Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefijn schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 20:21:
[...]

Bij mij is dat niet zo, wel dat ik continue dezelfde nummers hoor en andere nooit
Herkenbaar ja... Heeft te maken met dat je een bepaalde album koos. Als je een liedje zoekt en je kiest albums en je vind dat liedje en je drukt op afspelen speelt hij die nummer af en daarna alle nummers van die album maar nooit de andere albums.

(het woordje albums kan je vervangen door bijv genre, of artiest, verhaal blijft hetzelfde).

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2008 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-09 07:49
Albert020 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 20:22:
Weet iemand hoe ik me scherm over dwars kan maken als ik aan het internetten ben ?
Mooi en geen dank, goedkope oplossingen zijn altijd fijn ;).

En wat betreft je scherm overdwars, er is symbian software genaamd "Rotateme" hier kan het volgens mij wel mee en dit kun je tevens voor Tomtom of andere navigatie gebruiken.
Gewoon even googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Albert020 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 20:22:
Weet iemand hoe ik me scherm over dwars kan maken als ik aan het internetten ben ?
Met Opera Mini kan dat wel (landscape mode). Die browser vind ik sowieso wel aan te raden, omdat hij pagina's geoptimaliseerd weergeeft en daardoor minder dataverkeer genereert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:09
Palomar schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 22:18:
[...]

Met Opera Mini kan dat wel (landscape mode). Die browser vind ik sowieso wel aan te raden, omdat hij pagina's geoptimaliseerd weergeeft en daardoor minder dataverkeer genereert.
Denk je dat Rotateme v2.0 werkt op de N73 ?
Deze is eigelijk voor de N95/N82

Kijk maar even http://www.bysamir.fr/rotateme

[ Voor 6% gewijzigd door Albert020 op 21-03-2008 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2008 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 13:12

mace

Sapere Aude

Ik snap er geen zak van, ik kan op geen enkele manier uitvogelen hoe ik rotateme kan signen!
Ik heb al een oudere versie gepakt die op de n73 moet werken, maar die wil hij niet installeren want hij is niet gesigned. Nu kan ik me met geen enkel emailadres aanmelden bij symbiansigned. @home wil niet, @zonnet wil niet (en ik kan geen @tele2 adres aanvragen....) en @student.saxion.nl wil ook niet.

Nu moet er een soort selfsign methode zijn, maar ik kan de benodigde software nergens vinden, ik wordt helemaal gestoord hier van.

Kan iemand helpen om iets te signen die wel een symbian developers geval heeft waarmee er gesigned kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
mace schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 23:09:
Ik snap er geen zak van, ik kan op geen enkele manier uitvogelen hoe ik rotateme kan signen!
Ik heb al een oudere versie gepakt die op de n73 moet werken, maar die wil hij niet installeren want hij is niet gesigned. Nu kan ik me met geen enkel emailadres aanmelden bij symbiansigned. @home wil niet, @zonnet wil niet (en ik kan geen @tele2 adres aanvragen....) en @student.saxion.nl wil ook niet.

Nu moet er een soort selfsign methode zijn, maar ik kan de benodigde software nergens vinden, ik wordt helemaal gestoord hier van.

Kan iemand helpen om iets te signen die wel een symbian developers geval heeft waarmee er gesigned kan worden?
Ook ik heb dit probleem en weet ook geen oplossing, nokia wil niet meewerken -_- en kan beter dat signen opheffen als het zo moeilijk moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ik dacht dat ik het voor elkaar had met een selfsign methode, deze is geschikt voor programma's die niet te complex zijn en alleen simpele functies gebruiken van de telefoon. Echter gebruikt dat progsel dusdanige mogelijkheden van de telefoon waardoor hij alsnog niet wil installeren. Ik kwam wel wat verder, maar hij wil nog steeds niet installeren.....

Er is nu wel een of andere opensign methode actief bij symbiansigned, maar ik kan daar dus niet registeren. :( -O-

offtopic:
Ik heb dus inmiddels een dikke SDK van 500 MB moeten installeren om 2 bestandjes te verkrijgen wat samen nog geen 2 MB is. 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door mace op 22-03-2008 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om te kunnen signen heb je een developers certificate nodig. Deze kun je alleen nog aanmaken als je een publisher ID hebt, welke flink geld kost.
In plaats daarvan hebben ze nu op die site een manier om programma's zonder .cer file te hacken, maar dit kan niet mt alle programma's.
Rotateme kan niet, maar landscappro moet je via dat programma kunnen signen.
Hier kun je dat vinden.
Applications which CAN be signed with Open Signed Online:

LandscapePro
RockNScroll
ShakeMe
Gnubox
FlipSilent
ShakeLock
LargeTime
Audio Cube
Autolock
Callfilter
Calsync
CuteKeys
EmTube
Mujmail
Themes Laucher
Ufind GPS
Ymtiny
Pythofors
Inclinometer
Handy Wifi
Activefile
cClock
PhoNetInfo
FontRouter
rotateMe v2.2 Beta 2 (werkt niet op N73)

Applications which CANNOT be signed with Open Signed Online:

All other rotateMe versions (also the public one)
Nokmote
Cell track
EQ Alttab
EQ Restart
Nsysinfo
Screenshot
SmartSettings
Cr@cked Files

Many Thanx to @bery95' & to Symbian Web Blog
Het gaat erom of de applicatie een beveiligde UID range heeft, wat dat ook mogen zijn.

Op internet staan veel handleidingen hoe je het precies moet doen, en er is zelfs een hulpprogramma voor: genialsis. De link waar ik deze info gevonden heb mag ik hier niet posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Blueflame_Core schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 22:09:
[...]

Mooi en geen dank, goedkope oplossingen zijn altijd fijn ;).

En wat betreft je scherm overdwars, er is symbian software genaamd "Rotateme" hier kan het volgens mij wel mee en dit kun je tevens voor Tomtom of andere navigatie gebruiken.
Gewoon even googlen.
Opera Mini kan het ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Operamini kan het alleen voor zichzelf natuurlijk. Het is vooral superrelaxed voor Tomtom.
Maar er is een alternatief voor rotateme, wat landscapePro heet en dat kun je signen via die site die ik 2 posts hoger heb gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Dan moet ik die maar ff hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Heb um ook, echt een goed werkend proggie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Weet iemand of ik van mijn Nokia internet browser de bookmarks kan overzetten naar Opera Mini :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Albert020 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 19:39:
[...]

Heb um ook, echt een goed werkend proggie :P
Hij werkt niet bij mij. :P

Edit: hij werkt alleen als ik hem installeer in het telefoongeheugen...

[ Voor 15% gewijzigd door mace op 22-03-2008 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
mace schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 19:47:
[...]

Hij werkt niet bij mij. :P

Edit: hij werkt alleen als ik hem installeer in het telefoongeheugen...
Raar, ik heb um gewoon op mijn Geheugenkaart geinstalleerd........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Grmbl, het zal ook wel eens niet zeg.

Ik wacht wel op rotateme 1.5, voor de n73

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
mace schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 21:24:
Grmbl, het zal ook wel eens niet zeg.

Ik wacht wel op rotateme 1.5, voor de n73
Heb rotateme 2.0 gedownload, maar weet iemand of deze ook werkt op de N73 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Albert020 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 21:46:
[...]

