Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 02:00:
[...]

Voor de nsp's misschien wel, maar dit mag wettelijk gezien geen enkele invloed hebben op de garantie.
Dat is jouw mening, dan wel goed het verschil in de gaten houden bij garantieaanspraak:
- problemen: hardware gerelateerd (gebroken scherm/kapotte knopjes/accu die in de fik vliegt enz.)
- problemen: software gerelateerd

Garantie is duidelijk een vaag begrip voor software gerelateerde klachten ;)

De provider/leverancier heeft tenslotte zelf die dingen goedkoop ingekocht bij Nokia met duidelijke afspraken over de branded software en de aanlevering daarvan.
Dus schuld kan nooit 100% bij Nokia liggen maar meer bij de provider/leverandier van je branded firmware. Daarom moet je bij dergelijke toestellen veelal eerst kontact opnemen met je provider/leverancier en niet meteen naar een NSP hollen!

Want je kan natuurlijk nooit verwachten van Nokia dat zij 100% garantie op hardware & software gaan geven op toestellen met een afwijkende firmware.

Keur je dit goed dan krijg je met onderstaande praktijk gevallen te maken:
Dat je een normale N73 met branded firmware voorziet van een zeg maar N73 Music Edition firmware d.m.v. produktcode wijziging.
En dat Nokia dan ook nog eens garantie moet geven als er iets fout gaat met deze afwijkende firmware:? Wat in eerste instantie niet bedoeld is voor je toestel.
Bijvoorbeeld als je stereo bluetooth niet goed werkt ;)

De eindverantwoording ligt bij de koper zelf, die heeft tenslotte de vrije keuze tussen een normaal toestel (iets duurder) of een branded toestel (iets goedkoper).

Dus het is duidelijk niet zo simpel als het lijkt.

De schuldige is in dit geval altijd de provider/leverancier, deze is gewoon nalatigheid te verwijten, omdat de aangepaste (branded) firmware niet tijdig wordt aangeleverd aan Nokia zodat Nokia in staat is om de komplete firmware beschikbaar te stellen voor de update-service.

De gebruikte methode is meestal als volg:
1. Provider koopt veel toestellen in dus met flinke kortingen;
2. Provider verkoopt zoveel mogelijk van die toestellen om veel winst te maken;
3. Provider stopt met de levering van vernieuwde branded firmware om nog meer winst te maken.

Dus de uiteindelijke slachtoffers zijn in deze:
1. de klant;
2. Nokia, door deze nalatigheid van anderen komen de toestellen negatief in beeld.

Nu zou je zeggen doe geen zaken meer de die provider enz.
Maar helaas... het kringloop effect:
Nokia heeft de provider nodig om de toestellen te slijten...
De provider heeft Nokia nodig om zijn belminuten te slijten...
Dus bij de volgende ronde worden er weer consessies gedaan enz. en geloof me volgend jaar heb je weer hetzelfde ;(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2007 11:21 ]

Verwijderd

Hallo,
Heb diverse topics doorgelezen, mar nog geen echt antwoord gevonden.
Ik wil een foto die ik gemaakt heb, full screen als achtergrond op mn nokia N73 zetten.
is dit mogelijk? en zo ja, hoe?
thx

• DaSuperGrover
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 10:39
Heb een N73 besteld en wil er natuurlijk het maximale uithalen.

Kan iemand me vertellen of een 2Gb micro-sd kaart (ja, zonder SDHC) met een adapter naar Minisd ook in de N73 werkt ??

Afbeeldingslocatie: http://www.kingston.com/product_shots/130/microsd1gb_adpt.jpg

deze dus

Kan ik hem later misschien nog in een ander apparaat gebruiken als échte micro-sd

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 11:24:
Hallo,
Heb diverse topics doorgelezen, maar nog geen echt antwoord gevonden.
Ik wil een foto die ik gemaakt heb, full screen als achtergrond op mn nokia N73 zetten.
is dit mogelijk? en zo ja, hoe?
thx
Maak zelf een theme (veel werk!) of doe dit via een online dienst (niet een echte volledige theme, maar voor alleen achtergrond voldoet het wel redelijk)

Wil je een professionele theme gebruik dan Carbide Theme Editor.
Je kan ook even zoeken op theme in het N80 forum, daar heb ik vroeger ook het één en ander neergezet.

Zie o.a. HIER

Succes.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2007 13:50 ]

Verwijderd

DaSuperGrover schreef op donderdag 27 december 2007 @ 13:27:
Heb een N73 besteld en wil er natuurlijk het maximale uithalen.

Kan iemand me vertellen of een 2Gb micro-sd kaart (ja, zonder SDHC) met een adapter naar Minisd ook in de N73 werkt ??

[afbeelding]

deze dus

Kan ik hem later misschien nog in een ander apparaat gebruiken als échte micro-sd
Ik heb dezelfde, werkt hier goed!

• T.Wasp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-05 11:21
Hallo,
ik heb een probleem met mijn N73 Music Edition. Als ik een sms ontvang geeft hij geen signaal (piep) meer, ook trilt hij niet en normaal werd het scherm ook licht, dit doet hij ook niet meer.
Nu moet ik af en toe in mijn inbox kijken of ik weer een nieuw smsje heb ontvangen, zeer irritant
Heeft iemand hetzelfde probleem of heeft iemand een oplossing hiervoor?

• DaSuperGrover
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 13:35:
[...]

Ik heb dezelfde, werkt hier goed!
Dat is snel !!

Heb dus ook dat kaartje besteld ;)

Wachten duurt altijd veeeeeels te lang :'(

Verwijderd

DaSuperGrover schreef op donderdag 27 december 2007 @ 17:37:
[...]

Dat is snel !!

Heb dus ook dat kaartje besteld ;)

Wachten duurt altijd veeeeeels te lang :'(
Gewoon even langs een computerzaak gaan, bij Paradigit of zoiets, kostte iets van 18 euro of zoiets.
kan je meteen aan de slag ;)

• DaSuperGrover
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 19:19:
[...]

Gewoon even langs een computerzaak gaan, bij Paradigit of zoiets, kostte iets van 18 euro of zoiets.
kan je meteen aan de slag ;)
Heb de telefoon ook nog niet :P Heb hem besteld bij Dice Computers, kan ik op de terugweg vanaf mijn werk ophalen. Ook nog eens erg goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
metallicattim schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 11:05:
Hallo,

Ik heb ook sinds een paar weken een N73 ME ( heb er btw GEEN 2GB SD kaart bijgekregen, terwijl in de OP staat dat de ME die standaard erbij krijgt ?!? Teruggaan naar de winkel? ), maar heb er een irritant probleempje mee, hij valt namelijk heel willekeurig gewoon uit...
Ik dacht eerst dat het kwam omdat ik mn toets.blok. vergat, maar toen ik een keer het alarm wilde uitzetten, viel ie gewoon recht voor mn ogen uit.
Daarna dacht ik dat het kwam omdat de batterij misschien niet goed zat en los contact maakt, maar zelfs met de batterij half uit de foon doet ie het nog, dus dan lijkt me dit een software probleem o.i.d.?

