Vandaag wezen mountainbiken in Dorst bij Breda
http://sportstracker.nokia.com/nts/workoutdetail/index.do?id=115611
De snelheden en gemiddelden lijken redelijk goed te kloppen (al wat aan de lage kant i.v.m. fietscomputer), maar als je inzoomt zie je dat de GPS updates vandaag wel érg lang duurden. Ik heb onder het fietsen niet gekeken, maar het lijkt wel of tussen de updates een seconde of 20-30 zat (zie de map en de punten waarop de updates gezet zijn...). Het parcour in Dorst is zéér bochtig, terwijl de tracking uit een paar rechte lijnen bestaat.
Mijn fietscomputer gaf 49,97km aan in totaal; die zal ook wel een afwijking hebben, maar ik denk dat Nokia ST toch zeker wel een kilometer aan afstand mist doordat ie heel erg veel bochten afgesneden heeft... Het zou me niet verbazen als ik in werkelijkheid 48,5 of 49km (of misschien wel 49,9km!?) gereden heb.
edit: om wat preciezer te zijn:
Het rondje is ongeveer 7km. Stel dat ik ongeveer 20km/h gemiddeld rij (ik ga sneller, ongeveer 23-24 in dat terrein, boeit effe niet), dan zou ik (7/20) * 60 = 21 minuten over een rondje doen.
Als je het rondje bij Dorst telt zie je ongeveer 50 meetpunten in een rondje. 21 min * 60 sec = 1260 sec, gedeeld door 50 is ruim 20 seconde per meetpunt.
Als je bijv. kijkt bij het vlaggetje "High" (noordoosthoek van het rondje Dorst); daar ben ik de route op gegaan. Maar het startpunt van de route ligt ongeveer bij die scherpe punt op +/- 50m links daarvan (je ziet een kruising van paden, daar is de ingang). Dat scherpe punt ben ik dus 2x overheen gegaan (1,5 rondje gepakt) maar de eerste keer heeft ie daar toch wel een meter of 100 overgeslagen als t niet meer is. Dan zit je zo op een km afwijking in totaal.

wat waardeloos. Het is zo hooguit leuk vanwege het idee, maar erg betrouwbaar is het niet. Ga wel kijken of mapmytracks.com beter werkt... (helaas $$)
edit: linkt werkt weer niet. Soms gaat het wel, dan weer niet en moet je inloggen....nou ja.. beta he
[
Voor 36% gewijzigd door
Stefke op 24-03-2008 13:11
]