Heb rotateme 2.0 gedownload, maar weet iemand of deze ook werkt op de N73 ?
Ja, dat weet ik. :+

Het antwoord is nee.
Er is wel een versie in de maak voor n73.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
mace schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 21:48:
[...]

Ja, dat weet ik. :+

Het antwoord is nee.
Er is wel een versie in de maak voor n73.
Dan wacht ik daar wel even op :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rotateme 1.21 werkt ook op de N73. Maar dan moet je een certificaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 23:09:
Rotateme 1.21 werkt ook op de N73. Maar dan moet je een certificaat hebben.
Ja, krom gezeik ook altijd met die certificaten.

Iemand moet gewoon S60 kraken zodat je dat niet meer nodig hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mace schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 23:24:
[...]

Ja, krom gezeik ook altijd met die certificaten.

Iemand moet gewoon S60 kraken zodat je dat niet meer nodig hebt. :)
Is al gebeurt, maar dan ga je met een hex editor handmatig iets wijzigen in de firmware en dan met Phoenix die firmware er opnieuw opzetten ofzoiets. Dat wil je echt niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:30
Over het signen van apps, ik wou ook laatst ff cClock signen via "Open Sign Online" (https://www.symbiansigned...ublic/openSignedOnline.do), maar bij mij geeft hij een error dat het niet kan ivm email
FAILURE: Submitted .sis file uses a UID that is not allocated to the account holder matching this email address (0x2000e09c 0x2000e09c 0xa4535732 )
Terwijl cClock wel zou moeten doen... (zie 1 van de bovenstaande berichten), met andere apps zoals gbubox, themes e.d. helemaal geen probleem en werkt tie uitstekend..
Iemand een idee, want het is inderdaad wel vreselijk irritant.
Daarnaast ben ik het ook mee eens met dat S60 systemen ook unsigned moeten kunnen accepteren door middel van een patch of iets anders. Want je moet toch zelf weten wat je op je phone installeert :? Kan me wel voorstellen dat nokia er wil voor zorgen dat mensen wie net weten hoe ze een proggie kunnen installeren op hun phone niet meteen hun phone crasht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 15:09
Ik heb een groot probleem: m'n software was blijkbaar erg in de war als ik bijvoorbeeld de "9" intoetste dan verscheen er "9*"in beeld. Dus ik denk "'kzal hem even opnieuw starten". Het invoeren van m'n pincode voor de sim gaat goed, maar ik kom niet meer langs de blokkeringscode. Ik denk dat het komt omdat er een "9" in die code zit. Is daar nog iets tegen te doen? Nu is m'n gsm niet bruikbaar. (en de hele vorige week toen ik op wintersport was toen het gebeurde...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ik denk dat er stof of vuil in je toetsenbordje zit waardoor er 2 knoppen tegelijk ingedrukt worden als je de 9 intoetst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadWampa
Tja daar dacht ik ook aan. Maar hoe kom ik daar tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadWampa
:D Wat perslucht ertussen en 't werkt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik heb een vreemd probleem(pje). Als ik mijn N73 in dual mode zet (gsm+3g) dan toont ie de provider niet (komt eerst wel even in beeld, dan melding 3G onder signaalbalkje en daarna weer gewoon gsm-mode zonder providernaam). Ik heb verder wel bereik en ik kan bellen. In gsm-mode toont ie de provider wel.

Verder heb ik geen UMTS-abo, maar ik las ergens dat je beter bereik hebt in dual mode, vandaar dat ik hem daarop wilde instellen.

Komt iemand dit bekend voor? Toen ik mn gsm net had stond ie default ook op dual mode en toen kreeg ik mn providernaam wel in beeld.

[ Voor 13% gewijzigd door Palomar op 23-03-2008 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ik heb altijd goed bereik in GSM modus, en UTMS vreet batterij!
Ik heb geen verschil gemerkt qua bereik of kwaliteit tussen beide modi, dus M.I. heeft de UMTS modus alleen maar nadelen als je toch geen databundel hebt. Je batterij gaat namelijk 5x zo snel leeg ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
UMTS is een compleet ander netwerk, dus het kan zijn dat je in een gebied met slechte GSM dekking wel goede UMTS dekking hebt of andersom, en dat is ook nog per provider anders.

nb: ik zou toch niet zo'n Holux M1000 i.c.m. een N73 (en ws. ander type Nokia) kopen. Het blijft kloten, d.w.z. als je Nokia Maps of Sporttracker wilt gebruiken, met BT-verbinding, fix, etc. Heb nog niet het idee dat het tweaken met het tooltje voor ST effect had. Een fixupdate van 5hz geeft een snelle update in ST (1x per seconde) maar tot nu toe heb ik er waardeloze resultaten mee behaald.
De meeste andere navigatiesoftware doet het goed en consequent.

[ Voor 56% gewijzigd door Stefke op 23-03-2008 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Heb met Nokia Map Loader de kaarten van de Benelux op me N73 gezet.
Maar als ik nu een straat gezocht heb en deze op de kaart wil laten zien
duurt het heel lang voor ik de kaart krijg, sterker nog ik krijg niks te zien,
het lijkt net op hij dan vast loopt, hoe los ik dit op ?

Heb Nokia Maps v12 wk34 b03 lm

Ook als ik een sumilatie wil starten gaat hij eerst de route berekeken en dan loopt ie ineens vast 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Albert020 op 24-03-2008 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 07:59
Limburgse-Doos schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 18:47:
Ik heb mijn e-mail ingesteld op automatisch ophalen en hiervan ook een melding geven.
Echter als ie misschien 5 keer heeft aangegeven dat er nieuwe mail is houdt het op.
HIj haalt de mail nog wel binnen maar geeft geen melding meer. Als ik het account opnieuw instel werkt het allemaal weer prima, maar wel maar voor even....
Dat iedere keer opnieuw instellen is natuurlijk ook geen optie... Iemand een oplossing of is het een bekende bug?
Iemand hier al een oplossing voor bedacht?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Vandaag wezen mountainbiken in Dorst bij Breda
http://sportstracker.nokia.com/nts/workoutdetail/index.do?id=115611

De snelheden en gemiddelden lijken redelijk goed te kloppen (al wat aan de lage kant i.v.m. fietscomputer), maar als je inzoomt zie je dat de GPS updates vandaag wel érg lang duurden. Ik heb onder het fietsen niet gekeken, maar het lijkt wel of tussen de updates een seconde of 20-30 zat (zie de map en de punten waarop de updates gezet zijn...). Het parcour in Dorst is zéér bochtig, terwijl de tracking uit een paar rechte lijnen bestaat.
Mijn fietscomputer gaf 49,97km aan in totaal; die zal ook wel een afwijking hebben, maar ik denk dat Nokia ST toch zeker wel een kilometer aan afstand mist doordat ie heel erg veel bochten afgesneden heeft... Het zou me niet verbazen als ik in werkelijkheid 48,5 of 49km (of misschien wel 49,9km!?) gereden heb.

edit: om wat preciezer te zijn:

Het rondje is ongeveer 7km. Stel dat ik ongeveer 20km/h gemiddeld rij (ik ga sneller, ongeveer 23-24 in dat terrein, boeit effe niet), dan zou ik (7/20) * 60 = 21 minuten over een rondje doen.
Als je het rondje bij Dorst telt zie je ongeveer 50 meetpunten in een rondje. 21 min * 60 sec = 1260 sec, gedeeld door 50 is ruim 20 seconde per meetpunt.