Misschien iemand ervaring hiermee?
Niemand een idee hierover? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:40
@ Metallicatim: het spontaan uitvallen van een N73 is mij niet eerder gebeurd. Met de huidige firmware niet en met de vorige ook niet. Wellicht heb je een minder goed apparaat dan ik (en dan is teruggaan naar de winkel een optie).

Overigens wordt de ME niet meer geleverd met een 2GB-kaartje. Als het goed is staat er dan op de doos "BENELUX ME w/o miniSD": "w/o" betekent in dit geval "without"De OP is al oud en toen de OP is opgemaakt werd de ME inderdaad geleverd met een miniSD kaart. Later is Nokia de zwarte Music Edition gaan leveren met het standaard accessoirepakket van de gewone N73. Dat exemplaar heb jij waarschijnlijk gekregen (met daarbij ook een gewone headset, in plaats van een mooiere, betere).

Voor 2 tientjes heb je overigens een miniSD kaart van 2 GB overigens, dus dat moet ook wel op te brengen zijn als je net een nieuwe telefoon hebt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:33

Stefano

Ondertitel Not Found

Mijn N73me valt ook af en toe uit, gebeurt niet heel vaak. Ik houd het op een softwareprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
ik heb op mijn n73 tomtom staat (western europe) op een kaartje van 1gig.
nus taat hij tot op 96kb helemaal vol.
Dit geeft als probleem dat de telefoon bij het openen van bijv berichten o.i.d aangeeft dat het geheugen vol is en dat ik eerst wat moet verwijderen. dit betreft echt het geheugen op het kaartje en niet op de telefoon zelf. zijn er onderdelen die je kan verwijderen?? een kaart zelf kan niet, omdat western europa er als 1 op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 18:00:
Dat is een punt. er zijn sites die zeggen dat de n73 wel stereo bluetooth (ook wel A2DP) heeft terwijl andere sites zeggen dat hij dual-mono heeft. Het schijnt dat de music edition in elk geval A2DP heeft en voor oudere modellen kun je de firmware aanpassen. Weet het nog niet!
Krijg mijn 'kale' music edition binnen van T-mobile deze week!! :)

En een nokia MD-3 boxsetje gratis (met draad dat wel, jammer genoeg)
[afbeelding]
sinds 2 firmware updates is volgens mij ad2p toegevoegd... zijn genoeg topics over geweest iig.. maar serieus, wie gaat er nou muziek luisteren op telefoon!, koop een ipod ofzo :P O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Wasp
T.Wasp schreef op donderdag 27 december 2007 @ 17:07:
Hallo,
ik heb een probleem met mijn N73 Music Edition. Als ik een sms ontvang geeft hij geen signaal (piep) meer, ook trilt hij niet en normaal werd het scherm ook licht, dit doet hij ook niet meer.
Nu moet ik af en toe in mijn inbox kijken of ik weer een nieuw smsje heb ontvangen, zeer irritant
Heeft iemand hetzelfde probleem of heeft iemand een oplossing hiervoor?
Heeft iemand hier een idee over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou zelf eens een andere ringtone toewijzen, misshcien heb je hem niet op een goed profiel staan..

hij geeft dus ook geen melding weer als je een bericht krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Wasp
ik heb hem wel op een goed profiel staan
hij geeft geen melding als ik een sms ontvang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T.Wasp schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 13:24:
ik heb hem wel op een goed profiel staan
hij geeft geen melding als ik een sms ontvang
Kies eens een ander profiel en kijk of dat helpt. Heb je wel nieuwste firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er mag nog iets nieuws erbij voor de startpost. Er zijn ook blauwe covers voor N73 te krijgen. Ze heten Storm Blue. En verder is er PCSuite 6.85 wat veel beter is dan 6.83 uit startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaanBitch
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 16:43
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 11:38:
Hallo,
ik heb op mijn n73 tomtom staat (western europe) op een kaartje van 1gig.
nus taat hij tot op 96kb helemaal vol.
Dit geeft als probleem dat de telefoon bij het openen van bijv berichten o.i.d aangeeft dat het geheugen vol is en dat ik eerst wat moet verwijderen. dit betreft echt het geheugen op het kaartje en niet op de telefoon zelf. zijn er onderdelen die je kan verwijderen?? een kaart zelf kan niet, omdat western europa er als 1 op staat.
In de map voice staan een hoop stemmen die je niet nodig hebt, voor de normale nederlandse stemmen gebruik ik de stemmen 14 en 15 (zeg ik uit m'n hoofd) de rest kan je zonder problemen weg gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-09 16:23
Probleem met updaten outlook na firmware update van 3.x.x.x.x naar 4.0736.3.2.1

Ik heb dus geupdate naar een totale versie hoger. Van 3. naar 4., is nogal een verschil. Er werd geroepen aan het begin van de update, 'heeft u alles wel gebackupt?' maar aangezien ik mijn N73 altijd sync met outlook leek me dat niet nodig. De rest boeit me toch niet heel erg wat er allemaal op staat. Na update (ging goed, wonder boven wonder) weer gesynced met outlook. Nu zijn er twee problemen, ten eerste ik merk dat hij niet altijd alle contacts goed synced met outlook, hij slaat business phonenumbers over e.d. en hij wil de agenda punten van outlook op mijn PC niet meer inlezen in de mobiel. Vooral dat laatste stoort me behoorlijk. Heb al gezocht op internet met:

sync problem N73 outlook firmware 4.0736.3.2.1
synchronize problem N73 outlook firmware 4.0736.3.2.1
N73 outlook firmware

en binnen GoT/N73 topic deel 9 en 10 op sync probleem en op outlook

helaas niks kunnen vinden dat er op lijkt, alhoewel een link bij google wist te melden dat het misschien aan het geheugen lag maar daar kan het prboleem niet zitten want er is meer dan 25 mb vrij en 2 gb op het kaartje.

Iemand bekend met dit probleem?

*edit*

Overigens zegt de mobiel wel dat er een aantal entries bijgeschreven zijn maar die staan er nooit in. Als dit gebeurt is doet hij dat daarna ook niet meer. Ook al geprobeerd alles te deleten en dan opnieuw maar dat maakt niet uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Christian_Ku op 29-12-2007 11:49 ]

Criticism is prejudice made plausible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Wasp
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 00:27:
[...]

