an "App Closed" or "Feature doesn't exist" or "Menu:Closed" and many other variants o "CLOSED" errors! EVen the messaging app is sooo unstable! if u open a msg as soon as it cums to ur fone, i mean within secs(like in u're chatting on sms and ur ph screen says '1 new msg' n u open it evn b4 d ringtone sounds), u get a "Messaging:Feature not supported" error too!

And believe me! We all've seen those dreaded blue screen errors on a windows system.. remember?? things which say "STOPxxxxxxx" and then givs some address and an error ???
I've seen such blue screens atleast thrice in my phone! The SAME errors! Same blue screen! Same "STOP" message
Er staat v4.50, maar hij bedoelt dus 4.750

Waarschijnlijk valt het allemaal wel mee is maar 1 gebruiker die dit meld tot dusver, maar Nokia zal wel iets moeten doen indien er meer problemen komen. Desnoods de vorige firmware onder een nieuw versienummer aanbieden, zodat mensen met die 4.750 versie terug kunnen zonder naar een NSP te gaan.

Zoals Apple osx heef gebruikt op de Iphone is dat volgens mij een 100x beter besturingssysteem dan symbian. Er blijven toch altijd van die irritante kutbugs in dat ding zitten:
- Equalizer die niet fatsoenlijk werkt
- Zet ik hem uit en dan weer aan krijg ik haast altijd een foutmelding 'zelftest van telefoon mislukt' (opgelost nadat je de batterij er even uit haald).
- Geheugenlek, waardoor enkele programma's op ten duur niet meer volledig functioneren, zoals inzoomen bij foto's en bij mij psiloc remote control.

En dat is bij deze versie, maar ik heb bij alle versies wel wat bugs gehad en vaak ook irritante, zoals dat uit en aanzetten. Een programma dat niet werkt of die equalizer kan ik wel mee leven.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2008 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Dit soort oproepjes hoort hier niet thuis. Doe even je best en waarschijnlijk heb je er zo een gevonden. :)

[ Voor 82% gewijzigd door pven op 03-02-2008 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

laatste twee topics even snel gecreeend, en eigenlijk weinig over het pookje van deze telefoon gelezen. Wel dat hij de neiging over het niet meer te doen. Dat probleem heb ik ook, echter ik ben mijn pookje sinds deze week kwijt. Heeft iemand een idee of deze pookje bij een normale telefoonwinkel te halen zijn, of dat mijn telefoon toch naar de provider moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BigFast schreef op zondag 03 februari 2008 @ 15:53:
laatste twee topics even snel gecreeend, en eigenlijk weinig over het pookje van deze telefoon gelezen. Wel dat hij de neiging over het niet meer te doen. Dat probleem heb ik ook, echter ik ben mijn pookje sinds deze week kwijt. Heeft iemand een idee of deze pookje bij een normale telefoonwinkel te halen zijn, of dat mijn telefoon toch naar de provider moet?
naar alle waarschijnlijkheid naar de fabrikant maar je kan 1 van de NSU bellen en het vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-08 18:19
Krijg PC Sync niet aan de praat. Heb per ongeluk een engelse update opgehaald. Had al moeite om met NSU toegang te krijgen, nu vertikt hij het helemaal .
PC Suite herkent wel de N73. Updater start ook wel vanuit PCSuite, maar eindigt steevast bij 'Kan de telefoon niet vinden'. Dan kan ik Nogmaals klikken ot ik een ons weeg, maar hij doet het niet.

Mocht iemand een weg weten, dan graag.

V4.0736.3.2.1
04-09-2007
RM-133
C Nokia N73 (07)

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 04-02-2008 11:29 . Reden: schreeuwen om hulp is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PaoloK schreef op zondag 03 februari 2008 @ 21:36:
HULP GRAAG

Krijg PC Sync niet aan de praat. Heb per ongeluk een engelse update opgehaald. Had al moeite om met NSU toegang te krijgen, nu vertikt hij het helemaal .
PC Suite herkent wel de N73. Updater start ook wel vanuit PCSuite, maar eindigt steevast bij 'Kan de telefoon niet vinden'. Dan kan ik Nogmaals klikken ot ik een ons weeg, maar hij doet het niet.

