Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-09 07:49
Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2008 @ 14:44:
[...]

Precies, gewoon ven op de aan/uit knop drukken boven op de telefoon en dan staat er verw. geheugekaart in dat menu.

Mocht het aan het kaartje liggen hebben zou ik zo'n Sandisk kopen. Is een best goed merk en die kosten nu bij V&D met dat prijzencircus slecht €12,99 (2GB). Zie hier.
Dat is een SD kaart, daar heb je niks aan als je een n73 hebt heh :D.
Maar goed een micro/mini/sd met adapter is ook niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blueflame_Core schreef op maandag 31 maart 2008 @ 03:25:
[...]

Ehm.....micro sd en mini sd zijn allebei een SD kaart. Alleen de mini SD past in de N73...snap niet waar je vandaan haalt dat je niets aan een SD kaart hebt met een N73, je moet alleen zorgen dat je het goede formaat hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2008 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 09:55:
[...]

Ehm.....micro sd en mini sd zijn allebei een SD kaart. Alleen de mini SD past in de N73...snap niet waar je vandaan haalt dat je niets aan een SD kaart hebt met een N73, je moet alleen zorgen dat je het goede formaat hebt.
In de N73 past 'n minisd kaart en geen sd-kaart zoals die in de aanbieding is bij de V&D.

[ Voor 11% gewijzigd door een moderator op 31-03-2008 22:10 . Reden: wat vriendelijker gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg*

[ Voor 96% gewijzigd door pven op 31-03-2008 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

*weg*

[ Voor 96% gewijzigd door pven op 31-03-2008 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg*

[ Voor 98% gewijzigd door pven op 31-03-2008 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blueflame_Core schreef op maandag 31 maart 2008 @ 03:25:
[...]

Kut ja, niet op gelet. Daarom is hij natuurlijk ook niet zo duur, tegenwoordig maken ze toch haast alleen nog mini of micro sd en leveren ze er dan een adapter bij?

Heb zelf zo'n Kingston, maar toentertijd (:? waar je nog allemaal niet achter komt met firefox spellingscontrole) nog dik 45 euro voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davhor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-03 10:21

davhor

www.fon.com

Ik heb problemen met mijn N73 joystick. Ik heb nu de joystick en het toetsenbord gedemonteerd. Nu wil ik echter dit onderdeel via e-bay gaan aanschaffen. Ik zie het volgende item staan:

KEYPAD MEMBRANE BOARD PCB JOYSTICK FOR NOKIA N73 UK

Erachter staan de letters UK. Het is ook een leverancier vanuit de UK.

Mijn vraag is: kan dit onderdeel in de UK-versie een andere versie zijn dan dat ik nodig heb. Waar moet ik op letten? Zijn er bepaalde nummer die overeen moeten komen. Of is het altijd goed als hij er maar hetzelfde uitziet?

FON - WiFi for Everyone | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 16:42:
[...]

Ik heb de V&D folder bekeken en inderdaad, het gaat daar om een andere SD kaart. Dan nog, het had wel fijn geweest als je me hier op een normalere manier op had gewezen, dit forum is niet bedoeld om anderen af te zeiken maar om elkaar te helpen.

Veel plezier met je nieuwe telefoon.
SD standaard past niet, SD Mini past uitstekend. SD Micro past ook door middel van een adaptertje dat je erbij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 19:08
Mijn telefoon is na een firmware update gaan mekkeren dat me geheugenkaart wachtwoord beveiligd is terwijl ik dat nooit gedaan heb! :?
Nog gekker is dat hij na de update nog gewerkt heeft.. Ik heb van alles geprobeerd qua combinaties e.d. van wachtwoorden..

Kaart stuk?

't betreft btw 4.0.732.3.0.2

[ Voor 5% gewijzigd door blup op 01-04-2008 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen. Ik heb sinds vandaag een Nokia N73 omgeruild tegen mijn Samsung U600. Telefoon werkte perfect. Alleen nogal traag. Ik dus via Nokia software updater de firmware updaten. Ik ging toen ff iets te drinken halen, en toen ik terug kwam, bleek dat de update was mislukt. Nu krijg ik de tel niet aan (geen beeld). Als ik op de aan en uit knop druk, dan zie ik wel dat Windows Vista een melding geeft, namelijk USB apparaat niet herkent. De nokia software update ziet de telefoon ook niet meer.

Is er een mogelijkheid om de telefoon weer werkende te krijgen, want ik baal echt, heb deze telefoon sinds vandaag en ik heb geen reserve telefoon :-(

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 21:08:
Kan iemand mij helpen. Ik heb sinds vandaag een Nokia N73 omgeruild tegen mijn Samsung U600. Telefoon werkte perfect. Alleen nogal traag. Ik dus via Nokia software updater de firmware updaten. Ik ging toen ff iets te drinken halen, en toen ik terug kwam, bleek dat de update was mislukt. Nu krijg ik de tel niet aan (geen beeld). Als ik op de aan en uit knop druk, dan zie ik wel dat Windows Vista een melding geeft, namelijk USB apparaat niet herkent. De nokia software update ziet de telefoon ook niet meer.

Is er een mogelijkheid om de telefoon weer werkende te krijgen, want ik baal echt, heb deze telefoon sinds vandaag en ik heb geen reserve telefoon :-(

alvast bedankt
Je geeft niet precies aan wat er gebeurt is: is de update gewoon mislukt (door onbekende reden?) of is je pc het contact met je telefoon verloren tijdens het updaten?

iig raad ik je aan om even bij de FAQs van nokia te kijken, die vind je hier:http://europe.nokia.com/A4577229

Een stukje naar beneden scrollen naar "troubleshooting" en dan denk ik dat je het beste bij vraag 38 of 39 kunt kijken. Hoop dat je hier iets vind waar je wat aan hebt.
Anders even een nokia care point bij jou in de buurt opzoeken, dan kunnen ze je daar helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 21:08:

alvast bedankt
N73 IS traag, dat verhelp je niet met firmwareupdate. Naar NSP brengen en garantie claimen, verder kan je niks doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb denk ik geen garantie meer op deze telefoon, aangezien de persoon waarmee ik deze tel mee heb geruild, deze al een tijdje had, en dus buiten garantie valt.