Als je bijv. kijkt bij het vlaggetje "High" (noordoosthoek van het rondje Dorst); daar ben ik de route op gegaan. Maar het startpunt van de route ligt ongeveer bij die scherpe punt op +/- 50m links daarvan (je ziet een kruising van paden, daar is de ingang). Dat scherpe punt ben ik dus 2x overheen gegaan (1,5 rondje gepakt) maar de eerste keer heeft ie daar toch wel een meter of 100 overgeslagen als t niet meer is. Dan zit je zo op een km afwijking in totaal.

:| wat waardeloos. Het is zo hooguit leuk vanwege het idee, maar erg betrouwbaar is het niet. Ga wel kijken of mapmytracks.com beter werkt... (helaas $$)

edit: linkt werkt weer niet. Soms gaat het wel, dan weer niet en moet je inloggen....nou ja.. beta he ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Stefke op 24-03-2008 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:20
vanavond in radar op ned1 om 20.15

De Nokia N73 is een zogenaamde smartphone, een kruising tussen een telefoon en een kleine computer. Handig, maar dan moet hij het wel doen. RADAR kreeg veel klachten over dit type. Wat moet je nou eigenlijk doen als je hypermoderne telefoon telkens uitvalt en zo traag is als een slak?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 13:33

Stefano

Ondertitel Not Found

NSU geeft bij mij nog steeds geen upgrade naar 4.0808 vrij, ik zit nu op 4.0750 (ME euro2 0539239). Hebben alle 4.0750 gebruikers deze "vertraging"?

Of is 4.0808 ook weer teruggetrokken door Nokia?

yep, it is, tijd dat ze de gebruikers gaan betalen voor testen ipv een devteam

[ Voor 36% gewijzigd door Stefano op 24-03-2008 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 00:17
stefijn schreef op maandag 24 maart 2008 @ 12:44:
Vandaag wezen mountainbiken in Dorst bij Breda
http://sportstracker.nokia.com/nts/workoutdetail/index.do?id=115611

[...]

:| wat waardeloos. Het is zo hooguit leuk vanwege het idee, maar erg betrouwbaar is het niet. Ga wel kijken of mapmytracks.com beter werkt... (helaas $$)
Jouw ervaringen zijn dan nog positiever dan de mijne. Ik had sportstracker geinstalleerd op de N73 voor de wintersport i.cm. een Adapt AD-300 GPS ontvanger. Na een aantal seconden leek de sportstracker applicatie echter geen data meer van de GPS te ontvangen. Het langst dat hij het achterelkaar deed was misschien 45 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rukapul schreef op maandag 24 maart 2008 @ 17:23:
[...]

Jouw ervaringen zijn dan nog positiever dan de mijne. Ik had sportstracker geinstalleerd op de N73 voor de wintersport i.cm. een Adapt AD-300 GPS ontvanger. Na een aantal seconden leek de sportstracker applicatie echter geen data meer van de GPS te ontvangen. Het langst dat hij het achterelkaar deed was misschien 45 seconden.
Raar zeg. Bij mij lijkt hij het goed te doen (ook met ad300), maar echt uitvoerig getest heb ik het niet. Een paar keer een route laten maken in de auto. Heb mijn screenshot uit google arth ook gepost hier 2 weken geleden ofzo. Heb je wel de nieuwste firmware enzo, alhoewel hij het bij mij altijd goed heft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Rukapul schreef op maandag 24 maart 2008 @ 17:23:
[...]

Klinkt meer als een bluetooth probleem, Nokia schijnt een andere manier te hebben om met BT-muizen te connecten, wat nogal eens problemen geeft (ook bij mij en Sportstracker). Als de BT-verbinding eenmaal werkt, wat nogal eens moeizaam gaat (BT herstarten, foon herstarten etc) dan kun je nog problemen krijgen met de fix en de updates. Werkt gewoon niet helemaal lekker helaas.

Meestal gaat het het beste als ik de muis zeker een kwartier laat lopen voor ik BT connectie maak vanuit sporttracker, maar altijd werkt dat niet. Regelmatig lukt het bijna niet om BT connectie te krijgen.
Overigens, als je net voor je op start drukt in de map "Satellites 0/0" ziet staan (moet je instellen) dan hoef je het ook niet te proberen: dan krijg je wél snelheid en coordinaten maar kan ST de route niet tracken. Ook in sommige andere Navisoftware heb ik dit wel eens, zelfs in Tomtom. Ligt denk ik aan de Holux of zo...

[ Voor 24% gewijzigd door Stefke op 24-03-2008 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 17:49:
[...]

Raar zeg. Bij mij lijkt hij het goed te doen (ook met ad300), maar echt uitvoerig getest heb ik het niet. Een paar keer een route laten maken in de auto. Heb mijn screenshot uit google arth ook gepost hier 2 weken geleden ofzo. Heb je wel de nieuwste firmware enzo, alhoewel hij het bij mij altijd goed heft gedaan.
Nieuwste firmware? Vast niet :+ 't Is niet m'n phone dus ben wat terughoudend. Mocht het hier op terug te voeren zijn dan moeten we even voor een update zorgen :)
stefijn schreef op maandag 24 maart 2008 @ 18:21:
[...]

Klinkt meer als een bluetooth probleem, Nokia schijnt een andere manier te hebben om met BT-muizen te connecten, wat nogal eens problemen geeft (ook bij mij en Sportstracker). Als de BT-verbinding eenmaal werkt, wat nogal eens moeizaam gaat (BT herstarten, foon herstarten etc) dan kun je nog problemen krijgen met de fix en de updates. Werkt gewoon niet helemaal lekker helaas.
Sportstracker heeft het gewoon nooit goed gedaan, ondanks BT en hele telefoon herstarten, etc.

De GPS werkt wel redelijk met TomTom op de N73. Heel af en toe verliest hij de verbinding met de GPS. Als we de GPS dan aan en uit doen dan werkt het weer. Op zich niet direct vergelijkbare klacht dus. (Dezelfde GPS heeft altijd wel uitstekend gewerkt op de 6680 icm TomTom.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rukapul schreef op maandag 24 maart 2008 @ 18:28:
Nieuwste firmware? Vast niet :+ 't Is niet m'n phone dus ben wat terughoudend. Mocht het hier op terug te voeren zijn dan moeten we even voor een update zorgen :)
Even *#0000# intypen en als er dan bijvoorbeeld een v2 of v3 firmware versie staat zou ik hem met nokia software updater even updaten. Ik heb die sporttracker voor het eerst geprobeert met één van de laatste v3 firmwares. Toen werkte het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Rukapul schreef op maandag 24 maart 2008 @ 18:28:
[...]

[...]

Sportstracker heeft het gewoon nooit goed gedaan, ondanks BT en hele telefoon herstarten, etc.