Mocht iemand een weg weten, dan graag.

V4.0736.3.2.1
04-09-2007
RM-133
C Nokia N73 (07)
Snap niet wat je bedoelt met engelse update, die voor je telefoon of een engelse pcsuite?

Hoe dan ook, bovenin bij help in pcsuite heb je "ondersteuning voor mobieltjes" of iets in die trant, heb je die al geinstalleerd op je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
Dan wordt MMSync geïnstalleerd. Was al gebeurd, nog een keer opnieuw gedaan. Niets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 05:54:
[...]

Snap niet wat je bedoelt met engelse update, die voor je telefoon of een engelse pcsuite?

Hoe dan ook, bovenin bij help in pcsuite heb je "ondersteuning voor mobieltjes" of iets in die trant, heb je die al geinstalleerd op je telefoon?
Eerst even een correctie: de zin 'Krijg PCSync niet aan de praat' moet zijn: 'Krijg NSU niet aan de praat.'

Heb je suggestie uitgevoerd. Dan wordt MMSync geïnstalleerd. Was al gebeurd, nog een keer opnieuw gedaan. Niets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 09:21
Twee tips:

- Let er eens op dat de verbinding waar de connector je N73 ingaat niet zo goed is. Ik moet er altijd op letten dat er geen stof in zit (maak de metalen connectortjes in je gsm eens schoon met een mesje), en bij mij valt de verbinding dan nog weg zodra ik de gsm kabel aanraak. is dus niet de beste manier van aankoppelen van een snoertje, maar gelukkig gebruikt nokia voor haar nieuwste GSM's een mini-usb connector.

- De software doet het soms niet goed als je de connector via een usb hub aansluit. Sluit de kabel aan op een van usb aansluitingen aan de achterkant van je pc, die zitten direct op je PC. En bij mij vond de suite het ook niet fijn als ik de kabel aan een andere usb-poort hing, dan was de software de weg kwijt.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PaoloK schreef op maandag 04 februari 2008 @ 09:40:
[...]

Eerst even een correctie: de zin 'Krijg PCSync niet aan de praat' moet zijn: 'Krijg NSU niet aan de praat.'

Heb je suggestie uitgevoerd. Dan wordt MMSync geïnstalleerd. Was al gebeurd, nog een keer opnieuw gedaan. Niets veranderd.
Er wordt dan MMSync geinstalleerd ja. maar toen ik dat deed op mijn eigen mobiel werd mijn telefoon ineens wel gevonden door pcsuite. (Als pcsuite het vind, dan ook de NSU)

Maar iemand schreef boven deze post al nuttige dingen. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 19:36:
[...]

Sla me dood als ik het fout hebt, maar die 2 magnetische blokjes met 2 polen eraan die precies hetzelfde uitzien, dat zijn de speakers voor bijv muziek, de speaker waarmee je iemand hoort praten tijdens bellen is weer een andere en ziet ook totaal anders uit.
de telefoon heeft stereo geluid. je hebt onder en bove een speaker zitte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
Dijkhuis schreef op maandag 04 februari 2008 @ 19:51:
Twee tips:

- Let er eens op dat de verbinding waar de connector je N73 ingaat niet zo goed is. Ik moet er altijd op letten dat er geen stof in zit (maak de metalen connectortjes in je gsm eens schoon met een mesje), en bij mij valt de verbinding dan nog weg zodra ik de gsm kabel aanraak. is dus niet de beste manier van aankoppelen van een snoertje, maar gelukkig gebruikt nokia voor haar nieuwste GSM's een mini-usb connector.