Ik zit nu rond te kijken op het i-net, in de hoop dat er misschien nog een mogelijkheid is om mijn tel tot leven te wekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 21:59:
Ik heb denk ik geen garantie meer op deze telefoon, aangezien de persoon waarmee ik deze tel mee heb geruild, deze al een tijdje had, en dus buiten garantie valt.

Ik zit nu rond te kijken op het i-net, in de hoop dat er misschien nog een mogelijkheid is om mijn tel tot leven te wekken
Ga gewoon eens langs een Nokia Care point of bel even. Ik denk niet dat je de telefoon weer aan de gang krijgt, omdat dit een vaker voorgekomen fout is.

Bij mij vroegen ze niet eens een bonnetje toen ik hem heb laten updaten, maar dat was een hele tijd terug, misschien dat dit kwam doordat alle N73's toen nog garantie hadden. Anders kunnen ze dit misschien doen voor een kleine vergoeding. Waarschijnlijk kunnen hun er wel een goede nieuwe firmwar op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaa, ik zal morgen eens kijken in de stad :-(

wel vreemd, de tel wordt wel herkent als ik nokia software suite draai, maar als ik aangeef om te updaten, geeft ie aan, dat de tel niet aangesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 23:48:
jaa, ik zal morgen eens kijken in de stad :-(

wel vreemd, de tel wordt wel herkent als ik nokia software suite draai, maar als ik aangeef om te updaten, geeft ie aan, dat de tel niet aangesloten is.
Dat heb ik ook weleens gehad.

Dat heb ik opgelost, door alle Nokia software te verwijderen en opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus je telefoon doet het nog wel? Ik dacht dat updaten mis was gegaan en de telefoon nu 'dood' is.
Dan zou ik eerst zo'n hard reset doen uit de openings post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn n73 slaat de equalizer niet meer op sinds de update van vorig jaar
Wanneer komt nou eindelijk een nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Meer mensen last van een 'plakkerig' stickje? :P Ik heb dit al vanaf het begin (paar weken geleden) als ik hem wat langer bedien (tijdens surfen of een spelletje). Voor zover ik weet heb ik nooit met kleverige chocoladevingers mn mobiel bedient :P Sowieso nog nooit gehad bij een andere gsm oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 16:41:
Mijn n73 slaat de equalizer niet meer op sinds de update van vorig jaar
Wanneer komt nou eindelijk een nieuwe firmware?
Die is r al 2x geweest, maar wordt telkens weer teruggetrokken. Met de nieuwere firmwares (die dus haast voor iedere productcode terug getrokken is) werkt de qualizer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok bedankt
Heeft nokia al bekend gemaakt wanneer ze de update weer releasen?
En staat die firmware nog ergens online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het glaasje van de display van mijn N73 is stuk. Het deel wat de kleuren aangeeft dus niet, er is echt hele lichte beschadiging maar het scherm is daardoor (deels) wel wazig. Kan ik dit onderdeel apart ergens kopen of is dat niet mogelijk? En wat kost zo'n glaasje dan?

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
hmm.. bestaat er al iets van freeware waar je annonieme bellers mee kan blokeren @ n73.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:37

CDAAbeltje

Cool Down !

Tuzla schreef op woensdag 02 april 2008 @ 19:26:
hmm.. bestaat er al iets van freeware waar je annonieme bellers mee kan blokeren @ n73.. ?
Dat zou idd wel iets heel moois zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

laatste update gister erop gezet, en gelijk die maps van nokia erop gezet.

merk weinig verschil, opstarten blijft r*t*traag: pc is allang opgestart met xp voordat ie om pin vraagt.
probleem met galerij van afbeeldingen bekijken; gaat geregeld hangen, reageert dan met vertraging alleen op uit-knop. maar geen verbeteringen of grote achteruitgang.

gelukkig heb ik nog een 6230i voor inkomende belletjes; echt een verademing als je snel adresboek door kunt, aanzet en kunt bellen. van 3210-6210-6060-6230i-n73 gegaan en ik weet wel dat 'n volgende samsung of lg wordt...

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 19:18:
Ok bedankt
Heeft nokia al bekend gemaakt wanneer ze de update weer releasen?
En staat die firmware nog ergens online?
Nee, niets van bekend. Die firmware is er nog wel voor sommige productcodes. Ik heb hem zelf laatst geupdate met de productcode die ik had van iemand hier op het forum, maar voor die code is hij nu ook teruggetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon ff vraagje.
Is het mogelijk om op de nokia N73 windows mobile 6 te zetten en zo ja werken dan alle functies nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom eigenlijk niet dan? Werkt het gewoon helemaal niet of worden de functies niet herkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 13:12

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 18:14:
Gewoon ff vraagje.
Is het mogelijk om op de nokia N73 windows mobile 6 te zetten en zo ja werken dan alle functies nog?
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 18:42:
waarom eigenlijk niet dan? Werkt het gewoon helemaal niet of worden de functies niet herkend?
Begrijp me niet verkeerd hoor, dit bedoel ik echt niet lullig, maar dit is echt een domme vraag.

Het S60 platform is echt compleet anders dan het windows mobile platform, het gaat simpelweg niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mace schreef op donderdag 03 april 2008 @ 19:04:
[...]

[...]

Begrijp me niet verkeerd hoor, dit bedoel ik echt niet lullig, maar dit is echt een domme vraag.

Het S60 platform is echt compleet anders dan het windows mobile platform, het gaat simpelweg niet lukken.
Hoezo niet? Op een windowspc kan je toch ook windows erafhalen en linux eropzetten? Ik snap zijn gedachtengang wel. Volgens mij kan gewoon niemand hier antwoord opgeven en moet hij het maar een keer uitproberen en hier posten hoe erg hij zijn N73 heeft verneukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 19:06:
[...]

Hoezo niet? Op een windowspc kan je toch ook windows erafhalen en linux eropzetten?
Ja, maar dat is op hetzelfde platform, namelijk het x86 PC platform, S60 heeft een andere harwarearchitectuur dan een WM device. Je kan toch ook geen XP installeren op een PowerPC mac?
(Ja, het kan dus weer wel op een intel-mac, maar dat is dan weer een vergelijkbaar platform.)