Kies eens een ander profiel en kijk of dat helpt. Heb je wel nieuwste firmware?
ik heb nu de nieuwste firmware erop gezet, hij geeft weer een signaal met het ontvangen van een sms! :D dankje hiervoor

nu een ander probleem, voor het updaten van de firmware heb ik een backup gemaakt via Nokia PC Suite, via de backup optie
met het backup maken geen probleem, alleen nu wil ik de backup weer terugzetten op de telefoon (herstellen) als ik dat aanzet valt m'n pc steeds uit
ik heb de nieuwste versie van PC suite en ook op de telefoon is hij geupdate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T.Wasp schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 15:12:
[...]

ik heb nu de nieuwste firmware erop gezet, hij geeft weer een signaal met het ontvangen van een sms! :D dankje hiervoor

nu een ander probleem, voor het updaten van de firmware heb ik een backup gemaakt via Nokia PC Suite, via de backup optie
met het backup maken geen probleem, alleen nu wil ik de backup weer terugzetten op de telefoon (herstellen) als ik dat aanzet valt m'n pc steeds uit
ik heb de nieuwste versie van PC suite en ook op de telefoon is hij geupdate
Je weet dat 6.85 de laatste nieuwste versie is? Geen idee of het helpt maar doe eens via menu help "opnieuw ondersteuning voor pcsuite op N73 installeren" (iets in die trant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Eigenaar van n73 :D wordt deze topic dus regelmatig ff checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:23
Op dit moment is het toestel meegenomen in een Web Only actie voor 2 jarige abbonementen.
Nu vroeg ik mij af, is het nog verstandig een N73 aan te schaffen, red hij een levensduur van 2 jaar? Of kan ik beter naar een ander toestel kijken? Jaren geleden een lange tijd een windows smartphone 2002 telefoon gehad en die was ook niet bepaald snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen 1 symbian toestel is snel. Ik vind dat als je het leuk wilt houden voor jezelf je elk jaar een nieuwe mobiel zou moeten nemen. Want na 1 jaar zie je weer veel leuke telefoontjes met leuke gadgetjes erop.

Jammer genoeg moet je vaak vrij veel bijbetalen bij 1 jaar abbonement bij een prijzige telefoon als N73 en kan ik me voorstellen dat je toch maar voor 2 jaar kiest. (zelfde verhaal als N95 8GB, circa 300 euro bijbetalen voor 1 jaar abbo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Wasp
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 16:54:
[...]

Je weet dat 6.85 de laatste nieuwste versie is? Geen idee of het helpt maar doe eens via menu help "opnieuw ondersteuning voor pcsuite op N73 installeren" (iets in die trant)
jup, die nieuwste versie heb ik en via help-menu heb ik ook ondersteuning op telefoon gegeven.. toch valt pc steeds maar weer uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 jaar moet dat ding wel meegaan, als je geluk hebt en het joystickje breekt niet af ofzo. Verder is hij redelijk snel, ik heb er weinig last van. Als hij trager wordt kun je een nieuwe firmware erop zetten of het resetten, dan is hij weer net zo snel als op het begin. Als een nieuwere n-series telefoon met betere specificaties te duur is zou ik hem wel nemen. Ik zou echter gewoon voor een 2-jarig abbonement gaan met een N95 of een andere n-series met ingebouwde wifi en GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hier dat er wat problemen zijn met themes verwijderen. Erg vervelend natuurlijk. Het geheim is dat je de themes niet op de geheugenkaart moet installeren maar op de telefoongeheugen. Dus na een firmwareupdate ben je al je themes kwijt maar die installeer je dus overnieuw (niks aan te doen).

Mensen die al tegen de probleem aanlopen dat een bepaald theme niet kan worden verwijderd, moeten maar hun geheugenkaart formatteren en een nieuwe firmwareupdate doen (uiteraard backup maken van datgeen wat bewaard moet worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
  • Laatst online: 19-12-2022
k had dus een zilver/paars n73, en in de doos zat ook een schermschoonmaakdoekje en een polsbandje. Nu heb ik de n73 geruild tegen een zwarte 'zogenaamde music edition'* waar dat niet bij zit. Klopt dit? De verdere inhoud klopt naar mijn weten wel.

Ook heb k geen 1 game standaard geinstalled. klopt dit ook? Ben btje bang aangezien k eerst een gebruikte gsm kreeg. En een track van moby op de mp3 speler?

* Staat alleen op de doos, verder geen SD-kaart of andere headset erbij, maar klopt volgens mij wel aangezien ik geen duurdere versie oid nam.

[ Voor 234% gewijzigd door BoyzNDaHood op 02-01-2008 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoyzNDaHood schreef op maandag 31 december 2007 @ 16:08:
Ik had dus een zilver/paars n73, en in de doos zat ook een schermschoonmaakdoekje en een polsbandje. Nu heb ik de n73 geruild tegen een zwarte 'zogenaamde music edition'* waar dat niet bij zit. Klopt dit? De verdere inhoud klopt naar mijn weten wel.

Ook heb k geen 1 game standaard geinstalled. klopt dit ook? Ben btje bang aangezien k eerst een gebruikte gsm kreeg. En een track van moby op de mp3 speler?

* Staat alleen op de doos, verder geen SD-kaart of andere headset erbij, maar klopt volgens mij wel aangezien ik geen duurdere versie oid nam.
Deze inhoud zat er bij mij ook niet bij (music edition)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buch1985
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 20:13
mijn probleem is inmiddels opgelost

[ Voor 171% gewijzigd door Buch1985 op 03-01-2008 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:29
Weet iemand toevallig het zit met active sync en de N73?? Via bluetooth (widcomm) ziet hij in de wizar wel gewoon active sync staan. Maar hij kan er niet mee connecten.
Daarnaast nog eeen vraag zijn er niet meer services die de N73 ondersteund?? Niet eens PIM-obex? Volgens mij niet eens een compoort!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Wasp
T.Wasp schreef op zondag 30 december 2007 @ 12:42:
[...]

jup, die nieuwste versie heb ik en via help-menu heb ik ook ondersteuning op telefoon gegeven.. toch valt pc steeds maar weer uit
weet iemand de oplossing hiervoor?
tijdens het herstellen (na backup) van mijn telefoon valt de pc uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T.Wasp schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 12:14:
[...]

weet iemand de oplossing hiervoor?
tijdens het herstellen (na backup) van mijn telefoon valt de pc uit
Waar het aan ligt is mij om het even, maar de pc hoort niet uit te vallen. Dus ipv het bij de telefoon of pcsuite te zoeken, kan je beter ervoor zorgen dat ie niet meer uitvalt.

Kijk dus ff hierzo: http://gathering.tweakers...ata%5Bsearchtimeout%5D=30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Wasp
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:20:
[...]

Waar het aan ligt is mij om het even, maar de pc hoort niet uit te vallen. Dus ipv het bij de telefoon of pcsuite te zoeken, kan je beter ervoor zorgen dat ie niet meer uitvalt.

Kijk dus ff hierzo: http://gathering.tweakers...ata%5Bsearchtimeout%5D=30
de pc heeft verder nergens problemen mee, valt nooit zomaar uit.
alleen bij het herstellen van de telefoon valt hij na 3% zomaar uit :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T.Wasp schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 17:20:
[...]

de pc heeft verder nergens problemen mee, valt nooit zomaar uit.
alleen bij het herstellen van de telefoon valt hij na 3% zomaar uit :S
Zomaar een wilde gok, maar pcsuite veroorzaakt een kritieke fout en windows schakelt zichzelf dan abrupt uit. Staat bij jou de "uitschakelen bij kritieke fouten" aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Wasp
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 17:32:
[...]