- De software doet het soms niet goed als je de connector via een usb hub aansluit. Sluit de kabel aan op een van usb aansluitingen aan de achterkant van je pc, die zitten direct op je PC. En bij mij vond de suite het ook niet fijn als ik de kabel aan een andere usb-poort hing, dan was de software de weg kwijt.

Succes!
Dank voor je tips. Die van direct op de computer was de goede. Die kast van mij heeft ook vier usb's aan de voorkant, maar die werken minder goed, blijkbaar.
Nu is het probleem iets verschoven: NSU meldt dat ik de laatste update heb. Dat is dan wel de Engelse.Hoe kan ik de Nederlandse nu terugkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denthis schreef op maandag 04 februari 2008 @ 23:16:
[...]

de telefoon heeft stereo geluid. je hebt onder en bove een speaker zitte
Ja bedankt, ik reageerde io iemand die beweerde dat er slechts 1 speaker in telefoon zat en dat we in feite opgelicht werden doordat er wordt gezegd dat er stereo geluid uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:53
Zo, ook de N73 (White) gekocht vandaag *O* Nou zat ik alleen te kijken naar geheugenkaartjes en ik kwam nog nergens tegen dat iemand een (werkende) 4GB kaart in gebruik had. Is er al bekend of die het überhaupot al doet en zonee, wanneer hij het wel gaat doen? :D

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Bij mijn weten gaat dat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb sinds maandag ook een Nokia N73 Music edition (via Orange). Het lukt me echter nog niet om een geinstalleerde toepassing in het standby scherm te krijgen. Ik kan kiezen uit elke standaardfunctie op die plek, maar niet bijvoorbeeld TomTom. Deze moet ik via het menu -> toepassingen oproepen. Ik heb liever dat ik het direct vanuit het hoofdmenu kan oproepen. Heeft iemand een suggestie? Nornaalgesproken zou het veranderd moeten worden bij mennu->instrum->Telefoon->Standby-modus->Actief Standby

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Da's raar. Ik heb die active standby niet ingesteld staan dus bij mij zit TT onder de joystick (omlaag) en dat werkt prima :)

Als dat kan, zou je zeggen dat ie ook in active standby geselecteerd moet kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een N73 met een 2gb kingston sd kaartje. Gekocht in juni. De problemen begonnen in juli ongeveer. De telefoon viel vaak uit of liep vast, startte uit zichzelf opnieuw op en meer van die grappen. Ben er mee terug gegaan naar t-mobile shop. Zij adviseerden mij om de nieuwe software er op te zetten. Heb ik gedaan (wat ook niet geheel zonder problemen ging, aangezien de backup niet meer terug gezet wilde worden). Bleek dat de niewste software er al op stond, maar toch opnieuw gedaan. Nog steeds dezelfde problemen. Weer terug gegaan naar de winkel. Hebben ze hem opgestuurd en toen ik hem terug kreeg hadden ze de niewste software er op gezet (die ik er dus zelf al op had gezet). Nog steeds dezelfde problemen dus weer terug gegaan. Weer opgestuurd en dit keer lag het volgens hen aan mijn geheugenkaart... De N73 zou nl geen kingston 2gb kaartje ondersteunen. Heeft iemand dezelfde ervaringen? Ondersteund de N73 deze echt niet? Stond namelijk wel in deze thread onder de geheugenkaartjes die ondersteund worden.
Ik heb zelf het idee dat ze bij t-mobile gewoon graag van me af willen zijn en het dus maar op het geheugenkaartje afschuiven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick Beuken
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Toch simpel? Kaartje eruit voor een tijdje en checken of de problemen aan blijven houden.

www.patrickbeuken.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik ook gedaan. Heb er nu helemaal geen kaartje meer in. Het is idd beter geworden maar nog niet zoals het hoort. Ik vraag me dus af of het echt zo is dat een n73 geen 2gb sd kaartje aan kan.

Ik heb de N73 gehaald omdat ik er tomtom op wilde. Aangezien dat dat al 1gb inneemt moet er wel een 2gb kaartje in..