De GPS werkt wel redelijk met TomTom op de N73. Heel af en toe verliest hij de verbinding met de GPS. Als we de GPS dan aan en uit doen dan werkt het weer. Op zich niet direct vergelijkbare klacht dus. (Dezelfde GPS heeft altijd wel uitstekend gewerkt op de 6680 icm TomTom.)
Ik bedoel overigens met Nokia de Nokia Sporttracker en Nokia Maps, niet Nokia als in telefoon. Andere navigatiesoftware (zoals bijv. Tomtom) doet het gewoon altijd goed en snel op mijn N73

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Carfanatic schreef op maandag 24 maart 2008 @ 16:19:
vanavond in radar op ned1 om 20.15

De Nokia N73 is een zogenaamde smartphone, een kruising tussen een telefoon en een kleine computer. Handig, maar dan moet hij het wel doen. RADAR kreeg veel klachten over dit type. Wat moet je nou eigenlijk doen als je hypermoderne telefoon telkens uitvalt en zo traag is als een slak?.
Dit nieuws kwam vorige week ook al, en is die nu wel aan bod gekomen of weer niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 14:48
Blueflame_Core schreef op maandag 24 maart 2008 @ 21:19:
[...]

Dit nieuws kwam vorige week ook al, en is die nu wel aan bod gekomen of weer niet?
Het is erop geweest.
Vrij vroeg in de uitzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
SandeR schreef op maandag 24 maart 2008 @ 21:34:
[...]

Het is erop geweest.
Vrij vroeg in de uitzending.
Ok vanavond of morgen maar ff bij uitzending gemist kijken dan :P, zal wel weer nergens over gaan maar goed. Heb het een en ander al op de site gevonden maar dan kom je met dit topic toch een stuk verder volgens mij, alhoewel ik geen problemen heb met de mijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Jep, hij's net op tv geweest. Zelf ben ik een ex-N73 gebruiker (mijne is gestolen, *****) trouwens. Ze hadden het over dat veel mensen problemen hadden met crashende toestellen (opnieuw aan, strepen op het scherm etc), toestel erg traag (sms sturen duurde uren, maar daar is een fix voor geweest!) etc. Kwam een man van een of andere telefoonvergelijksite een en ander uitleggen. Je moet de telefoon soms uit en aan zetten, omdat programma's op de achtergrond blijven lopen (logisch, mensen sluiten af dmv rode knop, zo gaat het niet hé). Voor veel mensen was het niet duidelijk hoe een telefoon te updaten, en meesten wisten niet eens dat het bestond (maar is duidelijk te zien als je de nokia software installeerd vond ik, dus een raar argument). En dat was het wel zo'n beetje. Maar meeste probs waren al lang bekend. Uitvallende batterij-> Stukje karton tussen stoppen, kan niet anders. Langzame foon->Menuknop ingedrukt houden, zie je wat er allemaal openstaat. Telefoon updaten?!->Zie software. Etc. Maar ja, sommige mensen hebben er nou eenmaal wat meer moeite mee zo te zien, kan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

De mensen die daar moeite mee hebben moeten gewoon niet met 'n N73 rondlopen. Als je te stom bent om met dit soort problemen aan te komen, dan pak 'n 3310 waar je alleen mee kan bellen en sms-en.

Ik snap werkelijkwaar niet wat die telefoonleken met 'n semicomputer moeten als ze toch de functies niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
@ Eric_Cantona: Jij schrijft wat ik dacht. ;) Maar ja.., als die mensen er maar gelukkig mee zijn, maar zelfs dat zijn ze niet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 20:54:
[...]

Even *#0000# intypen en als er dan bijvoorbeeld een v2 of v3 firmware versie staat zou ik hem met nokia software updater even updaten. Ik heb die sporttracker voor het eerst geprobeert met één van de laatste v3 firmwares. Toen werkte het goed.
A small step for .... : V2.0628.0.0.1
Van de week eens zien of die Telfort firmware geupgrade wil worden :)
Eric_Cantona schreef op maandag 24 maart 2008 @ 21:46:
De mensen die daar moeite mee hebben moeten gewoon niet met 'n N73 rondlopen. Als je te stom bent om met dit soort problemen aan te komen, dan pak 'n 3310 waar je alleen mee kan bellen en sms-en.
Te stom? Zo raar is het toch niet om er vanuit te gaan dat een product gewoon doet wat hij moet doen? Sowieso bleek uit de uitzending niet wat men met het toestel probeerde te doen.
Ik snap werkelijkwaar niet wat die telefoonleken met 'n semicomputer moeten als ze toch de functies niet gebruiken.
Jij vindt het een semicomputer. Ik vind het een telefoon met een goed helder scherm, die naast de basisfuncties TomTom kan draaien.

Was het maar een computer, dan was er tenminste nog een fatsoenlijke debugging mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Nja je hoeft opzich niet een telefoonwhizz te zijn om met de n73 om te kunnen gaan lijkt me, als je een probleem hebt .. google ff en je komt automatisch op tweakers terecht, even lezen en je probleem is 9/10 keer opgelost. Maarja zullen ook wel geen pc/internet hebben waarschijnlijk of gewoon luiheid.
Ik heb vandaag weer een heel zootje foto's geschoten maar ze vallen soms toch wel wat tegen, waarschijnlijk de instellingen niet goed gezet ofzo :S. Buiten worden ze vaak wel mooi (alhoewel zand vaak meer groen is dan geel heel vaag) maar als ik binnen foto's maak, dus met kunstmatig ligt dan vind ik het tegenvallen. Is dit gewoon zo bij iedereen of moet ik mij even beter gaan verdiepen in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Die uitzending niet gezien, maar zal morgen wel op uitzendinggemist staan.

Overigens ben ik het er aan de ene kant wel mee eens dat je niet zo'n uitgebreide telefoon moet nemen als je de functies niet gebruikt of gewoon een simpele telefoon wilt hebben... Maar aan de andere kant zitten er wel wat eigenaardigheidjes aan die ook de 'pro gebruiker' kunnen treffen. Bijv. het is best logisch dat je applicaties wilt afsluiten met die rode knop (en hee, dan sluiten ze ook af :+). Het wordt de gebruiker alleen niet duidelijk gemaakt dat het programma dan nog steeds draait en resources verbruikt. Het gebeurde mij ook de eerste keer toen ik de telefoon gebruikte (zie een van mn eerste posts hier, en in alle bescheidenheid: ik ben bepaald geen n00b op het gebied van computers ;)). Het zou handig zijn als er dan een icoontje oid in beeld blijft staan.

En nog iets vreemds. Net zet ik mijn telefoon uit en weer aan en ineens een foutmelding in de trant van: "Boot procedure failed. Please contact your retailer". Echt even WTF?!?, maar gelukkig deed ie het na een reboot wel weer. Blijkt toch dat de software toch niet helemaal stabiel is (heb al versie 4 erop staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En toch begrijp ik niet hoe het kan dat er zoveel problemen zouden zijn met de N73. Ik heb hier nogmaals totaal geen last van! De enige problemen die ik ermee gehad heb waren veroorzaakt door mijzelf! (bijv. geheugenkaartje formatteren waar thema's op stonden....thema's werken daarna niet meer en opnieuw installeren is onmogelijk tenzij je de firmware er opnieuw opzet).
Het enige dat ik irritant vind is dat soms thema's van de aardbodem lijken te verdwijnen. Opnieuw installeren gaat dan niet omdat hij er toch nog ergens op moet staan, maar tussen de thema's is hij dan niet meer te vinden. Ook, zodra je met het installeren van thema's 1 keer een foutmelding krijgt, dan geeft de N73 vervolgens geen van de daarna geinstalleerde thema's weer in Toepassingen Beheer.