Zomaar een wilde gok, maar pcsuite veroorzaakt een kritieke fout en windows schakelt zichzelf dan abrupt uit. Staat bij jou de "uitschakelen bij kritieke fouten" aan?
waar kun je dat in/uitschakelen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
  • Laatst online: 08-09 16:23
Nou, intussen heb ik het hele internet weer eens afgezocht. Nog steeds geen passende oplossing. Update van 3.x.x.x naar de laatste firmware gedaan. Regelmatig calendar en contacts gesynced met compu, staan daar dus ook op, ik dacht: geen back up nodig. Ging ook allemaal prima, de contacts nam hij bij de eerste restart wel weer over maar de calendar items lijkt hij wel te kopieren maar vervolgens zie ik ze dus niet in mijn calendar op mijn mobiel. Daarna neemt hij ook niks meer over dus ze staan wel ergens. Ook al alles leeggemaakt en op nieuw geprobeerd, zelfde resultaat. Met google gevonden dat het aan het geheugen (misschien vol) kan liggen. maar dat is het niet want dat is allemaal helemaal leeg. Alle instellingen van PC suite (nieuwste versie) geprobeerd, maakt allemaal niks uit.

Iemand bekend met dit probleem, ik weet het intussen niet meer!

En mocht ik het aan de praat krijgen, HOE krijg ik in godsnaam verjaardagen in mijn calendar?!

Criticism is prejudice made plausible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T.Wasp schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 11:28:
[...]

waar kun je dat in/uitschakelen dan?
Daar waar apparaatbeheer zit, zit een andere tabblad met geavanceerd, en dan opstart en herstelopties en daarin vink je de computer automatisch opnieuw opstarten uit,

Mocht je de apparaatbeheer niet vinden, windowstoets + pause/breaktoets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hattorihanzo
  • Laatst online: 19-05-2024
Help, ik heb de firmware geupdate maar ik was er niet van op de hoogte dat al mijn contacten dan verwijderd worden. Bestaat er een manier, of tool, wat dan ook om deze terug te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hattorihanzo schreef op maandag 07 januari 2008 @ 12:21:
Help, ik heb de firmware geupdate maar ik was er niet van op de hoogte dat al mijn contacten dan verwijderd worden. Bestaat er een manier, of tool, wat dan ook om deze terug te halen?
Nee, gewoon geduldig afwachten tot iemand je gaat smsen of bellen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:33

Stefano

Ondertitel Not Found

Christian_Ku schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 11:29:
En mocht ik het aan de praat krijgen, HOE krijg ik in godsnaam verjaardagen in mijn calendar?!
Dat probleem had ik ook, waarom Nokia de geboortedata vanuit contacten niet kan doorzetten naar de kalender is me een raadsel. Je kan dit oplossen middels een externe app, Bbirthday. Voor een paar euro te koop via Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie88
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-09 16:25
met sommige telefoons kan je via bluetooth in andere telefoons in het geheugen kijken, nu kan dat standaard (naar mijn weten) met de n73 niet.

ik heb op google gezocht naar een programmatje, maar kan nix vinden.
weet iemand er 1 die werkt op een symbian s60 v3 .??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 17:54

f.h

Op deze site wordt een melding gemaakt van nieuwe firmware.
V 4.0750.31.2.1
15-12-2007
RM-133
Music Edition APAC
Iemand er al ervaringen mee? Er staat weliswaar APAC (Asia Pacific region als ik me niet vergis), maar als ik mijn N73 ME aansluit via usb -> pc suite krijg ik de melding dat er nieuwe telefoonsoftware beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik ben nu al een tijdje aan het onderzoeken e.d. welke telefoon ik wilt gaan nemen ( Ik kan namelijk als het goed is vanaf 10 januari mijn abbo verlengen ( 3 maand van te voren ).

Alleen nu hang ik bij 2 telefoons de hele tijd. ( Het moet een nokia zijn in ieder geval i.v.m. mijn Nokia bluetooth carkit die in mijn auto is ingebouwd ).

De 2 genomineerde zijn :

De Nokia N73
De Nokia 6500 Slide

Nu hang ik een beetje bij het display van de N73, de 6500 heeft volgens de specs een veel mooier / scherper beeldscherm maar zie je dit ook met het oog ?

De Nokia 6500 heeft een ( volgens mij ? ) groter display en het design ziet er wel strak uit ( Alleen nog maar plaatjes gezien ).

De camera is denk ik indentiek van elkaar ?

Misschien dat iemand mij de voor / na delen / vergelijking kan geven van deze 2 toestellen :)

Wat wil ik graag ?

- Een lekker soepel te beheren toestel, eventueel later met tomtom of route66 er op. Met een losse gps dongle uiteraard.
- Sms moet gewoon goed voor bereid zijn.
- Telefoon moet gewoon lekker soepel zijn in bediening dus niet af en toe ineens zo langzaam als een 386 doen.
- Camera vind ik eigenlijk toch wel een redelijk belangrijk puntje, dit mede omdat ik veel op verschillende plekken ben en veel zie en lang niet altijd een digitale camera op zak heb.

Het liefste ga ik vooruit met mijn vorige toestel ( onderhand al weg gedaan, ) SE W810i. [small]Op moment een ander toestelletje gekocht ( Samsung E200 maar dat ding werkt niet met de carkit ).

Amen.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me af of het batterijverbruik nou veel achteruit gaat. Als ik ipv een 2 gb kaartje een 4 gb kaartje gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Laatst online: 08:39
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 22:46:
Ik vroeg me af of het batterijverbruik nou veel achteruit gaat. Als ik ipv een 2 gb kaartje een 4 gb kaartje gebruik.
4 gig wordt volgens mij (nog) niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Frank2006 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 22:00:

[...]

Iemand er al ervaringen mee? Er staat weliswaar APAC (Asia Pacific region als ik me niet vergis), maar als ik mijn N73 ME aansluit via usb -> pc suite krijg ik de melding dat er nieuwe telefoonsoftware beschikbaar is.
Ik heb net mijn telefooon ge-update naar deze versie. Behalve dat de klok veranderd is, heb ik nog niets nieuws kunnen ontdekken.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
-Thunder-: Ik heb de N73 ook overwogen. Veel reviews doorgelezen en dit topic, en overal klachten over snelheid. Gisteren in T-Mobile shop met even met zo'n toestel gespeeld. En het was zeker alles behalve snel. Ook met SMS-en niet. Ik heb er daarom van af gezien. Als je leest over andere toestellen zoals de N95 of de E51 dan lees je positievere berichten over de snelheid.

Al heb ik ook wel het idee dat het enigszins subjectief is. Iemand die een non-symbian toestel is gewend vindt het al gauw traag. Maar de N73 schijnt sneller te zijn dan zo'n voorgangers zoals de N70 dus als je dat gewend bent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Laatst online: 08:39
Alles moet tegenwoordig ook snel snelller snelst..... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h

f.h

sjolmers schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 23:26:
[...]

Ik heb net mijn telefooon ge-update naar deze versie. Behalve dat de klok veranderd is, heb ik nog niets nieuws kunnen ontdekken.
Wat moet ik me er bij voorstellen dat de klok veranderd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
  • Laatst online: 12-08 18:19
Ik wil een nieuw bericht plaatsen in dit topic. Als ik new topic klik, verdwijnt het bericht in de hoofdmap van PDA's Smartphones e.d. Wat doe ik fout en hoe doe ik het goed?
OK. Zo dus.