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2008 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken er zat mensen met 2gb van kingston zonder problemen. Onzin dus.

Ik gok meer op een slecht contact tussen battery en telefoon. Onlangs en ook een poos geleden 2 toestellen in mijn handen gehad en alles schoongemaakt en die vallen ook nooit meer uit. Dus simkaartje, battery, geheugenkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan probeerden ze zich er dus makkelijk van af te maken. Zal een nieuwe accu halen en kijken of het dan wel werkt. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
ik heb een 2gb kingston kaart er in sinds de zomer nooit probleme gehad tomtom en alles zooi werkt goed, alleen beetje traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 15:27:
Dat heb ik ook gedaan. Heb er nu helemaal geen kaartje meer in. Het is idd beter geworden maar nog niet zoals het hoort. Ik vraag me dus af of het echt zo is dat een n73 geen 2gb sd kaartje aan kan.

Ik heb de N73 gehaald omdat ik er tomtom op wilde. Aangezien dat dat al 1gb inneemt moet er wel een 2gb kaartje in..
Hoi,
De N73 kan 100% zeker en 2gb kaartje aan en ook de Kingston.

Tomtom zelf neemt maar 4 mb ofzo in. De kaart met alle west Europese landen is wel 1gb, maar je kan overwegen om er alleen benelux op te zetten (maar 150mb in totaal ofzo).
Je zou een 2gb kaartje van iemand anders moeten proberen, het zou ook nog software kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Ik heb er ook een 2GB kaartje van Kingston in zitten. Ik heb nu wel het gevoel dat hij trager is dan normaal. Het is nog wel acceptabel, maar het valt wel op. Heeft iemand nog suggesties hoe ik een icoontje van een geïnstalleerd programma in het standby scherm zet(zie post van mij hierboven)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup, ook hier werkt een Kingston 2GB-kaartje zonder noemenswaardige problemen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wcduck schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 10:32:
Ik heb er ook een 2GB kaartje van Kingston in zitten. Ik heb nu wel het gevoel dat hij trager is dan normaal. Het is nog wel acceptabel, maar het valt wel op. Heeft iemand nog suggesties hoe ik een icoontje van een geïnstalleerd programma in het standby scherm zet(zie post van mij hierboven)?
Uiteraard, uit de openingspost nadat ik bovenaan bij zoeken even 'standby' heb ingetypt:

:? Hoe verander ik de active standby snelkoppelingen op mijn 'bureaublad'?
instrumenten --> intstellingen --> telefoon --> stand-by modus en dan toep. actief standby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen?
Ik heb een nieuwe N73 gekregen (oude was kapot) en nu zoek ik dus een programma waarmee je super makkelijk filmpjes op je mobiel krijgt. Het is dus een programma dat je zowel op de PC én op de telefoon installeert. Het speelt dan divx betstanden af.
Het stond vroeger in de TS geloof ik maar kan het nu echt niet meer vinden.

Sorry! Al gevonden :P Stond nog op mn PC:
http://www.lonelycatgames.com/?app=smartmovie

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2008 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 15:42:
[...]

Uiteraard, uit de openingspost nadat ik bovenaan bij zoeken even 'standby' heb ingetypt:

:? Hoe verander ik de active standby snelkoppelingen op mijn 'bureaublad'?
instrumenten --> intstellingen --> telefoon --> stand-by modus en dan toep. actief standby
Zie mijn post daarboven: dat had ik al geprobeerd. Helaas stond TomTom daar niet bij. Ik heb echter wel de oplossing gevonden: eerst opnieuw opstarten, en dan via de bekende manier (zoals ik had gepost + zoals in de handleiding staat + zoals beschreven in OP + zoals beschreven door jou). Wellicht handig om in de OP toe te voegen, voor mensen die met hetzelfde probleem zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wcduck schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 00:16:
[...]