[ Voor 11% gewijzigd door mace op 03-04-2008 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mace schreef op donderdag 03 april 2008 @ 19:12:
[...]

Ja, maar dat is op hetzelfde platform, namelijk het x86 PC platform, S60 heeft een andere harwarearchitectuur dan een WM device. Je kan toch ook geen XP installeren op een PowerPC mac?
(Ja, het kan dus weer wel op een intel-mac, maar dat is dan weer een vergelijkbaar platform.)
Ok, hier heeft hij het antwoord. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net zo goed niet als dat je ook geen windows mobile kan installeren op je mp3 speler. Die apparaten hebben allemaal hun eigen functionaliteit en methode waarop ze werken.

Hoe groot die verschillen in de hardware en methodes zitten kun je goed zien aan spelcomputers. In een PS2 zit geloof ik een 200 of 300mhz processor, maar die is in potentie voor spellen krachtiger dan de xbox met een 700mhz processor (alleen is het voor ontwikkelaars moeilijk dat te benutten). Daarom kun je die spellen ook niet zomaar op beide consoles uitbrengen, dan moeten ze hem vanaf het begin herschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Weet iemand of het ook mogelijk is om een bepaalde synchronisatie (via internet) automatisch te laten doen? Ik heb nl. een profiel aangemaakt voor GooSync waarmee mn Google Calendar gesynct kan worden via internet. Echter moet ik dit aldoor handmatig doen. Zou handiger zijn als ie dit eens in de 2 dagen oid automatisch doet.

Overigens: als iemand een andere tip heeft om je Google Calendar te syncen via bijv. bluetooth icm. de pc suite dan is dat ook goed. Maar vziw. kan pc suite alleen syncen met Outlook en ik ben niet van plan Outlook enkel hiervoor aan te schaffen en te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 16:30
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 21:01:
Net zo goed niet als dat je ook geen windows mobile kan installeren op je mp3 speler. Die apparaten hebben allemaal hun eigen functionaliteit en methode waarop ze werken.

Hoe groot die verschillen in de hardware en methodes zitten kun je goed zien aan spelcomputers. In een PS2 zit geloof ik een 200 of 300mhz processor, maar die is in potentie voor spellen krachtiger dan de xbox met een 700mhz processor (alleen is het voor ontwikkelaars moeilijk dat te benutten). Daarom kun je die spellen ook niet zomaar op beide consoles uitbrengen, dan moeten ze hem vanaf het begin herschrijven.
Ok het is logisch dat je geen Windows Mobile er op kan zetten ivm andere architecture e.d. Maar het zou theoretisch wel mogelijk zijn op er linux op te zetten! Linux is opensource, je zou dan natuurlijk wel linux moeten aanpassen. Maar als je kijkt bijv: linux is al mogelijk op meerdere Closed hardware:
  • PS2
  • XBOX
  • Gamecube
  • IPOD Photo
  • Nintendo DS
  • Nintendo WII (nog niet goed)
Dus onmogelijk is het, ik denk dat je dan te maken krijgt met het kraken van de N73, het zou dan zeker in het begin geen volwaardige vervanger worden, maar een basic platform zoals op de DS. Eigenlijk zijn er wereldwijd veel N73's verkocht, dus eigenlijk is het raar dat er nog geen gekraakte linux versie voor de N73 :9 Of praat ik nu geheel lariekoek? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Linux _zou_ best nog wel eens mogelijk kunnen zijn ja.
Maar windows mobile kan je iig vergeten.

Daarbij komt nog dat de productcycle van mobieltjes zo snel is dat als iemand het uiteindelijk lukt om linux op het ding te zetten de meeste mensen al weer 3 telefoons verder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees de laatste tijd steeds meer over sygic. Is er een reden om van tomtom naar sygic te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Laatst online: 22:19
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 18:42:
Ik lees de laatste tijd steeds meer over sygic. Is er een reden om van tomtom naar sygic te gaan?
Sygic is zeg maar een "tomtom" kloon, het grote voordeel van sygic is dat de kaarten veel actueler zijn dan tomtom navigator 6. Tevens is sygic net als tomtom erg gebruiksvriendelijk en sygic ondersteund ook nokia telefoons met een interne gps. :)

dit heeft me N73 niet maar me 6110 navigator weer wel

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Megapaul schreef op maandag 07 april 2008 @ 20:46:
Tevens is sygic net als tomtom erg gebruiksvriendelijk en sygic ondersteund ook nokia telefoons met een interne gps. :)

dit heeft me N73 niet maar me 6110 navigator weer wel
En de N95. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Klikt interessant. Ik kan alleen niet echt iets over de prijs vinden.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een Peugeot 207 en een Nokia N73
Ik heb in een vorig topic gelezen dat je van de N73 je contacts kan verzenden naar de carkit van de 207.
Als ik iets probeer te verzenden dan krijg ik de hele tijd 'verzenden mislukt'

Ik heb de laatste firmware en een succesvolle verbinding met de carkit (als ik gebeld wordt zie ik wel het nummer dat belt en kan ook opnemen)

Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een klein probleempje met mijn memory card. Als ik een programma/spel wil installeren op mijn memory card, krijg ik de volgende foutmelding:
"Certificaatfout. Neem contact op met de leverancier [en dan weet ik het niet meer precies]". Maar er is met het spel niks mis, want zodra ik hem op het telefoongeheugen installeer, doet ie het gewoon. Weet iemand waaraan dit kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 16:07:
Ik heb een klein probleempje met mijn memory card. Als ik een programma/spel wil installeren op mijn memory card, krijg ik de volgende foutmelding:
"Certificaatfout. Neem contact op met de leverancier [en dan weet ik het niet meer precies]". Maar er is met het spel niks mis, want zodra ik hem op het telefoongeheugen installeer, doet ie het gewoon. Weet iemand waaraan dit kan liggen?
Waarschijnlijk moet je dan even de datum (jaartal) terug zetten naar bijv 2005 ofzo, net zolang proberen totdat ie het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blueflame_Core schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 22:51:
[...]

Waarschijnlijk moet je dan even de datum (jaartal) terug zetten naar bijv 2005 ofzo, net zolang proberen totdat ie het doet.
Deze truc heb ik wel eens eerder gelezen, maar hoe kan het dan zijn dat hij hem wel op het telefoongeheugen kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 23:26:
[...]