Ik ga die aflevering van Radar maar eens opzoeken bij Uitzending Gemist....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb wel de Rader aflevering gezien (toevallig, maar was wel even blijven kijken). Voor degene die het willen weten. Men klaagde over het volgende:
- Telefoon valt geregeld uit, zelfs als de batterij vol is.
- Telefoon is traag met verschillende dingen, zoals sms (een paar uur voordat een sms verstuurd is).
- In het algemeen werkt de telefoon traag.

Kwamen veel getallen langs een die ik heb onthouden is dat "bijna de heft (~43%) van de Nokia N73 gebruikers last heeft van problemen".

Wat mogelijk oplossingen zijn:
- Firmware updaten, blijkt dat veel "gewone" mensen dat totaal niet weten of niet weten hoe dat moet waar je dat moet doen, te moeilijk vinden enz. (Domme mensen zeg... :+ :P)
- Resourses worden vaak ongemerkt gebruikt dus: zo af en toe je telefoon uitzetten kan helpen.

Nokia heeft het volgende over gezegt:
Ze erkennen de problemen en zeggen dat de eerste firmwares niet stabiel waren. De nieuwe zijn wel stabiel, zeggen ze. (Maar dan zit je nog steeds met het probleem dat vele gebruiken niet weten hoe ze firmware moeten updaten. :P)

Voor wie het beter wil weten zoek bij Uitzending Gemist. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Vage zooi daar bij Radar. Als ze echte problemen willen bespreken, moeten ze ook echte problemen bespreken en niet van die vage klachten waar 3 mensen een briefje over hebben geschreven.

Waarom hebben ze het in hemelsnaam niet over de stoffige (?) troep gehad die spontaan achter je scherm kan komen en daar zowel je LCD als je frontcover aantast. Dat in alle gevallen precies in het midden van het display zit.

Waarom hebben ze het in hemelsnaam niet over de joystick gehad, die er gewoon af kon vallen. Dit is welliswaar nu opgelost, maar de klanten moeten daarvoor wel hun toestel opsturen of mee langs gaan naar NSP (Nokia Service Point)

Die andere klachten komen gegarandeerd veel minder vaak voor.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net op uitzending gemist het stukje van radar gekeken over de N73.
Nu wil ik niet respectloos zijn tegenover anderen, maar mijn mond viel toch echt open toen die man zij dat hij het niet voor elkaar kreeg de firmware te updaten. Te ingewikkeld en niet duidelijk? Hij heeft zeker nog nooit gehoord van FAQ waarin je alles kunt vinden wanneer het updaten niet lukt. De Nokia website heeft letterlijk stap voor stap uitgelegd staan hoe je je firmware kunt updaten.

Smartphone is gedeeltelijk computer. Computer is voor een groot deel internet. Is het dan misschien niet logisch om bij de aanschaf van een smartphone ook te checken wat de fabrikant op zijn website (internet dus) te melden heeft over die bewuste telefoon?

En wat betreft dat slechte informeren van Nokia over dat een dergelijke telefoon af en toe een update of restart nodig heeft; mij lijkt het meer dat het aan de verkoper is om dit te melden aan de consument vóór de aankoop. De verkoper hoort de klant te informeren. Nokia kan wel een boekje bijvoegen in de doos met deze informatie, maar dan is het toch al te laat! De consument heeft de telefoon al gekocht en kan zich dan niet meer bedenken of hij/zij wel zin heeft om de software af en toe bij te werken, etc.

Naar mijn mening zou het Nokia gegunt moeten worden om zich beter te kunnen concentreren hoe ze de firmware écht kunnen verbeteren (en bijvoorbeeld het alom bekende probleem van de toepassingen die niet in de lijst bij toepassingen beheer staan te verhelpen). Wanneer ze zich moeten concentreren op klachten waaar men het in Radar over had, dan komen ze hier nooit aan toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Radar en kassa zijn programma's voor mensen die te stom zijn om te ademen.

Graag iets gefundeerdere uitspraken! Zo'n loze flame hebben we niets aan.

[ Voor 36% gewijzigd door Ginz op 25-03-2008 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Net ook even gekeken. Zal mn mening wel geven als ik de firmware geüpdatet heb (ben ik van plan binnenkort te doen). Al kan ik me wel voorstellen dat sommige mensen dit als moeilijk ervaren, omdat er allerlei meldingen komen over eigen risico en dat je alles moet backuppen (wat impliceert dat je data kwijt kunt raken?).

Heb ik meteen zelf een vraag: als ik de firmware zelf ga updaten, gaat mn telefoon dan weer helemaal naar factory defaults en ben ik ook alle geinstalleerde applicaties kwijt? Of is er alleen een kans dat alles kwijt raakt als het verkeerd gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Palomar schreef op maandag 24 maart 2008 @ 23:59:
Net ook even gekeken. Zal mn mening wel geven als ik de firmware geüpdatet heb (ben ik van plan binnenkort te doen). Al kan ik me wel voorstellen dat sommige mensen dit als moeilijk ervaren, omdat er allerlei meldingen komen over eigen risico en dat je alles moet backuppen (wat impliceert dat je data kwijt kunt raken?).
Als ze te stom/schijterig zijn om het zelf te doen kunnen ze altijd naar een nokia service point gaan.
Heb ik meteen zelf een vraag: als ik de firmware zelf ga updaten, gaat mn telefoon dan weer helemaal naar factory defaults en ben ik ook alle geinstalleerde applicaties kwijt? Of is er alleen een kans dat alles kwijt raakt als het verkeerd gaat?
Mja, je kan een backup doen naar je geheugenkaart, en dan later eventueel terugzetten.
Sowieso verstandig om dat even te doen.

Ik zou het niet weten of je dingen kwijtraakt, want het eerste wat ik met mijn n73 gedaan heb is updaten, ik had er toen dus nog niks opstaan.

[ Voor 9% gewijzigd door mace op 25-03-2008 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op maandag 24 maart 2008 @ 23:59:

Je telefoon gaan inderdaad weer terug naar factory defaults. Je zult zowel je applicaties, contacten als berichten en eventuele andere bestanden opgeslagen op het telefoongeheugen kwijt zijn. Alles dat op de geheugenkaart staat zal bewaart blijven. Een backup maken van alles dat je wilt bewaren is het beste en dit kan heel simpel met PC Suite.
Toen ik de firmware voor het eerst update was ik ook wat huiverig en vooral erg bang dat het helemaal mis zou gaan, maar als je je aan de instructies houd (die enkel zijn dat je batterij vol moet zijn en het profiel algemeen aan moet staan) dan kan er eigenlijk niets mis gaan. Het enige dat eventueel mis kan gaan is dat je telefoon de verbinding met de computer verliest, maar als je zelf niet aan de USB kabel zit is deze kans ook klein.
Updaten is een kwestie van stekkertje erin en klikken, om het maar even eenvouding uit te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Net even geüpdatet. Het is updaten op zich is allemaal niet zo bijzonder, maar na het updaten ging ie tijdens het opstarten alle programma's op de memory card weer opnieuw installeren. Alleen 2 willen niet installeren en daar krijg ik nu elke keer als ik de telefoon aanzet een foutmelding over.... In de application manager staan de betreffende apps ook vermeld met 'not installed' erachter. Echter, ik kan ze niet uninstallen of verwijderen oid. Ik kan alleen 'install' doen, maar dan krijg ik 'file corrupted'.