Zie mijn post daarboven: dat had ik al geprobeerd. Helaas stond TomTom daar niet bij. Ik heb echter wel de oplossing gevonden: eerst opnieuw opstarten, en dan via de bekende manier (zoals ik had gepost + zoals in de handleiding staat + zoals beschreven in OP + zoals beschreven door jou). Wellicht handig om in de OP toe te voegen, voor mensen die met hetzelfde probleem zitten.
Je bedoelt dat je de telefoon uit en aan moet zetten voor een programma er tussen staat? Dat wist ik niet. Ik bedoelde het ook niet bijdehand ofzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende keer gewoon jezelf opnieuw quoten, Je denkt toch niet dat wij jouw postje gaan zoeken om te lezen wat daar dan instaat? Je kan dan wel mij lui noemen maar dat ben jij dan ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg eigenlijk nergens een mooie autohouder gevonden. Ik zoek er één waarbij ik het kan draaien naar landscape, omdat tomtom dan veel overzichtelijker is. Het enige wat ik kan vinden zijn die brodit dingen, maar ik betwijfel of je die kan draaien of alleen vrij kan instellen (en vastzetten).

Iemand een suggestie voor een mooie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Afbeeldingslocatie: http://www.smartphoneshop.nl/images/product/image.php?id=59213&dimensionid=1&shopid=11 adapt Universal car holder, n73 past er perfect in, beeld blijft goed zichtbaar en het zuigertje op de raam werkt perfect, topding voor €30

Maar vraagje, waar kan ik bij de N73 me totaal gesprekstijd zien ? dus alle gesprekken die ik eerder heb gevoerd enzo, ik kan het maar nergens vinden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:37
Tuzla schreef op maandag 11 februari 2008 @ 12:08:

Maar vraagje, waar kan ik bij de N73 me totaal gesprekstijd zien ? dus alle gesprekken die ik eerder heb gevoerd enzo, ik kan het maar nergens vinden 8)7
Bij Toepassingen en dan Logboek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Vraagje: als ik met mijn N73 internet, dan krijg ik op hyves geen foto's te zien: alleen die van het persoonsprofiel werkt, foto's uit albums niet. De pagina's laden wel, maar de foto's blijven een lege ruimte. Op PC werkt de mobiele pagina probleemloos.
Weet iemand of dit een N73 probleem is, of een instellingenkwestie, of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefijn schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:37:
Vraagje: als ik met mijn N73 internet, dan krijg ik op hyves geen foto's te zien: alleen die van het persoonsprofiel werkt, foto's uit albums niet. De pagina's laden wel, maar de foto's blijven een lege ruimte. Op PC werkt de mobiele pagina probleemloos.
Weet iemand of dit een N73 probleem is, of een instellingenkwestie, of iets anders?
Ik weet het antwoord op je vraag niet, maar wel de oplossing: Opera mini _/-\o_
Superfijne browser die ook nog eens veel minder data verbruikt en daar werken fotootjes meestal wel.

Hij is gratis te downloaden door met je telefoonbrowser naar mini.opera.com te gaan.

@Tuzia: Zo'n telefoonhouder met zuignap zie ik eigenlijk niet zo zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Laatst online: 12-09 14:58
Dat ga ik proberen, tnx

edit: idd erg goed, voelt lekker lean&mean, breedbeeld is zelfs ook mogelijk en hyves doet t inderdaad perfect hiermee :)

edit: hoe kom ik op de mobiele portal van KPN? (ik heb een KPN abo, dus ik kies Mobiele Portal - andere opties KPN MMS en Internet Everywhere - als access, en de link van de mobiele portal van KPN is - als het goed is - http://wap.mobilekpn.net/(wordt vanzelf aangevuld met pl/svt/si/kpnvandaag/po/pokpn) maar die blijft leeg.