Deze truc heb ik wel eens eerder gelezen, maar hoe kan het dan zijn dat hij hem wel op het telefoongeheugen kan installeren?
Geen idee, maar als mijn tip werkt boeit dat op zich niet zo veel toch :P?
Als het je wel boeit dan hoop ik voor je dat iemand anders dit kan uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 23:26:
[...]

Het komt omdat de telefoongeheugen driedimensionaal is, en de geheugenkaart tweedimensionaal. WxB versus WxBxD, kijk DAAROM gaat het niet.

spoiler:
bwehehehehe de hehehe, ik zou het me god niet weten maar ik schaar me bij Blueflame_Core. Misschien dat er voor telefoongeheugen andere regels geldt maar test nou maar eerst uit

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2008 06:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:00
hoi,

als ik mijn telefoon opstart krijg ik sinds kort een melding

"Ongelding toegangspunt voor multimedia. Controleer de multimedia instellingen"

ik heb me eigen suf gezocht en ik weet niet waar het aan ligt al me toegangspunten staan goed

wie kan mijn helpen??

Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Dazzie schreef op woensdag 09 april 2008 @ 08:14:
hoi,

als ik mijn telefoon opstart krijg ik sinds kort een melding

"Ongelding toegangspunt voor multimedia. Controleer de multimedia instellingen"

ik heb me eigen suf gezocht en ik weet niet waar het aan ligt al me toegangspunten staan goed

wie kan mijn helpen??

Martijn
Waarschijnlijk moet je even je klantenservice bellen zodat zij de instellingen van je berichtenbox ofzo goed kunnen zetten, nja in ieder geval kijk hier ff want daar vertellen ze er iets meer over. Mocht dit nog niet lukken meld het dan ff misschien dat iemand anders dan een oplossing heeft.
Succes ;)

@Bitjesmaker: LOL LOL LOL :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 06:42:
[...]

Het komt omdat de telefoongeheugen driedimensionaal is, en de geheugenkaart tweedimensionaal. WxB versus WxBxD, kijk DAAROM gaat het niet.

spoiler:
bwehehehehe de hehehe, ik zou het me god niet weten maar ik schaar me bij Blueflame_Core. Misschien dat er voor telefoongeheugen andere regels geldt maar test nou maar eerst uit
Ha-ha-ha, heel grappig. Maar zoals ik dus al zei, dit werkt niet. Iemand met een nuttige tip voor mijn probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 17:26:
[...]

Ha-ha-ha, heel grappig. Maar zoals ik dus al zei, dit werkt niet. Iemand met een nuttige tip voor mijn probleem?
Heb je het jaartal zeker weten goed terug gezet? 2000,2001,2002,2003 etc etc?
Het gaat er om dat de software is gemaakt op een bepaald tijdstip bijv 2001, en als je tel dan op 2008 staat herkend ie hem niet :P. Maarja als jij zegt dat je dit gedaan hebt en het nog steeds niet werkt weet ik het ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 16:07:
Om weer terug te gaan naar de basis van je vraag: heb je dit bij ALLE spellen en programmaatjes? Kan je dan helemaal niks installeren of heb je het maar bij 1 programma of spel? Is het maar bij 1 bepaalde extensie? (SISX/SIS/JAR) Is het iets wat je ergens vandaan geplukt heb? Wat lees je daarzo, want misschien dat er meer mensen zijn met dit probleem?

Jouw probleem klinkt beetje bekend maar het is raar dat het wel op de telefoon kan en niet op de geheugenkaart. Mocht je er ooit uitkomen, post het dan ff hier want ik ben een tikje nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 23:40:
[...]

Om weer terug te gaan naar de basis van je vraag: heb je dit bij ALLE spellen en programmaatjes? Kan je dan helemaal niks installeren of heb je het maar bij 1 programma of spel? Is het maar bij 1 bepaalde extensie? (SISX/SIS/JAR) Is het iets wat je ergens vandaan geplukt heb? Wat lees je daarzo, want misschien dat er meer mensen zijn met dit probleem?

Jouw probleem klinkt beetje bekend maar het is raar dat het wel op de telefoon kan en niet op de geheugenkaart. Mocht je er ooit uitkomen, post het dan ff hier want ik ben een tikje nieuwsgierig.
Ik heb het inderdaad bij alle spellen en programma's. Het zijn allemaal .SIS of .JAR bestanden, deze zou mijn telefoon gewoon moeten pakken. Ik heb geprobeerd om eenzelfde spel op zowel mijn memory card als mijn telefoongeheugen te installeren. Hij doet het op mijn memory card niet, en vervolgens op mijn telefoongeheugen wel (ik heb tussendoor niets aan instellingen verandert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 16:17:
[...]

Ik heb het inderdaad bij alle spellen en programma's. Het zijn allemaal .SIS of .JAR bestanden, deze zou mijn telefoon gewoon moeten pakken. Ik heb geprobeerd om eenzelfde spel op zowel mijn memory card als mijn telefoongeheugen te installeren. Hij doet het op mijn memory card niet, en vervolgens op mijn telefoongeheugen wel (ik heb tussendoor niets aan instellingen verandert).
Het lijkt me dat er gewoon iets mis is met je geheugenkaart? Kan je hem formatteren? Zo nee, haal alle essentieele dingen naar je pc en formatteer je geheugenkaart eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blueflame_Core schreef op woensdag 09 april 2008 @ 22:44:
[...]

Heb je het jaartal zeker weten goed terug gezet? 2000,2001,2002,2003 etc etc?
Het gaat er om dat de software is gemaakt op een bepaald tijdstip bijv 2001, en als je tel dan op 2008 staat herkend ie hem niet :P. Maarja als jij zegt dat je dit gedaan hebt en het nog steeds niet werkt weet ik het ook niet meer.
Als die software uitkomt krijgt het een tijdelijk certificaat mee. in 2000 was er nog niet eens symbian v3. Zet de datum een jaar terug, of een half jaar of bij een oud programma misschien 1,5 of 2 jaar.