Bericht is:
Onderwerp is mogelijk vaker aan de orde geweest, maar kan het zo snel niet vinden.
Bij het opstarten van de computer wordt PCSuite wel geopend, maar wordt de verbinding met de N73 niet gelegd. Door de herstelwizard van PCSuite uit te voeren, PCSuite te openen en PCSync aan te klikken verloopt de synchronisatie verder naar behoren.
Dat is wat omslachtig. Eigenlijk zou de verbinding direct bij het opstarten van de computer moeten worden gelegd. Ook de helpdesk van Nokia weet de oplossing niet.

Iemand anders bekend met het probleem, en beter nog, met de oplossing?

Werk met 6.85.14.1 van PCSuite

Joepie

[ Voor 64% gewijzigd door PaoloK op 09-01-2008 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hattorihanzo
  • Laatst online: 19-05-2024
svdmeer schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 00:09:
-Thunder-: Ik heb de N73 ook overwogen. Veel reviews doorgelezen en dit topic, en overal klachten over snelheid. Gisteren in T-Mobile shop met even met zo'n toestel gespeeld. En het was zeker alles behalve snel. Ook met SMS-en niet. Ik heb er daarom van af gezien. Als je leest over andere toestellen zoals de N95 of de E51 dan lees je positievere berichten over de snelheid.

Al heb ik ook wel het idee dat het enigszins subjectief is. Iemand die een non-symbian toestel is gewend vindt het al gauw traag. Maar de N73 schijnt sneller te zijn dan zo'n voorgangers zoals de N70 dus als je dat gewend bent..
Wat ik vooral heel klote vind zijn de toetsen en het navigatiepookje. Als iemand een vergelijkbaar toestel heeft en wil ruilen hoor ik het graag :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank2006 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 22:00:

[...]

Update uitgevoerd...
Heb hier een normale N73 cold white met produktcode 0554419.
Na aanschaf meteen de produktcode gewijzigd in die v/d N73 ME met produktcode 0539293.

Nu weer update gedaan en...
• *#0000# geeft de software versie
V 4.0750.31.2.1
15-12-2007
RM-133
NOKIA N73 (02)

Merk (nog) geen gigantische verschillen t.o.v. de vorige firmware.

Uit dit NOKIA forum haal ik het volgende (ik merk er in iedergeval weinig van ;) ):

- 2x zo snelle reboot
-harder geluid (headsets)
-beter geluid via BT
-snellere menu's
-camera beter

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2008 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds zaterdag de Nokia N73 en heb net de Nokia PC Suite geinstalleerd.. Wilde muziek naar m'n telefoon versturen maar slechts een nummer lukte, de rest kon niet geript worden. Het bestand dat wel op m'n telefoon staat is mp3 en sommige andere -mislukte- bestanden zijn ook mp3. Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h

f.h

Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 14:25:
[...]

Update uitgevoerd...
Heb hier een normale N73 cold white met produktcode 0554419.
Na aanschaf meteen de produktcode gewijzigd in die v/d N73 ME met produktcode 0539293.

Nu weer update gedaan en...
• *#0000# geeft de software versie
V 4.0750.31.2.1
15-12-2007
RM-133
NOKIA N73 (02)

Merk (nog) geen gigantische verschillen t.o.v. de vorige firmware.

Uit dit NOKIA forum haal ik het volgende (ik merk er in iedergeval weinig van ;) ):

- 2x zo snelle reboot
-harder geluid (headsets)
-beter geluid via BT
-snellere menu's
-camera beter
Ok thanks. Update zelf gedaan neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat het mogelijk is om via bluetooth te internetten, maar ik vroeg me af of het nou ook mogelijk is om bestanden te openen op je pc. Via een windows mobieltjes en WLAN is dit bijvoorbeeld wel mogelijk, maar via bluetooth en symbian weet ik het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank2006 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 19:46:
[...]

Ok thanks. Update zelf gedaan neem ik aan?
Ja natuurlijk, daarom heeft Nokia ook de online updater in het leven geroepen, zodat je het zelf kan doen, wel zo gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anita|IA
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-12-2008
Sinds dec. 2006 heb ik de nokia N73 via tmobile met abbonement.
Afgelopen maandag had ik even de tijd om hem te updaten, dus een backup gemaakt via PC suite en geupdate via de Nokia site.

Daarna de backup weer terug gezet voor de tel. nrs. etc. maar nu blijken wat onderdelen die op het toestel zitten niet meer te werken, bv. bluetooth nieuwapparaat zoeken, verschillende gedownloade en eerlijk voor betaalde spelletjes op de SD kaart, ook de automatische toetsenblokkering moest ik opnieuw downloaden. Naar mijn idee is de backup niet helemaal goed gegaan of ligt het aan de update versie?
Ik had V.3.0638.0.0.1 / 30-10-2006 / RM-133 / Nokia N73 (74.01)

Nu V4.0735.3.0.2 / 01-09-2007 / RM-133 / (copyrightteken) Nokia N73 (74.01)

Ik hoor graag waar het fout is gegaan,
Anita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:19
anita|IA schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 12:15:
Afgelopen maandag had ik even de tijd om hem te updaten, dus een backup gemaakt via PC suite en geupdate via de Nokia site.

Daarna de backup weer terug gezet voor de tel. nrs. etc. maar nu blijken wat onderdelen die op het toestel zitten niet meer te werken, bv. bluetooth nieuwapparaat zoeken, verschillende gedownloade en eerlijk voor betaalde spelletjes op de SD kaart, ook de automatische toetsenblokkering moest ik opnieuw downloaden. Naar mijn idee is de backup niet helemaal goed gegaan of ligt het aan de update versie?

Anita
Ik had ik dit probleem ook, ik denk dat het eraan ligt dat bepaalde applicaties en spelletjes niet worden meegenomen met de backup. Automatische toetsenblokkering was bij mij ook niet meer aanwezig na een firmware update. Dat terwijl Tomtom wel goed was gegaan ..

Trouwens; V4.0735.3.0.2 is niet de nieuwste firmware, dat is V4.0750.31.121 / 15-12-2007 / RM-133.

[ Voor 5% gewijzigd door YaYo86 op 10-01-2008 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:55
anita|IA schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 12:15:

Anita
Het kan zijn dat de programma's er nog op staan om dat na te kijken ga naar:
Druk op je menu toets, ga naar instrumenten en dan naar Toep.beh. (toepassingsbeheer)
dan ff wachten telefoon laadt de programma's vervolgens zie je een soort van puzzelstukje staan
en daar achter staat of iets wel of niet is geinstalleerd, selecteer een regel waarbij staat dat het programma niet is geinstalleerd, druk op opties en vervolgens installeren.

Het kan voorkomen dat je een foutmelding krijgt bijvoorbeeld certificaat verlopen dan eerst de datum van je telefoon een paar maanden terugzetten en nogmaals proberen. werkt dat nog niet dan weer de datum een paar maanden terugzetten.
(Je moet eigenlijk weten wanneer je het desbetreffende programma erop heb gezet.)

mocht het nou helemaal niet lukken dan kan je het de xxxxxx.sis bestanden in de map toepassingsbeheer verwijderen deze staan in de map private (dit is een verborgen map)
selecteer de desbetreffende sis bestand en delete deze.