[ Voor 132% gewijzigd door Stefke op 11-02-2008 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1mpuls3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-01 18:34
1mpuls3 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 12:54:
[Nokia N73 Music]

Ik heb een vraag:

Iedere keer als ik mijn telefoon opnieuw opstart moet ik de datum/tijd opnieuw instellen. Heb op verschillende plaatsen naar een antwoord gezocht maar ik kwam niet verder dan de firmware moeten updaten. Dit heb ik dus gedaan maar ik moet nog steeds datum/tijd opnieuw invoeren.

Iemand enig idee?

Bvd.
schop...iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 09:21
Ik heb er ook last van... draai de laatste firmware. Kan het niet zo zijn dat het batterijtje het heeft begeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dijkhuis schreef op maandag 11 februari 2008 @ 23:18:
[...]

Ik heb er ook last van... draai de laatste firmware. Kan het niet zo zijn dat het batterijtje het heeft begeven?
Vertel allebei eens wat meer? Welke provider? Zelfde simcard? Welke firmware ? Overeenkomsten wil ik horen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1mpuls3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-01 18:34
Provider: AH Mobiel (KPN)
Simkaart: AH Mobiel
Firmware: 4.0736.3.2.1
Nokia N73 (02), non branded toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Laatst online: 14:28

tomic

Smexylittlebabe!

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 00:10:
[...]

Vertel allebei eens wat meer? Welke provider? Zelfde simcard? Welke firmware ? Overeenkomsten wil ik horen *O*
Hola, dat probleem heb ik ook. Niet zozeer een probleem, maar toch irritant. Ik heb een N73 ME, product code 0544952. Dr zit firmware versie 4.0727. Ik denk ook dat het een hardwarematig ergens moet zitten.... Heb overigens een telfort sim maar hij doet het met andere sims ook niet.

Weet iemand trouwens software waarmee je je flits continue laat branden? Niet s60spoton, want dan brand het lampje heel zwak. Als ik de shutter 2sec indruk, dan doet hij het wel fel... (voor een seconde ofzo :P )

[ Voor 24% gewijzigd door tomic op 12-02-2008 10:01 ]

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ik heb ook 't probleem met 't opnieuw instellen van de datum en tijd. Dus 't is iets hardwarematigs gok ik.

Vodafone abbo hier en laatste update :)

@ Tomic: dat wil ik ook wel weten. Toch handig zo'n zaklamp af en toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel veel mensen hebben dat tijd probleem en Nokia zegt zelf dat ze er niets aan kunnen doen, zelfs niet als je hem opstuurd.

Als je het echt irritant vind zou ik er toch mee terug gaan en een nieuwe eisen. Een goede winkel regelt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 13:04:
Heel veel mensen hebben dat tijd probleem en Nokia zegt zelf dat ze er niets aan kunnen doen, zelfs niet als je hem opstuurd.

Als je het echt irritant vind zou ik er toch mee terug gaan en een nieuwe eisen. Een goede winkel regelt dat.
... en een goede marktplaats verkoper ook! amen! :P

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Tja, die van mij gaat eigenlijk nooit uit dus ik heb er niet zo'n last van. Daarbij kan ik 'm niet terugbrengen naar 'n MP-verkoper zoals Tomic zegt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tomic schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 09:55:
Weet iemand trouwens software waarmee je je flits continue laat branden? Niet s60spoton, want dan brand het lampje heel zwak. Als ik de shutter 2sec indruk, dan doet hij het wel fel... (voor een seconde ofzo :P )
Ik had Ntorch. Maar ik raad het je af. Het duurt echt veel te lang voordat dat rotlampje eindelijk brand. En dan als je het dichtschuift en op de ophangtoets drukt dan vergeet je hem gewoon en zie je nergens dat je lampje nog brand en dan na 1 uurtje of zo is accu leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 13:04:

Ik heb dat probleem gelukkig niet. In feite heb ik geen enkel probleem zelfs behalve dan de blauwe spikkels op foto als het donker is in de kamer. En de frontcamera is gewoon flut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 17:23:
[...]