Ga er morgen wel mee verder. Als iemand nog een tip heeft...?

Ook kan ik vrijwel alle java apps van de memory card niet meer starten. Als ik erop klik geberut er niks. Heb bijv. Opera Mini toen geuninstalled en weer opnieuw gedownload/geinstalleerd en dan werkt ie weer. Vind het allemaal vrij brakjes helaas.

[ Voor 17% gewijzigd door Palomar op 25-03-2008 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 01:11:
Net even geüpdatet. Het is updaten op zich is allemaal niet zo bijzonder, maar na het updaten ging ie tijdens het opstarten alle programma's op de memory card weer opnieuw installeren. Alleen 2 willen niet installeren en daar krijg ik nu elke keer als ik de telefoon aanzet een foutmelding over.... In de application manager staan de betreffende apps ook vermeld met 'not installed' erachter. Echter, ik kan ze niet uninstallen of verwijderen oid. Ik kan alleen 'install' doen, maar dan krijg ik 'file corrupted'.

Ook kan ik vrijwel alle java apps van de memory card niet meer starten. Als ik erop klik geberut er niks. Heb bijv. Opera Mini toen geuninstalled en weer opnieuw gedownload/geinstalleerd en dan werkt ie weer. Vind het allemaal vrij brakjes helaas.
Dat is iets waar iedereen van ons wel eens is tegenaan gelopen. Je kan proberen die 2 bestanden opnieuw te downloaden en te installeren. Lukt dat ook niet, dan is het niet oplosbaar tenzij je je tel geheel formatteert naar basis zoals ie uit de winkel kwam. Ik heb dat ook ooit moeten doen om van die foutmelding af te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het aan mij of kan je Music player niet afsluiten? Bij veel programma's/applicaties kan je "afsluiten" kiezen maar Music player blijft bij mij altijd 'runnen' (Ik heb trouwens de N73 Music Edition).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Zit, heel handig, niet in elk scherm. Ik geloof wel in het scherm van je muzieklibrary.

Andere vraag: ik heb veel mp3s op mijn foon staan, maar geconverteerd met Nokia Music Manager naar AAC (ext. = .m4a), omdat je dan 3x zoveel muziek kwijt kunt terwijl het nog goed klinkt.
Coreplayer kan deze niet afspelen, ik krijg de melding "CoreAAC: this type of AAC audio stream is not supported"

Heb nog niet kunnen uitvinden welke codec ik dan wel moet hebben, weet iemand welke dat moet zijn? Coreplayer is iets beter dan de standaard Nokiaspeler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

doe je dan eAAC+ ?

Dat is HE-AAC, die moet ondersteund worden door bijvoorbeeld faad2.
foobar2000 zou ze moeten kunnen afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 06:36:
[...]

Dat is iets waar iedereen van ons wel eens is tegenaan gelopen.
hmja, fijn om te weten dat 'iedereen van ons daar wel eens tegenaan is gelopen' :| Vind het dan toch wel een van de puntjes waar ze bij Radar gelijk in hebben als dat echt zo is.... Als ik dit van te voren had geweten had ik niet geupdatet... Heb nu maar mn memory card geformatteerd en de melding is eindelijk weg (betreffende apps stonden op mn mem. card). Wel erg brak dat ik die betreffende apps niet gewoon handmatig kon verwijderen en dat ik het op de harde manier moest doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:30
Ik heb me telefoon al regelmatig geupdate, maar de mijne valt ook af en toe gewoon uit.
Dat is ook het enige probleem wat ik er mee heb.
Maar misschien ook wel de irritantste.
Ik heb alleen nog nooit iets over een oplossing gelezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 01:11:

Je datum een half jaar terug zetten en dan restarten, dan kan hij meestal die andere programmatjes ook installeren.
Inderdaad is dat wel belabbert. Dat die java dingen niet meer werken heb ik ook altijd. Gelukkig onthoudt hij instellingen wel, zo hoef je met opera mini niet opnieuw je bookmarks aan te maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2008 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 22:49:
[...]

Ik heb ook hetzelfde probleem, de wekker werkt niet meer als je hem instelt en dan de telefoon uitzet, dan gaat die niet meer af zoals die het zou moeten doen. Ik wordt dus niet meer gewekt, en dat is toch knap lastig.
Af toe springt wel het beeld vaag aan en gaat weer uit, maar geen geluid meer.

Ik had het in het begin ook toen ik men N73 had en ben toen naar Service Center geweest die konden hem helaas zelf niet updaten want de telefoon deed raar. Toen moest die opgestuurd worden en dat heeft ruim 6 weken geduurd, toen ik hem terug kreeg deed de wekker het weer. Tot zo'n 2 weken geleden is het probleem weer terug gekomen, terwijl er niets bijzonders met de telefoon is gebeurt, niets geïnstalleerd of gedaan.
Ik vervloek men N73 nu onderhand en hoop echt dat er iemand een oplossing weet want ik zit er niet op te wachten om hem weer op te laten sturen naar Nokia.

Harde reset ga ik denk ik eerst nog doen, maar dan moet ik eerst even een back-up draaien van men telefoon.
Misschien ga ik Nokia zelf wel bellen, ben het beu.

Het probleem is overigens te reproduceren want hij doet het continu fout nu de wekker.
Zoals ik eerder omschreef werkte mijn wekker niet meer, maar nu weer wel. Het enige dat ik heb veranderd is de toon, die de telefoon moet afspelen tijdens het gaan van de wekker.
Ik heb deze veranderd in een klein mp3'tje die ik als ringtone gebruik en dat werkt tot nu toe nog steeds goed.
Maar als ik hem terug zet op de standaard toon clock alert 1.mid dan werkt de wekker niet meer.

Dus ik houd hem lekker op men mp3'tje staan, want dan wordt ik tenminste gewekt :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
Over programma's installeren en thema's, via internet de wat thema's gedownload alleen vaak kwam ik erachter dat het certificaat een jaar achterhaald was. Dus wat doe ik: Telefoon jaar terug :+ en ik kon de thema instaleren 8)7 . Maar nu heb ik een ander probleem, ik kan het betreffende thema niet meer deinstaleren, hij staat namelijk niet meer in de lijst van geïnstalleerde proggies :O . Ook weer telefoon jaar terug gezet en opnieuw gekeken, maar helemaal niks.
Hebben meer mensen dit probleem gehad en is hier een oplossing voor? (behalve "formatteren v.d. phone) Ik heb al gekeken in de verschillende data mappen van de memorycard en telefoon geheugen, maar deze zijn allemaal versleuteld in .dat etc met allemaal verschillende cijfer+letter combo |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
mace schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 09:45:
doe je dan eAAC+ ?