Hiermee voorkom je dat je na het aanzetten van je telefoon een melding krijgt dat hij programma's wil installeren en na een tijd een foutmelding geeft suc6.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anita|IA
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-12-2008
Megapaul schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 20:55:
[...]

Het kan zijn dat de programma's er nog op staan om dat na te kijken ga naar:
Druk op je menu toets, ga naar instrumenten en dan naar Toep.beh. (toepassingsbeheer)
dan ff wachten telefoon laadt de programma's vervolgens zie je een soort van puzzelstukje staan
en daar achter staat of iets wel of niet is geinstalleerd, selecteer een regel waarbij staat dat het programma niet is geinstalleerd, druk op opties en vervolgens installeren.

Het kan voorkomen dat je een foutmelding krijgt bijvoorbeeld certificaat verlopen dan eerst de datum van je telefoon een paar maanden terugzetten en nogmaals proberen. werkt dat nog niet dan weer de datum een paar maanden terugzetten.
(Je moet eigenlijk weten wanneer je het desbetreffende programma erop heb gezet.)

mocht het nou helemaal niet lukken dan kan je het de xxxxxx.sis bestanden in de map toepassingsbeheer verwijderen deze staan in de map private (dit is een verborgen map)
selecteer de desbetreffende sis bestand en delete deze.

Hiermee voorkom je dat je na het aanzetten van je telefoon een melding krijgt dat hij programma's wil installeren en na een tijd een foutmelding geeft suc6.
Inmiddels is het gelukt d.m.v. de datum terug zetten dat bluetooth het weer doet.
Die xxxx.sis bestanden, hoe kan ik die zichtbaar maken?
Alle onderdelen die het niet doen staan overigens wel (in de map toepassingsbeheer) als zodanig geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:55
anita|IA schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:16:
[...]

Inmiddels is het gelukt d.m.v. de datum terug zetten dat bluetooth het weer doet.
Die xxxx.sis bestanden, hoe kan ik die zichtbaar maken?
Alle onderdelen die het niet doen staan overigens wel (in de map toepassingsbeheer) als zodanig geinstalleerd.
je kan ze zien als je verborgen bestanden op weergeven heb ingesteld op je pc.
extra, mapopties, weergave en vervolgens onderaan in de lijst aangeven verborgen bestanden weergeven.

via een cardreader kan je de geheugenkaart verkennen
en vervolgens naar de map private

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben al een jaartje zeeeeer tevreden over mn N73.
En dat is dankzij dit forum kun je wel stellen!!

Vraagje:
Zoeken van een contact, ik ga naar het adresboek en tik de 1e letter in bijvoorbeeld de J van Jansen, en ik krijgt een enorme waslijst van alle contacten waar een J ERGENS IN DE NAAM ZIT.
Terwijl ik juist speciaal de contacten op achternaam heb staan en ik wil alleen een lijst met contacten die met die letter BEGINNEN !!
Wie weet of dat kan en hoe?

Ik draai firmware versie V3.0704.1.01 ik dacht van 19 jan 2007. Zou het in een update zijn opgelost? Of hebben mensen het nog steeds met recente updates?

Bob

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2008 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 11:23:
Ben al een jaartje zeeeeer tevreden over mn N73.
En dat is dankzij dit forum kun je wel stellen!!

Vraagje:
Zoeken van een contact, ik ga naar het adresboek en tik de 1e letter in bijvoorbeeld de J van Jansen, en ik krijgt een enorme waslijst van alle contacten waar een J ERGENS IN DE NAAM ZIT.
Terwijl ik juist speciaal de contacten op achternaam heb staan en ik wil alleen een lijst met contacten die met die letter BEGINNEN !!
Wie weet of dat kan en hoe?

Ik draai firmware versie V3.0704.1.01 ik dacht van 19 jan 2007. Zou het in een update zijn opgelost? Of hebben mensen het nog steeds met recente updates?

Bob
Het is een feature van de N73 dat met geen enkele firmware op te lossen is. Je went eraan. Het klopt trouwens niet wat je zegt. Als je de J intoetst krijg je alle namen die met J beginnen, of dit nou achter of voornaam is maakt niet uit, het wordt dan wel een waslijst maar je krijgt geen hits met namen waarin een J halverwege de naam voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YaYo86 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 13:22:
[...]

Ik had ik dit probleem ook, ik denk dat het eraan ligt dat bepaalde applicaties en spelletjes niet worden meegenomen met de backup. Automatische toetsenblokkering was bij mij ook niet meer aanwezig na een firmware update. Dat terwijl Tomtom wel goed was gegaan ..

Trouwens; V4.0735.3.0.2 is niet de nieuwste firmware, dat is V4.0750.31.121 / 15-12-2007 / RM-133.
Dat kan best, maar Nokia updater blijft zeggen dat 4.0735.3.0.2 de nieuwste firmware is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb nog een Nokia carkit CARK-126 van mijn oude 6230. Mijn vraag is als ik hier een nieuwe houder bij bestel (de CR-28) voor de N73, gaat dit dan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:18:
[...]

Het is een feature van de N73 dat met geen enkele firmware op te lossen is. Je went eraan. Het klopt trouwens niet wat je zegt. Als je de J intoetst krijg je alle namen die met J beginnen, of dit nou achter of voornaam is maakt niet uit, het wordt dan wel een waslijst maar je krijgt geen hits met namen waarin een J halverwege de naam voorkomt.
Nog eens getest, het is wel degelijk ook als er ergens middenin de naam die letter voorkomt! Alleen moet er wel een spatie voor staan zoals ´´Janssen, Piet de wiedewiet´´. Voorbeeld: ik zoek met letter W. Ik krijg dan:
Advocaat, Willem
Docter, Spoed weekenddienst
Janssen, Piet de wiedewiet
Karel, Weteringschans
Willlemse, Joop
Ziekenhuis, afdeling w2
Ziekenhuis, afd w33

En dat was dan de W, stel je voor als ik de E zou intikken !"#%%""!!

Anyways, het is klote, dus dat ze het maar effe weten daar in Finland...
Dus als iemand daar grote bazen uit de directie kent....

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2008 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Laatst online: 11-09 11:37
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:04:
[...]

Nog eens getest, het is wel degelijk ook als er ergens middenin de naam die letter voorkomt! Alleen moet er wel een spatie voor staan zoals ´´Janssen, Piet de wiedewiet´´. Voorbeeld: ik zoek met letter W. Ik krijg dan:
Advocaat, Willem
Karel, Weteringschans
Willlemse, Joop
Ziekenhuis, afdeling w2
Ziekenhuis, afd w33

Anyways, het is klote, dus dat ze het maar effe weten daar in Finland...
Dus als iemand daar grote bazen uit de directie kent....
Ok laat maar verkeerd gelezen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Upbeat op 16-01-2008 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:04:
[...]