Maar waarom hij het dan wel op de geheugenkaart zou doen. Kan me het niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:51
Bij mij doen de toetsen 2-3-7-8 het niet nadat ik het scherm heb vervangen. Iemand hier al eens iets over gehoord of zal de toetsenbordmodule gewoon naar zijn grootje zijn?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
ff een vraag, misschien dat iemand er hier ervaring mee heeft.
Ik was op zoek naar een screenprotector, want dat standaard stukje folie is ookal kapot aan het gaan lol. Ja heb hem altijd in me broekzak dus dan wil het wel :P.
Maar nu kwam ik dit tegen
"Qtrek Crystal Case Nokia N73

Uw apparaat beschermen, maar niet het design verpesten? Met een Crystal Cover van Qtrek is uw apparaat beschermd tegen krassen, stoten en vetvlekken. De case is gemaakt van 1 milimeter dik hard plastic wat perfect klemt om uw apparaat. Zo wordt uw apparaat met fractioneel dikker, maar is hij toch goed beschermd. Voor alle bedieningsorganen zijn goed bereikbare uitsparingen gemaakt."

1mm dik valt mee en het beschermt je telefoon tegen vanalles en nog wat als we de beschrijving mogen geloven. Maar heeft iemand hier ervaring mee? Want als het echt zo goed is bestel ik hem voor 19eurootjes.. mits die nergens goedkoper is :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Deze bedoel je zeker: http://www.mobilefun.co.uk/product/11291.htm

Vind het persoonlijk niet echt mooi.. (zie die grote foto's, vooral de achterkant). En 1mm lijkt weinig, maar in de praktijk zal ie denk ik nog een stuk dikker worden (en de N73 is al niet 1 van de slankste telefoons ;)).

Maar je moet het zelf weten natuurlijk ;)

Op ebay is ie trouwens nog wat goedkoper, bijv: http://cgi.ebay.nl/Crysta...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

[ Voor 59% gewijzigd door Palomar op 10-04-2008 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Palomar schreef op donderdag 10 april 2008 @ 22:15:
Deze bedoel je zeker: http://www.mobilefun.co.uk/product/11291.htm

Vind het persoonlijk niet echt mooi.. (zie die grote foto's, vooral de achterkant). En 1mm lijkt weinig, maar in de praktijk zal ie denk ik nog een stuk dikker worden (en de N73 is al niet 1 van de slankste telefoons ;)).

Maar je moet het zelf weten natuurlijk ;)
Nou om precies te zijn deze http://www.pdashop.nl/pro...ystal-case-nokia-n73.html
en inderdaad moeders mooise is het niet, maar als je tel vol met krassen komt/zit ook niet :P.
En zo'n nieuw stukje folie kost ook snel veel geld vind ik. Ik heb trouwens nog 1 gevonden speciaal voor N73 Black http://www.telecomtelecom.nl/?p=5&id=3138&ref=1003 .. weet niet of het praktisch is en echt uberlelijk, maar wil gewoon weten of het echt werkt enzo dus mensen met ervaring :P meld het ff s.v.p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ervaring met 1 crystal case voor de N73. Ik vond het niks, de telefoon werd merkbaarder dikker en groter en mja, ik vond het gewoon niks.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2008 06:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 06:25:
Ik heb ervaring met 1 crystal case voor de N73. Ik vond het niks, de telefoon werd merkbaarder dikker en groter en mja, ik vond het gewoon niks.
Ik denk dat ik die Crystal case toch maar eens ga proberen :) Tis vooral met het oog op krassen e.d. erg fijn, en opzich als ie nog iets dikker word :P maak mij opzich niet veel uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
CDAAbeltje schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 11:36:
[...]

Ik denk dat ik die Crystal case toch maar eens ga proberen :) Tis vooral met het oog op krassen e.d. erg fijn, en opzich als ie nog iets dikker word :P maak mij opzich niet veel uit :)
Ja maar dan rijst de vraag welke word het.. de transparante of de zwarte :P?
Nja misschien moet ik het jou eerst ff laten testen want mij lijkt het opzich ook wel wat voor 19 euro Want zo'n stukje plastic, screenprotector, is goed voor eventjes maar ik schiet er weinig mee op :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Er bestaan toch ook goede screenprotectors, die vele maanden meegaan? Is dat niet een beter investering (ik heb er ook een besteld, deze komt binnenkort aan).

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
wcduck schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 23:38:
Er bestaan toch ook goede screenprotectors, die vele maanden meegaan? Is dat niet een beter investering (ik heb er ook een besteld, deze komt binnenkort aan).
Laat maar ff weten dan of die je bevalt en prijs/winkel is ook dan ook wel handig :P. ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:17
Heb zelf een screenprotector van Brando, deze zit er inmiddels al een jaar op (Heb de teelfoon iets meer dan een jaar). Zitten wel krassen op e.d. maar hij houd het prima :)

Draag hem zelf altijd in mijn broekzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaat er een losse Equalizer programma voor de N73. Ik heb de musicedition en luister vaak radio via een externe speaker. het valt mij op dat het geluid vrij flets is en vroeg me af of ik er meer bas in kon zetten.

Graag advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Wat voor externe speaker gebruik je dan?
Want als je zo'n klein brak ding hebt ga je er toch geen bas uit krijgen, hoogstens gekraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mace schreef op zondag 13 april 2008 @ 08:52:
Wat voor externe speaker gebruik je dan?
Want als je zo'n klein brak ding hebt ga je er toch geen bas uit krijgen, hoogstens gekraak.
Gebruik een originele nokia speaker set. Het geluid is me te schel en dus vroeg me af of er een progje op te zetten was waarmee ik het geluid kon aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 12:14:
[...]

Gebruik een originele nokia speaker set. Het geluid is me te schel en dus vroeg me af of er een progje op te zetten was waarmee ik het geluid kon aanpassen.
Dit heb ik precies hetzelfde met de oordopjes, en heb al verscheidene oordopjes geprobeerd.
De bass is inderdaad een drama en valt mij ook het meeste tegen van de N73 ME.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er hier nog iemand die problemen heeft met het installeren van de nieuwste versie van Nokia Software Updater?
Ik heb net de nieuwste PC Suite geinstalleerd waarna de software aangaf dat er ook een nieuwe versie van de software updater beschikbaar is. Ik krijg deze alleen niet geinstallleerd. Tijdens het installeren gaat er ergens iets fout en dan krijg ik de melding dat er een fout is opgetreden en dat het moet worden afgesloten.
Ik heb nu geen Software Updater meer. Heb de pc al opnieuw opgestart maar dit heeft geen zin.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 12:14:
[...]