Dat is HE-AAC, die moet ondersteund worden door bijvoorbeeld faad2.
foobar2000 zou ze moeten kunnen afspelen.
tnx voor de info, maar kan t niet vinden voor Symbian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

stefijn schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 15:55:
[...]

tnx voor de info, maar kan t niet vinden voor Symbian
Oh, wacht, je wilt het natuurlijk op je telefoon spelen, ik dacht dat je het op je PC wilde afspelen. 8)7

Ik heb niks gezegd. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze telefoon werkt ook heel goed in combinatie met de TomTom Go 720T en de TomTom Go 920T. Je kunt je telefoonboek overzetten naar de TomTom en handsfree bellen. en sms berichten versturen met de tomtom ik gebruik zelf de TomTom Go 720T al een tijdje zonder problemen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2008 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:02
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 21:02:
Deze telefoon werkt ook heel goed in combinatie met de TomTom Go 720T en de TomTom Go 920T. Je kunt je telefoonboek overzetten naar de TomTom en handsfree bellen. en sms berichten versturen met de tomtom ik gebruik zelf de TomTom Go 720T al een tijdje zonder problemen in de vrachtwagen.
Ik ben heel blij voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
stefijn schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 09:43:
Zit, heel handig, niet in elk scherm. Ik geloof wel in het scherm van je muzieklibrary.

Andere vraag: ik heb veel mp3s op mijn foon staan, maar geconverteerd met Nokia Music Manager naar AAC (ext. = .m4a), omdat je dan 3x zoveel muziek kwijt kunt terwijl het nog goed klinkt.
Coreplayer kan deze niet afspelen, ik krijg de melding "CoreAAC: this type of AAC audio stream is not supported"

Heb nog niet kunnen uitvinden welke codec ik dan wel moet hebben, weet iemand welke dat moet zijn? Coreplayer is iets beter dan de standaard Nokiaspeler...
Ik zelf gebruik ook coreplayer, maar voor muziek gebruik ik toch liever de N73 muziekspeler, tenminste als je een ME software hebt of je telefoon update naar V4.xxx.xxx! Ik zal je dan ook aanraden dit eerst te doen.
Over het afspelen van M4a voor op nokia music player, ik gebruik zelf ook HE-AAC alleen dan niet via die van nokia music manager, deze kan namelijk maar tot 64kbs :( . Dus ik gebruik winamp met daarbij portables functie en dan encoder intstelling: HE-AAC 128 kbs (.aac indeling niet .m4a) ook gebruik ik niet de high bit encoder (deze kan hoger dan 128kbs, maar nokia pakt deze bestanden niet 8)7 , ook 128 op kbs niet!)
Wat ik wel raar vind is dat coreplayer de bestanden, wie geconverteerd zijn met de nokia music manager, niet wil afpspelen! Want zoals ik al zei pakt de nokia music player niet de bestanden (die geconverteerd zijn met high bit encoder), maar coreplayer wel! Zowel .m4a en .aac.
Ik zal je dan ook aanraden niet te gaan zoeken naar een andere musicplayer, maar juist een ander proggie voor HE-AAC te converteren! Want 64kbs kun je vergelijken met 96 kbs op mp3 en da's niks! Terwijl 128kbs he-aac te vegelijken is met 192 kbs op mp3, en dat merk je ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem :(

Heb net weer voor het eerst sinds juni 2007 mijn telefoon geupdate.. alles verliep goed.. netjes een back up gemaakt telefoon geupdate etc etc. maar nu komt het probleem. ik kan mijn backup niet terugzetten, althans niet alles. De berichten worden niet teruggeplaatst.(berichten stonden op de geheugenkaart, de berichten die op de telefoongeheugen stonden zijn wel teruggeplaatst) De gegevens van de geheugenkaart zelf worden wel teruggezet maar blijkbaar zitten de smsjes daar niet bij:S
Ik ben er al de hele dag mee bezig en het wil maar niet lukken. Ik krijg allerlei verschillende foutcodes zoals: "De verbinding tussen telefoon en pc is verbroken" en "Er is een fatale fout opgetreden..."

Weet iemand wat te doen nou? Want ik wil mijn berichten echt heel graag terug :( Heb al geprobeerd de telefoon terug te zetten op fabrieksinstellingen maar dat hielp ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een kort vraagje. Als ik mijn firmware update, ben ik dan alle data kwijt die op mijn telefoon staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 19:47:
Even een kort vraagje. Als ik mijn firmware update, ben ik dan alle data kwijt die op mijn telefoon staat?
Zie mijn vraag (+ervaring...) een paar posts terug. Alles in je telefoongeheugen raak je kwijt (backuppen dus) en wat op je memory card staat blijft wel bewaard. Echter werkten bij mij een heleboel applicaties niet meer die ik op de memory card had staan en probeerde hij tijdens het opstarten aldoor een paar applicaties te installeren wat niet lukte. Heb uiteindelijk de memory card maar geformatteerd en met een 'schone lei' opnieuw begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Heb ik nog een vraag: weet iemand of er ook programma's als Float's Mobile Agent zijn voor de N73? Op zich kan PC Suite al wel veel, maar vroeg me af of er alternatieven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Laatst online: 22:19
Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 17:24:

Heb net weer voor het eerst sinds juni 2007 mijn telefoon geupdate.. alles verliep goed.. netjes een back up gemaakt telefoon geupdate etc etc. maar nu komt het probleem. ik kan mijn backup niet terugzetten, althans niet alles. De berichten worden niet teruggeplaatst.(berichten stonden op de geheugenkaart, de berichten die op de telefoongeheugen stonden zijn wel teruggeplaatst) De gegevens van de geheugenkaart zelf worden wel teruggezet maar blijkbaar zitten de smsjes daar niet bij:S
Ik ben er al de hele dag mee bezig en het wil maar niet lukken. Ik krijg allerlei verschillende foutcodes zoals: "De verbinding tussen telefoon en pc is verbroken" en "Er is een fatale fout opgetreden..."

Weet iemand wat te doen nou? Want ik wil mijn berichten echt heel graag terug :( Heb al geprobeerd de telefoon terug te zetten op fabrieksinstellingen maar dat hielp ook niet...
hoe staat de instelling voor de berichten nu?
slaat hij deze op op het interne geheugen of de geheugenkaart?
selecteer anders geheugenkaart( als het goed is de instelling die je had voor de update) en probeer het nog eens

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bliksem B schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 15:25:
Over programma's installeren en thema's, via internet de wat thema's gedownload alleen vaak kwam ik erachter dat het certificaat een jaar achterhaald was. Dus wat doe ik: Telefoon jaar terug :+ en ik kon de thema instaleren 8)7 . Maar nu heb ik een ander probleem, ik kan het betreffende thema niet meer deinstaleren, hij staat namelijk niet meer in de lijst van geïnstalleerde proggies :O . Ook weer telefoon jaar terug gezet en opnieuw gekeken, maar helemaal niks.
Hebben meer mensen dit probleem gehad en is hier een oplossing voor? (behalve "formatteren v.d. phone) Ik heb al gekeken in de verschillende data mappen van de memorycard en telefoon geheugen, maar deze zijn allemaal versleuteld in .dat etc met allemaal verschillende cijfer+letter combo |:(
Mijn ervaring is dat alle themas worden weergegeven in Toepassingen Beheer TOTDAT je één keer een foutmelding krijgt tijdens het installeren; bijvoorbeeld dat het certificaat verstreken is. Daarna komt geen van de geinstalleerde themas nog in toepassingen beheer te staan (wanneer je het logboek opent dan staan ze daar wel, maar vandaaruit kun je niets verwijderen).
De enige manier is inderdaad je telefoon plus geheugenkaart formatteren. Wanneer je niet beide formatteerd en ze opnieuw van de geheugenkaart laat installeren dan staan ze alsnog niet in de lijst en kun je ze nog steeds niet verwijderen. Beide formatteren dus.
Wanneer je een backup maakt om terug te zetten op je telefoon zorg dan dat je alleen de bestanden hebt die je echt terug wilt hebben op je telefoon (bijv. contacten, berichten, fotos en muziekbestanden). Wanneer je een backup maakt van alles op je telefoon en je zet die terug na het formatteren, ook dan staan de geinstalleerde themas niet in de toepassing beheer.