Voorbeeld: ik zoek met letter W. Ik krijg dan:
Advocaat, Willem
Karel, Weteringschans
Willlemse, Joop
Ziekenhuis, afdeling w2
Ziekenhuis, afd w33

Zodra een woord met de 'W' begint, wordt deze in de resultaten weergegeven. Dat valt dus wel mee.
Als je de zoeklijst te lang vindt, dan kan je ook de eerste twee letters intoetsen. 'WI' geeft alleen Advocaat, Willem en Willlemse, Joop als resultaat.
En als je het echt niet wilt, dan moet je namen gewoon niet uit meerdere woorden laten bestaan. (Docter_Spoed_weekenddienst)

Ik vind het wel prettig. Ik heb er een hekel aan om door lijsten te scrollen. Zeker als de naam met een 'M' begint.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2008 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrE911
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-09 11:40
Waar kun je eigenlijk deze nieuwste firmware halen? Ik heb een oudere maar volgens de updater van nokia is er geen nieuwe.

Grts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 16:28:
[...]

Zodra een woord met de 'W' begint, wordt deze in de resultaten weergegeven. Dat valt dus wel mee.
Als je de zoeklijst te lang vindt, dan kan je ook de eerste twee letters intoetsen. 'WI' geeft alleen Advocaat, Willem en Willlemse, Joop als resultaat.
En als je het echt niet wilt, dan moet je namen gewoon niet uit meerdere woorden laten bestaan. (Docter_Spoed_weekenddienst)

Ik vind het wel prettig. Ik heb er een hekel aan om door lijsten te scrollen. Zeker als de naam met een 'M' begint.
Nou... ik vind het totaal niet handig, dat ze tevens al die 2e of 3e woorden ook laten zien in de lijst van resultaten. Wie zit daar nou op te wachten met een telefoon die honderden adressen aankan. Stel je de lijsten eens voor over een jaar als je 400 man erin heb zitten.....

Goede tip om die spaties voor die 2e en 3e woorden weg halen, dat scheelt 50% kortere zoeklijsten... pfffff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers

sjolmers

FrE911 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:07:
Waar kun je eigenlijk deze nieuwste firmware halen? Ik heb een oudere maar volgens de updater van nokia is er geen nieuwe.

Grts
zoek eens op branded in google of in dit topic. Mocht je de firmware letterlijk willen halen dan zal je naar een NSC moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrE911 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:07:

Grts
Google eens op: N73 + produktcode + NSS ofwel klik HIER

Overigens de 1e link (op dit moment!) en alles wordt duidelijk...

Of gebruik de zoekfunktie van dit forum eens en zoek op produktcode en klik HIER en lees de informatie eens door...

Succes.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2008 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvdH
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-06 15:12
Een vraagje, misschien komt het iemand bekend voor:

Als ik een sms krijg, komt deze wel in mijn inbox te staan, maar ik krijg geen melding op mn telefoon.. Als de schermbeveiliging aan springt (met tijd en naam van profiel) staat er wel een envelopje in beeld, in mn 'gewone' scherm niet.. Hierdoor lees ik mn smsjes veel later dan ik ze krijg, ik moet al toevallig langs mn inbox komen..

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk dan druk je gewoon op het rode telefoontje om te je screensaver te laten stoppen. Hierdoor verwijdert het bericht van "U heeft een nieuw bericht". En als je echt op je screensaver kijkt, dan zie je een envelopje staan. Misschien bedoel je dit niet, maar ik heb dat in ieder geval wel eens gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb net een Nokia N73 gekocht. alles werkt, behalve mijn sms-functie. als ik iets probeer te versturen krijg ik een bericht dat ik het telefoonnummer en het berichtencentralenummer moet controleren. Waar kan ik dit berichtencentralenummer vinden? Waar kan het anders nog aan liggen? Heeft iemand dit ook al eens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Klein vraagje,

Is het mogelijk de N73 op te laden aan de USB kabel(dus usb->laptop verbinding)
Ik kon dit namelijk met mijn SE w800 namelijk wel.

Lijkt me wel handig als dit kan , want ik gebruik mijn N73 met PIT+ nogal vaak als modem , en dan kan hij namelijk gelijk weer opladen.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een probleem:|

Ik heb vandaag me N73 laten vallen.
En me thema viel weg kreeg standaar ahctergrond.
Keek later in me fotoalbum en video's alles was weg me geheugenkaart was gereset hoe kan dat met een val:|
iemand een idee

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2008 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:43
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 08:57:
Hoi,

Ik heb net een Nokia N73 gekocht. alles werkt, behalve mijn sms-functie. als ik iets probeer te versturen krijg ik een bericht dat ik het telefoonnummer en het berichtencentralenummer moet controleren. Waar kan ik dit berichtencentralenummer vinden? Waar kan het anders nog aan liggen? Heeft iemand dit ook al eens gehad?
Dit is niets bijzonders. Ik heb (nog) geen N73 maar het nummer van het berichtencentrum moet je bij je provider opvragen. (website?) Als je het nummer eenmaal hebt moet je dit invoeren in je telefoon zodat de telefoon weet waar je SMS'jes heen moeten. Dit moet je bij iedere telefoon altijd doen als deze (nog) niet gekoppeld is aan je provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er komt in ieder geval een nieuwe firmware aan, ik denk maandag.
Schijnt nogal wat verbeterd te zijn in het geheugengebruik, waardoor er meer vrij geheugen zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Laatst online: 04-07 14:57
over welke firmware heb je het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:19
Lijkt me sterk, er is vorige maand al een nieuwe firmware uitgekomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YaYo86 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 10:08:
Lijkt me sterk, er is vorige maand al een nieuwe firmware uitgekomen..
Die niet iedereen kon installeren. Die van mij is nog steeds 4.0.735.3.0.2 en de updater zegt steeds dat er geen update is voor mijn mobieltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
degroot schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 10:03:
Klein vraagje,

Is het mogelijk de N73 op te laden aan de USB kabel(dus usb->laptop verbinding)
Ik kon dit namelijk met mijn SE w800 namelijk wel.

Lijkt me wel handig als dit kan , want ik gebruik mijn N73 met PIT+ nogal vaak als modem , en dan kan hij namelijk gelijk weer opladen.
Quoute mezelf eventjes :P

Iemand ervaring hiermee?

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

degroot schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 11:37:
[...]

Iemand ervaring hiermee?
Aan het eind van je bericht schrijf je dat je je mobiel ook daadwerkenlijk oplaadt tijdens PIT. Je beantwoord dus je eigen vraag of het mogelijk is of begrijp ik je nou verkeerd?

Hoe dan ook, het zou mogelijk moeten zijn ja, maar niet via die smalle pinnetjes maar via hoenoemjezoeending? die ronde aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Ik denk dat jij mij niet helemaal begrijpt.

Ik zou graag willen dat hij mijn battery via usb oplaadt.
Omdat ik via de usb kabel mijn telefoon als modem gebruik(dus via pit).
Anders moet ik en oplader en usb kabel tegelijk gebruiken.
Aangezien in modem stand mijn tel nogal veel batterij gebruikt is het makkelijker om hem zo toch op te laden?