De music edition heeft een equalizer in de muziekspeler, daar zit ook een optie "basversterking" bij. :)

Edit: en de optie: "luidheid" in de audioinstellingen, stereoverbreding zou ik uitzetten want dat kan de bas verminderen.

[ Voor 14% gewijzigd door mace op 13-04-2008 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mace schreef op zondag 13 april 2008 @ 19:30:
[...]

De music edition heeft een equalizer in de muziekspeler, daar zit ook een optie "basversterking" bij. :)

Edit: en de optie: "luidheid" in de audioinstellingen, stereoverbreding zou ik uitzetten want dat kan de bas verminderen.
tegenwoordig hebben de nonME versies ook dezelfde muziekspeler als de ME versies. Dus de equalizer waar jij over praat zou iedere N73 met een recente firmwareupdate moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 19:48:
[...]

tegenwoordig hebben de nonME versies ook dezelfde muziekspeler als de ME versies. Dus de equalizer waar jij over praat zou iedere N73 met een recente firmwareupdate moeten hebben.
Ok dan. :)

Ik had zelf een n73 in het zwart besteld, wist ik veel dat dat de music edition was. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mace schreef op zondag 13 april 2008 @ 19:52:
[...]

Ok dan. :)

Ik had zelf een n73 in het zwart besteld, wist ik veel dat dat de music edition was. :P
Je hebt ook N73 black en dat is niet de music edition maar een normale N73 in het zwart. Welk symbool heb jij rechts tussen de ophangtoets en de C-toets?

Als het 4 pijlen zijn die elk een richting wijzen is het een gewone N73, als het een symbool van een fluittoontje is dan is het een echte ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 20:18:
[...]

Je hebt ook N73 black en dat is niet de music edition maar een normale N73 in het zwart. Welk symbool heb jij rechts tussen de ophangtoets en de C-toets?

Als het 4 pijlen zijn die elk een richting wijzen is het een gewone N73, als het een symbool van een fluittoontje is dan is het een echte ME
Ik heb een muzieknootje. :)
Op de doos staat ook music edition hoor, ik lul niet uit mijn nek. :z

Er is geen n73 black, die bestaat gewoon niet, dat is automatisch de music edition. (voor zover ik weet, staat ook zo op wikipedia overigens. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Black=ME inderdaad
En ook al zit je aan de equalizer te kloten dan nog is de bass erg zwak :P.
Ik heb zitten denken aan een bluetooth stereo koptelefoon want dan is het geluid wel beter. Tenminste.. ik heb mijn sennheiser er op aangesloten en toen was het geluid voortreffelijk :P dus je moet gewoon een goede koptel aanschaffen wil je goed geluid hebben. Maarja dat is ook lastig want koptelefoons kun je niet in winkels testen dus dan moet je al op het woord van een ander af gaan of het geluid goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mace schreef op zondag 13 april 2008 @ 20:36:
[...]

Ik heb een muzieknootje. :)
Op de doos staat ook music edition hoor, ik lul niet uit mijn nek. :z

Er is geen n73 black, die bestaat gewoon niet, dat is automatisch de music edition. (voor zover ik weet, staat ook zo op wikipedia overigens. )
Zeg ik dan dat je uit je nek lult :? Er bestaat WEL N73 Black. Kijk maar in 1 van de 1e delen van dit topic. Dat is gewoon een zwarte N73 zonder geheugenkaart, zonder muzieknootje op toetsenbord, zonder de extraatjes van ME dus.

Edit: Doordat alle N73 dezelfde muziekspeler hebben gekregen zou het kunnen dat de N73 black niet meer bestaat. Maar hij heeft wel in de beginperiode toen de N73 en N73ME er net waren bestaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2008 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 22:51:
[...]

Zeg ik dan dat je uit je nek lult :? Er bestaat WEL N73 Black. Kijk maar in 1 van de 1e delen van dit topic. Dat is gewoon een zwarte N73 zonder geheugenkaart, zonder muzieknootje op toetsenbord, zonder de extraatjes van ME dus.

Edit: Doordat alle N73 dezelfde muziekspeler hebben gekregen zou het kunnen dat de N73 black niet meer bestaat. Maar hij heeft wel in de beginperiode toen de N73 en N73ME er net waren bestaan.
Kan best, het enige verschil nu is dat de black geen geheugenkaart heeft en de ME wel verder zijn kleur en muzieknootje hetzelfde. Dus als mensen twijfelen tussen een Black en ME neem een Black en koop er zelf lekker en geheugenkaartje bij.. veeeel voordeliger :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O je schreef NU? Nu zal het best zo zijn. Dunnow. Maar in het begin was de N73 black een exacte kopie van de zilveren N73 afgezien van de cover. Er zat zelfs geen muzieknootje op.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2008 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:11
Blueflame_Core schreef op zondag 13 april 2008 @ 23:17:
[...]

Kan best, het enige verschil nu is dat de black geen geheugenkaart heeft en de ME wel verder zijn kleur en muzieknootje hetzelfde. Dus als mensen twijfelen tussen een Black en ME neem een Black en koop er zelf lekker en geheugenkaartje bij.. veeeel voordeliger :P.
Zelfs bij een ME heb je niet altijd een geheugenkaartje en toffe oordopjes -O-

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bravebart schreef op zondag 13 april 2008 @ 23:56:
[...]

Zelfs bij een ME heb je niet altijd een geheugenkaartje en toffe oordopjes -O-
Staat er dan wel ME op die doos of Black?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 22:51:
[...]

Relax, zo bedoelde ik het niet. :P

Mja, als jij het zegt...
Ik heb nog nooit een niet-ME zwarte n73 gezien, maarja ik ben geen expert. ;)
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 23:57:
[...]

Staat ook ME op de doos, en is zonder toffe dopjes (gewoon die stomme HS-23) en zonder geheugenkaart.

Geheugenkaart heb ik op ebay gekocht, heb ik 8 euro voor betaald inclusief verzendkosten vanuit hong kong, dus dan heb ik liever een pakket zonder geheugenkaart. :)

[ Voor 23% gewijzigd door mace op 14-04-2008 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 23:57:
[...]