Erg irritant, vind ik ook, maar helaas is het wel hoe het schijnbaar werkt.

Dus, helemaal opnieuw beginnen met themas installleren en van tevoren alvast bepalen welke themas een verlopen certificaat hebben zodat je meteen de datum even terug kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:19
Ik zoek een mogelijkheid om automatisch mijn berichten te wissen na een bepaalde tijd of na een aantal berichten.
Op mijn vorige telefoon kon ik instellen dat ik bijvoorbeeld alleen de laatste 10 verzonden/ontvangen berichten bewaarde. Is zoiets mogelijk op een N73 met een of ander (freeware) programmaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chippie777 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:08:
Ik zoek een mogelijkheid om automatisch mijn berichten te wissen na een bepaalde tijd of na een aantal berichten.
Op mijn vorige telefoon kon ik instellen dat ik bijvoorbeeld alleen de laatste 10 verzonden/ontvangen berichten bewaarde. Is zoiets mogelijk op een N73 met een of ander (freeware) programmaatje?
N73>berichten>opties>instellingen>overige> daarzo kan je van alles veranderen, speel er maar ff mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:19
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:15:
[...]

N73>berichten>opties>instellingen>overige> daarzo kan je van alles veranderen, speel er maar ff mee.
Ongeloofelijk ik heb uren door de menu's heen gezapped en kon hier niets over vinden, 8)7 8)7 maar jouw antwoord was voldoende _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb een maand geleden mn mobiel opgestuurd met als probleem dat ik steeds opnieuw tijd en datuum moet instellen en ik weet dat dit komt doordat de batterij die de tijd/datum/equalizer opslaat dood is
Ik kreeg gewoon dezelfde n73 trug met het zelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje
  • Laatst online: 20:37

CDAAbeltje

Cool Down !

Dat is niet de bedoeling ! Wat nou als je terug gaat naar het Service Punt of waar je hem ingeleverd hebt en dat je het hun ter plekke laat zien...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij is het gewoon niet te maken ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraag, sinds vandaag kan ik opeens niet meer bellen! Al flink gegoogled en het probleem komt vaker voor maar een oplossing lijkt er niet te zijn.

Krijg dit te zien als ik bel:
Oproep niet toegestaan
Call not allowed

De telefoon komt gewoon rechtstreeks van KPN af. Internet doet het gewoon... Alleen bellen niet! Al opnieuw opgestart, firmware ge-update, fabrieksinstelling teruggezet maar niets lijkt te werken. Iemand hier met de oplossing?

(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 21:26:
volgens mij is het gewoon niet te maken ofzo
Het moet te maken zijn want ik en al mijn vrienden die ook een N73 hebben, hebben dit probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 21:41:
Een vraag, sinds vandaag kan ik opeens niet meer bellen! Al flink gegoogled en het probleem komt vaker voor maar een oplossing lijkt er niet te zijn.

Krijg dit te zien als ik bel:
Oproep niet toegestaan
Call not allowed

De telefoon komt gewoon rechtstreeks van KPN af. Internet doet het gewoon... Alleen bellen niet! Al opnieuw opgestart, firmware ge-update, fabrieksinstelling teruggezet maar niets lijkt te werken. Iemand hier met de oplossing?

(
Vooral bij nieuwe abbonementen gaat er wel eens wat fout, heb je de klantenservice al benaderd? Staat hij op GSM ipv UMTS (3G)? Staat hij op "alle gesprekken doorschakelen"? (zou met fabrieksinstellingen terugzetten ongedaan gemaakt moeten worden maar ja,...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het abbonement nu toch al een tijdje. Klantenservice kan ik niet benaderen want... oproep is niet toegestaan! Je hebt geen idee hoe irritant dat is. :) Morgen op mijn werk maar bellen.

Hij staat niet op alle gesprekken doorschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Laatst online: 22:19
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 22:24:
Heb het abbonement nu toch al een tijdje. Klantenservice kan ik niet benaderen want... oproep is niet toegestaan! Je hebt geen idee hoe irritant dat is. :) Morgen op mijn werk maar bellen.

Hij staat niet op alle gesprekken doorschakelen.
Staat de functie vaste nummers niet aan?

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megapaul schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 23:35:
[...]

Staat de functie vaste nummers niet aan?
Waar is die functie?

Verrek! Dat was hem. Bedankt! Heb de hele avond alles geprobeert, is het zoiets simpels. Heb alleen geen idee waarom dat ingeschakeld was.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2008 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren ben ik ook in bezit van een N73 silver/plum.

Ben er erg blij mee! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 17:24:

UPDATE: probleem is opgelost.. even nokia gebeld en meneer daar vertelde me dat ik een verouderde versie van pcsuite op mijn pc had staan..

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2008 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu even een ander probleem: Na mijn update een paar dagen terug zijn mijn fotos niet teruggeplaatst in galerij.. ze stonden opgeslagen op de geheugenkaart...
als ik mijn telefoon aansluit aan de pc kan ik ze gewoon terugvinden via bestandsbeheer alleen hij vertikt het ze in de galerij te laten zien..
als ik mijn instellingen op telefoongeheugen zet en dan een foto maak zie ik het wel in de galerij maar als ik het dan weer terugzeg op geheugenkaart en dan een foto maak zie ik het weer niet terug...

de smsjes en muziek ed zie ik wel dus het ligt niet aan de geheugenkaart zelf lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Kun je al je 'oude' foto's dan niet gewoon kopieren (met de pc suite file manager) naar de map waar alle nieuwe foto's in worden opgeslagen?
Bij mij is dat \Images op de mem.card., en dan een subdirectory met de datum (staat bij mij nog alleen 200803 omdat ik de telefoon net heb).

[ Voor 22% gewijzigd door Palomar op 28-03-2008 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze staan in de images map op de geheugenkaart.. hij laat ze alleen telkens maar niet zien in de map galerij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is heel raar, bij mij laat hij ook afbeeldingen uit programmadirectories en al zien. Als ik een hoesje upload in de music directory laat die hem ook zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Haal anders je memory card er eens uit (via het menu -> eject memory card oid) en dan weer erin doen. Misschien gaat ie dan opnieuw alle directory's scannen en indexeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 19:23:
Haal anders je memory card er eens uit (via het menu -> eject memory card oid) en dan weer erin doen. Misschien gaat ie dan opnieuw alle directory's scannen en indexeren.
Precies, gewoon ven op de aan/uit knop drukken boven op de telefoon en dan staat er verw. geheugekaart in dat menu.

Mocht het aan het kaartje liggen hebben zou ik zo'n Sandisk kopen. Is een best goed merk en die kosten nu bij V&D met dat prijzencircus slecht €12,99 (2GB). Zie hier.
Pagina: 1 ... 9 ... 16 Laatste