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:50
degroot schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 11:37:
[...]

Iemand ervaring hiermee?
Yep: je kunt de N73 helaas niet opladen via USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1mpuls3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-01 18:34
[Nokia N73 Music]

Ik heb een vraag:

Iedere keer als ik mijn telefoon opnieuw opstart moet ik de datum/tijd opnieuw instellen. Heb op verschillende plaatsen naar een antwoord gezocht maar ik kwam niet verder dan de firmware moeten updaten. Dit heb ik dus gedaan maar ik moet nog steeds datum/tijd opnieuw invoeren.

Iemand enig idee?

Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers

sjolmers

degroot schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 12:26:
Ik denk dat jij mij niet helemaal begrijpt.

Ik zou graag willen dat hij mijn battery via usb oplaadt.
Omdat ik via de usb kabel mijn telefoon als modem gebruik(dus via pit).
Anders moet ik en oplader en usb kabel tegelijk gebruiken.
Aangezien in modem stand mijn tel nogal veel batterij gebruikt is het makkelijker om hem zo toch op te laden?
Dat kan niet, heb je DEZE voor nodig

[ Voor 10% gewijzigd door sjolmers op 19-01-2008 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 10:25:
[...]

Die niet iedereen kon installeren. Die van mij is nog steeds 4.0.735.3.0.2 en de updater zegt steeds dat er geen update is voor mijn mobieltje.
Dat klopt, is voor alle euro telefoons op 1 na met italiaanse taal geloof ik (dezelfde als ze ook ergens in Indonesië hebben ofzo).
bron:symbian-freak.com

We have already reported that Nokia has released a new minor firmware version for Nokia N73 but it was only available for APAC (Asian-Pacific) region and that it should be available worldwide soon.

Well, we have right and firmware is now available for the most of the generic product codes and I truly hope that it will be available soon for the branded phones as well.

Anyway, thanks to the report over at our forum section, the latest firmware version (4.0750.31.2.1) brings a radical changes in memory usage!!!

Actually now it is more than obviously that the latest firmware version includes the demand paging which result winch much more free RAM memory and remarkable speed improvement.

While the older software has only 16 MB of free RAM after the fresh boot up new firmware is capable to release up to 20 MB and to boot up phone much faster, 41 against the 54 sec on the older firmware.

Previously we have reported that there are some unconfirmed reports about remarkable improvements in camera part but unfortunately thanks to this latest and very reliable report it seems that it is not the case and that photo quality basically remains the same.

However inplementingdemand paging is the really huge and important addition and it is highly suggestible to update the phone as soon as possible, just hope that the N73 classic will get update and demand paging soon.
Raar dat hij afgelopen maandag (toen is dit bericht geplaatst) niet ook voor ons beschikbaar was, maar misschien wilde ze het een beetje spreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers

sjolmers

Ik heb de firmware, waar jullie nu over spreken al sinds 8 januari op mijn ME staan gewoon in het Nederlands.
V 4.0750.31.2.1
15-12-2007
RM-133
(C) Nokia N73 (02)

Volgens mij is dit gewoon de laatste updat voor iedereen die een Non-branded toestel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist getest met updater, wederom geen update beschikbaar. Heb de nonME versie. Kan iemand misschien zeggen wat de verbeteringen dan zijn tussen de 735 en de 750? (startpost is gruwelijk verouderd, Daanno zou zich moeten schamen in een hoekje).

Laat maar, staat een paar postjes hoger al beschreven wat er is veranderd.

oa geheugengebruik is sterk verbeterd.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2008 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi mensen, sinds vorige week heb ik ook de N73 :D

Nou wil ik 2 gigjes kopen, maar ik weet niet of ik op snelheid moet letten. Ik ga namelijk gewoon muziek via usb op mijn mobieltje *; kopieren en dat moet natuurlijk niet te langzaam gaan. Maar ik weet niet of het wat uit maakt, of de n73 wel snel is met lezen en schrijven?

Hebben mensen hier ook de telefoon al 2 jaar? Want ik wil weten of de pookje twee jaar overleeft :P Ik had hiervoor de w800i en dat pookje was al na een jaar dood :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 18:42:
Hoi mensen, sinds vorige week heb ik ook de N73 :D

Nou wil ik 2 gigjes kopen, maar ik weet niet of ik op snelheid moet letten. Ik ga namelijk gewoon muziek via usb op mijn mobieltje *; kopieren en dat moet natuurlijk niet te langzaam gaan. Maar ik weet niet of het wat uit maakt, of de n73 wel snel is met lezen en schrijven?

Hebben mensen hier ook de telefoon al 2 jaar? Want ik wil weten of de pookje twee jaar overleeft :P Ik had hiervoor de w800i en dat pookje was al na een jaar dood :'(
Ik heb een vermoeden dat de telefoon trager is dan een standaard miniSD kaartje. Kopiëren van nummers ervaar ik zelf niet als irritant traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dor1
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-08-2023
Ik heb nogal ruzie met de combinatie van mijn tomtom 720 en mijn N73. Het probleem is namelijk dat me telefoon de tomtom herkent als een koptelefoon, hierdoor werkt de carkit functionaliteit voor geen meter. Ik kan de persoon aan de andere kant van de lijn luid en duidelijk verstaan, maar zij mij niet.
Ik zat net dus in de auto en toen herkende me telefoon de tomtom dus een keertje niet als koptelefoon en toen deed ie het perfect. (Mijn slechthorende oma kon me zelfs verstaan.)

Mijn vraag is nu dus: Hoe zorg ik er voor dat mijn telefoon de tomtom elke keer goed herkent?
Ik heb zelf net 45 min in de menu's zitten woekeren en de manual van het kreng een paar keer doorgespit maar ik kan niets vinden :( .

[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 20-01-2008 20:41 . Reden: Aanhef en danken is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Ik weet niet of je handmatig connect met de tomtom, maar ik had wel eens een probleem dat als ik automatisch met elkaar laat koppelen werkt het niet (was een radio, geen tomtom), doe ik het handmatig gaat het goed. Misschien helpt dit.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers

sjolmers

het hielp voor mij om dit http://europe.nokia.com/A...acts_Download_S60_3rd.sis bestand op mijn n73 te zetten. is voor een andere carkit, maar ik gebruik het icm mijn Parrot en heb op een forum destijds gelezen dat ie ook voordelen biedt mbt de verbinding met TomTom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjolmers schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 18:02:
Ik heb de firmware, waar jullie nu over spreken al sinds 8 januari op mijn ME staan gewoon in het Nederlands.
V 4.0750.31.2.1
15-12-2007
RM-133
(C) Nokia N73 (02)

Volgens mij is dit gewoon de laatste updat voor iedereen die een Non-branded toestel heeft.
Nee, al de standaart n73 product codes hebben de 735 versie nog. Wat is je productcode? en heb je hem ooit bij een nsp laten updaten?

/edit
Heb het al gezien. Hij is afgelopen week beschikbaar geweest, maar vervolgens weer teruggetrokken door Nokia.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2008 00:38 ]

Pagina: 1 2 ... 16 Laatste