Jep, en het muzieknootje op de telefoon :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bravebart schreef op maandag 14 april 2008 @ 00:43:
[...]

Jep, en het muzieknootje op de telefoon :)
Pf.... Je beseft toch wel dat je me niet echt aan het helpen ben he? Ik zou graag de mondjes van Mace en B_C open willen zien gaan van verbazing en dat ze uitgebreid hun excuses aan me maken. :(

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Weet iemand ook wat je met dat 'Visual Radio' kan doen? Als ik dat wil instellen zegt ie dat het niet available is. Heb het idee dat de radio-functie nu wel heel erg beperkt wordt. ZIjn er sowieso nog tips om meer met de radio te kunnen doen? Want je kunt nu niet eens stap voor stap alle frequenties doorlopen. Alleen automatisch scannen (waarbij die bij matige ontvangst gewoon skipt) of handmatig frequentie opgeven. Om over dingen als RDS nog maar te zwijgen (zou ik op een telefoon uit deze prijsklasse eigenlijk standaard erop willen hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 06:21:
[...]

Pf.... Je beseft toch wel dat je me niet echt aan het helpen ben he? Ik zou graag de mondjes van Mace en B_C open willen zien gaan van verbazing en dat ze uitgebreid hun excuses aan me maken. :(

Ik hou niet van mensen helpen, ik hou van mensen zoveel mogelijk irriteren, puur met feiten :')

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 06:21:
[...]

:o sorry sorry sorry.

Zo goed? :+

Ik geef je nog steeds geen gelijk. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mace schreef op maandag 14 april 2008 @ 16:23:
[...]

:o sorry sorry sorry.

Zo goed? :+

Ik geef je nog steeds geen gelijk. >:)
Bwhehehe.... Ik heb net zitten te zoeken in de vorige delen. Het blijkt dat de N73 Black waar ik over praat een ME versie is zonder toebehoren (2 GB en toffe dopjes). Er zou wel muzieknootje opstaan. Op de doos zou iets in de trant van w/o moeten staan en dat betekent without.

Nokia zou ook gezegd hebben de N73 in het roze, zwart (tegenwoordig ook blauw) te hebben maar als men gaat zoeken op een zwarte N73 komen ze weer bij ME uit. Staat er geen muzieknootje op, dan is het een imitatietoetsenbordje.

Je halve excuses heb ik alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 20:06
tsja, ik had dus een N73 met oude software versie 3.x
ik even denken proberen te updaten.. stopt ie bij ongever 45%
telefoon gaat niet aan, als ik hem aansluit via de data kabel komt hij met een "onbekend apparaat"
hoe kan ik de telefoon weer terugkrigen in zijn oude status?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

J.Thermaltaker schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:25:
tsja, ik had dus een N73 met oude software versie 3.x
ik even denken proberen te updaten.. stopt ie bij ongever 45%
telefoon gaat niet aan, als ik hem aansluit via de data kabel komt hij met een "onbekend apparaat"
hoe kan ik de telefoon weer terugkrigen in zijn oude status?
Naar een nokia service punt brengen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkel_NL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07 09:54
Geachte Tweakers,

Allereerst mijn verontschuldiging voor het eventueel over het hoofd zien van de mogelijke oplossing van dit probleem. Na veelvuldig gezocht te hebben met wat voor termen dan ook heb ik nog steeds geen oplossing gevonden.

Laten we beginnen bij het begin.
In Juli 2006 Heb ik deze Mooie Nokia N73 gekocht (Bij een Orange Shop), ik was er heel erg tevreden mee totdat het eerste probleem zich voor deed, Heel onschuldig als het leek, bleek het dat mijn headset half kapot was, het linkeroortje deed het namelijk niet meer. Na het opsturen van de headset heb ik netjes een nieuwe gekregen. Toen even later de Inzoomknop aan de zijkant kapot was heb ik heb laten op sturen. Toen ik mijn toestel terug kreeg zat er een barst/scheur in een van de knopjes, opnieuw laten op sturen. Eindelijk dacht ik dan dat ik hem helemaal gemaakt terug kreeg. Dit was ook het geval voor een week of twee, totdat ik tot de conclusie kwam dat de Cardreader beschadigd was (nooit die geheugenkaart eruit gehaald)(hoe kom je er dan achter datie kapot is? doordat ik het kaartje eruit wou halen (ja ik heb eerst de handleiding gelezen) en in een cardreader wou stoppen, ik kwam tot de ontdekking dat het kaartje er gewoon helemaal niet uit kwam) Hoe het ook zij. Weer terug geweest naar de winkel, dit keer binnen 1 dag een compleet nieuwe Nokia N73 (weer dezelfde Plum Silver)... Zou nu alles het doen? ja zou je denken aangezien je alle problemen al gehad hebt. Dus niet... Dit keer laadde het toestel gewoon helemaal niet meer op. Dus ik weer terug en een andere batterij gekregen... dat was dus het probleem niet want 3 dagen later deed het toestel weer niks, Toen opgestuurd (hele maand Maart) en het toestel weer teruggekregen met een nieuwe oplader en een nieuwe batterij, ook dit heeft het pobleem niet opgelost want het was nog precies hetzelfde (de batterij laadde niet op) Toen weer terug geweest naar de Orange Shop en na ongeveer een dag of 4 weer een nieuwe gekregen.
Hier zijn we dan op mijn uiteindelijke vraag uitgekomen (3 toestellen verder).

Als ik een filmpje kijk of gewoon een onschuldige foto of een muvee probeer te maken denkt mijn telefoon leuk te zijn door gewoon die applicatie af te sluiten en terug te gaan naar het hoofdmenu.
Ik heb werkelijk waar geen idee wat dit kan zijn (ja ik ga uit van een Software conflict) maar tot daar aan toe. Dat is toch jammer dat ik niet normaal Foto's/Filmpjes kan kijken of Muvees kan maken.
Ik heb het eigenlijk nog niet gezien bij bijvoorbeeld het bellen of SMSen.
Ik heb gekeken of het mischien aan Time-Out Verlichting lag, verhoogd, was het niet, mischien Actief Standby, Aan en Uit geprobeerd, lag het ook niet aan...