Ik heb dat probleem gelukkig niet. In feite heb ik geen enkel probleem zelfs behalve dan de blauwe spikkels op foto als het donker is in de kamer. En de frontcamera is gewoon flut.
En je equalizer, werkt die naar behoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 17:34:
[...]

En je equalizer, werkt die naar behoren?
Gebruik ik niet, staat altijd op standaard. Net ff meegespeeld en klinkt gewoon goed?

Ik heb overigens wel de normale N73 met firmware van een ME (althans, zo lijkt het wel). Ik heb niet met mijn firmware gerommeld maar na een firmwareupdate had ik ineens een andere muziekspeler.

Productcode: 0539335

Ik heb nu wel bij het aanzetten van de mobiel dat ie heel ff trilt. Dat deed hij bij alle andere firmwareupdates nooit. En wederom bevestiging dat ie nooit datum en tijd vraagt want ik heb de battery ff eruit moeten halen voor de productcode.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2008 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 17:54:
[...]

Gebruik ik niet, staat altijd op standaard. Net ff meegespeeld en klinkt gewoon goed?

Ik heb overigens wel de normale N73 met firmware van een ME (althans, zo lijkt het wel). Ik heb niet met mijn firmware gerommeld maar na een firmwareupdate had ik ineens een andere muziekspeler.

Productcode: 0539335

Ik heb nu wel bij het aanzetten van de mobiel dat ie heel ff trilt. Dat deed hij bij alle andere firmwareupdates nooit. En wederom bevestiging dat ie nooit datum en tijd vraagt want ik heb de battery ff eruit moeten halen voor de productcode.
Ach, dat trillen ff als je hem aanz heb ik ook... Je kan overigens heel simpel je product code veranderen dus misschien dat dat al eens is gebeurd? Hij vraagt dus nooit datum en tijd. vreemd.

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tomic schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 21:06:
[...]

Ach, dat trillen ff als je hem aanz heb ik ook... Je kan overigens heel simpel je product code veranderen dus misschien dat dat al eens is gebeurd? Hij vraagt dus nooit datum en tijd. vreemd.
Ik schreef "ik heb niet met mijn firmware gerommeld" maar bedoelde dus productcode. Dat trillen is pas sinds deze firmwareupdate. Daarvoor heb ik ongeveer 4 keren een update gedaan en toen trilde hij niet bij het aanzetten.

Ik heb overigens deze firmwareupdate ook op een vriend zijn telefoon gekregen met precies zelfde productcode (nee ook niet mee gerommeld).

Ik heb trouwens best veel mensen in mijn omgeving met een N73 en heb nog nooit iemand horen klagen over tijd en datum.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2008 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie88
  • Laatst online: 03-09 16:25
klopt het dat mijn nokia N73 niet goed kan pairen met mijn Mr handsfree Blue perfection...

ik kan wel pairen, maar ik kan geen contacten lezen en ook geen sms.. of is hier wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

makkie88 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:51:
klopt het dat mijn nokia N73 niet goed kan pairen met mijn Mr handsfree Blue perfection...

ik kan wel pairen, maar ik kan geen contacten lezen en ook geen sms.. of is hier wat aan te doen?
Welk firmware heb je? Als je een hele oude hebt, die had problemen met Bluetooth. Heb je een recentere firmware, dan weet ik het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie88
  • Laatst online: 03-09 16:25
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 06:12:
[...]

Welk firmware heb je? Als je een hele oude hebt, die had problemen met Bluetooth. Heb je een recentere firmware, dan weet ik het ook niet.
ik heb de nieuwste n73 music edition firmware: v4.0736.3.2.1 (04-09-2007)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen die het blauwe lampje van de slaapstand vervelend vindt heb ik een tip.

Ik heb mijn cover vervangen en toen een stukje isolatietape op het lichtgeleidertje geplakt. Ik zie het nog wel knipperen, maar het zijn niet meer van die flitsen.

Je moet natuurlijk wel dapper genoeg zijn om je telefoon open te maken. ;)
Pagina: 1 ... 3 ... 16 Laatste