Ik zit hier dus nu met een telefoon die ik ook eigenlijk alleen maar als telefoon kan gebruiken.
Ik heb in eerste instantie moeite om weer terug te gaan naar de winkel, maar ook omdat ik hem gewoon niet weer kwijt kan zijn aangezien ik hem voor de vakantie gefixed wil hebben en hem ook nodig heb (volgende week vrijdag)

Dus als iemand hier een oplossing voor heeft zou ik hem heel erg dankbaar zijn.

- Pieter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
ptrmaas schreef op woensdag 16 april 2008 @ 00:36:
Geachte Tweakers,

Allereerst mijn verontschuldiging voor het eventueel over het hoofd zien van de mogelijke oplossing van dit probleem. Na veelvuldig gezocht te hebben met wat voor termen dan ook heb ik nog steeds geen oplossing gevonden.

Laten we beginnen bij het begin.
In Juli 2006 Heb ik deze Mooie Nokia N73 gekocht (Bij een Orange Shop), ik was er heel erg tevreden mee totdat het eerste probleem zich voor deed, Heel onschuldig als het leek, bleek het dat mijn headset half kapot was, het linkeroortje deed het namelijk niet meer. Na het opsturen van de headset heb ik netjes een nieuwe gekregen. Toen even later de Inzoomknop aan de zijkant kapot was heb ik heb laten op sturen. Toen ik mijn toestel terug kreeg zat er een barst/scheur in een van de knopjes, opnieuw laten op sturen. Eindelijk dacht ik dan dat ik hem helemaal gemaakt terug kreeg. Dit was ook het geval voor een week of twee, totdat ik tot de conclusie kwam dat de Cardreader beschadigd was (nooit die geheugenkaart eruit gehaald)(hoe kom je er dan achter datie kapot is? doordat ik het kaartje eruit wou halen (ja ik heb eerst de handleiding gelezen) en in een cardreader wou stoppen, ik kwam tot de ontdekking dat het kaartje er gewoon helemaal niet uit kwam) Hoe het ook zij. Weer terug geweest naar de winkel, dit keer binnen 1 dag een compleet nieuwe Nokia N73 (weer dezelfde Plum Silver)... Zou nu alles het doen? ja zou je denken aangezien je alle problemen al gehad hebt. Dus niet... Dit keer laadde het toestel gewoon helemaal niet meer op. Dus ik weer terug en een andere batterij gekregen... dat was dus het probleem niet want 3 dagen later deed het toestel weer niks, Toen opgestuurd (hele maand Maart) en het toestel weer teruggekregen met een nieuwe oplader en een nieuwe batterij, ook dit heeft het pobleem niet opgelost want het was nog precies hetzelfde (de batterij laadde niet op) Toen weer terug geweest naar de Orange Shop en na ongeveer een dag of 4 weer een nieuwe gekregen.
Hier zijn we dan op mijn uiteindelijke vraag uitgekomen (3 toestellen verder).

Als ik een filmpje kijk of gewoon een onschuldige foto of een muvee probeer te maken denkt mijn telefoon leuk te zijn door gewoon die applicatie af te sluiten en terug te gaan naar het hoofdmenu.
Ik heb werkelijk waar geen idee wat dit kan zijn (ja ik ga uit van een Software conflict) maar tot daar aan toe. Dat is toch jammer dat ik niet normaal Foto's/Filmpjes kan kijken of Muvees kan maken.
Ik heb het eigenlijk nog niet gezien bij bijvoorbeeld het bellen of SMSen.
Ik heb gekeken of het mischien aan Time-Out Verlichting lag, verhoogd, was het niet, mischien Actief Standby, Aan en Uit geprobeerd, lag het ook niet aan...

Ik zit hier dus nu met een telefoon die ik ook eigenlijk alleen maar als telefoon kan gebruiken.
Ik heb in eerste instantie moeite om weer terug te gaan naar de winkel, maar ook omdat ik hem gewoon niet weer kwijt kan zijn aangezien ik hem voor de vakantie gefixed wil hebben en hem ook nodig heb (volgende week vrijdag)

Dus als iemand hier een oplossing voor heeft zou ik hem heel erg dankbaar zijn.

- Pieter
Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk :$

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
mace schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 23:22:
[...]

Naar een nokia service punt brengen. :)
zal v/d week ff daarvoor kijken:)
maar als ik hem zelf wil vernieuwen via NSU dan kan hij eerst me telefoon vinden,
dan moet ik me batterij enz. eruithalen.. dan moet ik reconnecten en dan zegt hij connection to phone lost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Zou iemand mij kunnen vertellen wat het laatste versie nummer is voor TomTom op de N73 (S60) ?
Ik draai momenteel zelf 6.020(8300) maar ik lees ook het 1 en ander over 6.030 oid. Kan er eigenlijk niet wijs uit worden of die voor de N73 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CDAAbeltje schreef op donderdag 17 april 2008 @ 13:53:
Zou iemand mij kunnen vertellen wat het laatste versie nummer is voor TomTom op de N73 (S60) ?
Ik draai momenteel zelf 6.020(8300) maar ik lees ook het 1 en ander over 6.030 oid. Kan er eigenlijk niet wijs uit worden of die voor de N73 is.
De laatste versie voor N73 is 6.020. Die andere versie 6.030 is alleen voor PDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
als je naar een service center gaat om je telefoon te laten herflashen..
moet je dan ook de aankoopbon mee?
want heb de telefoon 2e hands gekocht en heb er geen bon bij gekregen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J.Thermaltaker schreef op donderdag 17 april 2008 @ 22:13:
als je naar een service center gaat om je telefoon te laten herflashen..
moet je dan ook de aankoopbon mee?
want heb de telefoon 2e hands gekocht en heb er geen bon bij gekregen..
Niet bij ricom repairs, bij andere weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 16:22:
[...]

De laatste versie voor N73 is 6.020. Die andere versie 6.030 is alleen voor PDA.
Oke thanx :)

En hoe zit het met die kaarten dan ? Die worden zeer regelmatig geupdate voor zo ver ik weet....?! Gewoon op de telefoon pleuren en het bedaal in trappen of zit er nog een addertje onder het gras ? :P
Pagina: 1 ... 10 ... 16 Laatste